Läs vad 248 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede 2

Bra service
    Hjälpsam
    Hanna R
  • 2021-01-18
    Tommy är professionell och erfaren som få andra mäklare jag har mött. Därtill är han alltid vänlig och tillmötesgående. Jag rekommenderar självklart Tommy inför kommande uppdrag!
    Nora H
    • Södermalm
  • 2021-01-06
    Engagerad och jobbade hårt. Bra kommunikation. Flexibel!
    Corinne R
    • 69.0 m²
    • Bandhagen
  • 2021-01-06
    Proffsigt bemötande från början till slut. Vi är jättenöjda med försäljningen.
    Michael Sant'orp
    • 66.0 m²
    • Enskededalen
  • 2021-01-02
    Otroligt dålig!
    Klumpig, inte lyhörd, fördomar samt ej kontaktbar
    Ida B
    • 147.0 m²
    • Herrängen
    köpte sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-12-17
    Stefan är erfaren och lyhörd, helt enkelt bäst! Han ingav stor trygghet och förtroende. Jag kan verkligen rekommendera honom!
    Han lyckades med sitt uppdrag på allra bästa sätt!
    Per J
    • 70.0 m²
  • 2020-12-14
    Köpte en 4rok i Farsta. Inte så engagerad.
    Ulrika N
    • 95.5 m²
  • 2020-12-12
    Tommy Sundvall skötte försäljningen av vår villa på ett mycket proffesionellt sätt för både oss som säljande part samt för köparna. Kan varmt rekommendera honom till er som står inför valet av att välja mäklare för er bostadsförsäljning. Vi skulle utan tvekan välja att anlita Tommy igen.
    Christian T
    • 125.0 m²
  • 2020-12-10
    Jag har sålt en villa i Enskede och Tommy guidade kunnigt genom hela processen. Det var skönt att ha en så rutinerad mäklare som kunde parera alla frågor och hela tiden komma med goda råd. Han styrde tryggt hela affären med ett väldigt bra avslut. Jag rekommenderar verkligen Mäklarhuset och Tommy till andra kunder i området.
    Jan-erik B
  • 2020-12-10
    Trygg och professionell genom hela processen!
    Erik E
    köpte sitt hus med hjälp av Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-12-10
    Tommy har gjort ett utmärkt jobb och slitit på! Han är pålitlig och dedikerad.
    Henrik F
    • 165.0 m²
  • 2020-12-09
    Great experience from start! So far everything was professional and he helped us close the deal fast.
  • 2020-12-09
    Hej !
    Jag har köpt ett lägenhet på Stamgatan 1.
    Mäklaren var Tommi Sundvall. Han hade väldigt bra bemötande.Han var snabb att svara på mina frågor och förklara på ett bra sätt.Lyssnar på kunden.
    Väldigt nöjd med mäklaren
    Fatmire A
    • 2.5:a
    • 43.2 m²
    • Östberga
  • 2020-12-03
    Köpt en bostadsrätt. Stefan har rätt igenom varit bra, korrekt och hållit vad han lovat.
    Lars P
    • 85.0 m²
  • 2020-12-03
    Först var Stefan tillmötesgående. Efter att kontrakten var påskrivna så blev Stefan svår att nå.

Det uppstod dispyter mellan säljare/köpare kring huruvida utrustning i bostadsrätten hade gått sönder sedan besiktningen. Stefan var ett vittne i denna fråga men hade andra prioriteringar. Flera månader senare har vi fortfarande inte hört något från Stefan.
    Niklas N
  • 2020-12-03
    Stefan har på ett mycket professionellt och smidigt sätt hjälpt mig med försäljningen av en bostadsrätt. Stefan har varit mycket trevlig och ständigt informerad om hur försäljningen gått. Jag kan varmt rekommendera Stefan som mäklare.
    MARIE M
    • 85.0 m²
  • 2020-11-20
    Sålt en lägenhet i Farsta Strand.
    Kontaktade 4 olika mäklare, men Stefan var den enda vi fick förtroende för.
    Höll bra kontakt med oss både före, under och efter försäljning.
    Ove L
    • 1:a
    • 30.5 m²
  • 2020-11-20
    •Filipsstadsbacken 48

•Mycket bra

•Stefan levde upp till mina förväntningar

•lägenheten blev såld snabbt.Smidigt och förtroendefullt
    Birgitta Maria Elisabet L
    • 1:a
    • 30.5 m²
  • 2020-11-14
    Våra bästa rekommendationer för Tommy Sundvall som var ansvarig mäklare vid försäljningen av vårt hus. Högsta betyg från oss som säljare samt våra köpare!
    Christian T
    • 125.0 m²
    sålde sitt hus med hjälp av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-11-02
    Tommy sålde vår villa i Stureby till vår fulla.belåtenhet på ett sympatiskt och proffsigt sätt.
    Leif L
    • 117.0 m²
  • 2020-10-28
    I bought the apartment and everything went smoothly. The broker Tommy was very professional and helped us with everything we wanted. He helped us close the quick deal at the benefit of both the seller and us.

Overall very pleasant experience.
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-10-28
    Tommy har varit ett otroligt bra stöd genom hela säljprocessen. Han har kommit med goda råd, varit tillgänglig och pålitlig. Rekommenderar Tommy starkt
    Rami
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-10-23
    Recommended . Very transparent with entire process
    Vikash K
    • 79.0 m²
    • Långbro Park
  • 2020-10-22
    Vi har sålt vår villa i Långbro, Älvsjö, Stockholm.
    Mycket bra och professionellt bemött av Stefan Tapay.
    Stefan levde väl upp till våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis var försäljningen en unik händelse i våra liv. Vi har bott i villan sedan 1967!! Med Stefans hjälp och stöd har allt gått smidigt och relativt smärtfritt till. Att lämna sitt hem efter så många år är nog alltid förenat med viss sorg och smärta....
    • 185.0 m²
    • Långbro
    sålde sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-10-22
    Väldigt trevlig och proffsig, rekommenderas.
    Johan L
  • 2020-10-21
    Vi köpte ett hus genom Stefan, han är tydlig, förtroendeingivande och har en rak kommunikation, Stefan delade med sig av all nödvändig information om objektet vilket gav oss som som köpare en trygghet i processen.
    Karolina M
    • 185.0 m²
    • Långbro
    köpte sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-10-20
    Har sålt ett radhus i Stureby med byggnadsår 1967. Jag fick ett positivt bemötande av säljaren. Vi lade upp en tidplan med åtgärder som försäljningen skulle följa. Samarbetet mellan mig och mäklaren fungerade som förväntat, dvs mycket bra.
    Sammanfattningsvis var försäljningsprocessen en positiv upplevelse då jag fick mycket bra stöd och hjälp av mäklaren.
    Lars Å
    • 135.0 m²
  • 2020-10-19
    Vi blev fint bemötta. Mäklaren levde upp till alla våra förväntningar och köpet genomfördes på ett professionellt sätt.
    Grazyna Drewniak L
    • 64.0 m²
  • 2020-10-18
    Vi sålde ett bostadsrättshus. Mäklaren var trevligt och socialt begåvad. Han var lätt tillgänglig när vi hade frågor och affären kunde avslutas på ett smidigt sätt. Jag kan rekommendera Tommy som mäklare.
    Friederike V
  • 2020-10-18
    Tommy sålde vår trea i Farsta och vi träffade olika mäklare men Tommy var erfaren och mäklarhuset hade många innovativa lösningar i coronatider så vi är nöjda över att vi valde Tommy.
    Emil C
    • 64.0 m²
  • 2020-10-16
    Kan sitt område,, juste bemötande,, humor,,
    Stefan D
  • 2020-10-16
    Vi har vid flera tillfällen anlitat mäklare Tommy Sundvall och vår erfarenhet är att Tommy Sundvall är den bästa av mäklare! Professionell, skicklig, engagerad, trygg, kunnig, tillgänglig, noggrann och vänlig. En mäklare som i alla lägen gör det bästa av en viktig affär, helt enkelt BÄST!
    Anna B
    Anna B
    • 195.0 m²
    • Enskede/Kärringstan
  • 2020-10-16
    Sålt villa i Tallkrogen och valde Tommy som mäklare baserat på rekommendation och vill gärna föra denna rekommendation vidare.
    Genomgående tryggt förlopp från första möte till avslut. Bra återkopplingar och uppföljning på nödvändiga detaljer genom hela handeln.
    Mänsklig, noggrann, engagerad och ärlig mäklare!
    Therese K
    • 69.0 m²
    • Tallkrogen
  • 2020-10-16
    Väl förberedd och kunnig ! Lösningsorienterad !
    Leif N
    • Södermalm
  • 2020-10-06
    Hej

Jag är väldigt nöjd med Tommy. Han är bra att samarbeta med. Lättsam när det är läge att vara lättsam, och allvarlig när det är läge för att vara det. Han har gett goda råd under hela säljprocessen.
    Felix S
  • 2020-10-03
    Seriös och trevlig att ha att göra med.
    Magdalena Ö
  • 2020-10-02
    Jag har sålt en villa(dödsbo)Tommy har varit med från början. Han hade tidigare sålt ett radhus åt min svåger. Vi har blivit trevligt och proffsigt bemötta och fått råd om hur vi ska göra för bästa och ärligaste försäljning
    Lena C
    • 126.0 m²
    • Liseberg
  • 2020-09-09
    Vi var ganska petiga när vi skulle sälja vår lägenhet i Västertorp. Vi gick på många visningar, både för att titta på själva husen såklart men ibland mest för att se hur mäklarna var.

Och en man som stack ut utöver det vanliga var vår Stefan. Hans engangemang och vilja att möta varje spekulants funderingar (hur tokiga och konstiga de än lät i våra öron) var väldigt härligt att se. På en visning började han och ett par till och med att flytta på möbleringen i köket för att han ville visa hur mysigt det skulle vara att äta frukost framför den öppna spisen.

När Stefan sedan kom hem till oss så gav han ett väldigt vaket och bra intryck. Och det var ingen tvekan från vår sida om vem som skulle sälja vår lägenhet efter det besöket.

Under hela processen som fortlöpte så hade vi en konstant dialog kring tajmingen om när vi skulle gå ut på marknaden och hur bostaden bäst skulle presenteras. De tips Stefan gav kring visningsstylingen lyfte dessutom den övergripande känslan till en helt ny nivå.

Coronatiderna medförde att det blev många privata visningar och det engagemang och pusslande som Stefan genomförde för att maximera antalet intressenter som fått se vår lägenhet var imponerande. Grannarna klagade till och med lite skojfriskt över kön utanför lägenheten vid visningarna.. ;)

Slutpriset blev också därefter, vi fick ett mycket högre pris än vad vi ens hade kunnat hoppas på och nervositeten inför kontraktsskrivningen var stor. Tänk om de inte skulle dyka upp, tänk om vi skulle behöva börja om, tänk om... Men Stefan lugnade oss på ett bra sätt och har varit ett otroligt bra stöd igenom hela processen.

Vi är, som du kanske märker, lite mer än vanligt nöjda med vårt val av mäklare och kan verkligen rekommendera dig att anlita Stefan Tapay när du ska sälja din bostad!
    Andreas L
    Andreas L
  • 2020-08-17
    Fredrik är grym!
    Han tog sin tid och vägledde oss från början till slut, vilket ledde till en smidig affär.

Välbemötande, hjälpsam och snabba puckar. Det gillar vi!
    Oscar R
    • 62.0 m²
    • Älvsjöstaden
    köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-08-04
    Utmärkt, erfaren, kunnig, uthållig, flexibel mäklare.
    Guidade oss genom processen.
    Martin R
  • 2020-08-02
    Tommy sålde mitt drömhus till mig och trots att jag var en av flera budgivare kände jag mig otroligt stöttad och sedd av Tommy. Tillgänglig och hjälpsam och inlyssnande! Så tryggt när man gör sin första husaffär. Tommy är rättvis och rak och världens bästa!
    Ida W
    köpte sitt hus med hjälp av Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-07-27
    Sålde villa i Enskede. Tack för gott samarbete!
    Clara T
    Clara T
  • 2020-07-16
    Har fungerat alldeles utmärkt!
    Vi har både köpt och sålt fastighet med Tommys hjälp och det har varit proffsiga och smidiga affärer.
    Tommy känns trygg och förtroendeingivande både för säljare och köpare 👍🏼
    //Fam Hedlund
    Manuél H
    skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-07-12
    Mycket professionell och gör sitt yttersta för en lyckad affär!
    Dani M
    • 36.5 m²
  • 2020-07-08
    - Sålt villa i Enskede.
    - På ett mycket bra sätt där han förklarade de olika försäljningsstegen och vad jag behövde göra.
    - Jag fick förklarad försäljningsprocessen och Tommy har hållit mig uppdaterad i de olika stegen så jag anser verkligen att han har levt upp till dem.
    - Jag tycker verkligen att Tommy har varat professionell men även personlig.
    Elof F
    • 65.0 m²
  • 2020-07-01
    Inte fullt nöjd som jag sagt då utgallet var svagt
    Per W
    • 116.0 m²
    • Östra Skogås
    sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-06-25
    Tommy rekommenderades av en kollega vi har haft goda erfarenheter av. Han har motsvarat rekommendationen
    Lars-arne A
    • 5:a
    • 118.0 m²
  • 2020-06-19
    Sålt en villa . Han har genom hela processen varit tillgänglig och vi har blivit informerade om vad som hänt.Vi är mycket nöjda.
    Agneta P
    • 109.0 m²
  • 2020-06-15
    Väldigt dedikerad mäklare med mycket energi!
    Sören D
    • 62.0 m²
    • Älvsjöstaden
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
  • 2020-05-29
    För försäljningen av vår bostadsrätt i Långbro park valde vi Stefan efter att ha träffat ytterligare några mäklare. Redan från första stund kände vi det förtroende som är så viktigt i en så stor affär som en bostadsförsäljning. Vi tvivlade aldrig på att vi valt rätt mäklare och processen förflöt helt enligt våra önskemål.
    Mvh Viola & Jan Österlund
    Jan Ö
    • Långbro Park
    sålde sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    Stort tack! Stylisten, fotografen och framför allt ert fix innan gav ett bra slutresultat. Viktigt att ha förtroende för sin mäklare, speciellt i dessa tider.
    Stefan Tapay

Stefan Tapay