Fastighetsbyrån Lund

Clemenstorget 6, 222 21 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds handelstorg Mårtenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Sedan en tid tillbaka har vi ett exklusivt samarbete för styling med HomeLab så din bostad visas alltid från sin finaste sida. Vi kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 878 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

• 2019-11-14

Diane F skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Marie Louise was the real estate agent on our new apartment. She was always extremely helpful, kind, and patient. She was very knowledgable about the apartment and the housing association. She answered all our questions quickly and thoroughly. We felt very confident in buying our apartment with Marie Louise to help. Läs mer
  • Jonas N

2019-11-14

Jonas N skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt en bostadsrätt och det engagemanget och Marie Louises vilja att hela tiden informera oss, har varit mycket bra. Ett snabbt och bra avslut, som vi var nöjda med, hjälper självklart till i den positiva upplevelsen. Läs mer
  • 2019-11-14

Marina D skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rickard är en erfaren och duktig mäklare. Höll oss hela tiden informerade vad som hände. Läs mer
  • Bertil N

2019-11-13

Bertil N skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Karin är allt i genom en duktig, påläst och mycket trevlig mäklare.
    Karin rekommenderar jag gärna till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-11-12

Susann H skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Är jättenöjd med hela upplägget och stöd samt bemötande i processen Läs mer
  • 2019-11-11

Annie P skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte en bostad som inte riktigt besvarade våra förväntningar med vissa försvårande faktorer inför en försäljning. Fick väldigt bra kontakt med mäklaren som var ständigt tillgänglig och gav snabba och bra resultat. Läs mer
  • 2019-11-08

Kalle W skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag sålde en 1:a i Lund och hade kontakt med flera mäklare. Jakob stack ut som den mest professionella samtidigt som han lyckades vara väldigt personlig i sitt bemötande. Så att välja Jakob var ett lätt val. Han höll höll mig uppdaterad under hela affären och avslutade den med bravur utan dess like. Kunde inte varit med nöj och skulle rekommendera honom till alla som tänker sälja en bostad i Lund. Läs mer
  • 2019-11-07

Maria N skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Johanna har hjälpt oss på ett utmärkt bra och trevligt sätt vid vår försäljning av Linnéstaden 12c!
    Med vänliga hälsningar,
    Maria Nordström och Bengt Sjövall Läs mer
    2019-11-07 Johanna N svarar Maria N
    Tack snälla Maria för din fina rekommendation. Vi har ju haft ett bra samarbete och vi ses igen när det börjar närma sig tillträdet. Varma hälsningar från Johanna
  • 2019-11-06

Jörgen V skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bostadsrätt
    Trevligt och korrekt bemött
    Förväntningarna blev som jag trott

En på alla sätt positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-11-06

Elisabeth M skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi köpte en lägenhet via Matilda. Matilda var vänlig, kundorienterad och höll kontakt med oss genom hela köpet så att vi kände oss trygga som köpare. Läs mer

Jessica K skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Super professionellt, snällt och flexibel. Läs mer

Hans-Erik L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Mycket trevlig och hjälpsam.
    Kunnig. Läs mer

Darya A skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hon var proffsig, human & hjälpsam Läs mer
  • 2019-11-03

Nils K skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Marie Louise har hjälpt mig att få sålt min bostadsrätt. Hon har varit mycket engagerad och hållit mig som säljare väl uppdaterad under processen. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2019-11-14 Marie Louise Nilsson svarar Nils K
    Tack för ett gott samarbete!
    Varma hälsningar Marie Louise Nilsson, Fastighetsbyrån
  • Fidan B

2019-10-31

Fidan B skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag köpte en tvåa på sofiaparken 4b . Jag blev bemött på ett professionellt sätt och med ett lugn som var väldigt behagligt och tilllitsgivande. Mina förväntningar var att ha en rak och bra kommunikation vilket jag tycker Matilda hade i alla anseende. Hon var också alltid tillgänglig och förstående i mina frågor mm.

Det var en mycket bra upplevelse och jag hade gärna använt henne i kommande försäljning av lägenheten/hus.

Ett stort tack till Matilda Edbeger!! Du gör ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-10-30

My A skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har både köpt och sålt lägenhet.
    Mäklaren svarade snabbt på mail och i telefon. Lätt att få tag i och snabb
    Engagerad och effektiv. Läs mer
  • 2019-10-30

Noor J skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda är väldigt pålitlig och driven. Hon får hela processen att kännas så smidig då hon är med och driver varje delmoment. Hon har bra koll på marknaden och jag känner mig väldigt trygg när jag har tagit ett beslut ihop med Matilda. Läs mer
  • 2019-10-28

Andrea B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef är mycket tillmötesgående och professionell mäklare. Han gjorde hela sälj-processen lättare och rolig. Skulle rekommendera honom till alla som vill sälja sin bostad. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-28

Frida S skrev om Edita Uzunovic en del av Fastighetsbyrån Lund
    Verkligen proffsig, trygg och lyhörd genom hela säljprocessen av vår lägenhet. Trots lite ”bumbs in the road” kände vi oss aldrig osäkra utan Editas positivitet smittade av sig och man hade alltid ett leende på läpparna efter man varit i kontakt med henne. Vi rekommenderar starkt Edita till alla som går i säljtankar, tror hon kommer överträffa även era förväntningar. Bästa Edita! Läs mer
  • Ingrid K

2019-10-28

Ingrid K skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt ett bostadsrättsradhus. Karin har varit toppen! Hon är engagerad, kunnig, seriös och trevlig och dessutom väldigt lätt att kommunicera med. Vi är supernöjda och hon är den bästa mäklare vi haft! Läs mer
  • 2019-10-27

Marcus L skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund

Lucas L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt tillmötesgående.
    Köpte bostad på Central Park i Lund, otroligt nöjd med Andreas och hur han bemötte mig och min sambo.
    Mina förväntningar blev precis som jag tänkte mig och är hur nöjd som helst. Läs mer

Jörgen N skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har köpt en nyproducerad lägenhet och har därför inte haft så mycket kontakt med mäklaren. Läs mer

Peter L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Trevlig och professionell i bemötande och sitt agerande. Läs mer
  • 2019-10-25

Niki S skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en lägenhet och fick väldigt trevligt bemötande. Professionell och vänlig. Informerade relevant information och var tydlig. Mycket nöjd Läs mer

Hanna L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag köpte en bostadsrätt i Lund av Andreas Hansen. Det var min första lägenhet och han var väldigt hjälpsam och fick mig att känna mig trygg med mitt köp. Blev otroligt bra bemött, både jag och mina föräldrar som var involverade i köpet tyckte att Andreas var proffsig och kunnig. Sammanfattningsvis så är jag otroligt nöjd med hela processen och kunde inte önskat en bättre mäklare till mitt första lägenhetsköp! Läs mer

Jakob G skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Andreas har från första stund varit helt fantastisk, vilken kille! Genom att vara noggrann, lyhörd och ett engemeng utöver det vanliga har Andreas gjort vår bostadsaffär till den absolut bästa. Jag rekommenderar alla att använda sig av Andreas och Fastighetsbyrån i Lund vid din nästa bostadsaffär. Läs mer

Johannes T skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt en 2a på 53 kvadrat. Nyproduktion
    Trevligt bemötande Läs mer
  • Martin L

2019-10-24

Martin L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Tror nog att Andreas gjort de saker han skall i samband med affären. Vi drabbades dock av en del administrativa problem som tyvärr i vår värld faller tillbaka på honom.

Annar stycker jag att Andreas tog väl hand om oss under processen då vi köpte en nyproducerad lägenhet. Läs mer
  • 2019-10-21

Sara B skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har sålt en bostadsrätt på 3 rum och kök. Träffade Rasmus när vi var och tittade på en lägenhet och då fick vi ett gott intryck av honom som säljande mäklare. Vi fick bra utbyte och även snabb hjälp med kontakt av vår bank som samarbetar med Fastighetsbyrån då han skickade oss ”bakvägen”.
    Vi kände att det var rätt person för oss, han är drivande och framåt men inte för på utan lät oss bestämma/besluta utan att leda in oss på en viss väg.

Bra människoläsare och kunde känna av vilka han skulle satsa på samt att han hade lätt att byta fokus när det behövdes.
    Vi är väldigt nöjda med helheten och med Rasmus som mäklare! Läs mer
  • 2019-10-18

Lotten L skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    LGH Lund 2 rum. 56 kv.

Jag har fått en mycket bra uppfattning av Ola som mäklare, han är lugn, pålitlig och fick affären tryggt i hamn och kom med många goda tips på vägen. Tack för allt! Läs mer
  • NIKOLA Z

2019-10-16

NIKOLA Z skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte en bostad genom Yosef. Han var väldigt professionell, påläst och fick mig att känna mig trygg genom hela processen.! Läs mer
  • 2019-10-16

Anna B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef är en kunnig och pålitlig mäklare. Lätt att komma i kontakt med, snabb och effektiv. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2019-10-16

Maria K skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Försäljning av liten bostadsrätt. Hade endast kontakt med Rasmus vid skrivning av upplåtelseavtalet eftersom annan delägare av bostadsrätten hade huvudkontakten. Rasmus var mycket trevlig, professionell och noggrann då handlingarna för upplåtelsen gicks igenom. Läs mer
  • Johanna B

2019-10-14

Johanna B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Yosef är en stigande stjärna när det kommer till fastighetsförmedling. Genom att använda sitt kontaktnät kunde Yosef få till en smidig försäljning av min lägenhet till ett fantastiskt bra pris. Jag kommer rekommendera Yosef till alla jag känner då han helt klart är rätt mäklare om man värdesätter ett högt slutpris. Du är bäst Yosef! Läs mer
  • 2019-10-14

Ilka Leoni Magdalena A skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Professionellt och engagerat arbete, positiv anda samt kontinuerlig info och kunddelaktighet genom hela säljprocessen. Rekommenderar Karin varmt! Läs mer

Elodie D skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    I purchased an appartment. Mathilda was reactive and patient. She always took the time and she is relaxed despite the stress the situation cn generate for the customers Läs mer

Olof W skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har köpt min första bostadsrätt via Fastighetsbyrån och med hjälp av Matilda. Hon har varit hjälpsam genom hela köpet och gjort det processen enkel. Läs mer
  • YI L

2019-10-12

YI L skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    She is nice and professional. I had a nice experience with her on the admission. Läs mer

Bertil L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Lyssnande och engagerad mäklare. God kännedom om området.
    Hög social kompetens och väl bemötande.

Rasmus uppfyllde till fullo de förväntningar och krav som vi förväntade oss.

Kan mycket starkt rekommendera Rasmus Läs mer

Josip A skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Riktigt bra..både köpt och sålt via Rickard.. väldigt nöjd..otrolig tillgänglighet Läs mer

Andreas K skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Otroligt duktig och kompetent mäklare som gjorde ett utmärkt jobb!
    Rekommenderar verkligen Jakob för alla som söker efter en mäklare. Om en ny försäljning kommer att ske i framtiden kommer inte mitt val av mäklare vara svårt! Läs mer

Fredrik B skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi stämde träff med Yosef efter personlig rekommendation och förstod snabbt att han har en fallenhet för sitt yrke som är få förunnat. Kombinationen av en otroligt hög arbetsmoral och en naturbegåvning för förhandling gör Yosef oslagbar. Vi är mer än nöjda och kommer anlita Yosef igen.

Tack Yosef – du är en stjärna! Läs mer
  • 2019-10-09

Mohammad A skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har köpt en och sålt en (lägenheter). Yosef är trevlig, engagerad och professionell. Jag är nöjd!
    naturligtvis rekommenderar jag honom Läs mer
  • 2019-10-09

Ida E skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Karin är kompetent och kommunikativ som ser möjligheter i objekten. Hon har ordning och reda och är energisk men lyhörd.

Belåten både som köpare och säljare! Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-10-08

Birgitta D skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har sålt en bostadsrätt
    Mäklaren har ett profisionellt sätt.
    Förväntningar ok. Läs mer
  • 2019-10-08

Ted V skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt ett parhus som är en bostadsrätt.

Så fort jag ringde,sms:a eller mailade återkopplade Richard alltid inom kort. Annars hörde vi inte så mkt från honom.
    Men helhetsintrycket var bra, visningar genomfördes, kontrakt blev skrivet och alla är nöjda. Läs mer
  • 2019-10-07

Steve P skrev om Yosef Halim en del av Fastighetsbyrån Lund
    Allt har varit jättebra. Yosef har tagit sig tid och gjort arbetet på ett jättebra sätt. Han har haft kundperspektivet Läs mer
  • 2019-10-06

Karin K skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har haft en väldigt god erfarenhet av denna mäklare. Svarar snabbt på telefon och mail, ger tydliga svar och hur försäljningen ligger till. Läs mer
  • 2019-10-05

Love S skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi sålde ett bostadsrättsradhus i Lund och hade sedan tidigare förberett med foto och objektsbeskrivning genom Fastighetsbyråns tjänst ”På gång”. Detta tillsammans med Emmas engagemang gjorde att vi kunde få ut huset väldigt snabbt från att vi tog kontakt, trots att vi ville ta nya exteriörbilder.

Emma har varit väldigt tillmötesgående, engagerad, hjälpsam och service minded genom processen. Dessutom har allt gått väldigt snabbt och Emma har varit tillgänglig hela tiden och svarat snabbt på frågor.

Vi fick huset sålt efter fem dagar innan ordinarie visning till ett pris som vi var mycket nöjda med.

Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Lund samt Emma som mäklare! Läs mer
Rickard Saltin