Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 199 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• 2020-05-29

Jan Ö skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    För försäljningen av vår bostadsrätt i Långbro park valde vi Stefan efter att ha träffat ytterligare några mäklare. Redan från första stund kände vi det förtroende som är så viktigt i en så stor affär som en bostadsförsäljning. Vi tvivlade aldrig på att vi valt rätt mäklare och processen förflöt helt enligt våra önskemål.
    Mvh Viola & Jan Österlund Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Jan Ö
    Stort tack! Stylisten, fotografen och framför allt ert fix innan gav ett bra slutresultat. Viktigt att ha förtroende för sin mäklare, speciellt i dessa tider.
  • Lennart J

2020-05-29

Lennart J skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik fick uppdraget att sälja mitt hus i Hökarängen
    Han gav ett proffsigt uttryck vid första kontakten och han har sålt hus i mitt område tidigare så han känner till området

Vi har haft en bra dialog under hela köpet och han har sålt huset till ett bra pris och inom en bra tid
    Rekommenderas

mvh
    Lennart Johansson Läs mer
  • 2020-05-29

Pirjo B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Stefan Tapay. Vi uppskattar Stefans professionalitet och hans personliga bemötande och engagemang. Vi är glada för att vi valde Stefan! Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Pirjo B
    Tack till er båda! Ni gjorde ett bra jobb som märktes i att huset upplevdes som prydligt och välskött på visningen.
  • 2020-05-26

Javzandolgor M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mötte en trevlig Mäklare och köpte min första lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-24

Lena S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    På grund av den rådande pandemin var intresset att lämna bud för den typ av lägenhet vi skulle sälja högst begränsad. Trots denna utmaning lyckades Tommy förmedla lägenheten till ett bra pris och affären kunde slutföras på utsatt tid.
    Det var otroligt skönt att ha en sån bra samarbetspartner att bolla med genom hela processen, som var tillgänglig, professionell, kunnig om marknaden och förtroendeingivande.

Tack för bra service! Rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2020-05-20

Johan S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Enkel och lätt att ha att göra med oavsätt form av kommunikation. Kunnighet och lång erfarenhet var tydlig. Läs mer
  • Artur J

2020-05-20

Artur J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mycket duktig och snäll mäklare, har såld min lägenhet snabb och för bra pris. Läs mer
  • Jutte J

2020-05-05

Jutte J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde ett hus och jag tycker att Tommy gjorde ett jättebra jobb och han levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-04

Anna H skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik fick i uppdrag att sälja min lägenhet. En trovärdig och ambitiös mäklare som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2020-05-03

Katarina K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde min 2:a i Svedmyra och har varit väldigt nöjd och trygg med Tommy hela vägen. Det märks tydligt att han har jobbat inom branschen länge och jag var inte ett dugg orolig att lägenheten skulle bli såld trots att den var ute på marknaden i svåra tider. Har redan bestämt att Tommy ska sälja min nya lägenhet om jag flyttar igen! Läs mer
  • 2020-05-02

Hector H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var verklig superproffs hela vägen! Kan varmt rekommendera. Läs mer

Rachel O skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var vänlig och lättsamma exakt vad vi behövde från en mäklare. Läs mer

Alexander N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevlig, tillmötesgående och professionell,
    Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Zebine B

2020-04-30

Zebine B skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag sålde min bostad och fick ett positivt intryck av mäklaren. Mycket social och trevlig, hjälpsam genom försäljningen och även ett år senare med deklarationen. Läs mer

Tekaligne G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålt radhus
    Andra gången jag anlitat honom.
    Han är pålitlig och effektiv. Läs mer
  • 2020-04-29

Tommy H skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik Notini var mäklare när vi köpte vårt radhus. Under affären var han lätt att få tag på och alltid tydlig med vad nästa steg var. Rekommenderas! Läs mer

Stavroula A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Erfaren, snabb, effektiv mäklare. Vänlig i samtliga kontakter. Insatt i detaljer kring objektet.

Han var mäklaren när vi köpte vår lägenhet i Långbro. Läs mer
  • Leif L

2020-04-28

Leif L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är en av fyra delägare i ett dödsbo som Tommy hjälpt till att sälja fastigheten åt. Ett eget hem i Gamla Enskede.
    Jag blev väldigt bra bemött av Tommy Sundvall och han var lätt att kommunicera med.
    Förväntningen var att försäljningen inte skulle dras i långbänk och att affären skulle flyta smidigt och professionellt, vilket den ochså gjorde.
    Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med Tommy Sundvall som mäklare för dödsboets räkning.
    Mvh Leif Löwenberg Läs mer

Teresia L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Både köpt och sålt bostad med Tommy och varit supernöjd i båda fallen! Han är trevlig och alltid snabb med återkoppling samt har lång erfarenhet i branschen och området, vilket märks. Läs mer

Amir C skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag köpte en bostadsrätt i Svedmyra
    Jag blev bemött på ett proffsigt sätt men samtidigt välkomnande. Läs mer

Hans N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde en lägenhet med hjälp av Tommy.
    Tommy skötte allting perfekt så jag rekomenderar Tommy.
    Hälsning Hans N Läs mer

Kristine O skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi sålde en villa i Stureby, Enskede, med Tommys hjälp. Tommy är oerhört kunnig, erfaren, och professionell, och dessutom mycket trevlig. Han var alltid lätt att få tag på och kunde ge snabba och utförliga svar på våra frågor. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer

Mikaela P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Erfaren och proffesionell mäklare. Har endast positiva saker att säga om Tommy i sin roll som mäklare. Läs mer

Alina A skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Köpte en lägenhet i Bandhagen. Fantastiskt bemötande, hjälp hela vägen, kunde ge svar på den större delen av våra frågor, och var alltid tillgänglig. Läs mer
  • Victoria Anna R

2020-04-19

Victoria Anna R skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är väldigt nöjd. Han var trevlig och tillmötesgående, allt gick bra. Läs mer
  • 2020-03-22

Agneta B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi anlitade Stefan för att sälja vår villa i Älvsjö.

Vi är oerhört nöjda med alla delar i säljprocessen. Allt sköttes på ett professionellt sätt.

Det vi tycker utmärker Stefan är att han är engagerad, målinriktad, förtroendeingivande och kunnig.

Vi tycker även att han är personlig och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Agneta B
    Ni båda ska ha ett stort tack. Till sist hittade ni ert drömboende och då var allt förberett för en försäljning. Er fina vill lades ut direkt och slutresultatet blev HÖGT.
  • 2020-03-11

Marie G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har sålt vårat radhus med Stefan och är jättenöjda. Han har känts professionell och påläst genom hela affären och gav oss realistiska förutsättningar inför försäljningen (något den första mäklaren vi anlitade via en annan firma misslyckades totalt med). Han har varit noggrann med att även potentiella budgivare t.ex. har läst och förstått besiktningsprotokoll och förstått att det var tomträtt vilket minskar risken att vi som säljare får otrevliga överraskningar senare i affären. Stefan har även erbjudit sig att bistå oss om vi behöver hjälp med att se över föreningen i samband av köpet av ny bostad. Vi kan varmt rekommendera Stefan om ni letar en mäklare som kan Älvsjö med omnejd. Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Marie G
    Stort tack för er fina rekommendation! Att gå igenom förutsättningarna och att ALLTID vara med på besiktningen gör att köparna känner sig trygga. Ni har hittat nytt boende och jag önskar hela familjen ett stort lycka till!
  • 2020-01-16

Elin S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har både köpt och sålt med hjälp av Stefan. Professionell, kunnig, lyhörd och framförallt engagerad. Alltid lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Våra varmaste rekommendationer, vi skulle definitivt anlita Stefan igen. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Elin S
    Stort tack för de fina orden! Ni tog tuffa beslut när det behövdes och resultatet blev att ni snart flyttar till ett nytt boende. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas. Stort lycka till!
  • 2020-01-13

Mats W skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande, engagerad och målinriktad. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Mats W
    Tack! Ni var suveräna på att ta till er stylistens råd och fixa allt inför fotografering och visning. Samarbetet gjorde att slutresultatet blev bra. Hälsningar Stefan.
  • 2019-12-28

Monica L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Försäljning av hus av Tommy Sundvall.
    Mycket bra bemötande. Han var engagerad, lyhörd och kunnig i sitt jobb. Läs mer
  • 2019-12-23

Ingela P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Har sålt 2 hus med Tommy som mäklare och i båda försäljningarna, har jag känt mig både nöjd och trygg med hans arbete. Båda försäljningarna var lite svåra och då var det bra med en så pass erfaren mäklare som Tommy Sundvall. Läs mer
  • Gunvor A

2019-11-22

Gunvor A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har sålt en villa i Enskede.
    Tommy har hela tiden agerat professionellt, givit oss en föredömlig introduktion och varit klar och tydlig med uppdraget och vad vi kunde förvänta oss.
    Vi blev rekommenderade Tommy Sundvall av grannar, och han har helt motsvarat de goda omdömen har hade med sig.
    Vi är jätteglada för den insats Tommy har gjort för oss. Läs mer
  • 2019-11-22

Marlen N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy hjälpte mig och kände mig trygg i hela min försäljning. Han var pedagogisk och lugn och förklarade på ett enkelt sätt hur hela försäljningen gick till och fick min oro att försvinna. Rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • Titti T

2019-11-22

Titti T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    När det blev dags att sälja vårt hus i Stureby gick valet till Tommy Sundvall och Mäklarhuset i Svedmyra. Det var det naturligaste valet, med mycket bra kännedom om närområdet, lång erfarenhet och en mycket behaglig personlighet som passade oss.
    Våra krav i valet av mäklare var att det skulle kännas tryggt och säkert under hela försäljningsprocessen, att få stöd i åtgärder innan visning samt i slutfasen med att allt gick korrekt till med val av köpare.
    Vi blev mycket bra guidade och informerade under hela processen och det skapade lugn i sinnet för oss. Huset är nu sålt och vi känner oss väldigt nöjda med vår mäklare som vi mer än gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2019-11-20

Ann-Cathrine Grubb N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mäklare genomförde försäljning av min bostadsrätt , smidigt och snabbt med bra bemötande , snabb återkoppling, snygga foton , en bra försäljning helt enkelt ! Läs mer
  • 2019-11-20

Anna D skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy har varit väldigt lätt att diskutera med och rådfråga under försäljningen. Han har varit tillgänglig och tydlig. Han känns professionell men ändå personlig, och han inger förtroende. Det märks att Tommy kan sitt yrke och han har kunnat ge initierade besked på alla våra olika typer av frågor. Läs mer
  • 2019-10-18

Fredrik K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Mycket bra bemötande och proffsig attityd. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Fredrik K
    Stort tack för dina ord. Du kämpade på, målade och plockade undan och vi fick till en bra budgivning. Slutresultatet blev gott.
  • 2019-10-03

Staffan S skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Köpt ett radhus, blev bemött på ett professionellt.
    Levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-03

Carolina E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Information i samband med uppstart och inför försäljning var tydlig och bra. Stylist som anlitades inför försäljningen gav en tydlig bild av hur lägenheten kunde tänkas användas för eventuella köpare. I budgivningen upplevde jag mäklaren som något osäker. Annars var han väldigt opartisk och korrekt. Likaså var allt väl skött i samband med kontrakt skrivning. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Carolina E
    Tack för synpunkterna som jag tar till mig. Ni gjorde fint inför fotografering och visning och det var roligt att höra att stylistens råd uppskattades. Vi hade flera budgivare och resultatet blev klart över förväntan med ett högt slutpris.
  • 2019-09-01

Per N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Effektiv försäljning av vår bostadsrätt i Älvsjö.
    Stylad och fina bilder ingick och ökade nog intresse för potentiella köpare... Läs mer
    2019-09-02 Stefan T svarar Per N
    Hej! Tack för de orden. Ni tog till er av de förslag som stylisten kom med. Det gav härliga bilder och ett slutpris klart över förväntan.
  • 2019-08-18

Bertil Å skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi valde Tommy för att han är lyhörd och lätt att kommunicera med. Mycket erfaren och trevlig. Läs mer
  • 2019-08-16

Åsa E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi anlitade mäklarhuset för att sälja vår villa. Vår mäklare, Stefan Tapay, gav ett kunnigt och engagerat intryck. Han hade också en god lokalkännedom vilket påverkade försäljningen positivt. Vi är mycket nöjda med mäklarhuset och Stefan. Han är en väldigt driven och målinriktad mäklare som hjälpte oss att sälja vårt hus till ett pris betydligt över förväntan. Vi kan varmt rekommendera Stefan och mäklarhuset i Älvsjö. Läs mer
    2019-08-16 Stefan T svarar Åsa E
    Hej! Vid husförsäljningar har jag ofta en extra visning en vardagskväll innan söndagsvisningen. Det ger spekulanterna (pot. köpare) mer tid att ta beslut. Förhandstitten, er handlingskraft och förstås husets välrenoverade skönhet gav ett högt slutpris. Tack för de fina orden, det var ett nöje att samarbeta med er!
  • 2019-08-11

Lena M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi sålde en villa i Stureby. Mäklaren var mycket hjälpsam och levde upp till våra högt ställda förväntningar.
    Försäljningen gick snabbt och enkelt. Vi kan verkligen rekommendera Tommy Sundvall på Mäklarhuset Enskede Läs mer
  • Per N

2019-08-09

Per N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålt lägenhet brf.
    Mycket bra bemötande!
    Levde upp till alla våra förväntningar och Tommy gjorde det åxå.
    Sammanfattningsvis en mycket behaglig upplevelse och Tommy Sundvall var en mycket trevlig snubbe som kunde sin sak och har mycket bra lokalkännedom. Rekomenderar gärna tiil andra som ska sälja eller köpa!
    👍👍👍 Läs mer
  • Claes A

2019-08-08

Claes A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tog oss hjälp av Tommy att sälja vår 4a, i en förening han sålt många lgh tidigare. Han hade bra kunskap om föreningen och dess lgh samt området. Stenkoll på andra objekt som ligger ute hur konkurrensen är.
    Alltid tillgänglig via tel och mail. Gjorde verkligen sitt yttersta för att få lgh såld, som var pga marknaden trögsåld.
    Flexibel med idéer. Alltid svar på funderingar och frågor.
    Trevlig, pratglad och kul att samarbete med. Läs mer
  • 2019-08-08

Hanna F skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en väldigt seriös och ambitiös mäklare med stor lokal kännedom. Han vet verkligen vad han sysslar med och kan yrket utan och innan! Med detta sagt är Tommy den mäklaren som jag skulle tipsa min bästa vän att använda sig av! Läs mer
  • 2019-08-07

Anna P skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi anlitade Stefan när vi sålde vårt radhus efter att ha träffat honom på en visning av ett annat objekt. Vi fattade direkt tycke för honom. Under hela processen var han trevlig, lyhörd, professionell och allt kändes tryggt och enkelt. När försäljningen sedan gick över all förväntan var det bara att korka upp champagnen! Läs mer
    2019-08-07 Stefan T svarar Anna P
    De fantastiska bilderna tror jag var en stor del till att det gick så bra. Ni gjorde allt tipptopp inför fotografering och visning vilket resulterade i ett högt slutpris. Stort tack för de fina orden, det var jätteroligt att hjälpa till med er försäljning!
  • 2019-08-06

Lena O skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy ger ett tryggt och förtroendeingivande intryck.

Han har full koll på bostadsmarknaden och går alltid att nås och är lyhörd.

Jag har sålt ett flertal lägenheter och hus men Tommy är den jag haft mest förtroende för och haft bäst kommunikation med. Läs mer
  • Isabell B

2019-08-03

Isabell B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har hjälpt oss att sälja vårt hus i Stureby. Vi har blivit bemötta på bästa sätt. Han känns ärlig, rak och om det är något han inte vet tar han reda på det. Vi fick förtroende för Tommy redan då vi köpte huset vi nyss sålt då han var anlitad av dåvarande ägare. Vi kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-08-02

Anna L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi fick mycket proffesionell hjälp av Tommy när vi sålde vårt hus i Stureby. Trevligt bemötande hela vägen, alltid snabba svar på alla våra frågor och ett slutpris som vi var nöjda med.
    Vi kan verkligen rekommendera Tommy att sköta försäljningen av din bostad. Läs mer

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede