Fastighetsbyrån Västerås

Köpmangatan 5, 722 15 Västerås — Visa karta

Välkommen till en av Sveriges äldsta städer - Västerås!

Med sitt vackra och strategiska läge vid Mälaren har Västerås mycket att erbjuda. På pendelavstånd endast 10 mil från Stockholm är det en smidig stad för dig som vill bo lite lugnare, men ändå jobba i sta'n och här är närheten till naturen märkbar.

Vi på Fastighetsbyrån kan bostadsmarknaden här i Västerås och vi hjälper gärna både dig som är intresserad av att hitta ett nytt boende och dig som vill sälja en fastighet. Oavsett var i processen du befinner dig har vi svaren på dina frågor, vet vad din fastighet är värd i dagsläget och vilka fastigheter som snart kommer ut på marknaden.

Kom gärna förbi och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 1165 kunder tycker om Fastighetsbyrån Västerås

• 2020-02-17

Henrik B skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt en bostadsrätt på tre rum och kök. Jag blev mycket bra bemött av Halepce, som föredömligt har lotsat mig genom alla steg av bostadsförsäljningen. Läs mer
  • 2020-02-16

Tohny T skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    En lägenhet. Super bra. Att den skulle bli såld på ett professionellt sätt. Grym mäklare. Läs mer
  • 2020-02-15

Eva O skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har sålt en bostadsrätt och tycker att vi har fått ett mycket trevligt och bra bemötande. Förväntningarna var att bostaden skulle bli såld till ett överenskommet pris och vi tycker att det gick både snabbt och smidigt.
    Vi tycker att Rebecca har varit både proffsig och mycket hjälpsam och skulle lätt kunna rekommendera henne till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-02-13

Karl Anders L skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Inget att klaga på , trevligt korrekt och kunnig
    rekomenderas Läs mer

Agneta A skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har träffat Tobias både som köpare och säljare.
    Är väldigt nöjda med hur Tobias hanterat detta. Läs mer

Torger H skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias har gjort ett vädigt bra jobb åt oss, vi har både köpt och sålt med Tobias som mäklare.
    Han är saklig och noggrann!
    Vi tycker han är vär en 5:a Läs mer

Daniel B skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag sålde en 2:a med hjälp av Caroline och det hela gick väldigt enkelt och smidigt. Kommer rekommendera för vänner Läs mer
  • 2020-02-09

Johanna W skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt bostadsrätt.

Förväntade mig en trygg, lugn och säker bostadsaffärer med kunnig, förtroendeingivande och engagerad mäklare.

1. Var 20 minuter sen till vår privata visning.
    2. Sa att lägenheten kunde köpas direkt för 1 050 000 om jag var intresserad. Blev ändå budgivning. Hade föredragit raka puckar direkt.
    3. Fick fel informationspapper om lägenhetens energiförbrukning / bostadsrättsföreningen vid kontraktsskrivningen, papperna rörde en annan lägenhet. Påpekade detta över sms. Efter en vecka fick jag påminna honom att skicka rätt papper, vilket han glömt.
    4. Fick vänta 1h 45 minuter under sista mötet med nyckelsöverlämningen. Han gick iväg för att skriva kontrakt med andra kunder och jag blev lämnad ensam utan info eller korrekt tidsram. De hade dessutom tappat bort min akt.
    5. Kunde inte svara på frågor om förråd, nycklar, koder etcetera, utan hänvisade alla frågor till köparen (som inte närvarande vid sista mötet).
    6. Kände mig oviktig så fort kontraktet var påskrivet. Väldigt utelämnad vid sista mötet och orolig för att inte bli tagen på allvar.
    7. Kändes som att jag skulle behövt ta med mig min pappa till sista mötet för att bli behandlad som en kund.

Då jag blivit väldigt oprofessionellt bemött och osedd. Kände mig oviktig så fort kontraktet har skrivet. Kände mig väldigt utelämnad och osäker genom hela processen, där mäklaren borde varit förtroendeingivande, lugnande och kunnig. Kände mig mest ”lilla gumma:d”. Läs mer
    2020-02-10 Anders N svarar Johanna W
    Hej Johanna
    Jag beklagar verkligen din upplevelse av mitt arbete. Uppenbarligen har det på flera plan gått fel, framförallt eftersom du känner på detta vis, riktigt tråkigt. Jag kan försäkra dig att det du har upplevt inte är något som vare sig jag eller Fastighetsbyrån står bakom, tvärtom försöker vi jobba för att alla ska känna sig väl omhändertagna och respekterade.

Trots detta hoppas jag att du känner dig nöjd med lägenheten och om du har andra frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma.

Med vänlig hälsning Anders Norman

Pålitlig
    Vänlig
    Tillitsfull Läs mer
  • 2020-01-30

Cecilia Anna Maria L skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt enbostadsrätt och när jag köpte den så betalade jag ganska mycket för den, så jag ville ju ha igen pengarna.Jag var dock lite tveksam om det skulle gå. Men Rebecca fixade affären😊 Läs mer
  • 2020-01-30

Wenche N skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias sålde min tre-rumslägenhet.
    Från första ögonblicket fick vi bra kontakt och allt blev precis enligt mina önskemål.

Tobias är en fantastisk bra lyssnare, ödmjuk och en av de bästa
    mäklare jag mött. Jag rekommenderar honom på det varmaste.

Alla eventuella förväntningar jag hade infriades. Försäljnings-
    priset blev högre än väntat och affären gick snabbt. Läs mer
  • 2020-01-29

Annelie H skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt; Vargbogatan 2
    Sålt; Lavegatan 15

Tobias tycker jag är en mycket trovärdig, ambitiös och seriös fastighetsmäklare. Skulle rekommendera han vidare till andra som ska göra fastighetsaffärer. Läs mer
  • 2020-01-27

Andreas P skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi är väldigt nöjda med Tobias . Han förklarade väldigt detaljerat hela bostadsköpet. Vi har köpt ett radhus Läs mer
  • 2020-01-25

Thomas Å skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    * Lägenhet centralt, Östermalm, Västerås.
    * mycket trevligt möte.
    Mäklaren gav god information och bra service.
    * Bra affär med förhandsvisning. Vi behövde inte gå igenom budgivning. Uppskattades. Läs mer
  • 2020-01-23

Kristina Eva E skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket bra bemötande.
    Svarar snabbt på frågor via sms.
    Informerar mycket bra även hus visning då Anders samlar alla för genomgång.
    Snabb och effektivt Läs mer
    2020-01-26 Anders N svarar Kristina Eva E
    Tack Eva för omdömet om mitt arbete. Vi hörs framöver.
  • 2020-01-21

Nina H skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt en etta och blev väldigt bra bemött. Läs mer
  • 2020-01-20

Wirya M skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Väldigt nöjd med Tobias Törnqvist som mäklare. Läs mer
  • 2020-01-19

Ulf A skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Trevligt bemötande, fixade förhandsvisning, snabb på att ringa tillbaka osv. Några detaljer som drar ner betyget.
    - Trodde att Mäklarbranchen slutat med lockpriser, det begärda priset på 5 900 000:- var inget som ägarna kunde tänka sig att sälja lägenheten för, vi gissade på 7 100 000:- när vi såg annonsen. Dom hade påtalat för mäklaren att 5 900 000:- var för lågt men fått till svar att det var bra att få många på visningen så budgivningen skulle höja priset ordentligt. Lite mycket bilförsäljare från -70 talet.
    - Hade missat att förrådet i källaren kostade ett par hundra extra i månaden, hade med att garage och P-plats kostade extra, klarade inte av att be om ursäkt och erkänna felet utan kom med konstig bortförklaring. Vi hade köpt lägenheten även om vi vetat detta så det påverkade inte affären. Vi är supernöjda med vår nya lägenhet och priset vi betalade för den. Läs mer
  • 2020-01-17

Helena L skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Halepce har varit en väldigt mäklare och framförallt hans tillgänglighet. Han svarar alltid på telefon och tar reda på svar och återkommer snabbt. Han är tydlig och hjälper oss hitta bra lösningar och delger hans erfarenheter. Läs mer
  • 2020-01-14

Nathan Z skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Anders was our broker for purchasing an apartment in Västerås. He has been extremely helpful from the minute we met him at the visning all the way throughout the buying process. he was quick to respond to emails or text messages and we are very grateful for his knowledge and attentiveness. We plan to remain in contact with him in the future for when we want to buy or sell our property. Läs mer
    2020-01-15 Anders N svarar Nathan Z
    Thank You so much Nathan, those words means a lot to me. I hope to hear from and see you in the future thru new business.
  • 2020-01-14

Anki P skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca är GRYMT proffsig!!! 😊😊😊Förutom påläst, personlig och punktlig är hon flexibel, trevlig och charmig.
    Hon är mitt absoluta förstahandsval vid nästa fastighetsaffär. ❤ Läs mer
  • 2020-01-13

Antonia Eva S skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Fantastisk mäklare med stort engagemang för dig som kund Läs mer
    2020-01-13 Ingegerd O svarar Antonia Eva S
    Rara du, tack för dom orden. Har varit så kul att få hjälpa dig och er med både sälj och köp av bostad. Hoppas du och Nils får det bra i nya lägenheten. Hör av dig när som helst. Kramar🥰
  • 2020-01-07

Caroline Maria Madelene E skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias är trevlig, engagerad och tillgänglig. Mycket bra egenskaper för en mäklare. Bara plus Läs mer
  • 2020-01-05

Lars E skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Toppenmäklare som gjorde så bra intryck när vi köpte Grytahögsgatan 9 2017 att vi anlitade henne när vi skulle sälja 2019. Läs mer
    Ingegerd O gillar detta
  • 2020-01-05

Ann-charlotte T skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har både köpt och sålt vår villa genom Ingegerd Ollson Fastighetsbyrån Västerås, och vi har varit väldigt nöjda med henne båda gångerna. Hon inger ett tryggt förtroende och är både proffsig, sakkunnig och väldigt varm och trevlig. Hon gör verkligen det där lilla extra, och löser alltid saker, och svarar snabbt på både mail och telefon. Vi sålde vårt hus genom förhandsvisning runt jul, bara en sån sak. Hon är väldigt serviceminded och enkel att ha att göra med. Vi fick dessutom väldigt bra bud och slutbudet är vi väldigt nöjda med, över förväntan.
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Ingegerd Ollson. Läs mer
    2020-01-07 Ingegerd O svarar Ann-charlotte T
    Tusen tack, ni är för goa. Ett nöje att jobba med er <3
  • 2020-01-03

Fredrik L skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag och min sambo köpte en 3a där Tobias var mäklare.
    Han var otroligt lätt och trevlig att ha och göra med. Han var engagerad, kunnig och lättillgänglig.
    Han levde verkligen upp till de förväntningar jag har på en mäklare. Läs mer
  • 2020-01-03

Simon L skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket bra service, organisering och genomförande! Läs mer
    2020-01-09 Anders N svarar Simon L
    Tackar Simon för dessa positiva omdömen. Vi hörs och syns framöver.
  • 2020-01-02

Sven Å skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Anders hjälpte mig sälja min 5:a i centrum. Han var engagerad och hade många visningar och hittade rätt köpare till rätt pris. Gillar också företaget som fotade lägenheten, proffsigt! Läs mer
    2020-01-09 Anders N svarar Sven Å
    Ett riktigt stort tack för bedömningen av mitt arbete, vi kämpade på och fick till en bra affär. Dessutom jättekul att du gillar vår tjänst med fotostyling, den skapar ett starkt mervärde vid en försäljning.
  • 2019-12-29

Pernilla O skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca är seriös, lyhörd och proffsig! Läs mer
  • 2019-12-26

Hozan R skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag köpte en radhus av henne Hon va super bra o duktig helt fantastiskt va hon och jätteduktig,blev bra bemötande av henne.
    👍👍👍👍 Läs mer
  • 2019-12-20

Sergio P skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt radhus på Rönnby.
    Mäklaren ingav från början stort förtroende.
    Alltid tillgänglig för att svara på frågor.
    Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Tobias. Läs mer
  • 2019-12-18

Joakim K skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Trevligt bemötande och god kunskap om sina objekt. Trevlig kontakt och lätt att få tag på. Precis vad jag vill se hos en duktig Mäklare. Läs mer
  • 2019-12-18

Süphan Ö skrev om Fastighetsbyrån Västerås
    Vi är mycket nöjda.
    Vi blev bemötta på ett mycket positivt sätt
    Köpet gick fort genom, men budgivningen drog de ut på tyckte vi. Men efter att vi vann budet gick det väldigt fort.
    Allt gick som det var förväntat Läs mer
  • 2019-12-17

Isabelle W skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Genuint trevlig, tillmötesgående och pålitlig! Läs mer
  • 2019-12-16

Joakim W skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt sekelskiftsvåning på östermalm i Västerås.
    Mycket bra bemötande av mäklaren. Snabb på att svara och hjälpte till med ärenden när det behövdes. Läs mer
  • 2019-12-15

God jul Läs mer
  • Markus T

2019-12-14

Markus T skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt en villa. Jag blev över förväntan bra bemött av mäklaren Rebecca som jag upplever som väldigt professionell, opartisk och väldigt tillmötesgående där hon förmedlar en trygghet med förtroende för både köpare och säljare. Hon följde upp och svarade på alla frågor men det som gjorde mig gladast och mest utmärkande var att hon ville verkligen försöka göra affär. Läs mer
  • 2019-12-14

Rolan A skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Har köpt ett lägenhet, fick bra service av mäklarens deltagare.
    tack i för hand! Läs mer
  • 2019-12-14

Gunilla Maria Elisabet B skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Väldigt proffsig och tillmötesgående. Hög service-känsla och ett bra bemötande. Läs mer
  • 2019-12-09

Stefan O skrev om Fastighetsbyrån Västerås
    En lugn och trygg mäklare som ger ett kompetent och intresserat intryck. Han var lätt att prata med och seriös i sitt sätt. Jag, som köpare av en liten bostadsrätt, kände mig vänligt och fint bemött! Kan verkligen ge honom ett mycket bra betyg!
    Vänliga hälsningar Stefan Odlare Läs mer
  • 2019-12-08

Rani M skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt en lägenhet och då haft Halepce som mäklare. Tyckte han var duktig, trevlig och tillmötesgående . Nöjd med han insatts som mäklare Läs mer
  • 2019-12-08

Anders F skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt en br. på Kaserngatan. Tobias har skött försäljningen på ett väldigt bra sätt. Han har informerat utförligt under försäljningens gång. På ett trevligt sätt dessutom. Prismässigt blev resultatet bättre än väntat. Skall jag sälja någon mer gång anlitar jag gärna Tobias. Hälsningar Anders Falk Läs mer
  • 2019-12-07

Emil Lars E skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca gav ett personligt bemötande, proffsigt och engagerat intryck under hela försäljningsprocessen och jag är mycket nöjd med utfallet! Läs mer
  • 2019-12-07

Karin U skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Seriös, kompetent och engagerad. Läs mer
  • 2019-12-04

Ann-katrin G skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har köpt en fin villa. Anders har alltid varit trevlig, tillmötesgående och snabb. Vi är väldigt nöjda med allt från visning till tillträdet. Läs mer
    2019-12-04 Anders N svarar Ann-katrin G
    Ett riktigt stort TACK! för omdömet. Ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och förhoppningsvis fler affärer...
  • 2019-11-27

Jesper A skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi köpte en lägenhet i Västerås med hjälp av jeff, vi är supernöjda med bemötandet. Läs mer
  • 2019-11-26

Mia N skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca sålde min jättefina lägenhet i Vargens Vret. Hon gjorde ett kanonjobb och var väldligt professionell i alla steg. Lägenheten såldes till ett pris långt över förväntan. Läs mer
  • 2019-11-19

Oskar A skrev om Patrik Janerin en del av Fastighetsbyrån Västerås
    han hjälpte till så gott han kunde när jag hade funderingar och sånt så jag är väldigt nöjd med hans arbete Läs mer
  • 2019-11-18

Dzenana O skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi sålde vår lägenhet och anlitade Halepce som mäklare. Redan vid första mötet hade han väldigt bra koll och kändes förberedd vilket gav ett bra första intryck samt bra magkänsla vid valet av mäklare. Under tiden hade vi en bra kommunikation, något vi tycker var väldigt viktigt, samt att vi kände att han lyssnade på våra behov som säljare. Läs mer
  • 2019-11-17

Sofia H skrev om Johanna Strand fd. Rofors en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har sålt och köpt via Johanna och hon har varit toppen! Hon har gjort processen enkel och svarat på alla våra frågor vi haft.

Är super nöjd! Läs mer

Köpmangatan 5, 722 15 Västerås