Alla kategorier Mäklare Skåne Helsingborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Helsingborg

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, 252 23 Helsingborg — Visa karta

Närhet till kontinenten, pittoresk stadsmiljö och härliga sandstränder - välkommen till Helsingborg!

Ta en långpromenad längs Öresund, följ färjorna mot Helsingør med blicken och njut av havsbrisen eller vandra upp mot centrum och upplev stadsliv med shopping och trevliga restauranger. Kultur i Helsingborg finner du på Dunkers Kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern.

Vi på Fastighetsbyrån i Helsingborg kan bostadsmarknaden och området i detalj. Därför kan vi guida både dig som vill köpa och sälja bostad här. Kom förbi eller ring för att få en fri värdering eller prata om dina flyttplaner!

Läs vad 676 kunder tycker om Fastighetsbyrån Helsingborg

• 2019-04-17

Filip G skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    SuperB, snabb och smidig ! Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • 2019-04-06

Anna Klara Margareta R skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Trevligt och bra bemötande. Duktig på sitt jobb.
    Dock för mycket konversationer genom sms, svarade sällan när vi ringde. Hade känts bättre att ta vissa samtal och frågor över telefon. Läs mer
  • 2019-04-05

Frida Z skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella är både proffsig och personlig!
    Rekommenderas varmt! :) Läs mer
  • Nils N

2019-04-04

Nils N skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mycket proffsig och behjälplig. Läs mer
  • 2019-04-04

Elise K skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en lägenhet i Helsingborg. Bemötandet från mäklaren var jättebra, jättetrevlig tjej. Dock tycker jag inte att hon var tillräckligt påläst innan visningen då hon ej kunde svara på de flesta frågor vi hade. Ex. När stambyte blev gjort senast, hur dom har mätt lägenheten med tanke på snedtaket,(vad räknas in i kvadratmeterna som har uppgetts) osv.

Vi fick kolla upp det mesta själva. Samt att hon gav oss intryck av att vi lätt kunde sätta in tvättmaskin i badrummet, vilket vi inte kollade själva när vi var där, slarvigt av oss. Vilket resulterade i att när vi senare fick tillträde både fick dra el och vatten för att kunna installera en maskin.

När vi väl hade köpt lägenheten tycker jag att vi fick tillräckligt med information om stegen i processen, samt att hon var veldigt trevlig och tillmötesgående.

Alt i alt en helt ok upplevelse. Läs mer
  • 2019-04-03

Katarina P skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Lägenhet sålt.
    Mycket trevligt och proffisionellt bemötande.
    Hade höga förväntningar och det levde Johanna mycket väl upp till Läs mer
  • 2019-04-01

Amir J skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Enkel, tydlig och snabb på att hjälpa och förklara för en förstagångsköpare! Läs mer
  • 2019-03-28

Måns H skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Svara snabbt när man söker henne ,har sålt en bostadsrätt,gick snabbt ,jätte trevligt bemötande ,hon levde upp till våra förväntningar med råge Läs mer
  • 2019-03-28

Tannie L skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har sålt en hästgård med Annas kunniga hjälp. Upplevde henne mkt påläst och proffsig i sitt agerande. Kan starkt rekommendera henne. Läs mer
  • Marcus S

2019-03-21

Marcus S skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är en driven mäklare som inte flyr en utmaning. När andra var skeptiska var Christopher positiv och mycket riktigt sålde vi vår bostadsrätt för rekordpris.

Han är lyhörd, tillgänglig och alltid trevlig och proper. Vi kommer definitivt att vända oss till Christopher nästa gång vi ska köpa/sälja. Läs mer
  • 2019-03-19

Christina S skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag sålde min villa och bemötandet från Gustav var över förväntan. Han ingav mig förtroende och jag kände mig helt trygg med honom. Läs mer
  • 2019-03-18

Senka J skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hon är duktig och bra mäklare. Läs mer
  • 2019-03-15

Florenta C skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna hjälpte mig att sälja min bostad. Jag blev mycket bra informerad om allt vad det skulle hända. Tack Anna Läs mer
  • 2019-03-14

René M skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Tillsammans med min fru ville vi flytta närmare vår sons familj i Malmö. Genom Swedbanken fick vi kontakt till mäklaren Anna Grönwall. Vi var överraskade hur rutinerat och snabbt Anna agerade i vårt uppdrag att hitta köpare till vår lägenhet. Anna loggade oss genom administrativa och praktiska frågor. Hennes proffesionella uppträdande och klara anvisningar ledde till snabb affär.
    Vi är tacksamma att Anna tog hand om oss och hjälpte oss. Läs mer
  • Yvonne V

2019-03-14

Yvonne V skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har haft Johanna nu två gånger när vi sålt helt underbar mäklare och får gjort sitt uppdrag på han ska kort tid. Har inget annat att säga än att hon är en kanon mäklare och underbar person. Läs mer
  • 2019-03-14

Katja B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande på visningen. Verkligen serviceminded o kunnig under hela affären. Mycket detaljerad information, vilket aldrig ledde till missuppfattningar. Kommer att rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-03-10

Agneta W skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har haft hjälp av Mariella i både köp av hus och försäljning av bostadsrätt. Mariella har skött båda delar väldigt bra. Hon har varit trevlig, noggrann och kompetent. Hon har varit snabb med svar på frågor och alltid återkommit snabbt när man behövt komma i kontakt. Mariella levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-03-05

Tom E skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Hjälpsam, tydlig, trevlig. Enormt professionell i sitt arbete. Läs mer
  • 2019-03-04

Inger O skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Michel svarade ärligt på alla frågor, han återkopplade hela tiden. Han hade en plan och strategi för hur processen skulle löpa så att ett avslut kunde ske. Han hade avsatt tid för kontakt med spekulanter dagen efter visning. Han tog sig tid att skriva kontrakt en lördag kväll.
    Jag kan verkligen rekommendera Michel! Läs mer
  • Ingvar E

2019-03-04

Ingvar E skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpt hus i Helsingborg. Michel har varit professionell, påläst, kompetent och samtidigt tillgänglig, hjälpsam och trevlig. Toppbetyg! Läs mer
  • 2019-02-27

Eva L skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella har sålt min villa snabbt tryggt och med ett fantastiskt trevligt sätt. Mariella har levt upp till mina förväntningar med råge. Har fått mej att känna mej trygg i vad hon gjort.Skulle absolut rekomendera henne till alla som ska köpa eller sälja bostäder bara att gratulera Fastighetsbyrån till att ha en henne i sin stab. Läs mer
  • 2019-02-27

Roni Daniel Clemens E skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har sålt en fastighet med hjälp av Gustav.
    Gustav har haft ett mycket bra bemöttande, kunning och bra service!
    Gustav har levt upp till alla våra förväntningar och vi kunde inte hittat en bättre mäklare.
    Vi har alltid anlitat fastighetsbyrån då vi alltid haft gott resultat och jag måste säga att detta har Gustav verkligen levt upp till! Läs mer
  • 2019-02-26

Markus P skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag köpte en bostadsrätt med hjälp av fastighetsbyrån i Helsingborg, jag blev bemött väldigt professionellt av mäklaren och eftersom att detta var mitt första köp så kände jag att jag fick den hjälp som jag var ute efter.

Jag var ute efter att få en lägenhet fort så ringde upp fastighetsbyrån som skickade över förslag till mig tills jag till slut hittade en lägenhet som passade mig, jag gick på visning och kände att lägenheten var perfekt. Mäklaren kontaktade då säljaren och vi kom överens om ett bra pris och jag kunde avsluta affären väldigt fort. Bara positivt. Läs mer
  • 2019-02-13

Fanny R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Christopher är tydlig och mycket trevlig. Han återkommer snabbt när man söker honom.
    Han upplyste mig med rätt information, svarade på de frågor jag hade och hjälpte till med kontakten med föreningen i fastigheten där vi köpte lägenheten.

Jag kan varmt rekommendera Christopher till nära och kära. Läs mer
  • Ebba N

2019-02-12

Ebba N skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en 2a på Tågagatan 78 av Johanna Thorén. Blev mycket bra bemött av Johanna och hon var alltid väldigt trevlig, glad och tillmötesgående.
    Johanna har samtidigt en väldigt professionell framtoning och en god förmåga att skapa trygghet hos köparen. Hade absolut rekommenderat Johanna till mina nära och kära vid kommande bostadsförsäljningar! Läs mer
  • 2019-02-11

Helena R skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt två bostadsrätter av Christoffer. Vi fick ett trevligt och bra bemötande. Vi upplevde honom som ärlig och trovärdig. Han håller det han lovar och återkopplar till oss som köpare. Läs mer
  • 2019-02-11

Oscar F skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Fantastiskt trevlig mäklare som hjälper en hela vägen. Väldigt kunnig och engagerad i affären, lätt att få tag på och man får snabba svar och uppdateringar. Kändes som en transparent mäklare som inte försöker fuska. Man känner sig verkligen i fokus. Kan inte tänka mig att använda någon annan mäklare i framtiden än Christopher. Läs mer
  • 2019-02-07

Nur A skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi köpte en lägenhet och mäklaren Anna Grönwall var underbar. Hon var flexibel och kunde anpassa sig till våra arbetstider och vi kunde alltid komma överens. Bemötandet var väldigt bra, man mår alltid bra av en glad person som Anna. Hon gjorde allt så enkelt för oss och stötte oss genom hela processen. Är väldigt tacksam för hennes hjälp. Och jag kommer rekommendera henne starkt till de jag känner. Läs mer
  • 2019-02-06

Åsa L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte lägenhet på Grubbagatan. Martin gav ett proffsigt intryck, lyhörd, tillgänglig och tillmötesgående. Super nöjd med mäklare, säljare och lägenheten. Läs mer
  • 2019-01-30

Anne-Lee J skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella var min mäklare när jag köpte en BR på Kungsgatan 8 i Helsingborg. Hon bemötte mej och mina frågor på ett mycket trevligt och sympatiskt sätt. Väldigt tillmötesgående i hela affären som flöt på riktigt smidigt hela vägen. Jag ger henne högsta betyg! / Anne-Lee Jönsson Läs mer
  • 2019-01-29

Hilda O skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Mariella är alltid väldigt professionell och tar väl hand om sina kunder. Påläst och omhändertagande. Kan absolut rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-01-27

Samar S skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har köpt ett hus genom er, det var bra service och bra hjälp. Läs mer
  • 2019-01-24

Nabil Y skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Martin sålde min bostad på Vagnmansg. 28
    snabbt enkelt och bra pris.
    bra bemötande av mäklaren.

Rekommenderar
    Martin Sadowski som mäklare!

Nabil. Läs mer
  • 2019-01-23

Maria L skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte min första lägenhet, en 2a på Eneborg. Martin var mycket tillmötesgående och svarade tålmodigt på alla mina frågor (vissa som jag kanske egentligen borde frågat någon annan- men Martin ställde upp och hjälpte mig med allt). Han svarade även när jag hörde av mig på obekväma tider, samt var mycket flexibel inte bara inför en första visning, utan även när jag ville komma på en andra visning.
    En liten anledning till att han inte får högsta betyg är att det var svårt att inleda en kontakt, då jag skickade några mail som han inledningsvis missade. När kontakten väl var etablerad var detta dock inget problem längre. Läs mer
  • Brf Uven B

2019-01-23

Brf Uven B skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna hjälpte mig sälja min bostadsrätt. Hon var proffsig från första stund och kunde trots plötslig tröghet på marknaden ro affären i hamn inom de tidsraman som krävdes. Johanna är en klippa som jag starkt rekomenderar! Läs mer
  • 2019-01-17

Zbigniew J skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Anna Grönwall är utmärk mäklare. Hon sålt min bostadsrätt lägenheten på snabb och professionalitet set. Jag rekommendera henne till alla människor som behöver mäklare. Läs mer
  • 2019-01-07

Bengt Olof B skrev om Christopher Westergren en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi har köpt vår lgh. Vi har bara gott att säga om Christopher,han är väldigt duktig på det han gör och framförallt engagerad i det han gör.Han var alltid tillgänglig som är ett plus.Men också en väldigt trevlig som person som har en stor framtid,tummen upp för honom. Med vänlig hälsning.Bengt / Lotta Bruno Läs mer
  • 2018-12-31

Karl G skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Köpte en lägenhet.
    Bemötandet var trevligt och korekt.
    Jag vet inte vad Ni menar med förväntningar. Hon varmrökt och påläst' kunde svara på frågor. Pruta kan hon ju inte göra.
    Allmänt saklig och trevlig. Har för övrigt träffat henne för Tyra år sedan i samband med ett annat projekt Läs mer
  • Joakim L

2018-12-25

Joakim L skrev om Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt min lägenhet på Västra Berga i Helsingborg och blev bra bemött men mitt helhetsintryck av den här mäklaren är ändå inte positivt. Jag skulle inte rekommendera den här mäklaren till andra. Han var inte förtroendegivande. Jag hade förväntat mig ett större personligt engagemang, större lyhördhet och mera öga för detaljer. Läs mer
  • 2018-12-25

Kurt O skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Helt Ok klar och tydlig med upplysningar mm Läs mer
  • 2018-12-21

Sabina Destiny Z skrev om Mariella Fåke en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Första bostadsrätten köpt.
    Mariella var väldigt lugn och samlad, förklarade väldigt pedagogiskt. Väldigt enkel att ha att göra med.
    Lätt att få tag på och återkommer alltid. Läs mer
  • 2018-12-19

Jesper H skrev om Johanna Thorén en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Johanna hjälpte oss i försäljningen av vår bostadsrätt i Helsingborg. I en stagnerande marknad lyckades hon skapa uppmärksamhet till vår lägenhet vilket ledde till budgivning och försäljning.

Johanna hade en mycket professionell och transparent approach under hela processen vilket skapade stor trygghet hos min fru och mig. Johanna har en ödmjuk framtoning och är duktig på att hantera många olika människor där samtliga har en bra känsla efteråt.

En bonus är att Johanna gav råd till min fru och mig gällande flera av de objekt vi funderade på att köpa och även råd till det objekt vi slutligen köpte. Läs mer
  • 2018-12-15

Monica Ingegerd W skrev om Joachim Lopez en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Jag har sålt ett hus på Januarigatan. Joachim är trevlig och ger ett intryck av att han kan sitt jobb. Håller mig underrättad om gången. Han har levt upp till mina förväntningar. Jag kan rekomendera Joachim till mina vänner. Läs mer
  • 2018-12-09

Richard Leo Nikita T skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Michel är fantastisk trevlig, kunnig och mycket engarerad Läs mer

Alma T skrev om Michel Kowalski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Vi håller på med försäljning av vårt hus. Michel har varit extrem effektiv, kunnig och serviceminded. Super trevlig bemötande. Fem stjärnor av fem. Läs mer

Hanna A skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt hus i Ödåkra o är mycket nöjda med mäklaren. Gustav är kunnig, lätt att nå o engagerad. Detta var första gången vi köpte villa o hade därför många frågor som vi fick utmärkt hjälp med! Läs mer

Olle A skrev om Gustav Persson en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt villa. Blivit mycket bra bemöt och allt har var mycket smidigt och proffsigt skött. Läs mer
  • 2018-12-04

Daniel H skrev om Anna Grönwall en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Har köpt fastighet via Anna.
    Hela köpet hanterades mycket korrekt, effektivt och smidigt.
    Jag tycker Anna är mycet duktig. Läs mer
  • 2018-12-01

Anna V skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg
    Sålde en 4:a på Västra Berga i Helsingborg på 11 dagar från första Hemnetvisningen. Vi fick priset vi ville ha trots att det var nära jul. Martin är alltid tillgänglig i telefon och kan det fina mäklarspelet så att både säljare och köpare känner sig nöjda. Detta är andra gången vi anlitar Martin och vi hade gjort det en tredje gång också. Han är realistisk, tillgänglig, snabb och ibland lite pushig, vilket kan behövas för att en affär ska bli av. Stort tack! Rekommenderas. Läs mer
  • 2018-12-01

Emmy O skrev om Martin Sadowski en del av Fastighetsbyrån Helsingborg