Mäklarhuset Örebro

Mäklarhuset Örebro

Med fokus på trygghet och ekonomi lotsar vi på Mäklarhuset dig genom hela bostadsaffären. Vårt kontaktnät här i Örebro är brett och starkt, och till för dig! Vi har även många års erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi kan Örebro.

För oss är varje uppdrag unikt och oavsett om du ska köpa eller sälja får du en tjänst från oss anpassad för just dig, din bostad och dina behov. Vi lägger stor vikt vid detaljer och strävar inte efter att bli den största mäklarkedjan, vi vill vara marknadens bästa.

Vill du ha en mäklartjänst där ingenting lämnas åt slumpen? Kontakta oss på Mäklarhuset! Vi gör gärna en fri värdering av din bostad eller diskuterar ditt nästa boende här i Örebro.

Läs vad 1403 kunder tycker om Mäklarhuset Örebro 2

• Ervalla
    2021-05-15
    Sålde två fastigheter. Johan var tillmötesgående, kunnig och duktig. Vi hade god kontakt hela vägen och kan varmt rekommendera denna mäklare. Stort tack Johan!!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Carlsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Ekeby-Almby
    2021-05-14
    Otroligt trevlig, enkel och lättsam. Mycket lyhörd inför våra önskemål och väldigt flexibel i sin hantering av vår bostadsförsäljning.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mäklarhuset Örebro
    • Hallsberg
    2021-05-08
    Fint bemötande av mäklare! Otroligt förtroendeingivande, stöttande och peppande
    2021-05-07
    Sofia hjälpte oss att sälja vårt radhus, en bostadsrätt. Hon guidade oss fint genom försäljningen. Hon har hela vägen kommit med förslag på nästa steg och hållit vad hon lovat. Det har varit mycket tryggt att ha Sofia vid vår sida i en av de största affärer vi gjort i livet. Nästa gång vi ska göra en bostadsaffär kommer vi välja Sofia igen och gratulerar alla som väljer henne som mäklare.
  • sålde en tomt med hjälp av Magnus Olofsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Åmmeberg
    2021-05-07
    Magnus var fantastisk på alla sätt, jag har höga krav på mäklare och han var kanon! Rekommenderas starkt!

/Fredrik
    2021-05-07
    Vi kan varmt rekommendera Sofia! Vi är super nöjda med hela köpet sv vår bostad som Sofia har hjälpt och stöttat oss med! Vi kommer definitivt anlita henne när vi skall sälja!
    2021-05-07
    Sålt bostadsrätt, radhus, till rekordpris! Vi är supernöjda. Sofia har koll, hon hanterar alla delar och samordnar med stylist och visningar. Hon lyssnar på vad vi säger och föklarar hur hon tänker och vad som är bäst.

Strålande upplevelse!
  • sålde sin stuga med hjälp av Magnus Olofsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Villingsberg
    2021-05-06
    Trovärdig, ärlig och ödmjuk. Magnus har sålt både torp och bostadsrätt och allt fungerade smidigt utan krångel. Magnus rekommenderas varmt.
    • Rostastrand
    2021-05-05
    Vi är mycket nöjda med Peter Sjölinder som assisterat oss, mig och min maka Elisabeth, med försäljningen av vår villa.

Fortlöpande informerat oss om gången i processen och hur denna fortskridet fram till avslut.

Vi är båda mycket nöjda och kan rekommendera Peter.
  • köpte en tomt med hjälp av Fred Rehn Janowicz en del av Mäklarhuset Örebro
    • Basketorp
    2021-05-04
    Fred har ett trevligt bemötande och framförallt är han tillgänglig och intresserad av kunden. Han sköter kontakten mellan Säljare och Köpare på professionellt sätt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fred Rehn Janowicz en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-05-04
    Genuin, kunnig rak och följsam. Vi är supernöjda!
    • Rynninge
    2021-05-04
    Peter har sålt vår villa. Redan vid vårt första möte upplevde vi ett stort förtroende för honom. Peter är lugn, trygg och kunnig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fred Rehn Janowicz en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-05-04
    Vi sålde vårt hus med hjälp av Fred. Han var noggrann saklig och otroligt tillmötesgående. Han var lyhörda och tillgänglig genom hela processen. Nu hoppas vi att vi inte behöver sälja nått mer hus, men om vi ska göra det kommer jag utan tvekan ta hjälp av Fred igen!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fred Rehn Janowicz en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-04-29
    Trevlig och seriös mäklare som tålmodigt svarar på alla frågor. En extra stjärna i betyget för att han är från Töreboda! :)
  • köpte sitt hus med hjälp av Fred Rehn Janowicz en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-04-29
    Jag har köpt mitt första hus via Fred, det gick smidigt och kändes professionellt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Fred Rehn Janowicz en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-04-29
    Väldigt professionell i sitt arbete och bemötande. Noggrann och trevlig! Rekommenderas varmt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Ella Lövestedt en del av Mäklarhuset Örebro
    • Fåsjöhyttan
    2021-04-28
    Vi sålde ett fritidshus som vi använt som permanentboende. Första kontakten med Ella kändes bra direkt. Hon hade en ödmjuk hållning inför både känslomässiga svårigheter, praktiska svårigheter och möjligheter och även inför oss som olika personligheter. Allt gick i bra takt, vi kunde styra tidsperspektivet men fick bra förslag på upplägg. Vi kunde helt lita på att Ella höll i vår försäljning på ett sätt som gynnade oss. Hon var öppen och ärlig utan att påverka oss åt något håll i beslut som behövde tas. Hon gav oss konkreta fakta och tankar som svar på våra frågor och funderingar.

Våra förväntningar var att kunna känna förtroende för mäklaren vi valde och att få förståelse för vår situation samt ett bra slutpris självklart. Vi träffade totalt fyra mäklare men valde Ella utifrån hennes goda bemötande, ödmjukhet och goda referenser.

Ella är professionell, men kunde möta oss bra på ett personligt plan också. Hon förmedlade all information på ett sakligt och konkret sätt. Hon hade också en bra uppskattning av slutpris, även om vi sålde för över det uppskattade slutpriset.

Vi kan varmt rekommendera Ella till andra säljare.
    2021-04-15
    Vi köpte hus av Johan.
    Affären gick väldigt snabbt, men han var alltid kontaktbar och svarade alltid på alla frågor som kom upp. Tillgänglig, tydlig och målinriktad!
  • Eric E
    sålde sitt hus med hjälp av Ella Lövestedt en del av Mäklarhuset Örebro
    • Hampetorp
    2021-04-14
    Ella sålde ett fritidshus åt oss.
    Väldigt lätt o få kontakt med o gjorde ett toppenjobb med försäljningen.
    2021-04-12
    Johan Carlsson är kunnig och effektiv.
    • Vasastan
    2021-04-09
    Har köpt en bostadsrätt. Blev bemött väldigt trevligt. Kändes som att hon genuint ville att det skulle bli en bra affär för både mig och säljaren - proffsigt. Lättillgänglig.
    Hej Karin! Tack så hemskt mycket för att du tar dig tid att lämna ett omdöme om mig! Det brukar ofta vara lite nervöst i en försäljning - både för köpare, säljare och ibland till och med för mäklaren. Skönt när allt går vägen! :) Sofia Persson
  • köpte sitt hus med hjälp av Magnus Olofsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Hovsta
    2021-04-09
    Genomgående bra och tydlig kommunikation med oss som köpare. Väldigt trevlig bemötande. Vi kan definitivt rekommendera Magnus som mäklare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Magnus Olofsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Hovsta
    2021-04-08
    Sålt villa i Hovsta, Örebro.

Vi hade nog höga förväntningar på vår mäklare Magnus Olofsson och vi tycker att han uppfyllde dem med råge på alla punkter. Vi är mycket nöjda med mäklarens arbete och service-mind.
    • Gamla Hjärsta
    2021-04-08
    Jag har köpt en villa, och vi tycker att mäklarens personal är väldigt trevlig och ansvarig.
    Vi är väldigt nöjda.
  • Mattias I
    sålde sitt hus med hjälp av Johan Carlsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Gamla Hjärsta
    2021-04-08
    Snabb, smidig försäljning av vårt hus.
    Johan är ödmjuk men samtidigt professionell och mycket duktig.
    Är nöjd och skulle anlita Johan igen.

//Mattias
    • Vasastan
    2021-04-07
    Sofia är en väldigt duktig och trevlig mäklare som skötte försäljningen av vår lägenhet jättebra! Hon uppdaterade oss ofta om läget, var väldigt tillmötesgående och skötte allt väldigt smidigt! Vi rekommenderar varmt Sofia som mäklare!
    Hej! Tack för omdömet och trevliga ord Saman. Det har varit jättekul att jobba med försäljningen av er fina lägenhet och det är skönt att veta att ni känner er nöjda. Jag hoppas att ni ska fortsätta trivas i er nya bostad! Sofia Persson
    2021-04-06
    Johan kändes rätt redan vid första mötet.
    Hela försäljningsprocessen av mitt hus hanterade Johan på ett snabbt och smidigt sätt. Johan höll mig väl uppdaterad under hals tiden. Kan verkligen rekommendera honom.
  • skrev om Sofia Persson en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-04-03
    Säger bara wow! Sofia är så proffsig och alltid glad. Uppdaterar ofta om läget och lyhörd för frågor och önskemål. Har både köpt och sålt med Sofia och är mer än nöjd båda gångerna. Vill ge mina största och varmaste rekommendationer
    Tack för de fina orden Tina! Jag hoppas verkligen att ni kommer att stortrivas i er nya bostad! ..Annars får vi en anledning att samarbeta en tredje gång ;) Sofia Persson
    • Södra Ladugårdsängen
    2021-04-02
    Hej
    Har sålt min bostad. Jag blev bemött på väldigt bra och seriöst sätt av Fred.Mina förväntningar var ganska stora och Fred levde upp till dem till 100%
    Rekommenderar Fred till 1000%
    Han är en mycket bra mäklare
    • Brunnsgärdet/Adolfsberg
    2021-04-01
    Johan var toppen då jag och sambon köpte vårt första hus. Lugn, pedagogisk och alltid lika trevlig!
    • Sörby
    2021-03-27
    Lyhörd och kompetent! Rekommenderar varmt!
  • skrev om Sofia Persson en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-03-24
    Både köpt och sålt bostadsrätt med Sofia.
    Lika proffsig båda gångerna, ödmjuk samt flexibel både under processens gång och efter.

Sofia är inte den typiska mäklaren som lämnar dig hängandes efter en affär, kontakt finns även efter, små frågor som stora känns välkomna. Samtidigt har hon extremt bra koll och man behöver inte fråga om information två gånger.

Man kan inte vara annat än nöjd!
    Tack snälla Ademir! Det är ett nöje, och väldigt trevligt, att ha kontakt med er. Sofia Persson
    • Sköllersta
    2021-03-22
    Peter är lugn, trevlig ,lyhörd och framför allt saklig och kunnig. Jag kände stort förtroende för Peter när han sålde mitt villa. Bättre mäklare kan man inte få enligt mig.
    • Vivalla
    2021-03-19
    Kompetent, inlyssnande, saklig. Väldigt duktig mäklare och människokännare. Sålde bostadsrätt på ett mycket professionellt sätt.
  • Maria L
    köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Persson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Centralt
    2021-03-18
    Köpte en brf lägenhet av Sofia vilket gick väldigt smidigt. Alltid kontaktbar, alltid glad och positiv. Lösningsorienterad och med bra kommunikation.
    Rekommenderar varmt!
    Tack för de fina orden Maria! Det är lätt för mig att utföra ett bra jobb när jag får samarbeta med så sociala och trevliga kunder som ni. Raka puckar, men alltid med glimten i ögat! ;) Sofia Persson
    2021-03-17
    Vi har köpt en lägenhet med hjälp av Fred. Han var trevlig på visningen och har varit väldigt hjälpsamt med att svara på frågor och göra köpet av vår första lägenheten så enkelt som möjligt. Skulle varmt rekommendera honom!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Browall en del av Mäklarhuset Örebro
    • Sveaparken
    2021-03-15
    Köpt bostadsrätt 3rum och kök centralt i ÖREBRO
    Snabb åter koppling under processen
    Vänligt bemötande utan att vara överdrivet påstridig
    Bra information och professionellt agerande vid signeringen
    Sammanfattningsvis dugligt och lagom på
    2021-03-15
    Fred har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt som annars varit svårsåld. Fred är väldigt trevlig och ödmjuk.

Fred är alltid glad och positiv. Kan starkt rekommendera honom till andra jag känner med.
    • Sveaparken
    2021-03-13
    Perfekt hantering av hela processen och föredömlig återkoppling.
    Vi sålde en bostadsrätt med ett utfall långt över vad vi hade förväntat oss.
    • Mosås
    2021-03-06
    Vi är nöjda med Malin. Dock inte nöjd med fotograferingen både jag och många bekanta hörde av sig och ansåg bilderna vara väldigt mörka. Sen var mängden bilder väldigt få kontra övriga annonser, kan tycka det är av stor vikt att ha mycket bilder framförallt under pandemin då inte anhöriga kan delta på visning.
    Tack Isak. Bra att ni är nöjda med jobbet jag gjorde. Att några av bilderna blev lite mörka håller jag med dig om. Fotografen är informerad. Malin Browall
  • sålde sin stuga med hjälp av Peter Sjölinder en del av Mäklarhuset Örebro
    • Öskevik
    2021-03-06
    Peter är en seriös person som jag har stort förtroende för. Han har sålt ett hus och sedan har vi köpt ett hus som av honom. Nu hjälper han oss när vår dotter skall köpa vårt fritidshus . Peters är toppen som mäklare och kunnig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ella Lövestedt en del av Mäklarhuset Örebro
    2021-03-05
    Vi har köpt ett radhus i Sörbyängen.
    Vi blev väldigt bra bemötta av Ella på visningen och hon svarade på alla våra frågor både innan och under visningen.
    Hon svarade snabbt på våra mail och gjorde att hela köpprocessen blev smidigt och snabbt.
    När hon gick genom kontraktet, hon förklarade enkel för oss och gav oss allt hjälp vi behövde.

Hon var alltid trevlig och hjälpsam :)
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Carlsson en del av Mäklarhuset Örebro
    • Södra Lindhult
    2021-03-04
    Johan hjälpte mig sälja min bostadsrätt och allt fungerade mycket bra. Det blev en snabb och smidig affär. Mycket nöjd.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ella Lövestedt en del av Mäklarhuset Örebro
    • Kumla
    2021-03-04
    Jag köpte en lägenhet efter flera visningar.
    Ella var alltid trevligt och hjälpsam.
    Hun görde en grymt jobb och hjälpa mig genom hela processen.
    • Stocksätter
    Försäljning av bostadsrätt.

Vänligt, korrekt, personlig och med stor smidighet.

Det Malin levererade var över förväntningarna.
    Som nämnts upplevs hon som väldigt personlig . Inte dominant som säljare utan lyssnade av och anpassade sig efter säljarens tidigare erfarenheter och kunskap varefter råd och tips diskuterades.

Malin påläst om värde av bostad.
    Goda tips och råd inför visningarna. Bra taktiskt upplägg av visningarna, första visning vart ej som planerat då en av två intressenter ej infann sig p.g.a akut återbud.
    Vid anbudsförfarandet utav en intressent på förhandsvisning , bra tips om "att tänka på".

Huset såldes till ett pris som var över förväntat . Hade kanske gärna varit med om spänningen i samband med den ordinarie visning som bokats av ca 10 intressenter, men men, det var ju ingen garanti att det skulle bli ett högre försäljningspris.

Ett tips kan vara att man kan informera / fråga om lösöre ska ingå som ett villkor vid försäljning med ett pris.

Enda frågetecknet i denna affär hittills har varit vid vår förfrågan i samband när köpeavtalet tecknades, om något mer bud kommit in som vi upplevde att vi inte fick svar på.
    Tar dock inte ner Malins betyg från våran sida.
    Tack Rune för fina ord, blir glad av att läsa att ni är nöjda! För att ta bort ev. missförstånd så har inga fler bud inkommit, varken innan eller efter kontraktsskrivning. Jag är tacksam för att jag fick veta er fundering :). Malin Browall
  • Emelie S
    sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Browall en del av Mäklarhuset Örebro
    • Mosås
    2021-03-04
    Snabb och smidig försäljning av vårat parhus.
    Malin är professionell i sitt arbete och jobbar målmedvetet.
    Tydlig och rak i kommunikationen vilket jag gillar.
    Objektet såldes för mer än jag trott och allt sköttes tipp topp!
    Kan varmt rekommendera Malin!
    Tack Emelie, jag blir glad över att läsa ditt omdöme! :) Malin Browall
    • Norr
    2021-03-02
    Pos. bra bemötande.
    Smidigt. Snabb.
    Ja, jag är nöjd 😃
    • Norr
    2021-03-02
    Efter att lägenheten legat ute på Hemnet i fem månader bytte vi mäklare och Sofia sålde den på en vecka!
    • Centralt
    2021-03-01
    Malin är effektiv och lyhörd och vägledde oss genom hela lägenhetsförsäljningen på ett proffsigt sätt.
    Vi kunde inte önska oss något mer.
    2021-02-28
    Fred är en riktig glädjespridare, han är kunnig och engagerad. Vi upplevde Fred som genuin och att ville göra det lilla extra för att få oss att känna oss trygga i den stora processen som en försäljning av bostadsrätt innebär. Rekommenderas varmt!