Fastighetsbyrån Kävlinge

Unionsgatan 5, 244 30 Kävlinge — Visa karta

Nu när avstånden hela tiden minskar tack vare bättre kommunikationer och digitalisering befinner sig flera orter i Kävlinge kommun på praktiskt avstånd från större skånska städer som Lund, Malmö och Helsingborg. I kombination med stor tillväxt genom nybyggnation är området verkligen attraktivt för framtiden.

Fiska gädda eller njut av vackra promenadstråk längs kusten, vi på Fastighetsbyrån i Kävlinge har utmärkt kännedom om det lokala området och den lokala bostadsmarknaden.

Kontakta oss om du vill köpa eller sälja bostad, eller om du har några andra frågor om boende i Kävlinge.

Läs vad 276 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kävlinge

• INGALILL A

2020-06-22

INGALILL A skrev om Fastighetsbyrån Kävlinge
    VARNING!!
    Allt låter väldigt bra tills det väl gäller. Då hjälper han inte till något alls. Ja han skall vara opartisk MEN då ska man som mäklare INTE godkänna att säljarna inte finns på plats vid överlämnandet och inte säga till köparna att kontakta honom om det är något problem. För när papperna är skrivna då skiter han i köparen. Godkänn heller inte att ni inte får kontrollera huset innan ni åker till hans kontor i Kävlinge. Läs mer
    2020-06-22 Fastighetsbyrån Kävlinge svarar INGALILL A
    Hej,
    Jag vill först och främst beklaga att din dotter och svärson har haft ett par problem efter tillträdet.
    Jag tänkte jag ville besvara ditt inlägg för att ge en så komplett bild som möjligt av situationen och helt enkelt bemöta ditt låga omdöme om mig som fastighetsmäklare.

I ert fall anser ni att säljaren har brustit avseende städning och sitt ansvar att hålla efter trädgården mellan kontrakt och tillträde. Rent juridiskt så är det säljaren som helt och fullt ansvarar för att huset överlämnas i överenskommet skick på tillträdesdagen. Fastighetsmäklare har inget ansvar eller rätt att kontrollera eller godkänna städning, trädgårdsskötsel mm. Om säljaren, enligt er, har brustit i detta har ni alla möjligheter att inkomma med en reklamation till säljaren. Vi som fastighetsmäklare hjälper givetvis till att försöka hitta en lösning mellan parterna vid eventuella meningsskiljaktigheter, men vi har INGEN makt eller möjlighet att tvinga någon part till ett åtgärdande eller lösning. Vi måste också hålla oss helt opartiska i frågan. Dvs kan inte parterna komma överens så måste vi hänvisa er att gå via domstol. Något annat kan vi dessvärre inte göra. Ovanstående har vi förklarat för er via telefon vid flertalet tillfällen.

Jag uppskattar att du hör av dig men jag hade önskat att vi hade kunnat ha en mer konstruktiv dialog i ett helt annat forum än detta. Som jag tidigare berättat för parterna så har vi särskilt anställda kundombudsmän på vårt företag som ni självklart har möjlighet att ringa om ni anser att jag eller någon annan mäklare hos oss agerat felaktigt. Vi hade givetvis rättat oss efter deras bedömning om de anser att vi kunde gjort något annat.

Jag hoppas ni fått mer insikt i varför mitt agerande i situationen dessvärre inte hade kunnat vara annorlunda än den varit.
    Hälsningar / Peter
  • 2020-06-21

Christina C skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt en enplansvilla i vinkel. Blev mycket bra bemött av Susanne redan första mötet. Blev rekommenderade att gärna kontakta en annan mäklare också men vi tyckte inte att det fanns någon anledning att göra det för det sa "klick" redan från början.Tycker att Susanne är proffsig, kunnig, ger goda råd,lugnar ner stirriga säljare, har stora kunskaper osv osv Känner oss väldigt nöjda och trygga med vårt val av mäklare. Hon är en person som man verkligen rekommendera till andra _ vilket vi redan har gjort Läs mer
  • 2020-06-19

Shemsi S skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Ansvarsfull tydligt fantastisk BRA Läs mer
  • 2020-06-18

Anders B skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Kanonkille! Proffsig och påläst.
    Köpte och sålde hus via Robert. Läs mer
  • Gunvor S

2020-06-08

Gunvor S skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Jag har sålt ett 1-plans fristående hus.
    Susanne har ett förtroendeingivande bemötande och är mycket kunnig. Hon har stöttat mig när det gällde priset.
    Det känns bra med dem som köpte huset och de verkar helt nöjda
    och Susanne levde helt upp till mina förväntningar.
    Jag rekommenderar henne fullt ut. Läs mer
  • 2020-06-07

Ellen S skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Trevlig och lättsam. Svarade dock inte på telefon,sms eller Mail under helgen vilket jag upplever att andra mäklare har gjort. Men annars superbra Läs mer
  • Eric O

2020-06-05

Eric O skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpte en tomt. Robert är väldigt trevligt och kunnig, lätt att nå och proffsig! Gav dessutom bra synpunkter på vad vi kan tänka på när vi sedan ska bygga hus. Totalt sett är vi mycket nöjda med Robert! Läs mer
  • 2020-05-13

Natalie L skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpte lägenhet. Susanne var mycket trevlig, noggrann och lotsade oss smidigt genom vårt första bostadsköp. Läs mer
  • 2020-05-12

Sandra Emily P skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt en tomt, utmärkt service och bemötande Läs mer
  • 2020-05-03

Peter Rex R skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Håller på att sälja hus.
    Susanne är Professionell och duktig.

Får återkomma med vidare omdöme när försäljningen är genomförd Läs mer
  • 2020-04-24

Pierre P skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Snabb och tillgänglig. Kunnig och påläst. Läs mer
  • 2020-04-17

Jian W skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    I've bought a house in Barsebäck through Robert.
    Robert is very professional and fast response. Läs mer
  • 2020-04-09

Bengt Torvald R skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Klara och raka svar på frågor, bra kundbemötande. Läs mer
  • 2020-04-07

Ingrid Christel Margareta R skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi har fått hjälp av Robert att sälja vår lilla hästgård och det har fungerat mycket bra, raka svar på våra frågor och bra tips inför visning. Läs mer
  • 2020-04-06

Robin G skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Bra bemötande, väldigt engagerad och lättillgänglig.
    Skulle gärna sett mer information kring objektet och detaljer för att det skulle bli 5a

Allt som allt nöjd som köpare👍 Läs mer
  • 2020-04-05

Joakim N skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålde en bostadsrätt.
    Sålde den efter mina önskemål och över vad jag ville ha i pris

Peter är en väldigt bra och trevlig mäklare,jag kommer rekommendera han i framtiden för mina vänner. Läs mer
    2020-04-06 Peter J svarar Joakim N
    Hej Jocke!
    Tusen tack för rekommendationen! :)
    Det är jättekul att du är nöjd. Det har varit en väldigt trevlig affär, har uppskattat kontakten med både dig och Josefin.
    Ni har en väldigt trevlig lägenhet i en bra förening.

Må gott, vi ses!

• 2020-03-24

Nils Anders Roger T skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter är en synnerligen kompetent fastighetsmäklare som i första hand fokuserar på kundnyttan. Ödmjuk, lyhörd, vänlig, jordnära och väldigt kunnig. Återkopplar snabbt på mejl och håller en kontinuerligt uppdaterad i säljprocessen. Han la ner väldigt mycket energi och tid i försäljningen av vårt hus och gav hela tiden raka och objektiva svar på mina frågor. Peter får mina absolut bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-04-02 Peter J svarar Nils Anders Roger T
    Tack snälla Roger, jag uppskattar verkligen din feedback! Det är sannerligen en förmån att få jobba med kunder som er. Det är verkligen kul med så engagerade säljare som ni.
    Jag hoppas att ni kommer väl till rätta. På återhörande :)!
    Peter J gillar detta
  • 2020-03-20

Jennie Sofia Elisabeth L skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter är en mycket duktig och kompetent mäklaren. Han lyssnar på sina klienter och uppdaterat klienten på en mycket bra och pedagogiskt sätt. Läs mer
    2020-03-20 Peter J svarar Jennie Sofia Elisabeth L
    Tack snälla Jennie för recensionen!
    Det har verkligen varit (och är) en förmån att få jobba med er. Ni är de kunder som jag har jobbat med längst tid under mina år som mäklare och jag minns tydligt när vi träffades första gången. Vi ses snart igen!
    Mina varmaste hälsningar till resterande del av familjen.
  • 2020-03-20

Benjamin H skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Mycket bra. Snabb på att svara och alltid trevlig. Fungerade felfritt. Läs mer
    2020-03-20 Peter J svarar Benjamin H
    Hej Benjamin!
    Tack snälla för ditt trevliga omdöme, det uppskattar jag jättemycket :).
    Det var väldigt trevligt att få lära känna er litegrann under processen.
    Hoppas ni kommer trivas riktigt bra i er fina lägenhet!
    Må gott, vi ses säkert i byn.
  • 2020-03-18

Lena Maria J skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålde en ville och upplevde att Robert var mycket aktiv i sitt försäljningsarbete. Höll oss hela tiden väl informerade om var vi befann oss i processen och gav bra tips, stöd och information hela vägen inför fotografering, visning och budgivning. Läs mer
  • 2020-03-15

Ingvar H skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt fastighet bra bemött bra prissatt och uppfyllt jobbig tid men uppmuntrande från Susanne Läs mer
  • 2020-03-15

Inger Ulla-greta F skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Havsnära hus som sålts via Robert.
    Han är proffsig o förtroendeingivande, både för säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-02-24

Anna Camilla E skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt ett hus, trygg inlyssnande proffsig. Bra kommunikation och mycket bra bemötande. Högsta betyg Läs mer
  • 2020-02-21

Lillemor L skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi har sålt en bostadsrätt och köpt en annan.
    Robert har hela tiden uppträtt på ett korrekt och tillmötesgående sätt. Glad, vänlig, uppmärksam utan att vara påträngande, vilket vi uppskattar. Han är kunnig och erfaren. Vi känner att han tagit tillvara våra intressen på bästa sätt, man känner sig trygg genom hela affären.

Toppbetyg alltså. Läs mer
  • 2020-02-17

Ulla B skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt HSB lägenhet 78 kvm, 3:a
    Jag kommer rekommendera Peter till vänner och bekanta, Peter är klar, tydlig och mycket seriös.
    Allt blev över våra förväntningar. Läs mer
    2020-02-17 Peter J svarar Ulla B
    Hej! Tack så jättemycket för ert fina omdöme! Det är väldigt kul att få sådana vitsord. En intensiv försäljningsprocess där det känns som att både köpare och säljare blev nöjda. Stort tack för förtroendet och nöjet att hjälpa till!
  • 2020-02-09

Madeleine R skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Robert är mycket trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-02-09

Valon K skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Mycket professionell och väl bemötande. Han är lugn och förklarar saker på ett sätt så att man förstår. Läs mer
  • 2020-02-07

Joakim Allan M skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter har hjälp oss att sälja våran villa och det har gått fantastiskt smidigt.
    Peter är väldigt lätt att jobba med, man får ett väldigt ärligt och positivt intryck av honom.
    Vi är väldigt nöjda! Läs mer
    2020-02-17 Peter J svarar Joakim Allan M
    Tack snälla för ert fina omdöme! Det var jätteroligt att jobba med er :).
    Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus!
  • 2020-02-07

Ulf J skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Robert agerar snabbt och korrekt!
    Ordning och reda från första kontakten och fram till överlåtelsen.
    Vi sålde en bostadsrätt, efter 3 dagar var affären i hamn. Läs mer
  • 2020-02-05

Felicia A skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    En smidig och toppenbra genomföring av köp av lägenhet tack vare Susanne! Läs mer
  • 2020-01-24

Mergime M skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Jag köpte ett hus och sålde lägenheten. Jag blev väldigt bra bemött, trevlig och professionell. Hon levde upp till alla mina förväntningar. Hon svarade alltid på alla frågor som jag hade under hela tiden och var alltid till hjälp. Duktig på sitt jobb och trevlig personlighet som verkligen brydde sig om köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-01-18

Karli Ingegärd H skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Väldigt bra bemötande, bra och kontinuerlig kontakt under hela tiden , vi upplevde Robert som en väldigt trevlig person. Hälsn Karli och Göthe Läs mer
  • 2019-12-11

Andrea P skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi köpte nyligen en bostadsrätt utav Robert Rottgardt Arnberg och är mycket nöjda. Robert är en engagerad mäklare med glimten i ögat och rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-12-10

Dennis Å skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpt lägenhet.
    Ger bra info och försöker hitta lösningar på eventuella problem/förhinder som uppstår. Läs mer
  • 2019-12-05

Malin P skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpt en villa.
    Mäklaren svarade snabbt och vad väldigt tillmötesgående för våra önskemål och frågor. Läs mer
  • 2019-12-04

Niklas B skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi köpte en fastighet. Vi var väldigt nöjda med mäklaren, proffsig, trevlig och allmänt lätt att ha och göra med. Läs mer
  • 2019-11-19

Elisabeth P skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    1 och 1[2 plans villagarage jag sålt och köpt en plans villa, Bra bemötande och motsvarade förväntningarna, Kan rekommendera mäklaren som är mkt kunnig och lyhörd, Läs mer
  • 2019-11-09

Helga Nina T skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt villa.
    Mycket bra.
    Ja det gjorde han.
    Allt gick bra och fort. Läs mer
  • 2019-11-07

Axel N skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålde en villa med hjälp av Robert, har absolut ingenting att klaga på. Läs mer
  • 2019-11-07

Alexander D skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Över det stora hela, från budgivning till avslutat köp, löpte allting på galant och Peter höll mig bra uppdaterad genom hela processen. Läs mer
    2019-11-07 Peter J svarar Alexander D
    Hej Alexander!
    Jättetack för ditt omdöme! Det var kul att träffa dig i samband med försäljningen, alltid positiv och trevlig :).
    Hoppas att du kommer känna dig som hemma snart i din nya kommun och lägenhet. Det är många som har kämpat hårt i budgivningar i föreningen, Saturnus är ett sådant ställe där många vill bo ;)
    Må gott, vi ses säkert inom kort!

• 2019-11-05

Nils J skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vid köpet av vårt fina hus var Peter alltid trevlig och tillmötesgående. Han uppdaterade oss om läget och samverkade mycket väl med oss om köpet hela vägen från husvisning till överlämning av nycklar. Läs mer
    2019-11-07 Peter J svarar Nils J
    Hej Nils!
    Stort tack för ert fina omdöme! Nöjet är på min sida, det var väldigt trevligt att få träffa er i processen och dessutom få sälja ett av Kävlinge kommuns finaste hus till er :)! Fördelen med att jobba och bo på en liten ort är att man träffas emellanåt. Det ska bli jättekul att få löpande uppdateringar kring hur livet fortlöper uppe på höjden.
    Må gott och tveka aldrig att ring om jag kan hjälpa er på något vis!

• 2019-10-31

Gun N skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt hus i Furulund. Alltid blivit vänligt bemött vid alla kontakter m Susanne. Hon informerade oss snabbt när nya bud inkom. Läs mer
  • 2019-10-23

Marcus K skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi köpte hus i Kävlinge och vi träffade Peter på sju andra visningar så vi var nästan bekanta när vi slog till. Peter är väldigt glad, trevlig, kunnig och hjälpsam. Allting har gått smidigt och bra. Läs mer
    2019-10-23 Peter J svarar Marcus K
    Hej Marcus! Tack snälla för ert fina omdöme, det uppskattar jag verkligen! Det är riktigt roligt när man som mäklare får en längre kontakt med kunden och i slutet vara den som får nöjet att sälja bostaden till dem. Jag hoppas och tror att ni kommer trivas jättebra med både huset och er nya ort. Vi kommer säkert springa på varandra titt som tätt i byn :)
    All lycka tillönskas er!

• 2019-10-02

Agneta N skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Precis sålt ett hus i Lödde Sandskog, jag trodde att försäljningen skulle ta tid och att det troligen inte skulle bli någon budgivning, men Susanne gjorde ett bra jobb och fick även till en budgivning.
    Susanne har de egenskaper jag önskar av en mäklare, jag har en hel del erfarenhet av att sälja både hus och lägenheter. Läs mer
  • 2019-09-25

Jonas L skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi hade flera mäklare hemma för värdering och eventuellt avtal men ingen kändes rätt. Vi kom sedan i kontakt med Robert via rekommendation från vänner som tidigare anlitat honom.
    Vi har varit nöjda från första kontakt tills nu efter försäljning av vårt hus.
    Robert för en tydlig kommunikation, är kunnig och är lätt att ha att göra med.
    Rekommenderar Robert vidare! Läs mer
  • 2019-09-23

Sarah B skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Har köpt en bostadsrätt i Hofterup. Mäklaren Robert Rottgardt Arnberg var lyhörd, trevlig och mycket tillmötesgående. Gav dessutom ett korrekt och professionellt intryck. Jag är mycket nöjd med Roberts bemötande gällande vår kontakt i detta sammanhang. Läs mer
  • 2019-09-16

Heidi S skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi har sålt vår villa och Susanne har varit till stor hjälp. Hon har varit tydlig och alltid svarat snabbt när vi har haft frågor och undringar. Det har känts tryggt att ha Susanne som mäklare. Vi hade väldigt låga förväntningar angående utgångspris och med resultatet vad slutpriset blev är vi väldigt nöjda. En lugnande fras som Susanne sa ofta, - Det ordnar sig alltid! Läs mer
  • Karin A

2019-09-13

Karin A skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Ärlig och proffsig mäklare med stor kunskap om branchen och marknaden. Seriös men samtidigt mycket trevlig person. Läs mer
  • 2019-09-12

Jenny B skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpt en bostadsrätt. Väldigt trevlig och artig mäklare . Varit snabb på att svara på frågor och mycket tillgänglig. Kunnat svara på det jag undrat över. Tycker Peter varit en god mäklare och levt upp till det jag förväntar.mig av en mäklare. Tycker också Peter verkar väl insatt i hur bostadsrätter fungerar och jag upplever honom som mycket kunnig och erfaren. Läs mer
    2019-09-17 Peter J svarar Jenny B
    Hej Jenny,
    Tack snälla för ditt omdöme! Jag uppskattar verkligen att du skrev din feedback. Det har varit jättetrevligt att komma i kontakt med er under processen och jag hoppas att ni kommer trivas riktigt fint i ert nya hem 😀. Må gott! Mvh Peter
  • 2019-09-12

Martin T skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter skiljer sig från andra Mäklare jag mött, genom att vara tålmodig, ta sig tid att förklara och ge tips och rent allmänt göra bostadsaffären till en lugn och trygg upplevelse! Läs mer
    2019-09-12 Peter J svarar Martin T
    Tack Martin för ditt fina omdöme, det uppskattar jag verkligen! Det var jättetrevligt att lära känna dig igenom affären och det glädjer mig att du fick en positiv upplevelse. Det som värmer mig när jag tänker på er affär är kontakten mellan köpare och säljare, verkligen roligt! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i huset så ses vi i byn. Välkommen till Kävlinge 😉

Unionsgatan 5, 244 30 Kävlinge