Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 594 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• Amal R
    Amal R skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en villa. Vi har blivit bemötta med ett ödmjukt och vänligt sätt. Läs mer
  • Marlene E
    Marlene E skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt en bostad.
    Han frågade samma frågor flera gånger som om han inte noterat svaren första gångerna jag svarat.
    Han är mycket dålig på att återkoppla gällande frågor vi haft efter köpet. Har frågat flera gånger där han säger att han ska återkomma men ingen återkoppling har skett. Läs mer
    2018-09-18 Torres N svarar Marlene E
    Hej Marlene!

Jag uppskattar er feedback och hoppas att ni trivs bra i er nya bostad.

Gällande min återkoppling är det alltid svårt när det är fler parter inblandade. I detta fallet befann sig säljaren utomlands vilket gjorde kommunikationen svårare än vanligt.
    Ha en fortsatt bra dag!
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin Sadowski har nu sålt två olika bostadsrätter till mig, två fantastiska försäljningar! Martin lever upp till alla mina höga förväntningar och mycket där till. Jag kan starkt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Manal A
    Manal A skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt hus, utmärkt bemötande, snäll och hjälpsam. Läs mer
  • Johan C
    Johan C skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Särögatan 33, Rydebäck
    Bra och hjälpsam och intresserad. Läs mer
  • Sandra J
    Sandra J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde en bodstadsrätt
    Mycket bra bemötande, lugn, trygg och professionell
    Anna levde upp till de förväntningar jag hade! Läs mer
  • Andrew S
    Andrew S skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi skulle sälja en villa i Helsingborg, många visningar men ingen som ville starta bjudningen.
    Mäklaren höll på länge och engagerade köpare och till slut gick vi igenom en affär där båda parter var nöjda. Detta genom hårt arbete av mäklaren.
    Bra bemötande pch uppföljning under resan. Läs mer
  • Carina Y
    Carina Y skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hon sålde en bostadsrätt åt mig. Det tog lite tid men hon prövade hela tiden nya sätt och hade alltid ett mycket proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt villa i Helsingborgs kommun.
    Mycket trevligt bemötande från mäklare.
    Hade förväntad ett något högre pris men tycker inte man kan skylla på mäklaren i det fallet utan en vikande marknad. Mäklaren med sin stora erfarenhet och kompetens fullgjorde sitt uppdrag på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • Tove S
    Tove S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna var trevlig, pålitlig och väldigt effektiv. Läs mer
  • Josefine W
    Josefine W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt.
    Tillgänglig mäklare som hjälper till med alla frågor. Läs mer
  • David M
    David M skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt hos en bostadsrättsförening.
    Anna var trevlig, glad och driven. Men på en bra nivå! Vid visningen lyfte hon lägenhetens styrkor och svagheter. Och hon lämnade även tid för lite tyst begrundande och tanke.
    Genomgående och nybörjarvänlig. Anna gick igenom alla punkter som jag kände var viktiga vid signeringen av kontraktet och utvecklade på punkter som jag undrade över. Läs mer
  • Linus G
    Linus G skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt en lägenhet ute i Mörarp.

Jag tittade först på en annan lägenhet i Mörarp men den fick jag inte så Anna Grönwall visade då en annan lägenhet som också fanns i Mörarp och hjälpte mig med allt. Anna fick en att känna sig i fokus och svarade på alla frågor trots att klockan kunde vara lite senare på kvällen. Läs mer
  • Leila Z
    Leila Z skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte en villa. Han är mycket trevlig, tillmötesgående och noggran. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt en etta i Helsingborg, Christopher är nog den bästa mäklaren vi kunnat få. Hjälpte oss trots vi hade personliga problem vilket försvårade köpet. Tog sin tid till oss även sena kvällar och var både trevlig, snabb och mänsklig i sitt sätt. Är oerhört glad att Christopher var vår mäklare! Läs mer
  • Altun B
    Altun B skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Joacim Lopez är han är bra korekt ,snapt,kan sit job kompinent duktig mekläre om jag ska sälga kommer till honom
    mvh Altun Basaran Läs mer
  • Lisbeth S
    Lisbeth S skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en lägenhet. Ett trevlig bemötande av mäklaren. Allt har fungerat bra hittills. Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Duktiga medarbetare.Allt har varit mycket proffsigt. Läs mer
  • Majken T
    Majken T skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket trevligt bemötande och kunnig mäklare, kostnaden kan ju diskuteras men i det stora hela är jag mycket nöjd. Läs mer
  • Philip A
    Philip A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag var o tittade på en lägenhet som Martin förmedlade och vi bestämde oss för att slå till. Martin var kanon på alla sätt och han hjälpte mig även att sälja min lägenhet. Allt gick smidigt och vi e jöttenöjda med Martin. Kan verkligen rekommendera honom till alla som behöver hjälp med att sälja lägenhet i Helsingborg. Läs mer
    Johan B, Martin S gillar detta
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra att kommunicera med och stor kunnighet. Läs mer
  • Birte P
    Birte P skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har haft Fastighetsbyrån en gång innan till att sälja ett hus i Kattarp för 16 år sedan, ock där blev vi bemötta på samma trevliga sätt som denna gången, ock därför valde vi dom igen. Vi har fram till nu varit mycket nöjda med vår mäklare. En mycket trevlig ock seriös mäklare. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Genuin och väldigt seriös mäklare som tog emot mig som köpare oerhört bra från första början. Gav en superbra beskrivning över lägenheten och skapade en riktig hemmakänlsa.
    Jag är jättenöjd med Martins insats och jag finner ingenting som jag skulle kunna klaga på, spot on! Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    En engagerad mäklare, som lätt att nå. Jordnära och enkel i sitt agerande. Läs mer
  • Rikard E
    Rikard E skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Kan verkligen rekommendera Martin Sadowski.
    Skicklig, ödmjuk och säker fastighetsmäklare. Lätt att få tag på och en suverän återkoppling på funderingar vi hade kring försäljningen.
    Vi träffade fler mäklare innan vi bestämde oss för Martin. Dom andra mäklarna trodde inte på den prisbild vi ville ha, men det gjorde Martin. Ingenting är omöjligt, sa han, men det kan ta lite tid..
    Det gjorde det dock inte. Martin klarade av försäljningen snabbt med bravur!

Tack för ett bra jobb Martin!
    Anette & Rikard Läs mer
  • Nishant Rakesh V
    Nishant Rakesh V skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Torres doesnt know anything about the house he is selling. doesnt have any clue on the previous owner and the issues ongoing in the house. Has covered up a lot of lies to cover up previous owner irrespoisible behaviour of not fixing major issues in the house. The house was handed over in a bad condition of major electricity issues and plumbing and pipe issues with bathroom issues as well. The issues mentioned are life threatening to any individual and human being. I would never recommend anyone else to buy a house being sold by fastighetsbyran and specifically Torres who is very immature and inexperienced Läs mer
    2018-07-19 Torres N svarar Nishant Rakesh V
    Hi nishant!

According to the Swedish law as a buyer you have to inspect the house and check Everything inside the house. It´s whritten very clearly in the broschyr you got from me at the first viewing.
    As a real estate agent it is not my responsibility to check the elecricity and inspect the house for the buyer.
    Thank you for your feedback.
  • Bo Erik Martin P
    Bo Erik Martin P skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra och som vi tycker engagerad! Läs mer
  • Albin A
    Albin A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt min lägenhet på Domaregatan 2 D.
    Christoffer var fantastisk och skötte allt väldigt bra! Kan starkt rekommendera han till andra! Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en 3-rumslägenhet, i en fastighet bygd 1967, med stambyte gjort 2012.

Mäklaren bemötte mig mycket ödmjukt och respektfullt.

Med tanke på mäklaren, jag hade när jag köpte lägenheten, blev jag mycket överraskad av den service och information, jag fick nu.

Fantastiskt bra ! Läs mer
  • Charlotta N
    Charlotta N skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Torres sålde min bostadsrätt med stort engagemang. Lyhörd och snabb återkoppling på frågor.
    Kommer att anlita Torres vid fler försäljningar eller bostadsköp. Läs mer
    2018-07-19 Torres N svarar Charlotta N
    Hej Charlotta!

Jag vill tacka dig för dina fina ord!
    Hoppas du har en trevlig sommar med mycket sol och bad.
    Med vänlig hälsning, Torres
  • Haris S
    Haris S skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bostadsrätt på Domare gatan 11 C Helsingborg.
    Bemötande var på ett trevligt men samtidigt professionell sätt, levde upp till förväntningar. Noga med allt det viktiga samtidigt tydlig i sin kommunikation. Läs mer
    2018-07-19 Torres N svarar Haris S
    Hej Haris!

Tack för din feedback. Jag är glad att jag kunde hjälpa er med ert nya boende.
    Vi ses snart.
    Ha en trevlig sommar, Torres
  • Amra S
    Amra S skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt trevlig och ärlig vilket vi uppskattade jättemycket. Bostaden såldes för 1 050 000, vi hade ett mål att sälja den för 1M. Jag hade inte jättehöga förväntningar då jag egentligen var ivrig för att bara få lägenheten såld, men under tiden uppkom det frågor från min sida som Mariella bemötte professionellt och intygade mi att allt skulle bli bra - vilket det också blev! Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-07-02 Mariella F svarar Amra S
    Hej Amra,

Tack för de fina orden!
    Det var en ära att få jobba med er.

Lycka till med alla renoveringar!
  • Martin A
    Martin A skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    I generellt väldigt nöjd med allt i min bostadsaffär änsålänge. Snart tillträde och det ser jag väldigt mycket fram emot!! Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket duktig och kunnig.
    Håller vad han lovar.
    Mycket nöjd med samarbetet. Läs mer
    2018-05-31 Torres N svarar Fredrik B
    Hej Fredrik!

Det har varit min ära att hjälpa dig! Tack så mycket för dina fina ord.
    Vi ses snart, Torres
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt ett bostadsrätts radhus,
    Christopher trevlig,kunnig,saklig
    Jag fick förtroende för min
    Mäklare,bra Samarbete. Läs mer
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde vårt radhus. Christoffer var proffsig & väldigt tydlig redan från början vilket vi uppskattade & värdesätter otroligt mycket.
    Christoffer hade kollat föreningen och hade bra koll på insidan av huset vid visningen vilket kändes otroligt proffsigt. Läs mer
  • Peter K
    Peter K skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Riktigt bra och smidig mäklare.

Trevlig, lyhörd och otroligt tillgänglig.

Kommer utan tvekan kontakta Torres nästa gång jag ska sälja min bostad igen. Läs mer
    2018-05-21 Torres N svarar Peter K
    Hej Peter!

Hoppas ni trivs i Ängelholm!
    Tusen tack för din feedback. Jag är glad att jag fick hjälpa till. He en skön sommar!

Med vänlig hälsning, Torres
  • Gitte S
    Gitte S skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Korrekt, effektiv, informativ och trevlig person. Kan tänka mig att anlita Joachim iframtiden. Läs mer
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en bostadsrätt.
    Mäklaren var mycket ambitiös och professionell under hela säljprocessen och mina förväntningar är helt uppfyllda. Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Pålitlig mäklare som jobbar både för att säljare och köpare ska vara nöjd. Läs mer
  • Saman S
    Saman S skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hej kära ni.
    I höstas köpte jag en villa i Brohult med adressen brohultsvägen 212. Mäklaren då var som sagt Joachim, en jättetrevlig person och en kunnig mäklare. Jag upplevde honom som en hjälpsam person som verkligen hjälpte till och hade samtidigt bra koll på sitt jobb. Hans insats var mycket stor och jag är väldigt tacksam. Mvh/ Saman Souleiman. Läs mer
  • Adela d
    Adela d skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    He seemed friendly and knowledgable but could have helped us more in explaining how things work, as it is our first time buying a property in Sweden. We appreciated that he went through the contract with us in English. Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionellt uppträdande, tillmötesgående och går alltid att få tag på. Kanonservice av Johanna. Skötte vår försäljning mycket bra. Läs mer
  • Olivia P
    Olivia P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte våran lägenhet utav Johanna. Vi är jättenöjda med allting! Rekommenderas 👌🏻 Läs mer
  • Frida W
    Frida W skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en två:a på Husensjö.

Bra bemött, levde upp till de förväntningar han utgav.
    Trevlig och engagerad. Läs mer
  • Ida G
    Ida G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna är proffsig och kunnig och har varit till fantastisk hjälp när vi sålt vår lägenhet. Har träffar många mäklare men Johanna sticker ut med sin positivitet och engagemang. Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Kunde inte ha haft en bättre mäklare vid försäljning av min lägenhet. Läs mer
    2018-07-02 Mariella F svarar Anna W
    Hej Anna,

Dina ord värmer otroligt mycket!
    Tack för förtroendet och för många trevliga samtal.

Lycka till i ditt nya fina hus!
  • Maria S
    Maria S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en lägenhet och har fått ett mycket trevligt och naturligt avslappnande (ärligt) bemötande hela vägen.
    Mina förväntningar var att få god återkoppling och hjälp kring frågor, vilket jag fått på ett snabbt sätt.
    Snabbt, lätt och smidigt har det varit att både köpa och sälja med hjälp av Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Joel H
    Joel H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt lgh
    - Väldigt trevlig
    - Jordnära och inte påtvingade
    - Proffsig och hjälpsam
    - Hårt arbetande för att alla skulle bli nöjda

Jag skulle använda mig av Johanna om vi skulle behöva anlita en mäklare och skulle varmt rekommendera henne till vänner och baknata. Läs mer
  • Isabelle P
    Isabelle P skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella är en mycket kompetent och trevlig mäklare. Allting gick bra och smidigt. Läs mer
    2018-07-02 Mariella F svarar Isabelle P
    Hej Isabelle,

Det var så roligt att träffa er och jag tackar er för ert förtroende!
    Hoppas ni trivs bra i er lägenheten och utnyttjar vädret och det underbara strandnära läget ni har.

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg