Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 697 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2019-06-19

Peter B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en bostadsrätt av Johanna och jag är mycket nöjd med bemötandet och arbetet hela vägen igenom affären. Johanna återrapporterar hela tiden under budgiivningen på ett föredömligt sätt. Läs mer
  • 2019-06-18

Anna G skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag är supernöjd med att anförtro min försäljning av min lägenhet till Anna Grönwall.
    Från allra första mötet blev jag bemött på ett bra sätt, genom lyhördhet och tydligt förklarande.
    Vi har haft regelbunden kontakt via telefon, sms, Mail.
    Jag har känt mig trygg. Läs mer
  • 2019-06-13

Henrik N skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt hus och blev väl bemött av mäklaren. Affären sköttes på ett bra sätt och mäklaren överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-06-13

Maria B skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Allt var riktigt bra. Genomtänkt, positivt, informativ, upplyst, vänligt bemötande, trevlig, kunnig. Koncis, tillgänglig, artig, kompetent. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-06-10

Maria I skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt en 3:a på brf Bagargården.
    Mäklaren visade ett stort engagemang och hade kunskap om lägenheten.
    Blev väldigt trevligt och proffesionellt bemött.
    Samtliga förväntningar blev uppfyllda.

Maria Iordanidou Läs mer
  • 2019-06-05

Ahmet D skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra mäklare... rekommenderar gustav . Läs mer
  • 2019-06-05

Adriana B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte en 2a på koppargatan 6b i Helsingborg. Supertrevlig mäklare som alltid var tillgänglig & svarade på alla frågor vi hade. Är jättenöjd & har absolut ingenting att klaga på! Läs mer
  • 2019-06-03

Magnus M skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En fantastiskt smidig och bra affär där Anna guidade oss genom hela försäljningsprocessen på att mycket professionellt sätt. Tack Anna! Läs mer
  • 2019-06-03

Rasmus S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi använde Gustav vid köp av Kanelgatan 16 i Gantofta där allt fungerade väldigt proffsigt och jordnära. Gustav är mycket duktig på respons och tillgänglighet och väldigt lösningsorienterad även under tidspress. Läs mer
  • Gustav B

2019-05-30

Gustav B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt bostadsrätt 65kvm.
    Johanna var väldigt trevlig och lätt att prata med. Hon var hjälpsam hela vägen. Återkopplade alltid fort om man ringde henne. Vi tycker allt har gått lätt och smidigt till hela vägen! Även stort + att hon använde sig av en väldigt bra fotograf! Läs mer
  • 2019-05-30

Tina A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt.
    Trevligt och avslappnat bemötande.
    Hade inga förväntningar. Läs mer
  • 2019-05-22

Boris J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt lägenhet på Ättekulla och sålt vår lägenhet på Råå
    tillsammans med Johanna. Allt har fungerat mycket bra. Vi har
    hela tiden fått upplysningar och information om hur affärerna fort
    skrider. Johanna har hela tiden varit mycket mån om att vi såsom
    både köpare och säljare skulle vara uppdaterade. Hon är mycket
    lätt att samarbeta med och har enligt oss gjort ett mycket bra och
    förtjänstfullt arbete. Vi kan rekommendera Johanna.

Råå 23 maj 2019 Gunilla + Boris Jagrell Läs mer
  • 2019-05-20

Jonathan G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevlig, professionell och informativ. Mycket ambitiös. Bara plus! Läs mer
  • Aferdita I

2019-05-19

Aferdita I skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt hus och är mycket nöjd med servisen vi fick . Läs mer
  • 2019-05-16

Milan D skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt en villa genom Fastighetsbyrån och Michel. Michel har överträffat våra förväntningar och affären gick hur smidigt som helst. Vi kan starkt rekommendera Michel och ni kommer inte att ångra ER! Läs mer
  • 2019-05-08

• 2019-05-07

Ulla B skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt lägenhet.
    Mycket trevlig.
    Tyvärr fick vi inte träffa henne när vi gjorde upp affären. men fick en kollega som också var trevlig Läs mer
  • 2019-05-06

Fatima M skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte ett dödsbo av Johanna, en lägenhet.
    Allt skulle genom överförmyndarnämnden och tog en himla tid men Johanna påskyndade det hela. Hon är påläst & lugn. Det lilla hon inte kunde svara på tog hon reda på och återkopplade snabbt.
    Hon är superduktig och ger ett proffsigt och ambitiöst intryck!
    Kommer använda mig av henne i framtida bostadsaffärer.
    Är tacksam & nöjd med Johannas arbete.

//Fatima Läs mer
  • 2019-05-06

Katarzyna W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Lätt att få tag på och snabb med alla svar. Varm och trygg bemötande. Påläst och välinformerat. Läs mer
  • 2019-04-25

Isabelle Viktoria A skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt.

När jag bestämt mig för att köpa bostaden och sa att jag först ville besiktiga lägenheten så blev jag dumförklarad utav mäklaren, likaså när jag lade buden.

Pga detta tvekade jag nästan om jag skulle genomföra köpet eller ej. Nu är jag MYCKET glad att jag köpte bostaden.

Tyckte däremot att på själva tillträdesdagen då jag skulle betala för lägenheten på möte med mariella och säljaren, att mariella var bra under detta möte. Läs mer
    2019-04-25 Mariella F svarar Isabelle Viktoria A
    Hej Isabelle!

Vad roligt att du är nöjd och trivs i bostaden. Som mäklare bevakar jag säljarens ekonomiska intressen och arbetar för det högsta möjliga slutpriset. Jag hoppas att din upplevelse vid förhandlingen ger dig en inblick i hur jag hade arbetet för dig när du säljer bostaden i framtiden.
    Önskar dig en trevlig vår!
  • Johnny L

• 2019-04-17

Filip G skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    SuperB, snabb och smidig ! Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • 2019-04-06

Anna Klara Margareta R skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevligt och bra bemötande. Duktig på sitt jobb.
    Dock för mycket konversationer genom sms, svarade sällan när vi ringde. Hade känts bättre att ta vissa samtal och frågor över telefon. Läs mer
  • 2019-04-05

Frida Z skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella är både proffsig och personlig!
    Rekommenderas varmt! :) Läs mer
  • Nils N

2019-04-04

Nils N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket proffsig och behjälplig. Läs mer
  • 2019-04-04

Elise K skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en lägenhet i Helsingborg. Bemötandet från mäklaren var jättebra, jättetrevlig tjej. Dock tycker jag inte att hon var tillräckligt påläst innan visningen då hon ej kunde svara på de flesta frågor vi hade. Ex. När stambyte blev gjort senast, hur dom har mätt lägenheten med tanke på snedtaket,(vad räknas in i kvadratmeterna som har uppgetts) osv.

Vi fick kolla upp det mesta själva. Samt att hon gav oss intryck av att vi lätt kunde sätta in tvättmaskin i badrummet, vilket vi inte kollade själva när vi var där, slarvigt av oss. Vilket resulterade i att när vi senare fick tillträde både fick dra el och vatten för att kunna installera en maskin.

När vi väl hade köpt lägenheten tycker jag att vi fick tillräckligt med information om stegen i processen, samt att hon var veldigt trevlig och tillmötesgående.

Alt i alt en helt ok upplevelse. Läs mer
  • 2019-04-03

Katarina P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Lägenhet sålt.
    Mycket trevligt och proffisionellt bemötande.
    Hade höga förväntningar och det levde Johanna mycket väl upp till Läs mer
  • 2019-04-01

Amir J skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Enkel, tydlig och snabb på att hjälpa och förklara för en förstagångsköpare! Läs mer
  • 2019-03-28

Måns H skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Svara snabbt när man söker henne ,har sålt en bostadsrätt,gick snabbt ,jätte trevligt bemötande ,hon levde upp till våra förväntningar med råge Läs mer
  • 2019-03-28

Tannie L skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en hästgård med Annas kunniga hjälp. Upplevde henne mkt påläst och proffsig i sitt agerande. Kan starkt rekommendera henne. Läs mer
  • Marcus S

2019-03-21

Marcus S skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är en driven mäklare som inte flyr en utmaning. När andra var skeptiska var Christopher positiv och mycket riktigt sålde vi vår bostadsrätt för rekordpris.

Han är lyhörd, tillgänglig och alltid trevlig och proper. Vi kommer definitivt att vända oss till Christopher nästa gång vi ska köpa/sälja. Läs mer
  • 2019-03-19

Christina S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag sålde min villa och bemötandet från Gustav var över förväntan. Han ingav mig förtroende och jag kände mig helt trygg med honom. Läs mer
  • 2019-03-18

Senka J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hon är duktig och bra mäklare. Läs mer
  • 2019-03-15

Florenta C skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna hjälpte mig att sälja min bostad. Jag blev mycket bra informerad om allt vad det skulle hända. Tack Anna Läs mer
  • 2019-03-14

René M skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Tillsammans med min fru ville vi flytta närmare vår sons familj i Malmö. Genom Swedbanken fick vi kontakt till mäklaren Anna Grönwall. Vi var överraskade hur rutinerat och snabbt Anna agerade i vårt uppdrag att hitta köpare till vår lägenhet. Anna loggade oss genom administrativa och praktiska frågor. Hennes proffesionella uppträdande och klara anvisningar ledde till snabb affär.
    Vi är tacksamma att Anna tog hand om oss och hjälpte oss. Läs mer
  • Yvonne V

2019-03-14

Yvonne V skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har haft Johanna nu två gånger när vi sålt helt underbar mäklare och får gjort sitt uppdrag på han ska kort tid. Har inget annat att säga än att hon är en kanon mäklare och underbar person. Läs mer
  • 2019-03-14

Katja B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande på visningen. Verkligen serviceminded o kunnig under hela affären. Mycket detaljerad information, vilket aldrig ledde till missuppfattningar. Kommer att rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-03-10

Agneta W skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har haft hjälp av Mariella i både köp av hus och försäljning av bostadsrätt. Mariella har skött båda delar väldigt bra. Hon har varit trevlig, noggrann och kompetent. Hon har varit snabb med svar på frågor och alltid återkommit snabbt när man behövt komma i kontakt. Mariella levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-03-05

Tom E skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hjälpsam, tydlig, trevlig. Enormt professionell i sitt arbete. Läs mer
  • 2019-03-04

Inger O skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Michel svarade ärligt på alla frågor, han återkopplade hela tiden. Han hade en plan och strategi för hur processen skulle löpa så att ett avslut kunde ske. Han hade avsatt tid för kontakt med spekulanter dagen efter visning. Han tog sig tid att skriva kontrakt en lördag kväll.
    Jag kan verkligen rekommendera Michel! Läs mer
  • Ingvar E

2019-03-04

Ingvar E skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt hus i Helsingborg. Michel har varit professionell, påläst, kompetent och samtidigt tillgänglig, hjälpsam och trevlig. Toppbetyg! Läs mer
  • 2019-02-27

Eva L skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella har sålt min villa snabbt tryggt och med ett fantastiskt trevligt sätt. Mariella har levt upp till mina förväntningar med råge. Har fått mej att känna mej trygg i vad hon gjort.Skulle absolut rekomendera henne till alla som ska köpa eller sälja bostäder bara att gratulera Fastighetsbyrån till att ha en henne i sin stab. Läs mer
    Mariella F gillar detta
  • 2019-02-27

Roni Daniel Clemens E skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt en fastighet med hjälp av Gustav.
    Gustav har haft ett mycket bra bemöttande, kunning och bra service!
    Gustav har levt upp till alla våra förväntningar och vi kunde inte hittat en bättre mäklare.
    Vi har alltid anlitat fastighetsbyrån då vi alltid haft gott resultat och jag måste säga att detta har Gustav verkligen levt upp till! Läs mer
  • 2019-02-26

Markus P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en bostadsrätt med hjälp av fastighetsbyrån i Helsingborg, jag blev bemött väldigt professionellt av mäklaren och eftersom att detta var mitt första köp så kände jag att jag fick den hjälp som jag var ute efter.

Jag var ute efter att få en lägenhet fort så ringde upp fastighetsbyrån som skickade över förslag till mig tills jag till slut hittade en lägenhet som passade mig, jag gick på visning och kände att lägenheten var perfekt. Mäklaren kontaktade då säljaren och vi kom överens om ett bra pris och jag kunde avsluta affären väldigt fort. Bara positivt. Läs mer
  • 2019-02-13

Fanny R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är tydlig och mycket trevlig. Han återkommer snabbt när man söker honom.
    Han upplyste mig med rätt information, svarade på de frågor jag hade och hjälpte till med kontakten med föreningen i fastigheten där vi köpte lägenheten.

Jag kan varmt rekommendera Christopher till nära och kära. Läs mer
  • Ebba N

2019-02-12

Ebba N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en 2a på Tågagatan 78 av Johanna Thorén. Blev mycket bra bemött av Johanna och hon var alltid väldigt trevlig, glad och tillmötesgående.
    Johanna har samtidigt en väldigt professionell framtoning och en god förmåga att skapa trygghet hos köparen. Hade absolut rekommenderat Johanna till mina nära och kära vid kommande bostadsförsäljningar! Läs mer
  • 2019-02-11

Helena R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt två bostadsrätter av Christoffer. Vi fick ett trevligt och bra bemötande. Vi upplevde honom som ärlig och trovärdig. Han håller det han lovar och återkopplar till oss som köpare. Läs mer
  • 2019-02-11

Oscar F skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Fantastiskt trevlig mäklare som hjälper en hela vägen. Väldigt kunnig och engagerad i affären, lätt att få tag på och man får snabba svar och uppdateringar. Kändes som en transparent mäklare som inte försöker fuska. Man känner sig verkligen i fokus. Kan inte tänka mig att använda någon annan mäklare i framtiden än Christopher. Läs mer
  • 2019-02-07

Nur A skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte en lägenhet och mäklaren Anna Grönwall var underbar. Hon var flexibel och kunde anpassa sig till våra arbetstider och vi kunde alltid komma överens. Bemötandet var väldigt bra, man mår alltid bra av en glad person som Anna. Hon gjorde allt så enkelt för oss och stötte oss genom hela processen. Är väldigt tacksam för hennes hjälp. Och jag kommer rekommendera henne starkt till de jag känner. Läs mer
  • 2019-02-06

Åsa L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte lägenhet på Grubbagatan. Martin gav ett proffsigt intryck, lyhörd, tillgänglig och tillmötesgående. Super nöjd med mäklare, säljare och lägenheten. Läs mer

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg