Alla kategorier Mäklare Skåne Lund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Lund

Fastighetsbyrån Lund

Mårtenstorget 8, 223 51 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Malmös handelstorg Mårtenstorget, men vi är verksamma även i Staffanstorp. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!

Läs vad 412 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• Yngve Bo Valdemar E
    Yngve Bo Valdemar E skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Bra. Enligt det som var överenskommet.
  • Anders L
    Anders L skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Ola skötte försäljning på ett ytterst professionellt och målinriktad sätt. Åstadkom mycket snabbat resultat.
  • Sven Lennart L
    Sven Lennart L skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Mycket bra bemötande. Centralt läge i Lund. Kunniga mäklare.
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt bra mäklare. Affären gick igenom hur smidigt som helst, kommer använda mig av denna byrån i framtiden!
  • Annika P
    Annika P skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Engagerad och kunnig mäklare som höll oss kontinuerligt uppdaterade. Bra slutpris.
  • Ellen H
    Ellen H skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rickard har under hela affären varit väldigt serviceminded och flexibel. Han har utfört sitt uppdrag på absolut bästa sätt.
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Min upplevelse med Hanna har varit riktigt bra och hon skötte affären mycket snyggt. Redan från första kontakt har hon haft ett bra och proffsigt bemötande samt levt upp till de förväntningarna för mig som köpare av lägenhet hos fastighetsbyrån. Stort tack till Hanna.
  • Carin P
    Carin P skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sara är den perfekte mäklaren.Hon är mjuk,välkomnande och samtidigt mycket kunnig och proffesionell.Vi kände oss supertrygga med Sara och kan varmt rekommendera henne.
  • Pamela Å
    Pamela Å skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte hus av Sara och när det var dags att sälja lägenheten var Sara ett självklart val då vi var mycket nöjda med bemötandet och servicen vi fick i samband med vårt husköp. Vi kunde inte valt en bättre mäklare, Sara är engagerad, påläst, proffsig och lätt att ha att göra med, hon stressade inte heller till avslut i affären vilket innebar att vi kunde vänta på rätt köpare. Jag rekommenderar mer än gärna Sara både till vänner och bekanta och kommer absolut att anlita henne igen.
  • Clara L
    Clara L skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag var jättenöjd med Josefine som mäklare. Proffsig och alltid tillgänglig för att svara på frågor! :)
  • Daniel Å
    Daniel Å skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har både köpt hus och sålt lägenhet med Sara. Vi hade höga förväntningar på henne som hon verkligen levde upp till. Vi hade bud tidigt som vi inte var nöjda med, Sara stressade oss inte till avslut och lät det ta sin tid vilket gjorde att vi i slutändan fick betydligt bättre betalt.

Något som vi även uppskattade med Sara är hennes nära samarbete med banken, vilket gjorde att hon snabbt kunde hjälpa köpare som inte hade lånelöfte klart med bankkontakt.
  • Elisabet M
    Elisabet M skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt nöjd med Hanna, har både köpt och sålt lägenhet med henne. Hon är väldigt trevlig och professionell och svarar alltid snabbt på mail eller telefon.
  • Nils A
    Nils A skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Professionell, tillgänglig, proaktiv, förstående och intresserad.
    2017-05-03 Johanna N svarar Nils A
    Tack Nils för fina ord. Jag hoppas att allt är bra och att du har det bra. Jag kan tänka mig att trädgården utanför ditt fönster börjar bli magisk nu. Ha en fortsatt fin vår.
  • Sten W
    Sten W skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Josefine var både professionell, diplomatisk och mycket flexibel. T ex föreslog hon att vi började med utannonsering som aviserad försäljning med ett fåtal visning bara för anmälda, vilket passade oss utmärkt och även resulterade i att vi hittade en köpare som vi gjorde affär med till ett pris vi var nöjda med. Hon agerade mycket diplomatiskt med stort tålamod när det gällde schemaläggning och genomförande av visningarna. Genomgången med säljare och köpare vid avtalsskrivning var mycket professionell. Vi fick också värdefulla tips angående budgivning, städfirma, flyttfirmor mm.

Vi kan varmt rekommendera Josefin.

Mina bästa hälsningar,
    Sten och Anita Wandel
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket bra. Engagerad. Lättillgänglig, alltid svar snabbt. Vänlig och trevlig. 🙂
  • Sarah T
    Sarah T skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt professionell och tillmötesgående. Helt fantastisk !
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt engagerad och trevlig. Hon var väldigt kunnig om lägenheten. Kanonbra!
  • Matilda H
    Matilda H skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Fick ett bra intryck av Matilda. Tog rätt beslut gällande vår försäljning och var snabb på att svara på frågor vi hade.
    Skulle rekommendera henne till er försäljning.
  • Aino M
    Aino M skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi ansåg att Sara Gustavsson bemötte oss på ett vänligt och professionellt sätt och är tacksamma för den hjälp vi fick av henne att hitta lägenhet I Lund.
  • Dagmar G
    Dagmar G skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi fick ett bra bemötande över lag. Hon verkade väldigt driftig, och påläst. Bra stöd tidigt i processen. Hon lyckades dra många intressenter till huset.

Dock visade det sig att det var mycket svårare än hon trodde att hitta köpare, och att priset inte var i närheten av det hon hade trott. Det kändes också som om avslutningen mer skulle stökas över, och att hon ibland nästan tog köparnas parti.
  • Rut G
    Rut G skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    allt har fungerat mycket bra! är mycket nöjd.
  • Evelina K
    Evelina K skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi fick ett proffsigt bemötande och snabb återkoppling. Enkel att ha att göra med.
  • Filippa F
    Filippa F skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Flexibel och påläst. Positiv och lugn.
  • Hans L
    Hans L skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket gott bemötande och han levde mer än väl upp till förväntningarna med ett gott bemötande både till oss som säljare och till köparna och gav oss goda råd i försäljningen så mycket goda upplevelser av Ola som mäklare.
  • Eva A
    Eva A skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Första intryck,en mycket trevlig,enegifylld mäklare.,därför valde vi henne.
    Men vi tycker att efter försäljning och arvode utbetalt så är det inte lika stort engagemang när man vill något.
  • Bonnie C
    Bonnie C skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra, kunnig och professionell. Lägg av. Var glad att jag skriver något alls!
  • Anne G
    Anne G skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt tillgänglig och med mitt intresse i centrum. Trevlig och kunnig. Ett mycket bra bollplank när beslut skulle fattas.
  • Michael B
    Michael B skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Duktigt genom hela processen! Bra kontakt och alltid ärlig!
    2017-04-26 Johanna N svarar Michael B
    Hej Michael :) Tack snälla för din rekommendation. Vi ses och hörs snart. Ha en härlig Valborgshelg// Johanna
  • Gert-yngve C
    Gert-yngve C skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra med mäklaren på orten som känner till husen och området. Tydlig och rak i kommunikationen, noga att överföra info mellan köpare och säljare.
  • Bertil E
    Bertil E skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hon var allergisk, ställde upp på ett fantastiskt sätt och vi fick från allra första början ett mycket gott intryck av henne och det visade sig vara bättre än så. Vi är MYCKET nöjda med hennes insats som mäklare. Så här långt dra säga då affären ännu inte är helt avslutad.
  • Fahimeh A
    Fahimeh A skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hon varFantastik
    Hon var duktig.
    Hon var snäll.
    Hon var kunnig
    Hon var ansvarfull
    Jag recomenra alla mina väner samarbeta med Fastighetsbyrån.
  • Ann E
    Ann E skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej, Blev irriterad i inledande budgivning på formuleringar i sms. Hade det funnits två lika lägenheter hade jag köpt den andra. Även senare sms uppfattar jag som inte särskilt välformulerat. Blev stundtals väldigt irriterad.
    Skulle inte rekommendera henne vidare.
    FYI, Vi valde Bjurfors att sälja vårt eget hus , sannolikt delvis beroende på detta.
    Tack för ordet.
  • Emelie B
    Emelie B skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi var mycket nöjda med den kontakt vi hade med vår mäklare Josefine Klippberg. Hon var tillgänglig, smidig och gav snabba besked. Framförallt var hon väldigt hjälpsam och engagerad i vår eget husletande!
  • Sara M
    Sara M skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Ja tycker att Sara var superproffsig under hela vår affär. Hon var ständigt glad och trevlig och fick hela affären att kännas mycket trygg.
  • Söllscher
    Söllscher skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Proffsig, lyhörd, kunnig och trevlig.
  • Jan S
    Jan S skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra och korrekt bemötande.
    Jordnära och prestigelöst.
    Kunnig i det geografiska området.
    Offert och villkor uppdaterades
    ej inför försäljningen som ändå genomfördes korrekt och med de villkor vi överenskommit muntligen.
    Lite svag insats i prospektframtagandet.
    Dokumentation och möte i samband med kontraktsskrivning med köparna tillfredsställande.
    Kan rekommenderas vid husförsäljning i Veberöd.
  • Thord L
    Thord L skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har haft en positiv upplevelse av köpet i Veberöd
    Kontakten har varit bra med Rickard Saltin och svarat på de frågor vi haft

Mvh Thord Larsson
  • Hanna A
    Hanna A skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda var väl tillmötesgående och en stor hjälp när jag köpte min lägenhet. Duktig mäklare som fixade en snabb affär!
    2017-04-24 Matilda E svarar Hanna A
    Tack snälla Hanna! Hoppas du trivs bra i lägenheten och lycka till med studierna så håller vi kontakten :-)
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Professionell och med trevligt bemötande. Mycket nöjd.
  • Irene L
    Irene L skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Perfekt bemötande, proffessionell, glad, trevlig ,👍🌻
  • Senan H
    Senan H skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra bemötande! Lätt att nås per mail. Försöker tillgodose köparens behov.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda var mycket kunnig och hjälpsam genom hela försäljningsprocessen. Vi är supernöjda!
    2017-04-24 Matilda E svarar Fredrik J
    Tack Fredrik för superfint omdöme! Det gör mig glad att ni är nöjda :-)
  • Peter M
    Peter M skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    My wife and I were impressed with the way Sara handled our purchase of the flat at Filippavägen 4b and are very grateful for her splendid help.
  • Catarina M
    Catarina M skrev om Hanna Schewenius en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hanna var tillgänglig, svarade på text meddelanden och mail direkt och kunde visa lägenheten när det passade oss. Hon var proffsig och vänlig, och följde upp hela affären med integritet både gentemot oss och säljaren.
  • Peter B
    Peter B skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    kunnig på området o trevlig att ha att göra med.
  • Aron R
    Aron R skrev om Sara Gustavsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sara gav service i världsklass och fick sålt min lägenhet snabbt till ett väldigt bra pris.
  • Filip N
    Filip N skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket bra engagemang och alltid tillgänglig. Högsta betyg.
  • Sune W
    Sune W skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi fick vänta länge på att säljarna kunde visa lägenheten. Men Josefine höll oss informerade och skötte sen visning och kontraktsskrivning bra.
  • Keisha B
    Keisha B skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bara bra tack inget att anmärka på. Väl informerad om objektet och hjälpsam.
  • Jacek T
    Jacek T skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Pålitlig, motiverad, engagerad och mycket vänlig mäklare, Johanna var vår mäklare två gånger. Samma uppfattning varje gång
    2017-04-19 Johanna N svarar Jacek T
    Hej Jacek. Så roligt att läsa er rekommendation. Det var ett nöje att jobba tillsammans med er. Ha en fin vår.

Mårtenstorget 8, 223 51 Lund