Fastighetsbyrån Lund

Fastighetsbyrån Lund

4.8 / 5 baserat på 2015 omdömen
Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds mest central torg - Clemenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Vi arbetar även med styling, med egna duktiga stylister som kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!

Läs vad 2015 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Victor Wernersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-08-07 Verifierad kund
    Bra bemötande och smidig affär.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Södra Sandby
    2022-08-05 Verifierad kund
    Alltid trevligt och lugnt bemötande. Man känner sig trygg för Rasmus är organiserad och har ordning och reda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Victor Wernersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-08-05 Verifierad kund
    Blev så bra bemött av Victor. Insatt och kunnig samt noggrann. Då vi befunnit oss på olika platser när vi gjort vår bostadsaffär så har det gått otroligt smidigt med allting runt omkring. Så nöjda köpare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-08-04 Verifierad kund
    Vanligtvis kan jag va lite kritisk till mäklare, får intrycket av många att de ofta vill hjälpa dig för enbart egen vinning. Så var det inte med Mikaela. Vi träffades första gången drygt ett halvår innan försäljningen för en värdering och fick en god känsla redan då! Hon var proffsig och trevlig i sitt bemötande och man fick intrycket av att hon är mäklare för att hon älskar sitt jobb och drivs av att hjälpa andra. Jag hade förväntningen att hon skulle ge spekulanterna en god och trygg känsla kring bostaden och att hon skulle vara samarbetsvillig gentemot oss säljare vilket Mikaela verkligen levde upp till. Alla vill tjäna pengar och Mikaela förmedlade strategin på ett snyggt och bemötande sätt för det skulle bli bästa utfall för både henne som mäklare och oss som säljare, vilket det till slut blev! Trots sin semester var hon lösningsorienterad och kontaktade hennes kollegor och tog egen fritid att ringa både mig och de slutliga köparna för en sista förhandling. Är väldigt nöjd med Mikaela och ger henne och även Fastighetsbyrån i Lund högsta betyg
    2022-08-02 Verifierad kund
    Enkel, trevlig, kunnig. Rekommenderar absolut!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-08-01 Verifierad kund
    Mikaela var mycket trevlig och säker på sitt jobb, vilket gjorde min upplevelse väldigt trygg.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Sofiaparken
    2022-08-01 Verifierad kund
    Trevlig och väldig engagerad mäklare. Duktig att besvara på frågor och lätt tillgänglig. Högt rekommenderad.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Norra Fäladen
    2022-08-01 Verifierad kund
    Saklig och hjälpsam, med bra svar på alla frågor!
    2022-08-01 Verifierad kund
    Hej, Rasmus var/är mycket trevlig och bemötte mig bra.

Mina förväntningar var att:

- få en strategi presenterad
    - tydliga förutsättningar efterhand försäljningen framskred
    - tydliga avstämningar efter visningar
    - tydlig kommunikation mellan mäklare/säljare och sedermera köpare

Tyvärr fick jag känslan av att inte jag eller min lägenhet inte alls var av intresse/betydelse för mäklaren att sälja och denna känsla bygger jag på den vidare sporadiska kontakten vi hade där jag många gånger inte kände förtroendet att det skulle gå bra tyvärr.

Jag är lite besviken och förvånad faktiskt.

Slutligen, Rasmus är mkt trevlig men jag är lite förvånad med hur detta sköts.

Matthias
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Julia Nyman en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Kobjer
    2022-07-30 Verifierad kund
    Julia har tillsammans med sin säljare Moa skött affären väl - allt från den initiala visningen till signeringen av köpet. Det fanns ett visst informationsglapp mellan mäklare och säljare, men det åtgärdades genom god mailkontakt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-07-30 Verifierad kund
    Smidig och enkel försäljning. Allt gick enligt planerna.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande både via telefon och i verkligheten. Mikaela var precis som man förväntar sig av en mäklare.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Trevlig och effektiv. Rak och ärlig. Försäljningen gick snabbt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-07-29 Verifierad kund
    Rasmus har gjort ett bra intryck på oss. Under köpet så har han förmedlat våra frågor och säljarens frågor på ett mycket bra sätt och återkopplat snabbt. Han har levt upp till våra förväntningar och kan rekommendera andra att använda er i framtiden.
    2022-07-27 Verifierad kund
    Jag blev bemött på ett väldigt trevligt sätt av mäklaren
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-07-26 Verifierad kund
    Varmt bemötande, tydlig kommunikation och snabb på att återkoppla vid frågor.
    • Värpinge
    2022-07-21 Verifierad kund
    Mycket professionellt och positivt bemötande!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-07-17 Verifierad kund
    Johanna är väldigt sympatisk person som man får bra förtroende för. Hon är positiv och känns ärlig. Hon är duktig på att coacha oss och våra förväntningar, både när vi köpte och sålde vår lägenhet.
    Hej Sanna. Stort tack för din fina rekommendation. Det är ett väldigt roligt jobb jag har som får hänga i fantastiska våningar och träffa härliga människor. Ha en fortsatt fin sommar så ses vi och hörs. Johanna Nyström
    • Nöbbelöv
    2022-07-13 Verifierad kund
    Jobbar aktivt för att få till en så god försäljning som möjligt. Dialog och tydlighet om alla steg i processen. Vi hade en högre förväntan på pris, men utifrån att det gick över till köparens marknad, så är vi ändå nöjda och glada att vi fick lägenhet såld i tid.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Bra kontakt och kommunikation
    2022-07-05 Verifierad kund
    Bra info i annons och lätt att komma i kontakt med mäklare. Rasmus var på semester så vi fick mycket bra support från Marie Louise Nilsson istället och är mycket nöjda med hennes bemötande och support.
    2022-07-04 Verifierad kund
    Träffade inte Mikaela förrän vid signingen. Hade kontakt med henne innan dess, både på telefon, sms och mejl. Och hon skötte det helt perfekt. På visningen mötte vi en trevlig kollega som snabbt ställde upp och visade lägenheten när Mikaela inte kunde. Mikaela återkom snabbt efter visningen och svarade på våra frågor och skickade dokument som vi saknade.
    Mikaela har ett trevligt, professionellt bemötande och inger förtroende.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Our experience with Mikaela is purely positive.
    She was very friendly, helpful and patient (we had many questions since the housing business in Sweden is new to us).
    2022-06-29 Verifierad kund
    Hon är en trevlig , glad och positiv mäklare, som kan sitt jobb på bästa sett. Jag rekommenderar henne till alla.
    2022-06-29 Verifierad kund
    service minded och med bra kunskap om den lokala bostadsmarknaden. Trygg och säker process hos bra mäklarfirma.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Trygg, tillgänglig och förtroendegivande.
  • sålde sitt hus med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-06-27 Verifierad kund
    Vi blev utmärkt bemötta av Rickard.
    Höga förväntningar, vilka han levde upp till
    Rickard levererade med en förhandsvisning för tidigare spekulanter, som köpte huset innan visning, vilket besparade oss mycket besvär.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Snabb och serviceminded. Trevlig och hjälpsam
    2022-06-26 Verifierad kund
    Väldigt trevlig, levde upp till förväntningarna. Gjorde verkligen allt hon kunde för att få oss nöjda med försäljningen. Vilket vi blev.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Julia Nyman en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-06-25 Verifierad kund
    Julia har gjort ett mycket bra jobb! Hon har agerat proaktivt och ansvarsfullt vilket resulterade i en bra affär!
    Vi är mycket nöjda!
    Tack för ditt omdöme Ulrika. Roligt att höra att ni är nöjda med resultatet och vårt samarbete. Julia Nyman
  • sålde sitt hus med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Veberöd - Dörröd
    2022-06-24 Verifierad kund
    Trevlig tillgänglig smidig!
    Vi är jättenöjda med Rickard Saltin som mäklare 👍
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Julia Nyman en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-06-24 Verifierad kund
    Julia bemötte oss väldigt bra direkt! Man märker snabbt att julia är en väldigt professionell och kunnig mäklare vilket gjorde att det kändes bra och tryggt genom hela förloppet. Vi är väldigt nöjda med Julia som mäklare!
    Tack så mycket för ditt omdöme. Trevligt att höra att du kände att jag på ett bra sätt kunde hjälpa dig genom affären. Julia Nyman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Julia Nyman en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-06-23 Verifierad kund
    Professionell och trevlig. Hela min upplevelse har varit positiv, utmärkt mäklare.
    Tack för omdömet Edward. Kul att höra att du upplevde att det hela gick bra till. Vi hörs av innan tillträdet. Julia Nyman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Brunnshög
    2022-06-21 Verifierad kund
    Andreas is amazing. He was able to help us right from start of the new construction project we were bought with him.

He is an exceptional broker and helped us to the very best. Very crisp and concise with his answers on what ever I have asked me .

We absolutely trust Andreas and Happy to work with him in future too.

I highly recommend Andreas and hope you get benefitted too.

Thank you to Andreas for all the help
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Brunnshög
    2022-06-21 Verifierad kund
    Lysande! Mkt serviceorienterad och professionell.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    2022-06-20 Verifierad kund
    Johanna mötte oss på ett mycket sympatiskt , kunnigt och engagerat sätt under visningen. Hon svarade på alla våra frågor och har varit mycket lätt att få kontakt med därefter.
    Kan varmt rekommendera Johanna!
    / Christina
    Hej Christina. Så glad jag blev när jag läste vad du skrev. TACK. Jag älskar mitt jobb och det är såklart tack vare de fina personer som er som jag träffar. Nu ser vi fram emot terminsstarten och kommande kontakter. Ha en härlig sommar. Vi ses och hörs.// Johanna Johanna Nyström
    2022-06-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och full service hela vägen.Johanna är glad, trevlig och positiv! Hjälpsam, smidig och kunnig! En bra mäklare helt enkelt! Rekommenderas starkt.
    Hej Stefan. Stort tack för förtroendet du visat mig i samband med en försäljning. Jag är väldigt glad för det. Det har varit väldigt trevligt i alla våra kontakter och vi hörs såklart igen. Ha en härlig sommar! Vi ses. Johanna Johanna Nyström
    • Södra Sandby
    2022-06-19 Verifierad kund
    Rickard har varit professionell, närvarande och lett affären i mål på ett snabbt men samtidigt ansvarsfullt sätt utifrån vårt perspektiv. Vi som köpare är mycket nöjda med hur vägen till vårt husköp lagts ut.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Very professional and reply timely when we have questions.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Proffsigt och kunnigt bemötande.
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar.
    2022-06-15 Verifierad kund
    mycket trevligt bemött och väldigt informativ mäklare som lugnt och sansat gick igenom objekt och process.
    kändes mycket bra.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Bra bemötande, och tydligt förklarat
    2022-06-15 Verifierad kund
    Emma is so help to explain in details
    On time get back the answer
    Clear communication
    easy to reach
    explained what to expect and not
    2022-06-15 Verifierad kund
    Detta var min första seriösa visning av en lägenhet. Mikaela bemötte med mycket kunskap och vädjan om att vi skulle ha all information. Så fort jag klev in i ett rum med Mikaela blev jag glad, hon är verkligen en riktigt bra mäklare som är reda för alla frågor med ett bra svar. Skulle inte ha önskat någon annan!
    2022-06-12 Verifierad kund
    Victor har ett trevligt sätt att bemöta sina kunder han är välformulerad och tydlig vilket är viktigt när man gör kanske sin största affär i livet. Har träffat betydligt sämre mäklare i mitt liv oftast är en mäklare lite överlägsen i sitt sätt. Och kan det här det är bra att vara säker på vad man gör men viktigt att lyssna på kunden. Det här var det jag fastnade för angående Victor. Han satte sig inte på några höga stolar utan tog det lugnt och sakligt.
    Han kommer gå långt i livet. Lycka till Victor
    2022-06-07 Verifierad kund
    Väldigt professionellt och trevligt bemötande samt hög tillgänglighet! Jag kände ALDRIG att jag var till besvär och Mikaela har ALLTID ett leende till övers! Hon är fantastisk 🙂
    2022-06-06 Verifierad kund
    Professionell, trevlig och omdömesgill.

Mikaela har på ett smidigt sätt lotsat mig genom hela processen och föreslagit hur vi skall gå vidare.

Jag har endast det bästa att säga om henne och rekommenderar henne gärna henne till andra köpare/säljare.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Trevlig påläst god insyn i föreningen
    2022-06-03 Verifierad kund
    Mycket engagerad mäklare som hjälpt mig genom hela köpprocessen.

Rekommenderas varmt.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Trevlig från första början och kunnig i allt! Väldigt flexibel och tillmötesgående!