Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1122 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås

• 2020-02-16

Inga-lill L skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Cecilia hjälpte oss att sälja vår villa i Ljung. Hon är enkel och trevlig i sitt bemötande, hjälpsam och bra på att informera. Läs mer
  • 2020-02-08

Gunnel G skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en bostadsrätt i markplan i Ängabo och sålt en bostadsrätt i två plan med källare på Nolby.
    Jag känner att jag blivit mycket väl bemött, du har varit mycket lyhörd, och lysssnande, och du har varit lätt att nå. Jag känner att du varit på ett bra sätt behjälplig i den här processen både att köpa och att sälja en bostad.
    Jag är sammanfattningsvis helt nöjd med dig som mäklare Läs mer
    2020-02-08 Louise S svarar Gunnel G
    Vad kul att höra Gunnel. Det har varit så härligt att få hjälpa Leif och dig i detta.
  • 2020-02-07

Ulrika W skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Cecilia har varit fullständigt ovärderlig för oss i vårt köp av Tostared Uppergården 1!Utan hennes engagemang hade vi aldrig fått vårt drömställe...Cecilia är en mäklare utöver det vanliga, hon har genuint klientens väl och ve prioriterat!😍Vi kommer rekommendera Cecilia till alla som går i säljartankar, för hon är helt enkelt BÄST!!!❤❤❤ Läs mer
  • 2020-02-07

Nicklas A skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Jag solade en 4a på tranan i Herrljunga tyckte att mäklaren inte tryckte på
    Och uppfattade henne som mindre intresserad. Läs mer
  • 2020-02-06

Elsie Å skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    En bra kontakt med tillgänglighet och tydlighet. Proffsig! Läs mer
  • 2020-02-06

Anders F skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en tomt. Bemötande väldigt proffesionellt, Kunnig och öppen i bemötande av både oss som säljare och vad jag förstår även mot köpare, Allt över förväntan.
    Kan verkligen rekommendera honom då han dubbelkollat allting. Läs mer
  • 2020-02-03

Linda R skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Upplever Johan som trevlig, kunnig och proffsig i sitt bemötande. Vi köpte kommunal tomt i höstas och har fått snabba svar och hjälp längs vägen. Läs mer
  • 2020-01-31

Kenneth N skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt två:a 66 kvm. Blev bemött proffsigt och trevligt av Cecilia och kunde mycket om området, staden och lägenheten. Var alltid tillgänglig, snabb på svar och lätt att prata med. Trivdes med henne jättebra, glad att jag fick henne som mäklare! Betyg 5/5 Läs mer

Lisa A skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte en villa som vi blev introducerade väl och Robert har alltid vart proffesionellt bemötande och trevlig. Läs mer

Anton W skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Bostadsrätt knäktegårdsgatan 45 B

Känns som Louise hade bra koll på saker runt omkring köp av bostadsrätt, det gav trygghet och gjorde det roligt att köpa lägenhet. Man kunde fokusera på lägenheten och inte fundera särskilt mycket om vilka papper eller försäkringar som skulle tecknas, det blev jag påmind om. Läs mer
    2020-01-31 Louise S svarar Anton W
    Härligt att du känner dig nöjd Anton. Hoppas att du ska trivas nu i din nya lägenhet :)
  • 2020-01-27

S skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Saklig och neutral. Vi uppskattade att ha Johan som mäklare vid vårt tomtköp. Läs mer
  • 2020-01-27

David O skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt bostadsrätt via Felix. Gav ett professionellt intryck Läs mer
  • 2020-01-26

Ana D skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Han var väldigt bemötande och hjälpsam och var jätte duktig på att förklara saker när det gällde huset alla papper och vad man skulle behöva när man köper ett hus. All in all, han kan sitt jobb! Detta är våran första hus som vi köpte och det kan vara lite skrämmande men hela under hela processen vi kännde oss trygga och att vi kunde ställa frågor om vad som helst. Vi är jätte nöjda! Läs mer
  • 2020-01-26

Linda F skrev om Fastighetsbyrån Alingsås
    Fantastisk och hjälpsam mäklare, Mattias Rasmusson, som såg till att det blev en snabb affär
    Var och är ett stort stöd.

Vänligen Linda Läs mer
  • 2020-01-22

Cristina W skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte hus genom Fastighetsbyrån och Johan Gedda. Vi var på semester i Spanien när budgivningen skedde och han hjälpte oss så vi kunde delta därifrån utan problem. Johan har uppträtt mycket ärligt och transparent under hela processen och gjort allt för att vi ska vara nöjda. Vi kan verkligen rekommendera Johan som mäklare när du ska köpa hus. Läs mer
  • 2020-01-22

Andreas B skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte den första tomten för husbygge i nytt projekt och första gången vi jobbat med Johan men säkerligen inte sista. Johan var tillgänglig, kunnig, rolig och alltid med glimten i ögat vilket vi tycker är trevligt. Vi uppskattade att allt kändes enkelt och smidigt. Vi hade innan hört mycket gott om Johan så förväntningarna var höga och Johan levde upp till detta. Vi rekommenderar Johan varmt. // A & E. Läs mer
  • 2020-01-20

Bror A skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har köpt en mindre villa utanför Alingsås. Vi har blivit mycket väl bemötta och fått bra information under köpets gång.

Förväntningar vi hade var att bli väl bemötta och få tydlig information om vad som gäller. Det sköttes exemplariskt.

Kontakten skötts väldigt bra med uppdateringar på sms bl.a. vi kände att vi hela tiden hade koll på läget och litade fullständigt på mäklaren. Aldrig några problem. Läs mer
  • 2020-01-19

Niklas B skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt villa i Alingsås. Trevligt och proffsigt bemötande. Alltid snabb återkoppling vid frågor. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-01-16

Markus E skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpte en lägenhet. Inte så svår såld då den var ny och ingen hade bott i den tidigare. Funkade bra. Läs mer
  • 2020-01-16

Josefine N skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt nybyggd villa. Blev väl bemött av mäklaren.

Förväntade mig att få hjälp med allt som hör till en säljprocess och inte själv behöver fixa så mycket. De förväntningarna har uppfyllts.

Sammanfattningsvis tycker jag att allt sköttes väldigt bra. Läs mer
  • 2020-01-14

Bosse E skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    En villa i gräfsnäs
    Mycket bra tycker jag att det blev.fixade en extra visning för oss .Har ingen erfarenhet .mitt första husköptyckte det gick väldigt bra tycker jag .trevligt bemötande de kontakter jag hade med ,Johan..........
    Bosse. Läs mer
  • 2020-01-13

Sven-erik L skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Bostadsrätt. Cecilia har varit väldigt lagom för mig - inte för mycket o inte för lite. Hela tiden väldigt tydlig o rak, vilket jag kanske uppskattat allra mest. Mycket snabb återkoppling vid frågor. Kan varmt rekommenderas som mäklare. Läs mer
  • 2020-01-12

Lucja B skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    har köpt bostad ,
    allt super bra. Läs mer
  • Simon Å

2020-01-08

Simon Å skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpte en bostadsrätt! en riktig jävla supermäklare, löste alla problem och hjälpte till med saker runt omkring. Verkligen ett toppbetyg! Läs mer
  • 2020-01-08

Emma T skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt i stadsskogen, Alingsås. Skogskullegatan 30.

Mycket nöjd med hela processen. Proffsigt bemötande varje gång och väldigt bra återkoppling! Läs mer
  • Camilla L

2020-01-06

Camilla L skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Nu senast köpte vi en liten enrummare i Sjöstadens brf. Felix skötte det som han brukar; med mycket gott bemötande, snabba svar på frågor, koll på detaljerna samt smidig med att lösa knutar. Vi ser fram emot fler bostadsaffärer med Felix Borg :) Läs mer
  • 2020-01-06

Roksana E skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Är nöjd med det mesta. Kanske betalade lite för mycket, men fin bostad. Anna var hjälpsam i alla frågor och funderingar. Läs mer
  • 2019-12-31

Johan S skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Lägenhet 5 rum och kök

Flexibel, lyhörd korrekt Läs mer
  • 2019-12-24

Ulla H skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt lägenhet och sålt radhuslägenhet.
    Mycket bra med inkänningsfaktor.
    Att det skulle bli snabba affärer och det blev då.
    Jag är mycket nöjd med mina affärer. Läs mer
  • 2019-12-20

Patrik R skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt mitt hus i Hemsjö med hjälp av Robert Larsvik. Mycket noggran och lugn med allt. Svarar fort på meddelande eller efter man sökt honom per telefon. Skulle absolut anlita Robert igen om det behövs igen. Läs mer
  • 2019-12-19

Karolina H skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Trygg och kunnig. Tydlig information och lätt att nå. Läs mer
  • 2019-12-18

Anna I skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt villa på Kullingsberg i Alingsås. Felix har ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Han känns väldigt saklig och kunnig. Han har kunnat svara på alla frågor vi haft och om något varit oklart så har Felix varit noga med att ta reda på det vi undrar över.
    Vi har känt oss helt trygga under hela affären och rekommenderar VERKLIGEN Felix om du vill ha en riktigt sympatisk och kompetent mäklare! Läs mer
  • 2019-12-18

Svante I skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket proffsigt bemötande vid köp av bostad. Kommer även med praktiska råd och tips på förbättringar av bostaden om man önskar det. Läs mer
  • 2019-12-17

Anne R skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi Har sålt en villa. Vi har fått den bästa tänkbara hjälp på alla sätt av Robert. Han är tydlig, lugn och tillgänglig vilket ger ett gott förtroende. Han har också gett oss precis rätt vägledning som vi behövt. Läs mer
  • 2019-12-08

Catharina P skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt kedjehus. Mycket gott bemötande, kunnig, noggrann. Agerar mycket förtroendeingivande. Lever upp till förväntningarna Läs mer
  • 2019-12-07

Dödsboet Efter Monika J skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har sålt min mammas villa. Har genom hela processen fått tydlig information och snabb feedback. Robert är mycket kunnig och jag har dom säljare känt mig trygg. Läs mer

Richard B skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte en fastighet i Tollered, en villa på 130kvm och möttes, på visningen, av en jordnära, varm och ärlig mysfarbror som var några av de första intrycken vi fick. Vi tyckte även Robert gjorde det bra med att hålla våra förväntningar i schack, genom att berätta innan visningen att det var en del som behövde göras med fastigheten. Vi hade egentligen inga förväntningar alls, men blev positivt överraskade och kära i fastigheten direkt vi kom in, en känsla som förstärktes av Roberts existens.
    Han är även kunnig inom sitt område och omtänksam, man märker att han bryr sig om sina kunder genom att han gör det där "lilla extra", som t.ex när han frågade hur det gick med det planerade frieriet och om vi trivdes i vår nya bostad.

Ett tips till framtiden: Tag reda på vart man kommer upp på vinden, samt mana säljaren att få fram redskap så att man kan komma upp till vinden, kontrollera simsen och stuprännor.

Av alla mäklare vi har träffat genom åren så skulle vi inte tveka en sekund på att välja just Robert Larsvik som vår mäklare vid en eventuell försäljning. Läs mer

Gustaf A skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Simmenäsvägen 125 Alingsås

Bra bemötande av Johan

Hade eg inga förväntningar

Fick ingen information om hur vi skulle lösa inspektion av flyttstädning Läs mer
  • 2019-12-06

Birgit K skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en bostadsrätt för 1,7 milj kr.
    Vi har fått ett utmärkt bemötande av Felix.
    Vi förväntade oss att få information om på vilket sätt vi skulle kunna göra lägenheten attraktiv. Vi förväntade oss också att mäklaren skulle kontakta personer som sökte efter liknande lägenheter. Våra förväntningar uppfylldes helt och hållet.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-12-05

Mårten G skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt bostad och mäklaren har bemött oss på ett professionellt sätt under hela processen. Hade inte så höga förväntningar så hans bemötande blev en positiv upplevelse.
    Han har gett korrekt information, varit öppen, positiv och lyhörd i alla avseenden. En ren fröjd att ha kontakt med en sådan mäklare. Läs mer
  • 2019-12-01

Anna-karin A skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket trovärdig engagerad och kunnig fastighetsmäklare! Har både köpt hus och sålt hus med hjälp av honom. Skulle välja honom igen. Läs mer
  • 2019-11-28

Jonas E skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt villa med hjälp av Cecilia.
    Utmärkt bemötande
    Hade inga förväntningar riktigt då de va första gången jag köpte hus men tyckte hon gjorde ett väldigt bra jobb.
    Supernöjd Läs mer
  • 2019-11-28

Gustaf H skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt och sålt villa i Alingsås.
    Reko kille Läs mer
  • 2019-11-25

Jerry D skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    En bostadsrätt. Jag tycker egentligen inte om sådana här utvärderingar. Det är inflation i dessa. Felix dök upp på slutet av affären, var på ledighet. Han gjorde vad han skulle göra. Läs mer
  • 2019-11-25

Fredrik F skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har köpt hus förmedlat av Anna. Bra och proffsigt bemötande från visning till tillträde. Anna har varit lyhörd för våra behov och behjälplig under hela processen. Jag kan vårt rekommendera Anna och Fastighetsbyrån Alingsås som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-23

Anna R skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt en bostadsrätt (parhus)

Bra på att matcha köpare och säljare.

Helt ok. Läs mer
  • 2019-11-23

Linnea R skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag och min kille köpte en lägenhet genom Felix. Vi blev bra bemötta och han var väldigt hjälpsam. Vi hade inga förväntningar men vi gillade Felix. Sammanfattat så hade vi en bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-11-21

Jens A skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Felix var & är otroligt hjälpsam.
    Märks att han bryr sig om sina kunder. Läs mer
  • Lena B

2019-11-21

Lena B skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag hade en större lägenhet och ville ha en mindre . Jag hade en del krav på vilket område den nya lägenheten skulle ligga i . Felix var alltid uppmuntrande då jag säkert tittade på 30 lägenheter , han tvivlade aldrig på att det skulle gå och sälja min . Han kom med förslag och diskuterade alltid med mig och höll mig uppdaterad hela tiden . Vi hade en tät kontakt . Felix visade stort intresse , stor kunskap . Han var alltid positiv o och trevlig . Man märke att han ville allt skulle bli bra för alla . En mycket positiv upplevelse att ha med Felix Borg att göra . Läs mer
    2019-11-21 Felix B svarar Lena B
    Tack för din fina rekommendation. Samarbetet blir alltid bäst när man strävar mot samma mål. Det har varit ett sant nöje att hjälpa dig med försäljningen och väldigt kul att du tillslut hittade rätt lägenhet! :)
    / Felix
  • 2019-11-20

Lisbeth I skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har sålt en villa i ingared. Tycker Anna varen fantAstiskt duktig mäklare mycket effektiv o dessutom mycket trevlig.tror att mina förväntningar blev förverkligade Läs mer

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås