Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Uppsala

Fastighetsbyrån Uppsala

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Uppsala? Eller kanske undrar du bara hur mycket din bostad kan vara värd? Vi på Fastighetsbyrån kan det här med bostadsaffärer och kan hjälpa dig med allt vad gäller fastigheter och boende i Uppsala!

Vi är 12 medarbetare som sitter på Marknadsgatan 7H i Gränby C och mellan oss har vi både specialister på bostadsrätter och villor. Vill du köpa en fastighet här i området har vi koll på vad som är, och kan bli, till salu och var vi kan hitta just ditt drömboende. För dig som vill sälja erbjuder vi en komplett mäklartjänst med marknadsföring i flera kanaler, ett väl utbyggt register av potentiella köpare och kvalitet i alla led.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Uppsala!

Läs vad 1049 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uppsala

• Anita N

2019-05-26

Anita N skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi anlitade Amir för att få hjälp med försäljning av vår bostad på Länna Bruksgata 26, Länna. Han är trevlig och mycket sympatisk i hjälpen för försäljningen. Fast det gick lite trögt i början så peppade han oss och hade en fin kontakt via telefonmeddlande och sms. Han fick oss att inte tappa modet och till slut lyckades vi tillsammans med att få försäljningen genomförd.
    Vi är så tacksamma för den hjälp vi fått av Amir. Läs mer
  • 2019-05-24

Westman Elisabet W skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Alltid ett vänligt och trevligt bemötande. Fick tyvärr felaktig uppgift om förråd som hörde till lgh jag köpt som inte stämde, det fanns inget ytterligare förråd. Det tog tid vid kontraktsskrivning och jag tror inte att mäklaren hade hunnit förbereda alla papper i tid.

Jag anlitade en annan mäklarfirma för min försäljning av vårt hus då jag tror att styling är viktigt inför foto o visning plus att Fastighetsbyrån var mycket dyrare. Läs mer
  • 2019-05-24

Kajal R skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Det kändes tryggt under hela beloppet från start till slut. Han var alltid tillgänglig och hade svar på mina frågor. Han Skötte allt perfekt och var stöttande. Det kunde inte ha gjorts på ett bättre sätt. Läs mer
  • Saman S

2019-05-24

Saman S skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jätte nöjd med processen att vi fick jobba med trevlig och tydliga Amir att sälja våran lägenhet! Läs mer
  • 2019-05-23

Britta R skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir har genom hela processen haft ett trevligt bemötande och varit mycket professionell.
    Han har stor erfarenhet av bostadsmarknaden och han jobbar verkligen för sin kund.
    Jag kan varmt rekommendera Amir.
    /B Läs mer
  • 2019-05-21

Mojgan K skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian sålde vårt radhus. Han var från vårt första möte till avslutning av försäljningen väldigt engagerad, noggrann, professionellt och mycket trevligt i sitt bemötande. Hela säljprocessen gick väldigt smidig och bra. Adrian var alltid tillgänglig och gav lilla extra i många sammanhang.
    Vi är väldigt nöjda med Adrian, han överträffade våra förväntningar och vi varmt rekommenderar Adrian som mäklare. Läs mer
  • 2019-05-21

Emma B skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt 2a i Sommaro, mitt första lgh-köp
    Otroligt vänlig mäklare
    Enda som jag tyckte var knepigt var när vi gick igenom kontraktet och hon helt enkelt läste upp allt ordagrant innantill, istället för att förklara vad det betydde. Läsa kan man ju göra själv, men inte säkert att man förstår allt. Läs mer
    2019-05-21 Frida Jakobsson svarar Emma B
    Tack Emma för rekommendationen, så glad att jag fick hjälpa till med köpet av din första lägenhet!
    Tack för kommentaren gällande avtalet, tar med mig det och förbättrar till framtiden!
    Tveka inte att höra av dig om det är några frågor :)

Vänliga hälsningar,

Anna H skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet och har fått gott stöd och hjelp att sälja denna.
    Asha har varit ett tryggt stöd under denna tid som inte har varit helt lätt.
    Hon är proffsig och pushar inte på. Beslut måste ibland mogna fram.
    Tycker det har varit en bra upplevelse och vi har haft en bra dialog och hon har varit förstående. Kan rekommendera henne varmt som mäklare. Läs mer
    2019-05-21 Asha K svarar Anna H
    Hej Anna!

Tusen tack för att du tagit dig tiden att skriva. Jag är tacksam över att du skrivit en sådan fin rekommendation! En lägenhetsförsäljning är inte en lätt resa och jag är här för att göra den resan lite lättare för dig som säljare.

Vi ses på tillträdet!

Karin C skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag anlitade Frida vid försäljning av min lägenhet . Hon är glad och positiv vilket jag uppskattar. Hon kändes ärlig och rättfram. Läs mer
    2019-05-21 Frida Jakobsson svarar Karin C
    Stort tack Karin för din rekommendation, uppskattar verkligen att du tog dig tiden att skriva!
    Så glad att försäljningen blev så smidig och bra, ses på tilltädet!

Carl-Uno J skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Duktig kunnig och trevlig. Kunde sin sak. Läs mer
  • 2019-05-16

Kristin W skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter vet vad han gör, man
    märker att han har erfarenhet och fallenhet för yrket. Alltid trevlig, tillmötesgående och gör sitt yttersta för att alla parter ska gå nöjda ur affären. En trygghet hela vägen. Vi kunde inte vara nöjdare! Läs mer
  • 2019-05-16

WASIM M skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpte lägenhet med hjälp av Frida. Hon var otroligt duktig och hjälpsam. Rekommenderas starkt!!! Läs mer
    2019-05-17 Frida Jakobsson svarar WASIM M
    Stort tack för rekommendationen Wasim!
    Så glad att ni är nöjda och att affären gick så smidigt!
    Ha en fin helg!

/Frida
  • Johan Alexander L

2019-05-14

Johan Alexander L skrev om Fastighetsbyrån Uppsala
    Ett stort tack till Alex Baz som hjälpte mig med mitt första bostadsköp. En mäklare som lyckades förmedla ett genuint och professionellt arbete genom hela processen. Flexibel, hjälpsam och effektiv beskriver hans arbetssätt väldigt bra. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Gustav A skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag tycker allting gick bra och smidigt. Läs mer

Nathalie P skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Förberedde så att vi kunde signera så fort dealen var klar trots visning på helg =slapp oro att köpare skulle dra sig ur.
    Väldigt flexibel mäklare med sin tid Läs mer

Lena B A skrev om Dennis Stenström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpt bostadsrätt . Mkt bra bemött av mäklare. Trevlig kunnig hjälpsam mäklare .Rekommenderas vid bostadsaffärer . Läs mer

Elise Ö skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter Olsson har sålt min bostadsrätt om 2 rum och kök.
    Har fått all tänkbar hjälp av Peter som är mycket förstående och har ett mycket vänligt bemötande, bästa tänkbara!
    Har lugnt kunnat överlämna allt ansvar för försäljningen till Peter som ordnat med allt det nödvändiga som behövs för en bostadsförsäljning.
    Vill rekommendera honom som den allra bästa av mäklare! Läs mer

Philip W skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Verkade hungrig och hon fick den såld innan den hamnade på Hemnet. Arvodet var bra också! Läs mer
    2019-05-14 Frida Jakobsson svarar Philip W
    Härligt att du är nöjd Philip!
    Riktigt kul att vi sålde innan annonsering och till rekordpris!
    Tveka inte att ringa om det är några frågor. :)

Elisabeth G skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Frida har hjälpt mig att sälja min lägenhet på 2 rum och kök.
    Frida har varit otroligt engagerad i min försäljning.
    Hon har verkligen ställt upp och skött försäljningen på det allra bästa sätt.
    En stor eloge till Frida.
    Jag kan verkligen rekommendera Frida. Läs mer
    2019-05-14 Frida Jakobsson svarar Elisabeth G
    Tusen tack för dessa fantastiska ord Elisabeth!
    Du har har gjort jobbet väldigt enkelt för mig med din tillit och varma bemötande.
    Varit en spännande och rolig möjlighet att få hjälpa dig med försäljningen!
    Otroligt tacksam för dina fina ord och att du tog dig tiden att skriva.
    Ses snart på tillträdet :)

Varma hälsningar,

Moa B skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Adrian har på ett väldigt proffsigt sätt lotsat oss genom hela försäljningsprocessen av vår tvåa i Luthagen. Han har varit pedagogisk, positiv och helt igenom trevlig. Det har känns väldigt tryggt och roligt att ha en mäklare som mött oss på våra premisser. Att lägenheten sen såldes snabbt och för ett pris vi inte riktigt vågade fantisera om gör det hela ännu bättre. Säljrekord för motsvarande lägenhet i bostadsrättsföreningen! Vi kommer absolut att anlita Adrian för eventuella bostadsaffärer i framtiden och har redan börjat rekommendera honom till vänner som funderar på att flytta. Läs mer

Magnus W skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trägen vinner den som ger upp förlorar Läs mer

Britta F skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har sålt en bostadsrätt (en 3:a). Har blivit professionellt och vänligt bemött att Frida. Hon har varit väldigt tillgänglig och svarat snabbt och tydligt. Föreslog också åtgärder i bostadsrätten som skulle vara bra vid en försäljning. Rekommenderade en duktig stylist. Hela processen var, totalt sett, väldigt smärtfri. Frida levde upp till alla mina förväntningar av hur en mäklare ska agera. Läs mer
    2019-05-13 Frida Jakobsson svarar Britta F
    Glädjer mig att du är så nöjd med försäljningen och med mitt arbete!
    Tveka inte att ringa om det är några frågor och så ses vi förhoppningsvis på tillträdet inom kort :)
    Stort tack för att du tog dig tiden att skriva samt att vi hade så bra samarbete med försäljningen!

Vänliga hälsningar,
    Frida Jakobsson
  • Sindy

2019-05-13

Sindy skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag och min sambo köpte en trea nu under våren. Peter var grymt skicklig och tydlig genom hela försäljningen. Han var snabb på att återkoppla och väldigt trevlig!

Plus i kanten var faktiskt att han bemötte oss väldigt proffsigt på visningen och höll god kontakt dagarna därpå. Det gjorde mycket för oss.

Utan tvekan en mäklare man får förtroende för. Rekommenderas varmt. Läs mer

Linnea S skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt en lägenhet på 42 kvm, i ett lite svårare område Gärnby i Uppsala. Det är första gången jag säljer en bostad och visste inte vad som väntade mig, men jag är mycket nöjda med Frida och hennes lugna bemötande.

Har varit trygg med att Frida som mäklare hela tiden varit engagerar och gjort det som krävts för att få vår bostad såld.

Jag skulle rekomenadera Frida till flera som skall sälja sin bostad! Läs mer
    2019-05-13 Frida Jakobsson svarar Linnea S
    Hej Linnea!
    Stort tack för att du tagit dig tiden att skriva och för din fina rekommendation. Det har varit ett stort nöje att få hjälpa er med försäljningen. Vi ses på tillträdet! :)

/Frida
  • 2019-05-12

Anna Britt Buss S skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt Lgh 98 kvm 5 rum omgjord till 3 rum
    Trevlig och glad mäklare. Meddelade genast resultat efter visningarna..
    Mäklaren förespeglade budgivning men fick inga napp efter första visning. Han lyckades förmå en kund att köpa min lgh till utgångspris. Han gav dock mig alternativet att gå ut med ytterligare annons men jag valde att sälja direkt när kunden verkade positiv.
    Mäklaren var nog lite överoptimistisk tyvärr.. Läs mer
  • Marcela Feliciano D

2019-05-11

Marcela Feliciano D skrev om Alex Baz en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Alex Baz sålde min lägenhet mycket högre än vad jag hade förväntat mig på denna marknad som råder.
    Rekommenderas varmt... Läs mer
    Marcela Feliciano D gillar detta
  • 2019-05-11

Krister E skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Tycker Amir gjort ett bra jobb. Verkligen suverän mäklare Läs mer
  • Johan J

2019-05-11

Johan J skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har sålt en lägenhet genom P.Olsson Blev hela tiden vänligt och professionellt. Var l
    mycket osäker på om affären kunde genomföras pga objektets skick, men det gick över förväntan. En bra affärsuppgörelse Läs mer
  • 2019-05-10

Mattias A skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag blev väldigt trevligt bemött. Jag önskade mig en hörnlägenhet och det fick jag. Jag är mycket nöjd med mitt köp. Läs mer
    2019-05-21 Asha K svarar Mattias A
    Hej Mattias!

Stort tack för du tagit dig tiden att skriva. Det glädjer mig att du är nöjd med ditt köp och hoppas du kommer stormtrivas i din nya lägenhet.

• Mathias K

2019-05-08

Mathias K skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde på Drottninggatan Uppsala och Amir var vår mäklare. Vi har sålt lägenheter innan men sällan blivit så bra bemött som av Amir. Bra och proffsig kontakt, och det blev många vändor för oss men Amir svarade eller skickade sms direkt när vi sökt han. Sen att vi fick 130k över utgång gör saken klar, letar ni/du mäklare kolla med den här kingen. Läs mer
  • 2019-05-08

Ted A skrev om Frida Jakobsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Frida sålde våran 83kvm 3,5 lägenhet i Uppsala.
    Vi blev väldigt bra bemötta av Frida och hon kändes väldigt seriös och vi kände oss prioriterade, vilket uppskattades! Våra förväntningar var att lägenheten skulle bli såld snabbt och såklart för så hög summa som möjligt och Frida lyckades med båda! Det var aldrig några problem och hjälp och funderingar besvarades alltid inom kort. Vi hade inte kunnat vara mer nöjda med våran mäklare!

Mvh Ted och Hanna Läs mer
    2019-05-08 Frida Jakobsson svarar Ted A
    Stort tack för rekommendationen och era fina ord! Så glad att jag fick hjälpa er med försäljningen.
    Slit inte ut era flyttgubbar allt för mycket i helgen :D

Varma hälsningar,
  • 2019-05-08

Emma L skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Supernöjd med Amir. Han gav allt för att få lägenheten såld. Otroligt bra och professionellt bemötande. Amir levde upp till förväntningarna. Duktig på att hela tiden uppdatera och informera. Uppsalas bästa mäklare! Läs mer
  • 2019-05-07

Marie E skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte en 1:a i Stabby och är mycket nöjda med bemötande från mäklaren ifrån första stund . Det har varit mycket enkelt att kommunicera via Mail och vi fick hela tiden svar mycket snabbt.
    Vi är mycket nöjda med Asha som mäklare! Läs mer
    2019-05-09 Asha K svarar Marie E
    Hej Marie!

Stort tack för din fina rekommendation! Hoppas allt kommer gå bra med flytta för Maja och att hon kommer trivas i bostaden. Ha det jättebra och tveka inte att höra av er om det är några frågor eller funderingar.

• 2019-05-07

Eva L skrev om Helena Wadström en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt en villa drygt två mil utanför Uppsala.
    Har fått mycket bra bemötande. Hon har alltid varit tillgänglig.
    Trots svårigheter med försäljningen har hon aldrig gett upp.
    Sammanfattningsvis har det gått bra trots dåliga tider för husförsäljningar över huvud taget. Läs mer
  • 2019-05-06

Tesfai T skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har både sålt och köpt en ny lägenhet. Vi är mycket nöjda med allt , Amir Ekbatani har gjort sitt yttersta för att tillmötesgå våra krav. Vi har fått topp service. Läs mer
  • 2019-05-06

David I skrev om Adrian Javaher en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålde en 3:a. Adrian var mycket tillmötesgående och allting gick väldigt snabbt och smidigt. Läs mer

Gülan Y skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Från början till slut var allting toppen. Läs mer
    2019-05-09 Asha K svarar Gülan Y
    Hej Gülan!

Tusen tack för att du tagit dig tiden att skriva denna rekommendation. Hoppas ni kommer stormtrivas i er nya bostad.

Jonny E skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Hjälpsam och duktig mäklare, kunnig och professionell. Läs mer

Serkan A skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag köpte ett lagenhet. Hon var duktig, hjälpsam, tack för allting. Läs mer
    2019-05-09 Asha K svarar Serkan A
    Hej Serkan!

Stort tack för att du tagit dig tiden att skriva dessa vänliga. Jag hoppas ni kommer trivas i er nya bostad.

• 2019-05-04

Ayan S skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    I bought an apartment and this is the first property I bought in Sweden. He has walked me through the whole process step by step very nicely. He has helped me with his contact in the bank which helped a lot regarding the financial matters. It would not have been easy or even possible for me to buy this property without his help. I could call him anytime with any questions or problems regarding the purchase of this property and he was able to answer and resolve the matter very smoothly and quickly. I'll recommend him to everyone. In fact I have already recommended him to a colleague of mine. In summary, he was just EXCELLENT. Läs mer
  • Berit Elisabeth R

2019-05-04

Berit Elisabeth R skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi sålde vårt fritidshus ca 20 km norr om Uppsala. Mäklaren var mycket tillmötesgående, hjälpsam och aktiv i sammanställningen av annonsen och planering av de olika stegen i försäljningsprocessen. Mäklaren var alltid tillgänglig på mail eller sms oavsett veckodag. Vi hade höga förväntningar och tycker att mäklaren levde upp till dem med god marginal! Vi skulle gärna rekommendera vår mäklare till släktingar och bekanta ifall behov uppstår. Läs mer
  • Sten R

2019-05-04

Sten R skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har just sålt vårt mycket fina torp i Skuttunge ca 20 km norr om Uppsala (Skuttunge 66) med mycket effektivt bistånd av Fastighetsbyrån och Elsa Johansson. Vi hade i ingångsskedet kontakt även med andra mäklare men fastnade snabbt för Elsa. Erfaren, snabb, kunnig, effektiv och mycket professionell. Vi kunde knappast ha haft ett bättre understöd. Det blev en snabb affär till ett mycket bra pris. Läs mer
  • 2019-05-03

Johanna H skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har sålt min bostad, fick bra hjälp av Amir.
    Upplevde att han hade ett missnöje med bemötandet från köparen och detta kunde ha visats mindre för mig. Tänkt om priset om möjligt kunde pressats något mer om inte Amir upplevde köparen omständig. Men det är bara min upplevelse och det kanske inte alls skulle göra någon skillnad.
    Är jättenöjd att det blev en snabb affär i dagens bostadsmarknad.
    Upplevde att jag alltid kunde kontakta honom, fick alltid ett väldigt bra bemötande!! Läs mer
    2019-05-04 Amir E svarar Johanna H
    Hej Johanna,
    Tusen tack för din rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Jag hade definitivt inte ett missnöje med köparens bemötande och jag är verkligen ledsen över att du har upplevt det så. Hur en kund bemöter mig påverkar inte mitt sätt att jobba då jag alltid agerar professionellt och jag kommer aldrig tillåta det påverka försäljningsresultatet.

Riktigt skönt att höra att du är supernöjd med affären och kommunikationen. Vi lyckades sälja bostaden innan första visningen och fick bättre betalt än den senaste försäljningen som hade topprenoverat badrum.

Det var en ära att få hjälpa er med denna försäljning och stort tack för ert förtroende samt ett fantastiskt samarbete, tillgänglighet och flexibilitet som var en bidragande faktor till resultatet vi lyckades uppnå. Behöver ni hjälp med något framöver så är jag endast ett samtal bort. Ha en fantastisk sommar så ses vi tillträdet! :)

• 2019-04-18

Runo Crister L skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bostadsrätt såld . Bra bemötande och uppföljning med feedback under hela processen. Målet med affären uppfylldes.
    Jag kommer att rekomendera Peter som mäklare till de jag känner. Läs mer
  • 2019-04-17

Jens B skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Peter har varit toppen från början till slut både vid köp och försäljning. Han har visat stort engagemang och varit mycket serviceinriktad! Läs mer
  • 2019-04-13

Ellinor G skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt Kullerstensvägen 1.
    Kunnig och trevlig mäklare.
    Vi fick en snabb och effektiv affär, men processen kändes väldigt stressad. Innan visningar sattes igång lät det annorlunda kring både förväntat pris och möjlighet att ha flera visningar. Efter första omgången av visningar lät det plötsligt annorlunda, då var vi tvungna att sälja nu annars kunde allt gå åt skogen. Vi tycker att mäklaren skulle kunna varit mer transparent kring marknadsläget vid försäljning. Värderingen vi först fick var inte likadan som vad som sas när själva försäljningen sattes igång. Det kanske var så att läget hade förändrats, men vi hade förväntat oss en bättre kommunikation och förberedelse kring detta.
    Vi är nöjda med resultatet av affären men tycker att det finns utvecklingsmöjligheter i kommunikationen från mäklaren under försäljningsprocessen. Läs mer
    2019-05-04 Amir E svarar Ellinor G
    Hej Ellinor,
    Stort tack för att du tog dig att skriva och jag ber om ursäkt om ni har upplevt det så. Jag har läst din kommentar nu ett par gånger och tagit till mig det men jag känner jag behöver ge svar på vissa oklarheter. Jag menar absolut inte att trampa någon på tårna utan jag vill även berätta min version.

Jag är förvånad över hur ni har upplevt denna process då ni skakade min hand, Viktor sa flera gånger att ni är supernöjda och "bra jobbat Amir". Vi sågs första gången februari 2018 och er bostad såldes april 2019. Självklart är förväntningarna på priset annorlunda 14 månader efter och att ni inte ska utgå från värderingen ni fick första gången vi sågs utan utgå från den marknadsuppdateringen ni får innan försäljningen. Hur bostadsmarknaden har utvecklat sig efter vårt första möte är inget jag kan påverka men det är min skyldighet, som er mäklare, att vara ärlig med hur det ser ut idag och vad vi kan förvänta oss.

När vi skulle lägga ut annonsen så ringde jag dig för att vi skulle ha en dialog kring utgångspriset,. Vi gick noggrant genom alla försäljningar i föreningen under senaste året och vad vi ska ha för förväntningar. Jag ger alltid förslag på utgångspriset och utgår från hur marknaden ser ut men i slutändan är det ert beslut.

Er bostad såldes efter första visningshelgen, med endast fyra spekulanter på visningen till högsta värdet en 2:a har sålts i er förening sedan 2018. Jag förhandlade även ett fem månaders långt tillträde åt er så att ni kan i lugn och ro hitta nästa boende. Detta är ett lyx som de flesta inte upplever i dagens bostadsmarknad.

Att det kändes stressigt för er att skriva kontrakt kanske berodde på att vi hade en köpare som har lagt ett bra bud som ni accepterat men ni ville skjuta upp kontraktsskrivningen tre dagar. Då var jag tydlig med att den köparen mycket väl kan försvinna under de tre dagarna.

Jag har verkligen tagit till mig det du skrivit och om hur ni upplevt denna process och jag uppskattar din konstruktiva kritik. Att ni har upplevt processen på detta sätt trots den smidiga affären och resultatet vi uppnådde innebär att det har inte varit en bra kommunikation mellan oss trots att jag trodde det. Jag tar till mig det och ser till att utveckla den biten i framtida affärer.

Det var ett nöje att få hjälpa er med denna försäljning och tack ännu en gång för förtroendet. Om jag kan hjälpa till med något framöver tveka inte på att återkomma till mig. Ha en fantastisk sommar så ses vi på tillträdet! :)

• JOHANNES T

2019-04-13

JOHANNES T skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Amir och jag hade en god kontakt under ca. 1års tid tills jag kände att det var dags att sälja min lägenhet.
    Säljprocessen gjordes enkel för mig tack vare Amirs professionella kunskap och bemötande.

Det jag vill lyfta lite extra med Amir är hans ihärdighet samt engagemang. Han gjorde allt för att jag som kund skulle känna mig nöjd. Han är mycket noggrann och uttrycker sig på ett väldigt korrekt men samtidigt vänligt sätt.

Mycket bra jobb Amir! Läs mer
    2019-05-04 Amir E svarar JOHANNES T
    Tjena Johannes,
    Tusen tack för din fina rekommendation och att du tog dig tiden att skriva.

Det var ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen av din bostad. Jag vill även tacka dig för ditt fantastiska samarbete och tillgänglighet som var en bidragande faktor till att vi uppnådde ett bra resultat.

Om jag kan hjälpa till med något framöver är jag bara ett samtal bort. Sköt om dig så länge och ha en magisk sommar så ses på tillträdet! :)

Petter O skrev om Amir Ekbatani en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bra bemött, vårat köp gick snabbt så vi hade inte några förväntningar.
    Någon grej vid budgivningen som gjorde att det ej blev 5/5 ringar Läs mer
    2019-04-12 Amir E svarar Petter O
    Hej Petter,
    Stort tack för att du tog dig tiden att skriva.

Jag är ledsen över att ni har upplevt något fel vid budgivningen. Ni var den enda budgivaren och började med ett underbud på 95.000 kr vilket säljaren inte accepterade och sedan höjde ni ert bud till utgångspriset vilket säljaren accepterade. Vad upplevde ni för fel under denna process?

Jag tackar dig för din rekommendation och hoppas ni supertrivs i ert nya hem. Om jag kan hjälpa till med något framöver så tveka inte på att återkomma till mig. :)

Varma hälsningar

Ingela Linnéa L skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi har sålt vår lägenhet och har fått ett Bra bemötande, kontinuerlig information, och en proffsigt skött affär. Läs mer

Maja S skrev om Peter Olsson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Både köpt och sålt lägenhet via honom. En superduktig kille. Tydlig och väl organiserad mäklare. Även väldigt hjälpsam och upplever oss blivit väl bemött av honom. Toppbetyg. Läs mer

Marknadsgatan 7H, 754 45 Uppsala