Fastighetsbyrån Uppsala

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 1443 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

• 2020-05-30

Laila M skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    En utmärkt mäklare, som informerade om allt under försäljningsperioden dessutom en mycket trevlig och kunnig person! Läs mer
  • 2020-05-29

Emma L skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevlig, kunnig, tillgänglig. Hjälpsam och svarar på alla frågor. Bra och tydlig i förklarande av alla steg som genomförs. Läs mer
  • 2020-05-28

Anna B skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Cornelia är mycket kompetent och var väldigt lätt att samarbeta med. Hon var engagerad och hade en bra plan för hur vi skulle lägga upp försäljningen. Svarade alltid snabbt på ev frågor och funderingar. Vi kände oss trygga med henne som vår mäklare. Läs mer

Urban B skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har lyckats sälja våran bostad trots corona tider. Han har hela tiden haft ett professionellt bemötande. Läs mer

Thorsten H skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Elsa är en trevlig och ambitiös person som hade full kontroll över försäljningen. Allt gick snabbt och mycket bra, jag är nöjd. Tack så mycket! Läs mer

Agneta Å skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt lägenhet och det gick snabbt och smidigt med mäklarens hjälp. Stort plus för fina bilder och bra beskrivning i annonsen. . Läs mer
  • 2020-05-24

Adina L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag sålde min etta i Luthagen och hade Amir som mäklare. Jag är väldigt nöjd och kan absolut rekommendera honom till andra. Framförallt uppskattade jag att han var väldigt enkel att komma i kontakt med, samarbetsvillig och flexibel när det kommer till anordnandet av extravisningar. Läs mer
  • 2020-05-22

Per H skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Cornelia lyckades sälja vår lägenhet innan visning ,en 2,5 uppe på fjärdhundragatan 50. riktikt bra jobbat. toppen bra bemötande och nästa alltid tillgänglig när vi hade några frågor. Läs mer
  • 2020-05-22

Caroline A skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har bara lovord för Cornelia. Alltid positiv och tillmötesgående.
    Sålde min lägenhet och har fått stor hjälp av Cornelia genom hela processen. Hon har även hjälpt mig i letandet efter en ny lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-21

Ann-ida F skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jättefin visning av lägenhet och hjälp med allt längs vägen till köp och inflytt! Läs mer
  • 2020-05-19

Emma B skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har köpt radhus. Bra service och väldigt tillmötesgående. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-05-19

Alexeevich B skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Excellens
    Efter en bra och smidig bostadsförsäljning i ordinära tider kan vi varmt rekommendera Amir. I våra ögon har han lyft mäklarkåren till excellens. Svar på tal, god lokalkännedom och framförallt imponerande sätt att föra sig på.

Om du inte klättrat till nya höjder så ses i framtiden Amir!

Hälsning,
    A & J Läs mer
  • 2020-05-18

Anita W skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt bostad fick Trevligt bemötande, Bra information, allt ok Läs mer
  • 2020-05-15

Johan K skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Allt var superbra, inga problem eller konstigheter alls! Läs mer
  • 2020-05-15

Mattias M skrev om Tolga Mavi en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi upplevde Tolga som trevlig och professionell. Höll en en aktiv kontakt med oss köpare.
    I budgivningen fanns det med en omständlig budgivare, som vi tycker att Tolga hanterade bra. Läs mer
  • 2020-05-14

Pinar D skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag sålde min lägenhet med Amir. I en tuff marknad under rådande omständigheter, så briljerade han verkligen! En förtroendegivande o mycket sympatisk toppenmäklare! Läs mer
  • 2020-05-11

Andrea Paola C skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    My partner and I have bought an apartment recently, Asha was our broker and we are very satisfied with the help she provided. We are not fluent in swedish and she took the time to explain the whole process and the relevant documentation. She was always available to answer our questions. In general we had a very good experience with her and we can recommend her. Läs mer
  • 2020-05-11

Ali N skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Hello,

Cornelia helped us to sell my daughter's apartment in Uppsala recently.
    In the current situation that due to the worldwide spread of corona virus the market is down, Cornelia succeeded to sell our apartment in less than one week. We are very thankful for that. Even the price that we sold the apartment was better than we expected.
    In general, Cornelia has a strong communication skill, which helps to gain trust of the customers and make them relief from the corresponding stresses during the process. She is kind and listens very carefully to what customer says and wants and come up with good advices. She is always available to answer the calls, requests and questions. She is very supportive and very quick in the process.
    We were very lucky to have her as our agent to sell our apartment. Läs mer
  • 2020-05-09

Mesut T skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Allt var bra tills vi fick nycklarna till lägenheten. När vi såg lägenheten tom så var det stora fettfläckar på tapeterna i sovrummen(ca 1.5 m). På ett skåp i badrummet så ramlade färgen så fort man rörde ytan. Jag hade frågat på visningen om det var något fel på lägenheten och blev då informerat om att det inte var det. Jag tycker att antingen mäklaren har dolt det eller visste inte var han sålde. Läs mer
  • 2020-05-08

Delaram N skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag sålde en etta på 35 kvm på industrigatan. Cornelia var snabb, la väldigt mycket energi och tid för att få den såld på ett pris som vi var nöjda med. Dessutom var hon lätt tillgänglig genom hela processen och gav uppdateringar som uppskattades mycket. Hennes bemötande var på topp. Läs mer

Elin B skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet genom Lovisa. Hon återkopplade snabbt när jag anmälde intresse och även i senare kontakter, och var behjälplig även med frågor runtomkring själva köpet. Hon motsvarade absolut mina förväntningar och gav ett positivt och engagerat intryck. Läs mer
    2020-05-08 Lovisa Ö svarar Elin B
    Hej Elin,

Tusen tack för att du tog dig tiden att skriva.

Vad kul att höra du är nöjda med hela processen då det är viktigt för mig att skapa en trygg affär för mina köpare. Stort tack för ditt samarbete och behöver du hjälp med något framöver är du varmt välkomna att kontakta mig. Jag hoppas även att du kommer trivas otroligt fint i din nya bostad.

Önskar dig en fortsatt fin dag! :D

Bästa hälsningar
  • MOHAMMAD REZA K

2020-05-07

MOHAMMAD REZA K skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpte en lägenhet.Lovisa har hjälpt oss från början till sist.hon är en glad person och en duktig mäklare. Läs mer
    2020-05-08 Lovisa Ö svarar MOHAMMAD REZA K
    Hej!

Tack för din Reco och att du tog dig tiden att skriva.

Allt gick smidigt och jag tackar dig för ditt samarbete. Hoppas du och familjen trivs i ert nya hem och tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något. Sköt om dig! :)

Varma hälsningar
  • MOHAMMAD REZA K

2020-05-07

MOHAMMAD REZA K skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa Österberg är en glad person och en duktig mäklare.
    Hoppas att allt är lycka med henne! Läs mer

Eva G skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en 2:a i Herrhagen. Jag har genom hela processen från visning till tillträdesmötet varit väl omhändertagen av Amir. Jag har ringt honom några gånger och han har alltid snabbt återkopplat för att hjälpa till med det jag undrat. Han är väldigt artig och trevlig och omtänksam i sitt bemötande. Man känner att han finns där för mig genom hela processen.
    Jag har ingen vana vid mäklare sen tidigare men Amirs uppträdande, vänlighet och hans serviceanda lämnar inget övrigt att önska! Läs mer

Haddis A skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian var min mäklare när jag sålde min bostadsrätt på ett rum och kök. Det man snabbt märker med Adrian är att man kan ha förtroende för honom, han är tillförlitlig och man känner sig liksom trygg i att låta honom sköta saker - för han gör dem riktigt bra. Han är också snabb på att återrapportera och kommunicera med sin klient med jämna mellanrum så att man inte behöver undra hur allt går. Han är inkännande och är mån om att höra med kunden på vilket sätt denna vill göra saker samtidigt som han inte rädd för att säga till när man som kund behöver få en reality check i sina förväntningar - det gör att han lyckas genomföra fastighetsaffärer över förväntan på marknader när de är som värst, även i relativt stillastående marknader som under Corona. Jag var dessutom en extra jobbig klient i denna affär eftersom jag halvvägs igenom vissa säljförberedelser etc hittade en lägenhet som jag och min sambo ville köpa och därför var tvungna att utan förvarning sälja min lägenhet direkt utan att ens hinna lägga ut den på hemnet. Adrian lyckades hitta mig en köpare på rekordtid, vilket möjliggjorde för mig och min sambo att hinna köpa vår drömlägenhet innan det försvann till en annan köpare. Jag kan rekommendera Adrian utan några som helst förbehåll. Läs mer

Matz K skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en kolonistuga, mycket trevligt bemötande vid första mötet.
    Som säljare satt vi upp ett lägstapris och Elsa presenterade omgående köpare och affären blev klar på nån dag.
    Både min fru och jag är mycket nöjda på det sätt Elsa genomförde denna affär och vi önskar henne all framgång i mäkleriet. Läs mer
  • 2020-05-06

ÅSA M skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa är en mycket trevlig glad pigg och duktig mäklare.
    Hon är snabb med att tag i det mesta som behöver göras .
    Vår försäljning gick snabbt och inget krångligt.

Önskar henne lycka till i fortsättningen. Läs mer
    2020-05-08 Lovisa Ö svarar ÅSA M
    Hej Åsa!
    Tack så himla mycket för din fina rekommendation. Tack så mycket för ert förtroende och att jag fick hjälpa er med denna försäljning.
    Det är bara att återkomma om det skulle uppstå några frågor.

Önskar er med alla lycka och en fortsatt fin dag! :D
  • 2020-05-05

Marianne J skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en 4:a som just nu i corona tider var svår att få såld.Samir lugnade mig och sa det ordnar sig.Det gick bra till slut.
    Ville jag veta något så ringde jag,kunde han inte svara då så ringde han upp väldigt fort.
    Han är en duktig och professionell som person och mäklare Läs mer
  • 2020-05-05

Camilla L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Mycket trevlig och lättsam att ha och göra med. Höll alltid tät kontakt via telefon vilket underlättade hela säljprocessen.
    Han gick igenom hela processen så att den kändes tydligt och klar. Läs mer
  • 2020-05-02

Johan J skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt vår lägenhet , med hjälp av Peter Olsson som mäklare.
    Han arbetade hårt och seriöst i sin roll, han var pedagogisk, engagerad och tydlig.
    Peter gjorde som helhet ett mycket fint arbete som mäklare i försäljningen av vår lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-02

Hani A skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en 3:a i Herrhagen. Vi blev bemötta på ett väldigt proffsigt sätt. Även fast det var svåra tider för bostadsmarknaden så lyckades Amir sälja vår bostad. Vi är super nöjda med hela processen. Läs mer
  • Agneta B

2020-05-01

Agneta B skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Cornelia fick i uppdrag att sälja min lägenhet! Cornelia har alltid varit hjälpsam och har varit lyhörd och har kollat upp saker snabbt när det har varit några frågetecken. Har också sagt vad hon tycker i vissa frågor och det uppskattar jag! Ja, jag rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2020-05-01

Emma F skrev om Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte en bostad som förmedlades av Kristofer. Han gav ett professionellt och mycket trevligt intryck. Vi tyckte att Kristofer var kunnig i sin hantering av vår affär Läs mer
  • 2020-05-01

Siri L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde vår lägenhet med Amir Ekbatani som mäklare. Bra kommunikation, snabb affär och han lyckades få den såld för ett högre pris trots svåra omständigheter (t ex Corona). Läs mer
  • 2020-04-30

Nima V skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Skulle vilja säga att Adrian är en väldigt professionell mäklare vi fick en väldigt bra service av honom, han har under hela processen varit väldigt engagerad och alltid funnits där för oss vid frågor och funderingar samt att han alltid var tillgänglig . Han är en glad, positiv och målmedveten mäklare som jag rekommenderar starkt . Läs mer
  • 2020-04-29

Peter H skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Cornelia hjälpte mig att sälja min lägenhet. Cornelia har alltid varit mycket professionell och hållit mig uppdaterad så fort en ny spekulant på lägenheten dykt upp. Blev flera visningar av lägenheten innan den blev såld och Cornelia har alltid varit trevlig och vänlig. Sammanfattningsvis har jag bara positiva saker att säga om Cornelia och rekommenderar henne varmt till alla som går i säljtankar. Läs mer
  • 2020-04-28

Barbara A skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    - Sålt en bostadsrätt
    - Ett väldigt trevligt bemötande
    - Snabb, tillgänglig, tydlig Läs mer
  • 2020-04-28

Rahel T skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian Javaher är en fantastisk begåvad mäklare! Kan med säkerhet av egen erfarenhet med sålda lägenheter i andra städer och projekt säga att Adrian nog kan rankas som topp mäklare runt om i Sverige. I tider av en väldig svår och påverkad bostadsrättsmarknad så har Adrian ändå lyckats briljera. Min lägenhet i Uppsala, Södra Rosendal, fanns det inget hopp om att ens nå samma prisvärde som jag köpt den för. Lägenheterna omkring hade som bäst sålts för samma pris vilket jag siktade på. Adrian bevisade för mig att allt är möjligt så länge du lägger din tillit på en skicklig mäklare vilket jag gjorde, det resultera i rekord vinst samt snabb såld affär.

Jag vill varmt rekommenderar Adrian Javaher för GARANTERAD bästa möjliga affär samt ett otroligt trevligt bemötande och ansvarstagande!

Tack Javar du e bäst!!! Läs mer
  • 2020-04-27

Thomas O skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt lägenhet.

Lovisa är ett proffs av högsta rang. Otroligt kunnig och kompetent.Och alltid glad!
    Jag är supernöjd! Läs mer
    2020-04-28 Lovisa Ö svarar Thomas O
    Hej Thomas,

Tusen tack för att du tog dig tiden att skriva och den fina rekommendationen.

Det finns inget bättre för mig att höra än att min säljare är supernöjd med vårt samarbete. Jag vill även passa på och tacka för din tillgänglighet och flexibilitet under hela processen vilket var en bidragande faktor till en lyckad affär.

Behöver du hjälp med något framöver är jag enbart ett samtal bort. :)

Allt gott!

Bästa hälsningar
  • 2020-04-24

Andy L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en bostad i främre luthagen under coronatider. Jag blev genast imponerad av Amir under vårt första möte då han visade en hög grad av professionalitet, han var både pedagogisk och väldigt kunnig om marknadsläget. Något som visade sig enormt värdefullt när marknadsläget skiftade abrupt. Jag är mycket glad att jag hade Amir som navigerade mig igenom omständigheterna och hjälpte mig få till stånd en försäljning. Det måste även poängteras att Amir verkligen ville mitt bästa under genom hela försäljningen. Jag skulle rekommendera honom 5 av 5 gånger! Läs mer
  • 2020-04-22

Shirin N skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har med hjälp av Amir sålt min lägenhet. Han har varit väldigt tillmötesgående och hjälp till under hela processen. Visat stort engagemang och alltid varit tillgänglig. Jag skulle absolut rekommendera honom för andra! Läs mer
  • 2020-04-20

Nathalie M skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir är en väldigt professionell mäklare som jobbar med helhjärtat till sina säljare. Han gjorde ett fantastik jobb med att sälja våran lägenhet, ett bättre bemötande går nog inte att hitta. En mäklare som är otroligt serviceinriktad och ständigt tillgänglig vid frågor och funderingar. Pedagogisk när förklarar hur saker fungerar och därifrån märks det att han både besitter mycket kunskap och bryr sig om sina säljare. Kände oss ytterst trygga under hela processen.
    Valet av mäklare i Uppsala kommer alltid att vara Amir och rekommenderar honom starkt. Läs mer
  • 2020-04-20

Sasan A skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vill börja med att säga att Amir hjälpte till hela vägen från första inledande telefonkontakt till avslut på affären, servicen var verkligen i toppklass. Trots att bostadsmarknaden inte var på våran sida så slutade inte Amir tro på vårat objekt och detta gjorde att händelseförloppet kändes mycket mindre stressande. Med hans strategi och exceptionella engagemang fick vi våran bostad såld till det priset vi begärde.

Genom sin kunskap gav han oss även tips och tricks inför det nya köpet vi gjorde och han hjälpte oss även där hela vägen. Han var alltid anträffbar och samarbetsvillig med eventuella frågor. En väldigt professionell mäklare som vill sina säljare deras absolut bästa.

Kommer med all säkerhet kontakta Amir vid min nästa försäljning! Läs mer
  • 2020-04-19

Yeliz Ö skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir är trevlig , professionell och väldigt duktig på sitt jobb. Han var tydlig med information och gjorde väldigt bra ifrån sig . Läs mer
  • 2020-04-17

Peter G skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt lägenhet å sålt lägenhet. Är riktigt nöjd allt gick snabbt och smidigt . Mäklarn var riktigt trevlig och motiverad på sitt jobb som gjorde detta bra . Läs mer
  • 2020-04-14

Marcus S skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa Österberg hjälpte oss att sälja våran bostadsrätt. Affären flöt på mycket proffsigt och snabbt och Lovisa fanns tillgänglig under hela tiden för att svara på våra frågor och funderingar. Vi rekommenderar henne starkt! Läs mer
    2020-04-28 Lovisa Ö svarar Marcus S
    Hej Marcus,

Stort tack för att du tog dig tiden att skriva.

Jag vill även passa på och tacka för förtroendet att få hjälpa till med din försäljning och ditt samarbete. Om jag kan hjälpa till med något framöver är du varmt välkommen att återkomma till mig.

Sköt om dig så ses vi snart på tillträdet! :)

Varma hälsningar
  • 2020-04-12

Stephanie S skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Det var mitt första bostadsköp, en lägenhet. Jag fick god återkoppling och kände mig trygg i processen. Läs mer
  • 2020-04-12

Christoffer H skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Lovisa. Hon var kunnig, engagerad och lade upp en bra plan för försäljningen. Bistod också med smarta och enkla stylingtips inför visningen. Rekommenderas. Läs mer
    2020-04-14 Lovisa Ö svarar Christoffer H
    Hej Christoffer!

Tusen tack för ditt förtroende och din fina Reco! :D
    Tacksam över att du känner dig nöjd och finns det något annat jag kan hjälpa med så hör du av dig genast!

Önskar dig en fortsatt fin dag, så hörs vi snart igen!
  • 2020-04-10

Malvina F skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa hjälpte mig med en snabb lägenhetsförsäljning trots rådande osäkerheter på marknaden. Detta gjorde hon på ett lättillgängligt och omtänksamt vis med ett ständigt leende på läpparna. Läs mer
    2020-04-14 Lovisa Ö svarar Malvina F
    Hej bästa Malvina!
    Hoppas allt är bra och tack för din fina reco! :)

Det har varit väldigt roligt att få möjligheten att samarbeta med dig, och tack för ditt förtroende.
    Hoppas du kommer stortrivas i din nya bostad.
    Är det något jag kan hjälpa till med så ringer du mig direkt.

Må bäst!
  • 2020-04-08

Linda B skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte en trea i Industrstan. Proffsigt och trevligt bemötande under "hela resan". Lovisa är väldigt duktig på det hon gör. Läs mer
    2020-04-14 Lovisa Ö svarar Linda B
    Hej Linda!
    Stort tack för ert fina omdöme. Det har varit så roligt att få hjälpa er och jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas i er nya bostad. Om ni önskar hjälp med något så är jag bara ett telefonsamtal bort.

Ta hand om er!

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala