Fastighetsbyrån Sjöbo

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Sjöbos mest efterfrågade mäklare. Vi kan Sjöbo, området kring Ystad och Skurup och har gedigen information om både bostäder och de köpare och säljare som finns i kommunen.

Om du är intresserad av en bostadsaffär i Sjöbo ska du kontakta oss mäklare på kontoret på Gamla Torg. Då får du möta våra engagerade och trygga medarbetare som ger dig goda råd genom hela affären. Vårt mål är att du ska vara så nöjd att du rekommenderar oss till dina bästa vänner.

Välkommen till oss!

Läs vad 298 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo

• 2020-09-20

Gustav S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Alltid sakligt och stöttande. Kunnig gällande sjöbotrakten! Läs mer
  • 2020-09-11

Leif C skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Om det är mäklarens fel eller ej, vet jag inte. Men det tog fyra (4) år att sälja min tomt. Läs mer
  • 2020-09-11

Douglas J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    trevliga och kunniga, samt de höll kontakten med en hela vägen. Läs mer
  • 2020-08-23

Birgitta N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi sålde en sommarstuga. Bemötandet var som vi förväntade oss av en mäklare. Mäklaren var engagerad och försäljningen gick snabbt. Läs mer
  • 2020-08-17

Ewa L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpte ett hus i Blentarp.
    Mäklaren var väldigt tillmötesgående och svarade på de frågor som vi hade.
    Hade inga speciella förväntningar men mäklaren gjorde sitt arbete mycket bra.
    Har en mycket positiv inställning till denna fastighetsförmedling och skulle lätt rekommendera dom till mina vänner och bekanta, min upplevelse av detta köp var mycket bra. Läs mer
  • 2020-08-17

Britt-marie A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt ett hus. Mäklaren var helt fantastiskt. Jag upplevde mäklaren som mycket kunnig och blev vänligt bemött,så jag är jättenöjd. VH Britt-Marie Andersson Läs mer
  • 2020-08-05

Malin L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hon bemötte oss trevligt.
    Hon förklarade tydligt för oss när vi skrev på papperna för vårt första hus.
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare. Läs mer
  • 2020-08-05

Anna Maria U skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi är väldigt besvikna över Fastighetsbyrån Sjöbo och särskilt mäklaren Lina Thörnkvist. Hon var svår att kontakta för att boka visning av ett objekt och skötte den senare budgivningen mycket dåligt. Efter överenskommelse om vunnen budgivning på lördagen bokade vi signering av kontrakt till efterföljande måndag. Kvällen innan planerad kontraktsskrivning får vi reda på att det enbart skulle vara vi som köpare som skulle skriva på och att säljaren skulle skriva på dagen efter (tisdag). Det framgick inte av hennes sms, vilket var det sätt vi tidigare kommunicerat genom, utan något vi fick läsa i ett separat email. På tisdagen fanns en visning inbokad. Vi var av förklarliga skäl inte bekväma med detta utan bad om att få skriva på samtidigt som säljaren. När vi på tisdagen var redo att åka för att skriva på köpekontraktet (1,5 h innan den tillslut planerade kontraktsskrivningen) kontaktar mäklaren oss och meddelar att det kommit ett högre bud. Vi bestämde oss för att åka till mäklaren och lade ett högre bud men med villkoret att vi skulle skriva på avtalet där och då, så som vi tidigare varit överens om. Säljaren ville "ge den andra budgivaren en chans" och vi lämnade kontoret och drog tillbaka våra bud. Därefter, inom loppet av 10 minuter, återkom vi till mäklaren med nya bud eftersom vi fortfarande var intresserade av objektet (vi hade ju varit inställda på tidigare överenskommelse). Det slutade med att vi får ett sms om att säljaren valt att gå vidare med en annan budgivare, trots att vi lagt högst bud. Självklart har säljaren en del i detta men Lina som mäklare borde hanterat detta bättre. Vi förstår fortfarande inte vad som hände under slutbudgivningen. Vi känner oss lurade och utnyttjade. Vi har hela tiden anpassat oss efter mäklarens önskemål om tid och plats för kontraktsskrivning och lagt högst bud. Varför det slutade som det gjorde kan vi enbart spekulera i. Vi kommer inte att köpa/sälja något via Lina framöver. Riktigt uselt. Läs mer
  • 2020-07-13

Jonas L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Alltid ett trevligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2020-07-03

Andreas A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hus
    Kompetent och trevlig
    Hjälpsam Läs mer
  • 2020-06-26

Olle G skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    jag kan verkligen inte rekommendera denna mäklare som har kört med lögner och dålig marknadsföring vi mår mycket dåligt efter försäljningen med underpris om man jämför med andra hus i området Läs mer
  • 2020-06-23

Bengt Johan N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    I familjen har vi haft hjälp av Lina Thörnkvist att sälja en lägenhet och två hus under de senaste åren.
    Vi återkommer till Lina eftersom hon alltid är lika vänlig, omtänksam och pålitlig. Lina vill det bästa för både säljaren och köparen, vilket vi uppskattar.
    Lina har god erfarenhet, vet vad hon pratar om och är ärlig. Hon är en klippa att diskutera med då man själv är rådvill och osäker.

Lina följer med hela processen från start till mål.
    Över alla hinder, genom alla svårigheter finns hon där.

Lina är fantastisk som mäklare och person! Läs mer
  • 2020-06-22

David S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har precis sålt mitt första hus och köpt mitt andra hus med hjälp av fastighetsbyrån i sjöbo. Båda affärerna har varit väldigt smidiga, haft bra kommunikation med mäklare samt att beräknad tidsplan har hållt. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar Fastighetsbyrån Sjöbo. Läs mer
  • 2020-06-16

Caroline B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mäklaren visade sin erfarenhet och kunnighet i mitt område där mitt hus såldes. Hade ett bra bemötande och var tydlig i sin information.
    Mkt nöjd över resultatet av försäljningen. Läs mer
  • Jörgen N

2020-06-01

Jörgen N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Strukturerad, målinriktad en i sin helhet mycket trevlig bekantskap. Läs mer
  • 2020-05-25

Lars C skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt mitt hus. Lina är en mycket trevlig mäklare, bra jobb med marknadsföringen av huset, bara ren otur att inte fler bud kom igång. Trots allt nöjd! Läs mer
  • 2020-05-25

Åsa S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt villa på 149kvm i Bjärsjölagård.
    Vi är nöjda med Peter, hans bemötande har alltid varit ok.
    Vi förväntade oss ett bra upplägg och proffsig fotograf, vilket vi anser att vi fick. Ett litet minus för tjejen som skulle piffa till huset, kunde i vårt tycke, varit lite mer proffsig Läs mer
  • 2020-04-23

Sofie K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde min villa via mäklare Peter Åkesson på fastighetsbyrån. Med enorm kunskap, snabb återkoppling och frekvent uppdatering i kombination med hans kontaktnät med kunder blev affären smidig och trygg. Mäklaren gav ett professionellt bemötande både mot oss som säljare och köpare varav jag varmt kan rekommendera Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Robert N

2020-04-22

Robert N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt hus.
    Trevlig mäklare, rak och tydlig kommunikation.
    Levde upp till förväntningarna.
    Sammantaget fungerade allt bra. Läs mer
  • 2020-04-16

David R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hade inte kontrollerat så uppgifterna om månadsavgift stämmde. Läs mer
  • 2020-04-07

Christer Olof H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    30-talsvilla
    Lugn o sansad mäklare
    Lägre pris än vad mäklare ville gå ut med

Överlag väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-03-30

Birgitta O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fastighet, bra mäklare, kunnig, engagerad. Mycket bra! Läs mer
  • 2020-03-23

Johan L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    I början svår att få tag på. Det sas saker som sen inte gällde och man sa då att det blivit ett missförstånd fast vi var två som hört samma sak - kostnaden blev 7500:- för oss som köpare av denna gård. Annars hade betyget kunnat bli högre Läs mer
  • 2020-03-16

Benkt B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har precis sålt min pappa hus med hjälp av fastighetsbyrån. Det har varit bra kommunikation och trevligt bemötande. Jag är supernöjd! Läs mer

Sofie B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har köpt en gård och blivit bra bemötta och omhändertagna av Peter Åkesson.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer

Camilla I skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi köpte en liten gård och fick trevligt och sakligt bemötande av mäklaren.
    Gick igenom alla papper noggrant så alla parter förstod vad man skrev under. Läs mer

Lina W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde vår första bostad och det gick utmärkt. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån! Läs mer
  • Anna K

2020-03-05

Anna K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag fick förtroende för mäklaren direkt och han kunde visa på ett proffsigt sätt hur allt gick till och vad han sålt i området tidigare. Jag har sålt en villa. Mäklaren har fyllt alla mina förväntningar och varit till stor hjälp även nu efter försäljningen. Det uppskattar jag verkligen! Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera både min specifika mäklare samt Fastighetsbyrån som helhet. mvh Anna Kronbeck Läs mer
  • 2020-03-05

Thorbjörn S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Helt perfekt seriös påläst och allt i sin ordning Läs mer
  • 2020-02-27

Alve W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt ett hus. Allting har fungerat efter förväntningarna. Läs mer
  • 2020-02-26

Ingemar R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har fått sålt vår gård via Fastighetsbyrån i Sjöbo. Vi fick från första mötet ett stort förtroende för "våra" två mäklare. Det fortsatte genom hela resan. Dom genomförde de förslagen vi kom överens om omedelbart och informerade oss så fort det hänt något.
    Ordning på papper, datum, kontakt med annan myndighet, villiga till extra visningar etc.
    / Ingemar Margareta Ryberg. Läs mer
  • Rickard B

2020-02-21

Rickard B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Världsklass, super upplevelse! Vill sälja fler hus med er! <3 Läs mer
  • 2020-02-19

Anton A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt en bostad och sålt en bostad.
    Mycket bra bemötande av båda mäklarna Läs mer
  • 2020-02-14

Jörgen K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt stuga
    Blev bra bemött
    Mäklaren levde delvis upp till förväntningarna.
    Info ang lagfart och fastighetsskatt något bristfällig.
    Tillgängligheten till mäklaren under budgivningen, bristfällig
    Mkt trevlig och hjälpsam mäklare. Läs mer
  • 2020-02-04

Saryn M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt ett fritidshus. Tip top service! Läs mer
  • 2020-02-03

Emelie L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Min mäklare var helt underbar i mitt köp av en bostadsrätts lägenhet. Hjälpte mig med alla frågor och var tydlig med allt. Då detta är första gången jag flyttar så fann jag min mäklare extremt duktig och professionell! Läs mer
  • 2020-01-27

Jenny F skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt, Peter Åkesson är så grym. Tydlig och kundvänlig! Läs mer
  • 2020-01-25

Emma C skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt min bostadsrätt och är extremt nöjd med hur smidigt och lätt allting har gått! Extra stort beröm och eloge till min mäklare Emelie J Falkman som varit helt fantastisk! Otroligt bra bemötande, tydlig och alltid snabb på svar! Kommer rekommendera Emelie till alla jag vet ska sälja!!😁 Läs mer
  • 2020-01-20

Dennis O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Professionell mäklare som hjälpte mig att sälja huset till det pris jag begärde. Det gick snabbt och enkelt precis som jag ville ha det. Läs mer
  • Ingrid R

2019-12-16

Ingrid R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en mindre gård med tillhörande mark..
    Trevlig. Kunnig på sitt jobb. Fick förtroende. Lätt att kontakta och få svar. Läs mer
  • Mathilda M

2019-12-14

Mathilda M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jättenöjd med allt! Professionellt och härligt bemötande och allt gick smidigt, kändes mycket tryggt. Läs mer
  • 2019-12-05

Tommy A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    En bra kompanjon att ha med på sin husförsäljning. Proffsig och ett bra stöd under hela processen. Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Tommy A
    Tack för din rekommendation Tommy! Ett lyckat försäljningsresultat bygger mycket på en tillmötesgående säljare. Tack för ett gott samarbete!

Bästa hälsningar, Emelie J Falkman
  • Rune B

2019-12-03

Rune B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt Brynjevägen 5
    Jag blev bemött på ett vänligt och förtroendeingivande sätt
    Förväntningarna var höga och dom infriades
    Är väldigt nöjd 😌 mvh Rune Läs mer
  • 2019-11-20

Lena L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en villa.
    Vi har fått ett trevligt och professionellt bemötande av mäklaren. Ett plus för tillgänglighet och snabb återkoppling.
    Vi är nöjda och kan rekommendera er. Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Lena L
    Tack för er rekommendation Lena! Härligt att höra att ni är nöjda med vår tjänst och min insats :)

• 2019-11-18

Helena Bach H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi köpte ett hus och mäklaren bemötte oss med respekt och omtanke, tog reda på det han inte visste och var noggrann. Man kände sig i trygga händer med att köpa hus!
    Var aldrig problem med att komma och titta en gång till på huset om man ville eller höra av sig om man hade funderingar! Det gick snabbt och smidigt! 👌🏻 Läs mer
  • 2019-11-17

Jonas v skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Lina är superproffessionell och lättillgänglig. Stöttar, supporters och informerar på ett tydligt och vänligt sätt. Är i min uppfattning jordnära och kompetent.

Jag har både sålt och köpt hus via henne.
    Kan inte annat än att rekommendera henne å det varmaste för båda typer av uppdrag. Läs mer
  • Lennart H

2019-11-11

Lennart H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Alla förväntningar är överträffade, proffsigt korrekt och ett bra stöd rakt igenom affären!
    Platågatan 23 i SJÖBO har vi sålt! Läs mer
  • 2019-11-06

Gun K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket bra bemötande av Emilie . MVH Gun o Bosse Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Gun K
    Tack för rekommendationen Gun!

• 2019-11-06

Bo H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie har på bästa sätt arbetat med försäljningen av vår bostadsrätt och hon är mycket väl värd högsta beröm och ett stort fång av rosor. Utan henne hade förmodligen försäljningen
    ej funkat så snabbt och perfekt
    Med bästa hälsningar Bosse och Gun Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Bo H
    Tusen tack för varma lovord kära Bosse och Gun! Det har varit en fröjd att få hjälpa, och lära känna, er under processens gång. Tack för ert förtroende från start och tillmötesgående samarbete därefter. Önskar er en god jul!

• 2019-11-04

Marianne S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har köpt en bostadsrätt med renoveringsbehov.
    Mäklaren har ställt upp med information och ett trevligt o tillmötesgående sätt. Läs mer

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo