Fastighetsbyrån Västerås

Köpmangatan 5, 722 15 Västerås — Visa karta

Välkommen till en av Sveriges äldsta städer - Västerås!

Med sitt vackra och strategiska läge vid Mälaren har Västerås mycket att erbjuda. På pendelavstånd endast 10 mil från Stockholm är det en smidig stad för dig som vill bo lite lugnare, men ändå jobba i sta'n och här är närheten till naturen märkbar.

Vi på Fastighetsbyrån kan bostadsmarknaden här i Västerås och vi hjälper gärna både dig som är intresserad av att hitta ett nytt boende och dig som vill sälja en fastighet. Oavsett var i processen du befinner dig har vi svaren på dina frågor, vet vad din fastighet är värd i dagsläget och vilka fastigheter som snart kommer ut på marknaden.

Kom gärna förbi och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 1176 kunder tycker om Fastighetsbyrån Västerås

• 2019-12-09

Stefan O skrev om Henrik Snell en del av Fastighetsbyrån Västerås
    En lugn och trygg mäklare som ger ett kompetent och intresserat intryck. Han var lätt att prata med och seriös i sitt sätt. Jag, som köpare av en liten bostadsrätt, kände mig vänligt och fint bemött! Kan verkligen ge honom ett mycket bra betyg!
    Vänliga hälsningar Stefan Odlare Läs mer
  • 2019-12-08

Rani M skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt en lägenhet och då haft Halepce som mäklare. Tyckte han var duktig, trevlig och tillmötesgående . Nöjd med han insatts som mäklare Läs mer
  • 2019-12-08

Anders F skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt en br. på Kaserngatan. Tobias har skött försäljningen på ett väldigt bra sätt. Han har informerat utförligt under försäljningens gång. På ett trevligt sätt dessutom. Prismässigt blev resultatet bättre än väntat. Skall jag sälja någon mer gång anlitar jag gärna Tobias. Hälsningar Anders Falk Läs mer
  • 2019-12-07

Emil Lars E skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca gav ett personligt bemötande, proffsigt och engagerat intryck under hela försäljningsprocessen och jag är mycket nöjd med utfallet! Läs mer
  • 2019-12-07

Karin U skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Seriös, kompetent och engagerad. Läs mer
  • 2019-12-04

Ann-katrin G skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har köpt en fin villa. Anders har alltid varit trevlig, tillmötesgående och snabb. Vi är väldigt nöjda med allt från visning till tillträdet. Läs mer
    2019-12-04 Anders N svarar Ann-katrin G
    Ett riktigt stort TACK! för omdömet. Ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och förhoppningsvis fler affärer...
  • 2019-12-01

Sara Madeleine H skrev om Henrik Snell en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt ett parhus. Henrik har varit professionell och kunnig. Möt oss på ett trevligt sätt och alltid svarat snabbt på våra frågor sam informerat oss kontinuerligt. Henrik har levt upp till våra förväntningar. Vi rekommenderar Henrik Snell som mäklare! Läs mer
  • 2019-11-27

Jesper A skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi köpte en lägenhet i Västerås med hjälp av jeff, vi är supernöjda med bemötandet. Läs mer
  • 2019-11-26

Mia N skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca sålde min jättefina lägenhet i Vargens Vret. Hon gjorde ett kanonjobb och var väldligt professionell i alla steg. Lägenheten såldes till ett pris långt över förväntan. Läs mer
  • 2019-11-19

Oskar A skrev om Patrik Janerin en del av Fastighetsbyrån Västerås
    han hjälpte till så gott han kunde när jag hade funderingar och sånt så jag är väldigt nöjd med hans arbete Läs mer
  • 2019-11-18

Dzenana O skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi sålde vår lägenhet och anlitade Halepce som mäklare. Redan vid första mötet hade han väldigt bra koll och kändes förberedd vilket gav ett bra första intryck samt bra magkänsla vid valet av mäklare. Under tiden hade vi en bra kommunikation, något vi tycker var väldigt viktigt, samt att vi kände att han lyssnade på våra behov som säljare. Läs mer
  • 2019-11-17

Sofia H skrev om Johanna Strand fd. Rofors en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har sålt och köpt via Johanna och hon har varit toppen! Hon har gjort processen enkel och svarat på alla våra frågor vi haft.

Är super nöjd! Läs mer
  • 2019-11-17

Hanna H skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Alla som ska sälja sin bostad borde anlita Tobias Törnqvist. Klockren genom hela försäljningsprocessen, driven, engagerad och förtroendeingivande och ett riktigt bra slutresultat på det! Så nöjd! Läs mer
  • Hans B

2019-11-16

Hans B skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Toppen mäklare, rekommenderas mer än gärna. Anlitas vid nästa affär. Läs mer
  • 2019-11-15

Magnus S skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Som vanligt, alltid med glädje o proffessionalitet!👍😀 Läs mer
  • Emily Kristina S

2019-11-14

Emily Kristina S skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Caroline är en mycket drivande och bra mäklare, kunnig och tar ett stort ansvar. Lättillgänglig och mycket kunnig inom sitt område. vi fick ett stort förtroende för henne i samband med vår försäljning och rekommenderar henne varmt till andra. Läs mer
  • 2019-11-12

Pär Knut Lennart E skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Funkar helt okay. Har både köpt och sålt via Caroline, men eftersom äffärerna innte riktigt är klara än vill jag inte ge ett utlåtande. Men det är ett jävla tjat på Reco via mail Läs mer
  • 2019-11-09

Rickard A skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi köpte ett hus, Caroline var enkel att ha och göra med och lätt att få tag på. Mer kan man inte begära av en mäklare. Läs mer
  • 2019-11-09

Linn O skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Bra! Har varit lätt att nå oavsett tid & trevlig. Däremot dras betyget ner för att det blev komplikationer med elavtal osv på grund av att hon skrivit fel lägenhetsnr & postnr på papprena. Läs mer
    2019-11-18 Ingegerd O svarar Linn O
    Tack Linn för omdömet. Synd bara att det blev tokigt för dig med lägenhetsnumret. Det är ett lägenhetsnummer från föreningen och ett annat för skatteverket. Hoppas du kommer trivas bra i din nya lägenhet. Önskar dig en fortsatt fin höst och snart är det Jul :)
  • 2019-11-08

Leif L skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Trevligt bemötande och proffsigt och ambitiöst arbete. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-11-19 Mari K svarar Leif L
    Stort tack för din mycket värdefulla rekommendation och att jag fick hjälpa till med försäljningen av denna vackra plats.
  • 2019-11-03

Nisse W skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jeff Moorberg på Fastighetsbyrån i Västerås fick uppdraget att sälja vår bostadsrätt om två rum och kök på 80,5 m2 . Lägenheten är belägen i centrum av Västerås, innanför ”Ringen”.

Innan vi fick kontakt med Jeff hade vi fått en känsla av att vår lägenhet kanske kunde vara ”aningen svårsåld”. Vi mötte Jeff som, på ett mycket trevligt sätt, snabbt övertygade oss om att så var inte fallet samt att det inte skulle ta så lång tid innan vi fått sålt. Jeff gav intrycket av att vara en erfaren och kompetent mäklare som ingav stort förtroende med glimten i ögat.

Vi fick tydlig information om hur Fastighetsbyrån hanterar/genomför sina försäljningsuppdrag och vilka olika medier man använder sig av för att uppnå ett bra resultat. Det redogjordes även för hur vi som säljare skulle få fortlöpande uppföljning om hur och i vilken omfattning annonsering m.m nådde ut till presumtiva kunder och eventuella följder av detta.

Våra förväntningar var höga när försäljningen skulle gå igång. Men lite skeptiska var vi kanske ändå. Skulle allt verkligen gå i lås och dessutom så snabbt som det var sagt?

Sammanfattningsvis kan sägas att en köpare visade intresse och fick en egen visning innan den första öppna visningen. Följden blev att vi fick lägenheten såld innan visning till ett pris som vi klart kunde acceptera. Allt detta skedde inom 1 vecka.

Så vi kan konstatera att alla våra förväntningar infriades helt.
    Stort tack till Jeff och Fastighetsbyrån för ett mycket bra genomfört säljuppdrag!

Karina & Nisse Läs mer

Helena F skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket trevlig och hjälpsam och tillgänglig! Bästa mäklaren vi har haft. Läs mer
    2019-11-05 Mari K svarar Helena F
    Stort tack för er värdefulla rekommendation. Det var mig ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen av denna underbara fastighet.

Mansoureh Zarat B skrev om Henrik Snell en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Henrik Snell har hjälpt oss att sälja vår lägenhet. Han var duktig. Bra upplevelse att ha honom som mäklare. Vi fick bra bemötande. Läs mer

Marcus W skrev om Henrik Snell en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag sålde en bostadsrätt på 56 kvm i Västerås och tog hjälp av Henrik på Fastighetsbyrån. Min upplevelse av hela försäljningsprocessen var mycket bra och att Henrik är en väldigt duktig och professionell mäklare. Vi hade en bra dialog genom hela försäljningen och jag kan verkligen rekommendera att ta hjälp av Henrik vid köp eller försäljning av din bostad. Läs mer

Sandra Marie S skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har sålt ett hus. Vi fick bra bemötande med snabba återkopplingar. Läs mer

Carina F skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålde vårt hus, hon är väldigt lyhörd och förklarar väldigt bra allting, hon är verkligen att rekommendera Läs mer
    2019-11-05 Mari K svarar Carina F
    Stort tack för er fina rekommendation, gläder mig verkligen att höra. Det har varit ett sant nöje och glädje att få hjälpa er med försäljningen. Lycka till med det nya!
  • 2019-10-31

Monika E skrev om Henrik Snell en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Henrik Snell hjälpte mig att sälja min bostadsrätt på ett bra sätt. Han är trevlig, kunnig och har varit lyhörd för mina önskemål. Jag har hela tiden kännt mig trygg med möjligheten att vända mig till honom med olika frågor som uppstått under försäljningen. En vän till mig är på väg att sälja sin lägenhet, självklart är min rekomendation att anlita Henrik som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-31

Marcus B skrev om Johanna Strand fd. Rofors en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Trevlig profecionell och månar om både säljaren och köparens bästa.

Rekommenderar verkligen Johanna till alla som ska göra bostadsaffär. Läs mer
  • 2019-10-30

Bengt A skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt. OK Naturligtvis forcerad vid budgivning som alla mäklare. Läs mer
    2019-12-04 Anders N svarar Bengt A
    Hej Bengt
    Supertråkigt att du ansåg att budgivningen var forcerad, mitt motto är att ni budgivare ska få god betänketid men det finns ju alltid en gräns. Hoppas du trots detta känner dig någorlunda nöjd med ditt köp. Du är varmt välkommen att återkomma till mig om det är något du funderar över.
    Mvh Anders Norman
  • 2019-10-27

Emma R skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt bostad.
    Trevlig, engagerad och effektiv. Läs mer
  • 2019-10-26

Madeleine S skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Stabil, härlig och professionell. Läs mer
  • 2019-10-26

Marita T skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt 2 lägenheter. Jag har från början fått ett bra förtroende och en god kontakt med min mäklare. Jag har under hela processen fått uppdateringar och det har känts väldigt profitionellt och planerat. Jag har haft fullt förtroende och kommer varmt att kunna rekommendera kontakten vidare. Läs mer
    2019-10-27 Ingegerd O svarar Marita T
    Tack kära du för dom fina orden. Nöjet har varit helt på min sida även om det var lite kämpigt i början. Vi fick till det til slut. Kramar från Ingegerd
  • 2019-10-25

Monia S skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt fastighet genom Halepce. Glimten i ögat. köpare o säljare i fokus. överträffade förväntningarna .positiv upplevelse. Trevlig mäklare med bra kunskap. Läs mer
  • Jonna B

2019-10-25

Jonna B skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag tycker Halepce Tosun är en jättebra mäklare! Han hade ett gott bemötande och han vände och vred för oss när banken strulade och hjälpte oss så gott han kunde! Som kund är jag väldigt nöjd! Läs mer

Felix W skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Ingegerd var mäklaren som hade hand om försäljningen av det första huset som jag köpte.
    Hela affären gick snabbt och smidigt. Det det var lätt att förstå hur affären skulle genomföras och hon skötte kommunikationen mellan köpare och säljare perfekt. I samband med husköpet så valde jag även att ta hjälp av Ingegerd för att sälja min lägenhet. Båda affärerna gick lika smidigt och jag kunde inte varit mer nöjd! Läs mer
    2019-10-24 Ingegerd O svarar Felix W
    Tack Felix för fina ord. Känns så bra att du är nöjd. Hör av dig när huset börjar bli färdigt så kommer jag och gör en ny värdering :)

Bror D skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har köpt en, och sålt en bostadsrätt med hjälp av Tobias.
    Allt har flytet bra och samarbetet med Tobias har varit utmärkt. Läs mer

Kamyar S skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Kompetent och engagerad mäklare Läs mer
  • 2019-10-22

Tim E skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Nyproduktion Hus.
    Trevligt bemött.
    Fakta behövdes kring hus. Det som inte kunde svaras på togs reda på i efterhand.
    Trevlig. Kunnig. Väldigt hjälpsam kring bokning av tomt. Läs mer
  • Julia A

2019-10-20

Julia A skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    - Köpt bostadsrätt: Knutsgatan 11b Västerås
    - Blev väl bemött och fick respons på Mail snabbt. Läs mer
  • 2019-10-20

Ulla B skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecka tog kontakt vid lghtsvisning. Ringde upp snabbt o frågade om intresse och värdering av min lgh.Jag nappade och allt rullade på med värdering och fotografering vilket var jättebra. Allt var då klart inför försäljning när vi senare hittade vår lägenhet som vi har köpt.
    Förtroendefull, kunnig, saklig med social kompetens. Budgivningen på min lägenhet sköttes utmärkt. Inget att anmärka på. Helnöjd. Läs mer
  • 2019-10-18

Viktoria D skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Har sålt en bostadsrättslägenhet via Ingegerd. Är mycket nöjd då hon är en mycket trevlig och familjär person. Hon förstod precis det jag ville och lyssnade på mina åsikter om pris och dylikt. Kanonbra!! Läs mer
    2019-10-18 Ingegerd O svarar Viktoria D
    Tack rara du för dom fina orden. Hoppas att vi inte är klara med varandra ännu, du vet vad jag menar :)
    Kram
  • 2019-10-18

Malin J skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har köpt hus och sålt min lgh med hjälp av Tobias Törnqvist. Han är otroligt proffsig med mycket erfarenhet av bostadsmarknaden. Han har hjälpt till att svara på frågor, stora som små. En otroligt duktig mäklare som jag har stort förtroende för. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-10-15

Therese W skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Är väldigt nöjd med Tobias! Kan rekomendera honom. Läs mer
  • 2019-10-13

Renas M skrev om Johanna Strand fd. Rofors en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt bostadsrätt.
    Trevligt bemötande, snabb återkoppling och tillmötesgående vad gäller titt på bostaden. Läs mer
  • 2019-10-13

Susanna H skrev om Anders Norman en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Trevlig, effektiv och tillgänglig!
    Vi fick möjlighet att se lägenheter före visning och detta ledde till att vi fick vår drömlägenhet! Läs mer
    2019-10-14 Anders N svarar Susanna H
    Stort tack Susanna för den goda bedömningen av mitt arbete. Ni är superbra kunder som jag hoppas få hjälpa fler gånger framöver.

Sofia B skrev om Patrik Janerin en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt villa. Snabb på svar. Bra återkoppling och kontakt under hela tiden.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer

Mikael N skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Kort sagt ett Proffs som kan sitt jobb. Läs mer

Therese M skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Caroline var ett fantastiskt stöd när vi sålde vårt kedjehus. Hon har haft ett proffsigt bemötande från start till slut, varit snabb på att återkoppla och se till att vi har varit informerade under hela processen. Vi upplever att hon även haft ett proffsigt bemötande mot spekulanter och med sin erfarenhet kunnat hantera kontakten med flera samtidigt på ett smidigt sätt. Vid försäljningen har hon sett till att båda parter känt sig trygga i bostadsaffären. Vi kan varmt rekommendera Caroline som mäklare! Läs mer
    2019-10-29 Caroline S svarar Therese M
    Tack för era fina ord och för ett mycket bra samarbete. Ses snart
    Caroline

Leif D skrev om Caroline Sjöstrand en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Korrekt, noggrann, tillgänglig och trevlig. Läs mer
    2019-10-29 Caroline S svarar Leif D
    Tack för det Leif. Hoppas ni skall trivas i Västerås
    Caroline
  • Carina H

2019-10-10

Carina H skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias är en mycket ödmjuk och lugn person att möta och inger tack vare sina karaktärsdrag ett pålitligt intryck. Han är saklig och noggrann i det han tar för sig och har tid för kunden. Läs mer

Köpmangatan 5, 722 15 Västerås