Fastighetsbyrån Uppsala

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 1689 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

• 2020-10-24

David L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian är proffs. Vilket man inte kan säga om alla mäklare. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Rojhat S

2020-10-23

Rojhat S skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag fick hjälp av Amir att sälja min lägenhet. Jag tycker det gick jätte bra och vi fick bra feedback och hjälp med bra pris är super nöjd rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-10-23 Amir E svarar Rojhat S
    Hej Rojhat, tusen tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva. Det var ett nöje att få hjälpa till med er försäljning och stort tack för ert fantastiska samarbete som var en bidragande faktor till ett mycket bra resultat. Tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med annat. Må bäst! :)

Varma hälsningar
  • 2020-10-23

Peter L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Uppsalas bästa och trevligaste mäklare 100%.

Adrian sålde en lgh i centrala Uppsala till mig, den gick innan visning. och jag är nöjd!

Återkopplar alltid, oerhört trevlig och professionell.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-10-22

Abdi M skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Kompetent och kunnig! Trevligt bemötande. Är med hela processen. Läs mer
  • 2020-10-22

Lena E skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt en 1:a på 26 kvm i centrala Uppsala. Vår upplevelse av vår mäklare Lovisa är att hon är professionell kompetent, strukturerad, positiv, återkopplande. vi är nöjda med alla steg inför försäljningen. Läs mer
  • 2020-10-20

Eva Birgitta L skrev om Kristofer Hamberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har sålt ett hus.
    Mäklaren Kristofer bemötte mig på mycket trevligt sätt.
    Mina förväntningar var att bli informerad om vad som hände under själva sälj processen vilket jag verkligen blev. Kristofer informerade mig hela tiden.
    Är mycket nöjd med Kristofer och kan varmt rekommendera andra att anlita honom. Läs mer

Kickie H skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Mäklare Rebecca Blocher. Köpte lägenhet på Luthagsesplanaden. Flera hus- och lägenhetsaffärer senaste åren pga barn som flyttar och oerhört nöjda som köpare med Rebecca. Hon är snabb trevlig och pålitlig. Återkopplar alltid direkt och om det skulle dröja av någon anledning så återkopplar hon ändå att frågan är igång men att hon inte har svaren ännu. Supernöjd med andra ord! Var rädda om den tjejen! Läs mer

Savanee S skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Hade köpt en ny lägenhet, jätte nöjd jag fått mycket hjälp från min märkaren han ge tip och råd, Amir är Bästa Mäklaren 😀👋👍💖 Läs mer
    2020-10-20 Amir E svarar Savanee S
    Hej Savanee,

Stort tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Tack för ditt samarbete och jag hoppas du supertrivs i din fina bostad. Tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något framöver. Må bäst! :)

Varma hälsningar

Anna Lena A skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevligt bemötande, inkännande, proffsigt förfarande med både säljare och köpare i fokus. Läs mer
  • 2020-10-18

Günther H skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian Javaher är supertrevlig.
    Lösa problem på ett effektivt sätt.
    Jag kan inte vara mer nöjd. Läs mer

Hanna V skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Super trevlig! Men kontrollera alla uppgifter och räkna med att du får göra all research själv. Läs mer

Annika L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Hej
    Vi köpte en villa och kontaktade Adrian för att sälja vår bostad. Det behövde gå fort och till rätt pris, det fixade Adrian jättebra. Är super nöjd med den servicen han gav oss. Läs mer

Kerstin L skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en etta till min son.
    Jag tycker att mäklaren var tillgänglig, fick bra hjälp i olika frågor. Uppdaterade hela tiden hur det såg ut på ett objektivt sätt. Värnande om säljare och mig som köpare.
    Jag är mycket nöjd med köpet av lägenheten och med hjälpen från mäklaren. Läs mer
  • 2020-10-15

Tobias G skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt lägenhet där Peter var mäklare.
    Peter ger ett mycket proffsigt intryck, han är rak och tydlig och tillgodoser både säljarens och köparens önskemål och hittar bästa lösningen! Läs mer
  • 2020-10-14

Pamela L skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa hjälpte oss med försäljningen av vår lägenhet. Under hela processen har hon varit tillgänglig och engagerad. Vi kan varmt rekommendera Lovisa! Läs mer
  • 2020-10-14

Niclas L skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpte en etta i centrala Uppsala. Javier var enkel, förtroendeingivande och smidig.
    /N Läs mer
  • 2020-10-13

Lena M skrev om Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en bostadsrätt,
    En snabb o bra mäklare, Har gått undan med försäljningen o fick mer än jag trodde för lägenheten:) Kan varmt rekommendera Benjamin till andra! Så han levde upp till mina förväntningar! Läs mer
  • 2020-10-13

Henrik S skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt bostadsrätt.

Bra genomför process från start till mål. Läs mer
  • Ronja C

2020-10-12

Ronja C skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir Ekbatani på Fastighetsbyrån är en riktig stjärna!
    Amir gav fantastiskt stöd och värdefull rådgivning under hela försäljningsprocessen. Han har en gedigen kunskap om bostadsmarknaden och var öppen med att dela med sig av den.
    Under hela processen höll Amir mig uppdaterad och var alltid tillgänglig oavsett tid på dygnet.
    Jag kände mig så otroligt trygg från början till slut och Amir har givit mig sådan stor respekt för mäklaryrket.
    Tack Amir för ditt engagemang!
    Funderar ni på att flytta? Isåfall kan jag varmt rekommendera Amir, bästa mäklaren utifrån min upplevelse och erfarenhet. Läs mer
    2020-10-12 Amir E svarar Ronja C
    Hej Ronja,

Wow!! Stort tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var ett sant nöje att få hjälpa till med försäljningen av din bostad. Jag vill passa på och tacka för ditt fantastiska samarbete vilket var en bidragande faktor till det mycket goda resultatet vi lyckades uppnå. Jag är även glad över att vi lyckades hitta en fin bostad till dig så att du kunde köpa och sälja under en och samma dag. Vår resa tar inte slut här så kan jag hjälpa till med något framöver är jag enbart ett samtal bort. Må bäst! :)

• 2020-10-10

Per-erik Johan Å skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi är mycket nöjda med Dennis. Läs mer
  • 2020-10-09

Joel W skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Asha hjälpte oss att sälja vår bostadsrättslägenhet, en 3a i Salabacke. Bemötandet från och dialogen med Asha fungerade mycket bra genom hela processen. Marknaden gjorde att vi fick sänka våra förväntningar något under processen, men resultatet blev till slut utifrån det myckrt bra.
    Vår upplevelse var överlag mycket bra och skulle rekommendera att anlita henne.
    /Joel & Louise Läs mer
  • Evelina Athena Saga P

2020-10-08

Evelina Athena Saga P skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag sålde min lägenhet tillsammans med Amir jag är jätte nöjd med hans tillmötesgående och hans engagemang till att sälja lägenheten med bra råd fick vi det pris vi ville ha jag är super nöjd Läs mer
    2020-10-12 Amir E svarar Evelina Athena Saga P
    Hej Evelina,

Stort tack för din fina Reco och att du tog dig tiden att skriva.

Stort tack återigen för ert förtroende och jag vill passa på tacka för ert samarbete vilket var en bidragande faktor till det fantastiska resultatet vi lyckades uppnå. Tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något framöver. Må bäst! :)

• 2020-10-08

Kevin H skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag köpte min första lägenhet och Lovisa var hur bra som helst, rekommenderar henne till alla Läs mer
  • 2020-10-07

Charlotta A skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en 2 i Stabby/Luthagen. Amir har varit väldigt tillmötesgående och trevlighela vägen. Läs mer
    2020-10-12 Amir E svarar Charlotta A
    Hej Charlotta,

Tack för din Reco och att du tog tiden att skriva.

Stort grattis till din nya bostad och tack för ditt samarbete. Kan jag hjälpa till med något framöver är jag enbart ett samtal bort. Må bäst! :)

• 2020-10-07

Jimmy R skrev om Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en 1a i Uppsala och enligt mig så var intresset och engagemanget utmärkt. Jag har blivit bra bemött och skulle rekommendera andra att använda sig av honom. Trevlig, hjälpsam. Läs mer

Leif A skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevlig och korrekt.
    Har alltid tid för kunden. Läs mer
    2020-10-12 Amir E svarar Leif A
    Hej Leif,

Stort tack för din Reco och att du tog dig tiden att skriva.

Jag vill passa på tacka för ert förtroende och samarbete. Tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något framöver. Må bäst! :)

Patrik J skrev om Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde bostad med Benjamin som mäklare. Är mycket nöjd med hela förfarandet och Benjamin är genuin, kompetent och ser till att alla frågor blir besvarade.
    Rekommenderar varmt Benjamin. Läs mer

Eleonor K skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa har varit bra stöd från början till slut, skulle göra en värdering av lägenheten och slutade med en försäljning av den. Hon är trevlig och positiv när man har kontakt med henne. Är nöjd med hela affären som jag haft med henne! Läs mer

Emma G skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en 2a på 64kvm. Mäklaren va jättetrevlig från första början. Förklarade allt väldigt bra vilket jag uppskattade då det är min första egna bostad. Jag ville ha en mäklare som va trygg och kunnig och kunde stötta mig som köpare, vilket han levde upp till. Jag är super nöjd med min upplevelse Läs mer

Joacim F skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa hjälpte oss under försäljningen av vår lägenhet i Uppsala. Hon är en mycket trevlig och professionell mäklare som har ett stort engagemang och vi rekommenderar henne starkt. Läs mer

Johan K skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian hjälpte mig att sälja min lägenhet på 67 kvadrat i Höganäsområdet. Han var den tredje mäklaren vi bjöd hem för en värdering och den enda som från första början var påläst och hade stor koll på både föreningen och området vilket kändes mycket professionellt till skillnad mot övriga mäklare.

Under hela processen fanns han tillgänglig för frågor, funderingar och stöttade där det behövdes. Har känt mig säker och bra bemött under hela tiden.

Rekommenderar starkt Adrian för att hjälpa er att sälja. Läs mer
  • Terese E

2020-10-05

Terese E skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian var väldigt lättillgänglig och ärlig med sina råd till oss. Sålde vår bostad innan visning. Läs mer

Dennis S skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter är en otroligt proffsig, engagerad och lyhörd mäklare. Han har hela tiden hållit mig underrättad vilket skapar en viktig trygghet för dig som säljare. En mäklare som ger allt och aldrig tummar på kvaliteten! Kommer definitivt att rekommendera Peter till alla som går i säljtankar. Läs mer

Anders H skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte en mindre bostadsrätt i Uppsala. Vi har fått ett väldigt engagerat och professionellt bemötande genom hela köpprocessen Läs mer

Kerstin N skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en 1:a åt min son på Hjalmar Brantingsgatan i Uppsala. Trevligt bemött. Ordning och reda. Mäklaren levde upp till mina förväntningar. Bra kontakt både för mig och min son. Läs mer
  • 2020-10-03

Hawir H skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Affären som jag förlorat stor,hur ska jag vara nöjd ?
    Jag är stor besviken.Har inte fått kontrakten än .Denna visar tydligt vilken mäklare vi skriver om . Läs mer

Axel E skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Kändes bra hela vägen från start till mål, proffsig och seriöst hanterad sälprocess. Rekommenderas starkt. Läs mer

Elias W skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en bostadsrätt med hjälp av Lovisa. Lovisa har varit väldigt tillmötesgående och hjälpsam under hela processen. Då det uppstod oförutsedda händelser kring lägenheten var Lovisa även då väldigt hjälpsam med att reda ut situationen. Kan rekommendera Lovisa starkt. Läs mer

Fredrik H skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevlig och hjälpsam. Kunnig. Läs mer

Rosa Charlotti D skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Dennis har sålt vår fastighet och var genom hela affären mån om att hålla oss uppdaterade ända från start till mål. Klart över de förväntningar vi hade. Han hade en proffsig framtoning som ingav förtroende. Läs mer

Christoffer P skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Lovisa är otroligt kompetent, lyhörd och hjälpsam, och det har varit väldigt lätt att jobba med henne! Min etta såldes på ett snabbt och smidigt sätt och jag har känt mig väl införstådd med alla steg i processen. Läs mer

Gizem T skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir är väldigt saklig och duktig på att förmedla viktig information och göra hela köpprocessen tydlig och enkel för en förstagångsköpare! Läs mer
    2020-10-12 Amir E svarar Gizem T
    Hej Gizem,

Stort tack för din fina Reco och att du tog dig tiden att skriva.

Det var ett nöje att få hjälpa till med köpet av din första bostad. Tack för ditt samarbete och hoppas du trivs i din fina bostad. Kan jag hjälpa till med något framöver är jag enbart ett samtal bort. Må bäst! :)

David H skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bra mäklare som är tydlig och rak i sin kommunikation.
    Hon har varit närvarande under hela försäljningen med god kunskap om bostadsmarknaden. Jag har känt mig trygg under hela förfarandet. Läs mer
  • 2020-09-29

Melissa G skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde koloni stuga. Från första träffen till kontraktskrivning med köparen tog det 22 dagar. Snabb, kunnig om marknaden, effektiv och lätt att ha med att göra. Läs mer

Sophia K skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag tycker Peter gjorde ett bra jobb. Han var trevlig , hjälpsam och påläst om lägenheten. Läs mer

Emil T skrev om Lovisa Österberg en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi fick ett fantastiskt intryck av Lovisa. Snabb, korrekt och väldigt tillmötesgående. Lovisa gjorde att det hela kändes som en trygg affär från början till avslut. Läs mer

Rakel S skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt en lägenhet (3a) med hjälp av Cornelia. Informativ och kunnig med gott bemötande. Rekommenderas! Läs mer

Farnaz Z skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag hade haft min lägenhet ute för försäljning i flera månader utan att lyckas. Precis innan jag skulle ge upp så valde jag att ge det en sista chans med hjälp av Amir då jag hade hört så gott om honom. Det tog honom bara 5 dagar sedan var min lägenhet såld till och med innan visning.

Jag är supernöjd och rekommenderar Amir starkt. Läs mer
    2020-10-12 Amir E svarar Farnaz Z
    Hej Farnaz,

Stort tack för din fina rekommendation och du tog dig tiden att skriva.

Det var ett sant nöje att få hjälpa till med försäljningen av din bostad. Jag vill passa på och tacka för ditt samarbete och tillgänglighet vilket var en bidragande faktor till det mycket goda resultatet vi lyckades uppnå. Tveka inte på att återkomma om jag kan hjälpa till med något framöver. Må bäst! :)

Joakim M skrev om Cornelia Widmark en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en lägenhet i Uppsala, 1a inne i stan.
    Väldigt engagerad och bra mäklare.
    Mycket nöjd med upplevelsen. Läs mer

Kristina E skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde lägenhet.
    Vi valde Peter eftersom han kom till vårt första möte väl förberedd och var tydligt engagerad. Peter var mycket professionell och dessutom kul att jobba med. Samarbetet fungerade utmärkt under hela tiden, med löpande återkopplingar. Speciellt vid visning och budgivning uppskattade vi hans erfarenhet för att styra upp processen, och att det inte slösades tid på lockpriser och mindre troliga köpare. Läs mer

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala