Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 186 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• 2019-10-03

Staffan S skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Köpt ett radhus, blev bemött på ett professionellt.
    Levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Marie H

2019-10-01

Marie H skrev om Daniel Holmqvist en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag sålde min 3a i Farsta med Daniels hjälp. Det kändes skönt med en mäklare som är seriös, pålitlig och förtroendeingivande. Affären gick snabbt och hela processen flöt smidigt. Ger mina varmaste rekommendationer! Läs mer
    2019-10-02 Daniel H svarar Marie H
    Tack för förtroendet och hoppas att du ska trivas bra i den nya bostaden. Tveka inte på att höra av dig om du har några bostadsfrågor. Vi ses säkert på Ica Bea nån dag! :-)
  • 2019-08-18

Bertil Å skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi valde Tommy för att han är lyhörd och lätt att kommunicera med. Mycket erfaren och trevlig. Läs mer
  • 2019-08-11

Lena M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi sålde en villa i Stureby. Mäklaren var mycket hjälpsam och levde upp till våra högt ställda förväntningar.
    Försäljningen gick snabbt och enkelt. Vi kan verkligen rekommendera Tommy Sundvall på Mäklarhuset Enskede Läs mer
  • Per N

2019-08-09

Per N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålt lägenhet brf.
    Mycket bra bemötande!
    Levde upp till alla våra förväntningar och Tommy gjorde det åxå.
    Sammanfattningsvis en mycket behaglig upplevelse och Tommy Sundvall var en mycket trevlig snubbe som kunde sin sak och har mycket bra lokalkännedom. Rekomenderar gärna tiil andra som ska sälja eller köpa!
    👍👍👍 Läs mer
  • Claes A

2019-08-08

Claes A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tog oss hjälp av Tommy att sälja vår 4a, i en förening han sålt många lgh tidigare. Han hade bra kunskap om föreningen och dess lgh samt området. Stenkoll på andra objekt som ligger ute hur konkurrensen är.
    Alltid tillgänglig via tel och mail. Gjorde verkligen sitt yttersta för att få lgh såld, som var pga marknaden trögsåld.
    Flexibel med idéer. Alltid svar på funderingar och frågor.
    Trevlig, pratglad och kul att samarbete med. Läs mer
  • 2019-08-08

Hanna F skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en väldigt seriös och ambitiös mäklare med stor lokal kännedom. Han vet verkligen vad han sysslar med och kan yrket utan och innan! Med detta sagt är Tommy den mäklaren som jag skulle tipsa min bästa vän att använda sig av! Läs mer
  • 2019-08-06

Lena O skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy ger ett tryggt och förtroendeingivande intryck.

Han har full koll på bostadsmarknaden och går alltid att nås och är lyhörd.

Jag har sålt ett flertal lägenheter och hus men Tommy är den jag haft mest förtroende för och haft bäst kommunikation med. Läs mer
  • Isabell B

2019-08-03

Isabell B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har hjälpt oss att sälja vårt hus i Stureby. Vi har blivit bemötta på bästa sätt. Han känns ärlig, rak och om det är något han inte vet tar han reda på det. Vi fick förtroende för Tommy redan då vi köpte huset vi nyss sålt då han var anlitad av dåvarande ägare. Vi kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-08-02

Anna L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi fick mycket proffesionell hjälp av Tommy när vi sålde vårt hus i Stureby. Trevligt bemötande hela vägen, alltid snabba svar på alla våra frågor och ett slutpris som vi var nöjda med.
    Vi kan verkligen rekommendera Tommy att sköta försäljningen av din bostad. Läs mer
  • 2019-04-11

Sven E skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Erfaren mäklare med bred kunskap. Fick oss köpare att känna oss välkomna både på visningen och på mäklar firman. Skulle rekommendera honom till våra vänner och bekanta. Vi skulle kunna anlita dom igen vid behov. Tack Fredrik Notini för våra fina pratstunder m.m Läs mer
  • 2019-04-11

Luis P skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Engagerad, målinriktad och med mycket, mycket energi. Jag rekommenderar honom 100% Läs mer
  • 2019-02-27

Anan F skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    En driven, flexibel och kunnig mäklare med god kännedom om området. Snabb och bra återkoppling. Kan varmt rekommendera Fredrik! Läs mer
  • 2018-12-10

Pegah F skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde min 2:a i Stureby. Tommy gav ett väldigt gott intryck från början då han var väldigt påläst och ärlig. Jag kände tryggheten att han kunde svara på alla mina och köparnas frågor. Tommy har väldigt god kunskap om hela området och ger den där lilla extraservicen som uppskattas väldigt mycket.
    Jag skulle verkligen rekommendera Tommy! Läs mer
    Tommy S gillar detta
  • 2018-11-22

Tobias O skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Anlita Fredrik vid försäljning av min 2a i Enskede.
    Väldigt proffsigt bemötande och bra strategi inför försäljningen, snabb och bra uppdaterad information under / efter visningar och under budgivningen. Är väldigt nöjd att jag anlita Fredrik Notini för min försäljning, är en väldigt erfaren mäklare, vilket märktes under hela processen. Läs mer
  • 2018-11-21

Susanne M skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag tycker Fredrik har varit proffesionellt och levererat över mlna förväntningar ! Snabb process , snabba svar och trevligt bemötande ! Läs mer
  • 2018-11-20

Jerker E skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Proffsigt och självsäkert intryck, rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-01

Solveig A skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag sålde min mors bostad, en tvåa på Sockenvägen. Resultatet blev bra och jag är mycket nöjd. Mäklaren hade ett vänligt bemötande och god kännedom om marknaden.

Mvh/Solweig Adauktusson Läs mer
  • 2018-10-30

Hanna K skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jätte bra kontakt och tillgänglig. Och proffsigt bemötande. Väldigt hjälpsam! Läs mer
  • Niklas F

2018-10-09

Niklas F skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Har sålt ett hus med hjälp av Fredrik. Han arbetade engagerat, kunnigt och var närvarande genom hela försäljningsprocessen! Läs mer
  • 2018-06-10

Lise-Lotte R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är jättenöjd med hela processen! Läs mer
  • Ulf J

2018-06-10

Ulf J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag har sålt en villa i Enskede Gård och valde Mäklarhuset Enskede. Som mäklare fick jag då Tommy Sundvall. Har hela tiden blivit utmärkt bemött och han levde verkligen upp till mina förväntningar. Lyhörd, påläst, trevlig och hjälpsam. Rekommenderas. Läs mer
  • 2018-06-08

Mats R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall hjälpte mig att sälja mitt hus. Resultatet blev en fantastisk presentation och ett sålt hus redan innan visning, till ett pris högre än förväntat. Tommy är en fantastisk mäklare: pedagogisk, tålmodig, sympatisk, ständigt anträffbar och mycket professionell. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2018-05-21

Annika G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har varit till stor hjälp under försäljningen. Jag är mycket nöjd med mitt val. Läs mer
  • 2018-03-18

Alain S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Valet att det skulle vara Tommy Sundvall som skulle sälja vårt hus var inte svårt, det bestämde vi oss för redan när vi köpte en lägenhet till en av våra döttrar för 15 år sedan.
    Tommy Sundvall inger ett stort förtroende med sin mångåriga kunskap om området och bostadsförsäljningar. Vi fick bra tips om åtgärder i huset innan vi satte igång försäljningsprocessen och han stämde av med oss under hela försäljningen, han var ett bra stöd för oss.
    Tommy är som person väldig öppen, positiv , lyhörd, engagerad och är väldigt lätt att samarbeta med. Hans långa erfarenhet tillsammans med hans förmåga att hantera kunder och köpare på ett seriöst och betryggande sätt är nyckeln till en lyckad försäljning för alla parter. /Alain&Maria Läs mer
  • 2018-03-11

Christopher B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig, lätt att få tag på, bra bemötande. Rekommenderas Läs mer
  • 2018-03-02

Kurt L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var väl förtrogen med bostadsområdet. Bra kunskap om de huset som fanns i området,om dess fel och brister eftersom husen är byggda på nittonhundra- trettitalet. Utåtriktad, lyssnande, informativ. Hade lätt att kommunicera med oss som säljare Läs mer

Milena K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var tydlig, strukturerad, positiv och lätt att få tag på. Han svarade bra på frågor, kom med input och var lyhörd inför våra tankar.
    Vi kände oss trygga i vår försäljning med Tommy.
    Kan verkligen rekommendera Tommy till andra kunder. Läs mer

Monika S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Väldigt proffsig. Man får ett förtroende för Tommy. Kunnig och lovar inte guld o gröna skogar. Läs mer

Tanya J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Bra och trevlig mäklare som verkligen gör sitt bästa för att sälja din bostad du vil bli av med 👍🏼 Läs mer
  • 2018-01-17

Anne-Marie J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har lång och bred erfarenhet av branschen och ger därför ett tryggt och ärligt intryck. Han svarar snabbt på alla frågor och engagerar sig för att ens bostadsaffär ska kännas säker. Läs mer
  • 2017-12-27

Nora L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag träffade några olika mäklare och har inte ångrat mitt val en sekund! Erik har genom hela processen varit tydlig, trevlig och hjälpsam. Som förstagångssäljare har jag haft ett enormt förtroende för Eriks skicklighet i sitt yrkesutövande, skulle absolut rekommendera. Läs mer
  • Nicole L

2017-11-22

Nicole L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Proffsig, inlyssnande och trevlig. Vi är helnöjda och kommer definitivt att kontakta Erik vid nästa bostadsaffär. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2017-11-18

Erik S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Rekommenderas av säljaren
    "Mycket kompetent. Gav rikligt med råd och hade ett stort bra nätverk för andra tjänster som vi kunde utnyttja. Har gjort affärer tidigare via samma mäklarkontor, Mäklarhuset i Enskede, och de övriga medarbetarna har haft samma entusiasm och servicevilja. Oavsett om Du är där som köpare eller säljare känns det som man har en proffsig, vänlig "advokat" i kanske sitt livs största affär. Tommy Sundvall som varit med där från starten av kontoret har uppenbarligen haft ett stort inflytande på personalstyrkan som arbetar i hans serviceanda och alltid korrekta. Kommer med största sannolikhet vända mig dit igen om/när det blir dags för ny fastighetsaffär och kan bestämt rekommendera Tommy Sundvall som mäklare för andra spekulanter. Detta särskilt under en svajig tid på bostadsmarknaden där hans erfarenhet hade en helt avgörande betydelse för en lyckad affär." Läs mer
  • 2017-11-16

Helena O skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik har verkligen varit en fantastisk mäklare. Oerhört servicebenägen och kunnig i sitt arbete. Allt har gått väldigt smidigt, hela processen igenom, och jag har verkligen kunnat känna mig trygg i mitt första lägenhetsköp. Jag rekommenderar varmt Erik som mäklare till alla framtida hus- och lägenhetsspekulanter! Läs mer
  • 2017-11-14

Janet Z skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik Åkerberg är verkligen en fantastisk mäklare. Kunnig, trevlig och rolig! Allt fungerade till hundra procent från första mötet och fram till att affärerna var avslutade. Jag både köpte och sålde genom Erik och skulle göra det igen. Mina allra bästa rekommendationer!!
    Janet Zander Läs mer
  • Emma B

2017-11-06

Emma B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är proffsig, snabbfotad och lättillgänglig under hela processen från värdering till såld bostad. Läs mer
  • 2017-11-04

Regina K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall är trevlig, lättsam men också seriös och tydlig vilket inger stort förtroende! Läs mer
  • 2017-11-03

Björn S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en positiv och inom sitt område mycket kunnig och seriös person som skapade trygghet för både säljare och köpare när vi sålde vårt bostadsrättsradhus i Stureby. Han har varit ett bra stöd under hela säljprocessen och vi kan ge honom de bästa rekommendationerna. Björn och Mirja Söderberg Läs mer
  • 2017-11-03

Mirabelle H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej,
    Jag tycker att jag har fått ett utmärkt bemötande av Tommy.
    Han har bra kännedom om området.
    Han har lång erfarenhet som mäklare.
    Han är engagerad, driven och duktig på att kommunicera.
    Jag har blivit mycket väl omhändertagen som kund och jag kan absolut rekommendera Tommy Sundvall till andra som är på väg att kanske göra sin viktigaste affär, nämligen att köpa eller sälja sitt hus! Läs mer
  • Paula N

2017-11-02

Paula N skrev om Mäklarhuset Enskede
    Vi har precis sålt vår underbara lya i Fredhäll. Det här är inte alls Erik Åkerbergs område, men som den trogna mäklaren han är så vill han alltid "kundens" bästa och finns där när man behöver honom som mest. Erik har varit en enastående mäklare som skapat ett stort förtroende och trygghet i tider där bostadsmarknaden har varit mer instabil och osäker än på många år.

Erik är en härlig mäklare som gör allt för att både säljare och köpare ska få en bra upplevelse, jag skulle helt klart rekommendera Erik till när och kära, 5/5! Läs mer

Olle E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Inlyssnande och lyhörd samt har god kännedom om bostadsmarknaden inom Enskede.
    Lätt att få tag på samt informerade löpande om status vid försäljning gällande budgivning och potentiella spekulanter.
    Mycket seriös i sin yrkesutövning.
    Rekommenderar mäklaren. Läs mer

Ulf B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Kunnig, hjälpsam och otroligt trevlig. Ett proffs inom sitt område. Läs mer

Viktor L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik var mycket engagerad från början till slut, och kändes alltid rak och ärlig. Jag fick som förstagångs-säljare mycket stöd och hela processen kändes plötsligt ganska enkel. Jag fick snabbt stort förtroende för Erik, och skulle inte tveka att anlita honom igen! Läs mer

Nickie T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy gav ett otroligt bra första intryck och intrycket höll sig kvar. Snabb återkoppling och mycket duktig att informera om vad som hände/nästa steg i vårt första bostadsköp. Jag rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2017-11-02 Tommy S svarar Nickie T
    Stort tack Nickie, förstår att ni ser fram emot att flytta in i er drömlägenhet!
  • Eva W

2017-10-25

Eva W skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Första kontakten var genom rekommendationer från en bekant till mig.
    Jag fick förtroende för Erik från första stund. Han lyssnade vilka behov och önskningar jag hade och sen berättade Erik ingående om vad han kunde erbjuda mig som kund.
    Vi hade från början en fantastisk kommunikation och det var lätt att kontakta Erik under hela tiden fram till försäljningen och även efteråt när jag hade frågor.
    Jag kan varmt rekommendera Erik som mäklare. Läs mer
  • 2017-10-20

Amal E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är trevlig och professionell!
    Det hela gick smidigt till, han informerade hela tiden om status och var alltid tillgänglig. Mkt nöjd! Läs mer
    2017-10-23 Tommy S svarar Amal E
    Tack för förtroende och de fina orden.
  • 2017-10-16

Marianne E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Pålitlig och med äkta engagemang. Stor tillgänglighet. Jättenöjd! Läs mer
  • 2017-09-03

Agnetha A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en mycket inlyssnande och trevlig mäklare med skön humor. Professionell mäklare som inger ett seriöst och tryggt förhållningssätt. Bästa betyg, hälsningar Agnetha Läs mer
  • 2017-09-01

Lars S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Utan tvekan den bästa mäklaren jag någonsin haft. Trevlig, kunnig, rolig och väldigt hjälpsam.
    Kommer alltid att återanställa honom och rekommendera honom vidare till mina vänner och bekanta.
    /Lars Sundberg Läs mer

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede