Alla kategorier Mäklare Halland Kungsbacka Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungsbacka

Fastighetsbyrån Kungsbacka

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka — Visa karta

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 547 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka

• 2019-01-16

Karin L skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt villa
    Proffesionellt bemötande, tydlighet, förklarade tydligt och enkelt vad allt innebar i den process som är vid husköp.
    Vi var väldigt nöjda Läs mer
  • 2019-01-14

Karl-Emil E skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Enplanshus på 100kvm

Bra bemötande, skötte alla frågor snyggt och proffsigt.

Supernöjd! Läs mer
  • 2019-01-13

Jonna M skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har köpt bostad och är supernöjd med hur allt gick till. Madeleine höll alltid god kontakt via sms/telefon när något hände vid t.ex budgivning.
    Hade inte direkt några förväntningar men blev glatt överraskad över hur Madeleine hanterade allting med köpet att göra.

Tack!

Varma hälsningar,
    Jonna Läs mer
  • Göran Peter J

2019-01-11

Göran Peter J skrev om Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hon visade oss en gård som vi nu har köpt ,hon var hjälpsam trevlig och lätt att prata med och hon verkar gilla sitt jobb och det märks 👍🏻 Läs mer
  • 2019-01-11

Dan M skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bra uppföljning på allt i affären från början till slut.
    köpt BRF Läs mer
  • 2019-01-10

Gunnar L skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Elin var påläst, lugn och tydlig. Hon förklarade på ett bra sätt de olika stegen i ett husköp. Läs mer
    2019-01-14 Elin S svarar Gunnar L
    Tack Gunnar! Härligt att ni kände er trygga i processen. Allt gott!
    Elin S gillar detta
  • 2019-01-07

Helena L skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt en villa i Onsala och Elin var mäklaren som skötte visning och försäljning. Hon var trevlig och professionell, alltid snabb på att svara på mail och telefon och ingav förtroende. Läs mer
    2019-01-08 Elin S svarar Helena L
    Tack för fint omdöme Helena. Hoppas ni trivs i ert nya fina hus!
    Elin S gillar detta
  • 2019-01-06

Fredrik S skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Väldigt duktig och driven mäklare! Läs mer
  • Kim H

2018-12-31

Kim H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hej!

Sålt bostadsrätt/radhus med Madelen som mäklare. Både jag och min fru är mycket nöjda med Madelens otroligt proffsiga och behagliga sätt. Madelen har varit väldigt tydlig och alltid återkopplat samt gjort allt hon har sagt att hon ska göra vilket har fått oss att känna oss trygga hela vägen. Rekomenderar varmt Madelen som mäklare! Kim&Maria Läs mer
  • 2018-12-26

Louise W skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Väldigt oklar, hade inte så mycket svar, stressig andra visning. Men trevlig och blev bättre efter några träffar Läs mer
  • Göran Peter J

2018-12-23

Göran Peter J skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Trevlig och proffsig samt tar sitt jobb på allvar ,han har en lång karriär framför sig 👍🏻 Läs mer
  • 2018-12-20

Cristian B skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Kanon bra tack.
    Inget mär att snacka. Han är underbar. Läs mer
  • 2018-12-20

Hans Bertil P skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt ett hus.Jesper var saklig om hur försäljningen skulle gå till,trevligt bemötande.kann höra av mig när ja vill+han hör av sig. Läs mer
    2018-12-20 Jesper Axén svarar Hans Bertil P
    Tack för de trevliga orden Hans.
    Nöjet var helt på min sida att hjälpa dig med försäljning!
    Ha en god jul nu!
  • 2018-12-18

Maria L skrev om Erika Borsing en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt en bostadsrättslägenhet som visades endast c 20 min.
    Mäklaren fåordig och svår att kommunicera med per telefon, mycket dåligt ljud.Vid klagomål hänvisade hon enbart till säljaren som sannolikt fabulerade .
    Sammanfattningsvis uppfattades mäklaren som oengagerad Läs mer
    2018-12-18 Erika Borsing svarar Maria L
    Hej Maria! Vad tråkigt att du upplevde processen på detta vis och att du upplevde mig som oengagerad och fåordig. Jag vill alltid vara engagerad och hjälpa till i olika situationer så gott som jag kan och förmår.

Visningen var en privatvisning några dagar innan ordinarie visning.

Gällande klagomålet som gällde flyttstädningen kan jag dessvärre i min roll som mäklare och opartisk mellanman inte göra så mycket mer än att hänvisa dig vidare till säljaren för att få bostadsrätten ordentligt rengjord på nytt. Detta då det enligt avtal är säljarens ansvar att flyttstäda, till exempel med hjälp av städfirma (som jag som mäklare rekommenderar att använda) eller på egen hand. Jag som mäklare får enligt lag inte göra någon bedömning om vem som har rätt eller fel utan kan endast ge rekommendationer kring hur ni ska gå till väga. Jag hjälpte dig att försöka få kontakt med säljaren och jag uppmanade även säljaren att kontakta dig gällande städningen så att ni kunde hitta en lösning. Det är mycket tråkigt att händelsen verkar gått ut över din upplevelse av mitt engagemang då jag försökte hjälpa till så väl som jag enligt lag och policy kan göra.

Tack för att du upplyste att det verkar vara dåligt ljud på min telefon vid telefonsamtal. Jag ska genast kolla upp det och åtgärda eventuella problem så att det inte händer igen.

Jag hoppas att du ska trivas bra i bostadsrätten.

Tveka inte att höra av dig vid eventuella funderingar!

Varma hälsningar,
    Erika
  • 2018-12-17

Josefine R skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag och min sambo tog hjälp av Madelen både med att sälja och köpa ny bostad. Hon skötte det exemplariskt och vi är super nöjda med hennes arbete, inget krångel och inga frågetecken kring något. Tack! Läs mer
  • 2018-12-15

Tobias O skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt en 5a Parhus. Mycket bra och trevlig med förhandsvisning.

kunde ordnat lite bättre kunskap om lägenheten, värmegolv och sånt.

Annars jättebra! Läs mer
  • 2018-12-10

Eva H skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt en villa. Mattias bemötte mig vänligt, positivt, lyhört och med en lugn, trygg säkerhet. Det gillade jag. Kanske saknade en del information från honom som tex om hans arvode, vad den bygger på och hur den kunde justeras. Fick en känsla av att han snabbt ville lämna det ämnet. Tror att han värderade mitt hus lite för lågt från början. Därav blev arvodet för högt.
    Var lite rädd för att hans lite tysta, eftertänksamma och lugna sätt skulle påverka spekulanterna och köparna. Men det var inga problem verkade det som. Det visade sig också senare när det väl gällde att han kunde vara envis och lägga upp rätt taktik då det blev problem med dem. Det var bra jobbat av honom. Jag känner mig väldigt nöjd. Läs mer
  • 2018-12-08

Bengt-Ove F skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    En fastighetsbyrå som verkligen har lyckats hitta rätt person för sina uppdrag. Jag rekommenderar varmt mäklaren Elin Svenhed på detta kontor och önskar henne lycka till med framtida säljuppdrag även i fortsättningen! Läs mer

Inger L skrev om Erika Borsing en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har köpt en lägenhet o sålt min, Erika har fixat detta Läs mer

Marie B skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde min 4:a i Kungsbacka området .
    Mäklaren var mkt mjuk och behaglig redan vid första kontakten .
    Hon var snabb på att återkoppla och gav ett seriöst intryck .
    Lägenheten såldes redan innan visning till ett bra pris . Läs mer

Johannes H skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde en lägenhet på 55kvm! Allt funkade jättebra! Kontakt och bemötandet var utmärkt. Läs mer

Mikael Christoffer S skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt villa. Även köpte den av dem tre år tidigare. Bra bemötande.
    Levde inte upp till förväntningarna om slutpris, men beror nog mer på marknaden än mäklaren.
    Bra upplevelse och kan rekommenderas Läs mer

Philip G skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag är nöjd. Professionell och trevlig. Allt flöt på! Läs mer
  • 2018-12-04

Bengt E skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias kom in som mäklare två eftersom mäklare ett (från en annan firma) misslyckats när vi sålde vår villa. Han skötte allt utmärkt med mycket god kommunikation och raskt handlag. Jag kan anbart säga att jag rekomenderar Mattias å det varmaste. Perfekt i alla steg. Läs mer
  • 2018-12-04

Britt Astrid A skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    En villa. Mattias gav ett seriöst intryck. Han var kunnig,trevlig och lätt att få kontakt med. Han levererad detvi ville ha med råge. Läs mer
  • 2018-12-03

Emelie Z skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte vårt första hus, en villa. Vi blev bra bemötta av mäklaren som gjorde det möjligt för oss att se och köpa bostaden på förhand. Vi önskade oss en snabb, smidig och ett bra husköp med en ärlig mäklare. Detta uppfyllde vår mäklare och har även efter husköpet varit till stor hjälp då säljaren inte tömde och städade huset samt tomten som det skulle. Läs mer
  • 2018-12-02

Anette D skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket god lokalkännedom, kunnig och jättebra på att hålla oss uppdaterade, kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
  • Jan-Olof A

2018-12-01

Jan-Olof A skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har nyligen sålt en villa i Frillesås. Från första början har Mattias gett mig ett stort förtroende. Talat om hur han jobbar, men givetvis att affären sker på våra villkor. Väldigt informativ och fanns alltid till hands för frågor o information. Kommer att varmt rekommendera Mattias o er firma till alla som behöver sälja eller köpa fastighet. M.v.h. Janne A Läs mer
  • 2018-11-28

Joakim E skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Proffesionellt bemötande och hantering av försäljningen av mitt hus. Läs mer
  • Britt-Marie I

2018-11-28

Britt-Marie I skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt min bostadsrätt. Är mycket nöjd med min kontakt med fastighetsbyrån. Hade inga speciella förväntningar från början mer än att jag vlle ha sålt bostaden till ett bra pris så fort som möjligt.De förväntningarna uppfylldes till fullo.
    Jag fick ett mycket proffsigt bemötande från mäklarens sida.
    Bostaden såldes snabbt och till ett pris mycket högre pris än jag
    hade trott. Jag kan varmt rekommendera min mäklare Johanna Dehlryd till nya kunder. Läs mer
  • Jan-Olof A

2018-11-23

Jan-Olof A skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Kan varmt rekomendera Fastighetsbyrån Kungsbacka. Kunniga och tar väldigt väl hand om kunden. Man känner sig som en i familjen när man besöker dom. Läs mer
  • 2018-11-20

Anette D skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias var lugn saklig och höll oss uppdaterade hela tiden, han har väldigt god kännedom i trakterna som är till stor hjälp, dessutom väldigt trevlig. Läs mer
  • 2018-11-19

Anna Sofia W skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Anna gjorde ett jättebra jobb,. Hon var lätt att få tag på svarade snabbt i telefon eller ringde upp, det betyder mycket när man som säljare sitter med oro och funderingar kring hur processen fortlöper.
    Dessutom visade hon ett stort engagemang och skapade ett förtroende för mig som kund. Läs mer
  • 2018-11-18

Jan K skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    En glad och tilmötesgående mäklare med god sakkundskap. Läs mer

Inger L skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Trevligt bemötande och engagerad i allt! Läs mer

Sten Olof I skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    helt ok men allt är inte klart än, kom igen efter 1:a juni Med vänlig hälsning olle Läs mer

Sara S skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde min villa med Elins hjälp. Ett proffesionellt bemötande och en mäklare som sprudlar av energi. Skulle jag sälja i framtiden så skulle jag definitivt ta hjälp av Elin igen 😊 Läs mer
  • 2018-11-13

Hans W skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    När vi skulle sälja vår villa i den högre prisklassen i Frillesås valde vi Fastighetsbyrån som vår mäklare. Vi var medvetna om att försäljningen kanske inte skulle gå så snabbt pga det högre prisläget och vi valde Fastighetsbyrån i Kungsbacka som vi hade hört mycket gott om. Hela processen gick mycket smidigt, snabba återkopplingar och välformulerad text kompletterad med mycket bra bilder i annonsen. Den första visningsdagen kom fler spekulanter än vanligt och affären blev klar redan nästkommande dag. Proffsig och trevlig mäklare gjorde säkert sitt till den lyckade affären varför jag kan rekommendera Fastighetsbyrån i Kungsbacka till andra som skall sälja sin fastighet.
    Hans Widman Läs mer
  • 2018-11-11

Petra M skrev om Anna Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt ett hus och köpt ett annat hus av Anna.
    Anna är mycket kunnig och proffisionell, vi är väldigt nöjda med henne som vår mäklare. Läs mer
  • 2018-11-10

Tim N skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Efter att ha varit och tittat på flera andra villor med mäklare som varit allt ifrån oengagerade till att t.o.m ha gjort tjänstefel hade vi inga högre förväntningar vad gällde mäklare på vad som kom att bli vår sista visning. När vi träffade Jesper Axén vände han på steken helt på egen hand och vi fick ett bemötande och service som vi inte ens trodde var möjligt efter tidigare erfarenheter. Vi kommer, utan tvekan, fortsätta använda oss av Jesper vid nästa köp/sälj-tillfälle. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2018-11-08

Julia S skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jesper hjälpte oss med att få köpa vårt nya fina hus! Allt gick snabbt, smidigt och han var alltid tillgänglig.

Vi kommer att använda oss av honom i framtida husköp och sälj! Läs mer
  • 2018-11-05

Helena L skrev om Erika Borsing en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket ambitiös, duktig och lyhörd mäklare. Min syster råkade passera kontoret i höstas och såg en BR som var till salu i Björkris och Erika Borsing var ansvarig mäklare. Erika tog sig tid att prata om BR och svara på min systers alla frågor. Efter visningen och lagt bud blev det kontraktskrivning och hela affären fungerat bra. Även efter kontraktsdrivning har Erika varit behjälplig om vi haft frågor. Jag kan varmt rekommendera Erika som mäklare. Läs mer
  • 2018-11-04

Helena F skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt bostadsrätt. Trevligt bemötande, väldigt bra service med extra visning och signering på en lördag. Väldigt nöjda Läs mer
  • 2018-11-03

Thomas H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Toppservice från början till slut! Läs mer
  • 2018-11-01

Pernilla H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Madeleine var mkt proffsig i sitt bemötande och ”låg på” utan att bli för mycket.

Hon höll också ständigt kontakt och gav ny information samt var alltid snabb att nå vid behov.

(Har köpt ett hus. ) Läs mer
  • 2018-10-30

Timmy S skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt bostadsrätt
    Blev bra bemött och mäklaren visade intresse och var professionell.
    Vi ville ha en mäklare som var engagerad och som kunde få ut så mycket som möjligt för vår bostad.
    Madelen hade skapat sig intressenter vilket gjorde att vi kunde sälja bostadsrätten innan den riktiga visningen. Vi är nöjda och kommer välja Madelen i framtiden också. Läs mer
  • Sara Therese Josabeth L

2018-10-30

Sara Therese Josabeth L skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mycket professionell och väldigt lätt att samarbeta med. Allt har gått mycket smidigt hela vägen. Läs mer
  • 2018-10-29

Johan G skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Lugnt och positivt bemötande.
    Mattias återkom alltid med svar på frågor kort efter att man ställt dem. Läs mer
  • 2018-10-22

Gunnel L skrev om Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt hus och köpt lägenhet via fastighettsbyrån. Båda mäklarna gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2018-10-16

Josefin N skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte vårt första hus och fick mycket bra bemötande och information hela vägen. Elin är mycket trevlig, professionell och svarar snabbt på både mail och telefon. Mycket nöjd! Läs mer

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka