Fastighetsbyrån Sjöbo

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Sjöbos mest efterfrågade mäklare. Vi kan Sjöbo, området kring Ystad och Skurup och har gedigen information om både bostäder och de köpare och säljare som finns i kommunen.

Om du är intresserad av en bostadsaffär i Sjöbo ska du kontakta oss mäklare på kontoret på Gamla Torg. Då får du möta våra engagerade och trygga medarbetare som ger dig goda råd genom hela affären. Vårt mål är att du ska vara så nöjd att du rekommenderar oss till dina bästa vänner.

Välkommen till oss!

Läs vad 335 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo 2

• Farbror J
    • Tolånga
    2021-09-16
    Bra bemötande hela vägen! Tummen upp! 👍🏻
    2021-09-15
    Vi blev mycket väl bemötta och fick bra och tudlig information. Vi är kanonnöjda!
    2021-08-28
    Lina har varit ett stort stöd i processen att sälja min fastighet. Hon har mitt fulla förtroende även för framtida affärer. Trots semester har Lina gjort sitt yttersta för att fullfölja sitt åtagande och gått ”above and beyond”. Kan bara rekommendera Fastighetsbyrån till alla potentiella kunder.
    2021-08-17
    Väldigt proffsigt bemötande.
    Vi kände oss helt trygga och känner ett stort förtroende för vår mäklare.
    Tack!
    • Fyledalen
    2021-07-21
    Mycket bra på alla sätt.
    Absolut.
    Kunnig, vänlig samt nyfiken engagerad.
  • Bertil E
    • Fyledalen
    2021-07-20
    Jag är mer än nöjd...Proffsigt annonserande med foton och presentationer totalt..!!!
    Mycket god och vänlig kontakt med Peter Ugge,som definitivt är ett sympatiskt proffs..!!
    2021-06-21
    Försäljningen av bostaden gick snabbt. Blev lite tveksam, då jag tyckte att mäklaren gick ut med för lågt bud. Detta visade sig vara helt riktigt i slutändan då vi fick mer för huset än förväntat.
    Mäklaren har varit väldigt tydlig med vad som gäller och respekterat våra önskemål.
    2021-06-19
    Väldigt bra bemötande. Förklarade på ett bra sätt hur försäljningen skulle gå till, och vi är mycket nöjda med allt. Rekommenderar absolut Fastighetsbyrån till andra.
    2021-06-10
    Bra kommunikation under hela processen
    2021-06-08
    Underbart bemötande.
    Långt över förväntan/ Alex Olsson
    • Vollsjö
    2021-06-07
    Vi köpte en villa, allt från visning till köpet själv gick smidigt. Jag rekommenderar varmt Fastighetsbyrån i Sjöbo :)
    2021-06-01
    Köpte hus
    Förväntade mig hjälp och samarbete
    Fick båda delarna och med ett gott bemötande
    2021-05-18
    Vi köpte ett hus via Fastighetsbyrån. Fint personligt bemötande som har både säljare och köpares bästa i åtanke.
    Tack Alexia för ditt fina omdöme. Jag hoppas verkligen att ni ska få stor glädje av huset i sommar.

Ta hand om er!
    2021-05-13
    Vår villaförsäljning har skötts väldigt professionellt med stor kunskap, tydlighet och ett respektfullt bemötande.
    Vi har känt oss trygga under hela processen.
    Peter Ugge är en man på rätt plats.
    Kerstin o Håkan
    2021-05-12
    Vi har känt oss trygga under hela processen.
    Peter Ugge är en man på rätt plats.
    Kerstin o Håkan
    2021-05-10
    Köpte ett hus i Sjöbo av Mäklare Lina, utmärkt bemötande på alla sätt och tjänstvillighet. Eftersom man läst och hört mindre bra saker om mäklare så blev jag och min hustru Karin väldigt positivt överraskade över hur bra allt fungerade och blev. Kändes som Lina var verkligen närvarande och gjorde sitt bästa både för säljare och för oss som köpare.
    Vi är nöjda!
    Kennet och Karin Andersen
    Tack Kennet och Karin för ert fina omdöme.

Hjärtligt välkomna till Sjöbo!
    2021-05-03
    Peter Nörklit på fastighetsbyrån i Sjöbo , har gjort ett väldigt bra jobb. Väldigt informativ, bra på att återkoppla.
    2021-04-13
    mycket bra har sålt vår fastighet bra kunnighet o hjälpsamhet svarar på alla frågor vår mäklare var suverän
    • Bjärsjölagård
    2021-04-02
    Mäklaren stod helt på säljarens sida i alla frågor, även sådant som inte var rätt och riktigt, kommer definitivt aldrig använda mig av dom igen.
    Hej Joakim,

Tack för din feedback. Det är tråkigt att du känner så, personligen känner jag att jag gjorde mitt yttersta för att just ni skulle få köpa huset.

Hoppas att ni ska trivas!
    2021-03-22
    Hej! Har sålt ett 200 kvadratmeter stort enplanshus på en
    1248 kvadratmeter stor tomt i Sjöbo.Mina förväntningar infriades
    helt och hållet.Och mäklaren skötte allting på ett utmärkt sätt.
    Min upplevelse blev väldigt positiv av en tillmötesgående och
    kunnig mäklare.
    Vänligen Christer
    2021-03-12
    Sålde ett fritidshus. Mäklaren så till att allt blev fixat på bästa sätt inför publicering och visning. Hon fick igång budgivning redan dagen efter visningen, sex budgivare som drev upp priset till klart mer än jag hade väntat mig. Hanteringen av själva köpet krävde en hel del både tålamod och diplomati. Det klarade mäklaren. Jag är mycket nöjd och lättad över att allt gått så snabbt.
    Tack Ingmar för ditt fina omdöme.

Det här klarade vi galant tillsammans du och jag. Hoppas du ska trivas i ditt nya boende.

Må väl!
    2021-03-03
    Köpte en villa på 150 kvm med rätt stor tomt till. Allt har gått supersmidigt den enda plumpen är att mäklaren glömde lägga till mig i Köpcoachen. Hon lade bara till min fru. Men utöver det så kan jag rekommendera Fastighetsbyrån.
    2021-03-03
    köpt bostadsrätt och sålt villa. Mäklaren Peter Nörklit var fantastik i allt visning o blev bemött kanon bra från jag köpt o sen sålt min villa Tack
    2021-03-01
    Sålt en bostadsrätt i Sjöbo. Mäklaren var trevlig, handlade snabbt och helt efter mina önskemål.
    2021-02-09
    Jag är helt nöjd med min mäklare arbete.
    2021-02-08
    Jag har både köpt och sålt. Och är mycket nöjd med mäklaren som visat stor förståelse för min situation.
  • Henry K
    2021-02-05
    Vi är mycket nöjda ja faktiskt nöjdast proffsiga killar som hjälper oss ja dom kan vi rekomendera
    2021-02-02
    Jag har sålt (snart) en enplansvilla i Blentarp från 70 talet. Från första samtal tills nu, kontraktet är skrivit, så har jag blivit bemött på ett trevligt sätt. Jag har känt mig delaktig och alla frågor jag har haft har blivit besvarade. Under hela resans gång har Peter meddelat mig vad som kommer att ske och det har känts bra. Jag har också känt att Peter hela tiden varit rak o ärlig, inte ingett några falska förhoppningar. Så jag kommer varmt att rekommendera er för andra som funderar på att köpa hus👌
    2021-01-20
    Upplever vår mäklare Lina som proffsig och transparent genom hela affären.
    Tydlighet vid kontrakt och tillträdde samt tyckte jag om att Fastighetbyrån samlat alla dokument på en portal åt oss.
    Nöjd och kan ur ett köparperspektiv rekommendera Lina.
    2021-01-18
    Min Fru o jag har sålt vår villa med hjälp av Fastighetsbyrån Sjöbo.Vi blev fint bemötta av en mäklare,som beskrev hur en försäljning går till.Alla förväntningar som vi hade blev på ett förtroende sätt förklarade av mäklaren för oss.Vi kommer att prata om vilken fin mäklare vi hade på Fastighetsbyrån.
    M V H
    Gull o Claes.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    2020-12-23
    Jag köpte en lgh och blev postivt bemött av den mäklaren jag fick.
    • Vollsjö
    2020-12-05
    Gjorde ett jätte bra jobb. Var noga med detaljer, och levererade det de lovade.
    2020-12-03
    Fick min lägenhet såld på ett smidigt sätt.
    Inte första gången Vi anlitar samma Mäklare .
    Kan varmt rekommendera andra till Fastighetsbyrån I Sjöbo.
    2020-11-07
    Fick hjälp med att sälja min lägenhet av Peter, smidigt bemötande genom hela försäljning. Kan mer än väl rekommendera Peter.
  • Jan L
    2020-10-26
    Professionell, vänlig agerade lugnt och effektivt.
  • Janet S
    2020-10-21
    Har köpt fritidshus i Sjöbo. Blev mycket bra bemött av mäklaren han var mycket kunnig och påläst om ärendet. Vi är helnöjda.
  • Frida H
    2020-10-07
    Vi har sålde våt hus med hjälp av Peter Ugge på fastighetsbyrån och vi är supernöjda!
    Professionell, stor kunskap, lätt att nå, snabb återkoppling och ett väldigt bra bemötande har gjort att vi känt oss trygga under hela vägen- från värdering till kontraktskrivning.
    Tack!
    2020-09-20
    Alltid sakligt och stöttande. Kunnig gällande sjöbotrakten!
  • sålde en tomt med hjälp av
    2020-09-11
    Om det är mäklarens fel eller ej, vet jag inte. Men det tog fyra (4) år att sälja min tomt.
    2020-09-11
    trevliga och kunniga, samt de höll kontakten med en hela vägen.
    • Sövde
    2020-08-23
    Vi sålde en sommarstuga. Bemötandet var som vi förväntade oss av en mäklare. Mäklaren var engagerad och försäljningen gick snabbt.
    • Sövde
    2020-08-17
    Köpte ett hus i Blentarp.
    Mäklaren var väldigt tillmötesgående och svarade på de frågor som vi hade.
    Hade inga speciella förväntningar men mäklaren gjorde sitt arbete mycket bra.
    Har en mycket positiv inställning till denna fastighetsförmedling och skulle lätt rekommendera dom till mina vänner och bekanta, min upplevelse av detta köp var mycket bra.
    2020-08-17
    Jag har sålt ett hus. Mäklaren var helt fantastiskt. Jag upplevde mäklaren som mycket kunnig och blev vänligt bemött,så jag är jättenöjd. VH Britt-Marie Andersson
    2020-08-05
    Hon bemötte oss trevligt.
    Hon förklarade tydligt för oss när vi skrev på papperna för vårt första hus.
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare.
  • 2020-08-05
    Vi är väldigt besvikna över Fastighetsbyrån Sjöbo och särskilt mäklaren Lina Thörnkvist. Hon var svår att kontakta för att boka visning av ett objekt och skötte den senare budgivningen mycket dåligt. Efter överenskommelse om vunnen budgivning på lördagen bokade vi signering av kontrakt till efterföljande måndag. Kvällen innan planerad kontraktsskrivning får vi reda på att det enbart skulle vara vi som köpare som skulle skriva på och att säljaren skulle skriva på dagen efter (tisdag). Det framgick inte av hennes sms, vilket var det sätt vi tidigare kommunicerat genom, utan något vi fick läsa i ett separat email. På tisdagen fanns en visning inbokad. Vi var av förklarliga skäl inte bekväma med detta utan bad om att få skriva på samtidigt som säljaren. När vi på tisdagen var redo att åka för att skriva på köpekontraktet (1,5 h innan den tillslut planerade kontraktsskrivningen) kontaktar mäklaren oss och meddelar att det kommit ett högre bud. Vi bestämde oss för att åka till mäklaren och lade ett högre bud men med villkoret att vi skulle skriva på avtalet där och då, så som vi tidigare varit överens om. Säljaren ville "ge den andra budgivaren en chans" och vi lämnade kontoret och drog tillbaka våra bud. Därefter, inom loppet av 10 minuter, återkom vi till mäklaren med nya bud eftersom vi fortfarande var intresserade av objektet (vi hade ju varit inställda på tidigare överenskommelse). Det slutade med att vi får ett sms om att säljaren valt att gå vidare med en annan budgivare, trots att vi lagt högst bud. Självklart har säljaren en del i detta men Lina som mäklare borde hanterat detta bättre. Vi förstår fortfarande inte vad som hände under slutbudgivningen. Vi känner oss lurade och utnyttjade. Vi har hela tiden anpassat oss efter mäklarens önskemål om tid och plats för kontraktsskrivning och lagt högst bud. Varför det slutade som det gjorde kan vi enbart spekulera i. Vi kommer inte att köpa/sälja något via Lina framöver. Riktigt uselt.
    2020-07-13
    Alltid ett trevligt och proffesionellt bemötande.
    2020-07-03
    Hus
    Kompetent och trevlig
    Hjälpsam
    2020-06-26
    jag kan verkligen inte rekommendera denna mäklare som har kört med lögner och dålig marknadsföring vi mår mycket dåligt efter försäljningen med underpris om man jämför med andra hus i området
    2020-06-23
    I familjen har vi haft hjälp av Lina Thörnkvist att sälja en lägenhet och två hus under de senaste åren.
    Vi återkommer till Lina eftersom hon alltid är lika vänlig, omtänksam och pålitlig. Lina vill det bästa för både säljaren och köparen, vilket vi uppskattar.
    Lina har god erfarenhet, vet vad hon pratar om och är ärlig. Hon är en klippa att diskutera med då man själv är rådvill och osäker.

Lina följer med hela processen från start till mål.
    Över alla hinder, genom alla svårigheter finns hon där.

Lina är fantastisk som mäklare och person!
    2020-06-22
    Har precis sålt mitt första hus och köpt mitt andra hus med hjälp av fastighetsbyrån i sjöbo. Båda affärerna har varit väldigt smidiga, haft bra kommunikation med mäklare samt att beräknad tidsplan har hållt. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar Fastighetsbyrån Sjöbo.