Fastighetsbyrån Kungsbacka

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka — Visa karta

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 676 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka

• 2019-12-12

Jan J skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt en villa m h a Elin Svenhed. Det har varit en rakt igenom positiv upplevelse, Elin har genom ett kunnigt, klokt, positivt bemötande fått mig att känna mig trygg genom hela affären. I alla steg, från första möte till genomförd affär tog hon sig alltid tid och förklarade vad som händer, vad är nästa steg, vad är hennes rekommendation, vad ska man tänka på och vad är viktigt. Sammanfattningsvis så går det inte att säga annat än att Elin är den klart bästa mäklare jag haft att göra med och om jag ska sälja ngn gång igen så kommer jag att anlita henne. Läs mer
  • 2019-12-09

Mesut A skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Kanon mäklare, alltid kontaktbar å framför allt ärlig å korrekt!!! Bäste Mattias Läs mer
    2019-12-10 Mattias C svarar Mesut A
    Tack Mesut! Tycker också vi haft en kanondialog hela vägen.
  • 2019-12-09

Niklas H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt av Madelen.

Under tiden då Madelen handlade vårt ärende hos hastighetsbyrå var hon hjälpsam och svarade på de eventuella frågor vi hade.

De förväntningar som vi hade på mäklaren var att vid eventulla frågot och funderingar så skulle vi kunna få hjälp med dessa.
    Vilket vi också fick.

Sammanfattat så var köpeupplevelsen väldigt bra och vi anser att det inte var några problem under köpet. Kan rekommendera Madelen som mäklare. Läs mer
  • 2019-12-08

Gunnel L skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    mkt bra ordning och reda under hela processen Läs mer
  • 2019-12-01

Josefine Å skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Johanna.
    Mycket trevlig och kunnig! Allt kändes tryggt och smidigt, jag blev väl informerad och uppdaterad om händelser kring min bostad.
    Proffsigt, är väldigt nöjd! tack! Läs mer
  • 2019-11-30

Eva H skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Snabb och smidig affär och behjälplig med alla kontakter. Läs mer
  • 2019-11-30

Linn E skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Var på jakt efter en annan mäklare först, men blev rekommenderad Johanna! En ärlig, härlig och trevlig mäklare med mycket positiv energi! Det känns som man känt henne längre tid än bara under försäljning av lägenhet! Hon är fantastiskt duktig på att lyssna in en! Trots att hon gått igenom formalia & viktiga papper många gånger upplever man henne aldrig som uttråkad eller rastlös. Mycket proffesionellt!! Läs mer
  • 2019-11-25

Bengt S skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bra.
    Anna är verkligen engagerad, och alltid positiv.
    Helt enkelt som en mäklare ska vara.
    (Nu är ju inte hela affären klar förrän 16 dec, men det är väl mest formalia kvar)
    Sålt bostadsrätt i Åsa.
    /Bengt Sv Läs mer
    2019-11-26 Anna A svarar Bengt S
    Så fina ord Bengt! Tack så mycket=) Jättehärligt att få samarbeta med dig och få ta del av din härliga humor, haha! Hoppas du kommer att trivas i ditt nya hem nu.
  • 2019-11-23

Sören Evert A skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Villa har jag sålt.

5⭐ bemötande

Serviceminded, flexibel, ärlig, positiv och underbar att prata med, mäklaren gjorde mer än vad han behövde. Kände sig alltid välkommen när vi träffades eller ringde. Läs mer
    2019-12-10 Mattias C svarar Sören Evert A
    Tusen tack för det fina svaret.
  • 2019-11-22

Josefine L skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt vårt drömhus och även sålt vårt radhus.

Vi blev bemötta på ett personligt och härligt sätt.

Vi upplevde att Mattias var engagerad i att hjälpa oss att hitta ett nytt hus.

Vi kan absolut rekommendera Mattias till andra kunder. Läs mer
    2019-12-10 Mattias C svarar Josefine L
    Så roligt att få varit en del av er sälj och köpprocess.
  • 2019-11-22

Daniel L skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Saklig och professionell, ger rimliga förhoppningar och upplyser bra om hur det kan gå. Vi har under åren köpt och sålt både lägenhet, kedjehus och hus av honom. Nu senast köpte vi ett hus och sålde vårt kedjehus. Mycket bra bemötande. Levde upp till förväntningar. Försöker få till att alla i affären är nöjda. Läs mer
    2019-12-10 Mattias C svarar Daniel L
    Så roligt att få varit en del av er sälj och köpprocess.
  • 2019-11-20

Lisa F skrev om Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Lite besviken på att deklarationshjälp inte ingår vid försäljning av gård. Annars tycker jag det har fungerat bra. Läs mer
  • 2019-11-19

Agneta L skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte en tomt.
    Mycket bra.
    Mäklare levde upp till förväntningarna.
    Smidig, vänlig och professionell Läs mer
    2019-11-21 Elin S svarar Agneta L
    Tack för fint omdöme Agneta! Roligt att höra att ni är nöjda och kände er trygga i processen. Allt gott till er!
  • 2019-11-18

Ailton A skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt ett fritidshus i Åsa och Anna gjorde det enkelt och smidigt för oss.
    Väldigt engagerad och hjälpsam!
    Vi är jätte nöjda!! Läs mer
    2019-11-26 Anna A svarar Ailton A
    Så härligt att få höra Ailton! Det gläder mig så mycket att få höra=) Hoppas att ni kommer att trivas i underbara Åsa. Är ni jättenöjda så är jag jättenöjd också!
  • 2019-11-18

Annika H skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt en bostadsrätts -lägenhet. Träffade Johanna första gången på visningen. Hon var påläst och insatt i allt som rörde lägenheten. Vi har upplevt Johanna som lugn, kunnig och trevlig. Läs mer
  • 2019-11-17

Hanna E skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bara positivt att säga. Lugn, harmonisk och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-11-11

Sara B skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Professionell och skicklig mäklare med rätta känslan för såväl pris, marknad samt service. Vi lyckades med Elins hjälp att göra en smidig och snabb bostadsaffär som slutade en bra bit över vårt förväntade försäljningspris. Vi rekommenderar varmt Elin till andra kunder.
    Stort tack!
    /Sara Läs mer
    2019-11-14 Elin S svarar Sara B
    Tack snälla Sara för dina fina ord! Jätteroligt att ni är nöjda och att allt gick så smidigt. Tack för rekommendationen! Vi hörs och ses.
  • 2019-11-11

Fredrik J skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Skötte vår husaffär med bravur. Sålde vår enplansvilla. Proffsig och lyhörd. Snabba svar när man hade nån fundering. Kan verkligen rekommendera Elin! Läs mer
    2019-11-14 Elin S svarar Fredrik J
    Tusen tack för att jag fick förtroendet att sälja ert fina hus. Och tack för ditt fina omdöme. På återhörande!
  • 2019-11-10

Patrik A skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte vårt första hus av Mattias.
    Skapade lugn och trygghet genom hela processen. Läs mer
    2019-12-03 Mattias H svarar Patrik A
    Hej Patrik! Härligt att höra att min roll motsvarade era förväntningar. Hoppas att ni kommer trivas i huset.
  • 2019-11-09

Agneta P skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt lägenhet.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. !!
    Levde upp till alla förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-08

Ulla L skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Positiv, glad och entusiastisk!
    Behöver dock under processen påtryckningar och förslag från mig för att ta oss vidare i försäljningen, upplever att vi får en felaktig ingång med utgångspris mm.
    En mäklare som är suverän vid medgång men kanske inte lika bra vid motgång! Läs mer
    2019-11-22 Cecilia Olsson svarar Ulla L
    Tack för ert svar!

Ja, tyvärr svalnade marknaden i Kolla väsentligt under hösten. Man kan ändå säga att det gick bra för oss jämfört med andra objekt i området som fortfarande inte är sålda.

Tråkigt att ni uppfattade att jag inte stred för affären vilket jag verkligen gjorde. Jag jobbar alltid extremt hårt för att mina säljare ska bli nöjda så det är jag såklart inte nöjd med, eftersom det är Er uppfattning som är det viktiga för mig.

Jag hoppas att ni kommer ha det underbart i ert framtida paradis.

Cecilia Olsson
  • 2019-11-04

Johan L skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde min bostadsrätt. Madelen gav ett mycket proffesionellt intryck och lägenheten såldes enbart genom fastighetsbyråns hemsida under kommande försäljning. Ett aktivt arbete av Madelen med stor flexibilitet och 100% fokus på försäljningen. Bra dialog rakt genom affären. Mycket smidigt.
    Rekommenderar varmt Läs mer
  • 2019-11-03

Thomas E skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt en lägenhet på Teatergatan 26 i Kungsbacka. Johanna Dehlryd har skött affären på ett smidigt och ansvarsfullt sätt. Hon har varit lätt att få kontakt med och hennes information under affären har fungerat perfekt.
    Hälsningar

Thomas och Elsy Eriksson Läs mer

Katarina R skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Professionellt men samtidigt personligt bemötande från första stund. Vi är mycket nöjda med hela processen. Läs mer
    2019-10-29 Mattias C svarar Katarina R
    Härligt ni är nöjda med hela processen. Riktigt trevligt att få arbeta tillsammans med er.

Daniella R skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har både köpt och sålt genom Daniel och vi är väldigt nöjda. Han är kompetent, naturligt trevlig, ärlig, lätt att kommunicera med och återkopplar bra.
    Vi rekommenderar Daniel Magnusson Läs mer

Mika K skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket trevlig och service-minded. Läs mer
  • 2019-10-27

Inger O skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har köpt en bostadsrätt som Johanna förmedlade. Hon är mycket engagerad och ser kundens önskemål på ett ypperligt vis. Hade jag inte haft ett avtal med en annan mäklarfirma så hade Johanna fått sälja mitt hus. Jag kommer att rekommendera henne till andra som skall sälja sina bostäder. Läs mer
  • 2019-10-26

Bengt J skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt lägenhet, kunnig och trevlig mäklare, lagom på. Läs mer

Mirja L skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt min bostadsrätt och köpt en annan bostadsrätt. Tack vare mäklarens Madeleines skicklighet lyckades hon få ihop affären på ett förträffligt sätt. Hon är positiv och jag som kund känner att hon verkligen bryr sig. Jag kommer absolut att anlita henne i framtiden och kommer att tipsa mina vänner om Madelene. Läs mer

Emmelie W skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt villa, proffessionellt bemötande, tydlighet med info och har alltid funnits lättillgängliga vid frågor. Mycket nöjda. Läs mer
    2019-12-03 Mattias H svarar Emmelie W
    Hej Emmelie! Tack så mycket för de fina orden. Tveka inte att höra av er ifall ni behöver hjälp i framtiden. Jag tror och hoppas att ni kommer trivas bra i Fjärås.

Carina L skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt lägenhet i Kungsbacka, köpet fungerade utmärkt Läs mer

Laura D skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt ett parhus i Kungsbacka och var jätte nöjda med Madelens arbete och stöd. Kan absolut rekommendera henne. Hon svarade snabbt på alla våra frågor. Läs mer
  • 2019-10-23

Maggie R skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har köpt en lägenhet. Jag blev bra bemött av Johanna och lägenheten visades omgående, bara för mig. Jag fick "första tjing". Det blev lite konstig inledning på vår kommunikation då jag tillfrågades vilket bud jag ville/kunde lägga redan innan jag sett lägenheten. Lite förbryllande.
    Jag är nöjd med genomförandet av köpet i sin helhet, och jag har fått en jättefin lägenhet. Läs mer
  • 2019-10-22

John Billy Ö skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt ett radhus.
    Bra och proffsigt bemötande.
    Han levde upp till våra höga förväntningar. Läs mer
    2019-12-03 Mattias H svarar John Billy Ö
    Hej Billy! Tack för ett bra samarbete! Hoppas att er nybyggnation löper på som förväntat. Vi ses i januari!

Katrin Gunilla J skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt ett parhus -Anna gjorde ett riktigt bra jobb. Underbar människa och duktig mäklare! Läs mer
    2019-10-29 Anna A svarar Katrin Gunilla J
    Hej Katrin!
    Så underbart att få höra! Det gläder mig verkligen=) Ta hand om er nu så ses vi på tillträdet.

Lisa V skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Madelen är outstanding! Snabb och genuin. Påläst och intresserad. Vill lova henne gott på alla sätt då hon sålde vår trea. Läs mer

Inger Beate B skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt en liten villa.
    Jesper kontaktade mig eftersom det var 10 år sedan jag köpte den. Hans bemötande är lugnt och följsamt.
    Detta är tredje gången jag säljer ett hus, så jag hade egna åsikter om det mesta, men han matchade mina behov utan att tappa initiativet och målet.
    Han lyckades guida mig i en marknad som jag inte riktigt har koll på - och det gav mig ett bättre pris på huset än jag hade förväntat.
    Jag är mycket nöjd. Tack för hjälpen, Jesper. Läs mer

Jonas P skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jesper skötte sig utomordentligt från början till slut. fick bra tips inför försäljningen vad som var bra att göra och vad som inte behövdes. är väldigt nöjda över hans bemötande,professionella agerande och att alltid vara tillgänglig. Läs mer

Magnus F skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt villa i Hede Kungsbacka. Professionellt och personligt bemötande. Våra förväntningar på en mäklare är att denna förstår oss som säljare och är duktig på att läsa av "rummet" . Det tyckte vi Cecilia gjorde fantastiskt bra.

Cecilia gjorde ett mycket bra jobb. Cecilia är noggrann och förtroendeingivande på ett ödmjukt sätt.

Övrigt: Generellt tycker vi att besiktningsmännen har lite för stort inflytande och att deras "ord är lag". även vid korrekt motbevisande fakta av en protokollpunkt. Detta kan vara något att tänka på som mäklare. Läs mer
    2019-10-22 Cecilia Olsson svarar Magnus F
    Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er. Lycka till nu på nästa ställe, jag är säker på att ni kommer stormtrivas.

Alexandra F skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jesper har funnits där 24/7 från början till slut vid försäljningen av vårat hus. Han har gjort ett grymt jobb och skulle utan tvekan rekommendera honom till mina vänner och bekanta! Läs mer
  • 2019-10-19

Adam V skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har nyligen sålt vår bostadsrätt via Fastighetsbyrån Kungsbacka och har genomgående fått väldigt bra hjälp. Proffsigt bemötande, snabb återkoppling och en trevlig mäklare som vi verkligen rekommenderar. Läs mer
  • Kajsa C

2019-10-18

Kajsa C skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Supernöjda med köp av två br i Kungsbacka! Proffsigt och ändå personligt bemötande!!!! Läs mer
  • Catarina Birgitta F

2019-10-18

Catarina Birgitta F skrev om Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt ett fritidshus, Rita Rosberg var bra på att hålla kontakten med mig som säljare och fastigheten blev såld utan krångel Läs mer

Robert H skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi tycker Johanna gjorde ett bra jobb då vi sålde en bostadsrätt i Kungsbacka. Hon har varit proffsig i sitt bemötande och tillmötesgående på alla sätt. Kan varm rekommendera henne till kommande kunder. Läs mer

Helena A skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Cecilia sålde vårt hus i Fjärås. Mycket trevlig, glad och driven. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-10-17 Cecilia Olsson svarar Helena A
    Tack Helena och Emil!
    Så roligt att få hjälpa er med er idyll. Jag hoppas att ni kommer trivas lika bra på nästa ställe.
    Lycka till !

Inger E skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt hus. Trevligt bemötande av mäklaren, lugn och saklig. Pratade inte för mycket, lyssnade. Läs mer
  • 2019-10-15

Angelita L skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hon har en mycket hög känsla för service och är proffesionell.lyhörd och har en positiv utstrålning. Läs mer
    2019-10-15 Cecilia Olsson svarar Angelita L
    Tack Angelita! Det har varit ett nöje att få hjälpa er.
  • 2019-10-15

Emil A skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Alltid ett glatt och trevligt bemötande. Professionell och snabb! Tack för all hjälp! Läs mer
    2019-10-15 Cecilia Olsson svarar Emil A
    Tack själva!
    Ett sant nöje att få hjälpa er med ert paradis.
  • Johan H

2019-10-13

Johan H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt en bostadsrätt i kungsbacka.
    Hela affären rakt igenom gick helt smärt fritt!
    Madelene skötte allt kanon! Läs mer

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka