Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 1091 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg 2

• sålde sitt hus med hjälp av Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-05-13
    Johanna fick uppdraget att sälja vår bostad, och hon skötte hela affären mycket professionellt. Snabbt avslut till både vår och köparens belåtenhet.
  • Amanda N
    • Centrum
    2021-05-12
    Jag sålde min lägenhet i centrala Helsingborg via Sebastian och är mycket nöjd! Allt sköttes snabbt, enkelt och med ett proffesionellt bemötande. Framförallt är jag nöjd med kommunikation, Sebastian har visat sig alltid vara tillgänglig både via sms och samtal. Rekommenderar honom starkt som mäklare!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-05-11
    Kanon mäklare o kan sitt jobb. Hon går in för sitt jobb perfekt. Hon har koll o duktig o har koll på allt . Kan värmt rekommendera henne .
    2021-05-08
    Vi är mycket nöjda med Johanna som har sålt vår fars lägenhet snabbt och på ett mycket proffsigt sätt. Johanna är lyhörd och har ett vinnande sätt. Hon vann mitt förtroende från första stund
    /Lena
  • sålde sitt hus med hjälp av Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-05-03
    Gustav är väldigt kunnig, professionell men också riktigt härlig och enkelt vilket jag uppskattade mycket. Han är ärlig och lyssnar på en. Toppenbemötande!
  • Maria K
    • Adolfsberg
    2021-05-03
    Vi har köpt lägenhet och Sebastian är hjälpsam och trevligt person som hjälpa oss i varje steg .
    Tack Sebastian Abrahamsson och Fastighetsbyrån🤗
    • Pålsjö Östra
    2021-05-02
    Alltid tillgänglig och håller en informerad om vad som händer!
  • Damir T
    • Västra Berga
    2021-05-01
    Vid försäljning av min lägenhet anlitade jag Sebastian Abrahamsson från Fastighetsbyrån i Helsingborg. Från första stunden kändes allt mer än tryggt. Eftersom jag hänger inte med pappers arbete så mycket och vad betyder allt som står i dem, fick jag förklaring från punkt till punkt! Inom 2 dagar var det klart med fotograferingen och annonsen och ca 2 veckor för hela affären med visningen och försäljningen. Blev meddelad om allt som händer! Varenda fråga som man undrade fick man snabb feedback och förklaring. Om man behöver proffs, jag kan absolut rekommendera Sebastian Abrahamsson från Fastighetsbyrån i Helsingborg!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Abrahamsson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Olympia
    2021-04-30
    Sebastian sålde min lägenhet på 12 dagar. Han är proffsig, lyhörd, trevlig och mycket lätt att samarbeta med. Han höll mig uppdaterad hela tiden med mycket snabb responsen. Jag känner mig trygg i hela försäljningsprocess. Varmt rekommenderad.
  • Leif N
    • 2:a
    • 53.0 m²
    • Husensjö
    2021-04-16
    Johanna har på ett mycket professionellt sätt skött försäljningen av min mammas lägenhet. Hon har ett bemötande som man kan lita på till 100%.
    Allt har fungerat perfekt, från det att jag tittade in på kontoret, till att vi skrev avtal med köparen i denna veckan.
    Jag tackar min lyckliga stjärna att jag fick en gammal elev som mäklare.
    Att sedan priset höjdes rejält jämfört med utgångsbudet är mycket Johannas förtjänst eftersom hela 21 sällskap kom till visningen.
    En mycket förtroendegivande upplevelse.
    Kan verkligen rekommendera Johanna Thorén som mäklare till andra säljare och köpare.
    mvh
    Leif Nilsson, son till Aina Nilsson som nu bor på ett äldreboende i Helsingborg.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-04-09
    rolig , kan sitt jobb , trevlig , brinner verkligen för kundens bästa
    • Raus Södra
    2021-04-07
    Både köpt och sålt med Johanna som mäklare. Allting har varit toppen och alltid bra kommunikation. Rekommenderar!
    • Husensjö
    2021-04-06
    Smidig och snabb försäljning av bostadsrätt. Bra bemötande och proffsig återkoppling i samband med budgivning.
  • sålde sitt hus med hjälp av Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Ödåkra
    2021-04-06
    Lugn och sansad samt pedagogisk för den som har många frågar, när vi skulle sälja huset.

Hade inga speciella förväntningar mer än att mäklaren inte skulle vara stressad eller stissig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Centrum
    2021-04-01
    Har köpt lägenheten på Nedre Långvinkelsgatan 8B. Christopher är mycket professionell, kunnig, serviceinriktad, pålitlig, hjälpsam, och mycket trevlig!
  • köpte sitt hus med hjälp av Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-03-29
    Köpt hus, mitt livs största affär.
    Gustav har noggran & pedagogisk.
    Var väldigt tryggt att göra köpet med honom..

Vi tackar Gustav!
    Skulle rekommendera Gustav 10/10.
    2021-03-29
    Allt var jätte bra med gustav!

Han va inte vår mäklare vid vår försäljning av lägenheten men han var tillgänglig när vi köpte huset och man kände sig väldigt trygg.
    • Dalhem
    2021-03-27
    Sebastian hjälpte oss med försäljning av vår bostad i Helsingborg. Han är väldigt kunnig och hjälpsam samt att han under hela processen höll oss uppdaterade. Med en stark drivkraft och ett leende på läpparna så besvarade Sebastian alltid våra frågor och funderingar.

Jag rekommenderar Sebastian starkt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Super trevlig och hjälpsam. Är väldigt nöjd med Christopher
    • Dalhem
    2021-03-27
    Vi har sålt en bostad i Helsingborg. Sebastian har från början till slut jobbat med ett personligt och professionellt bemötande. Redan från första mötet fick vi stort förtroende för hans förmåga att hitta rätt köpare till vårt hus. Våra förväntningar när det gäller Sebastians förmåga var höga och han levererade helt i enlighet med dessa. Vår förväntningar när det gäller priset för vår bostad visade sig ligga alldeles för lågt dock, vi fick mycket mer för bostaden än vi kunde föreställa oss. Att sälja en bostad är en påfrestande process, men så mycket enklare med en mäklare som Sebastian Abrahamsson
    2021-03-23
    Gustav är en utmärkt mäklare som kan sitt jobb! Vi rekommenderar honom med glädje till andra som går i hussäljartankar. Gustav är noggrann, lyhörd för sin säljare, gör sitt yttersta för att känna att husförsäljningen landar i det man förväntat sig.
  • Halil S
    • Vasatorps Trädgård
    2021-03-19
    Hon är väldigt duktig och enkel att göra med. Lyssnar och ser till att ens önskemål uppfylls
    • Adolfsberg
    2021-03-18
    Jag sålde en markplans lgh 2 rum o kök på 67m2. Sebastian hade alla kriterier jag sökte hos en mäklare, lyssnade och berättade, stressade/hetsade inte fram bud, utan det var en dialog mellan mig som kund och mäklare och sedan till köpare. Detta var ett av dem viktigaste punkterna för mig! Mina förväntningar var att lägga ut lgh på Hemnet till våren men det behövdes inte. Eftersom den låg som kommande på fastighetsförmedlingens hemsida så hittade köparen oss trots det långa avståndet! Jag har haft mäklare här innan Sebastian, men dem har varit väldigt snabba och vill mest sälja snabbt till första bästa kund, man har inte fått något bra kundbemötande. Men det fick jag här, för samma sak känner jag om jag ska köpa. Man vill kunna ställa frågor och man vill ha lugn och ro att tänka utan att mäklaren stressar på.
    Vi hade som sagt lgh ute på fastighetsbyråns hemsida o via en annan mäklare som kunden kontaktat så slutade det med affär! Hoppas kunna hitta ett hus nu via Sebastian med!
    2021-03-16
    Sålde en bostadsrätt i Ramlösa och allting gick väldigt smidigt. Bra bemötande från mäklaren.
    • Ödåkra
    2021-03-15
    Som en förstagångs-säljare av mitt hus var Gustav ett absolut nöje att arbeta med. Han var kunnig och lugn och tog sig tid att förklara det jag var osäker på. Fick uppfattningen att han hade stor erfarenhet av husförsäljning. Jag skulle definitivt rekommendera Gustav.
    • Ringstorp
    2021-03-14
    Köpt en tvåa i helsinborg, super bra bemötande och hjälpsam när jag hade frågor.
    • Slottshöjden
    2021-03-12
    Sålt 2 rums bostadsrätt.
    Fantastiskt bemötande, från första kontakt och genom hela förloppet ett kompetent intryck som ingav ett förtroende och en trygghet. Hela tiden uppdateringar och information om status på försäljningen. Följde mig hela tiden delaktig i beslut som togs.
    Om jag i framtiden ska sälja eller köpa fastighet vill jag absolut vända tillbaka till Johanna på Fastighetsbyrån i Helsingborg.
    2021-03-10
    So we sold our apartment in Helsinborg. We hired the services from Fastighetsbyrån and Sebastian was the the representative from there.

He was quite approachable, patient and always ready to help and provide answers to our requests. Really recommended!
  • sålde sitt hus med hjälp av Anna Grönvall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Välinge
    2021-03-09
    Jag kan verkligen rekommendera Anna som mäklare. Anna hjälpte mig sälja vårt fritidshus i Helsingborgs kommun. Anna är lätt att tycka om, engagerad, pedagogisk och förtroendeingivande. Hon är lyhörd och höll mig informerad under processen. Anna hittade en köpare innan annonsering och ordinarie visning som passade oss bra. En smidig affär helt enkelt. Stort tack Anna!
    2021-03-09
    Allt var tipptopp, från början till slut!
  • skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-03-08
    Gustav hjälpte oss köpa en villa i Helsingborg. Som mäklare är han proffsig i sitt bemötande, informativ och kunnig. Han inger förtroende och var oerhört hjälpsam under hela processen. Köpprocessen gick snabbt och enkelt.
    Vi rekommenderar Gustav till alla som vill köpa/sälja en fastighet, 5/5 från oss!
  • Shruti S
    2021-03-08
    Satisfied. Very helpful and supportive.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Abrahamsson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2021-03-05
    Det har fungerat bra och allt har varit till belåtenhet.
    Det har varit ett trevligt bemötande och jag har fått svar på mina frågor.
    2021-03-05
    Sålde vår bostadsrätt efter första visningen.
    En mäklare av toppkvalitet!
    Riktigt riktigt nöjd
    2021-03-05
    Johanna hjälpe oss att sälja vår bostadsrätt. Trevligt och proffisigt bemötande hela vägen och fick svar på våra funderingar och frågor.

Vi sålde till över utgångspris och skulle verkligen rekommendera henne till andra.
    • Tånga & Rögle
    2021-03-02
    Har med Anna Grönwalls hjälp sålt mitt lilla hus på landet. Har bott där i många år. Anna har med sina stora kunskaper och sin fantastiska personlighet hjälpt mig.Under hela tiden har vi haft väldigt bra kontakt. Och huset blev sålt snabbt. Är otroligt tacksam att jag har haft Anna som min mäklare.
    • Ringstorp
    2021-03-01
    Johanna har varit flexibel och lättillgänglig och har god insikt i marknaden vilket resulterade i ett avtal där både köpare och säljare snabbt och smidigt fått vad de ville ha.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Grönvall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Söder
    2021-02-28
    Hon är trevlig.Ger ett förtroende ingivande intryck.Har ett stort kunnande
    • Rosengården
    2021-02-24
    Jag har sålt en lägenhet via Christopher.
    Han är super trevlig, kunnig, omtänksam och lätt att jobba med!

Mohamad Barhamji
    • Eskilsminne
    2021-02-24
    Väldigt fint bemötande och väldigt ödmjuk. Vi köpte en villa med källare via Gustav och affären gick smidigt
    • Ödåkra/Björka
    2021-02-11
    Jag har precis sålt min bostadsrätt/radhus i Ödåkra och haft förmånen att ha Johanna som min mäklare.
    Jag träffade Johanna i somras på en visning som fångat mitt intresse. Redan där fick jag en bra magkänsla och vi bestämde oss för ett besök hos mig för värdering samt fotografering till kommande försäljning.
    Sagt och gjort så kom dagen då det var dags för försäljning av min bostad och allting har gått smidigt och jag har hela tiden blivit uppdaterad i affären och haft en tät dialog med Johanna.

Sammanfattning av min upplevelse är att jag skulle välja Johanna alla dagar i veckan igen om jag behöver sälja mitt nästa boende. Hon har hela tiden varit proffsig, haft ett glatt humör, uppdaterat mig, samt en bra humor som man har lätt att skoja med. 5+
  • sålde sitt hus med hjälp av Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Västergård
    2021-02-11
    Engagerad och kontaktvillig. Håller tider och förklarar bra.
    • Mariastaden
    2021-02-09
    Vi sålde vårt fina hus i Mariastaden med hjälp av Gustav. Vi önskade och han lyckades hålla ett bra tempo i hela processen. Det tog bara några veckor från vår första träff till dess köpkontraktet var signerat av alla nöjda parter. Med Gustav är det enkelt att kommunicera och han är en väldigt seriös och engagerad mäklare som agerade professionellt i alla delar. Vi köpte vårt nya hem via Fastighetsbyrån och den mäklaren rekommenderade sin kollega vilket vi är väldigt glada för i dag.
    • Rydebäck
    2021-02-09
    Köpte radhus av Sebastian. En smidig affär med bra kommunikation 👍
    2021-02-07
    Köpt en lägenhet på 52 kv.
    Sebastian var helt TipTop kille! Rak och ärlig kommunikation. Enkel att prata med och lyssnade på mig som köpare, vad jag ville ha och att jag ville att de skulle gå fort.

Lätt att få kontakt med när som helst på dygnet i princip. Skulle inte annat än starkt rekommendera Sebastian.
    Mycket trevlig mäklare!

10/10 skulle rekommendera honom till vem som helst. Tack för en smidig och snabb affär!
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Helsingborg
    • Maria Park
    2021-02-07
    Köpte en bostadsrätt, och fick fantastiskt bemötande och hjälp!
    • Rosengården
    2021-01-31
    Sålde en bostadsrätt i Helsingborg , Christoffer var mkt trevlig och lätt att hålla kontakten med , både innan under och efter försäljningen.
    • Centrum Norr
    2021-01-24
    Riktigt riktigt bra jobb sålde enkelt o smidigt på 3 dagar
    Rekommenderar starkt
    2021-01-20
    Vi har haft kontakt med Gustav en längre tid och vi har bara gott att säga om han. Han har hjälp oss att hitta vårt hus enl våra önskemål och sen sålde han vårt gamla hus . Gustav kommer alltid tillbaka med svar etc. Gustav är väldigt proffsig och kunnig vi kan varm rekommendera honom
    2021-01-17
    Träffade Gustav på en visning och valde därefter att låta honom värdera vårt parhus i Gantofta. En tid senare sålde han vårt hus snabbt och smidigt för det pris vi önskade. Vi är väldigt nöjda med Gustav som mäklare och skulle rekommendera honom vidare.