Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Alingsås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Alingsås

Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till Alingsås mest anlitade mäklare - Fastighetsbyrån! Alingsås är känd som en mysig trästad med massor av natur och närheten till Göteborg. Vi har vårt kontor centralt på Lilla torget bland alla caféer och butiker, och vi mäklare är ett team som alla har lång erfarenhet och ett nytänk när det kommer till mäklarbranschen.

Med oss får du garanterat en effektiv och trygg affär. Vi anpassar affärerna efter varje individ och finns med dig både före, under och efter bostadsbytet. Oss kan du alltid fråga om råd. Varmt välkommen!

Läs vad 1007 kunder tycker om Fastighetsbyrån Alingsås

• 2019-08-16

Ellinor J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Johan sålde vårt hus i Simmenäs. Proffsigt bemötande med snabba puckar som vi efterfrågade. Lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Supertrevlig och mycket påläst och kunnig mäklare. Bättre kan man inte få tag på! Läs mer
  • 2019-08-16

Hanna L skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Tydlig, inlyssnande, noggrann och ingav förtroende. Läs mer

Jan G skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har sålt en villa.

Ett mycket bra och engagerat bemötande som ingav förtroende.

Vi hoppades att finna en köpare som vi samt våra närmsta grannar kunde acceptera och till ett pris som vi satt upp för att finansiera vårt nya boende. Cecilia fann både rätt köpare och en prisbild som låg över vår förväntade.

Cecilia har varit till full belåtelse och vi upplevde henne som mycket engagerad och väl insatt i sin mäklarroll. Läs mer
  • 2019-08-15

Yvonne G skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har sålt en villa.
    Ett mycket bra och engagerat bemötande som ingav förtroende.
    Vi hoppades på att finna en köpare som vi och våra närmsta grannar kunde acceptera och till ett pris som vi satt upp för att finansiera vårt nya boende. Vår mäklare fann både rätt köpare och en prisbild som låg över vår förväntade.
  • 2019-08-15

Marie H skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Har sålt en bostadsrätt som Viktoria med sin ödmjukhet och proffsighet gjorde att vi blev överförväntan nöjda.
    Viktoria är en genomvarm, proffsig och go tjej som jag rekommenderar att alla ska anlita. Läs mer
  • 2019-08-15

Kerstin S skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt villa i Herrljunga.

Eftersom Kerstin är en bit över 90 så hade hon väldigt många frågor som i vissa fall återkom flera gånger, då var Cecilia var väldigt vänlig och tillmötesgående. Hon tog ofta kontakt med Kerstin för att informera hela tiden vad som hände.

Förväntningarna var väl inte så stora, allt flöt på.

Jag som skriver detta är svägerska till Kerstin och varit med vid flera tillfällen.
    MVH Birgitta Karlsson Läs mer
  • 2019-08-15

Hanna K skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Köpt hus och sålt bostadsrätt. Väldigt engagerad mäklare men blev lite svår att få tag på när köpet/försäljningen var klar. Läs mer

Karl J skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Värderat bostad. Trevlig, lyssnade, bra service. Läs mer

Linda R skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpte bostadsrätt nyligen. Snabb och okomplicerad affär:) Läs mer

Fredrik B skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte ett radhus av Felix. Blev utmärkt omhändertagen av honom och alla förväntningar överträffades. Mycket professionell. Läs mer

Rakel H skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Super på alla sätt och vis!!!
    Proffsig, lätt att kommunicera med, varm och trevlig samt oerhört kompetent. Vi är otroligt nöjda! Läs mer

Hanna L skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Sålt villa. Fick tydlig info från mäklaren. Hon lyssnade in oss och gav kloka råd. Läs mer
  • Kristina L

2019-08-13

Kristina L skrev om Viktoria Bernerek en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Viktorias hjälp och proffsiga vägledning var ovärderlig när jag skulle sälja min villa. Läs mer
  • 2019-08-13

Felix S skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Ärlig, uppriktig, noggrann, vänlig, duktig.

Är några av många positiva ord som passar bra för att beskriva Cecilia!

Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-08-13

Roger A skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Mycket bra bemötande och brydde sig om oss och följde upp oss efter att köpet genomförts .En mycket bra mäklare!! Läs mer

Urban E skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Profisionellt och trevligt bemötande! Läs mer

Anna B skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Vi köpte ett hus på landet i sommar och hade kontakt med Annie Majlöf redan innan objektet fanns ute på marknaden. Från första stund fått ett mycket gott, personligt och professionellt intryck och är mycket nöjda med hur hon har hjälpt oss igenom processen och gått den extra milen för att svara på frågor och guida när vi var osäkra på hur saker och ting fungerade. Vänlig i kontakten i meddelande, telefonsamtal och möten.
    Vi är väldigt nöjda och kände oss trygga med Annie som mäklare i vårt allra första husköp! Läs mer

Marie A skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Tydlig. Tog reda på saker som vi undrade. Snabb återkoppling. Vi köpte fritidshus. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-13

Jessica E skrev om Cecilia Johansson en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Fritidshus.
    Mycket bra.
    Kunde svara på frågor och ge ett tryggt intryck. Läs mer

Bernt H skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Min fru Iris och jag köpte två tomter med Annie Majlöf som mäklare..
    Vårt omdöme om Annie Majlöf är att hon var.
    mycket kunnig,
    tillmötesgående,
    vänlig och trevlig.

Hon levde helt upp till våra förväntningar och gjorde ett utmärkt jobb.
    Med Vänlig Hälsning
    Bernt Hägerlöf Läs mer

Suzanne K skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Jag har sålt fritidshus
    Trevlig, kunnig och serviceinriktad
    Duktig på att förklara detaljer i kontrakt
    Snabb och smidig affär Läs mer

Eva S skrev om Annie Majlöf en del av Fastighetsbyrån Vårgårda Herrljunga
    Villa, trevligt och proffsigt bemöttjag hade inga större förväntningar utan är nöjd med det som blev. Helt klart supernöjd med ANnie. Läs mer

Emil J skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Ca 95 m2 villa i Alingsås.
    Johan tipsade oss att han lagt ut ett objekt som vi eventuellt skulle vara sugna på efter att vi förlorat många budgivningar innan.
    Johan var riktigt bra! Man kände sig trygg! Läs mer

Emmy O skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en lägenhet, jag har blivit bemött av bästa sätt av mäklaren. Då jag ite haft någon mäklare innan så hade jag inga förväntningar. Läs mer
    2019-08-13 Felix B svarar Emmy O
    Tack för rekommendationen Emmy, hoppas du ska trivas i din fina lägenhet!

Maria K skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Har träffat Robert i samband med köp av bostad. Trevlig och kunnig mäklare. Tydlig och strukturerad vid kontraktskrivning samt tillträde. Lätt att förstå alla steg i köpeprocessen. Läs mer
  • 2019-08-11

Shadi L skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Bostadsrätt.
    Jätte trevligt bemötande, glad och positivt. Läs mer
  • 2019-07-28

Johan H skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Mycket nöjda med försäljningen av vår bostadsrätt. Louise var mycket engagerad och driven under försäljningen. Läs mer

Maya L skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har köpt en lägenhet tillsammans med min sambo. Felix hade ett mycket bra och respektfullt bemötande. Eftersom detta var mitt och min sambos första lägenhetsköp var vi naturligtvis spända på hur det skulle vara. Men Felix var mycket bra på att förklara och göra oss trygga i detta. Han har under hela denna tid varit mycket engagerad och tillgänglig på telefon och mail och kunnat svara på frågor, vilket har känts väldigt skönt. Allmänt en mycket trevlig kille som upplevs mycket duktig och erfaren inom sitt yrke! Läs mer
    2019-07-29 Felix B svarar Maya L
    Tack snälla Maya för den fina rekommendationen, hoppas ni ska trivas bra i Alingsås och med en superfina lägenhet! / Felix

Annica G skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt. Bra bemötande, allting gick enkelt utan hinder på något sätt. Har fått all den information och service jag kunnat förvänta mig Läs mer
    2019-07-29 Felix B svarar Annica G
    Tack för rekommendationen Annica, hoppas du ska trivas bra i din nya lägenhet!

Pontus B skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Felix har hjälpt oss köpa en underbar lägenhet i Alingsås. Bemötandet och kontakten har varit helt och hållet briljant från start till mål. Läs mer
    2019-07-29 Felix B svarar Pontus B
    Tack för dom fina orden, hoppas ni ska trivas i er fina lägenhet och i Alingsås!!
  • 2019-07-20

Helén E skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte ett radhus i Alingsås. Vi har träffat Louise på tidigare visningar och alltid fått ett förtroendeingivande intryck av henne. Vi fick mycket god feedback under hela processen. Louise är mycket kompetent och ger alltid ett trevligt bemötande. Jätteviktigt för oss att känna att det "klickar" med mäklaren. Läs mer
    2019-08-05 Louise S svarar Helén E
    Så kul att ni är nöjda. Hoppas att ni ska trivas i ert nya radhus och i Alingsås.

Linda E skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Hjälpt oss sälja vårt hus på ett enastående vis. Otroligt flexibel, serviceinriktad, trevlig och affärsmässig.
    Han infriade alla tänkbara förväntningar med bravur.
    Vill varmt rekommendera Johan som mäklare! Läs mer

Daniel E skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Sålt ett radhus. Louise skötte det toppen! :) Läs mer

Daniel R skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt radhus

Bemötandet var okej, men väl hos Fastighetsbyrån som fick man en känsla av att stress sälja den till oss. Vilket innebär mindre trevligt bemötande och mer åt dryga hållet.

Vara lite mer kontaktgivande, sa aldrig något om att träffas innan och godkänna städ osv.

Okej allt i allo. Läs mer
  • 2019-07-13

Per-arne J skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt radhus i Alingsås.
    Robert Larsvik har på alla sätt skött dig utmärkt.
    Snabb på att svara o korrekt !!!
    Känner varandra sedan tidigare så kände mig trygg när Robban skötte affären . Läs mer
  • 2019-07-12

Joakim G skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Fantastisk mäklare som tänker på allt.
    Lyhördhet ödmjukhet kunskap både till säljare som köpare. Läs mer
  • Filip L

2019-07-10

Filip L skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Köpt en bostadsrätt i Alingsås. Felix var mycket proffsig och bra. Läs mer
    2019-07-29 Felix B svarar Filip L
    Tack för rekommendationen Filip! Hoppas lägenheten blir till belåtenhet och att renoveringen går bra.
  • 2019-07-08

Markus H skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Supernöjd med vår försäljning som sköttes på ett tydligt och professionellt sätt! Läs mer
    2019-07-29 Felix B svarar Markus H
    Tack för rekommendationen Markus, så kul att jag fick möjlighet att hjälpa er med försäljningen!
  • 2019-07-07

Liselott E skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi har sålt en bostadsrätt med hjälp av Felix Borg. Vi är jättenöjda med Felix engagemang och hans proffsigheten. Han är sakkunnig, noggrann, tillgänglig så att man alltid kan få tag i honom, kommunikativ och ambitiös. Vi rekommenderar Felix till vänner och familj och tycker att han gör ett toppen jobb! Läs mer
    2019-07-25 Felix B svarar Liselott E
    Tack för att ni rekommenderar mig vidare! :)
    Kul att jag fick möjlighet att hjälpa er med ytterligare en försäljning och att det gick så bra!
  • 2019-07-06

Eva G skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte en villa , fick ett bra bemötande av Johan som känns som en bra mäklare , köpet gick fort o smärtfritt . Läs mer
  • 2019-07-06

Hans B skrev om Johan Gedda en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Gav mycket information.
    Seriös och noggran.
    Dessutom en trevlig herre. Läs mer
  • 2019-07-05

Karl H skrev om Fastighetsbyrån Alingsås
    Bra och stabil information och process

/Karl Läs mer
  • 2019-07-02

Emilie L skrev om Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi fick sålt huset snabbt och till ett ok pris. Fint och personligt bemötande av erfaren mäklare! Tyvärr blev upplevelsen att vi själva fick göra en hel del av mäklarens och fotografens arbete. Detta i kombination med flera misstag, gör att vi inte kan ge Carina ett högre betyg. Dels i form av korrekturläsning där olika fel uppdagades. Det allvarligaste felet vi upptäckte var felskrivningen av vår driftskostnad (vilket innebar en enorm skillnad). Dels i hela processen med foton, urval och redigering, som tog mycket tid i anspråk och ändå blev fel i det slutliga prospektet. Sammantaget kunde vi inte slappna av och lämna över ansvaret till mäklaren som vi hade förväntat oss. Det är dock svårt för oss kunder att veta vad som beror på Carina och vad som kan handla om t.ex. stressiga arbetsvillkor och andra brister på Fastighetsbyrån i Alingsås, samt vad som handlar om inkompetens hos fotograf/fotoföretaget som anlitas av Fastighetsbyrån. Viktigt att framhålla är att vi var supernöjda med stylingen av Magdalena på ROOM Shape! Läs mer
  • 2019-07-01

Oscar L skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi är väldigt nöjda med Felix som mäklare! Han har alltid varit tillgänglig och positiv. Läs mer
    2019-07-25 Felix B svarar Oscar L
    Tack för förtroendet att jag fick hjälpa er med försäljningen!
  • 2019-06-28

Göran H skrev om Robert Larsvik en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Robert är oerhört proffsig och ger en trygghet för både säljare och köpare.
    Jag har både sålt och köpt fastigheter med Roberts stöd, alla dessa affärer har varit till stor belåtenhet för mig, fick även hjälp och råd med frågor som inte direkt tillhör fastighetsaffären. Läs mer
  • 2019-06-27

Tobias A skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi sålde vår villa i Hjälmared, Alingsås.
    Anna gjorde ett jättebra jobb med allt från hur vårt hus presenterades och marknadsfördes till återkoppling innan och efter visning. Hon tog sig dessutom tid att träffa oss och köparna långt efter arbetstid för att avsluta affären.
    Mycket väl godkänd. Läs mer
  • 2019-06-26

Stefan G skrev om Louise Segergren en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Hej. Här sålt en bostadsrätt .Allt gick bra utan problem . Louise är kanon👍👍 Läs mer
  • Cecilia G

2019-06-24

Cecilia G skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Vi köpte hus av Anna våren -19. Hon var mycket hjälpsam och jag skulle gärna både anlita henne som säljare eller köpa av henne igen, Läs mer
  • 2019-06-24

Jonas R skrev om Anna Larsson en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Den mesta kontakten sk;ttes av min sambo d[ jag befunnit mig utomlands Läs mer
  • 2019-06-24

Rebecca T skrev om Felix Borg en del av Fastighetsbyrån Alingsås
    Jag har sålt en 2rok i centrala Alingsås vilket jag fått hjälp med av Felix Borg, en utmärkt och professionell mäklare. Ett riktigt gott första bemötande där uppdraget togs emot utan tvekan. Jag hade redan innan en medvetenhet om att försäljningen kunde bli utdragen och inte uppnå mina önskemål och förväntningar men med ett gott samarbete och ett stort engagemang från mäklar-sidan fick vi sålt lägenheten med gott resultat.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd med försäljningen av min lägenhet och jag tror inte det hade gått utan Felix. Tummen upp!! Läs mer
    2019-07-25 Felix B svarar Rebecca T
    Tack Rebecca, kul att vi lyckades till slut. Tack för ett fint samarbete och rekommendationen!

Lilla Torget 3, 441 30 Alingsås