Läs vad 307 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo 2

• 2021-01-20
    Upplever vår mäklare Lina som proffsig och transparent genom hela affären.
    Tydlighet vid kontrakt och tillträdde samt tyckte jag om att Fastighetbyrån samlat alla dokument på en portal åt oss.
    Nöjd och kan ur ett köparperspektiv rekommendera Lina.
    Denny C
  • 2021-01-18
    Min Fru o jag har sålt vår villa med hjälp av Fastighetsbyrån Sjöbo.Vi blev fint bemötta av en mäklare,som beskrev hur en försäljning går till.Alla förväntningar som vi hade blev på ett förtroende sätt förklarade av mäklaren för oss.Vi kommer att prata om vilken fin mäklare vi hade på Fastighetsbyrån.
    M V H
    Gull o Claes.
    Rune Claes-göran J
    • 116.0 m²
  • 2020-12-23
    Jag köpte en lgh och blev postivt bemött av den mäklaren jag fick.
    Ewelyn G
    • 53.0 m²
  • 2020-12-05
    Gjorde ett jätte bra jobb. Var noga med detaljer, och levererade det de lovade.
    Ilyas E
    • 98.0 m²
    • Vollsjö
  • 2020-12-03
    Fick min lägenhet såld på ett smidigt sätt.
    Inte första gången Vi anlitar samma Mäklare .
    Kan varmt rekommendera andra till Fastighetsbyrån I Sjöbo.
    Ralf S
    • 3:a
    • 78.5 m²
  • 2020-11-07
    Fick hjälp med att sälja min lägenhet av Peter, smidigt bemötande genom hela försäljning. Kan mer än väl rekommendera Peter.
    Christoffer P
    • 53.0 m²
  • 2020-10-26
    Professionell, vänlig agerade lugnt och effektivt.
    Jan L
    Jan L
    • 50.0 m²
  • 2020-10-21
    Har köpt fritidshus i Sjöbo. Blev mycket bra bemött av mäklaren han var mycket kunnig och påläst om ärendet. Vi är helnöjda.
    Janet S
    Janet S
    • 60.0 m²
  • 2020-10-07
    Vi har sålde våt hus med hjälp av Peter Ugge på fastighetsbyrån och vi är supernöjda!
    Professionell, stor kunskap, lätt att nå, snabb återkoppling och ett väldigt bra bemötande har gjort att vi känt oss trygga under hela vägen- från värdering till kontraktskrivning.
    Tack!
    Frida H
    Frida H
    • 102.0 m²
  • 2020-09-20
    Alltid sakligt och stöttande. Kunnig gällande sjöbotrakten!
    Gustav S
    • 87.0 m²
  • 2020-09-11
    Om det är mäklarens fel eller ej, vet jag inte. Men det tog fyra (4) år att sälja min tomt.
    Leif C
    sålde en tomt med hjälp av
  • 2020-09-11
    trevliga och kunniga, samt de höll kontakten med en hela vägen.
    Douglas J
    • 60.0 m²
  • 2020-08-23
    Vi sålde en sommarstuga. Bemötandet var som vi förväntade oss av en mäklare. Mäklaren var engagerad och försäljningen gick snabbt.
    Birgitta N
  • 2020-08-17
    Köpte ett hus i Blentarp.
    Mäklaren var väldigt tillmötesgående och svarade på de frågor som vi hade.
    Hade inga speciella förväntningar men mäklaren gjorde sitt arbete mycket bra.
    Har en mycket positiv inställning till denna fastighetsförmedling och skulle lätt rekommendera dom till mina vänner och bekanta, min upplevelse av detta köp var mycket bra.
    Ewa L
  • 2020-08-17
    Jag har sålt ett hus. Mäklaren var helt fantastiskt. Jag upplevde mäklaren som mycket kunnig och blev vänligt bemött,så jag är jättenöjd. VH Britt-Marie Andersson
    Britt-marie A
    • 50.0 m²
  • 2020-08-05
    Hon bemötte oss trevligt.
    Hon förklarade tydligt för oss när vi skrev på papperna för vårt första hus.
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare.
    Malin L
    • 90.0 m²
  • 2020-08-05
    Vi är väldigt besvikna över Fastighetsbyrån Sjöbo och särskilt mäklaren Lina Thörnkvist. Hon var svår att kontakta för att boka visning av ett objekt och skötte den senare budgivningen mycket dåligt. Efter överenskommelse om vunnen budgivning på lördagen bokade vi signering av kontrakt till efterföljande måndag. Kvällen innan planerad kontraktsskrivning får vi reda på att det enbart skulle vara vi som köpare som skulle skriva på och att säljaren skulle skriva på dagen efter (tisdag). Det framgick inte av hennes sms, vilket var det sätt vi tidigare kommunicerat genom, utan något vi fick läsa i ett separat email. På tisdagen fanns en visning inbokad. Vi var av förklarliga skäl inte bekväma med detta utan bad om att få skriva på samtidigt som säljaren. När vi på tisdagen var redo att åka för att skriva på köpekontraktet (1,5 h innan den tillslut planerade kontraktsskrivningen) kontaktar mäklaren oss och meddelar att det kommit ett högre bud. Vi bestämde oss för att åka till mäklaren och lade ett högre bud men med villkoret att vi skulle skriva på avtalet där och då, så som vi tidigare varit överens om. Säljaren ville "ge den andra budgivaren en chans" och vi lämnade kontoret och drog tillbaka våra bud. Därefter, inom loppet av 10 minuter, återkom vi till mäklaren med nya bud eftersom vi fortfarande var intresserade av objektet (vi hade ju varit inställda på tidigare överenskommelse). Det slutade med att vi får ett sms om att säljaren valt att gå vidare med en annan budgivare, trots att vi lagt högst bud. Självklart har säljaren en del i detta men Lina som mäklare borde hanterat detta bättre. Vi förstår fortfarande inte vad som hände under slutbudgivningen. Vi känner oss lurade och utnyttjade. Vi har hela tiden anpassat oss efter mäklarens önskemål om tid och plats för kontraktsskrivning och lagt högst bud. Varför det slutade som det gjorde kan vi enbart spekulera i. Vi kommer inte att köpa/sälja något via Lina framöver. Riktigt uselt.
  • 2020-07-13
    Alltid ett trevligt och proffesionellt bemötande.
    Jonas L
    Hjälpsam
    Andreas A
    • 157.0 m²
  • 2020-06-26
    jag kan verkligen inte rekommendera denna mäklare som har kört med lögner och dålig marknadsföring vi mår mycket dåligt efter försäljningen med underpris om man jämför med andra hus i området
    Olle G
    • 123.0 m²
  • 2020-06-23
    I familjen har vi haft hjälp av Lina Thörnkvist att sälja en lägenhet och två hus under de senaste åren.
    Vi återkommer till Lina eftersom hon alltid är lika vänlig, omtänksam och pålitlig. Lina vill det bästa för både säljaren och köparen, vilket vi uppskattar.
    Lina har god erfarenhet, vet vad hon pratar om och är ärlig. Hon är en klippa att diskutera med då man själv är rådvill och osäker.

Lina följer med hela processen från start till mål.
    Över alla hinder, genom alla svårigheter finns hon där.

Lina är fantastisk som mäklare och person!
    Bengt Johan N
    • 86.0 m²
  • 2020-06-22
    Har precis sålt mitt första hus och köpt mitt andra hus med hjälp av fastighetsbyrån i sjöbo. Båda affärerna har varit väldigt smidiga, haft bra kommunikation med mäklare samt att beräknad tidsplan har hållt. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar Fastighetsbyrån Sjöbo.
    David S
    • 174.0 m²
  • 2020-06-16
    Mäklaren visade sin erfarenhet och kunnighet i mitt område där mitt hus såldes. Hade ett bra bemötande och var tydlig i sin information.
    Mkt nöjd över resultatet av försäljningen.
    Caroline B
  • 2020-06-01
    Strukturerad, målinriktad en i sin helhet mycket trevlig bekantskap.
    Jörgen N
    Jörgen N
    • 174.0 m²
  • 2020-05-25
    Har sålt mitt hus. Lina är en mycket trevlig mäklare, bra jobb med marknadsföringen av huset, bara ren otur att inte fler bud kom igång. Trots allt nöjd!
    Lars C
    • 120.0 m²
  • 2020-05-25
    Sålt villa på 149kvm i Bjärsjölagård.
    Vi är nöjda med Peter, hans bemötande har alltid varit ok.
    Vi förväntade oss ett bra upplägg och proffsig fotograf, vilket vi anser att vi fick. Ett litet minus för tjejen som skulle piffa till huset, kunde i vårt tycke, varit lite mer proffsig
    Åsa S
    • 149.0 m²
  • 2020-04-23
    Sålde min villa via mäklare Peter Åkesson på fastighetsbyrån. Med enorm kunskap, snabb återkoppling och frekvent uppdatering i kombination med hans kontaktnät med kunder blev affären smidig och trygg. Mäklaren gav ett professionellt bemötande både mot oss som säljare och köpare varav jag varmt kan rekommendera Fastighetsbyrån.
    Sofie K
    • 125.0 m²
  • 2020-04-22
    Sålt hus.
    Trevlig mäklare, rak och tydlig kommunikation.
    Levde upp till förväntningarna.
    Sammantaget fungerade allt bra.
    Robert N
    Robert N
    • 157.0 m²
  • 2020-04-16
    Hade inte kontrollerat så uppgifterna om månadsavgift stämmde.
    David R
    • 54.0 m²
  • 2020-04-07
    30-talsvilla
    Lugn o sansad mäklare
    Lägre pris än vad mäklare ville gå ut med

Överlag väldigt nöjd
    Christer Olof H
    • 90.0 m²
  • 2020-03-30
    Sålt fastighet, bra mäklare, kunnig, engagerad. Mycket bra!
    Birgitta O
    • 99.0 m²
  • 2020-03-23
    I början svår att få tag på. Det sas saker som sen inte gällde och man sa då att det blivit ett missförstånd fast vi var två som hört samma sak - kostnaden blev 7500:- för oss som köpare av denna gård. Annars hade betyget kunnat bli högre
    Johan L
    • 125.0 m²
    • Öved
  • 2020-03-16
    Jag har precis sålt min pappa hus med hjälp av fastighetsbyrån. Det har varit bra kommunikation och trevligt bemötande. Jag är supernöjd!
    Benkt B
    • 105.0 m²
  • 2020-03-06
    Vi har köpt en gård och blivit bra bemötta och omhändertagna av Peter Åkesson.
    Vi är mycket nöjda!
    Sofie B
    • 119.0 m²
  • 2020-03-06
    Vi köpte en liten gård och fick trevligt och sakligt bemötande av mäklaren.
    Gick igenom alla papper noggrant så alla parter förstod vad man skrev under.
    Camilla I
    • 58.0 m²
  • 2020-03-06
    Sålde vår första bostad och det gick utmärkt. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån!
    Lina W
  • 2020-03-05
    Jag fick förtroende för mäklaren direkt och han kunde visa på ett proffsigt sätt hur allt gick till och vad han sålt i området tidigare. Jag har sålt en villa. Mäklaren har fyllt alla mina förväntningar och varit till stor hjälp även nu efter försäljningen. Det uppskattar jag verkligen! Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera både min specifika mäklare samt Fastighetsbyrån som helhet. mvh Anna Kronbeck
    Anna K
    Anna K
    • 92.0 m²
  • 2020-03-05
    Helt perfekt seriös påläst och allt i sin ordning
    Thorbjörn S
    • 172.0 m²
  • 2020-02-27
    Jag har sålt ett hus. Allting har fungerat efter förväntningarna.
    Alve W
    • 114.0 m²
  • 2020-02-26
    Vi har fått sålt vår gård via Fastighetsbyrån i Sjöbo. Vi fick från första mötet ett stort förtroende för "våra" två mäklare. Det fortsatte genom hela resan. Dom genomförde de förslagen vi kom överens om omedelbart och informerade oss så fort det hänt något.
    Ordning på papper, datum, kontakt med annan myndighet, villiga till extra visningar etc.
    / Ingemar Margareta Ryberg.
    Ingemar R
    Rickard B
    Rickard B
    • 145.0 m²
  • 2020-02-19
    Köpt en bostad och sålt en bostad.
    Mycket bra bemötande av båda mäklarna
    Anton A
    • 114.0 m²
  • 2020-02-14
    Köpt stuga
    Blev bra bemött
    Mäklaren levde delvis upp till förväntningarna.
    Info ang lagfart och fastighetsskatt något bristfällig.
    Tillgängligheten till mäklaren under budgivningen, bristfällig
    Mkt trevlig och hjälpsam mäklare.
    Jörgen K
  • 2020-02-04
    Jag har sålt ett fritidshus. Tip top service!
    Saryn M
  • 2020-02-03
    Min mäklare var helt underbar i mitt köp av en bostadsrätts lägenhet. Hjälpte mig med alla frågor och var tydlig med allt. Då detta är första gången jag flyttar så fann jag min mäklare extremt duktig och professionell!
    Emelie L
    • 56.5 m²
  • 2020-01-27
    Sålt, Peter Åkesson är så grym. Tydlig och kundvänlig!
    Jenny F
    • 1:a
    • 41.5 m²
  • 2020-01-25
    Jag har sålt min bostadsrätt och är extremt nöjd med hur smidigt och lätt allting har gått! Extra stort beröm och eloge till min mäklare Emelie J Falkman som varit helt fantastisk! Otroligt bra bemötande, tydlig och alltid snabb på svar! Kommer rekommendera Emelie till alla jag vet ska sälja!!😁
    Emma C
    • 54.0 m²
  • 2020-01-20
    Professionell mäklare som hjälpte mig att sälja huset till det pris jag begärde. Det gick snabbt och enkelt precis som jag ville ha det.
    Dennis O
    • 217.0 m²
  • 2019-12-16
    Sålt en mindre gård med tillhörande mark..
    Trevlig. Kunnig på sitt jobb. Fick förtroende. Lätt att kontakta och få svar.
    Ingrid R
    Ingrid R
    • 119.0 m²
  • 2019-12-14
    Jättenöjd med allt! Professionellt och härligt bemötande och allt gick smidigt, kändes mycket tryggt.
    Mathilda M
    Mathilda M