Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 790 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2019-12-11

Ulf N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en 3-rums bostadsrätt i Rydebäck .
    Mäklaren Anna uppträdde från dag1 mycket seriöst och
    verkade kunnig inom sitt gebit!
    Jag var intresserad av ett snabbt agerande och det
    uppfyllde Anna till 100%!

Ulf Nicander Läs mer
  • 2019-12-08

Mats B skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    sålt lgh 5 rum. trevlig mäklare med bra energi och bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Anna G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi sålde ett radhus med hjälp av Johanna Thorén och är jättenöjda, med bemötande och att hon ställde upp under hela processen. Läs mer
  • 2019-12-04

Marie F skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en 3:a bostadsrätt på Domaregatan
    Fick ett bra och proffsigt bemötande. Det som var viktigt för mig var återrapportering inför och efter varje visning och de levde mäklare upp till i det stora hela.
    Kan därför varmt rekomendera Fastighetsbyrån och Christopher Westergren Läs mer
  • 2019-12-04

Mathías E skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    han har gjort det jag ville, så jag e nöjd Läs mer
  • 2019-12-03

Istvan I skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Salg af bostadsrätt.
    Otroligt vänlig och professionesl. Hög insikt och grundlig forklaring om försäljningsprocessen.
    Levde 100% upp til forventningerne.
    Kan klart rekommendere Johanna til andra. Läs mer
  • 2019-12-03

Jonathan S skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt min lägenhet och det har gått snabbt och smidigt.
    Mycket bra mäklare och har gjort ett kanonjobb Läs mer
  • 2019-12-02

Maria I skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jeg bor i Danmark og har solgt min fars lejlighed .
    Johanna har helt fra første sekund været utrolig imødekommende , virkelig god til at forklare hele forløbet fra start til slut .
    Johanna har levet 1000% op til min forventning ,
    Johannas engagement , viden om området var fuldstændig enestående . Jeg har følt mig i fuldstændig trygge hænder , hun har hele tiden holdt os orienteret om salgs forløbet . Alt i alt FANTASTISK oplevelse . Tusind tusind tak . Läs mer
  • 2019-12-02

Sabina W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt min första bostadsrätt..
    Blev väldigt bra bemött av mäklaren! Kände ett förtroende och lugn! Vilket är väldigt viktigt!
    Borde varit lite mer på hugget. Visat mer saker, tex som grillplats och gratis gym.. Det fick jag reda på via säljaren senare...
    Om det inte går att visa så borde det nämnts, då värdet ökar..
    Jag är väldigt nöjd med min nya bostad! Tack! Läs mer
  • 2019-11-29

Khalid A skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Villa sälggatan 3, 25230 Helsingborg Läs mer
  • Olle F

2019-11-27

Olle F skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt brf och Anna Grönwall hade god känsla för pris och intresse för lägenheten Läs mer
  • 2019-11-27

Josefine N skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra på sitt jobb men inte uppskattat att han började uttrycka personliga åsikter och upplevelser om spermiedonation och att han tycker det är lämpligt att ställa en fråga som: ”har båda era barn samma pappa?”. För det första har de ingen pappa utan jag och min fru har använt donatorer och de har två mammor.

Han uttryckte vidare att han: ”funderade på att donera en gång i tiden men vågade inte av rädsla för att det skulle dyka upp tjugo ungar en dag och kalla honom pappa.”

Tänker inte ens kommentera det sista då det är så okunnigt och obetänksamt. Läs mer
  • 2019-11-26

Milisav J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna är mycket professionell och kan mycket inom fastighetsförsäljning, hon är alltid tillgänglig. Man känner sig mycket välkommen och viktig som kund Läs mer
  • 2019-11-22

Niklas F skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt radhus, proffsigt bemötande. Kändes trygg. Läs mer
  • 2019-11-20

Elin T skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag och min sambo köpte ett radhus via Johanna och under hela processen var Johanna väldigt serviceminded och gav oss bra information. Jag gillar även att Johanna förutom mailade oss information ringde oss som gav ett varmt intryck!
    Kan varmt rekommendera Johanna som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-20

Birgitta J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Säljer villa, Anna är kunnig och trevlig.
    Lever upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2019-11-18

Tu Dung J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag tycker att Johanna är mycket duktig, har stort erfarenhet, förklara mycket noggrann regler för båda säljare och köpare och väldig snälle. Jag är jätte nöjd. Läs mer
  • 2019-11-17

Fredrik M skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en villa/radhus av Gustav. Han gav ett seriöst intryck som han under hela försörjningen bara förstärkte. Gustav är Tydlig Trevlig Förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-11-16

Sven F skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en villa. Allt var toppen. Läs mer

Maja N skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Brf lägenhet. Bra bemötande, lyssnar och försöker förstå ”kunden” . Engagerad och affärsmässig inte rädd för x-tra arbete om det kan gynna affären trots fast arvode.
    Christer( sonen) Läs mer

Kemo J skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde min bostad via Christopher Westergren vilket var en superb upplevelse.
    Processen att sälja en bostad låter som en krånglig och jobbig process men Christopher har ett lugn i sig som gör att processen i helhet känns trygg och enkel.
    De mäklare jag tidigare varit i kontakt med har antingen varit svåra att få tag på, inte särskilt lyhörda eller så har man känt sig åsidosatt för någonting annat, denna upplevelse hade jag inte med Christopher. Han var ständigt på tå, lyhörd och alltid kontaktbar via mail eller telefon.
    Kan starkt rekommendera Christopher Westergren! Läs mer

Marcus R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsig trevlig mäklare alltid tillgänglig Läs mer
  • 2019-11-10

Niclas N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt ett radhus.
    Blev bemötte oss trevligt och gav svar på alla frågor, det hon inte kunde svara på kollade hon upp senare.
    Vi hade en mycket bra upplevelse av mäklaren. Läs mer
  • 2019-11-08

Inger E skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt vår villa i Hjälmshult
    Efter 45 år kom den dagen, då vi pga åldersskäl, måste sälja vårt livsverk.
    Vi hade otrolig separationsångest, svårt att skiljas från det hus vi byggt, där våra barn lekt och växt upp och där vi har så många fina minnen ifrån. Men, vi tog beslutet, dax att sälja nu.

Vi kontaktade Anna Grönwall. Vi fick direkt jättefin kontakt, fin information om försäljning och allt vad det innebar. Anna är mycket trevlig, lugn, lyhörd och kunnig. Hon hanterade vår försäljning mycket proffsigt och tog hänsyn till vår separationsångest, på ett förträffligt sätt.
    Försäljningen gick fort o smidigt. Vår enda önskan var, att det skulle vara en barnfamilj, som skulle flytta in i vårt hus. Många mail, SMS o tel.samtal höll oss ständigt uppdaterade. Det blev budgivning. Vi antog inte högsta budet, men det var helt upp till oss, att välja köpare. Anna påverkade oss inte.
    På ett fantastiskt fint och tryggt sätt, lotsade hon oss igenom försäljningens alla faser och över gränsen, från att vara ägare, till säljare och vidare till kontakt med de nya ägarna.
    Vi hoppas nu, att barnfamiljen skall trivas och få mycket glädje av sitt nya boende.
    Sist men inte minst vill vi ge Anna himlavalvets alla stjärnor och ett stort tack, för all vänlighet och förståelse, från allra första kontakten. Vi kan varmt rekommendera henne.
    Inger o Tommy Edman Läs mer
    2019-11-20 Anna G svarar Inger E
    Inger & Tommy, tusen tack för er fina ord! En ära att få hjälpa er genom försäljning och känslor :)
  • 2019-11-07

Sheil P skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christofer is a good man and he has been a very good help to us in selling our apartment.

Thanks Läs mer
  • 2019-11-04

Sarah J skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt bostadsrätt

Bra bemötande
    Duktig på att sälja och väldigt engagerad
    Lite långsam vid förberedande av lägenheten
    Men allt som allt väldigt positiv Läs mer
  • 2019-11-01

Maj-Britt S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bostadsrätt. Martin var mycket effektiv och trevlig med ett lättsamt sätt.
    Allting gick mycket snabbt och smidigt.
    Det blev mycket bättre än vad vi hade förhoppningar om. Läs mer
  • 2019-10-31

Magnus G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde nya renoverad lägenhet där man lagt ner mycket tid och kärlek. Johanna lyckades beskriva objektet väldigt bra och lugn i sitt bemötande något som gjorde oss lugna och trygga i affären. Läs mer
  • Michelle E

2019-10-31

Michelle E skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi kontaktade Anna för att få sålt vår bostadsrätt snabbt eftersom vi redan hittat ett nytt objekt. Vi fick ett väldigt fint och proffesionellt bemötande. Hela affären gick fort och smidigt, vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Anna till vänner och bekanta som går i säljtankar. Läs mer
  • 2019-10-26

Ibrahim Z skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Fantastisk/ mycket duktig mäklare mvh Ibbe zeneli Läs mer
  • 2019-10-25

Zygimantas K skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt ett hus och han hjälpe mycket med vanligra frågor hur skulle jag göra allt och vad ska man tänka på. Hade jättebra kontakt med sina kunder angoende hela processen med husköpet. 5/5 kommer rekomendera till andra. Läs mer

Fikreta Z skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    toppbetyg
    super duktig mäklare Läs mer

Elin N skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher hjälpte mig att sälja min lägenhet.
    Han skötte uppdraget galant genom sitt professionella och trevliga bemötande. Var även tydlig i all kommunikation.
    Kommer rekommendera honom till liknande uppdrag! Läs mer

Sandra H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionellt bemötande, snabb och smidig affär. Kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2019-10-23

4. Bättre mäklare får man leta efter Läs mer
  • Jonas A

2019-10-21

Jonas A skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna är otroligt duktig på sitt arbete, hon vet vad hon gör. Väldigt proffsig! Hon hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt och hittade ett hus till oss. Hon ställer upp för dig, i ur och skur. Jag kan varmt rekommendera Anna i din bostadsaffär. Läs mer

Ulrika H skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag fick hjälp av Christopher Westergren att sälja min bostadsrätt på Miatorp. Han var väldigt noggrann med detaljer, diskuterade möjligheter och önskemål med mig. Var tydlig med upplägg och kollade av efter hand att allt var ok med mig.
    Vid försäljningen gick han igenom kontraktet sida för sida.
    Jag är supernöjd!

Ulrika Hammarsköld. Läs mer

Bt B skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sara rekommenderas, är väldigt duktig och professionel mäklare. Är ordentlig med hög social kompetens. Läs mer
    SARA E gillar detta

Katerina M skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket professionell och engagerad. Gav oss goda råd och hjälpte oss sälja vår bostad snabbt Läs mer
    SARA E gillar detta
  • 2019-10-16

Victor N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra mäklare med goda erfarenheter och hanterade sak och ting mycket snabbt. Kommunikationen fungerade utmärkt. Jag rekommenderar henne värmt. Läs mer
  • 2019-10-14

Stig Arthur Lennart H skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har haft kontakt med Gustav Persson i samband med att vi fick hjälp med att sälja vår villa. Vi blev mycket väl bemötta och är väldigt nöjda med allt. Läs mer
  • 2019-10-14

Tommy S skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin har hela tiden uppträtt lugnt och förtroendeingivande.
    Om vi någon ska sälja vår bostad då anlitar vi gärna Fastighetsbyrån och Martin ! Läs mer
  • 2019-10-13

Marianne B skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt bostad vänligt och trevligt bemötande efter förväntning.
    Trevlig att prata med fick svar som man förstod.. Läs mer
  • Henrik H

2019-10-11

Henrik H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en 2:a och upplevde ett professionellt bemötande ifrån mäklaren.
    Jag ville sälja min lägenhet men trots att marknaden är något nere så blev den såld relativt snabbt.
    Så att jag är väldigt nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-10

Madeleine E skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Kunnig, svarar snabbt vid frågor, vänligt bemötande. Levererade mer än förväntat.
    Köpt bostadsrätt Läs mer
  • 2019-10-09

Bengt Göran P skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en bostadsrätt
    Mycket bra respektfullt bemötande från 1:a dagen
    Saklig Kunskap om vad som krävs vid försäljning, både med ekonomi och rådgivning
    Fick hjälp och svar på alla frågeställningar
    Ung pigg kille med ödmjukhet och värme
    Vårt förtroende var mycket stort för Christopher, det var ett stort beslut för oss att sälja vår bostad efter 27 år Läs mer

Karin W skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag sålde en tvårums bostadsrättslägenhet i Rydebäck.
    Jag fick ett bra bemötande av mäklaren Christoffer Westergren
    han informerade bra om de olika momenten i försäljningen
    och tog hand om allt praktiskt genom hela försäljningen. Läs mer

Björn R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher har hjälpt oss att sälja vår bostadsrätt på Raus. Han är en väldigt lyhörd och pålitlig mäklare. Svarar snabbt på frågor både via sms och telefon. Tillgänglig nästan jämt (även kl 23 en fredagkväll).
    Han upplevde, med råge, mina högt ställda förväntningar.

Ett mikroskopiskt minus är att vi inte lyckades få mer än utgångspriset men då det oftast beror på tillfälle och chans är det egentligen inget jag kan lasta honom för.

Sammanfattningsvis har jag absolut ingenting att klaga på. Läs mer

Rickard P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna gjorde ett mycket proffsigt och seriöst intryck från början till slut Läs mer
  • 2019-10-07

Thomas E skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav var tillmötesgående och trovärdig. skulle rekommendera honom. köpt hus. Läs mer

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg