Fastighetsbyrån Sjöbo

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Sjöbos mest efterfrågade mäklare. Vi kan Sjöbo, området kring Ystad och Skurup och har gedigen information om både bostäder och de köpare och säljare som finns i kommunen.

Om du är intresserad av en bostadsaffär i Sjöbo ska du kontakta oss mäklare på kontoret på Gamla Torg. Då får du möta våra engagerade och trygga medarbetare som ger dig goda råd genom hela affären. Vårt mål är att du ska vara så nöjd att du rekommenderar oss till dina bästa vänner.

Välkommen till oss!

Läs vad 252 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo

• Lennart H

2019-11-11

Lennart H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Alla förväntningar är överträffade, proffsigt korrekt och ett bra stöd rakt igenom affären!
    Platågatan 23 i SJÖBO har vi sålt! Läs mer
  • 2019-11-06

Gun K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket bra bemötande av Emilie . MVH Gun o Bosse Läs mer
  • 2019-11-06

Bo H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie har på bästa sätt arbetat med försäljningen av vår bostadsrätt och hon är mycket väl värd högsta beröm och ett stort fång av rosor. Utan henne hade förmodligen försäljningen
    ej funkat så snabbt och perfekt
    Med bästa hälsningar Bosse och Gun Läs mer
  • 2019-11-04

Marianne S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har köpt en bostadsrätt med renoveringsbehov.
    Mäklaren har ställt upp med information och ett trevligt o tillmötesgående sätt. Läs mer
  • 2019-10-31

Rikard N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt villa. Väldigt bra bemötande. Trevlig, lugn och professionell mäklare. Gav goda råd under hela affären. Läs mer
  • 2019-10-30

Cecilia P skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Första mötet med Emelie Falkman blev en fullträff. 'Sa till min vän är det nån som ska sälja mitt hus så är det Emelie' Vi börja så sakta med
    'på gång' vilket gav mig tid att fundera. När jag sen hitta min marklägenhet så körde Emelie igång o vips så va mitt hus sålt. Emelie är proffsig och engagerad, håller en uppdaterad hela tiden. Varmt bemötande både mot säljare o köpare. Man kände sig trygg igenom hela processen tack vare hennes lugn o härliga personlighet. Bästa valet 😊 Läs mer
  • 2019-10-30

Anna-Liisa Kyllikki J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Peter, en lugn , seriös och trevlig mäklare. Han dök upp just vid rätt tillfälle när vi börjat tvivla på att orka ha fritidshuset längre. Vi ser att han lagt ner mycket arbete på att hålla ständig kontakt med oss som säljare och på intresserade köpare.

Slutresultatet imponerar stort! Tusen tack! Läs mer
  • 2019-10-13

Katarina N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har både sålt och köpt av samma mäklare, absolut de bästa rekommendationer. Skulle aldrig välja någon annan. Har köpt två hus och sålt ett av samme mäklare med det största förtroende. Läs mer
  • 2019-10-10

Karin Elisabet H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt ett hus. Fastighetsmäklare Lina Thörnkvist är både trevlig och proffsig. Har köpt hus av henne tidigare och har vänner som haft henne som mäklare och har bara positiva erfarenheter av henne. Läs mer
  • 2019-10-03

Hans Börje S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har med Fastighetsbyråns Mäklare sålt min fastighet och det har skötts mycket bra så här långt.

Så visst jag är nöjd med hans engagemang och bemöttande och nu är det bara slutfasen återstår. Läs mer
  • 2019-10-02

Sara D skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fastighet på landet. Gick precis så snabbt och smidigt som jag hoppats. Jag fick dessutom ett proffsigt bemötande av min mäklare som såg till att allt rullade på. Läs mer
  • 2019-09-28

Sandra Rebecka J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Det gick snabbt och smidigt när vi sålde vår stuga i och med att mäklaren hade kontakt med någon som han visste var intresserad. En enskild visning för intressenten och kontraktskrivning kort därefter. Köparen la ett bud som var lite högre än det belopp vi skulle ha satt som utgångspris så vi blev nöjda även med köpeskillingen. Läs mer
  • 2019-09-18

Max F skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vad kan man som köpare ha för förväntning på en mäklare?

Vi var nöjda med att Lina försökte reda ut hur vägen till huset förvaltades även om vi inte kom fram till exakt hur det låg till med den saken. Lina var också tillmötesgående när vi blev en timme försenade till besiktningen av huset.

Vi var inte nöjda med att den öppna spisen ( som enligt Lina var "godkänd" att elda i) egentligen hade haft en kaminkassett monterad, men att den blivit stulen vid ett inbrott, vilket vi fick veta av tidigare ägare på tillträdesdagen, så vi vågar inte elda i den om den är byggd för kassett som nu saknas. Likaså hade spotlightsen i badrumstaket försvunnit under mystiska omständigheter.

Så som vanligt i husaffärer får man fråga allt tre gånger och sedan kolla upp själv om uppgifterna stämmer, vilket vi borde ha gjort. Läs mer
    2019-09-18 Lina T svarar Max F
    Hej Max!

Tack för ditt rekommendation.

Som köpare kan man förvänta sig att den information man får av mäklaren stämmer, men man kan känna till att tex som i detta fallet med kaminen, så är det en uppgift jag fått av säljaren och förmedlat vidare till er.

Kontakta mig gärna om ni vill ha tips på en bra sotare i området, så att ni kan börja elda nu när den säsongen kommer.

Önskar er en mysig höst i fritidshuset!

/Lina
  • Jonas W

2019-09-17

Jonas W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Väldigt nöjd med bemötande, service och tjänst vid försäljning av vår villa. Läs mer
  • 2019-09-13

Kim L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket bra bemötande, och väldigt bra kundkontakt. Är väldigt nöjd med försäljningen, och tycker att mäklaren va i toppklass. Läs mer
  • Per O

2019-09-06

Per O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt vårt underbara gamla torp.
    Mäklaren har enbart varit positivt och har hela tiden informerat oss. Rekommenderar
    honom till våra vänner.
    Våra förväntningar har uppfyllts med råge. Läs mer
  • 2019-09-06

Jannicka L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Det har varit mycket kring detta hus försäljning.. Många missförstånd men är glad att de var någon som köpte de. Läs mer
  • Ingalill A

2019-09-05

Ingalill A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Huset vi säljer är ju med lite annorlunda omständigheter när det gäller visning mm men det har hanterats bra av mäklaren. Läs mer
  • 2019-08-25

My P skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Trevlig mäklare som gav mig bra hjälp vid mitt allra första husköp. Läs mer
  • 2019-08-24

Marina D skrev om Peter Nörklit en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har köpt Häggvägen 3 Blentarp.
    Tyckte Peter gav ett bra intryck på visningen. Han hade svar på våra frågor och vi kunde titta på huset i lugn o ro utan att han trängde sig på.
    När vi skrev huset var han proffsig och vi kände oss bra bemötta. Läs mer
  • KLAS A

2019-08-16

KLAS A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hjälp och stöd utöver det vanliga under hela processen från Peter. Kan starkt rekomendera honom för uppdrag. Läs mer
  • 2019-08-12

Lennart P skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hennes utstrålning som mäklare Torggatan 8 i Lövestad jag kommer att rekommendera henne mycket kunnig Läs mer
    2019-08-12 Emelie F svarar Lennart P
    Tack snälla för fina lovord Lennart. Hoppas dottern ska trivas bra på sikt!
    Ta hand om er, och alla vackra fjärilsbuskar :)

• 2019-08-08

Henric S skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Tyckare att det har funkat bra mellan mig o Emelie o det har gått fort att bli av med fastigheten Läs mer
    2019-08-12 Emelie F svarar Henric S
    Tack för ditt omdöme Henric, vad roligt att höra. Lycka till framöver med allt!

• 2019-07-21

Nina G skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Peter var trevlig och hade ordning på alla detaljerna kring vårt husköp! Läs mer
  • 2019-07-18

SOPHIE B skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Kan verkligen rekommendera Emelie! Läs mer
    2019-08-12 Emelie F svarar SOPHIE B
    Tack för din rekommendation Sophie, och för ditt förtroende att få hjälpa dig att förmedla din fantastiskt fina villa. Det var en fröjd att ha visningar i den miljön!

• 2019-07-02

Michael B skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Super trevlig
    Super proffsig
    Fantastisk återkoppling till kunderna 👍👍
    Kommer ABSOLUT kontakta Emelie i framtiden
    Och vi ser fram emot ett fortsatt
    FANTASTISKT samarbete med Emelie
    Definitivt en super mäklare
    Mvh SUPER NÖJDA familjen JB
    Regina&micke Läs mer
    2019-07-12 Emelie F svarar Michael B
    Åh. Ett stort superduper ;) tack för er fina rekommendation! Det värmer mitt bultande mäklarhjärta. Ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med er. Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad framöver. Trevlig sommar! Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-07-01

Karl-Erik L skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fritidsbostad. Mycket bra och skött arbete av mäklaren. Läs mer
    2019-07-12 Emelie F svarar Karl-Erik L
    Tack för din rekommendation Kalle! Önskar dig en trevlig sommar.
  • 2019-07-01

Margarita T skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket trevlig, lätt att samarbeta med, effektiv. Står vid sitt ord.
    Inte helt tillfredsställande formulering i annonstexten rent språkmässigt. Läs mer
  • 2019-06-26

Marie P skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpte vårt första hus av Lina som var väldigt bra i sitt bemötande mot oss. Stor eloge för att vi i lugn och ro fick titta och fundera. Kändes familjärt och tryggt. Läs mer
  • 2019-06-25

Linda Therese Camilla S skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fastighet
    Otrolig proffsig och service minded
    Väl gott bemötande

Kan bara ge allra högsta betyg och stor eloge föe ett fantastiskt utfört arbete Läs mer
  • 2019-06-09

Therese B skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpte ett hus som Peter Åkesson ansvarade för att sälja. Trevlig, pålitlig och lösningsfokuserad mäklare! Läs mer
  • 2019-06-03

Kim H skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vores første huskøb i Sverige. Og samarbejdet koordineret af Lina mellem Sælger, Bank og os har været en fantastik god og tryg oplevelse. Super professionelt hele vejen igennem processen fra fremvisning til overlevering af nøgler Läs mer
  • 2019-05-15

Anna-Stina N skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt mitt hus med Lina hjälp.Jag blev bemött bra inga
    problem. Läs mer

Trevlig Läs mer
  • Michael R

2019-05-08

Michael R skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi er et danske par som har solgt vores villa via Lina.
    Lina er meget i møde kommende og venlig og gav sig tid til os som første gangs sælge til at besvare de spørgsmål som vi havde.
    Jeg forventede en professionel ejendom mæglere og det syntes jeg så absolut at Lina leverede.
    Min forlovedes og min fælles oplevelse med Lina som mægler var over forventning og vi syntes om hende fra start. Lina leverede varen og solgte vores hus 200.000 kr over udbudspris. Hun brugte dygtige folk til indretning og fotografering af hus til hjemme siden og det gjorde at huset bliv fantastisk flot.
    Vi vil klart anbefale Lina som mægler. Läs mer
  • 2019-05-07

Elisabet M skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag köpte en villa i centrala Sjöbo. Jag är nöjd med Emelie som mäklare. Hon kontaktade mig under budgivningen och visade att hon verkligen trodde på mig som köpare. Detta betydde väldigt mycket för mig. Processen gick snabbt och allt kändes proffsigt.
    Hälsar Elisabet Malmström Läs mer
    2019-05-07 Emelie F svarar Elisabet M
    Tack för din rekommendation Elisabet! Vad roligt att höra att du kände dig väl omhändertagen under processen. Hoppas du och pojkarna kommer trivas bra i ert nya hus framöver. Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-05-06

Kjetil L skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Som det skal vara! Tok en ekstra visning for mig och barna!
    Klockren Läs mer
  • 2019-05-01

Caroline L skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt villa inne i Sjöbo. Lina ger ett väldigt proffsigt och "tryggt" intryck vilket vi värdesätter mycket.

Våra förväntningar på Lina var att hon skulle "guida" oss genom försäljningen av vårt hus samt se till så alla spekulanter kände sig "sedda" . Vilket vi tycker att Lina har gjort. Läs mer
  • 2019-04-24

Imran K skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Jag blev väldigt bra bemött av Emelie J. Falkman. Hon är mycket sakkunnig, gör sitt jobb professionellt.
    Emelie informerade mig som kund om all nödvändiga information. Läs mer
    2019-04-25 Emelie F svarar Imran K
    Tack för fina ord Imran! Hoppas du ska trivas riktigt bra nu :) Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-04-15

Håkan A skrev om Peter Nörklit en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Trevlig bemötande, han svarade på frågorna man ställde, när han inte hade svaret tog han reda på det. Läs mer
  • 2019-04-08

Tommy W skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vänligt bemötande glad trevlig proffsig. Läs mer
    2019-04-23 Emelie F svarar Tommy W
    Tack för din fina rekommendation Tommy. Det har varit ett sant nöje att samarbeta med er, och vara behjälplig i samband med försäljningen av er fina bostad. Hoppas ni ska trivas i det nya, ännu bättre! Bästa hälsningar, Emelie
  • Bo S

2019-03-22

Bo S skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hon sålde huset på en vecka det tyckte jag var bra'
    jag blev mycket bra bemött av Linda
    jag tyckte att hon sköte sitt uppdrag bra Läs mer
  • 2019-03-18

Lottie L skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt bostad.
    Helt igenom kunnig mäklare på alla områden och dessutom mycket trevlig.
    Kommer att använda Lina igen ifall det blir aktuellt. Läs mer
  • 2019-03-18

Emily L skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    En mycket trevlig och tillmötesgående mäklare. Jag tittade på några olika bostäder i Sjöbo innan jag fastnade för den jag idag har köpt.
    Lina var väldigt sansad och professionell. Läs mer
  • 2019-03-07

Robert A skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Villa.
    Bra bemött.
    Funka bra men lite stressigt.
    Fick känslan att det skulle säljas snabbt, men som tur var fick vi två visningar och aktionen försatte. Läs mer
    2019-03-15 Emelie F svarar Robert A
    Tack för ditt omdöme Robert. Vad tråkigt att höra att din upplevelse av processen kändes stressig. I min roll som fastighetsmäklare är förhandlingsbiten i samband med en budgivning, som uppstod i försäljningen av din och din exfrus fastighet, en oerhörd viktig och ibland också kritisk del. Det är då affären ska knytas ihop med någon av de potentiella köpare, som är nervösa och förväntansfulla. Där är tidsaspekten särskild viktig att ta hänsyn till och agera efter eftersom intresset snabbt kan svalna, pga. olika anledningar. Det gäller då att hålla en tajt och bra återkoppling, på alla fronter, och inte låta affären ”hänga i luften”. Så jag har förståelse för om detta moment kan upplevas lite ”hetsigt”. Men jag har under hela processen under vårt samarbete försökt agera med mitt fulla engagemang och efter bästa förmåga enligt era separata önskemål/behov, och med hänsyn till er särskilda situation, för att få till en trygg affär till ett så bra marknadspris som möjligt. Vilket jag också bedömer att vi verkligen lyckades med, framförallt med tanke på slutpriset. Så jag hoppas att du ändå känner dig nöjd med resultat så här i efterhand :) Bästa hälsningar, Emelie
  • 2019-03-07

Sebastian H skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en villa i centrala Sjöbo.

Mäklaren är professionell och är en mästare på att acklimatisera sig efter säljarens behov.

Förväntade mig en ganska snabb behandling av min bostad och det levererades utan problem.

Använd denna mäklarbyrå! Läs mer
  • 2019-02-25

Agneta A skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mark.
    Peter är väldigt vänlig och trevlig. Mina förväntningar är att en mäklare är driven och säljande. Peter är mer försiktig och visande.
    Några kunder har klagat på att han är svår att nå. Allt pappersarbete har fungerat bra. Läs mer
  • 2019-02-20

Lina M skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde en bostadsrätt. Smidigt, snabbt och bra. Väldigt trevlig och duktig. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Lina M
    Tack för er rekommendation! Vi ses imorgon på tillträdet. Kaffet står klart då :)
  • 2019-02-19

Lina W skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Stuga
    Mycket bra och engagerat bemötande. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Lina W
    Tusen tack Lina! Vi ses på tillträdet.
  • 2019-02-19

Jennie K skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie har under processens gång, då hon hjälpt oss att sälja vårt hus, varit tydlig och hjälpsam. Vi har känt oss trygga med att ha Emelie vi vår sida under försäljningen. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Jennie K
    Tack för er rekommendation. Det var en fröjd att förmedla ert fina fina hus i vackra Sövde. Hälsa Glenn så gott :)

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo