Fastighetsbyrån Örebro

Fastighetsbyrån Örebro

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 1248 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro 2

• sålde sitt hus med hjälp av Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2021-05-15
    Emma är sällsynt väl lämpad för sitt yrke. Jag baserar mitt utlåtande på 60 års yrkesmässig verksamhet som säljare. Hon har mycket god förmåga att hantera de komplicerade situationer som kan uppstå i samband med dyrbara objekt som fastigheter och bostads rätter (som våran). Hon får full pott av poäng . Finns begreppet överkurs så skickar jag en extra stjärna.

Per Olof Lager
  • sålde sitt hus med hjälp av Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Garphyttan
    2021-05-14
    Sålt bostadsrätt där försäljningen gick över förväntan. Vi kände att vi klickade med Emma direkt.
    Emma är professionell, optimistisk, flexibel och en glad person som skötte försäljningen smidigt och snabbt. Det var alltid lätt att få tag på Emma och få svar på frågor och funderingar. Vi kände förtroende för Emma och skulle absolut kunna anlita henne igen vid behov.
  • sålde sitt hus med hjälp av Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2021-05-13
    Alltid tillgänglig vid frågor och bra kontakt under hela affären. Avslappnat och välinformerade.
  • Gunnar S
    sålde sitt hus med hjälp av Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Karlslund
    2021-05-11
    Mikaela har hanterat denna försäljning på ett mycket professionellt sätt, Mikaela har även varit väldigt trevlig, hjälpsam, samt snabbt svarat på en del frågor jag har haft. Jag skulle gärna rekommendera henne. Däremot så blir min fasta kostnad till Fastighetsbyrån för detta ganska dyrt procentuellt, då det bara rörde sig om en liten billig sommarstuga, samt gick väldig snabbt, då den såldes innan visning med. Mvh / Gunnar Stolt
    2021-05-09
    Michael har varit en mycket professionell, serviceinriktad och kunnig mäklare så hjälpte mig att på ett snabbt och smidigt sätt sälja min bostadsrätt. Affären gick över förväntan och jag är mycket nöjd med kontakten och försäljningen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josef Ghafari en del av Fastighetsbyrån Örebro
    2021-05-08
    Extremt duktig på sitt jobb! Vi är mer än nöjda efter att ha sålt vår bostadsrätt.
    2021-05-07
    Örebros bästa mäklare - utan tvekan!

Helt klart den bästa mäklarupplevelsen jag har haft. Michael sålde en bostadsrätt för det priset vi ville ha. Mäklaren fanns alltid tillgänglig för att svara på frågor och det första mötet gjordes på en helg vilket indikerar på Michael proffsighet och lyhördhet. Hans sätt att jobba är något unikt och jag är så glad att jag sålde med honom. Jag kunde inte vara mer än nöjd och kommer fortsätta rekommendera honom till alla som ska sälja.

Michael kan säljas sand i Sahara!
    2021-05-06
    Vi har sålt vår bostadsrätt och är väldigt nöjda med fastighetsbyrån och vår mäklare Josef Ghafari. Försäljningen gick snabbt och smidigt och Josef var väldigt trevlig och professionell. Vi kan verkligen rekommendera honom.
    2021-05-04
    Josef hjälpte oss att sälja en bostadsrätt. Han visade på ett otroligt engagemang under hela processen. Ständigt tillgänglig för frågor och väldigt proaktiv och professionell i sitt agerande.
    Vi kände oss trygga med honom och han levde mer än väl upp till våra förväntningar. Vi kan starkt rekommendera Josef!
    Stort tack Jonathan för er rekommendation, fantastiskt roligt att få hjälpa er med en smidig försäljning. Hoppas att ni ska trivas i nya huset! Josef Ghafari
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Adayson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Rynninge
    2021-05-04
    Vi är jättenöjda med Mattias då han alltid var tillgänglig, förstående och lätt att prata med.
    2021-05-04
    Mattias är super trevlig och tillmötesgående! Du känner dig trygg i hans omgivning och han får sina kunder att känna sig avslappnade. Alltid ärliga åsikter från hans sida, då han vill sin kunds bästa!

Vi har haft nytta av honom i både vår försäljning, kommande köp och familjens köp. Vi kommer definitivt inte att byta ut honom i framtiden!
    • Centralt Öster
    2021-05-03
    Sålde en bostadsrätt på Restalundsvägen, väldigt nöjd med hur Michael jobbar. Lyssnade på vad jag ville och jobbade utifrån det, exakt så som det ska vara. Är mer än nöjd med Michael och han kommer att få sälja mina bostäder i framtiden😁
    • Grenadjärstaden
    2021-05-03
    Jag har sålt med Kaya och kan bara säga att han skötte det exceptionellt från start till slut. Är du på jakt efter en mäklare som gör det lilla extra, är påläst och tänker utanför boxen. Då är Michael Kaya det självklara valet.
    2021-05-02
    Mattias är en väl omhändertagande mäklare som ser till sina kunders bästa både vad gäller köp och sälj. Vi är glada över att ha Mattias i både försäljning och köp av annan bostad i och med att vi vet att han kommer vara ärlig kring huruvida det är ett bra köp för just oss och utifrån våra behov. Han ser alltid till sina kunders bästa och intressen!
    2021-05-02
    Mattias är en mycket professionell mäklare och jag har haft nöjet att ha varit i kontakt med honom.

När jag väl valde att gå till försäljning så har Mattias hjälpt mig igenom hela processen, funnits där både dag- som kvällstid och i slutändan levererat det han sagt och mer där till. Han har genom hela processen kommit med bra idéer baserade på hans erfarenheter och kunskaper som fått mig att känna mig trygg.

Dessutom är han väldigt trevlig att arbeta med! Ger gladeligen min rekommendation för Mattias Adayson.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Hjulåsen/garphyttan
    2021-04-30
    Proffsig, noggrann och tillgänglig. Har bara bra saker att säga om Mikaela.
    Tack snälla för den rekommendationen Anton! Mikaela Höcke
    • Grenadjärstaden
    2021-04-24
    Snabb och smidig process, lätt att ha och göra med.
    2021-04-11
    Michael sålde våran bostadsrätt! Gick väldigt fort och han slog föreningsrekord även i våran förening! mycket profesionell i sitt arbete! kan varmt rekommendera Michael om man vill bli nöjd med sin försäljning!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Josef Ghafari en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Sörby/Eklunda
    2021-04-11
    Köpte en lägenhet.
    Blev väldigt bra bemött.
    Kunnig och trevlig.
    Kul att det har varit en positiv upplevelse för dig, tack för rekommendationen Matilda. Hoppas du ska trivas i nya lägenheten! Josef Ghafari
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Mellringe/nyponlunden
    2021-04-09
    Köpt lägenhet. Bra bemötande och lätt att nå.
    2021-04-09
    Professionell mäklare som vet hur och vad som ska göras. Vi sålde med michael , snabbt och smidigt
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Lillån
    2021-04-07
    Jag har köpt en villa genom den mest öppna och rättvisa budgivningen jag deltagit i. Jag har blivit bemött med sakliga svar, tid och genuint intresse. Hela processen har varit smidig, välskött och trygg.
    Tusen tack för den fina rekommendationen Carla! Mikaela Höcke
    2021-03-31
    -Vid försäljning av mitt fritidshus, varit mycket behjälplig med allt och alla frågor.
    Jag är mycket glad och tacksam för det.
    Glad ,positiv mäklare!
    -Som visat hänsyn och respekt vid försäljning av min fastighet.
    Bra mäklare,helt enkelt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Adolfsberg / Södra Lindhult
    2021-03-29
    Kan varmt rekommendera Anton. Hans kunskap, empati, tålamod och engagemang gör honom till en toppenmäklare!
    • Sörby
    2021-03-26
    Sålt kedjehus
    Flamsig, pratig
    Dålig svenska- meningsbyggnad, beskrivande ord om rummen och huset
    Några saker i beskrivningen var direkt felaktiga
    Kändes inte så seriös men kunde sina saker
    De flesta mäklare verkar vara på detta sätt så hon passar in i mallen för mäklare
    2021-03-23
    Sålt en bostadsrätt. Väldigt trevligt bemött, blev informerad hela tiden om vad som hände under affären. Hade höga förväntningar, och han levde verkligen upp till dem. Allt gick väldigt smidigt.
    Ser detta som ett kvitto på väl utfört arbete, stort tack för rekommendationen Lennart! Josef Ghafari
    • Solhaga
    2021-03-17
    Professionellt, trevligt mycket kunnig och saklig.
    • Centralt Väster
    2021-03-16
    Josef rekommenderas starkt! Han var lyhörd och lyckades överträffa alla våra förväntningar igenom processen med att sälja vår bostadsrätt.
    Superkul att höra Gustaf, tack för rekommendationen! Josef Ghafari
    • Solhaga
    2021-03-16
    Sålt en lägenhet
    Trevligt bemötande
    Snabb affär
    Mina förväntningar uppfylldes
    vad gäller pris och tillträde
    • Centralt Öster
    2021-03-15
    Michael skötte sin del bra, lugn och konstruktiv och vi hade tät kontakt vilket kändes bra i en lite längre process.
    2021-03-08
    Väldigt bra bemötande från mäklare och levde upp till förväntningarna! Sålde en etta på markplan 👌🏽
    2021-03-08
    Vi har sålt en bostadsrätt i Sörbyängen. Försäljningen gick snabbt och smidigt och vi är helt nöjda med affären. Uppskattade verkligen att vi inte behövde staila och ha en massa visningar.
    Sven-Åke Och Monica.
    Håller med om att det blev väldigt smidigt med bara en privatvisning. Tacksam för ert förtroende och rekommendation! Josef Ghafari
    2021-03-08
    Vi sålde får bostadsrätt, och det var en väldigt smidig och snabb affär. Han var professionell hela tiden, vi är väldigt nöjda med han som mäklare. Kan varmt rekommendera honom.
    Kul att ni är nöjda, tacksam för rekommendationen! Josef Ghafari
    2021-03-03
    Mycket bra mäklare! Allt gick snabbt och smidigt och vi fick ett högre pris än utgångspriset innan vi ens lagt ut objektet. Mycket professionell.
    2021-03-02
    Har nyligen fått hjälp med att sälja min lgh i Bettorp av Mattias
    Adayson. Det blev en snabb och bra affär,med en allert mäklare som gav ett bra intryck. Kan varmt rekomenderas.
    Mången Tack för all hjälp

Susanne Håkansson
    • Hidingsta
    2021-03-01
    Vi är nöjda och tacksamma för bra bemötande.
    • Centralt Väster
    2021-03-01
    Vi är mycket nöjda med Josefs arbete. Han uppdaterade oss under hela processen, var lätt att få tag i och såg till att alla kunder fick se lägenheten ordentligt. Han är lugn och vi kände oss trygga genom hela försäljningen. Slutpriset blev långt över förväntan. Vi rekommenderar Josef starkt till andra som ska sälja sin bostad. Bra jobbat!
    Stort tack Jessica för förtroendet och rekommendationen, uppskattar vårt fina samarbete! Josef Ghafari
    2021-02-27
    Köpt bostadsrätt. Enkel och rättfram information och dialog. Smidigt behandlande. Snabba svar på frågor.
    2021-02-27
    God morgon !
    Vi köpte en lägenhet. Josef var jätte snäll och duktig och han förklarade allt till oss och den var en bra upplevelse . Vi kände oss säkra och självsäkra med honom. vi ska tipsa alla våra kompisar att köpa med om hjälp från Josef.
    Superkul att ni är nöjda med affären, ser fram emot framtida samarbeten! Josef Ghafari
    2021-02-26
    Köpt bostadsrätt
    Liten kontakt med mäklare, flera personbyten.
    2021-02-26
    Köpt ny lägenhet
    Kompetent och trevligt bemötande av mäklaren
    2021-02-24
    Fastighetsbyrån håll hårt i denna stjärna! Michaels engangemang var något utöver det vanliga. Vi hade frågor och funderingar som vi hade mindre mindre koll på men Michael såg till att det inte fanns några som helst oklarheter. Ständig uppföljning och kontaktbar hela tiden vilket resulterade i en bra affär. Världsklass
    2021-02-12
    Otroligt nöjd med Michael som mäklare. Professionell och seriös. Kommer välja Michael nästa gång!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt bostadsrätt.

Positivt bemött, inte allt för "på" om man säger så.

Nöjd med helheten.
    2021-02-10
    Mycket bra mottagande och väldigt snabb affär.
    Sålde en 2-rummare på Karlsdalsallen i Örebro.
    Josef var mycket flexibel och service minded.
    Tack för rekommendationen Peter, kul att du är nöjd med affären! Josef Ghafari
    2021-02-10
    Vi sålde vår bostadsrätt på Sörby i Örebro. Våra förväntningar var höga och därför valde vi Michael Kaya. Han lyckades inte bara att leva upp till våra förväntningar, han överträffade dessutom dom.

Skillnaden mellan Michael och andra mäklare vi pratade med innan var:
    Dem andra mäklare såg bostaden som ett objekt, Michael såg det som ett hem.

Vi är supernöjda!
    • Rynningeåsen
    2021-02-08
    Mattias hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Rynningeåsen. Vi fick ett proffesionellt bemötande och han var alltid tillgänglig samt höll oss uppdaterade.

Sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda och vi rekommenderar Mattias som mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Adolfsberg
    2021-02-08
    Köpt en villa av Kristin och fick ett bra intryck direkt. Trots mycket folk på visningen så kunde vi prata och det var rak, ärlig kommunikation och hon förstod våra behov direkt. Snabb respons och genuint intresse av att driva försäljningen för allas bästa! Kan bara prata gott om Kristin Fuhr.
    2021-02-07
    Vi sålde våran lägenhet med hjälp av Josef. Allt gick snabbt och smidigt samt att vi fick ett riktigt professionellt bemötande av honom. Rekommenderas starkt!
    Tack Faruk för förtroendet och rekommendationen, ser fram emot fler samarbeten! Josef Ghafari
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    • Garphyttan
    2021-02-06
    Sålt vårt hus på så kort tid. Mikaela är proffsig, hjälpsam och väldig positiv. Vi kände oss trygga genom hela processen.
    Nöjet var helt på min sida. Stort tack för den fina rekommendationen! Mikaela Höcke