Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 832 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2020-02-21

Ulla Berit B skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag hade inte speciellt stora förväntningar på ” min” mäklare i inledningsskedet.
    Gustav var lyhörd, proffsigt bemötande och verkade engagerad att göra sitt bästa för en bra affär.
    Jag är helnöjd och Gustav som lotsat mej fram mot en lyckad försäljning. Han har funnits tillgänglig i telefon och mejl när jag behövt det. Han är lugn , saklig och stabil och har låtit processen ta den tid som har krävts.
    Jag har sålt ett mycket speciellt hus i utkanten av Helsingborg.
    Berit Läs mer
  • 2020-02-19

Johan Fredrik S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket kunnig och saklig. Gustav gav oss precis det stöd och den hjälp som vi behövde vid försäljningen av vår villa. Läs mer
  • 2020-02-17

Christer T skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt lägenhet. Från första dagen har vi blivit bemött av Johanna på ett mycket trevligt sätt. Information har vi fått under hela tiden. Vi är mycket nöjda allt har fungerat mycket bra, högsta betyg. MVH Christer Tofftin. Läs mer
  • 2020-02-17

Dimitris C skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte ett gavel radhus i Helsingborg.
    Mäklaren var jätte snäll och det var hon som hittade radhus till oss och fixade allt'! Informerade oss så snart objektet har dykt upp!
    Tog hand om allt i en jätte bra sätta, jätte professionellt, tog tid att förklara många saker till oss med tanken att det var våra första bostadsköp! Läs mer
  • 2020-02-16

Dario B skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt, super bra bemötande, inga förväntningar då det är mitt första lägenhets köp. Min upplevelse var fantastiskt bra. Läs mer
  • 2020-02-16

Birgitta P skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    2:à på Råå med öppen planlösning, 5:e vån med sundsutsikt Öresund, Danmark och Ven, utsikt från 3 håll, 3år gammalt. Inglasad balkong i vänsterläge. Mäklaren Sara har jobbat snabbt och effektivt, hela tiden lämnat information om läget på en egen länk för oss. Fantastiskt serviceminded och med ett trevligt bemötande alltid. Vi är nöjda med slutresultatet och priset. Sara är som klippt och skuren för detta jobb.kan varmt rekommendera henne. Är 4:e ggn vi använder FB för övrigt. Läs mer
  • 2020-02-14

Åsa Camilla B skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt villa i Påarp.
    Fantastiskt bemötande.
    Vi önskade en lugn och ”icke flashig” mäklare. En ärlig mäklare som inger stort förtroende. Och det gjorde Gustav!!

Kunde inte varit bättre!! Läs mer
  • 2020-02-13

Katrin C skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav har guidat oss på ett utmärkt sätt genom säljprocessen av vår villa. Vi har tagit god tid på oss, använt oss av "på gång" och förberett allt i vår takt och utan stress.

Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Gustav.

Jens och Katrin Läs mer
  • 2020-02-10

Amanda J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har ett radhus, där Anna var mäklare.
    Vår upplevelse med Anna, har varit utmärkt.
    Hon har varit tydlig, hjälpsam och vi
    Rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • 2020-02-09

Eva V skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en bostadsrätt.

Snabbt och effektivt bemötande.

Min förväntning var en mäklare som skulle fixa fotografering och visningar.

Sara överträffade mina förväntningar. Förutom ovanstående lyssnade hon på mina frågor, kom med synpunkter och förslag på hur jag kunde agera i processen.

Allt har fungerat perfekt och jag har aldrig behövt vara orolig för något. Läs mer

Tanja W skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt på förhandsvisning, en mycket smidig och snabb affär. Sara är driven, personlig och professionell. Mycket nöjd! Läs mer

Alexander M skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Otroligt duktig mäklare, professionell, engagerad och väldigt tillmötesgående. Hjälpte mig att sälja min lägenhet och tog hand om allt, löste det kanon och är väldigt nöjd med resultatet!

Rekommenderas starkt, kommer utan tvekan höra av mig till Martin nästa gång det är dags! 👌 Läs mer

Felix J skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Snabb, trevlig och framåt. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-01-31

Lars Jonathan L skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har både köpt/sålt objekt med Saras hjälp. Vi upplevde Sara som mycket professionell, trevlig, alltid kontaktbar och mycket kunnig inom husbyggnad. Vi rekommenderar Sara varmt som mäklare!

Mvh Jonathan och Johanna Läs mer
    2020-01-31 SARA E svarar Lars Jonathan L
    Tack så mkt till er, så himla glad att ni är nöjda!
    Vi ses och hörs snart igen!
  • 2020-01-31

Andreas A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Snabba svar och proffsigt bemötande genom hela säljprocessen gör Christopher till det självklara valet när man ska välja mäklare!

Jag ger honom mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-01-30

Robin P skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en lägenhet.
    Mycket nöjd med tillgänglighet, kunskap och engagemang Läs mer
  • Grzegorz W

2020-01-29

Grzegorz W skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin har hjälpt oss sälja vår bostad. Han är väldig kunnig, engagerad och proffsig. Han hade en tydlig strategi och taktik för hur han tänkte kring försäljningen. Han var väldigt bra stöd, tillgänglig, tillmötesgående. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-01-29

Marita O skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    sålt en 2a på 72kvm.blev bemött på ett mycket trevligt o mjukt sätt..mina förväntningar var att Anna skulle sälja min läg.och det gjorde hon galant... Läs mer
  • Marie M

2020-01-25

Marie M skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde Villa.
    Hans engagemang både för köpare & säljare är helt fantastiskt.
    - punktlig
    - saklig
    - uppmärksamhet

Kan varmt rekommendera Gustav, säljer eller köper man med honom kan inget gå fel. ❤️ Läs mer
  • 2020-01-24

Sari S skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt lägenhet och fått god hjälp och support av Sara.. Så nöjd.. Läs mer
    2020-01-24 SARA E svarar Sari S
    Tack Sari! Jättekul att du är nöjd!
    Vänligen //Sara

Lars Henning M skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav är en väldigt duktig och trevlig person snappar lätt upp detaljer ang huset som kan komma till köparens eller säljarens fördel.. Läs mer

Jenny A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag sålt min bostadsrätt. Jag blev mycket bra bemött av Christopher. Försäljningen har gått bra. Läs mer

Michel Andreas K skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav skötte uppdraget av vår villaförsäljning med bravur från början till slut.

Förtroendeingivande, lugn och affärsmässig. Klockrent val av mäklare! Läs mer
  • 2020-01-22

Daniel B skrev om Anette Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mkt kunnig och seriös. Vi hade en bra dialog med Anette under hela processen. Kan varmt rekommendera Anette till fler uppdrag. Kommer välja henne igen när jag säljer nästa gång. Läs mer
    Anette M gillar detta
  • 2020-01-21

ERIK BERTIL HÅKAN Å skrev om Anette Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket trevlig och bra mäklare. Har inte för många spekulanter samtidigt på visningarna och tar sig tid att besvara frågor. Visar förståelse vid budgivningen och ger tid att fundera på eventuell höjning av bud. Läs mer
    Anette M gillar detta

Josefin M skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Superbra bemötande och snabb återkoppling vid frågor. Helnöjda! Läs mer

Roland C skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin har fullföljt sitt uppdrag på ett absolut föredömligt sätt, av mig som kund med mycket bra erfarenhet av mäklare så rekommenderar jag honom ned de absolut bästa rekommendationer Läs mer
  • 2020-01-20

Mona Anita S skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vid försäljningen av min villa tycker jag att Sara Engstöm varit väldigt aktiv. Hon har alltid kollat med mig på ett fint sätt innan visningar och ställt upp på udda tider. Jag har känt mig trygg med henne, hon är proffsig och jag kommer att rekommendera henne till mina bekanta som går i hussäljartankar.
    En mycket nöjd kund.
    Anita Skogh Läs mer
    2020-01-20 SARA E svarar Mona Anita S
    Tack så mycket Anita! Vill också säga att du är en mycket tillmötesgående säljare som förstår vad som krävs!
  • Ida Sofia H

2020-01-17

Ida Sofia H skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Professionell, rättvis och jordnära, kompetent och lyhörd för våra önskemål. Lätt att få tag på både via telefon och mail, återkopplar alltid om han inte kan svara. Gustav har värderat två av våra bostäder samt sålt vårt förra hus med superfint resultat. Ringer aldrig någon annan än Gustav när vi behöver mäklarhjälp. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-01-16

Christer T skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt ett hus. Mycket trevlig och kunnig.Vi är mycket nöjda med
    Gustav Persson Inget alls att klaga på toppen allt ihop.Kommer att berätta detta för mina vänner.
    Christer Tofftin. Läs mer
  • 2020-01-15

Abdul W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevligt, hjälpsamt och lyssnar på anteckningar och kan lösa problem Läs mer
  • 2020-01-14

Ida F skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt lägenhet. Han var en händig ung man. Blev bra bemött har fått goda råd av honom. Så alltigenom har jag en positiv bild av fastighetsmäklaren Martin. Läs mer
  • 2020-01-14

Linda L skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Var svår att få kontakt med stundtals Läs mer
  • 2020-01-13

Andreas L skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en villa av Anna Grönwall.
    Bemötandet i början var bra.
    Veckor innan övertagandet så visade det sig att taket på garaget läckte varpå jag lade fram en summa som det borde kosta att reparera detta för att dra av det från slutlikviden.
    Anna i sin form av mäklare försökte på några sätt få ner denna summa och argumenterade mot att det kanske inte skulle kosta så mycket? (jag hade kontakt med en större takfirma om felet).
    Det visade sig senare att hon kände säljarna och deras dotter sedan tidigare vilket förklarar varför hon ville "pruta" ner lagningen av taket.

Bokade även ett datum för övertagandet med henne personligen för att senare får ett samtal om att "säljarna" gärna ville flytta fram datumet för att hinna städa samt att de gärna ville ha med henne vid skrivningen?..
    Detta var lite konstigt då det kom fram att hon helt enkelt bokat in en semester som var över detta datum...

Nu har vi ett hus till sist men kommer varken ta hjälp av eller rekommendera henne till någon jag känner.

Hennes kollega Johan däremot som vi fick hjälp av under övertagandet gav ett mycket bra intryck och verkade väldigt professionell. Läs mer
    2020-01-16 Anna G svarar Andreas L
    Hej Andreas,
    Mycket tråkigt att du inte känner dig nöjd hela vägen, det är såklart alltid mitt mål i varje affär!

Att min tidigare bekantskap med säljarnas barnbarn skulle påverkat mitt agerande är fel. I mitt yrke är jag en opartisk mellanhand mellan köpare och säljare med undantag vad gäller säljarens ekonomiska intresse.

Gällande tillträdesdagen, som ni valde att tidigarelägga, kände jag mig trygg i att ha informerat er om min (sedan länge bokad) semester samt att min kollega var behjälplig vid tillträdet.

Har du några ytterligare funderingar är du alltid välkommen att kontakta mig!

Jag hoppas ni kommer att trivas i huset. Mvh Anna
  • 2020-01-12

Hanna W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte radhus där Anna var mäklare och vi har haft en enkel process och god hjälp från henne. Läs mer
  • Johnny J

2019-12-30

Johnny J skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Villa med källare Mycket bra bemött Ja det var bra Allt bra inget att klaga på Läs mer
  • 2019-12-20

Bo L skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Från första kontakten har vi blivit mycket proffsigt och trevligt bemötta. Vi har bara positiva erfarenheter av kontakterna med Johanna. Läs mer
  • 2019-12-17

Ida K skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en lägenhet genom Martin på en förhandsvisning. Snabb och smidig affär. Kunnig och trevlig mäklare! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-16

Agata S skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vänlig och professionellt bemötande 🌟💫med vänlig hälsning Agata Läs mer
  • 2019-12-16

Susana P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en tre rums lägenhet.
    Jag fick allt stöd och hjälp man kan tänkas behöva. Tydlighet, lugn och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-12

Gagan Deep K skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    We had a seamless purchase of house. Fastighetsbyrån Helsingborg made it simple and comfortable purchase. Läs mer
  • 2019-12-11

Mattias W skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna var lyhörd för våra idéer och samtidigt ingav hon ett förtroende genom att dela med sig av sin kompetens. Hon var noga med att hålla oss informerade genom hela processen och återkom alltid om hon lovat. Anna var proffsig och enkel att samarbeta med. Läs mer
  • 2019-12-11

Ulf N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en 3-rums bostadsrätt i Rydebäck .
    Mäklaren Anna uppträdde från dag1 mycket seriöst och
    verkade kunnig inom sitt gebit!
    Jag var intresserad av ett snabbt agerande och det
    uppfyllde Anna till 100%!

Ulf Nicander Läs mer
  • 2019-12-08

Mats B skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    sålt lgh 5 rum. trevlig mäklare med bra energi och bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Anna G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi sålde ett radhus med hjälp av Johanna Thorén och är jättenöjda, med bemötande och att hon ställde upp under hela processen. Läs mer
  • 2019-12-04

Marie F skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt en 3:a bostadsrätt på Domaregatan
    Fick ett bra och proffsigt bemötande. Det som var viktigt för mig var återrapportering inför och efter varje visning och de levde mäklare upp till i det stora hela.
    Kan därför varmt rekomendera Fastighetsbyrån och Christopher Westergren Läs mer
  • 2019-12-04

Mathías E skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    han har gjort det jag ville, så jag e nöjd Läs mer
  • 2019-12-03

Istvan I skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Salg af bostadsrätt.
    Otroligt vänlig och professionesl. Hög insikt och grundlig forklaring om försäljningsprocessen.
    Levde 100% upp til forventningerne.
    Kan klart rekommendere Johanna til andra. Läs mer
  • 2019-12-03

Jonathan S skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt min lägenhet och det har gått snabbt och smidigt.
    Mycket bra mäklare och har gjort ett kanonjobb Läs mer
  • 2019-12-02

Maria I skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jeg bor i Danmark og har solgt min fars lejlighed .
    Johanna har helt fra første sekund været utrolig imødekommende , virkelig god til at forklare hele forløbet fra start til slut .
    Johanna har levet 1000% op til min forventning ,
    Johannas engagement , viden om området var fuldstændig enestående . Jeg har følt mig i fuldstændig trygge hænder , hun har hele tiden holdt os orienteret om salgs forløbet . Alt i alt FANTASTISK oplevelse . Tusind tusind tak . Läs mer

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg