Fastighetsbyrån Uppsala

Fastighetsbyrån Uppsala

4.8 / 5 baserat på 1954 omdömen
Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 1954 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-18
    Mycket trevlig och duktig mäklare som levde upp över förväntan. Lovisa har varit tillgänglig och hjälpsam när det behövdes och lyckades få ihop en snabb och smidig affär som slutade i vinst!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Laziz Khalmatov en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Kåbo
    2021-05-18
    Laziz sålde min lägenhet i Kåbo, Uppsala. Under hela försäljningsprocessen har han varit mycket driven och engagerad. Han har varit noga med att uppdatera mig om vad som sker. Han har skött allt vad gäller visning och kontraktskrivning på ett smidigt sätt. Jag rekommenderar Laziz!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-18
    Jag har varit i kontakt med Cornelia under ett års tid och då jag bestämde mig för att sälja min lägenhet gav jag henne uppdraget.
    Hon har varit mycket engagerad och hela tiden varit i kontakt med mig vilket har känts tryggt.
    Är verkligen mycket nöjd med hennes professionalism.
    Kan verkligen rekommendera henne.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Nyby
    2021-05-17
    Redan när vi möttes första gången så tyckte jag att vi fick bra kontakt. Var beredd att byta om det inte skulle vara så.
    Fick hjälp av BA med att sälja min etta. Väldigt bra service, vänlig, hjälpsam. Inga frågor kändes dumma att ställa. Lugn. Bemötandet var toppen.
    Har var nåbar nästan när som helst, det var bra att veta.
    Mina förväntningar levde han upp 100 ggr.
    Väldigt bra mäklare, kan rekommendera honom till mina vänner.
    2021-05-16
    uppfyllde alla förväntningar på information , engagemang mm
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-16
    Vi kom i kontakt med Adrian på rekommendation. Han har rakt igenom vår bostadsförsäljning överträffat våra förväntningar.
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Knutby
    2021-05-14
    Kristofer var ansvarig mäklare för vårt husköp. Han är en utmärkt mäklare, seriös och kunnig, lätt att nå.
    2021-05-12
    Proffsig, lyhörd och mån om sina kunder!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt lägenhet.
    Allltid bra bemött och försök att förstå och hitta lösningar
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Kapellgärdet
    2021-05-10
    Köpt bostadsrätt. Cornelia är en bra säljare,vänlig,saklig och uppmärksam. Känns trygg i sin roll som företrädare för bpde säljare och köpare. Tar kontakt med oss som köpare, lagom mycket.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Ulleråker
    2021-05-10
    Sålde en bostad: snabb, informativ, och rigorös mäklare. Tror inte han hade gjort något annorlunda om det var hans egna bostad som skulle säljas :)
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Svartbäcken
    2021-05-09
    Köp av bostadsrätt med delat ägande.
    Hanteringen lämnade inget övrigt att önska. Ett väl utfört uppdrag ur vår aspekt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-07
    I bought a 2-bedroom apartment. The broker helped me throughout the whole process, from bidding, bank loan, to the final contract signing. Since I don't know Swedish, the broker explained the contract in English, making it much more accessible. Additionally, the broker is always very responsive whenever I have any questions. I think the process is very smooth, and I really enjoyed it.
  • sålde sitt hus med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-07
    Bästa Elsa sålde mitt hus, hon är grym.
  • sålde sitt hus med hjälp av Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Lindbacken
    2021-05-05
    Mycket närvarande mäklare som fångar upp säljarens behov och känslor, hon skapar trygghet genom kommunikation och återkoppling. Vi var mycket nöjda med samarbetet med henne.
  • Leonardo R
    • Ekeby
    2021-05-05
    Jag har med hjälp av Benjamin Alizadeh sålt en två rum och kök i Ekeby Hus i Uppsala, då jag avser flytta till Göteborg under sommaren. Jag kände Benjamin sedan en tidigare, även den lyckad försäljning och bemötande från honom blev så som jag förväntadeväntade mig. Han var vänlig, hjälpsam, lyhörd, ja kunnig och proffesionell hela tiden. Jag ville ha en ganska så snabb försäljning. Vi kom överens om ett accepterad pris, han anordnade efter ett par dagar en privatvisning för en spekulant och lägenheten blev såld direkt. Jag är således mycket nöjd med både mäklaren och resultatet.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Gelin en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Rasbo
    2021-05-04
    Johan hjälpte oss med sälja huset. Proffesionellt och trevligt.
    • Ulleråker
    2021-05-04
    Benjamin hjälpte mig att sälja min tvåa i Uppsala, och har under hela perioden haft ett seriöst, ödmjukt och professionellt bemötande. Han är också riktigt trevlig!

Jag hade inga förväntningar i sig när jag tog kontakt med honom för att få en kostnadsfri värdering av min lägenhet, men blev glatt överraskad när vi träffades och pratade. Sen lyckades han få till ett pris som var 10% högre än värderingen dessutom, vilket jag så klart är mycket nöjd med!

Jag kan varmt rekommendera Benjamin som fastighetsmäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Gottsunda
    2021-05-04
    bra bemötande och inkännande med god serviceanda.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-04
    Professionell, kompetent och mycket trevlig
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Laziz Khalmatov en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-05-04
    Bra mäklare i omöjliga Corona omständigheter! Rekommenderas!
  • sålde sitt hus med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Herrhagen
    2021-05-04
    Nöjd med bemötandet och vi fick bra pris
    2021-05-04
    Vill man känna sig trygg, vara med i hela processen, samt ha en engagerad mäklare som alltid är tillgänglig så ska man absolut anlita Adrian Javaher som Mäklare.
    Han tar ordet återkoppling till en helt annan nivå.
    Otroligt nöjd över hans insatsen. Tack ännu en gång Adrian Javaher.
    2021-05-04
    Adrian är verkligen en toppenmäklare! Så nöjd med allt under hela processen och har redan börjat rekommendera till personer i min omgivning. Inget att tveka på!
    2021-05-03
    Mycket trevlig mäklare som var mycket snabb med kommunikation, och skötte alla visningar och träffar mycket professionellt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Sommarro
    2021-05-03
    Jag har köpt en lägenhet i Uppsala. Lovisa har varit med och hjälpt till på bästa sätt under hela processen. Bara positiv feedback!
    • Kvarngärdet
    2021-05-03
    Amir gav ett bra intryck från första stund. Han är ärlig, öppen och lyssnar på alla parter. Vi har fått hjälp alla dygnets timmar och han är väldigt mån om sina klienter. Superbra mäklare!!
    2021-05-03
    Laziz sålde våran lägenhet i Årsta. Toppen bemötande, alltid tillgänglig och med ett stort leende. Rekommenderar Laziz varmt.
    • Nyby
    2021-04-27
    Cornelia är en super mäklare! Hon fick våran lägenhet såld innan visningen till ett pris över förväntan. Under hela säljprocessen uppdaterade hon oss och svarade på våra frågor. Hon var från start mycket engagerad och lyhörd. Cornelia var alltid glad och positiv vilket lugnade oss säljare mycket. Ett plus är att hon är charmig och mycket artig. Vi hade aldrig förvänta oss bättre kundservice. Cornelia får definitivt 10 av 10 från oss.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Järlåsa
    2021-04-22
    Försäljningen av vår villa gick jättebra.
    Bra bemötande, ärlig rak & intresserad.
    Försäljningen överträffade förväntningarna.
  • Markus L
    2021-04-14
    Vi använde oss av Laziz i både försäljning och köp av bostad.
    Vi köpte en bostadsrätt 5a (radhus) och sålde en bostadsrätt 2a (lägenhet)

Laziz skötte kommunikationen mellan båda parter smidigt och effektivt (vid både försäljning och köp), Laziz gick även det extra steget för att göra affären så smidig som möjligt för alla parter inblandade så servicen var toppen och troligen något man egentligen inte skulle förvänta sig men det var väldigt uppskattat.

Om man hade frågor eller funderingar så var Laziz inte svår att få tag på och man hade snabbt ett svar.

Jag skulle starkt rekommendera Laziz till alla som ska sälja eller köpa en bostad, allt gick snabbt och smidigt och jag fick intrycket av att våra behov (både som säljare och köpare) var nästan lika viktigt för Laziz som för oss.
    • 3:a
    • 72.5 m²
    • Fålhagen
    2021-04-14
    Min 3e affär med Fastighetsbyrån Uppsala, 1a med Amir som nu sålt min 3a.

Amir har koll på marknaden och de processer han har att följa, men framförallt förstår han att hålla sin kund välinformerad och har kommit med helt rätt rådgivning under försäljningen.

Hans personlighet är öppen och välkomnande och det har varit väldigt lätt att jobba med honom. Rekommenderas!
  • köpte sitt hus med hjälp av Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Vänge
    2021-04-14
    Trevlig, proffsig och mån om både köpare och säljare.
    • 1:a
    • 21.0 m²
    • Fålhagen
    2021-04-14
    Köpte en bostadsrätt och tycker att Cornelia gjorde ett utmärkt jobb. Seriös, supertrevlig, rak och tydlig. Kan bara rekommendera!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Gelin en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Höganäs
    2021-04-13
    Köpte en 3a på 76kvm av Johan under mars månad. Hela processen gick fint utan större hinder eller frågetecken. Johan hade alltid svar på mina frågor och när så inte var fallet var han snabb på att ta reda den informationen. Väldigt tillmötesgående och lugn vilket uppskattades som köpare. Topp!
    2021-04-11
    En riktigt hjälpsam och uppriktig person som hjälpte oss med många olika saker gällande bostadsköpet. Inte minst stillade han vår oro och fick oss att känna att läget var under kontroll. En rakt igenom positiv upplevelse!
    2021-04-11
    Bostadsrättsradhus såldes.
    Väldigt tillgänglig mäklare som tog hänsyn till våra önskemål.
    Mäklaren hade bra koll på området, hur bostadsläget såg ut samt koll på hur många som letade efter just en sådan bostad.
    Bra bemötande och snabb respons på frågor och önskemål
    • Löten
    2021-04-10
    Sålt bostadsrätt
    Gott bemötande hela vägen, tillgänglig, trevlig, kunnig och jag kan verkligen rekommendera Lovisa
  • sålde sitt hus med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    2021-04-09
    Professionellt bemötande, kunnig, säker och pålitlig. Har goda kundkontakter och god kännedom om objekt och om marknaden.
    2021-04-09
    Vi kom i kontakt med Benjamin när vi köpte vår nya bostad, som är en etagelägenhet. Han är inte som andra mäklare och vi fick bra kontakt med honom. Vi valde därför att anlita honom som mäklare vid försäljning av vår bostad. Benjamin var hjälpsam från första stund och har gett oss många goda tips och råd.

Han är skicklig och fick vår lägenhet såld snabbt till ett bra pris.
    • Löten
    2021-04-08
    Sålt en bostadsrätt.
    Lovisa Österberg är engagerad, tillgänglig, hjälpsam, glad och positiv.
    Vi är väldigt nöjda med Lovisa och Fastighetsbyrån.
    2021-04-07
    Toppen, snabb och effektiv mäklare.
    2021-04-06
    Amir hjälpte oss att sälja vår 2:a i Sala Backe, nu våren 2021. Vi har haft kontakt under några år och valet av mäklare var lätt när det tillslut blev dags för försäljning. Amir har alltid varit mycket trevlig då han hört av sig för att kolla hur försäljningstankarna gått, både över sms och telefonsamtal.

Under försäljningsprocessen har hans trevliga bemötande fortsätt och han tog sig an affären på ett väldigt professionellt sätt, vilket slutade i en bra och snabb affär för oss.

Jag rekommenderar Amir till alla som funderar på att sälja sin lägenhet i Uppsala. Verkligen en toppen-mäklare :)
    • Centrum
    2021-04-06
    Kunnig, trevlig, och enkel att ta få kontakt med och svarar alltid när man har frågor eller funderingar.
    • Svartbäcken
    2021-04-04
    Väldigt trevlig, lätt att få tag på, kunde svara på alla mina frågor som köpare.
    • Gränby
    2021-04-03
    Jag och min flickvän köpte Råbyvägen 57E. Det var vårt första köp och därför hade vi många frågor om hur saker och ting går till. Amir fanns alltid tillgänglig för att besvara dessa frågor och vägleda oss genom alla processer som ett lägenhetsköp innebär och han är alltid professionell, pedagogisk och hjälpsam.

Amir bemötte oss utmärkt och gjorde att vårt lägenhetsköp kändes tryggt och för det tackar vi innerligt!
  • Kristiina S
    • Centrum
    2021-04-03
    Vi sålde en större lägenhet i centrala Uppsala. Adrian Javaher var en mycket kunnig och effektiv mäklare. Det var mycket lätt att kommunicera med Adrian. Vi upplevde även att våra kräsna köpare var mycket nöjda med Adrians insats. Han var smidig, alltid glad och positiv. Det var lätt att känna stort förtroende för Adrians förmåga- och han infriade alla våra förväntningar!
    • Kapellgärdet
    2021-04-02
    Mycket trevlig, seriös och serviceorienterad. Var alltid snabb tillbaka med besked och allt har gått lätt och smidigt. Har dessutom bra koll på marknaden
    • Björklinge
    2021-03-31
    Jätte bra bemötandet av Kristofer Hamberg. Vi har köpt hus och allt gick jätte smidigt till. Mycket hjälpsam och duktig.
    • Kungsängen
    2021-03-30
    Jag anlitade Laziz för att förmedla våran fyra i kungsängen/industristaden.
    Han har varit tillmötesgående och professionell genom hela affären.
    Både säljare och köpare är supernöjda.
    Jag kan med gott samvete rekommendera samtliga som letar efter en bra mäklare att anlita Laziz.