Fastighetsbyrån Skurup

Stora Torggatan 7, 274 34 Skurup — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Skurups mest efterfrågade mäklare. Vi startade verksamheten här år 2012 och idag är vi hela 17 hängivna mäklare som jobbar för att ditt bostadsbyte i Skurup. Ystad och Sjöbo ska bli så bra och gå så smidigt som möjligt.

Vi vet precis var säljare och köpare finns. Vill du ha en engagerad och professionell mäklare som verkligen bryr sig om din bostadsaffär ska du kontakta oss. Vi förmedlar allt från lägenheter till villor och fastigheter. Varmt välkommen!

Läs vad 131 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skurup

• 2020-01-11

Omdömet är under granskning
    Lars Ola F skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Extremt dåligt bemötande. Att bli idiotförklarad av en mäklare som köpare känns som ett slag långt under bältet. Vår fastighet var städad men extremt smutsig... vilket vi anmärkte på. Del av de
    överenskomna inventarierna var borta.
    Mäklaren Emil tog noll ansvar och gick till personligt angrepp.
    Lita inte på hans ord utan begär allt skriftligt. Vi tänker inte finansiera hans nästa Tesla... Läs mer
    2020-01-14 Emil M svarar Lars Ola F
    Hej Ola.
    Det är såklart tråkigt att du inte är nöjd med oss.
    Vår ambition är att vara Sveriges mest rekommenderade företag, vilket vi jobbar hårt för.
    Det är viktigt att förstå att vi som mäklare inte städar fastigheten. Det är säljarens ansvar att fastigheten är städad på tillträdesdagen. Er säljare hade anlitat städfirma. Det vi som mäklare gjort i er affär, är att se till att säljarens städfirma kom tillbaka hem till er igen för att åtgärda bristerna i säljarens städning. Eftersom ni ändå inte är nöjda har vi också förklarat era möjligheter att reklamera städningen och lösöret till säljaren.
    Vi hoppas ändå att ni trivs i ert hus och önskar er lycka till framöver.
    2020-01-14 Lars Ola F svarar Emil M
    Ni har lång väg att vandra för att få önskade rekommendationer...
    Ert broschyr betonar hur ett hus skall vara städat vid övertag och då lär ni gå i goda för att så skall vara fallet. Vi anmärkte direkt efter att den så kallade omständningen gjorts. Alla trägolv var genomsmutsiga vilket ni även fick bild på...
    När jag tog upp det civilrättsliga gentemot säljarna gällande inventarierna blev jag både "idiot och dum-förklarad", vilket fastighetsbyråns ombudsman ansåg vara rätt väg att gå.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-11-19

Marie C skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Toppen på allt, väldigt tydligt och bra bemötande. Cornelia Lembke skurup. Läs mer
  • 2019-10-31

Gunilla J skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    All gick snabbt och väldigt effektivt !! Duktig och proffesionellt hanterat. Läs mer
  • 2019-10-31

Gert O skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Jag håller på att sälja ett 1 1/2-plans villa i Skurup. Affären är inte klar än. Hitintills har alla förväntningar blivit uppfyllda. Har hela tiden blivit bemött på ett käckt och trevligt sätt. Har kunnat gå in om kontoret bara för att säga hej. Sammanfattningsvis känner jag mig trygg och väl omhändertagen.
    Cornelia är en frisk fläkt. Läs mer
    Fastighetsbyrån Ystad gillar detta
  • 2019-10-28

Karin P skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Helt enligt överenskommelsen med mäklaren Läs mer
  • 2019-10-07

Christoffer L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpt ett litet sommarhus. Utmärkt kontakt och bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-03

Sofie P skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpt villa.

Bra bemött av mäklaren, lite missförstånd angående villkor men kanske mest vi som inte barn vana vid bostadsaffärer. Mäklaren återkom med svar på de frågor vi hade. Proffsigt vid kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-09-25

Mikaela H skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Överlag en bra upplevelse. Mäklaren lyssnade på önskemål och mötte mina förväntningar. Positivt bemötande och bra uppdatering av vad som händer i försäljningen.
    Huset är inte sålt än och huset ska besiktigas. Hoppas allt blir bra i slutänden och att alla blir nöjda. Läs mer
  • 2019-09-25

Daniel L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt en villa.
    Bra mäklare, inga omvägar. Rak och ärlig. Bra kommunikation och uppföljning hela tiden. Lätt att få tag i.
    Helhet mycket bra. Läs mer
    Emil M gillar detta
  • 2019-09-20

Anna J skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt en villa. Har fått bra, korrekt och saklig hjälp och service. Läs mer
  • Johan N

2019-09-20

Johan N skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz Ismail har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt. Proffsig och med bra kontakt via telefon och sms. Det har varit en smidig affär. Rekommenderas. Läs mer
    2019-09-22 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Johan N
    Tack Johan!

Berniz.
  • 2019-09-18

Irene W skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Vi har sålt en 1 1/2-plansvilla i Skurup.
    Mäklaren har varit mycket effektiv och professionell i sitt agerande, bra på att återkoppla information angående olika steg i processen och mycket välformulerad i marknadsföringstexter, alltsammans med trevligt bemötande som gett en positiv atmosfär. Läs mer
  • 2019-09-09

Lars G skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt fritidshus och blev vänligt bemött Läs mer
  • Olov W

2019-09-06

Olov W skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Parhus, mycket bra bemötande från mäklaren, hon var mycket seriös och kunnig. Mäklaren levde mer än väl upp till mina förväntningar. Proffsigt och kunnigt genomförande av affären. Läs mer
  • 2019-09-02

Magbulje H skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Köpte villa. Otroligt bra bemötande av mäklaren! Bättre än mina förväntningar. Läs mer
    Cornelia L, Emil M gillar detta
  • 2019-08-28

Aram R skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Världens trevligaste mäklare!
    Berniz visa från hela början att hon hade koll på allt och sköt allt smidigt med försäljningen.
    Rekommenderar verkligen Berniz om man funderar på att sälja sin bostad! Läs mer
    2019-08-29 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Aram R
    Tack Aram för att jag fick förtroendet att ta hand om din bostadsaffär.

• 2019-08-21

Samuel R skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Köpte bokstad på möllan med Berniz som mäklare. Fick ett proffsigt och bra bemötande. Berniz har genom hela processen varit ett stöd och ifall några funderingar kommit upp så har det bara varit att slänga iväg ett sms.

Berniz överträffade mina förväntningar.

Rekommenderar starkt Berniz som mäklare för alla som går i säljtankar. Läs mer
    2019-08-28 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Samuel R
    Tack Samuel - hoppas du trivs fint i din lägenhet!
  • 2019-08-20

Jan E skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har både köpt och sålt bostad med hjälp av Cornelia, tycker att hon är väldigt proffsig, skulle absolut kontakta henne igen om det behövs i framtiden.
    Hälsningar Jan-Ingvar. Läs mer
    2019-08-20 Cornelia L svarar Jan E
    Stort tack Jan-Ingvar. Det har varit kul att samarbeta med dig!
  • 2019-08-06

Martina G skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz hjälpte oss att sälja vår lägenhet en 3a på 80 kvadratmeter . Väldigt nöjd då försäljningen gick fort samt att Berniz ständigt uppdaterade oss och var lätt att få tag på. Så säljer vi i framtiden så vet vi vem vi ska kontakta 😊 Läs mer
    2019-08-06 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Martina G
    Kul att ni är nöjda och önskar er en fin semester!

• 2019-08-05

Amin M skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi har köpt och har sålt och Berniz som hjälte oss och vi är nöjd med hennes inssats. Läs mer
    2019-08-05 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Amin M
    Tack!
    Kul att få vara till hjälp. Ha en fin dag,

• 2019-08-01

Freddy F skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Tack för arbetsinsatsen och engagemanget vid min lägenhetsförsäljning i Malmö, snabb och bra försäljning . Berniz Ismail är en mycket bra mäklare som är duktig på att hålla kontakten och informera både via mejl och telefon hon skötte allt när vi var i Sydamerika .Tusen tack för arbetsinsatsen och engagemanget rekommenderar gärna.
    Freddy Ferrufino Läs mer
    2019-08-05 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Freddy F
    Tack snälla Freddy och Maria - Njut av semestern!

• 2019-07-08

Kawsar M skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi köpte radhus. Berniz har varit tillgänglig och tydlig som mäklare. Läs mer
    2019-07-10 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Kawsar M
    Tack! Hoppas ni trivs fint i ert nya hus.

• 2019-07-05

Ola Carl Johannes F skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi sålde ett hus på Sofielund i Malmö. Från första stund bemötte B oss proffsigt och med värme samt lyhördhet för våra behov. Hon levde på alla sätt upp till de förväntningar vi hade - en säker försäljning där vi fick ut ett rimligt pris och arbetade tillsammans under hela processen. B är kommunikativ och öppen med bra driv. Läs mer
    2019-07-10 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Ola Carl Johannes F
    Tack snälla för fina ord. Njut av semestern!

Må väl
    Berniz.
  • Yannik Hariette F

2019-07-04

Yannik Hariette F skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz var vår mäklare vid husförsäljning. Vi fick genast ett bra intryck och förtroende för Berniz. Detta höll sig genom hela affären. Hon höll oss informerade och pushade på ett väldigt fint sätt när så behövdes. Vi kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-07-05 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Yannik Hariette F
    Tack Yannik och Ola för trevlig kontakt och samarbete!
    Allt gott, Berniz
    Yannik Hariette F gillar detta
  • 2019-06-29

Therese S skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Bostadsrätt, trevlig, förberedd, jag är jättenöjd med hela processen. Läs mer
    2019-08-20 Cornelia L svarar Therese S
    Tack Therese. Hoppas du trivs i din nya fina lägenhet!
  • 2019-06-26

Nils Erik H skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har fått hjälp med hus försäljningen på allra bästa sätt. Läs mer
  • 2019-06-17

dödsboet efter Tore P skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Bostadsrätt. 2 rum och kök. På markplan. De har levt upp till de som sades ,då vi träffades första gången. Inget att anmärka på. Läs mer
  • 2019-06-17

Christian H skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Berniz är trevlig och tillmötesgående och skötte försäljningen av min etta på Möllevångstorget.

Superbra mäklare! Läs mer
    2019-07-10 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Christian H
    Tack Christian!

Vänligen,
  • 2019-06-09

Sandra E skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi sålde vår lägenheten med Berniz som mäklare. Vi fick ett super bemötande där Berniz verkligen lyssnade till vad vi ville och därefter sträva för att
    Tillfredställa dem behoven. Snabba svar och alltid tillgänglig Läs mer
    2019-06-17 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Sandra E
    Tack för fint omdöme,
  • Linnea A

2019-05-30

Linnea A skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Cornelia har var mycket tillmötesgående och extremt kunnig samt proffsig under hela processen. Bra på att läsa av en som kund och lyssnar in en. Jag har varit helt trygg med henne hela processen.
    Jag hade höga krav innan jag skulle sälja och Cornelia har levt upp till allt och lite till.
    Skulle jag sälja igen så kommer jag definitivt kontakta Cornelia. Fantastisk mäklare. Läs mer
    2019-05-30 Cornelia L svarar Linnea A
    Stort tack Linnéa. Det har varit ett nöje att samarbeta med dig. Trevlig helg!
  • 2019-05-26

Tommy W skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Cornelia har sålt vårt hus som är en avstyckad gård på landet.
    Vi har uppfattat henne som mycket kunnig och hon har på ett professionellt sätt tagit hand om allt.
    Vi kunde lita helt på henne och fick alltid svar på allt vi undrade över.
    Allt gick över förväntan bra och därtill snabbt. Läs mer
    2019-05-30 Cornelia L svarar Tommy W
    Tack Tommy, det har varit ett nöje att förmedla er fina gård!
  • 2019-04-20

Patrik L skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Sålt ett hus i Skurup.
    Mycket bra mottagande och trevlig mäklare.
    Hade inga direkta förväntningar första gången vi skulle sälja en fastighet, Cornelia levde verkligen upp till detta.
    Så allt som allt så blev det en toppen affär av det hela,ser helheten som mycket positivt . Läs mer
    2019-05-14 Cornelia L svarar Patrik L
    Tack Patrik, kul att ni är nöjda!
  • Fredrik L

2019-04-18

Fredrik L skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Med Cornelias hjälp har vår försäljning gått fantastiskt smidigt. Cornelia är påläst, kunnig och tar sig tid för alla frågor och funderingar som dyker upp. Jag rekommenderar Fastighetsbyrån och Cornelia när det kommer till köp- och sälj av fastigheter. Läs mer
    2019-05-14 Cornelia L svarar Fredrik L
    Stort tack Fredrik. Ha en fortsatt bra dag!
  • 2019-04-10

Anne Yvonne S skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har fått hjälp med att sälja vårt radhus av en positiv, engagerad och duktig mäklare som vi varmt rekommenderar!

Berniz har ett mycket trevligt sätt och är lätt att få kontakt med. Höll oss hela tiden informerad om vad som hände och vad vi behövde tänka på.
    Lätt att nå om vi undrade något. Hörde alltid av sig direkt via telefon eller sms om vi inte fick kontakt med en gång.

Tack Berniz för en snabb, enkel och problemfri försäljning!

Anne och Christer Läs mer
    2019-04-17 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Anne Yvonne S
    Tack snälla Anne och Christer för fint samarbete! Har varit supertrevligt att hjälpa er med försäljning av ert fina hus!

• 2019-04-10

Lars Åke N skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Jag har sålt mitt hus med Cornelias hjälp, och hon har visat att hon är proffs på det hon gör. Bara det viktigaste återstår: pengarna. Hon har visat att hennes yrkesval är det rätta. Läs mer
  • 2019-04-08

Emelie S skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Cornelia var proffsig & vänlig sedan vårt första möte. Vid försäljningen utav vår bostad har hon varit engagerad & driven till att affären skulle gå så smidigt som möjligt både för oss som säljare men även för köparen. Hon är rak & ärlig vilket uppskattas. Vi är otroligt nöjda med vårt val att sälja vår bostad med hjälp utav Cornelia! Läs mer
  • 2019-04-05

Siw K skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Jag fick fullt förtroende för henne, hon är sympatisk duktig och trevlig, kan sin sak Läs mer
  • 2019-03-29

Kurt Evald B skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Med vänligt bemötande och stor kunskap hjälpte Cornelia mig att sälja mitt hus . Hon infriade mina förväntningar med råge och är värd en stor kram. Läs mer
    2019-04-05 Cornelia L svarar Kurt Evald B
    Tack för fina ord Kurt! Kram tillbaka.
  • 2019-03-15

Anna-Lena H skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi sålde vårt hus och vi var nöjda med priset. Vi blev också bra bemött av mäklaren Cornelia Lembke. Vi kunde använda sms i stället för telefon eftersom jag och min man inte hör. Läs mer
    2019-03-15 Cornelia L svarar Anna-Lena H
    Tack Anna-Lena. Njut nu sista sommaren i huset så ses vi i september!
  • 2019-03-03

Christoffer E skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Hon lyckades med allt på kort tid.. Läs mer
    2019-03-04 Cornelia L svarar Christoffer E
    Tack för omdömet. Ha en fortsatt fin dag Christoffer!
  • 2019-02-19

Jörgen P skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Oproffsig, dåligt påläst, svarar på frågor utan att veta säkert. Ger information som är ofödelaktigt, framförallt för säljarens räkning. Läs mer
    2019-03-04 Cornelia L svarar Jörgen P
    Hej Jörgen,

Tråkigt att du är mindre nöjd med förmedlingen. Jag ringer dig i veckan för att stämma av mer konkret på vad som kunde varit bättre. Ha en fin dag. Med vänlig hälsning Cornelia
  • 2019-01-28

Bertil L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    fått hjälp att sälja min bostadsrätt.På ett bra sätt med givande information De frågor som kom upp fick jag bra svar på Läs mer
    Viktoria C gillar detta

Marianne L skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Angagerad kunnighet och trevligt bemötande
    Lätt att kommunicera med Läs mer

Rebecca H skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Cornelia gav mig som annars svår imponerad kund ett seriöst och tryggt intryck. Inväntande och lyhörd. Köpte min första bostadsrätt och hade tusen frågor och funderingar under vägens gång. Cornelia bemötte detta väl! Läs mer

Karolina M skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Nyligen sålt en villa off market och allt sköttes mycket proffsigt av Cornelia. Hon är lyhörd gentemot kunden och snabb i sin dialog med såväl köpare som säljare. Vi är mycket nöjda och kände oss väldigt trygga i hela ledet. Det var vårt andra hus vi sålde med hjälp av Cornelia och rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • 2018-12-07

Lars-Åke Å skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Mycket trevligt bemötande, saklig och kunnig. Snabb försäljning. Rekommenderas. Läs mer
  • Markus P

2018-12-06

Markus P skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Har sålt vårt hus.
    Funkade riktigt bra, personkemin var bra. Blev bemött på ett proffsigt sätt och man märkte att Cornelia ville vårt bästa.
    Sammanfattningsvis tyckte jag att hon levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Gun-Britt S

2018-10-30

Gun-Britt S skrev om Cornelia Lembke en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Vi har sålt en lägenhet i skurup och fick vad vi ville ha. Hon är en utmärkt representant och släpper inte sina kunder för alla är nöjda. Skickar förslag på andra bostäder som vi kan vara intresserade av. Mycket duktig.Vi var och tittade på ett hus och hon följde upp det med att ringa dagen efter och förhöra sig om vad vi tyckte. Men vi har flyttat till vår stuga så länge och väntar till vi hittar något vi är intresserade av. Jag kan bara säga att mäklaren verkligen levde upp till mina förväntningar. vi har flyttat ganska många gånger och ha träffat många mäklare men vi är helnöjda med Cornelia. Positiv upplevelse. G-B Läs mer
  • 2018-10-17

Lina A skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Skurup
    Mycket nöjd med all hjälp jag fått från Berniz. Får processen att kännas trygg och enkel. Alltid tillgänglig vid behov av hjälp och frågor! Läs mer
    2018-10-18 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Lina A
    Tack Lina, och grattis till köpet av bostaden! Supertrevligt att få ha er som köpare.

Vänligen,
  • Gun-Britt S

2018-09-28

Gun-Britt S skrev om Fastighetsbyrån Skurup
    Det var ett bra bemötande och proffsikk Läs mer

Stora Torggatan 7, 274 34 Skurup