Fastighetsbyrån Västerås

Köpmangatan 5, 722 15 Västerås — Visa karta

Välkommen till en av Sveriges äldsta städer - Västerås!

Med sitt vackra och strategiska läge vid Mälaren har Västerås mycket att erbjuda. På pendelavstånd endast 10 mil från Stockholm är det en smidig stad för dig som vill bo lite lugnare, men ändå jobba i sta'n och här är närheten till naturen märkbar.

Vi på Fastighetsbyrån kan bostadsmarknaden här i Västerås och vi hjälper gärna både dig som är intresserad av att hitta ett nytt boende och dig som vill sälja en fastighet. Oavsett var i processen du befinner dig har vi svaren på dina frågor, vet vad din fastighet är värd i dagsläget och vilka fastigheter som snart kommer ut på marknaden.

Kom gärna förbi och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 989 kunder tycker om Fastighetsbyrån Västerås

• 2020-07-02

Sophia L skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt min lägenhet i Västerås, en 2,5 på 68kvm. Rebecca är en fantastisk mäklare som verkligen lyssnar på kunden och har ett engagemang som inte många har! Kommer rekommendera Rebecca för alla mina vänner som ska sälja!

Hon har verkligen dedär lilla extra som inte många mäklare har, hon är toppen! Läs mer
  • 2020-06-26

Zohreh R skrev om Johanna Strand fd. Rofors en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Bra, tillmötesgående och kunnig Läs mer
  • 2020-06-26

Anders B skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt sommarstuga stor efterfrågan såld efter 3dagar. Mari lätt att samarbeta med.Levde upp till förväntningarna som jag hade . Kan rekommendera Mari. Läs mer
  • 2020-06-22

Kristoffer Wilhelm Per A skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias hjälpte oss med försäljningen av vårat hus.
    En mycket professionell Mäklare med både köpare och säljare i fokus.
    Tydlig och genomgående. Läs mer
  • 2020-06-22

Monica S skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpte en kolonistuga , snabbt, effektivt och hjälpsam 😀 Läs mer
  • 2020-06-18

Terese L skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag sålde min lägenhet.
    Jag upplever att Jeff hade koll på läget och ett bra bemötande. Läs mer

Roger M skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag missade en fastighetsaffär pga egen klantighet men Tobias räddade upp hela situationen och detta med stort engemang. Han hjälpte dessutom till att snabbt hitta ett annat intressant objekt. Det blev affär och jag är otroligt imponerad över Tobias arbete. Professional, hjälpsam, god kännedom om området samt föreningen. Tobias gav ett väldigt positivt intryck långt utöver vad jag hade förväntat mig. Om jag kommer göra någon fastighetsaffär framöver kommer jag leta upp honom och se om han är intresserad att hjälpa mig en gång till.

Ps! Att det tog tid att svara på detta beror på att det hamnat bland skräpposten ocg fick av en slump syn på det idag :-( Läs mer

Lena B skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi ha sålt vårt radhus, och prickade tyvärr in försäljningen under coronapandemins peak i våras. Ingegerd har mött oss med värme och hon har inspirerat oss att tro på en bra lösning.
    Hon har oförtröttligt visat vårt radhus, och hanterat potentiella köpare på ett väldigt bra sätt. Trots att vägen till försäljning var något knagglig, så blev det bra till slut. Tack Ingegerd! Läs mer
    2020-06-17 Ingegerd O svarar Lena B
    Tack Lena och Orvar. Ja det gick vägen till slut:) Skam den som ger sig. Ni har varit toppen att ha att göra med. Kram/I

Oscar R skrev om Johanna Strand fd. Rofors en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Johanna sålde min lägenhet, hon har superkoll på marknaden och ger sig inte i första taget.
    Superbra!Ödmjuk och professionell. Läs mer

Tomas F skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi mötte Tobias första gången när vi själva var på en visning. Vi fick ett så bra första intryck att vi valde honom när vi själva skulle sälja vår lägenhet.

Vi har känt oss trygga med Tobias och han har varit tillgänglig och funnits där genom hela processen. Han gav oss också mycket bra vägledning om vad vi skulle göra och inte göra inför fotografering och visning. Läs mer

Fredrik N skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har precis sålt vår villa i Irsta genom Tobias Törnqvist och Fastighetsbyrån Västerås.

Tobias har överträffat alla våra förväntningar i samband med försäljningen av vårt hus och har oavsett dag eller tid varit behjälplig för frågor/funderingar som dykt upp.

Det var ett stort steg/beslut för oss att sälja vårt hus efter många år för att flytta 20 mil bort men med Tobias som mäklare har vi känt oss trygga genom hela processen vilket gjort det hela mycket lättare. Läs mer

Anna N skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias har sålt vårt hus i Irsta.

Otroligt proffsig, positiv och hjälpsam genom hela processen.
    Vid frågor och funderingar fanns han alltid tillgänglig oavsett tid på dygnet.

Vi kan inte ha valt en bättre mäklare för denna försäljning.

Stort tack Tobias!

Anna & Fredrik Läs mer
  • Anna-Lena F

2020-06-12

Anna-Lena F skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi mötte Tobias när vi var och tittade på en lägenhet som vi sen inte var intresserade av. Däremot gillade vi mäklaren och bad därför honom att ta hand om försäljningen av vår lägenhet. Tobias har ett lätt och trevligt sätt men har ändå full koll på allt. Det har känts tryggt och han har guidat oss genom hela försäljningsprocessen på ett ypperligt sätt. Läs mer
  • 2020-06-10

Christine J skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag köpte ett radhus på Viksängsgatan. Blev proffesionellt bemött genom hela processen. Eftersom det var första gången jag köpte ett hus kändes det bra att få snabbt svar på mina frågor. Läs mer
  • 2020-06-09

Sven J skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpt ett sommarhus,som jag höll på att "missa". Tack vare Tobias så blev det ändå ett köp till slut. Är evigt tacksam! Nu skall jag/vi bara njuta av SOMMAREN! Läs mer
  • 2020-06-06

Valentina O skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Toppen mäklare, som hade full koll på allt! Läs mer
    2020-06-17 Ingegerd O svarar Valentina O
    Tack rara ni, önskar ert stort lycka till med nya familjemedlemmen och ert nya hus. Kram /I
  • 2020-06-04

Urban Fredrik N skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias har precis sålt vårt hus i Irsta.

Han har varit otroligt positiv, hjälpsam och proffsig genom hela processen.
    Alltid tillgänglig för frågor eller funderingar oavsett dag eller tid samt väldigt snabb med återkoppling.

Kan inte ha valt mer rätt mäklare för denna försäljning.

Tack Tobias!

Fredrik och Anna Läs mer
  • 2020-06-03

Carina M skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Saklig, bra bemötande, snabba svar och alltid tillgänglig på telefon. En toppenmäklare! Tack Ingegerd 🙏 Läs mer
    2020-06-03 Ingegerd O svarar Carina M
    Tack Carina. Stort lycka till med allt och ta hand om dig och alla vovvar. Ha en skön sommar. Kram

Niklas B skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Har sålt en.lägenhet och fick mycket proffsig service.

Allt har varit till stor belåtenhet! Läs mer

Mattias H skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias sålde min lägenhet och jag kunde inte ha varit mer nöjd!

Supertrevlig, proffsig, lugn, positiv och glad!
    Engagerad till 100%
    Målmedveten och bäst i branschen!

Jag var så nervös och hade massor med frågor
    som han svarade på oavsett tid på dygnet..

Mitt i Coronakrisen lyckas han sälja lägenheten med en ökning på 23% från utgångspriset!
    Helt magiskt! Det trodde jag aldrig!
    Över all förväntan!!

Tobias är ett riktigt proffs på det han gör och jag kommer att rekommendera han till alla som ska sälja! Läs mer

Katrin S skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt villa, bra och förtroendeingivande möte med Rebecka. Bra respons och kunskap för vägledning i processen. Läs mer

Ulf S skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca hjälpte oss att sälja ett hus i Västerås. Hon ledde oss genom processen med ett fast grepp och seriös inställning. Skönt! Läs mer
  • 2020-05-30

Pernilla K skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt en lägenhet på 4 rum och kök. Tobias var snabb till svar, vänligt och informativt bemötande under hela processen av både mig och sedan köparen. Försäljningen gick snabbt och jag är helnöjd med hans arbete och sätt att vara Läs mer

Åsa Katarina B skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Proffsigt och tydligt!
    Helnöjd! Läs mer

Lise-lott R skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mari har varit flexibel i sin tid för mina frågor, ärenden m.m.
    Jag upplever att hon ger mig den tid som jag behöver oavsett när. Läs mer

Klara L skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Trevlig, duktig och professionell! Läs mer
    2020-05-28 Ingegerd O svarar Klara L
    Tack snälla du, hade varit kul att träffas:) Det får bli en annan gång. Ha en riktigt fin sommar!

Erik N skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket proffsig i sitt agerande.
    Trevlig och lättsam både mot köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-05-26

Fredrik S skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Proffsigt bemötande och lyckades hitta rätt målgrupp för försäljningen. Läs mer
  • 2020-05-24

Mohammed Å skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Hej!
    Vi köpte ett hus som vi verkligen föll för. Mäklaren som hjälpte oss med köpet var Tobias Törnqvist. Han underlättade hela den processen genom att ha tålamod och svara oss på ALLA frågor och funderingar som vi hade kring objektet. Väldigt kunnig mäklare som verkligen var tillhands när man väl behövde få svar på olika frågor. Kommer definitivt att rekomendera honom till alla mina bekanta som har funderingar på att sälja.
    // Bessemergatan 141 Läs mer
  • Aravindh V

2020-05-24

Aravindh V skrev om Mari Kautto en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mari är kompetent, trevlig och hjälpsam. Jag kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-05-20

Ellinor N skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Med Tobias kände vi oss trygga i hela processen när vi skulle sälja vår bostadsrätt. Vi rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2020-05-18

Sara W skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    köpt ett radhus!
    Rebecca är tydlig, rak och är otroligt professionell. Hon har även ett hjärta. Så tacksam att just hon har varit med i denna affär. Läs mer
  • 2020-05-17

Jimmy T skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålde lägenhet i centrala Västerås. Tobbe T fixade biffen Läs mer
  • 2020-05-17

Jörg Gerald M skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Det var helt okej. Som punkter kan blir bättre. Läs mer
  • 2020-05-11

Kano M skrev om Fastighetsbyrån Västerås
    Sviker aldrig, alltid nöjd med henne! Läs mer
  • 2020-05-11

Jean Paul E skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Med glädje och energi tog hon sig ann sommarbostaden. Kommunikationen har varit positiv och Ingegerd har varit otroligt tillgänglig. Läs mer
    2020-05-11 Ingegerd O svarar Jean Paul E
    Tack rara ni för dessa ord. Det värmer ett mäklarhjärta <3
  • 2020-05-09

Pekka K skrev om Fastighetsbyrån Västerås
    Trevlig tjej som orkade kämpa under corona-tider.
    Verkligt tålamodprov att sälja hus i dessa tider.
    Men det görde hon med utmärkt prestation-
    Hon klarade riban, som var högt- pris och tidmässigt.
    Förtjusande och ett verkligt proffs på arbetet Läs mer
  • 2020-05-08

Jimmie R skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Sålt en 2a lägenhet.
    Mycket bra bemötande och lyhörd.
    Bra service till köpare också upplevde jag Läs mer
  • 2020-05-08

Anna Emmelie R skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias sålde vår sommarstuga i Ängelsberg. Han var alltid tillgänglig för frågor och funderingar och gjorde att man kände sig trygg i processen. Läs mer
  • 2020-05-06

Gregor Rikard L skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Rebecca har tagit hand både om oss och försäljningen av vårt radhus på bästa sätt. Engagerad, trevlig, effektiv och alltid snabb att återkoppla. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-05-04

Mia S skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har köpt en bostadsrätt. Tobias har varit aktiv och uppdaterat mig om objekt som passat mina behov. Allt har gått smidigt och bra. Läs mer
  • 2020-05-04

Jimmie L skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Bra och trevligt bemötande, professionell mäklare som rekomenderas. Läs mer
  • 2020-05-03

Pia E skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Det var ett bra bemötande från mäklaren redan från start/vid visning av lägenheten, som jag sedermera köpte. Hanteringen av bostadsköpet(försäljningen) har fungerat utmärkt. Jag har fått all information jag behövt. Det är viktigt att känna trygghet vid en affär som denna och det har uppfyllts. Jag är så glad och nöjd över mitt nya boende.
    Stort tack! Läs mer
  • 2020-05-03

David L skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket proffsig rakt igenom. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2020-04-30

Patricia V skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Han var snäll, korrekt, hjälpte oss med inspiration. Han kämpade mycket i den svåra tiden. Läs mer
  • 2020-04-28

Hans Gustaf L skrev om Ingegerd Ollsson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Ingegerd har vid försäljning av vårt hus varit mycket engagerad och har ställt upp och bistått oss på ett föredömligt sätt. Hon bistår oss fortlöpande med hjälp och råd och finns till hands när vi behöver henne. Hon är alltid glad och positiv vid kontakt med oss.
    Hälsningar Hans och Lillemor Läs mer
    2020-04-28 Ingegerd O svarar Hans Gustaf L
    Tack, Ni är ju för gulliga. Ett rent nöje att hjälpa er. Kram till er båda😊
  • 2020-04-26

Lena H skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi har sålt Kvarnbacksvägen 12 i Tillberga. Vi upplever att Rebecca är mycket professionell och kompetent som mäklare och är väldigt kundvänlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-04-20

Emelie A skrev om Tobias Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tobias har tagit hand om försäljningen av min lägenhet på Gideonsberg.

Med tanke på att Covid-19 ökade i samband med att annonsen kom ut på marknaden så gjorde Tobias ett bra jobb och la in flera extra visningar för att så många intressenter som möjligt skulle ha en chans att få se lägenheten.

Han har bemött mig bra, hållit mig uppdaterad under processens gång och svarat på de frågor jag haft.
    Även om jag meddela tätt inpå att jag önska fotografering och att annonsen lades upp så fixade han det utan några invändningar.

Tobias omdöme stämmer väl. Han är väldigt trevlig, hjälpsam, stöttande och vill allas väl. Rekommenderar starkt!

Stort tack till dig, Tobias.
    /Emelie Läs mer
  • 2020-04-17

Sandra N skrev om Rebecca Jansson en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt en lägenhet. När jag köpte lägenheten för snart 3 år sedan var det Rebecca som var mäklare. Jag fick direkt förtroende för henne och upplever henne som professionell och positiv. Hon har en fin förmåga att få kunden att känna trygghet. Rebecca har stor kunskap om branschen och bemöter varje person individuellt och personligt. Läs mer
  • 2020-04-15

Anne N skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Snabb affär och allt klickade. Missade dock att påminna om el, vatten och sophämning skall ordnas, men det fick vi till också.
    MVH
    Anne Nyman Läs mer
    2020-04-15 Jeff M svarar Anne N
    Tack och lycka till med ditt nya boende. All tänkbar fakta inför flytten finns samlad i en checklista i vår nya tjänst Köpcoachen. Vi kanske behöver se över hur vi informerar om Köpcoachen i fortsättningen.

Köpmangatan 5, 722 15 Västerås