Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1053 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås

• 2019-10-14

Johan E skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Aldrig några problem, snabb respons, väl förberedd och påläst :) Läs mer
  • Stefan F

2019-10-13

Stefan F skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt sommarbostad .
    Cecilia J ska ni vara rädda om!!
    Hon är underbar och skärpt. Läs mer
  • 2019-10-12

Wiktor S skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt bostadsrätt. Ett väldigt bra och proffsigt bemötande! Allt flöt på väldigt bra. Läs mer
  • 2019-10-12

Kan rekomendera andra. Läs mer
  • Bernt S

2019-10-11

Bernt S skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi tipsades omFastighetsbyrån när vi skulle sälja,det blev Robert Larsvik,man märker direkt att han är kunnig och påläst,man får förtroende för honom när han redogör för allt som har med fastighetsaffären att göra,man vet han fixar det. Läs mer
  • 2019-10-11

Ejve J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Hej jag är jättenöjd med Johan honom kan jag rekommendera Läs mer
  • 2019-10-11

Ulf G skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    En toppenkille! Smidig, kunnig och fångade upp spekulanterna på ett enastående och tålmodigt sätt👍Mycket informativ till oss säljare. Vi fick löpande info hela tiden.vårat hus var en 1 ,5 plans villa på plantskolevägen i gräfsnäs. Vi kommer anlita Johan i framtiden. MVG👍 Läs mer

Anna Dahlgren S skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt bostadsrätt.
    Svarade snabbt på telefon eller ringde upp inom kort.
    Påläst
    Kunde ha många bollar i luften samtidigt vilket var imponerande.
    Tyvärr var Felix ledig när slutbetalningen skulle ske. Läs mer
    2019-10-11 Felix B svarar Anna Dahlgren S
    Stort tack för rekommendationen. Hoppas ni ska trivas i lägenheten! :)

Sofia J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har både sålt och köpt hus med Johan. Han är en av få mäklare vi träffat som är både genuin och ärlig. Tillmötesgående, trevlig, hjälpsam och tillgänglig är han också. Toppenbetyg till stans absolut bästa och grymmaste mäklare! Läs mer

Ingalill S skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt. Vänligt. Vi har inget att klaga över med hjälpen vi fick av Felix. Läs mer

Anna S skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt bostadsrätt. Mycket nöjd med Annies bemötande. Att ha Annie som mäklare har känts tryggt ifrån början till slut. Läs mer
  • 2019-10-07

Maria N skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket bra bemötande .
    Både med stöd och tålamod. Läs mer
  • 2019-10-07

Jennifer B skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har precis sålt våran villa med hjälp av Cecilia! Man blir alltid väl mött av positivitet, ärlighet och ett glatt leende. Cecilia ger bra vägledning från första mötet till såld bostad.
    Vid vårt första möte önskade jag kontinuerlig uppdatering och god kontakt, det är precis vad jag fått! Super nöjd! Läs mer
  • Leonardt F

2019-10-07

Leonardt F skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en villa!
    Otroligt närvarande och proffesionellt i sitt åtagande mot oss som säljare.
    Läser på mycket om objekten som han säljer och ger ett starkt intryck om att han är bra på påläst när spekulanterna ställer frågor om huset.
    Våra förväntningar överträffades under hela processen.

Kan starkt rekommendera honom till kommande säljare/köpare! Läs mer
  • 2019-10-05

Hans-Lennart H skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Hon var trevlig och tillmötesgående och hon fick ju jobbet
    gjort. Läs mer
  • 2019-10-03

Björn M skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålde min villa i Närsbo.
    Blir alltid trevligt och professionellt bemött av Anna.
    Anna genomförde affären på det sätt som jag önskade.
    Jag är jättenöjd med hennes arbete och kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-10-01

Katarina L skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Förtroendeingivande och kunnig mäklare. Är verkligen nöjd med att ha haft Robert som mäklare till vår husförsäljning. Rekommenderar verkligen Fastighetsbyrån & Robert Larsvik. Läs mer
  • 2019-09-27

Simon W skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Felix har varit väldigt tydlig, tillmötesgående och professionell! Läs mer
  • 2019-09-23

Christian H skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi anlitade Louise i samband med en lägenhetsförsäljning i centrala Alingsås. Louise var trevlig och omtänksam. Upplevde dessvärre en saknad på engagemang och företagsamhet. Objektets beskrivning var slätstruket formulerat. Fick ingen trygghet i marknadsföringen eller drivet till att få tag i potentiella köpare. Som helhet är intrycket - trevlig men skulle inte anlita henne igen. Läs mer
    2019-09-25 Louise S svarar Christian H
    Vad tråkigt att du upplevt det så. Gällande annonsering så har vi utöver vårt vanliga utbud lagt till mäklartipset på Hemnet och stylingfirman har annonserat bostaden på sitt Instagramkonto. Jag har även kontaktat visningsdeltagare från tidigare visningar utöver det allmänna utskicket som når våra kunder i spekulantregistret. Verkligen tråkigt att ni upplevt det som du skriver men det är inte min upplevelse.
  • 2019-09-20

Dick A skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Louise sålde min 3rok i Ingared, hon var professionell och serviceinriktad.
    Rekommenderas Läs mer
    2019-09-20 Louise S svarar Dick A
    Kul att jag fick möjlighet att hjälpa dig. Vad härligt att du är nöjd :)
  • 2019-09-18

Martin P skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Väldigt trevlig och proffsig.
    Man fick hela tiden, fortlöpande information om processen och det var lätt att få kontakt och svar på frågor man hade. Läs mer
  • Ethel H

2019-09-17

Ethel H skrev om Isabella Bromar en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en bostadsrätt. Trevligt, intresserad, lyssnande. Isabella levde verkligen upp till mina förväntningar, först var lägenheten på ”g” under ganska lång tid, men när det var dax att sälja kom visningsannonsen in snabbt och många intresserade kom på visningen. Därefter tog budgivningen vid den gick också snabbt och jag är mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-09-14

Sandra K skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    En tillgänglig, flexibel och positiv mäklare vid försäljningen av min bostadsrätt! Läs mer
  • 2019-09-12

Monica H skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt en villa och köpt en bostadsrätt. Cecilia har hjälpt mig i båda fallen och det har hon gjort storartat. Jättego tjej med båda fötterna på jorden, hon är lätt att prata med och mycket lyhörd! Läs mer
  • 2019-09-10

Göran J skrev om Isabella Bromar en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi träffade Isabella på visningen av Gråbovägen som vi senare köpte. Vi upplevde henne som tydlig och enkel och svarade bra på våra frågor. Hon ordnade även en till visning snabbt och enkelt. På kontoret kändes det tryggt med alla dokument som hon ledde oss igenom, kändes lättsamt.
    Tack till Isabella. Läs mer
  • 2019-09-09

Paula J skrev om Fastighetsbyrån Alingsås
    Trevlig och kompetenta mäklare när vi sålde etthundra och köpte ett menar. Läs mer
  • Jörgen W

2019-09-07

Jörgen W skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Professionell, korrekt, tydlig, service minded, bra bemötande och raka puckar framför allt.
    Hon uppträder PRECIS som man vill att en mäklare ska göra! Läs mer
  • 2019-09-07

Stefan J skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Hjälpsam, vänlig, nåbar
    Ganska ny i jobbet men mycket villig att lära Läs mer
  • 2019-09-06

Eva A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag skulle sälja min fars hus och blev då av en bekant rekommenderad att välja Johan Gedda som mäklare. Det var ett kanontips!Mina förväntningar var alltså höga redan från början och han infriade verkligen dem. Han är kunnig, driven och engagerad och lyssnar på och tar till sig vad man har för behov. Han är mycket bra på återkoppling och svara alltid snabbt på både telefonsamtal, sms och mail. Därför uppnår man det resultat man kommit överens om.
    Jag kan vidarebefordra tipset från min bekant till alla som ska sälja en bostad- Välj Johan Gedda som mäklare!!! Läs mer
  • 2019-09-06

Madeleine B skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålde vårt hus. Blev bemöt på ett proffsigt, personligt men professionellt sätt. Johan hade en positiv o engagerad attityd. Härlig mäklare som kan sitt jobb! Läs mer
  • 2019-09-05

Christer V skrev om Isabella Bromar en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    1. Isabella B gav mig goda tips och råd hur jag skulle förbättra bostaden på ett sådant sätt att priset höjdes.
    2. Vid flera tillfällen diskuterade vi försäljningsstrategin och jag upplevde att, trots hon har mer erfarenhet än jag, så lyssnade hon på mig.
    3. När försäljningssituationen kom så a/ kommunicerade hon hela tiden med mig och b/ hon tog ansvar för budgivningssituationen och genomförde budgivningen på ett mycket bra sätt.
    4. Isabella B tog ett bra initiativ vid överlåtelseförhandlingarna och ledde dessa handlingar på ett lugnt och inlyssnande sätt som gjorde att jag och köparna blev väl insatta i överlåtelsekontraktet. Skickligt genomfört. Läs mer
  • 2019-09-04

Rafal K skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har ett hus av Johan.
    Blev mycket bra bemött alla gånger vi träffat Johan
    Han levde upp till våra förväntningar på husköpet.

Vi har haft en bra upplevelse och en bra erfarenhet i vårt första husköp. Läs mer
  • 2019-09-04

Stefan J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan är grym. Svar på alla frågor och de spelar nästan ingen roll vilken tid på dygnet. Han är grym! Läs mer

Henrik D skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har köpt en 1 1/2 villa i vårgårda. Nöjd med bemötande och service överlag men anser nu i efterhand när vi fått tillgång till huset, att utgångspriset var ca 300k för högt. I telefon pressa hon mig också att höja budet jag först lagt. Känns som vi gjort en dålig affär. Läs mer
    2019-09-02 Annie M svarar Henrik D
    Hej! Tråkigt att ni upplever det så. Jag skulle aldrig pressa någon till ett beslut. Det ligger inte i min natur. Min ambition är att alla ska vara nöjda. Både köpare och säljare. Säljaren kunde tänka sig att släppa huset innan ordinarie försäljning till ett visst pris. Ni valde att acceptera det. Inget som jag känner att jag tvingade er till. Finns det något jag kan göra så tveka inte att kontakta mig.

Helena E skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har sålt en bostadsrätt på östlyckan, 3rok.
    Gick till flera mäklare men bestämde mig snabbt för Felix då han lyssnade på vad jag tyckte samt hade många bra idéer.
    Hade inga förväntningar men däremot en förhoppning om att få sålt den fort. Och jag blev inte besviken! Allt gick smidigt, snabbt och jag fick mer än vad jag trodde jag skulle få för lägenheten.
    Allt som allt var det en jättebra försäljning! :) Läs mer

Magnus A skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    -Vi både köpte och sålde bostadsrätt med Felix som mäklare.
    -Trevligt och sakligt bemötande.
    -Våra förväntningar uppfylldes både vid köp av lgh och vid försäljning av lgh. Både ur ett ekonomisk perspektiv men även ur helhets perspektiv.

-Snabbt, enkelt och smidigt. Läs mer
  • 2019-08-31

Lisa W skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt lägenhet. Mycket snabb och bra affär. Läs mer
    2019-09-02 Felix B svarar Lisa W
    Tack för din rekommendation Lisa. Väldigt snabb och smidig affär - alla nöjda! :)
  • 2019-08-31

Jenny K skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag är supernöjd med hur Felix skötte försäljningen av min lägenhet. Han är kunnig, tillgänglig och engagerad.
    Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2019-09-02 Felix B svarar Jenny K
    Tusen tack för rekommendationen Jenny! :)
  • 2019-08-29

Johan F skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag och min sambo köpte ett hus i Alingsås där Robert var mäklare. Upplevdes ibland svårt att få tag i mäklaren då jag jobbar oregelbundna tider och inte så flexibel med tider som vi hade önskat när vi gör vårt livs största affär. Trevlig annars vid bemötandet Läs mer
  • 2019-08-28

Karl-Åke V skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt parhus i Sörhaga, Alingsås. Affären gick snabbt och smidigt.
    Anna har ett bra bemötande och stort kunnande. Läs mer
  • 2019-08-27

Maria G skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Jag köpte en sommarstuga. Jag belv mycket väl bemött av Annie och alla hennes kollegor som jag kom i kontakt med. Hela upplevelsen var smidig och enkel tack vare Annies sätt att kommunicera och tack vare hennes trevliga och professionella sätt. Läs mer
  • 2019-08-26

Daniel G skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    ................................................................... 😁 Läs mer
  • 2019-08-24

Ann-Britt E skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    köpt en 3:a på Mångatan 2B.Blev bemött på ett trevligt och informationsrikt sätt.
    Jag tyckte att jag fick den information jag behövde under hela köpet gång, som gick väldigt fort tillväga.
    Jag kände mig trygg med Felix, eftersom det var första gången jag gjorde det ensam. Läs mer
    2019-09-02 Felix B svarar Ann-Britt E
    Tack för rekommendationen Ann-Britt. Hoppas du ska trivas på Mångatan och att din försäljning av din nuvarande bostad går lika smidigt.
  • 2019-08-20

Bess K skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Jag har sålt 2 objekt, 1 hus och 1 bostadsrätt genom Cecilia Johansson.
    Hon har visat stor kunnighet, vänligt bemötande, oerhörd tillgänglighet.

Skulle gärna anlita henne igen. Läs mer
  • 2019-08-19

Magnus D skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har nyligen både köpt och sålt en fastighet med hjälp av Johan. Han är mycket noggrann, seriös och ger ett gediget och gott intryck. När det kommer till frågor man ställer så återkommer Johan alltid inom tidsramen han anger, oavsett om han fått ett svar eller ej. Med andra ord en person man snabbt får förtroende för! Läs mer
  • 2019-08-18

Lena B skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har sålt åkermark. Cecilia gjorde ett gott intryck och var kunnig. Hon fanns alltid tillgänglig. Vi är mycket nöjda med hennes arbete och har bara gott att säga. Läs mer
  • 2019-08-16

Ellinor J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan sålde vårt hus i Simmenäs. Proffsigt bemötande med snabba puckar som vi efterfrågade. Lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Supertrevlig och mycket påläst och kunnig mäklare. Bättre kan man inte få tag på! Läs mer
  • 2019-08-16

Hanna L skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Tydlig, inlyssnande, noggrann och ingav förtroende. Läs mer
  • 2019-08-15

Jan G skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har sålt en villa.

Ett mycket bra och engagerat bemötande som ingav förtroende.

Vi hoppades att finna en köpare som vi samt våra närmsta grannar kunde acceptera och till ett pris som vi satt upp för att finansiera vårt nya boende. Cecilia fann både rätt köpare och en prisbild som låg över vår förväntade.

Cecilia har varit till full belåtelse och vi upplevde henne som mycket engagerad och väl insatt i sin mäklarroll. Läs mer
  • 2019-08-15

Yvonne G skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har sålt en villa.
    Ett mycket bra och engagerat bemötande som ingav förtroende.
    Vi hoppades på att finna en köpare som vi och våra närmsta grannar kunde acceptera och till ett pris som vi satt upp för att finansiera vårt nya boende. Vår mäklare fann både rätt köpare och en prisbild som låg över vår förväntade.

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås