Fastighetsbyrån Uppsala

Fastighetsbyrån Uppsala

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

2790 omdömen om Fastighetsbyrån Uppsala

Sedan starten hos Reco 2015
  • skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-02-04 Spontant omdöme
    Amir har varit drivande, lyhörd, och engagerad genom hela processen samt genomgående fantastisk bra på att återkoppla. Alltid på ett trevligt o proffesionellt sätt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Robert Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-02-03 Verifierad kund
    Otroligt bra jobbat av Robert att snabbt hitta kőpare till min villa med renoveringsbehov. Under hela processen hade vi ständig kontakt så jag kände mig trygg i varje fas av főrsäljningen. Dessutom har Robert en utmärkt egen bankkontakt på Swedbank som ordnade så jag kunde vinna en brådskande budgivning på ett objekt som jag bara måste ha. Robert har också utmärkt stőd av Fastighetsbyrån med fotograf och annonsering som gav många klick. Så om ni funderar på att sälja kontakta snarast Robert Johansson på Fastighetsbyrån så han kan lägga upp en plan főr en lyckad főrsäljning.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Ulleråker
    2023-02-02 Verifierad kund
    Bra genom hela processen! Lätt att få tag på. Flexibel.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-02-01 Verifierad kund
    Fantastisk mäklare med trevligt och professionellt bemötande. Pålitlig och kunnig. Mycket nöjda!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Adam Heikkilä en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-01-30 Verifierad kund
    Från första kontakten med Adam så har vi blivit positivt bemött.
    Jag upplever att Adam har mött alla mina förväntningar som vi haft på honom.
    Adam har gett oss återkoppling varje vecka hur det såg ut som med besök på hemsidan. Vi trodde att det skulle ta längre till att sälja än de gjorde. Så jag kan säga att vi är mycket nöjd med servicen från Adam.
    2023-01-30 Verifierad kund
    Mycket alert, seriös och trevlig. Kändes tryggt och att han var lyhörd
    Tack så för dom fina orden. Det var jätteroligt att få ha dig och Christer som säljare! Adam Heikkilä
    2023-01-29 Verifierad kund
    Jag har inte en ända dålig sak att säga om Amir som mäklare. Jag har varit nöjd med hela processen av mitt köp från öppet hus till att skiva på papper. Eftersom detta har varit mitt första köp av bostad har allt varit nytt, därför var jag jätte tacksam över att få ha en mäklare som fick allt att kännas tryggt. :)
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Gita Erlandsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-01-29 Verifierad kund
    Glatt och trevligt bemötande, bra ledsagning och rådgivning genom hela försäljningen!
    2023-01-27 Verifierad kund
    Tydlig, vänlig , omtänksam och kunnig
  • köpte sitt hus med hjälp av Robert Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Almunge
    2023-01-27 Verifierad kund
    Kanon bemötande och supertrevlig mäklare,
    Mycket engagerad och hjälpsam.
    Allt med köp och tillhörande har vart väldigt snabbt och smidigt, kan starkt rekommendera Robert.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Gita Erlandsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-01-27 Verifierad kund
    Jag upplevde Gita otroligt proffsig och förtroende ingivande både för säljare och köpare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Börje
    2023-01-26 Verifierad kund
    Kristofer ger ett tryggt och ödmjukt intryck vilket vi fastnade för. Han känns inte som en överdriven krämare som skryter om tidigare sålda objekt utan känns intresserad av oss som människor och det objekt vi planerar att sälja.

Han hjälpte oss igenom försäljningen från början till slut och har varit exemplarisk på att återkoppla och hålla oss uppdaterad.

Vi kan varmt rekommendera Kristofer!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Robert Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-01-25 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och bra mäklare
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rebecca Odhe en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-01-23 Verifierad kund
    Bra mot både säljare och köpare. Jag är helnöjd!
    • Årsta
    2023-01-22 Verifierad kund
    Gita har varit suverän i hela processen. Kollade upp informationen jag sökte direkt, var lättillgänglig, bra kommunikation. Var väldigt tydlig med mig i alla steg vilket har varit en trygghet när jag köpte bostad för första gången. Jag är väldigt nöjd över hennes hjälp som köpare!
    2023-01-20 Verifierad kund
    Fint bemötande! Snabb på att svara och återkoppla. Rekommenderar Amir som mäklare!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Centrum
    2023-01-20 Verifierad kund
    Kompetent, trevlig och lugn mäklare. Kristofer är väldigt tydlig och hjälpsam, och är väldigt lugn och trygg i sitt bemötande. Vägleder oss genom alla steg i processen för vårt bostadsköp, och snabb på att svara på frågor.
    • Främre Luthagen
    2023-01-20 Verifierad kund
    Proffsig med stor lyhördhet och engangemang.
    • Herrhagen
    2023-01-20 Verifierad kund
    Kristofer är glad, trevlig, positiv, ödmjuk och lyhörd. Inte bara gjorde han ett bra jobb med vår försäljning, han hjälpte oss även att hitta vår nya bostad.
    Kan starkt rekommendera Kristofer om du är i behov av en bra mäklare!
    2023-01-19 Verifierad kund
    Bra återkoppling, trevlig och bra att ha göra med! Han fixa fram information fort när det var frågor.
    Vi blev bra bemötta och är nöjda!
    2023-01-19 Verifierad kund
    Bra skött, och bra bemött. Fixade fram info snabbt och kvickt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rebecca Odhe en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket nöjd. Trevligt bemötande
    Det blev en snabb affär vilket kändes bra.
    2023-01-17 Verifierad kund
    Det är tredje gången vi anlitar Amir. Toppklass vad gäller allt bemötande, snabbhet, smidighet. Jag rekommenderar verkligen Amir han får 10 av 10.
    2023-01-17 Verifierad kund
    Bra och snabb process och bra bemötande!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Adam Heikkilä en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2023-01-16 Verifierad kund
    Vid första mötet var Adam tillmötesgående och även hjälpsam. Han var duktig på att hålla kontakt genom telefon och allt funkade väldigt smidigt. Det var en bra upplevelse i helhet som fungerade utan några problem! Ett stort tack till Adam!
    Stort tack Alexander! Det var sjukt roligt att just du blev köpare av bostaden och grattis till första lägenhet. Vi ses på tillträdet. Adam Heikkilä
    • Kvarngärdet
    2023-01-16 Verifierad kund
    Supertrevligt bemötande!

Mycket hjälpsam och pedagogisk, då det var första kontakten med mäklare/lägenhetsköp för min del behövdes det ett bra stöd.
    2023-01-15 Verifierad kund
    Informativ och gav ett proffsigt intryck. Kunnig och påläst på objektet. Vänligt bemötande. Skulle kunna representera mig vid ett försäljningsuppdrag.
    Rekommenderar henne gärna till bekanta som är i säljtankar.
    • Vårdsätra
    2023-01-12 Verifierad kund
    Amir arranged a private viewing for me and allowed me to place an offer for the apartment I was planning to buy. The whole process, from viewing to contract signing, went smoothly. Amir has been very friendly and helpful! Thank you.
  • köpte sitt hus med hjälp av Rebecca Odhe en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Gåvsta
    2023-01-09 Verifierad kund
    Bra bemötande!och en snabb och smidig affär hon uppfyllde alla mina krav på en bra mäklare Proffsig och kunnig och behjälplig vid allt
  • sålde sitt hus med hjälp av Rebecca Odhe en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Gåvsta
    2023-01-09 Verifierad kund
    En underbar, och vänlig människa.Rolig, lätt att prata med. Duktig att skicka meddelande så fort nått nytt hände.. Kunnig och verkligen intresserad av att hjälpa.
    Hon får 10 🥇 av 10
    • Kungsängen
    2023-01-04 Verifierad kund
    Proffesionell och påläst. Från första stund ett gott bemötande, fick snabbt en god relation. Alltid tillgänglig för frågor. Överträffade mina förväntningar när hon utöver sitt uppdrag dessutom var behjälplig i att hitta ett temporärt boende att hyra efter frånträde. Kan varmt rekommendera!
    2023-01-02 Verifierad kund
    Rebecca har varit supertrevlig och har hållit bra kommunikation och framfört relevant information.
    • Rosendal
    2022-12-22 Verifierad kund
    Jag som köpare fick bra information och kände mig väldigt välkommen av Gita
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Uppsala
    2022-12-19 Verifierad kund
    Trevligt och bra bemötande.
    Rak och tydlig information om allt från upplägg till vissningar och intressenter.
    Bra löst efter rådande bostadsmarknad.
  • Björn S
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Avesta - Centralt
    2022-12-16 Verifierad kund
    En bra mäklare. Lyhörd och hjälpsam som stämt av väl och frekvent under processens gång. Skulle klart överväga att anlita honom igen i framtiden.
    2022-12-16 Verifierad kund
    Gita visade sig vara mycket lyhörd för våra behov och önskningar utan att vara partisk och agerade professionellt och pedagogiskt genom hela processen. Hon förklarade det vi inte förstod och var hela tiden rak och tydlig i sin kommunikation utan att bli brysk eller förlora värme eller humor. På vår begäran skickade hon ytterligare information i det vi tyckte var lite klurigt för att öka tydligheten. Hon svarade snabbt och konkret och taktfullt på alla våra frågor och hörde alltid av sig omgående om det var något vi behövde ökad klarhet i eller undrade över. Med glimten i ögat utan att förlora trovärdighet och med vänlighet och kunnighet samt med fin omtanke guidade hon oss igenom även de lite svårare passagerna och bitarna i lägenhetsköpet såsom lite tips vid budgivning , lånelöfte, handpenning, kontraktsskrivning mm , ja, kort och gott hela processen ,utan att ta över för mycket eller bli för dominerande . Vi kände oss mycket väl mottagna och i mycket trygga varma händer genom hela processen. Kort och gott Gita är en fin och bra person och en inkännande, tydlig och proffsig mäklare. Vi kan varmt rekommendera henne till vem som helst som önskar köpa en ny bostad. Gita vet vad hon gör och hon hör det med personlighet, värme, kunnande och stil. 🥰💝💕
    Stort tack för denna otroligt fina Reco bästa Maria💛 Dessa fina ord värmer verkligen, wow! Tusen tack för att jag även har fått förtroendet att förmedla er fina bostad🙏🧡 Gita Erlandsson
    2022-12-15 Verifierad kund
    Gita är väldigt tydlig och ödmjuk i all kommunikation så jag kände mig hela tiden trygg i mitt lägenhetsköp.
    Stort tack bästa Mikael, fantastiskt roligt att höra! Jättekul att just ni blev köpare av fina Lästmakargatan 9B, där kommer ni trivas! ✨ Varmt tack även till att jag får hjälpa er vidare med eran bostadsförsäljning, det ska bli kul att göra den resan tillsammans också! 😀 Gita Erlandsson
  • Andreas A
    2022-12-13 Verifierad kund
    Hela försäljningsprocessen har varit bra. Gita är lyhörd, respektfull och duktig på det hon gör.
    Tusen tack Andreas för fin reco samt att jag har fått hjälpa till, det har varit fantastiskt roligt! Stort lycka till med ditt nya bostadsprojekt, hojta till om du behöver rådgivning! Jag ser framemot att se slutresultatet, kör hårt!😊 Gita Erlandsson
    • Almunge
    2022-12-12 Verifierad kund
    Bra bemötande, och proffsig.
    Bra information och svarar på frågor
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Uppsala
    2022-12-12 Verifierad kund
    Jag är oerhört tacksam för att Peter gjorde ett så fantastiskt arbete i väldigt oroliga säljtider. Peter har allt man söker hos en mäklare, han är engagerad, påläst och kunnig, tydlig, ger snabb återkoppling, har ett bra bemötande och ger betryggande uppdateringar med försäljningsplanering och information. Allt har känns så tryggt genom hela processen, vilket i sig är guld värt. Jag kan varmt rekommendera Peter Olsson!
    • Sävja
    2022-12-12 Verifierad kund
    Vilken tur vi hade att Rebecca var vår mäklare.
    Hon är bästa mäklaren att lita på när det kommer till husköp.
    Mycket trevlig och 100% professionell.
    Tack Rebecca 🌸
  • sålde sitt hus med hjälp av Rebecca Odhe en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Storvreta
    2022-12-10 Verifierad kund
    Lyhörd på förslag, jobbade på för att hitta köpare i en svår marknad, bra kontakt under hela processen
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Herrhagen
    2022-12-09 Verifierad kund
    Kristofers bemötande kändes kompetent tryggt och tydligt. Hade möjligen önskat något mer frekvent uppdatering men det kan ha berott på vår täckning att han inte nådde oss varför jag inte sänker betyget
    Vi är mycket nöjda!
    2022-12-08 Verifierad kund
    Amir har varit otroligt hjälpsam och engagerad från dag ett. Redan första mötet gjorde vi upp en bra plan för försäljningen då det var viktigt för oss att få den såld inom en relativt snar framtid, och vi är jättenöjda med resultatet av försäljningen!

Allt gick smidigt och snabbt, vi fick all hjälp vi behövde kring hela processen. Bemötandet från Amir är professionellt och trevligt, och han har alltid varit lätt att få tag på vid frågor.

Stor rekommendation!
    • Sävja
    2022-12-08 Verifierad kund
    Hon är lyhörd och återkopplar under hela affären.
    Jag är mycket nöjd
  • köpte sitt hus med hjälp av Rebecca Odhe en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Storvreta
    2022-12-05 Verifierad kund
    Rebecca Odhe was really good at communicating with us and the seller. She could answer all our questions and was very helpful in every step of the process.
    Highly recommended broker with excellent communication skill.
    2022-12-03 Verifierad kund
    Tydlig, kunnig och väldigt lugn i en lite osäker tid för försäljning. Är extremt nöjd med Amirs jobb!
    2022-12-02 Verifierad kund
    Adam arbetade på ett bra sätt för att få affären att gå i lås så att alla parter kunde känna sig nöjda.
    Stort Tack för din Reco Fredrik! Det ska bli roligt att se hur bostaden ser ut efter ombyggnaden. Adam Heikkilä
    • Tuna Backar
    2022-12-01 Verifierad kund
    Blev bra bemött och ett gott samarbete med objekten. Vi var på samma nivå. Kan rekommendera Adam.
    Roger
    Tack för den fina kommentaren Roger! Vi ses på tillträdet. Adam Heikkilä
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Avesta - Centralt
    2022-12-01 Verifierad kund
    Bra mäklare. Tog mycket kontakt och tog sig tid att gå igenom kontraktet med mig som var förstagångsköpare. Överlag en bra upplevelse.