Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1318 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås

• 2020-11-26

Ingrid E skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Försäljningen av fastigheten gick smidigt. Proffsigt bemötande och full delaktighet i hela processen.
    Rekommenderas Läs mer
  • Daniel E

2020-11-26

Daniel E skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Säljer tomter Viktoria är arbetsam och serviceinriktad Läs mer
  • 2020-11-22

Staffan K skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har köpt en bostadsrätt.
    Blev korrekt bemött.
    Mäklaren har skött sitt jobb. Läs mer
  • Christoffer S

2020-11-21

Christoffer S skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Kompetent, trevlig, kommer om möjligt anlita Johan om vi någon gång säljer huset. Läs mer
  • 2020-11-20

Mattias K skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Varit på ett par visningar och i slutändan även köpt ett hus via Viktoria.
    Upplevde henne som väldigt vänlig, positiv och intresserad. Läs mer

Victor I skrev om Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag och min sambo har köpt ett småhus i utkanten av centrala Alingsås.

Vi blev bemötta på ett proffsigt sätt i alla led.

Vi hade inga direkta förväntningar, men om vi blickar tillbaka så ser vi ingenting som Oscar skulle kunnat gjort bättre.

Vi tycker att allt från första till sista kontakten var riktigt bra, positivt och proffsigt bemötande, seriös, kunnig och intresserad.
    Skulle utan tvekan rekomendera Oscar för andra som ska köpa fastighet/bostad. Läs mer

Anita A skrev om Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt vårt fritidshus
    Vi fick mycket information o blev rekommenderade att sälja som permanent bostad och det blev så bra.
    Visningarna gick bra och budgivning startade.
    Vi fick hela tiden information av Oscar vad som hände per telefon och Säljcochen uppdaterades hela tiden.
    Vi är mycket nöjda med Oscar Melin!!
    Mvh Anita o Kjell Andreasson Läs mer

Karin A skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt bostadsrätt. Louise har varit till ovärderlig hjälp. Hon förstod att jag ville påskynda min affär och stod alltid beredd med råd.
    Trevligt bemötande. Proffsig information. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-11-15

Filip H skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Suverän. Bra kommunikation och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2020-11-15

Gisele B skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Jag köpt en villa i Vårgårda med Annie och hon var jätte trevlig, visade sig vara en duktig mäklare, professionell, organiserade och med bra kunskap om allt vi frågade henne. Vi är jättetacksamma för att vi hade henne som mäklare och vi ska tänka på det dagen vi tänker att sälja huset, säkert! Läs mer
  • 2020-11-10

Viktoria C skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Proffsig och hjälpsam. Svarar fort vid kontakt och på frågor. Läs mer
  • 2020-11-08

Agnes K skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt en första villa av mäklaren. Mötet var utmärkt! Hon var kunnig, trevlig och bra på att förklara fackliga termer. Tyckte Viktoria överträffade mina förväntningar på en mäklare. Hon utstrålade en trygghet som gjorde oss säkra i vår affär. Skulle gärna kontakta henne vid ev flytt i framtiden. Läs mer
  • 2020-11-08

Max Z skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan hjälpte mig med att sälja min tomt. Jag hade arbetat med Johan med en lyckad tomtförsäljning tidigare.
    Jag känner att Johan och jag är vänner. Det gör att hela processen från första kontakten till slutet av ett projekt går väldigt smidigt till.
    Som vän skulle jag ge Johan ett råd. Jobba inte så mycket efter kontorstid. Å andsidan vet jag att han har ett fantastiskt bra fritidsliv med sin familj.
    Jag tycker att han är den bästa mäklaren som finns. Läs mer
  • 2020-11-07

Annikki R skrev om Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi sålde ett hus på landet, nära Alingsås. Redan från början fick vi väldigt bra information (vi år 80+ och har lite svårt att förstå hur saker och ting skall skötas!) men Oscar Melin hade tålamod med oss och hjälpte oss på ett mycket fint sätt så att vi kände oss trygga. Enär vi kommer från Finland och huset är finskt timmerhus så tänkte vi att det skulle vara roligt om någon med finsk bakgrund skulle köpa huset och så blev det! Vi tycker att allting var välordnad och proffsigt så vår känsla är enbart positiv. Tack Oscar Melin! Läs mer
  • 2020-11-06

Jesper J skrev om Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt till min nystartade familj.
    Blev väldigt väl bemött av mäklaren.
    Han fanns alltid tillgänglig för frågor och hörde av sig så fort han hade information.
    Hade utan tvekan kunnat använda Oscar Melin vid nästa bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-11-06

Tommie N skrev om Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Oscar upplevs;
    Bra bemötande.
    Ärlig.
    Jordnära.
    Ett råd på vägen;
    Behåll den mäklarprofil och approach som du redan har. Lägg lite mer fokus på byggtekniska detaljer. Läs mer
  • Stefan E

2020-11-05

Stefan E skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Duktig, kompetent och varm mäklare som gjorde att vår affär kändes bra hela vägen. Läs mer
  • 2020-11-04

Mikael E skrev om Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Precis genomfört en försäljning av en villa där jag haft Oscar som mäklare. Jag fick en mycket bra känsla redan vid första mötet. Oscar har under hela processen uppvisat ett stort engagemang, funnits tillgänglig, bidragit med stöttning och hjälp när frågor uppstått och har med sin ödmjukhet skapat ett stort lugn.

Jag är oerhört nöjd försäljningen i samtliga delar. Läs mer
  • 2020-11-02

Bo G skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Väldigt yrkeskunning och professionell. Vänligt bemötande och mycket flexibel. Läs mer
  • 2020-11-01

Oleg K skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har tidigare köpt och sålt lägenhet.
    Processen gick smidigt och enkelt.

Har valt att gå till samma kontor för att sälja, just för att man fick allt förklarat utan krångel.

Det var vänlig och professionell upplevelse.

Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-10-31

Richard L skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi fick hjälp med att sälja vår lägenhet och vi blev jätte nöjda över affären. Läs mer
  • Patrik E

2020-10-30

Patrik E skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har sålt en bostadsrätt i centrala vårgårda, valde efter övervägande Viktoria Bernerek på fastighetsbyran, Viktoria har under hela försäljningstiden från första samtal tills vi skrev varit saklig, svarat skynsamt på frågor, hållt en bra och behaglig hastighet på hela affälen , är mycket nöjd med Viktoria och fastighetsbyrån, rekomenderas å det varmaste Läs mer
  • 2020-10-29

Peter F skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålde en villa.
    Mycket bra bemötande. Raka besked och inga konstigheter. Läs mer
  • 2020-10-27

Monika L skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Samverkan med rak och ärlig kommunikation genom säljprocessen av bostadsrättslägenhet. Läs mer
  • 2020-10-25

Charlotte W skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har både köpt och sålt ett flertal bostäder med hjälp av Felix! Felix är väldigt proffesionell och kunnig samt att han alltid finns tillgänglig vilket vi uppskattar!
    //Charlotte och Joachim Läs mer
    2020-10-26 Felix B svarar Charlotte W
    Tack för rekommendationen och för alla våra samarbeten. Hoppas ni ska trivas riktigt bra i lägenheten när den väl är klar! :)

• 2020-10-24

Malin A skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Duktig, engagerad och driven . Väldigt trevlig och återkopplar alltid
    Rekommenderas Läs mer

Ingela O skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har köpt bostadsrätt, nyproduktion. Felix är alltid lika vänlig tillmötesgående, kunnig och professionell. Svarar snabbt på de frågor man har och är lätt att nå. Det har känts tryggt under hela processen. Läs mer
    2020-10-23 Felix B svarar Ingela O
    Tack för rekomendationen Ingela! Hoppas du ska trivas in din nya fina lägenhet. Tack för en god affär.

• Henrik M

2020-10-22

Henrik M skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har sålt min bostadsrätt och Louise har varit min mäklare.
    Allt har flutit på perfekt och hon har gjord det väldigt smidigt att sälja lägenheten.
    Hon ordande en privat visning så jag slapp ha en öppen.
    Jag är supernöjd.
    //Henrik Läs mer
  • 2020-10-22

Maria F skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Engagerad, uppdaterad och kunnig Läs mer
  • 2020-10-22

Håkan A skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Viktoria Bernerek har gjort ett jättebra jobb i samband med en tomtförsäljning. Nogran och engagerad! Är jättenöjd. Läs mer
  • 2020-10-19

Erik A skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Kan vara den bästa mäklaren i Alingsås Läs mer
    2020-10-22 Felix B svarar Erik A
    Tack för ett riktigt gott samarbete, kul att jag fick möjlighet att hjälpa dig med försäljningen!
  • 2020-10-14

Anneli T skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan har med ett fantastiskt trevligt, vänligt och avslappnat bemötande svarat på alla våra komplicerade och enkla frågor i samband med de husvisningar vi har deltagit på - samt nu när vi äntligen kom till skott och slutförde ett köp av tomt(er). Med en känsla av att ge det där ’lilla extra’ av insikter, kunskap och tankar har han gett oss en trygg känsla i samband med att vi tagit ett stort steg i våra liv. Läs mer
  • 2020-10-12

Jessica A skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt ett funkis hus i Alingsås. Anna är en fantastisk mäklare, proffsig och har ett bemötande av guld. Affären gick såpass fort och dessutom över förväntan. Mäklaren gjorde det väldigt tryggt för oss. Läs mer
  • 2020-10-12

Karl Erik A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Radhus på Solgatan i Alingsås.
    Johan är en trevlig o bra mäklare. Läs mer
  • 2020-10-11

Peter S skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Annie är väldigt trevlig och får en att känna ett lugn. Förklarar bra om det är något man inte förstår. Läs mer
  • 2020-10-10

Stefan H skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt.jätte bra mottagning.lagom med folk som kom samtidigt ock tittade.kanon nöjd med allting.bara positivt.höll på ock tappa radhuset när budgivningen var men men den blev våran till slut ock vi är jätte glada😁 Läs mer
    2020-10-22 Felix B svarar Stefan H
    Tack för rekommendationen och att ni hade en positiv upplevelse. Hoppas ni ska trivas bra i Alingsås och i huset!

• 2020-10-09

Jessica E skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Driven, lyhörd, trevlig och gjorde hela affären smidig! Läs mer
  • 2020-10-07

Karin N skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt ett torp.
    Annie har varit tillgänglig hela tiden under vårat köp av torpet med våra frågor och även när vi behövt hjälp. Hennes hjälpsamhet, kunnighet och väldiga trevliga sätt har gjort oss trygga hela vägen i vårat köp. Vi tycker att hon har varit fantastisk. Läs mer
  • 2020-10-07

Kerstin E skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Kerstin E

5:a 146m2 Mariedal

Trevligt bemötande och snabb hantering. Läs mer
  • 2020-10-06

Linda A skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt. Mycket bra. Nöjd med allt Läs mer
  • 2020-10-06

Alessandra C skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt via Felix. Han är otroligt proffsig, trevlig och han var verkligen påläst, han kunde svara på alla våra frågor. Stressade inte igenom information, utan tog sig tiden och förklarade så man förstod. När det dök upp någon fråga och vi ringde var det aldrig några problem, oftast hade han svar direkt, annars kollade han upp det och återkom snabbt.
    Kan varmt rekommendera! Läs mer
    2020-10-22 Felix B svarar Alessandra C
    Stort tack för rekommendationen. Hoppas du och familjen ska trivas bra i Ingared!

Yvonne C skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpte en Brf lgh i Ingared av hans medarbetare som sedan slutade och då tog Felix över. Eftersom lgh är en nyproduktion så har vi haft löpande kontakt med Felix under byggnationen.
    Han har gett oss alla löpande information och bilder på bygget. Väldigt uppskattat och än mer då vi bodde på Limhamn, Malmö.
    Felix är mycket trevlig och bra samt snabb med service såsom svara på mejl m.m
    Jag kan verkligen ge honom starka rekommendationer för det är han väl värd. Läs mer

Malin J skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en nyproduktions lägenhet tillsammans med min sambo, började egentligen med en annan mäklare men där Felix fick ta över objektet.
    Felix har alltid varit supertrevlig och bemött en väl, otroligt nöjd!! Läs mer

Jenny N skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte ett hus som Robert sålde. Vi upplever att det var enkelt att få kontakt och snabba svar på våra funderingar och frågor. Läs mer
  • 2020-10-04

Linnéa T skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte en bostadsrätt och under hela byggnationen hr vi blivit vänligt bemött med alla våra frågor och funderingar Läs mer
  • 2020-10-03

Jan C skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    När vi skulle sälja vår villa, anlitade vi Fastighetsbyrån och fick då Robert som ansvarig mäklare. Redan från första mötet med Robert kände vi mycket stort förtroende för honom. Vi har upplevt Robert som proffsig, med stor erfarenhet som mäklare, lyhörd, vänlig och tillmötesgående. Lätt att kommunicera med.

Agneta och Jan Carlson Läs mer

Vanda S skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Kunnig, hjälpsam, trevlig, har känt mig trygg från första början. Läs mer

Jessica E skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Smidig affär, trevlig och kunnig! Läs mer

Münevver G skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har köpt en bostadslägenhet Läs mer
  • 2020-10-02

Mizafere D skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi köpte en villa i Herrljunga och Cecilia var mycket trevlig och väldigt hjäpsam och hjälpte oss genom hela köpet. Vi blev väldigt nöjda. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte