Alla kategorier Mäklare Skåne Sjöbo Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sjöbo

Fastighetsbyrån Sjöbo

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har som ambition att vara Sjöbos mest efterfrågade mäklare. Vi kan Sjöbo, området kring Ystad och Skurup och har gedigen information om både bostäder och de köpare och säljare som finns i kommunen.

Om du är intresserad av en bostadsaffär i Sjöbo ska du kontakta oss mäklare på kontoret på Gamla Torg. Då får du möta våra engagerade och trygga medarbetare som ger dig goda råd genom hela affären. Vårt mål är att du ska vara så nöjd att du rekommenderar oss till dina bästa vänner.

Välkommen till oss!

Läs vad 205 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sjöbo

• 2019-02-20

Lina M skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde en bostadsrätt. Smidigt, snabbt och bra. Väldigt trevlig och duktig. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Lina M
    Tack för er rekommendation! Vi ses imorgon på tillträdet. Kaffet står klart då :)
  • 2019-02-19

Lina W skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Stuga
    Mycket bra och engagerat bemötande. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Lina W
    Tusen tack Lina! Vi ses på tillträdet.
  • 2019-02-19

Jennie K skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie har under processens gång, då hon hjälpt oss att sälja vårt hus, varit tydlig och hjälpsam. Vi har känt oss trygga med att ha Emelie vi vår sida under försäljningen. Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Jennie K
    Tack för er rekommendation. Det var en fröjd att förmedla ert fina fina hus i vackra Sövde. Hälsa Glenn så gott :)
  • 2019-02-12

Felicia C skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har köpt en etta på 42 kvm och bemöttes på ett bra sätt med att snabbt få svar på frågorna. Affären har gått effektivt till och mäklaren har på ett bra sätt genomfört affären och lyssnat in köparen. Läs mer
  • 2019-01-21

Anna K skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi upplever Peter som en engagerad och påläst person. Vi har genom honom fått tag på vårat drömboende. Han visade intresse för oss som kunder. Han hade svar på alla frågor vi hade. När budgivningen var över så gick allt väldigt snabbt och smidigt! Vi njuter varje dag tack vare Peter ! Läs mer
  • 2019-01-21

Magnus P skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emeli hjälpte mig med försäljning av en tomt.
    Redan i början av vår kontakt visade hon hur proffsig hon är. Jag hade väl inga direkta förhoppningar eftersom andra tomter i området varit till salu väldigt länge. Men efter bara tre månader hade Emeli sålt min tomt. Hela tiden har hon visat på stort kunnande och jag har bemötts på ett mycket trevligt sätt. Kan varmt rekommendera Emelie som mäklare. Stort tack för all hjälp/Magnus Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Magnus P
    Stort tack själv för gott samarbete, och för din fina rekommendation Magnus.
  • 2019-01-17

Anna skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi köpte ett hus på Sågfilsgatan av Emelie J Falkman. Vi fick häva köpet pga risker i fasaden. Vi kände inte att vi fick all information. Mäklaren sålde exakt samma hus precis bredvid vår. Vi bad henne om informationen från den besiktningen (innan vi tog in en egen besiktningsman) och hon gav oss bara en del av informationen men närmande inte riskerna med fasaden som framkom i besiktningen att husets fasad hade en risk för mögel och fukt i framtiden. Vi gjorde en egen besiktning där vi fick reda på riskerna med fasaden i vårt hus (precis vad som framkommit tidigare men som vi inte fått information om). Hade vi fått informationen av Emelie så hade vi aldrig köpt huset.

Varför nämnde hon bara de små felen med huset och det positiva men inte det som är ett av dem viktigaste att där finns risk för mögel i framtiden med den fasaden. Kändes som hon bara ville sälja på. Läs mer
    Anna gillar detta
  • 2018-12-05

Carolina A skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har köpt en lägenhet genom Peter vilket jag är fullt nöjd med. Bra och tydlig info från början till slut.
    Något som varit betydligt sämre är ju flyttstädningen. Ganska dåligt o slarvigt utförd. Läs mer
    2018-12-05 Peter Å svarar Carolina A
    Hej Carolina!

Vad kul att du känner dig nöjd med köpupplevelsen från oss på Fastighetsbyrån. Det värmer mycket att höra dina vänliga ord.

Mindre kul med din upplevelse av flyttstädningen. Tyvärr är det inget som vi på Fastighetsbyrån kan göra något åt för dig nu.
    Jag hoppas att du ändå kommer att trivas i bostaden och göra dig hemmastadd.

Hälsningar, Peter Åkesson - Fastighetsmäklare.
  • 2018-11-30

Per Olof B skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Fritidshus
    Mycket väl bemött
    Överträffade mina förväntningar med mycket egna ideer
    Sammanfattning, otroligt bra! Läs mer
  • 2018-11-26

Pål A skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt äldre villa.
    Peter såg alltid till att vi hade all information om vad som hände/skulle hända. Kom med uppdateringar så fort något nytt hände.

Hade en god atityd och i mina ögon slog han hål på myten om hur mäklare är/beter sig i en positiv riktning.

Var tydlig och ärlig med vad vi kunde ha för förväntningar.

På det hela taget en bra mäklare med förståelse för att husförsäljning är en stor grej för kunden och pratar så man förstår vad det handlar om. Kan varmt rekomenderas. Läs mer
  • 2018-11-24

Signe M skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Lina är mycket kunnig och engagerad mäklare. Hon är snabb ödmjuk och proffsig, som gjorde att det blev en snabb affär vid försäljning av mitt hus. Jag vill verkligen rekommendera henne till andra. Läs mer

Ingemar K skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt villa Vollsjö. Väl bemött och väl omhänder tagen genom hela affären. Läs mer

Elsie O skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Har sålt en fastighet som fungerat jättebra. Peter är en mycket tydlig och kunnig mäklare. Bra bemötande från första början och alla kontakter vi haft har fungerat mycket bra. Kan verkligen rekommenderas till andra som ska sälja sin bostad. Läs mer

Britt-Marie O skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har sålt vår villa, den låg ute på "pågång" under ett par månader.
    Vi fick ett mycket bra intryck av Lina redan vid första kontakten blev väl bemött. Vi höll kontakt under tiden som vår villa var under "pågång". Läs mer

Lisa B skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålde fastighet på landet. Peter tog sig tid, trevlig, hjälpsam och strukturerad. Mina förväntningar kring mäklarens roll blev uppfyllda vilket gjorde mig väldigt nöjd. Överlag hade jag och min partner ett väldigt fint samarbete med Peter vilket ledde till en lyckad bostadsaffär. Läs mer
  • 2018-11-18

Signe M skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Det är första gången jag gör försäljning av bostad och har upplevt hela upplägget mycket positivt. Läs mer
  • 2018-11-14

Mikael S skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie tog hand om försäljningen av vår mammas hus på ett mycket profesionellt sätt. Stort tack!
    Mikael Sörensen Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Mikael S
    Tack själv Mikael, för gott samarbete. Hoppas mamma trivs bra i sitt nya boende och miljö! Ta hand om varandra.
  • Aje L

2018-11-05

Aje L skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Allt gick bra. Välregisserad.Sålt på en visning Läs mer
  • 2018-10-31

Maria A skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag och min man har äntligen köpt vårt efterlängtade hus i skogen!
    Vi blev väldigt trevligt bemötta av Peter och trots att vi klyddade med banker och annat som drog ut på tiden, så var han alltid lika glad och förstod sitsen vi var i.
    Då detta var vårt första köp av bostad som vi gjort helt själva var vi väldigt nervösa för om hur vi skulle göra och vad vi skulle göra, men det visade sig att vi inte behövt vara oroliga då Peter alltid hade svar på våra frågor.
    Så tummen upp för Peter 😊 Läs mer
  • 2018-10-07

Matthias H skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi har köpt ett fritidshus och kommer även att använda honom till att sälja vårt eget hus i snar framtid.

Peter är en lugn och trevlig kille med koll på läget. han har ett korrekt och bra bemötande.

Alla förväntningar jag har av en mäklare står Peter för.

Kan bara säja en super bra upplevelse.

Med vänlig hälsning,
    Mattias & Angelica. Läs mer
  • 2018-09-18

Caroline F skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Tillmötesgående, hjälpsam och trevligt! Läs mer
    2019-02-21 Emelie F svarar Caroline F
    Tack för er fina rekommendation. Hoppas ni trivs bra i ert nya boende!
  • Carina G

2018-09-17

Carina G skrev om Peter Nörklit en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag har sålt en 2:a i Sjöbo och vi fick jättebra kontakt med Peter Nörklit när vi tittade på en annan bostadsrätt. Han erbjöd sig att värdera vår lägenhet och när vi hade hittat något annat boende så tog vi kontakt med Peter. Allt har kännts jättebra hela tiden och han är verkligen seriös och ger ett mycket tryggt intryck. Han tog hand om allt och vi kände att vi kunde slappna av och låta honom sköta allt. Vi är mycket nöjda och kommer att rekommendera Er och Peter till våra vänner och bekanta. Läs mer
  • Paula F

2018-09-16

Paula F skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Kontakta fastighetsbyrån i Sjöbo och kom i kontakt med Emelie Falkman, vid första mötet med henne så kände jag direkt att henne vill jag ha;) Emelie har ett varmt bemötande, lättsamt, proffesionellt sätt men samtidigt väldigt personligt sätt. När det kommer till att välja mäklare så har jag hög standar, det måste kännas rätt, kännas tryggt samt att du blir lyssnad på. Emelie ingav allt detta plus lite mer. Hon är en hängiven mäklare som jag vilken dag som helst skulle rekommendera till andra men även använda själv igen. Emelie har en driv ett go i sig som jag tyckte personligen om. Därför blev mitt val av Emelie som mäklare lätt.
    Emelie bemöter en som person inte bara som en kund. Hon återkopplade allt med en och även duma frågor som man ibland kan komma på själv besvarade hon med en lättsamhet och ett leende på läpparna. Läs mer
    2018-09-20 Emelie F svarar Paula F
    Tusen tack Paula! Vilka fina ord.
  • 2018-09-15

Martin F skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Okomplicerat och snabbt agerande Läs mer
  • 2018-09-13

Katharina K skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Köpt en bostadsrätt, mycket bra bemötande, hjälpsam. Läs mer
  • 2018-09-13

Daniel B skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Allt var proffs. Lugnt och ro. Läs mer
  • 2018-09-12

eva w skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Sålt en bostadsrätt.

Bra bemötande.

Motsvarade mina förväntningar

Hon är effektiv, duktig och vänlig! Läs mer
  • Alexander N

2018-09-11

Alexander N skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Snabb och enkel affär , trevlig mäklare Läs mer
  • 2018-09-10

Glenn J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Bra, trevliga och engagerade. Lätta att diskutera och prata med. Läs mer
    Emil M gillar detta
  • 2018-09-04

Annica P skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Trevlig, kunnig och känns trygg att ha vid sidan när kanske du ska göra din största affär Läs mer
  • 2018-08-17

Marie-Louise P skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Rekommenderar varmt Emelie, som skötte min gårdsförsäljning helt exemplariskt. Hon är vaken, nogrann och kunnig. Kände mig trygg och säker genom hela affären. Läs mer
    2018-09-20 Emelie F svarar Marie-Louise P
    Tack snälla Marie-Louise. Roligt att höra! Ta hand om dig.
  • 2018-07-10

Tommy L skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Bemötandet var korrekt och professionellt. Läs mer
  • 2018-06-29

Gudrun P skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    JAG HAR SÅLT MIN VILLA I SJÖBO
    PETER ÅKESSON HAR SKÖTT DET TILL MIN FULLA BELÅTENHET. JAG KAN GÄRNA REKOMMENDERA HONOM. Läs mer
  • 2018-06-21

Matilda A skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Första mötet med Lina var när vi skulle köpa vårt hus, hon fixade en privat visning och var väldigt tillmötesgående. Nu säljer hon även min lägenhet och även där är hon super bra som mäklare. Lätt att nå och uppfyller ens önskemål! Läs mer
  • Annelie A

2018-06-07

Annelie A skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Snäll och vill kolla upp saker så det blir rätt. Jobbar hårt för båda parter. Har både köpt och sålt med honom. Rekommenderas! Läs mer
  • Sofie J

2018-05-27

Sofie J skrev om Lina Thörnkvist en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag och sambo köpte vår första gemensamma bostad, ett hus. Vi blev väl bemötta av vår mäklare Lina. Hon var lättillgänglig, flexibel, hjälpsam och trevlig. Kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • Stina A

2018-05-20

Stina A skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    VI rekommenderar Emelie.J.Falkman.
    Som vi anser är en proffsig och intresserad mäklare.
    Hon är snabb, ödmjuk, kunnig och engagerad och hon har super koll på allting.
    Vi har ett gott förtroende för Emelie och vi rekommenderar henne varmt!
    Syskonen Almén Läs mer
  • 2018-05-14

Bert S skrev om Peter Nörklit en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Han fick högsta betyg på alla punkter. Föreningens högsta pris och Peters omtanke vid kontakt med oss båda inför visning och försäljning. Sjöbos "Bästa" mäklare.❤ Läs mer
  • 2018-05-11

Gunilla P skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi fick hjälp av Emelie att sälja vårt hus, vilket var en berg- och dalbana i sig. Med Emelie blev processen hanterbar. Jag upplever att Emelie är kunnig & engagerad och har ett genuint intresse för både människor och hus, just i denna ordning. Denna kombination anser jag gör henne till en skicklig mäklare man känner sig trygg med. Tack för en fin försäljning av vår ”pärla”. Gunilla Läs mer
    2018-05-25 Emelie F svarar Gunilla P
    Tack för de fina orden Gunilla! En avslutning på ett kapitel, men också början på någonting nytt. Precis som en ny termin och klass elever, för att referera i dina termer ;) Det kommer bli bra... på ett annat sätt bara, ska du se. Allt gott, som du skulle sagt! Stor kram från mig!
  • Jennie M

2018-01-09

Jennie M skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Emelie gjorde vår husförsäljning väldigt lätt och smidig! Verkligen intresserad av att få till en bra affär, både ur säljaren och köparens perspektiv! Supertrevlig och kompetent mäklare som är lätt att ha att göra med! Läs mer
    2018-02-01 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar Jennie M
    Tack för det fina omdömet! Det var med glädje jag förmedlade ert charmiga och mysiga hus. Vi ses igen i samband med tillträdet! Bästa hälsningar, Emelie
  • 2018-01-05

Jan J skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Kunnig o. trevlig o. duktig personal Läs mer
  • 2017-12-18

Duc Dat T skrev om Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag är mycket nöjd med mäklare av Fastighetsbyrån Sjöbo. De gjorde det väldigt bra Läs mer
  • 2017-12-13

Anita H skrev om Peter Nörklit en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vänligt bemötande Ställer upp till 100 procent tar sig tid vid frågor. Läs mer
  • 2017-12-13

Kenneth P skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi är mkt nöjda med Petesr engagemang och kunskap! Under de 6 åren som vi har letat hus är han den bästa mäklaren vi har mött! Läs mer
  • 2017-12-11

Elina O skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Väldigt bra och trevligt bemötande. Bra på att förklara allting. Verkade kunnig. Ingen stress när papperna skrevs utan lugnt och metodiskt. Läs mer
  • 2017-11-21

daniel e skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Jag och min fru uppskattade väldigt mycket Emelies vänliga bemötande och att hon ansträngde sig för vår skull. Vi upplever henne som en väldigt bra mäklare och hon är definitivt den trevligaste och mest genuina mäklare vi stött på =) Läs mer
    2018-02-01 Fastighetsbyrån Sjöbo svarar daniel e
    Tusen tack för fina ord Daniel. Det värmer i mitt mäklarhjärta! Hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad. Bästa hälsningar, Emelie
  • Carl M R

2017-11-21

Carl M R skrev om Emelie J. Falkman en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Vi är väldigt nöjda med Emelie som mäklare, väldigt bra kontakt redan från början. Emelie gjorde hela husförsäljningen okomplicerad vilket var mycket bra för oss. Läs mer
  • 2017-11-19

Rebecca L skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Anser att Peter Åkesson agerade väldigt professionellt och förtroendeingivande. Allt sköttes utmärkt! Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Sjöbo. Läs mer
  • 2017-11-13

Nathalie S skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Bra och trevlig mäklare. Kunde hört av sig lite bättre när väl budgivningen var så inte vi behövde ringa hela tiden för att få veta något. Men bra i övrigt. Läs mer
  • 2017-11-12

Margaretha R skrev om Peter Åkesson en del av Fastighetsbyrån Sjöbo
    Peter är en kunnig och driven mäklare. Har ett mycket gott bemötande. Vi är mycket nöjda med honom som mäklare. Läs mer

Gamla Torg 2A, 275 30 Sjöbo