Fastighetsbyrån Lund

Clemenstorget 6, 222 21 Lund — Visa karta

Välkommen till en rörlig och expansiv bostadsmarknad: Lund!

Vi på Fastighetsbyrån tycker det är spännande att följa arbets- och bostadsmarknaden här i området och Lund är en centralort på många sätt. Härifrån går smidiga kommunikationer till både Malmö och Köpenhamn och det finns ett stort utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Universitetet och mobiliteten i Öresundsregionen bidrar till rörelse på bostadsmarknaden.

Vårt kontor hittar du på Lunds handelstorg Mårtenstorget. Vi har även ett kontor i Veberöd. Hos oss får du som är intresserad av att köpa en fastighet eller bostadsrätt tillgång till all information du kan tänkas behöva och du som vill sälja får bästa exponering av ditt objekt. Sedan en tid tillbaka har vi ett exklusivt samarbete för styling med HomeLab så din bostad visas alltid från sin finaste sida. Vi kan erbjuda allt från konsultationer och exklusiva uppmöblering till marknadens bästa priser.

Boka gärna en tid för en kostnadsfri värdering eller ett möte!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 902 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lund

Simon Elias Alexander A skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Allt kändes väldigt okomplicerat och ärligt med Rasmus. Precis vad jag behövde vid denna försäljningen! Kan verkligen rekommendera. Läs mer

Sebastian G skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt bostad i lund 1 studie på 35 m2, trevligt bemötande som vanligt. Blivet uppdaterad och involverad under förhandlingens gång. Allt detta var som jag förväntat mig av Johanna eftersom jag varit i kontakt vid andra tillfälle med henne.så inte utan orsak att jag valde just henne. Tror detta är en bra sammanfattnig. Läs mer
    2020-01-29 Johanna N svarar Sebastian G
    Stort tack för din fina rekommendation och ett mycket bra samarbete. //Johanna

Sofia H skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rickard har varit mycket bra att ha att göra med, flexibel, ärlig och lösningsorienterad! En synnerligen rekommenderbar mäklare således. Läs mer
  • 2020-01-28

Sebastian B skrev om Josefine Klippberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Är väldigt nöjd med Josefine hon har levererat bra och jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-01-27

Anita C skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda hjälpte oss att sälja en bostadsrätt/lägenhet. Hon är väldigt trevlig och professionell, gjorde verkligen sitt yttersta med allt vi behövde hjälp med. Hon levde upp till våra förväntningar och mer! Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2020-01-27

Vera W skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt en etta, 37 kvm, Östra Torn, Lund
    Jag har blivit professionellt bemött d v s Rasmus lyssnade in noggrant, var tydlig vilka regler och lagar som gäller, gav ett förtroendeingivande intryck. jag fick svar på alla mina frågor.
    Sammanfattningsvis kan jag säga att om jag skulle vilja sälja/köpa en bostad igen skulle jag vända mig till Rasmus. Läs mer
  • 2020-01-26

Anna K skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt brf
    Bra bemötande
    Fick svar på det jag behövde
    Allt gick jättebra och smidigt Läs mer
  • Anja N

2020-01-26

Anja N skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt vår lägenhet !
    Emma fixade allt till oss, vi behövde inte tänka på något sådan service önskar man att det hade funnits överallt, vi är tacksamma för Emmas service vilken tid vi än ringde och undrade fanns hon tillgänglig! Nu ser vi bara framemot överlämningen . Läs mer
  • 2020-01-25

Martin H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rasmus har varit med vid köpet av vår villa samt försäljningen av vårat radhus.

Vi hade bra dialog och vi kände oss väldigt nöjda med både köp och försäljning.

Väldigt bra samarbete utan en massa konstlat säljarsnack. Läs mer
  • 2020-01-23

Anna H skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte hus där Rasmus var mäklare och han sålde sedan vår bostadsrätt.
    Trygg, kunnig, proffsig och förtroendegivande i både köp och sälj av bostad.
    Rekommenderas med högsta betyg!
    Anna Läs mer
  • 2020-01-20

Ritva R skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Lite för mycket sälj
    felaktig info om p-plats-pris Läs mer
  • 2020-01-19

Jörgen T skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt bostadsrätt i Lund. Allt flöt på snabbt och effektivt. Matilda hade utmärkta kunskaper om objektet och handläggningstiden var kort. Inga problem med tider som passade alla. Läs mer
  • 2020-01-19

Matilda L skrev om Rasmus Asterhed en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte en lägenhet och Rasmus var mäklare. Det var mitt första bostadsköp så har ingen erfarenhet av någon mäklare tidigare men skulle säga att vi fick väldigt bra hjälp. Finns inget jag skulle vilja ha annorlunda, han var professionell och samtidigt lättsam och ärlig. Läs mer
  • 2020-01-18

Thomas E skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt tvåa i Lund.
    Mycket bra bemötande, service och marknadskännedom! Mycket trevligt och förtroendegivande intryck och bemötande.
    Levde fullt upp till våra högt ställda förväntningar! Läs mer
    2020-01-20 Johanna N svarar Thomas E
    Stort tack för din fina rekommendation och bra samarbete. Vi hörs och ses snart. Ha en fin dag// Johanna
  • 2020-01-15

Jonathan K skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Det kändes som han gjorde allt det bästa för oss hjälpte oss på alla sätt att få en bra upplevelse. Han gick verkligen den extra milen för att få till ett avtal som vi var nöjda med. Läs mer
  • 2020-01-14

Niclas B skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Pålitlig, trevlig och har inget att anmärka på min försäljning. Läs mer
  • 2020-01-13

Hulda A skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bra fastighetsmäklare som jag gärna rekommenderar till andra. Läs mer
  • 2020-01-09

Johanna K skrev om Edita Uzunovic en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har köpt en lägenhet via Edita.Hon var rakt igenom proffsig, kunnig, lyhörd och oerhört service minded, med andra ord en perfekt samarbetspartner att ha vid en sådan stor affär som lägenhetsköp är. Läs mer
  • 2020-01-08

Joanna W skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har köpt en lägenhet och är supernöjd med mäklare från visningen till tillträden. Väldigt strukturerad och omtänksam! Läs mer
  • Anita J

2020-01-02

Anita J skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har sålt ett hus på landet det blev sålt mycket snabbt
    Jag blev mycket bra bemött av mäklaren
    Mäklaren levde verkligen upp till mina förväntningar
    Det var mycket trevligt att ha Karin som mäklare
    hon är glad och positiv

Jag är mycket nöjd
    Tack för hjälpen Karin

MVH Anita Jönsson Läs mer
    Karin E gillar detta
  • 2020-01-01

Matilda M skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi fick hjälp att köpa en lägenhet i Lund och det gick smidigt och bra. Vi fick svar på alla frågor och det som hon inte kunde svara på direkt tog hon snabbt reda på och återkopplade. Det var ett trevligt bemötande och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-01-01

Kristin M skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har köpt bostadsrätt i Lund. Fick ett mycket bra bemötande av Emma Flodberg. Hon kunde svara på våra frågor, snabbt och engagerat och lotsade oss på ett smidigt sätt genom hela bostadsköpet. Vi är mycket nöjda med Emma Flodbergs insatser i denna bostadsaffär och kan rekommendera denna mäklare till andra. Läs mer
  • 2019-12-31

Marit H skrev om Matilda Edberger en del av Fastighetsbyrån Lund
    Matilda, har hjälpt oss genomföra köpa av bostadsrätt på Klostergården i Lund. Hon har varit väldigt hjälpsam och snabbt svarat på frågor vi haft via mail eller telefon. Matilda framstår som kunnig inom sitt område. Läs mer
  • 2019-12-29

David M skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Kunnig professionell och härlig! Läs mer
  • 2019-12-28

Sara J skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rikard är bäst helt enkelt. Kompetent och väldigt duktig Läs mer
  • 2019-12-27

Victor T skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpt bostad. Väldigt trevligt bemötande, Marie Louise var kunnig och oerhört hjälpsam. Överlag väldigt bra. Läs mer
  • 2019-12-25

Erik Ö skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob har känts närvarande och genuint intresserad av att vår bostadsaffär skulle blir smidig och bra.

Vi tycker att Jacob har gjort vår affär bättre. Både före och efter tillträdet. Läs mer
  • 2019-12-25

Gull-maj Maria D skrev om Ola Holgersson en del av Fastighetsbyrån Lund
    En mycket duktig och trevlig mäklare som ombesörjer allt vad som var gällande av husförsäljningen Läs mer
  • Alexander C

2019-12-23

Alexander C skrev om Marie Louise Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag sålde en Etta i Lund.
    Marie-Louise verkade taggad på att sälja min bostad och gav en tydlig plan för hur vi skulle gå till väga. Därför valde jag henne framför andra jag hade möte med.
    Marie-Louise placerade värderingen väldigt korrekt, men vi valde efter diskussion mellan oss två att lägga ut lägenheten för ett lägre pris. Den sålde för det värderade priset, alltså över utgångspriset.
    Vi diskuterade veckoatligen om vad nästa steg var, hur vi skulle komma runt eventuella problem och tillsammans med en öppen dialog gjorde vi allt rätt. Jag använder ordet Vi, för att jag kände mig delaktig i processen.
    Allt som allt var det en väldigt positiv upplevelse, det gick snabbt och smidigt till den bästa affären jag hade kunnat få. Rekordpris för mitt våningsplan. Läs mer
  • 2019-12-22

Christine L skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Vi har köpt en bostadsrätt på Finalgatan i Lund.

Med vetskap om att vi köpte en bostadsrätt "på papper" dvs ej varit och sett den kunde Fastighetsbyrån varit mer proaktiv vad gäller bilder, information om tillval och beskrivning. Överlag stor brist på bilder.

Avtalet vi fick på papper hänvisade till ett antal handlingar, några av dessa saknade vi såsom bofaktablad, fullmakt mfl. Vid förfrågan skickades dessa men vissa av dem fanns inte i bifogad länk. Lämpligt om säljaren kontrollerar innan utskick.

Ett avslutssamtal med kunden vore lämpligt att genomföra.

Trevligt bemötande av mäklaren vid kontakt. Läs mer

Anita P skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpet gällde en bostadsrätt i Central Park i Lund. Lägenheten på 1 rok ska disponeras av vår son. Vi fick ett mycket gott bemötande av Andreas. Han var lättillgänglig och gav tydlig och uttömmande information vid våra möten. Processen gick smidigt.
    Har bara positiva erfarenheter av kontakten med Andreas. Läs mer

Christer M skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej, arbetet i samband med köpet av lägenheten på/i Central Park i Lund har varit bra. Dock blev jag besviken när han också dök upp i samband med Aroma-lund. Det verkar vara dåligt skött (förmodligen inte från Adreas sida). Läs mer

Rima B skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Alltid hjälpsam och snabb att svara på våra frågor. Läs mer

Kerstin Inga-Stina J skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Egentligen haft ganska så lite kontakt men de som varit har varit helt Ok. Jag har inte heller haft behov av ytterligare kontakt. Läs mer

Ingmar P skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Andreas Hansen har inte varit aktiv i förmedlingen av den bostad vi köpt på Central Park i Lund utan det var en kollega på Fastighetsbyrån som skötte det. Läs mer

George B skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    köpt ett hus
    Han var bra och tydligt
    ja han var bra och tydligt med allt som vi behöver
    han kan sitt jobb Läs mer

Sandra W skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Har köpt en lägenhet i central park etapp 3! Vi har varit mycket nöjda med Andreas! Läs mer

Tobias P skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt bra bemötande och god kommunikation genom hela köpesprocessen! Läs mer

Ebba A skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jag har köpt en nyproduktion på 33 kvm. Jag är väldigt nöjd med mötena med mäklaren Andreas och rekommenderar både honom samt fastighetsbyrån till de som är på jakt efter att köpa eller sälja bostad. Läs mer

Casper B skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Lyhörd och serviceinriktad mäklare. Keep up the good work Andreas! :) Läs mer

Stefan O skrev om Andreas Hansen en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hög serviceanda. Trevligt bemötande.
    Man kände att man var viktig och att man fick sina frågor besvarade snabbt. Kändes inte som att de till varje pris måste sälja. Läs mer
  • 2019-12-18

Erik A skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob är en trevlig och mycket kompetent mäklare. Han är inkännande och förtroendeingivande och vi är väldigt nöjda med att ha anlitat honom. Läs mer
  • 2019-12-16

Kim E skrev om Jakob Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Lund
    Jakob är en genuin och kunnig mäklare, dessutom en väldigt trevlig person. Jag blev bemött på ett respektfullt och seriöst sätt trots min unga ålder vilket jag upplever få andra mäklare har bemött mig på. Vi hade hela tiden god kontakt, inga frågor kändes dumma att ställa och jag kände mig delaktig i hela processen som köpare. Jag hoppas Jakob är kvar när jag bestämmer mig för att sälja och jag hade rekommenderat honom till alla som både vill köpa och/eller sälja bostad. Läs mer
  • 2019-12-16

Kim C skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Hej
    Vi sålde en bostadsrätt i Lund.
    Fick ett väldigt bra bemötande och intryck av Emma, hon är professionell och kan sitt jobb.
    Våra förväntningar var att det skulle vara lättare att sälja bostaden en det blev, men utgången blev bra och vi fick det vi önskade.
    Jag kan varmt rekommendera Emma till andra säljare och min upplevelse av att sälja bostad är att det blev väldigt nervöst och påfrestande. Läs mer
  • 2019-12-14

Göran O skrev om Johanna Nyström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Köpte en bostadsrätt och rekommenderar gärna mäklaren till andra köpare Läs mer
  • Patrik P

2019-12-14

Patrik P skrev om Rickard Saltin en del av Fastighetsbyrån Lund
    Rickard har på ett mycket proffesionellt vis förmedlat oss en bostadsrätt om 131 kvm. Trots en del "missar" i protokollet från säljaren (OBS ej mäklaren) navigerade Rickard affären och dialogen mellan parterna på ett snyggt vis och fick affären i hamn.

Skulle rekommendera Rickard och använda honom den dagen vi själv ska lägga ut ett objekt till försäljning. Läs mer
  • 2019-12-08

Rebecca S skrev om Maria Abel en del av Fastighetsbyrån Lund
    Bostadsrätt. Maria har varit lätt att få kontakt med, har varit lyhörd och professionell. Läs mer
  • 2019-12-06

Johanna E skrev om Emma Flodberg en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt en 2a i Lund i november 2019. Är så nöjda med Emma som vår mäklare! Hon svarar alltid snabbt när man försöker få kontakt, är anpassningsbar och proffsig i bemötandet!
    Vi är toppennöjda! Läs mer
  • 2019-12-05

Åke B skrev om Karin Ekström en del av Fastighetsbyrån Lund
    Sålt villa
    Bemött på bästa sätt
    Alla förväntningar uppfyllda

Karin uppträder proffsigt och kunnigt samtidigt som personligt och förtroendegivande. Hon har visat stor kunnighet i försäljningens psykologi och har kunnat resonera och förmedla allt på ett pedagogiskt och klart sätt. Har hela tiden varit tillgänglig för ¨dumma¨ frågor. Högsta betyg! Läs mer
    Karin E gillar detta
  • 2019-12-05

Daniel C skrev om Fastighetsbyrån Lund
    Väldigt proffsigt bemötande, kändes mycket bra direkt vi träffades. Läs mer
Rickard Saltin
Matilda Edberger