Fastighetsbyrån Staffanstorp

Fastighetsbyrån Staffanstorp

Välkommen till Fastighetsbyrån i Staffanstorp!

Vi förmedlar bostäder i Staffanstorp och Burlövs kommun från vårt kontor mitt i Staffanstorps centrum. Här finns en mängd trevliga, idylliska områden att bo i och kommunerna är aktiva och det finns både skolor, idrottsanläggningar och smidiga kommunikationer till större städer som Lund och Malmö.

Kom förbi vårt kontor på en kopp kaffe och berätta om dina bostadsplaner! Vi hjälper dig gärna genom hela processen oavsett om du är intresserad av att köpa eller sälja och vi svarar självklart på alla dina frågor om att bo och leva i området.

Varma hälsningar Johan, Eric, Linda, Charlott, Emma och Maja.

Läs vad 240 kunder tycker om Fastighetsbyrån Staffanstorp 2

2021-09-23
    Utmärkt bemötande och professionellt utfört arbete.
    2021-09-21
    Jag blev bemöt hur bra som helst, så bra att jag valde denna Mälare utan att se mig runt trots att jag säkert kunde hittat en lite billigare.
    Men försäljningen gick inte som hoppats - gick trögt, hade väl otur.
    2021-09-19
    Blev väldigt bra bemött av mäklaren som fick kämpa hårt för att sälja mitt hus. Hade nog trott att det skulle vara lite lättare att sälja men tyvärr verkade det som om marknaden blev sämre.
    Annars levde mäklaren upp till mina förväntningar!
    2021-09-19
    Trevliga och hjälpsamma! Vi hade en smidig affär och fick hjälp med det vi frågade efter. Det var bra svar på det vi frågade om.
  • 2021-09-11
    Han har gjort ett bra jobb som mäklare och vi är väldigt nöjda
    2021-07-09
    Jag valde Johan till att bli vår mäklare. Har god erfarenhet av honom sedan han sålde mitt förra hus.
  • 2021-07-08
    Vi är mycket nöjda med Eric Gerhartz som lyssnade in vad som var viktigt för oss i en försäljning. Allt flöt smidigt o jag rekommenderar fastighetsbyrån till andra som ska sälja.
    2021-06-28
    Extremt professionell mäklare som gjorde säljaren delaktig i varje steg. Försäljningen gick som planerat efter att mäklaren utförde sitt arbete utmärkt, det var strukturerat samt att mäklaren hela tiden gav feedback på vad som hände. En utomordentlig försäljning av mäklaren. 10/10 *
    2021-06-24
    Mäklaren har varit jättetrevlig och professionell. Känns genuin och ärlig. Alltid bra återkoppling och avstämning. Mycket nöjda.
  • 2021-06-13
    Johan är väldigt duktig på det han gör. Engagerad , pålitlig. Vi har tillit till Johan. Lugn som person.
    2021-06-12
    Tyckte mäklaren var kanon. Förklarade på ett bra vis.
    2021-06-12
    Mäklaren agerade professionellt hela vägen från första mötet till avslut och skötte fastighetsförsäljningen till vår fulla belåtenhet.
    2021-06-11
    Mycket professionellt. Bra genomgång av kontraktet och förklaring av detsamma. God kontaktförmedling mellan säljare och köpare.
    2021-06-09
    Köpte och sålde hus via samma företag och är riktigt nöjd med båda affärerna och hur fastighetsbyrån hanterat/ bemött mig som både köpare o säljare..
    2021-06-04
    Köpt hus. Enkelt, snabbt och rakt. Gott intryck av mäklaren.
    Däremot fungerade inte när Fastighetsbyrån i Lund ville sälja vår bostad. Komplicerat och dålig flexibilitet.
  • 2021-06-03
    Försäljning av vår villa. Uppdraget utfördes på ett på ett mycket professionelt sätt. Försäljningsresultatet överträffade alla våra förväntningar med råge.
    Sammanfattningsvis vill vi verkligen rekommenderar denna mäklare.
    2021-06-03
    Vi uppskattar mycket det professionella bemötandet vi fick av vår mäklare Eric Gerhartz. Han gav oss en väldigt smidig resa – från planering till själva försäljningen av vårt hem.
    Våra förväntningar överträffades många gånger om. Vi skulle varmt rekommendera att kontakta Fastighetsbyrån i Staffanstorp när det är dags för försäljningen av villa eller lägenhet.
    2021-05-31
    Vi sålde ett hus med Fastighetsbyrån, och vi blev väldigt proffsigt och seriöst bemötta från första stund. Vi upplevde ett stort engagemang från mäklaren, som hela tiden var snabb med att kommunicera och på bästa sätt manövrera genom alla turer i försäljningen.
    Det gick inte helt smärtfritt med försäljningen, men vår mäklare var väldigt duktig på att se lösningar och guida oss vidare i processen.
    2021-05-24
    Husförsäljning
    Jag blev bra bemött, något dålig återkoppling emellanåt.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
  • Nurdin S
    skrev om
    2021-05-20
    Det var alt perfekt en försäljning och två inköp under ett år med duktiga mäklaren kunde inte gå bättre för mig
    Tack
    Med vänlig hälsning,
    Nurdin
  • 2021-05-07
    Sålt vårt hus genom Fastighetsbyrån och upplever att vi fått fantastiskt fin service och hjälp genom hela köpet. Mycket bra! En stor eloge till Eric för hans engagemang och kunskap.
  • 2021-05-07
    Fastighetsbyråns uppdrag var att sälja vår villafastighet, som vi ägt i 46 år. Vi blev mycket positívt, engagerande och entusiastiskt bemötta av Charlott Stockenberg, som utfört sitt uppdrag till vår fulla belåtenhet. Säljcoachen är ett utmärkt hjälpmedel, dock kanske inte helt lätt att börja arbeta med , särskilt för den lite äldre generationen.
    Fastighetsbyråns uppdrag slutar ju inte förrän i samband med tillträdesdagen, varför enkäten inte borde besvaras förrän då. Vi hyser dock inte några tvivel om att även detta kommer att ske till vår fulla belåtenhet.
    2021-04-03
    Utmärkt bra. Har alltid svarar på våra frågor, snälla och duktiga. Vi är mycket nöjda med mäklaren båda Maja och Linda. Tack!
    2021-03-21
    Köpt bostad i Staffanstorp. Bra affär och smidigt
    2021-03-06
    Vi vill bara uttrycka ett stort tack till en proffsighet från början till slut, med noga avstämning inför varje steg i affären!
    Det kändes som man var delaktig från början till slut!
    Det blev över vår förväntan hela resan!
    Bengt
    2021-02-28
    Har köpt en bostadsrätt i Staffanstorp.
    Vi blev bemötta väldigt bra.
    De förväntningarna vi hade blev bemötta väldigt bra.
    Vi är mycket nöjd med mäklaren.
    Vår upplevelse är att vi fick en bostad som i stort sett stämde med vad vi hade önskat oss.
  • 2021-02-27
    Sålt ett hus, blev hjälpt på alla sätt. Mycket duktig o trevlig mäklare.
    2021-02-15
    Vi köpte ett radhus. Min erfarenhet är att mäklaren vi hade kontakt med var bra. Professionell och konkret i sina svar och hade full koll på allt som vi frågade om. Kommer att använda oss av honom om det blir aktuellt med bostadsaffärer igen. Så jag kan varmt rekommendera Erik på Fastighetsbyrån i Staffanstorp.
    2021-02-01
    Mäklaren som sålde min lägenhet var trevlig och förtroendeingivande. Vi hade bra kontakt och hon höll mig uppdaterad genom hela affären.
  • 2021-01-22
    Vi valde Johan som mäklare då det kändes rätt redan i början av kontakten. Denna känslan fortlöpte ända till slutet av försäljningen då samtliga parter både vi och köparen blev nöjda med affären. Johan lyssnade på våra önskemål och hade en bra kontakt med oss. Vi fick även ett bra intryck av hela fastighetsbyrån som verkade vara ett bra team som ställde upp för varandra och samarbetade för att kunden ska bli nöjd. Jag kommer definitivt att använda mig av fastighetsbyrån Staffanstorp vid nästa tillfälle och rekommenderar dem vidare till andra.
    2020-12-26
    Har köpt lägenhet, var nöjd med mäklarens bemötande och informationen som man fick var tydlig.
    2020-12-15
    En och enhalvplans fastighet.
    Vi blev väl bemötta av mäklaren.
    Ja mäklaren levde upp till mina förväntningar. Han var noggrann, kunnig och serviceinriktad.
  • Ralp H
    skrev om
    2020-11-28
    Mäklaren har sålt vårt hus, han har gjort ett mycket bra jobb från början till slut.
    Gett oss tips o råd inför försäljningen, hållit oss informerad under visning samt vid budgivningen. Johan har levt upp till förväntningarna på bästa sätt. Vi är mycket nöjd med Johan som mäklare.
    2020-11-28
    Jag sålde ett hus, mäklaren var med hela vägen och höll mig uppdaterad och han gjorde ett jättebra jobb med att få fram rätt köpare väldigt snabbt. Han var väldigt tydlig, trevlig och lyhörd. Skulle verkligen rekommendera fastighetsbyrån i Staffanstorp till andra som tänkt sälja.
    2020-11-17
    Sålt ett ärvt hus med flera delägare vilka var osams. Mäklaren gjorde ett jättebra jobb, både som mäklare och "medlare". Transparant och professionellt bemötande.

Framförde samtliga bud på ett adekvat sätt. Informerade även skyndsamt om villkorat bud vilket samtliga delägare sedan fick beakta och ta ett gemensamt beslut om, utan att mäklaren påverkade beslutet.

Min förväntning var att delägarna inte skulle lyckas komma överens och att huset inte skulle bli sålt. Detta motbevisade mäklaren.

Jag är jättenöjd med mäklaren och har redan rekommenderat mäklaren för vänner. Jag bor på annan ort så det kommer inte bli aktuellt med nämnd mäklare men det är stor chans att jag väljer Fastighetsbyrån när det är aktuellt för mig att flytta nästa gång.

Han får lätt 5 nyckar av 5.
    2020-11-13
    Vi köpte ett friköpt radhus via Fastighetsbyrån i Staffanstorp. Vi blev mycket väl bemötta av mäklaren. Han var alltid tillgänglig, även sent på kvällen, som det tyvärr blev när det började närma sig affär.
    2020-11-01
    Mkt bra bemötande tog sig tid att förklara processen och frågor som uppkom. Tillgänglig och återkopplade snabbt, mkt serviceminded, kunnig och kompetent. Är mkt nöjd med all hjälp, förtydligande och stöttning som vi fick vid försäljningen.
    2020-10-25
    Jag har varit jättenöjd från början till slut.
    Proffsigt, förtroendeingivande och trevligt.

2020-10-16
    Jag sålde ett parhus i Arlöv. Jag blev professionellt bemött av mäklaren. Maja tog god tid på sig och var lugn och saklig.

Maja överträffade mina förväntningar. Att hon var med på fotograferingen och besiktningen hade jag inte räknat med.

Det gick smidigt och lätt att sälja huset och priset vi fick var helt galet högt.
  • 2020-10-15
    Fantastisk och engagerande mäklare
    2020-10-13
    Sålt radhus.
    Mycket bra bemötande.
    Ville ha snabb smidig försäljning. Hittills har vi varit nöjda.
    Närvarande, tillförlitlig, noggrann och ärlig.
    2020-10-08
    Sålt en bostadsrätt. Mäklaren gav ett mycket bra intryck redan från först början. Kompetent och kunnig. Mycket serviceminded. Lätt att få kontakt med. Kan bara ge honom gott omdöme och rekommendera Honom!
    2020-10-05
    Eric tog oss på ett tryggt och förtroendefullt sätt genom hela affären. Han stöttade oss med frågor och kontakter med de köpare som var intresserade. Vi kände oss definitivt inte som en i mängden av säljare. Kan varmt rekommendera Eric som mäklare.
    2020-10-04
    Lugnt och metodiskt samt pedagogisk vägledning igenom vår försäljnings process.
    Kan varmt rekommendera er som mäklare till våra bekanta och vänner
    2020-10-04
    En engagerad och trygg mäklare sålde vår lägenhet!
    2020-10-04
    Allt kändes som det gick för fort och det blev en hastig försäljning. Jag ville ha rätt köpare . Men mäklaren ville bara sälja den snabbare .
  • 2020-10-02
    Sålde lägenhet. Otroligt bra mäklare. Otroligt nöjda med honom. Kan verkligen rekommendera han till bekanta.
    2020-10-02
    Köpte en villa med Johan som mäklare. Han var kunnig, hjälpsam, proffesionell och väl påläst om området och fastigheten. Vi är nöjda med köpet och arbetet som Johan utfört.

Rekommenderas varmt!
    2020-10-02
    Oerhört trevligt bemötande och hjälpsamma under hela processen när vi köpte vårt hus.
    2020-08-20
    Johan följer dig genom hela processen från första kontakt till avslut med största engagemang och positivitet. Han håller dig ständigt uppdaterad, lovar inte guld och gröna skogar utan håller sig till sakliga grunder i alla sammanhang.

Förutom att vi fick mer än förväntat av vårt sålda objekt kommer Johan på Fastighetsbyrån alltid vara vårt första alternativ vid försäljning av framtida bostäder i Staffanstorp(eller om de expanderar sitt område).

Rekommenderas starkt till alla som överväger att sälja eller köpa en bostad.