Fastighetsbyrån Uppsala

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 1188 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

• Henrik S

2019-10-12

Henrik S skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi fick väldigt bra hjälp av Peter vid försäljning av vår bostad. Han hade en perfekt strategi och visade stort engagemang under hela processen. Vi fick även mycket bra hjälp och coachning när vi köpte vår nya bostad också. Vi rekommenderar Peter starkt! Läs mer
  • HENRIK N

2019-10-11

HENRIK N skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dåligt bemötande mot en potentiell kund. Ger inget större utrymme för diskussion utan förnedrar kunden istället. Läs mer
  • 2019-10-11

Christina O skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Kunnig. Trevlig. Omtänksam. Tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-10-09

Gustaf B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag anser att det utgångspris säljaren har lagt skall vara förankrat hos mäklaren. Om köparen accepterar detta pris och inga andra bud överstiget detta skall det gälla.
    Om inte, som i det här fallet, är det ett lockpris vilket är direkt förkastligt.
    Mäklaren har bidragit aktivt eller genom passivitet till detta och det är inte ok. Läs mer
  • 2019-10-09

Anna Evelina B skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    En toppen upplevelse av mäklaren! I slutänden fick vi mer för vårt kedjehus än vi hade vågat hoppas på. Vi valde Elsa som mäklare för att vi tyckte hon var bra att ha att göra med när vi köpte huset för två år sedan. Läs mer
    2019-10-11 Elsa J svarar Anna Evelina B
    Hej Evelina och Hampus,
    Tack!! Det gick väldigt smidigt och snabbt när det väl var dags för er och det var mycket tack vare att vi förberett i god tid! Nu kan ni bara fokusera på det nya boendet :) Tackar så mycket igen för rekommendationen och vi ses på tillträdet! Tills dess ha det super bra :)

Med vänliga hälsningar
    Elsa Johansson
    Fastighetsbyrån
  • Patric D

2019-10-09

Patric D skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Var och tittade på en lägenhet i Skyttorp.
    Möttes av en ung kvinna som visade mej runt i lägenheten och gav mej kunnigt svar på alla frågor. Efter visningen ringde hon upp och undrade om hur det kändes och om jag hade några fler frågor.
    Detta personliga bemötande fortsatte genom hela affären (ca 1 månad) budgivning, kontraktskrivning och när så affären avslutades.
    Personlighet och hennes enormt positiva energi gjorde denna fastighetsaffär till ett stort nöje och av alla de fastighetsmäklare jag mött i mitt liv var Lovisa den bäste. Läs mer
  • 2019-10-08

Rebecca A skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde min tvåa för flytt till annan stad. Det var snabba bud men Cornelia satte sej in i situationen på en gång.
    Hon var snabb och effektiv och drev igenom affären på bästa sätt. Hon var noggrann med att höra av sej och meddela vid alla händelser, det tog inte mer än två veckor från första samtal till kontraktskrivning.
    Genom hela resan var hon mycket pedagogisk och tålmodig, svarade på alla frågor och förklarade mycket bra för nån som aldrig sålt en bostad förr.
    Otroligt trevlig tjej som får högsta betyg! Läs mer

Vanja Anette N skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala

Alexandra S skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Tyvärr inte så hjälpsam i kontakt mellan säljare och köpare. Man blir tvungen att ta sakerna direkt med säljare själv Läs mer
    2019-10-07 Elsa J svarar Alexandra S
    Hej Alexandra,
    väldigt tråkigt att du upplevde det så! Jag vet att ni inte var nöjd med städningen och jag gjorde allt jag kunde innan för att upplysa säljaren om hur städningen skulle gå till och skickade även broschyr med vad som ska ingå i flyttstädning. Tyvärr så är det till säljaren som man skriftligen ska reklamera till när man inte är nöjd. Hoppas att ni förövrigt är nöjd med erat nya boende!
    Tackar för rekommendationen och tar till mig det du skrivit! Önskar er det bästa!

Mira Ö skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt en lägenhet. Lovisa Österberg bemötte oss vänligt och tog oss direkt på allvar. Affären gick snabbt och smidigt. Vi rekommenderar Lovisa Österberg starkt! Läs mer
  • 2019-10-05

Djulija B skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Han var trevlig, professionell, alltid tillgänglig för att besvara mina frågor, hjälpsam. Han var mäklaren vid min köp av lägenheten om jag kommer att sälja den kontaktar jag honom. Läs mer
  • 2019-10-03

Kanti H skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    1. Jag har sålt bostad
    2. Jätte bra !!!
    3. Yes
    4. har är duktig o ansträngde hård till för att sälja den Läs mer
  • 2019-10-03

Warsame O skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Väldigt duktig mäklare som är lyhörd. Håller oss uppdaterade kring affären hela tiden och vill hitta en lösning. Vi är väldigt nöjda / Warsame Läs mer
  • 2019-10-02

Mikael A skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Villa,
    bra bemötande rak tydlig ärlig lyhörd.
    Pratade om objektet och inte sig själv.
    God kommunikation meddelade hela tiden hur försäljningen/uppdraget fortskred. Läs mer
  • 2019-10-01

Mattias W skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag köpte en stuga i uppsala som står på arrenderad mark. Huset var förberett för försäljning ("på gång") men låg inte ute för försäljning. Jag tyckte mäklaren hade väldigt dålig koll på vad ett arrendet är och hade rena gissningar om huset som blev direkt felaktiga och som med lätthet kunde kollas upp på annat håll. Situationen kändes irriterad. Min upplevelse är att det hade vart tiofalt smidigare att få prata med säljaren direkt som var trevlig och enkel att prata med. En affär som kunde vart smidig blev betydligt krångligare när uppgifter inte kom fram i tid.
    Ett plus ändå var att mäklaren var snabb på att få fram en visning och relativt snabb på att svara när man sökte henne. Läs mer
  • 2019-10-01

Lars Olof C skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde vår 4:a i Luthagen, Uppsala via Peter O. Det var även han som var mäklare då vi köpte lägenheten för 1,5 år sedan och redan då fick vi ett mycket bra intryck av honom som mäklare.
    Vi fick med hjälp av Peter mer betalt än förväntat.
    Vi är mycket nöjda med Peter Olsson. Läs mer
  • 2019-09-30

Sozda S skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har köpt en lägenhet och fick vi super bemötande av honom och vi jättenöjd med honom. Läs mer
  • Nafee R

2019-09-30

Nafee R skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en i finn området och det var jätteduktig mäklare har vi fått och snäll.
    Har svarade på mina sms och telefon när jag ringde honom även på kvällen när jag hade frågor.
    Jag är jättenöjd med mäklare och jag tackar honom också. Läs mer
  • Jan O

2019-09-30

Jan O skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpte en lägenhet i Uppsala. Mycket smidig affär tack vara Dennis.
    Ordning och reda på pappren. Snabba svar på mail och svarade på de frågor vi hade. Läs mer
  • 2019-09-30

Petra B skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Snabb kontakt. Seriöst intryck. Trevlig! Vi har köpt och sålt lägenhet båda gångerna med Dennis. Uppsalas bästa mäklare! Läs mer
  • 2019-09-26

Simon E skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag sålde en 2:a i Fålhagen. Peters förhållningssätt till både mig som säljare och till affären som sådan var präglad av eftertänksamhet, fingertoppskänsla och omtanke. Varm rekommendation! Läs mer
  • 2019-09-25

MASTAN RAO Y skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde 1:a Industristaden
    Bästa mäklare kämpar mycket att sälja, trevlig och professionell, jag är jättenöjd med honom.

Jag rekommenderar honom till alla som vill sälja eller köpa. Läs mer
  • 2019-09-25

Meseret A skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en 3:a som Amir hjälpte mig med. Amir har haft ett professionellt bemötande och jag har rekommenderat mina vänner att ta kontakt med honom om de funderar på att köpa eller sälja lägenhet i Uppsala. Läs mer
    2019-09-25 Amir E svarar Meseret A
    Hej Meseret,
    Stort tack för din rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Vad kul att höra att du är nöjd med affären och jag tackar dig för ditt samarbete. Lycka till med renoveringen och tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något framöver. Sköt om dig och må bäst! :)

• 2019-09-23

Per B skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bra på alla sätt. Lätt att få kontakt med. Hon levde upp till förväntningarna. Hon fixade så der blev ett bra avslut utan problem. Hon gick noga igenom kontraktet lugnt och säkert.
    Gjorde ett rutinerat intryck.
    Sammanfattnimg myckrt bra.
    Betyget är utmärkt. Konstigt att alla cirklar med betyg blev ifyllda när jag tryckte på utmärkt.
    mvh Per o Carin Läs mer
  • 2019-09-21

Ann-Christin B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter Olsson på Fastighetsbyrån har varit en utmärkt mäklare i samband med försäljningen av min lägenhet i Uppsala. Läs mer
  • 2019-09-20

Linda B skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Otroligt snabb och väldigt förstående för mina småkrångliga behov. Läs mer

Patrik L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en 52kvm lägenhet och fick bra stöd och tillgänglighet av Adrian. Läs mer

Johan W skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en etta. Bra bemötande. Sen till visningen. Ville ha ett tidigare tillträde som borde gått att lösa. Läs mer

Pontus S skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vid mitt köp av lägenhet fick jag ett professionellt och trevligt bemötande av Dennis! Förväntningarna var att jag fick information om kontrakt/köp, vilket Dennis absolut gav mig. Jag är otroligt nöjd med processen och bemötandet av både Dennis, men även hans kollegor. Läs mer

Ulrica S skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en bostadsrättslägenhet i Uppsala, väldigt bra bemötande av en professionell mäklare som passar utmärkt i sin yrkesroll. Förtroende ingivande och lugn och någon som man kan vända sig till med allehanda frågor om man så behöver. Superduktig. Vi är jättenöjda! Läs mer

Jonas K skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en central etta. Proffsigt agerande från mäklaren. Snabb respons vid frågor mm. Läs mer

AB Vaksala Glas skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Supertrevlig och väldigt kunnig på sin sak:) Läs mer
  • Johnny J

2019-09-16

Johnny J skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Cornelia Widmak har hjälpt mig att sälja min lägenhet. Jag har försökt sälja min lägenhet tidigare därmed mött olika mäklare. Cornelia är RIKTIGT SKARP och SUPER DUKTIG på det hon gör! JÄTTEBRA mäklarare och jag kan inte bli nöjdare än så!

/ Johnny Läs mer
    2019-09-19 Cornelia W svarar Johnny J
    Hej Johnny!

Tack så jättemycket för din fina rekommendation Johnny och för att du tagit dig tiden att skriva. Fantastiskt att höra att du är nöjd! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen :). Lycka till med allt som väntar och dyker det upp några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att slå mig en signal!

Bästa hälsningar,
    Cornelia Widmark
    Cornelia W gillar detta
  • 2019-09-15

Christopher P skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte en bostadsrätt som förmedlades av Adrian. Efter lite strul med bank och en inbetalning hörde en annan mäklare (Nelly) av sig till oss. Vi vet inte varför det inte var Adrian som hörde av sig. Senare försökte vi vid flertalet tillfällen nå Adrian för att ändra tillträdesdatum. Då han aldrig hörde av sig eller svarade hjälpte Nelly oss istället. Läs mer
    2019-09-16 Adrian J svarar Christopher P
    Hej Christopher, hoppas allt är bra.

Tänkte bara klargöra detta på nytt då tyvärr informationen inte nått dig men jag kan börja att be om ursäkt för det.
    Eftersom du eller Camilla var på semester på annan ort då kontraktet skrevs gavs denna information till personen som skrev under åt er, dvs er fullmaktshavare.

Nellie är Inte en mäklare utan vår underbara assistent. Det är våra assistenter som sköter tillträdet samt samtlig kontakt med bank därav så är det Nellie du haft kontakt med. Denna information gav jag till er ombudsman men tyvärr verkar inte denna info nått er och då ber jag som sagt om ursäkt för det.
    Jag misstänker även då att ni försökt kontakta Nellie vår assistent och därav har ni fått sämre svar, deras arbetstider är kontorstider dvs 8-17:00.

Ber om ursäkt om du känner att det varit osmidigt samt att du fått dålig återkoppling.
    Det har aldrig varit vår tanke men ska absolut ta med oss det du skrivit.

Jag hoppas iallafall att ni kommer stortrivas i er nya bostad!
  • 2019-09-13

Oscar W skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter sålde vår bostadsrätt. Mycket proffsig och engagerad! Kan varmt rekommendera Peter. Läs mer
  • 2019-09-12

Kicki W skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir har sålt min lägenhet och har gjort det snabbt och på ett proffsigt sätt.
    Han har hela tiden hållit mig uppdaterad och bemött mig mycket trevligt.
    Skulle definitivt rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-09-14 Amir E svarar Kicki W
    Hej Kicki,
    Tusen tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Jag vill även passa på och tacka dig för ditt engagemang och samarbete som var en bidragande faktor till en lyckad försäljning med mycket bra resultat. Dyker det upp funderingar framöver är jag enbart ett samtal bort. Sköt om dig och må bäst! :)

• 2019-09-12

Maria S skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har köpt en liten lägenhet i centrala Uppsala. Upplevde Peter Olsson som mycket tillmötesgående och proffsig. Följde och guidade mig genom hela affären. Rekommenderas så klart! Läs mer
  • 2019-09-10

Maria A skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Helena arbetade väldigt professionellt, var lätt att rådgöra med och jobbade hårt med att hitta spekulanter till visningar. Läs mer
  • 2019-09-10

Olof L skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter är rak, ärlig, extremt strukturerad och lämnar inga detaljer åt slumpen när det gäller att öka chansen för försäljning eller att få in en extra potentiell kund som spekulant. Läs mer
  • 2019-09-06

Isabelle L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte en bostadsrätt på 3 rok med hjälp av Amir. Vi är mycket nöjda med bemötandet eftersom att Amir tog sig tid och var alltid tillgänglig när vi hade frågor. Affären gick snabbt och smidigt, inga problem. Kommer vi göra en bostadsaffär igen tar vi utan tvekan kontakt med Amir! Läs mer
    2019-09-14 Amir E svarar Isabelle L
    Hej Isabelle,
    Tusen tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var en smidig affär tack vare ert fina samarbete. Jag är glad att just ni blev köparna av denna fina bostad och hoppas ni supertrivs. Om jag kan hjälpa till med annat framöver är jag enbart ett samtal bort. Sköt om er så länge så hörs vi inom kort. Må bäst! :)

• RICHARD B

2019-09-06

RICHARD B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bought a 4 room bostadsrätt in Uppsala via Peter. Me and my sambo had only been house hunting for a short time, when we spotted the property. We went to the viewing, where we were greeted by Peter who was very welcoming. The viewing was extremely busy and the house was perfect for us. We went into the bidding process without a clue what we were doing, contacted Peter who was very helpful and gave us the information we needed. We proceeded by putting in the first bid in what was a very intense and fast moving auction. We were kept up to date by Peter very quickly when bids went in, so we could react accordingly. Long story short, the bidding began on Monday and was very fast moving, but by Tuesday evening 6pm, we had signed a contract and the house was ours. We met the current owners and Peter at the office, and he was very thorough in his explanation of all the paperwork and the process that we would need to go through over the coming weeks. As someone with no experience in buying a house, the whole process was smooth and Peter was very helpful and easy to contact. We are very happy with our purchase and I am sure the sellers are very happy too. Läs mer
  • 2019-09-05

Olov H skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Engagerad och tillgänglig mäklare med gott bemötande.
    God marknadskännedom vilket renderar i en rimlig lägesbild, både gällande värderingar men också möjligt slutpris. Läs mer
    2019-09-14 Amir E svarar Olov H
    Hej Olov,
    Stort tack för din rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var ett sant nöje att samarbeta med dig under denna försäljningsprocess. Jag tackar dig för ditt engagemang, tillgänglighet och flexibilitet vilket var en bidragande faktor till en lyckad försäljning med mycket bra resultat. Hoppas du trivs hemma i Varberg och behöver du hjälp med något är jag enbart ett samtal bort. Sköt om dig och må bäst! :)

• 2019-09-05

Dennis L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt min första lägenhet i Uppsala genom Amir och bemötande var proffsigt och bra. Kunde smidigt flytta in tidigare genom bra kontakt med Amir. Läs mer
    2019-09-14 Amir E svarar Dennis L
    Tjena Dennis,
    Tusen tack för din rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Jag är glad att allt löst sig sedan med tillträdet och hoppas du trivs i lägenheten. Behöver du hjälp med något framöver är jag enbart ett samtal bort. Sköt om dig och må bäst! :)

• 2019-09-04

Vilhelm W skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter hjälpte oss att sälja vår 3:a i Luthagen. Processen gick snabbt och i en ganska "trög" marknad lyckades ändå Peter väl med att uppfylla våra förväntningar. Alltid tillgänglig och informerade väl om varje steg processen. Läs mer

Mats Olof B skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt kedjehus i Björklinge.
    Elsa var trevlig hjälpsam å lätt att få tag i så var hon snygg oxå. 😎😉 Läs mer

Kristina D skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    köpt en 2:a
    bra bemött
    bra mäklare
    trevlig
    proffsig Läs mer
    2019-09-16 Adrian J svarar Kristina D
    Hej Kristina!

Hoppas allt är bra och tacksam för er reco!
    Önskar er en fortsatt trevlig dag. :)

Meliha K skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har med hjälp av Amir köpt en lägenhet. Hans bemötande var väldigt bra, och han levde upp till förväntningarna om en väldigt kunnig och professionell mäklare.
    Det var lätt att kommunicera med honom, samt att det gick smidigt till när lägenheten skulle köpas.
    Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-09-14 Amir E svarar Meliha K
    Hej Meliha,
    Stort tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var ett nöje att samarbeta med er och jag är glad att just ni blev köparna köparna av denna bostad. Hoppas Selma trivs i lägenheten och hälsa henne att om hon behöver något så är jag enbart ett samtal bort. Sköt om er och må bäst! :)

Bengt-Olof S skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt ett året runt boende fritidshus, hon var trevlig och hjälpsam. Och allt gick prickfritt. Läs mer

Alaa K skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir är den bästa mäklaren i Uppsala och enligt mig så är han Sveriges bästa.
    Amir är en mycket bra kommunikatör. Vi upplevde en perfekt smidighet i affären för att sälja vår bostad. Och Amir var tydlig i hela processen. Amir är en mycket engagerad mäklare som troligen varje kund kommer att vara mycket nöjd när kunden har Amir som mäklare. Läs mer
    2019-09-14 Amir E svarar Alaa K
    Hej Alaa,
    Tusen tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var ett nöje att få hjälpa er med försäljningen av er bostad. Jag vill passa och tacka för ert engagemang, tillgänglighet och fantastiska samarbete som var en bidragande faktor att till en sådan lyckad försäljning med mycket bra resultat. Behöver ni hjälp med något framöver är jag enbart ett samtal bort. Sköt om er så ses vi på tillträdet snart. Må bäst! :)

• Dan Erik Gustav K

2019-09-01

Dan Erik Gustav K skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag köpte en bostad i Uppsala för att jag behövde ha nära till plugget. Mäklaren Dennis var väldigt trevlig och hjälpsam på visningen och uppfyllde dom förväntningarna som jag hade. Han gav all information och talade ärligt om vad han tyckte om bostaden och området.

Min upplevelse är att jag är väldigt nöjd! :) Läs mer

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala