Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 641 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2019-01-17

Zbigniew J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna Grönwall är utmärk mäklare. Hon sålt min bostadsrätt lägenheten på snabb och professionalitet set. Jag rekommendera henne till alla människor som behöver mäklare. Läs mer
  • 2019-01-07

Bengt Olof B skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt vår lgh. Vi har bara gott att säga om Christopher,han är väldigt duktig på det han gör och framförallt engagerad i det han gör.Han var alltid tillgänglig som är ett plus.Men också en väldigt trevlig som person som har en stor framtid,tummen upp för honom. Med vänlig hälsning.Bengt / Lotta Bruno Läs mer
  • 2018-12-31

Karl G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en lägenhet.
    Bemötandet var trevligt och korekt.
    Jag vet inte vad Ni menar med förväntningar. Hon varmrökt och påläst' kunde svara på frågor. Pruta kan hon ju inte göra.
    Allmänt saklig och trevlig. Har för övrigt träffat henne för Tyra år sedan i samband med ett annat projekt Läs mer
  • Joakim L

2018-12-25

Joakim L skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt min lägenhet på Västra Berga i Helsingborg och blev bra bemött men mitt helhetsintryck av den här mäklaren är ändå inte positivt. Jag skulle inte rekommendera den här mäklaren till andra. Han var inte förtroendegivande. Jag hade förväntat mig ett större personligt engagemang, större lyhördhet och mera öga för detaljer. Läs mer
  • 2018-12-25

Kurt O skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Helt Ok klar och tydlig med upplysningar mm Läs mer
  • 2018-12-21

Sabina Destiny Z skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Första bostadsrätten köpt.
    Mariella var väldigt lugn och samlad, förklarade väldigt pedagogiskt. Väldigt enkel att ha att göra med.
    Lätt att få tag på och återkommer alltid. Läs mer
  • 2018-12-19

Jesper H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna hjälpte oss i försäljningen av vår bostadsrätt i Helsingborg. I en stagnerande marknad lyckades hon skapa uppmärksamhet till vår lägenhet vilket ledde till budgivning och försäljning.

Johanna hade en mycket professionell och transparent approach under hela processen vilket skapade stor trygghet hos min fru och mig. Johanna har en ödmjuk framtoning och är duktig på att hantera många olika människor där samtliga har en bra känsla efteråt.

En bonus är att Johanna gav råd till min fru och mig gällande flera av de objekt vi funderade på att köpa och även råd till det objekt vi slutligen köpte. Läs mer
  • 2018-12-15

Monica Ingegerd W skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt ett hus på Januarigatan. Joachim är trevlig och ger ett intryck av att han kan sitt jobb. Håller mig underrättad om gången. Han har levt upp till mina förväntningar. Jag kan rekomendera Joachim till mina vänner. Läs mer
  • 2018-12-09

Richard Leo Nikita T skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Michel är fantastisk trevlig, kunnig och mycket engarerad Läs mer

Alma T skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi håller på med försäljning av vårt hus. Michel har varit extrem effektiv, kunnig och serviceminded. Super trevlig bemötande. Fem stjärnor av fem. Läs mer

Hanna A skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt hus i Ödåkra o är mycket nöjda med mäklaren. Gustav är kunnig, lätt att nå o engagerad. Detta var första gången vi köpte villa o hade därför många frågor som vi fick utmärkt hjälp med! Läs mer

Olle A skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt villa. Blivit mycket bra bemöt och allt har var mycket smidigt och proffsigt skött. Läs mer
  • 2018-12-04

Daniel H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt fastighet via Anna.
    Hela köpet hanterades mycket korrekt, effektivt och smidigt.
    Jag tycker Anna är mycet duktig. Läs mer
  • 2018-12-01

Anna V skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde en 4:a på Västra Berga i Helsingborg på 11 dagar från första Hemnetvisningen. Vi fick priset vi ville ha trots att det var nära jul. Martin är alltid tillgänglig i telefon och kan det fina mäklarspelet så att både säljare och köpare känner sig nöjda. Detta är andra gången vi anlitar Martin och vi hade gjort det en tredje gång också. Han är realistisk, tillgänglig, snabb och ibland lite pushig, vilket kan behövas för att en affär ska bli av. Stort tack! Rekommenderas. Läs mer
  • 2018-12-01

Emmy O skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde min lägenhet på Tågaborg. Martin var toppen! Läs mer
  • Vlora L

2018-11-28

Vlora L skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en bostadsrätt. Mäklaren var mycket professionell och väldigt kompetent. Hon verkligen tog sig tiden för alla våra frågor och var tillgänglig när man behövde komma i kontakt med henne.
    Om jag hade fått ge 1 - 10 så hade Anna fått en klar 10a.

Hälsningar, Vlora. L Läs mer
  • 2018-11-28

Ola H skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Joachim har nu sålt två hus åt oss inom 4 år med proffsigt hanterande. Vi valde inte Fastighetsbyrån utan vi valde Joachim Lopez. Läs mer
  • 2018-11-28

Susanne Elisabeth H skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt villa 179 kvm. Trevligt bemötande. Joakim levde upp till våra förväntningar och sålde huset till begärt pris + 180.000.
    Smidigt förfarande, snabbt hanterat. Läs mer
  • 2018-11-22

Nicole H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna hjälpte oss sälja vår lägenhet. Vi hade träffat några andra mäklare innan men valde Johanna då hon såg och uppskattade de detaljer vi själv tyckte om i vår lägenhet. Proffsigt bemötande, god återkoppling och noggrann och förklarande genomgång vid kontaktskrivning. Läs mer
  • Pia P

2018-11-21

Pia P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mitt uppdrag till Martin gällde försäljning av bostadsrätt på Husensjö. Martin gjorde ett mycket gott intryck genom en vårdad stil, artig, lyssnande och "närvarande". Han var också snabb i återkoppling via samtal och mail, vilket uppskattades. För att sammanfatta affären kan jag alltså varmt rekommendera Martin! Läs mer
  • 2018-11-21

Christopher A skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra bemötande och utfall. Avgörande för mig är att kunna definiera förväntningar, målsättning och gränssnitt i flexibilitet i början av försäljningsprocessen för att skapa rätt värdeplattform och strategi. När detta var på plats funkade samarbetet mycket bra. Läs mer
  • Peter C

2018-11-20

Peter C skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Alltid lika trevlig.
    Bra info och kontakt
    Bara positivt Läs mer
  • 2018-11-19

Mattias A skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Det kändes genuint från början till slut. Christopher var mycket lätt att samarbeta med. Han var tydlig och flexibel. Kan inte bli bättre! Läs mer
  • 2018-11-19

Anita S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en 3a i en VAB förening. Fin lägenhet i ett mindre populärt område att bo i.
    Johanna levde absolut upp till mina förväntningar. Hon är mycket seriös och dedikerad uppgiften hon fått.
    Hon uppträder professionellt och är trivas och e kel att jobba med.
    Lägenheten såldes till begärt pris och det är jag mycket nöjd med. Läs mer
  • Camilla Marie Cecilia V

2018-11-18

Camilla Marie Cecilia V skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt en gård strax utanför stan.
    Fantastiskt bemötande från första stund! Gustav är väldigt kunnig, vänlig och tillmötesgående.
    Jag bad Gustav att sälja gården så att jag kunde flytta innan jul. Ingen omöjlighet svarar han och levererar det med bravur!
    Mycket positivt såhär långt. Mycket information, tydlighet och mycket bra kommunikation.
    Gustav är grym! :) Läs mer
  • 2018-11-18

Johan Fredrik D skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Bra kunnig lugn, och väldigt pedagogisk.
    Blev väldigt bra bemött han pressade aldrig utan lät våra ideer utvecklas. Läs mer
  • 2018-11-18

Sarah A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher sålde vår bostadsrätt.
    Vi upplevde honom proffesionell, kunnig och förtroendeingivande. Han var väldigt trevlig och gav ett omtänksamt intryck genom att hålla kontinuerlig kontakt via telefon och mail.
    Vi skulle inte kunna vara mer nöjda.
    /Fam. Andersen Läs mer
  • 2018-11-16

Paul Anders Stefan L skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav har hanterat försäljning av min villa i Helsingborg. Han har alltid varit tillgänglig under hela processen och ställt upp och svart på frågor och kommit med goda råd. Försäljningen har genomförts på ett professionellt sätt och jag är mycket nöjd med hans insats. Läs mer
  • 2018-11-16

Johan E skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna hjälpte oss att sälja vårt hus. Proffsig, kunnig och alltid lätt att kontakta. Läs mer
  • 2018-11-15

Shahad N skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Super proffsig och mycket bra bemötande Läs mer
  • 2018-11-15

Lars P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har överlät försäljningen av vår bostadsrätt till Fastighetsbyrån, Martin Sadowski som åtog sig och fullföljde uppdraget på ett mycket hedervärt sätt.
    Alla kontakter sköttes på ett smidigt sätt och han var alltid anträffbar när man undrade över något.
    Förutom att vara trevlig så besatt han alla de kvaliteter man förväntar sig av en bra mäklare. Vad mer kan man begära? Läs mer
  • 2018-11-11

Julius T skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en lägenhet och fick allt stöd jag behövde,alla frågor svarade. Läs mer
  • 2018-11-08

Lars-Olof Å skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Michel är proffsig, tillmötesgående, snabb att svara på mail bra att ha att göra med överhuvudtaget

Lars-Olof Åkeson Läs mer
  • 2018-11-07

Lisa J skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Återkopplar hela tiden.
    Får snabba svar.
    Kommer gärna över och pratar istället för att ta det på Mail eller telefon. Läs mer
  • 2018-11-01

Annis P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en lägenhet och Johanna har varit super på alla sätt.
    Lyssnat och kommit med tips.
    Fått en att känna sig säker i sin försäljning Läs mer
  • 2018-11-01

Ulf H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mötena med Anna har varit mycket trevliga och professionella, men ändå personliga. I huvudsak har allt flutit på väl och info varit bra, utom en sak. Jag tycker att jag borde fått veta mer om hur bank och mäklare samverkar. Efter ett ok på banken om lånelöfte trodde jag allt var klart, men det fanns ytterligare ett möte att delta i, där man lade upp lån för central behandling, och det fick jag upplysning om relativt sent. Nu ordnade sig allt, men det hade varit bättre att veta från början. Helhetsupplevelsen har varit mycket bra, inte minst genom att min husförsäljning via samma mäklarfirma men annan person varit känd för båda inblandade mäklare. Läs mer
  • Kjell L

2018-10-31

Kjell L skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är mycket kunnig inom sitt område och ödmjuk i sitt sätt att bemöta oss som kunder. Han är proffessionell och saklig och håller hela tiden oss uppdaterade om hur försäljningsprocessen fortlöper. Läs mer
  • 2018-10-30

Viviann G skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin var trevlig i sitt bemötande och man fick förtroende för honom inte pushig och glättig som vissa säljare kan vara Läs mer
  • 2018-10-30

Lotta S skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra mäklare med kunden i fokus. Bra kommunikation och bra återkoppling. Mycket trevlig, engagerad och informativ.
    Så här ska en bra mäklare jobba! Läs mer

Linus E skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En bostad belägen i bra område där Johanna skötte allt exemplariskt. Bra tillmötesgående och allt gick väldigt smidigt hela vägen.
    En person att varmt rekommendera på Fastighetsbyrån Helsingborg. Läs mer

Linus O skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Personlig mäklare, vilket eftertraktas. Läs mer
  • Mats B

2018-10-29

Mats B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har både köpt och sålt med Johanna. Vi kan bara ge henne dom bästa rekommendationer. Hon är alltid glad och man blir alltid bemött på ett proffsigt sätt. Hon har ställt upp på oss på ett sätt som är imponerande, hennes service nivå är enormt hög. Hon har genom båda affärerna kommit med råd och bedömningar som har varit bra avvägda. Det enda negativa är att det blir svårt att köpa eller sälja i framtiden av någon annan mäklare. Läs mer
  • Per-Inge N

2018-10-29

Per-Inge N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna har sålt vår lägenhet i Laröd och har varit mycket proffesionell i hanteringen av detta . Bra genomgång innan annonsering av lägenheten , snabb återkoppling under försäljningsproccesen, hon levde upp till alla förväntningar som vi hade, kan rekommendera henne på det varmaste! Läs mer

Yvonne A skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Joachim Lopez gjorde ett bra arbete när han sålde vårt radhus! Han hade korrekt information, var lätt att få tag på och lätt att samarbeta med. Läs mer
  • 2018-10-25

Anna H skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt bostadsrätt. Generellt OK bemötande av MF.
    Men till en början missförstånd/pratade förbi varandra, för det uppstod oklarheter. Detta reddes ut vid möte och sen hanterades affären bra och affärsmässigt. Nöjda med avslutet. (Affären avslutas i dec-18.) Läs mer
  • 2018-10-22

Christina E skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket bra bemötande. Mycket bra. Läs mer
  • 2018-10-20

Marie R skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Efter att ha varit i kontakt med ett flertal mäklare var det en positiv upplevelse att träffa Mariella Fåke. Jag blev bemött av henne på ett mycket trevligt sätt. Hon var vänlig, kunnig och hjälpsam på alla sätt vid köpet av en lägenhet. Hon tog sig verkligen tid att förklara allt och även efter kontraktet var skrivet var hon alltid tillgänglig att svara på frågor. I stället för ett snabbt sms, tog hon sig att att ringa och skulle hon missa ett samtal från mig behövde jag aldrig vänta länge förrän hon ringde mig tillbaka.
    Mariella är en mäklare med högsta betyg, inte bara professionellt utan även på ett personligt sätt!

Marie Rosdahl Läs mer
  • Maya A

2018-10-16

Maya A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är inte bara trevlig, proffsig och noggrann utan har haft ett otrolig tålamod med alla våra ändringar och frågor. Han verkar ung vid första anblick men han har verkligen växt i våra ögon på sättet han hanterade varje situation. Bostadsförsäljning är ingen småsak och Christopher är en mäklare man kan lita på och lägga sin försäljning i händerna på.

Vi fick inte bara den hjälp vi förväntade oss utan mer hjälp och stöd än vi hade kunnat drömma om. Vi rekommenderar honom utan tvekan oavsett firma han jobbar för och Fastighetsbyrån är med säkerhet glada över att ha Christopher som anställd. Fastighetsbyrån har med sin storlek erfarenhet och resurser och de finns i flera städer för uppföljning med tex deklaration. Läs mer
  • 2018-10-15

Katrine S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt ett hus.
    Vi blev bra bemötta vid visningarna, det som Gustav inte visste redan tog han reda på.
    Hade mycket höga förväntningar som Gustav med råge levde upp till.
    Då det var lite problem som uppdagades vid besiktningen så har han varit väldigt behjälplig i att skriva tilläggskontrakt och klausuler osv.
    Mitt intryck är väldigt gott! Läs mer
  • 2018-10-13

Malin L skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Arrogant bemötande. Köpt en 3 rums lägenhet i Helsingborg. Läs mer
    2018-10-13 Fastighetsbyrån Helsingborg svarar Malin L
    Hej Malin!

Vad tråkigt att du tycker som du gör.
    Jag strävar alltid efter nöjda kunder. Jag är hemskt ledsen om du jag har upplevts som arrogant.

Med vänlig hälsning, Torres

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg