Fastighetsbyrån Sjöbo

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Sjöbos mest efterfrågade mäklare. Vi kan Sjöbo, området kring Ystad och Skurup och har gedigen information om både bostäder och de köpare och säljare som finns i kommunen.

Om du är intresserad av en bostadsaffär i Sjöbo ska du kontakta oss mäklare på kontoret på Gamla Torg. Då får du möta våra engagerade och trygga medarbetare som ger dig goda råd genom hela affären. Vårt mål är att du ska vara så nöjd att du rekommenderar oss till dina bästa vänner.

Välkommen till oss!

Läs vad 283 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo

• 2020-05-25

Lars C skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt mitt hus. Lina är en mycket trevlig mäklare, bra jobb med marknadsföringen av huset, bara ren otur att inte fler bud kom igång. Trots allt nöjd! Läs mer
  • 2020-05-25

Åsa S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt villa på 149kvm i Bjärsjölagård.
    Vi är nöjda med Peter, hans bemötande har alltid varit ok.
    Vi förväntade oss ett bra upplägg och proffsig fotograf, vilket vi anser att vi fick. Ett litet minus för tjejen som skulle piffa till huset, kunde i vårt tycke, varit lite mer proffsig Läs mer
  • 2020-04-23

Sofie K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde min villa via mäklare Peter Åkesson på fastighetsbyrån. Med enorm kunskap, snabb återkoppling och frekvent uppdatering i kombination med hans kontaktnät med kunder blev affären smidig och trygg. Mäklaren gav ett professionellt bemötande både mot oss som säljare och köpare varav jag varmt kan rekommendera Fastighetsbyrån. Läs mer
    Emil M gillar detta
  • Robert N

2020-04-22

Robert N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt hus.
    Trevlig mäklare, rak och tydlig kommunikation.
    Levde upp till förväntningarna.
    Sammantaget fungerade allt bra. Läs mer
  • 2020-04-16

David R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Hade inte kontrollerat så uppgifterna om månadsavgift stämmde. Läs mer
  • 2020-04-07

Christer Olof H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    30-talsvilla
    Lugn o sansad mäklare
    Lägre pris än vad mäklare ville gå ut med

Överlag väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-03-30

Birgitta O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fastighet, bra mäklare, kunnig, engagerad. Mycket bra! Läs mer
  • 2020-03-23

Johan L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    I början svår att få tag på. Det sas saker som sen inte gällde och man sa då att det blivit ett missförstånd fast vi var två som hört samma sak - kostnaden blev 7500:- för oss som köpare av denna gård. Annars hade betyget kunnat bli högre Läs mer
  • 2020-03-16

Benkt B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har precis sålt min pappa hus med hjälp av fastighetsbyrån. Det har varit bra kommunikation och trevligt bemötande. Jag är supernöjd! Läs mer

Sofie B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har köpt en gård och blivit bra bemötta och omhändertagna av Peter Åkesson.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer

Camilla I skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi köpte en liten gård och fick trevligt och sakligt bemötande av mäklaren.
    Gick igenom alla papper noggrant så alla parter förstod vad man skrev under. Läs mer

Lina W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde vår första bostad och det gick utmärkt. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån! Läs mer
  • 2020-03-05

Anna K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag fick förtroende för mäklaren direkt och han kunde visa på ett proffsigt sätt hur allt gick till och vad han sålt i området tidigare. Jag har sålt en villa. Mäklaren har fyllt alla mina förväntningar och varit till stor hjälp även nu efter försäljningen. Det uppskattar jag verkligen! Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera både min specifika mäklare samt Fastighetsbyrån som helhet. mvh Anna Kronbeck Läs mer
  • 2020-03-05

Thorbjörn S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Helt perfekt seriös påläst och allt i sin ordning Läs mer
  • 2020-02-27

Alve W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt ett hus. Allting har fungerat efter förväntningarna. Läs mer
  • 2020-02-26

Ingemar R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har fått sålt vår gård via Fastighetsbyrån i Sjöbo. Vi fick från första mötet ett stort förtroende för "våra" två mäklare. Det fortsatte genom hela resan. Dom genomförde de förslagen vi kom överens om omedelbart och informerade oss så fort det hänt något.
    Ordning på papper, datum, kontakt med annan myndighet, villiga till extra visningar etc.
    / Ingemar Margareta Ryberg. Läs mer
  • Rickard B

2020-02-21

Rickard B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Världsklass, super upplevelse! Vill sälja fler hus med er! <3 Läs mer
  • 2020-02-19

Anton A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt en bostad och sålt en bostad.
    Mycket bra bemötande av båda mäklarna Läs mer
  • 2020-02-14

Jörgen K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt stuga
    Blev bra bemött
    Mäklaren levde delvis upp till förväntningarna.
    Info ang lagfart och fastighetsskatt något bristfällig.
    Tillgängligheten till mäklaren under budgivningen, bristfällig
    Mkt trevlig och hjälpsam mäklare. Läs mer
  • 2020-02-04

Saryn M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt ett fritidshus. Tip top service! Läs mer
  • 2020-02-03

Emelie L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Min mäklare var helt underbar i mitt köp av en bostadsrätts lägenhet. Hjälpte mig med alla frågor och var tydlig med allt. Då detta är första gången jag flyttar så fann jag min mäklare extremt duktig och professionell! Läs mer
  • 2020-01-27

Jenny F skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt, Peter Åkesson är så grym. Tydlig och kundvänlig! Läs mer
  • 2020-01-25

Emma C skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt min bostadsrätt och är extremt nöjd med hur smidigt och lätt allting har gått! Extra stort beröm och eloge till min mäklare Emelie J Falkman som varit helt fantastisk! Otroligt bra bemötande, tydlig och alltid snabb på svar! Kommer rekommendera Emelie till alla jag vet ska sälja!!😁 Läs mer
  • 2020-01-20

Dennis O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Professionell mäklare som hjälpte mig att sälja huset till det pris jag begärde. Det gick snabbt och enkelt precis som jag ville ha det. Läs mer
  • Ingrid R

2019-12-16

Ingrid R skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en mindre gård med tillhörande mark..
    Trevlig. Kunnig på sitt jobb. Fick förtroende. Lätt att kontakta och få svar. Läs mer
  • Mathilda M

2019-12-14

Mathilda M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jättenöjd med allt! Professionellt och härligt bemötande och allt gick smidigt, kändes mycket tryggt. Läs mer
  • 2019-12-05

Tommy A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    En bra kompanjon att ha med på sin husförsäljning. Proffsig och ett bra stöd under hela processen. Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Tommy A
    Tack för din rekommendation Tommy! Ett lyckat försäljningsresultat bygger mycket på en tillmötesgående säljare. Tack för ett gott samarbete!

Bästa hälsningar, Emelie J Falkman
  • Rune B

2019-12-03

Rune B skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt Brynjevägen 5
    Jag blev bemött på ett vänligt och förtroendeingivande sätt
    Förväntningarna var höga och dom infriades
    Är väldigt nöjd 😌 mvh Rune Läs mer
    Emil M gillar detta
  • 2019-11-20

Lena L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en villa.
    Vi har fått ett trevligt och professionellt bemötande av mäklaren. Ett plus för tillgänglighet och snabb återkoppling.
    Vi är nöjda och kan rekommendera er. Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Lena L
    Tack för er rekommendation Lena! Härligt att höra att ni är nöjda med vår tjänst och min insats :)

• 2019-11-18

Helena Bach H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi köpte ett hus och mäklaren bemötte oss med respekt och omtanke, tog reda på det han inte visste och var noggrann. Man kände sig i trygga händer med att köpa hus!
    Var aldrig problem med att komma och titta en gång till på huset om man ville eller höra av sig om man hade funderingar! Det gick snabbt och smidigt! 👌🏻 Läs mer
  • 2019-11-17

Jonas v skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Lina är superproffessionell och lättillgänglig. Stöttar, supporters och informerar på ett tydligt och vänligt sätt. Är i min uppfattning jordnära och kompetent.

Jag har både sålt och köpt hus via henne.
    Kan inte annat än att rekommendera henne å det varmaste för båda typer av uppdrag. Läs mer
  • Lennart H

2019-11-11

Lennart H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Alla förväntningar är överträffade, proffsigt korrekt och ett bra stöd rakt igenom affären!
    Platågatan 23 i SJÖBO har vi sålt! Läs mer
  • 2019-11-06

Gun K skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket bra bemötande av Emilie . MVH Gun o Bosse Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Gun K
    Tack för rekommendationen Gun!

• 2019-11-06

Bo H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie har på bästa sätt arbetat med försäljningen av vår bostadsrätt och hon är mycket väl värd högsta beröm och ett stort fång av rosor. Utan henne hade förmodligen försäljningen
    ej funkat så snabbt och perfekt
    Med bästa hälsningar Bosse och Gun Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Bo H
    Tusen tack för varma lovord kära Bosse och Gun! Det har varit en fröjd att få hjälpa, och lära känna, er under processens gång. Tack för ert förtroende från start och tillmötesgående samarbete därefter. Önskar er en god jul!

• 2019-11-04

Marianne S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har köpt en bostadsrätt med renoveringsbehov.
    Mäklaren har ställt upp med information och ett trevligt o tillmötesgående sätt. Läs mer
  • 2019-10-31

Rikard N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt villa. Väldigt bra bemötande. Trevlig, lugn och professionell mäklare. Gav goda råd under hela affären. Läs mer
  • 2019-10-30

Cecilia P skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Första mötet med Emelie Falkman blev en fullträff. 'Sa till min vän är det nån som ska sälja mitt hus så är det Emelie' Vi börja så sakta med
    'på gång' vilket gav mig tid att fundera. När jag sen hitta min marklägenhet så körde Emelie igång o vips så va mitt hus sålt. Emelie är proffsig och engagerad, håller en uppdaterad hela tiden. Varmt bemötande både mot säljare o köpare. Man kände sig trygg igenom hela processen tack vare hennes lugn o härliga personlighet. Bästa valet 😊 Läs mer
    2019-12-11 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Cecilia P
    Tusen tack för din rekommendation och fina lovord Cilla. Värmer att höra att du är nöjd! Tack för ditt förtroende att få hjälpa dig med försäljningen av ditt älskade hus. Önskar dig en stämningsfull och härlig jul i ditt nya boende!

Fastighetsbyrån Sjöbo, Emil M gillar detta
  • 2019-10-30

Anna-Liisa Kyllikki J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Peter, en lugn , seriös och trevlig mäklare. Han dök upp just vid rätt tillfälle när vi börjat tvivla på att orka ha fritidshuset längre. Vi ser att han lagt ner mycket arbete på att hålla ständig kontakt med oss som säljare och på intresserade köpare.

Slutresultatet imponerar stort! Tusen tack! Läs mer
  • 2019-10-13

Katarina N skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har både sålt och köpt av samma mäklare, absolut de bästa rekommendationer. Skulle aldrig välja någon annan. Har köpt två hus och sålt ett av samme mäklare med det största förtroende. Läs mer
  • 2019-10-10

Karin Elisabet H skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt ett hus. Fastighetsmäklare Lina Thörnkvist är både trevlig och proffsig. Har köpt hus av henne tidigare och har vänner som haft henne som mäklare och har bara positiva erfarenheter av henne. Läs mer
  • 2019-10-03

Hans Börje S skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har med Fastighetsbyråns Mäklare sålt min fastighet och det har skötts mycket bra så här långt.

Så visst jag är nöjd med hans engagemang och bemöttande och nu är det bara slutfasen återstår. Läs mer
  • 2019-10-02

Sara D skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt fastighet på landet. Gick precis så snabbt och smidigt som jag hoppats. Jag fick dessutom ett proffsigt bemötande av min mäklare som såg till att allt rullade på. Läs mer
  • 2019-09-28

Sandra Rebecka J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Det gick snabbt och smidigt när vi sålde vår stuga i och med att mäklaren hade kontakt med någon som han visste var intresserad. En enskild visning för intressenten och kontraktskrivning kort därefter. Köparen la ett bud som var lite högre än det belopp vi skulle ha satt som utgångspris så vi blev nöjda även med köpeskillingen. Läs mer
  • 2019-09-18

Max F skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vad kan man som köpare ha för förväntning på en mäklare?

Vi var nöjda med att Lina försökte reda ut hur vägen till huset förvaltades även om vi inte kom fram till exakt hur det låg till med den saken. Lina var också tillmötesgående när vi blev en timme försenade till besiktningen av huset.

Vi var inte nöjda med att den öppna spisen ( som enligt Lina var "godkänd" att elda i) egentligen hade haft en kaminkassett monterad, men att den blivit stulen vid ett inbrott, vilket vi fick veta av tidigare ägare på tillträdesdagen, så vi vågar inte elda i den om den är byggd för kassett som nu saknas. Likaså hade spotlightsen i badrumstaket försvunnit under mystiska omständigheter.

Så som vanligt i husaffärer får man fråga allt tre gånger och sedan kolla upp själv om uppgifterna stämmer, vilket vi borde ha gjort. Läs mer
    2019-09-18 Lina T svarar Max F
    Hej Max!

Tack för ditt rekommendation.

Som köpare kan man förvänta sig att den information man får av mäklaren stämmer, men man kan känna till att tex som i detta fallet med kaminen, så är det en uppgift jag fått av säljaren och förmedlat vidare till er.

Kontakta mig gärna om ni vill ha tips på en bra sotare i området, så att ni kan börja elda nu när den säsongen kommer.

Önskar er en mysig höst i fritidshuset!

/Lina
  • Jonas W

2019-09-17

Jonas W skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Väldigt nöjd med bemötande, service och tjänst vid försäljning av vår villa. Läs mer
  • 2019-09-13

Kim L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Mycket bra bemötande, och väldigt bra kundkontakt. Är väldigt nöjd med försäljningen, och tycker att mäklaren va i toppklass. Läs mer
  • Per O

2019-09-06

Per O skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt vårt underbara gamla torp.
    Mäklaren har enbart varit positivt och har hela tiden informerat oss. Rekommenderar
    honom till våra vänner.
    Våra förväntningar har uppfyllts med råge. Läs mer
  • 2019-09-06

Jannicka L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Det har varit mycket kring detta hus försäljning.. Många missförstånd men är glad att de var någon som köpte de. Läs mer
    Fastighetsbyrån Sjöbo, Emil M gillar detta
  • Ingalill A

2019-09-05

Ingalill A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Huset vi säljer är ju med lite annorlunda omständigheter när det gäller visning mm men det har hanterats bra av mäklaren. Läs mer
  • 2019-08-25

My P skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Trevlig mäklare som gav mig bra hjälp vid mitt allra första husköp. Läs mer
    Peter Å gillar detta

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo