Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 629 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• Shahad N skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Super proffsig och mycket bra bemötande Läs mer
  • Lars P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har överlät försäljningen av vår bostadsrätt till Fastighetsbyrån, Martin Sadowski som åtog sig och fullföljde uppdraget på ett mycket hedervärt sätt.
    Alla kontakter sköttes på ett smidigt sätt och han var alltid anträffbar när man undrade över något.
    Förutom att vara trevlig så besatt han alla de kvaliteter man förväntar sig av en bra mäklare. Vad mer kan man begära? Läs mer
  • Julius T skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en lägenhet och fick allt stöd jag behövde,alla frågor svarade. Läs mer
  • Lars-Olof Å skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Michel är proffsig, tillmötesgående, snabb att svara på mail bra att ha att göra med överhuvudtaget

Lars-Olof Åkeson Läs mer
  • Lisa J skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Återkopplar hela tiden.
    Får snabba svar.
    Kommer gärna över och pratar istället för att ta det på Mail eller telefon. Läs mer
  • Annis P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en lägenhet och Johanna har varit super på alla sätt.
    Lyssnat och kommit med tips.
    Fått en att känna sig säker i sin försäljning Läs mer
  • Ulf H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mötena med Anna har varit mycket trevliga och professionella, men ändå personliga. I huvudsak har allt flutit på väl och info varit bra, utom en sak. Jag tycker att jag borde fått veta mer om hur bank och mäklare samverkar. Efter ett ok på banken om lånelöfte trodde jag allt var klart, men det fanns ytterligare ett möte att delta i, där man lade upp lån för central behandling, och det fick jag upplysning om relativt sent. Nu ordnade sig allt, men det hade varit bättre att veta från början. Helhetsupplevelsen har varit mycket bra, inte minst genom att min husförsäljning via samma mäklarfirma men annan person varit känd för båda inblandade mäklare. Läs mer
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är mycket kunnig inom sitt område och ödmjuk i sitt sätt att bemöta oss som kunder. Han är proffessionell och saklig och håller hela tiden oss uppdaterade om hur försäljningsprocessen fortlöper. Läs mer
  • Viviann G skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin var trevlig i sitt bemötande och man fick förtroende för honom inte pushig och glättig som vissa säljare kan vara Läs mer
  • Lotta S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra mäklare med kunden i fokus. Bra kommunikation och bra återkoppling. Mycket trevlig, engagerad och informativ.
    Så här ska en bra mäklare jobba! Läs mer
  • Linus E skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En bostad belägen i bra område där Johanna skötte allt exemplariskt. Bra tillmötesgående och allt gick väldigt smidigt hela vägen.
    En person att varmt rekommendera på Fastighetsbyrån Helsingborg. Läs mer
  • Linus O skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Personlig mäklare, vilket eftertraktas. Läs mer
  • Mats B
    Mats B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har både köpt och sålt med Johanna. Vi kan bara ge henne dom bästa rekommendationer. Hon är alltid glad och man blir alltid bemött på ett proffsigt sätt. Hon har ställt upp på oss på ett sätt som är imponerande, hennes service nivå är enormt hög. Hon har genom båda affärerna kommit med råd och bedömningar som har varit bra avvägda. Det enda negativa är att det blir svårt att köpa eller sälja i framtiden av någon annan mäklare. Läs mer
  • Per-Inge N
    Per-Inge N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna har sålt vår lägenhet i Laröd och har varit mycket proffesionell i hanteringen av detta . Bra genomgång innan annonsering av lägenheten , snabb återkoppling under försäljningsproccesen, hon levde upp till alla förväntningar som vi hade, kan rekommendera henne på det varmaste! Läs mer
  • Yvonne A skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Joachim Lopez gjorde ett bra arbete när han sålde vårt radhus! Han hade korrekt information, var lätt att få tag på och lätt att samarbeta med. Läs mer
  • Anna H skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt bostadsrätt. Generellt OK bemötande av MF.
    Men till en början missförstånd/pratade förbi varandra, för det uppstod oklarheter. Detta reddes ut vid möte och sen hanterades affären bra och affärsmässigt. Nöjda med avslutet. (Affären avslutas i dec-18.) Läs mer
  • Christina E skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra bemötande. Mycket bra. Läs mer
  • Marie R skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Efter att ha varit i kontakt med ett flertal mäklare var det en positiv upplevelse att träffa Mariella Fåke. Jag blev bemött av henne på ett mycket trevligt sätt. Hon var vänlig, kunnig och hjälpsam på alla sätt vid köpet av en lägenhet. Hon tog sig verkligen tid att förklara allt och även efter kontraktet var skrivet var hon alltid tillgänglig att svara på frågor. I stället för ett snabbt sms, tog hon sig att att ringa och skulle hon missa ett samtal från mig behövde jag aldrig vänta länge förrän hon ringde mig tillbaka.
    Mariella är en mäklare med högsta betyg, inte bara professionellt utan även på ett personligt sätt!

Marie Rosdahl Läs mer
  • Maya A
    Maya A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är inte bara trevlig, proffsig och noggrann utan har haft ett otrolig tålamod med alla våra ändringar och frågor. Han verkar ung vid första anblick men han har verkligen växt i våra ögon på sättet han hanterade varje situation. Bostadsförsäljning är ingen småsak och Christopher är en mäklare man kan lita på och lägga sin försäljning i händerna på.

Vi fick inte bara den hjälp vi förväntade oss utan mer hjälp och stöd än vi hade kunnat drömma om. Vi rekommenderar honom utan tvekan oavsett firma han jobbar för och Fastighetsbyrån är med säkerhet glada över att ha Christopher som anställd. Fastighetsbyrån har med sin storlek erfarenhet och resurser och de finns i flera städer för uppföljning med tex deklaration. Läs mer
  • Katrine S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt ett hus.
    Vi blev bra bemötta vid visningarna, det som Gustav inte visste redan tog han reda på.
    Hade mycket höga förväntningar som Gustav med råge levde upp till.
    Då det var lite problem som uppdagades vid besiktningen så har han varit väldigt behjälplig i att skriva tilläggskontrakt och klausuler osv.
    Mitt intryck är väldigt gott! Läs mer
  • Malin L skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Arrogant bemötande. Köpt en 3 rums lägenhet i Helsingborg. Läs mer
    2018-10-13 Torres N svarar Malin L
    Hej Malin!

Vad tråkigt att du tycker som du gör.
    Jag strävar alltid efter nöjda kunder. Jag är hemskt ledsen om du jag har upplevts som arrogant.

Med vänlig hälsning, Torres
  • Sabina K skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt våran lägenhet av Martin Sadowski på 8 dagar. Han är väldig trevlig, duktig mäklare som har bemött oss med respekt och gav oss förtroende att han kan sitt jobb. Väldig bra och duktig mäklare. All respekt till honom. Läs mer
  • Eva C skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Utmärkt från början till slut. Läs mer
    Anna G gillar detta
  • Ann-Sofie S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde ett bostadsrättsradhus på Mariastaden. Johanna är mycket proffesionell, tillgänglig och har ett trevligt sätt. Försäljningen kändes smidig och lätt - Kan varmt rekommendera Johanna!! Läs mer
  • G�te A
    G�te A skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    När vi sålde vår bostadsrätt i Helsingborg fick vi mycket professionellt bemötande av Johanna Thorén. Allt flöt på snabbt och smidigt enligt vår önskan. Johanna är även mycket duktig på att återkoppla vad som händer under resans gång, vilket är uppskattat. Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Patrik B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsig, strukturerad och mycket trevlig! Allt gick snabbt och smidigt! Läs mer
  • Maryam H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en lägenhet och Johanna var väldigt snäll och professionell, jag är väldigt nöjd:) . Läs mer
  • Per-Inge N
    Per-Inge N skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra mäklare, snabb återkoppling genom hela affären kunnig och trovärdig. Läs mer
  • Peder A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vänlig, trevlig och effektiv. Gör gärna affärer igen med honom! Läs mer
  • Sirpa W skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi sålde vår villa nyligen. Bra bemötande från mäklaren men bristfällig information/kommunikation. Vi fick ringa och tjata för att få reda på hur visningarna gått etc. Förväntade oss mer engagemang från mäklaren samt fler ideér om hur vi skulle ändra strategi då huset inte sålde direkt. Kände oss ensamma och undrade varför vi hade mäklare. Läs mer
  • Christopher W skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Med ett strålande engagemang och ett mycket betryggande tillvägagångssätt lyckades Johanna även sälja bostadsrätt till en av de mest kräsna. Lysande på alla sätt och vis! Läs mer
  • Lars W skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Fantastiskt bemötande och exeptionella bra vid försäljning. Men det som sticker ut är hennes service vid uppkommande extra behov av hjälp vid genomförande av av affär. Kan bara rekommendera Johanna för er försäljning av fastighet. Läs mer
  • Susanne G skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en villa. Mäklaren väldigt saklig och lugn. Ingav stort förtroende.Positiv upplevelse Läs mer
  • Esa R skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt vår villa. En mycket trevlig och lyhörd mäklare Läs mer
  • Jens H skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Joachim är verkligen en duktig mäklare som gör skillnad när du ska köpa eller sälja din bostad. Han kommer verkligen hjälpa till med all sin kunskap. Vill du anlita den bästa på marknaden? Läs mer
  • Amal R skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en villa. Vi har blivit bemötta med ett ödmjukt och vänligt sätt. Läs mer
  • Marlene E skrev om Torres Nasir en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt en bostad.
    Han frågade samma frågor flera gånger som om han inte noterat svaren första gångerna jag svarat.
    Han är mycket dålig på att återkoppla gällande frågor vi haft efter köpet. Har frågat flera gånger där han säger att han ska återkomma men ingen återkoppling har skett. Läs mer
    2018-09-18 Torres N svarar Marlene E
    Hej Marlene!

Jag uppskattar er feedback och hoppas att ni trivs bra i er nya bostad.

Gällande min återkoppling är det alltid svårt när det är fler parter inblandade. I detta fallet befann sig säljaren utomlands vilket gjorde kommunikationen svårare än vanligt.
    Ha en fortsatt bra dag!
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin Sadowski har nu sålt två olika bostadsrätter till mig, två fantastiska försäljningar! Martin lever upp till alla mina höga förväntningar och mycket där till. Jag kan starkt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Manal A skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt hus, utmärkt bemötande, snäll och hjälpsam. Läs mer
  • Johan C skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Särögatan 33, Rydebäck
    Bra och hjälpsam och intresserad. Läs mer
  • Sandra J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde en bodstadsrätt
    Mycket bra bemötande, lugn, trygg och professionell
    Anna levde upp till de förväntningar jag hade! Läs mer
    Anna G gillar detta
  • Andrew S skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi skulle sälja en villa i Helsingborg, många visningar men ingen som ville starta bjudningen.
    Mäklaren höll på länge och engagerade köpare och till slut gick vi igenom en affär där båda parter var nöjda. Detta genom hårt arbete av mäklaren.
    Bra bemötande pch uppföljning under resan. Läs mer
  • Carina Y skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hon sålde en bostadsrätt åt mig. Det tog lite tid men hon prövade hela tiden nya sätt och hade alltid ett mycket proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Lars S skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt villa i Helsingborgs kommun.
    Mycket trevligt bemötande från mäklare.
    Hade förväntad ett något högre pris men tycker inte man kan skylla på mäklaren i det fallet utan en vikande marknad. Mäklaren med sin stora erfarenhet och kompetens fullgjorde sitt uppdrag på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • Tove S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna var trevlig, pålitlig och väldigt effektiv. Läs mer
  • Josefine W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt.
    Tillgänglig mäklare som hjälper till med alla frågor. Läs mer
  • David M skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt hos en bostadsrättsförening.
    Anna var trevlig, glad och driven. Men på en bra nivå! Vid visningen lyfte hon lägenhetens styrkor och svagheter. Och hon lämnade även tid för lite tyst begrundande och tanke.
    Genomgående och nybörjarvänlig. Anna gick igenom alla punkter som jag kände var viktiga vid signeringen av kontraktet och utvecklade på punkter som jag undrade över. Läs mer
  • Linus G skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt en lägenhet ute i Mörarp.

Jag tittade först på en annan lägenhet i Mörarp men den fick jag inte så Anna Grönwall visade då en annan lägenhet som också fanns i Mörarp och hjälpte mig med allt. Anna fick en att känna sig i fokus och svarade på alla frågor trots att klockan kunde vara lite senare på kvällen. Läs mer
  • Leila Z skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte en villa. Han är mycket trevlig, tillmötesgående och noggran. Rekomenderas varmt! Läs mer
    Johan B gillar detta
  • Niklas H skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt en etta i Helsingborg, Christopher är nog den bästa mäklaren vi kunnat få. Hjälpte oss trots vi hade personliga problem vilket försvårade köpet. Tog sin tid till oss även sena kvällar och var både trevlig, snabb och mänsklig i sitt sätt. Är oerhört glad att Christopher var vår mäklare! Läs mer

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg