Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 911 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2020-07-04

Gilda N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsig o säker och vet exakt vad nästa steg är. Läs mer
  • 2020-07-02

Martin L skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevlig, tillgänglig och svarar alltid på alla frågor! Läs mer
  • 2020-07-01

Tim S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt en bostadsrättslägenhet, vårt intryck av Martin var att han var nogsam med arbetet och serös. Pappersarbetet vid köpet sköttes väldigt bra och vi fick inga problem. Vi är väldigt nöjda Med Fastighetsbyrån.
    Med vänlig hälsning
    Tim Ström i Helsingborg Läs mer
  • 2020-07-01

Mirela A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin hjälpte oss att sälja vår fastighet. Professionellt bemötande , snabb återkoppling och trygg i sin roll som mäklare.
    Rekommenderar gärna bästa mäklare Martin 🌸 Läs mer
  • 2020-06-30

Helen H skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi blev hänvisade till Sara via Swedbank Helsingborg. Innan vi hade träffat Sara var det därför inte självklart att vi skulle anlita just henne men det krävdes inte många sekunder för att förstå att Sara är en alldeles ordentligt duktig fastighetsförmedlare.

Vi uppskattade Saras tydlighet, kunskap och driv.

Sara fanns vid vår sida genom hela processen och levererade alltid förstklassigt. Jag kan med varm hand rekommendera Sara till den som ska sälja sitt boende. Väljer du Sara kommer du att bli supernöjd! Läs mer
  • 2020-06-29

Hans Erik Fredrik O skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav levererade kvalité från start till mål. Smidig försäljning till högre slutpris än förväntat. Läs mer
  • 2020-06-27

Jonathan N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bostadsrätt.
    Johanna var väldigt tålmodig, förstående och enkel att ha att göra med. Snabb o tydlig kommunikation. Skulle inte tveka att anlita henne igen. Läs mer
  • 2020-06-27

Johanna B skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna är trevlig, lättsam och självsäker mäklare. Inga konstigheter och jag anlitar henne gärna i framtiden. Läs mer
  • 2020-06-24

Arne T skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Kontakten med Johanna har varit super bra och informativ vi har känt oss trygga hela vägen med Johanna! Från början till slut, hon är noggrann Och lämnar inget åt slumpen!
    Kunnig inom sitt område hur lägenheten skulle presenteras och läggas upp för bästa resultat för denna typ av bostadsrätt. Rekommenderar henne alla dagar i veckan både till försäljning och köp. Läs mer
  • 2020-06-19

Dennis P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt bra bemötande, och en väldigt smidig och snabb affär. Tack Martin! Läs mer
  • 2020-06-18

Johannes L skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi är så otroligt glada för att vi haft Johanna som mäklare vid försäljningen av vår bostadsrätt. Johanna är trevlig, noggrann och mycket proffsig i sin yrkesroll. Från dag 1 har Johanna varit tydlig och återkopplat då ny information uppkommit. En helt superb mäklare och person som vi starkt kan rekommendera.
    Stort tack Johanna för ditt fantastiska engagemang. Läs mer
  • 2020-06-18

Jan-åke L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra. Snabb att ge svar. Pålitlig. Läs mer
  • 2020-06-15

Kenneth V skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christoffer hjälpte oss på bästa sätt med försäljningen av vår lägenhet. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2020-06-15

Anders S skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt vår villa via Sara, hennes agerande har helt uppfyllt våra tankar och önskemål. Läs mer
  • 2020-06-09

Ann-charlotte A skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt ett hus. Anna har varit professionell, kunnig, mycket trevlig och ingett ett stort förtroende. Hon har verkligen hjälpt och stöttat mig i den här försäljningen. Jag har hela tiden känt mig bekväm med Anna.
    I den situation jag befinner mig i, kunde jag inte fått en bättre mäklare! Läs mer
  • Lars d

2020-06-09

Lars d skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    SÅLT min villa.
    Han levde verkligen upp till alla rykten och det som är skrivet om honom, professionell, kompetent och lyhörd.
    Med ett lugn som gör att du får förtroende direkt
    Och känner dig trygg genom hela processen!
    Kan varmt rekommendera Gustav Persson

Mvh Lars M Läs mer
  • 2020-06-03

Tobias B skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt en bostadsrätt,har blivit proffsigt bemött hela vägen från att titta på bostaden till köp. Hade inga förväntningar mer än ärlighet och det har jag fått så mer än nöjd. Läs mer
  • 2020-06-02

Fredrik S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag och min sambo köpte ett hus via Gustav. Han skötte det galant längst hela vägen, återkom snabbt med svar på frågor, och skapade en trygg känsla genom hela affären.

Kan starkt rekommendera Gustav! Läs mer
  • 2020-06-01

Ebba W skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara har sålt vår lägenhet.
    Vi fick ett fantastiskt bemötande och Sara har under hela processen varit drivande och professionell, det är tack vare henne vi nu kan flytta till vårt drömhem! Läs mer
  • 2020-06-01

Agneta K skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Han har försett mig med lägenhet som både köpare och säljare. Här har ni en kompetent, tydlig, pedagogisk, vänlig, uppmärksam och seriös mäklare som heter Christopher Westergren. Honom ska ni se till att behålla för vi kunder tycker om pålitliga mäklare. Då är det vinna-vinna för alla inblandade. 👍😍 Läs mer
  • 2020-05-28

Linus N skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    -Vi har sålt vårt radhus i Helsingborg, på väldigt kort och effektivt sätt!
    -Toppenbra, Christoffer är väldigt framåt & trevlig. Ger en trygg och positiv bild av sig själv som mäklare och person.
    -Bra kunskap om vår typ av objekt, driven, vinnarskalle och ge en trygghetskänsla både för oss som säljer & dem som köper. Vi tycker Christoffer levde väldigt bra upp till dessa förväntningar, vi hade kort tid på oss att sälja och Christoffer var väldigt flexibel och lätt att få tag på och kommunicera med.
    -sammanfattningsvis gjorde Christoffer ett toppenjobb och är att rekommendera som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-28

Sofie T skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsig mäklare som hade ett grymt bemötande och bra återkoppling när vi sålde vårt radhus Läs mer
  • 2020-05-25

Marcus L skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Upplevde Johanna som väldigt lugn och trygg när hon förmedlade försäljning av min lgh. Hela försäljningsprocessen kändes proffsig. Kan varmt rekommendera Johanna. Läs mer
  • Roger M

2020-05-22

Roger M skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara fick förtroendet att sälja vår bostadsrätt, och det har fungerat riktigt bra på alla sätt!
    Vi är Mycket Nöjda !!! Läs mer
  • 2020-05-20

Mona Anita S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt ett radhus och är mycket nöjd med hur Martin hanterat köpet Läs mer
  • 2020-05-18

Jonatan V skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Efter köp av villa som sålts via Gustav kan vi varmt rekommendera honom som er mäklare. Han är hjälpsam, engagerad och kunnig.
    Tack! Läs mer
  • 2020-05-15

Maheswaran V skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt från Sara en lägenhet. Sara var mycket vänlig och lätt att diskutera våra saker och vad vi behöver. Hon var trevlig att förklara alla procedurer och se till att vi förstod allt i varje steg i processen.

Vi hade en underbar upplevelse att köpa en lägenhet tack vare Sara. Läs mer
  • 2020-05-14

Alf P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna har sålt min bostadsrätt.
    Hon har bemött mig på både kunnigt och trevligt. Johanna har verkligen levt upp till mina förhoppningar. Hon är en pärla som Fastighetsbyrån måste göra allt för att behålla
    Mvh Läs mer
  • 2020-05-13

Matilda M skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Genuin och professionell!! 5 av 5 helt klart👌 Läs mer
  • 2020-05-08

Sebastian W skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara Engström var väldigt trevlig, tydlig och hårt arbetande som mäklare. Hon var tillgänglig hela veckan och hade tips och idéer för att hjälpa mig med försäljningen på bästa sätt. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2020-05-06

Colin William G skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav har varit et stort stöd och väldigt proffsigt, vi rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-05-04

Ellen Lise S skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en kolonistuga på Örby sommarstad. Sara är professionell, kunnig och har mycket hög servicekänsla. Bra bemötande och jättetrevlig. Lätt och snabb affär och återkom snabbt i mail och meddelanden. Helt enkelt en mäklare som jag både kan rekommendera och även använda igen. Vänligen Ellen Läs mer
  • 2020-05-02

Carl-olof O skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara Engström har skött sig exemplariskt. Hon har visat stor kunnighet och ett väldigt bra bemötande. Läs mer
  • 2020-05-01

Oliva L skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Förtroendeingivande påläst - korrekt men trevligt bemötande.
    Gustav förmedlade både köp av en ny fastighet och försäljning av vår nuvarande. I båda fallen la han ner mycket energi med uppriktigt engagemang. Läs mer
  • 2020-05-01

Jiri Edvard Josef L skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har både köpt och sålt min fastighet genom Gustav. I båda fallen har han agerat proffsigt med noggrannhet och kommunicerat väl både status och möjligheter. Mycket bra. Läs mer
  • Johanna I

2020-04-30

Johanna I skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Fantastiskt och professionellt! Läs mer
  • 2020-04-27

Nils Eric L skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Efter ett köp av en bostadsrätt fick vi fin kontakt med Christopher och valde honom när vi skulle sälja vår. Christopher är lugn och saklig, han går igen allt på ett bra sätt ger oss den tid vi behöver för frågor. I ett avgörande skede av vår försäljning löste han dom problem som uppstod på ett fackmannamässigt vis så att affären blev klar.
    Vi kan inte ge bättre vitsord och rekommenderar verkligen Christopher, lika bra mäklare finns nog men inte bättre! Läs mer
  • 2020-04-25

Susanne H skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara hjälpte till med vår husförsäljning. Hon är engagerad, alltid positiv och höll oss uppdaterade under hela processen. Kan absolut rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-04-24

Robin L skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara skötte vår husförsäljning på ett utmärkt sätt. Hon höll oss underrättade genom hela processen. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-04-21

Anna L skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt vår bostadsrätt i Ramlösa. Mycket trevlig kunnig och engagerad mäklare som har gjort ett fantastiskt arbete och som vi är mycket nöjda med. Kunde inte bli bättre och skulle gärna rekommendera henne till andra personer som ska sälja sin bostad Läs mer
  • 2020-04-20

Eva Marita R skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt radhus. Anette har hela tiden varit så hjälpsam och tillmötesgående.
    Redan vid vårt första samtal fick jag fullt förtroende för henne.
    Hon får högsta poäng från oss! Läs mer
  • 2020-04-20

Denise B skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en bostadsrätt i Helsingborg tillsammans med pojkvännen. Vi båda är förstagångsköpare av bostad och Martin lotsade och vägledde oss på ett tydligt och professionellt sätt. Han har varit väldigt tillmötesgående, trevligt och hjälpsam i alla lägen. Vi kommer definitivt att rekommendera honom om det är någon i vår krets som behöver sälja bostäder i framtiden. Galet nöjd! Läs mer
  • 2020-04-19

Emma R skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en lgh i Helsingborg. Mycket trevligt bemötande, duktig på att förklara. Gav oss känslan av att allt var enkelt att ordna på ett positivt vis. Läs mer
  • 2020-04-16

Jacob K skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde min bostad med Christopher och är riktigt nöjd med hans insats. Proffsigt, enkelt och med ett riktigt bra bemötande. Både mot mig som säljare men även alla spekulanter. Kommer definitivt att anlita Christopher vid min nästa försäljning. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-04-13

Rebecca L skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt.
    Hon var positiv, driven & engagerad genom hela processen.
    Vi känner oss oerhört nöjda med vårt val av mäklare, och om vi i framtiden kommer sälja igen kommer vi utan tvekan att kontakta Johanna! Kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-04-11

Anders K skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Efter några års försök att sälja hästgården av två olika mäklare lyckades Anette Mårtensson sälja hästgården på mindre än två månader. Anette var väldigt engagerad tog själv kontakt med potentiella köpare samtidigt som hon gjorde en helt annan presentation av hästgården. Anette var lätt att ha att göra med och kontaktade mig så fort hon hade någon som visat intresse för hästgården. Jag kommer att kontakta Anette vid framtida eventuella försäljningar då jag kan ge henne mina bästa rekommendationer.

Anders Carlsson
    Tel: 070 602 37 97 Läs mer
    2020-04-11 Anette M svarar Anders K
    Tack Anders!
    Jag är väldigt tacksam att jag fick möjligheten att förmedla din fina hästgård och ser framemot att följa den nya familjen.

/Anette
  • 2020-04-11

Zakarias A skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en etta i Ättekulla. Johanna gjorde ett jättebra jobb från början till slut. Professionell, kommunikativ och tydlig.

Första lägenheten jag köpt, förväntade mig hjälp från mäklaren i de flesta stegen. Johanna höll kontakten genom hela processen och stöttade när det fanns frågor. Jag är nöjd 😄 Läs mer
  • 2020-04-09

André V skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en villa med Anette.
    Superduktig och proffsig. Upplevde alltid att jag/vi fick bra info.
    Rekommenderar absolut henne till alla som önskar en mäklare! Läs mer
    2020-05-27 Anette M svarar André V
    Stort tack för förtroendet och lycka till med nya bostaden.

/Anette
  • 2020-04-08

Jonathan S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt.
    Bara positivt bemött av mäklare. Trevlig, engagerad och kunnig! Läs mer
  • 2020-04-07

Mikael K skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en renoveringslägenhet.
    Mäklaren Martin var väldigt proffsig och gav konkreta & ärliga svar. Han vet vad han pratar om! Kunnig och trevlig!
    Kommer göra fler affärer med honom framåt. Läs mer

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg