Alla kategorier Mäklare Skåne Lund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Lund

Fastighetsbyrån Lund

Clemenstorget 6, 222 21 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds handelstorg Mårtenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Sedan en tid tillbaka har vi ett exklusivt samarbete för styling med HomeLab så din bostad visas alltid från sin finaste sida. Vi kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 810 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• 2019-09-19

Monica C skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra bemötande vid försäljning av bostad. Läs mer
  • 2019-09-18

Mohammad V skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    ▪️Köpt bostadsrätt lägenhet.
    ▪️Mäklaren var kunnig, noggrann, ansvarsfull, trevlig och hjälpsam.
    ▪️Smidig och bekväm process med ett bra resultat. Läs mer
  • 2019-09-16

Pontus E skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mkt bra service i samband med köp av bostadsrätt Läs mer
  • 2019-09-15

Christina L skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt bostadsrätt och köpt friköpt radhus.
    Träffat henne tidigare vid andra visningar
    Uppträdde professionellt, men samtidigt medmänskligt Läs mer
  • 2019-09-12

Robert N skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus har förmedlat en bostadsrätt i centrala Lund för mig. Han har uppträtt proffsigt och korrekt, med fin kommunikation, mest per telefon då jag bor i Göteborgstrakten. Trots att köpet inte helt levde upp till förväntningarna, genomfördes köpet på ett sätt som jag är nöjd med.
    Jag kan rekommendera Rasmus till andra för liknande uppgifter. Läs mer
  • José Andres Q

2019-09-12

José Andres Q skrev om Sara Örnwigh en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sara was helpful with all the questions we had about the apartment during the buying process. If she doesn't know the answer in the moment, she will get back to you with all the answers. Läs mer
  • JOHAN L

2019-09-12

JOHAN L skrev om Sara Örnwigh en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket trevlig och serviceinriktad! Hjälpsam med allt från mer eller mindre "dumma" frågor till råd och lägesuppdateringar. Rekommenderar varmt att kontakta Sara Ö! Bra service är tyvärr ovanligt, så ta chansen här! Läs mer
  • 2019-09-12

Lennart H skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej,
    Vi har köpt en liten etta åt vår son på Dag Hammarskjölds väg.
    Ola kom in som mäklare i ett sent skede av affären (hade haft semester?). Ola är en mycket trevlig kille som vi uppskattade mycket.
    Om jag skall gnälla om något, så tycker jag att man borde haft en genomgång av lägenheten tillsammans med både köpare och säljare före övertagandet.
    Med vänlig hälsning
    Lennart Holmqvist Läs mer
  • Clyde L

2019-09-11

Clyde L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Med stort engagemang, energi, tydlighet och ett trevligt och humoristiskt sätt hjälpte Jakob oss sälja vår bostadsrätt.
    Det var från början till slut ett tryggt och angenämt ärende. Läs mer

Lennart L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Brf I Lund.

Proffsigt bemötande. Läs mer

Lennart L skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Brf i Lund
    Proffsig handläggning. Läs mer

Stephanie A skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har uppskattat väldigt mycket att ha Marie Lousie som mäklare när vi skulle sälja vår lägenhet. Hon är alltid glad och trevlig och stöttande genom hela försäljningen, inga frågor är för små eller stora. Marie Lousie har ett väldigt stort driv och är hela tiden engagerad. Vi är mycket nöjda med allt! Läs mer
  • 2019-09-10

Muriel d skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har sålt min bostadsrätt lägenhet(3:a) i Lund. Jag blev väl bemött av Emma. Först lades min lägenhet i "snart till salu" i ett par veckor (det blev ingen kandidat) och sedan lades den till salu på hemnet. Då gick försäljningen rätt så snabbt och jag accepterade ett bud från köparen innan visning så det blev ingen budgivning. Jag är nöjd med utgången. Som förbättring input så hade jag velat se mer proaktivitet från Emma. Det var mer jag som ringde för att höra hur det hade gått och även om det inte händer något så är det uppskattat att mäklaren tar initiativ att hålla regelbunden kontakt med kunden. Läs mer
  • 2019-09-09

Daniel H skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Karin är en kompetent mäklare som sålde vår fastighet på ett lysande sätt. Läs mer
  • 2019-09-05

Mohanad S skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har nyligen sålt min lägenhet och jag är väldigt nöjd med engagemanget som Yosef har. Han Lyssnar verkligen på kunden men vågar också ge inspel på vad han tycker. Var alltid tillgänglig under och innan säljprocessorn. Det blir inte sista gången jag anlitar honom. Läs mer
  • 2019-09-04

Anton B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef har hjälp mig att köpa en ny bostad och han har varit en guldklimp. Lättillgänglig, lätt att ha o göra med. Varit väldigt tillmötesgående. Supertrevlig! Kommer med rekommendationer om allt. Kan starkt rekommendera Yosef till vem som helst! Läs mer
  • 2019-09-04

Kajsa D skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef är social, och är enkel och rak att diskutera med. Han hade god kunskap om omradet där jag salde vilket gjorde förarbetet enkelt. Dock upplevde jag mig tyvärr väldigt hetsad i själva affären, vilket fläckade helhetsupplevelsen.

Det kan säkert relateras till proceduren med köparna, samt tiden vi valde att lägga ut lägenheten till försäljning. Bakgrunden till denna upplevelse är framför allt att mina beslut (till exempel lägsta pris jag kunde släppa lägenheten för) ifragasattes upprepade ganger och hetsades fram under i princip en kväll över sms trots att jag tydligt sagt mitt: det lag da redan under det utgangspris som vi tidigare satt tillsammans och efter rekommendation, och jag hade gjort klart att jag hellre kan vänta in en bra affär än att stressa fram nagot. Jag kände mig dock just stressad och inte lyssnad pa under processen. I slutändan löste det sig nagorlunda bra till ett pris jag var OK med, men processen var inte kul. Läs mer
  • 2019-09-03

Per L skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket gott och effektivt arbete vid försäljning av vår villa. 👍 Läs mer
  • 2019-09-02

Lena G skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt bostadsrätt, Matilda var personlig, ärlig och återkopplade snabbt. Läs mer
  • 2019-09-02

Philip C skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda var vår mäklare både vid köpet av vår lägenhet, och även när vi sålde den. Matilda var väldigt bemötande och vid båda tillfällena kom hon alltid med goda insikter och förslag på saker och ting. Hon var även väldigt lättillgänglig vilket underlättade väldigt mycket när man hade frågor angående lägenheten eller bostadsmarknaden i Lund generellt. Läs mer
  • 2019-09-01

Theresia B skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt ett radhus i en bostadsrättsförening.
    Möttes av en positiv och engagerad mäklare. Rak och klar kommunikation och mycket trevlig.
    Vi sökte en mäklare som var socialt duktig, som vi kunde känns oss trygga med och det har vi fått med Jakob.
    Sammanfattningsvis så har vi känt oss väldigt nöjda med valet av mäklare, Jakob har varit lätt att få kontakt med och det har varit lätt att få svar på frågor vi haft, och han har varit snabb/bra på att återkoppla under processen. Vi känner också att han varit engagerad i stort och smått och vi har känt oss trygga under hela försäljningen. Läs mer
    2019-09-06 Jakob Gustafsson svarar Theresia B
    Stort tack för förtroendet! Och tack till er båda som alltid såg till att bostaden var i toppskick!
    Vi hörs snart igen!
  • 2019-08-31

Christer G skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi en tvåa i Lund och Matilda var vi verkligen nöjda med. Hon hade hög servicegrad. Hon hade snabb återkoppling om allt vi frågade om. Den dagen vi eventuellt säljer lägenheten så kommer vi kontakta henne igen. Läs mer
  • 2019-08-30

Ragnhild B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte en 2:a och både vid visning och i senare kontakter tycker jag att informationen Yosef Halim gav var tydlig och lätt att begripa. Det kändes bekvämt. Läs mer
  • 2019-08-29

Olga E skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köp av bostadsrätt. Professionellt bemötande, enkel och okomplicerad kommunikation. Rekommenderas! Läs mer

Susann F skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en bostadsrätt. Fick ett mycket positivt bemötande och vi är så nöjda med henne. När vi kommer sälja lägenheten hoppas vi hon är kvar, så hon kan sälja den. Läs mer

Louise R skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en bostadsrätt i Lund. Supersmidig och snabb affär! Jättetrevlig och enkel! Läs mer

Malin R skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt nöjd som köpare, snabb affär och väldigt bra bemötande av Yosef, en mycket professionell mäklare som vi gärna kommer att anlita i framtiden också. Han lämnade inget åt slumpen i processen och var noga med att förklara alla steg och alla dokument som hanterades. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-08-27

Berit S skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt lägenhet i Lund.
    Trevligt och vänligt bemötande. Snabb och korrekt återkoppling.
    Engagerad utan att vara påstridig.
    Mycket nöjd med Emmas insats! Läs mer
  • William W

2019-08-27

William W skrev om Sara Örnwigh en del av Fastighetsbyrån Lund
    Professionell, hjälpsam och svarade frågorna vi hade både snabbt och tydligt. Vi är väldigt nöjda med Saras hjälp och service och rekommenderar henne starkt för dem som letar efter en märklare. Läs mer

Jenny S skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    En kunnig och genuint trevlig mäklare som är lyhörd och effektiv, och som trots sitt stressiga yrke låter en ställa frågor och undra. Ola gjorde köpet av radhuset i Lund till en enkel och trygg affär. Jag skulle absolut rekommendera honom. Läs mer

Elisabeth K skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har sålt en br, fick tips av sonen att anlita Matilda eftersom han var nöjd vid sin försäljning. Jag upplever det hela mkt positivt, snabbt, enkelt och ärligt. Alltså är jag mycket nöjd. Jag har rekommenderat henne till mina grannar som också ska sälja. Läs mer

Anna O skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte radhus på Östra Torn och Ola gjorde hela affären väldigt smidig för oss! Jättetrevlig och väldigt professionell. Läs mer

Emma L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob gjorde hela ”flytta hemifrån till en ny stad”-grejen lättare än väntat. Inger trygghet och löper linan ut i avseendet säkerställer att allt fungerar även efter avslutad affär. Jag är med andra ord mycket nöjd. Läs mer
    2019-08-27 Jakob Gustafsson svarar Emma L
    Tack för de fina orden Emma! Stort lycka till med studierna så hörs vi framöver!
    Vänligen,
    Jakob Gustafsson

Tomaz B skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus
    Mycket korrekt och hjälpsam mäklare som vi gärna rekommenderar Läs mer

Lars Emil A skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt bostadsrätt, sålt villa.
    Blev utmärkt bemött.
    Mäklaren har levt upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2019-08-25

Ulrika B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef agerade snabbt och tydligt. Läs mer
  • Nikolaos K

2019-08-24

Nikolaos K skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Very helpful and kind. Gave us nice tips and pointers. My experience with her is that she is thorough, dilligent and empathetic.

100% I would ask for her professional advice/help again. Läs mer
    2019-08-26 Maria A svarar Nikolaos K
    Thank you Nikos! I really hope me or my colleagues find your dream house!
    Hope too see you soon again!
    Regards Maria Abel fastighetsbyrån
  • 2019-08-23

Katalin S skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde vår 3:a i Lund och vi kände att vår bostad var i trygga händer på Yosef. Han guida oss genom försäljningen och vi är mycket nöjda med hur det blev.

Han har varit tillmötesgående, svarar i telefon och har lyssnat in våra behov. Läs mer
  • 2019-08-22

Henrik M skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef är riktigt bra, känns ärlig och seriös och har mycket ordning och reda på allt. Helt enkelt en väldigt bra partner vid lägenhetsaffär. Läs mer
  • 2019-08-19

Mikaela P skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag och min sambo har köpt vår drömlägenhet av Matilda! Vi har varit på många visningar och träffat många olika mäklare men jag måste säga att hon var en av de bästa. Väldigt professionell och tillmötesgående. Detta var vår första bostadsrätt och vi kände oss väldigt trygga genom hela affären. Läs mer
  • 2019-08-19

Gunilla L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus har en hög servicenivå och är bra på att kommunicera samt ge löpande information kring status. Jag kan varmt rekommendera Rasmus som din mäklare ! Läs mer
  • 2019-08-18

Miria U skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte en enrumslägenhet till min dotter i Lund.
    Emma var trevlig, effektiv och förstod verkligen vad jag och min dotter sökte för lägenhet. Emma har ett varmt och trevligt bemötande. Tog reda på saker direkt och gav gensvar. Jag kan bara gratulera Fastighetsbyrån över att ha en så bra medarbetare. Läs mer
  • 2019-08-17

Magnus P skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt en bostadsrätt på Parternas gränd 43 i Lund.
    Yosef har bemött oss på ett väldigt trevligt sätt och gett oss bra och fortlöpande inormation om försäljningsförloppet.
    Affären är nu snart i hamn och vi är nöjda.

Magnus och Martin Pantzar Läs mer
  • 2019-08-17

Urban G skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt bostadsrätt. Korrekt, professionellt, omsorgsfullt och omtänksamt bemötande. Korrekt, detaljerad och omfattande information. Snabba svar. Läs mer

Ginette F skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag fick kontakt med Emma Flodberg när jag var på visning i samma bostadsrättsförening som jag själv bor i. Det kändes som om jag hade hittat min mäklare med en gång. Vi träffades och hon hade koll på prisläget och området.

Emma är lyhörd för sina kunders önskemål och vi kom fram till lösningar tillsammans. Vi är jättenöjda!

G&G i Lund Läs mer

Isac S skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Emma hjälpte mig sälja min bostadsrätt i Lund. Väldigt trevligt bemött vid första mötet och det kändes som hon lyssnade på vad man hade och säga om objektet. Den fortsatta kontakten med uppdateringar om försäljningen var proffsig och hon var alltid snabb på att ge svar på frågor man hade.
    Våra förväntningar av försäljningen var lite väl höga med tanke på hur marknaden såg ut för studen men trots det så lyckades Emma se till att vi fick en slutsumma som vi var väldigt nöjda med!
    Bra ordnat med stylist och fotograf som var väldigt duktiga. Helt nöjda med försäljningen och bemötandet som helhet, 5/5! Rekommenderas! Läs mer

Marcus S skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef är en mycket driven och kunnig mäklare som genomförde vår lägenhetsförsäljning på en mycket bra sätt. Snabbt och smidigt! Hans sätt att presentera en helhetslösning föll vi för och han genomförde det också på bästa sätt.
    Rekommenderads starkt! Läs mer
  • 2019-08-15

Georgiana Marinela P skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda was very helpful, explaining the entire process for non-Swedish buyers like us. The property bought is at Svanegatan 7B, Lund.
    Matilda was easily accessible, friendly and always available for any inquiries. Thank you again for your support!

Georgiana Plostinar Läs mer
  • JEANETTE L

2019-08-15

JEANETTE L skrev om Sara Örnwigh en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sara är väldigt rar och lät mig mogna in i mitt beslut samtidigt som hon besvarade samtliga frågor jag hade på vägen. Jag följer det pågående bygget och ser mycket fram emot att flytta in i min nyproducerade bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-08-14

Anton L skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Från början till slut hade Yosef full koll på vad som behövdes för båda parter. Kollar alltid upp det man ber honom om och återkommer lika snabbt med svar. Överträffade alla förväntningar. Läs mer
Rickard Saltin
Matilda Edberger