Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro — Visa karta

Vi vill hjälpa dig till en smidig och förmånlig bostadsaffär!

Fastighetsbyrån har funnits i 40 år i Örebro vilket betyder att vi hunnit samla på oss kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vårt område sträcker sig även västerut till vårt andra kontor i Fjugesta, Lekeberg.

Örebro är en stad med mycket historia, varierad natur och ett snabbt växande universitet. Våra mäklare har koll på både gammalt och nytt samt alla trender på bostadsmarknaden. Hos oss får du konkreta råd och stöd inför försäljning eller köp.

Kom gärna förbi något av våra kontor eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor kring bostad i och kring Örebro!

Läs vad 1069 kunder tycker om Fastighetsbyrån Örebro

Therése A skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde en 2:a. Michael var trevlig i sitt bemötande. Tydlig i sin kommunikation och lätt tillgänglig. Gav ett tryggt intryck från början till slut. Läs mer

Thomas T skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt ett hus och allt gick väldigt smidigt proffsigt till. Läs mer
    2020-07-06 Yvonne K svarar Thomas T
    Stort Tack för ditt fina omdöme! Ja det gick bra och över förväntan inta vad man kunde räkna med i dessa oroliga tider. Det var nån mening med att du väntade ett år:)
    Ha en skön sommar nu!

Sven Göran S skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa. Väldigt bra bemött. Tycker att hon skött det hela riktigt bra Läs mer

Lars L skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mäklaren var lätt att få kontakt med och lämnade relevanta uppgifter och beskrivningar på den fastighet vi var intresserade av. Läs mer

Haidar A skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag har köpt en äganderätt Radhus. Jag blev bemött på ett trevligt sätt, kände mig välkommen, Mäklaren var trevlig, engagerad, hjälpsam, kunnig, tillgänglig. Jag hade många frågor om objektet och köp processen, mäklare var duktig och kunnig och gav konkreta svar på alla min frågor, vilket gjorde att jag kände mig trygghet under hela köp processen. Jag upplevde att köpet gick lätt och smidigt, och jag fick bra information om allt. Läs mer

Ann-kristina A skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt sommarstuga jättebra men Yvonne var inte så empatisk och prata med oss som vi var småbarn .. har sålt 2 hus tidigare men har aldrig upplevt någon så oprofessionell . Berätta om säljarna arvode och att handpenningen inte räckte .. ingen info nödvändig för oss som köpare. Och det första hon så att vi hade SBAB som bank var att de var värdelösa.. Läs mer
    2020-07-01 Yvonne K svarar Ann-kristina A
    Hej!
    Det var inte roligt att höra att ni tyckte att jag behandlade er som småbarn och jag tyckte vi hade en avslappnad attityd tillvarandra och du skojade friskt med både det ena och andra. att vi tar upp att SBAB kan krångla är för att ni ska veta det då det är en bank som inte har lokalkontor och vi allt som oftast får problem med dem eller rättare sagt köparen får problem och då tycker jag att det är min plikt att tala om det för er. Jag hade en kund som fick lov att ta en annan bank så sent som för två veckor sen.
    Att man pratar om hela affären vid tillträde är inget konstigt och vid denna affär så fick jag påminna säljarna om att arvode skulle bli en särskild utbetalning inget konstigt med det men tråkigt om ni blev illa berörda av det.
    Hoppas ändå att ni ska få många sköna somrar i er stuga!
  • 2020-06-29

Lisa K skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpte en tomt som Kristin var mäklare för. Fick ett positivt och professionellt bemötande. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-06-28

Patrik N skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hade gärna sett lite mer engagemang och att mäklaren visade att hon verkligen ville sälja lägenheten, att hon jobbade för oss. Exempel: Ge oss mer kontinuerlig information om vad som händer. Personer som inte kunde komma på visningen, hur gick återkopplingen till dem. Sedan när vi väntade på besked från en budgivare, även om hon inte hört något så kunde hon meddela oss att hon inte hört något. Kändes som att det var vi som tog initiativet hela tiden och tog kontakt. Läs mer
  • 2020-06-24

Fredrik B skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Ordning på detaljerna & förberedd. Läs mer
  • 2020-06-22

Jessica R skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lätt att ha kontakt med, snabb och tydlig inför försäljningen av vårt hus.
    Försäljningen gick långt över våra förväntningar i pris. Läs mer
  • 2020-06-15

Britt-marie E skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Emma har ett öppet och vänligt bemötande. Hon är glad och positiv. Hon visar kunskap inom sitt område. Hon är öppen för frågor och är påläst. Hon är noga med gemensam genomgång av alla viktiga dokument. En sak som jag skulle önska är lite tätare telefonkontakt under försäljningens gång, om vad som händer. Jag är nöjd med Emmas arbete, allt har gått smidigt och snabbt.
    Vänliga hälsningar Britt-Marie Ericson Läs mer
  • 2020-06-13

Andreas C skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Emma tog över vårat objekt från att vi hade en annan mäklar till att vi fick henne. Hon kom hem till oss och med självsäkerhet och karisma upplevde vi att hon vunnit vårat förtroende.

Från att ha visning till att sälja på bara 3 dagar i dessa tider.

Vi kan varmt rekommendera Emma Läs mer
  • 2020-06-13

Elma S skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Väldigt nöjda med Michael Kaya som hjälpte oss sälja vår trea på Västra Park i Örebro. Från början till slut genom hela processen har han varit trevlig, engagerad och alltid snabb med att återkoppla. Försäljningen gick över förväntan och vi fick bostadsrätten såld till ett mycket bra pris. Kan varmt rekommendera Michael till alla. Läs mer
  • 2020-06-08

Johannes M skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Jag sålde min bostadsrätt på irisgatan fick bästa tänkbara bemötandet av Michael Kaya. Jag fick mycket bättre hjälp än förväntat. Han är nog den grymmaste mäklaren jag träffat och har varit ett otroligt stöd under denna process Läs mer
  • 2020-06-08

Lucas C skrev om Michael Kaya en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Väljer man inte Michael Kaya som mäklare till sitt objekt så kan jag bara säga att man missar något mycket speciellt. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2020-06-05

Linda S skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Lövängsvägen , Hampetorp.

Kompetent mäklare! Läs mer
    2020-06-05 Yvonne K svarar Linda S
    Hej Linda och tack för ditt omdöme!
    Hoppas nu att du och din familj ska få många fina och soliga somrar i er fina stuga.
  • 2020-06-03

Ulf Tommy R skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hej, vi har sålt en villa med hjälp av Anton, vi blev väl omhändertagna under hela säljprocessen. Anton tog till sig av våra önskemål och frågor på ett bra sätt och höll oss informerade av allt som hände.
    Ulf Råslind Läs mer
  • 2020-06-02

Robert G skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt en villa i Asker 3 mil utanför Örebro.
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.
    Allt flöt på bättre än väntat.
    Vi är supernöjda.
    Högsta betyg till Kristin. Läs mer
    Kristin F gillar detta

Alexander L skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt radhus.

Bra intryck och bemötande. Lugn.

Det tog för lång tid innan huset kom ut som kommande. Läs mer

Ola V skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Professionell och trevlig. Enkel att ha att göra med och tillmötesgående. Läs mer

Therese H skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton var stöttande under hela uppdraget med försäljning av vår bostad. Väldigt kunnig, trevlig, tillmötesgående och hjälpsam! Han var väldigt mån om att allt skulle bli bra för oss och köparna och det blev det!
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-05-29

Anette G skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Allt har varit jättebra! Köpt lägenhet i Örebro. Läs mer
  • 2020-05-29

Oscar K skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Anton har varit enkel att ha att göra med vid försäljningen av våran bostad. Han behåller lugnet även i stressiga situationer, Anton kan man lita på! Läs mer
  • 2020-05-27

Emma J skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Liten jordbruksfastighet.
    Anton är trevlig, kunnig och har ett lugnt bemötande.
    Mina förväntningar var att få fastigheten såld på ett enkelt sätt. Det fick jag hjälp med från Anton. Läs mer

Bengt S skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt en gård utanför Örebro.

Bra bemötande

Allt fungerade bra med samsyn tillsammans. Läs mer
    2020-05-22 Yvonne K svarar Bengt S
    Hej o tack för ert fina omdöme om mitt arbete!
    Ja det är stort att sälja en gård som gått i generationer och det är mycket känslor i det men det gick bra och jag tror ni fick en bra köpare som förstår sig på gamla byggnader och kommer att förvalta gården fint.

Carl Jonas D skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt villa.
    Trevligt o redigt bemötande.
    Helt igenom positivt. Läs mer

Oanh L skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En seriös och trevlig märklare. Hon är tydlig och engagerar som märklare. Detta har vi lyckats köpt ett drömhus. Läs mer
    2020-05-22 Yvonne K svarar Oanh L
    Tack Oanh för de fina orden! ja ni får ett jättefint hus och det gick också bra med er egen försäljning.
    Hoppas nu att ni ska trivas och hör av er om ni behöver hjälp framöver!
  • 2020-05-20

Karin Maria D skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Bra och trevlig mäklare när vi sålde vår villa. Läs mer
  • Anna-Carin Ö

2020-05-19

Anna-Carin Ö skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Mikaela hjälpte oss att sälja vårt hus. Jättebra bemötande, trevlig, glad, öppen, ärlig och rak. Bra återkoppling under hela försäljningsprocessen. Kan varmt rekommendera Mikaela! En toppenmäklare! Läs mer
    2020-05-25 Mikaela H svarar Anna-Carin Ö
    Varmt tack för de fina orden Anna-Carin!
  • 2020-05-18

Linnéa L skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte ett radhus av Beatrice. Hon var så behjälplig och trevlig under hela Processen och vi är mycket nöjda med henne! Läs mer
  • 2020-05-13

Malaz F skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Hjälpsam, engagerad och professionell. Läs mer
  • 2020-05-13

Annica S skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    David är en erfaren mäklare som är lugn, trevlig och saklig., Läs mer
  • 2020-05-09

Birgitta R skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt Br, hade så klart önskar fler visningar och besökare men en pandemi är svår att förutse och styra över. Trevlig, kunnig och professionellt! Läs mer
  • 2020-05-05

Emma H skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Hon återkopplade alltid! Superbra mäklare! Läs mer
  • 2020-05-05

Åsa W skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi köpte en villa i Örebro. Kristin bemötte oss bra och hade stor kunskap om boendet. Hon återkopplade snabbt på våra mail eller sms och dialogen var tydlig och bra. Läs mer
  • 2020-05-04

Birgitta G skrev om Yvonne Kreü en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har sålt vårt kära fina torp!
    Blev bra bemötta!
    Bra tip och råd!
    Vänlig och bestämd!
    Bra försäljning på kort tid!
    Engagerad och proffsig! Läs mer
    2020-05-05 Yvonne K svarar Birgitta G
    Tack Birgitta för din fina rekommendation!
    Ja det var en berg och dalbana i försäljningen med inget taxeringsvärde och många som ville se torpet och budgivningen.
    Men det blev ju bra tillslut och ni fick de köparna som ni önskade er. De kommer att förvalta ert kära torp med värme!
  • 2020-05-03

Ulla Y skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt bostadsrätt.
    Blev bra bemött av mäklaren.
    Förväntningar: snabb och bra affär sim mäklaren levde upp till.
    Allt gick bra!! Läs mer
  • 2020-04-28

Monica D skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    *Sålt bostadsrätt
    *Mycket bra bemötande och lättillgänglig
    *Snabba svar och tips om hur man säljer in objektet
    *Enkelheten, närhet till kontaktytor sms mail etc Läs mer
  • 2020-04-28

Gunilla M skrev om Kristin Führ en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Egnahem försäljning bra bemötande och trevlig mäklare med raka besked om hur man skyddar sig vid försäljning Läs mer
  • 2020-04-26

Robert E skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Köpt ett sommarställe i Mullhyttan. Mikaela kändes påläst och kunde svara på frågorna man hade. Trots att en mäklare agerar på uppdrag av säljaren kändes hon intresserad och engagerad mot oss. Hon har varit tillgänglig för att svara på frågor varje gång det varit något. Läs mer
    2020-05-06 Mikaela H svarar Robert E
    Stort tack Robert för de fina orden. Hoppas ni får en underbar sommar i huset!
  • 2020-04-22

Erik S skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Jag sålde min bostadsrätt med hjälp av Beatrice och är mycket nöjd. Hon är alltid trevlig men också saklig och proffsig.
    Förväntningen på en bra och med tanke på dessa tider ganska snabb affär levde Beatrice verkligen upp till. Jag vill varmt rekommendera Beatrice.
    M v h Erik Söderbäck Läs mer
  • 2020-04-18

Eva L skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Peppargatan 36 lgh 1101. Mäklaren var mycket kunnig och engagerad. Lätt att få kontakt med. Det hon inte visste tog hon reda på, vilket uppskattas! Läs mer
  • 2020-04-16

Jens I skrev om Anton Lindström en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en villa i Örebro
    Bra bemötande och snabb återkoppling för aktuella frågor
    Har hittills hanterat hela försäljningsprocessen på ett bra sätt Läs mer
  • 2020-04-16

Alice Siri Margareta H skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    - En villa.
    - Bara blivit bra bemötta.
    - Förväntade oss en tillgänglig mäklare som besvarade frågor och hjälpte oss genom processen på ett smidigt sett. Fick alla förväntningar uppfyllda.
    - Allt jättebra. Vi är mer än nöjda. Läs mer
    2020-04-16 Mikaela H svarar Alice Siri Margareta H
    Tack Alice för de fina orden. Har varit ett nöje att få förmedla er bostad!
  • 2020-04-15

Sven-erik A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Vi har köpt lägenhet. Mycket bra bemötande och behjälplig.
    Ställde till och med upp på en söndag, då vardagarna för mig var svåra att få till. Läs mer
    2020-04-15 Andreas G svarar Sven-erik A
    Sven - Erik, stort tack för dina varma ord. Självklart så gör vi vad vi kan för att underlätta ditt köp.
  • 2020-04-13

Lars Anders Lorentz F skrev om Mikaela Höcke en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Sålt en liten gård. Mikaela är proffsig, driven och lyhörd. Dessa egenskaper hade jag förväntat mig. Jag har höga krav på allt jag köper, och Mikaela har levererat mäklartjänsten till fullo. Läs mer
    2020-04-16 Mikaela H svarar Lars Anders Lorentz F
    Stort tack Anders för dom fina orden!
  • 2020-04-05

Irene S skrev om Emma Törebrand en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Emma har sålt min mors lägenhet i Örebro och hon är den där positiva "vinden" som får saker att bli enkla och att det händer! Läs mer
  • 2020-04-01

Ann-britt P skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    Har sålt en villa
    Mycket bra bemötande, bra dialog och kontakt
    Levde upp till förväntningarna mycket bra.
    Jag kände stort förtroende för honom.
    Kan rekommenderas.
    Allt gick väldigt smidigt till. Läs mer
  • 2020-04-01

Thomas A skrev om Fastighetsbyrån Örebro
    Sålde en bostadsrätt. Allt gick smidigt och snabbt, från första mötet tills kontraktet med köparen var påskrivet. Inget att anmärka på. Läs mer
  • 2020-03-30

Henrik B skrev om David Lundekvam en del av Fastighetsbyrån Örebro
    En väldigt trygg och erfaren mäklare som hjälper dig på allra bästa sätt. Kan varmt rekommendera David. Läs mer

Drottninggatan 18-20, 702 10 Örebro