Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 1116 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

• 2020-10-21

Johan Henrik Gustaf L skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Allt var så smidigt och enkelt. Inget knussel. Läs mer
  • Camilla T

2020-10-19

Camilla T skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpare:bra bemötande, intresserad av kund och kunnig Läs mer
  • 2020-10-14

Anton R skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Hjälpsam och förklarade genom husförsäljningen. Läs mer
  • 2020-10-09

Christer H skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Han är en mycket driven och mål inriktad säljare.
    Man får förtroende för han när han bemöter människor och som säljare.
    Kan rekommendera honom varmt. Läs mer
  • 2020-10-07

Lisa R skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har köpt ett hus och allt kring husköpet har löpt på problemfritt. Bra bemötande. Inget som krånglat. Läs mer
  • 2020-10-07

Ahmed R skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi var missnöjd o vi känner oss lurade av er vi har frågat bekant som frågat andra mäklare och sagt att buden som andra budet inte gäller med 50,000 kr då skulle vi betala 1700000kr istället 1750000 kr för bostadsrätter som vi har köpt.
    Vill gärna att vi får eran hjälp o få pengarna tillbaka.
    Om mer info ring mig på 0720090015 Läs mer
  • 2020-10-05

Augin G skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde mitt radhus och otroligt nöjd med en smidig affär där allt klaffade som det ska.

Mäklaren var proffs från första kontakten och genom hela processen.

Mycket nöjd med hela försäljningen kommer verkligen kontakta mäklaren vid nästa försäljning Läs mer
  • 2020-10-05

Daniella D skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En otroligt bra mäklare som ser till köparen/säljarens bästa. Han hjälpte oss med att sälja vår bostad samt att hitta ett nytt på nolltid. Rekommenderar honom starkt. Läs mer
  • 2020-10-04

Lise-lotte S skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt en ny producerad lägenhet i Örebro
    Via mail
    Trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-10-04

Dan S skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Trevlig och lättsam mäklare som var lätt att få kontaktmed. Men huset såldes inte, därav en tre istället för en femma i betyg. Läs mer

Ann-kristin C skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt nybyggd bostadsrätt - allt har fungerat utan krångel. Vänligt korrekt bemötande. Läs mer
    2020-10-02 Andreas G svarar Ann-kristin C
    Tack för det fina omdömet! Det är självklart för oss att du ska uppfatta det på det viset

Emma K skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt en 2:a Österport Örebro.
    Blev bemött som man ska, lyhörd, intresserad och lyssnade på mina behov.
    Mina förväntningar var de ovan och tyckte dem stämde bra överrens.
    Min upplevelse med köp av min bostadsrätt är jag mycket nöjd med. Läs mer
    2020-10-02 Andreas G svarar Emma K
    Tack så hemskt mycket för de varma orden!

Peder A skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa på 106m2, allt är till belåtenhet. Läs mer

Mikael A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt lägenhet på Österport(Förmansgatan 4)
    Ett bra bemötande och bra kontakt under hela tiden med mäklaren!
    Över förväntan med lägenhet Läs mer
  • 2020-09-26

Linda P skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vår första villa. Fick professionellt stöd och hjälp i processen. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-09-24

Alexandra L skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi är så nöjda med Anton! En snabb affär där han var mycket flexibel och engagerad. Vi var i trygga händer under hela processen och bor nu äntligen i vårt fina radhus! Läs mer

Ismail H skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Efter att ha anlitat två andra mäklare som inte klara av att sälja vår bostad fick vi höra om Michael. Mäklare i världsklass, Han kom till avslut när vi var som mest tidspressade och lyckades sälja till ett riktigt bra pris! Läs mer

Alexander K skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Michael sålde vår lägenhet 3 rok. Vi hade skyhöga förväntningar på honom efter första mötet och han lyckades överträffa våra förväntningar med råge! Professionell rakt igenom. Läs mer

Erika H skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt ett parhus. Mikaela har varit jättebra att samarbeta med under hela processen. Hon har varit snabb på att svara på alla våra frågor om olika saker. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-10-21 Mikaela H svarar Erika H
    Stort tack för rekommendationen Erika! Lycka till med renoveringen!

Christian I skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde en Brf. med mäklaren Michael Kaya , redan vid första mötet kändes det väldigt bra då han var väldigt tydlig och enkel med att förklara hur försäljningen skulle gå till. Proffesionellt! Vi kände att han satte oss i fokus och vår försäljning . Han bevisade vid försäljningen med ett rekord hur professionell han var ! Mycket tacksamma och nöjda ! Tack Michael Kaya Läs mer

Heléne W skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt bostadsrätt på Kaserngården i Örebro.

Det blev en snabb affär från visning till avtalsskrivning.

Michael var proffsig och mån om att tillgodose både mina och säljarens intressen. Läs mer

Chamoun M skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lägenhet 70+ m2

Grym mäklare Läs mer

Johan B skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Allt var bara jätte bra ! 10 av 10 mäklare får Anton Läs mer

Katarina O skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra information
    Bra bemötande
    Tillgänglig eller ringer upp Läs mer
  • 2020-09-14

Christian L skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
  • 2020-09-03

Gunvor B skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Tack vare Michael har jag köpt en fin liten lägenhet. Från visning till avslut har Michael visat mig 100% uppmärksamhet, varit närvarande, gett tydlig och bra information och omgående svarat på mina ibland lite korkade och redan besvarade frågor. Michael med sin kompetens och sitt trevliga, vänliga sätt lever upp till alla förväntningar man kan ha. Att köpa lägenhet har varit jätteroligt och busenkelt. Tack Michael säger jag. Läs mer
  • 2020-09-03

Christer F skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mäklaren hade svårt att hålla tider.
    Mäklaren hade dålig uppföljning på sitt egna åtagande. Läs mer
  • 2020-09-02

Carl Roger Benny V skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi hade bara kontakt når kontrakt signerades.
    Vi hade väldigt god kontakt med mäklar assisten Samuel som gjorde ett gott jobb.
    Emma hade semester. Läs mer
  • 2020-08-31

Johnny Pettersson B skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra förhandlare, vi kom till ett snabbt smidigt avslut utan att behöva gå igenom hela processen med öppna visningar. Han har ett brett nätverk med potentiella köpare. Väldigt proffesionell i sitt bemötande gentemot både köpare och säljare. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-08-27

Teshome B skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Det har varit professionellt hela vägen, bra information, svar på frågor, tillgänglig
    Bra kommunikation, allmänt trevlig, skulle rekommendera honom till andra och skulle vilja anlita honom gärna.
    Självklart 5 av 5 är våran betyg👏😀👏 Läs mer
  • 2020-08-27

Christer J skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt bostadsrätt. Fick mycket bra bemötande av mäklaren.
    Snabb och profsig . Läs mer
  • Ida M

2020-08-21

Ida M skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ett hus i Marieberg och blev felinformerade och oinformerade flera gånger om. Allt från att det första pappret vi skulle skriva på inte var det bindande kontraket till att vi fick fel tid när mötet skulle ske om påskrivningsdagen. vår kontantinsats blev låst till den här utdragna processen och vi kände en otrolig stress i dom här tiderna som råder nu. Vi ville att affären skulle gå i lås på direkten pga Corona och hur marknaden ser ut nu med permeteringar/uppsägningar, vi fick höra att det borde vara klart ”om ca en vecka” men det blev 3,5 månad istället vilket gjorde att varsel på bolaget jag och min sambo jobbar på hann läggas. Vi hade tur att det inte blev ett kontraktbrott och vi blev återbaltningsskylldiga på en del av summan. Skulle aldrig rekommendera fastighetsbyrån eller den här mäklaren för någon. Läs mer
    2020-08-24 Andreas G svarar Ida M
    Hej Ida, tack för din återkoppling. Vi är många som i början på denna Coronapandemi kände en oro inför framtiden och om alla affärer skulle gå i lås. Tyvärr så kan man som mäklare inte påverka handläggningstiden i den typ av myndighetsbeslut vi var beroende av i denna affär. Vi önskar er trots detta stort lycka till i det nya huset.

Andreas Getzman, kontorschef
    Mikaela Höcke, mäklare
  • 2020-08-19

Ulf G skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte ett fritidshus. Mäklaren OK lite bättre än genomsnittet. Läs mer
  • 2020-08-18

Theodor L skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra i kontakten. Seriös och ej sliskig. Får jobbet gjort på ett tillfredsställande sätt! Hade anställt han igen om jag haft möjlighet. Läs mer
  • Marie J

2020-08-15

Marie J skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en mindre tvåa i Adolsberg, södra Lindhult. Bemötandet har varit excellent igenom hela affären. Tycker tom rent personligen om Emma som är lugn, snäll, go och samtidigt mycket professionell. Jag upplever att hon har fullständig koll på allt. Har kännt mig helt trygg hela tiden, försäljningen gick snabbt och jag är mycket nöjd med priset :) Allt fungerade över mina förväntningar i den här speciella tid vi lever i. När jag och min man inom snar framtid ska flytta in till Örebro är det Emma jag kommer ta kontakt med för vårt köp av bostad :)
    Mvh/Marie Janevski Läs mer
  • 2020-08-11

Esho O skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde min bostadsrätt i Örebro. Blev kontaktad av Michael efter att min förra mäklare bytt till annan firma. Väldigt bra första intryck av honom, professionell och trevlig. Mina förväntningar från början var inte så höga pga den rådande situationen i världen och Sverige (covid-19) samt att lägenheten visat sig vara rätt svårsåld när jag hade den förra mäklaren. Men Michael levererade och fick den såld för det priset jag önskade. Han kunde sin grej och var väldigt investerad i mig som säljare, mina önskemål och la ner mycket tid för att få den såld. Riktig hjälte, 10/10 rekommenderar honom. Är mer än nöjd. Läs mer
  • 2020-08-05

Andrea M skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Emma har varit helt fantastisk, över förväntan. Köpet av vårt radhus gick hur smidigt som helst. Hon tog vårt intresse seröst och var ärligt från första början. Hade inte förvånat mig om vi anlitar henne i framtiden :) Läs mer
  • 2020-07-28

Ellenor J skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Bostadsrätt på 70 kvm på bottenplan med 2 uteplatser. Kan varmt rekommendera Emma som mäklare. Trevlig, lättillgänglig och professionellt bemötande. Kommer med bra tankar och ideér. Uppdaterar ofta om läget.

Bostaden lades ut som kommande objekt på fastighetsbyråns hemsida. Under Emmas sommarsemester ville en aspirant titta på lägenheten och Michel Kaya på fastighetsbyrån fick rycka in och visa lägenheten. Aspiranten köpte lägenheten omedelbart.

Vi är så nöjda med försäljningen! Har bara positiva upplevelser. Läs mer
  • 2020-07-24

Stefan Y skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En mycket bra och pålitlig mäklare, Bara positiva saker att säga. Läs mer
  • 2020-07-22

Jätte duktig Läs mer
  • 2020-07-22

Charlotte A skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt kedjehus.
    Mikaela var tillgänglig, tydlig, proffsig, tillmötesgående och lätt att ha o göra med. Man kände sig trygg med att hon hade koll på det hon gjorde. Läs mer
    2020-08-07 Mikaela H svarar Charlotte A
    Tusen tack för de fina orden Charlotte!
    Mikaela H gillar detta
  • 2020-07-20

Johan Ö skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt Staveläng höglunda . Vi blev bra bemötta , Allt gick smidigt och vi är super nöjda med Mikaela!
    Johan och Jennifer Läs mer
    2020-08-07 Mikaela H svarar Johan Ö
    Tack Johan och Jennifer för de fina orden och önskar er stort lycka till i ert nya hus!
    Mikaela H gillar detta
  • 2020-07-13

Murat D skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    - Bostadsrätt.
    - Via vänner.
    - Förväntningarna var en bra försäljning med ett bra utpris och accept.
    - Fantastisk och enkel. Läs mer
  • 2020-07-12

Jakob A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Emma gjorde ett bra jobb och löste situationen bra. Däremot måste Fastighetsbyrån skapa processer som säkerställer att kunden inte drabbas när en anställda slutar. I mitt fall så slutade den föregående mäklaren och ingen kontaktade mig på 2 veckor och det jag kommit överens om med den föregående mäklaren levererades inte. Läs mer
  • Anneli E

2020-07-09

Anneli E skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Yvonne gjorde en snabb och engagerad försäljning av vår sommarstuga, vilket vi uppskattade. Läs mer
    2020-07-11 Yvonne K svarar Anneli E
    Tack för ert fina omdöme till mig!
    Ja det gick bra och snabbt och ni har fått mycket bra köpare de passade som "hand i handske".
    Nu kan ni snart lämna över ert fina ställe och få mer ledighet till annat:)
  • 2020-07-09

Bo L skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    med och på hugget en trevlig figur han sålde 1 bostadsrätt åt oss
    han var bra fixade det jag ville att han skulle fixa
    BRA !! Läs mer
  • 2020-07-08

Kerstin Elisabet S skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt ett hus.. Kristin har varit kanonbra hela vägen. Vi kunde ringa å fråga å hon svarade utan om å men. Så hon har gjort ett kanon jobb så nöjda med henne lätt att prata med.. Mvh Kerstin Siljemyr.. Läs mer

Therése A skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde en 2:a. Michael var trevlig i sitt bemötande. Tydlig i sin kommunikation och lätt tillgänglig. Gav ett tryggt intryck från början till slut. Läs mer

Thomas T skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt ett hus och allt gick väldigt smidigt proffsigt till. Läs mer
    2020-07-06 Yvonne K svarar Thomas T
    Stort Tack för ditt fina omdöme! Ja det gick bra och över förväntan inta vad man kunde räkna med i dessa oroliga tider. Det var nån mening med att du väntade ett år:)
    Ha en skön sommar nu!

Sven Göran S skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa. Väldigt bra bemött. Tycker att hon skött det hela riktigt bra Läs mer

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro