Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 138 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• Agnetha A
    Agnetha A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en mycket inlyssnande och trevlig mäklare med skön humor. Professionell mäklare som inger ett seriöst och tryggt förhållningssätt. Bästa betyg, hälsningar Agnetha
  • Lars S
    Lars S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Utan tvekan den bästa mäklaren jag någonsin haft. Trevlig, kunnig, rolig och väldigt hjälpsam.
    Kommer alltid att återanställa honom och rekommendera honom vidare till mina vänner och bekanta.
    /Lars Sundberg
  • Tania I
    Tania I skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik - en förtroendegivande mäklare med positiv anda. Mitt första möte med honom gav mig inspiration och glädje. En av hans styrkor är att han älskar att samtala, vilket skapar en känsla av trygghet. Han ser endast ljuset i tunneln och kommer dit hur mörkt det än är. Det jag vill säga är att allt är möjligt för Erik och anlitar du honom för att sälja ditt objekt kommer du både att ha en bra försäljning och oförglömliga samtal (ifall det i början inte går som du hade tänkt). Jag rekommenderar Erik som mäklare alla gånger!
  • Johanna F
    Johanna F skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande både vid visning och kontraktsskrivandet. Även väldigt uppskattat att vi blev kontaktade flera gånger efter kontraktskrivandet. Ingav förtroende redan vid första mötet och vi är väldigt nöjda med hela processen.
  • Olov S
    Olov S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik skötte försäljningen av min lägenhet på ett mycket föredömligt sätt. Han agerade mycket professionellt och sakligt under hela försäljningsprocessen och hade svar på alla mina frågor.

Själva försäljningen skedde helt enligt den målbild som vi båda tillsammans satt upp på förhand. Jag har bara positivt att säga om Erik som mäklare och person.
  • Karin G
    Karin G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvtall är en seriös mäklare som vi kände oss väldigt trygga med vid vår husförsäljning. Han gjorde ett professionellt intryck vilket han också levde upp till. Han verkade aldrig vara stressad, tog sig tid med oss som kunder, var tillgänglig och mycket kunning om fastigheters beskaffenhet. Allt gick smidigt genom att han hade relevanta samarbetspartners.
  • Donna M
    Donna M skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi kan inget annat än säga att vårt möte med Erik har endast vart positivt och vi kan varmt rekommendera honom om ni vill sälja eller köpa en lägenhet! Erik är en pålitlig och kunnig mäklare som vill både köparens och säljarens bästa.
    2017-07-14 Erik Å svarar Donna M
    Hej Donna, såå glad över att första bostadsköpet i Sverige blev en varm upplevelse. Alltid redo - ring när ni har frågor. Finns här för er :)
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Ett kunnigt, trevligt och engagerat bemötande. Ett arbete som motsvarade och överträffade våra förväntningar.
    2017-07-14 Erik Å svarar Andreas H
    Lååångt förarbete blev sannerligen ett förträffligt resultat. Så glad att vi landade som vi gjorde, om än lite nervigt några dagar, haha :D
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall är en väl etablerad, oerhört trevlig, engagerad och duktig mäklare. Väldigt noggrann med att alla ska veta vad alla papper (som är rena grekiskan) handlar om och jag och min sambo är väldigt glada att få ha haft med honom att göra! Kan rekommendera honom alla dagar i veckan!
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har sålt mina 2 senaste lägenheter. Han har vid båda försäljningarna varit proffsig och tillgänglig med trevligt bemötande och tydlig återkoppling.
    2017-07-06 Tommy S svarar Camilla N
    Tack Camilla, det har varit ett nöje från min sida att få hjälpa dig med försäljningarna. Hoppas nu att ni skall trivas i Göteborg.
  • Linnea G
    Linnea G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy fick ta över uppdraget på vår lägenhet väldigt hastigt - men var påläst och skötte det proffsigt hela vägen! Han var hemma hos oss för att titta på lägenheten och kom med många värdefulla tips inför fotograferingen. På själva fotograferingen var både Tommy och en fotograf med tillsammans med oss säljare och vi kom tillsammans överens om bilder. Vid skrivandet av prospektet fick vi komma med önskemål och tankar utifrån Tommys text, vi fick då det bästa av två världar - mäklarens syn på lägenheten och vår syn som faktiskt bott där. Under hela processen har Tommy varit lätt att få tag på, både på sms, mail och via samtal. Tommy har gett oss råd, förklarat och berättat vad som händer härnäst. Tommy är en person som det är väldigt enkelt att prata med och vi är väldigt glada att vi haft honom med oss vid försäljningen av vår lägenhet. Vi rekommenderar verkligen Tommy som mäklare, och skulle vi flytta någon mer gång så kommer vi garanterat att anlita Tommy då också!
    2017-07-06 Tommy S svarar Linnea G
    Stort tack för era fina ord, det är en drivkraft för mig att fortsätta mitt arbete! Ser fram emot att få hjälpa er i framtiden.
  • Mirzo K
    Mirzo K skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande.
    Toppen affär.
    2017-07-14 Erik Å svarar Mirzo K
    Hej Mirzo! När helst du vill sälje och igen få en toppenaffär så är jag redo för dig och teamet :)
  • Inger B
    Inger B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig, allt genomfördes planenligt.
    Tommy informerade fortlöpande och var lätt att nå. Bra fotografering och hjälp/tips med besiktningsman, styling inne/ute mm.
  • Pia W
    Pia W skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Att välja rätt mäklare till ett boende man älskat och vårdat över ett kvarts sekel är en viktigt val. Då känslorna svämmar över av separationsångest så är rätt mäklare ett oerhört viktigt val.
    Tommy visade vara det rätta valet.
    Från första stund visar han ett gediget, jordnära intresse för människan bakom boendet.
    Proffesionellt visar han tydligt processen och visar fingertoppskänsla i detaljer. Han är ärlig och öppen och effektiv.
    Jag kan verkligen varmt rekommendera Tommy Sundsvall till er som ska sälja det finaste ni har i boende med minnen som väller över och som har tagit ett livs beslut att gå vidare i livet. Han har iallafall hjälpt mig att kunna släppa taget på ett fint sätt.
  • Lars L
    Lars L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej, Vill verkligen Tacka Tommy Sundvall för ett mycket bra och profesionelt utfört arbete, allt gick snabbt och bara glada miner, fick mycket bra råd och instruktoner innan försäljning. Mycket bra tips inför fotograferingen, hur man skulle möblera, gardiner, blommor, etc. Så Tommy o Mäklarhuset kan jag rekomendera.
  • Robert E
    Robert E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Utmärkt insats från Tommy och Mäklarhuset i stort. Mycket lyhörd på våra önskemål och lätt att jobba med när försäljningen blev något utöver det vanliga.
  • Freya E
    Freya E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    We find Tommy very easy to work with, he explained everything well (English was no problem) and managed to arrange everything for us in a very short period of time. Highly recommended!
    2017-05-19 Tommy S svarar Freya E
    Thank you Freya. It was one of the fastest deals ever!
  • Veronika L
    Veronika L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Med Tommy är det tryggt och lätt att både köpa och sälja. Han är erfaren, engagerad och professionell och dessutom sympatisk. Vi kommer rekommendera honom till alla vi känner som är i behov av en mäklare!
  • Niklas I
    Niklas I skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig och extremt kompetent! Man känner sig trygg med stomme genom hela affären
  • Karin S
    Karin S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Tommy som mäklare. Han gav oss den tid vi behövde, han var påläst om marknaden och området, han var tillgänglig på telefon även när han var sjuk, och han ingav ett seriöst intryck.
  • Andrei M
    Andrei M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag blev bemött på bästa sätt, och fick den hjälpen som jag behövde för att känna mig tryggt under säljprocessen. Tommy var alltid tillgänligt och hjälpsam. Den rådgivning som jag fick av honom var värdefull, och hjälpte mig att göra rätt val när det behövdes.
  • Annika C
    Annika C skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    En proffsig och ärlig mäklare som såg till att bemöta oss som köpare på ett mycket bra och respektfullt sätt. Vi fick förtroende för honom och för hans genuina drivkraft att se till att få både oss och säljare nöjda.
  • Ragnhild Raab J
    Ragnhild Raab J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Professionellt och effektivt mäkleri.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Otroligt proffesionellt bemötande! Från visning till tillträde har kontakten med Erik varit väldigt bra. Man märker tydligt att Erik & Mäklarhuset tänkt igenom hela köpprocessen och bryr sig om köpare och säljare genom hela processen. Kan varmt rekommendera Erik!
    2017-07-14 Erik Å svarar Henrik H
    Tack Henrik! Så glad att upplevelsen har varit väldigt bra och att passionen lyser igenom :D
    Njut höjden och hälsa hela teamet :)
  • Kalle A
    Kalle A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag fick vid första mötet en vädligt bra känsla för Erik. Vidare genom hela försäljningen fungerade alla delar smärtfritt. En otroligt duktig och professionell. Skulle Rekommendera vilken av mina vänner som helst att använda sig av Eriks tjänster.
    2017-07-14 Erik Å svarar Kalle A
    Tack Kalle! Såå glädjande att läsa :D
    Säg till när du har en vän som du vill att jag hjälper ;)
    Gläder mig till att testa ölen, säg till när den finns i Stockholm.

Hälsa hela teamet
  • Sophia L
    Sophia L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag kände mig trygg genom hela affären. Det var lätt att komma i kontakt med Erik om jag hade några frågor. Allt fungerade smidigt. 😊
    2017-07-14 Erik Å svarar Sophia L
    Tack Sophia! Så glad för vad du skriver :) Finns alltid här för dig :D
  • Moa A
    Moa A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en toppenmäklare! Mycket driven och skicklig, vi har använt oss av Erik vid två försäljningar och varit väldigt nöjda båda gångerna. Självklart kan vi rekommendera honom!
    2017-02-27 Erik Å svarar Moa A
    Tack Moa!

Toppenmäklare är ett snyggt epitet vi kan fortsätta med! Njut huset och känn att jag är redo när ni nästa gång byter bostad :)

/E
  • Johan S
    Johan S skrev om Noemi Nagy en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevlig och lätt att ha kontakt med. Tog sig tiden att besvara och underlätta
  • Robban K
    Robban K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en mycket professionell mäklare med lång erfarenhet och en god lokalkännedom. Vilket bidrog till en snabb och enkel bostadsaffär. Rekommenderas!
    2017-02-17 Tommy S svarar Robban K
    Stort tack Robban, och tack för förtroendet
  • Mari S
    Mari S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag kan med nöje lämna Erik mina allra bästa rekommendationer. Snabb, effektiv och den absolut trevligaste mäklaren jag träffat. Fantastiska bilder som tog fram mer än det bästa av just den lägenheten! Ser fram emot nästa försäljningstillfälle.
    Mari Schmidt
    Brf Ringlåset 1
    2017-02-27 Erik Å svarar Mari S
    Tack Mari!

Ser också fram emot nästa framgångsförsäljning av föreningens lägenheter. Blir så glad av din text och det värmer att du och föreningen ser så positivt på erfarenheten av insatsen. Finns här när helst ni behöver rådgivning.

// Erik
  • Hellevi S
    Hellevi S skrev om Noemi Nagy en del av Mäklarhuset Enskede
    Kunnig tydlig kompetent snabb, kan verkligen rekommendera
  • Lise R
    Lise R skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    "Snabbaste lägenhetsaffären nånsin" :D. Jag kontaktade Erik i förväg, innan första visningen, för att kolla om ägaren skulle kunna tänka sig att visa den i förhand då jag inte kunde ordinarie tiderna. Och Erik ordnade detta, vi kollade lägenheten på en onsdag och fredagen därpå flyttade jag in! All beröm till Erik och hans kollegor på Mäklarhuset Enskede, som gjorde det möjligt för mig att få min bostad så snabbt, det krävs en hel del entusiasm, energi, planering och fokus att göra detta. Och det var inga problem! Dessutom är han alltid glad, trevlig och grym på det han gör. Jag kommer att kontakta dom om jag ska sälja :)
    2017-02-27 Erik Å svarar Lise R
    Tack för dina ord Lise - you ROCK! Teamet finns i fortsättningen här för dig :) Vår paradgren är framgång så känn att du alltid är välkommen att bli den del av teamet när du ska sälja eller köpa. Sköt om dig tills vi ses igen :)
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik hjälpte oss med försäljningen av vår lägenhet och gjorde ett väldigt bra jobb. Han är väldigt trevlig och har lång erfarenhet och det kändes tryggt med Erik genom hela processen.
    2017-02-27 Erik Å svarar Andreas S
    Tack Andreas för kärnfull feedback. Värdesätter det oerhört mycket! Finns här för er när det är dags igen, när det blir dags...först och främst njut till fullo :D
  • Liselotte A
    Liselotte A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi är väldigt nöjda med Erik Åkerbergs arbete. Han visade intresse både för oss som personer och hur vi ville göra. Hade många bra förslag om hur man kunde förändra och förbättra lägenheten. Höll också ständig kontakt för att berätta vad som hände och visade stor respekt för vad vi tyckte
    2017-02-27 Erik Å svarar Liselotte A
    Tack Liselottet!

När du idag på tillträdet sade "jag trodde alla var som du, men så var sannerligen inte verkligheten..." så värmde det mitt hjärta. Tack!
    Det har varit en fröjd att få hjälpa er i slutet av livskapitlet i den vita staden. Njut norrort och återkoppla när jag ska hjälpa er igen :)

E
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Bra engagerad Mäklare som ger järnet!
    2017-02-07 Erik Å svarar Daniel H
    Tack Daniel!

Engagemang och ger järnet låter som en förträfflig kombination. Det här var ju eran andra försäljning jag hjälpt er med. Jag är redo för den tredje :) :) :)

// JärnetErik
  • Joel E
    Joel E skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    En otroligt trevlig, engagerad, professionell, ärlig och kunnig mäklare som gick "all in" för att mitt boende och försäljningen skulle bli så bra och lyckad som möjligt, vilket det också blev.
    Det är alltid svårt att välja bland alla mäklare och mäklarkontor. Men jag kan säga att Mäklarhuset i Svedmyra med Erik Åkerberg som en av de mest drivna mäklarna är vinnare och ett säkert kort för en trygg och mycket lyckad affär.

Tack/Joel Emteryd
    2017-02-07 Erik Å svarar Joel E
    Tack Joel!

Nu regnar synonymerna! Innerligt tacksam för det :D :D :D
    All in - all ways ! ! ! Rätt beslut att joina det vinnande teamet.
    Tack för förtroendet - så härligt att se en lycklig säljare och en lycklig köpare.

Ha den bästa dagen!

//E
  • Filip K
    Filip K skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Oerhört kunnig, vänlig och proffsig mäklare.
    Rekommenderas varmt!
    2017-02-01 Erik Å svarar Filip K
    Tack Filip!

Jag är säker på att precis som du gjorde; läste, kontaktade mig och fick ett fint resultat i bostadsaffären, kommer fler göra tack vare dig.

Tack för dina ord.

Hörs snart igen!
  • Nina L
    Nina L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Professionellt och vänligt bemötande. Hjälpte till att göra affären smidig och trygg trots att vi befann oss utomlands under hela processen. Ka
    2017-02-01 Erik Å svarar Nina L
    Tack Nina!

Uppskattar såå mycket att du känner att affären upplevdes som trygg. Stor sak ska skötas med omsorg :)

Njut bostaden, Stockholm så hörs vi framgent.

Hälsa din kära :)
  • Carl-Johan D
    Carl-Johan D skrev om Mäklarhuset Enskede
    trevlig, kunnig och tillgänglig
    2017-01-30 Tove N svarar Carl-Johan D
    Tack, kul att höra att du har fått en bra upplevelse!
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Mäklarhuset Enskede
    Fick jättebra hjälp med allting kring min försäljning.
    2017-01-30 Tove N svarar Lotta N
    Tack! Väldigt roligt att försäljningen blev så lyckad och att du är nöjd!
  • Frida W
    Frida W skrev om Mäklarhuset Enskede
    Jag fick ett otroligt professionellt och bra bemötande med en personlig och trygg service. Mäklaren levde absolut upp till min förväntan och känner stort förtroende till mäklaren vilket är av stor vikt för mig som köpare.
    2017-01-30 Tove N svarar Frida W
    Jättekul att få läsa att du är så nöjd! Har en känsla av att du kommer stortrivas i nya lägenheten, den är ju väldigt härlig. Stort tack för fina ord och en smidig och lyckad affär!
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    En toppenmäklare som rekommenderas varmt. Tommy har en fantastisk förmåga att göra bostadsförsäljningen enkel för både köpare och säljare genom sitt sätt att själv vara påläst och informera kring alla de olika momenten som en försäljning innebär. På detta sätt förekommer han många frågetecken och jag som säljare kan känna mig lugn och trygg genom hela försäljningsprocessen där varje del är väl förberedd. Bra kommunikation och lätt att komma i kontakt med bidrar också på plussidan.
    Med sitt varma och trevliga bemötande inger han ett förtroende som överträffar mina förväntningar. Jag har anlitat Tommy även vid tidigare försäljning och en återkommande kund är ett tecken på när det är som bäst.
  • Ove K
    Ove K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var väldigt duktig och hjälpsam
  • Erik P
    Erik P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är lugn, strukturerad och vänlig. Kändes som han hade koll på läget och hanterade alla oss budgivare mycket bra.
  • Lars-Erik E
    Lars-Erik E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är professionell och inger stort förtroende. Rak kommunikation, trevligt bemötande under hela processen.
    Kan absolut rekommendera honom.
  • Pär R
    Pär R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vänligt och engagerat mottagande och täta kontakter mellan samtliga involverade i husförsäljningen.
  • Karolina T
    Karolina T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Väldigt nöjd med mäklarens bemötande och tillgänglighet.
  • Mira H
    Mira H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är trevlig och tillmötesgående. Han ger ett seriöst intryck och sköter sina uppgifter som mäklare utmärkt. Jag är mycket nöjd med min försäljning tillsammans med Tommy och mäklarhuset i Enskede.
  • Marko A
    Marko A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är kunnig och inger stort förtroende. Han är tillgänglig och återkopplar snabbt.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är mycket nöjd! Rutinerad mäklare som arbetat länge men som fortfarande är hungrig! Så som det skall vara, men inte alltid är.
    2017-01-10 Tommy S svarar Andreas L
    Tack Andreas, alltid kul att få fina ord av en som vet vad yrket innebär!!

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede