Mäklarhuset Enskede

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede — Visa karta

Vi förmedlar villor, bostadsrätter och radhus i hela södra Stockholms kommun och vi kan Enskede och Söderort lika väl som vår egen bakgård. Genom bästa service, gedigen kunskap och en aktiv försäljning kan vi på Mäklarhuset i Enskede guida dig till din bästa bostadsaffär!

Vi brinner för det vi gör och ser verkligen fram emot att få höra om dina bostadsplaner här i Enskede. Oavsett hur du bor idag eller var i processen du befinner dig får du gärna kontakta oss för en fri värdering av din bostad.

Välkommen!

Läs vad 169 kunder tycker om Mäklarhuset Enskede

• Solveig A skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag sålde min mors bostad, en tvåa på Sockenvägen. Resultatet blev bra och jag är mycket nöjd. Mäklaren hade ett vänligt bemötande och god kännedom om marknaden.

Mvh/Solweig Adauktusson Läs mer
  • Hanna K skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Jätte bra kontakt och tillgänglig. Och proffsigt bemötande. Väldigt hjälpsam! Läs mer
  • Niklas F skrev om Fredrik Notini en del av Mäklarhuset Enskede
    Har sålt ett hus med hjälp av Fredrik. Han arbetade engagerat, kunnigt och var närvarande genom hela försäljningsprocessen! Läs mer
  • Lise-Lotte R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag är jättenöjd med hela processen! Läs mer
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag har sålt en villa i Enskede Gård och valde Mäklarhuset Enskede. Som mäklare fick jag då Tommy Sundvall. Har hela tiden blivit utmärkt bemött och han levde verkligen upp till mina förväntningar. Lyhörd, påläst, trevlig och hjälpsam. Rekommenderas. Läs mer
  • Mats R skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall hjälpte mig att sälja mitt hus. Resultatet blev en fantastisk presentation och ett sålt hus redan innan visning, till ett pris högre än förväntat. Tommy är en fantastisk mäklare: pedagogisk, tålmodig, sympatisk, ständigt anträffbar och mycket professionell. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • Annika G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har varit till stor hjälp under försäljningen. Jag är mycket nöjd med mitt val. Läs mer
  • Alain S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Valet att det skulle vara Tommy Sundvall som skulle sälja vårt hus var inte svårt, det bestämde vi oss för redan när vi köpte en lägenhet till en av våra döttrar för 15 år sedan.
    Tommy Sundvall inger ett stort förtroende med sin mångåriga kunskap om området och bostadsförsäljningar. Vi fick bra tips om åtgärder i huset innan vi satte igång försäljningsprocessen och han stämde av med oss under hela försäljningen, han var ett bra stöd för oss.
    Tommy är som person väldig öppen, positiv , lyhörd, engagerad och är väldigt lätt att samarbeta med. Hans långa erfarenhet tillsammans med hans förmåga att hantera kunder och köpare på ett seriöst och betryggande sätt är nyckeln till en lyckad försäljning för alla parter. /Alain&Maria Läs mer
  • Christopher B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig, lätt att få tag på, bra bemötande. Rekommenderas Läs mer
  • Kurt L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var väl förtrogen med bostadsområdet. Bra kunskap om de huset som fanns i området,om dess fel och brister eftersom husen är byggda på nittonhundra- trettitalet. Utåtriktad, lyssnande, informativ. Hade lätt att kommunicera med oss som säljare Läs mer
  • Milena K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy var tydlig, strukturerad, positiv och lätt att få tag på. Han svarade bra på frågor, kom med input och var lyhörd inför våra tankar.
    Vi kände oss trygga i vår försäljning med Tommy.
    Kan verkligen rekommendera Tommy till andra kunder. Läs mer
  • Monika S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Väldigt proffsig. Man får ett förtroende för Tommy. Kunnig och lovar inte guld o gröna skogar. Läs mer
  • Tanya J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Bra och trevlig mäklare som verkligen gör sitt bästa för att sälja din bostad du vil bli av med 👍🏼 Läs mer
  • Anne-Marie J skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har lång och bred erfarenhet av branschen och ger därför ett tryggt och ärligt intryck. Han svarar snabbt på alla frågor och engagerar sig för att ens bostadsaffär ska kännas säker. Läs mer
  • Nora L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Jag träffade några olika mäklare och har inte ångrat mitt val en sekund! Erik har genom hela processen varit tydlig, trevlig och hjälpsam. Som förstagångssäljare har jag haft ett enormt förtroende för Eriks skicklighet i sitt yrkesutövande, skulle absolut rekommendera. Läs mer
  • Nicole L
    Nicole L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Proffsig, inlyssnande och trevlig. Vi är helnöjda och kommer definitivt att kontakta Erik vid nästa bostadsaffär. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Erik S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Rekommenderas av säljaren
    "Mycket kompetent. Gav rikligt med råd och hade ett stort bra nätverk för andra tjänster som vi kunde utnyttja. Har gjort affärer tidigare via samma mäklarkontor, Mäklarhuset i Enskede, och de övriga medarbetarna har haft samma entusiasm och servicevilja. Oavsett om Du är där som köpare eller säljare känns det som man har en proffsig, vänlig "advokat" i kanske sitt livs största affär. Tommy Sundvall som varit med där från starten av kontoret har uppenbarligen haft ett stort inflytande på personalstyrkan som arbetar i hans serviceanda och alltid korrekta. Kommer med största sannolikhet vända mig dit igen om/när det blir dags för ny fastighetsaffär och kan bestämt rekommendera Tommy Sundvall som mäklare för andra spekulanter. Detta särskilt under en svajig tid på bostadsmarknaden där hans erfarenhet hade en helt avgörande betydelse för en lyckad affär." Läs mer
  • Helena O skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik har verkligen varit en fantastisk mäklare. Oerhört servicebenägen och kunnig i sitt arbete. Allt har gått väldigt smidigt, hela processen igenom, och jag har verkligen kunnat känna mig trygg i mitt första lägenhetsköp. Jag rekommenderar varmt Erik som mäklare till alla framtida hus- och lägenhetsspekulanter! Läs mer
  • Janet Z skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik Åkerberg är verkligen en fantastisk mäklare. Kunnig, trevlig och rolig! Allt fungerade till hundra procent från första mötet och fram till att affärerna var avslutade. Jag både köpte och sålde genom Erik och skulle göra det igen. Mina allra bästa rekommendationer!!
    Janet Zander Läs mer
  • Emma B
    Emma B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är proffsig, snabbfotad och lättillgänglig under hela processen från värdering till såld bostad. Läs mer
  • Regina K skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall är trevlig, lättsam men också seriös och tydlig vilket inger stort förtroende! Läs mer
  • Björn S skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är en positiv och inom sitt område mycket kunnig och seriös person som skapade trygghet för både säljare och köpare när vi sålde vårt bostadsrättsradhus i Stureby. Han har varit ett bra stöd under hela säljprocessen och vi kan ge honom de bästa rekommendationerna. Björn och Mirja Söderberg Läs mer
  • Mirabelle H skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej,
    Jag tycker att jag har fått ett utmärkt bemötande av Tommy.
    Han har bra kännedom om området.
    Han har lång erfarenhet som mäklare.
    Han är engagerad, driven och duktig på att kommunicera.
    Jag har blivit mycket väl omhändertagen som kund och jag kan absolut rekommendera Tommy Sundvall till andra som är på väg att kanske göra sin viktigaste affär, nämligen att köpa eller sälja sitt hus! Läs mer
  • Paula N
    Paula N skrev om Mäklarhuset Enskede
    Vi har precis sålt vår underbara lya i Fredhäll. Det här är inte alls Erik Åkerbergs område, men som den trogna mäklaren han är så vill han alltid "kundens" bästa och finns där när man behöver honom som mest. Erik har varit en enastående mäklare som skapat ett stort förtroende och trygghet i tider där bostadsmarknaden har varit mer instabil och osäker än på många år.

Erik är en härlig mäklare som gör allt för att både säljare och köpare ska få en bra upplevelse, jag skulle helt klart rekommendera Erik till när och kära, 5/5! Läs mer
  • Olle E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Inlyssnande och lyhörd samt har god kännedom om bostadsmarknaden inom Enskede.
    Lätt att få tag på samt informerade löpande om status vid försäljning gällande budgivning och potentiella spekulanter.
    Mycket seriös i sin yrkesutövning.
    Rekommenderar mäklaren. Läs mer
  • Ulf B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Kunnig, hjälpsam och otroligt trevlig. Ett proffs inom sitt område. Läs mer
  • Viktor L skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik var mycket engagerad från början till slut, och kändes alltid rak och ärlig. Jag fick som förstagångs-säljare mycket stöd och hela processen kändes plötsligt ganska enkel. Jag fick snabbt stort förtroende för Erik, och skulle inte tveka att anlita honom igen! Läs mer
  • Nickie T skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy gav ett otroligt bra första intryck och intrycket höll sig kvar. Snabb återkoppling och mycket duktig att informera om vad som hände/nästa steg i vårt första bostadsköp. Jag rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2017-11-02 Tommy S svarar Nickie T
    Stort tack Nickie, förstår att ni ser fram emot att flytta in i er drömlägenhet!
  • Eva W skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Första kontakten var genom rekommendationer från en bekant till mig.
    Jag fick förtroende för Erik från första stund. Han lyssnade vilka behov och önskningar jag hade och sen berättade Erik ingående om vad han kunde erbjuda mig som kund.
    Vi hade från början en fantastisk kommunikation och det var lätt att kontakta Erik under hela tiden fram till försäljningen och även efteråt när jag hade frågor.
    Jag kan varmt rekommendera Erik som mäklare. Läs mer
  • Amal E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy är trevlig och professionell!
    Det hela gick smidigt till, han informerade hela tiden om status och var alltid tillgänglig. Mkt nöjd! Läs mer
    2017-10-23 Tommy S svarar Amal E
    Tack för förtroende och de fina orden.
  • Marianne E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Pålitlig och med äkta engagemang. Stor tillgänglighet. Jättenöjd! Läs mer
  • Agnetha A skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik är en mycket inlyssnande och trevlig mäklare med skön humor. Professionell mäklare som inger ett seriöst och tryggt förhållningssätt. Bästa betyg, hälsningar Agnetha Läs mer
  • Lars S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Utan tvekan den bästa mäklaren jag någonsin haft. Trevlig, kunnig, rolig och väldigt hjälpsam.
    Kommer alltid att återanställa honom och rekommendera honom vidare till mina vänner och bekanta.
    /Lars Sundberg Läs mer
  • Tania I skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik - en förtroendegivande mäklare med positiv anda. Mitt första möte med honom gav mig inspiration och glädje. En av hans styrkor är att han älskar att samtala, vilket skapar en känsla av trygghet. Han ser endast ljuset i tunneln och kommer dit hur mörkt det än är. Det jag vill säga är att allt är möjligt för Erik och anlitar du honom för att sälja ditt objekt kommer du både att ha en bra försäljning och oförglömliga samtal (ifall det i början inte går som du hade tänkt). Jag rekommenderar Erik som mäklare alla gånger! Läs mer
  • Johanna F skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande både vid visning och kontraktsskrivandet. Även väldigt uppskattat att vi blev kontaktade flera gånger efter kontraktskrivandet. Ingav förtroende redan vid första mötet och vi är väldigt nöjda med hela processen. Läs mer
  • Olov S skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Erik skötte försäljningen av min lägenhet på ett mycket föredömligt sätt. Han agerade mycket professionellt och sakligt under hela försäljningsprocessen och hade svar på alla mina frågor.

Själva försäljningen skedde helt enligt den målbild som vi båda tillsammans satt upp på förhand. Jag har bara positivt att säga om Erik som mäklare och person. Läs mer
  • Karin G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvtall är en seriös mäklare som vi kände oss väldigt trygga med vid vår husförsäljning. Han gjorde ett professionellt intryck vilket han också levde upp till. Han verkade aldrig vara stressad, tog sig tid med oss som kunder, var tillgänglig och mycket kunning om fastigheters beskaffenhet. Allt gick smidigt genom att han hade relevanta samarbetspartners. Läs mer
  • Donna M skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Vi kan inget annat än säga att vårt möte med Erik har endast vart positivt och vi kan varmt rekommendera honom om ni vill sälja eller köpa en lägenhet! Erik är en pålitlig och kunnig mäklare som vill både köparens och säljarens bästa. Läs mer
    2017-07-14 Erik Å svarar Donna M
    Hej Donna, såå glad över att första bostadsköpet i Sverige blev en varm upplevelse. Alltid redo - ring när ni har frågor. Finns här för er :)
  • Andreas H skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Ett kunnigt, trevligt och engagerat bemötande. Ett arbete som motsvarade och överträffade våra förväntningar. Läs mer
    2017-07-14 Erik Å svarar Andreas H
    Lååångt förarbete blev sannerligen ett förträffligt resultat. Så glad att vi landade som vi gjorde, om än lite nervigt några dagar, haha :D
  • Sofia A skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall är en väl etablerad, oerhört trevlig, engagerad och duktig mäklare. Väldigt noggrann med att alla ska veta vad alla papper (som är rena grekiskan) handlar om och jag och min sambo är väldigt glada att få ha haft med honom att göra! Kan rekommendera honom alla dagar i veckan! Läs mer
  • Camilla N skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy Sundvall har sålt mina 2 senaste lägenheter. Han har vid båda försäljningarna varit proffsig och tillgänglig med trevligt bemötande och tydlig återkoppling. Läs mer
    2017-07-06 Tommy S svarar Camilla N
    Tack Camilla, det har varit ett nöje från min sida att få hjälpa dig med försäljningarna. Hoppas nu att ni skall trivas i Göteborg.
  • Linnea G skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tommy fick ta över uppdraget på vår lägenhet väldigt hastigt - men var påläst och skötte det proffsigt hela vägen! Han var hemma hos oss för att titta på lägenheten och kom med många värdefulla tips inför fotograferingen. På själva fotograferingen var både Tommy och en fotograf med tillsammans med oss säljare och vi kom tillsammans överens om bilder. Vid skrivandet av prospektet fick vi komma med önskemål och tankar utifrån Tommys text, vi fick då det bästa av två världar - mäklarens syn på lägenheten och vår syn som faktiskt bott där. Under hela processen har Tommy varit lätt att få tag på, både på sms, mail och via samtal. Tommy har gett oss råd, förklarat och berättat vad som händer härnäst. Tommy är en person som det är väldigt enkelt att prata med och vi är väldigt glada att vi haft honom med oss vid försäljningen av vår lägenhet. Vi rekommenderar verkligen Tommy som mäklare, och skulle vi flytta någon mer gång så kommer vi garanterat att anlita Tommy då också! Läs mer
    2017-07-06 Tommy S svarar Linnea G
    Stort tack för era fina ord, det är en drivkraft för mig att fortsätta mitt arbete! Ser fram emot att få hjälpa er i framtiden.
  • Mirzo K skrev om Erik Åkerberg en del av Mäklarhuset Enskede
    Trevligt bemötande.
    Toppen affär. Läs mer
    2017-07-14 Erik Å svarar Mirzo K
    Hej Mirzo! När helst du vill sälje och igen få en toppenaffär så är jag redo för dig och teamet :)
  • Inger B
    Inger B skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig, allt genomfördes planenligt.
    Tommy informerade fortlöpande och var lätt att nå. Bra fotografering och hjälp/tips med besiktningsman, styling inne/ute mm. Läs mer
  • Pia W
    Pia W skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Att välja rätt mäklare till ett boende man älskat och vårdat över ett kvarts sekel är en viktigt val. Då känslorna svämmar över av separationsångest så är rätt mäklare ett oerhört viktigt val.
    Tommy visade vara det rätta valet.
    Från första stund visar han ett gediget, jordnära intresse för människan bakom boendet.
    Proffesionellt visar han tydligt processen och visar fingertoppskänsla i detaljer. Han är ärlig och öppen och effektiv.
    Jag kan verkligen varmt rekommendera Tommy Sundsvall till er som ska sälja det finaste ni har i boende med minnen som väller över och som har tagit ett livs beslut att gå vidare i livet. Han har iallafall hjälpt mig att kunna släppa taget på ett fint sätt. Läs mer
  • Lars L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Hej, Vill verkligen Tacka Tommy Sundvall för ett mycket bra och profesionelt utfört arbete, allt gick snabbt och bara glada miner, fick mycket bra råd och instruktoner innan försäljning. Mycket bra tips inför fotograferingen, hur man skulle möblera, gardiner, blommor, etc. Så Tommy o Mäklarhuset kan jag rekomendera. Läs mer
  • Robert E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Utmärkt insats från Tommy och Mäklarhuset i stort. Mycket lyhörd på våra önskemål och lätt att jobba med när försäljningen blev något utöver det vanliga. Läs mer
  • Freya E skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    We find Tommy very easy to work with, he explained everything well (English was no problem) and managed to arrange everything for us in a very short period of time. Highly recommended! Läs mer
    2017-05-19 Tommy S svarar Freya E
    Thank you Freya. It was one of the fastest deals ever!
  • Veronika L skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Med Tommy är det tryggt och lätt att både köpa och sälja. Han är erfaren, engagerad och professionell och dessutom sympatisk. Vi kommer rekommendera honom till alla vi känner som är i behov av en mäklare! Läs mer
  • Niklas I skrev om Tommy Sundvall en del av Mäklarhuset Enskede
    Tydlig och extremt kompetent! Man känner sig trygg med stomme genom hela affären Läs mer

Handelsvägen 186, 122 38 Enskede