Alla kategorier Mäklare Örebro Örebro Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Örebro

Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 753 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

• Ann-Charlotte F
    Ann-Charlotte F skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande av mäklaren. Läs mer
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Thomas verkställde försäljning av vårt radhus helt enligt förväntan! Läs mer
  • Annica V
    Annica V skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt en bostadsrätt, bemötandet var toppen. Jätte bra service från mäklaren Läs mer
    2018-07-02 Malin D svarar Annica V
    Roligt att ni uppskattade mitt arbete! Hoppas ni ska trivas i er nya bostad. Glad sommar! /Malin
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Håkan Åstö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra bemötande, både mot mot mig som vilasäljare, och även mot alla potentiella köpare. Kunnig och trevlig! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Boris F
    Boris F skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en bostadsrätt på 4 rum o kök
    Vi tycker att vi fick ett bra bemötande
    Vi förväntade oss att utgångspriset skulle vara ett min, men vi fick ett 5% lägre pris av köparen
    Vi tycker att marknaden kändes lite svår med få köpare
    Vi tycker också när avtal skrivs skall samtliga beslut vara tagna såsom godkännande av den tänkta bostadsrätts föreningen och inte att det fanns en väntetid. Läs mer
  • Gisela C
    Gisela C skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en lägenhet. Tyvärr dippade hela marknaden så det tog lite längre tid än vad vi hade tänkt, men det är inget man kan göra något åt.
    Beatrice har haft stort tålamod och fått lägga ner mycket tid och energi för att sälja vårt objekt.
    Beatrice är kunnig och duktig på det hon gör, tycker vi fick en bra kontakt under processen dock hade vi kanske önskat lite mer återkoppling vid några tillfällen.
    Tack.
    Isak, P-O & Gisela Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Beatrice är väldigt trevlig och saklig, hon har hjälpt och svarat på alla frågor som man kan tänkas ha.
    Av henne köpte min första bostadsrätt som jag trivs jättebra i!
    När jag ska sälja bostaden kommer jag att kontakta Beatrice igen och absolut rekommendera henne till andra! Läs mer
  • Lars O
    Lars O skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Dåligt bemötande i telefon, vilket var nära till att det inte skulle bli någon affär. Före och vid kontraktskrivning gjorde David ett helt oklanderligt jobb. Läs mer
  • Martta S
    Martta S skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt mitt radhus och köpt en lägenhet privat. Allt är ännu inte klart då mina köpare flyttar in i augusti.
    Allt har fungerat bra än så länge. Jag fått hjälp med frågor som jag behövt svar på. Läs mer
  • Carin A
    Carin A skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte radhus, trevlig mäklare :) Läs mer
  • Anna Maria Elisabet F
    Anna Maria Elisabet F skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har både köpt fritidshus och sålt fritidshus , i Hampetorp, med Anton som mäklare.
    Han är lättsam som person, enkel att kommunicera med.
    Alltid tillgänglig, noggrann .Vi är jättenöjda med hans arbete, och skulle absolut rekommendera honom som mäklare.
    Anna Fröberg Läs mer
  • Boris F
    Boris F skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Förtroende ingivande. Mäklare med tillräcklig stor och ingående kompetens i sakfrågor och bemötande. Läs mer
  • Kjell W
    Kjell W skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Bra bemötande

Har svårt att värdera betalningen Läs mer
  • Annica E
    Annica E skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag upplevde Lee som en glad , kunnig lite forcerad mäklare. Vårt samtal kring affären och prissättningen blev otydlig. Det upplevde jag som en stor brist. Hon kommunicerade helst via sms. Bra ibland men absolut inte alltid. På det stora hela blev affären ok. Läs mer
  • Dag S
    Dag S skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Säker Har rätt om pris korrekt Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt bostadsrätt på harriet löwenhjelmsväg 6 f Läs mer
  • Per-Olov Gunnar E
    Per-Olov Gunnar E skrev om Håkan Åstö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Håkan Åstö var mycket profisionell.
    och togs sig tid att utföra uppdraget.
    Ett mycket gott bemötande. Läs mer
  • Dödsboet efter Helmi J
    Dödsboet efter Helmi J skrev om Håkan Åstö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde ett radhus i västra Örebro och är så nöjd man kan bli med bemötandet och den information jag fick. Allt kändes helt enkelt schysst och korrekt vilket var viktigt för mig då jag aldrig varit involverad i bostadsmarknaden tidigare. Min mäklare, Håkan, kändes trygg och kunnig och gav så tydliga svar som det var möjligt att ge på mina funderingar. Läs mer
  • Marlene J
    Marlene J skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Tog kontakt med honom via mail då vi upptäckte ett hus på Hemnet som vi gillade. Han ordnade snabbt en visning för oss och några till. Vi önskade sedan ännu en visning privat, vilket han ordnade. Budgivningen skötte han mycket bra då han hela tiden höll kontakt och informerade oss om läget. Vi vann budgivningen och om en månad flyttar vi in i vårt nya hus. Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Yvonne är jätte professionell erfaren lugn o duktig. Vi är så nöjda med yvonne och har rekommenderat henne till andra Läs mer
    2018-05-13 Yvonne K svarar Linda L
    Hej o tack Linda för de värmande orden! Er försäljning gick bra och smidigt och jag är så glad för er skull men ni är också bra människor att jobba med:) Vi hörs vidare!
  • Anette D
    Anette D skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt mitt radhus.
    Mäklaren var tillmötesgående i mina frågor. Förklarade enkelt och tydligt försäljningsprocessen.
    Tillgänglig . Läs mer
  • Nils F
    Nils F skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt 1,5 rumslägenhet på 47kvm.
    Mäklaren va jättebra. Läs mer
  • Samuel J
    Samuel J skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en villa i Örebro och vi är mycket nöjda med David som agerade lungt och lät oss gå och inspektera objektet i lugn och ro. Han svarade kunnigt på våra frågor. Att göra ett återbesök var inget som var några problem. Skriva kontraktet fungerade väldigt smidigt. Vi är i det stora hela väldigt nöjda med David Lundekvam Läs mer
  • Josefine T
    Josefine T skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Thomas hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Han hade ett trevligt och professionellt bemötande under hela processen. Otroligt serviceinriktad och väldigt mån om att vi som säljare skulle känna oss nöjda och trygga. Var lätt att komma i kontakt med, och svarade han inte direkt var han snabb att ringa upp. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda. Läs mer
    Thomas R gillar detta
  • Finn L
    Finn L skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har solgt vår villa i Ekeby Almby. Yvonne blev vald för att vi hade lite kontakt från tidigare och att hon mäklare som vi kände oss tryggast med (vi hade inne 3 andra mäklare).
    Yvonne är erfaren och tydlig och känner marknaden väl. Hon har också lång erfarenhet med marknaden i Ekeby Almby. Vi hade höga förväntningar och visste att Yvonne ville leva upp till dom,
    något hon också gjorde.
    Totalt är vi mycket nöjda och vill självsagt rekommendera andra att ta kontakt med Yvonne om man vill sälja sin bostad. Läs mer
    2018-05-11 Yvonne K svarar Finn L
    Hej o Tack Finn! Det var roligt och att få så fint omdöme och att jag uppfyllde dem. Ni har också varit lätta att arbeta med och det underlättar:) Ha det fint så träffas vi snart och återkom gärna till mig med en prel. skatteuträkning så har vi lite koll på skatten.
  • Ulf F
    Ulf F skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Trevlig bemötande av en glad mäklare på fastighetsbyrån Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt min bostadsrätt. Mäklaren har bemött mig på ett trevligt och förtroendeingivande sätt under processen av försäljningen. Innan försäljningen hoppades jag på att märklaren skulle ta ansvar för allt som hörde försäljningen till så att jag som kund kunde genomgå en så smidig och enkel affär som möjligt och detta har verkligen överensstämt med min förväntning. Läs mer
  • Bimala R
    Bimala R skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt kedjehus
    Blivit bra bemött av mäklaren
    Det har hitils varit en bra upplevelse Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mina förväntningar uppfylldes med råge. Yvonne är en kunnig, flexibel och problemlösande mäklare som även är mycket förtroendeingivande i sin profession. Vid en framtida försäljning kommer jag naturligtvis att anlita denna mäklare. Läs mer
    2018-05-08 Yvonne K svarar Lena L
    Tack Lena för ditt fina omdöme om mig jag blir verkligen glad! Ja vi har kämpat på men det gick bra till slut med alla turer och nu har du snart din lägenhet som du ska forma efter din egen smak. Lycka till med det:)
  • Cazim R
    Cazim R skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Duktig, trygg och påläst. Yvonne har mäklat vårt villaköp nyligen och visat prov på erfarenhet, driv och kompetens för att få ihop en affär som båda parterna känner sig nöjda med. Proffsig inställning och alltid tillgänglig. Rekommenderas! Läs mer
    2018-05-08 Yvonne K svarar Cazim R
    Tack så jättemycket Cazim för de fina orden! Nu har ni fullt upp med er försäljning av lägenheten men sen ska vi ta tag i sommarstugan:)
    Vi hörs vidare!
  • Kjell W
    Kjell W skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    David har sålt ett radhus åt mig,han har skött affären på ett föredömligt sätt,de förväntningar jag hade har uppfyllts på ett bra sätt,affären har gått snabbt och funkat på ett effektivt sätt. Läs mer
  • Daliborka G
    Daliborka G skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Trevlig,proffsig mäklare.Skulle varmt rekomendera. Läs mer
  • Isabelle K
    Isabelle K skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde bostadsrätt. Mycket bra och tillgänglig mäklare. Läs mer
  • Lars-håkan T
    Lars-håkan T skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt en lägenhet på Hagmarksgatan 31A och det gick så fort att jag hann knappt tänka. Träffa Malin på visningen och hon gjorde ett bra jobb. Så jag har inte så mycket mer att säga Mvh Håkan Toresson Läs mer
    2018-05-28 Malin D svarar Lars-håkan T
    Tack för din feedback Håkan! Roligt att hör att du uppskattade mina visningar.
    Vi ses på tillträdet! /Malin
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Håkan Åstö en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Kompetens, kommunikation och bra kundbemötande! 👍 Läs mer
  • Natalia K
    Natalia K skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    She was very helpful. It was quite a busy time but the communication went v smooth Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra! Proffsigt och kunnig pod alla sätt Läs mer
    2018-05-08 Andreas G svarar Maria E
    Hej Maria! Tack så mycket och hoppas att vi snart får hjälpa dig igen!
  • Kenne R
    Kenne R skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra och serviceinriktade. Vi gjorde avslut en fredagkväll. Inga problem. Läs mer
  • Susanna L
    Susanna L skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag tog först kontakt för en värdering av min bostadsrätt. Det var ett bra och personligt möte, så när jag en tid senare skulle sälja föll valet självklart på samme mäklare. Tyckte vi hade en smidig kontakt som passade mig, exempelvis mycket via sms och mail istället för bara telefonsamtal. Hon var också tillgänglig jämt kändes det som, någon att lita på. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Moa N
    Moa N skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag köpte en lägenhet, det gick smidigt och snabbt! Dessutom var alla väldigt trevliga. Läs mer
  • Johannes K
    Johannes K skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Martina var Trevlig, flexibel och målinriktad. Gav oss bra feedback och stöd. Vi är mycket nöjda med Martina och skulle gärna anlita henne igen för köp eller försäljning! Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte vår första bostadsrätt av Marthina och hon var väldigt proffsig och tydlig under budgivningen och vid kontraktsskrivningen. Hon levde upp till våra förväntningar genom att vara tillförlitlig, kunnig och tillmötesgående. Mathina mötte våra behov och var inte alls påstridig som vissa mäklare kan vara vilket vi uppskattade jättemycket Läs mer
  • Sofia C
    Sofia C skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Alltid tillgänglig, proffsig och trevlig. Kommer garanterat att anlita Thomas igen.. Läs mer
  • Ingemar A
    Ingemar A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Mäklarna är mycket trevliga och engagerade Läs mer
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra! Proffsigt agerande, väldigt trevlig och alltid tillgänglig, fick svar på frågor både kvällar och helger vilket uppskattas enormt. Kunde inte vara mer nöjd och garanterat ta hjälp av Thomas igen i framtiden! Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Profesionellt bemötande. Erfaren kompetent och duktig mäklare Läs mer
    2018-04-15 Yvonne K svarar Linda L
    Tack Linda för de fina orden! Det var också stimulerande att jobba med dig och din man ni visste hur ni ville ha det och det var inga krångligheter det gick snabbt och smidigt och ni var med på tåget:)
  • Wenche H
    Wenche H skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lättsam, tillgänglig och snabb Läs mer
  • Nina-josephine E
    Nina-josephine E skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Proffsigt, trevligt, effektivt, tydligt. Läs mer
    2018-04-13 Yvonne K svarar Nina-josephine E
    Tack Nina och vi är ju bara i startgroparna så nu måste jag leva upp till dina fina ord:)
  • Solveig W
    Solveig W skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hej
    Helt suveränt bemötande och omhändertagande har vi fått från Yvonne. Hon är stöttande och en trygghet för oss i så pass svåra och krångliga ärenden som försäljning och husköp är. Mycket som vi inte kunnat klara av själva. Yvonne är en klippa och alltid vänlig och glad när vi har kontakt med varandra. Läs mer
    2018-04-15 Yvonne K svarar Solveig W
    Tack snälla du för att ni uppskattat det jag gjort! Ja det var lite krokiga vägar men till slut kom vi i hamn med både köp och försäljning.
    Det har också varit roligt och att få lära känna er och det har varit lätt att arbeta med er.
  • Maria E
    Maria E skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jättebra. Engagerad, proffsig och service minded. Ställde snabbt upp på dom extra visningar som blev och objektet blev sålt innan visning i en tuff tid på marknaden. Läs mer
    2018-04-13 Yvonne K svarar Maria E
    Tack Maria för de fina orden! Ja det blev en mycket lyckad försäljning och jag är så glad för din skull.

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro