Fastighetsbyrån Skurup

Stora Torggatan 7, 274 34 Skurup — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Skurups mest efterfrågade mäklare. Vi startade verksamheten här år 2012 och idag är vi hela 17 hängivna mäklare som jobbar för att ditt bostadsbyte i Skurup. Ystad och Sjöbo ska bli så bra och gå så smidigt som möjligt.

Vi vet precis var säljare och köpare finns. Vill du ha en engagerad och professionell mäklare som verkligen bryr sig om din bostadsaffär ska du kontakta oss. Vi förmedlar allt från lägenheter till villor och fastigheter. Varmt välkommen!

Läs vad 145 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skurup

• 2020-09-18

Anders F skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Fantastiskt proffsigt bemötande, både när det gällde att köpa och att sälja boende.
    All personal vi mött har uppträtt på ett fantastiskt sätt och varit lätta att kommunicera med. Trevliga och kunniga.
    Vi har köpt en lägenhet i Ystad och sålt ett hus i Skurup. Både köp och försäljning gick snabbt och utan något krångel. Läs mer
    2020-09-18 Emil M svarar Anders F
    Tack för gott samarbete Anders & Eva!
    Trevlig helg, hälsningar Cornelia och Emil.
  • 2020-08-29

Carlo Francesco M skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt en tomt . Väldigt trevligt och professionellt bemötande .
    Mäklaren levde upp till alla våra förväntningar och var alltid tillgänglig samt bra uppföljning.

Mycket bra jobbat B ! Läs mer
  • 2020-08-14

Anette Helene A skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt villa.
    Har blivit bemött på ett mycket positivt sätt.
    All kontakt med mäklaren, Berniz, har fungerat på ett föredömligt sätt, professionell, positiv, kunnig, kompetent, engagerad.
    Har fått snabb återkoppling vid frågor.
    Tack Berniz, jag är mycket nöjd med ditt arbete! Läs mer
  • Hans-Åke Magnus O

2020-08-08

Hans-Åke Magnus O skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    ingen proffsighet alls. en praktikant skötte kontraktet med fel uppgifter i. lovade städat men inte städat. inget köpekontrakt överlämnades. saknas ännu. USELT Läs mer
  • Torben L

2020-07-26

Torben L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Har sålt villa i Abbekås. Mäklaren var mycket professionel och mycket kompetent - båda med fremstilling av materiel och uppfölgning av potentielle kunder. Gav bra tillbaksmelding till oss som sälgare. Dom levde helt upp till vora förväntningar. Läs mer
  • 2020-07-21

Marie B skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Vi köpte en villa på landet via Fastighetsbyrån i Skurup. All kontakt med mäklaren har fungerat klockrent och vi behövde aldrig stå frågande över något då det alltid var väldigt informativt från mäklarens sida. Läs mer
  • 2020-07-09

Kristina S skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Vi köpte hus och sålde vår lägenhet samtidigt. Bostadsaffärer kan kännas svårt men med servicen och det trevliga bemötandet från Cornelia har det känts enklare och tryggt. Läs mer
  • 2020-06-03

Helena J skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Trevligt bemötande, snabb och enkel kontakt och bra helhetsintryck. Läs mer
  • 2020-04-15

Gunnel O skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Vi har sålt en äldre villa .Där vi bott i många årBlivit väldigt bra och proffsigt bemötta av mäklaren. Det kändes att hon verkligen ville hjälpa oss till försäljning. Det känns bra. Läs mer
  • Peter D

2020-04-14

Peter D skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpte en tomt på 1300m2 från Skurups Kommun via mäklare.
    Vi blev korrekt bemötta redan från början.
    Mäklaren var lättillgänglig och snabbt svarade på alla frågor. Mycket engagerat och proffsigt i sitt yrke. Läs mer
  • 2020-04-06

Berit M skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Fastighetsmäklare Cornelia Lembke har på ett utmärkt o snabbt sätt försålt min fastighet.. Hela tiden vänligt bemött. Mina förväntningar på försäljningen har överträffats. Läs mer
    Emil M, Cornelia L gillar detta
  • 2020-03-15

Per W skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt villa .Mycket nöjd med allt kring försäljning och visning.Endast mindre nöjd med styling slarvig kastad pläd på säng och massa kuddar i soffor Läs mer
  • 2020-02-26

Kerstin A skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt min villa.
    Blev mycket väl bemött av en glad och trevlig mäklare.
    Förväntningarna var att hon skulle bemöta mej på ett sätt att jag skulle känna mej trygg och ta hand om försäljningen så allt kändes bra för mej.
    Och detta gjorde hon.
    Jag kan bara sammanfatta det så att allt har känts bra. Läs mer
  • 2020-02-05

Dennis E skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålde vårat hus.
    Det gick snabbt och smidigt Läs mer
    Emil M, Cornelia L gillar detta
  • 2020-01-11

Lars Ola F skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Extremt dåligt bemötande. Att bli idiotförklarad av en mäklare som köpare känns som ett slag långt under bältet. Vår fastighet var städad men extremt smutsig... vilket vi anmärkte på. Del av de
    överenskomna inventarierna var borta.
    Mäklaren Emil tog noll ansvar och gick till personligt angrepp.
    Lita inte på hans ord utan begär allt skriftligt. Vi tänker inte finansiera hans nästa Tesla... Läs mer
    2020-01-14 Emil M svarar Lars Ola F
    Hej Ola.
    Det är såklart tråkigt att du inte är nöjd med oss.
    Vår ambition är att vara Sveriges mest rekommenderade företag, vilket vi jobbar hårt för.
    Det är viktigt att förstå att vi som mäklare inte städar fastigheten. Det är säljarens ansvar att fastigheten är städad på tillträdesdagen. Er säljare hade anlitat städfirma. Det vi som mäklare gjort i er affär, är att se till att säljarens städfirma kom tillbaka hem till er igen för att åtgärda bristerna i säljarens städning. Eftersom ni ändå inte är nöjda har vi också förklarat era möjligheter att reklamera städningen och lösöret till säljaren.
    Vi hoppas ändå att ni trivs i ert hus och önskar er lycka till framöver.
    2020-01-14 Lars Ola F svarar Emil M
    Ni har lång väg att vandra för att få önskade rekommendationer...
    Ert broschyr betonar hur ett hus skall vara städat vid övertag och då lär ni gå i goda för att så skall vara fallet. Vi anmärkte direkt efter att den så kallade omständningen gjorts. Alla trägolv var genomsmutsiga vilket ni även fick bild på...
    När jag tog upp det civilrättsliga gentemot säljarna gällande inventarierna blev jag både "idiot och dum-förklarad", vilket fastighetsbyråns ombudsman ansåg vara rätt väg att gå.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-11-19

Marie C skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Toppen på allt, väldigt tydligt och bra bemötande. Cornelia Lembke skurup. Läs mer
  • 2019-10-31

Gunilla J skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    All gick snabbt och väldigt effektivt !! Duktig och proffesionellt hanterat. Läs mer
  • 2019-10-31

Gert O skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Jag håller på att sälja ett 1 1/2-plans villa i Skurup. Affären är inte klar än. Hitintills har alla förväntningar blivit uppfyllda. Har hela tiden blivit bemött på ett käckt och trevligt sätt. Har kunnat gå in om kontoret bara för att säga hej. Sammanfattningsvis känner jag mig trygg och väl omhändertagen.
    Cornelia är en frisk fläkt. Läs mer
    Cornelia L, Fastighetsbyrån Ystad gillar detta
  • 2019-10-28

Karin P skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Helt enligt överenskommelsen med mäklaren Läs mer
  • 2019-10-07

Christoffer L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpt ett litet sommarhus. Utmärkt kontakt och bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-03

Sofie P skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpt villa.

Bra bemött av mäklaren, lite missförstånd angående villkor men kanske mest vi som inte barn vana vid bostadsaffärer. Mäklaren återkom med svar på de frågor vi hade. Proffsigt vid kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-09-25

Mikaela H skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Överlag en bra upplevelse. Mäklaren lyssnade på önskemål och mötte mina förväntningar. Positivt bemötande och bra uppdatering av vad som händer i försäljningen.
    Huset är inte sålt än och huset ska besiktigas. Hoppas allt blir bra i slutänden och att alla blir nöjda. Läs mer
  • 2019-09-25

Daniel L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt en villa.
    Bra mäklare, inga omvägar. Rak och ärlig. Bra kommunikation och uppföljning hela tiden. Lätt att få tag i.
    Helhet mycket bra. Läs mer
  • 2019-09-20

Anna J skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt en villa. Har fått bra, korrekt och saklig hjälp och service. Läs mer
  • Johan N

2019-09-20

Johan N skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz Ismail har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt. Proffsig och med bra kontakt via telefon och sms. Det har varit en smidig affär. Rekommenderas. Läs mer
    2019-09-22 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Johan N
    Tack Johan!

Berniz.
  • 2019-09-18

Irene W skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Vi har sålt en 1 1/2-plansvilla i Skurup.
    Mäklaren har varit mycket effektiv och professionell i sitt agerande, bra på att återkoppla information angående olika steg i processen och mycket välformulerad i marknadsföringstexter, alltsammans med trevligt bemötande som gett en positiv atmosfär. Läs mer
  • 2019-09-09

Lars G skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt fritidshus och blev vänligt bemött Läs mer
  • Olov W

2019-09-06

Olov W skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Parhus, mycket bra bemötande från mäklaren, hon var mycket seriös och kunnig. Mäklaren levde mer än väl upp till mina förväntningar. Proffsigt och kunnigt genomförande av affären. Läs mer
  • 2019-09-02

Magbulje H skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpte villa. Otroligt bra bemötande av mäklaren! Bättre än mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-28

Aram R skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Världens trevligaste mäklare!
    Berniz visa från hela början att hon hade koll på allt och sköt allt smidigt med försäljningen.
    Rekommenderar verkligen Berniz om man funderar på att sälja sin bostad! Läs mer
    2019-08-29 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Aram R
    Tack Aram för att jag fick förtroendet att ta hand om din bostadsaffär.

• 2019-08-21

Samuel R skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Köpte bokstad på möllan med Berniz som mäklare. Fick ett proffsigt och bra bemötande. Berniz har genom hela processen varit ett stöd och ifall några funderingar kommit upp så har det bara varit att slänga iväg ett sms.

Berniz överträffade mina förväntningar.

Rekommenderar starkt Berniz som mäklare för alla som går i säljtankar. Läs mer
    2019-08-28 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Samuel R
    Tack Samuel - hoppas du trivs fint i din lägenhet!
  • 2019-08-20

Jan E skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har både köpt och sålt bostad med hjälp av Cornelia, tycker att hon är väldigt proffsig, skulle absolut kontakta henne igen om det behövs i framtiden.
    Hälsningar Jan-Ingvar. Läs mer
    2019-08-20 Cornelia L svarar Jan E
    Stort tack Jan-Ingvar. Det har varit kul att samarbeta med dig!
  • 2019-08-06

Martina G skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz hjälpte oss att sälja vår lägenhet en 3a på 80 kvadratmeter . Väldigt nöjd då försäljningen gick fort samt att Berniz ständigt uppdaterade oss och var lätt att få tag på. Så säljer vi i framtiden så vet vi vem vi ska kontakta 😊 Läs mer
    2019-08-06 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Martina G
    Kul att ni är nöjda och önskar er en fin semester!

• 2019-08-05

Amin M skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi har köpt och har sålt och Berniz som hjälte oss och vi är nöjd med hennes inssats. Läs mer
    2019-08-05 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Amin M
    Tack!
    Kul att få vara till hjälp. Ha en fin dag,

• 2019-08-01

Freddy F skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Tack för arbetsinsatsen och engagemanget vid min lägenhetsförsäljning i Malmö, snabb och bra försäljning . Berniz Ismail är en mycket bra mäklare som är duktig på att hålla kontakten och informera både via mejl och telefon hon skötte allt när vi var i Sydamerika .Tusen tack för arbetsinsatsen och engagemanget rekommenderar gärna.
    Freddy Ferrufino Läs mer
    2019-08-05 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Freddy F
    Tack snälla Freddy och Maria - Njut av semestern!

• 2019-07-08

Kawsar M skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi köpte radhus. Berniz har varit tillgänglig och tydlig som mäklare. Läs mer
    2019-07-10 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Kawsar M
    Tack! Hoppas ni trivs fint i ert nya hus.

• 2019-07-05

Ola Carl Johannes F skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi sålde ett hus på Sofielund i Malmö. Från första stund bemötte B oss proffsigt och med värme samt lyhördhet för våra behov. Hon levde på alla sätt upp till de förväntningar vi hade - en säker försäljning där vi fick ut ett rimligt pris och arbetade tillsammans under hela processen. B är kommunikativ och öppen med bra driv. Läs mer
    2019-07-10 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Ola Carl Johannes F
    Tack snälla för fina ord. Njut av semestern!

Må väl
    Berniz.
  • Yannik Hariette F

2019-07-04

Yannik Hariette F skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz var vår mäklare vid husförsäljning. Vi fick genast ett bra intryck och förtroende för Berniz. Detta höll sig genom hela affären. Hon höll oss informerade och pushade på ett väldigt fint sätt när så behövdes. Vi kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-07-05 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Yannik Hariette F
    Tack Yannik och Ola för trevlig kontakt och samarbete!
    Allt gott, Berniz
    Yannik Hariette F gillar detta
  • 2019-06-29

Therese S skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Bostadsrätt, trevlig, förberedd, jag är jättenöjd med hela processen. Läs mer
    2019-08-20 Cornelia L svarar Therese S
    Tack Therese. Hoppas du trivs i din nya fina lägenhet!
  • 2019-06-26

Nils Erik H skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har fått hjälp med hus försäljningen på allra bästa sätt. Läs mer
  • 2019-06-17

dödsboet efter Tore P skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Bostadsrätt. 2 rum och kök. På markplan. De har levt upp till de som sades ,då vi träffades första gången. Inget att anmärka på. Läs mer
  • 2019-06-17

Christian H skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz är trevlig och tillmötesgående och skötte försäljningen av min etta på Möllevångstorget.

Superbra mäklare! Läs mer
    2019-07-10 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Christian H
    Tack Christian!

Vänligen,
  • 2019-06-09

Sandra E skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi sålde vår lägenheten med Berniz som mäklare. Vi fick ett super bemötande där Berniz verkligen lyssnade till vad vi ville och därefter sträva för att
    Tillfredställa dem behoven. Snabba svar och alltid tillgänglig Läs mer
    2019-06-17 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Sandra E
    Tack för fint omdöme,
  • Linnea A

2019-05-30

Linnea A skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Cornelia har var mycket tillmötesgående och extremt kunnig samt proffsig under hela processen. Bra på att läsa av en som kund och lyssnar in en. Jag har varit helt trygg med henne hela processen.
    Jag hade höga krav innan jag skulle sälja och Cornelia har levt upp till allt och lite till.
    Skulle jag sälja igen så kommer jag definitivt kontakta Cornelia. Fantastisk mäklare. Läs mer
    2019-05-30 Cornelia L svarar Linnea A
    Stort tack Linnéa. Det har varit ett nöje att samarbeta med dig. Trevlig helg!
  • 2019-05-26

Tommy W skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Cornelia har sålt vårt hus som är en avstyckad gård på landet.
    Vi har uppfattat henne som mycket kunnig och hon har på ett professionellt sätt tagit hand om allt.
    Vi kunde lita helt på henne och fick alltid svar på allt vi undrade över.
    Allt gick över förväntan bra och därtill snabbt. Läs mer
    2019-05-30 Cornelia L svarar Tommy W
    Tack Tommy, det har varit ett nöje att förmedla er fina gård!
  • 2019-04-20

Patrik L skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt ett hus i Skurup.
    Mycket bra mottagande och trevlig mäklare.
    Hade inga direkta förväntningar första gången vi skulle sälja en fastighet, Cornelia levde verkligen upp till detta.
    Så allt som allt så blev det en toppen affär av det hela,ser helheten som mycket positivt . Läs mer
    2019-05-14 Cornelia L svarar Patrik L
    Tack Patrik, kul att ni är nöjda!
  • Fredrik L

2019-04-18

Fredrik L skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Med Cornelias hjälp har vår försäljning gått fantastiskt smidigt. Cornelia är påläst, kunnig och tar sig tid för alla frågor och funderingar som dyker upp. Jag rekommenderar Fastighetsbyrån och Cornelia när det kommer till köp- och sälj av fastigheter. Läs mer
    2019-05-14 Cornelia L svarar Fredrik L
    Stort tack Fredrik. Ha en fortsatt bra dag!
  • 2019-04-10

Anne Yvonne S skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har fått hjälp med att sälja vårt radhus av en positiv, engagerad och duktig mäklare som vi varmt rekommenderar!

Berniz har ett mycket trevligt sätt och är lätt att få kontakt med. Höll oss hela tiden informerad om vad som hände och vad vi behövde tänka på.
    Lätt att nå om vi undrade något. Hörde alltid av sig direkt via telefon eller sms om vi inte fick kontakt med en gång.

Tack Berniz för en snabb, enkel och problemfri försäljning!

Anne och Christer Läs mer
    2019-04-17 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Anne Yvonne S
    Tack snälla Anne och Christer för fint samarbete! Har varit supertrevligt att hjälpa er med försäljning av ert fina hus!

• 2019-04-10

Lars Åke N skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt mitt hus med Cornelias hjälp, och hon har visat att hon är proffs på det hon gör. Bara det viktigaste återstår: pengarna. Hon har visat att hennes yrkesval är det rätta. Läs mer
  • 2019-04-08

Emelie S skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Cornelia var proffsig & vänlig sedan vårt första möte. Vid försäljningen utav vår bostad har hon varit engagerad & driven till att affären skulle gå så smidigt som möjligt både för oss som säljare men även för köparen. Hon är rak & ärlig vilket uppskattas. Vi är otroligt nöjda med vårt val att sälja vår bostad med hjälp utav Cornelia! Läs mer

Stora Torggatan 7, 274 34 Skurup