Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 992 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2020-10-30

Gunhild Anna Elisabet L skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Villa
    Saklig
    Trevlig
    Påläst Läs mer
  • 2020-10-29

Kenth Göran A skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav sålde vår villa på ett fantastiskt proffsigt sätt.
    Trevlig, lugn och mycket kunnig.
    Med andra ord en "toppenmäklare" på alla plan. Läs mer
  • 2020-10-29

Mats R skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Småhusfastighet Mycket smidigt och lätt Läs mer
  • 2020-10-27

Emma I skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en lägenhet. Christoffer var alltid behjälplig och svarade eller återkom snabbt vid tillfälle. Mycket trevlig upplevelse under hela processens gång. Hade varmt rekommenderat honom till andra i framtiden! Läs mer
  • 2020-10-27

Kristopher B skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Blev tipsad om Sara via en vän, sålde vårt radhus. Bästa mäklaren vi någonsin haft! Kan rekommenderas alla dagar. Läs mer
  • 2020-10-26

Lisa W skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christoffer sålde vår lägenhet i norra Helsingborg på ett mycket proffsigt sätt. Försäljningen gick fort och Christoffer var hela tiden lätt att kommunicera med, kom med många goda råd och gjorde att hela försäljningen gick otroligt smidigt och över förväntan. Läs mer
  • 2020-10-26

Håkan E skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Cristopher var väldig driven och det är något man vill ha som mäklare. Han visade han hade kunder som hade köpkraft.
    Punktlig ! Läs mer

Anne L skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har både köpt och sålt samma lägenhet med hjälp av Johanna. Hon balanserar sin mäklarroll väl mellan säljare och köpare och räcker till för båda parter på ett bra sätt. Realistisk, ärlig och klarsynt är hon ett jätte bra stöd både när man säljer och köper. Läs mer

Bengt J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hon är ett proffs på att sälja lägenhet man bli bemött på ett fint sätt. Läs mer

Gitte D skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Allt har fungerat jättebra vid vårt köp av lägenhet. Läs mer

Marika S skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vid köp av bostadsrätt flöt allt på från visning till tillträde. Mäklaren följde upp, gav god och noggrann information, kände inga frågetecken alls i samband med köp och administration. Läs mer
  • 2020-10-19

Karin P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Effektiv och professionell mäklare. Läs mer
  • 2020-10-15

Lars L skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålt vår lägenhet och fått ett jättefint bemötande. Våra förväntningar uppnåddes och vi fick både goda råd och proffesionellt genomförande. Läs mer
  • 2020-10-15

Omid M skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en lägenhet och Martin var min mäklare. Han är jätte trevlig. Läs mer
  • 2020-10-07

Magdalena Z skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt. Blev bra bemött av mäklaren. Han höll en bra kontakt under hela köpet. Var väldigt tydlig och berättade vad allt innebar när vi skrev under etc. Bra upplevelse. Läs mer

Annika M skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsigt bemötande i alla kontakter. Läs mer

Elisabet N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt i Helsingborg! Jag har fått bra och heltäckande information. Snabba svar på frågor. Anna har varit Lättillgänglig och ringer tillbaka direkt. Trevlig, lättsam och professionell! Läs mer

Jacob H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt en lägenhet, blev bemött med ett leende och med bra fakta om bostadsrätten. Läs mer
  • 2020-10-03

Nora H skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Tack Sara för proffsig och vänlig bemötande och värdefull hjälp hela vägen från visningen till tillträdesdagen.
    Toppen mäklare! Läs mer

Martin W skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag upplever Christopher som väldigt engagerad och duktigt på att kommunicera/hålla en informerad.

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-09-29

Peter Christoffer R skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En välutbildad och trevlig mäklare, som tar kunden på ett professionellt sätt. Vi är supernöjda med Gustav! Läs mer

Viktor H skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    En mäklare av toppklass. Finns alltid där vid frågor och funderingar. En stjärnmäklare skulle jag vilja säga! Läs mer
  • 2020-09-25

Sam A skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jättebra, fick hjälp och svar med vad jag behövde. Läs mer
  • 2020-09-25

Björn Stefan Marcus K skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Kompetent och oerhört trevlig mäklare. Gick på rekommendation när vi valde Gustav och han levde verkligen upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-09-23

Sara S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Gustav har varit strålande från start till mål! Vi köpte en gård och han hjälpte oss samtidigt att hitta köpare till lägenheten vi bodde i tidigare. Vi är så tacksamma att det var just Gustav vi köpte av, han är otroligt proffsig och genuin. Lämnar våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-09-21

Johan H skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde bostadsrättslägenhet med hjälp av Sara. Fick stort förtroende för henne på mycket kort tid, upplevde att all kontakt och allt hennes arbete var väldigt professionellt, tydligt och direkt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-09-20

Vicki T skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin var väldigt trevlig och kunnig på sitt område när han hjälpte mig att sälja lägenheten. Han levde upp till förväntningarna jag hade och jag var nöjd med utgången av försäljningen Läs mer
  • 2020-09-16

Pawel J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Cool hon sålde snabbt min lägenhet.
    Tack Läs mer
  • 2020-09-14

Sofie T skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte ett hus utav Sara och hennes bemöttande var perfekt. Jag gillade hennes proffighet Läs mer
  • 2020-09-12

Maria A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Det var nästan jag hade väntat på, för att jag hade inte sett lgh innan köpet. Mäklaren har gjort sitt jobb som det ska, tycker jag. Tips: Det skadar inte fråga mäklaren om du undrar om något vid inflyttning , så våga fråga! Hälsningar/Maria Läs mer
  • 2020-09-11

Sven G skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Radhus Markegångsgatan 88 är sålt av en skicklig mäklare.Ang bemötande kan inte vara bättre.Förväntningarna från Christopher kan inte vara bättre skicklig. Vi är mycket nöjda med en sådan skicklig mäklare som Christopher . Han är mycket värd för ert företag. Läs mer
  • 2020-09-08

Artturi P skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mäklaren var lättillgänglig under köpeprocessen och skötte genomförande av affären smidigt. Läs mer

Victor B skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köp: Bostadsrätt, lgh om 75kvm, slottshöjden.

Ett superbra bemötande som genererade i en snabb bostadsaffär tack vare Annas tillmötesgående egenskap.

Jag kände mig uppmärksammad även fast det var många spekulanter på plats och därmed fick jag ett bra förstaintryck av mäklaren.

Detta var mitt första bostadsköp och fick därmed en bra grundlig genomgång av kommande steg i processen, både gällande köp men även tips kring viktiga saker att ta hänsyn till etc.

Rekommenderas starkt. Läs mer

Pamela N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Blev alltid super bra bemött av Johanna. Jag som inte hade erfarenhet av att köpa bostadsrätt fick allt tydligt förklarat och allt har gått så smidigt! Läs mer

Klara P skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket lättillgänglig och engagerad gentemot oss som köpare. Läs mer

Ulf R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Påläst, kunnig, mycket trevlig och tillmötesgående. Rekommenderar definitivt andra att anlita Christopher för bostadsaffärer i Helsingborg! Läs mer

Malin S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi blev bemötta på ett professionellt sett när vi köpte hus. Mycket trevlig 🙏🏻 Läs mer
  • 2020-09-03

Lars T skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt radhus.
    Mycket bra process från visning till avslut.
    Tydlig information. Läs mer
  • 2020-08-31

Ann-sofie T skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Toppenbra på alla sätt. Som köpare kände jag mig trygg genom hela processen. Mycket nöjd med Anna som mäklare. Läs mer
  • 2020-08-26

Martin L skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi fick hjälp av Sara Engström att sålja vår villa och är mycket nöjda med både processen och med resultatet. Tack för det! Läs mer
  • 2020-08-25

Anel A skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Väldigt bra mäklare, vi har blivit väldigt bra bemötta av Martin. Ett stort plus är att Martin är väldigt punktlig och kan sin grej!
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-08-23

Philip H skrev om Sara Engström en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har fått hjälp av Sara att sälja ett hus för närmare 6 miljoner kronor i Helsingborg. Förväntningen av en professionell mäklare blev mött, och därtill en mycket god kommunikatör. Duktig förhandlare och oväntat väl inläst på vårt objekt, vilket säkert föranlett en god bas för argument. Budgivningen blev intensiv och Sara verkade nästan outtröttlig när vi själva kippade efter andan.
    Jag kommer fortsätta ta hjälp av Sara, om/när det uppstår nytt tillfälle... Läs mer
  • 2020-08-22

Kristina H skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande, flexibel, lättillgänglig, snabb återkoppling. Duktig och snabb med att bemöta mina önskemål Läs mer
  • Pål H

2020-08-17

Pål H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi kände att vi blev väl bemötta av mäklaren och personal som jobbar på mäklarkontoret. Hanteringen av alla dokument sköttes också väl.
    Däremot är vi inte nöjda med den tid vi fick då överlåtelsen av lägenheten skulle ske och då nycklarna lämnas över. Vi hade i lång tid innan överlåtelsen meddelat att vi kommer från Göteborg, vilket ger en längre restid än de som bor i regionen. Vi fick en tid kl 10.45. Vi hade bohag med ner som var tvunget att lastas på samma morgon, vilket ledde till att jag, Pål Hermansson, inte kunde närvara vid överlåtelsen. Jag bad om att få en senare tid och anmälde detta i god tid innan överlåtelsen. Det gick inte att ändra tiden. Min fru tog med en fullmakt för mig så det hela löste sig utan problem, men tycker ändå att det är märkligt att det inte gick att få en senare tid på dagen. Läs mer
  • 2020-08-15

Mats H skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Snabbt och bra agerande i vår bostadsaffär med Martin Läs mer
  • 2020-08-13

Fredrik T skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt en tvåa på 50 kvadrat på Tågaborg i Helsingborg. När lägenheten köptes var det Johanna som sålde den till oss och vi var så nöjda med hennes insats så det var ingen tvekan om att hon skulle få sälja den också. Hon har ett trevligt bemötande och är alltid väl förberedd. Det märks att hon har lång erfarenhet av liknande affärer och allt sköttes väldigt professionellt. Vi kan varmt rekommendera Johanna som mäklare!
    Åsa & Fredrik Läs mer
  • 2020-08-12

Hans A skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher var fantastisk! Trevlig, glad, positiv och kunnig! Alltid tillgänglig och lotsade oss igenom försäljningen av min fars bostadsrätt på ett väldigt smidigt sätt! Var rädda om honom! Med vänlig hälsning, Annika Arte Läs mer
  • 2020-08-11

Milivoj K skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Proffsigt bemötande.
    Väldigt duktig på återkoppla och håller en uppdaterad under hela processen.

Levde upp till alla mina förväntningar och hade kunde rekommendera Westergren 👍 Läs mer
  • 2020-08-11

Björn H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt bostadsrätt
    Fantastiskt bemötande, kunnig och proffsig.
    Johanna levde upp till alla förväntningar.
    5 av 5 Läs mer
  • 2020-08-10

Fredrik J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna sålde min lägenhet på väldigt kort tid.
    Hon är mycket kompetent och fylld med energi!
    Jag rekommenderar! Läs mer

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte