Alla kategorier Mäklare Skåne Sjöbo Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sjöbo

Fastighetsbyrån Sjöbo

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Sjöbos mest efterfrågade mäklare. Vi kan Sjöbo, området kring Ystad och Skurup och har gedigen information om både bostäder och de köpare och säljare som finns i kommunen.

Om du är intresserad av en bostadsaffär i Sjöbo ska du kontakta oss mäklare på kontoret på Gamla Torg. Då får du möta våra engagerade och trygga medarbetare som ger dig goda råd genom hela affären. Vårt mål är att du ska vara så nöjd att du rekommenderar oss till dina bästa vänner.

Välkommen till oss!

Läs vad 240 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo

• 2019-09-18

Max F skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vad kan man som köpare ha för förväntning på en mäklare?

Vi var nöjda med att Lina försökte reda ut hur vägen till huset förvaltades även om vi inte kom fram till exakt hur det låg till med den saken. Lina var också tillmötesgående när vi blev en timme försenade till besiktningen av huset.

Vi var inte nöjda med att den öppna spisen ( som enligt Lina var "godkänd" att elda i) egentligen hade haft en kaminkassett monterad, men att den blivit stulen vid ett inbrott, vilket vi fick veta av tidigare ägare på tillträdesdagen, så vi vågar inte elda i den om den är byggd för kassett som nu saknas. Likaså hade spotlightsen i badrumstaket försvunnit under mystiska omständigheter.

Så som vanligt i husaffärer får man fråga allt tre gånger och sedan kolla upp själv om uppgifterna stämmer, vilket vi borde ha gjort. Läs mer
    2019-09-18 Lina T svarar Max F
    Hej Max!

Tack för ditt rekommendation.

Som köpare kan man förvänta sig att den information man får av mäklaren stämmer, men man kan känna till att tex som i detta fallet med kaminen, så är det en uppgift jag fått av säljaren och förmedlat vidare till er.

Kontakta mig gärna om ni vill ha tips på en bra sotare i området, så att ni kan börja elda nu när den säsongen kommer.

Önskar er en mysig höst i fritidshuset!

/Lina
  • Jonas W

2019-09-17

Jonas W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Väldigt nöjd med bemötande, service och tjänst vid försäljning av vår villa. Läs mer
  • 2019-09-13

Kim L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket bra bemötande, och väldigt bra kundkontakt. Är väldigt nöjd med försäljningen, och tycker att mäklaren va i toppklass. Läs mer
  • Per O

2019-09-06

Per O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt vårt underbara gamla torp.
    Mäklaren har enbart varit positivt och har hela tiden informerat oss. Rekommenderar
    honom till våra vänner.
    Våra förväntningar har uppfyllts med råge. Läs mer
  • 2019-09-06

Jannicka L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Det har varit mycket kring detta hus försäljning.. Många missförstånd men är glad att de var någon som köpte de. Läs mer
  • Ingalill A

2019-09-05

Ingalill A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Huset vi säljer är ju med lite annorlunda omständigheter när det gäller visning mm men det har hanterats bra av mäklaren. Läs mer
  • 2019-08-25

My P skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Trevlig mäklare som gav mig bra hjälp vid mitt allra första husköp. Läs mer
  • 2019-08-24

Marina D skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har köpt Häggvägen 3 Blentarp.
    Tyckte Peter gav ett bra intryck på visningen. Han hade svar på våra frågor och vi kunde titta på huset i lugn o ro utan att han trängde sig på.
    När vi skrev huset var han proffsig och vi kände oss bra bemötta. Läs mer
  • KLAS A

2019-08-16

KLAS A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hjälp och stöd utöver det vanliga under hela processen från Peter. Kan starkt rekomendera honom för uppdrag. Läs mer
  • 2019-08-12

Lennart P skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hennes utstrålning som mäklare Torggatan 8 i Lövestad jag kommer att rekommendera henne mycket kunnig Läs mer
    2019-08-12 Emelie F svarar Lennart P
    Tack snälla för fina lovord Lennart. Hoppas dottern ska trivas bra på sikt!
    Ta hand om er, och alla vackra fjärilsbuskar :)

• 2019-08-08

Henric S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Tyckare att det har funkat bra mellan mig o Emelie o det har gått fort att bli av med fastigheten Läs mer
    2019-08-12 Emelie F svarar Henric S
    Tack för ditt omdöme Henric, vad roligt att höra. Lycka till framöver med allt!

• 2019-07-21

Nina G skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Peter var trevlig och hade ordning på alla detaljerna kring vårt husköp! Läs mer
  • 2019-07-18

SOPHIE B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Kan verkligen rekommendera Emelie! Läs mer
    2019-08-12 Emelie F svarar SOPHIE B
    Tack för din rekommendation Sophie, och för ditt förtroende att få hjälpa dig att förmedla din fantastiskt fina villa. Det var en fröjd att ha visningar i den miljön!

• 2019-07-02

Michael B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Super trevlig
    Super proffsig
    Fantastisk återkoppling till kunderna 👍👍
    Kommer ABSOLUT kontakta Emelie i framtiden
    Och vi ser fram emot ett fortsatt
    FANTASTISKT samarbete med Emelie
    Definitivt en super mäklare
    Mvh SUPER NÖJDA familjen JB
    Regina&micke Läs mer
    2019-07-12 Emelie F svarar Michael B
    Åh. Ett stort superduper ;) tack för er fina rekommendation! Det värmer mitt bultande mäklarhjärta. Ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med er. Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad framöver. Trevlig sommar! Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-07-01

Karl-Erik L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fritidsbostad. Mycket bra och skött arbete av mäklaren. Läs mer
    2019-07-12 Emelie F svarar Karl-Erik L
    Tack för din rekommendation Kalle! Önskar dig en trevlig sommar.
  • 2019-07-01

Margarita T skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket trevlig, lätt att samarbeta med, effektiv. Står vid sitt ord.
    Inte helt tillfredsställande formulering i annonstexten rent språkmässigt. Läs mer
  • 2019-06-26

Marie P skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpte vårt första hus av Lina som var väldigt bra i sitt bemötande mot oss. Stor eloge för att vi i lugn och ro fick titta och fundera. Kändes familjärt och tryggt. Läs mer
  • 2019-06-25

Linda Therese Camilla S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fastighet
    Otrolig proffsig och service minded
    Väl gott bemötande

Kan bara ge allra högsta betyg och stor eloge föe ett fantastiskt utfört arbete Läs mer
  • 2019-06-09

Therese B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpte ett hus som Peter Åkesson ansvarade för att sälja. Trevlig, pålitlig och lösningsfokuserad mäklare! Läs mer
  • 2019-06-03

Kim H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vores første huskøb i Sverige. Og samarbejdet koordineret af Lina mellem Sælger, Bank og os har været en fantastik god og tryg oplevelse. Super professionelt hele vejen igennem processen fra fremvisning til overlevering af nøgler Läs mer
  • 2019-05-15

Anna-Stina N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt mitt hus med Lina hjälp.Jag blev bemött bra inga
    problem. Läs mer

Trevlig Läs mer
  • Michael R

2019-05-08

Michael R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi er et danske par som har solgt vores villa via Lina.
    Lina er meget i møde kommende og venlig og gav sig tid til os som første gangs sælge til at besvare de spørgsmål som vi havde.
    Jeg forventede en professionel ejendom mæglere og det syntes jeg så absolut at Lina leverede.
    Min forlovedes og min fælles oplevelse med Lina som mægler var over forventning og vi syntes om hende fra start. Lina leverede varen og solgte vores hus 200.000 kr over udbudspris. Hun brugte dygtige folk til indretning og fotografering af hus til hjemme siden og det gjorde at huset bliv fantastisk flot.
    Vi vil klart anbefale Lina som mægler. Läs mer
  • 2019-05-07

Elisabet M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag köpte en villa i centrala Sjöbo. Jag är nöjd med Emelie som mäklare. Hon kontaktade mig under budgivningen och visade att hon verkligen trodde på mig som köpare. Detta betydde väldigt mycket för mig. Processen gick snabbt och allt kändes proffsigt.
    Hälsar Elisabet Malmström Läs mer
    2019-05-07 Emelie F svarar Elisabet M
    Tack för din rekommendation Elisabet! Vad roligt att höra att du kände dig väl omhändertagen under processen. Hoppas du och pojkarna kommer trivas bra i ert nya hus framöver. Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-05-06

Kjetil L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Som det skal vara! Tok en ekstra visning for mig och barna!
    Klockren Läs mer
  • 2019-05-01

Caroline L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt villa inne i Sjöbo. Lina ger ett väldigt proffsigt och "tryggt" intryck vilket vi värdesätter mycket.

Våra förväntningar på Lina var att hon skulle "guida" oss genom försäljningen av vårt hus samt se till så alla spekulanter kände sig "sedda" . Vilket vi tycker att Lina har gjort. Läs mer
  • 2019-04-24

Imran K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Jag blev väldigt bra bemött av Emelie J. Falkman. Hon är mycket sakkunnig, gör sitt jobb professionellt.
    Emelie informerade mig som kund om all nödvändiga information. Läs mer
    2019-04-25 Emelie F svarar Imran K
    Tack för fina ord Imran! Hoppas du ska trivas riktigt bra nu :) Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-04-15

Håkan A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Trevlig bemötande, han svarade på frågorna man ställde, när han inte hade svaret tog han reda på det. Läs mer
  • 2019-04-08

Tommy W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vänligt bemötande glad trevlig proffsig. Läs mer
    2019-04-23 Emelie F svarar Tommy W
    Tack för din fina rekommendation Tommy. Det har varit ett sant nöje att samarbeta med er, och vara behjälplig i samband med försäljningen av er fina bostad. Hoppas ni ska trivas i det nya, ännu bättre! Bästa hälsningar, Emelie
  • Bo S

2019-03-22

Bo S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hon sålde huset på en vecka det tyckte jag var bra'
    jag blev mycket bra bemött av Linda
    jag tyckte att hon sköte sitt uppdrag bra Läs mer
  • 2019-03-18

Lottie L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt bostad.
    Helt igenom kunnig mäklare på alla områden och dessutom mycket trevlig.
    Kommer att använda Lina igen ifall det blir aktuellt. Läs mer
  • 2019-03-18

Emily L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    En mycket trevlig och tillmötesgående mäklare. Jag tittade på några olika bostäder i Sjöbo innan jag fastnade för den jag idag har köpt.
    Lina var väldigt sansad och professionell. Läs mer
  • 2019-03-07

Robert A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Villa.
    Bra bemött.
    Funka bra men lite stressigt.
    Fick känslan att det skulle säljas snabbt, men som tur var fick vi två visningar och aktionen försatte. Läs mer
    2019-03-15 Emelie F svarar Robert A
    Tack för ditt omdöme Robert. Vad tråkigt att höra att din upplevelse av processen kändes stressig. I min roll som fastighetsmäklare är förhandlingsbiten i samband med en budgivning, som uppstod i försäljningen av din och din exfrus fastighet, en oerhörd viktig och ibland också kritisk del. Det är då affären ska knytas ihop med någon av de potentiella köpare, som är nervösa och förväntansfulla. Där är tidsaspekten särskild viktig att ta hänsyn till och agera efter eftersom intresset snabbt kan svalna, pga. olika anledningar. Det gäller då att hålla en tajt och bra återkoppling, på alla fronter, och inte låta affären ”hänga i luften”. Så jag har förståelse för om detta moment kan upplevas lite ”hetsigt”. Men jag har under hela processen under vårt samarbete försökt agera med mitt fulla engagemang och efter bästa förmåga enligt era separata önskemål/behov, och med hänsyn till er särskilda situation, för att få till en trygg affär till ett så bra marknadspris som möjligt. Vilket jag också bedömer att vi verkligen lyckades med, framförallt med tanke på slutpriset. Så jag hoppas att du ändå känner dig nöjd med resultat så här i efterhand :) Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-03-07

Sebastian H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en villa i centrala Sjöbo.

Mäklaren är professionell och är en mästare på att acklimatisera sig efter säljarens behov.

Förväntade mig en ganska snabb behandling av min bostad och det levererades utan problem.

Använd denna mäklarbyrå! Läs mer
  • 2019-02-25

Agneta A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mark.
    Peter är väldigt vänlig och trevlig. Mina förväntningar är att en mäklare är driven och säljande. Peter är mer försiktig och visande.
    Några kunder har klagat på att han är svår att nå. Allt pappersarbete har fungerat bra. Läs mer
  • 2019-02-20

Lina M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde en bostadsrätt. Smidigt, snabbt och bra. Väldigt trevlig och duktig. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Lina M
    Tack för er rekommendation! Vi ses imorgon på tillträdet. Kaffet står klart då :)
  • 2019-02-19

Lina W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Stuga
    Mycket bra och engagerat bemötande. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Lina W
    Tusen tack Lina! Vi ses på tillträdet.
  • 2019-02-19

Jennie K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie har under processens gång, då hon hjälpt oss att sälja vårt hus, varit tydlig och hjälpsam. Vi har känt oss trygga med att ha Emelie vi vår sida under försäljningen. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Jennie K
    Tack för er rekommendation. Det var en fröjd att förmedla ert fina fina hus i vackra Sövde. Hälsa Glenn så gott :)
  • 2019-02-12

Felicia C skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har köpt en etta på 42 kvm och bemöttes på ett bra sätt med att snabbt få svar på frågorna. Affären har gått effektivt till och mäklaren har på ett bra sätt genomfört affären och lyssnat in köparen. Läs mer
  • 2019-01-21

Anna K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi upplever Peter som en engagerad och påläst person. Vi har genom honom fått tag på vårat drömboende. Han visade intresse för oss som kunder. Han hade svar på alla frågor vi hade. När budgivningen var över så gick allt väldigt snabbt och smidigt! Vi njuter varje dag tack vare Peter ! Läs mer
  • 2019-01-21

Magnus P skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emeli hjälpte mig med försäljning av en tomt.
    Redan i början av vår kontakt visade hon hur proffsig hon är. Jag hade väl inga direkta förhoppningar eftersom andra tomter i området varit till salu väldigt länge. Men efter bara tre månader hade Emeli sålt min tomt. Hela tiden har hon visat på stort kunnande och jag har bemötts på ett mycket trevligt sätt. Kan varmt rekommendera Emelie som mäklare. Stort tack för all hjälp/Magnus Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Magnus P
    Stort tack själv för gott samarbete, och för din fina rekommendation Magnus.
  • 2019-01-17

Anna skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi köpte ett hus på Sågfilsgatan av Emelie J Falkman. Vi fick häva köpet pga risker i fasaden. Vi kände inte att vi fick all information. Mäklaren sålde exakt samma hus precis bredvid vår. Vi bad henne om informationen från den besiktningen (innan vi tog in en egen besiktningsman) och hon gav oss bara en del av informationen men närmande inte riskerna med fasaden som framkom i besiktningen att husets fasad hade en risk för mögel och fukt i framtiden. Vi gjorde en egen besiktning där vi fick reda på riskerna med fasaden i vårt hus (precis vad som framkommit tidigare men som vi inte fått information om). Hade vi fått informationen av Emelie så hade vi aldrig köpt huset.

Varför nämnde hon bara de små felen med huset och det positiva men inte det som är ett av dem viktigaste att där finns risk för mögel i framtiden med den fasaden. Kändes som hon bara ville sälja på. Läs mer
    Anna gillar detta
  • 2018-12-05

Carolina A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har köpt en lägenhet genom Peter vilket jag är fullt nöjd med. Bra och tydlig info från början till slut.
    Något som varit betydligt sämre är ju flyttstädningen. Ganska dåligt o slarvigt utförd. Läs mer
    2018-12-05 Peter Å svarar Carolina A
    Hej Carolina!

Vad kul att du känner dig nöjd med köpupplevelsen från oss på Fastighetsbyrån. Det värmer mycket att höra dina vänliga ord.

Mindre kul med din upplevelse av flyttstädningen. Tyvärr är det inget som vi på Fastighetsbyrån kan göra något åt för dig nu.
    Jag hoppas att du ändå kommer att trivas i bostaden och göra dig hemmastadd.

Hälsningar, Peter Åkesson - Fastighetsmäklare.
  • 2018-11-30

Per Olof B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Fritidshus
    Mycket väl bemött
    Överträffade mina förväntningar med mycket egna ideer
    Sammanfattning, otroligt bra! Läs mer
  • 2018-11-26

Pål A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt äldre villa.
    Peter såg alltid till att vi hade all information om vad som hände/skulle hända. Kom med uppdateringar så fort något nytt hände.

Hade en god atityd och i mina ögon slog han hål på myten om hur mäklare är/beter sig i en positiv riktning.

Var tydlig och ärlig med vad vi kunde ha för förväntningar.

På det hela taget en bra mäklare med förståelse för att husförsäljning är en stor grej för kunden och pratar så man förstår vad det handlar om. Kan varmt rekomenderas. Läs mer
  • 2018-11-24

Signe M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Lina är mycket kunnig och engagerad mäklare. Hon är snabb ödmjuk och proffsig, som gjorde att det blev en snabb affär vid försäljning av mitt hus. Jag vill verkligen rekommendera henne till andra. Läs mer

Ingemar K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt villa Vollsjö. Väl bemött och väl omhänder tagen genom hela affären. Läs mer

Elsie O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt en fastighet som fungerat jättebra. Peter är en mycket tydlig och kunnig mäklare. Bra bemötande från första början och alla kontakter vi haft har fungerat mycket bra. Kan verkligen rekommenderas till andra som ska sälja sin bostad. Läs mer

Britt-Marie O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har sålt vår villa, den låg ute på "pågång" under ett par månader.
    Vi fick ett mycket bra intryck av Lina redan vid första kontakten blev väl bemött. Vi höll kontakt under tiden som vår villa var under "pågång". Läs mer

Lisa B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde fastighet på landet. Peter tog sig tid, trevlig, hjälpsam och strukturerad. Mina förväntningar kring mäklarens roll blev uppfyllda vilket gjorde mig väldigt nöjd. Överlag hade jag och min partner ett väldigt fint samarbete med Peter vilket ledde till en lyckad bostadsaffär. Läs mer

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo