Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 975 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

• 2019-12-11

Ing-marie L skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt bostadsrätt. Lee har varit på hugget, engagerad, trevlig och gjort ett bra jobb. Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-12-11

Katarina N skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Allt helt ok. Fungerade fint. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-12-10

Anna H skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi sålde en bostadsrätt på 4 rok (102 kvm) på Falleniusgatan.
    Martina kom ordentligt förberedd till vårt första möte i vår bostad. Hon var mycket trevlig och gav ett professionellt intryck.
    Under processen har hon varit lätt att få kontakt med (till och med när kontoret var iväg på julbord) och hon har arbetat effektivt och helt i enlighet med våra önskemål och förväntningar.
    Vi känner oss mycket nöjda med hennes arbete. Läs mer
  • 2019-12-09

Jenny L skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en lägenhet och har haft en jättebra kontakt med Beatrice från första dagen vi hade vår första kontakt! Hon har varit grym och jag skulle verkligen rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-12-02

Markus H skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Superproffsig och noggrann. Allt gick över förväntan vid försäljningen. Läs mer
    2019-12-03 Yvonne K svarar Markus H
    Hej Markus och Tack för de fina orden!
    Ja det gick ju jättebra trots att det var lite frågetecken innan vi satte igång men det redde vi ju ut tillsammans och allt blev tydligt till köparna som också verkar nöjda och glada över att få köpa ditt fina hus.
    Sätt ihop de avdrag du vill göra inför deklarationen och återkom till mig med dem snarast!
  • 2019-12-01

Johanna L skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en lägenhet på väster i Örebro. Det är första gången vi går igenom en försäljning. Genom att anlita mäklare hade vi förhoppningarna om att få hjälp och stöttning i varje del av försäljningen. Martina har verkligen levt upp till detta! Hon har varit engagerad, gett rådgivning och varit lätt att få tag på. Försäljningen har upplevts smidig! Läs mer
    2019-12-02 Martina S svarar Johanna L
    Hej Johanna!
    Tack för att jag fick förtroendet att vara en dela av er bostadsaffär. Lycka till med ert nästa boende och hör av er om ni har några frågor eller funderingar!

Hälsningar,
  • 2019-11-29

Wendela S skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Riktigt trevlig och förstående mäklare!! Den bästa, så snäll och duktig Läs mer
    2019-12-02 Martina S svarar Wendela S
    Hej Wendela!
    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Det uppskattas verkligen och jag är glad att du är nöjd. Hoppas du kommer trivas i lägenheten och hör av dig om du undrar över något!

Hälsningar,
  • 2019-11-26

Robert W skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Inget mot mäklaren personligt, men marknaden är så styrd idag att det inte är en skön känsla av att köpa fastigheter. Det ska gå så fort och förväntningar och krav är inte ok. Läs mer
  • 2019-11-25

Moa M skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Emma Törebrand. Pålitlig, kompetent, snabb att återkoppla och mycket påläst.
    Kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-25

Liisa Ingrid E skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt ett hus.
    Jag är mycket nöjd med hur mäklare Anton skött försäljningen av vårat hus.
    Och vi har blivit bemötta på ett väldigt trevligt sätt. Och Anton levde verkligen upp till våra förväntningar.
    Så jag sänder ett stort tack.
    Mvh Liisa E. Läs mer
  • 2019-11-24

Thomas L skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en bostadsrätt. Emma bemötte mig på ett trevligt och var förtroende givande. Förväntningarna var att affären av bostadsrätter skulle gå sjyst till vid budgivningen och det gjorde den.
    Emma var en professionell mäklare och jag kan rekommendera henne till andra. Läs mer

Irene E skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har köpt ett hus i centrala Örebro.
    Krtistin, vår mäklare har gett oss ett proffsigt bemötande med all information man behöver när man gör en av sitt livs största affärer. Hon har vårt fulla förtroende. Läs mer

Johan W skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Det märks tydligt att David har stor erfarenhet som mäklare. Han är trevlig, kompetent, saklig och mycket förtroendeingivande.

Mvh Johan Wisell Läs mer

Tobias S skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde min bostad och tog hjälp av Emma.
    Emma är energisk och målinriktad.
    Hon överträffade mina förväntningar gällande försäljningen. Läs mer
  • 2019-11-17

Liisa Sinikka S skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hejsan! Jag har köpt bostadsrätten i Örebro. Jag har fått utmärkt service i alla bemärkelser av Martina Skårud.
    Hon har varit mycket tillmötesgående vid alla frågor jag haft samt mycket snabb att återkomma med information som har tillfrågats.
    Jag är mycket nöjd med hennes arbete. Läs mer
    2019-11-24 Martina S svarar Liisa Sinikka S
    Hej Liisa!
    Stort tack för dina fina ord. Hoppas du kommer trivas i lägenheten och tveka inte på att höra av dig om du undrar över något.

• 2019-11-14

Maria-Lena F skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Yvonne har sålt vår villa. Vi är nöjda med värderingen samt försäljningen. Yvonne informerade oss bra under försäljningen som gick snabbt. Yvonne har levt upp till våra förväntningar att få huset sålt snabbt och smidigt. Läs mer
    2019-11-15 Yvonne K svarar Maria-Lena F
    Hej Marja-Lena och Tack så mycket! Ja det var ett svårvärderat hus ni har eftersom det inte knappt sålt ett sådant hus i ert område och det visar ju också på att folk trivs. Det gick ju snabbt och blev bra med de nya köparna, det var roligt, nu när ni hittat en ny bostad:)
    Nu ska vi göra i ordning skatteuträkningen och jag skickar en separat mail om det.
  • 2019-11-14

Maj Viktoria L skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt mitt hus.
    Bemötande exemplariskt.
    Mina förväntningar uppfylldes.
    Enkelt och snabbt. Läs mer
  • 2019-11-10

Kerstin L skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevlig och proffsigt bemötande.inger förtroende och lätt att prata och resonera med. Kändes som ett bra stöd. Lee levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • Erik S

2019-11-09

Erik S skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde en bostadsrätt på Sidvallsgatan, och är väldigt nöjd med Emma som mäklare.
    Jag märkte direkt att hon är driftig och kunnig, samt utstrålar energi. Hela affären sköttes snabbt och smidigt, med bra information och kommunikation.
    Ger henne högsta betyg, och kommer anlita henne igen när det blir aktuellt i framtiden. Läs mer
  • 2019-11-06

Ekaterina C skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lätt att ha att göra med, höll mig uppdaterad under hela processen och var tillgänglig. Läs mer
  • 2019-11-05

Stefan R skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hon har varit lyhörd, entusiastisk och positiv. Lösnnigsorienterad för att genomföra försäljningen Läs mer
    2019-11-06 Martina S svarar Stefan R
    Hej Stefan!
    Tack för en fin reco, jag uppskattar att du tog dig tid att bedöma mitt arbete!

Med vänig hälsning,

Mattias J skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt en villa och har blivit mycket bra bemötta av Yvonne som har mycket erfarenhet och kunnande och som har hjälpt oss på ett bra sätt genom hela förfarandet. Läs mer
    2019-11-11 Yvonne K svarar Mattias J
    Tack Mattias för de fina orden! Ja det gick bra med er försäljning av ert fina och speciella hus och skönt för er att det är över nu. Nu får ni se fram emot ert nya boende:)

Hessen J skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hej

Han är otroligt viktigt med att få sälja lägenheter eller andra hus
    Eller köpa. Läs mer

Kabonawa B skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    David Lundkvarm gör sitt jobb som det ska. Vi fick bra service av fastighetbyrån med David. Han var tillgänglig till samtal alltid när man behövde det. Allt var tidligt Tack. Läs mer
  • 2019-11-01

Lars V skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt lägenhet. Nöjd med Lee på sättet hon genomförde affären , bra presentation med något enstaka fel i fakta. (Detaljer) Bra utfall i budgivningen. Totalt sett nöjda Läs mer
  • 2019-11-01

Rose-Mari V skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt vår lägenhet,trevligt bemötande genom hela försäljningen, överförväntan väldig snabb affär.Kanon upplevelse Läs mer
  • 2019-10-28

Miriam A skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt sommarstuga.
    Svarade snabbt o gav raka besked. Bokade privat visning, då jag inte hade möjlighet att komma annars.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-25

Malin B skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Tillgänglig, tydlig, saklig, kunnig och engagerad. Läs mer
  • 2019-10-25

Susanne W skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har sålt en 3:a i Hovsta jag blev bemött mycket bra av mäklaren jag är nöjd med försäljningen av min bostad. Läs mer
  • 2019-10-24

Marie Persson E skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt en fastighet i stora Hasstorp
    Kristin har varit lätt att kommunicera med. Fått bra svar och snabb återkoppling när jag velat något.
    Har hjälp mig med råd och stöd

Förväntningarna var att få sålt. Det har dock varit trögt och tagit tid.

Tyckte bara att skyltar kom upp lite sent och placerades lite fel. Men placeringen rätta jag till.
    Man dom hade missa lägga in planritningen på hemmet inför första visningen. Rättades oxå till

Jag skulle verkligen rekommendera Fastighetsbyrån och Kristin för andra Läs mer
  • 2019-10-23

Mathias K skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Förvärvat ett fritidshus. Bemötandet från mäklaren var professionellt och samtidigt pragmatiskt. Mäklaren visade stort engagemang och kompetens. Läs mer
    2019-10-23 Yvonne K svarar Mathias K
    Tack Mathias för de fina orden! Hoppas ni kommer att trivas och roligt att få sälja till nån som man känner kommer att passa på stället och ta hand om det.
  • 2019-10-21

Mats E skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Martina skötte försäljningen av min Mammas lägenhet på ett förträffligt sätt! Läs mer
    2019-11-06 Martina S svarar Mats E
    Hej Mats!
    Tack för din fina reco. Det har varit ett nöje att jobba med er!

• 2019-10-21

Malin F skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt sommarbostad. Yvonne var personlig och omtänksam Läs mer
    2019-10-23 Yvonne K svarar Malin F
    Tack Malin! Roligt att ni kände så och ni kommer att passa så bra i huset.
  • 2019-10-20

Malin Maria E skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mattias har hjälp och stöttat mig genom min husförsäljning på ett proffsigt och kunnigt sätt. Han har gett mig bra och kloka råd hela vägen. Läs mer
  • 2019-10-19

Oskar N skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Trevlig, lyhörd och peppande mäklare! Läs mer
  • 2019-10-18

Ulla A skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag är väldigt nöjd med all hjälp och stöd jag fått under försäljningen av villan. Inför försäljningen kontaktade vi fyra olika mäklarföretag där vi tyckte att både presentation och värdering var bäst från Mathias på fastighetsbyrån. Allt stämde hela vägen från offert till nu när köpeavtalet är påskrivet. Läs mer
  • 2019-10-18

Markus Juhani H skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa.
    Mäklare var professionell och förmedlade allt väldigt bra.

Allt har gått mycket bra och vi är nöjda Läs mer
  • 2019-10-17

Joakim K skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Väldigt bra information och bta bemötande. Läs mer
  • 2019-10-14

Eric L skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt dyr bostad. Förväntade mig att mäklaren skulle vara på tårna för att få intresse för bostaden. Tyckte inte att mäklaren riktigt levde upp till detta utan mer var nöjd bara bostaden blev såld. Nöjd med att bostaden snabbt blev såld men tror att det gått att få ut mer med rätt information från mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-11

Eva M skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har soligt ett hus. Antons bemötande var bra han var lugn och sansad. Förväntningarna jag hade var att han skulle presentera mitt hus på ett bra sätt och det gjorde han med bravur. Jag kommer att rekommendera Anton till andra som skall sälja. Läs mer
  • 2019-10-10

Maria O skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi är mycket nöjda med vårt första husköp där Anton var mäklare. Han ordnade så att hela processen blev smidig och han svarade på våra frågor på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
  • Johan G

2019-10-09

Johan G skrev om Beatrice Henriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag köpte en tvåa av Beatrice och hon var alltid glad och tillmötesgående i kontakten. Var det något hon inte visste så kollade hon upp det.
    Fick en känsla av att hon var väldigt uppbokad och därför inte den snabbaste responsen i alla lägen, men kan ändå varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-10-09

Kim Helene Mari J skrev om Mattias Fredriksson en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt mitt hus och fått ett mycket proffsigt men ändå personligt bemötande av Mattias. Hade tyvärr inte så stora förväntningar efter tidigare erfarenhet av mäklare. Mattias bemötande och engagemang fick mig att ändra min inställning.

Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med Mattias. Han är engagerad och inger lugn. Kan starkt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-10-09

Katarina W skrev om Marthina Almgren en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En mycket trevlig och kunnig mäklare. Fick bra info och hon tog reda på det jag frågade om hon inte visste.
    Rekommenderar henne varmt Läs mer
    2019-10-11 Marthina A svarar Katarina W
    Tack så mycket för din fina Reco Katarina.
    Jag hoppas du kommer trivas jättebra i ditt nya hem!
  • 2019-10-08

Johan L skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en 1:à på Termikgatan.
    Seriöst intryck, kunnig och mycket positiv.
    Uppfyllde med råge mina förväntningar.
    Bra och tydlig information.
    Johan Läs mer
    2019-10-17 Martina S svarar Johan L
    Hej Johan!
    Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Hör gärna av er om det uppstår frågor i framtiden. Allt gott!

• 2019-10-08

Anna N skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ett hus och vår mäklare var en stjärna! Skulle rekommendera honom till alla och om vi någon gång mot förmodan vill sälja vårat drömhus kommer han vara den första vi kontaktar. Läs mer
  • 2019-10-07

Hoshmat A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Han är bra o kan sin sak. Han var tillgänglig när jag behövde honom. Läs mer
  • 2019-10-04

Thomas L skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Martina skötte fastighetsaffären på ett bra och professionellt sätt. Läs mer
    2019-10-17 Martina S svarar Thomas L
    Hej Thomas! Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Vid frågor eller funderingar är det bara att ni hör av er. Ha det fint!

• 2019-10-03

Jonathan H skrev om Martina Skårud en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Blivit bra bemött av mäklaren, allt har gått smidigt och snabbt utan några som helst problem. Fått snabba svar på alla frågor som dykt upp! Läs mer
    2019-10-03 Martina S svarar Jonathan H
    Hej Jonathan!
    Tack för din rekommendation. Jag hoppas du kommer trivas i lägenheten och vid frågor och/eller funderingar är det bara att du hör av dig!

Med vänlig hälsning, Martina Skårud
  • 2019-10-03

Juliana E skrev om Lee Lemelius en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag hör köpt en bostadsrätt på Karlsdalsallén. Lee var väldigt trevlig och positiv i sitt bemötande. Allt gick enkelt och smidigt. Tack! /Juliana Läs mer

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro