Alla kategorier Mäklare Örebro Örebro Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Örebro

Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 796 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

• 2019-01-15

Anna Maria K skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton har under våra 6 månader tillsammans i husförsäljningsprocessen visat stor följsamhet med mina önskemål och känslor. Med fast hand har han lett processen framåt och förmedlat kloka tankar när det har behövts och haft tålamod med att detta för mig har varit svårt. Stort tack för det! Läs mer
  • 2019-01-12

Sanna A skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte bostadsrätt, trevlig, tillmötesgående och professionell mäklare. Läs mer
  • Siri N

2018-12-31

Siri N skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag tycker att Beatrice är en väldigt proffsig mäklare. När jag skulle köpa en 3a i södra Örebro så fick jag all info jag skulle ha på ett noggrant och professionellt vis. Beatrice hade stor kunskap om objektet och i det stora hela har jag kännt mig väldigt trygg i mitt första bostadsköp med henne som mäklare. Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2018-12-21

Ylva W skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt villa. Glad och trevlig. Kompetent Läs mer
  • 2018-12-15

Anette P skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt bostadsrätt, radhus. Mycket bra bemötande av Beatrice. Förtroende ingivande. Snabb respons på frågor och funderingar. Tydlig och beskrivande gällande dokument. Som köpare trodde jag inte att vi skulle få så mycket stöd som vi fick. Tack! Läs mer
  • 2018-12-15

Felicia G skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ny bostad medans sambon även sålde sin tidigare. Båda med Thomas.
    Vi är super nöjda med honom.
    Tillgänglighet, social, trevlig. Läs mer
  • Per-Arne P

2018-12-12

Per-Arne P skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt radhus i Örebro. Mikael R har bemött oss på ett bra o trevligt sätt. Vi har upplevt honom som effektiv i sitt arbete med bostads försäljningen som nu blivit genomförd.

PerArne o Eva Petersson-Almby Läs mer
    Mikael Rantala gillar detta
  • 2018-12-12

Marie N skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Tycker Kristin gjort ett jättebra jobb, vi är nöjda och alla våra frågor är besvarade Läs mer
  • 2018-12-10

Kajsa G skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Fantastisk mäklare som på ett trevligt och professionellt sätt hjälpt mig att sälja min bostad! Läs mer
  • 2018-12-09

Inga-Lill H skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton var en bra mäklare vi köpte ett hus på västra oxhagen finns inget att klaga på han gav all information som vi behövde
    Mvh Inga-Lill Hellberg Läs mer
  • Janne R

2018-12-07

Janne R skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt av ett dödsbo som är min fd sambos.
    Lee har varit mycket serviceminded och haft en ängels tålamod med mina struliga fondaffärer.
    Mycket nöjd med mäklaren. Läs mer
    2019-01-07 Lee L svarar Janne R
    Tack för din fina response och lycka till med allt framöver.
  • 2018-12-06

Therese M skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en lägenhet, bostadsrätt. Jag tycker att mäklaren var proffsig och bemötte mig väl. Var aktiv och kontakta mig så fort nått hände.
    Bra service Läs mer
    2018-12-06 Andreas G svarar Therese M
    Hej Therese, vad kul! Det är precis så vi vill att kunderna skall uppfatta oss. Bra service och snabb återkoppling!
    //Andreas Getzman
  • 2018-12-05

Charlotta J skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Hej! Nöjd med bemötandet. Sålde en bostadsrätt som vi ägde gemensamt med dottern. Lite oklart ibland vem mäklaren kontaktat, vi skickade sms och ringde ibland om varandra. Det tog tid innan bostaden blev såld, trög marknad? Skulle velat haft mer dialog med mäklaren kring hur vi skulle göra när lägenheten inte blev såld i början. Annars fungerade allt bra Läs mer
    2018-12-05 Andreas G svarar Charlotta J
    Hej Charlotta! Tack för omdömet! I en trög marknad är kommunikation A och O. Kul ändå att ditt helhetsintryck är positivt.
    Med vänlig hälsning, Andreas Getzman
  • 2018-12-05

Magnus H skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt Villa
    Bra bemötande från David. Vi har känt oss trygga med Davids råd på den något idag tröga marknaden.

Davids hanterande har sammantaget varit mkt bra och vi känner oss nöjda. Läs mer
  • 2018-12-04

Anette E skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt pråmkajen 45 i örebro.
    Positivt bemötande, stor servicekänsla, kunnig, klar o tydlig, allt iordning, uppmärksam o hör alltid av sig snabbt, uppskattar att hon hörde av sig o frågade hur det gått då hon fick förhinder att närvara vid tillträdet, känns tryggt att göra affär med Malin som mäklare och hon är någon jag kan varmt rekommendera./Anette Ericsson Läs mer
    2018-12-04 Malin D svarar Anette E
    Tack Anette för din rekommendation och de fina orden! De glädjer mig att ni uppskattar mitt sätt att arbeta och att ni känt er trygga med er köp! Hoppas nu att ni ska trivas bra i er nya bostad och här i Örebro!
    Passar på att önska er en trevlig jul och gott nytt år! /Malin
  • Börje P

2018-12-01

Börje P skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en villa med Yvonnes hjälp.
    Yvonne är en utomordentligt erfaren, skicklig, noggrann och ansvarstagande mäklare. Man känner sig trygg genom hela processen. I mitt fall även i samband med köpet av en lägenhet.
    I det sammanhanget kom Yvonnes gedigna kontaktnät till gagn, då hon kunde rekommendera en bra målerifirma för det målningsarbete , som krävdes.
    Börje Läs mer
    2018-12-10 Yvonne K svarar Börje P
    Hej o Tack så mycket för de fina orden! Så roligt att allt gick i lås med både att köpa och sälja. Nu ska vi göra iordning för deklaration innan jul. Vi hörs!
  • 2018-11-30

Jennifer M skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte en bostadsrätt i Örebro. Malin var suverän som mäklare! Enkel att nå även på kvällstid, alltid tillgänglig och trevlig. Vi har ingenting att klaga på, vi är väldigt nöjda med Malin som mäklare Läs mer
    2018-11-30 Malin D svarar Jennifer M
    Tusen tack för erat fina omdöme! Jag hoppas att ni ska trivas kanon i er nya bostad och här i Örebro!
    Vi hörs vidare gällande spotlight i lägenhet och hoppas att det ska vara löst snabbt! /Malin
  • 2018-11-27

Linnea G skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anlitade Malin Davidsson, Fastighetsbyrån Örebro, för att sälja vår bostadsrätt. Kan varmt rekommendera henne. Mycket noggrann, seriös och kunnig. Alltid trevlig och tillmötesgående och vi upplevde henne som väldigt påläst inför våra träffar. Vi kan inte vara mer nöjda med hennes arbete. Kommer definitivt anlita henne igen om det behövs. Läs mer
    2018-11-27 Malin D svarar Linnea G
    Tusen tack för er fina feedback och rekommendation! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er och att ni uppskattar mitt arbete. Jag hoppas att ni även ska trivas bra i ert nya boende. Vi hörs vidare!
  • 2018-11-25

Birgitta L skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi är nöjda med Beatrice men ibland det var svår att få kontakt med henne. Hon var noga med sin kontorstid.
    Vi är väldigt nöjda med vår nya bostad!
    Birgitta Lovén Läs mer
  • 2018-11-22

Göran S skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    När jag köpte lägenheten för fem år sedan var det hon som förmedlade den. Hon gjorde då ett så bra intryck at det var naturligt att vända sig till henne mu när jag sålde den. Läs mer
    2018-11-23 Malin D svarar Göran S
    Är väldigt roligt att få göra affärer med dig igen Göran och tack för fint omdöme!
  • 2018-11-22

Erik C skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Allt har varit toppen, lätt att tala med , lätt att få tag i, och väldigt kunnig! Läs mer

Diana T skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt bostadsrätts lägenhet. Trevlig och proffesonell mäklare. Uppfyllt mina förväntningar, som i för sig var ganska realistiska🤗. Helhetsintrycket är mkt positivt, mäklaren har gjort ett bra jobb. Läs mer

Karola H skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Yvonne gav goda och kloka råd om budgivning och homestyling. Hon besökte oss för att sätta igång säljprocessen när vi hade tid, fredag em/kväll. Hon lyssnade in förväntningar på fotografering och arvode så vi blev nöjda. Hon återkom alltid snabbt när vi hade frågor. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2018-11-26 Yvonne K svarar Karola H
    Hej och Tack så jättemycket för de fina orden:) Ja och det var så trevligt att få träffa dig igen eftersom du köpte av mig för några år sen.
    Det går snabbt nu och snart är det tillträde på både ditt nya hus och i Örebro. Vi ses snart och Tack ännu en gång!
  • Gösta G

Punktlig
    Snabba svar
    Kunnig Läs mer

Kjell W skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevligt bemötande i alla frågor Läs mer
    2018-11-21 Mikael Rantala svarar Kjell W
    Tack Kjell för det fina omdömet!
    Mikael Rantala gillar detta
  • 2018-11-20

Ellinor D skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt vår bostadsrätt med hjälp av Marthina! Vi är jättenöjda och har verkligen känt oss trygga och hörda under processen! Läs mer
  • 2018-11-19

Kent V skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Proffsig, lyhörd, effektiv och inläst på området gav ett försäljningsresultat som väl uppfyllde våra förväntningar! Läs mer
  • 2018-11-19

Josef Ü skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Grymt duktig mäklare! Kommer garanterat anlita Beatrice vid framtida bostadsförsäljningar. Läs mer
  • 2018-11-16

Tommie P skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    När man väljer David får man extra allt! Läs mer
  • Therése W

2018-11-12

Therése W skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Från start till mål skötte Beatrice vår affär med service på hög nivå! Tillgänglig, personlig och professionell. Väldigt nöjda! Läs mer
  • 2018-11-12

Anna J skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt vårt BRF radhus. Thomas bemötte oss efter våra förväntningar och önskemål, han såg våra behov och levde upp till våra förväntningar. Mina förväntningar var en smidig affär där vi gjorde vårt bästa för att visa vårt boende från dess bästa sida samtidigt som jag ville att Thomas skulle ge allt för att hitta rätt köpare som var villig att betala bra. Vi hade en bra dialog och ett gott samarbete. Jag rekommenderar Thomas till alla i min närhet som ska sälja. Läs mer
  • 2018-11-11

Anneli B skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    jag har sålt en bostadsrätt på fyra rum och kök ute i Hovsta
    jag blev väldigt bra bemött, Malin var väldigt proffsig i sitt yrke.
    Jag kände mig väligt trygg med Malin.

Tusen tack Malin! Läs mer
    2018-11-12 Malin D svarar Anneli B
    Tack för de fina orden Anneli! De glädjer mig att du uppskattar mitt arbete. Vi ses på tillträdet!
  • 2018-11-11

Görel S skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Engagerad
    Kommunikativ
    Informativ
    En bra mäklare som gjorde allt för att vi skulle bli nöjda.
    Vi hade inga förväntningar direkt utan vi tyckte att han skötte sin uppgift på ett professionellt och kunnigt sätt.
    Vi skulle gärna rekommendera honom till andra och även ta kontakt med honom om vi skulle sälja vårt hus. Läs mer
    2018-11-11 Mikael Rantala svarar Görel S
    Tack så jätte mycket för det fina omdömet! Vi ses snart🙂
  • 2018-11-09

Annica S skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag köpte en bostadsrätt och har inte en bra känsla av Beatrice.
    Informationen om parkeringsplats som tillhör lgh var helt fel. När säljarnas städfirma repat golv bagatelliserade hon detta - det var bara att byta ut en planka - säljarna tog det på större allvar.
    Jag sålde en lgh för sex månader sedan och möttes av väldigt proffsiga mäklare i den försäljningen.
    Jag kommer inte rekommendera Beatrice. Läs mer
  • 2018-11-09

Anita L skrev om Mikael Rantala en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt en villa för ett dödsbo. Bemötandet var bra. Han verkade ha god kunskap om hur läget var i aktuellt område o kunde utifrån det ge bra råd. Priset för huset blev högre än jag förväntat. Hittills är jag mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-09 Mikael Rantala svarar Anita L
    Tack för det fina omdömet! Vi hörs snart, trevlig helg🙂
  • 2018-11-06

Pernilla B skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt en liten sommarstuga.
    Anton var inte så påläst om objektet mycket av frågorna jag hade drog ut på tiden.
    Annars var Anton väldigt trevlig o lugn. Läs mer
  • 2018-11-05

Annika S skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Försäljning av hus.
    Stort engagemang och trygg försäljning med stöd av mäklaren. Läs mer
    2018-11-12 Yvonne K svarar Annika S
    Hej Annika!
    Tack för de fina orden och omdömet:) Det var så roligt att det gick bra för er och att ni nu kan gå vidare. Glöm inte att ni ska titta på underlaget för deklaration och gärna lämna det till mig innan jul, ni ska ju deklarera försäljningen nästa år.
  • 2018-11-05

Charlie A skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevlig, proffsig och väldgt kunnig. Ställer upp för visning när som helst, vilket ledde till vår försäljning. Läs mer
  • Kenneth N

2018-11-02

Kenneth N skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Kan inte recensera byrån kan bara recensera mäklaren som var bra att jag sen får betala mycket pengar för lite arbete men jag vet att så är det. Läs mer
  • Camilla L

2018-10-31

Camilla L skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte en lägenhet. Mäklaren Thomas var trevlig och kunde svara och stötta oss i våra funderingar kring köpet och dessförinnan de olika visningarna av bostäder som han hade visat oss. Kontakten skedde via telefon och sms. Vi fick snabba svar och återkoppling på funderingar.
    Jag är mycket nöjd med köpet och mäklaren Thomas Läs mer
  • 2018-10-31

Hans H skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Finns inget neg.
    Allt var till vår belåtenhet. Läs mer
    2018-11-01 Yvonne K svarar Hans H
    Tack Hans!
    Det var trevligt att höra att ni känner er nöjda och det gläder mig och att ni till slut hittade en ny lägenhet som passade er.

Sarem M skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    - Bostadsrätt(nyproduktion), köpt och sålt.
    - Trevligt, vänskapligt bemötande.
    - Tillgänglighet, enkel/vänlig kontakt, pålitlighet. Thomas levde upp till mina förväntningar tillräckligt. Jag är nöjd. Läs mer

Zero Luisa B skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hej !

Första mötet av Tomas va väldigt trevligt och en väldigt öppen och ärlig dialog om vad som gällde inom båda parter. Gillar hans jargong. Väldig lättsam person och ha med att göra. Hade inga förväntningar förutom att han skulle sälja objekten. Jätte bra person att ha med att göra kan varmt rekommendera honom till andra.

Gilla honom pga att han är rak och ärlig person och säger hur saker och ting ligger till.

Mvh Zero Luisa Begallo Morad Läs mer

Alice L skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpare av bostad. Otrolig vänlig, tillmötesgående och serviceminded. Stark rekommendation! Läs mer

Jarmo R skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt vårt radhus.
    Bemötandet var väldigt bra och tillmötesgående.
    Jag hade höga förväntningar och har det fortfarande tills att allt är klart med deklaration osv.
    Sammanfattningsvis skulle jag varmt rekommendera mäklaren vi har. Läs mer
  • Therése W

2018-10-29

Therése W skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte bostadsrätt av Thomas och är supernöjda med den servicen han gav oss. Han är väldigt trevlig, lättsam, flexibel och professionell. Läs mer
  • 2018-10-25

Dennis S skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en bostadsrätt och har blivit väldigt bra bemötta av mäklaren.
    Mäklaren har gjort så våra förväntningar är bra.

Sammanfattat så är mäklaren jätte bra och vi kan rekomendera henne till fler. Läs mer
  • 2018-10-24

Mikael N skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag sålde en bostadsrätt och Batrice har hjälpt mig på ett fantastiskt sätt från början till slut. Hon får toppbetyg på alla plan. Läs mer
  • 2018-10-16

Jens L skrev om Thomas Rylander en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Thomas bistod med engagemang och tillgänglighet under hela processen vilket resulterade i en snabb och smidig affär vid försäljningen av vår lägenhet. Vi kan absolut rekommendera Thomas! Läs mer
  • 2018-10-16

Caroline B skrev om Malin Davidsson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Fick mkt bra bemötande.
    Malin var duktig o professionell.
    Hon utförde försäljningen på ett mkt bra sätt. Läs mer
    2018-10-17 Malin D svarar Caroline B
    Tack för era fina feedback! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen. Vi ses snart igen på tillträdet! /Malin

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro