Alla kategorier Mäklare Örebro Örebro Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Örebro

Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 739 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

• Isabella J
    Isabella J skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Marthina hjälpte mig med min första försäljning och gav mig bra vägledning under hela processen. För mig var snabb återkoppling en viktig punkt när jag valde mäklare vilket Marthina levererade under hela affären. Hon är otroligt professionell och fick mig att känna mig trygg från början till slut. Jag ser fram emot att göra fler affärer med Marthina i framtiden. Läs mer
  • Karl Erik A
    Karl Erik A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en bostadsrätt, Fick ett bra bemötande från första kontakten genom hela processen och är säker på att avslutningen den 1 okt kommer att ske på samma sätt.
    mäklaren var öppen och samtidigt informerande om de lagar och annat som är kring en dylik försäljning. Det gäller i sådana här situationer att vara på "samma" nivå i diskussionerna vilket jag uppfattade att vi var. Läs mer
    2018-09-19 Andreas G svarar Karl Erik A
    Tack så mycket för din varma ord
    //Andreas Getzman
  • Michael W
    Michael W skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Allt fungerade som det borde, inget krångel Läs mer
    2018-09-19 Malin D svarar Michael W
    Tack Michael för er feedback och roligt att ni tycker allt funkat som de ska!
  • Albin R
    Albin R skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lee är en positivt, utåtriktad mäklare som älskar sitt arbete! Läs mer
    Lee L gillar detta
  • Lena G
    Lena G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt en bostadsrätt i centrala Örebro.
    Mycket bra bemötande av mäklaren, vi har blivit lyssnade på och hon delgav oss sin proffessionalitet.
    B var mycket driven och rutinerad i mötet med köparna, då hon kunde förmå dom i olika omgångar att gå oss till mötes vad gällde slutpriset. Läs mer
  • Thommy G
    Thommy G skrev om Caroline Örtensjö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Saklig, kunnig och effektiv - i kundens intresse. Läs mer
  • Thommy G
    Thommy G skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra flyt i hanteringen av hela köpa sälja-processen. Kändes tryggt och prisvärt. Läs mer
  • Hans K
    Hans K skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    - Sålt bostadsrätt
    - Mycket bra bemötande
    - Mina förväntningar på försäljningen och mäklarens utförande genomfördes på ett mycket bra sätt.
    - Ger mäklaren de bästa rekommendationerna Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en bostadsrätt.
    Duktig och kompetent mäklare. Läs mer
  • Conny B
    Conny B skrev om Lars Pettersson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lars är duktig, trevlig och kunnig på alla sätt. Det kändes tryggt att ha honom som mäklare. Jag tycker det är ovärdigt av fastighetsbyrån att göra sådana efterforskningar. Om något skulle vara fel så skulle jag hörs av mej ändå. Läs mer
  • Berit O
    Berit O skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt sommar hus. Väl bemött och god service. Förväntningarna infriades och huset är sålt. vi känner oss mycket nöjda. Läs mer
  • Emerita N
    Emerita N skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hon gjorde processen lättare för oss, eftersom att hon är väldigt hjälpsam och trevlig. Det har varit en underbar upplevelse för oss första gången husköpare. Läs mer
    2018-09-15 Yvonne K svarar Emerita N
    Tack snälla du:) Ja det var roligt att ni kände er trygga med mig som mäklare och jag hoppas ni kommer att trivas i nya huset.
  • Arne D
    Arne D skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Allt snabbt enkelt och fel fritt! Precis som man vill ha det Läs mer
    2018-09-15 Yvonne K svarar Arne D
    Vad roligt att du upplevde så:) ja och ni var lättsamma att jobba med också. Hoppas nu att ni får njuta av er fina stuga!
  • Kaies D
    Kaies D skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Professionell, trevlig, kunnig. Läs mer
  • Micke S
    Micke S skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt min bostad med Lee och hon skötte sitt uppdrag utan anmärkning. Super trevlig och fick igång en ordentlig budgivning trots att det spekuleras i en trög marknad. Min bostadsrätt steg med 400 000 i budgivningen, helt FANTASTISKT!
    Bra jobbat Lee, jag kommer rekommendera dig vidare till alla jag känner. Vilket proffs! Läs mer
    Lee L gillar detta
  • Anna-karin H
    Anna-karin H skrev om Caroline Örtensjö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt villa i Vintrosa. Caroline var alltid trevlig och glad. Läs mer
  • Ulrika I
    Ulrika I skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra stöd för efter och under köpet. Läs mer
  • Marios P
    Marios P skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag fick ett mycket profetionellt bemötande och intryck av mäklaren. Han hjälpte oss mycket på köpet av våran nya bostad. Läs mer
  • Hava A
    Hava A skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Malin sålde våran bostadsrätt. Vi var jätte nöjda med henne. Hon är professionell, duktig och trevlig mäklare. Kan varmt rekommendera Malin. Läs mer
    2018-09-19 Malin D svarar Hava A
    Tusen tack för era rekommendationer och era fina ord! Hoppas att ni ska trivas bra i er nya bostad nu. Hälsa familjen!
  • Gudrun D
    Gudrun D skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton Lindström var min mäklare vid försäljning av mitt fritidshus.
    Jag är mycket nöjd med Antons arbete. Han har hjälp mig genom affären på ett proffsigt och noggrant sätt.
    Jag kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Caroline Örtensjö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt en enplansvilla.
    Bemötandet har varit bra, hon är duktig, kunnig o återkopplar.
    Vi har ännu bara skrivit kontrakt, inflytt är i dec. Det vi har haft att göra med Caroline hittills upplevs hon som professionell. Läs mer
  • Sabah N
    Sabah N skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    David va våran mäklare när vi köpte en villa. David är en väldigt proffesionell mäklare som lever upp till ens förväntningar. Supernöjd med hans arbete lätt att handskas med och bra kontakt. Läs mer
  • Niclas T
    Niclas T skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hej! Jag har sålt en fastighet i Lekebergs kommun. Bemötandet var proffesionellt från dag ett och igenom hela sälprocessen. Förväntningarna var bemötandet och säljresultatet och båda är infölivade. Jag är helt enkelt mycket nöjd! Läs mer
  • David F
    David F skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ett sommar hus i Örebro. Yvonne tog over hela processen och uppskattade ingen annat åsikt utan hennes själv. Läs mer
    2018-09-12 Yvonne K svarar David F
    Tråkigt att du uppfattade det som jag "tog över" i processen och jag tyckte att vi hela tiden hade en glad och trevlig samtalston, det förvånar mig. Som mäklare ska jag informera er hur en affär går till och hur betalning från utlandet ska göras det ingår i min omsorgsplikt enligt Fastighetsmäklarlagen.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Fritidshus.
    Gav en avslappnad och familjär känsla. Läs mer
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Caroline Örtensjö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Caroline kom hem till oss för att göra en värdering av vårt hus.
    Redan där visade hon en stor proffesionalism, kunnande och personligt engagemang. Vi kom väldigt bra överens och skapade en god kontakt. När vi sedan skulle sälja vårat hus var det en självklarhet att välja Caroline. Vi visste att det borgade för en riktigt bra försäljningsprocess.
    Med facit i hand kan vi inte vara nöjdare. Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt fristående hus i Örebro. Levde upp till alla förväntningar på ett lugnt och sakligt sätt. Mycket bra bemötande. Läs mer
  • Yvonne  K
    Yvonne K skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde vårt fritidshus genom Fastighetsbyrån och Kristin Führ och är mycket nöjda. Kristin levde upp till våra förväntningar och det var en smidig försäljning. Läs mer
  • Mats E
    Mats E skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt fritidshus. Blev bra bemött och är jättenöjd hur min mäklare agerade. Tycker att hon levde upp till mina förväntningar och kan varmt rekommendera henne till vänner som skall köpa eller sälja en fastighet. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag är mycket nöjd med Beatrice Henriksson som tog hand om försäljningen av min bostadsrätt på ett förnämligt vis. Beatrice är väldigt tydlig och förklarar processen från start till mål på ett enkelt och förståeligt sätt. Det var heller inga problem att ställa sk "dumma frågor", utan även de hanterades mycket professionellt. Jag kan utan att tvekan rekommendera fastighetsmäklare Beatrice Henriksson för den som ska sälja sin bostad, faktum är att jag redan har gjort det till flera. Läs mer
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Beatrice Henriksson är mycket kunnig och proffsig mäklare.
    Hon sålde min bostadsrätt snabbt och smidigt! Läs mer
  • Isabelle Louise B
    Isabelle Louise B skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag och min sambo har köpt en villa med stor trädgård. Vi har blivit jätte trevligt och professionellt bemötta av Anton. Han har hjälpt oss och varit noggrann att förklara för oss hur allting kommer gå till med husköpet. Tydlig och ärlig. Jag personligen trodde att det skulle vara svårt och krångligt att köpa hus men Anton har hjälpt oss och gjort det enkelt för oss och fått oss att förstå. Vi är jättetacksamma över Antons insats. Vi kan inte bli mer nöjda! 👍 Läs mer
  • Andrew S
    Andrew S skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt bostadsrättslägenhet och köpt bostadsrätt radhus med samma mäklare. Bra bemötande. Flexibel och anträffbar vid behov. Engagerad, Gått snabbt från anlitande till att affären slutförts vilket var bra. Läs mer
  • Staffan W
    Staffan W skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevligt bemötande och kunnig! Läs mer
    2018-09-19 Malin D svarar Staffan W
    Tack för er feedback! Jag hoppas att er son ska trivas bra här i Örebro.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Caroline Örtensjö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt och sålt bostad.
    Vi har blivit trevligt bemötta
    Att få bostaden såld. Det gick jättebra med försäljningen. Hon skötte det på ett bra och professionellt vis.

Vi tycker Caroline är trevlig, kunnig och är en duktig mäklare. Läs mer
  • Mats K
    Mats K skrev om Caroline Örtensjö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte hus.

Trevligt och sakligt bemötande.

Kände att hon även representerade oss som köpare också. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton var med och sålde våran fastighet, gick väldigt bra och smidigt.
    tryggt. Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en bostadsrätt i centrala Örebro och Malin har skött denna försäljning på ett mycket positivt och proffsigt sätt.
    Malin har kommit med många goda råd om hur jag skulle styla lägenheten inför visningarna. Läs mer
    2018-09-19 Malin D svarar Peter R
    Vad roligt att du uppskattar mina råd och min sätt att arbeta! Vi ses på tillträdet.
  • Maria P
    Maria P skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Marthina Almgren har sålt vår lgh (1 rum o kök) i Örebro. Vi har haft ett mycket gott samarbete med Marthina och känner oss verkligen nöjda med försäljningen. Marthina har ett trevligt bemötande, är hjälpsam och hon är verkligen professionell i sitt arbete. Planeringen har varit utmärkt för trots stiltje på bostadsmarknaden under våren har vi känt oss trygga och haft goda förhoppningar om en lyckad försäljning! Läs mer
  • Kim L
    Kim L skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en övernattningsbostad, en liten etta. Fick en snabb visning efter kontakt och sedan följde hon upp och gav ett genuint och påläst intryck. Hade en bra och tydlig dialog under hela processen och jag kan inte vara mer nöjd än vad jag är. Läs mer
  • Niklas Ö
    Niklas Ö skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde en bostadsrätt, proffsig och påläst hela vägen! Alltid glad och positiv vid frågor! Kan gladeligen rekommendera henne! Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Det var enkelt och bekymmersfritt att anlita Fastighetsbyrån som mäklare vid min husförsäljning. Läs mer
  • Ann-Charlotte F
    Ann-Charlotte F skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande av mäklaren. Läs mer
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Thomas verkställde försäljning av vårt radhus helt enligt förväntan! Läs mer
  • Annica V
    Annica V skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt en bostadsrätt, bemötandet var toppen. Jätte bra service från mäklaren Läs mer
    2018-07-02 Malin D svarar Annica V
    Roligt att ni uppskattade mitt arbete! Hoppas ni ska trivas i er nya bostad. Glad sommar! /Malin
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Håkan Åstö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra bemötande, både mot mot mig som vilasäljare, och även mot alla potentiella köpare. Kunnig och trevlig! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Boris F
    Boris F skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en bostadsrätt på 4 rum o kök
    Vi tycker att vi fick ett bra bemötande
    Vi förväntade oss att utgångspriset skulle vara ett min, men vi fick ett 5% lägre pris av köparen
    Vi tycker att marknaden kändes lite svår med få köpare
    Vi tycker också när avtal skrivs skall samtliga beslut vara tagna såsom godkännande av den tänkta bostadsrätts föreningen och inte att det fanns en väntetid. Läs mer
  • Gisela C
    Gisela C skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en lägenhet. Tyvärr dippade hela marknaden så det tog lite längre tid än vad vi hade tänkt, men det är inget man kan göra något åt.
    Beatrice har haft stort tålamod och fått lägga ner mycket tid och energi för att sälja vårt objekt.
    Beatrice är kunnig och duktig på det hon gör, tycker vi fick en bra kontakt under processen dock hade vi kanske önskat lite mer återkoppling vid några tillfällen.
    Tack.
    Isak, P-O & Gisela Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Beatrice är väldigt trevlig och saklig, hon har hjälpt och svarat på alla frågor som man kan tänkas ha.
    Av henne köpte min första bostadsrätt som jag trivs jättebra i!
    När jag ska sälja bostaden kommer jag att kontakta Beatrice igen och absolut rekommendera henne till andra! Läs mer
  • Lars O
    Lars O skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Dåligt bemötande i telefon, vilket var nära till att det inte skulle bli någon affär. Före och vid kontraktskrivning gjorde David ett helt oklanderligt jobb. Läs mer

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro