Fastighetsbyrån Kävlinge

Unionsgatan 5, 244 30 Kävlinge — Visa karta

Nu när avstånden hela tiden minskar tack vare bättre kommunikationer och digitalisering befinner sig flera orter i Kävlinge kommun på praktiskt avstånd från större skånska städer som Lund, Malmö och Helsingborg. I kombination med stor tillväxt genom nybyggnation är området verkligen attraktivt för framtiden.

Fiska gädda eller njut av vackra promenadstråk längs kusten, vi på Fastighetsbyrån i Kävlinge har utmärkt kännedom om det lokala området och den lokala bostadsmarknaden.

Kontakta oss om du vill köpa eller sälja bostad, eller om du har några andra frågor om boende i Kävlinge.

Läs vad 294 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kävlinge

• 2020-10-20

Ann O skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi har köpt ett radhus.
    Vårt intryck av Robert är att han gjorde precis vad vi förväntade oss att en mäklare ska göra.
    Det var lätt att komma i kontakt med honom eller hans assistent vid frågor.
    Allt pappersarbete gick snabbt och smidigt. Robert var saklig och trevlig. Inte en massa svammel.
    Vi är mycket nöjda med denna affären. Läs mer
  • 2020-10-17

Johan S skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Jag sålde en bostadsrätt med väldigt stor hjälp av Peter, jag och sambon letade hus under tiden och fick väldigt bra med hjälp och bemötande av honom. 10/10 ger jag denna herre :) Läs mer
  • 2020-10-12

Caroline A skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt tvårumslägenhet. Toppen att ha kontakt med. Bra och öppen kommunikation, förstående, tydlig, trevlig på alla sätt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-08

Karl S skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Smidigt enkelt och bra bemötande. Läs mer
  • 2020-10-07

Göran Ö skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Mycket bra. Ordentlig, har ordning och reda, kunnig och trevlig. Läs mer
    2020-10-07 Peter J svarar Göran Ö
    Hej Göran!
    Tack snälla för ert fina omdöme, man blir lika glad varje gång :)!
    Det var verkligen trevligt att göra affär med er, är säker på att ni kommer trivas jättebra i huset!
    Varmt välkomna till Kävlinge kommun dessutom, en kommun som har massor att erbjuda.
    Ser fram emot att träffa er på byn!

Mvh/Peter
  • 2020-10-05

Philip M skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpt en villa såld av Peter. Bra bemötande redan vid första träffen(visning) och sedan varit väldigt duktig vad hjälper hjälp och andra saker. Helt klart 5/5! Läs mer
    2020-10-05 Peter J svarar Philip M
    Hej Philip!
    Tack snälla för ert fina omdöme :)!
    Det var en väldigt trevlig affär, så roligt med härliga kunder!
    Hoppas ni kommer trivas riktigt bra i huset.

Mvh/Peter
  • 2020-10-05

Asta G skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Har både köpt och sålt lägenhet via Robert.
    Trevligt bemötande, snabb och smidig hantering i båda fallen.

Kan varmt rekommendera Robert ! Läs mer
  • 2020-10-02

Benny P skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpt radhus genom Robert. Funkat bra speciellt med tanke på att vi är första gången köpare. Läs mer
  • 2020-09-23

Madeleine F skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Har gett ett mycket lugnt och ärligt bemötande. Har känts tryggt. Läs mer
    2020-09-24 Peter J svarar Madeleine F
    Tack så jättemycket för ditt fina omdöme, det gläder mig verkligen :)
    Ha en riktigt fin höst, vi springer säkert på varandra på byn ;)
  • 2020-09-21

Alexandra E skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Robert sålde vårt hus med ett stort engagemang vilket vi uppskattade som säljare men också var en förutsättning för att hitta de fina köparna som vi gjorde. Jag kan varmt rekommendera dig att välja Robert som mäklare! Läs mer
  • 2020-09-21

Tim Markus E skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Mycket proffsig mäklare som levererade lika väl till oss som säljare som till köpare för en trygg och bra affär.
    Rekommenderar Robert alla dagar i veckan. Läs mer
  • 2020-09-20

Karl Erik W skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Allt har gått smärtfritt sålde en villa på v långgatan vips så var den såld så mäklare skötte allt med bravur hon får fyra stjärnor plus en till när allt är fixat ett stort tack sussande Läs mer

Anna D skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Har köpt vårt nya hus samt sålt vårt gamla med Susanne som mäklare. Bästa mäklare vi har jobbat med, superproffsig, trevlig, Lösningsorienterad, driven, får saker att hända. Var väldigt bra att ha att göra med både som säljare och köpare, hon stöttade oss med diverse frågor och problem Under hela processen. Kan bara rekommendera Susanne! Läs mer

Johan A skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Med Susanne som mäklare har vi kännt oss trygga genom alla processer runt försäljningen av vårt hus. Allt har gått väldigt snabbt och smidigt. Läs mer

Marie H skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter har varit med oss hela vägen under försäljningen av vår villa. Han har agerat engagerat och lyhört. Vi har stort förtroende för Peter som mäklare och skulle utan att tveka rekommendera honom till de som planerar att sälja. Läs mer
    2020-09-16 Peter J svarar Marie H
    Kära Marie och Arne,
    Tack snälla för det fina betyget! Uppskattar det verkligen, sådant värmer.
    Det har varit en jättetrevlig försäljning och det är så roligt att höra att era köpare verkligen vill driva huset framåt i fin anda.
    Jag hoppas att ni kommer trivas väl i er lägenhet. Ni får gärna skicka en bild eller två 😉. Vi hörs när det börjar närma sig tillträde 😀. Tag hand om er så länge! Mvh Peter
  • 2020-09-15

Emilia L skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Jag tycker att Peter har varit helt fantastiskt ! Kommer absolut rekommendera honom till andra. Tack så mycket! Läs mer
    2020-09-15 Peter J svarar Emilia L
    Tack snälla Emilia, jättesnällt av dig att lägga ett så fint omdöme!
    Det är alltid extra kul när köpare och säljare får så fin kontakt med varandra.
    Det har varit och är ett nöje att jobba med er. Hoppas ni kommer trivas riktigt fint i ert kommande boende :)
  • 2020-08-26

Sara L skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt bostadsrätt. Robert har goda kunskaper och sätter rimliga tillgångspriser för att nå ut till fler. Lätt att nå både på mail och telefon, informerar väl sina kunder vad som händer i flödet och vägleder en bra mellan vad som är rimligt och önsketänkande. Vi är extremt nöjda med Robert för andra gången i rad där han levererar med gott bemötande för alla parter. Läs mer
  • 2020-08-17

Nicklas F skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Har sålt våran villa på Lyckorna i Löddeköpinge.Vi fick från början ett mycket positivt intryck av Robert. Han visade ett stort engagemang under hela försäljningsprocessen och var alltid behjälplig när vi hade frågor. Vi kommer att rekommendera honom till andra som går i säljtankar. En bättre mäklare kan man inte få. Läs mer
  • INGALILL A

2020-06-22

INGALILL A skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    VARNING!!
    Allt låter väldigt bra tills det väl gäller. Då hjälper han inte till något alls. Ja han skall vara opartisk MEN då ska man som mäklare INTE godkänna att säljarna inte finns på plats vid överlämnandet och inte säga till köparna att kontakta honom om det är något problem. För när papperna är skrivna då skiter han i köparen. Godkänn heller inte att ni inte får kontrollera huset innan ni åker till hans kontor i Kävlinge. Läs mer
    2020-06-22 Fastighetsbyrån Kävlinge svarar INGALILL A
    Hej,
    Jag vill först och främst beklaga att din dotter och svärson har haft ett par problem efter tillträdet.
    Jag tänkte jag ville besvara ditt inlägg för att ge en så komplett bild som möjligt av situationen och helt enkelt bemöta ditt låga omdöme om mig som fastighetsmäklare.

I ert fall anser ni att säljaren har brustit avseende städning och sitt ansvar att hålla efter trädgården mellan kontrakt och tillträde. Rent juridiskt så är det säljaren som helt och fullt ansvarar för att huset överlämnas i överenskommet skick på tillträdesdagen. Fastighetsmäklare har inget ansvar eller rätt att kontrollera eller godkänna städning, trädgårdsskötsel mm. Om säljaren, enligt er, har brustit i detta har ni alla möjligheter att inkomma med en reklamation till säljaren. Vi som fastighetsmäklare hjälper givetvis till att försöka hitta en lösning mellan parterna vid eventuella meningsskiljaktigheter, men vi har INGEN makt eller möjlighet att tvinga någon part till ett åtgärdande eller lösning. Vi måste också hålla oss helt opartiska i frågan. Dvs kan inte parterna komma överens så måste vi hänvisa er att gå via domstol. Något annat kan vi dessvärre inte göra. Ovanstående har vi förklarat för er via telefon vid flertalet tillfällen.

Jag uppskattar att du hör av dig men jag hade önskat att vi hade kunnat ha en mer konstruktiv dialog i ett helt annat forum än detta. Som jag tidigare berättat för parterna så har vi särskilt anställda kundombudsmän på vårt företag som ni självklart har möjlighet att ringa om ni anser att jag eller någon annan mäklare hos oss agerat felaktigt. Vi hade givetvis rättat oss efter deras bedömning om de anser att vi kunde gjort något annat.

Jag hoppas ni fått mer insikt i varför mitt agerande i situationen dessvärre inte hade kunnat vara annorlunda än den varit.
    Hälsningar / Peter
  • 2020-06-21

Christina C skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt en enplansvilla i vinkel. Blev mycket bra bemött av Susanne redan första mötet. Blev rekommenderade att gärna kontakta en annan mäklare också men vi tyckte inte att det fanns någon anledning att göra det för det sa "klick" redan från början.Tycker att Susanne är proffsig, kunnig, ger goda råd,lugnar ner stirriga säljare, har stora kunskaper osv osv Känner oss väldigt nöjda och trygga med vårt val av mäklare. Hon är en person som man verkligen rekommendera till andra _ vilket vi redan har gjort Läs mer
  • 2020-06-19

Shemsi S skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Ansvarsfull tydligt fantastisk BRA Läs mer
  • 2020-06-18

Anders B skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Kanonkille! Proffsig och påläst.
    Köpte och sålde hus via Robert. Läs mer
  • Gunvor S

2020-06-08

Gunvor S skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Jag har sålt ett 1-plans fristående hus.
    Susanne har ett förtroendeingivande bemötande och är mycket kunnig. Hon har stöttat mig när det gällde priset.
    Det känns bra med dem som köpte huset och de verkar helt nöjda
    och Susanne levde helt upp till mina förväntningar.
    Jag rekommenderar henne fullt ut. Läs mer
  • 2020-06-07

Ellen S skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Trevlig och lättsam. Svarade dock inte på telefon,sms eller Mail under helgen vilket jag upplever att andra mäklare har gjort. Men annars superbra Läs mer
  • Eric O

2020-06-05

Eric O skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpte en tomt. Robert är väldigt trevligt och kunnig, lätt att nå och proffsig! Gav dessutom bra synpunkter på vad vi kan tänka på när vi sedan ska bygga hus. Totalt sett är vi mycket nöjda med Robert! Läs mer
  • 2020-05-13

Natalie L skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Köpte lägenhet. Susanne var mycket trevlig, noggrann och lotsade oss smidigt genom vårt första bostadsköp. Läs mer
  • 2020-05-12

Sandra Emily P skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt en tomt, utmärkt service och bemötande Läs mer
  • 2020-05-03

Peter Rex R skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Håller på att sälja hus.
    Susanne är Professionell och duktig.

Får återkomma med vidare omdöme när försäljningen är genomförd Läs mer
  • 2020-04-24

Pierre P skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Snabb och tillgänglig. Kunnig och påläst. Läs mer
  • 2020-04-17

Jian W skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    I've bought a house in Barsebäck through Robert.
    Robert is very professional and fast response. Läs mer
  • 2020-04-09

Bengt Torvald R skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Klara och raka svar på frågor, bra kundbemötande. Läs mer
  • 2020-04-07

Ingrid Christel Margareta R skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi har fått hjälp av Robert att sälja vår lilla hästgård och det har fungerat mycket bra, raka svar på våra frågor och bra tips inför visning. Läs mer
  • 2020-04-06

Robin G skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Bra bemötande, väldigt engagerad och lättillgänglig.
    Skulle gärna sett mer information kring objektet och detaljer för att det skulle bli 5a

Allt som allt nöjd som köpare👍 Läs mer
  • 2020-04-05

Joakim N skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålde en bostadsrätt.
    Sålde den efter mina önskemål och över vad jag ville ha i pris

Peter är en väldigt bra och trevlig mäklare,jag kommer rekommendera han i framtiden för mina vänner. Läs mer
    2020-04-06 Peter J svarar Joakim N
    Hej Jocke!
    Tusen tack för rekommendationen! :)
    Det är jättekul att du är nöjd. Det har varit en väldigt trevlig affär, har uppskattat kontakten med både dig och Josefin.
    Ni har en väldigt trevlig lägenhet i en bra förening.

Må gott, vi ses!

Med vänlig hälsning/Peter
  • 2020-03-24

Nils Anders Roger T skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter är en synnerligen kompetent fastighetsmäklare som i första hand fokuserar på kundnyttan. Ödmjuk, lyhörd, vänlig, jordnära och väldigt kunnig. Återkopplar snabbt på mejl och håller en kontinuerligt uppdaterad i säljprocessen. Han la ner väldigt mycket energi och tid i försäljningen av vårt hus och gav hela tiden raka och objektiva svar på mina frågor. Peter får mina absolut bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-04-02 Peter J svarar Nils Anders Roger T
    Tack snälla Roger, jag uppskattar verkligen din feedback! Det är sannerligen en förmån att få jobba med kunder som er. Det är verkligen kul med så engagerade säljare som ni.
    Jag hoppas att ni kommer väl till rätta. På återhörande :)!
    Peter J gillar detta
  • 2020-03-20

Jennie Sofia Elisabeth L skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter är en mycket duktig och kompetent mäklaren. Han lyssnar på sina klienter och uppdaterat klienten på en mycket bra och pedagogiskt sätt. Läs mer
    2020-03-20 Peter J svarar Jennie Sofia Elisabeth L
    Tack snälla Jennie för recensionen!
    Det har verkligen varit (och är) en förmån att få jobba med er. Ni är de kunder som jag har jobbat med längst tid under mina år som mäklare och jag minns tydligt när vi träffades första gången. Vi ses snart igen!
    Mina varmaste hälsningar till resterande del av familjen.
  • 2020-03-20

Benjamin H skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Mycket bra. Snabb på att svara och alltid trevlig. Fungerade felfritt. Läs mer
    2020-03-20 Peter J svarar Benjamin H
    Hej Benjamin!
    Tack snälla för ditt trevliga omdöme, det uppskattar jag jättemycket :).
    Det var väldigt trevligt att få lära känna er litegrann under processen.
    Hoppas ni kommer trivas riktigt bra i er fina lägenhet!
    Må gott, vi ses säkert i byn.
    Med vänlig hälsning/Peter
  • 2020-03-18

Lena Maria J skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålde en ville och upplevde att Robert var mycket aktiv i sitt försäljningsarbete. Höll oss hela tiden väl informerade om var vi befann oss i processen och gav bra tips, stöd och information hela vägen inför fotografering, visning och budgivning. Läs mer
  • 2020-03-15

Ingvar H skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt fastighet bra bemött bra prissatt och uppfyllt jobbig tid men uppmuntrande från Susanne Läs mer
  • 2020-03-15

Inger Ulla-greta F skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Havsnära hus som sålts via Robert.
    Han är proffsig o förtroendeingivande, både för säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-02-24

Anna Camilla E skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt ett hus, trygg inlyssnande proffsig. Bra kommunikation och mycket bra bemötande. Högsta betyg Läs mer
  • 2020-02-21

Lillemor L skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Vi har sålt en bostadsrätt och köpt en annan.
    Robert har hela tiden uppträtt på ett korrekt och tillmötesgående sätt. Glad, vänlig, uppmärksam utan att vara påträngande, vilket vi uppskattar. Han är kunnig och erfaren. Vi känner att han tagit tillvara våra intressen på bästa sätt, man känner sig trygg genom hela affären.

Toppbetyg alltså. Läs mer
  • 2020-02-17

Ulla B skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Sålt HSB lägenhet 78 kvm, 3:a
    Jag kommer rekommendera Peter till vänner och bekanta, Peter är klar, tydlig och mycket seriös.
    Allt blev över våra förväntningar. Läs mer
    2020-02-17 Peter J svarar Ulla B
    Hej! Tack så jättemycket för ert fina omdöme! Det är väldigt kul att få sådana vitsord. En intensiv försäljningsprocess där det känns som att både köpare och säljare blev nöjda. Stort tack för förtroendet och nöjet att hjälpa till!
  • 2020-02-09

Madeleine R skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Robert är mycket trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-02-09

Valon K skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Mycket professionell och väl bemötande. Han är lugn och förklarar saker på ett sätt så att man förstår. Läs mer
  • 2020-02-07

Joakim Allan M skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Peter har hjälp oss att sälja våran villa och det har gått fantastiskt smidigt.
    Peter är väldigt lätt att jobba med, man får ett väldigt ärligt och positivt intryck av honom.
    Vi är väldigt nöjda! Läs mer
    2020-02-17 Peter J svarar Joakim Allan M
    Tack snälla för ert fina omdöme! Det var jätteroligt att jobba med er :).
    Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus!
  • 2020-02-07

Ulf J skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Robert agerar snabbt och korrekt!
    Ordning och reda från första kontakten och fram till överlåtelsen.
    Vi sålde en bostadsrätt, efter 3 dagar var affären i hamn. Läs mer
  • 2020-02-05

Felicia A skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    En smidig och toppenbra genomföring av köp av lägenhet tack vare Susanne! Läs mer
    Susanne H gillar detta
  • 2020-01-24

Mergime M skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Jag köpte ett hus och sålde lägenheten. Jag blev väldigt bra bemött, trevlig och professionell. Hon levde upp till alla mina förväntningar. Hon svarade alltid på alla frågor som jag hade under hela tiden och var alltid till hjälp. Duktig på sitt jobb och trevlig personlighet som verkligen brydde sig om köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-01-18

Karli Ingegärd H skrev om Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    Väldigt bra bemötande, bra och kontinuerlig kontakt under hela tiden , vi upplevde Robert som en väldigt trevlig person. Hälsn Karli och Göthe Läs mer

Unionsgatan 5, 244 30 Kävlinge