Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1089 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås

• 2019-12-08

Catharina P skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt kedjehus. Mycket gott bemötande, kunnig, noggrann. Agerar mycket förtroendeingivande. Lever upp till förväntningarna Läs mer
  • 2019-12-07

Dödsboet Efter Monika J skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har sålt min mammas villa. Har genom hela processen fått tydlig information och snabb feedback. Robert är mycket kunnig och jag har dom säljare känt mig trygg. Läs mer

Richard B skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte en fastighet i Tollered, en villa på 130kvm och möttes, på visningen, av en jordnära, varm och ärlig mysfarbror som var några av de första intrycken vi fick. Vi tyckte även Robert gjorde det bra med att hålla våra förväntningar i schack, genom att berätta innan visningen att det var en del som behövde göras med fastigheten. Vi hade egentligen inga förväntningar alls, men blev positivt överraskade och kära i fastigheten direkt vi kom in, en känsla som förstärktes av Roberts existens.
    Han är även kunnig inom sitt område och omtänksam, man märker att han bryr sig om sina kunder genom att han gör det där "lilla extra", som t.ex när han frågade hur det gick med det planerade frieriet och om vi trivdes i vår nya bostad.

Ett tips till framtiden: Tag reda på vart man kommer upp på vinden, samt mana säljaren att få fram redskap så att man kan komma upp till vinden, kontrollera simsen och stuprännor.

Av alla mäklare vi har träffat genom åren så skulle vi inte tveka en sekund på att välja just Robert Larsvik som vår mäklare vid en eventuell försäljning. Läs mer

Gustaf A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Simmenäsvägen 125 Alingsås

Bra bemötande av Johan

Hade eg inga förväntningar

Fick ingen information om hur vi skulle lösa inspektion av flyttstädning Läs mer
  • 2019-12-06

Birgit K skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en bostadsrätt för 1,7 milj kr.
    Vi har fått ett utmärkt bemötande av Felix.
    Vi förväntade oss att få information om på vilket sätt vi skulle kunna göra lägenheten attraktiv. Vi förväntade oss också att mäklaren skulle kontakta personer som sökte efter liknande lägenheter. Våra förväntningar uppfylldes helt och hållet.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-12-05

Mårten G skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt bostad och mäklaren har bemött oss på ett professionellt sätt under hela processen. Hade inte så höga förväntningar så hans bemötande blev en positiv upplevelse.
    Han har gett korrekt information, varit öppen, positiv och lyhörd i alla avseenden. En ren fröjd att ha kontakt med en sådan mäklare. Läs mer
  • 2019-12-01

Anna-karin A skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket trovärdig engagerad och kunnig fastighetsmäklare! Har både köpt hus och sålt hus med hjälp av honom. Skulle välja honom igen. Läs mer
  • 2019-11-28

Jonas E skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt villa med hjälp av Cecilia.
    Utmärkt bemötande
    Hade inga förväntningar riktigt då de va första gången jag köpte hus men tyckte hon gjorde ett väldigt bra jobb.
    Supernöjd Läs mer
  • 2019-11-28

Gustaf H skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt och sålt villa i Alingsås.
    Reko kille Läs mer
  • 2019-11-25

Jerry D skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    En bostadsrätt. Jag tycker egentligen inte om sådana här utvärderingar. Det är inflation i dessa. Felix dök upp på slutet av affären, var på ledighet. Han gjorde vad han skulle göra. Läs mer
  • 2019-11-25

Fredrik F skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har köpt hus förmedlat av Anna. Bra och proffsigt bemötande från visning till tillträde. Anna har varit lyhörd för våra behov och behjälplig under hela processen. Jag kan vårt rekommendera Anna och Fastighetsbyrån Alingsås som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-23

Anna R skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en bostadsrätt (parhus)

Bra på att matcha köpare och säljare.

Helt ok. Läs mer
  • 2019-11-23

Linnea R skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag och min kille köpte en lägenhet genom Felix. Vi blev bra bemötta och han var väldigt hjälpsam. Vi hade inga förväntningar men vi gillade Felix. Sammanfattat så hade vi en bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-11-21

Jens A skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Felix var & är otroligt hjälpsam.
    Märks att han bryr sig om sina kunder. Läs mer
  • Lena B

2019-11-21

Lena B skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag hade en större lägenhet och ville ha en mindre . Jag hade en del krav på vilket område den nya lägenheten skulle ligga i . Felix var alltid uppmuntrande då jag säkert tittade på 30 lägenheter , han tvivlade aldrig på att det skulle gå och sälja min . Han kom med förslag och diskuterade alltid med mig och höll mig uppdaterad hela tiden . Vi hade en tät kontakt . Felix visade stort intresse , stor kunskap . Han var alltid positiv o och trevlig . Man märke att han ville allt skulle bli bra för alla . En mycket positiv upplevelse att ha med Felix Borg att göra . Läs mer
    2019-11-21 Felix B svarar Lena B
    Tack för din fina rekommendation. Samarbetet blir alltid bäst när man strävar mot samma mål. Det har varit ett sant nöje att hjälpa dig med försäljningen och väldigt kul att du tillslut hittade rätt lägenhet! :)

Lisbeth I skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har sålt en villa i ingared. Tycker Anna varen fantAstiskt duktig mäklare mycket effektiv o dessutom mycket trevlig.tror att mina förväntningar blev förverkligade Läs mer
  • 2019-11-20

Isabella Ö skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har köpt en villa på landet och blev väldigt bra bemött av Cecilia. Då vi varit på många visningar där mäklare inte brytt sig hade vi höga förväntningar när vi kom hit och träffa Cecilia första gången och hon uppfyllde alla våra krav.
    Tack Läs mer

Kersti Z skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt villa i Hemsjö. Trevligt och proffsigt bemötande. Snabb återkoppling vid frågor. Kunnig och positiv. Läs mer
  • 2019-11-19

Viktor S skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt bostadsrätt. Blev bemött på ett bra sätt och engagerat. Läs mer
  • Mahit A

2019-11-17

Mahit A skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en lägenhet på 52 kvm i centrala Alingsås.

Felix är väldigt hjälpsam när man har frågor eller funderingar. En genomgående bra mäklare, rättvis, ärlig och trygg.

Tveka inte på att anlita honom! Läs mer
    2019-11-18 Felix B svarar Mahit A
    Stort tack för rekommendationen, ni får höra av er om ni vill flytta tillbaka till Alingsås i framtiden. :)
  • 2019-11-16

Helene L skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Både sålt och köpt villa av denna duktiga mäklare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-15

Fanny L skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har med Felix hjälp fått sålt vår trerummare under "på gång", mycket snabbare än vi kunnat anat och med en väldigt bra affär. Vi valde Felix som mäklare för vi visste att han hade sålt många liknande lägenheter i området och för att han känns professionell. Vi hade inte kunnat få det bättre. Han hade en bra dialog med oss hela vägen och vi har stort förtroende för honom. Kan starkt rekommendera honom. Läs mer
    2019-11-18 Felix B svarar Fanny L
    Tack för rekommendationen Fanny. Kul att få möjlighet att hjälpa er med försäljningen. Grattis till nya huset!
  • 2019-11-15

Christoffer S skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Väldigt effektivt och bra mäklararbete. Sålde innan hemnetannonsering och fick ändå bud bättre än vad vi hade hoppats på. Läs mer
    2019-11-15 Felix B svarar Christoffer S
    Tack för rekommendationen Christoffer och tack för att jag fick förtroendet att hjälpa mer med försäljningen. Lycka till i ert nya fina hus!
  • 2019-11-11

Ulla V skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en lägenhet i Stadsskogen Alingsås.
    Jag blev bemött trevligt, behagligt, lugnt, fick bra information om allt jag ville ha och tålmodig. Felix skickade under en längre tid information på olika lägenheter som han tänkte skulle passa mig så det kan man kalla bra service och han visade även några.
    Så Felix Borg är en utmärkt mäklare och kan rekommenderas.
    MvH
    Ulla von Matern Läs mer
    2019-11-15 Felix B svarar Ulla V
    Stort tack för rekommendation Ulla. Så roligt att vi hittade en bra lägenhet tillslut - med sjöutsikt och allt. :)
    Hoppas du ska trivas i lägenheten och i Alingsås
  • 2019-11-11

Tina A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte villa genom Fastighetsbyrån, Alingsås. Vi blev mycket trevligt och professionellt bemötta av Johan Gedda. Han hjälpte oss genom hela köpeprocessen, svarade kunnigt på våra funderingar och gjorde hela köpet till en positiv upplevelse. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-10

Gunilla J skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt bostadsrättslägenhet i parhus. Mäklaren gav ett positivt och trevligt sätt vid första besök. Vi fick snabb och bra information om försäljningen. Vi helt nöjda med Louise Segergren. Läs mer
  • 2019-11-07

Thomas T skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Mycket trevligt bemötandet.
    Kunnig hjälpsam .
    Kände mig trygg med köpet av fastigheten . Läs mer
  • 2019-11-06

Sofia K skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålde en bostadsrätt med hjälp av Felix som var proffsig och lyckades få till en snabb affär utan något krångel. Lyssnar på kundens åsikter och kommer med egna förslag. Hade en bra upplevelse av försäljningen och är mycket nöjd med val av mäklare. Läs mer
    2019-11-15 Felix B svarar Sofia K
    Tack för förtroendet och att för att du tog dig tid och skriva några rader!
  • 2019-11-06

Elin L skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt bostadsrätt.

Trevligt, ärligt, proffsigt, personligt.

Vet ej riktigt.

Det kändes tryggt, ordning och reda. Läs mer
    2019-11-16 Louise S svarar Elin L
    Så härligt att du är nöjd Elin. Hoppas att ni ska trivas riktigt bra insett nya boende!
  • 2019-11-03

Jonas O skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mkt bra! Har inget att klaga på! Läs mer
  • 2019-10-30

Maria O skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en villa med tillhörande varmgarage.
    Jag har aldrig sålt någon bostad tidigare så jag hade inga förväntningar på min mäklare/visste inte vad jag skulle ha för förväntningar.
    Men Johan är trevlig, glad, tillmötesgående, svarar snabbt på frågor, har varit lätt att få tag i om vi undrar ngt. Informerat oss om det vi behöver veta och vägleder oss i beslut. Vi är mycket nöjde med Johan som mäklare! Och kan varmt rekommendera honom till andra säljare. Läs mer
  • 2019-10-27

Sara J skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte vår lägenhet 2016 med Felix som mäklare och har under dessa år hållit kontakten. Med hjälp av Fastighetsbyrån hittade vi vår nästa bostad och självfallet ville vi att Felix skulle ta hand om vår försäljning. Hans styrkor är många; professionell, tillgänglig, närvarande och framförallt lugn och pedagogisk. Läs mer
    2019-11-15 Felix B svarar Sara J
    Tack för en fin rekommendation och dina lovord. Hoppas ni ska trivas lika bra i nästa lägenhet som ni gjort i den ni nyss sålt. Ser fram emot att följa er även i framtiden!
  • 2019-10-26

Susan S skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt en villa. Bra bemötande. Höga förväntningar som infriades. Läs mer
  • 2019-10-24

Marlene N skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Tycker hans bemötande var utmärkt och även bra på att ge mig information kring köp/sälj som jag frågat om Läs mer
    2019-11-15 Felix B svarar Marlene N
    Tack för att du tog dig tid och skriva några rader och tack för rekommendationen. / Felix
  • 2019-10-22

Per A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt vår villa. Johan har varit mycket tillmötesgående och proffsig i våra olika kontakter och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-10-21

Yevheniya V skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Louise är mycket trevlig, tillgänglig och professionell. Försäljningen gick snabbt och smidigt. Vi är supernöjda och tacksamma. Våra allra bästa rekommendationer. Läs mer
    2019-10-22 Louise S svarar Yevheniya V
    Tack för dessa fina ord. Vad kul att ni är så nöjda.
  • 2019-10-14

Johan E skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Aldrig några problem, snabb respons, väl förberedd och påläst :) Läs mer
  • Stefan F

2019-10-13

Stefan F skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt sommarbostad .
    Cecilia J ska ni vara rädda om!!
    Hon är underbar och skärpt. Läs mer
  • 2019-10-12

Wiktor S skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt bostadsrätt. Ett väldigt bra och proffsigt bemötande! Allt flöt på väldigt bra. Läs mer
  • 2019-10-12

Tack för rekommendationen! / Felix
  • Bernt S

2019-10-11

Bernt S skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi tipsades omFastighetsbyrån när vi skulle sälja,det blev Robert Larsvik,man märker direkt att han är kunnig och påläst,man får förtroende för honom när han redogör för allt som har med fastighetsaffären att göra,man vet han fixar det. Läs mer
  • 2019-10-11

Ejve J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Hej jag är jättenöjd med Johan honom kan jag rekommendera Läs mer
  • 2019-10-11

Ulf G skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    En toppenkille! Smidig, kunnig och fångade upp spekulanterna på ett enastående och tålmodigt sätt👍Mycket informativ till oss säljare. Vi fick löpande info hela tiden.vårat hus var en 1 ,5 plans villa på plantskolevägen i gräfsnäs. Vi kommer anlita Johan i framtiden. MVG👍 Läs mer

Anna Dahlgren S skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt bostadsrätt.
    Svarade snabbt på telefon eller ringde upp inom kort.
    Påläst
    Kunde ha många bollar i luften samtidigt vilket var imponerande.
    Tyvärr var Felix ledig när slutbetalningen skulle ske. Läs mer
    2019-10-11 Felix B svarar Anna Dahlgren S
    Stort tack för rekommendationen. Hoppas ni ska trivas i lägenheten! :)

Sofia J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har både sålt och köpt hus med Johan. Han är en av få mäklare vi träffat som är både genuin och ärlig. Tillmötesgående, trevlig, hjälpsam och tillgänglig är han också. Toppenbetyg till stans absolut bästa och grymmaste mäklare! Läs mer

Ingalill S skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt. Vänligt. Vi har inget att klaga över med hjälpen vi fick av Felix. Läs mer
    2019-11-15 Felix B svarar Ingalill S
    Tack för rekommendationen. Hoppas ni ska trivas i lägenheten! / Felix

Anna S skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt bostadsrätt. Mycket nöjd med Annies bemötande. Att ha Annie som mäklare har känts tryggt ifrån början till slut. Läs mer
  • 2019-10-07

Maria N skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket bra bemötande .
    Både med stöd och tålamod. Läs mer
  • 2019-10-07

Jennifer B skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi har precis sålt våran villa med hjälp av Cecilia! Man blir alltid väl mött av positivitet, ärlighet och ett glatt leende. Cecilia ger bra vägledning från första mötet till såld bostad.
    Vid vårt första möte önskade jag kontinuerlig uppdatering och god kontakt, det är precis vad jag fått! Super nöjd! Läs mer
  • Leonardt F

2019-10-07

Leonardt F skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en villa!
    Otroligt närvarande och proffesionellt i sitt åtagande mot oss som säljare.
    Läser på mycket om objekten som han säljer och ger ett starkt intryck om att han är bra på påläst när spekulanterna ställer frågor om huset.
    Våra förväntningar överträffades under hela processen.

Kan starkt rekommendera honom till kommande säljare/köpare! Läs mer

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås