Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 211 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• Andreas L

2020-09-09

Andreas L skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi var ganska petiga när vi skulle sälja vår lägenhet i Västertorp. Vi gick på många visningar, både för att titta på själva husen såklart men ibland mest för att se hur mäklarna var.

Och en man som stack ut utöver det vanliga var vår Stefan. Hans engangemang och vilja att möta varje spekulants funderingar (hur tokiga och konstiga de än lät i våra öron) var väldigt härligt att se. På en visning började han och ett par till och med att flytta på möbleringen i köket för att han ville visa hur mysigt det skulle vara att äta frukost framför den öppna spisen.

När Stefan sedan kom hem till oss så gav han ett väldigt vaket och bra intryck. Och det var ingen tvekan från vår sida om vem som skulle sälja vår lägenhet efter det besöket.

Under hela processen som fortlöpte så hade vi en konstant dialog kring tajmingen om när vi skulle gå ut på marknaden och hur bostaden bäst skulle presenteras. De tips Stefan gav kring visningsstylingen lyfte dessutom den övergripande känslan till en helt ny nivå.

Coronatiderna medförde att det blev många privata visningar och det engagemang och pusslande som Stefan genomförde för att maximera antalet intressenter som fått se vår lägenhet var imponerande. Grannarna klagade till och med lite skojfriskt över kön utanför lägenheten vid visningarna.. ;)

Slutpriset blev också därefter, vi fick ett mycket högre pris än vad vi ens hade kunnat hoppas på och nervositeten inför kontraktsskrivningen var stor. Tänk om de inte skulle dyka upp, tänk om vi skulle behöva börja om, tänk om... Men Stefan lugnade oss på ett bra sätt och har varit ett otroligt bra stöd igenom hela processen.

Vi är, som du kanske märker, lite mer än vanligt nöjda med vårt val av mäklare och kan verkligen rekommendera dig att anlita Stefan Tapay när du ska sälja din bostad! Läs mer
  • 2020-08-17

Oscar R skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik är grym!
    Han tog sin tid och vägledde oss från början till slut, vilket ledde till en smidig affär.

Välbemötande, hjälpsam och snabba puckar. Det gillar vi! Läs mer
  • 2020-08-04

Martin R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Utmärkt, erfaren, kunnig, uthållig, flexibel mäklare.
    Guidade oss genom processen. Läs mer
  • 2020-08-02

Ida W skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy sålde mitt drömhus till mig och trots att jag var en av flera budgivare kände jag mig otroligt stöttad och sedd av Tommy. Tillgänglig och hjälpsam och inlyssnande! Så tryggt när man gör sin första husaffär. Tommy är rättvis och rak och världens bästa! Läs mer
  • Clara T

2020-07-27

Clara T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde villa i Enskede. Tack för gott samarbete! Läs mer
  • Manuél H

2020-07-16

Manuél H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Har fungerat alldeles utmärkt!
    Vi har både köpt och sålt fastighet med Tommys hjälp och det har varit proffsiga och smidiga affärer.
    Tommy känns trygg och förtroendeingivande både för säljare och köpare 👍🏼
    //Fam Hedlund Läs mer
  • 2020-07-12

Dani M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mycket professionell och gör sitt yttersta för en lyckad affär! Läs mer
  • 2020-07-08

Elof F skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    - Sålt villa i Enskede.
    - På ett mycket bra sätt där han förklarade de olika försäljningsstegen och vad jag behövde göra.
    - Jag fick förklarad försäljningsprocessen och Tommy har hållit mig uppdaterad i de olika stegen så jag anser verkligen att han har levt upp till dem.
    - Jag tycker verkligen att Tommy har varat professionell men även personlig. Läs mer
  • 2020-07-01

Per W skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Inte fullt nöjd som jag sagt då utgallet var svagt Läs mer
  • 2020-06-25

Lars-arne A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy rekommenderades av en kollega vi har haft goda erfarenheter av. Han har motsvarat rekommendationen Läs mer
  • 2020-06-19

Agneta P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålt en villa . Han har genom hela processen varit tillgänglig och vi har blivit informerade om vad som hänt.Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-06-15

Sören D skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Väldigt dedikerad mäklare med mycket energi! Läs mer
  • 2020-05-29

Jan Ö skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    För försäljningen av vår bostadsrätt i Långbro park valde vi Stefan efter att ha träffat ytterligare några mäklare. Redan från första stund kände vi det förtroende som är så viktigt i en så stor affär som en bostadsförsäljning. Vi tvivlade aldrig på att vi valt rätt mäklare och processen förflöt helt enligt våra önskemål.
    Mvh Viola & Jan Österlund Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Jan Ö
    Stort tack! Stylisten, fotografen och framför allt ert fix innan gav ett bra slutresultat. Viktigt att ha förtroende för sin mäklare, speciellt i dessa tider.
  • Lennart J

2020-05-29

Lennart J skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik fick uppdraget att sälja mitt hus i Hökarängen
    Han gav ett proffsigt uttryck vid första kontakten och han har sålt hus i mitt område tidigare så han känner till området

Vi har haft en bra dialog under hela köpet och han har sålt huset till ett bra pris och inom en bra tid
    Rekommenderas

mvh
    Lennart Johansson Läs mer
  • 2020-05-29

Pirjo B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Stefan Tapay. Vi uppskattar Stefans professionalitet och hans personliga bemötande och engagemang. Vi är glada för att vi valde Stefan! Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Pirjo B
    Tack till er båda! Ni gjorde ett bra jobb som märktes i att huset upplevdes som prydligt och välskött på visningen.
  • 2020-05-26

Javzandolgor M skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mötte en trevlig Mäklare och köpte min första lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-24

Lena S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    På grund av den rådande pandemin var intresset att lämna bud för den typ av lägenhet vi skulle sälja högst begränsad. Trots denna utmaning lyckades Tommy förmedla lägenheten till ett bra pris och affären kunde slutföras på utsatt tid.
    Det var otroligt skönt att ha en sån bra samarbetspartner att bolla med genom hela processen, som var tillgänglig, professionell, kunnig om marknaden och förtroendeingivande.

Tack för bra service! Rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2020-05-20

Johan S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Enkel och lätt att ha att göra med oavsätt form av kommunikation. Kunnighet och lång erfarenhet var tydlig. Läs mer
  • Artur J

2020-05-20

Artur J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mycket duktig och snäll mäklare, har såld min lägenhet snabb och för bra pris. Läs mer
  • Jutte J

2020-05-05

Jutte J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde ett hus och jag tycker att Tommy gjorde ett jättebra jobb och han levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-04

Anna H skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik fick i uppdrag att sälja min lägenhet. En trovärdig och ambitiös mäklare som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2020-05-03

Katarina K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde min 2:a i Svedmyra och har varit väldigt nöjd och trygg med Tommy hela vägen. Det märks tydligt att han har jobbat inom branschen länge och jag var inte ett dugg orolig att lägenheten skulle bli såld trots att den var ute på marknaden i svåra tider. Har redan bestämt att Tommy ska sälja min nya lägenhet om jag flyttar igen! Läs mer
  • 2020-05-02

Hector H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var verklig superproffs hela vägen! Kan varmt rekommendera. Läs mer

Rachel O skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var vänlig och lättsamma exakt vad vi behövde från en mäklare. Läs mer

Alexander N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevlig, tillmötesgående och professionell,
    Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Zebine B

2020-04-30

Zebine B skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag sålde min bostad och fick ett positivt intryck av mäklaren. Mycket social och trevlig, hjälpsam genom försäljningen och även ett år senare med deklarationen. Läs mer

Tekaligne G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålt radhus
    Andra gången jag anlitat honom.
    Han är pålitlig och effektiv. Läs mer
  • 2020-04-29

Tommy H skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Fredrik Notini var mäklare när vi köpte vårt radhus. Under affären var han lätt att få tag på och alltid tydlig med vad nästa steg var. Rekommenderas! Läs mer

Stavroula A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Erfaren, snabb, effektiv mäklare. Vänlig i samtliga kontakter. Insatt i detaljer kring objektet.

Han var mäklaren när vi köpte vår lägenhet i Långbro. Läs mer
  • Leif L

2020-04-28

Leif L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är en av fyra delägare i ett dödsbo som Tommy hjälpt till att sälja fastigheten åt. Ett eget hem i Gamla Enskede.
    Jag blev väldigt bra bemött av Tommy Sundvall och han var lätt att kommunicera med.
    Förväntningen var att försäljningen inte skulle dras i långbänk och att affären skulle flyta smidigt och professionellt, vilket den ochså gjorde.
    Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med Tommy Sundvall som mäklare för dödsboets räkning.
    Mvh Leif Löwenberg Läs mer

Teresia L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Både köpt och sålt bostad med Tommy och varit supernöjd i båda fallen! Han är trevlig och alltid snabb med återkoppling samt har lång erfarenhet i branschen och området, vilket märks. Läs mer

Amir C skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag köpte en bostadsrätt i Svedmyra
    Jag blev bemött på ett proffsigt sätt men samtidigt välkomnande. Läs mer

Hans N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Sålde en lägenhet med hjälp av Tommy.
    Tommy skötte allting perfekt så jag rekomenderar Tommy.
    Hälsning Hans N Läs mer

Kristine O skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi sålde en villa i Stureby, Enskede, med Tommys hjälp. Tommy är oerhört kunnig, erfaren, och professionell, och dessutom mycket trevlig. Han var alltid lätt att få tag på och kunde ge snabba och utförliga svar på våra frågor. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer

Mikaela P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Erfaren och proffesionell mäklare. Har endast positiva saker att säga om Tommy i sin roll som mäklare. Läs mer

Alina A skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Köpte en lägenhet i Bandhagen. Fantastiskt bemötande, hjälp hela vägen, kunde ge svar på den större delen av våra frågor, och var alltid tillgänglig. Läs mer
  • Victoria Anna R

2020-04-19

Victoria Anna R skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är väldigt nöjd. Han var trevlig och tillmötesgående, allt gick bra. Läs mer
  • 2020-03-22

Agneta B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi anlitade Stefan för att sälja vår villa i Älvsjö.

Vi är oerhört nöjda med alla delar i säljprocessen. Allt sköttes på ett professionellt sätt.

Det vi tycker utmärker Stefan är att han är engagerad, målinriktad, förtroendeingivande och kunnig.

Vi tycker även att han är personlig och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Agneta B
    Ni båda ska ha ett stort tack. Till sist hittade ni ert drömboende och då var allt förberett för en försäljning. Er fina vill lades ut direkt och slutresultatet blev HÖGT.
  • 2020-03-11

Marie G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har sålt vårat radhus med Stefan och är jättenöjda. Han har känts professionell och påläst genom hela affären och gav oss realistiska förutsättningar inför försäljningen (något den första mäklaren vi anlitade via en annan firma misslyckades totalt med). Han har varit noggrann med att även potentiella budgivare t.ex. har läst och förstått besiktningsprotokoll och förstått att det var tomträtt vilket minskar risken att vi som säljare får otrevliga överraskningar senare i affären. Stefan har även erbjudit sig att bistå oss om vi behöver hjälp med att se över föreningen i samband av köpet av ny bostad. Vi kan varmt rekommendera Stefan om ni letar en mäklare som kan Älvsjö med omnejd. Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Marie G
    Stort tack för er fina rekommendation! Att gå igenom förutsättningarna och att ALLTID vara med på besiktningen gör att köparna känner sig trygga. Ni har hittat nytt boende och jag önskar hela familjen ett stort lycka till!
  • 2020-01-16

Elin S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har både köpt och sålt med hjälp av Stefan. Professionell, kunnig, lyhörd och framförallt engagerad. Alltid lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Våra varmaste rekommendationer, vi skulle definitivt anlita Stefan igen. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Elin S
    Stort tack för de fina orden! Ni tog tuffa beslut när det behövdes och resultatet blev att ni snart flyttar till ett nytt boende. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas. Stort lycka till!
    Hälsningar Stefan
  • 2020-01-13

Mats W skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande, engagerad och målinriktad. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Mats W
    Tack! Ni var suveräna på att ta till er stylistens råd och fixa allt inför fotografering och visning. Samarbetet gjorde att slutresultatet blev bra. Hälsningar Stefan.
  • 2019-12-28

Monica L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Försäljning av hus av Tommy Sundvall.
    Mycket bra bemötande. Han var engagerad, lyhörd och kunnig i sitt jobb. Läs mer
  • 2019-12-23

Ingela P skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Har sålt 2 hus med Tommy som mäklare och i båda försäljningarna, har jag känt mig både nöjd och trygg med hans arbete. Båda försäljningarna var lite svåra och då var det bra med en så pass erfaren mäklare som Tommy Sundvall. Läs mer
  • Gunvor A

2019-11-22

Gunvor A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi har sålt en villa i Enskede.
    Tommy har hela tiden agerat professionellt, givit oss en föredömlig introduktion och varit klar och tydlig med uppdraget och vad vi kunde förvänta oss.
    Vi blev rekommenderade Tommy Sundvall av grannar, och han har helt motsvarat de goda omdömen har hade med sig.
    Vi är jätteglada för den insats Tommy har gjort för oss. Läs mer
  • 2019-11-22

Marlen N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy hjälpte mig och kände mig trygg i hela min försäljning. Han var pedagogisk och lugn och förklarade på ett enkelt sätt hur hela försäljningen gick till och fick min oro att försvinna. Rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • Titti T

2019-11-22

Titti T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    När det blev dags att sälja vårt hus i Stureby gick valet till Tommy Sundvall och Mäklarhuset i Svedmyra. Det var det naturligaste valet, med mycket bra kännedom om närområdet, lång erfarenhet och en mycket behaglig personlighet som passade oss.
    Våra krav i valet av mäklare var att det skulle kännas tryggt och säkert under hela försäljningsprocessen, att få stöd i åtgärder innan visning samt i slutfasen med att allt gick korrekt till med val av köpare.
    Vi blev mycket bra guidade och informerade under hela processen och det skapade lugn i sinnet för oss. Huset är nu sålt och vi känner oss väldigt nöjda med vår mäklare som vi mer än gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2019-11-20

Ann-Cathrine Grubb N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Mäklare genomförde försäljning av min bostadsrätt , smidigt och snabbt med bra bemötande , snabb återkoppling, snygga foton , en bra försäljning helt enkelt ! Läs mer
  • 2019-11-20

Anna D skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy har varit väldigt lätt att diskutera med och rådfråga under försäljningen. Han har varit tillgänglig och tydlig. Han känns professionell men ändå personlig, och han inger förtroende. Det märks att Tommy kan sitt yrke och han har kunnat ge initierade besked på alla våra olika typer av frågor. Läs mer
  • 2019-10-18

Fredrik K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Mycket bra bemötande och proffsig attityd. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Fredrik K
    Stort tack för dina ord. Du kämpade på, målade och plockade undan och vi fick till en bra budgivning. Slutresultatet blev gott.
    Hälsningar Stefan
  • 2019-10-03

Staffan S skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Köpt ett radhus, blev bemött på ett professionellt.
    Levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede