Fastighetsbyrån Örebro

Fastighetsbyrån Örebro

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 1416 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2022-01-13
    Träffade henne inte fysiskt. All kontakt skedde över sms och mejl. Har inget att klaga på. Affären gick snabbt och smidigt. Möjligheten att sköta det mesta digitalt när jag själv hade tid och ork var en positiv upplevelse. Mycket nöjd.
    2022-01-13
    Emma kombinerar professionalism med empati och värme som skapar ett stort förtroende för hennes kompetens men även skapar en känsla av att hon bryr sig- på riktigt.

Jag hade inga direkta förväntningar på Fastighetsbyrån men tidigare erfarenheter av mäklare var väl inte de bästa.

Emma har varit ett stort stöd och skapat trygghet genom hela processen där hon steg för steg har varit tydlig med vad som ska hända och hur det ska gå till. Hon har varit noga med att hålla kontakten och se till att jag som kund är väl informerad kring vad som händer kring min lägenhet och har även varit snabb till att besvara alla mina frågor. En bättre mäklaren tror jag är svår att hitta än Emma Törebrand.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2022-01-11
    Trevligt bemötande, alla eventuella problem som uppstod eller kunde uppstå fixade hon
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Josef Ghafari en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2022-01-11
    Toppen bra! Mycket bra service hela vägen😃
    • Nya Hjärsta
    2022-01-10
    Kristin har stöttat oss i både bostadsköp och bostadsförsäljning på ett mycket professionellt, trevligt och informativt sätt.
    Tack så mycket Katarina! Kristin Führ
  • sålde sitt hus med hjälp av Josef Ghafari en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Bettorp/lillån
    2022-01-01
    Riktigt bra bemötande och alltid tillgänglig. Rekommenderas starkt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2021-12-31
    Proffsig och tillmötesgående, gjorde upplevelsen av husköp, som kan vara överväldigande, väldigt mycket lättare.
    2021-12-29
    Vi är mycket nöjda med Samuel. Han har gjort ett kanon jobb med försäljningen av vår bostad och vi kan varmt rekomedera Samuel till andra kunder....
    • Öster
    2021-12-27
    Trävlig.. profesionell..angagerad
    • Öster
    2021-12-27
    Michael får högsta betyg i allt från prissättning till förhandling med köpare. Hela processen kändes mycket trygg och Michael var alltid positiv vilket jag gillar. En riktig liten solstråle helt enkelt.
    2021-12-26
    Döm inte efter ålder, Samuel visade sig otroligt kunnig och hjälpsam. Vi, Birgitta och Bo Schmidt, återinvandrar till Sverige efter nu senast 24 år i Frankrike. Samuel ledde oss igenom detta med budgivning, som vi aldrig stött på och var verkligen livrädda för. Sammantaget utan Samuel hade vi aldrig kommit hela vägen till köp. Vi kan bara rekommendera Samuel Landström till 100 %
    Bo och Birgitta Schmidt
    • Odensbacken
    2021-12-26
    Mkt bra bemötande, trevlig
    En enkel försäljning på våra villkor
    Samuel levde upp till det.
    Sammanfattningsvis en bra och engagerad mäklare
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carl Ekstrand Hamrén en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Lundby
    2021-12-22
    Mäklaren var utmärkt. Tog tidigt kontakt med en efter lämnad intresseanmälan och även fast det tog lite tid så var man alltid uppdaterad på vad som hände under hela processen. Man fick alltid ett trevligt bemötande och en tydlighet om vad som pågick hela tiden.

Då det var första gången jag köpte bostad hade jag inga förväntningar på mäklaren men efter första gången är ribban högt lagt inför nästa gång.
  • sålde sitt hus med hjälp av Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Mellringe
    2021-12-22
    Ett bra och lugnt bemötande ifrån Michael.

Hade inga stora förväntningar eller tankar inför försäljningen men Michael fick det att kännas tryggt och var väldigt nöjd med utgången av försäljningen.
    • Norr
    Väldigt trevlig och proffesionell 😊
  • sålde sitt hus med hjälp av Carl Ekstrand Hamrén en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Hovsta
    2021-12-16
    Väldigt trevligt och proffesionellt bemötande. Kunnig, flexibel och förtroendeingivande!
    • Adolfsberg / Södra Lindhult
    2021-12-16
    Mycket bra. Snabb att återkoppla och trevlig!
    • Adolfsberg / Södra Lindhult
    2021-12-14
    Andra gången vi använder oss utav Michael och han fortsätter leverera våra förväntningar i världsklass.
    2021-12-11
    Bra bemött. Fixade kontraktsskrivning när jag inte kunde komma till kontoret p g a sjukdom.
    2021-12-10
    Michael kändes väldigt jordnära och trevlig att prata med. Man märkte snabbt att han var kompetent och hade mig som kund i fokus.
    • Lundby
    2021-12-09
    Jätte bra bemötande samt mycket professionalt men eftersom jag ä oerfaren av de kan ej beskriva mer.
    2021-12-08
    Väldigt ödmjuk och hjälpsam. Bästa mäklaren jag varit i kontakt med hittils. Rekommenderas starkt.
    • Centralt Öster
    2021-12-07
    Trävlig ,angagerad ..kunnig.. levde upp till våra förväntningar
  • sålde sitt hus med hjälp av Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2021-12-07
    Verkade kunnig inom området samt visade stort engagemang vid fördäljning och genomförande av denna.
    2021-12-05
    Saklig, kunnig och professionell. Ödmjuk och lyhörd för kundens önskemål. Glad och trevlig!
    Tack Åsa! Kristin Führ
    2021-12-03
    Kristin har tydlig och bra kommunikation, är tillgänglig och uppträder mycket proffsigt. Jobbade aktivt under hela försäljningen med kundbearbetning och höll oss säljare uppdaterade löpande.
    Tack Magnus! Kristin Führ
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josef Ghafari en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Södra Ladugårdsängen
    2021-11-28
    Josef är en toppmäklare. Bra bemötande, tydlighet och kommunikation genom hela säljproceseen. Han jobbar hårt och inger förtroende. Rekommenderas!
    Superkul att ni är nöjda med er försäljningsprocess, tack för din rekommendation Dino. Ser fram emot fler samarbeten! Josef Ghafari
  • köpte sitt hus med hjälp av Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Ringstorp
    2021-11-24
    Lugn, trevlig och tydlig. Lätt att få tag på! Rekommenderar.
    2021-11-23
    Josef är mycket professionell, kunnig, lyhörd och tillmötesgående. Han var tydlig och ärlig genom hela processen. Josef är lätt att få tag på och snabb med återkoppling. Jag rekommenderar honom starkt till alla som söker en pålitlig och seriös mäklare.
    Så roligt att ni fått en så positiv upplevelse i vår kontakt, tack så hjärligt för rekommendationen Åsa! Josef Ghafari
    2021-11-23
    Proffsigt hanterat! Utmärkt känsla i dialogen mellan säljare och köpare. Skapade förtroende i processen.
    Superkul att läsa detta, tack för din rekommendation Magnus! Grattis till köpet, det utan tvekan ett av Sörbyängens finaste 4rok, vi ses på tillträdet! Josef Ghafari
    • Grenadjärstaden
    2021-11-23
    Michael gjorde en utmärkt job och jag kan rekommendera honom
    2021-11-19
    Jag är hörselskadad. Samuel L har under hela processen, med stort tålamod, sett till att jag kunnat höra och förstå så att jag i lugn och ro kunnat fatta alla viktiga beslut. Han har haft svar på alla mina frågor och han har på ett utmärkt sätt anpassat försäljningsarbetet till mina önskemål och möjligheter.
    Allt har gått mycket smidigt och jag är mycket nöjd med resultatet av denna min allra största affär.
    Nu är kontraktet skrivet. Jag har en köpare. Men ännu återstår mycket arbete, jag skall överlämna huset och flytta till nyligen köpt lägenhet. Två banker skall samarbeta. Det känns tryggt att under en kommande, på många sätt turbulent tid, ha Samuels kompetens att lita på.
    Bernt Dahlén, Trastgatan 19
    2021-11-19
    Mycket trevlig och påläst mäklare med god kännedom om området. Bra bemötande och han ser sina kunder.
    Anna-Maria, superkul att du fått den upplevelsen! Grattis till en superfin lägenhet, vi ses på tillträdet! Josef Ghafari
    2021-11-19
    Svarade alltid snabbt. Var tydlig och intresserad.
    Motsvarade mina förväntningar
    Tycker han var kanonbra. Skulle lätt kunna anlita honom igen.
    Så roligt att ni känner att jag hanterade er bostadsaffär väl! Tack Caroline för ert förtroende och för rekommendationen, jag ser fram emot fler samarbeten! Josef Ghafari
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Adayson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Centralt Väster
    2021-11-19
    Fick ett väldigt bra intryck av Mattias.
    När jag önskade en extra visning på lägenheten var det inga som helst problem och jag kunde se den en gång till inom några dagar. Snabba svar och bra återkoppling via samtal eller sms.
    2021-11-18
    Vi blev bemötta på ett bra sätt informativt och vad som skulle ske . Det blev så som vi hade förväntningar på köpet av bostaden.
    Så kul att det till slut blev ni som köpte, hoppas att ni ska trivas bra i lägenheten! Tack för rekommendationen Nils-Åke! Josef Ghafari
    • Grenadjärstaden
    2021-11-18
    Föreningsrekord utan annons. En mäklare i världsklass. Stort tack Michael Kaya!
    2021-11-18
    Hösta klass, lyhörd, kunnig, trevlig
    Tack Anders för förtroendet att förmedla er fina lägenhet och för ett smidigt samarbete. Vi ses på tillträdet! Josef Ghafari
  • sålde sitt hus med hjälp av Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Västra Oxhagen
    2021-11-17
    Mäklaren var mycket hjälpsam och duktig.
    Mycket trevlig person.
    Allt gick bra och smidigt med försäljningen m.m
    Kan gott rekommenderar han till andra.
    • Mellringe
    2021-11-13
    Smart, duktig och snabb på att hantera försäljning
    • Centralt Norr
    2021-11-13
    En riktig shutdown-försäljning.
    Som den maskin Kaya är, vet han hur man får det slutpris man strävar efter!
    #1 på att stänga affärer.
    2021-11-11
    Proffsigt bemötande och lyhörd. Hjälpen vi fått av Josef var utöver vår förväntan (vi har haft andra mäklare tidigare, men Josef var den bästa hittills).
    Superkul att ni är nöjda med min insats, tack så mycket för rekommendationen Fleury och Nina! Josef Ghafari
    2021-11-11
    En proffsig, flexibel och kunnig mäklare.
    Nöjd på alla plan. Rekommenderar honom starkt!
    2021-11-09
    Mäklaren var super trevlig.
    Gick väldigt lätt och smidig ☺️

Vi förväntade oss få en rundtur och lite info kring huset. Fick fråga det vi ville veta och det mesta fick vi bra svar på.

Var väldigt glada och trevliga mäklare.
    • Väster
    2021-11-08
    Erfarenhet av min första försäljning är mycket positiv, detta till stor del tack vare Josef. Han är tillmötesgående och engagerad som mäklare, han kom med flertalet tips och bollade gärna idéer om vad som skulle passa mig bäst inför försäljningen. Tack vare hans hjälp blev försäljningen av lägenheten en snabb och smidig affär.
    Vad roligt att du fått en positiv känsla David, det var självklart mitt mål! Det har varit ett nöje att förmedla din fina lägenhet! Tack för rekommendation, vi ses på tillträdet :) Josef Ghafari
    • Solhaga
    2021-11-05
    Gott bemötande och god service.
    Vad roligt att du känt att det varit bra service och att du fått ett gott bemötande, det är mitt mål att samtliga parter ska känna så vid varje bostadsaffär! Grattis till första köpet och till en väldigt fin lägenhet, vi syns på tillträdet! :) Emma Törebrand
    2021-11-04
    Jag och min fru är extremt nöjda med Michael Kaya. Han har varit tillgänglig hela tiden både innan försäljning, under och efter. Allt har gått väldigt bra. Han har sålt våran bostad samt har vi köpt våran nya bostad av honom. Allt har flutit på. Mycket nöjda med honom.
    2021-11-02
    Mitt första köp av lägenhet. Stort steg men fick en trygg känsla av vår mäklare. Har fått snabb återkoppling och kunnat frågat ”dumma frågor” utan att känna mig dum. Mycket hjälpsam!
    Vad roligt att ni känt er trygga, det är mitt mål att samtliga parter ska känna så vid varje bostadsaffär! Grattis till första köpet och till en väldigt fin lägenhet, vi syns på tillträdet! :) Josef Ghafari
    • Södra Ladugårdsängen
    2021-11-01
    trevlig och bra på alla vis . Snabb affär som gynnade alla parter
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Adayson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Lillån
    2021-10-29
    Ett mycket kunnig, lyhörd mäklare som hela tiden höll kontakten med mig som säljare och som jag kan Ge mina bästa rekommendationer.