Alla kategorier Mäklare Östergötland Norrköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Norrköping

Fastighetsbyrån Norrköping

Olai Kyrkogata 34, 602 32 Norrköping — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Norrköping!

Tillsammans med Linköping kan Norrköping ses som Sveriges fjärde storstadsregion och här finns både villor, flerfamiljshus, bostadsrätter och andra fastigheter. Vi på Fastighetsbyrån har funnits här i staden sedan slutet på 1960-talet och genom åren har vi samlat på oss mycket erfarenhet och kunskap vad gäller bostadsmarknaden i området.

Vi kan hjälpa dig i alla skeden av din bostadsaffär, från värdering eller prospektering till avslutad affär. Du hittar oss i Swedbanks lokaler mitt i centrum och hit är du alltid välkommen med dina frågor som rör bostad och fastighet. Vi ger dig ett engagerat och personligt bemötande oavsett var i processen du befinner dig, helt kravlöst.

Läs vad 456 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrköping

• Johan B
    Johan B skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har ju köpt en bostadsrätt och således inte valt mäklare. Det gör ju säljaren... Hur som helst så var Johan Lenngren ypperlig sitt bemötande. Honom skulle jag nog tänka mig att kontakta om/när jag själv ska sälja något i framtiden. Läs mer
    2018-11-13 Johan L svarar Johan B
    Hejsan Johan, vad kul att du är nöjd och att du trivs i lägenheten. Välkommen till Norrköping!
  • Karin N
    Karin N skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Malin var lyhörd och effektiv. Läs mer
  • Nikola S
    Nikola S skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag fick en komplett och skräddarsydd mäklartjänst av högsta kvalitet. Läs mer
    Christoffer R gillar detta
  • Peter W skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Proffsigt från början till slut!! Läs mer
    2018-11-10 Johan L svarar Peter W
    Tack Peter för de orden. Det var verkligen roligt att hjälpa er med försäljningen. Ni har verkligen lyckats med renoveringen! / Johan
  • Daniel C skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Väldigt glad över att ha valt Johannes som mäklare. Johannes har stenkoll och har en professionalitet och ett bemötande i världsklass! Kände mig väldigt trygg och upplevde gott samarbete från start till slut. Slutpriset var mer än förväntat. Rekommenderas starkt!!! Läs mer
  • Ulla Marita Elisabet N skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Arton var väldigt trevlig och korrekt i mötet med oss.

Det blev en snabb affär, vilket vi själva var orsak till och då är det ännu viktigare att mäklaren ställer frågor som är viktiga för oss som köpare som vi själva har missat. Han kan ju branschen vilket inte vi kan. Vid första träffen kändes det något stressigt med alla
    papper att skriva på.

Vi tycker att alla dokument borde läsas upp eller ges tid att gå igenom inför skrivandet, så att man inte missar viktig information. Dessutom saknas efternamn på min man på alla papper och det märkte vi först vid sista träffen. (Vilket visar att det gick väldigt fort)

I vårt fall blev vi helt överraskade av överlåtelseavgiften, som vi inte pratat om, och dess storlek (1%). Vi hade läst att den vanligtvis betalas av säljaren. Men på inflyttningsdagen låg en "faktura" från Bostadsrättsföreningen där 1% av köpeskillingen + nov. avgift (hyra) som vi redan hade betalt, skulle betalas.
    Jag förstår att Brf. gör på sitt sätt men just vid övergången då vi skulle betala i förväg borde det gå att lösa på ett smidigare sätt.

Framför allt borde vi fått informationen om avgiften och dess storlek (1%) i ett tidigare läge.
    Namnet gör ju att det låter som att säljaren överlåter lägenheten till köparen. Här behövs ett förtydligande. (för noviser som vi)

Vem ansvarar för att vi fått rätt nycklar? Vi fick tre nycklar , numrerade 1,4 och 5, men var är nr 2 & 3?
    Vi fick en fjärde nyckel som vi inte vet vart den går.(annan numrering)

Detta var lite av vad jag/vi tänkt på.
    MVH/ Ulla Nilsson Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag sålde ett radhus.
    Blev väl bemött.
    Mina förväntningar var att jag skulle få det bubbla av det jag köpte för, och det fick jag.
    Jag tycker att mäklaren gjorde ett bra jobb, att han var engagerad och trevlig. Läs mer
  • Mats H skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    professionellt samtidigt med en viss personlig anda Läs mer
  • Joanna P skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har köpt en etta av Johannes och han var, från dag ett, snabb på att svara på mail (trots att jag skrev vid sju en fredagskväll), hela tiden serviceminded utan att falla över till att bli inställsam. Trevlig, professionell och tydlig. Mycket bra mäklare. Läs mer
  • Maria B skrev om Johannes Cakar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har både köpt och sålt en lägenhet genom Johannes Cakar. Dvs Affärerna är ännu inte helt slutförda, men hitintills så är jag mycket nöjd. Han är professionell men också mycket hjälpsam och omtänksam i de olika praktiska frågor som uppstått.

Han uppnådde vid försäljningen av min lägenhet det pris som jag önskade men inte trodde skulle vara möjligt. Läs mer
  • Maria B skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Ett trevligt och professionellt bemötande både av mäklaren och vid övriga kontakter Läs mer
  • Marianne E skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har sålt ett radhus. Andreas är mkt proffesionell i sitt arbete. Jag förväntar mig att få en relistisk värdering och en tydlig plan hur vi går tillväga med förberedelser, läge att gå ut med försäljning och att mäklaren ser möjligheter att få fram rätt intressenter. det har skett i det här fallet.
    Jag rekommenderar gärna Andreas till andra. Läs mer
  • Fredrik A skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt min Bostadsrätt på söder i Norrköping.
    Bra smidig kontakt med mäklaren. Budgivningen gick lite trögt, men Andreas var duktig och visade lägenheten för några andra utanför planerade visningstillfället och jag fick ut det priset ja hoppats på.

Ja är helnöjd Läs mer
  • Johan N skrev om Marie Odin en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt villa. Mycket nöjd med Marie . Seriös och ärlig. Stort förtroende för henne Läs mer
  • Åsa J skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt en bostadsrätt. Malin var min mäklare och hon har varit mycket tillmötesgående och serviceinriktad. Har varit lätt att få tag i. Läs mer
    2018-11-13 Malin L svarar Åsa J
    Tack Åsa för förtroendet att sälja din bostad. Ses snart för tillträdet.
  • Tanja H skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket proffsigt utan att vara påträngande. Andreas var inlyssnande och gav råd på samma gång. Läs mer
  • Jessica S skrev om Marie Odin en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålde en bostadsrätt.
    Fick ett jättebra bemötande av Marie som förstod situationen och gjorde det bästa av den. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • Louise L skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har både köpt & sålt via han.
    Magnus är tålmodig & noggrann Kan verkligen rekommendera han Läs mer
  • Jaana W skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt en lägenhet. Inga anmärkningar på mäklaren, lyssnat på oss, varit trevlig och tålmodig. Bra!!! Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Magnus är duktig angående tät kundkontakt. Han är serviceinriktad och jag som kund känner mig trygg.
    Jag rekommenderar Magnus som mäklare. Läs mer
  • Andreas L skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Inte alltid helt lätt att få tag på. Realistisk eller lite negativ, beroende på hur man ser på saken.

Bemötande överlag trevligt. Läs mer
  • Stellan J skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt lägenhet
    Proffsig och lyhörd med försäljning överöver förväntan förväntan Läs mer
    2018-11-13 Malin L svarar Stellan J
    Tack så mycket för dina fina ord. Jag hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet.
  • Jonny S skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Andreas har varit lyhörd och hjälpt oss hitta ett fritidshus som överträffat våra förväntningar. Vi har fått ett positivt och professionellt bemötande. Han håller bra tempo i de olika momenten utan att man känner press. Topp!!! Läs mer
  • Annika J skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt vår bostadsrätt en 3:a. Vi blev bemöta med en positiv energi. Malin är en duktig mäklare, vi hade inte förväntat oss att få ett sådant bra bud.
    Malin lyssna på våra förslag vad vi hade och hon gav bra svar och uppriktig. Vi är helt nöjda med Malin. Läs mer
    2018-11-13 Malin L svarar Annika J
    Tack för era fina ord. Er resa blev väldigt lång då det tog lång tid för er att hitta rätt ny bostad och få allt klart med den nya men vi löste det snabbt och bra med er lägenhet. Hoppas ni ska trivas på er nya adress så hörs vi efter årsskiftet inför deklarationen.
  • Helena S skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag och min make har köpt ett fritidshus.
    Mäklaren har varit mycket kunnig och haft ett gott bemötande. Känns trygg och pålitlig.
    Uppnått alla våra förväntningar.

Sammanfattningsvis så har vi bara goda erfarenheter och kan med varm hand rekommendera Andreas Bielkhammar till andra kunder. Läs mer
  • Kristian B skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    tydlig lätttillgänglig och jordnära mäklare som sålde vårat hus. Läs mer
    2018-11-13 Malin L svarar Kristian B
    Tack för förtroendet. Jag pratade med era köpare häromdagen och de är nöjda och känner sig som hemma.
  • Karin Birgitta E skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Johan sålde vår villa i somras. Han var positiv och engagerad och gav oss en god inblick i förloppet. Vi hade stora förväntningar och de överträffades av honom. Allt gick väldigt smidigt tack vare bra kommunikation, en duktig assistent och mycket bra verktyg där vi kunde följa hela processen. Vi kan varmt rekommendera Johan och Fastighetsbyrån i Norrköping. Läs mer
    2018-10-11 Johan L svarar Karin Birgitta E
    Tack Karin, det var verkligen roligt att få hjälpa er att sälja ert fantastiska hem. Stort lycka till i er nya stad, vi hörs säkert framöver :)
  • Fredrik H skrev om Petra Kemhagen en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt ett hus. Bra och ganska tillgänglig mäklare men stressad och ibland överdrivet "glad".
    Vi blev dock nöjda med resultatet och det kändes tryggt. Mäklaren kunnig. Läs mer
  • Cecilia Maria Elisabeth T skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Christoffer hjälpte oss att sälja vårt fritidshus på rekordtid. Han var väldigt serviceinriktad och såg till att vi kände oss väl omhändertagna genom hela processen. Läs mer
  • Christopher A skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt 2 st lägenheter med Christoffer som med ett proffsigt och ödmjukt bemötande tagit sig an försäljningarna. Bra kommunikation genom hela processen! Läs mer
  • Paulina E skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Super bra service av honom, tar sin kund på största allvar. Alla förhoppningar om en mäklare stämde. Läs mer
  • Evelina R skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi sålde ett parhus. Vi blev bemötta på bästa tänkbara sätt. Då det blev lite strul med köparna av vårt hus skötte Magnus det professionellt och smidigt. Tillgänglig och ärlig.
    Bästa betyg från oss! Läs mer
  • Annika S skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket bra hjälp och bemötande vid köp av lägenhet. Mycket hjälp för att få till en snabb och bra affär. Läs mer
    2018-10-08 Johan L svarar Annika S
    Hejsan Annika och tack för de orden, roligt att höra att ni tyckte allt gick smidigt! Hälsningar Johan
  • Francisco G skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi köpte ett radhus i norrköping. Andreas beskrev huset till oss mycket väl och svarade alla frågor vi hade. Läs mer
  • Mensur H skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt bostadsrätt , mäklaren var trevlig och mycket tillgänglig alltid så att köpet ska gå smidigt.
    Skulle göra affär allatiders med mäklaren igen Läs mer
  • Tina L skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt en etta i Norrköping. Vi fick ett mycket bra intryck av mäklaren, fick alltid snabb och korrekt återkoppling när vi hade några frågor eller andra funderingar. Proffsigt intryck. Läs mer
  • Niclas G skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Snabb, smidig och enkel fastighetsaffär. Andreas var lyhörd under hela processen. Läs mer
  • Evelina N skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Andreas Bielkhammar är en oerhört trevlig och professionell i sin arbetsroll. Jag är mycket nöjd och kan lämna mina varmaste rekommendationer i försäljning av bostad! Läs mer
  • Jan-Erik D skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Torrö1:18 köp. Snabb i vändningarna och återkopplade alltid fort. Höll vad han lovat. Bland de bättre mäklare jag mött. Läs mer
  • Albin W skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Christoffer har på ett proffsig vis hjälpt oss att sälja vår lägenhet. Ett stort plus för tät och öppen dialog. Läs mer
  • Ann-Kristine S skrev om Marie Nikander en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt ett fritidshus.
    Marie motsvarade mina förväntningar. Hon svarar alltid på Mail och är alltid glad och trevlig. Mycket noggrann.
    En mycket bra upplevelse från början till slut! Läs mer
  • Anders J skrev om Magnus Erikson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt vårt fritidshus efter 37 år pga att det skulle installeras kommunalt vatten och avlopp i området. Från första mötet har vi möts av en kunnig och förtroende givande mäklare. Vi var lite osäkra i början då vi inte tidigare hade någon erfarenhet av försäljning, men med en sådan bra och ärlig mäklare är vi mer än nöjda med affären. Läs mer
    2018-10-04 Magnus E svarar Anders J
    Tack Anders för dina fina ord. Roligt att höra att ni är nöjda med affären.
  • Gunilla Å skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Uppdraget har av Er genomförts på smidigt och bra sätt. Kontakten med Er mäklare har varit mycket positiv. Läs mer
  • Eva B skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt villa
    Tillmötesgående och informativt bemötande av mäklaren
    Smidig och hjälpsam när det visade sig finnas utmaningar i att vara utlandssvensk vid finansiering
    Positivt helhetsbild av mäklarservicen Läs mer
    2018-09-26 Johan L svarar Eva B
    Hejsan Eva, vad roligt att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas bra i Lindö!
  • Evelina S skrev om Malin Lunde en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Malin Lunde var alltid trevlig och hjälpte till när jag köpte min lägenheten. Hon svarade när jag ringde och hade frågor. Hon svarade snabbt när det var en fråga som hon behövde ta reda på svaret till. Även efter att tillträde hade ägt rum hjälpte hon till med de problem som uppstod. Inget att klaga på. Hon är tydlig och väldigt hjälpsam. Läs mer
    2018-09-24 Malin L svarar Evelina S
    Tack för dina fina ord. Du vet var jag finns om det skulle vara något framöver med. Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet.
  • Bengt-Rune S skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    sålt villa, gott bemötande,levde upp till förväntningarna Läs mer
  • Ida R skrev om Marie Nikander en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi köpte fritidshus och blev bemötta på allra bästa sätt, personligt och proffessionellt. Marie informerade tydligt och var samtidigt tillmötesgående och levererade en mycket hög sevicenivå. Handeln var faktiskt ett rent nöje och det var såklart över vår förväntan! Tack från Ida & Thomas Läs mer
  • Anders E skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt en villa på Abel Beckers g 18. Bemötande samt genomförande har rakt igenom varit utmärkt - tack vare Johan. Läs mer
    2018-09-24 Johan L svarar Anders E
    Hejsan Anders, vad roligt att ni är nöjda med försäljningen. Hoppas jag kan hjälpa framöver. Vi hörs / Johan
  • Niklas E skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt en fastighet. Mäklaren hade dåligt med driv och lämnade över initiativet till säljare och köpare och fungerade enbart som bygga mellan oss. Hade gärna sett att han aktivt drivit försäljningen framåt. Ytterligare ett irritations moment är att mäklaren inte kunde passa bokade tider med undanflykter så som kö på vägen, barnens fotbollsträning... Läs mer
    2018-10-04 Johan L svarar Niklas E
    Hej Niklas, tråkigt att ni är missnöjda. Det var oturligt att jag hamnade i 1:a-majkortegen på väg till visningen. När det gäller försäljningsprocessen så stod ni och säljaren långt ifrån varandra rent prismässigt. Det är då vår roll att hitta en nivå ni båda kan vara nöjda med. Detta tar ett tag då det är mycket känslor som ska bearbetas. Jag är glad att vi till slut fick ihop affären. Ni får gärna ringa mig om ni vill prata mer. Hälsningar Johan
  • Hans N skrev om Marie Nikander en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt fritidshus genom Marie som skött försäljning och efterarbete utmärkt. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
Magnus Erikson
Marie Odin