Alla kategorier Mäklare Örebro Örebro Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Örebro

Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 838 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

• 2019-03-19

Gunilla S skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en bostadsrätt i Solhaga,Örebro.
    Lee bemötte seriöst men var ändå lite personlig.Positivt.
    Förväntningarna var naturligtvis stora att få lägenheten såld,under hela processen fick jag information om hur det fortlöpte av Lee men hade också stor nytta av Säljcoachen.En tät kontakt när försäljningen gick in i slutskedet ingav trygghet.
    Det var mycket lätt att samarbeta med Lee över huvud taget! Läs mer
  • 2019-03-13

Nils Ingvar S skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt villa. Mycket nöjda med Mikael Rantala. Läs mer
  • 2019-03-12

Katarina G skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevligt bemötande, snabb återkoppling och bra service! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-11

Anna J skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en villa och fick ett bra bemötande. Vi fick ett bra stöd vid försäljningen och goda råd. Läs mer
  • 2019-03-11

Anna-Karin L skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Ett stort tack till dig Lee och ditt säljteam. Ni har tagit hand om mig och försäljningen på bästa sätt, jag hade aldrig trott att det var så enkelt att sälja.
    Jag rekommenderar Lee och Fasighetsbyrån varmt. Läs mer
  • 2019-03-06

Josefine B skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt radhus.

Var i kontakt med mäklaren efter visningen och meddelande intresse samt bad honom kontakta oss om några bud kom in för att vi var intresserade. Mäklaren ringde en gång på kvällen utan att lämna meddelande och bestämde sedan signering med en annan köpare när vi inte svarade. När vi väl fick tag på honom la vi bud och fick köpa bostaden. Jag upplevde det som oprofessionellt att inte vänta in oss eller åtminstone göra ett ordentligt försök att få tag på oss (ringde bara en av oss trots att han hade bådas nummer). Läs mer
  • 2019-03-03

Jan Patrik B skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mikael har skött försäljningen av vårt hus
    Det blev en effektiv och förvånansvärd snabb process. Drygt två veckor efter första kontakt var huset sålt

Mikael har ett stort driv och samarbetet har fungerat bra Läs mer
    2019-03-09 Mikael Rantala svarar Jan Patrik B
    Tack Patrik för dom fina orden, har vart ett nöje att jobba med dig. Trevlig helg!
  • 2019-03-03

Sarah K skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte vår första lägenhet av Beatrice. Det kändes tryggt och bra. Läs mer
  • 2019-03-02

Håkan H skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en bostadsrätt, blev bemött på ett bra sätt känner varandra sen tidigare, mäklaren levde upp till dom förväntningar vi hade var lite svår att nå ibland. Läs mer
  • 2019-03-01

Johan K skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Enkel och lätt att göra med, inga konstigheter 👍 Läs mer
    2019-03-09 Mikael Rantala svarar Johan K
    Tack för rekommendationen Johan! Vi ses snart i Odensbacken!
  • 2019-02-27

Tomas K skrev om Lars Pettersson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har köpt en villa genom Lars och har god erfarenhet av honom sedan tidigare affär.
    Han är kunnig, lugn och trygg i sitt sätt att vara. Läs mer
  • 2019-02-25

Birgit R skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt vår villa. Proffsigt och kunnigt bemött.
    Hade i princip inga förväntningar och mäklaren förklarade bra hur försäljningen skulle gå till och vad hon skulle göra och vilka uppgifter vi skulle lämna till henne.

Det blev en positiv upplevelse att sälja huset där vi bott i femtio år. Läs mer
    Kristin F gillar detta
  • 2019-02-20

Erika E skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Kristin uppfyllde alla mina förväntningar! Läs mer
    Kristin F gillar detta
  • 2019-02-19

Lee L skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Stort ansvar för min affär tog Lee jag är så nöjd Läs mer
  • 2019-02-18

Carl-Philip G skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Rak, tydlig och riktigt trevlig. Fortsätt så! Läs mer
  • 2019-02-18

Mats P skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra proffesionellt bemötande, rekommenderas Läs mer
  • 2019-02-16

Joakim Ö skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt ett parhus.Yvonne hade ett proffsig bemötande hela tiden och gav ej upp fast det gick lite trögt att sälja. Läs mer
    2019-03-18 Yvonne K svarar Joakim Ö
    Hej Joakim! Tack för dina fina ord och det var trögt i december men det släppte sen i januari. Nu får ni lycka till med ert nya hus som ni också köpte av mig:)
  • 2019-02-15

Pär W skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Min far har sålt en villa. Vi valde mellan tre olika mäklarföretag, där valet slutligen blev Fastighetsbyrån. Enkel spontan och rätt fram. Löften i form av överenskomna datum hölls. Vi min far och min bror är mycket nöjda. Läs mer
    2019-02-15 Yvonne K svarar Pär W
    Tack så mycket för de fina orden!
    Det har varit mycket trevligt att få hjälpa er med försäljningen och kändes som vi klickade och drog åt samma håll:)
  • 2019-02-15

Eva-Lill J skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde en bostadsrättslägenhet på Kyrkvärdsvägen i Örebro och vi blev väldigt bra bemött av mäklaren. Vi blev nöjda med vad vi fick för lägenheten Läs mer
  • 2019-02-14

Elma I skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en liten bostadsrätt. En professionell och trevlig person med bra tips inför försäljningen.
    Sammanfattningsvis en mycket trevlig och kunnig person , uppfyllde våra förväntningar. / Elmas son Raimo. Läs mer
    2019-02-14 Lee L svarar Elma I
    Tack snälla du, allt roligt att arbeta med så trevliga säljare som dig.
  • Greta A

2019-02-14

Greta A skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt sommarstuga m tomt. Mikael är en mycket bra och trevlig säljare! Han ger ett seriöst och kompetent intryck. Man fattar tycke för honom direkt. Han kommer in som en frisk fläkt och skapar ett omedelbart förtroende.jag är nöjd med hans resultat i vårt ärende. Läs mer
    2019-02-14 Mikael Rantala svarar Greta A
    Tack så jättemycket för dom fina orden, ha en fortsatt fin dag Greta!
  • 2019-02-13

Isa J skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Var tillgänglig och proffsig under hela min köpprocess. Kommer anlita henne framöver för mina fastighersaffärer. Läs mer
  • Irène K

2019-02-13

Irène K skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mikael Rantala har sålt mitt hus och han har lagt ner mycket med energi för att jag skulle bli nöjd. Han har informerat mig fortlöpande om hur intresset var och hur många som kom på visningarna. Då jag inte har erfarenhet av husförsäljning, sedan tidigare, så tycker jag att Mikael har skött det hela utmärkt. Han uppträdde hela tiden med glatt humör så jag rekommenderar honom tilt fortsatt arbete som mäklare.
    MVH Iréne Kluge Läs mer
    2019-02-14 Mikael Rantala svarar Irène K
    Hej Irene!
    Tack så mycket för det fina omdömet. Hoppas att du får en fortsatt fin dag så ses vi snart!

Niklas S skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde vår villa.

Jag tycker att Mikael är en väldigt trevlig och positiv mäklare.
    Dock så har kommunikationen varit lite sisådär, har fått frågat om info några gånger som jag tycker ska ligga i hans intresse att meddela utan frågan.

Det bokades in en förhandsvisning för ett antal familjer som Mikael på väldigt kort varsel inte kunde närvara på, där fick vi själva agera mäklare och visa runt familjerna.
    Känndes inte riktigt bra då varken jag eller min fru sålt en fastighet innan och inte vet vad som "får och in får" sägas.

Men allt som allt är vi nöjda med resultatet och som tidigare sagt så är Mikael alltid trevlig när man ringer eller pratar med honom på något sätt. Läs mer

Jessica Linnea S skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde ett hus i Latorp. Allt har gått jätte bra men tyckte ändå att kommunikationen varit dålig.

Fick visa bostaden själv utan att fått nått för de inga avdrag på arvodet.

Vi blev bemötta bra.

Våra förväntningar var att få huset sålt och de fick vi. Så vi är glada. Läs mer

Tobias V skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi är överlag nöjda med Mikaels engagemang, driv och tillgänglighet. Sen blev slutpriset kanske inte riktigt i paritet med våra förhoppningar, och heller inte i paritet med Mikaels värdering. I ärlighetens namn prioriterade vi dock en smidig affär framför maximalt försäljningspris. Läs mer
    2019-02-12 Mikael Rantala svarar Tobias V
    Tack för recensionen, hoppas ert nya hus blir kalas! Ses snart!
  • 2019-02-11

Jonas J skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bara bra tillmötesgående och trevlig Läs mer
  • 2019-02-06

Frida S skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt Sörbyallen 5B
    Bra personligt bemötande, lätt att få kontakt med, känns pålitlig! Läs mer
  • Peter B

2019-02-06

Peter B skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra service, bemötande samt alla dokument i ordning inför köp av bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-02-06

Åsa E skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt ett radhus och det gick jättesnabbt och smidigt. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-02-05

Helen H skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har köpt ett hus.
    Hon bemötte oss mycket bra och vi fick en extra visning vilket gjorde att vi kunde buda på huset!
    Allt kändes bra!! Läs mer
  • Markus P

2019-01-28

Markus P skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har precis köpt min första bostadsrätt, en trea på 72 kvadrat. Eftersom det var mitt första bostadsköp så hade jag inte så mycket att jämföra med, men allting sköttes helt perfekt av Beatrice, har verkligen ingenting att anmärka på. Alltid tillgänglig, svarade snabbt och bra på alla frågor jag hade om allting, fick en extra visning m.m, m.m. Toppklass, rekommenderar Beatrice starkt! Läs mer
  • 2019-01-25

Ola Henrik G skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mikael har med ett högt driv och inspirerande sett genomfört vår husaffär han visar på mycket god känsla för kundbemötande, både för säljare och köpare.Mikael har alltid svarat snabbt på alla frågor vi haft vilket vi uppskattat.Vi kan varmt rekommendera Mikael till alla vår vänner och bekanta. Läs mer
    2019-01-31 Mikael Rantala svarar Ola Henrik G
    Tack Henrik och Maria ⭐️🏡 var kul att jobba med er, nu fortsätter vi tomtletande🏆
  • 2019-01-22

Stefan N skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa.

Mycket lugn & trevlig.

Förväntningarna uppfylldes inte riktigt men det var inte Davids fel. Läs mer
  • 2019-01-21

Patrik H skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Thomas var väldigt lätt att ha och göra med samt pålitlig under köpet av min bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-01-20

Jens W skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt vårt villa. Vi har mblivit bemötta av en hungrig mäklare.
    Sammanfattningsvis har vår försäljning gått snabbt och vi är nöjda. Läs mer
    2019-01-31 Mikael Rantala svarar Jens W
    Tack Jens och Linda⭐️🏡 nu forsätter vi leta i sörby 🏆
  • 2019-01-20

Cimmie W skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra återkoppling efter lite problem innan. Läs mer
  • 2019-01-19

Birgitta Inga Margaretha L skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    En mäklare ska alltid kunna svara säljare på de frågor som hen ställer utan att bli arg och irriterad, vi känner att det var inget trevligt första möte vid kontraktskrivningen från mälarens sida Läs mer
  • 2019-01-19

Uzeir S skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt en bostadsrättslägenhet.
    Helt ok bemötande, snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-01-17

Ulf Christer H skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt radhus i sörby
    Köpt lägenhet på eyrafältet

Mäklare med glatt, fartfyllt och rakt bemötande.

Väldigt engagerad mäklare som är lätt att nå, svarar han ej så ringer han jämt upp inom kort.
    Mikael var tydlig och gav tips på hur vi skulle fixa hemmet innan visningar.

Då jag aldrig sålt hus förut och han har besvarat alla mina nybörjarfrågor. Läs mer
    2019-01-31 Mikael Rantala svarar Ulf Christer H
    Tack crille och ibba⭐️🏡 hoppas ni ska trivas bra i nya🏆
  • 2019-01-16

Tanja K skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte en bostadsrätt med Beatrice Henriksson som mäklare. Trevligt, proffsigt och tryggt kändes det. Läs mer
  • 2019-01-16

Peter A skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra bemötande var tydlig inge stress Läs mer
  • 2019-01-15

Anna Maria K skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton har under våra 6 månader tillsammans i husförsäljningsprocessen visat stor följsamhet med mina önskemål och känslor. Med fast hand har han lett processen framåt och förmedlat kloka tankar när det har behövts och haft tålamod med att detta för mig har varit svårt. Stort tack för det! Läs mer
  • 2019-01-12

Sanna A skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte bostadsrätt, trevlig, tillmötesgående och professionell mäklare. Läs mer
  • Siri N

2018-12-31

Siri N skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag tycker att Beatrice är en väldigt proffsig mäklare. När jag skulle köpa en 3a i södra Örebro så fick jag all info jag skulle ha på ett noggrant och professionellt vis. Beatrice hade stor kunskap om objektet och i det stora hela har jag kännt mig väldigt trygg i mitt första bostadsköp med henne som mäklare. Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2018-12-21

Ylva W skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt villa. Glad och trevlig. Kompetent Läs mer
  • 2018-12-15

Anette P skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt bostadsrätt, radhus. Mycket bra bemötande av Beatrice. Förtroende ingivande. Snabb respons på frågor och funderingar. Tydlig och beskrivande gällande dokument. Som köpare trodde jag inte att vi skulle få så mycket stöd som vi fick. Tack! Läs mer
  • 2018-12-15

Felicia G skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ny bostad medans sambon även sålde sin tidigare. Båda med Thomas.
    Vi är super nöjda med honom.
    Tillgänglighet, social, trevlig. Läs mer
  • Per-Arne P

2018-12-12

Per-Arne P skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt radhus i Örebro. Mikael R har bemött oss på ett bra o trevligt sätt. Vi har upplevt honom som effektiv i sitt arbete med bostads försäljningen som nu blivit genomförd.

PerArne o Eva Petersson-Almby Läs mer
  • 2018-12-12

Marie N skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Tycker Kristin gjort ett jättebra jobb, vi är nöjda och alla våra frågor är besvarade Läs mer

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro