Fastighetsbyrån Kävlinge

Fastighetsbyrån Kävlinge

Nu när avstånden hela tiden minskar tack vare bättre kommunikationer och digitalisering befinner sig flera orter i Kävlinge kommun på praktiskt avstånd från större skånska städer som Lund, Malmö och Helsingborg. I kombination med stor tillväxt genom nybyggnation är området verkligen attraktivt för framtiden.

Fiska gädda eller njut av vackra promenadstråk längs kusten, vi på Fastighetsbyrån i Kävlinge har utmärkt kännedom om det lokala området och den lokala bostadsmarknaden.

Kontakta oss om du vill köpa eller sälja bostad, eller om du har några andra frågor om boende i Kävlinge.

Läs vad 346 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kävlinge 2

2021-05-17
    Hjälpsam, proffsig och trevlig.
    Hej Marcus! Tack snälla för omdömet, det uppskattar jag verkligen :) Det har varit en fröjd att ha er som köpare, verkligen en superhärlig familj! Ni hade en extraordinär resa på många olika vis, en resa där alla inblandade fick nya kunskaper och erfarenheter. Jag är genuint glad för er skull, ni har köpt ett fantastiskt fint hus. Läget är "one of a kind". Marcus, vi hörs och ses. Räkna med ett mäklarbesök inom kort :) Mvh/Peter Peter Järvelid
  • sålde sitt hus med hjälp av Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    • Hofterup
    2021-05-11
    Detta var andra gången vi säljer med Robert och vi är nöjda med allt ifrån planering till kontraktsskrivande.

Robert har bra områdeskännedom, har haft en bra och ärlig dialog med oss som säljare och enligt vad vi uppfattat även haft god kontakt med potentiella köpare. Våra förväntningar på pris och tid för utflytt var höga och de infriades.

Vi rekommenderar Robert vid försäljning av ert boende.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-05-11
    Har nyligen sålt en bostadsrätt med Peter som mäklare.
    Har haft Peter som mäklare innan så det var inte påtal 9m någon annan mäklare nu 😊
    Är supernöjd.
    Peter är trevlig, lätt att prata med,positiv och finns alltid där när man har frågor och funderingar.
    Håller en uppdaterad hela tiden om hur det går med försäljningen.
    Hej Marie! Tack snälla för det fina omdömet, det uppskattar jag jättemycket! Redan första gången vi gjorde affär så var det ett jättefint samarbete. Det har varit jätteroligt att följa er under dessa åren och jag blev jätteglad över det fortsatta förtroendet :). Tror att flytten till nya bostaden blir en kanonlösning för er. Lovar att gynna den lokala bagaren och komma upp med fikabröd när ni har flyttat in ;). Hörs och ses! Peter Järvelid
  • köpte sitt hus med hjälp av Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-05-08
    Vi har köpt hus i Löddeköpinge av Susanne. Det är alltid en fröjd att komma på visning när hon är mäklare. Susanne har stenkoll på sina objekt och kan snabbt ge svar på dom frågor man ställer, vilket inte alltid är fallet när man träffar andra mäklare. Hon visar dessutom ett stort intresse även för sina köpare och har en stor vilja att hjälpa till även vid avslutad affär. Vill man anlita en professionell och driven mäklare som vet vad hon snackar om så är Susanne ett givet val. Det är tydligt att hon genomfört många bostadsaffärer och inte lämnar något åt slumpen. Vi är otroligt nöjda och kan bara ge våra varmaste rekommendationer till personer som funderar på val av mäklare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-05-03
    Har både sålt hus och köpt lägenhet där Susanne Heisterkamp varit mäklare. Jag tycker att hon har ett utmärkt bemötande och att hon är väldigt professionell.
    2021-03-19
    Köpt och sålt med Peter!
    BÄST!
    Hej Lejla! Tack snälla, så rar du är :)! Ni har gjort en häftig resa, hårt arbete med snyggt resultat. Hur kul som helst att följa er i era liv, minns när vi träffades på Bäckabrinken för första gången. Ett härligt samarbete! Peter Järvelid
    2021-03-19
    Har köpt ny bostad ( Lägenhet )
    Peters sätt att sköta detta är alldeles lysande
    mycket bra säljare

förväntningarna uppfylldes på alla sätt

Han har hjälp oss när vi sålde vårt hus
    därför anlitade vi honom igen
    Hej Eve och Gun! Tack snälla för ert fina omdöme! Det är så trevligt att ha kontakt med er. Alltid strålande humör och positiv anda, ni får komma förbi och hälsa på oss även när tillträdet har skett ;). Vi hörs och ses! Njut nu av en härlig helg! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-03-16
    Radhus
    Lyhörd och snabb
    Mycket bra.
    Hej Jenny! Tack snälla för ditt fina omdöme, så roligt att läsa :)! Hoppas du trivs riktigt bra i huset och att du ser fram emot en härlig vår där. Vi ses, passerar på din gata flera gånger per vecka ;). Mvh/Peter Peter Järvelid
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-03-11
    Köpt bostadsrätt i Kävlinge.
    Susanne har varit mycket trevlig och hjälpsam. Visat förståelse och kunskap.
    Jag hade goda förväntningar och möttes av goda handlingar.
  • skrev om Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-03-10
    trevlig person samt ett bra bemötande och god service. en av bästa fastighetsmäklare i hela Skåne .
    Tack för all hjälp Peter.
    Hej Amar! Tack snälla för ditt trevliga omdöme, det gjorde mig jätteglad! Det har verkligen varit jättetrevligt att träffa er i det stora beslutet att flytta till Kävlinge. Hoppas ni kommer trivas riktigt bra här! Mvh/Peter Peter Järvelid
  • Peggie K
    skrev om Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-03-10
    Hej,
    Jag/vi köpte en fristående villa från Sussane. Det har varit trevlig och korrekt information sedan det första mötet till slutet av köpet.
    Vi hade förväntningar på att mäklaren skulle arbeta nära oss och säljaren för att helt undvika kommunikationsgapet mellan parterna. Det möttes väl.

Vi är mycket nöjda med fastighetsmäklarens Susanne Heisterkamp och vår husköp.

Tack.
    Med vänliga hälsningar, Peggie
    2021-03-09
    Proffsig, trevlig, hjälpsam!

Överträffade mina förväntningar.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-03-04
    Vi köpte en lägenhet, och så fort vi träffade Peter kände man sig lugn och trygg. Peter har varit kanon sen dess, han var väldigt lätt att kontakta vid eventuella frågor. Det var skönt att ha en mäklare som är så engagerad i sitt jobb, det blev en väldigt lätt och positiv process.
    Hej Emilia! Tack snälla för ert fina omdöme! Så roligt att läsa, blev jätteglad! Ni har köpt en riktigt fin bostadsrätt, hoppas ni kommer trivas utomordentligt bra där :) Vi ses på byn! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-03-02
    Personlig, närvarande och kunnig! Inger trygghet!
    Halloj Jennie! Tack snälla för ditt fina omdöme, det uppskattar jag verkligen :). Det har varit väldigt trevligt att hjälpa er i processen, verkligen en fin dialog och ett gott samarbete. Mvh/Peter Peter Järvelid
    • Hofterup
    2021-02-26
    Jag har både köpt ett hus och sålt en lght med Peter som mäklare, jag är super nöjd då jag fick ett väldigt bra bemötande både som köpare och säljare, Peter är engagerad, lyhörd och tillgänglig för både stora och små frågor! Kan varmt rekommendera honom som mäklare!
    Anna, tack så mycket för ditt fina omdöme :)! Verkligen jättetrevligt att ha fått kontakt med er och få vara delaktiga i ett stort steg i era liv. Är säker på att ni kommer trivas i ert fina hus :). Ett jättetrevligt samarbete! Vi ses vid tillträdet och hörs dessförinnan! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-02-26
    Alltid genuina givande mötenmed Peter. Professionell genom hela processen både köpa och sälja. Lättillgänglig och alltid bra svar. Då det är första gången vi säljer, känner vi trygghet till Peter och hans kompetens. Skulle verkligen rekommendera Peter till kommande försäljningar.
    Tack snälla Sanne för ditt betyg, det gjorde mig jätteglad :)! Det är stora processer och ambitionen är alltid att ni ska få så bra köpar- och säljarupplevelser som möjligt :). Trevlig helg till er, vi hörs inom kort! Mvh/Peter Peter Järvelid
    • Barsebäckshamn
    2021-02-25
    Pigg, kunnig och glad. Lätt att ha och göra med.
    Susanne höll oss väl informerade under hela processen.
    Nöjda med husförsäljningen.
    2021-02-18
    En väldigt proffsig och kompetent mäklare.
    Förtroendeingivande och med många års erfarenhet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Susanne Heisterkamp en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-02-17
    En jättebra o trevlig mäklare
  • köpte sitt hus med hjälp av Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    • Lyckorna/Löddeköpinge
    2021-02-03
    Robert var mäklare när vi köpte vår villa och jag kan varmt rekomendera honom till andra spekulanter eller säljare.
    2021-02-02
    Hjälpsam, kunnig och trevlig - perfekt!
    Hej Cecilia! Tack snälla för ditt fina omdöme :) Så roligt att läsa! Vi hörs och ses inom kort. Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-01-28
    Susanne är en mycket kompetent mäklare och har ett mycket bra bemötande och det har varit trevligt att prata med
    • Dösjebro
    2021-01-27
    Köpt lägenhet och sålt hus
    Peter går igenom affären noggrant och metodiskt
    Allt är bara toppen
    Tack snälla :)! Uppskattar verkligen kommentaren. Hoppas att det blir riktigt fint i det nya boendet. Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-01-26
    Vi har en mycket bra erfarenhet av Susanne Heisterkamp. Mycket duktig och trevlig mäklare som infriande våra förväntningar.
    2021-01-25
    Vi har sålt vårt radhus med hjälp av Susanne. Hon är proffsig och har hög energi! Allt gick väldigt smidigt och vi kände att vi var i goda händer.
    • Ålstorp
    2021-01-24
    Bra och förtroendeingicande mäklare som ser till kundens bästa.
    Hej Fredrik! Tack för det fina omdömet :)! Kunden i fokus är mina ledord, husköp är den största affären för de flesta och då vill jag ge bästa tänkbara upplevelse :). Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-01-23
    Jag har både köpt en lgh och sålt ett radrus med hjälp av Susanne.
    Hon har verkligen bemött mig på ett mycket positivt sätt, trevlig, saklig och löst mina önskemål snabbt. Det känns som hon gjort allt för att det skulle bli så bra som möjligt för mig som säljare.
    2021-01-19
    Vi har köpt en villa där Susanne Heisterkamp på ett otroligt professionellt och effektivt sätt har mäklat mellan oss och säljare. Snabba och ärliga svar på alla tänkbara frågor och rapp hantering vid kontraktsskrivning och tillträde. Vi rekommenderar varmt Susanne och kommer garanterat välja henne om vi någon gång i framtiden skulle få för oss att sälja vårt nya hus.
    2021-01-17
    Vi har köpt ett hus.
    Uppskattade Peters lugna och mjuka sätt.
    Fick känslan av att han hade tid med oss och att han var intresserade. Gav snabba svar då vi ställde frågor. Vi kände oss trygga.

Har förrut upplevt mäklare som varit stressade och som vill forsera snabba beslut.
    Hej Mats, Tack snälla för ert jättefina omdöme, så glad jag blev när jag läste det! Ni fick se bostadsmarknaden i sin helhet, saker som händer där lägen kan ändras snabbt. Det känns fantastiskt att ni köpte huset, det kom till helt rätt händerl Verkligen ett fint hus och en fantastisk trädgård! Som jag nämnde när vi sågs sist, hoppas verkligen att vi ses snart på byn :). All lycka med huset! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-01-13
    Allt fungerade som det skulle och jag har bara positiva erfarenheter av alla på Fastighetsbyrån. Alla har har varit vänliga, serviceinriktade och professionella.
    2021-01-03
    Köpte ett bostadsrätt. Peter visade Fantastiskt bemötande, professionell arbete. Väldigt tacksam att jag fick hjälp av Peter och genomförde köpprocessen.
    Hej Ahmed! Tack så jättemycket för ditt fina omdöme! Det är så kul att ha fått er som kunder :). Ha det riktigt gott! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2020-12-29
    Har köpt ett bostadsrätt med hjälp av Peter. Peter Järvelid underlättade hela köpprocessen och förklarade tydlig vad innebär att köpa att hus. Tidigare vågade jag inte tänka köpa ett bostadsrätt p.g.a. det som man hör om processen av vännar och bekantar. Det hjälp och stöd av Peter Järvelid hela vägen fram tills vi fick nycklarna , ändrade mina uppfattning och jag rekomenderade mina vänner att kontakta Peter för att köpa boende i kävlinge. Man känna sig lycklig att fick Peter som mäklare.Han är så duktig och skicklig på sitt jobb, bemötande var väldigt bra och proffsig.
    Hej Malaak! Tack snälla för ett så fint omdöme, jag blev jätteglad av att läsa det :). Grattis till en fin lägenhet och välkomna till Kävlinge! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2020-12-23
    Superbra, vi har fått ett bra bemötande och fick till och med lägenheten tidigare än först planerat. Väldigt tacksamma!!
    2020-12-18
    Såld villa 20år gammal
    Bemötande toppen
    För lågt pris Corona drog nog ner priset
    Hej Kaj! Tack snälla för ditt omdöme! Det var verkligen kul att läsa att du är nöjd med bemötandet :). Skulle jag få skriva omdöme om mina kunder så hade jag lämnat motsvarande om er båda, superhärliga att jobba med! Beträffande försäljningspriset så förstår jag att du hade hoppats på mer. 2020 tar jag med mig som ett väldigt speciellt år där priserna generellt var väldigt höga, ibland lägre men däremot aldrig dåliga. Problematiken som vi såg var att vissa bostäder såldes väldigt dyrt (dyrare än de "borde") och att det givetvis driver upp folks förväntningar. Vi nådde begärt pris och lite därtill, med facit i hand är jag jättenöjd att vi hade en bra dialog hela vägen. Kaj, jag hoppas att springa på er snart igen. Om inte annat så ses vi mest säkert när det kommer till deklarationsdags. Ha en riktigt härlig jul och ett gott nytt år! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2020-12-15
    Vänligt och proffsigt bemötande.Snabb återkoppling vid frågor.
    Hej Ann-Sofie! Tack för att du tog dig tid att skriva det här fina omdömet, det uppskattar jag jättemycket. Det var ett väldigt fint samarbete vi hade, ni hade en väldigt fin inställning hela tiden och gjorde verkligen allt för att göra försäljningen så bra som möjligt. Hoppas ni trivs riktigt bra i lägenheten, förstår att det är en stor omställning. Önskar er en riktigt god jul och ett gott nytt år! Nu håller vi tummarna för att pandemin lättar så det blir en traditionell jul nästa år ;). Mina bästa hälsningar, Peter Peter Järvelid
    2020-12-08
    Mycket engagerad i försäljningen.
    2020-12-04
    Bostadsrättsradhus.
    Mvcket väl bemött av mäklaren, jag är nöjd.
    Hanterade visningar mycket bra i en svår tid med Corona-restriktioner och allt.
    Möjligen olyckligt att mäklarfirman inte i tid uppmärksammade att två objekt lades ut samtidigt på samma gata med samma mäklarfirma, det hade varit bra att omöjligt gemensamt bestämma bästa strategi.
    2020-11-29
    Bostadsrätt både köpt och sålt via Susanne. Proffsigt bemötande.
    2020-11-23
    Vi sålde ett radhus på sjödahlsvägen 9 i kävlinge.
    Susanne har redan efter första kontakten visat hur serviceinriktad och kunnig hon är. Hon är alltid lika trevligt att prata med och hon har hjälp oss mer än vad hon egentligen ska göra och det i resan att köpa vårt nya hus.

Hon har överträffat alla våra förväntningar och gjort dena resa så smidig som möjligt och vi kommer definitivt rekommendera henne till fel.
    2020-11-22
    Som mäklare var Peter mycket proffsig plus att han var tydlig med information om bostaden och köp uppgifter.
    Som person han är mycket snäll, trevlig, hjälpsam och jar mycket bra bemötande.
    Det var trevligt att göra affär med honom.
    Hej Ahmed! Tack snälla, det gläder mig att ni är nöjda med mitt jobb! Ni var väldigt fina under hela processen, det var verkligen kul att sälja ett hus åt er. Är säker på att ni alla kommer trivas jättebra i området och huset. Ett superomtyckt område! Jag hoppas att vi ses snart igen, då får ni räkna med att jag är nyfiken ;). Ha en riktigt fin ledighet! Hälsa så gott till hela familjen ifrån mig! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2020-11-17
    Peter är jättesnälla. Den är första gång att jag säljer hus i Sverige. Han hjälper mig mycket och jag är jättenöjda.
    Hej! Tack snälla, så roligt att höra :) Ni är en härlig familj så det var jättekul att samarbeta med er. Extra kul att så många tyckte så mycket om ert radhus. Hoppas ni kommer trivas fint i ert nya boende och på er nya ort. Tror det blir extra spännande för er dotter! Ha det riktigt fint, njut av julledigheten! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2020-11-17
    En bra och väldigt hjälpsam märklare.
    Hej Ao! Tack snälla för det fina omdömet, det gör mig jätteglad! Det var jätteroligt att få hjälpa er med försäljningen, extra kul att er första försäljningserfarenhet blev så positiv. Ett jättetrevligt samarbete. Ao, hoppas ni får en fin ledighet! Vi hörs nästa år ;). Mina bästa hälsningar till er! Peter Järvelid
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Robert Rottgardt Arnberg en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    • Barsebäck
    2020-11-13
    Sålde genom Robert. Har inget alls att klaga på. Var vår första försäljning och han guidade oss genom processen klockrent och processen gick snabbt genom hans stora kundnätverk med intressenter!

Kommer garanterat rekommendera Robert till vänner som ska sälja!
    2020-11-08
    Väldigt bra bemötande, uppriktig, professionell. Verkligen inga anmärkningar!
    2020-11-07
    - Köpt en lägenhet
    - med ett leende och glatt humör
    - informerad samt proffessionalitet absolut
    Det har varit riktigt bra, snabb på återkoppling och nyttiga svar
    Hej Oliver! Tack snälla för ditt fina omdöme :) Jag är jättetacksam för att du tog dig tid att skriva det. Riktigt snygg och trevlig lägenhet du köpte, hoppas du trivs som fisken i vattnet. Vi springer säkert på varandra inom kort. Må gott! Mvh/Peter Peter Järvelid
  • Lissi A
    2020-11-06
    Sålt hus efter 56 år. Inget eller någon att jämföra med. Fastighetsbyrån var den enda vi kontaktade. Fick ett trevligt bemötande av Robert. Han har guidad oss genom hela processen och avslutat affären i dag...Jobbigt men han har hjälpt oss på alla sätt och vis... Ett trevligt bekantskap...Svend och Lissi
    • Barsebäck
    2020-11-04
    Toppbetyg på Robert, otroligt smidig försäljning. Vi är mer än nöjda med försäljningen och köparna känns helt rätt. Hade rekommenderat Robert alla dagar i veckan.
    2020-10-30
    Köpte en lägenhet i Kävlinge. Susanne va mycket trevlig och tillmötesgående. Vi kände oss alltid väl omhändertagna och fick den hjälp vi förväntade oss!
    2020-10-26
    Min fru har köpt en lägenhet förmedlade av honom och sedan anlitade vi honom när vi sålde vår villa. Vi har bara gott att säga om honom, både som köpare och säljare. Han har visat både professionalitet och är förtroendeingivande som person.
    Tack snälla André för ditt fina omdöme, det uppskattar jag jättemycket. En av de sidor som jag tycker bäst om med mitt jobb är att man emellanåt får "lite mer tid" med sina kunder, att man får följa dem åt. Ett jättefint samarbete med er båda. Vi ses inom kort! Mvh/ Peter Peter Järvelid
    2020-10-25
    Köpte en bostad och Susanne var mycket kunnig och proffsig. Inga problem alls.