Fastighetsbyrån Lund

Fastighetsbyrån Lund

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds mest central torg - Clemenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Vi arbetar även med styling, med egna duktiga stylister som kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!

Läs vad 1268 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• 2020-12-04

Johan F skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Johanna var mycket bra på bollen och höll med kompetent handlag processen i styr. Läs mer
  • 2020-12-03

Mattias Ö skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har köpt ett radhus i dalby, lunds kommun.
    Ola var väldigt trevlig, tydlig och tålmodig.
    Ola överträffade våra förväntningar av mäklare. Läs mer
  • 2020-12-01

Åsa H skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde nyligen vår bostadsrätt i Lund och blev tipsade om Jakob som mäklare och vi blev supernöjda! Vi upplevde honom som mycket driven, social, empatisk och väl till tillgänglig. Han lyssnade in våra önskemål och skötte hela försäljningen så som vi önskade och informerade oss väl genom hela processen. Vi skulle varmt rekommendera Jakob till andra! Läs mer
  • 2020-11-30

Anders K skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi fick all hjälp vi behövde och kändes oss trygga under hela processen. Läs mer
  • 2020-11-30

Samir B skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Super trevlig och hjälpsam, och bra kännedom om mitt område Läs mer

Sanna B skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Karin sålde vår stora 2a nära Lund central. Vi upplevde stor proffessionalitet och kände oss trygga med att Karin skulle göra ett bra jobb. Vilket hon också gjorde. Hon har hela tiden varit snabb med att svara på våra frågor och gett oss tips och stöd i försäljningen. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Anette Paula Marie F skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    * Sålt hus
    * Mycket säljande mäklare. Gillar verkligen Maria
    * Trodde att försäljningen skulle ta längre tid. Skönt med en snabb affär 👍
    * Skulle rekommendera Maria alla dagar i veckan.
    FEM AV FEM MÖJLIGA POÄNG Läs mer
    Maria A gillar detta

Kersti S skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus är seriös, kunnig och trevlig i sitt bemötande av såväl säljare som köpare. Läs mer

Giuliana B skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har köpt en lägenhet. Vi har blivit väldigt trevligt bemötta genom hela processen. Han har funnits tillgänglig hela tiden för svar på frågor om processen och alltid gjort sitt yttersta för att hjälpa oss. Eftersom detta är vårt första köp visste vi inte vad vi hade att vänta. Rasmus har förklarat hela processen steg för steg och vad som kommer näst. Så vi hade alltid koll på vad som skulle göras av oss och säljaren. Väldigt positiv upplevelse och hela tiden har han varit tillgänglig och även nu när affären är klar har han sagt att om det är något mer vi undrar så får Vi gärna kontakta honom. Läs mer
  • Angelica L

2020-11-27

Angelica L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob sålde min lägenhet och han förmedlade den på absolut bästa sätt. Han var förstående i hur säljprocessen upplevs för säljaren och var stadig, lugn och professionell i sitt bemötande.
    Han gav professionella råd och förmedlade också en realistisk bild över försäljningens utgång.

Jag fick en galant försäljningsupplevelse - detta helt och hållet tack vare Jakobs goda expertis och omdöme. Med Jakob som mäklare kan du vara helt trygg med din försäljning. Läs mer
  • 2020-11-27

Andreas R skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Supertrevlig och engagerad. Lätt att ha att göra med och levererade över förväntan. Läs mer
  • 2020-11-26

Signild S skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Resultatet blev över förväntan. Sålde en lägenhet. Under hela processen hade vi ett bra samarbete. Hon var lyhörd för våra åsikter. Hon utförde sina uppgifter mycket engagerat och energiskt med gott resultat. Hon var mycket sympatisk och social, Läs mer
    Maria A gillar detta

Håkan H skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Proffsig, vänlig, saklig - kan bara rekommenderas! Läs mer
  • 2020-11-24

Per-magnus Christian N skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt vår högst uppskattade bostad sedan 47 år, ett småhus i Södra Sandby.
    Rasmus har skött försäljningen på ett respektfullt och engagerat sätt både mot köpare och säljare som gör att vi kommer att rekommendera andra att anlita honom som mäklare i framtiden.
    Dessutom blev resultatet över förväntan, vilket gör att vi är mer än nöjda! Läs mer
  • 2020-11-23

Malin I skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålde ett hus
    Hade stora förväntningar som Rasmus höll samt levererade.
    Kändes genuint och var tydligt vad vi skulle göra och vi hölls uppdaterade under processen Läs mer
  • 2020-11-21

Rickard H skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Korrekt och proffsig, utlovade inte några dröm priser i när vi skulle sälja men blev ett bättre resultat än förväntat. Läs mer
  • 2020-11-21

Bilall A skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jätte bra mäklare 👍👍👍😀😀😀 Läs mer

Zhongyong W skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    great job Andreas has done! very professional. i just bought brunnshögsgatan 2 lgh 1008 which is a dream home for my family. Andreas helped me with all my questions. i would like to recommend him to my friends and colleagues. wish him a wonderful career in the future! Läs mer

Amanda Vendela U skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob har gjort ett fantastiskt jobb när det kom till att sölja min 2a i Lund. Jag och min far hade inte kunnat önska oss en bättre mäklare. Han gjorde verkligen allt han kunde för att få våra önskningar uppfyllda. Jakob var engagerad, lyhörd, driven, och gjorde alltid vad han kunde för att göra oss nöjda. Han fick denna processen att gå snabbt och smidigt. Inga konstigheter alls. Så får man Jakob som mäklare kommer man inte bli besviken, det kan jag lova! Läs mer

Simon U skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldig kunnig och påläst och förtroendegivande Läs mer

Gunnel S skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt lägenhet på Brunnsgatan 2
    Andreas gett snabba svar på alla frågor på ett mycket bra sätt. Läs mer

Rukija I skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte lägenhet på 46 km2 på Brunnshögsgatan 2, Lund. Mycket kunnig mäklare som alltid svarar inom några minuter på mejl. Dock saknade jag den personliga kontakten. Inte alls varm eller välkomnande. Som om prata med en robot som har massa kunskap, men ingen som helst intresse i köparen. Köpet jag gjorde på 1800000 är liksom stort och personligt, men jag fann ingen som helst trygghet i min mäklare. Synd att den varma, personliga och välkomnande personligheten inte finns när kunnigheten är så stor. Läs mer

Edin V skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en bostadsrätt med hjälp av Andreas. Proffsigt och vänligt bemötande. Jätte trevlig och artig mäklaren. Allt bäst. Läs mer

Menglin W skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    I brought a home. The broker is super nice, provided all the information I needed and answered my message quite quickly. Läs mer

Lena A skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Brf Verde, Brunnshög, Lund. Trevligt och tillmötesgående bemötande. Dock något felaktigt och otydligt mail. Vi missade också att beställa parkeringsplats. På det hela taget har det fungerat bra. Läs mer

Jenny W skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevlig och lätt att komma i kontakt med. Läs mer

Gabriel T skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Blev bra bemött.
    Snabba tydliga svar.

Trevlig och pålitlig kille. Läs mer

Yantao C skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    We bought a new apartment with the great assistance from Andreas. We have been thoroughly supported during the journey, from very beginning to the day that we got the keys, and beyond. We asked him a lot of questions, and he is extremely patient to explain our concerns. So, with all, we really appreciate his efforts. /Yantao, Jia, and Erik. Läs mer

Hanna K skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevligt bemötande och inga krångligheter med betalning och liknande. Han hade bra koll på allt👍🏻 Läs mer
  • 2020-11-16

Ingela F skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt lägenhet med Matilda Edberger som mäklare. Matilda är en professionell och kunnig mäklare som gav väldigt fin service genom hela processen. Vi upplever Matilda som mycket påläst, kommunikativ och hjälpsam. Hon fanns hela tiden tillgänglig för uppdateringar och svarade tålmodigt på våra möjliga och omöjliga frågor.
    Kan varmt rekommendera henne! Läs mer

Jörgen K skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Svarar snabbt och har koll på läget. Läs mer

Markus L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte nybyggd lägenhet allt gick smidigt och lätt. Läs mer

Josephine F skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda var grym på alla sätt och vis. Allt sköttes via distans och hon var tydlig och hjälpsam genom processen. Kommer definitivt rekommendera henne till fler. Läs mer
  • 2020-11-13

Martin A skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt villa.
    Proffsigt agerande och bemötande. Noggrann genom processen och förklarade väl om saker var oklara. Läs mer
  • 2020-11-12

Maria H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har både köpt hus och sålt lägenhet via Rasmus. Jag har hela tiden blivit väldigt väl och professionellt bemött. Jag kände hela tiden att Rasmus var positiv, hade koll på läget och hjälpte mig med allt jag undrade. Det var lätt att få tag på honom när jag hade frågor och han lyssnade in alla mina förslag och funderingar. Jag är supernöjd och skulle verkligen rekommendera honom!! Läs mer
  • 2020-11-12

Fredrik K skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jacob är trevlig, saklig, kompetent och jag har inget alls att klaga på, och skulle rekomendera honom till alla.

Vi har köpt lägenhet i Lund. Läs mer

Mattias G skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket trevligt bemötande och kunnig. Läs mer

Kristina T skrev om Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevligt bemötande. Vi fick bra information under hela processen. Läs mer

Anette H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt en lägenhet. Vi är jättenöjda med Rasmus. Han bemötte oss på ett mycket trevligt och respektfullt sätt. Han var lugn, professionell och vi kände att vi kunde lita på att han tog vara på våra intressen. Vi kan varmt rekommendera Rasmus som mäklare.
    Anette och Mats, Sofiaparken 6C Läs mer

Hanna E skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag köpte en bostadsrätt och har blivit fantastiskt trevligt bemött enligt formens alla regler. Tyvärr glömdes vi bort vid ett tillfälle innan tillträdet till lägenheten vilket gjorde att vi fick vänta en halvtimme i trappuppgången innan vi till sist fick tag på Marie Louise via receptionisten på Fastighetsmäklarna. Annars kan man verkligen inte ha några negativa synpunkter på hennes professionalism och underbart trevliga personlighet. Läs mer

Per W skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sälja bostad är stressigt, Rasmus fixade biffen och var jäkligt trevlig att ha att göra med! Läs mer

Björn E skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte en bostadsrätt till dottern. Bra och sakligt bemötande. Mycket trevlig och svarade alltid blixtsnabbt både på mail och telefon. Läs mer
  • 2020-11-06

Rebecka M skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde en fyra i gamla bryggeriet centralt i Lund. Rasmus var grym, han var taggad och optimistisk men satte alltid rimliga förväntningar på vad vi kunde förvänta oss. Vi gillade att han var supertrevlig och påläst utan att kännas som en typisk säljare. Läs mer
  • 2020-11-04

Kaj J skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde en lägenhet. Rickard är väldigt rak och direkt. Lätt att kommunicera med och vet vad vi som säljare behöver veta för att göra det så lätt för oss som möjligt.
    Vi visste inte riktigt vad vi skulle vänta oss men Rickard gjorde det lätt för oss och han var väldigt anpassningsbar och kunde arbeta runt de tider som vi var tillgänliga.
    Mycket nöjd och rekommenderar starkt. Läs mer

Emil E skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Marie Louise gjorde ett jättebra jobb med säljandet av min bostad i coronatiderna. Hon har skött det smidigt och lätt, enkelt att kontakta och få svar på funderingar m.m.
    försäljningen tog mindre än en vecka efter att den lades ut offentligt så där finns inte mycket mer att säga än att det gick snabbt, bra och för mer än vi förväntade oss. Mycket nöjd. Läs mer

Grethel B skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har köpt bostadsrätt på Vikhem i vattenparken. Andreas var duktig och kunde svara vänligt och kunigt på alla frågor och jag är fullt nöjd. Läs mer
    Andreas H gillar detta

Joanna H skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålde en enrumslägenhet i centrala lund under hösten detta år, 2020. Valde Emma som mäklare då hon kändes seriös och gav ett mycket målmedvetet intryck under vårt första möte.
    Emma är väldigt glad, trevlig och har ett stort kundfokus! Är ständigt lösningsinriktad och optimistisk. Emma var lätt att få tag på om man hade frågor eller önskemål och kom med bra idéer om man hade frågor kring sin försäljning etc.

Resultatet genererade i en Lyckad försäljning innan bostaden nått Hemnet.se med ett pris över utgångspris.

Kan varmt rekommendera Emma som säljare till din bostad! Läs mer
  • 2020-11-01

Anna Å skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Supernöjd med hela processen från första kontakt till skrivet kontrakt. Lyhörd, hög servicenivå och alltid det lilla extra så man är nöjd och trygg som kund. Läs mer
  • 2020-11-01

Joakim B skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt lägenhet via Rickard.
    Fantastiskt bra hanterat och väl tillmötesgående. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte