Mäklarhuset Enköping

Mäklarhuset Enköping

Letar du bostad i Enköping, Bålsta, Sneby, Grillby, Kroby, Laxå eller Upplands-Bro med omnejd. Tveka inte att kontakta oss eller gå in på vår hemsida för att se vilka lediga objekt som finns ute.

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja med cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig en smart, modern och heltäckande mäklartjänst när du anlitar oss. Våra mäklare har alltid dig i fokus och strävar efter att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.

Välkommen till Sveriges största fristående mäklarkedja!

155 omdömen om Mäklarhuset Enköping

Sedan starten hos Reco 2014
    2023-01-16 Verifierad kund
    Helena har skött försäljningen på ett trevligt och profesionellt sätt även den här gången.
    Både säljare och köpare nöjda, mer kan man inte begära.
    Tack Helena.
    Prakong Åberg genom Klas Andersson
    2023-01-16 Verifierad kund
    Bra
    Allt gick så snabbt och smidigt.
    Trevlig tjej.
    Vi är nöjda.
    • Håbo
    2023-01-14 Verifierad kund
    Bra och proffsig på alla sätt. Sålde vårt hus i tuffa marknadstider.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Vi fick en bra kontakt med Helena redan när vi köpte en fastighet för ett halvår sedan.
    Förväntningarna var naturligtvis att få vårt hus sålt och det till ett pris som vi kunde acceptera. Även om det tog tid så gick det i lås.
    Helena hade trots utvecklingen av fastighetsmarknaden alltid en positiv inställning som påverkade oss till att inte ge upp hoppet. Till slut lyckades det.
    2022-11-15 Verifierad kund
    Proffsig, seriös och mycket kunnig. Känner ett stort förtroende för Helena. Jag rekommendera mäklaren!
  • sålde sin bostad med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    2022-11-04 Verifierad kund
    Vi blev rekommenderade att anlita Helena och det är vi mycket glada och nöjda med. Helenas bemötande har varit mycket proffesionellt och ändå personligt och vi har känt oss trygga, väl informerade och hon har tåligt och med ett mycket trevligt sätt svarat på våra frågor. Med andra ord helt underbar! Vi kommer naturligtvis att rekommendera Helena som säljare när tillfälle ges.
    köpte sitt hus med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    2022-11-02 Verifierad kund
    Då jag känner mig vilsen och osäker på fastighetsmarknaden skulle se ut i år så jag är enormt tacksam att Helena wass hjälpt mig genom denna beslutsprocess.
    Jag känner mig trygg med mitt köp och skulle absolut anlita Helena vid en försäljning.
  • köpte sin bostad med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    2022-11-02 Verifierad kund
    Trevlig, kunde svara på våra frågor . Hon är tydlig och bra på att förklara.
    Snabb och tät komnunikation.
    Vi är mycket nöjda med allt.
    2022-11-02 Verifierad kund
    Helena har med sin kunskap, sitt enorma driv och sin fina förmåga att se människor varit en dröm att ha som mäklare både när vi köpte vårt nya hus och nu när vi sålt vårt gamla.
    Hon har särskilt varit rent oumbärlig för oss i vår försäljningsprocess, varje detalj har det funnits en tanke med och hon har inte lämnat något åt slumpen. Finns inte en enda fråga hon inte kunnat svara på och förklara för oss!
    Finns absolut ingenting vi önskar skulle gjorts på ett annat sätt, vi ger utan tvekan våra varmaste rekommendationer!
    2022-10-31 Verifierad kund
    Ärlig och rak. Värderade rätt prislapp. Återkopplar bra och är hjälpsam.
    Kunnig och känner av köpare på ett bra sätt
    2022-10-25 Verifierad kund
    Proffsig.
    Bra bemötande och stöd i säljprocessen.
    2022-10-22 Verifierad kund
    Hittills har Helena varit en trevlig och pålitlig person. Vi har inte ännu flyttat, men fått löfte om superb hjälp även med denna för oss jobbiga process. Totalomdöme super.
    2022-10-16 Verifierad kund
    Toppen! Supersnabb återkoppling och hjälpsam!
  • Lena L
    sålde sitt hus med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    2022-10-16 Verifierad kund
    Så trevlig på ett mycket naturligt sätt! Kompetent, mjuk och ett stort tålamod. Lyssnar, ej stressad på något sätt. Toppenmäklare, kan verkligen rekommendera henne till tio i topp!
    • Håbo
    2022-10-10 Verifierad kund
    Proffsigt och kompetent men även trevlig och personlig. Vi kände oss väldigt trygga med Helena
    2022-10-02 Verifierad kund
    Vänligt och proffsigt bemötande. Mycket snabb att organisera upp affären.
    2022-10-02 Verifierad kund
    En duktig och driven mäklare som lotsat oss igenom de olika stegen med vår försäljning.
    Bra bemötande och god kommunikation.
    Vi är mycket nöjda!
    2022-09-30 Verifierad kund
    Kunnig, trevlig, och väldigt effektivt det kan finnas andra sätt att säga det men det här är Vårt.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Ett klart underbetyg till denna mäklare! Med häpnadsväckande nonchalans slarvade hon på flera viktiga punkter, vilket medförde
    att vi fick ägna mycket tid och arbete åt att kontrollera, rätta till och följa upp. Det sänkte förtroendet och skapade osäkerhet i hela processen.
    Hej
    Vad tråkigt att ni känner så. Jag tar såklart till mig av er kritik och försöker förbättra min tjänst. Tveka inte att kontakta mig om ni har några funderingar kring processen eller om jag kan hjälpa er på något vis.
    Med vänlig hälsning Helena Wass
    Helena Wass
    2022-09-14 Verifierad kund
    Bra bemötande
    Snabb återkoppling
    Smidig och mycket trevlig
    Förstod både oss och säljaren
    2022-09-14 Verifierad kund
    Nästan omöjlig att få tag på. Svarar inte på sms eller telefonen och missar uppgifter vi skickat. Stressad i bemötandet och ingav inget förtroende. Hade vi inte känt oss trygga med säljarna hade vi dragit oss ur köpet.
    • Vallby Lidingby
    2022-07-09 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig, tydlig och pålitlig
    • Uppsala
    2022-07-01 Verifierad kund
    Hej Helena är nog den bästa mäklare du kan få. Ett proffs i arbete. Hon ger dig suveräna råd och trygghet då det känns osäkert.
    Dessutom, bra bemötande av köpare.
    Sammantaget - pålitlig, stabil, ger goda råd och är genomsympatisk följeslagare genom hela processen!
    Vi är så glada att just hon skötte vår affär. 😺
    Annika och Per!
    2022-06-14 Verifierad kund
    30 tecken är alldeles för mycket/bara bäst räcker😎
    2022-06-09 Verifierad kund
    Hej Helena.

Jag har haft många Mäklare i Enköping.
    Men jag har vänt mig till
    dig som mäklare pga av din öppenhet. Och de märks att du älskar ditt jobb .

Du är engagerad och posetiv.
    Och har tagit han om mig som kund.
    Vilket gör att jag har kännt mig trygg och kunna ha tillit till dig.

Du är bäst.❤️
    2022-06-05 Verifierad kund
    Katastrofal koll på budgivningen….. Kändes som fejkad!
    Vad tråkigt att du känner så. Inget var fejkat. Du fick en budlista med både namn och telefon vid avtal. Den andra budgivaren var en äldre dam som helt enkelt fick kalla fötter vid avtalsskrivande. Du får gärna ringa den andra budgivaren om du är osäker. Du gick ju dessutom ner med ditt bud till utgångspris.
    Du kan vara säker på att du gjort en bra affär. Du får jättegärna ringa mig om du känner dig osäker.
    Med vänlig hälsning, Helena Wass
    Helena Wass
    2022-05-29 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och tillmötesgående och väldigt kunnig.
    Kände mycket stort förtroende för Helena
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar fullt ut
    Är mer än hundra procent nöjd med Helana vid och omkring försäljningen av vår bostad
    2022-05-25 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande trevlig och glad kunnig allt har funkat bra.Hälsningar Mats
    2022-05-21 Verifierad kund
    Hun är jätte hjälpsam och snäll.
    Vi har fått svar på vårans frågor och fått alla information som vi behöver.
    Det var jätte trevligt att jobba med henne.
    2022-05-21 Verifierad kund
    En engagerad och kunnig mäklare som sakligt och tryggt är med i hela processen!

Bra bemötande och bra samarbete och kul med en mäklare som kan förmedla passionen man känner för det man vill sälja.
    köpte sitt hus med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    • Märsön
    2022-05-06 Verifierad kund
    Helena och mäklarhuset i Enköping är något jag vill rekommendera. Så duktig och tillmötesgående. Jag visste inte mycket om fastigheten men Helena tog sig verkligen tid och gick igenom hela hela affären inklusive besiktning och alla servitut. Man känner att hon vet vad hon gör. Skulle jag någon gång sälja mitt hus blir det Mäklarhusets Helena Wass som får uppdraget.
    2022-05-06 Verifierad kund
    Ett mycket trevligt bemötande. Raka besked och tydliga svar. Hela processen från första kontakten till försäljning gick mycket smidigt. Jag kan varmt rekommendera Helena Wass till den som går i försäljningstankar.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Bemött bra. Glad och trevlig person.
    Vi har köpt och såld från henne, så omdömen går in i varandra för både fall.

Jag känner mig tyvärr lurad, efter kontrakt påskriften jag har inte kunnat prata med henne, svarar ej på tel.

Det är problem/försenad bouppteckningen från skatteverket på huset vi har köpt (Norrbovägen 7, Örsundsbro) som hon sa att det kommer lösa sig inom två veckor vid kontrakt påskriften (hon lät säker) och nu har det gått ca 5 veckor.

Jag får inget kontakt med säljarna heller.

Känner mig inte tryggt och rekommenderar inte mäklaren till någon.

Hoppas nu på att bouppteckning dröjer längre än "preliminära inträde datumet" så att vi kan häva köpet.
    Hej Dana. Det är olyckligt att du känner dig lurad. Jag pratade med min assistent idag som sa att ni pratats vid. Vi kommer såklart lösa tillträdet så snart det bara går. Tyvärr råder jag inte över de handläggningstider som skattemyndigheten har. Jag har försökt prata med säljaren om alternativa lösningar. Men säljarna ville inte det. Jag har verkligen försökt lösa det för er för jag vet att ni vill komma in i huset tidigare än vad som står i avtalet. Det är för er trygghet som man inte genomför affären innan bouppteckningen är registrerad. Du är välkommen att sms mig om du inte får tag på mig på telefonen. Då ringer jag alltid upp. Men jag sitter ofta i telefonen och lämnar man inget meddelande är det svårt att hinna ringa upp alla missade samtal. Mvh Helena Wass Helena Wass
    2022-04-28 Verifierad kund
    Mycket professionell, kunnig, saklig och trevlig mäklare.
    Pålitlig och erfaren.
    Lätt att ha att göra med och bra inkännande.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Jag blev bemött väl och tycker helhetsupplevelsen var bra.
    2022-04-20 Verifierad kund
    Bästa mäklaren snabb och bra återkoppling vid köp av min bostadsrätt
    2022-03-31 Verifierad kund
    Bra mäklare. Var både närvarande och gav oss utrymme att känna in lägenheten ordentligt vid visning. Pedagogisk, lugn och informativ under försäljningen. Vi kan verkligen rekommendera henne.
    2022-03-12 Verifierad kund
    Mycket proffsig, inkännande, seriös. Mycket tydlig och bra presentation av konceptet. Upplevs som mycket kunnig. Känner stort förtroende. Skulle rekommendera mäklaren!
    2022-03-11 Verifierad kund
    Proffsig o snabb! Engagerad och tydlig!
    Jag är en otroligt kund kund!
    2022-03-10 Verifierad kund
    Noggrann, tillmötesgående och professionell. Uppnådde förväntningarna högst tillfredsställande.
    sålde sitt hus med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    • Torstuna
    2022-02-18 Verifierad kund
    Vi har höga förväntningar på våra samarbetspartners och Helena levererade 100% från första dagen. Hon är ett proffs inom sin yrkeskår och vi är mycket nöjda med hennes bemötande genom hela affären.
    • Torstuna
    2022-02-16 Verifierad kund
    Mycket erfaren och duktig mäklare
  • sålde sin bostad med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    • Veckholms Väppeby
    2022-01-21 Verifierad kund
    Mycket bra över hela uppdraget!
  • köpte sin bostad med hjälp av Helena Wass en del av Mäklarhuset Enköping
    • Veckholms Väppeby
    2022-01-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande
    Tydlig komunikation
    Enkel och smidig att prata med
    Väldigt nöjd med Helena :)
    2021-12-17 Verifierad kund
    Helena har välldigt bra koll och en transparant försäljning rakt igenom. Välldigt nöjda med mäklarhuset och Helena.
  • köpte sin bostad med hjälp av Leif Eriksson en del av Mäklarhuset Enköping
    • Grillby centrum
    2021-12-13 Verifierad kund
    Professionell mäklare. Trevligt bemötande och affären genomfördes smidigt och effektivt. Rekommenderas varmt.
    2021-12-10 Verifierad kund
    Vi blev bemötta med respekt av ett mäklarproffs!
    Hon uppfyllde alla våra förväntningar på ett personligt, angenämt och proffesionellt sätt👍
    2021-11-03 Verifierad kund
    Professionell, ärlig, tillmötesgående, mycket bra sälj inriktad. Kan sin sak och kundorienterad
    2021-10-20 Verifierad kund
    Helena har handhaft två bostadsrättsförsäljningar åt oss, och med råge överträffat förväntningarna, i alla avseenden, vid båda försäljningar.

Helena har ordnat med superb hjälp med styling, fantastiskt duktiga fotografer och välformulerat reklammaterial. Hon är professionell och engagerad, och håller regelbunden kontakt hela vägen in i mål.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Har anlitat Helena tidigare så jag visste att hon var bra. Saklig, noggrann och värderingen på en bra nivå.