Alla kategorier Mäklare Skåne Lund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Lund

Fastighetsbyrån Lund

Mårtenstorget 8, 223 51 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds handelstorg Mårtenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Sedan en tid tillbaka har vi ett exklusivt samarbete för styling med HomeLab så din bostad visas alltid från sin finaste sida. Vi kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 485 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• Nils J
    Nils J skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har köpt en bostadsrätt i Lund. Jag blev mycket vänligt bemött under hela affären. Hon var inte bara vänlig utan det kändes också som att hon hade bra koll på vad hon pratade om, vilket kanske är ännu viktigare. Jag skulle rekommendera Hanna som mäklare alla gånger. Läs mer
  • Christine N
    Christine N skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Karin är mycket professionell, påläst och kunnig. Hon har ett trevligt bemötande, är lättillgänglig och ger snabb återkoppling till både köpare och säljare. Vi vet, för vi har varit på båda sidorna. Vi var så nöjda när vi köpte vårt hus via henne att vi valde henne vid försäljning av lägenheten trots att vi egentligen hade bestämt oss för en annan mäklare. Det säger en del.

Jag kan verkligen varmt rekommendera Karin och jag skulle utan tvekan anlita henne igen om det skulle bli aktuellt. Läs mer
  • Elise E
    Elise E skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hanna har gjort ett fantastiskt jobb som vår mäklare. Alltid glad och tydlig. Hon uppfyllde alla våra förväntningar. Läs mer
  • Madeleine B
    Madeleine B skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda möte oss i dörren med ett stort leende och stor professionalism. Ärlig, snabb, kunnig, och smidig skötte hon förhandlingarna mellan oss och säljare. Mer personliga mäklare som Mathilda till folket! Bara att gratulera Fastighetsbyrån. Läs mer
    2018-06-14 Matilda E svarar Madeleine B
    Åh tack snälla ni!! Vad glad jag blir :-)
  • Lisa Louise W
    Lisa Louise W skrev om Fastighetsbyrån Lund
    allting gick mycket bra, bemötandet var bra Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda skötte affären på ett föredömligt sätt när jag köpte min bostadsrätt. Hon gav ett vänligt, kompetent och korrekt intryck. Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt villa.
    Påläst och kunnig om området. Hjälpsam och lätt att komma i kontakt med. Svarar snabbt på frågor. Läs mer
  • Czeslaw S
    Czeslaw S skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Ricard är riktigt proffs och samtidigt varm ovh hjälpsam person som har sålt mitt hus. Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt bostadsrätt i Lund. Emma har ett professionellt bemötande och arbetssätt. Hon är serviceinriktad och lätt att få tag på. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Nicklas Johan Richard M
    Nicklas Johan Richard M skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vill på 15om2
    på ett professionellt sätt
    kunnig Läs mer
  • Anna-Lena S
    Anna-Lena S skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt lägenhet
    Emma tog över när ordinarie mäklare gick till annat jobb
    I detta var Emma informativ, positiv och inlyssnande
    Ärlig med det hon inte visste just då
    Under vägs mycket informativ
    Känt mig trygg med köpet hela vägen
    Allmänt kan jag säga att Emma verkar ung/ ny i sitt jobb
    Har inte den botten som den förra mäklaren hade, ännu
    Detta tas igen av hennes inlyssnande och känsla för vad som är rätt Läs mer
  • Klas Johan Henrik F
    Klas Johan Henrik F skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt en villa.

Karin var full av energi, proffsig, kunnig, lyhörd och påläst.

Hon levde upp till mina förväntningar och skulle gärna rekommendera henne för andra och själv även anlita henne igen om behovet fanns. Läs mer
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde vår trea på Klostergården som Josefine sålde till oss tre år tidigare. Från första stund har vi varit väldigt nöjda med Josefines bemötande både som köpare och säljare, och därför var det helt självklart att välja henne när det var dags för oss att sälja. Vi förväntade oss en ärlig, enkel och flexibel mäklare som skulle ge ett tryggt och proffesionellt intryck. Josefine levde upp till precis alla förväntningar vi hade och om vi någon gång ska sälja bostad igen är hon det självklara valet av mäklare! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Proffsigt och seriöst från början till slut! Läs mer
  • Robina H
    Robina H skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Sålde min lägenhet till min bror.
    Vid första kontakt innan försäljning var bestämd var bemötandet gott. Uppföljande samtal från mäklaren då jag vid första kontakt inte visste hur jag ville gå vidare. Bra intresse från mäklaren.
    När jag sedan valde att gå vidare utan visning mm så var bemötandet lika bra. och kontakten/tiden fram till tillträde flöt på bra. Läs mer
  • Sara G
    Sara G skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt trevlig!
    På riktigt verkligen super personlighet. Men...
    Men min granne är också trevlig och jag skulle inte köpa lgh av honom för det...
    Rörig. Lämnar över till assistent som inte svarar på mejl på en vecka. Blandar ihop banker. Ger inte nödvändig information utan att man ber om det.
    Det känns snabba cash och tack-å-hej.
    Dessutom blir man smått irriterad över dessa j@vla utskick om vad vi tycker om Fastighetsbyrpn och dess mäklare. Vi har inte ens fått/köpt vår lägenhet än och detta är 5 utskicket...?!? Ja då får man svar därefter. Läs mer
  • Anton B
    Anton B skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt engagerade och drivna! De lyckades sälja vår lägenhet till ett mycket bra pris! Läs mer
    2018-05-23 Johanna N svarar Anton B
    Hej Anton. Stort tack för din rekommendation, den uppskattar vi jättemycket. Ha en fin dag i solen.
  • Peder H
    Peder H skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket bra mäklare!
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt lgh i Lund
    professionell,
    kunskap om mikroläge och prissättning
    Tydlighet gentemot säljare och köpare
    skapar trygghet Läs mer
    2018-05-21 Johanna N svarar Lars G
    Tack snälla Lars för din rekommendation :) Trevlig sommar.
  • Bengt-Göran Evert J
    Bengt-Göran Evert J skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej mycket bra. Snabbt sålt kan rekommendera som mäklare Läs mer
  • Olinda Viola Karin F
    Olinda Viola Karin F skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Kontaktade honom då jag var intresserad av en lägenhet. Han ordnade en privat visning samma dag. Trevlig, tillmötesgående och noggrann i sina arbetsuppgifter. Läs mer
  • Maja L
    Maja L skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mathilda är sansad personlig och inger stort förtroende och verkar vara systematisk och engegerad i sitt yrke! Toppen! Läs mer
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt min 2 rums lägenhet på parternas gränd. Mäklaren levde upp till mina förväntningar. Är mycket nöjd! Läs mer
  • Gunnel G
    Gunnel G skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Banken krävde en ny värdering för ett lån på 100.000. Jag uppfattade det alltså bara som att hon kollade för bankens räkning. Jag tror nog att värderingen hade blivit annorlunda om jag hade haft för avsikt att sälja. Bemötandet var helt o.k. men tog väldigt lång tid, tyckte jag. Läs mer
  • Rawaa M
    Rawaa M skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Pålitlig och seriös mäklare som lyssnar på kunderna och bryr sig. kändes välförbered. Läs mer
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har köpt min första lägenhet, en etta på Klostergården i Lund. Jag blev bemött jättebra av Emma. Hon har kunnat svara på alla mina frågor, alltid varit tillgänglig och svarat snabbt när än jag har hört av mig och undrat något. Aldrig varit några tveksamheter då hon hela tiden varit väldigt tydlig. Har varit jättenöjd med Emma som mäklare med andra ord! Läs mer
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Lätt att samarbeta med, lyhörd och proffesionell! Kan lämna mina bästa rekommendationer! Läs mer
    2018-05-11 Matilda E svarar Fredrik V
    Tack snälla Fredrik, glad jag blir! :-)
  • Per Anders Mikael M
    Per Anders Mikael M skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Allt bra , vi är nöjda och jag har svarat på frågorna Läs mer
  • Margareta P
    Margareta P skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket positiv och drivande. Arbetade snabbt och effektivt. Efter att ha jämfört mäklaren med många andra på marknaden märker man stor skillnad.
    Bardia är Lunds bästa mäklare utan tvekan! Läs mer
  • Svante
    Svante skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bardia var mycket driven och engagerad, vi hölls uppdaterade och var engagerade i hela processen. Han överträffade även slutpriset med bra marginaler. Han hade koll på marknaden och överlag väldigt påläst och duktigt.

Rekommenderar denna mäklare starkt, väldigt lyhörd och lätt att handskas med. Läs mer
  • Barbara B
    Barbara B skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    I had an excellent experience with Bardia. He is well organized and extremely responsive. You will be in capable hands working with Bardia. He organized the process and selling the apartment in the most efficient manner and his follow-up was great. He assisted in the walk through before closing to ensure that everything was in well working order. I highly recommend working with Bardia. Läs mer
  • Madjid M
    Madjid M skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag träffade Bardia för första gången på en visning. Jag fick ett bra första intryck eftersom han var så varm i sitt bemötande och hade världens smile. Jag bad honom värdera min lägenhet och trots att jag bara kunde träffas sent så ställde han upp och svarade tålmodigt på alla mina frågor. Detta gjorde han på ett flertal tillfällen när jag ringde honom på kvällar/helger.

Bardia var inte bara en serviceinriktad mäklare utan även en stöttande och genuint trevlig medmänniska. Eftersom han överträffade mina förväntningar rekommenderar jag honom starkt till andra som letar efter en hungrig, professionell och grymt duktig säljare. Läs mer
  • Göran O
    Göran O skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Utmärkt bemötande! Kan inte bedöma värdet av det vi betalade, eftersom vi inte har något att jämföra med avseende värdet av det vi betalade för! Läs mer
  • Yared Kassaw E
    Yared Kassaw E skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Bemötandet är otroligt bra. Det värdefulla att betala Läs mer
  • Jakob B
    Jakob B skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi var supernöjda från start till såld lägenhet. Matilda är otroligt kunnig, ärlig, professionell och vi kändes oss väldigt trygga med henne. Jag ger henne mina största rekommendationer! Läs mer
  • Markus J
    Markus J skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Andreas var extremt lyhörd och hade stor kunskap om bostaden och närområdet. Visade upp ett stort engagemang när budgivningen var igång och informerade oss löpande att alla budgivare hade klart med bank mm så att vi visste att affären skulle gå i land. Skulle rekommendera Fastighetsbyrån Lund till alla jag känner. Läs mer
  • Bertil M
    Bertil M skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Ett förtroendeingivande möte där mäklaren hade bra kunskap om försäljningar i närområdet, med priser o annat. OK mäklararvode. Läs mer
    2017-10-31 Johanna N svarar Bertil M
    Hej Bertil. Stor tack för din fina rekommendation. Ha en fortsatt fin höst.
    //Johanna Fastighetsbyrån
  • Linda J
    Linda J skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hade väldigt mycket hjälp av Rickard att reda upp en rörig fastighetsaffär. Läs mer
  • Vesna F
    Vesna F skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hon är kompeten , väl förbered, trevlig, professionel och lever upp till min förväntan som mäklare. Skulle mer än gärna anlita henne på nytt vid nästa affär. Läs mer
  • Tony L
    Tony L skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej !
    Ett väldigt bra bemötande.Väldigt kunnig. Läs mer
  • Ann M
    Ann M skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Fungerade utmärkt med Bardia som mäklare när vi köpte lägenhet i Lund. Rak, tydlig och hjälpsam. Tyvärr kunde Bardia inte vara med i sista fasen vid tillträdet utan lämnade över till en kollega som inte levde upp till vad man kan förvänta sig. Så den smolket i bägaren drar ner betyget. I övrigt allt gott. Läs mer
  • Mats C
    Mats C skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Kanske lite "flickaktig vid första mötet (införsäljning av uppdrag) men sedan upplevde vi Matilda som mycket professionell på alla sätt. Läs mer
  • Britt K
    Britt K skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda sålde en lägenhet till mig. Hon gjorde det snabbt och effektivt. Under hela processen fram till övertagandet var hon tillmötesgående och hjälpsam. Rekommenderar Matilda varmt till fortsatta försäljningar. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi var väldigt nöjda
    Bardia gjorde ett mycket bra jobb Läs mer
  • Mats A
    Mats A skrev om Bardia Ghasemi en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag tycker Bardia gjorde ett bera jobb. Väldigt drivande och på, med ett bra resultat. Jag tror även han fick bra betalt för sitt jobb, men välförtjänt. :) Läs mer
  • Sofia V
    Sofia V skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Superduktig, noggrann och trevlig. Allt var perfekt! Läs mer
    2017-10-02 Johanna N svarar Sofia V
    Stort tack för dina fina ord Sofia. Tack för ett jättebra samarbete. Jag ser fram emot att se ert nya hus när ni känner er redo :) Ha en fortsatt fin höst.
  • Kenth P
    Kenth P skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mitt bemötande med Rikard var positivt. Det gick lätt att diskutera och komma överens med honom om vad jag önskade och vilka krav jag ställde. Han kände väl till marknaden inom det området min försäljning skedde. Han var med något undantag lätt att få kontakt med. Läs mer
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra: Hon var generellt trevlig och svarade snabbt när jag behövde få tag på henne.

Dåligt: Jag var ofta tvungen att påminna henne om saker (som att göra ändringar i objektsbeskrivningen).
    När jag kom med förslag (som att införa en extravisning) så gjorde hon det motvilligt.
    Vi hade problem med att jag inte fick smsen från budgivningen heller, vet dock inte hur mycket finger i spelet en mäklare har där.

Allt som allt så skulle jag inte rekommendera henne. Läs mer
  • Mehmet D
    Mehmet D skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Ola Holgersson är en professionell mäklare som har ett trevligt och artigt bemötande gentemot sina kunder. Som kund, rekommenderar jag honom till andra som är intresserade av att köpa eller sälja bostad. Jag är alltså mycket nöjd med Olas insats. Läs mer

Mårtenstorget 8, 223 51 Lund