Mäklarhuset Enskede

Mäklarhuset Enskede

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 353 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede 2

2021-09-16
    Varmt bemötande och levde upp till förväntningarna. Ställde alltid upp och hjälpte till med alla våra frågor.
    2021-09-16
    Vi är nöjda med hur vår försäljning hanterades.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    2021-09-14
    Trevlig, bra på att uppdatera med information och hålla kontakten. Tålmodig då vi inte gick med i budgivningen på flera dagar då vi ville ha allt klart med vår försäljning först.
    2021-09-08
    Fint bemötande. Lyhörd. Tar på ansvarsfullt på uppdrag. Mycket nöjd med försäljningen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    2021-09-01
    Fredriks bemötande var trevligt, nyfiket och engagerat och han genomförde försäljningen av fastigheten på ett bra sätt där vi hela tiden blev uppdaterade om budgivningen i realtid.
    Vi fick också bra löpande info om hur visningarna hade frekventerats och om intresset på dem.
    Stort tack för de fina orden Annika! Det var en fröjd att få visa upp ert familjehem i Stureby! Fredrik Notini
  • köpte sitt hus med hjälp av Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    2021-08-31
    Väldigt bra bemötande och professionalism.
    2021-08-30
    Supertrevlig och hjälpsam mäklare!
    2021-08-26
    Tommy var ett utmärkt stöd genom vår långa (på grund av oss som säljare) säljprocess. Inlyssnande, tydlig och professionell!
    2021-08-23
    Väldigt duktig mäklare. Kunnig, lyhörd och effektiv.
    Stort tack Love! Kul att få ta över processen när det gick lite segare innan och affären gick ju både snabbt och bra till slut! Hoppas ni ska trivas i nya bostaden. Fredrik Notini
    • Älvsjö - Långbro
    2021-08-09
    Köpt hus genom Torsten. Pragmatisk och professionell.
    • Älvsjö - Långbro
    2021-08-09
    Professionell mäklare som nyligen sålt vår villa. Rekommenderas starkt till er som önskar en seriös och trevlig mäklare med lång erfarenhet.
    2021-06-21
    Stefan är en mycket proffsig och trevlig mäklare som hjälpte oss med försäljningen. Bra tips och råd som innebar en smidig och rolig försäljning.

Örjan
    Tack för ett mycket bra samarbete! Ni valde en styling som resulterade i fina bilder, många på visningen och gott om budgivare. Med gemensamma ansträngningar fick vi ett fantastiskt slutresultat!
    2021-06-21
    Stefan har professionellt, tydligt och korrekt hjälpt mej och min bror med vår fastighetsförsäljning.
    Allt har fungerat mycket bra och jag kan starkt rekommendera Stefan Tapay.
    Björn
    Stort tack! Det var roligt att arbeta tillsammans och slutresultatet blev högt över förväntan.
    • Fruängen
    2021-06-15
    Superbra och proffsigt bemötande på alla sätt!
    • Kärrtorp
    2021-06-09
    Lyhörd och trevlig som alltid svarar på alla frågor!
    2021-06-08
    kunnig om området och lugn i ett stressigt skeende med budgivningar
    2021-06-05
    Vi köpte en radhus i Stureby. Trevlig och kunnig mäklare med lång erfarenhet.
    Mäklaren levde upp som mina förväntningar och lite över.
    Trevligt och fint upplägg under hela affärsgången.
    2021-06-04
    Vi har sålt ett radhus i Stureby. Bemötandet var vänligt och proffsigt. Affären gick fort och smidigt. Det känns bra.
    • Enskededalen
    2021-05-30
    De flesta missarna pga min bror-
    Kunde sålts för mer.
    2021-05-29
    Vi köpte ett parhus i Enskede. Tommy var väldigt trevlig och hjälpsam under hela processen.
    • Nacka
    2021-05-25
    Tommy besitter stor kunskap och erfarenhet som kommer oss som kund till handa.
    • Enskede Gård
    2021-05-25
    lägenhet, bra bemötande, god kommunikation
    Snabb effektiv process, kanske lite för snabb..., men det vet vi ju inte om så var fallet...
    2021-05-25
    Nöjd från start till mål! Kan varmt rekommenderas!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Enskede
    • Bredäng / Mälarhöjden
    2021-05-24
    Jag är nöjd med min mäklare på alla punkter
    • Långbro park
    2021-05-16
    Allt var bra tack. Lillemor Sundström.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mäklarhuset Enskede
    • Svedmyra
    2021-05-13
    Vi har sålt ett hus i Enskede. Och allt har varit till belåtenhet.
    2021-05-11
    Fredrik var grym i försäljningen av min bostadsrätt! Siktade högt utan att vara orimlig, har en fantastisk energi och såg direkt var försäljningspotentialen låg och var genuint intresserad av att göra det bästa av affären för både säljare och köpare.
    Fredrik jobbar hårt och effektivt för en snabb men bra affär.
    Ingen annan mäklare hade fått ut ett så bra pris ur min försäljning som Fredrik, Rekommenderar!

3-rumslägenhet i Skogås
    Stort tack för de snälla orden Evelina! Kul att det gick så smidigt och snabbt också! Jag bugar för din rekommendation! /Fredrik Fredrik Notini
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    2021-05-10
    Fredrik är en väldigt bra mäklare
    Tack så hemskt mycket Xiaoling och hoppas ni kommer trivas - lägenheten är verkligen en pärla i området! Fredrik Notini
    2021-04-23
    Vi har sålt vårt hus i Tallkrogen. Vi upplevde Stefan mycket kunnig, professionell. trevlig och lugn. Vi rekommenderar Stefan gärna till nya säljare.
    Tack för fina ord, det uppskattar jag verkligen. Ni förberedde huset på ett bra sätt inför fotograferingen. Vi hade därefter en bra säljprocess som gav ett högt slutpris. Nu önskar jag er ett stort lycka till och är säker på att ni kommer att trivas i ert nya boende!!!
    2021-04-09
    Proffsigt och trevligt bemötande
    2021-04-07
    Vi har sålt en villa, gediget byggd men med renoveringsbehov. Torsten har visat intresse och byggnadstekniskt kunnande, vilket gynnat processen. Han har genomfört många visningar och informerat oss löpande. Torsten har kunnat möta både köpare och oss säljare på ett bra sätt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    • Stuvsta
    2021-03-31
    Vi köpte villa av Tommy, han var väldigt bra och upplevdes genuin i sitt bemötande och proffsig på alla sätt i både budgivning och kontraktsskrivning. Vi kände oss väldigt trygga med Tommy. Det enda som drar ner betyget är att jag ibland önskade att han var mer lättillgänglig på telefon, men i övrigt var allt enligt förväntan.
    2021-03-28
    Radhus Tommy är sympatisk noggrann kunnig samt tillmötesgående känns väldigt bra att han representerade vårt hus gentemot spekulanter samt ev köpare.Sökte vi Tommy för någon fråga återkopplade han snabbt .Jag kan varmt rekommendera Tommy till andra personer som skall sälja.
    2021-03-28
    Mycket trevligt och proffesionellt bemötande vid köp av vår nya bostad!
    • Herrängen
    2021-03-26
    Köpt hus i älvsjö.
    Väldigt bra och förtroendeingivande mäklare. Erfarenhet.
    Kan verkligen rekommendera honom.
  • köpte sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2021-03-24
    Stefan var väldigt trevlig och snabb att svara på mina frågor.
    Du köpte ett hus via mig i söderort. Det blev en snabb affär med visning på söndag och kontrakt redan på tisdag. Jätteroligt att du är nöjd och kul att kunna hjälpa till med tips på duktig besiktningsman för din köparbesiktning.
    Önskar ett stort lycka till i ditt nya boende!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Enskede
    • Långbro park
    2021-03-22
    En mycket proffsig mäklare med bra kunskaper om Älvsjö-området. Han guidade oss (säljare) genom processen på ett tryggt och seriöst sätt. Det underlättade mycket i det stressiga läge som en bostadsförsäljning innebär.
    • Örby Liseberg
    2021-03-11
    jag och min sambo har köpt en lägenhet med Torsten som mäklare. Torsten har varit proffsig i sin roll, flexibel, tillmötesgående och varit nåbar för oss. Han har verkligen levt upp till mina förväntningar av en bra lägenhetsaffär. Ett väldigt fint bemötande.

Tack så mycket
    Tack Tomas, uppskattar verkligen ditt omdöme.
    /Torsten
    Torsten Steding
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    • Enskede Gård
    2021-03-04
    Vi har sålt en bostadsrätt. Vänligt bemött och proffesionellt. Att lägenheten skulle bli såld för den summa som den värderades till av mäklaren. Det blev så. Han levde upp till förväntningen. Lugn, sansad, Realistisk Bra dialog. Tycker Eva och Lars
    Stort tack! Vi tog en bild med drönare och lade ut lägenheten som en "kommande" försäljning. Ett par fick en privat visning och tyckte om lägenheten. Kontrakt skrevs snabbt på ett bra slutpris och vi behövde inte ha några öppna visningar.
    Härligt att ni blev så nöjda och det var roligt att arbeta tillsammans med er!
    2021-02-24
    Vi är så nöjda med hur Tommy Sundvall hanterat försäljningen av vår villa. Han är engagerad, professionell, vänlig och har en känsla för att verkligen sälja in objekten han förmedlar.
    Tommy får våra varmaste rekommendationer!
  • köpte sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2021-02-23
    Vi har köpt villa. Tycker att jag fick driva ganska mycket själv. Lite irriterad över att info om att huset inte var anslutet till fiber inte framgick tydligare utan att vi upptäckte det efter köp.
    Men sammantaget helt OK.
    Hej, tack för er Reco och synpunkten på fiber. Framöver ska jag bli bättre på att även ha med info om det som INTE finns i beskrivningen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    • Farsta
    2021-02-18
    4:a i Farsta
    Proffsigt och trevlig.
    Nöjd i stort
    Stort tack. Det var snabba ryck då du hade köpt nytt boende. Fixa i ordning lägenheten, fotografering och ta ut lägenheten till försäljning gick snabbt. Trots en lugnare marknad innan Jul såldes lägenheten efter några extra privatvisningar.
    Lycka till med det nya boendet!
    2021-02-07
    Köpt sitt hus med hjälp av Torsten.
    Torsten är proffsig, kunnig, visar på utmärkt organisation och framförhållning. Vi är mycket nöjda.
    2021-02-06
    Sålt en villa. Vi blev bemötta på ett jättepositivt sätt. Innan så var vi oroliga hur serös våran mäklare skulle vara, och hur pålitlig han/hon skulle kännas. Men vi fick ju Torsten Steding som mäklare. Det har kännts så bra hela vägen, från första mötet till kontraktsdagen. Han är en trygg, påläst, erfaren och en härlig mäklare. En mäklare jag absolut kommer rekommendera för alla som ska sälja hus eller lägenhet.
    • Fruängen
    köpt lägenhet

kunnig mäklare med flera års erfarenhet

få så mycket info som möjligt

positivt
    2021-02-06
    Har köpt hus genom Torsten och har känt mig trygg med hans insats. Fantastiskt bra mäklare. Kan verkligen rekommendera Torsten.
    2021-01-26
    Professionellt rakt igenom! Bra stöd och rådgivning
    2021-01-26
    Tommy gav ett lugnt och tryggt intryck genom hela processen från att vi gick på visning till att vi till slut köpte vår drömlägenhet. Med en positiv inställning och glimten i ögat blev vi väl bemötta och vi kan varmt rekommendera Tommy som mäklare.
    2021-01-26
    Rak och tydlig kommunikation, aldrig några frågetecken.
    2021-01-21
    Jag har letat hus i flera år och tittat på ca 50 objekt. Utifrån denna erfarenhet kan jag säga att Torsten är en väldigt genuin och kunnig mäklare. Jag upplevde honom som i en egen klass jämfört med andra mäklare jag har haft att göra med. Jag upplevde honom samtidigt som mycket professionell och ifall jag framöver vill sälja det objekt jag köpte genom honom är det ingen tvekan om vem jag vänder mig till.