Fastighetsbyrån Lund

Clemenstorget 6, 222 21 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds handelstorg Mårtenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Sedan en tid tillbaka har vi ett exklusivt samarbete för styling med HomeLab så din bostad visas alltid från sin finaste sida. Vi kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 985 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• 2020-05-28

Rasmus P skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Från dag ett har Jakob väglett och stöttat mig och min sambo i försäljningen av vår bostad. Han har alltid varit tillgänglig och besvarat våra frågor gällande försäljning men också potentiella köp av ny bostad som egentligen är utanför hans arbete.

Rekommenderar Jakob till alla. Läs mer
  • 2020-05-28

Lars-göran N skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag sålde en 3:a på 80 kvm i Lund. En planerad visning genomfördes. En personlig visning för prospekt som jag rekommenderade gjordes också. Denna köpte sedermera. Det gjordes en ”styling” i samband med fotografering.
    10 dagar från annonserat på Hemnet till kontraktsskrivning. Ett bud lades och blev således försäljningspris. Processen blev kortare än väntat.
    Jakob gav ett bra intryck och har genomfört processen bra. Läs mer

Johanna B skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Omsorgsfull, tillgänglig, noggrann, ambitiös, jordnära, proffsig. Ett par små missar men på det hela är vi väldigt nöjda. Läs mer

Kristoffer Z skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt radhus. Jakob är professionel, dygtig, personlig och jättetrevlig! Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Maria L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Genom hela försäljningsprocessen från första mötet och framåt har Rasmus varit lyhörd, kommunikativ och lätt att få kontakt med. Det har varit lätt att följa de olika stegen och att få svar på alla frågor. Att fotografen och stylisten Rasmus anlitade var fantastiska på sitt jobb var en klar fördel i försäljningen.
    Vi träffade flera mäklare innan vi bestämde oss för att anlita Rasmus och det som var avgörande för oss var hans trevliga bemötande och Fastighetsbyråns arbetssätt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-26

Lisa T skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus fick oss direkt att känna oss trygga i att köpa lägenheten på Änggatan i Lund. Professionellt bemötande och mycket ordningssam. Det som stack ut i mängden var hans ödmjukhet vilket gjorde att vi kände oss sedda istället för att han bara skulle ”sälja på” oss något. En mycket bra upplevelse av hela köpet :) Läs mer
  • 2020-05-25

Jennifer L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag och min man har köpt en bostadsrätt (radhus) i Lund. Jakob har varit trevlig, vänlig och tillmötesgående genom hela processen. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-05-25

Rebecka B skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Försäljning av 3 rok-lägenhet i Lund.

Rasmus är en socialt kompetent och ambitiös mäklare. Angelägen om samtliga parters bästa, ser han till att affären sker både korrekt och smidigt. Läs mer

Nina Erika L skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt hus i Lund och köpt en lägenhet i Lund. Läs mer
    2020-05-25 Johanna N svarar Nina Erika L
    Hej Nina :) Just precis och det var ett rent nöje både att ha er som köpare och säljare. Tack för det fina betyget och vi ses och hörs snart.

Josefine P skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Professionell mäklare som är duktigt på att förmedla säljarens önskemål på ett snyggt sätt. Väldigt tillmötesgående och duktig på sitt jobb! Läs mer

Kristofer S skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har använt mig av Fastighetsbyråns tjänst På gång. Från mitt första möte med Marie Louise till kontraktskrivning har hon varit otroligt duktig, professionell och trevlig. Alltid snabba och bra svar vid kontakt. Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-23

Madeleine K skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Tredje gången jag anlitat Johanna som mäklare, första gången var för tolv år sedan. Hon är så trevlig och proffsig och gör allt för att försäljningen ska bli smidig för både säljare och köpare. Pålitlig och ärlig, positiv och empatisk. Helt enkelt bäst på det hon gör! Jag rekommenderar henne till alla, och kommer anlita henne en fjärde gång om det blir aktuellt. Läs mer
    2020-05-25 Johanna N svarar Madeleine K
    Hej Madeleine. Stort tack för förtroendet och för dina fina ord, det gör mig varm rakt in i hjärtat. Vi har haft gott samarbete även i denna försäljning och det är såklart en viktig del i mitt arbete och en anledning till att jag tycker att det är så roligt. Tack och vi hörs och ses snart.
  • 2020-05-22

Klara P skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt vår 2:a i Lund Centrum. Josefine har varit superbra på alla sätt och vis. Snabb återkoppling, trevlig & kanske viktigast av allt, säljer bra! Josefine såg till att vi fick ett pris som överträffade våra förväntningar & vi kan varmt rekommendera henne till alla som funderar på att sälja! Läs mer
  • 2020-05-21

Martin L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Professionellt bemötande och en effektiv hantering. Helt klart att rekommendera! Läs mer
  • 2020-05-21

Madeleine L skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket gott intryck såväl i rollen som köpare som säljare! Läs mer
  • 2020-05-20

Timothy Wall S skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevlig! Snabb och smidig försäljning! Läs mer
  • 2020-05-20

Peter S skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt lägenhet.Jakob var effektiv,och använde sina tidigare kundkontakter - register till att skicka ut ett förhandsbesked om kommande försäljning samt en privat förhandsvisning.
    Det blev så bra som vi hade förväntat oss Läs mer
  • 2020-05-19

Markus W skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt en bostadsrätt. Vi blev bemötta på ett mycket bra /proffsigt sätt. Han levde upp till våra förväntningar.

Vi är mycket nöjda med Jakob. Läs mer
  • 2020-05-18

Lena W skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Försäljning av tvårumslägenhet i Lund
    Positivt och engagerad.
    Lyssnade på våra önskemål och förväntningar.
    Beskrev processen, gav oss bra information och kommunicerade i jämt flöde.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • Birgitta G

2020-05-18

Birgitta G skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Organiserad, strukturerad, ansvarstagande, kunnig, seriös och professionell. Bästa mäklare vi träffat på genom åren. (köpt och sålt 8 egna fastigheter, inblandade i 9 köp och sälj till barn och föräldrar). Imponerad av hennes kunskaper i byggteknik, och hur hon var med på besiktningen och var insatt i alla termer, därmed kan hon alltid besvara frågor från ev köpare. Dessutom glad, trevlig och positiv. Bättre mäklare kan ni inte få! Läs mer
    Johanna N, Karin E gillar detta
  • 2020-05-17

Lina M skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket trevlig och tillmötesgående mäklare som verkligen såg till att allt blev som vi tänkte oss under försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2020-05-15

Ketevan E skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    I was very happy with Ola's work. Läs mer
  • 2020-05-14

Knut N skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda var otroligt professionell och hjälpsam genom hela processen när jag köpte min lägenhet i Lund. Läs mer
  • YLVA O

2020-05-12

YLVA O skrev om Edita Uzunovic en del av Fastighetsbyrån Lund
    Min syster och jag fick hjälp av Edita att sälja ett hus i Dalby. Vi var väldigt nöjda med ett fint bemötande, snabb respons och tydliga besked Jag skulle varmt rekommendera Edita som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-11

Hans skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra uppfattning om marknaden. Bra beskrivning av objektet. Bra genomförda visningar.
    Stod tydligt på säljarens/vår sida i budprocessen.
    Trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-05-10

Helge H skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har bara goda vitsord att säga om henne Helge o karin Läs mer
  • Love C

2020-05-08

Love C skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bättre mäklare får man leta efter , vi sålde vår bostadsrätt i Lund med hjälp av Emma. Från första stund kände vi oss trygga och att vi hamnat i proffsiga händer. Perfekt från A till Ö. Kan varmt rekommendera Emma Flodberg Fastighetsbyrån i Lund. Läs mer
    Emma F gillar detta
  • 2020-05-08

Anna L skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob såg till att alltid hålla en aktiv dialog med oss som säljare, vi kände oss inkluderade och trygga genom hela affären. Läs mer

Christian A skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt en lägenhet. Engagerad mäklare som ger mycket uppmärksamhet till alla kunder, hög tillgänglighet, utåtriktad och hög social kompetens, tar sig tid att diskutera, sköter sitt uppdrag exemplariskt och diplomatiskt. Vi har inget att klaga på, mycket nöjda med Fastighetsbyrån och Jakob Gustafsson. Läs mer

Carl H skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket nöjd med Jakobs entusiastiska jobb, professionalism och resultat! Läs mer

Christine B skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Tydliga instruktioner, bra åsikter gällane styling/renovering etc. och minimalt arbete från min sida för att få en lyckad försäljbng. Framförallt också en förståelse och respekt för ledtider inom föreningen och en seriös inställning till hur man presenterar lägenheter. (Har nyligen haft ett case med en annan mäklare där man gick in och använde drönare utan tillstånd samt saluförde lähenheten med mer rum än vad styrelsen förmedlat till mäklaren.) Läs mer

Peter H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Engagerad, trovärdig, kunnig och seriös Läs mer

Annika R skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bostadsrättsradhus. Fick snabb och bra återkoppling. Läs mer

John Ö skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte villa som Karin sålde. Allt gick väldigt smidigt från visning, till budgivning och sen till inflytt.
    All kommunikation var rak och tydlig. Läs mer

Evelina A skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Allt är bara positivt vi är supernöjda med Jakob, vi har varit på flera visningar och allt har bar varit toppen och där han tillslut hjälpte oss att hitta vår lägenhet på klosters fälad i Lund. Läs mer

Baojian D skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket trevlig och hjälpsam!
    Every steps went so smooth, no stress. He know what he is doing ! I highly recommend Rasmus. Läs mer

Pontus G skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus gjorde ett grymt jobb från dag 1. Både lyhörd för vad jag förväntade mig vid säljandet och många bra tips och råd för vad vi kan göra med lägenheten för att fräscha upp den och göra den så attraktiv som möjligt. Läs mer
  • 2020-05-04

Gustav H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus hjälpte mig att sälja min lägenhet som jag har haft under studenttiden. Han hade ett professionellt bemötande och hjälpte oss igenom processen på ett utmärkt sätt. För mig var det viktigt att mäklaren håller vad hen har lovat, vilket Rasmus gjorde i alla lägen. Läs mer
  • 2020-05-04

Hans D skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålde vårt bostadsrätt i östra Lund, fick många spekulanter på visningar och mycket bättre betalt än vi vågat hoppas. Josefine är flexibel, inkännande och proffsig. Vi är väldig nöjda med bemötandet och genomförandet. Läs mer
  • 2020-05-03

Sarah S skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har haft glädjen att använda oss av mäklare Karin Ekström från Fastighetsbyrån i Lund. Vi fick ett professionellt bemötande från dag ett och hon är dessutom urtrevlig! Våra förväntningar uppfylldes och vi rekommenderar henne samt hela byrån alla dagar i veckan 😀 Läs mer
  • 2020-04-30

Viggo M skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har tidigare sålt ett radhus i Södra Sandby med hjälp av Karin Ekström och när vi nu skulle sälja vår villa i samma by så var valet av mäklare självklart. Karin är kunnig och trevlig samt har bra koll på Södra Sandby med omnejd. Vårt hus var sålt på en vecka trots lite besvärliga tider. Vi är mycket nöjda med det arbete hon och fastighetsbyrån utfört.
    Wiggo & Boel Marsviki Läs mer
  • 2020-04-29

Linn G skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Josefine hjälpte mig att sälja min bostadsrätt i Lund. Josefine har skött allt på ett professionellt sätt och jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-04-27

Lars-olof G skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har blivit mycket bra bemötta av Josefin. Hela affären har gått smidigt allt ifrån första kontakt fototagning och visning. Vi är jättenöjda. Tack. Läs mer
  • 2020-04-27

Athimoolam E skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    We sold our apartment in Lund. Rasmus Asterhed did sell the apartment. Thanks for the support Läs mer
  • 2020-04-26

Stefan T skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevligt bemötande, väl genomfört Läs mer
  • 2020-04-26

Martina E skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus bemötte och behjälpte oss på absolut proffsigaste, trevligaste och bästa vis vid försäljningen av vår 4:a på Lokföraregatan. Vi var egentligen övertygade om att vi valt rätt redan vid första möte, men blev mer och mer nöjda under processens gång. Rasmus lät oss var delaktiga och formade försäljning efter våra intressen. Han uppdaterade oss ständigt och var lika glad och trevlig varje gång vi hörde av oss med frågor och funderingar. Han brann för en lyckad försäljning minst lika mycket som vi! Läs mer
  • 2020-04-24

Paula L skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vänligt och professionellt bemötande. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-04-22

Loy A skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Verkligen en smart kille samt rättvis båda mot köpare och säljare.

samarbetsvillig och resultatorienterad med vänligt bemötande Läs mer
  • 2020-04-21

Ulrika R skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Karin sålde vår villa mitt under Coronaepedmin. Redan från början hade hon en klar blid över potentiella köpare. Genom hela säljprocessen har Karin också varit tydligt närvarande och tålmodigt svarat på alla våra frågor. Hennes upplägg har varit mycket genomtänkt och professionellt - hela tiden ett steg före. Det kändes som hon genuint brydde sig om både oss och att vårt hus skulle få de ”rätta” köparna. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-04-19

Jonas H skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda hjälpte till att sälja vår lägenhet vilket hon fixade exemplariskt med en professionell och positiv inställning genom hela säljprocessen. Vi rekommenderar varmt att vända sig till Matilda om man behöver hjälp med försäljning av sitt boende. Läs mer
Rickard Saltin
Matilda Edberger