Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Helsingborg
Rekommenderat företag 2016 - Fastighetsbyrån Helsingborg
Rekommenderat företag 2015 - Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 355 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• Dejan V
    Dejan V skrev om Mathias Johansson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsig och med ett lugn som ger ett förtroende som behövdes då vi sålde vårt hus och saknade erfarenhet av allt arbete som egentligen låg bakom en affär som vi var väldigt nöjda med.
  • Rushit I
    Rushit I skrev om John Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Det var ju trevligt bemötande
  • Mette Ö
    Mette Ö skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johan gav ett mycket proffesionellt och engagerat intryck.
  • Linda R
    Linda R skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra, lite stressad och lite dålig koll på fastigheten. Men svarade snabbt på mailen o sms och trevligt bemötande.
  • Eva-lotta N
    Eva-lotta N skrev om Mathias Johansson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsigt bemötande som verkligen levde upp till förväntningarna.
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Karl Ekdahl opålitlig lyckosökare som kallar sig för mäklare. Han säger att de är transparenta genom hela processen, men det kan jag inte hålla med om, dålig på att återkoppla efter att man skrivit på något, gäller både för säljare och köpare. Håller inte ord för muntlig överenskommelse och tar in nya bud 25 minuter innan vi bestämt tiden för att träffas och skriva under. Vi fick själv ta kontakt med banken när det gäller transaktionen av köpeskillingen. En del väsentliga nycklar och papper på huset låg sprit runt i huset och den utlovade konstruktionsritningen som skulle finnas fanns inte heller i huset. Det var väl en kort sammanfattning av läget.
    2016-12-23 Karl E svarar Stefan R
    Hej Stefan!

Hoppas allt är bra med er och att ni trivs i er bostad.
    Jag förstår att er upplevelse är färgad, då budgivningen var intensiv med högre slutpris. Jag hoppas att ni förstår mina skyldigheter gentemot andra budgivare och säljaren. Jag måste framföra samtliga bud tills kontraktet är signerat, oavsett om kontrakt är bokat. En muntlig överenskommelse mellan tilltänkt köpare och säljaren gäller inte vid fastighetsköp, säljaren har rätt att välja högre bud.

Jag förstår att det vore en trevligare upplevelse för er om säljarna lämnat alla nycklarna samlade på ett ställe med samtliga ritningar i en pärm.

Om jag en vacker dag får uppdraget att sälja huset åt er så hade jag arbetat likadant och sett till att ni får så bra betalt som möjligt för ert hus.

Önskar er en god jul.

Mvh Karl
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väl omhändertagen, svarade snabbt på frågor och var överlag väldigt bra. Bara possitivt rakt genom.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hur nöjd som helst .
    Proffsigt och väl utfört med ett leende..
  • Anna J
    Anna J skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevlig lugn och kunnig mäklare som skötte vår fastighetsförsäljning med bravur
  • Catarina B
    Catarina B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna är väldigt rar och trevlig, men ger ett något osäkert och "nyanställt" intryck. Hon lämnade en del felaktiga uppgifter om lägenhetens golv och vind på visningen, men korrigerade dessa innan avslut. Jag erbjöd mig att ta över lägenheten i förtid i utbyte mot att jag skulle sköta flyttstädningen själv. Detta fördes vidare till säljarna på fel sätt, och de trodde att jag skulle sköta städningen oavsett överlåtelsedatum. Jag upplevde att de blev lite irriterade när det kom fram att så inte var fallet. Det som var det värsta, och som jag tycker gränsar till tjänstefel, var att hon valde att sluta registrera bud och stänga av sin telefon mitt under pågående budgivning. Vi var flera budgivare som bjöd med bara några minuters mellanrum, och när jag hade det högsta budet och inga nya bud kom in trodde jag att jag hade vunnit budgivningen. Dagen efter, strax efter kl 10 på förmiddagen, dök det plötsligt upp flera nya bud och budgivningen återupptogs. Då jag var i pressat behov av ett nytt boende så mådde jag väldigt dåligt av detta. Efter avslut glömde hon att återlämna bostadsrättspärmen, och jag fick inte den förrän jag hade efterlyst den hos säljaren som då hänvisade till Johanna.
    Sammantaget är hon trevlig, men jag skulle aldrig själv anlita henne om jag skulle sälja mitt hus eller min lägenhet.
  • Gunilla T
    Gunilla T skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vänligt och korrekt bemötande.
  • Niclas B
    Niclas B skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Karl var mycket trevlig och saklig, han kom med goda råd och tips inför fotografering och visning. Det märktes att har god erfarenhet som mäklare.
  • Claes- Göran G
    Claes- Göran G skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Upplever att vi fått den absolut bästa och proffsigaste service man kan tänka sig.
    Kan verkligen rekommendera Martin till mina vänner som behöver mäklar hjälp.
  • Kezban Ab
    Kezban Ab skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra information om objekten och mycket punktligt uppföljning utav ök direktiv. Trevligt bemötande med respekt och hövlighet.
    2016-12-22 Johan B svarar Kezban Ab
    Tack så mycket Brian! Uppskattar dem fina orden, vi kommer säkerligen att ha med varandra o göra framföver, tills dess önskar jag dig en god jul!
  • Faton D
    Faton D skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En av de bästa mäklarn som finns i Skåne!
  • Linus K
    Linus K skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket professionell och trevlig .
    2016-12-22 Johan B svarar Linus K
    Tack så mycket Linus, härligt att du/ni är nöjda! Kommer gärna förbi en sväng och hälsar på snart! Vet ni är riktiga arbetsmyror, vore kul o se vad ni hittar på därhemma!
  • Elton T
    Elton T skrev om Mathias Johansson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi är jätte nöjda av ett mycket bra och professionellt hjälp av Mathias.
  • Astrit S
    Astrit S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En oerhört duktig och professionell mäklare som sätter varje kund i fokus! Kan varmt rekommendera Martin Sadowski som mäklare.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En duktig mäklare som verkligen visar framfötterna. Hon håller hög klass och är professionell.
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra. Han gjorde sitt jobb. Gjorde vad han skulle men inte mycket mer.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt duktig mäklare med stort intresse att du som kund blir nöjd!
  • Anita S
    Anita S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag kände mig välinformerad och trygg vid min försäljning av lägenhet. Martin kändes både kunnig och ärlig i både värdering och prissättning av lägenheten. Försäljningen gick snabbt och smidigt!
  • Marianne J
    Marianne J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt noggrann,proffsig, trevlig
  • Jeanette A
    Jeanette A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket kompetent och lyssnande.
  • Linus H
    Linus H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt trevligt, professionellt bemötande och kunde sin sak. Kändes verkligen som hon var en mäklare som tydligt fanns till för både säljare och köpare för att få fram det bästa för båda
  • Sven O
    Sven O skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Torres har verkligen levt upp till mina förväntningar. Trevlig, professionell och aktiv. Det känns som om han har ansträngt sig för att få till en så bra affär som möjligt både för säljare och köpare. Jag har också uppskattat hans ungdomliga entusiasm.
    2016-12-22 Torres N svarar Sven O
    Hej Sven!

Tack så mycket för det fina omdömet! Det var väldigt kul att hjälpa er med försäljningen.

Med vänlig hälsning, Torres Nasir
    Fastighetsbyrån
  • Eva G
    Eva G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna var serviceinriktad och korrekt i sitt handlande och bemötande.
    Hon visade också yrkeskunnighet på ett sätt som ingav lugn och trygghet under hela försäljningsprocessen. Därtill var Johanna vänlig och personlig i kontakten. Hon gav oss känslan av att vi och vårat ärende var någonting viktigt!
  • Leif B
    Leif B skrev om Mathias Johansson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionellt, vänligt, kunnigt, trevligt. Vi har bara gott att säga. Samtidigt ger jag nästan aldrig högsta betyg i undersökning eftersom det ska vara exeptionellt bra.
  • Hans N
    Hans N skrev om John Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra på alla sätt kunde inte bli bättre.
  • Johan D
    Johan D skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hej, det var i helheten bra, men tyvärr fick vi inte vara med i budgivningen direkt på Seskarögatan 11.
    2016-12-22 Johan B svarar Johan D
    Hej!
    Tack för din kommentar, uppskattar dem fina orden. Angående Seskarögatan 11 förstod jag det som att fastigheten var för liten för er när jag ringde och hörde av ert intresse efter visningen.

Jag hoppas ni trivs bra i er nya bostad och att barnen är glada över sina stora rum! :)

God jul och gott nytt år!
  • Josefina L
    Josefina L skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevlig och lättsam mäklare som var tillgänglig när det behövdes och visade omtanke om köpare och säljare.
  • Bui T
    Bui T skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionell och trevlig. Kände oss bekväm vid Johans bemötande och alla andra gånger vi träffade honom. Han levde upp till vår förväntan och besvarade våra frågor när vi väl hade frågor. Som en kund till honom hade jag rekommenderat honom som mäklare till andra kunder. Dock finns det saker han kan jobba på, men ytterst lite. Inte alla är perfekta.
    2016-12-22 Johan B svarar Bui T
    Tack så mycket Bui! Trevligt att få ha med er att göra!
  • Mirjana L
    Mirjana L skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johan har hela tiden bemött oss på ett trevligt och ansvarstagande sätt. vi är mycket nöjda med hur Johan har skött försäljningen av vårt hus.
    2016-12-22 Johan B svarar Mirjana L
    Tack för dem fina orden, var ett nöje att få ha med er att göra och jag är tacksam för förtroendet kring försäljningen av er bostad! Jag hjälper också till med deklarationen nu i januari, slå en signal när du får tid så bokar vi in det. Hälsa Henrik så gott!
    God Jul & Gott nytt år!
  • Ivan K
    Ivan K skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket nöjd med Anna, väldigt tydligt och konkret. Var bra på att höra av sig och svara på frågor. Mycket positiv helhetsupplevelse!
    2016-12-21 Anna K svarar Ivan K
    Hej Ivan!
    Tack för det fina betyget! Hoppas ni trivs bra i radhuset!
    Med vänlig hälsning
    Anna Kjellsson
    Fastighetsbyrån
  • Inger L
    Inger L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin är en väldigt duktig och proffsig mäklare som sålde vår lägenhet snabbt. Det kom rekordmånga bud, så det var en spännande upplevelse.
  • Ursula N
    Ursula N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna Thorén är en mycket förtroendeingivande och erfaren mäklare.
    Lyhörd, professionell och snabb! Högsta betyg!
  • Karin N
    Karin N skrev om John Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket nöjd. En mäklare som gör allt rätt.
  • Martin A
    Martin A skrev om Mathias Johansson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionell och kunnig mäklare
  • Sam S
    Sam S skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra och fanns alltid tillhands för svar om man hade frågor. Lite för "på" under själva visningen och skulle tagit ett steg tillbaka och låtit oss gå runt lite själva. Men överlag en av de bättre mäklarna vi haft.
    2016-12-22 Johan B svarar Sam S
    Tack så mycket Sam! Jag hoppas ni trivs bra i er nya bostad! Jag är tacksam för den konstruktiva kritiken, något jag ska tänka på!

Ni får ha en god jul och gott nytt år!
  • Akelius Lägenheter S
    Akelius Lägenheter S skrev om Mathias Johansson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionell, trevlig och bra kundkontakt! Rekommenderas för er som går i säljartankar
  • Lotte W
    Lotte W skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Blev mycket bra bemött från början till slut, kunde inte vara mer nöjd
  • Henrik T
    Henrik T skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Topp betyg. Allt var mycket proffsigt utfört av Johanna
  • Katrina V
    Katrina V skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin är klar och tydlig.. förklarar allt och därför är det lätt att förstå vad han menar. Som person är han lätt och enkel att ha att göra med. Ja jag tycker bra om Martin.
  • Madeleine P
    Madeleine P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin varit en FANTASTIK mäklare till sälja min lägenhet, förklarat allt perfekt och bra till mig som är säljare av min första lägenhet
  • Michel P
    Michel P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt bra och proffisionellt bemötande och allt gick fort och bra.
  • Helena N
    Helena N skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Engagerad och proffsig mäklare. Agerar snabbt och effektivt och mycket snabb i sina återkopplingar. Jag skulle inte tveka att anlita Martin som mäklare i framtida bostadsaffärer. Högsta betyg av mig!
  • Sherine C
    Sherine C skrev om Karl Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Karl hade en tuff försäljning med en excentrisk säljare och oerfarna köpare. Trots utmaningen lyckades han behålla sitt lugn och saklighet i arbetet, detta uppskattade vi.
  • Sara S
    Sara S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jättenöjd med all hjälp vi fick av Johanna vid försäljningen av lägenheten. Lyhörd, alltid tillgänglig och jättetrevlig! Bästa mäklaren!
  • Sigvard J
    Sigvard J skrev om Johan Borgström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Rätt man på rätt plats. Alltid tillgänglig. Seriös.
    2016-12-22 Johan B svarar Sigvard J
    Tack så mycket Sigge!
    Ser fram emot vårt möte i Januari, kan inte bli annat än succé!
  • Måns A
    Måns A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har både köpt och sålt bostad med Martin!
    Kunde inte gått snabbare eller smidigare. Snabb på att svara på ens frågor och gör allt för att man ska känna sig trygg med sitt köp/försäljning.

Kan varmt rekommendera Martin!

/Måns och Hanna

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg