Fastighetsbyrån Lund

Clemenstorget 6, 222 21 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds mest central torg - Clemenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Vi arbetar även med styling, med egna duktiga stylister som kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1135 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• 2020-09-19

Åsa L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vänlig , korrekt, och lättillgänglig Läs mer
  • 2020-09-19

Marcus S skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag köpte nyproduktion. Andreas har varit hjälpsam hela vägen under projektets gång. Jag tycker han har levt upp till mina förväntningar. Behöver jag sälja min bostadsrätt någon gång, lär jag kontakta honom. Läs mer
  • 2020-09-18

Ann-margareth H skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Jacob har ett mycket trevligt bemötande. Han är lyhörd, återkopplar bra, entusiastisk, uppmuntrande och positiv.
    Jag väntade mig att han skulle vara påläst, framåt och intresserad av just min försäljning och Jacob levde upp till alla mina förväntningar.
    Jag kan utan tvekan rekommendera vänner och bekanta att anlita Jacob. Läs mer
  • 2020-09-18

Martin J skrev om Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra bemötande från början till slut Läs mer
  • Janet S

2020-09-17

Janet S skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har köpt en nybyggd lägenhet Det är inte mycket vi har pratats men det vi har gjort har varit positivt. Läs mer

Tord P skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har sålt villa. Rasmus har skött det på bästa sätt, bra bemötande, informativ och tillgänglig. Förväntningarna var högt ställda, att få korrekt bemötande i linje med kollegor på byrån. Rasmus uppfyllde dessa med råge.
    En process som blev enkel tack vare professionell hantering från Rasmus sida. Läs mer

Tommy H skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej! Jag har köpt en trea på Vattenparken i Staffanstorp.En bättre mäklare får man leta efter.Väldigt tydlig med all information.Plus väldigt social. Läs mer

Alen H skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    En jätte kunnig mäklare har svarat på alla frågor man hade . Läs mer

Elin F skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålde 2-rumslägenhet. Hade tidigare tagit hjälp av Ola för att sälja en annan lägenhet, och var mycket nöjda, varvid vi anlitade honom igen. En mycket pålitlig och erfaren mäklare. Kunde ibland upplevas lite oengagerad, men när försäljningen väl var i gång, vad han väldigt behjälplig. Alltid anträffbar och öppen för att diskutera säljstrategier. Rekommenderas! Läs mer

Anette A skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt lgh i Lund.
    Engagerad och håller säljaren uppdaterad. Har anlitat henne tidigare och vi är mycket nöjda. Läs mer

Lisa J skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde vår lägenhet I Lund och Karin har som mäklare gett oss en service utöver det förväntade. Karin är kunnig, ansvarstagande och dessutom väldigt trevlig. Vi kan starkt rekommendera Karin som mäklare. Läs mer

Lotta W skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt en lägenhet i Lund, vi blev bemötta helt OK - inte med något större engagemang direkt.
    Inte helt tydlig info om vad som skulle ske när och hur.
    Men lägenheten blev såld. Läs mer

Ninva C skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevlig, serviceinriktad och flexibel. Anlitar henne gärna när det är dags att sälja. Läs mer

Carl L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Den Bästa mäklaren vi någonsin anlitat. Rekommenderas varmt. Läs mer

Tiina T skrev om Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en 2:a i Lund.
    Mycket bra bemött. Med snabb feedback på alla mail, sms och frågor.
    Jag hade förväntat mig att allt skulle ta längre tid. Men Mikaela var bättre än jag förväntat mig; snabb och ingav stort förtroende. Läs mer
  • Anders K

2020-09-16

Anders K skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt bostadsrätt,
    Rasmus var trevlig och lätt att få tag på närmande undrade om något. Läs mer
  • 2020-09-15

Anna L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte en bostadsrätt i centrala Lund och allt gick mycket smidigt, snabbt och professionellt. Vi kunde inte få ett bättre bemötande och vi kände oss trygga och välinformerade från start. Vi fick svar på alla frågor, kunde få kontakt med Jakob så fort vi behövde och bemöttes alltid glatt och trevligt. Personligt och enkelt men samtidigt proffsigt och på helt rätt nivå. Vi kan varmt rekommendera Jakob! Läs mer
  • Annette K

2020-09-14

Annette K skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hafsig och slarvig. Glömde att informera oss om olika avgifter. Läs mer
    2020-09-15 Karin E svarar Annette K
    Hej Annette! Tråkigt att du inte upplever dig nöjd med informationen du fått. Gällande fastighetsavgiften gick vi igenom den både på kontrakt och tillträde. Övriga avgifter så som t.ex. lagfart och pantbrev går man normalt sett igenom med banken när man ansöker om lånelöfte, eftersom de påverkar hur mycket lån man kan ta upp. Jag gör gärna en personlig kalkyl, vilket framgår klart och tydligt i beskrivningen. För att kunna göra det måste kunderna lämna in uppgifter om hur mycket ni avser låna och till vilken ränta, något de flesta kunder föredrar att gå igenom med sin bank.

Emil E skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    * köpt hus
    * Trevligt och professionellt bemötande
    * Förväntade mig ett pedagogiskt och trevlig (uttåtriktad person) vilket Karin är.
    * Bara positiva upplevelser. Fått svar på alla frågor under affärens gång, tydligt förklarat vad som kommer näst, hur man gör olika saker och hjälpt en komma igång som ny husägare. Läs mer

Magnus E skrev om Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har sålt en bostadsrätt och Mikaela har varit engagerad och bra på återkoppla under hela processen. Hon har ett vänligt och trevligt bemötande men är samtidigt tydlig.
    Kan varmt rekommendera Mikaela! Läs mer

Mikael O skrev om Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt en BR som är en etta på Änggatan i Lund. Mikaela har från start verkligen visat att hon bryr sig, och har ständigt uppdaterat oss. Hon är som klippt och skuren för jobbet. Proffsig, noga, engagerad och trevlig. Alla våra förväntningar blev som vi tänkt oss, och vi är helnöjda. Tack Mikaela. Läs mer
  • 2020-09-11

Hongtu J skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus has been friendly and responsive. The price suggestion is to the point, including advice in price negotiations. Läs mer
  • 2020-09-09

Annika P skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mittlinjen 13 B

Jakob har skött visning och allt praktiskt kring köp av lägenheten på ett mycket bra sätt.

Vi har fått svar på alla frågor vi haft och blivit trevlig bemötta. Läs mer
  • Henrik R

2020-09-06

Henrik R skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi är så glada och lättade över att vi bytte från Lunds största mäklare till Fastighetsbyrån och mäklare Maria Abel. Det blev helt avgörande för vår husförsäljning. A och O vid husförsäljning är att en mäklare kan hålla flera processer igång samtidigt gentemot sin kund, och att både skapa relation och upprätthålla transparens och kommunikation genom hela försäljningen, men också att mäklaren visar engagemang och har förmåga att lyssna in och att samarbeta. Allt detta lyckades Maria Abel och Fastighetsbyrån med. Stort tack Maria Abel och fastighetsbyrån för bästa möjliga samarbete och husförsäljning! Läs mer
  • 2020-09-04

Mats G skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har köpt en mindre bostadsrätt i Lund.
    Vi upplevde att vi fick ett trevligt och professionellt bemötande, och att allt från visning till kontraktsskrivning hanterades och kommunicerades på ett snabbt, tydligt och smidigt sätt genom hela processen. Läs mer
  • 2020-09-04

Marie A skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mina varmaste rekommendationer till Rasmus som är en driven, engagerad och kundfokuserad mäklare med grym lokalkännedom! Läs mer

Helena S skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte en bostadsrätt. Vi fick bra information, snabba svar vid frågor som dykt upp. Trevligt bemötande. Bra förberedelse inför kontraktskrivning och bra genomgång av alla uppgifter. Läs mer

Karin S skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har med Olas hjälp sålt en bostadsrätt i Lund. Ola har varit den perfekta mäklaren. Han har varit kunnig och insatt och skött allting på bästa sätt. Ola är väldigt väldigt trevlig och har ett sätt och bemötande som gör en trygg och glad. Han är positiv utan att överdriva, han säger som det är på ett ärligt, korrekt och informativt sätt. Hela hans person (kroppsspråk, ögonkontakt, röst, kunskaper) förmedlar professionalism.

För många är en hus/lägenhetsaffär en stor sak och man kan vara lite osäker eller nervös. Med Ola är man trygg och allt går som smort - absolut överträffat mina förväntningar. Läs mer

Karl Håkan R skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Ola hjälpte mig att sälja mitt radhus i Lund. Han är trevlig, kompetent och alltid lätt att få tag i! Vi har haft ett mycket bra samarbete under hela säljprocessen! Jag kan absolut rekommendera Ola om ni funderar på att sälja er bostad! Läs mer

Carlo P skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sold my apartment in Lund. Marie Louise has been very efficient in coordinating every step from remote. The setup for the viewing was very accurate and stylish. All the process ran smoothly and in due time. I can recommend! Läs mer

Marcus N skrev om Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mikaela var lyhörd under våra möten och bra på att informera och hålla mig uppdaterad. Flexibel när det gällde möten, visningar och kontraktsskrivning.
    Enkel att samarbeta med. Läs mer

Simon P skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte en lägenhet i Lund och Jakob var väldigt trevlig och såg till att alla delar av köpet gick smidigt, bättre hade vi inte kunnat önska. Läs mer

Stefan B skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob har varit väldigt öppen, lyhörd och tillmötesgående igenom hela på processen av köpet av lägenhet. Detta trots att det säkert inte är hans största och viktigaste objekt att sälja.
    Vi kan varmt rekommendera Jakob och Fastighetsbyrån.

Stefan Läs mer
  • 2020-08-29

Kenneth H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Kunnig och engagerad och var hörsam för våra behov. Läs mer

Charlotte H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en etta i Lund, en helt ny bostadsmarknad för oss. Vänligt och trevligt bemötande av Rasmus. Berättade om fördelar med området och hur utvecklingen var i stort. Ingav förtroende, rekommenderar Rasmus till andra bostadsköpare. Läs mer

Frida F skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte en bostadsrätt i Lund. Rasmus var suverän, det tyckte både mamma Frida 52 år och sönerna Filip o Fabian 20 o 19 år. Han har ett bemötande som tilltalar både ”gamla och unga”, och vi tyckte han var kunnig, smidig och hjälpsam.
    Helt klart- bäst! Läs mer

Agnes H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt trevlig och tillmötesgående mäklare. Smidig affär. Läs mer

Niklas S skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra och tydlig information
    Rak och tydlig kommunikation
    Rasmus har givit ett mycket professionellt intryck Läs mer

Mari L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt nöjd med hanteringen av lägenhetsförsäljningen. Läs mer

Magnus K skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    En i mängden, en dag på jobbet. Eloge till Marie-Louise ?? som svarade upp för honom vid själva överlåtelsen, lgh var i ett bedrövligt ostädat skick vid övertagandet, borde synas av köpare/mäklare före transaktion av köpeskilling ( rutiner) M-L löste detta med städfirma, återigen tack till M-L ? Läs mer
    2020-08-27 Rasmus Asterhed svarar Magnus K
    Hej Magnus! Vad tråkigt att ni känner så. Som sagt är det säljaren som står för städningen, och inte jag som mäklare personligen. Hoppas ni blev nöjda med städningen som min vikarierande kollega ordnade till er :) Allt väl!
  • 2020-08-26

Johan S skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Smidigt och trevligt skött affär. Läs mer
  • 2020-08-25

Eva P skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har köpt en etta till sonen som börjar studera i Lund. Eftersom vi bor i Stockholm hade vi i princip all kontakt med mäklaren på distans. Det fungerade utmärkt. Marie-Louise var mycket tillmötesgående och serviceinriktad. Hon försäkrade sej i alla steg om att vi hade fått tillräcklig information och om vi hade några frågor. Hon var mycket noggrann med information och med alla dokument. Hon kontaktade oss flera gånger under processen för att säkerställa att vi hade den information vi behövde och visste vad som skulle hända härnäst. Sammanfattningsvis en mycket seriös och förtroendeingivande mäklare. Läs mer
  • 2020-08-24

Cecilia S skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt lägenhet i Lund. Bra bemötande, ordning och reda. Serviceinriktad! Läs mer
  • 2020-08-24

Sofie G skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus har hjälpt mig att sälja min lägenhet i Lund. Från första kontakten till att papper skrevs på med den nya ägaren, så tog det under en månad. Är därför mycket nöjd! Läs mer

Caroline W skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Alltid trevlig. Lätt att ha att göra med. Läs mer

Katrin G skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevlig, tydlig och jobbade mycket effektivt med försäljningen av vår lägenhet. Läs mer

Maria C skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har sålt en bostadsrätt på 50 kvm i Lund.Matilda har varit fantastisk från första kontakt,engagerad och tillgänglig och haft svar på alla frågor.En utmärkt professionell person med bra omdöme och vänligt sätt. Läs mer
  • 2020-08-20

Jelena A skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Med hjälp av Maria har vi köpt nya radhus och sålt vår nuvarande lägenhet i Lund allt inom bara två månader. Hon är en mycket trevlig person och professionellt en expert på sitt område. Hon var väldigt effektiv, alltid stödjande och lyhörd och tog hand om varje detalj med båda våra bostadsaffären. Vi kommer definitivt att komma i kontakt med henne för vår framtida bostadsaffär och rekommenderar starkt Maria. Läs mer
  • 2020-08-18

Karin T skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    vänlig, skarp, proffsig och "på hugget"

vi sålde vår lägenhet på Revingegatan 3 Läs mer
    Johanna N gillar detta
  • 2020-08-17

Jan F skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    sålt 1 1/2 villa , allt gick smidig och lätt,
    mycket bra förberedd mäklare
    inga problem än så länge
    vi har ju en bit kvar ,denna förfrågan kommer väl lite tidigt Läs mer
    Johanna N gillar detta
Rickard Saltin