Alla kategorier Mäklare Östergötland Norrköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Norrköping

Fastighetsbyrån Norrköping

Olai Kyrkogata 34, 602 32 Norrköping — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Norrköping!

Tillsammans med Linköping kan Norrköping ses som Sveriges fjärde storstadsregion och här finns både villor, flerfamiljshus, bostadsrätter och andra fastigheter. Vi på Fastighetsbyrån har funnits här i staden sedan slutet på 1960-talet och genom åren har vi samlat på oss mycket erfarenhet och kunskap vad gäller bostadsmarknaden i området.

Vi kan hjälpa dig i alla skeden av din bostadsaffär, från värdering eller prospektering till avslutad affär. Du hittar oss i Swedbanks lokaler mitt i centrum och hit är du alltid välkommen med dina frågor som rör bostad och fastighet. Vi ger dig ett engagerat och personligt bemötande oavsett var i processen du befinner dig, helt kravlöst.

Läs vad 487 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrköping

• 2019-01-22

Anders S skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Andreas har ett 150% engagemang från börja till genomför affär. Andreas lyssnar och är öppen för förslag/dialog som göra att han skapar ett förtroende och en trygghet. Läs mer
  • 2019-01-17

Bodil T skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt en lägenhet o köpt en mindre. Väldigt bra bemötande! Läs mer
  • 2019-01-14

Jörgen P skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt en sommar stuga.
    Bemötandet av mäklaren var trevligt och proffsigt utfört. Läs mer
  • 2019-01-09

Soheita K skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpte en bostadsrätt, väldigt bra och omtänksam, mycke duktig, all fick leva upp , varm rekommendera till alla. Läs mer
  • 2018-12-30

Gunnel G skrev om My Lind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt mitt fritidshus, ett äldre torp som vi haft i 20 år så det kändes i hjärtat. Vår ålder tar ut sin rätt. My har visat medkänsla och förståelse då vi valde att sälja nu istället för att vänta in högre bud.
    Det fanns bra personkemi och kontakten med My har varit den bästa. Läs mer
  • Simon J

2018-12-22

Simon J skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Johannes är en målinriktad, engagerad och framförallt hungrig mäklare som brinner för sitt yrke. Jag har gjort många fastighetsaffärer men jag har aldrig fått en sån bra service och kundupplevelse ifrån mäklare tills den dagen jag träffade på Johannes på Fastighetsbyrån. Hans förmåga att jobba som mest in i det sista och aldrig ge upp. Engagemang, målmedvetenhet och dessutom extremt bra kunskap kring priserna i stan.
    Professionell och driven som göra alla parter nöjda då det är dags att sälja eller köpa en bostad.
    Johannes är enligt mig Norrköpings bästa mäklare. Jag ger Johannes mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2018-12-21

Birgitta K skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har sålt mitt hus i Åby och har bara bra erfarenheter av min mäklare. Jag förväntade mig att han skulle hjälpa mig med "allt" som hör husaffären till och hittills har det varit OK, men husaffären är inte klar ännu. Läs mer
    2018-12-28 Johan L svarar Birgitta K
    Hejsan Birgitta, vad roligt att du är nöjd så här långt. Jag lovar att vara behjälplig framöver också, vi hörs snart igen. Hälsningar Johan
  • 2018-12-20

Mineta G skrev om My Lind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt en lägenhet I Norrkoping.

My Lind har varit en väldigt bra mäklare, behjälplig och rådgivande.

Våra förväntningar uppfyldes då My tog tid att gå igenom processen och stöttade I frågor och krav som vi hade.

Försäljningen gick mycket smidigt och professionellt.

Vi är mycket nöjda over det jobb som My har gjort! Läs mer
  • 2018-12-19

Marcus L skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt hus i Skarphagen.
    Trevligt bemött och bra kommunikation allmänt.

Det blev väldigt dyrt men kunde blivit ännu värre. Läs mer
  • 2018-12-17

Björn L skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket positivt bemötande och hjälpsam med info vid sidan om själva fastigheten. Läs mer
  • 2018-12-12

Sylvi C skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt bostadsrätt. Bra bemötande och det kändes professionellt.
    Mycket nöjd kund. Läs mer
  • 2018-12-12

Annelie H skrev om Marie Nikander en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt en sommarstugan. Marie var mycket kompetent och trevlig. Kan varmt rekommendera Marie som mäklare. Läs mer
  • 2018-12-11

Marianne H skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Magnus förklarade och svarade tålmodigt på frågor inför besiktning, fotografering och visning. Vi följde hans instruktioner och huset blev sålt mycket lättare än vad vi förväntat oss.
    Vi blev väl bemötta och fick hela tiden uppdateringar om budgivningen, huset såldes endast tre dagar efter visningen och till ett högre bud än utgångspriset.
    Tack Magnus, nu återstår bara flytten! Läs mer
    2018-12-12 Magnus E svarar Marianne H
    Tack snälla Marianne för ditt omdöme. Kul att höra att ni är nöjda med försäljningen. Håller tummarna att flytten går smidigt och att ni kommer att trivas i Stockholm.
  • 2018-12-10

Magnus C skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt radhus och köpt villa.
    Vi anlitade My Lind i första hand för vi har bra erfarenhet sen tidigare då hon förmedlat bostad.
    My är duktig och vet hur man ska lägga upp en försäljnig och hon kunde ge oss bra tips och råd.
    Att My dessutom är social och humoristisk gör inte saken sämre!

Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2018-12-08

Johnnie D skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Professionell och väl genomförd affär. Tack så mycket! Läs mer
    2018-12-10 Johan L svarar Johnnie D
    Tack för det Johnnie, vi hörs framöver! Hälsningar Johan
  • 2018-12-07

Ann-Christine J skrev om Marie Nikander en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt ett radhus i Söderköping.Där Mari Nikander var vår mäklare, mycket förtroende ingivande, duktig o noggrann glad o pigg.
    Så alla förväntningar på hur en mäklare ska vara har Mari Nikander. Läs mer
    2018-12-12 Marie N svarar Ann-Christine J
    Tack snälla för så fin rekommendation, det värmer i mäklarhjärtat :)
  • 2018-12-07

Robert S skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jätte bra bemötande , och kämpade verkligen för att få sålt på lägenheten . 10/10 Läs mer
    2018-12-07 Johan L svarar Robert S
    Hejsan Robert och tack för din rekommendation. Jag uppskattar dina vänliga ord! / Hälsningar Johan
  • 2018-12-06

Jenny K skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Första kontakt med Fastighetsbyrån skedde via nätet. Snabb återkoppling från mäklare Johannes Cakar som var väldigt drivande och affärsmässig genom hela bostadsaffären. Vi är nöjda med Johannes, han kommer gå långt i branschen. Johannes agerar utan förankring för att få till en försäljning "på gott o ont". I dagens samhälle har Johannes alldeles för långa svarstider på återkopplingar, sms, samtal mm. Läs mer

Monika T skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt mitt radhus. Är jättenöjd med Johannes som mäklsre. Trevligt bemötande och han har gjort ett utmärkt jobb. Kunde inte blivit bättre. Gick snabbt och lätt och som sagt jag är mer än nöjd med Johannes Cakar. En utmärkt mäklare. Läs mer
    2018-12-07 Johannes C svarar Monika T
    Tack för det fina omdömet, Monika. Önskar dig stort lycka till med lägenheten.
  • Therese C

2018-12-05

Therese C skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt radhus och köpt villa.

Trygghet, juridisk kompetens, social kompetens.
    Vi valde mäklarfirma för att få bästa mäklaren. My Lind. Jag hade inga förväntningar för att jag visste vad vi skulle få. Ett stort tack för det bästa bemötande, kunskap. En My åt oss alla!
    Tack My! Läs mer
  • 2018-12-05

Ing-Marie Viktoria D skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Trevlig mäklare som sett till att allt gått smidigt! Läs mer
    2018-12-05 Johan L svarar Ing-Marie Viktoria D
    Hejsan Ing-Marie och tack för de orden. Hoppas ni kommer trivas i nästa stad, lycka till! Hälsningar Johan

Hans J skrev om Marie Nikander en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    trevlig glad o hjälpsam. jag kan rekommendera henne till fler. Läs mer
    2018-12-05 Marie N svarar Hans J
    Tack snälla Hans :) hoppas ni får en fin jul framöver 👍
  • 2018-12-03

Fame D skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt fastighet.
    Blev bemött toppen👍🏻
    Tog sig tid och var engagerad .
    Upplevde ärlighet och fick förtroende. Läs mer
    2018-12-03 Johan L svarar Fame D
    Hejsan Fame, vad roligt att ni är nöjda. Ni känns som helt rätt ägare till fastigheten, lycka till och ring om ni behöver bolla några idéer. Hälsningar Johan
  • 2018-12-02

Marcus L skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt en 3:a nära stationen i Norrköping.

Ett glatt bemötande där inget är något problem, bra bemötande!

Förväntningarna sattes som att vi hade en het lägenhet där mäklaren redan hade intressenter. Det visade sig att det skulle vara mycket svårt att hitta budgivare och många av de som var intresserade var våra vänner, inte folk som mäklaren hade hittat genom dess aktiviteter.

Till slut så lyckades vi få det vi hade budgeterat för (mindre än vad vi hade hoppats på). Mycket skönt till slut! Efter en svettig väntant... Läs mer
  • 2018-11-23

Mats H skrev om My Lind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt en villa och har blivit fått en fantastisk fin service från mäklaren , som visade ett stort engagemang. Man behöver sakkunnig hjälp med råd och stöd för att klara av en fastighetsaffär.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med allt. Läs mer
  • 2018-11-22

Juliana H skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mäklaren Christoffer Rindstål har genomfört försäljning av min bostad snabbt och proffesionellt! Läs mer

Jessica N skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har sålt ett hus och köpt en lägenhet med Christoffers hjälp. Jag tycker att jag har fått goda råd, bra hjälp och ett trevligt bemötande. Läs mer

Erika R skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi är mycket nöjda med Magnus och fastighetsbyrån som vårt val av mäklare när vi sålde vår bostadsrätt. Läs mer
    2018-12-12 Magnus E svarar Erika R
    Tack snälla Erika för din rekommendation. Roligt att höra att ni är nöjda med min insats.

Noora Elina J skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag sålde min villa och allt gick väldigt smidigt och snabbt precis som jag och min familj ville. Vi blev väldigt väl bemött av mäklaren. Han var trevlig och professionell. Läs mer
    2018-12-12 Magnus E svarar Noora Elina J
    Tack snälla för ditt omdöme. Kul att höra att ni är nöjda.

Mats I skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt sommarfastighet, har blivit utmärkt och personligt bemött från början till slut, hade rimliga förväntningar, att det skulle fungera och sköttes korrekt och informativt, men dessa överträffades, man kändes "sedd" - som helhet en mycket välfungerande och tillfredsställande upplevelse utan irritationsmoment. Läs mer
  • 2018-11-19

Gun-Marie L skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt sommarstuga
    på ett bra sätt
    Mäklaren levde upill förväntningarna
    bra upplevelse Läs mer
    2018-12-12 Magnus E svarar Gun-Marie L
    Tack Gun-Marie för din rekommendation.
  • Martin S

2018-11-19

Martin S skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Magnus skötte försäljningen av vår villa i Smedby på ett utmärkt sätt. Huset blev sålt en vecka efter första kontakten med Magnus, vi behövde inte ens fotografera huset. Läs mer
    2018-12-12 Magnus E svarar Martin S
    Tack Martin för ditt omdöme. Roligt när en försäljning går så smidigt som den gjorde vid vår försäljning.
  • Johan B

2018-11-13

Johan B skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har ju köpt en bostadsrätt och således inte valt mäklare. Det gör ju säljaren... Hur som helst så var Johan Lenngren ypperlig sitt bemötande. Honom skulle jag nog tänka mig att kontakta om/när jag själv ska sälja något i framtiden. Läs mer
    2018-11-13 Johan L svarar Johan B
    Hejsan Johan, vad kul att du är nöjd och att du trivs i lägenheten. Välkommen till Norrköping!
  • Karin N

2018-11-13

Karin N skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Malin var lyhörd och effektiv. Läs mer
  • Nikola S

2018-11-12

Nikola S skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag fick en komplett och skräddarsydd mäklartjänst av högsta kvalitet. Läs mer
  • 2018-11-10

Peter W skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Proffsigt från början till slut!! Läs mer
    2018-11-10 Johan L svarar Peter W
    Tack Peter för de orden. Det var verkligen roligt att hjälpa er med försäljningen. Ni har verkligen lyckats med renoveringen! / Johan

Daniel C skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Väldigt glad över att ha valt Johannes som mäklare. Johannes har stenkoll och har en professionalitet och ett bemötande i världsklass! Kände mig väldigt trygg och upplevde gott samarbete från start till slut. Slutpriset var mer än förväntat. Rekommenderas starkt!!! Läs mer
    2018-12-07 Johannes C svarar Daniel C
    Stort tack för ett fint omdöme, Daniel. Är glad och tacksam över ert förtroende. Önskar dig vidare lycka till med studierna.
  • 2018-11-09

Ulla Marita Elisabet N skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Arton var väldigt trevlig och korrekt i mötet med oss.

Det blev en snabb affär, vilket vi själva var orsak till och då är det ännu viktigare att mäklaren ställer frågor som är viktiga för oss som köpare som vi själva har missat. Han kan ju branschen vilket inte vi kan. Vid första träffen kändes det något stressigt med alla
    papper att skriva på.

Vi tycker att alla dokument borde läsas upp eller ges tid att gå igenom inför skrivandet, så att man inte missar viktig information. Dessutom saknas efternamn på min man på alla papper och det märkte vi först vid sista träffen. (Vilket visar att det gick väldigt fort)

I vårt fall blev vi helt överraskade av överlåtelseavgiften, som vi inte pratat om, och dess storlek (1%). Vi hade läst att den vanligtvis betalas av säljaren. Men på inflyttningsdagen låg en "faktura" från Bostadsrättsföreningen där 1% av köpeskillingen + nov. avgift (hyra) som vi redan hade betalt, skulle betalas.
    Jag förstår att Brf. gör på sitt sätt men just vid övergången då vi skulle betala i förväg borde det gå att lösa på ett smidigare sätt.

Framför allt borde vi fått informationen om avgiften och dess storlek (1%) i ett tidigare läge.
    Namnet gör ju att det låter som att säljaren överlåter lägenheten till köparen. Här behövs ett förtydligande. (för noviser som vi)

Vem ansvarar för att vi fått rätt nycklar? Vi fick tre nycklar , numrerade 1,4 och 5, men var är nr 2 & 3?
    Vi fick en fjärde nyckel som vi inte vet vart den går.(annan numrering)

Detta var lite av vad jag/vi tänkt på.
    MVH/ Ulla Nilsson Läs mer
  • Lena E

2018-11-09

Lena E skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag sålde ett radhus.
    Blev väl bemött.
    Mina förväntningar var att jag skulle få det bubbla av det jag köpte för, och det fick jag.
    Jag tycker att mäklaren gjorde ett bra jobb, att han var engagerad och trevlig. Läs mer
    2018-12-07 Johannes C svarar Lena E
    Stort tack för detta, Lena. Kul att ni nådde den förväntansbild ni hade. Önskar er allt gott.

Mats H skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    professionellt samtidigt med en viss personlig anda Läs mer

Joanna P skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har köpt en etta av Johannes och han var, från dag ett, snabb på att svara på mail (trots att jag skrev vid sju en fredagskväll), hela tiden serviceminded utan att falla över till att bli inställsam. Trevlig, professionell och tydlig. Mycket bra mäklare. Läs mer
    2018-12-07 Johannes C svarar Joanna P
    Tack för det fina omdömet, Joanna. Önskar er stort lycka till med det nya boendet.

Maria B skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har både köpt och sålt en lägenhet genom Johannes Cakar. Dvs Affärerna är ännu inte helt slutförda, men hitintills så är jag mycket nöjd. Han är professionell men också mycket hjälpsam och omtänksam i de olika praktiska frågor som uppstått.

Han uppnådde vid försäljningen av min lägenhet det pris som jag önskade men inte trodde skulle vara möjligt. Läs mer
    2018-12-07 Johannes C svarar Maria B
    Tack för omdömet, Maria. Är verkligen glad för din skull kring ditt bostadsbyte.

Maria B skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Ett trevligt och professionellt bemötande både av mäklaren och vid övriga kontakter Läs mer

Marianne E skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har sålt ett radhus. Andreas är mkt proffesionell i sitt arbete. Jag förväntar mig att få en relistisk värdering och en tydlig plan hur vi går tillväga med förberedelser, läge att gå ut med försäljning och att mäklaren ser möjligheter att få fram rätt intressenter. det har skett i det här fallet.
    Jag rekommenderar gärna Andreas till andra. Läs mer

Fredrik A skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt min Bostadsrätt på söder i Norrköping.
    Bra smidig kontakt med mäklaren. Budgivningen gick lite trögt, men Andreas var duktig och visade lägenheten för några andra utanför planerade visningstillfället och jag fick ut det priset ja hoppats på.

Ja är helnöjd Läs mer
  • 2018-11-07

Johan N skrev om Marie Odin en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt villa. Mycket nöjd med Marie . Seriös och ärlig. Stort förtroende för henne Läs mer
  • 2018-11-02

Åsa J skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt en bostadsrätt. Malin var min mäklare och hon har varit mycket tillmötesgående och serviceinriktad. Har varit lätt att få tag i. Läs mer
    2018-11-13 Malin L svarar Åsa J
    Tack Åsa för förtroendet att sälja din bostad. Ses snart för tillträdet.
  • 2018-10-29

Tanja H skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket proffsigt utan att vara påträngande. Andreas var inlyssnande och gav råd på samma gång. Läs mer
  • 2018-10-28

Jessica S skrev om Marie Odin en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålde en bostadsrätt.
    Fick ett jättebra bemötande av Marie som förstod situationen och gjorde det bästa av den. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2018-10-25

Louise L skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har både köpt & sålt via han.
    Magnus är tålmodig & noggrann Kan verkligen rekommendera han Läs mer
    2018-12-12 Magnus E svarar Louise L
    Tack Louise för ditt omdöme. Hoppas verkligen att ni kommer att trivas i ert nya hus.

Olai Kyrkogata 34, 602 32 Norrköping