Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 979 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

Linda L skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Väldigt engagerad och trevlig. Suverän på att återkoppla och ger ett stabilt intryck! Kan verkligen rekommendera Mikael! Läs mer
  • Elsa Vivianne E

2019-10-18

Elsa Vivianne E skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa på landet och har träffat Mikael Rantala vid 4 tillfällen och alla har överträffat mina förväntningar. Han är kunnig och rak och säger sin åsikt på ett lättfattligt sätt. Är dessutom snabb och pålitlig. Läs mer

Ulla A skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag är väldigt nöjd med all hjälp och stöd jag fått under försäljningen av villan. Inför försäljningen kontaktade vi fyra olika mäklarföretag där vi tyckte att både presentation och värdering var bäst från Mathias på fastighetsbyrån. Allt stämde hela vägen från offert till nu när köpeavtalet är påskrivet. Läs mer

Markus Juhani H skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa.
    Mäklare var professionell och förmedlade allt väldigt bra.

Allt har gått mycket bra och vi är nöjda Läs mer
  • 2019-10-17

Joakim K skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Väldigt bra information och bta bemötande. Läs mer
  • 2019-10-14

Eric L skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt dyr bostad. Förväntade mig att mäklaren skulle vara på tårna för att få intresse för bostaden. Tyckte inte att mäklaren riktigt levde upp till detta utan mer var nöjd bara bostaden blev såld. Nöjd med att bostaden snabbt blev såld men tror att det gått att få ut mer med rätt information från mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-11

Eva M skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har soligt ett hus. Antons bemötande var bra han var lugn och sansad. Förväntningarna jag hade var att han skulle presentera mitt hus på ett bra sätt och det gjorde han med bravur. Jag kommer att rekommendera Anton till andra som skall sälja. Läs mer
  • 2019-10-10

Maria O skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi är mycket nöjda med vårt första husköp där Anton var mäklare. Han ordnade så att hela processen blev smidig och han svarade på våra frågor på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
  • Johan G

2019-10-09

Johan G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag köpte en tvåa av Beatrice och hon var alltid glad och tillmötesgående i kontakten. Var det något hon inte visste så kollade hon upp det.
    Fick en känsla av att hon var väldigt uppbokad och därför inte den snabbaste responsen i alla lägen, men kan ändå varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-10-09

Kim Helene Mari J skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt mitt hus och fått ett mycket proffsigt men ändå personligt bemötande av Mattias. Hade tyvärr inte så stora förväntningar efter tidigare erfarenhet av mäklare. Mattias bemötande och engagemang fick mig att ändra min inställning.

Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med Mattias. Han är engagerad och inger lugn. Kan starkt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-10-09

Katarina W skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En mycket trevlig och kunnig mäklare. Fick bra info och hon tog reda på det jag frågade om hon inte visste.
    Rekommenderar henne varmt Läs mer
    2019-10-11 Marthina A svarar Katarina W
    Tack så mycket för din fina Reco Katarina.
    Jag hoppas du kommer trivas jättebra i ditt nya hem!
  • 2019-10-08

Johan L skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en 1:à på Termikgatan.
    Seriöst intryck, kunnig och mycket positiv.
    Uppfyllde med råge mina förväntningar.
    Bra och tydlig information.
    Johan Läs mer
    2019-10-17 Martina S svarar Johan L
    Hej Johan!
    Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Hör gärna av er om det uppstår frågor i framtiden. Allt gott!

• 2019-10-08

Anna N skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ett hus och vår mäklare var en stjärna! Skulle rekommendera honom till alla och om vi någon gång mot förmodan vill sälja vårat drömhus kommer han vara den första vi kontaktar. Läs mer
  • 2019-10-07

Erika V skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt vår älskade villa och blev bra bemötta av Mikael. Vi tycker att Mikael är extremt lätt att prata med och någon man litar på. Tyvärr gav han oss höga förväntningar över slutpriset vilket inte riktigt levererades i slutändan. Men vi är nöjda att huset blev sålt och vi hopps och tror att Mikael gjorde allt i sin makt för att få det sålt. Läs mer
  • 2019-10-07

Hoshmat A skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Han är bra o kan sin sak. Han var tillgänglig när jag behövde honom. Läs mer
  • 2019-10-04

Thomas L skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Martina skötte fastighetsaffären på ett bra och professionellt sätt. Läs mer
    2019-10-17 Martina S svarar Thomas L
    Hej Thomas! Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Vid frågor eller funderingar är det bara att ni hör av er. Ha det fint!

• 2019-10-03

Jonathan H skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Blivit bra bemött av mäklaren, allt har gått smidigt och snabbt utan några som helst problem. Fått snabba svar på alla frågor som dykt upp! Läs mer
    2019-10-03 Martina S svarar Jonathan H
    Hej Jonathan!
    Tack för din rekommendation. Jag hoppas du kommer trivas i lägenheten och vid frågor och/eller funderingar är det bara att du hör av dig!

• 2019-10-03

Juliana E skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag hör köpt en bostadsrätt på Karlsdalsallén. Lee var väldigt trevlig och positiv i sitt bemötande. Allt gick enkelt och smidigt. Tack! /Juliana Läs mer
  • Karl Rickard T

2019-10-02

Karl Rickard T skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    •En stuga vid en sjö, utan el o vatten.
    •Trevlig, kändes kunnig
    •lämnade över information i pappersformat och muntligt men sedan kom det flera frågor på det igen, från intressenter genom mäklaren (hon hade inte hunnit läsa genom papperna) dåligt när det kostade 8,3% av 655000kr. Fotona var vi inte heller nöjda med
    • ok, blev ju sålt ändå, men man fick lite för pengarna. Läs mer
    2019-10-08 Kristin F svarar Karl Rickard T
    Att inhämta och tolka skriftlig och muntlig information från dig som säljare och att löpande stämma av med dig så att spekulanter får svar på sina frågor tillhör mitt uppdrag. Detta gör jag för att undvika missförstånd mellan er som parter i en väldigt viktig affär. Jag ser detta som en viktig del av mitt jobb så tråkigt om du uppfattade det som att jag inte var påläst.
    2019-10-08 Karl Rickard T svarar Kristin F
    Tyckte Ktistin skötte allt annat bra! Meningen var kritik mot kostnaden i förhållande arbetsinsats. Alltså inte Kristin själv.
  • 2019-10-02

Omar K skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra mäklare som var kunnig och hjälpte oss hela vägen. Mycket trevlig och det blev en väldigt smidigt affär. Vid senare köp av fastigheter kommer anlita henne. Läs mer
  • Christian M

2019-10-02

Christian M skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte vårt hus via Mikael som har varit en strålande mäklare. En perfekt brygga mellan säljaren och vi som köpare.

Vi är verkligen nöjda med Mikael och kände oss trygga i vårt köp Läs mer

Max O skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Duktig, engagerad och snabb på att svara! Läs mer
    2019-10-03 Martina S svarar Max O
    Hej Max! Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete, det uppskattas!
    Ha det fint!

Jan C skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde en bostadsrätt fastän jag aldrig hade mött mäklaren då jag hade flyttat från Örebro. Allt gick utan problem och försäljningen av bostaden gick relativt snabbt. Martina var snabb, trevlig och professionell! Läs mer
    2019-09-30 Martina S svarar Jan C
    Hej Jan! Tack för din fina Reco, jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att bedöma mitt arbete.

Annika E skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt en bostadsrätt som förmedlades av Beatrice. Har bara gott att säga om henne, hon var glad, trevlig och gav ett professionellt intryck. Läs mer

Ellen L skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en 1,5a. Jättenöjd, trivs verkligen! Smidigt med tillträde och allt. Snällt att jag fick komma och mäta innan tillträde! Läs mer
    2019-09-30 Martina S svarar Ellen L
    Hej Ellen!
    Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Jag hoppas verkligen att du kommer fortsätta trivas. Önskar dig lycka till och hoppas att vi hörs i framtiden!

Peter F skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi ville sälja vår lägenhet snabbt pga utlandsflytt. Marthina var väldigt snabb och fokuserad på uppdraget. Hela affären från start till mål gick på mindre än 3 veckor och vi fick det pris som vi hade som mål. Jättebra jobbat :) Läs mer
    2019-10-07 Marthina A svarar Peter F
    Tack för den fina Recon, det värmer verkligen!
    Det var ett nöje att förmedla eran fina bostad! :)
  • 2019-09-28

Karl S skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Yvonne har hjälpt mig med att sälja mitt hus. Det har funkat kanon, Yvonne är proffsig och trevlig. Läs mer
    2019-09-30 Yvonne K svarar Karl S
    Tack Karl för de fina orden!
    Ja det var roligt att du löd mitt råd att gå ut på öppna marknaden det ger så mycket mer.
    Jag tyckte ditt ställe var så fint att det borde visas för alla:)
  • 2019-09-27

Leif S skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mycket bra o trevlig. Dessutom föredömligt snabb. Läs mer
  • 2019-09-27

David W skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Professionellt bemötande. Vi är mycket nöjda både med Mikael och vårt nya hus. Tack Läs mer
  • 2019-09-26

Robert Fredrik Gustav F skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en villa.
    Både bemötande och kontakten har varit bra och tydlig.
    Det jag uppskattade mycket var att Mattias tog in mina önskemål och förväntningar, men även kom med bra råd och förslag samt kunde ge svar när man hade frågor. Läs mer

Eva R skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra bemött. Har sålt en lägenhet på 4 rök och köpt en pensionärslägenhet. Läs mer

Lars P skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mikael har uppfyllt de krav vi hade på vår mäklare under säljprocessen. Alltid tillgänglig och har visat ett stort engagemang under försäljning. Uppvisar ett stort kunnande och har ett proffesionellt bemötande. Läs mer

Catrine L skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt br till sonen 20 år som börjat studera. Vi föräldrar kunde inte vara med på varken visning el kontraktskrivn. Hade hela tiden en bra kontakt per telefon o mail med mäklare som hjälpte sonen till att köpet kunde genomföras utan oss . Läs mer
    2019-10-03 Andreas G svarar Catrine L
    Vad kul att ni är nöjda! Hoppas vi får ert förtroende någon annan gång

Ulf L skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt en tvåa i Sörbyängen. Gjordes mitt i sommaren, digitala dokument och vänligt bemötande. Mäklaren bemödade sig om att lösa våra frågor, och hjälpa oss. Blev jättebra! Läs mer
    2019-10-03 Andreas G svarar Ulf L
    Kul att du är nöjd och att processen var smidig. För oss är digitaliseringen viktigt, men viktigast är att komma ihåg kunderna

Thomas B skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Härlig jordnära mäklare som tar sig tid om det behövs. Om hon inte har svaret direkt, så ser hon till att svara så fort svaret fins. Läs mer

Minny K skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En smidig affär och trevligt bemötande. Läs mer
  • Lize-Lotte K

2019-09-23

Lize-Lotte K skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bostadsrätt hus. Alla förväntningar infriades. Bra kontakt, lätt att prata och snabba beslut. Allt toppen. Läs mer
  • 2019-09-23

Katarina W skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    David är en pålitlig och lugn mäklare. Man får lätt förtroende för honom.
    Han har sålt mitt fritidsboende för 2 år sedan och nu mitt radhus.
    Rekommenderar honom varmt.

Katarina F-Westberg Läs mer
  • 2019-09-22

Helena C skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag köpte fritidshuset via henne. Fint bemötande! Läs mer
    2019-10-10 Mikaela H svarar Helena C
    Tusen tack för det fina omdömet Helena!
  • 2019-09-19

Sven-Erik R skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Duktig, påläst, engagerad och jättetrevlig. Läs mer
    2019-09-23 Martina S svarar Sven-Erik R
    Hej Sven-Erik! Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med er bostadsförsäljning och tack för ett fint samarbete!

• 2019-09-19

Louise E skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde vårt bostadsrättshus i Björkhaga med hjälp av Lee och är mycket nöjda. Lee är väldigt lätt att ha och göra med. Tillgänglig, flexibel, glad och driven att sälja. Vi fick dessutom väldigt bra slutpris på huset! Läs mer
  • 2019-09-18

Håkan T skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sommarstuga. Bra bemötande och ett proffitionellt arbete Läs mer
  • 2019-09-18

Gunilla B skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt fritidshus
    Jättebra
    Förväntningarna levde han verkligen upp till
    Mjuk o trevlig! Passande Persson för yrket Läs mer
  • 2019-09-16

Karin B skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt ett fritidshus. Yvonne var saklig, svarade snabbt på frågor och hade viljan att ta fram fakta så att allt skulle bli så bra som möjligt. Hon har ett trevligt bemötande och köpet kändes tryggt genom Yvonnes omsorg. Läs mer
    2019-09-25 Yvonne K svarar Karin B
    Hej Karin!
    Det var roligt att höra att du var nöjd med mitt jobb och köpet fungerade fint mycket för att ni alla var så trevliga att jobba med. Njut nu av ditt fina fritidshus och hör av dig om du behöver hjälp framgent:)
  • 2019-09-16

Tony E skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt mitt hus. Trevlig mäklare. Jag skulle gärna använda mig av Mikael Rantala igen om jag kommer att sälja något hus igen. Läs mer
  • 2019-09-13

Albin R skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde våra villa i Adolfsberg och Mikaela var trygg och professionell genom hela processen.

Kan varmt rekommendera Mikaela till andra som ska sälja sin villa. Läs mer
    2019-10-10 Mikaela H svarar Albin R
    Tack Albin för den fina rekommendationen!
  • 2019-09-12

Mattias B skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Blev lite rörigt när man bytte mäklare under försäljning Läs mer
    2019-09-12 Martina S svarar Mattias B
    Hej Mattias! Tack för din respons. Det är aldrig kul när man behöver byta mäklare, men jag hoppas du är nöjd med min insats.

Ha en fin dag!
  • 2019-09-12

Monica Ann-Catrine L skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en villa på Stenrösevägen 15 i Vintrosa.
    Anton har alltid varit trevlig, tillmötesgående,tillgänglig och hjälpsam i alla frågor som jag ställt gällande husförsäljningen.
    Jag hade inga förväntningar för jag har bott här i 23 år, men som sagt så fick jag svar på alla frågor jag ställde!
    Jag skulle anlita honom igen om jag skulle sälja något hus där han är mäklare! 😊 Läs mer
  • 2019-09-07

Siv F skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Är helt nöjd med allt, mycket bra bemött vid köp av 2 rok... Läs mer
  • 2019-09-07

Lee L skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Emma var otroligt proffsig och informativ genom hela försäljningen. Jag lan varmt rekommendera henne. Läs mer

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro