Fastighetsbyrån Sandviken

HYTTGATAN 37, 811 31 Sandviken — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån Sandviken / Ockelbo!

Småstaden Sandviken har ett brett utbud av aktiviteter, det finns något för alla. Högbo Bruk bjuder på vacker miljö, det finns fina badstränder vid Storsjön och Kungsberget är nära för den som gillar att åka skidor. Vårt Sandviken kontor har 9 anställda och vi har förmedlat villor och fritidshus, kommersiella fastigheter och bostadsrätter i området sedan början på 1970-talet.

Den lilla orten Ockelbo har fått sitt namn på kartan som prins Daniels hemort, men här finns även vildmarksmuseum och Wij Trädgårdar. Vackert beläget vid Bysjön och med smidiga tågkommunikationer är Ockelbo en stadsnära plats i en levande jordbruksbygd.

Fastighetsbyrån står för affärsmässighet, personligt engagemang och har bra lokalkännedom på varje ort. Välkommen in till något av våra kontor för att ställa frågor eller diskutera bostad och boende i trakten!

Läs vad 1723 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sandviken

• 2020-11-23

Malin R skrev om Synnöve Jemt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt lägenheten.
    Alltid mött av glädje och förståelse av Synnöve!
    Vi är super nöjda med henne som mäklare! Läs mer
  • 2020-11-20

Max G skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Duktig och trevlig mäklare, har enbart köpt genom Sanne, men kommer framöver även låta henne få sälja min bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-11-20

Natalie S skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Har sålt hedbacken 5.
    Johanna bemötte oss väldigt bra. Vänligt, avslappnat och proffsigt.
    Jag hade inte några speciella förväntningar då detta är nytt för mig/oss. Hon var införstådd och förklarade hela processen bra och förståeligt. Läs mer
  • Patrik N

2020-11-18

Patrik N skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag köpte en fastighet i Ytterbyn som Isabelle förmedlade. Jag upplevde Isabelle som en lugn och trevlig person som även visade sig nogrann och väldigt sympatisk. Hon förde en öppen dialog och såg till att jag hade allt mitt på det torra innan nästa steg togs. Hon hörde även av sig när information från andra instanser bör ha kommit in, men inte hade det, för att underätta att vi fortfarande väntade svar. Allt detta var otroligt hjälpsamt och betryggande. Isabelle fixade även en bankkontakt åt mig, och när personkemin mellan mig och hen inte funkade, styrde hon upp så jag fick komma till en annan, mycket bättre matchning.
    Vid mitt förvärv av fastigheten hade jag också en försäljning utav en lägenhet, och kontakten mellan Isabelle och min mäklare (samma fastighetsbyrå) tyckte jag var suverän och dom var väl informerade vad som hände i respektive affär.
    Nu har jag med störst sannorlikhet hittat mitt drömhus och kommer inte vilja flytta, men om det blir att jag lär sälja kommer jag med största garanti använda mig av henne & fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-11-15

Moa Å skrev om Peter Thunell en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Fått hjälp att sälja en lägenhet och köpa en villa med hjälp av honom. Blev väldigt bra bemött och han förklarade hur allt skulle gå till och vad som var bra att tänka på. Kommer återkomma till honom vid ev framtida försäljning! Läs mer
  • 2020-11-12

Nina J skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    snabb återkoppling vänlig proffessionell Läs mer
  • 2020-11-07

Magnus L skrev om Emelie Larsson en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Emelie var genom hela processen engagerad och samtidigt skapade hon en trygghet och trovärdighet med sitt lugna sätt att hantera kundmöten. Jag är mer än nöjd över min lägenhetsförsäljning. Läs mer

Carin D skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpt ett fritidshus. Bemött med respekt och tålamod. Första husaffären vi gjort så vi var säkert lite mer frågvisa än mer vana men hon bemötte oss väldigt fint och tog sig tid att svara och hjälpa oss med det vi var osäkra på. En mycket kunnig och vänlig mäklare helt enkelt. Läs mer

Lars L skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Villa. Är supernöjd med Adam. Påläst,trevlig och tydlig! Läs mer

Simon E skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpte en villa i storvik.
    Jag blev väldigt bra bemött av Isabelle och det kändes som hon hade fått bra kontakt med säljaren, lika som med oss som köpare. Så affären gick jätte smidigt.
    Mina förväntningar var att få köpa huset och det gick ju suveränt.
    Jag skulle tipsa min släkt och vänner att köpa och sälja sin fastighet hos fastighetsbyrån alla dagar två gånger på en söndag. Ha det bra✌️ Läs mer
  • Patrik N

2020-11-04

Patrik N skrev om Emelie Larsson en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag sålde min fastighet på Hantverkarbacken och valde Emelie som mäklare, efter att träffat ett par mäklare från olika byråer.

Jag upplevde Emelie som en lugn och trevlig person som inte försökte linda negativa saker eller över sälja sig själv eller min lägenhet, vilket tilltalade mig då jag föredrar raka rör och ärlighet. Om det dök upp problem så tog hon tag i dom head on och fixade och informerade. Det hon sa att hon skulle fixa/kolla upp och höra av sig under t.ex dagen så gjorde hon det.

Samtidigt som min försäljning gjorde jag även ett förvärv av en fastighet och kontakten mellan Emelie och mäklaren (samma byrå) som sålde tyckte jag var bra, då båda var informerade om statusen i bägge processerna.

Jag är nöjd med henne som mäklare och har redan rekommenderat henne till en nära vän som ev. kommer sälja i framtiden. Läs mer

David N skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Snabba svar och mycket väl bemötande. Läs mer

Karin A skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Vi tycker att servicen var både proffsig, trevlig och utmärkt! Är mycket nöjda med affären och mäklaren!
    Västerfallet 28 i Mörtebo Läs mer

Rafid K skrev om Synnöve Jemt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Hej ! Synnöve är in riktigt trevlig och duktig mäklaren. Hon jätte fin bemötande och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-11-02

Ikhlas M skrev om Synnöve Jemt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi köpte parhus.
    Synnöve alltid trevlig, glad, professionell och har svar på våra frågor alltid och svarar snabbt.
    Hon är grym 🌟 Läs mer
  • 2020-11-02

Marcus D skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpte fritidshus enkelt och smidigt. Superfint bemötande. Ambitiös och korrekt, helt utan frågetecken. Kändes tryggt. Läs mer
  • 2020-10-31

Karin Ö skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi är mycket nöjda med Isabelle som stöttade oss genom hela försäljningsprocessen av vårt fritidshus från början till slut. Isabelle har koll, hon är lugn och pedagogisk och månar otroligt mycket om sin kund. Hon överträffade våra förväntningar med råge. Rekommenderar utan tvekan Isabelle Edlund som fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2020-10-31

Kent E skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Har sålt fritidsbostad.
    Bemötande av mäklaren var positivt proffsigt och trevligt.
    Förväntningarna var ett bra bud och att det framför allt
    var rätt köpare som man kunde sälja till med tanke på den goda grannsämjan vi har haft på området så man kan gå rakryggad
    därifrån. Läs mer
  • Ikhlas M

2020-10-30

Ikhlas M skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Världens bästa mäklaren 🌸 alltid trevligt och fint bemötande 🌸 väldigt professionellt 👌
    Jag rekommenderar henne till alla mina vänner 💐

Vi såld lägenhet och köpt ett radhus 🏡 Läs mer
  • 2020-10-30

Rafid K skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Hej ! Sanne Jäderberg Är väldigt duktig och hjälpsam och Hakon har jätte fin bemötande. Hon är bäst. Hälsning, Rafid Läs mer
  • 2020-10-29

Anna Margareta H skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Emma fick uppdraget att sälja en villa. Jag hade inga större förväntningar. Tänkte mer i banorna att det är Emma som kan och vet hur det går till. Min upplevelse av Emma är att hon är påläst, tillmötesgående och trevlig.

Kan utan problem rekommendera andra att nyttja Emmas kompetens. Läs mer
  • 2020-10-28

Erik F skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Johanna var mäklare vid köpet av bostaden och var super nöjd med henne då. Därför var valet enkelt när bostaden skulle säljas. Hon gjorde ingen besviken och var närvarande genom hela processen och även efter. Vid frågor från vänner och bekanta om husförsäljning rekommenderar jag dem att kontakta henne då jag vet att hon alltid gör ett 100% arbete. Förväntningen hon gav oss vid kontraktsskrivning innan försäljningen påbörjades, uppfylldes med råge! Mycket nöjd! Läs mer
  • JOAKIM J

2020-10-27

JOAKIM J skrev om Fastighetsbyrån Sandviken
    Totalt värdelösa på att informera köpare om viktiga saker värme och vatten tex. Som inte är på/gammalt/inte använt på länge/ skall bytas. Spec. När det kan kosta100000 och uppåt.!! Och dessutom åker långt.! ELLER när det är sålt utan info. Och innan visning.! Trots att Inga bud mottogs innan.! Riktigt oseriöst ..!!
    Det gäller flera på olika orter. Läs mer
  • 2020-10-25

Simon A skrev om Peter Thunell en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Min uppfattning var att Peter gjorde det lilla extra som krävdes för att hitta en ny bostad åt oss.
    Vi tog kontakt med Peter tidigt på året för att värdera vår lägenhet då vi jagade större. Det tog tid att hitta något nytt. Efter några månader kom Peter och erbjöd oss en förhandstitt på en villa som föll oss i smaken. I samma veva så fick han även fram en intressant för vår lägenhet som även den såldes innan visning. Jag är enormt glad och tacksam för yrkesskickliga människor som Peter. Om jag någonsin säljer eller köper bostad igen så har jag ett förstahandsval! Läs mer

Lena E skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Johanna har gjort ett utomordentligt gott arbete! Hon har ett mycket behagligt sätt och hon har varit så skicklig och proffsig under resans gång, snabb och effektiv, den absolut bästa erfarenhet jag någonsin haft av en mäklare, och jag har haft med många att göra! Tack för ett jättefint bemötande! Lena Eneström Läs mer

Carl Gustaf H skrev om Synnöve Jemt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt en Bostadsrätts lägenhet. Synneöve Jemt har hålt oss uppdaterad under hela processen.
    Min fru och jag är mycket nöjd med Synneöve som person samt att affären kom till ett acceptabelt avslut. Läs mer
    Synnöve J gillar detta

Kerstin S skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Snabb och proffesionellt genomförd försäljning. Läs mer

Angelica J skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Organiserad och snabb på att svara på frågor.

Mycket bra mäklare! Läs mer
  • 2020-10-14

Adam P skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag köpte en bostadsrätt som Nicklas var mäklare för, allt gick snabbt och smidigt, lätt att prata med, svarade alltid i telefonen om ev frågor, solklar om allt som skulle hända. Läs mer
  • 2020-10-11

Kjell H skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt villa! Trevligt och proffsigt bemötande, duktig att hålla oss informerad, levde väl upp till våra förväntningar. Mycket bra utfört arbete. Läs mer
  • 2020-10-11

Marie H skrev om Synnöve Jemt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt en tvårumslägenhet med hjälp av Synöve Jemth.En mycket skicklig mäklare. Bara positiva omdömen om hennes insatts. Rekommenderas. Läs mer
    Synnöve J gillar detta
  • Nina K

2020-10-09

Nina K skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Vi är väldigt nöjda med vårt köp av fritidshus via Sara. Sara är en professionell mäklare som lyckats bra med sitt uppdrag, har ett bra bemötande, kan sin sak, har skinn på näsan, återkopplar snabbt, och hon är en trevlig person som inger en trygghet och har vårt fulla förtroende i framtiden. Läs mer
  • 2020-10-08

Andreas N skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt en fastighet på Aspgatan 7 i Sandviken.

Bra bemötande och smidig att ha och göra med. Nådde dit jag ville med försäljningen och hittils har det gått enligt plan. Läs mer
  • 2020-10-07

Adam S skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi köpte hus och vi är veldigt Nöjda med Isabella Edlund bemötande👍 Läs mer
  • 2020-10-06

Yvonne S skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt radhus och köpt en lägenhet.
    Radhuset var med på budgivning, helt ok.
    Lägenheten tog jag själv kontakt med säljaren. Själva försäljningen gick sedan genom Nicklas. Han har varit mycket trevlig och engagerad i affären. Läs mer
  • 2020-10-06

Tommi K skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Trygg, lättsam och professionell. Läs mer
  • 2020-10-05

Niklas B skrev om Peter Thunell en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Allt funkat utmärkt från första träff till planeringen och utläggningen på kommande mäklarbyråns sida med infon var perfekt och höll en välinformerad. Uppföljningen efter affären har också varit bra Läs mer
  • 2020-10-05

Christopher L skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Köpt en villa, smidig affär där Sara var väldigt duktig och sakkunnig, lätt att få tag på vid frågor och snabba svar. Engagerad och trevlig :) Läs mer
  • 2020-10-03

Stefan Harry E skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sara har varit vår kontakt både när det gäller vårt nyköpta hus och vårt före detta hus.
    Sara är mycket trevlig , serviceminded. Och proffsig över all förväntan.
    Vi är super nöjda Läs mer
  • 2020-10-02

Eric L skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålde en 1:a i Sandviken med Sanne . Jag upplevde en väldigt dålig återkoppling och engagemang från mäklarens sida. Svår att få tag i . Kändes inte som hon gjorde sitt yttersta för mitt bästa som säljare. Läs mer
    2020-10-02 Sanne J svarar Eric L
    Hejsan Eric, vad tråkigt att din upplevelse var så. Hoppas det känns okej efter tillträdet och hör gärna av dig annars med frågor eller funderingar.
  • 2020-10-02

Kari J skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Vi köpte tomt i Ockelbo Gammelfäbodarna. Läs mer
  • 2020-10-01

Morgan V skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Jag sålde ett torp i skogen.
    Fick kontakt med Sara. Första bemötande mycket positivt. En väldigt trevlig, human och kunnig mäklare. Absolut i särklass, gällande personbemötande.

Lätt att få tag i. Svarar på frågor omgående. Kundservice på väldigt hög nivå. Proffsigt utförande av säljannons. Snabba ryck, det betyder att det händer saker. Uppnår snabb resultat, till kundens fördel.

Sammanfattningsvis en väldigt duktig mäklare.
    Lättsam och glad människa. Som alltid har lätt till skratt, och glimten i ögat. Läs mer
  • 2020-09-21

Rigmor E skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Har köpt ett sommarhus utanför Storvik.
    Johanna ordnade en särskild visning för oss. Vi blev mycket bra bemötta. Johanna är mycket proffsig och trevlig. En sv de bästa mäklarna jag träffat. Läs mer
  • 2020-09-20

Rimoun S skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag köpte ett hus i Storvik, och Nicklas var min mäklare som hjälpte till att jag klarar mig o hantera processen och gav mig några tips om hur man gör.

Han var snäll och ärlig. Läs mer
  • 2020-09-20

Tommy E skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpt fritidshus.
    Bra kundbemötande, proffsig genom hela hanteringen. Kundorienterad, ordnade en extra visning för oss på en Lördag eftersom vi inte kunde vara med på ordinarie visningar Läs mer
  • 2020-09-18

Anna S skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jättetrevlig och hjälpsam, lätt att ha kontakt med. Läs mer
  • 2020-09-14

Carina J skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt fritidshus
    Bra bemötande
    Emma levde upp till mina förväntningar
    Emma är en bra mäklare Läs mer
  • 2020-09-12

Linn S skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Engagerad och trevlig! Försäljningen gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-09-10

Brita Elin Johanna W skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Seriös, kunnig och tillmötesgående. Det var en tuff sits att sälja under Corona men det löste sig till slut. Emma var behjälplig under processen. Läs mer
  • Lena S

2020-09-09

Lena S skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sara har hjälpt oss med försäljningen av vårt hus.
    Hon är kunnig, hjälpsam och mycket bra att ha att göra med. Vi är jättenöjda. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte