Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 153 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• Erik S
    Erik S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Rekommenderas av säljaren
    "Mycket kompetent. Gav rikligt med råd och hade ett stort bra nätverk för andra tjänster som vi kunde utnyttja. Har gjort affärer tidigare via samma mäklarkontor, Mäklarhuset i Enskede, och de övriga medarbetarna har haft samma entusiasm och servicevilja. Oavsett om Du är där som köpare eller säljare känns det som man har en proffsig, vänlig "advokat" i kanske sitt livs största affär. Tommy Sundvall som varit med där från starten av kontoret har uppenbarligen haft ett stort inflytande på personalstyrkan som arbetar i hans serviceanda och alltid korrekta. Kommer med största sannolikhet vända mig dit igen om/när det blir dags för ny fastighetsaffär och kan bestämt rekommendera Tommy Sundvall som mäklare för andra spekulanter. Detta särskilt under en svajig tid på bostadsmarknaden där hans erfarenhet hade en helt avgörande betydelse för en lyckad affär."
  • Helena O
    Helena O skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik har verkligen varit en fantastisk mäklare. Oerhört servicebenägen och kunnig i sitt arbete. Allt har gått väldigt smidigt, hela processen igenom, och jag har verkligen kunnat känna mig trygg i mitt första lägenhetsköp. Jag rekommenderar varmt Erik som mäklare till alla framtida hus- och lägenhetsspekulanter!
  • Janet Z
    Janet Z skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik Åkerberg är verkligen en fantastisk mäklare. Kunnig, trevlig och rolig! Allt fungerade till hundra procent från första mötet och fram till att affärerna var avslutade. Jag både köpte och sålde genom Erik och skulle göra det igen. Mina allra bästa rekommendationer!!
    Janet Zander
  • Emma B
    Emma B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är proffsig, snabbfotad och lättillgänglig under hela processen från värdering till såld bostad.
  • Regina K
    Regina K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall är trevlig, lättsam men också seriös och tydlig vilket inger stort förtroende!
  • Björn S
    Björn S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en positiv och inom sitt område mycket kunnig och seriös person som skapade trygghet för både säljare och köpare när vi sålde vårt bostadsrättsradhus i Stureby. Han har varit ett bra stöd under hela säljprocessen och vi kan ge honom de bästa rekommendationerna. Björn och Mirja Söderberg
  • Mirabelle H
    Mirabelle H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej,
    Jag tycker att jag har fått ett utmärkt bemötande av Tommy.
    Han har bra kännedom om området.
    Han har lång erfarenhet som mäklare.
    Han är engagerad, driven och duktig på att kommunicera.
    Jag har blivit mycket väl omhändertagen som kund och jag kan absolut rekommendera Tommy Sundvall till andra som är på väg att kanske göra sin viktigaste affär, nämligen att köpa eller sälja sitt hus!
  • Paula N
    Paula N skrev om Mäklarhuset Enskede
    Vi har precis sålt vår underbara lya i Fredhäll. Det här är inte alls Erik Åkerbergs område, men som den trogna mäklaren han är så vill han alltid "kundens" bästa och finns där när man behöver honom som mest. Erik har varit en enastående mäklare som skapat ett stort förtroende och trygghet i tider där bostadsmarknaden har varit mer instabil och osäker än på många år.

Erik är en härlig mäklare som gör allt för att både säljare och köpare ska få en bra upplevelse, jag skulle helt klart rekommendera Erik till när och kära, 5/5!
  • Olle E
    Olle E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Inlyssnande och lyhörd samt har god kännedom om bostadsmarknaden inom Enskede.
    Lätt att få tag på samt informerade löpande om status vid försäljning gällande budgivning och potentiella spekulanter.
    Mycket seriös i sin yrkesutövning.
    Rekommenderar mäklaren.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Kunnig, hjälpsam och otroligt trevlig. Ett proffs inom sitt område.
  • Viktor L
    Viktor L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik var mycket engagerad från början till slut, och kändes alltid rak och ärlig. Jag fick som förstagångs-säljare mycket stöd och hela processen kändes plötsligt ganska enkel. Jag fick snabbt stort förtroende för Erik, och skulle inte tveka att anlita honom igen!
  • Nickie T
    Nickie T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy gav ett otroligt bra första intryck och intrycket höll sig kvar. Snabb återkoppling och mycket duktig att informera om vad som hände/nästa steg i vårt första bostadsköp. Jag rekommenderar honom varmt!
    2017-11-02 Tommy S svarar Nickie T
    Stort tack Nickie, förstår att ni ser fram emot att flytta in i er drömlägenhet!
  • Eva W
    Eva W skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Första kontakten var genom rekommendationer från en bekant till mig.
    Jag fick förtroende för Erik från första stund. Han lyssnade vilka behov och önskningar jag hade och sen berättade Erik ingående om vad han kunde erbjuda mig som kund.
    Vi hade från början en fantastisk kommunikation och det var lätt att kontakta Erik under hela tiden fram till försäljningen och även efteråt när jag hade frågor.
    Jag kan varmt rekommendera Erik som mäklare.
  • Amal E
    Amal E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är trevlig och professionell!
    Det hela gick smidigt till, han informerade hela tiden om status och var alltid tillgänglig. Mkt nöjd!
    2017-10-23 Tommy S svarar Amal E
    Tack för förtroende och de fina orden.
  • Marianne E
    Marianne E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Pålitlig och med äkta engagemang. Stor tillgänglighet. Jättenöjd!
  • Agnetha A
    Agnetha A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en mycket inlyssnande och trevlig mäklare med skön humor. Professionell mäklare som inger ett seriöst och tryggt förhållningssätt. Bästa betyg, hälsningar Agnetha
  • Lars S
    Lars S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Utan tvekan den bästa mäklaren jag någonsin haft. Trevlig, kunnig, rolig och väldigt hjälpsam.
    Kommer alltid att återanställa honom och rekommendera honom vidare till mina vänner och bekanta.
    /Lars Sundberg
  • Tania I
    Tania I skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik - en förtroendegivande mäklare med positiv anda. Mitt första möte med honom gav mig inspiration och glädje. En av hans styrkor är att han älskar att samtala, vilket skapar en känsla av trygghet. Han ser endast ljuset i tunneln och kommer dit hur mörkt det än är. Det jag vill säga är att allt är möjligt för Erik och anlitar du honom för att sälja ditt objekt kommer du både att ha en bra försäljning och oförglömliga samtal (ifall det i början inte går som du hade tänkt). Jag rekommenderar Erik som mäklare alla gånger!
  • Johanna F
    Johanna F skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande både vid visning och kontraktsskrivandet. Även väldigt uppskattat att vi blev kontaktade flera gånger efter kontraktskrivandet. Ingav förtroende redan vid första mötet och vi är väldigt nöjda med hela processen.
  • Olov S
    Olov S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik skötte försäljningen av min lägenhet på ett mycket föredömligt sätt. Han agerade mycket professionellt och sakligt under hela försäljningsprocessen och hade svar på alla mina frågor.

Själva försäljningen skedde helt enligt den målbild som vi båda tillsammans satt upp på förhand. Jag har bara positivt att säga om Erik som mäklare och person.
  • Karin G
    Karin G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvtall är en seriös mäklare som vi kände oss väldigt trygga med vid vår husförsäljning. Han gjorde ett professionellt intryck vilket han också levde upp till. Han verkade aldrig vara stressad, tog sig tid med oss som kunder, var tillgänglig och mycket kunning om fastigheters beskaffenhet. Allt gick smidigt genom att han hade relevanta samarbetspartners.
  • Donna M
    Donna M skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi kan inget annat än säga att vårt möte med Erik har endast vart positivt och vi kan varmt rekommendera honom om ni vill sälja eller köpa en lägenhet! Erik är en pålitlig och kunnig mäklare som vill både köparens och säljarens bästa.
    2017-07-14 Erik Å svarar Donna M
    Hej Donna, såå glad över att första bostadsköpet i Sverige blev en varm upplevelse. Alltid redo - ring när ni har frågor. Finns här för er :)
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Ett kunnigt, trevligt och engagerat bemötande. Ett arbete som motsvarade och överträffade våra förväntningar.
    2017-07-14 Erik Å svarar Andreas H
    Lååångt förarbete blev sannerligen ett förträffligt resultat. Så glad att vi landade som vi gjorde, om än lite nervigt några dagar, haha :D
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall är en väl etablerad, oerhört trevlig, engagerad och duktig mäklare. Väldigt noggrann med att alla ska veta vad alla papper (som är rena grekiskan) handlar om och jag och min sambo är väldigt glada att få ha haft med honom att göra! Kan rekommendera honom alla dagar i veckan!
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har sålt mina 2 senaste lägenheter. Han har vid båda försäljningarna varit proffsig och tillgänglig med trevligt bemötande och tydlig återkoppling.
    2017-07-06 Tommy S svarar Camilla N
    Tack Camilla, det har varit ett nöje från min sida att få hjälpa dig med försäljningarna. Hoppas nu att ni skall trivas i Göteborg.
  • Linnea G
    Linnea G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy fick ta över uppdraget på vår lägenhet väldigt hastigt - men var påläst och skötte det proffsigt hela vägen! Han var hemma hos oss för att titta på lägenheten och kom med många värdefulla tips inför fotograferingen. På själva fotograferingen var både Tommy och en fotograf med tillsammans med oss säljare och vi kom tillsammans överens om bilder. Vid skrivandet av prospektet fick vi komma med önskemål och tankar utifrån Tommys text, vi fick då det bästa av två världar - mäklarens syn på lägenheten och vår syn som faktiskt bott där. Under hela processen har Tommy varit lätt att få tag på, både på sms, mail och via samtal. Tommy har gett oss råd, förklarat och berättat vad som händer härnäst. Tommy är en person som det är väldigt enkelt att prata med och vi är väldigt glada att vi haft honom med oss vid försäljningen av vår lägenhet. Vi rekommenderar verkligen Tommy som mäklare, och skulle vi flytta någon mer gång så kommer vi garanterat att anlita Tommy då också!
    2017-07-06 Tommy S svarar Linnea G
    Stort tack för era fina ord, det är en drivkraft för mig att fortsätta mitt arbete! Ser fram emot att få hjälpa er i framtiden.
  • Mirzo K
    Mirzo K skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande.
    Toppen affär.
    2017-07-14 Erik Å svarar Mirzo K
    Hej Mirzo! När helst du vill sälje och igen få en toppenaffär så är jag redo för dig och teamet :)
  • Inger B
    Inger B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig, allt genomfördes planenligt.
    Tommy informerade fortlöpande och var lätt att nå. Bra fotografering och hjälp/tips med besiktningsman, styling inne/ute mm.
  • Pia W
    Pia W skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Att välja rätt mäklare till ett boende man älskat och vårdat över ett kvarts sekel är en viktigt val. Då känslorna svämmar över av separationsångest så är rätt mäklare ett oerhört viktigt val.
    Tommy visade vara det rätta valet.
    Från första stund visar han ett gediget, jordnära intresse för människan bakom boendet.
    Proffesionellt visar han tydligt processen och visar fingertoppskänsla i detaljer. Han är ärlig och öppen och effektiv.
    Jag kan verkligen varmt rekommendera Tommy Sundsvall till er som ska sälja det finaste ni har i boende med minnen som väller över och som har tagit ett livs beslut att gå vidare i livet. Han har iallafall hjälpt mig att kunna släppa taget på ett fint sätt.
  • Lars L
    Lars L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej, Vill verkligen Tacka Tommy Sundvall för ett mycket bra och profesionelt utfört arbete, allt gick snabbt och bara glada miner, fick mycket bra råd och instruktoner innan försäljning. Mycket bra tips inför fotograferingen, hur man skulle möblera, gardiner, blommor, etc. Så Tommy o Mäklarhuset kan jag rekomendera.
  • Robert E
    Robert E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Utmärkt insats från Tommy och Mäklarhuset i stort. Mycket lyhörd på våra önskemål och lätt att jobba med när försäljningen blev något utöver det vanliga.
  • Freya E
    Freya E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    We find Tommy very easy to work with, he explained everything well (English was no problem) and managed to arrange everything for us in a very short period of time. Highly recommended!
    2017-05-19 Tommy S svarar Freya E
    Thank you Freya. It was one of the fastest deals ever!
  • Veronika L
    Veronika L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Med Tommy är det tryggt och lätt att både köpa och sälja. Han är erfaren, engagerad och professionell och dessutom sympatisk. Vi kommer rekommendera honom till alla vi känner som är i behov av en mäklare!
  • Niklas I
    Niklas I skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig och extremt kompetent! Man känner sig trygg med stomme genom hela affären
  • Karin S
    Karin S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Tommy som mäklare. Han gav oss den tid vi behövde, han var påläst om marknaden och området, han var tillgänglig på telefon även när han var sjuk, och han ingav ett seriöst intryck.
  • Andrei M
    Andrei M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag blev bemött på bästa sätt, och fick den hjälpen som jag behövde för att känna mig tryggt under säljprocessen. Tommy var alltid tillgänligt och hjälpsam. Den rådgivning som jag fick av honom var värdefull, och hjälpte mig att göra rätt val när det behövdes.
  • Annika C
    Annika C skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    En proffsig och ärlig mäklare som såg till att bemöta oss som köpare på ett mycket bra och respektfullt sätt. Vi fick förtroende för honom och för hans genuina drivkraft att se till att få både oss och säljare nöjda.
    Tommy S gillar detta
  • Ragnhild Raab J
    Ragnhild Raab J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Professionellt och effektivt mäkleri.
    Tommy S gillar detta
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Otroligt proffesionellt bemötande! Från visning till tillträde har kontakten med Erik varit väldigt bra. Man märker tydligt att Erik & Mäklarhuset tänkt igenom hela köpprocessen och bryr sig om köpare och säljare genom hela processen. Kan varmt rekommendera Erik!
    2017-07-14 Erik Å svarar Henrik H
    Tack Henrik! Så glad att upplevelsen har varit väldigt bra och att passionen lyser igenom :D
    Njut höjden och hälsa hela teamet :)
  • Kalle A
    Kalle A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag fick vid första mötet en vädligt bra känsla för Erik. Vidare genom hela försäljningen fungerade alla delar smärtfritt. En otroligt duktig och professionell. Skulle Rekommendera vilken av mina vänner som helst att använda sig av Eriks tjänster.
    2017-07-14 Erik Å svarar Kalle A
    Tack Kalle! Såå glädjande att läsa :D
    Säg till när du har en vän som du vill att jag hjälper ;)
    Gläder mig till att testa ölen, säg till när den finns i Stockholm.

Hälsa hela teamet
  • Sophia L
    Sophia L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag kände mig trygg genom hela affären. Det var lätt att komma i kontakt med Erik om jag hade några frågor. Allt fungerade smidigt. 😊
    2017-07-14 Erik Å svarar Sophia L
    Tack Sophia! Så glad för vad du skriver :) Finns alltid här för dig :D
  • Moa A
    Moa A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en toppenmäklare! Mycket driven och skicklig, vi har använt oss av Erik vid två försäljningar och varit väldigt nöjda båda gångerna. Självklart kan vi rekommendera honom!
    2017-02-27 Erik Å svarar Moa A
    Tack Moa!

Toppenmäklare är ett snyggt epitet vi kan fortsätta med! Njut huset och känn att jag är redo när ni nästa gång byter bostad :)

/E
  • Johan S
    Johan S skrev om Noemi Nagy en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevlig och lätt att ha kontakt med. Tog sig tiden att besvara och underlätta
  • Robban K
    Robban K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en mycket professionell mäklare med lång erfarenhet och en god lokalkännedom. Vilket bidrog till en snabb och enkel bostadsaffär. Rekommenderas!
    2017-02-17 Tommy S svarar Robban K
    Stort tack Robban, och tack för förtroendet
  • Mari S
    Mari S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag kan med nöje lämna Erik mina allra bästa rekommendationer. Snabb, effektiv och den absolut trevligaste mäklaren jag träffat. Fantastiska bilder som tog fram mer än det bästa av just den lägenheten! Ser fram emot nästa försäljningstillfälle.
    Mari Schmidt
    Brf Ringlåset 1
    2017-02-27 Erik Å svarar Mari S
    Tack Mari!

Ser också fram emot nästa framgångsförsäljning av föreningens lägenheter. Blir så glad av din text och det värmer att du och föreningen ser så positivt på erfarenheten av insatsen. Finns här när helst ni behöver rådgivning.

// Erik
  • Hellevi S
    Hellevi S skrev om Noemi Nagy en del av Mäklarhuset Enskede
    Kunnig tydlig kompetent snabb, kan verkligen rekommendera
  • Lise R
    Lise R skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    "Snabbaste lägenhetsaffären nånsin" :D. Jag kontaktade Erik i förväg, innan första visningen, för att kolla om ägaren skulle kunna tänka sig att visa den i förhand då jag inte kunde ordinarie tiderna. Och Erik ordnade detta, vi kollade lägenheten på en onsdag och fredagen därpå flyttade jag in! All beröm till Erik och hans kollegor på Mäklarhuset Enskede, som gjorde det möjligt för mig att få min bostad så snabbt, det krävs en hel del entusiasm, energi, planering och fokus att göra detta. Och det var inga problem! Dessutom är han alltid glad, trevlig och grym på det han gör. Jag kommer att kontakta dom om jag ska sälja :)
    2017-02-27 Erik Å svarar Lise R
    Tack för dina ord Lise - you ROCK! Teamet finns i fortsättningen här för dig :) Vår paradgren är framgång så känn att du alltid är välkommen att bli den del av teamet när du ska sälja eller köpa. Sköt om dig tills vi ses igen :)
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik hjälpte oss med försäljningen av vår lägenhet och gjorde ett väldigt bra jobb. Han är väldigt trevlig och har lång erfarenhet och det kändes tryggt med Erik genom hela processen.
    2017-02-27 Erik Å svarar Andreas S
    Tack Andreas för kärnfull feedback. Värdesätter det oerhört mycket! Finns här för er när det är dags igen, när det blir dags...först och främst njut till fullo :D
  • Liselotte A
    Liselotte A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi är väldigt nöjda med Erik Åkerbergs arbete. Han visade intresse både för oss som personer och hur vi ville göra. Hade många bra förslag om hur man kunde förändra och förbättra lägenheten. Höll också ständig kontakt för att berätta vad som hände och visade stor respekt för vad vi tyckte
    2017-02-27 Erik Å svarar Liselotte A
    Tack Liselottet!

När du idag på tillträdet sade "jag trodde alla var som du, men så var sannerligen inte verkligheten..." så värmde det mitt hjärta. Tack!
    Det har varit en fröjd att få hjälpa er i slutet av livskapitlet i den vita staden. Njut norrort och återkoppla när jag ska hjälpa er igen :)

E
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Bra engagerad Mäklare som ger järnet!
    2017-02-07 Erik Å svarar Daniel H
    Tack Daniel!

Engagemang och ger järnet låter som en förträfflig kombination. Det här var ju eran andra försäljning jag hjälpt er med. Jag är redo för den tredje :) :) :)

// JärnetErik

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede