Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1202 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås

• 2020-06-07

Inga B skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Proffsigt bemötande. Löste uppkomna frågor på ett tillfredsställande sätt. Läs mer
  • 2020-06-06

Emil E skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålde vårat radhus, kändes proffsigt och skötte det extremt snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-06-05

Kerstin J skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har köpt ett sommarhus som är vinterbonat.
    Trevligt bemötande, kunnig, saklig, omtänksam, noggrann, inger förtroende.
    Mäklaren levde på alla sätt upp till våra förväntningar. Vi har träffat på många under vårt letande, och upplevde henne som mkt seriös och uppriktig. Läs mer
  • 2020-06-05

Izabella L skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Mycket trevligt bemötande av Cecilia som hade stenkoll på allt! Ordning och reda, tillmötesgående och tillgänglig. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-06-03

Patricia R skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan hjälpte oss med försäljningen av vårt hus i Alingsås, han har varit tillgänglig vid frågor och funderingar och på bästa sätt givit oss vägledning i denna stora affär.
    Han är genuin och personligt i sitt bemötande och en pärla på att sälja, vi har bara goda ord att säga om Johan. Läs mer
  • 2020-06-02

Sofie G skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en lägenhet. Felix är mycket hjälpsam och bryr sig om sina köpare! Han visste precis vad jag sökte och letade fram en lägenhet till mig. Superbra service! Läs mer
  • 2020-06-01

Johan K skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Louise har förmedlat en bostadsrätt åt oss.
    Louise är en trevlig positiv individ som skapar en skön känsla av kontroll och expertis omkring sig. Det är mycket lätt att kommunicera och ställa frågor till Louise vilket gjorde henne till en av de bästa mäklarna som jag mött.
    Kanon! Läs mer
  • 2020-06-01

Rebecca W skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Louise hjälpte mig sälja min bostadsrätt. Hon är engagerad och professionell. Det känns väldigt tryggt för mig som säljare att ha Louise som mäklare. Läs mer
    2020-06-01 Louise S svarar Rebecca W
    Tack för de fina orden Rebecca!
    Louise S gillar detta
  • Maria B

2020-05-29

Maria B skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Snabb och bra affär trevligt bemötande och serviceinriktad .
    Sålt en villa och en tomt Läs mer
  • 2020-05-29

Mattias L skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Kanonservice rakt igenom! Bra information och återkoppling under försäljningsprocessen. Snabba svar vid frågor från oss som kunder. Läs mer
  • 2020-05-29

Evelina L skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har tidigare köpt bostad av Viktoria och nu även sålt, hon är duktig, proffsig och har grymma social-skills.

Vi är supernöjda med Viktoria och skulle helt klart anlita henne igen! Läs mer
  • 2020-05-28

Harriet L skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en villa i Västra Bodarna! Johan är en mycket trevlig person. Kommer alltid i tid. Ordning o reda på allt. Läs mer
  • 2020-05-27

Anna M skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en villa och fått superbra bemötande och bra uppdateringar och avstämningar. Snabbt och enkelt har allting gått och det har vart väldigt smidigt att sälja med Johan. Läs mer
  • 2020-05-27

Anna-karin M skrev om Fastighetsbyrån Alingsås
    Väldigt professionellt och skapade en bra känsla av trygghet. Inga tomma/falska förhoppningar utan skapade en behaglig känsla av tillit och respekt både mot oss och vårat hus! Läs mer
  • 2020-05-25

Torild L skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan har på ett mycket proffsigt och smidigt sätt skött försäljningen av vår villa. Han har hela tiden levererat i tid och med hög kvalitet. Han har gett oss mycket personlig närvaro och framför ingett oss stort förtroende vilket är extra viktigt i dessa tider. Läs mer

Ingela O skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har under hela processen med att sälja mitt radhus känt mig helt trygg med Johan som mäklare! Kunnig, proffsig, alltid vänlig och lätt att komma i kontakt med. Johan har full koll på allt som behöver ordnas och fixas och lever helt upp till mina förväntningar på önskat stöd/hjälp i säljprocessen! Läs mer

Lena E skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    I samband med försäljning av min villa vill jag ge Annie Majlöf mina bästa rekommendationer.
    Trevligt och professionellt bemötande, saklig och kunnig, god rådgivning. Lätt att få kontakt med via personligt möte, mail, sms, telefon, alltid snabba svar. Läs mer

Inge L skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har sålt en sommarstuga med arrendetomt och vi upplevde att Cecilia hade mycket god kännedom om både markägaren och området samt aktiviteter runt omkring.
    Vi upplevde också att hon är vetgirig och vill hålla sig uppdaterad om byggnadsteknik, såsom rötskydd på syllar m.m. Hon kände väl till ”sommarstugelukt” som kan uppstå av mark med sandjord eller rötimpregnerade syllar. Som person är hon lugn och saklig och hela tiden stämt av med oss vad som känts rätt. Under visningarna har hon varit noga med att undvika Covid-19 smitta genom att sprita handtag och luftvädrat efter visning. Vi har varit mycket nöjda med henne genom hela säljprocessen och önskar henne lycka till i framtiden och med den kommande bebisen! Läs mer

Charlotte W skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Detta är vårt andra hus som vi sålt med hjälp av Anna. Vi valde Anna igen då hon är väldigt proffesionell och kunnig samt att hon alltid finns tillgänglig vilket vi uppskattar! Tack igen Anna! Läs mer
  • 2020-05-23

Yvonne S skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Robert Larsvik har sålt vårt hus. Är trevlig, kunnig och erfaren. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2020-05-23

Hager M skrev om Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2020-05-21

Per S skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Proffsig, bra, ihärdig... bra bemötande Läs mer
  • 2020-05-20

Madelene S skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Proffrig, initiativtagande och hjälpsam! Extremt lättillgänglig oavsett tid, vilket är ett plus. Väldigt rättvis och moralisk mot alla inblandade. Sammanfattning av upplevelsen är lååångt över förväntan! Läs mer
  • 2020-05-18

Pernilla J skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Trevligt bemötande och tålmodig. Läs mer
  • 2020-05-17

Erik C skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Felix var väldigt förstående i hur vi ville att vår försäljning skulle gå till samt svarade snabbt på alla våra frågor som vi hade. Skulle absolut kunna rekommendera Felix till andra säljare! Läs mer
  • 2020-05-17

Magnus S skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt hus.
    Mkt. Bra bemötande.
    Engagerad.
    Skulle välja henne igen! Läs mer
  • 2020-05-15

Emelie H skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Tog hjälp av Felix både vid köp och försäljning av min bostadsrätt, lika proffsig i båda situationer. Snabb på att svara och väldigt påläst. Felix är en riktig trygghet för både köparen och säljaren! Läs mer
  • 2020-05-15

Björn B skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Trevligt, lättsam och kompetent. Extra imponerad av hennes kunskaper inom byggnadskonstruktion. Läs mer
  • 2020-05-13

Helena A skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Cecilia har hjälpt mig med värdering och jag har varit på flera visningar i hennes regi och till sist köpte jag en bostad i centrala Herrljunga.
    Cecilia har mer varit en människa än en mäklare, vilket jag uppskattar mycket. Det betyder inte att hon inte kunde sitt jobb som mäklare, men hennes bemötande har varit toppen.
    Eftersom jag är så oerfaren inom husköps-världen, har jag behövt ställa många "dumma" frågor, vilka alltid besvarats tålmodigt och pedagogiskt. Läs mer
  • 2020-05-11

Johanna V skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en villa i Alingsås. Mäklaren var påläst, kunnig och hade ett trevligt bemötande. En mycket god dialog från början till slut. Det märks att han är seriös och vill göra ett gott jobb. Är mycket nöjd och trygg med bostadsaffären. Har bara positivt att säga om denna mäklare! Läs mer
  • 2020-05-11

Janne P skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en lägenhet
    Mycket bra bemötande
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar

Tycker att Felix skötte detta utmärkt,väldigt kunnig upplever jag honom.
    Bra återkoppling genom hela affären. Läs mer
  • 2020-05-09

Elias B skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en lägenhet. Tydligt och bra mött. Har inte haft några problem. Läs mer
  • 2020-05-09

Anders Ö skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt. Bra bemötande. Trevlig. Kunnig.
    Inga konstigheter. Läs mer
  • 2020-05-08

Henrik F skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålde en bostad.
    Blev bemött på ett sådant sätt som skulle kunnat skapat världsfred!

Sammanfattningsvis en kanon tjej med koll på vad hon gör, 11 av 10 för min del! Läs mer
  • 2020-05-08

Klas L skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har köpt en fastighet och Cecilia har i allt varit mycket bra, vänlig och tillmötesgående. Så allt har fungerat på bästa sätt och vi ger högsta betyg och rekommenderar henne gärna! Läs mer
  • 2020-05-07

Ulrika B skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte en bostadsrätt av Felix, troligtvis tidernas snabbaste affär! Mindre än en månad mellan visning och inflyttning!!
    Jag kan inte med ord beskriva hur bra allting har gått, Felix är så otroligt proffesionell som mäklare och som medmänniska framförallt😊
    Jag kommer att rekommendera honom och Fastighetsbyrån alla dagar i veckan!
    Vi är troligtvis de nöjdaste kunderna i världshistorien.
    Stort tack/Ulrika och Peter Läs mer
  • 2020-05-06

Frida G skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Felix Borg hjälpte mig och min sambo att köpa en lägenhet.
    Han var väldigt tillmötesgående och lätt att planera med.
    Kontakten mellan oss och Felix var även den väldigt bra. Han hade nästan daglig kontakt och svarade på alla frågor som vi hade.
    Inget negativt att säga utan endast positivt. Vi kommer garanterat att kontakta honom i framtiden när det blir dax att byta bostad! Läs mer
  • 2020-05-06

Anna L skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi sålde huset med hjälp av Johan inom en månad, vilket är tack vare ett bra lagarbete och enkla beskrivningar från Fastighetsbyrån. Johan är väldigt proffesionell och lyssnar på våra behov och frågor. Han var hela tiden tillgänglig både för oss och köparna/intressenterna vilket ledde till en snabb affär. Johan överträffade våra förväntingar. Läs mer
  • 2020-05-04

Helena E skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Louise. Hon är engagerad, kunnig om marknaden och har ett professionellt bemötande av både oss som säljare och presumtiva kunder. Det kändes tryggt att ha Louise som vår mäklare vid försäljningen av bostaden. Läs mer
  • 2020-05-02

Marie J skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Snabb info, bra återkoppling vid frågor. Tydlig Läs mer
  • 2020-05-01

Sofia J skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en bostadsrätt och har känt att Louise varit ett tryggt stöd under processen som både sett till mitt och säljarens bästa. Då detta är mitt första bostadsköp har det varit skönt att känna att mäklaren har mitt bästa för ögonen och stöttar. Läs mer
  • 2020-04-29

Sonja A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålde en villa/parhus i Alingsås. Kunnig, professionell och trygg mäklare. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-04-28

Joacim P skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Anna hjälpte oss att sälja en fritidsbostad.
    Anna var mycket engagerad och hade alltid ett trevligt bemötande. Vi kan inte tänka oss en bättre mäklare. Läs mer
  • 2020-04-25

Carina C skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Anna kom in på slutet av vår försäljning och skötte det med stor kunnighet och proffesionellt. Jag kände stort förtroende för henne som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-24

Mats L skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en villa och har fått mycket gott bemötande av Robert. Mycket god och snabb kommunikation, bra råd och därmed en snabb försäljningsprocessen. Sammanfattningsvis: vi kunde inte haft en bättre mäklare än Robert! Läs mer
  • 2020-04-17

Karin O skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt vår 4-rums lägenhet. En försäljning skapar mycket frågor och även ibland oro. Genom Felix agerande blev det en trygghet genom hela processen. Uppskattar också hans stora kunnande och trevliga sätt. Kunde inte haft en bättre mäklare! Läs mer
  • 2020-04-14

Thorsten W skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Hej! Vi köpte en tomt med hjälp av Robert. Han var alltid trevlig och hjälpsam och vi känner oss väl omhändertagna. M v h Thorsten Läs mer
  • 2020-04-14

Tanja W skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en tomt. Lugn och trygg affär. Läs mer
  • 2020-04-12

Klas H skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålde vår lilla gård i Horla, allt gick snabbt och smidigt fastigheten blev såld flera månader innan den va tänkt att komma ut på maskanden så vi är fantastiskt nöjda 😃👌🏻👌🏻 Läs mer
  • 2020-04-12

Christine S skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås