Fastighetsbyrån Norrköping

Olai Kyrkogata 34, 602 32 Norrköping — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Norrköping!

Tillsammans med Linköping kan Norrköping ses som Sveriges fjärde storstadsregion och här finns både villor, flerfamiljshus, bostadsrätter och andra fastigheter. Vi på Fastighetsbyrån har funnits här i staden sedan slutet på 1960-talet och genom åren har vi samlat på oss mycket erfarenhet och kunskap vad gäller bostadsmarknaden i området.

Vi kan hjälpa dig i alla skeden av din bostadsaffär, från värdering eller prospektering till avslutad affär. Du hittar oss i Swedbanks lokaler mitt i centrum och hit är du alltid välkommen med dina frågor som rör bostad och fastighet. Vi ger dig ett engagerat och personligt bemötande oavsett var i processen du befinner dig, helt kravlöst.

Läs vad 813 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrköping

• 2020-06-06

Evelina S skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har köpt en etta på Styrestagatan. Jag vart väldigt bra bemött av mäklaren. Han upplevdes ärlig och var väldigt framåt och glad samtidigt som det inte vart för mycket ”säljsnack”. Fick svar på de frågor jag hade och under hela processen var han lätt att kontakta vid frågor osv. Läs mer
  • 2020-06-06

Roger P skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Andreas är extremt serviceminded och är väldigt engagerad. Precis så som vi önskar, speciellt när man gör en husaffär i en skakig tid som vi är i just nu. Man känner verkligen att han gör sitt yttersta för att trygga oss i vår husaffär.
    Han rådgör, ger tips, svarar på frågor och han är väldigt tillgänglig.
    Bästa möjliga betyg från oss! Läs mer
  • 2020-06-04

Johan M skrev om My Lind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Det kändes som att mäklaren var hetsig och stressig innan säljet. Och trotts att jag erbjudit mig att komma med ett tidigt bud nekades det, då Ni ville vänta, sen vart allt helt plötsligt väldigt brådskande.
    Det kändes som att mäklaren hellre velat vara någon annanstans, och att alla frågor man ställde tog tid från något annat mäklaren hellre ville göra.

Det är inte ett bemötande och en upplevelse man önskar när man gör sitt första lägenhetsköp och spenderar över en miljon..
    Visst det kanske är no big deal för mäklaren, men för vissa är det inte det.

Det hela nådde en ny bottennivå när mäklarens chef(?) På sittande möte (framför säljaren av lägenheten) bad mig förklara varför jag tyckte att upplevelsen var sådär, och vad mäklaren gjort "fel".
    Det blev extra obehagligt då jag uppfattat att mäklaren och säljaren är bekanta med varandra.
    Hade jag inte velat ha just den lägenheten så gärna så hade jag "gått till en annan affär".

Upplevdes bättre vid överlämnandet av nycklarna. Läs mer
    2020-06-04 My L svarar Johan M
    Väldigt tråkigt Johan att du känner så, men jag hoppas innerligt att du trivs i lägenheten.//My
  • 2020-06-03

Kristian Jukka Einar G skrev om Jack Härenwall en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Fritidshus i Gryt!
    Engagerad, nyfiken och god kontakt med båda säljarna.

Hade kanske större förväntningar på annonsmaterialet, vi fick ej med allt som bryggan och badbryggan. Vi hade själva inte tillräcklig energi att göra annonsen.(kontakten mellan fotograf o mäklare? Vi trodde att han skulle ta bilder vid bryggan)

Jack H positiv, glimten i ögonen, affärsmässig och i det stora hela bra mäklare. Vi har själva jobbat med mäklare då vi har en bakgrund i bank. Läs mer
  • 2020-06-03

Jenny J skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Både köpt och sålt där Andreas var ansvarig mäklare. Behövs bara ett ord, toppen! Läs mer
  • 2020-06-02

Roger G skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köp av bostadsrätt i Vilbergen. 1:a Kontakt med Christoffer hösten 2019 då bostadsrätten presenterades på Er hemsida som på Gång objekt. Lite ointresserat svalt 1:a mottagande då vi var snabba med att lägga ett bud (betydligt över utgångspris) men köparen var inte redo att sälja. Christoffer återkom ca 1 månad senare och undrade om vårt bud kvarstod. Då var säljaren redo att låta oss titta på lägenheten samt även godta samma bud. Christoffer växte då / var betydligt mera aktiv samt tillmötesgående. Sedan dess har han gett ett förtroendeingivande intryck. Trevlig, upplever kunnig samt bra för båda parter. Då det gick rätt lång tid ca 6 månader mellan att vi skrev kontrakt till tillträdet så hade vi ej så täta kontakter. Men de kontakter som vi hade samt vid tillträde fungerade bra. Läs mer
  • 2020-05-28

Sten Mikael B skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Johan säkerställde en snabb försäljning och vi fick faktiskt dubbelt så mycket för fastigheten än andra mäklares värdering. Mycket imponerande Läs mer
  • 2020-05-25

Sadek K skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt lägenhet på skiftesgången5 och är mycket nöjd med Joakim. Han tog sig tid och var alltid tillgänglig, vilket vi uppskattar något enormt.han har verkligen förenklat vardagen för oss och löst problem som har uppstått på vägen. En stjärn mäklare! Läs mer
  • 2020-05-25

Jessica K skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Professionellt men på samma gång personligt och mycket bra bemötande. Tydligt och bra genomförande av både köp och sälj! Läs mer
  • Linda S

2020-05-24

Linda S skrev om Jack Härenwall en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålde en tomt.
    Fick hjälp av mäklaren snabbt och enkelt
    Väldigt tydlig med allt.
    Mina förväntingar va att få tomten såld på några månader men den blev såld på 1 vecka till det pris jag ville ha.
    Det gick verkligen över mina förväntingar!
    Min upplevelse va att det va väldigt smidigt och enkelt och jag är super nöjd med allt! Har verkligen inget att klaga på! Läs mer
  • 2020-05-19

Jerker O skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt en lägenhet och Christoffer skötte del hela på ett både personligt och affärsmässigt sätt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-05-18

Anders Lennart O skrev om Anton Prydz en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket engagerad och proffsig mäklare. Snabb återkoppling och alltid med relevant information. En mäklare vi verkligen kan rekommendera.

Nöjda hussäljare Läs mer
  • 2020-05-15

Philip J skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Johan sålde vår bostadsrätt.

Johan var alltid lätt att få tag på och kunde genom sin erfarenhet hjälpa oss att besvara de frågor eller funderingar vi hade genom processen.

Våra förväntningar uppfylldes trots en speciell tid med pågående pandemi.

Sammanfattningsvis: rekommenderas! Läs mer
    2020-05-15 Johan L svarar Philip J
    Hejsan Philip, vad roligt att ni är nöjda, lycka till med ert nya hus nu :)
    Hälsningar Johan
  • 2020-05-14

Christel F skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt radhus. Är proffsig, omtänksam. Läs mer
  • 2020-05-13

Marianne A skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt en fastighet

Vi blev bemötta på ett mycket proffsigt, vänligt och tillmötesgående sätt

Vi förväntade oss en bra och grundlig presentation av fastigheten, vilket vi också fick på visningen samt närvaro vid besiktning.

Vi är mycket nöjda med vår kontakt med Andreas Läs mer
  • 2020-05-12

Peter B skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Engagerad och driven, gör vad som behövs och mer. Väldigt nöjd både med hans arbete och resultatet av försäljningen. Läs mer
  • 2020-05-12

Thomas E skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket bra bemötande av mäklaren Läs mer
  • 2020-05-11

Christine W skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Tyckte Johan gjorde ett ok jobb men hade kunnat vara mer engagerat. Kändes som han hade mycket annat på gång och hann inte helt med. Dessutom en del vi har fått ta reda på själva, tex elavtal. Läs mer
  • 2020-05-09

Sofia C skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Andreas Bielkhammar har hjälpt oss att sälja en villa och vi kan rekommendera Andreas alla dagar! Läs mer
  • 2020-05-07

Elviira S skrev om Jack Härenwall en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Proffsig och utan krångel sålde vi min bostad. Läs mer

Elisabeth L skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt en mkt fin lgh i Norrköping. Mkt bra bemötande under hela processen. Läs mer
  • Dennis W

2020-05-04

Dennis W skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Mycket snabb och trevlig affär fick vi till via Johan efter att ha försökt sälja lägenheten en längre tid. Bara positivt här! Läs mer
    2020-05-04 Johan L svarar Dennis W
    Kul att du är nöjd Dennis och roligt att jag fick hjälpa till. Vi hörs framöver / Johan
    Dennis W gillar detta

Linda R skrev om Magnus Erikson Eklind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt vår lägenhet av Magnus, han har även sålt den åt oss nu och vi har köpt vårt hus av Magnus så vi är återkommande kunder som alltid väljer Magnus före någon annan mäklare. Vi är super nöjda med Magnus bemötande, kundservice, hans känsla för att veta vad vi som kunder söker för hus men även att han är lätt att få tag på och lätt att kommunicera med. Han är för oss den bästa mäklaren i stan! Läs mer
    2020-05-07 Magnus E svarar Linda R
    Tack snälla Linda för dina fina ord. Hoppas verkligen att ni kommer att trivas i nya huset.

Jennie Lise-lott D skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Bra bemötande, tillgänglighet och engagemang.

Professionell och inlyssnande. Läs mer
  • 2020-05-02

Chris E skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sofia är superproffsig, alltid extremt trevlig och tydlig. Läs mer
    2020-05-04 Sofia S svarar Chris E
    Tack Chris för din rekommendation! Vad glad jag blir!
    Ha det fint så hörs vi!
  • 2020-04-30

Ida H skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt en villa.
    Smidig affär trots Corona-krisen Läs mer
  • 2020-04-29

Kristina L skrev om Jennifer Karlsson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi fick kontakt med Jennifer när vi skulle sälja vårt hus. Vi fastnade för henne eftersom hon var så proffesionell vid vårt första möte. Vi hade träffat andra mäklare innan men Jennifer var den som lyssnade av vårt behov och som besvarade våra frågor utan att försöka sälja in sig hela tiden. På så vis fick vi förtroende för henne som mäklare. Sedan har hon skött processen med bravur hela vägen. Hon har verkligen motsvarat våra förväntningar av husförsäljningen. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2020-04-30 Jennifer K svarar Kristina L
    Tack snälla Kristina för ditt omdöme! Är så glad att jag fick möjligheten och förtroendet att hjälpa er med försäljningen av ert fina hus. Önskar er all lycka till med er nya bostad och är helt säker på att köparna kommer ta väl hand om sin nya bostad.
    Trevlig helg!
  • 2020-04-25

Mattias J skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt en bostadsrätt.

Mycket trevlig och glad mäklare.

Mäklaren fick uppdraget att sälja lägenheten väldigt långt innan försäljningen och vi upplever att man kanske borde haft ett lite annat upplägg än det som nu gjordes.

Överlag en bra och proffisionell upplevelse. Läs mer
    2020-04-27 Sofia S svarar Mattias J
    Tack Mattias för er rekommendation!
    Det finns naturligtvis olika upplägg för försäljning beroende på tidsplan. Jag tar till mig det ni säger!
    Jag hoppas att ni överlag känner er nöjda!
    Ha det gott så hörs vi!
  • 2020-04-24

Jesper J skrev om Christoffer Rindstål en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi sålde vår bostad. Försäljningen gick snabbt och smidigt. Christoffer var lätt att jobba med, var lätt att få kontakt med och svarade snabbt. Utmärkt! Läs mer
  • 2020-04-24

Pia J skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har köpt en bostadsrätt av Sofia. Vi blev bemötta på ett trevligt och positivt sätt av en mycket seriös och ambitiös mäklare. Hon har tagit sig tid och varit noggrann i alla moment. Känslan genom affären har varit genomgående god. Kan verkligen rekommendera Sofia. Läs mer
    2020-04-24 Sofia S svarar Pia J
    Tack snälla Pia för dina fina ord! Hoppas ni kommer att trivas i den nya lägenheten!
    Ha det så bra så hörs vi säkert i framtiden!
  • 2020-04-19

Dennis P skrev om Johan Lenngren en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag sålde min lägenhet. Jag blev bemött på ett bra sätt. Förväntningarna jag hade va låga men det vände och blev bra i slut ändan. Min upplevelse var både skrämande och exalterad men det blev bra när man hade med en bra mäklare att göra med. Läs mer
    2020-04-20 Johan L svarar Dennis P
    Hejsan Dennis, kul att du är nöjd och att det gick bra. Nu hoppas jag kunna hjälpa dig att hitta ett fint hus. Vi hörs / Johan
  • 2020-04-17

Carl Fredrik Olof N skrev om Magnus Erikson Eklind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vid försäljning av mitt hus valde jag Fastighetsbyrån och Magnus Eklind. Magnus visade ett gott engagemang och uppträdde proffsigt i sin yrkesutövning. Återkopplade varje dag för att jag skulle veta statusen i försäljningen. Läs mer
    2020-04-29 Magnus E svarar Carl Fredrik Olof N
    Tack Fredrik för din rekommendation. Kul att höra att du är nöjd med mitt arbete.
  • 2020-04-15

Elin H skrev om Jennifer Karlsson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi sålde en bostadsrätt, en etta som vi absolut inte trodde att vi skulle få igen de pengar vi köpt den för för ca 3 år sedan. Jennifer hade ett bra upplägg, kändes seriös och var oss till stor hjälp och det kändes tryggt och bra hela vägen. Vi är supernöjda!
    Mycket trevligt bemötande och bra på att förklara! Stort tack, Jennifer! Läs mer
    2020-04-16 Jennifer K svarar Elin H
    Stort tack Elin! Jättekul att höra att ni är nöjda, det var väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen. Ta hand om varandra och ha en fin vår och sommar!

Pernilla H skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt en 1:a bostadsrätt.Har endast mött Sofia vid kontraktskrivning å min dotter stod för övriga kontakter. Upplevde henne tydlig, kunnig, hjälpsam och glad. Lägenheten blev snabbt och smidigt såld och Sofia gjorde allt som stod i hennes makt för att det skulle bli klart. Läs mer
    2020-04-15 Sofia S svarar Pernilla H
    Tack Pernilla för din rekommendation! Vad glad jag blir att få höra det!
    Ha det fint så hörs vi!

Jan-åke S skrev om Magnus Erikson Eklind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi sålde ett radus, Skarphagen, Norrköping, som Magnus ombesörjde, mycket bra bemötande.
    Vi hade inga förväntningar, däremot önskningar, och de införlivades.
    Tiden för försäljningen med Covid 19 gjorde allt lite oroligt.
    Magnus gjorde ett mycket bra jobb, och levde upp till våra önskningar. Läs mer
    2020-04-29 Magnus E svarar Jan-åke S
    Tack snälla för din rekommendation. Roligt att höra att ni är nöjda med min insats.

Clara H skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag har sålt min 1:a i Vilbergen och är jättenöjd med hur snabbt och effektivt det har gått. Har känt mig trygg med Sofia och hon har varit drivande. Min upplevelse av försäljningen har varit väldigt bra och det har gått mycket smidigare än vad jag trott. Det har också känt att jag kunnat prata och få råd av mäklaren vilket har känt tryggt. Läs mer
    2020-04-14 Sofia S svarar Clara H
    Tack Clara vad roligt att höra! Och tack för förtroendet att få hjälpa till med din försäljning!

Erika H skrev om My Lind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    När vi skulle sälja vår lägenhet var My vårt självklara val av mäklare. Hon är lugn, varm och ordningsam. Det är lätt att få tag på henne om man har frågor och hon återkopplar alltid enligt överenskommelse. När det är dags att sälja nästa gång vet vi redan att det är henne vi kommer ringa till. Läs mer
  • 2020-04-12

Gunnar L skrev om Jennifer Karlsson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vänlig, korrekt, snabb kunnig och effektiv. Läs mer
  • 2020-04-11

Elisabet L skrev om Jennifer Karlsson en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Lgnh Mässingen
    Bra kontakt, snabb uppdatering o svar på våra frågor Läs mer
    2020-04-16 Jennifer K svarar Elisabet L
    Tack! Hoppas ni ska trivas med ert extra boende och att ni får en fin sommar!
  • 2020-04-10

Elisabet L skrev om Fastighetsbyrån Norrköping
    Lgnh bfr Mässingen
    Bra bemötande, väl insatt i ärendet, bra uppföljning på våra frågor Läs mer
  • 2020-04-09

Anna Karin Aja S skrev om Magnus Erikson Eklind en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    I ”Coronatider” skulle radhuset i ett populärt bostadsområde säljas. Magnus hade ett proffsigt och personligt bemötande. Vi var öppna för hans tankar och idéer kring försäljningen, vad vi kunde förbättra och vad som var bra, och han läste oss bra och tipsades.ex.om målarfirma som vi sedan anlitade för köksluckor med ett fantastiskt resultat. Det kändes verkligen som att Magnus jobbade för att få en snabb men bra affär. Vi är mycket nöjda med resultat . Läs mer
    2020-04-29 Magnus E svarar Anna Karin Aja S
    Tack snälla för din rekommendation. Kul att det blev ett sånt lyft med köksluckorna :)
  • 2020-04-09

Raimo O skrev om Andreas Bielkhammar en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt våran villa.
    Andreas skötte försäljningen proffsigt och lämnade inga fantasisiffror och förväntningar i dessa tider!
    Vi är jättenöjda med slutresultatet.
    Andreas har en lång erfarenhet och vet vad han gör.
    Med vänlig hälsning Raimo Carlsson Läs mer
  • 2020-04-08

Jenny J skrev om Jack Härenwall en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jag och min sambo köpte ett hus och sålde vår tvåa i Eneby med hjälp av Jack. Han är en mäklare som inger förtroende, känns genuin och lugn. Vi har haft full tillit till Jack och känt oss trygga i våra bostadsaffärer. Fastighetsbyråns genomförande av budgivning har varit stressfri då den tar uppehåll under kvälls- och nattid, vilket är jätteskönt!
    Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Jack och Fastighetsbyrån! Läs mer
  • 2020-04-06

Svante H skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Väldigt bra bemötande och överträffade alla förväntningar. Läs mer
    2020-04-06 Sofia S svarar Svante H
    Tack Svante, vad roligt att höra! Hoppas du kommer att trivas i nya bostaden!
  • 2020-04-05

Emanuel Efraim I skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    En duktig mäklare man kan ha förtroende för. Hjälpsam och förmedlar det bästa för alla parter.
    // Mycket tacksam köpare. Läs mer
  • 2020-04-03

Linn R skrev om Jack Härenwall en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Jack har precis hjälpt mig att sälja min lägenhet i Vilbergen och jag är otroligt nöjd med hans insats! Jack är en väldigt ambitiös, lyhörd och trevlig mäklare som hela tiden strävar efter att göra mig som kund nöjd. Jag kände personligen att jag kunde nå honom dygnets alla timmar vilket var en väldigt stor trygghet för mig. Jag kommer definitivt att anlita Jack igen om det blir aktuellt med en husförsäljning! 😊 Läs mer
  • 2020-04-02

Bo S skrev om Sofia Stolth en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sofia var mycket bra och jag hoppas och tror att säljaren kände likadant. Hon var noggrann och fanns till hands även med sådant som jag kanske borde ta reda på själv. Det gäller också Fastighetsbyråns säljstöd. Jag kommer definitivt fråga Sofia när jag ska sälja om 5-6 år! Läs mer
    2020-04-02 Sofia S svarar Bo S
    Vad roligt att höra Bo, tack för dina fina ord! Hoppas du kommer att trivas bra i din nya lägenhet! Du är så välkommen att höra av dig om du behöver hjälp med försäljning i framtiden!
  • 2020-04-02

Britt Iris Elisabeth L skrev om Anton Prydz en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Anton har fixat allt Är trevlig Kan rekommendera honom Läs mer
  • 2020-03-28

Charlotte F skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt lägenhet och sålt hus.
    Jag tycker att Joakim har ett lugnt och positivt sätt. Han jobbar och hjälper till på det sätt jag har önskat, ser möjligheter och föreslår olika alternativ vilket gör att det känns väldigt tryggt och genomtänkt.
    Vi köpte under utgångs pris och sålde över vårt utgångs pris i Corona-tider så jag/vi är mycket nöjda med Joakims arbete. Läs mer
    2020-04-02 Joakim F svarar Charlotte F
    Stort tack för en mycket fin rekommendation Lotta. Jättekul att höra att ni är nöjda mer arbetet och insatsen. Det har varit riktigt roligt att få hjälpa till med försäljningen av ert fina hus och köpet av er nya bostad!
    Joakim F gillar detta
  • 2020-03-28

Peter F skrev om Joakim Fridsén en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har både sålt o köpt bostad med hjälp av Joakim, han har alltid varit tillgänglig och tillmötesgående.

Tillgänglighet och bemötande är viktigt för mig och där har Joakim levererat till 100% Läs mer
    2020-04-02 Joakim F svarar Peter F
    Tackar ödmjukast för din rekommendation Peter! Det har varit väldigt kul att få jobba ihop med er och uppskattar verkligen den kontakt vi haft under tiden. Ni kommer trivas suveränt i ert nya boende!
    Joakim F gillar detta
Magnus Erikson Eklind