Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 128 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• Mirzo K
    Mirzo K skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande.
    Toppen affär.
  • Inger B
    Inger B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig, allt genomfördes planenligt.
    Tommy informerade fortlöpande och var lätt att nå. Bra fotografering och hjälp/tips med besiktningsman, styling inne/ute mm.
  • Pia W
    Pia W skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Att välja rätt mäklare till ett boende man älskat och vårdat över ett kvarts sekel är en viktigt val. Då känslorna svämmar över av separationsångest så är rätt mäklare ett oerhört viktigt val.
    Tommy visade vara det rätta valet.
    Från första stund visar han ett gediget, jordnära intresse för människan bakom boendet.
    Proffesionellt visar han tydligt processen och visar fingertoppskänsla i detaljer. Han är ärlig och öppen och effektiv.
    Jag kan verkligen varmt rekommendera Tommy Sundsvall till er som ska sälja det finaste ni har i boende med minnen som väller över och som har tagit ett livs beslut att gå vidare i livet. Han har iallafall hjälpt mig att kunna släppa taget på ett fint sätt.
  • Lars L
    Lars L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej, Vill verkligen Tacka Tommy Sundvall för ett mycket bra och profesionelt utfört arbete, allt gick snabbt och bara glada miner, fick mycket bra råd och instruktoner innan försäljning. Mycket bra tips inför fotograferingen, hur man skulle möblera, gardiner, blommor, etc. Så Tommy o Mäklarhuset kan jag rekomendera.
  • Robert E
    Robert E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Utmärkt insats från Tommy och Mäklarhuset i stort. Mycket lyhörd på våra önskemål och lätt att jobba med när försäljningen blev något utöver det vanliga.
  • Freya E
    Freya E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    We find Tommy very easy to work with, he explained everything well (English was no problem) and managed to arrange everything for us in a very short period of time. Highly recommended!
    2017-05-19 Tommy S svarar Freya E
    Thank you Freya. It was one of the fastest deals ever!
  • Veronika L
    Veronika L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Med Tommy är det tryggt och lätt att både köpa och sälja. Han är erfaren, engagerad och professionell och dessutom sympatisk. Vi kommer rekommendera honom till alla vi känner som är i behov av en mäklare!
  • Niklas I
    Niklas I skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig och extremt kompetent! Man känner sig trygg med stomme genom hela affären
  • Karin S
    Karin S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Tommy som mäklare. Han gav oss den tid vi behövde, han var påläst om marknaden och området, han var tillgänglig på telefon även när han var sjuk, och han ingav ett seriöst intryck.
  • Andrei M
    Andrei M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag blev bemött på bästa sätt, och fick den hjälpen som jag behövde för att känna mig tryggt under säljprocessen. Tommy var alltid tillgänligt och hjälpsam. Den rådgivning som jag fick av honom var värdefull, och hjälpte mig att göra rätt val när det behövdes.
  • Annika C
    Annika C skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    En proffsig och ärlig mäklare som såg till att bemöta oss som köpare på ett mycket bra och respektfullt sätt. Vi fick förtroende för honom och för hans genuina drivkraft att se till att få både oss och säljare nöjda.
  • Ragnhild Raab J
    Ragnhild Raab J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Professionellt och effektivt mäkleri.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Otroligt proffesionellt bemötande! Från visning till tillträde har kontakten med Erik varit väldigt bra. Man märker tydligt att Erik & Mäklarhuset tänkt igenom hela köpprocessen och bryr sig om köpare och säljare genom hela processen. Kan varmt rekommendera Erik!
  • Kalle A
    Kalle A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag fick vid första mötet en vädligt bra känsla för Erik. Vidare genom hela försäljningen fungerade alla delar smärtfritt. En otroligt duktig och professionell. Skulle Rekommendera vilken av mina vänner som helst att använda sig av Eriks tjänster.
  • Sophia L
    Sophia L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag kände mig trygg genom hela affären. Det var lätt att komma i kontakt med Erik om jag hade några frågor. Allt fungerade smidigt. 😊
  • Moa A
    Moa A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en toppenmäklare! Mycket driven och skicklig, vi har använt oss av Erik vid två försäljningar och varit väldigt nöjda båda gångerna. Självklart kan vi rekommendera honom!
    2017-02-27 Erik Å svarar Moa A
    Tack Moa!

Toppenmäklare är ett snyggt epitet vi kan fortsätta med! Njut huset och känn att jag är redo när ni nästa gång byter bostad :)

/E
  • Johan S
    Johan S skrev om Noemi Nagy en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevlig och lätt att ha kontakt med. Tog sig tiden att besvara och underlätta
  • Robban K
    Robban K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en mycket professionell mäklare med lång erfarenhet och en god lokalkännedom. Vilket bidrog till en snabb och enkel bostadsaffär. Rekommenderas!
    2017-02-17 Tommy S svarar Robban K
    Stort tack Robban, och tack för förtroendet
  • Mari S
    Mari S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag kan med nöje lämna Erik mina allra bästa rekommendationer. Snabb, effektiv och den absolut trevligaste mäklaren jag träffat. Fantastiska bilder som tog fram mer än det bästa av just den lägenheten! Ser fram emot nästa försäljningstillfälle.
    Mari Schmidt
    Brf Ringlåset 1
    2017-02-27 Erik Å svarar Mari S
    Tack Mari!

Ser också fram emot nästa framgångsförsäljning av föreningens lägenheter. Blir så glad av din text och det värmer att du och föreningen ser så positivt på erfarenheten av insatsen. Finns här när helst ni behöver rådgivning.

// Erik
  • Hellevi S
    Hellevi S skrev om Noemi Nagy en del av Mäklarhuset Enskede
    Kunnig tydlig kompetent snabb, kan verkligen rekommendera
  • Lise R
    Lise R skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    "Snabbaste lägenhetsaffären nånsin" :D. Jag kontaktade Erik i förväg, innan första visningen, för att kolla om ägaren skulle kunna tänka sig att visa den i förhand då jag inte kunde ordinarie tiderna. Och Erik ordnade detta, vi kollade lägenheten på en onsdag och fredagen därpå flyttade jag in! All beröm till Erik och hans kollegor på Mäklarhuset Enskede, som gjorde det möjligt för mig att få min bostad så snabbt, det krävs en hel del entusiasm, energi, planering och fokus att göra detta. Och det var inga problem! Dessutom är han alltid glad, trevlig och grym på det han gör. Jag kommer att kontakta dom om jag ska sälja :)
    2017-02-27 Erik Å svarar Lise R
    Tack för dina ord Lise - you ROCK! Teamet finns i fortsättningen här för dig :) Vår paradgren är framgång så känn att du alltid är välkommen att bli den del av teamet när du ska sälja eller köpa. Sköt om dig tills vi ses igen :)
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik hjälpte oss med försäljningen av vår lägenhet och gjorde ett väldigt bra jobb. Han är väldigt trevlig och har lång erfarenhet och det kändes tryggt med Erik genom hela processen.
    2017-02-27 Erik Å svarar Andreas S
    Tack Andreas för kärnfull feedback. Värdesätter det oerhört mycket! Finns här för er när det är dags igen, när det blir dags...först och främst njut till fullo :D
  • Liselotte A
    Liselotte A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi är väldigt nöjda med Erik Åkerbergs arbete. Han visade intresse både för oss som personer och hur vi ville göra. Hade många bra förslag om hur man kunde förändra och förbättra lägenheten. Höll också ständig kontakt för att berätta vad som hände och visade stor respekt för vad vi tyckte
    2017-02-27 Erik Å svarar Liselotte A
    Tack Liselottet!

När du idag på tillträdet sade "jag trodde alla var som du, men så var sannerligen inte verkligheten..." så värmde det mitt hjärta. Tack!
    Det har varit en fröjd att få hjälpa er i slutet av livskapitlet i den vita staden. Njut norrort och återkoppla när jag ska hjälpa er igen :)

E
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Bra engagerad Mäklare som ger järnet!
    2017-02-07 Erik Å svarar Daniel H
    Tack Daniel!

Engagemang och ger järnet låter som en förträfflig kombination. Det här var ju eran andra försäljning jag hjälpt er med. Jag är redo för den tredje :) :) :)

// JärnetErik
  • Joel E
    Joel E skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    En otroligt trevlig, engagerad, professionell, ärlig och kunnig mäklare som gick "all in" för att mitt boende och försäljningen skulle bli så bra och lyckad som möjligt, vilket det också blev.
    Det är alltid svårt att välja bland alla mäklare och mäklarkontor. Men jag kan säga att Mäklarhuset i Svedmyra med Erik Åkerberg som en av de mest drivna mäklarna är vinnare och ett säkert kort för en trygg och mycket lyckad affär.

Tack/Joel Emteryd
    2017-02-07 Erik Å svarar Joel E
    Tack Joel!

Nu regnar synonymerna! Innerligt tacksam för det :D :D :D
    All in - all ways ! ! ! Rätt beslut att joina det vinnande teamet.
    Tack för förtroendet - så härligt att se en lycklig säljare och en lycklig köpare.

Ha den bästa dagen!

//E
  • Filip K
    Filip K skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Oerhört kunnig, vänlig och proffsig mäklare.
    Rekommenderas varmt!
    2017-02-01 Erik Å svarar Filip K
    Tack Filip!

Jag är säker på att precis som du gjorde; läste, kontaktade mig och fick ett fint resultat i bostadsaffären, kommer fler göra tack vare dig.

Tack för dina ord.

Hörs snart igen!
  • Nina L
    Nina L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Professionellt och vänligt bemötande. Hjälpte till att göra affären smidig och trygg trots att vi befann oss utomlands under hela processen. Ka
    2017-02-01 Erik Å svarar Nina L
    Tack Nina!

Uppskattar såå mycket att du känner att affären upplevdes som trygg. Stor sak ska skötas med omsorg :)

Njut bostaden, Stockholm så hörs vi framgent.

Hälsa din kära :)
  • Carl-Johan D
    Carl-Johan D skrev om Tove Nilsson en del av Mäklarhuset Enskede
    trevlig, kunnig och tillgänglig
    2017-01-30 Tove N svarar Carl-Johan D
    Tack, kul att höra att du har fått en bra upplevelse!
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Tove Nilsson en del av Mäklarhuset Enskede
    Fick jättebra hjälp med allting kring min försäljning.
    2017-01-30 Tove N svarar Lotta N
    Tack! Väldigt roligt att försäljningen blev så lyckad och att du är nöjd!
  • Frida W
    Frida W skrev om Tove Nilsson en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag fick ett otroligt professionellt och bra bemötande med en personlig och trygg service. Mäklaren levde absolut upp till min förväntan och känner stort förtroende till mäklaren vilket är av stor vikt för mig som köpare.
    2017-01-30 Tove N svarar Frida W
    Jättekul att få läsa att du är så nöjd! Har en känsla av att du kommer stortrivas i nya lägenheten, den är ju väldigt härlig. Stort tack för fina ord och en smidig och lyckad affär!
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    En toppenmäklare som rekommenderas varmt. Tommy har en fantastisk förmåga att göra bostadsförsäljningen enkel för både köpare och säljare genom sitt sätt att själv vara påläst och informera kring alla de olika momenten som en försäljning innebär. På detta sätt förekommer han många frågetecken och jag som säljare kan känna mig lugn och trygg genom hela försäljningsprocessen där varje del är väl förberedd. Bra kommunikation och lätt att komma i kontakt med bidrar också på plussidan.
    Med sitt varma och trevliga bemötande inger han ett förtroende som överträffar mina förväntningar. Jag har anlitat Tommy även vid tidigare försäljning och en återkommande kund är ett tecken på när det är som bäst.
  • Ove K
    Ove K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var väldigt duktig och hjälpsam
  • Erik P
    Erik P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är lugn, strukturerad och vänlig. Kändes som han hade koll på läget och hanterade alla oss budgivare mycket bra.
  • Lars-Erik E
    Lars-Erik E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är professionell och inger stort förtroende. Rak kommunikation, trevligt bemötande under hela processen.
    Kan absolut rekommendera honom.
  • Pär R
    Pär R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vänligt och engagerat mottagande och täta kontakter mellan samtliga involverade i husförsäljningen.
  • Karolina T
    Karolina T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Väldigt nöjd med mäklarens bemötande och tillgänglighet.
  • Mira H
    Mira H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är trevlig och tillmötesgående. Han ger ett seriöst intryck och sköter sina uppgifter som mäklare utmärkt. Jag är mycket nöjd med min försäljning tillsammans med Tommy och mäklarhuset i Enskede.
  • Marko A
    Marko A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är kunnig och inger stort förtroende. Han är tillgänglig och återkopplar snabbt.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är mycket nöjd! Rutinerad mäklare som arbetat länge men som fortfarande är hungrig! Så som det skall vara, men inte alltid är.
    2017-01-10 Tommy S svarar Andreas L
    Tack Andreas, alltid kul att få fina ord av en som vet vad yrket innebär!!
  • Carina T
    Carina T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi är mycket nöjda med Tommy som mäklare. Han är engagerad, organiserad och kunnig. Ett trevligt bemötande och bra kommunikation genom hela processen.
    2017-01-10 Tommy S svarar Carina T
    Stort tack Carina för dina ord!
    Vi ses snart igen när det dags för tillträdet.
  • Roger P
    Roger P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    En mycket kunnig och trevlig mäklare som lotsade oss genom hela försäljningen
    från start till mål.Vi kan verkligen rekommendera honom.
    2017-01-09 Tommy S svarar Roger P
    Hej Roger, tack för förtroendet. Vi ses snart och tittar på deklarationen.
  • Gabriela H
    Gabriela H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik klev in genom dörren för att göra en värdering med en sådan energi och entusiasm att det inte gick att värja sig. Från första mötet har det varit en rak kommunikation, ett proffesionellt bemötande och mycket glädje! Kan varmt rekommendera Erik som mäklare både för säljare och köpare. Han är helt enkelt grymt duktig på sitt jobb!
    2016-12-09 Erik Å svarar Gabriela H
    Tack Gabriela!

Så värdefullt att få läsa dina ord. Uppskattar det :)
    16 år till ända på det bästa sätten. Nytt kapitel i samma område på ingång, 2017 blir mycket spännande. Hälsa familjen :)
  • Loredana D
    Loredana D skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    I onsdag var en fantastisk dag för mig! Jag har köpt en lägenhet och hade äran att träffa Erik Åkerberg.
    Mäklare Erik, är en ärlig o professionell person, effektiv, snabb, empatisk och sympatisk, betong, artig.....Jag insåg snabbt att jag var i goda händerna och att jag kunde lita på honom, och för mig är detta viktigt! Bara några månader sen, sålde jag min lägenhet i Rom o det var det inte lätt att hitta mäklaren att lita på!
    Så, jag rekommenderar mäklare Erik Åkerberg, till alla mina kompisar, till alla som vill köpa, sälja eller hyra en lägenhet.
    Han verkligen hjälpa dig att förverkliga dina drömmar.
    Han är, helt enkelt, den bästa!
    Loredana D'amato
    2016-12-09 Erik Å svarar Loredana D
    Tack Loredana! Vilken händelserik onsdag vi hade :)
    Två visningar ett kontrakt och köpare till er bägges förstahandsval. Grattis! Ni kommer trivas.
    Jag finns här för dig Lori så hör av dig när helst du har frågor.

Ciao :)
  • Hasse S
    Hasse S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik Åkerberg är en mycket trevlig man med mycket kunskap och med båda fötterna på jorden (ibland lite disträ men inget som stör). Skulle gärna anlita honom igen och kommer att rekommendera honom till andra. En av de bästa jag har träffat.
    2016-12-09 Erik Å svarar Hasse S
    Tack Hasse!

Det var en händelserik affär med vind i seglet hela vägen, jag är så glad för er skull.
    Ni hamnar ju nära så vi kommer att ses med jämna mellanrum. Dörren är alltid öppen här :)
    Hälsningar till er bägge :)
  • Anja L
    Anja L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik verkar verkligen gilla sitt jobb! Han upplevdes som engagerad och professionell och dessutom med ett trevligt bemötande. Fick jättebra tips om styling av lägenheten. Affären gick väldigt snabbt och smidigt och med ett mycket bättre resultat än vad jag hade vågat hoppas på. Det här var den bästa mäklaren jag kunde få tror jag.
    2016-11-22 Erik Å svarar Anja L
    Tack för värmande och genuina ord Anja :)

Det är så glädjande att ni efter köpet för några år sedan kommer tillbaka till mig. Stort tack för förtroendet och lyhördheten inför förberedelserna. Resultatet blev sannerligen förträffligt och det är så glädjande att du värdesätter det.

Den bästa mäklaren finns här för dig och teamet nästa försäljning eller den dag en fråga behöver svar.

Ha en glimmrande dag :)

E
  • Per S
    Per S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall ger ett professionellt och personligt bemötande. Han kan marknaden mycket väl och vet vad som krävs för en bra försäljning. Jag skulle definitivt rekommendera Tommy till de som ska sälja sin bostad i Enskede och söderort.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Min kontakt med Erik Åkerberg överträffade mina förväntningar.

Jag upplevde att Erik var informativ, humoristisk och rättfram. Erik har förmåga att fånga intresset hos andra och att hålla kvar det under lång tid. Han var påläst, hade kommunikation med närvarande personer men höll tråden trots många avbrott för frågor. Jag anser att Erik har "talang" för kommunikation med andra människor.
    2016-11-22 Erik Å svarar Marianne S
    Så härligt att läsa dina ord Marianne! Tack :D

Sannerligen utmanande och stimulerande att ha er som lyssnare och tack för ditt engagemang.
    Jag kommer gärna till er igen och berättar om del 2 :)

/ Erik
  • Erica E
    Erica E skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag köpte nyligen lägenhet via mäklaren Erik Åkerberg. Jag har haft kontakt med många mäklare tidigare och Erik är den som ingett allra mest förtroende och trygghet. Han var fullkomligt närvarande och intresserad i varje möte och kontakt. Jag kände mig mycket vänligt och professionellt bemött från början till slut.
    2016-11-22 Erik Å svarar Erica E
    Tack Erica!

Så härligt att läsa att din upplevelse i bostadsköpet har varit tryggt och säkert :)

Det fortsätter efter tillträdet. När helst du behöver rådgivning och svar på funderingar finns jag här för dig.

Njut din fina bostad.

/E
  • Anders W
    Anders W skrev om Tove Nilsson en del av Mäklarhuset Enskede
    Tove kändes direkt som en hårt arbetande mäklare och hon levererade därefter. När jag hade frågor så hade Tobe svaren.
  • Birtt-Marie A
    Birtt-Marie A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Då jag skulle sälja min mors lägenhet föll valet av mäklare på Erik. Det är ett val jag är mycket glad över för Erik har visar sig vara en genuint skicklig mäklare. Vare sig det hat gällt styling, bemötande eller professionalism har Erik infriat alla tänkbara förväntningar. Jag kan varmt rekommendera Erik.
    2016-11-22 Erik Å svarar Birtt-Marie A
    Stort tack Britt-Marie!

Så härligt att läsa dina varma ord - det värmer verkligen. En viktig del i livet när det kommer till att ta ens kära mors intressen till vara. Tack för att jag fick vara en del av den händelsen :)

/ Erik

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede