Fastighetsbyrån Alingsås

Fastighetsbyrån Alingsås

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1522 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås 2

• sålde sitt hus med hjälp av Hanna Alavik en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    • Östra Herrljunga
    2021-06-14
    Utmärkt professionell från första ögonblick.
  • sålde sitt hus med hjälp av Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    • Sydvästra Vårgårda
    2021-06-14
    Engagerad och professionell. Lätt att få tag på, oavsett tidpunkt
    2021-06-14
    Från första mötet med Hanna har det känts bra. Vi har hela tiden kunnat föra en konstruktiv dialog. Hanna har gett ett stabilt intryck med att ha kunskapen och läget under kontroll. Hon har låtit mig som säljare få göra det i min takt, samtidigt som hon har tipsat om vad som kan vara lämpligt att göra. Under säljprocessen har Hanna visat stort engagemang köparna och även erbjudit privat visning av huset. Jag har hela tiden känt att man kan kontakta henne när man har frågor.
  • köpte sitt hus med hjälp av Viktoria Bernerek  en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Mycket glad och trevlig!
    Hjälpsam och lätt att jobba med!
  • sålde sitt hus med hjälp av Viktoria Bernerek  en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    2021-06-14
    Trevlig o nöjd på alla sätt fanns där hela tiden på föredömligt sätt bästa mäklaren
  • köpte sitt hus med hjälp av Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    2021-06-14
    Vi blev bemötta väldigt bra. Från början till slut. Svarar på dom frågor vi har/hade och förklarade saker och ting tydligt.
    2021-06-13
    Allt gott att säga om bemötande och följsamhet i en husaffär som hastigt bytte tempo och stil.
    2021-06-12
    Ett mycket trevligt och professionellt bemötande.
    Kunnig och påläst vilket skapar trygghet. Visar ett genuint intresse för att bemöta våra önskemål.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rasmus Broberg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Brogården
    2021-06-12
    Rasmus var påläst, kunnig, och hjälpsam.
    Han uppfyllde mina förväntningar till fullo.
  • Jenny N
    köpte sitt hus med hjälp av Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Västra Vårgårda
    2021-06-12
    Så bra bemött på alla vis alltid hjälpsam positiv glad engagerad och snabb återkoppling.
    Han är en toppen mäklare uppfyller alla våra förväntningar på alla vis.
    Bästa mäklaren 💜
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Klinten
    2021-06-11
    Engagerad, lyhörd och snabb på återkoppling. Det kändes tryggt och okomplicerat att slutföra affären tillsammans med henne.
    2021-06-11
    Mycket trevligt och professionellt bemötande!
    2021-06-10
    Johan är allt man kan önska av en mäklare! Han är engagerad, kunnig, professionell och genuin och jag kan varmt rekommendera honom.
    • Klinten
    2021-06-10
    Jag tyckte att hon gav ett proffsigt intryck
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    2021-06-10
    Riktigt bra, personligt och proffsigt på damma gång.
    Kunde inte vara nöjdare
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Alingsås
    Engagerad och personlig mäklare
  • köpte sitt hus med hjälp av Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    2021-06-09
    Fått fantastisk hjälp av Anna och hon har nu hjälpt oss att hitta vårt drömhus.
    Varit hjälpsam hela vägen och vi kan varmt rekommendera henne.
    2021-06-09
    Vi säljer en äldre trävilla på Kullingsberg. Vi började med en värdering - Anna kom på hembesök och fotade och tog anteckningar, hon tog hem frågan för att diskutera med kollegor - det gav ett seriöst intryck! Vi gick vidare med "på gång" som senare vart en oväntad snabb process då vi hittade ett hus på landet som Annas kollega Annie förmedlade. Så Anna fick växla upp! Snabba och bra kontakter för besiktning, fotogtafering och syling. Dessutom förmedling av vårt hus till rätt kund som kommer att förvalta vårt gamla fina hus på bästa sätt.

Anna har hjälpt till i alla delar av vår affär och har snabbt anpassat sig till vårt förändrade tempo.
    2021-06-09
    Raka svar, håller vad hon lovar, återkopplar med information som hon har lovat. Allt med en bra hastighet.
    2021-06-08
    Vi är jättenöjda med hjälpen vi fick av Hanna.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Gendalen med omnejd
    2021-06-08
    Köpte bostad och allt gick smidigt
    Mäklare va väldigt bra på att förklara och att leva sig upp i köpet samt trevlig.
    • Östra Ängabo
    2021-06-07
    Vi sålde vårt radhus. Arbetet med försäljningen har gått väldigt smidigt och vi är mycket nöjda.
    Johan Gedda har varit närvarande och lätt tillgänglig under hela resans gång. Johan är en mäklare som är född för sitt yrke och vi rekommenderar honom starkt!
  • köpte en tomt med hjälp av Viktoria Bernerek  en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    • Sydvästra Vårgårda
    2021-06-07
    Viktoria har vart väldigt bra i hela köp-processen, om hon inte haft svar på våra frågor direkt så kollar hon upp och återkopplar snabbt!
    • Gendalen med omnejd
    2021-06-07
    Trevlig, seriös och förtroendeingivande för såväl köpare som säljare.
    • Östra Ängabo
    2021-06-07
    Sålde vårt hus och vi hade Johan Gedda som mäklare. Otroligt bra bemötande och var alltid kontaktbar och hjälpsam.
    Vi var väldigt nöjda 😊 rekommenderas starkt.
    • Brogården
    2021-06-07
    Köpt lägenhet i Alingsås av Louise. Hon ordnade en visning speciellt för mig, då lgh låg som snart till salu. Proffsigt bemötande genom processen.
    2021-06-07
    Vår säljresa tillsammans med Hanna på Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga har varit toppen från början till slut. Vi har kunnat bolla olika scenarion och hon har stöttat oss i våra tankar.

Hanna är lugn, trygg och inlyssnande. Vi är väldigt nöjda!
    2021-06-06
    Jag har köpt en lägenhet av Felix.
    Han är super bra saklig och kunnig
    • Östra Vårgårda
    2021-06-04
    Lättillgänglig, svarade snabbt på frågor, trevlig!
  • köpte sitt hus med hjälp av Hanna Alavik en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    • Östra Herrljunga
    2021-06-04
    Köpt bostadsrätt. Mkt nöjd med mäklaren. Trevlig, tillvaratogs både köpare o säljares intressen. Mkt trevlig o i lyssnande.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Västra Vårgårda
    Har anlitat Johan Gerda vid flertalet
    Tillfällen. Ställer alltid upp i vått
    Och torrt. Håller alltid det han lovar.
    En mäklare med fingertoppskänsla.
    Ni lär inte bli besvikna, om ni anlitar
    Honom.
    2021-06-04
    Köpte villa med Viktoria som mäklare.
    Viktoria var enkel, genuin, påläst och en inte för påflugen mäklare.
    Förväntade oss tydlighet, nåbarhet och proffessionalitet, och allt uppfyllde hon utan problem.
    Viktoria vet hur hon ska varva att vara personlig och professionell, vilket vi uppskattade väldigt mycket.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rasmus Broberg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    2021-06-03
    Smidigt!😊
    Snabbt!😊
    Service! 😊
  • köpte sitt hus med hjälp av Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Anten/degebo
    2021-06-02
    Vi köpte en gård via Oscar på fastighetsbyrån och är väldigt nöjda med vår upplevelse och bemötande. Oscar var tillgänglig och snabb på att svara. Han kändes ärlig och trygg genom vår affär vilket vi tycker är viktigt när man står i livets största affär!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Alavik en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    2021-06-01
    Vi köpte en lägenhet/radhus och vi tycker att allt har gått smidigt. Hanna har varit väldigt tydlig och duktig. Det var svårt med förväntningar då detta är första gången för oss men jag tycker att Hanna hjälpte oss med allt vad vi behövde.
    2021-05-28
    Efter att vi ringt fastighetsbyrån och fick prata med Felix i lite panik då vi hade lite akut behov av nytt boende samtidigt som vi är ganska kräsna visste vi inte vad vi kunde vänta oss, men bara efter att lyssnat på oss kunde han presenterat en bostad som passade oss perfekt.
    Vi fick en privat visning p.g.a Corona ”lyxigt”.
    Inte bara att han kunde allt om bostaden utan även om området, miljöerna, förskola, affärer och möjligheterna med själva boendet.
    Helt fantastisk upplevelse helt enkelt.
    Kommer absolut att använda oss av honom igen och rekommenderar stark Felix Borg
  • sålde en tomt med hjälp av Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Saxebäcken
    Anna har sålt min tomt.
    Var tydligt och bra bemötande och bra dialog & information under hela försäljningsförloppet.

Mvh Nicklas Frih
  • Göran H
    sålde sitt hus med hjälp av Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Ödenäs
    2021-05-28
    Som alltid levererar Robert högsta kvalité oavsett hur komplex försäljningen eller köpet är.
    Jag har både sålt och köpt villa, fritidshus och bostadsrätt med hjälp av Robert och är väldigt nöjd.
    2021-05-28
    Ett fantastiskt bemötande och en otroligt smidig process genom hela affären
  • sålde sitt hus med hjälp av Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Sollebrunn Med Omnejd
    2021-05-27
    Vi kan varmt rekommendera Oscar. Mycket trevlig, kompetent och serviceinriktad.
    • Ingared
    2021-05-27
    Felix var väldigt hjälpsam, trevlig och påläst. Har inga klagomål alls. Grym mäklare!
    • Noltorp
    2021-05-27
    Fungerade bra. Köpte bostadsrätt. Tillgänglig. God service.
    • Ingared
    2021-05-27
    Vi uppskattar Felix Borg och Fastighetsbyrån enormt mycket!
    Trots pandemin har vårt köp varit en allt i genom positiv upplevelse.
    Informationen och bemötandet har varit givande.
    Vi ser fram emot vårt nya boende.
    2021-05-27
    Felix är en väldigt härligt och kompetent mäklare, med fantastiskt kundbemötande.
    • Tuvebo
    köpt en brf
    varit med på många visningar och haft många frågor
    Bra och snabb återkoppling
    hade nog inga förväntningar då jag/vi inte visste vad vi vill ha /letade efter.

bra respons och komunikation
    2021-05-26
    Trevlig, kunnig, tålmodig och ärlig
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    2021-05-26
    Felix har både hjälp mig vid både köp och sälj av bostadsrätt. Jag har upplevt ett stort engagemang och proffesionellt genomförande vid båda tillfällen. Lämnar mina varma rekommendationer !
  • köpte sitt hus med hjälp av Oscar Melin en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    • Stampen
    2021-05-25
    Gott bemötande vid köp av Skepparegatan 11. Påläst, lätt att komma i kontakt vid behov. Levde upp till mina förväntningar!
    2021-05-24
    Rasmus var väldigt tillmötesgående från början och kändes seriös. Det var inte så opersonligt och ”säljande” som jag ibland upplevt hos mäklare. Tyvärr så fick jag stanna i budgivningen, men han sa att han skulle hålla mig i åtanke. Bara två dagar senare ringde han om en identisk lägenhet och lät mig få se den innan den skulle ut på marknaden. Han hade rätt om att jag skulle tycka om den och det har blivit köp. Jag har under detta köpet fått stort förtroende för Rasmus. Det känns som att han verkligen tagit sig tid och stort engagemang. Jag är jättenöjd och har bara positivt att säga!
    • Kvarntorpet
    2021-05-24
    Anna ansträngde sig verkligen för vår skull. Vi är otroligt nöjda med både köp av ny bostad samt försäljning tillsammans med Anna! Rekommenderar varmt.