Fastighetsbyrån Lund

Fastighetsbyrån Lund

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds mest central torg - Clemenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Vi arbetar även med styling, med egna duktiga stylister som kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!

Läs vad 1617 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-08-04
    Förtroendet ingivande intryck.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-08-03
    Vi upplever Mikaela som en kompetent, lyhörd mäklare med mycket stor känsla för service för både säljare och köpare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Killander en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-08-02
    Utmärkt bemötande genom hela köpprocessen.Tillgänglig trots att affären skedde under sen fredagkväll samt under lördagen. Jättetrevligt och professionellt bemötande. Skulle gärna anlita Mikaela vid egen lägenhetsförsäljning.
    2021-08-02
    Jag tycker vi fick ett bra bemötande och bra hjälp när vi köpte lägenheten
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Råbylund
    2021-07-30
    Utmärkt hittills (köpet är icke slutfört än)
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-30
    Alltid korrekt och positivt bemötande. Snabba svar. Ett nöje att ha att göra med honom. Kommer att rekommendera honom!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-28
    Jakob har varit professionell under hela processen. Det har varit ett härligt och gott bemötande, med hög trovärdighet och tillförlitlighet! Min upplevelse av försäljningen av min lägenhet på Stora Fiskaregatan 15D har bara varit positiv!
    2021-07-28
    Jag har fått ett mycket bra och professionellt bemötande från Joel och han har varit tillgänglig även under vad som vanligtvis är semestertider. Joel har kommit med bra råd och rekommendationer som har lett till en snabb och smidig affär. Han har gjort det lilla extra för att hjälpa mig som säljare och jag kan med gott samvete rekommendera honom till andra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-26
    Hon har varit snabb och proffsig och givit mig bra råd inför försäljningen. Blev snabb affär med ett bra slutpris. Jag är mycket nöjd
    • Väster
    2021-07-25
    Fick en tydlig beskrivning av hela processen och blev bemött på ett mycket bra sätt. Fick även en tydlig beskrivning av bostaden där alla detaljer beskrevs noggrant.
    2021-07-25
    Rapp och korrekt. Utmärkt uppföljning.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-23
    Mycket bra, alltid lika hjälpsam och trevlig !
    Återkopplar snabbt!
    2021-07-22
    Ordning o reda proffesionellt.
    2021-07-21
    Bra och proffsigt bemötande av mäklaren. Levde upp till våra förväntningar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-21
    Proffsig, inlyssnande och effektiv!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-21
    Trevligt bemötande, första gånger vi köper. Förstående och gav ett seriöst intryck. Hjälpsam över telefon och mail! Uppskattas.
    • Järnåkra
    2021-07-20
    Ger ett lugnt och tryggt intryck. Hjälpsam.
    2021-07-20
    Bra och snabb återkoppling.
    Snabb uppföljning på frågor.
    Bra tillgänglighet trots semester.
    Tydlig genomgång av process.
    Affär inte slutförd ännu så än kan inte totala betyget ges men hittills väldigt bra mäklare.
    2021-07-20
    Vårt samarbete med Fastighetsbyrån har hitintills varit utmärkt, men jag vill att bedömningen göres när affären är helt genomförd
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-19
    Hade ett trevligt bemötande och kunde svara på våra frågor.
    Alltid tillgänglig när vi hade funderingar kring bostaden eller köpet.
    2021-07-19
    Professionellt, vänligt, kundtillvänt 👍🏻😃
    Hej Fredrik. Från alla på vårt kontor vill jag säga , TACK för de fina orden och din rekommendation. Vi önskar dig en fortsatt skön och fin sommar.//Johanna Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-12
    Mycket professionellt i alla delar av försäljningen.
    Bra återkoppling hela tiden.
    Betyg utmärkt ++
    2021-07-09
    Kan varmt rekommendera mäklare Marie Louise Nilsson. En extremt kunnig och professionell mäklare, med stort engagemang och lyhördhet. Min bostadsförsäljning gick som på räls genom hela processen!
    • Genarp
    2021-07-09
    Mycket kompetent och tillgänglig mäklare vilket har varit viktigt i vår process.
    • Genarp
    2021-07-09
    Trevlig och Lyhörd för våra önskemål . Kompetent och behaglig samt nåbar och serviceinriktad.
  • köpte sitt hus med hjälp av Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-09
    Good first impression, very polite and kind and open! Feel very welcoming and offer his help and service if we needed it at the house viewing!
    During the process very helpful and "serviceminded" and proffesional!

We are very pleased with Ola!
    2021-07-08
    Jag tycker att Rickard har varit bra och trygg att ha med sig i försäljningen. Det har funkat jättebra för oss!

Jag skulle rekommendera Rickard vidare alla dagar i veckan.

Mvh Fredrik
  • köpte sitt hus med hjälp av Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-06
    Bra mäklare med kolla på objekten han förmedlar, väldigt trevlig och hjälpsam.

Vi var på jakt under en längre tid, och Rickard blev naturligt vår kontaktperson eftersom han har väldigt bra koll på området.

Inget negativt att säga om honom.
  • köpte sitt hus med hjälp av Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Nya Linero
    2021-07-06
    Working with Rasmus was a great experience. Always available, via phone or messages, and passion to explain us anything if we didn't understand. He even put sometime to show the Parhus to us once more.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-05
    Bra bemötande, som förväntat.
    Var energiskt.
    Ibland tog det lång tid att få svar på mail.
    2021-07-05
    Mycket tillmötesgående och hjälpsam. Snabb att återkomma med svar efter kontakt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-07-05
    Maria var mycket kunnig och engerad under hela säljprocessen.
  • Lucie S
    köpte sin lägenhet med hjälp av Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Tuna
    2021-07-03
    Josefine var professionell från första stund. Hon svarade omedelbart på mail och var initiativrik utan att vara för påträngande. Jag hade många frågor och Josefine svarade alltid snabbt och säkert. Under budgivningen, då man som köpare är nervös, var hon alltid korrekt. När köpet gick igenom till slut, tvekade hon inte att skriva den goda nyheten sent på kvällen! Trots att köpet skedde virtuellt har hon under hela resan varit personlig, stöttande och ett utmärkt bollplank. Josefin är enToppen mäklare!
    2021-06-29
    Mycket bra från första träffen och hela vägen fram. Absolut inget att klaga på. Och vi hoppas det fortsätter tills vi slutfört försäljningen och överlämnandet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-06-29
    Superproffsigt bemötande av under hela processen. Nästa gång jag säljer en bostad kommer jag ringa Rasmus direkt. Kan varmt rekommendera.
  • köpte sitt hus med hjälp av Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Södra Sandby
    2021-06-28
    Bra bemötande. Hela affären gick smidigt.
    • Dalby
    2021-06-27
    Korrekt och trevlig. Inget mer speciellt att tillägga .
    • Råbylund
    2021-06-26
    Vid alla kontakter har jag blivit mycket bra bemött, har jag inte fått kontakt när jag sökt mäklaren har hon alltid väldigt snabbt kontaktat mig.
    Jag har köpt en nybyggd lgh för första gången, mycket har varit nytt för mig. Jag har fått bra information och bra stöd.
    Flyttar från Kiruna till Lund vilket har sina svårigheter, mäklaren har samarbetat med min dotter som bor i Lund vilket har gett mig ett gott stöd.
    Karin Klasdotter
    Hej Karin. Så glad jag blev när jag läste din fina rekommendation. STORT TACK för dina fina ord och det fina omdömet. Vi önskar dig hjärtligt välkommen till vårt vackra Lund. Ha en fortsatt skön sommar/ Fastighetsbyrån Lund via Johanna Fastighetsbyrån Lund
  • Bengt J
    köpte sin lägenhet med hjälp av Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-06-24
    Johanna hjälpte mig att genomföra köpet av Klostergatan 8b på ett helt igenom proffsigt sätt. Har lärt mig att förvänta mycket av mäklarna på Fastighetsbyrån och Johanna lever med råge upp till det.
    Hej Bengt. Stort tack för denna fina rekommendation - jag blir såklart jätteglad. Nu är det inte långt kvar tills ni äntligen får flytta in till er nya fina bostad. Vi hörs snart! Ha det fint tills dess :// Johanna Johanna Nyström
  • Bengt J
    sålde sitt hus med hjälp av Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Gunnesbo
    2021-06-24
    Mycket trevlig och omtänksam. Professionell och mycket noggrann. Allt från första mötet till stylingen och sen försäljningen har gått fantastiskt bra.
    2021-06-22
    Väldigt vänligt och professionellt.

Våra förväntningar blev uppfyllda bättre än vi önskade det.

Det var tur att vi träffade Mikaela Killander, fast det blev på hennes initiativ. Hon skickade ett kort i vilket hon presenterade sig och vi fastnade vid henne.
    2021-06-21
    Joel är professionel och svarar snabbt på all typ av kommunkation. Är väldigt nöjd med hans arbete under säljprocessen!
    2021-06-21
    Vi har helt igenom goda erfarenheter av vår kontakt med Joel. Han har från första stund på ett alltigenom trevligt och professionellt sätt lotsat oss igenom vår lägenhetsaffär. Ett nöje att ha att göra med honom!
    • Arenaparken
    Professionell och kommunikativ.
    Snabb återkoppling och vänlig genom hela processen.
    Lyssnade till vårt behov och möjliggjorde köp av vår drömlägenhet.
    2021-06-18
    Man skall kombinera kompetens med artighet och bra känsla för kontexten. Well done Joel!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Joel Carlberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    2021-06-18
    Trevligt, korrekt, informativt, sa inget mer än det han visste. Känns trovärdig.
    Professionellt och strukturerat
  • köpte sitt hus med hjälp av Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Annehem
    2021-06-18
    María var tydlig från och med när vi träffades för visning, hon visade och gav oss information om huset.
    Var snabb att svara på våra frågor under budgivning och efter.
    Hon var snäll och professionellt.
    • Arenaparken
    2021-06-17
    Engagerad, kunnig, saklig och trevlig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    • Väster
    2021-06-17
    Det jag framförallt uppskattade med Maria var att hon var tydlig och hjälpsam under alla steg i processen!