Alla kategorier Mäklare Halland Kungsbacka Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungsbacka

Fastighetsbyrån Kungsbacka

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka — Visa karta

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 516 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka

• Anette D skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias var lugn saklig och höll oss uppdaterade hela tiden, han har väldigt god kännedom i trakterna som är till stor hjälp, dessutom väldigt trevlig. Läs mer
  • Anna Sofia W skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Anna gjorde ett jättebra jobb,. Hon var lätt att få tag på svarade snabbt i telefon eller ringde upp, det betyder mycket när man som säljare sitter med oro och funderingar kring hur processen fortlöper.
    Dessutom visade hon ett stort engagemang och skapade ett förtroende för mig som kund. Läs mer
  • Jan K skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    En glad och tilmötesgående mäklare med god sakkundskap. Läs mer
  • Inger L skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Trevligt bemötande och engagerad i allt! Läs mer
  • Sten Olof I skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    helt ok men allt är inte klart än, kom igen efter 1:a juni Med vänlig hälsning olle Läs mer
  • Sara S skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde min villa med Elins hjälp. Ett proffesionellt bemötande och en mäklare som sprudlar av energi. Skulle jag sälja i framtiden så skulle jag definitivt ta hjälp av Elin igen 😊 Läs mer
  • Hans W skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    När vi skulle sälja vår villa i den högre prisklassen i Frillesås valde vi Fastighetsbyrån som vår mäklare. Vi var medvetna om att försäljningen kanske inte skulle gå så snabbt pga det högre prisläget och vi valde Fastighetsbyrån i Kungsbacka som vi hade hört mycket gott om. Hela processen gick mycket smidigt, snabba återkopplingar och välformulerad text kompletterad med mycket bra bilder i annonsen. Den första visningsdagen kom fler spekulanter än vanligt och affären blev klar redan nästkommande dag. Proffsig och trevlig mäklare gjorde säkert sitt till den lyckade affären varför jag kan rekommendera Fastighetsbyrån i Kungsbacka till andra som skall sälja sin fastighet.
    Hans Widman Läs mer
  • Petra M skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt ett hus och köpt ett annat hus av Anna.
    Anna är mycket kunnig och proffisionell, vi är väldigt nöjda med henne som vår mäklare. Läs mer
  • Tim N skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Efter att ha varit och tittat på flera andra villor med mäklare som varit allt ifrån oengagerade till att t.o.m ha gjort tjänstefel hade vi inga högre förväntningar vad gällde mäklare på vad som kom att bli vår sista visning. När vi träffade Jesper Axén vände han på steken helt på egen hand och vi fick ett bemötande och service som vi inte ens trodde var möjligt efter tidigare erfarenheter. Vi kommer, utan tvekan, fortsätta använda oss av Jesper vid nästa köp/sälj-tillfälle. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • Julia S skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jesper hjälpte oss med att få köpa vårt nya fina hus! Allt gick snabbt, smidigt och han var alltid tillgänglig.

Vi kommer att använda oss av honom i framtida husköp och sälj! Läs mer
  • Helena L skrev om Erika Borsing en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket ambitiös, duktig och lyhörd mäklare. Min syster råkade passera kontoret i höstas och såg en BR som var till salu i Björkris och Erika Borsing var ansvarig mäklare. Erika tog sig tid att prata om BR och svara på min systers alla frågor. Efter visningen och lagt bud blev det kontraktskrivning och hela affären fungerat bra. Även efter kontraktsdrivning har Erika varit behjälplig om vi haft frågor. Jag kan varmt rekommendera Erika som mäklare. Läs mer
  • Helena F skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt bostadsrätt. Trevligt bemötande, väldigt bra service med extra visning och signering på en lördag. Väldigt nöjda Läs mer
  • Thomas H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Toppservice från början till slut! Läs mer
  • Pernilla H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Madeleine var mkt proffsig i sitt bemötande och ”låg på” utan att bli för mycket.

Hon höll också ständigt kontakt och gav ny information samt var alltid snabb att nå vid behov.

(Har köpt ett hus. ) Läs mer
  • Timmy S skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt bostadsrätt
    Blev bra bemött och mäklaren visade intresse och var professionell.
    Vi ville ha en mäklare som var engagerad och som kunde få ut så mycket som möjligt för vår bostad.
    Madelen hade skapat sig intressenter vilket gjorde att vi kunde sälja bostadsrätten innan den riktiga visningen. Vi är nöjda och kommer välja Madelen i framtiden också. Läs mer
  • Sara Therese Josabeth L
    Sara Therese Josabeth L skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket professionell och väldigt lätt att samarbeta med. Allt har gått mycket smidigt hela vägen. Läs mer
  • Johan G skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Lugnt och positivt bemötande.
    Mattias återkom alltid med svar på frågor kort efter att man ställt dem. Läs mer
  • Gunnel L skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt hus och köpt lägenhet via fastighettsbyrån. Båda mäklarna gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Josefin N skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte vårt första hus och fick mycket bra bemötande och information hela vägen. Elin är mycket trevlig, professionell och svarar snabbt på både mail och telefon. Mycket nöjd! Läs mer
  • Daniel S skrev om Erika Borsing en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag köpte en bostadsrätt i Kungsbacka innerstad. Jag hade sökt en längre period och varit på visningar som Erika hållt i även vid tidigare tillfällen.
    Erika var väldigt tillmötesgående och korrekt.
    Det var inga problem att få kontakt eller få återkoppling vid funderingar.
    Jag fick en känsla av att Erika arbetade både för mitt och säljarens bästa och det gav en trygghet.
    Jag gjorde processen lite omständigare än nödvändigt pga olika omständigheter men Erika var alltid vänligt och gjorde hela affären väldigt enkel. Läs mer
  • Anna K skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt hus. Trevligt, tillmötesgående, kunnig, hjälpsam, trygg. Läs mer
  • Petra G skrev om Erika Borsing en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Erica hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Hon fick kämpa hårt i en sviktande marknad och semestersäsong. Erica gav inte upp och hittade till slut en köpare. Både köpare och säljare är nöjda med affären. Läs mer
  • Marita H
    Marita H skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt villa. Jättefin kontakt från första mötet. Vänlig, tillmötesgående, glad, trevlig. Lätt att nå vid mailkontakt o alltid hjälpsam. Duktig i sitt yrke. Känner att man kan lita på henne. Bara positivt! Läs mer
  • Camilla G skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Anna var ansvarig mäklare när vi köpte vår villa i Åsa. Vi fick ett bra och förtroendeingivande intryck av Anna som gjorde sitt arbete på ett bra och proffsigt sätt.
    Vi uppskattade Annas raka och snabba sätt att kommunicera mellan oss och säljaren.

Anna levde upp till de förväntningar som vi har på en mäklare. Läs mer
  • Suzanne F skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt ett mindre hus för permanentboende.
    Proffsigt bemötande, kunnig kring byggnader och mark, förberedd och påläst om objektet, bra och genomtänkta svar på frågor om fastigheten.
    Anna är en utmärkt mäklare med bästa betyg! Trevligt bemötande, tar sig tid och ger ett genuint och pålitligt intryck vilket gjorde mig trygg i affären.
    . Läs mer
  • Anna Kristina Marie K skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag sålde en villa i Åsa, upplevde att Anna var engagerad och kunnig i det hon gjorde. Ett mycket trevligt bemötande och noga med att kontakta mig med uppdateringar om hur processen gick till och vid händelser. Lätt att få tag på , även utanför kontorstid. Läs mer
  • Elisabet B skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt fristående hus på Klevavägen 5 i Kungsbacka av Anna K.
    Dessvärre visade sig huset ha Dolda fel.
    Men Anna har stött mig på ett professionellt och opartiskt sätt.
    Förklarat gången/ handlings sättet i en sådan här tråkig situation.
    Alltid varit lätt komma i kontakt med, och ingett förtroende.
    Säljer jag huset, kommer jag anlita henne som mäklare. Läs mer
  • Gerhard E skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Frugan köpte sig ett hus jag var egentligen bara med som make.

Mäklaren var trevlig lätta att prata med och kunde sin sak förmedlade det klart och tydligt.

Hade inga direkta förväntningar.
    Det är nog mer min fru som kan besvara dena frågan.

Jag var mer för ett köp av en bostadsrätt istället för en villa.
    Villa och stor tomt på 2000 kvm med två på ca 60 år vet jag blir jobbigt och kanske tungt att sköta framöver.
    Om inte annat dyrt då vissa skötseltjänster måste köpas.

Men det heter ju har jag hört....
    "A happy wife gives man a happy life" Läs mer
  • Robin V skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    •Sålt bostadsrätt
    •Blev bemött på ett fantastiskt sätt hela vägen, öppen och ärlig, och återkopplade alltid enligt överenskommelse varje gång.

•Hade inga direkta förväntningar innan. Läs mer
  • Karin H skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt min sommarstuga, hon är Kunnig, trevlig, noggrann, allt gick mycket snsbbt och enkelt.

Kan verlkigen rekommendera Anna Läs mer
  • Göran T skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt ett 1,5 plans hus som byggdes 1965 och har renoverats fortlöpande.
    Mäklaren har haft ett öppet, vänligt och korrekt sätt genom hela affären.
    Att sälja ett hus är nervöst, man går igenom många olika faser under kort tid. Mäklaren tog oss genom denna resa på ett mycket lugnt sätt. Läs mer
  • Ingegerd O skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket bra samarbete, fick korrekt och bra information. Läs mer
  • Karl-Erik S skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Anna har ett vänligt bemötande och gav ett korrekt och kompetent intryck. Förtroendeingivande. Jag kände mig trygg med henne vilket är viktigt vid bostadsaffärer. Läs mer
  • Claes Martin D skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Han bemötte mig och min fru på det sätt man vill bli bemött. Vi kände oss viktiga för honom och fick gehör för det vi ville framföra. Läs mer
  • Åsa Susanne S skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    -sålt tomter
    - vänlig ton, professionellt bemötande och avslappnad stil
    - få en god kontakt, känna förtroende, få objektet sålt till bra köpare. Ja, mäklaren lever upp till våra förväntningar.
    - positiv upplevelse, vi anlitar gärna Mattias igen Läs mer
  • Jan Helge P skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket proffsigt bemötande,snabb inf,tillgänglig,korrekt! Läs mer
  • Håkan F
    Håkan F skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi sålde en villa i centrala Kungsbacka.

Elin är mycket professionell och kunde ge oss bra stöd och råd. Hela processen sköttes mycket smidigt och proffsigt.
    Alla kontakter och frågar hanterades med stor respekt och professionalism. Vi blev bra lyssnade på och vår vilja följdes och stöttades.
    Huset blev dessutom sålt snabbt och smärtfritt.

Tack Elin Läs mer
  • Johannes Olavi H skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte huset 2010 (5.6M) och sålde 2018 (7.2M), båda via Fastighetsbyrån Kungsbacka. Inga problem. Läs mer
  • Jan Helge P skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Säger bara Toppen mäklare!
    Proffsigt bemötande och hantering av våran fastighetsaffär!
    Mycket nöjda! Läs mer
  • Johanna S skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt villa. Otroligt nöjd med Mattias. Mkt professionell i sitt sätt att arbeta. Lugn och trygg och lyssnar. Bra förbered inför möte. Kändes tryggt att låta Mattias sälja vårt hus. Hade kontakt med svensk fastighetsförmedling innan vi bestämde oss för mäklare. Dock fick vi uppfattningen om att de var ute efter en snabb försäljning och allt skulle jäktas fram. För oss var det viktigt att känna att "vi tar det i vår takt" och fick från början ett mkt fint förtroende för Mattias. Vi kommer absolut rekommendera Fastighetsbyrån Kungsbacka och Mattias Hallengärd för vänner och bekanta. Läs mer
  • Victor B skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Ärlig, proffesionell, svarar alltid i telefon och mail. Utmärkt problemlösningsförmåga när bankerna började strula i sista sekund.
    Daniel är en mönster-person för hur man vill att en mäklare skall vara. Läs mer
  • Jenny L skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Ingen bra kommunikation mellan köpare/mäklare/säljare. Information hade ej förmedlats vidare. Läs mer
  • Ellen L skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt nyproduktion, parhus i Björkris/Kungsbacka.

Från första kontakt har Daniel varit mycket tillmötesgående, tillgänglig, ärlig och personlig. En mäklare jag defenitivt skulle rekommendera vidare. Läs mer
  • Carolina E skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi sålde vårt hus i Onsala via Elin. Jättenöjda med hela försäljningsprocessen, trevligt och professionellt bemötande, snabb återkoppling vid frågor. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Lucas J skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Proffsigt bemötande o effektivt säljarbete, resulterade i att vi fick sålt vår fastighet med kort framförhållning. Läs mer
  • Thomas H skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Väl omhändertagen. Omtänksamma. Läs mer
  • Anna E skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Både köpt och sålt villa med Elins hjälp. Hon var oerhört lugn, trygg och empatisk på alla sätt. Kunde inte blivit bemötta på ett bättre sätt. Hon bedömde priset på vår villa mycket väl, och vi fick gott och väl vad vi önskat få för den! Läs mer
  • Karin B skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte en villa. Blev professionellt bemött. Mäklaren var förtroendeingivande och tillmötesgående och framstod som neutral. Hon var lugn och sansad och pressade inte fram en affär. Mäklaren föreslog själv att det skulle skrivas in villkor i avtalet som bara var till förmån för oss som köpare. Läs mer
  • Dubravko E skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har både köpt och sålt bostad.
    Fantastisk bemötande och förståelse.Mäklaren levde upp till våra förväntnigar. Kan verkligen rekommendera henne! Läs mer
  • Stina H skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi upplevde Anna som seriös, påläst, tydlig och ärlig. Hjälpsam och effektiv. En mäklare vi själva hade kunnat tänka oss att anlita vid en försäljning. Läs mer

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka