Fastighetsbyrån Kungsbacka

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka — Visa karta

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 635 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka

• 2019-10-19

Adam V skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har nyligen sålt vår bostadsrätt via Fastighetsbyrån Kungsbacka och har genomgående fått väldigt bra hjälp. Proffsigt bemötande, snabb återkoppling och en trevlig mäklare som vi verkligen rekommenderar. Läs mer
  • Kajsa C

2019-10-18

Kajsa C skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Supernöjda med köp av två br i Kungsbacka! Proffsigt och ändå personligt bemötande!!!! Läs mer
  • Catarina Birgitta F

2019-10-18

Catarina Birgitta F skrev om Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt ett fritidshus, Rita Rosberg var bra på att hålla kontakten med mig som säljare och fastigheten blev såld utan krångel Läs mer

Robert H skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi tycker Johanna gjorde ett bra jobb då vi sålde en bostadsrätt i Kungsbacka. Hon har varit proffsig i sitt bemötande och tillmötesgående på alla sätt. Kan varm rekommendera henne till kommande kunder. Läs mer

Helena A skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Cecilia sålde vårt hus i Fjärås. Mycket trevlig, glad och driven. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-10-17 Cecilia Olsson svarar Helena A
    Tack Helena och Emil!
    Så roligt att få hjälpa er med er idyll. Jag hoppas att ni kommer trivas lika bra på nästa ställe.
    Lycka till !

Inger E skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt hus. Trevligt bemötande av mäklaren, lugn och saklig. Pratade inte för mycket, lyssnade. Läs mer
  • 2019-10-15

Angelita L skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hon har en mycket hög känsla för service och är proffesionell.lyhörd och har en positiv utstrålning. Läs mer
    2019-10-15 Cecilia Olsson svarar Angelita L
    Tack Angelita! Det har varit ett nöje att få hjälpa er.
  • 2019-10-15

Emil A skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Alltid ett glatt och trevligt bemötande. Professionell och snabb! Tack för all hjälp! Läs mer
    2019-10-15 Cecilia Olsson svarar Emil A
    Tack själva!
    Ett sant nöje att få hjälpa er med ert paradis.
  • Johan H

2019-10-13

Johan H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt en bostadsrätt i kungsbacka.
    Hela affären rakt igenom gick helt smärt fritt!
    Madelene skötte allt kanon! Läs mer
  • 2019-10-08

Inger D skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi kunde känna oss trygga med henne Läs mer
  • 2019-10-07

Annie M skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Johanna Dehlryd gillar detta
  • 2019-10-01

Stefan M skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Väldigt enkel och bra att ha att göra med! Läs mer
    2019-10-01 Elin S svarar Stefan M
    Tack för det Stefan! Det var roligt att lära känna er och jobba med ert mysiga hus. Vi ses snart igen!

Emelie L skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt en villa. Upplevde att mäklaren förstod oss bra. Mäklarens bemötande var trevligt. Läs mer
    2019-10-01 Elin S svarar Emelie L
    Tack! Gott att höra att ni är nöjda. Sköt om er och hoppas ni trivs bra i ert nya hus.

Henrik W skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har sålt en enplansvilla.
    Enastående service, professionellt och trevligt bemötande. Högsta nivå.

Hade förväntningar på engagemang, kunskap och förtroende, vilket infriades. Läs mer
    2019-10-01 Elin S svarar Henrik W
    Vilket fint omdöme Henrik, tusen tack! Så glad över att jag fick vara med och guida er genom husförsäljningen, ett sant nöje att jobba med er! Vh Elin

Anna B skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Elin sålde vår villa. Hon är enormt lyhörd, proffsig, snabb och förtroendeingivande. Tydliga svar, konkreta tips, rak och snabb kommunikation och ett mycket bra avslut av affären. Vi kunder inte valt en bättre mäklare! Läs mer
    2019-10-01 Elin S svarar Anna B
    Härligt att höra Anna, tack! Jag är så glad att jag fick chans att jobba med er och ert fin-fina hus. Mycket roligt! Allt gott!

Hampus P skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Han gjorde ett bra och seriöst jobb. Han hjälpte till med frågor och undringar som man hade. Läs mer

Fredrik B skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har sålt en villa i Forsbäck, Kungsbacka. Träffade Elin första gången hemma i huset. Bemöttes oerhört proffsigt och gavs realistiska förväntningar. Hennes vilja att ge service, avtala förutsättningar samt det stöd hon gett under försäljningen har varit enormt bra. Struktur och snabbhet i affären har dessutom besparat oss en utdragen process. Elin kommer vi rekommendera till andra. Läs mer
    2019-10-01 Elin S svarar Fredrik B
    Tack Fredrik! Jag är så glad att jag fick bli en del av er bostadsresa och att ni är nöjda med mitt jobb. Vi hörs och ses igen!

Karin A skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Kunnig, trevlig och proffsig. Läs mer
  • Salam A

2019-09-29

Salam A skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    * Jag köpte en villa
    * Han är snäll och han är seriös på sitt jobb.
    * Jag tycker riktigt det.
    * min upplevelse var trevlig hoppfull. Läs mer
  • 2019-09-28

Charlotte H skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt ett kedjehus i Vallda.
    Professionellt bemötande från Elin, allt från visningstillfället till genomförd affär. Elin upplevdes också som mycket tillmötesgående, snabb och lösningsfokuserad.
    Har enbart positivt att säga om Elin. Kunde inte haft en bättre mäklare. Läs mer
    2019-10-01 Elin S svarar Charlotte H
    Vad glad jag blir av att höra att ni är nöjda med mig som hjälpande hand i ert bostadsköp. Tack för fint omdöme! Önskar er lycka till och hoppas att ni kommer trivas gott! Vh Elin
  • Johan Oskar Valdemar D

2019-09-26

Johan Oskar Valdemar D skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jesper hjälpte oss att sälja vårt radhus. Då vi redan köpt nytt boende så ville vi gärna komma igång så fort som möjligt. Jesper la upp en ambitiös plan och vi kände oss verkligen prioriterade. Han var tydlig, saklig men också hjälpsam vilket behövs då i alla fall jag inte gör bostadsaffärer så ofta. Det var lätt och bekvämt att jobba med Jesper och han fick sålt huset fortare än förväntat. // Johan Läs mer

Erik A skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag köpte en lägenhet som Madelen förmedlade. Jag tycker hon var engagerad, hjälpsam och hade koll på läget. Kort sagt en mäklare som kan rekommenderas. Läs mer

Pontus B skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hon skapade en trygghetskänsla genom hela processen. Alltid redo att hjälpa om man kommer med frågor. Läs mer

Ann G skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Utmärkt mäklare Högsta betyg
    Kunnig, lugn, trevlig Läs mer
  • 2019-09-23

Linda-Marie E skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi genomförde både köp och försäljning via byrån och är mkt nöja.
    Vill varmt rekommendera Jesper som hela vägen jobbade för att matcha vår målbild. Läs mer
    2019-09-25 Jesper Axén svarar Linda-Marie E
    Vad roligt att ni är nöjda med oss på fastighetsbyrån, det är vad vi strävar efter i varje affär.
    Jag tackar för de fina orden och det är bara att höra av er i framtiden om jag kan hjälpa till!

Lycka till med flytten! :)
  • 2019-09-23

Saga J skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har bara gott att säga om Madelen! Så otroligt tålmodig och genuint uppmuntrande mäklare utan att vi kände oss pressade att sälja innan vi hade hittat något nytt. Läs mer
  • 2019-09-22

Gerd Ö skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en villa och blivit mycket professionellt bemött av Mattias.
    Jag kan bara rekommendera hans tjänster till andra som vill sälja sitt hus.
    Mattias har levt upp till alla mina förväntningar av husförsälningen. Läs mer
  • 2019-09-22

Hans C skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en tvåa i Björkris. Alltid trevlig och lyssnande. Hade önskat ett något högre pris, nu blev det en förlustaffär Läs mer
  • 2019-09-19

Viveca Christina H skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt en villa i Onsala Kungsbacka kommun. Jesper Axen var engagerad från början och lotsade oss igenom affären. Vi hade alltid möjlighet att höra av oss till honom om vi undrade över något, till och med på hans semester.
    Som helhet är vi mer än nöjda. Läs mer
    2019-09-25 Jesper Axén svarar Viveca Christina H
    Tack så hemskt mycket för de fina orden Stig och Viveca! Jätteroligt att ni är nöjda med affären och det har varit ett nöje att få hjälpa er med husförsäljningen. Nu önskar jag er stort lycka till i framtiden.
    På återseende. :)
  • 2019-09-19

Stig H skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt vår villa i Onsala.
    Jesper är en kunnig och engagerad mäklare som vi har ett förtroende till. Jesper har ledsagat oss genom hela säljprocessen på professionellt sätt.
    Som helhet är vi mer än nöjda. Läs mer
  • 2019-09-17

Rolf Ingvar O skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi är mycket nöjda med Anna. Hela försäljningen gick smidigt.
    Vi fick goda råd inför fotografering och visning.
    Fastän väldigt många kom på visningarna skötte Anna sig exemplariskt enligt en av besökarna.
    Glad och pigg och vänlig! Läs mer
    2019-09-17 Anna A svarar Rolf Ingvar O
    Vilka fina ord Rolf! Tack så mycket - då blir jag nöjd! Ha det nu så underbart på era semesterresor så ses vi snart igen=)
  • 2019-09-16

Petter G skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket kunnig och trevlig mäklare.
    Bra bemöttande och snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-09-12

Tomas J skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Daniel var mycket engagerad och lyhörd vid försäljningen av vårt hus. Han ordnade visning trots sin lediga helg vilket gjorde att vi smidigt fick sålt till ett bra pris. Vi anlitar gärna Daniel igen! Läs mer
  • Mikael F

2019-09-12

Mikael F skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har precis köpt ett parhus i Onsala och är jätte nöjda med bemötandet med Johanna. Hon svarar snabbt på dom frågor vi haft och löst dom frågorna för oss. Läs mer
  • Linda O

2019-09-11

Linda O skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte villa. Mycket bra bemötande av Anna från visning till tillträde. Hon gör det lilla extra och är alltid lika trevlig. Läs mer
    2019-09-14 Anna A svarar Linda O
    Så underbart att höra Linda! Hoppas ni skall trivas i ert nya hem i Åsa!
  • 2019-09-11

Angela Susanna S skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Proffsigt bemötande på alla plan. Läs mer
  • 2019-09-10

Carl R skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bra mäklare som förmedlade en snabb och smidig affär. Läs mer
    2019-09-25 Jesper Axén svarar Carl R
    Tack Carl, Hoppas ni trivs i det nya huset. Bara att höra av sig om jag kan hjälpa er med något!

Catherine O skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Elin har på en förnämligt professionellt sålt vår bostad lantligt belägen på Onsala.
    Elin kändes på direkten oerhört proffsig och det kändes tveklöst helt tryggt att lägga allt ansvar rörande vår försäljning i hennes händer.

Vi är supernöjda över en blixtsnabb och jättesmidig husaffär. En klippa som Elin önskar jag alla som går i köp- eller säljtankar och står inför inför en av de största affärerna i livet.

HJÄRTLIGT TACK Elin <3
    /Catherine & Oskar Olsbo Läs mer
    2019-09-19 Elin S svarar Catherine O
    Tusen tack för de fina orden, det värmer i hjärtat! Så roligt att få stå vid er sida genom er bostadsaffär. Ett rent nöje! Kram på er

Martin B skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Efter första samtalet med Mattias angående ett objekt som inte var "upplagt" förde han en snabb och god kommunikation mellan oss köpare och säljare. Under resans gång har vi tre parter som säljare, köpare och mäklare verkligen fått en bra relation som gjorde att köpet och hela projektet kändes helt rätt. Under hela resan har Mattias hållit sig på sin neutrala linje och upprätthållit en enorm professionalism. Vi är jätte nöjda med Mattias! Läs mer
    2019-09-16 Mattias C svarar Martin B
    Tack Martin och kul du känner att du fick bra information mm. Ni kommer stortrivas är jag övertygad om.

Oskar O skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt ett hus och tycker att Elin har varit fantastiskt bra hela vägen. Läs mer
    2019-09-19 Elin S svarar Oskar O
    Tack snälla Oskar! Så roligt att ni är nöjda!
  • 2019-09-04

Lena B skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bra på att ge råd och proffsigt bemötande.
    Mycket förtroendegivande. Svaren var även underbyggda av fakta och erfarenhet. Läs mer
  • 2019-09-03

Patrik T skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har sålt en BR, bra bemötande och fick kontinuerlig feedback om säljprocessen Läs mer

Daniel C skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt vår bostadsrätt.
    Lugn saklig och med fötterna på jorden.
    Mkt bra helhetsintryck från första kontakt till försäljning. Duktig och noggrann fotograf. Läs mer

Annelie E skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Supernöjd köpare med Mattias Carlsson som mäklare. Han är proffsig, kunnig och trevlig. Rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2019-09-16 Mattias C svarar Annelie E
    Mycket trevligt att ni blev köpare av denna fina fastighet! Alltid positiv energi att tala med er :-).

Peter M skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte ett hus
    Mattias var trevlig och sakligt
    Man fick snabb återkoppling på frågor och mail Läs mer
    2019-09-16 Mattias C svarar Peter M

Thomas H skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har mött Mattias vid flera tillfällen när vi har besökt olika objekt. därför var det ett lätt beslut vilken mäklare vi skulle välja när vi skulle sälja våran fastighet Läs mer

Sabina L skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Professionell, kunnig, jordnära, svarat på alla frågor på ett förtroendeingivande sätt och varit lättillgänglig. Läs mer
    2019-09-19 Elin S svarar Sabina L
    Tack för ditt fina omdöme, härligt att ni är nöjda med hjälpen ni fått. Hoppas ni trivs gott i ert nya fina hus!

Iréne H skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt ett parhus och fått god hjälp av Mattias som är lugn, trygg och mycket proffsig.
    Jag har tidigare varit på flera visningar som Mattias haft, där vi varit spekulanter, där Mattias gett ett mycket gott intryck. Det var vid ett sådant tillfälle jag bestämde att när vi en dag säljer vårt hus, är det Mattias som ska vara vår mäklare! Läs mer
  • 2019-09-01

Annette E skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en bostadsrätt ,bemötandet va fantastiskt proffesionellt ,fick mycket backup o många bra råd av min mäklare Madelen Frödfält !
    Allt gick smidigt o överförväntan fort o jättebra ,allt sköttes perfekt ,kändes som en väldigt trygg o glädjefyllt försäljning !
    Rekommenderar starkt mäklaren Madelen Frödfält till andra för köp o försäljningar av bostäder !
    Jag är en väldigt nöjd kund !
    Med vänlig hälsning, Annette Läs mer

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka