Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Uppsala

Fastighetsbyrån Uppsala

Dragarbrunnsgatan 22, 753 80 Uppsala — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 676 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

• Tobhias A
    Tobhias A skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag är mycket nöjd med Dennis insats.
    Kunnig och trevlig, skulle välja honom även nästa gång om jag skulle sälja en bostad igen.
    Dennis får en solklar 5a av mig. Läs mer
  • Kajsa M
    Kajsa M skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis är en utmärkt mäklare !
    Bra balans mellan saklighet & lyhördhet i sin interaktion med säljare & köpare.
    Man vill gärna tro att det är något som alla mäklare är men så är tyvärr inte fallet. Läs mer
  • Åke J
    Åke J skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi vill tacka Asha Khan För ett jättebra jobb med försäljningen av vår lägenhet vi är så nöjda och vill varmt rekommendera Asha Kahn. Margita och Åke. Läs mer
  • Malin E
    Malin E skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Anlitat Peter vid flera tillfällen och har varit väldigt nöjd!
    Trevligt bemötande och presenterar en tydlig försäljningsplan vid försäljning.
    Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • Åke J
    Åke J skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevligt o personligt bemötande. Fick mycket upplysningar om
    bostadsrättsföreningen.
    Negativt. Inflyttningsdatum ändrades tre gånger.
    Hade inga uppgifter om storleken på förrådet. Läs mer
    2018-01-06 Adrian J svarar Åke J
    Tack för dina dina ord Åke!
    Ibland är de lite svårt med att få till tillträdesdatum som passar båda parter men kul att ni kom överens till slut!
    Hoppas iallafall att ni fick en någorlunda uppfattning av storleken efter att jag visat förrådet för er efter andra visningen!:)

Hoppas ni haft en bra jul!
    Ses om några månader:)
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Philip Stråkander en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bra bemötande och alltid tillgänglig för frågor och och funderingar. Läs mer
  • Alexander N
    Alexander N skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Läs mer
  • Anton D
    Anton D skrev om Philip Stråkander en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Försäljningen gick över förväntan mycket nöjd! Läs mer
    2018-01-08 Philip S svarar Anton D
    Härligt Anton! Tack för att jag fick hjälpa till. Vi ses på tillträdet.
  • Pia C
    Pia C skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian är en mycket kunnig, trevlig och engagerad mäklare. Mycket serviceminded och tillmötesgående. Kan verkligen rekommendera honom.
    Pia Läs mer
    2018-01-06 Adrian J svarar Pia C
    Vad glad jag blir Pia! Skulle hjälpa dig alla dagar i veckan med glädje.
    Det gick ju väldigt smidigt och bra de där!:)
    Hoppas du haft en riktigt bra jul, sköt om dig så ses vi snart!
  • Lasse J
    Lasse J skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis håll oss alltid uppdaterad om vad som hände under försäljningen. Samt var ett bra bollplank. Läs mer
  • Abbe M
    Abbe M skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    En förtroende för honom födds redan vid första mötet; Adrian är en väldigt engagerad, trevligt och kompetent mäklare. Jag kände mig tryggt i alla delar av affären och det är allt en kund behöver!
    Med en stor tack Läs mer
    2017-12-20 Adrian J svarar Abbe M
    Va roligt att höra och jag är tacksam för dina fina ord! Alltid trevligt att få hjälpa dig Abbe!
    Hörs och ses snart, tills dess får du ha det riktigt bra!
  • Carlos L
    Carlos L skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bra mäklare som vill göra ett bra jobb! Läs mer
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Från början ett proffsigt och bekvämt möte som bestod under hela vår tid försäljningen fortgick. Läs mer
    2017-12-15 Peter O svarar Håkan B
    Hej Håkan,

Tack för de värmande orden och vad kul att ni är nöjda med mitt arbete.

• Peyman R
    Peyman R skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter Olsson har varit mycket professionell och lagt upp en klar och tydlig försäljningsplan i samband med försäljningen vilket resulterade i en rekordförsäljning inom föreningen!
    Han är mycket trevlig/lugn och lätt att samarbeta med.
    Vi rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2017-12-13 Peter O svarar Peyman R
    Hej Peyman, Tack för dina fina omdömen du gav mig. Hoppas du trivs bra i nya bostaden så hörs vi efter nyår och gör klart skatt och deklaration.

• Mikael B
    Mikael B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har använt Peter vid flera tillfällen och han har alltid presterat långt över våra förväntningar.

Kan varmt rekommenderas !!! Läs mer
    2017-12-12 Peter O svarar Mikael B
    Hej Mikael, Stort tack för dina fina omdömen du gav mig samt alltid lika trevligt att få hjälpa er.

• Johanna H
    Johanna H skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag kunde inte varit mer nöjd med Peter som mäklare! Proffsig, tillmötesgående, trevlig, hjälpsam och mycket duktig på sitt jobb. Redan långt innan jag själv skulle sälja fick jag hjälp och tips längs vägen hur jag skulle tänka vid kommande visningar och budgivningar. Jag har alltid känt att han gladeligen hjälpt så fort jag undrat över något. Han varit en klippa i hela processen, och jag kunde inte varit mer nöjd med Peter som mäklare! Läs mer
    2017-12-12 Peter O svarar Johanna H
    Hej Johanna,

Stort tack för de fina rekommendationerna. Jag blev väldig glad över de fina orden!

Vi hörs snart o nästa steg är skatt o deklaration som vi genomför i januari.

• Knut H
    Knut H skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevlig och professionell. Hjälpsam vid lösning av eventuella problem. Läs mer
    2017-12-11 Peter O svarar Knut H
    Hej Knut, Tack för dina fina omdömen du gav mig. Hoppas du trivs bra i nya bostaden så hörs vi efter nyår och gör klart skatt och deklaration.

• Jack Daniell R
    Jack Daniell R skrev om Jonas Söderhäll en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jonas Söderhäll är en mycket bra och trevlig mäklare, stark rekommendation. Läs mer
  • Jack Daniell R
    Jack Daniell R skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Kan start rekommendera vår Mäklare Jonas Söderhäll. Läs mer
  • Jesper W
    Jesper W skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Supernöjd med Adrian!
    Man brukar säga att säljobjektet ligger som grund när det kommer till försäljning, men en väldigt stor del av säljprocessen för en köpare handlar om att gilla säljaren / mäklaren. Här är Adrian en stjärna.
    I mitt fall har han gjort ett otroligt bra jobb, och hjälpt mig hitta en fantastisk bostad precis som önskat.
    En kompetent mäklare som är snabb på telefon och positiv till att lösa köparens invändningar.

Tack för din hjälp Adrian! Läs mer
    2017-12-08 Adrian J svarar Jesper W
    Vilka fina ord! Detta gör mig väldigt tacksam och glad, men nöjet har varit på min sida!
    Det är bara att höra av dig, jag finns alltid tillhands Jesper!
    Önskar dig en trevlig helg så hörs vi och ses snart igen!
    Må bäst Jesper!
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Bemötandet bra. Mycket kompetent o rutinerad mäklare upplevde jag. Värdet ej som förväntat men det berodde på de rådande omständigheterna på bostadsmarknaden mest troligt. Läs mer
  • Karolina G
    Karolina G skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag är väldigt nöjd och har fått ett trevligt bemötande. Då det är första gången jag köper bostad så har jag många frågor, och dessa har jag fått svar på. Läs mer
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag hade tidigt kontakt med Peter i och med försäljning av min lägenhet i Uppsala. Han visar på stor kunskap om marknaden vilket var mycket värdefullt genom hela processen. Peter har ett stort engagemang och visar på mycket bra fingertoppskänsla igenom hela försäljningen. Jag som kund kan känna mig trygg med Peter då jag får adekvat återkoppling hela tiden.

Jag rekommenderar Peter för att han alltid levererar det där extra!!

/Henrik Läs mer
    2017-12-07 Peter O svarar Henrik F
    Hej Henrik,
    Stort tack för att du tog dig tid att skriva de fina orden om mig som mäklare, grymt kul att du är nöjd!
    Ha de bäst så hörs vi snart igen!

• Amanda L
    Amanda L skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag är väldigt nöjd med min mäklare. Bra bemötande och väldigt skicklig på sitt jobb. Kommer att rekommendera Peter till mina kontakter i Uppsala. Läs mer
    2017-12-07 Peter O svarar Amanda L
    Hej Amanda!
    Stort tack för de fina orden, det värmer.
    Ha de bäst så hörs vi snart igen och tar tag i skatt och deklaration efter nyår.
  • Peter L
    Peter L skrev om Philip Stråkander en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Philip utstrålade kunskap, noggrannhet och ett lugn. Han kändes pålitlig öppen för lösningar. Läs mer
    2017-12-07 Philip S svarar Peter L
    Stort tack för att jag fick hjälpa till! Vi ses på tillträdet. Ha det bra tills dess =)
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Engagerad och ambitiös och visade sig väldigt mån om att hålla oss informerade under hela säljprocessen. Hade ett väl genomarbetat och tilltalande upplägg men mer anmärkningsvärt är att han faktiskt levererade i linje med det. Rekommenderas om engagemang är något man söker hos sin mäklare. Läs mer
    2017-12-07 Peter O svarar Mikael W
    Hej Mikael,
    Stort tack för de fina omdömena! Det har verkligen varit en ära att få hjälpa till med försäljningen av er bostad. Ha det så gott så ses vi på tillträdet.

• Magnus Z
    Magnus Z skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket rak, öppen och professionell. Läs mer
  • Anna P
    Anna P skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter var väldig professionell, väldigt insatt i marknaden och ärlig. Han är vänlig och väldigt mån om sina kunder. Jag har rekommenderat honom till min son och han var lika nöjd som jag.
    Han är en mäklare som man MÅSTE ha med sig om man vill göra en bra affär!!!!! Läs mer
    2017-12-06 Peter O svarar Anna P
    Hej Anna!
    Stort tack för de fina orden, det värmer.
  • Sylvia S
    Sylvia S skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Asha var den bästa och ärligaste mäklaren jag träffade. Har jagat några bostadsrätter, tyvärr blev jag "ignorerade". Asha svarade direkt när jag skickade e-mejl till henne. Då vet jag att jag har hittat rätt mäklare och lägenhet.

Tusen tack. Oron att bli hemslösa är löst. Tack Asha att du fanns i "right time with the right apartment." God jul o gott nytt år! Läs mer
    2018-01-09 Asha K svarar Sylvia S
    Hej Sylvia!

Tack för dina fina ord. Det har varit jättekul att få jobba med dig och jag hoppas att ni kommer få det jättebra i din bostad.

God fortsättning!

Mvh Asha Khan.
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Philip Stråkander en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag tycker att Philip var en engagerad och bra mäklare. Han levde verkligen upp till våra förväntningar på en mäklare. Läs mer
    2017-12-07 Philip S svarar Susanne H
    Tack för att jag fick möjligheten att hjälpa er. Vi ses på tillträdet. Ha det bra tills dess!
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Philip Stråkander en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi är otroligt nöjda med Philips bemötande. Professionell och lättsam att ha att göra med. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
    2017-12-07 Philip S svarar Magnus J
    Tack Magnus! Ett sms från er en fredag 22:30 ledde till kontrakt lördag 15:00 och ett nytt hem för er. Hoppas det går bra med försäljningen av er bostad. Vi ses på tillträdet =)
  • Sevana B
    Sevana B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket bra! Peter har varit suverän. Vi är väldigt nöjda med han och kommer definitivt anlita han igen. Läs mer
    2017-12-05 Peter O svarar Sevana B
    Hej Sevana,
    Tack så mycket för era fina ord!
    Kändes väldigt bra att få möjligheten att hjälpa er med försäljningen!
    Hoppas att ni mår bra och allt flyter på som det skall.

• Olof K
    Olof K skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter gav från start ett mycket bra och seriöst intryck. Vi fick ett förtroende för honom genom hela processen. Det märktes att han ansträngde sig för att det hela skulle bli bra.Tydliga förklaringar hela vägen. Vi fick ett intryck om att han var väl insatt hur marknaden var vid vår tidpunkt och vi kunde lita på information. Helt enkelt fingertopps känsla. Skulle utan att tveka rekommendera honom till vänner och kollegor. Läs mer
    2017-12-05 Peter O svarar Olof K
    Hej Olof,
    Stort tack! Det har verkligen varit en ära att få hjälpa till med försäljningen av er bostad. Även stort tack för de fina omdömena. Ha det så gott!

• Peter T
    Peter T skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Elsa har sålt min mammas lägenhet och allt har skötts mycket proffsigt och med ett resultat snabbare och bättre än väntat. Elsa har alltid svarat snabbt, oavsett om det är på tel., sms eller e-mail och hon har ordnat bra med alla detaljer runt försäljningen och med all pappershantering, besiktningar, nyckelhantering osv på ett bra och korrekt sätt. Jag kan varmt rekommendera Elsa och hon inger ett bra förtroende för både säljare och köpare. Lycka till med framtida försäljningar Elsa! Läs mer
    2017-12-04 Elsa J svarar Peter T
    Hej Peter,
    tackar så hjärtligt för att jag fick förtroendet att hjälpa er i försäljningen av er mors lägenhet och tack för de fina orden!!
  • Saada S
    Saada S skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag fick tips om Peter av en god vän. Jag har anlitat Peter Olsson två gånger. Peter har ett ödmjukt och professionellt bemötande. Han har levt upp över mina förväntningar-alla gånger. Läs mer
    2017-12-04 Peter O svarar Saada S
    Hej Saada, Stort tack för de fina orden, det värmer.
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    En väldigt trevlig person, ger väldigt mycket bra information. Fastän man har varit med på köp/sälj marknaden förut. Så ser Peter till att få dig att komma ihåg om vad som gäller.

Man känner sig trygg och säker! Läs mer
    2017-12-04 Peter O svarar Alexander P
    Hej Alexander,
    Ha de bästa så hörs vi snart igen!

• Pernilla G
    Pernilla G skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Proffsig och visar ett stort engagemang. Läs mer
    2017-12-04 Peter O svarar Pernilla G
    Hej Pernilla, Tack för dina fina omdömen du gav mig. Hoppas du trivs bra i nya bostaden så hörs vi efter nyår och gör klart skatt och deklaration.

• Inger Å
    Inger Å skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter var engagerad och trevlig Läs mer
    2017-12-01 Peter O svarar Inger Å
    Hej Inger, Stort tack för ditt fina betyg du gav mig. Kul att ni är nöjda samt hör av er vid minsta fråga. Vi hörs vidare efter nyår så tar vi tag i kapitalvinstberäkning och deklaration.

• Erik T
    Erik T skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket bra helhetsupplevelse. Gav oss information löpande och det kändes som Peter lyssnade på oss när vi diskuterade hur vi ville lägga upp vår försäljning.

Rekommenderar Peter. Läs mer
    2017-11-30 Peter O svarar Erik T
    Hej Erik, Stort tack för din rekommendation och vad kul att ni är nöjda med mig som mäklare.
    Hoppas allt är bra med er och att ni trivs bra i ert nya boende.

• Ann-britt H
    Ann-britt H skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Hej, Jag känner mig väldigt lyckligt lottad, som fått Peter Olsson som mäklare vid min försäljning av bostadrätt. Vänligare, mer korrekt och förberedande/uppföljande person lär man få söka efter. Han står för sitt ord, lovar inte mer än han kan hålla. Allt framför han med elegans, så man känner sig aldrig "dum" inför saker som man måste fråga om - bara gott bemötande!
    Ser fram emot fortsättningen/slutförandet via Skatteverket, då han lovat hjälpa mig med Skattedeklarationen. Känner mig Trygg!!! Läs mer
    2017-11-30 Peter O svarar Ann-britt H
    Hej Ann-Britt,

Vi hörs snart o nästa steg är skatt o deklaration som vi genomför i januari.

Ha de bra sålänge!

• Björn W
    Björn W skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis gav ett bra bemötande. Framför allt hade han ett starkt engagemang i försäljningen som överträffade mina förväntningar. Nöjd kund. Läs mer
  • Eskil S
    Eskil S skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket bra. Tydlig, trevlig, enkel. Utan krusiduller. Läs mer
  • Ludvig Å
    Ludvig Å skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket trevlig mäklare. Jordnära med ett bra bemötande. Jag upplevde att han gjorde sitt bästa för att både säljare och köpare skulle bli nöjda, och få en så smidig affär som möjligt. Läs mer
  • Erica S
    Erica S skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis är en professionell mäklare som tar sitt yrke på stort allvar. Han värnar både om dig som säljare och köpare. Läs mer
  • Robert R
    Robert R skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis är en både seriös och ambitiös mäklare. Har anlitat honom vid flera försäljningar nu, och är väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Mohsen N
    Mohsen N skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Väldigt bra bemötande. Ärlig och engagerad mäklare men dyrt och färre tjänster jämför med andra kända mäklare. Läs mer
  • Bert P
    Bert P skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Proffsigt bemötande. Lätt att få kontakt med mäklaren, bra kommunikation hela tiden. Läs mer
  • Filip E
    Filip E skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Behöver inte skriva mer än 3 ord, Proffsig, Pålitlig och Respektfull

Jag är mycket nöjd Läs mer
    2017-11-13 Adrian J svarar Filip E
    Tack för dina Fina ord Filip, värmer en mäklares hjärta!!
    Hoppas jobbet flyter på! :)
    Sköt om dig så ses vi snart!
  • Barbara W
    Barbara W skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket engagerad, positiv och kunnig. Inte överdriven, saklig och professionell men alltid nära ett skratt och leende. Är glad att Dennis hjälpte mig med försäljningen av min lägenhet. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Philip Stråkander en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag vill VERKLIGEN ge Philip Stråkander det högsta betyg som går att ge. Han har varit helt fantastisk som säljare åt oss. Han har sms:at, mailat och ringt oss och informerat om allt vi ville/behövde veta. Alltid varit glad och tillmötesgående. Jag kan med varm hand rekommendera honom till flera kunder. Jag har passat på och skrutit om honom till mina vänner.
    Jag skulle utan tvekan välja honom som säljare om jag skulle sälja någon mer lägenhet. Jag önskar honom STORT LYCKA TILL i fortsättningen med alla försäljningar.
    Hälsningar Eva Läs mer
    2017-12-05 Philip S svarar Eva S
    Stort tack Eva! Det har verkligen varit en ära att få guida er på distans och hjälpa till med försäljningen av er bostad. Även stort tack för den fina blomman jag fick av er. Den står och pryder mitt skrivbord =) Ha det så gott och hoppas vi ses på golfbanan någon dag!

Dragarbrunnsgatan 22, 753 80 Uppsala