Fastighetsbyrån Sandviken

HYTTGATAN 37, 811 31 Sandviken — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån Sandviken / Ockelbo!

Småstaden Sandviken har ett brett utbud av aktiviteter, det finns något för alla. Högbo Bruk bjuder på vacker miljö, det finns fina badstränder vid Storsjön och Kungsberget är nära för den som gillar att åka skidor. Vårt Sandviken kontor har 9 anställda och vi har förmedlat villor och fritidshus, kommersiella fastigheter och bostadsrätter i området sedan början på 1970-talet.

Den lilla orten Ockelbo har fått sitt namn på kartan som prins Daniels hemort, men här finns även vildmarksmuseum och Wij Trädgårdar. Vackert beläget vid Bysjön och med smidiga tågkommunikationer är Ockelbo en stadsnära plats i en levande jordbruksbygd.

Fastighetsbyrån står för affärsmässighet, personligt engagemang och har bra lokalkännedom på varje ort. Välkommen in till något av våra kontor för att ställa frågor eller diskutera bostad och boende i trakten!

Läs vad 1428 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sandviken

• 2019-10-14

Rose-Marie B skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Har sålt en bostadsrätt.Man har ju inte kontakt med mäklare så ofta. Så man känner sig lite bortkommen. Men med Nicklas kändes det bra. Man kunde känna sig bortkommen men det gjorde inget. Läs mer
  • 2019-10-13

Kevin P skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålde en bostadsrätt, Nicklas levererade service av rang och har gjort det genom hela processen. Proffsigt, enkelt och smidigt är min sammanfattning. Läs mer
  • 2019-10-11

Sandra J skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålde min bostad för 625 000kr mer än utgångspriset. Vi är mycket nöjd med vår mäklare, Sanne. Glad & trevlig. Har absolut inget att klaga på.. Läs mer
  • 2019-10-11

Matilda J skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Johanna hjälpte oss med köpet av vår nya villa och försäljningen av vårt dåvarande hus. Har känts tryggt med henne hela vägen, både som köpare och som säljare.
    Snabb återkoppling och vi kände att hon hade ett genuint intresse för att hjälpa oss med en lyckad försäljning. Läs mer
  • 2019-10-09

Mats M skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köp av sommarhus
    Vänligt trevligt bemötande
    Förväntningar mot ovan vilka infriades

Professionellt saklig genomgång med inga frågetecken, tvärtom Läs mer
  • Mikael S

2019-10-09

Mikael S skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Otroligt proffsigt och samtidigt trevligt bemötande. Kan sin sak och är tydlig. Läs mer

Birgitta D skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt ett hus med hjälp av Sara Molin .Huset var ute ”på gång ” , men blev sålt innan det kom ut ”på riktigt” Sara har informerat mig hela tiden via sms eller på telefon . Skött det på ett trevligt och förtroendeingivande sätt och jag är nöjd !! Läs mer

Per T skrev om Sara Molin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vänlig och trevlig, lätt att få tag på Läs mer

Gholamreza P skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag har köpt en fastighet på hemnet. Hon var utmärkt. Hon hjälpte mig mycket och tidiga information om bostaden gav hon mig. Läs mer
  • 2019-10-05

Anne Maria J skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt vår villa. Utmärkt bemötande och hanterande av vår mäklare. Läs mer
  • 2019-10-05

Pirkko E skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag har sålt en sommarstuga. Mäklaren gjorde ett bra jobb.

Jag är helt nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-10-04

Inger S skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Gamla högbov 5

Proffessionellt bemötande med återkopplingar löpande. Glatt och trevligt sätt. Bra lyhördhet, svarar sakligt på frågor. Ger goda tips och råd!

Anlitar henne gärna alla dagar i veckan och kan definitivt rekommenderas Läs mer
  • 2019-10-04

Pär O skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Isabelle och hon har gjort ett otroligt bra jobb.
    Hon har varit enormt tillmötesgående och hjälpsam hennes engagemang och tålamod har vart grymt bra jag kan verkligen rekommendera henne till andra säljare eller köpare Läs mer

Leif V skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpt en bostad (Båtstavägen 10) av Adam.
    Mycket bra bemötande. Trevlig och höll vad han lovade. Bra information vid både budgivning och kontraktsskrivning och köp. Svarade snabbt och bra via ex sms vid kommunikation. Läs mer

Rasmus H skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Grym kille det där, Adam vet precis vad han gör
    O har stenkoll på läget, grymt bemötande 👌🏻 Läs mer

Marja E skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Proffsig,trevlig,sympatisk.kunde sin sak. Läs mer
  • 2019-10-02

Kristian Å skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpte en bostadsrättslägenhet. Var lite rörigt i början när Nicklas var på semester. Men när Nicklas var tillbaka från semestern har det varit klockrent! Läs mer
  • 2019-10-01

Ingrid S skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt en lägenhet. Blev vänligt bemött och fick bra kontakt med Sanne. Fick fortlöpande information och försäljning gick över förväntan. Läs mer
  • 2019-09-30

Ingalill A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Ett gammalt fritidshus. ( inte lättaste säljobjektet tänkte vi. )
    På ett kunnigt och sakligt sätt informerade om vad som gällde arvoden visningar mm.
    Att få huset sålt. Att skyltar ,sattes upp,foton kom ut visningar hur det gick under tiden.
    Fått löpande info. Många visningar gjorts. Huset sålt till slut. Bra info nu när allt ska skrivas osv. Känner oss nöjda ,trygga Läs mer
  • 2019-09-30

Jonas S skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Snabb på svar om allt jag frågat, smidig på avtal och punkt och pricka. Läs mer
  • 2019-09-29

Susanna J skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Hon var trevlig. Kändes lugnt och avslappnat när vi skulle läsa/ skriva på alla papper. Frågade ngr gånger om det var ngt mer vi funderade på. Informerade mig och gav ett telefonnummer till en person som jag kunde ringa till utifrån en fundering jag hade.
    Bjöd på kaffe 😊 Läs mer
  • 2019-09-28

Karin A skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag har köpt ett fritidshus och Isabelle har verkligen skött sitt uppdrag som mäklare helt perfekt! Hon har varit tillgänglig och alltid återkopplat snabbt. Hon har hela tiden fört säljarens talan på ett bra sätt, men ändå bemött mig som köpare mycket bra.
    Jag är supernöjd med hela affären! Smidigt och professionellt skött! Läs mer
  • 2019-09-26

Linda E skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sanne jäderberg gav mig en fantastisk service från det att hon värderade lägenheten tills dess papperna var påskrivna av köparna . Allt var enkelt och jag känner mig supernöjd över att anlitat Sanne, då jag från början inte tänkt anlita en mäklare. Men det är jag så nöjd med idag. Kan verkligen rekommendera henne . Tack för grym service Läs mer
  • Nicklas L

2019-09-23

Nicklas L skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Mäklaren Nicklas hjälpte oss att sälja vårt hus. Vi visste från första stund att han var rätt person för uppdraget. Allting gick mycket smidigt och vi kände oss trygga genom hela processen.

Vår förhoppning var att så problemfritt som möjligt och utan alltför mycket insatts eller funderingar från vår sida få sälja vårt hus i rätt tid till rätt pris. Mäklaren infriade verkligen alla förväntningar och ordnade affären mycket bra för oss.

Vi ger honom verkligen toppbetyg. Läs mer
  • 2019-09-17

Marcus J skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har länge letat efter hus och varit på många visningar med Nicklas, så vi kände oss trygga med att ha nicklas som mäklare när vi äntligen hittade ett hus och det blev dags att sälja vår bostadsrätt. Vi hade såklart höga förväntningar vilket nicklas verkligen levde upp till genom att vara tydlig, tillgänglig och professionell. Vill man ha en lyckad bostadsförsäljning med både nöjda köpare och säljare är Nicklas mäklaren man ska välja. Vill man dessutom få ut mest i området där du bor, finns det inget att tveka på. Vi är helnöjd. Läs mer
  • 2019-09-16

Johnny F skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Sålt ett hus i åshammar. Blev bra bemött och han förklarade allt väldigt bra. Läs mer
  • 2019-09-16

Levente K skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Bought a summerhouse at Åmot. Great experience all an all, fast and professional service with a smile. Thanks Mattias! :) Läs mer
  • 2019-09-15

Ida J skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    När vi sålde vår lägenhet upplevde jag att Nicklas var mycket professionell i bemötandet mot både oss som säljare och våra köpare. Allt gick snabbt och smidigt. Supertrevlig mäklare som vi vid eventuellt behov i framtiden kontaktar igen. Läs mer
  • 2019-09-14

Hans Erik G skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Neutral mäklare.
    Vi hade gärna sett mer och snabbare feedback under försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2019-09-14

David A skrev om Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt en fastighet och mäklaren var osäker på allt, alla frågor man hade var hen tvungen att fråga sina kollegor om..

Inte alls nöjd med den mäklaren Läs mer
  • Janet R

2019-09-14

Janet R skrev om Fastighetsbyrån Sandviken
    Sara hjälpte oss sälja vårt stora hus på ett utmärkt sätt. Hon gjorde ett jättefint prospekt med bra beskrivning. Hon kändes mycket proffesionell i sin yrkesutövning.

Högt förtroende för henne. Läs mer
  • 2019-09-12

Hans A skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Mattias hjälpte oss att hitta ett fritidshus som motsvarade alla våra förväntningar. På ett professionellt och lyhört sätt stöttade han oss i processen, från visning och budgivning till kontraktskrivningen. Han såg också till att själva affären och andra praktikaliteter runt detta blev så smidiga som möjligt. Efter en mindre lyckad kontakt med en annan mäklare från Fastighetsbyrån hade vi inga större förväntningar innan vi träffade Mattias. Mattias överraskade oss dock mycket positivt, så sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda med Mattias! Läs mer
  • 2019-09-11

Johan L skrev om Johanna Berggren en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt villa i Sandviken. Johanna har ett bra och inkännande bemötande. Mina förväntningar var hjälp att ta mig igenom en process som var svår för mig. Hon hjälpte mig med att ta hand om allt det praktiska med försäljning och arbetade med att få till en framgångsrik marknadsföring. Läs mer
  • 2019-09-09

Matilda Ö skrev om Sanne Jäderberg en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag har köpt en lägenhet. Eftersom det var första gången jag haft kontakt med en mäklare i köpsyfte var mina förväntningar att hn skulle vara en typisk försäljare som bara är ute efter att sälja lägenheten för så mycket pengar som möjligt. Jag blev då förvånad när jag inte alls kände dom vibbarna. Mäklaren kändes genuin och förstående, jag fick bra och tydlig information om allt. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-09-09

Emma B skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålt en tvåan. Jag blev otrolig bra bemött av Nicklas som lyssnade på det jag ville säga. Svarade på alla frågor jag hade samt meddelade mig vilka ändringar som blivit och vad planerna framåt var.

Han får helt klart 10 av 10. Läs mer
  • 2019-09-08

Kent Ö skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpte en bostad via Adam och det gick väldigt smidigt och bra. Adam har ett väldigt bra och positivt förhållningssätt, samt trevligt bemötande. Det var lätt att få kontakt med Adam vid eventuella spörsmål.

Har köpt bostad via samma fastighetsförmedling tidigare (dock en annan kommun/avdelning) och hade tyvärr en sämre erfarenhet av den mäklaren som kändes väldigt oengagerad och hade ett mindre bra förhållningssätt. Detta skapade en viss tveksamhet till Fastighetsbyrån som företag, men Adam har nu tagit bort den tveksamheten. Läs mer
  • 2019-09-07

Ulla L skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    vi har sålt villan i Hillsta som vi bott i 38 år. Vi tycker att Adam var engagerad och positivt inställd att få sälja huset.det var en bra beskrivning på huset och dess läge.försäljningen gick snabbare
    än vi trodde vilket vi uppskattar eftersom vi redan hade en lägenhet att flytta till.Vi är nöjda med försäljningen och Adam Läs mer
  • 2019-09-05

Daniel H skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Har sålt en två på 55kvm på Hyttgatan i Sandviken, en affär som gick väldigt smidigt med hjälp av Nicklas. Fick ett mycket trevligt bemötande från start. Niklas har varit mycket behjälplig under resans gång och jag har bara fått positiva intryck.

Min åsikt är att Niklas har tagit hand om detta på ett alldeles utmärkt vis och ska ha mången tack och en eloge för ett väl utfört arbete.

Shout out till Sanne Jäderberg som även hon varit involverad till och från, tack så mycket!

Mvh Daniel "Snart-Gävlebo" Hemgren Läs mer
  • 2019-09-04

Ingolf K skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Glad diplomatisk hjälpsam kunnig tålmodig Läs mer
  • 2019-09-02

Hans I skrev om Fastighetsbyrån Sandviken
    Har tittat på små övernattningslägenheter i denna stad. Trevliga tjejer som förmedlar lägenheter men tyvärr med en och annan felaktig uppgift. Exempelvis vad en liknande grannlägenhet nyligen sålts för på Hyttgatan. Där kom uppgift om för högt pris, vilket var enkelt att kontrollera med föreningen. Viss märklighet hos ung ivrig villaförsäljare. Här har jag nekats köp trots att jag lagt högsta bud, i järbo Sandviken. Påståendet att säljaren ville sälja till en barnfamilj verifierades senare inte av säljaren. Det går inte att utesluta partisk selektion ur spekulantskaran. Grunden till detta är dock oklar. Där kommer jag inte delta i fler budgivningar. Jag sökte hus i Järbo för min sjuka gamla mors skull som bor på äldreboendet där. Mäklaren har knappast klargjort detta för säljaren som visade sig bo på samma boende. Åldriga husägare kan lätt förledas av mäklare. Är mäklaren vän/bekant med någon av spekulanterna kommer det hela sannolikt att "vridas till" och vissa budgivare plockas bort med falska förevändningar till både säljaren och budgivaren. Enda positiva verkar vara att den aktuelle mäklaren. winestedt, har "omplacerats" till bara lägenheter. absolut nödvändigt då han också presterat helt galna värderingar/utgångspriser på vissa villor. Upp till 80% fel. Generellt är Fastighetsbyrån sämre och hör till de dyrare. Läs mer
  • 2019-09-02

Tomas N skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har både köpt och sålt villa genom Adam.
    Proffsig med ett trevligt och kunnigt bemötande.
    Vi är väldigt nöjda med hans insats vid vår första husförsäljning.
    Han är duktig på att både få köpare och säljare trygg i affären. Läs mer
  • 2019-09-01

Nina R skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Kompetent, hög service och, gott bemötande, trevlig.
    Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-09-01

Ann-Kristin H skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har kommunicerat med Niklas att vi tycker att återkopplingen kunde ha varit bättre. Att marknaden inte var den Niklas trodde från början är svårt att påverka som mäklare.Vi har haft en seg resa till försäljning. Läs mer
  • 2019-08-28

Ghazwan A skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Vi har köpt ett hus , mäklare var jätte duktigt och engagerat på sitt jobb . Läs mer
  • 2019-08-26

Stig Bertil A skrev om Emma Hedin en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Professionell i bemötande och kunnighet. Läs mer
  • 2019-08-26

Jenny E skrev om Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Ockelbo
    Trevligt bemötande från början till slut, ett ärligt och trovärdigt intryck och en vilja att både köpare och säljare är nöjda. Läs mer
  • 2019-08-23

Lena H skrev om Adam Hultman en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Jag har sålt mitt hus i Österfärnebo med hjälp av Adam Hultman.
    Mycket bra mött av mäklaren och ett mycket proffsigt hanterande av allt som ska ordnas.
    Jag har bara bra saker att säga!
    Mycket nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-08-21

Anders H skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    En mycket trevlig och hjälpsam mäklare. Läs mer
  • 2019-08-20

Marika Backman U skrev om Isabelle Edlund en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Köpte sommarstuga på ö - dödsbo där ägaren inte visste så mycket - inte heller mäklaren vilket var helt förståeligt. Med tanke på omständigheterna så skötte Isabelle sitt jobb med bravur - trevlig, lättsam och saklig ! Som kund kände man sig förstådd och trygg - återkommer mer än gärna till Fastighetsbyrån i Sandviken! Läs mer
  • 2019-08-20

Christina N skrev om Nicklas Winestedt en del av Fastighetsbyrån Sandviken
    Sålde hus med hjälp av Nicklas W. , vilket han gjorde till belåtenhet. Mycket trevlig och var oss behjälplig med våra funderingar.
    Kan verkligen rekommendera honom. Läs mer

HYTTGATAN 37, 811 31 Sandviken