Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö

Östra Torggatan 14, 652 24 Karlstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Karlstad & Hammarö!

Oavsett om du ska köpa eller sälja bostad i området är vi engagerade och välutbildade mäklare som vill hjälpa dig till din bästa bostadsaffär. Genom vårt nära samarbete med Swedbank får du svar på alla ekonomiska frågor kring affären snabbt och smidigt.

Vi känner både områdena och den lokala bostadsmarknaden väl och kan ge dig råd och tips inför din stundande bostadsaffär. Vill du sälja hittar vi rätt köpare genom att marknadsföra i flera kanaler och är du intresserad av att köpa ser vi till att du får all information du behöver samt får se objekt som passar just dig.

Kom förbi något av våra kontor för att prata mer om din nästa bostadsaffär!

Läs vad 2394 kunder tycker om Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö

• Niklas K

2020-09-20

Niklas K skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Köpt lägenhet
    Mycket trevligt och professionellt bemött.
    Som lekman fick jag bra info genom hela köpet. Läs mer
  • 2020-09-19

Jonas G skrev om Fredrik Jäfverström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Toppenbra service genom hela vår husförsäljning. Vi är mycket nöjda med Fredrik på Fastighetsbyrån. Läs mer

Ingrid H skrev om Fia Johannesson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Vi har sålt vår villa med hjälp av Fia. Hon har med professionalitet och ödmjukhet hela tiden hållit oss uppdaterade om de olika skeden som ingår i en villaförsäljning. Vi är mycket nöjda och tacksamma för Fias hjälp och vill varmt rekommendera henne som mäklare.
    Ingrid H Läs mer

Anna G skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Bra på att förklara hur försäljningsprocessen går till och att göra en korrekt värdering av bostaden baserad på en välgjord ekonomiska analys. Läs mer
  • 2020-09-18

Anna S skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Snabb och smidig affär, sålde vår bostadsrätt i ett nafs!
    Märks att Jonas vet vad han gör och har massa erfarenhet.
    Har inget negativt att påpeka alls. Läs mer
  • 2020-09-17

Malin J skrev om Fredrik Jäfverström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Sålt vår villa via fastighetsbyrån. Fredrik uppfyllde alla förväntningar, trygg, kunnig, snabb med återkoppling, lyhörd och professionell. Läs mer

Anna H skrev om Ellen Larsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Vi sålde en bostadsrätt med hjälp av Ellen. Det kändes tryggt och proffsigt hela vägen, hade inte velat stå med alla frågor och beslut själv. Ellen guidade oss igenom processen på ett mycket bra sätt. Läs mer

Maria R skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Amanda har varit engagerad, tar sig tid och ringer alltid upp då jag sökt henne. Snabb med återkoppling på frågor 😊 Läs mer

Jimmy M skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Sålt en lägenhet
    Blev mycket proffsigt bemöt, han kunde sin sak 👍
    Allt gick smidigt Läs mer
  • 2020-09-17

Torbjörn K skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag har både köpt och sålt lägenhet med hjälp av Amanda, Jag har blivit väldigt bra bemött och fått den service man kan kräva.
    Jag förväntar mig att man att man får bra service och återkoppling och vilket jag tycker uppfyllts över förväntan.

Jag har under hela resan haft bra kontakt och jag tycker att Amanda sköter allt utmärkt och jag känner mig verkligen trygg att med detta och kan starkt rekommendera henne till andra! Läs mer

Linn S skrev om Adam Varberg en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Sålt bostadsrätt på Tolvmansgatan 15, 67 kvm.
    Vi blev bemötta väldigt bra. Adam var lyhörd, driven och jobbade hårt för att hjälpa oss till en bra affär. Våra förväntningar blev positivt besvarade. Läs mer
    2020-09-17 Adam V svarar Linn S
    Stort tack för den fina rekommendationen Linn. Jättekul att få hjälpa till med er fina bostad. Nu ska det bli spännande att få följa er fortsatta resa mot ett hus :)

Carl-axel L skrev om Jonas Linsell en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Lägenhet på Strandvägen i Karlstad.
    Trevligt och öppen dialog.
    Realistisk prissättning av lägenheten och tålmodigt arbete av Jonas.
    Bra jobbat av Jonas! Läs mer

Anita P skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Trevlig o duktig! Bra bemötande. Läs mer
  • 2020-09-16

Anna-karin B skrev om Andreas Magnusson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag har sålt ett hus ,ett ganska nybyggt . Jag tycker att Andreas har varit jätte bra ,lugn och metodisk . Lätt att få tag på ,bra återkoppling .
    Ingav förtroende . Så tack så jätte mycket 👌 Läs mer
  • Annelie B

2020-09-16

Annelie B skrev om Ellen Larsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Trevligt bemötande av en mycket seriös mäklare som tog hand om sitt säljuppdrag på ett mycket bra och noggrant sätt. Lätt och få kontakt med på både mail och telefon och håll mig alltid uppdaterad om vad som hände i mitt ärende. Bara +++ för Ellen :) Läs mer

Susanne H skrev om Ellen Larsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag är supernöjd! Bra proffsigt och ett bra bemötande och jag kände mig trygg med min bostadsaffär! Läs mer

Hans Å skrev om Fia Johannesson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Helnöjd med Fias arbete från början till avslutad affär

Hasse Åberg Läs mer
    2020-09-14 Fia J svarar Hans Å
    Vad roligt att höra att du är nöjd Hasse! Tack för att jag fick hjälpa dig att sälja ditt fina hus! :)
  • 2020-09-14

Simon Byrehed K skrev om Fredrik Jäfverström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Köpte ville. Bra bemötande och tydlig information. Han är trevlig Fredrik :) Läs mer
  • 2020-09-12

Christine H skrev om Mattias Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Vi sålde vår villa med hjälp av Mattias och han var verkligen toppen genom hela processen. Väldigt professionell, öppen och gav värdefulla råd så ska vi någonsin sälja igen så kommer han vara vårt självklara val. Läs mer
    2020-09-14 Mattias Å svarar Christine H
    Kul att höra Christine. Jag hoppas dock inte ni kommer sälja igen, ert nya ställe kommer ni trivas guld i :D
  • 2020-09-11

Carl A skrev om Jonas Linsell en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jonas var mäklare vid försäljning av min lägenhet. Jonas bemötande har varit jättebra under hela processen, alltid trevlig och positiv.

Försäljningsprocessen var ganska utdragen men Jonas stressade aldrig utan va alltid lyhörd med vad man som säljare hade för tankar och idéer och försökte aldrig påskynda eller liknande.

Förväntningarna var att Jonas skulle va trevlig, engagerad och lyhörd vilka levdes upp till. Läs mer
  • 2020-09-10

Fredrik N skrev om Fredrik Jäfverström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Proffsigt bemötande och superbra hjälp i samband med vår bostadsaffär. Igen! Läs mer

Frida H skrev om Emmy Didriksson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Sålt en lägenhet i Karlstad. Fick ett bra bemötande utav våran mäklare. Våra förväntningar var att ha en mäklare som vi känner oss trygga med och som kan besvara våra frågor, vilket Emmy gjort under hela denna resa! Läs mer

Anders H skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Köpet av lägenhet uppkom fortare än anat då "rätt läge" av objekt dök upp. Vi hade inte ens sålt vår villa innan tillfället på vårt nuvarande boende dök upp men genom Amandas lugn och fina bemötande kändes det hela väldigt enkelt trots att vi mitt i allt även skulle sälja villan innan vi kunde göra affär på lägenheten. Amanda har skött detta galant och fanns alltid nåbar eller återkopplade så snart hon kunde. Tack för allt Amanda och lycka till i framtiden! Läs mer
  • 2020-09-09

Karl-henrik O skrev om Mattias Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Köpte ett hus.
    Bra bemötande, lagomt trevligt(inte så det kändes påklistrat) och mkt proffesionell.
    Fick den hjälp vi behövde.
    Är överlag väldigt nöjd Läs mer
    2020-09-10 Mattias Å svarar Karl-henrik O
    Kul att höra Karl-Henrik. Hoppas alla kommer trivas bra nu, inklusive hunden ;)
  • 2020-09-08

Dan N skrev om Emmy Didriksson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Försäljning av bostadsrätt i centrala Karlstad.
    Utmärkt mäklare! Professionell, tydlig och trevlig!
    En perfekt genomförd försäljning! Läs mer
  • 2020-09-08

Johanna S skrev om Norbert Vajda en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Fastighetsbyrån sålde vårt hus, vi är mycket nöja med mäklarens bemötande och engagemang. Läs mer
    2020-09-08 Norbert V svarar Johanna S
    Tack så mycket för dem fina orden Johanna! Jobbet blir alltid roligare när man har säljare som er😊
    Mvh Norbert
    Norbert V gillar detta
  • 2020-09-07

Lena J skrev om Emmy Didriksson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Emmy har sålt vår bostad och hon har ett professionellt och trevligt bemötande. Emmy har verkligen levt upp till mina förväntningar. Emmy hade regelbunden kontakt med oss som säljare och jag kände mig trygg o litade på henne.
    Kan varmt rekommendera Emmy :-) Läs mer
  • 2020-09-07

Jan T skrev om Fia Johannesson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jättego tjej, alltid positiv o trevlig! Jag har sålt ett hus, jag fick inte på långa vägar vad vi trodde vi skulle få för huset, fick en bra bit under utgångspriset, min personliga känsla var att Fia var förmedlare och inte säljare.
    Jag fick känslan att jag fick stå till svars, istället för att köparna fick press på sig att ge bud, köparen väntade motbud från mig?
    Vi orkade inte mer tyvärr! Läs mer
    2020-09-08 Fia J svarar Jan T
    Stort tack för att du tar dig tiden att skriva en rekommendation. Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen, jag tar till mig det du skriver, tråkigt att vi inte fick ett högre slutpris men jag hoppas ändå att ni känner att det blir bra trots allt. Hoppas att ni ska trivas bra i nya lägenheten :)
  • 2020-09-04

Bengt R skrev om Fredrik Jäfverström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Min mors enplanshus på Hammarö. Bra bemötande från Fredrik J. Redogjorde bra om villkoren före försäljningen och bra kontakt under budgivningen. När vi träffade köparna genomförde Fredrik mötet proffsigt. Sammanfattning är att jag kan rekommendera till bekanta om någon skall sälja sin fastighet. Läs mer
  • 2020-09-04

Martina G skrev om Andreas Magnusson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Andreas hjälpte oss att köpa vårt första hus! Han tog aktivt kontakt med oss och tipsade om objekt vi skulle kunna gilla, som var på gång, och gav personlig visning på dessa. Vi var jätteglada över att träffa så rätt när vi väl slog till, och imponerades över hur smidigt och proffesionellt allt sköttes. Det fanns inte en fråga Andreas inte hade svar på, han kändes trygg och erfaren i sin roll. Vi genomförde köpet i trygga händer! Läs mer
  • 2020-09-04

Christian Myrhus H skrev om Jonas Linsell en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-09-03

Bertil R skrev om Fredrik Jäfverström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag tycker att han var professionell i alla avseende
    Mvh Bertil Ramström Läs mer

Filip N skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag köpte min lägenhet på Trekanten i Skoghall. Träffade Jonas på flertalet objekt innan jag bestämde mig. Jonas har alltid haft ett gott bemötande och anpassat visningstiderna efter behov då jag jobbar på resande fot och inte alltid har kunnat komma på de ordinarie tiderna. Enligt mig så har Jonas levt upp till alla förväntningar. Han är bemötlig, Han ser till att all information angående objekt är tillgänglig och om man har frågor så tar han reda på svaret. Med andra ord så har han full koll på sina objekt. Är verkligen super nöjd med servisen jag har fått utav Jonas Läs mer

Kjell-ove P skrev om André Byström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Vi köpte en lägenhet.
    Allt kändes proffsigt och bra.
    Betyget blir 10/10. Finns inget att klaga på.
    André var grym helt enkelt. Läs mer
    2020-09-04 André B svarar Kjell-ove P
    Stort tack för ett riktigt kanon omdöme Kjell-Ove! /André

Jan S skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Enormt driv, ambition och handlingskraft! Som säljare kan man vara trygg med att ge Amanda uppdraget! Amanda kommer att gå långt som säljare! Läs mer

Viktoria O skrev om Jonas Linsell en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Nygatan 3 Karlstad BR

Proffsigt bemötande.
    Lugn och behagligt sätt. Svarade snabbt på mejl och telefon. Läs mer

Fazal G skrev om André Byström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag har köpt ett lägenhet från Andra
    Han väldigt bra mäklare han är jätte trevliga människor Läs mer
    2020-09-03 André B svarar Fazal G
    Stort tack för ett mycket fint omdöme Fazal! /André

Maud A skrev om Fia Johannesson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    En mäklare med driv och fantastiskt bemötande! Är mycket nöjd med försäljningen av mitt fina radhus. Läs mer
    2020-09-02 Fia J svarar Maud A
    Stort tack för din fina rekommendation Maud och tack för att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen. Allt gott! :)

Johan L skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag köpte en lägenhet och Jonas var mäklaren. Jonas var engagerad och svarade på mina frågor och förklarade hur saker och ting skulle gå till då detta var mitt första köp. Jag trodde att det skulle vara krångligt med köp av bostad me Jonas levererade bra och jag är super nöjd. Läs mer
  • 2020-09-02

Cecilia Å skrev om Mattias Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Vi köpte vårt första hus genom Mattias. Vi hade många frågor och vi bokade även en extra privatvisning för att gå igenom ytterligare punkter på vår frågelista. Mattias fixade privatvisningen snabbt. När vi skulle undersöka vinden (som vi inte visste vad vi skulle mötas av när vi öppnade luckan) gick Mattias upp först, det kändes väldigt tryggt även om vi inte hade väntat oss att han skulle göra det eftersom det är vår undersökningsplikt.

Mattias var professionell, lugn och kontaktbar genom hela köpet. Det kändes tryggt och trevligt. Både jag och min sambo sa att om vi någonsin säljer huset vi köpt så vill även vi anlita Mattias.

Tack, Mattias! Nu ser vi fram emot att bo in oss i vårt nya hus på landet i Karlstad. Läs mer
    2020-09-02 Mattias Å svarar Cecilia Å
    Kul att ni är nöjda men jag hoppas inte ni säljer det snart igen ;) Ni kommer stormtrivas. Hör av er vid några funderingar kring något. Ha det gott!

Marie F skrev om André Byström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Köpt bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande. God tillgänglighet och snabba återkopplingar. Kändes som han var med oss i hela processen utan att vara pressande eller att han påverkade våra beslut. Kändes som ”vår” mäklare. Kan verkligen rekommenderas!! Läs mer
    2020-09-02 André B svarar Marie F
    Jag blir så glad av att läsa ett så fint omdöme! Stort tack Marie:) /André

Piotr S skrev om André Byström en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    André hjälpte oss med att skaffa en bostadslägenhet åt vår son som skulle börja plugga i Karlstad. Från första början var intrycket att han är en mycket tillmötesgående och hjälpsam mäklare. Inget var omöjligt och han har uppfyllt alla våra önskemål när det gäller extra visningar, extra kontakter utanför ordinarie arbetstid och mycket smidigt genomförande av alla administrativa procedurer. Hans sätt att bemöta kunden är föredömligt.
    Varmt rekommenderas som mäklare. Läs mer
    2020-09-02 André B svarar Piotr S
    Vilket himla superomdöme! Att ni vill rekommendera mig till andra anser jag vara högsta möjliga betyg:) Stort TACK! /André
  • 2020-09-01

Marie-dominique F skrev om Jonas Linsell en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jag har sålt ett lägenhet
    Mycket bra bemöt av mäklaren
    Man kände direkt bra förtroende för mäklaren
    Man kände som vi samarbete
    Man kändes sig trygg
    Han var kompetent
    Fick telefon kontakt ofta
    Jag rekommenderar den här mäklaren !
    Tack Läs mer

Mitra O skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Vi köpte lägenhet på stan. Vi blev väl bemött av Jonas. fick bra visning, svar på alla frågor. lätt och trevlig mäklare. allt fungerade smidigt och bra , utan krångel. när jag ska sölja mitt hus kommer jag välja Jonas som mäklare. Läs mer
  • 2020-08-31

Siv S skrev om Ellen Larsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Sålt bostadsrätt

Mycket bra bemötande

Förväntade mig sakkunnig handläggning av ärendet och det var också det som man fick Läs mer
  • 2020-08-31

Gunnar H skrev om Ellen Larsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    En mycket engagerad och positiv fastighetsförmedlare med bra bemötande, som vi är mycket nöjda med. Ellen sålde vår lägenhet och det visade sig att hon också är duktigt påläst i alla frågor som gäller vid försäljning.

Vi önskar henne fortsatt lycka till med det goda arbetet. Läs mer
  • 2020-08-30

Maria E skrev om Jonas Björk en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Jonas är en grym mäklare och trevlig som sjutton. Läs mer

Leif H skrev om Amanda Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Amanda var jättebra, höll oss informerade under hela försäljningsprocessen.
    Kan rekommendera henne. Läs mer

Johan B skrev om Andreas Magnusson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Sålt huset.
    Andreas var under hela processen alltid kontaktbar och gav snabb respons.
    Andreas är saklig, rutinerad och aktiv.
    Vi är mycket nöjda med hans sätt att jobba och hur snabbt han hittade en köpare. Läs mer

Tommy A skrev om Ellen Larsson en del av Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö
    Allt fungerade mkt bra, går inte att kritisera något speciellt. Läs mer

Östra Torggatan 14, 652 24 Karlstad