Peter Järvelid

Peter Järvelid

Peter Järvelid är mäklare på Fastighetsbyrån Kävlinge

Peter Järvelid har varit registrerad mäklare sedan 2018-10. Peter Järvelid har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-01 och har fått 65 omdömen med ett betyg på 4.9. Peter Järvelid har haft 46 försäljningar sen 2020-08 och har tillfrågat 88% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-08 - 2021-07

Läs vad 65 Läs vad Peter Järvelid

• köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-06-18
    Tog reda på vad jag sökte, även om det inte fanns tid så tog han sig tid, pusslade och löste det för att fixa visning. Tät telefonkontakt och informerade om läget samt frågade hur mina tankar gick. Lugn, mycket tålamod men samtidigt saklig . Mån om båda parter, både köpare och säljare.
    2021-06-16
    Glad problemlösare, ordande allt smidigt. Svarade snabbt, la extra energi på att lösa saker.
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    2021-06-12
    Mycket kompetent och trevlig. Vi rekommenderar honom åt andra
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Järvelid en del av Fastighetsbyrån Kävlinge
    • Ålstorp
    2021-06-09
    Trevlig, kunnig, tillmötesgående, arbetsam. Kan inte tänka mig någon bättre
    2021-06-07
    Supernöjd med Peter, köpte en bostadsrätt som han förmedlade. Väldigt mån om både säljare och köpare och ett mjukt, varmt bemötande. Rekommenderas!
    2021-06-07
    Köpte en villa via Peter Järvelid.
    Utan tvekan den mest engagerade och mest service minded mäklare jag stött på. Peter var mycket trevlig och tog sig tid att lyssna på oss som köpare och hjälpte till med allt han kunde för att vi skulle känna oss trygga och nöjda med vårt köp.

Det enda negativa var väl att Peter var så duktig att flera köpare lockades att buda :)

Kan varmt rekommendera Peter.
    Hej Johannes, Verkligen, stort tack för ett riktigt fint omdöme! :) Jag beklagar att många ville hänga med oss i budgivningsprocessen ;). Vill dock inte ta åt mig all ära utan att säga att ni har hittat alla tänkbara guldkorn..... ;) Det har varit jättekul att ha er på visningarna, ständigt positiva och glada! Vi har haft många bra och givande samtal. Hoppas att ni kommer trivas mer än utmärkt i Furulund, varmt välkomna till vår fina kommun :) Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-06-06
    Vi träffade Peter på flera visningar under vår husjakt, innan vi hittade det som nu blivit vårt. Han är väldigt sympatisk, förtroendeingivande, intresserad och serviceminded! Påläst om de objekt han förmedlar, och de svar han inte har på rak arm tar han reda på. Han tar sig tid att lyssna på oss som spekulanter och är en bra säljare utan att "släta över" eventuella skavanker. Hela processen (från visning och budgivning till kontrakt och nyckelöverlämning) har känts tryggt, personligt och professionellt hanterat. Peter har en helhetssyn och tar hänsyn till både köpare och säljares behov under hela förmedlingsprocessen!
    Hej Emelie! Tusen tack för ditt fina omdöme! Det har varit så trevligt att ha er som intressenter och nu även som köpare. Kontakten har varit ett rent nöje! Min utgångspunkt har varit att ge den service som jag själv hade velat ha av en mäklare. Som privatperson har jag flyttat många gånger och sett förbättringspotential inom kåren. Det har varit min drivkraft redan från dag 1. Det är faktiskt lite overkligt att få ha det ärofyllda uppdraget att hjälpa kunder i deras viktigaste beslut. Det i sig är moroten att alltid sträva mot det bästa. Ni har stora planer för ert hem och jag är säker på att det kommer bli riktigt fint. När det är dags att stämma av värde så kommer jag som ett skott ;). Önskar er en riktigt fin sommar och all lycka framöver! Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-06-04
    Köpt lägenhet och fått skriftlig värdering.
    Blivit jättebra bemött och varit väldigt tillmötesgående, lyssnande på behov och anträffbar.
    Jag hade förväntningar som ovan och dom behov har blivit bemöta med bravur.
    Hej Victor! Tack snälla för ditt härliga omdöme! Vi har haft en spännande period bakom oss, kvickt gick det och innan någon visste ordet av så var du köpare. Du har köpt en riktigt fin lägenhet i en riktigt bra förening. Av egen erfarenhet ifrån föreningen vill jag tro att ni kommer trivas galant. Ha en riktigt skön sommar, vi både ses och hörs :) Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-06-04
    Har både köpt hus och sålt bostadsrätt med Peter. Köpte bostadsrätt nu i Maj!
    Finns inget negativt utan enbart positiva upplevelser och ett proffsigt intryck. Man får alltid svar på det man undrar över och det är lätt att komma i kontakt med Peter! Rekommenderar honom varmt till alla. Är det köp/sälj på gång, då är det Peter jag kontaktar
    Hej Jessica! Vi kan ha haft en av de mer otroliga resor tillsammans. Minns ett av våra första samtal, där jag trodde mig ha hittat ert drömhus. Vid första anblick var det inte vad ni sökte men när allt kom omkring stod ni där med nycklarna i handen. Att få hjälpa er nu, så här många år senare, är så klart ett hedersuppdrag. Hoppas det blir riktigt bra i nya boendet! Mina bästa hälsningar till hela familjen :). Mvh/Peter Peter Järvelid
    2021-06-02
    Köpt hästgård utanför Lund.
    Blev mycket väl mött av Peter.
    Underbar personlighet och tydlig. Jag kommer att rekommenderar Peter till andra.
    Hej Patrik! Tack så jättemycket för ditt fina omdöme! Här får man se upp så det inte stiger en åt huvudet.... :P Verkligen jättekul att ha er som kunder, en härlig familj! Ser fram emot det fortsatta och kommande samarbetet med er. Önskar en härlig helg! Mvh/ Peter Järvelid