Fastighetsbyrån Uppsala

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 1321 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

• 2020-02-16

Amanda L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt lägenhet.
    Jättebra bemötande, bra och trevlig. Svarade alltid på frågor och var lätt att nå.
    Jättebra hela processen. Läs mer
  • 2020-02-14

Maud E skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Han var vänlig och tillmötesgående, sålde min lägenhet utan annonsering och ansträngde sig för att hitta intresserade köpare. Läs mer
  • 2020-02-14

Jan L skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en lägenhet.
    Peter är en mycket proffessionell yrkesman.
    Rekomenderas! Läs mer
  • 2020-02-13

Carl-Fredrik G skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en 3:a i Uppsala åt oss på rekordtid. Trevlig, påläst och alltid tillgänglig. Vi är supernöjda. Läs mer
  • 2020-02-11

Malin S skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian har varit väldigt engagerad och tillgänglig under hela försäljningsprocessen. Hjälpsam, positiv och proffsig mäklare! Läs mer
  • 2020-02-10

Hjalmar J skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en 27kvm bostadsrätt i Uppsala. Jag fick ett professionellt bemötande av min mäklare genom hela processen. Jag tycker att min mäklare överträffade mina förväntningar eftersom hon bl.a. bemödade sig genom extra schemalagda visningar och privata visningar. Jag tror att hängivenheten resulterade i ett högre slutpris för min lägenhet, och sammanfattningsvis är jag därför mycket nöjd med insatsen från Cornelia. Läs mer
  • 2020-02-08

Micaela C skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter har sålt två lägenheter åt oss med ett oväntat bra resultat i en svajig bostadsmarknad. Välformulerad och en bra strateg. Lyssnar på kundens åsikter och är tillmötesgående.
    Vi har redan rekommenderat honom vidare och kommer fortsätta göra det! Läs mer
  • 2020-02-07

David J skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde just min bostadsrätt. Fantastisk service och riktigt trevligt bemötande. Profesionalism på högsta nivå. Rekommenderar Adrian starkt. Talks the talk and walks the walk. Läs mer
  • Olivia S

2020-02-06

Olivia S skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Redan vi vårt första möte med Adrian kände vi ett stort förtroende! Vi träffade flera mäklare när vi skulle sälja vår lägenhet, men han var den enda som gav oss hopp om att vi skulle kunna få ut nästan det vi gav när vi köpte och priserna peakade. Och han lyckades! Han har även varit duktig på att hela tiden informera oss i de olika stegen om vad som händer. Väldigt tryggt! Sen är han en jättetrevlig kille också som det har varit roligt att samarbeta med!
    Skulle anlita honom igen vid behov! Läs mer
  • 2020-02-06

Andreas M skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Strålande bemötande och engagemang. Kunde inte önskat något mer. Grymt jobbat och stort tack! Läs mer

Bassim B skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Grym Mäklare, tillgänglig när man behövde nå henne och kontinuerlig kontakt gällande ny information angående vår lägenhet

En mäklare med mycket drivkraft och erfarenhet

SUPER NÖJDA!! :) Läs mer
    2020-02-06 Lovisa Ö svarar Bassim B
    Hej Bassim!
    Det har varit jätteroligt att få hjälpa er sälja er fina lägenhet och tack så otroligt mycket för din fina reco.
    Jag hoppas ni kommer trivas i er nya bostad och jag önskar er all lycka.
    Det är bara att ringa om ni önskar hjälp med något. :)
  • Mattias G

2020-02-03

Mattias G skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en 2:a i Salabacke området.
    Peter kändes som ansvarsfull, proffsig och erfaren mäklare som kunde svara på mina frågor.
    Som jag skrev tidigare så kändes det tryggt och säkert och det är vad jag förväntar mig av en mäklare som jag ska köpa en bostad av vilket är en av de största affärerna man gör i sitt liv.
    Även på frågan om min totala och slutgiltiga uppfattning så är att jag kände mig trygg hela vägen från visningen tills att affären var avslutad. Läs mer

Rickard L skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Proffsig, genuin och serviceinriktad process som gjorde affären lyckad för båda parter. Läs mer

Cornelia G skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Tillmötesgående, kunnig, villig att medla ordentligt mellan budgivare och säljare. Trevligt bemötande! "la sig i" lagom mycket på visningen. Snabba svar under hela processen. Mycket bra mäklare! Läs mer
  • 2020-02-02

Dbo Nicklas Dahlén skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en bostadsrätt och blivit mycket bra bemött av Peter. Jag hade ganska stora förväntningar utifrån rekommendation av nära släkting. Peter motsvarade förväntningarna.
    På det hela taget så har allt flutit på i den takt som vi kom överens om från början och som Peter föreslog. Jag är mycket nöjd ä Läs mer
  • 2020-02-01

Jan Gösta M skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har genom Dennis köpt en lägenhet och sålt en villa. Dennis har vi hela tiden haft en bra dialog med. Han är kunnig och har ett trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-27

Åsa S skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi tyckte mycket om att samarbeta med Lovisa när vi skulle sälja vår lägenhet i centrala Uppsala. Hon har varit professionell och lätt att kommunicera med - öppen, rak och informativ. Stort tack och fortsatt lycka till med din framtida karriär! Läs mer
    2020-01-28 Lovisa Ö svarar Åsa S
    Hej Åsa!
    Tusen tack för att du har tagit tiden att skriva och för din fina reco!
    Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med denna bostadsförsäljning, och tack så otroligt mycket för ert förtroende för mig som mäklare.

Hoppas ni mår bra och att ni hittar en lägenhet i Stockholm som passar er perfekt. Om ni önskar hjälp med något så är jag bara ett samtal bort.

Tack för ett super bra samarbete och hälsa Henrik!
  • 2020-01-24

Lille-mor Carola L skrev om Tolga Mavi en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt en villa i Vattholma och jag är väldigt nöjd med mäklaren som mycket trevligt lättsam och väldigt bra på att informera, jag trodde inte att det skulle gå så smidigt och fort så jag han inte vara orolig. Jag kommer absolut att rekommendera Tolga till andra som ska sälja han får högst betyg. Carola Läs mer
  • 2020-01-24

Britt-inger W skrev om Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Hr sålt en lgh i centrala Uppsala, 2 rok.
    Mycket nöjd med Kristofer! Alltid trevligt bemötande och han har alltid tagit sig tid och är anträffbar sena kvällar, helger också! Läs mer
    2020-02-03 Kristofer H svarar Britt-inger W
    Hej Bitte!
    Tack för att du tog dig tid att skriva samt det fina omdömet. Det har varit jätteroligt att få hjälpa dig med försäljningen och stort tack för ett gott samarbete!
    Önskar dig en fortsatt fin dag! :)
    Kristofer H gillar detta

Linda E skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Väldigt trevlig och bra bemötande. Trovärdig, genuin och serviceinriktad. Läs mer
    2020-02-04 Lovisa Ö svarar Linda E
    Hej Linda!
    Tack så jättemycket för din fina reco. Jag önskar er all lycka med ert framtida hus och att ni kommer trivas där.
    Det är bara ringa om det skulle vara några frågor.
  • Eva-britt H

2020-01-23

Eva-britt H skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Träffades en gång, vid försäljningen. Läs mer

Hannes A skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis är en enormt proffsig, seriös och lyhörd mäklare. Han uppdaterade oss om läget kontinuerligt vilket fick oss att känna oss väldigt trygga i våran försäljning.
    En mäklare som gör allt för sina säljare och aldrig tummar på kvaliteten.
    Vi kommer garanterat att anlita Dennis vid våran nästkommande försäljning.
    Kan starkt rekommendera Dennis till alla som går i säljtankar. Läs mer

Selma A skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde vår lägenhet via Dennis Stenström. Dennis är en riktig stjärna!
    Han fick oss att känna oss trygga sedan första dagen tills kontraktet skrevs.
    Dennis är en mycket proffsig och duktig mäklare. Han höll oss informerade och uppdaterade varje dag och var alltid tillgänglig.
    Vi är mycket glada och tacksamma över att Dennis ville fullfölja vårt uppdrag och sålde vår lgh.
    Om vi kommer sälja mer i framtiden så blir det helt klart via Dennis och ingen annan. Det finns få mäklare som är så proffsiga och seriösa som Dennis Stenström. Läs mer

Jennie-lee Marie L skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi anlitade Helena till att sälja vårat hus i almunge.
    Vi fick ett jättefint bemötande av henne och hon gjorde allt för att vi skulle känna oss trygga.
    Vi är supernöjda med Helenas jobb med försäljningen trots att marknaden svek i slutändan.
    Vi skulle rekommendera Helena starkt som mäklare. Läs mer
  • 2020-01-22

Niklas E skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde en lägenhet där Lovisa var behjälplig från början till slut. Jag uppfattar Lovisa som ärlig och kunnig med ett genuint intresse av att man ska känna sig trygg och nöjd som kund. Läs mer
    2020-01-23 Lovisa Ö svarar Niklas E
    Hej Niklas!
    Tack så oerhört mycket för denna fina reco. Det har varit jätteroligt att få hjälpa er och jag hoppas verkligen att ni kommer trivas i ert nya hus. Det är bara att slå en signal om ni önskar min hjälp!

Ha en fin dag!
  • 2020-01-22

Frederika V skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi är supernöjda med allt! 🌟
    Bra bemötande och ser verkligen till att man är nöjd med allt! Läs mer
  • 2020-01-21

Hampus H skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag köpt en bostadsrätt! Cornelia bemötte mig väl från början och allt gick väldigt smidigt. Trevlig och servicerinriktad! Läs mer
  • 2020-01-20

Björn F skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde en bostadsrätt med hjälp av Peter, den proffsigaste mäklaren som varmt rekommenderas! Fick oss att känna trygghet från början till slut. Ständigt nåbar och med stort lugn informerade han oss hela tiden. Med långsiktigt tänk föreslog och förklarade han strategier och gav oxå konkreta råd vid behov, ex vid styling. Visade stor kunnighet om den lokala marknaden och tydlig med vad vi kunde förvänta oss. Noggrann, ansvarstagande och respektfull mot såväl säljare som köpare. Svårt att föreställa oss ett bättre bemötande. Läs mer
  • 2020-01-19

Firoozeh K skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mäklaren Dennis har varit med i hela processen från då när jag anmälde mitt intresse tills jag köpt. Fick tydliga information och proffesionellt sätt att göra allt smidigare för oss båda köparen och säljaren. Han har ett vänligt sätt. Jag rekommenderar Dennis Stenström .
    Hälsningar/ Fia Läs mer
  • 2020-01-19

Shaimaa S skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Otroligt trevligt att haft Dennis som mäklare och vilket tålamod han har. Positiv, lyhörd och professionell, rekommenderar varmt honom. Läs mer
  • 2020-01-18

Ulrika L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Aktiv, energisk och trevlig plus tillgänglig nästan dygnet om. Läs mer
  • 2020-01-17

Changiz G skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sympatisk och kunnig mäklare.
    Rekommenderas varmt Läs mer

Faranak K skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Genom att köpa en lägenhet träffade vi en bra, trevlig, ung men sakkunnig mäklare.
    Amir var alltid tillgänglig och snabb och bra problemlösare.

Vi tackar för allt! Läs mer

Andreas Ö skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag köpte en 2:a. Adrian är en kompetent person och väldigt trevlig. Han gjorde sig alltid tillgänglig för frågor och gjorde sitt yttersta för att svara på dem. I och med det uppfylldes förväntningarna jag hade. Läs mer

Ted A skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har sålt en lägenhet på ett rum och har hela tiden kännt att Dennis har varit närvarande. Han har hjälpt till mycket och förklarat sakligt varje steg.
    Jag är väldigt nöjd med att ha haft Dennis som min mäklare i denna process Läs mer

Kim E skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt parhus och Lovisa var väldigt engagerad och hjälpte till med det mesta vi frågade om. Väldigt bra bemötande, tydlig kommunikation och alltid på ett bra humör. Vid något tillfälle saknades erfarenhet för att lösa vår förfrågan men då tog hon sig tid och kollade upp hur förfarandet skulle gå till. Läs mer
    2020-01-16 Lovisa Ö svarar Kim E
    Hej Kim!
    Tack så mycket för ert omdöme. Det har varit jätteroligt att få hjälpa er vid denna bostadsaffär. Jag hoppas ni kommer trivas jättefint med familjen i parhuset. Önskar dig en fortsatt fin dag!

Alexandra J skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte vår första bostadsrätt via Amir och vi blev otroligt bra och trevligt bemötta från start till slut i vår bostadsaffär utav honom!
    Han var väldigt tillgänglig under hela köpeprocessen och professionell och informerande.
    Han fick oss att känna oss trygga genom att svara på alla frågor vi hade och är en otroligt skicklig mäklare med det lilla extra.
    Vi kommer kontakta Amir i framtiden när det är dax för oss att sälja! Läs mer
  • 2020-01-14

Ulf B skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Försäljning av bostadsrätt i Uppsala
    Bra och trevligt bemötande.
    allting har handlagts helt korrekt och ordentligt. Läs mer
    2020-01-14 Lovisa Ö svarar Ulf B
    Hej Ulf!
    Tack för det fina omdömet. Det har varit jätteroligt att få hjälpa dig med försäljningen. Tack för ett gott samarbete!
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
  • Sven N

2020-01-13

Sven N skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian är väldigt duktig mäklare med fokus på rätt saker, kommunikation, flexibilitet, ärlighet och upplevdes proffsig i sitt agerande. Mina förväntningar var att kunna sälja lägenheten till bästa pris och hade därmed inte bråttom till avslutad försäljning. Adrian hittade dock snabbt ett par intressenter och försäljningen kunde avslutas innan visning till ett mycket bra slutpris. Det var viktigt för mig att bli bemött på ett professionellt sätt av min mäklare, vilket jag blev.
    Adrian var hjälpsam i alla steg och alltid snabb på att svara. Kan varmt rekommendera, super trevlig och proffsig 👍 Läs mer

Karin S skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir hjälpte oss att sälja den lägenhet på 2 rum o kök vår dotter bott i under sina studier i Uppsala.
    Han hade en tydlig strategi för försäljningsprocessen och ett arbetssätt som i vårt fall visade sig fungera bra. Vi ville få lägenheten såld inom ett par månader och så blev det.
    Jag upplevde Amir ha stort fokus på uppgiften och en bra kommunikation med oss.
    /Karin i Sundsvall Läs mer

Homayon A skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Väldigt trevlig och duktig mäklare!
    Rekomenderar honom starkt. Läs mer

Anette K skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har såld ett hus. Jag förväntade mig att Helena skulle sköta kontakten med spekulanterna och all annonsering.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd med Helena som mäklare. Läs mer
  • Ted N

2020-01-12

Ted N skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian är väldigt duktig mäklare med fokus på rätt saker, kommunikation, flexibilitet, ärlighet och enkla processer. Oerhört proffsig vid försäljning av våran lägenhet.
    Hjälpsam i alla steg och alltid snabb på att svara. Kan varmt rekommendera, super trevlig och proffsig 👍 Läs mer
  • 2020-01-11

Johanna K skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter är mycket proffesionell, ansvarsfull, engagerad och driven mäklare! Han levererar det man önskar! Läs mer
  • Marie E

2020-01-11

Marie E skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har sålt min bostadsrätt med hjälp av Lovisa Österberg.
    Lovisa bemöter alltid en med ett glatt leende, otroligt hjälpsam och vill det bästa för sina klienter. Även väldigt engagerad och kompetent i sitt uppdrag. Skulle varmt rekommendera henne till andra som behöver sälja eller köpa en bostad.
    Mvh Marie Englund Läs mer
    2020-01-13 Lovisa Ö svarar Marie E
    Hej Marie!
    Tack så otroligt mycket för din fina reco. Den gjorde verkligen min dag! Önskar dig all lycka och att ni kommer trivas i ert nya boende.
    Om det skulle vara något så är jag bara ett samtal bort.
  • 2020-01-09

Birgitta T skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir var alltid lätt att få tag på och väldigt tillmötesgående. Jag skulle rekommendera honom till alla. Läs mer
    2020-01-09 Amir E svarar Birgitta T
    Hej Birgitta,

Tack för din rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Jag vill även passa på och tacka för ert förtroende att få hjälpa till med er försäljning samt ert fantastiska samarbete. Sköt om er så hörs vi inom kort!

Bästa hälsningar
    Amir Ekbatani
  • 2020-01-09

Victoria S skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian Javaher = toppen!
    Vi ger Adrian högsta betyg efter att vi fått väldigt bra bemötande - kunnig, trevlig och väldigt tillmötesgående. Tack! Läs mer
  • 2020-01-08

Alireza S skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet. Han har varit jätte bra. Var jätte trevlig Läs mer
  • Camilla F

2020-01-05

Camilla F skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Tillgänglig, trevlig och tillmötesgående Läs mer
    2020-01-07 Lovisa Ö svarar Camilla F
    Hej Camilla!
    Tack så jättemycket för de fina orden. Det har varit jätteroligt att få hjälpa dig att hitta din lägenhet. Hoppas du kommer trivas!
  • 2019-12-26

Jenny N skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt en 2:a på 56kvm i Salabacke, Uppsala och anlitat Amir som mäklare.
    Han har från första samtalet vi hade med honom bemött oss på bästa möjliga sätt, och till slut sålt för ett pris vi inte kunnat förväntat oss innan.

Han har under hela försäljningen uppdaterat oss om vad som skett angående den, och varit behjälplig ifall vi haft frågor och funderingar.

Absolut kommer vi tipsa honom för vänner och bekanta ifall att de ska sälja sina respektive bostäder. Läs mer
    2019-12-31 Amir E svarar Jenny N
    Hej Jenny,

Tusen tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var en ära att få hjälpa till med er försäljning och jag vill passa på och tacka för ert fantastiska samarbete, tillgänglighet och flexibilitet vilket var ett bidragande faktor till det rekordpriset vi fick för bostaden.

Tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något framöver. Vi ses snart på tillträdet. Må bäst och gott nytt år! :)

Varma hälsningar
    Amir Ekbatani