Fastighetsbyrån Kungsbacka

Fastighetsbyrån Kungsbacka

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 1029 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka 2

• Niklas P
    köpte sitt hus med hjälp av Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-15
    Cecilia har varit tydlig och korrekt genom uppdraget. Tillgänglig när det har behövts.

Vi är mycket nöjda med samarbetet tillsammans med Cecilia!

Niklas och Anna
  • köpte sitt hus med hjälp av Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-15
    Mattias gave us a very personal service, he was friendly and helpful from the start right to the end. The efficiency of the service was second to none and we would definitely recommend the company to anyone who is buying or moving homes.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-14
    Trygga, proffsiga och trevliga! Helt enkelt grymma!
  • sålde sitt hus med hjälp av Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-12
    Uppskattade verkligen bra och snabb uppföljning bå både sälj och köp delen. Alltid trevlig bemötande och gjorde en bra deal för oss.
  • köpte sitt hus med hjälp av Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-12
    Köpt villa i Åsa. Kunnig mäklare som ger ett bra intryck. Rekommenderas starkt!
    Tack Daniel! Jag hoppas verkligen att ni ska trivas och att jag får komma och titta när ni har fixat klart. //Cecilia Cecilia Olsson
    2021-05-10
    Vi har sålt ett äldre K-märkt hus från slutet av 1800-talet. Det ligger vackert på landet, vid havet men ändå i ett villakvarter och med närhet till stan så ett lite speciellt objekt.
    Cecilia var alltid tillgänglig och kom med råd både vad gällde vår försäljning men också vad gällde vårt nya husköp.
    Hon hade alltid svar och inga frågor kändes "för dumma". Man märkte också att hon lyssnade till vår beskrivning av vårt hus och sökte egna kunskaper kring det innan försäljningen. Det är jobbigt att sälja hus men vi kände oss aldrig ensamma i det utan Cecilia lotsade oss tryggt igenom det. Har redan rekommenderat henne till andra jag vet kommer sälja hus i området.
    Tack Marie och Fredrik för era fina ord. Det var ett sant nöje att få hjälpa er och inte bara att sälja utan att jag kunde vara ett stöd i köpet av ert framtida drömboende. Jag önskar er all lycka till i hemstaden! //Cecilia Cecilia Olsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-09
    Köpt en villa under pandemi och med högt tryck under visningarna.
    Elin fick oss att känna oss viktiga redan vid första kontakt skötte allt därefter smidigt.
    Tack för trevligt omdöme! Härligt att ni är nöjda! Elin Svenhed
  • sålde en tomt med hjälp av Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-08
    Tomtförsäljning. Mattias höll oss underrättade hela tiden under processen om läget vilket vi uppskattade mycket. Alltid lika saklig och med ett trevligt bemötande. Förväntningarna infriades helt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-08
    Jag köpte en bostadsrätt i Kungsbacka som förmedlades av fastighetsbyrån.
    Johanna var så bra och tillmötesgående från början. Jag frågade om en försäljning kunde ske tidigare och Johanna höll bra kontakt mellan mig och säljaren.
    Jag hade aldrig köpt en bostad själv tidigare och ställde många frågor som Johanna alltid svarade på eller hänvisade mig till rätt person.

Johanna gjorde att jag kände mig supertrygg i denna bostadsaffär!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-07
    Det har varit väldigt tryggt att sälja Birgittas bostadsrätt i Björkris, Kungsbacka med duktiga Madelen som mäklare. Madelen är en mycket proffsig, kunnig och noggrann mäklare med känsla för detaljer. Med ett stort engagemang i kombination med kunskap, erfarenhet och lokalkännedom fanns det ingen tvekan om att anlita Madelen som mäklare. Hon arbetar för kundernas bästa för både säljare och köpare. Genomförde en snabb och smidig affär och slutpriset blev över vår förväntan. Jag rekommenderar att anlita Madelen om ni önskar en trygg och smidig affär och ni kommer inte bli besvikna. Ett stort tack Madelen! Birgitta, Tina och Helena
  • sålde sitt hus med hjälp av Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-07
    Lugn och förtroendeingivande i alla situationer.

/Maria
    2021-05-07
    Sålde lägenhet med Madelene och kunde inte varit nöjdare! Fantastisk återkoppling professionell mäklare som verklige gjorde sitt yttersta i försäljningen av vår bostad. Rekommenderar Madelene till alla som vill sälja!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-05-05
    Johanna hjälpte mig att sälja min lägenhet i centrala Kungsbacka. Trevlig, duktig och kunnig. Lyssnade in på mina önskemål och levererade sedan en försäljning som även slog rekord i pris per kvm i området!
    Jag är nöjd med att ha anlitat Johanna som mäklare och rekommenderar henne till andra som är intresserade av att sälja inom Kungsbacka.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-04-30
    Proffsigt, varmt och närvarande bemötande. Tack Jesper!
    2021-04-30
    Väldigt trevlig, varm och seriös! Vi är jättenöjda med hjälpen och bemötandet vi fått under köpprocessen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-04-30
    Vi har sålt ett radhus i Kungsbacka.
    Vi kände till Mattias sedan tidigare och det var ingen tvekan om att det var honom vi ville anlita.
    Vi hade alltså höga förväntningar på Mattias som mäklare.
    Mattias är mycket kunnig inom sitt område. Han ger ett proffesionellt intryck och är också detta.
    Kunnig, trevlig , duktig är tre ord som väl beskriver Mattias.
    Vi är jättenöjda över att ha anlitat Mattias och skulle inte tveka en sekund över att höra det igen.
    Vi kan starkt rekommenderas honom till alla dem som går i säljtankar.
    2021-04-30
    Vi har sålt en mindre gård / villa med mark i Åsa. Mattias var till stort stöd genom hela processen, och hjälpte oss att göra en bra affär! Vi är på det hela taget väldigt nöjda.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte bostad .

Trevlig, human och tillmötesgående
    • Fjärås
    2021-04-14
    Haft kontakt med Mattias vid flera tillfällen.
    Han är absolut den vi vill anlita och främst rekommendera
    Proffsig och kunnig
    Bästa mäklaren enligt oss !
    2021-04-12
    Köpte vår drömhus från Mattias. Han var en bra stöd under köpprocessen.
    2021-04-12
    Vi fick ett utmärkt bemötande och Mattias Carlsson levde upp till alla förväntningar genom en professionell och smidig helhetslösning från start till mål i samband med husförsäljningen.
    2021-04-10
    Sålt: en bostadsrätt i Kungsbacka
    Bemötande: Madelen är mycket trevlig och kompetent.Hon lyssnade verkligen in hur våra planer såg ut, besvarade och förklarade på ett bra sätt alla våra frågor.
    Förväntningar: vi hade höga förväntningar på Madelen p g a att vi några år tidigare hade haft henne hos oss för en värdering av lägenheten och då gjorde hon ett mycket gott intryck. Hon levde absolut upp till våra förväntningar och vi skulle säga att hon även överträffade dessa.
    Sammanfattning: vi uppskattade extra mycket hur Madelen under hela processen höll oss informerade och stämde av läget, lyssnade på våra tankar och agerade utifrån detta. Hon gav oss också bra råd och tips under hela processen som blev mycket smidig. Vi ger Madelen våra bästa rekomendationer.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-04-09
    Flexibel, kunnig och att lita på.
  • Fredrik E
    sålde sitt hus med hjälp av Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-04-09
    Madelen hade hand om vår försäljning av vårt parhus i Kungsbacka. Redan från första kontakten med Madelen så insåg man vilken professionell mäklare hon va. Informationen och upplägget passade oss perfekt. Hon hade bra kontakt med oss under hela försäljningen och löste det på ett väldigt smidigt sätt. Jag skulle inte tveka att rekommendera Madelen till nära och kära eller om det blev aktuellt att sälja igen så kommer vi använda oss av Madelen igen.
    2021-04-09
    Vi sålt bostadsrätt i Onsala och Madelen sköte fatta på ett lugnt och balanserat sätt, samt hade bra svar på de frågor o svar vi och köparen hade.
  • Kerstin A
    2021-04-09
    Vi har sålt vår bostadsrätt i Onsala. Madelen svarade snabbt när vi sökt henne och är kunnig. Har ett balanserat sätt som vi upplevde behagligt. Vi trodde att det skulle bli budgivning men vår typ av bostadsrätt har begränsad efterfrågan, försäljningen gick ändå smidigt.
    2021-04-06
    Vi sålde vår villa med hjälp av Cecilia. Hon var lyhörd för våra önskemål, rapp och effektiv men hade samtidigt ett mänskligt uppträdande. Man fick snabbt förtroende för henne. Kort sagt så hade hon alla egenskaper man kan önska av en mäklare!
    Tack Marcus! Roligt att ni är nöjda och jag hoppas du ska trivas med din nya bostad. //Cecilia Cecilia Olsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-04-06
    Köpte ett hus och Elin förmedlade detta mkt proffsigt. Det märks att hon har lång erfarenhet av baranchen.
    Tack för fint omdöme från dig och härligt att höra att du är nöjd! Elin Svenhed
    2021-04-05
    Sålt en bostadsrätt. Johanna har alltid varit tillgänglig. Har svarat på alla mina frågor. Hon är lugn och inger förtroende. Hon har tillmötesgått mig i mina önskemål men samtidigt mycket klart uttryckt ” att nu tar jag över ”. Jag har bara gott att säga om Johanna.
    2021-04-04
    Den absolut bästa mäklaren vi haft kontakt med- Lyhörd, lugn och Inkännande. Topp!
  • köpte en tomt med hjälp av Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-04-03
    Köpte en tomt! Blev väldigt proffsigt bemött, hade koll på detaljerna som man vill veta.
    2021-04-01
    Vi har med Jespers hjälp sålt Djäknegårdsvägen 16 i Åsa. Jesper har vart fantastisk hela vägen. Bra kommunikation & planerat bra. Vi känner verkligen att Jesper la sin själ i detta. Vi är otroligt tacksamma! Skulle utan tvekan rekommendera honom till alla! Vi kände oss trygga med honom & litade på honom. Man känner verkligen att han brinner för sitt arbete!
  • Thomas W
    2021-03-30
    Mattias är en av de mest proffessionella mäklare jag träffat och haft nöjet att anlita. Ordning och reda, tydlighet om nuläget och vad vi har att vänta oss under säljprocessen och du känner en enorm trygghet i att han håller i en av ditt livs största affärer från början till slut. Jag har tidigare sålt min lägenhet i Göteborg via Mattias varpå det var en självklarhet för oss att använda oss av honom igen när vi skulle sälja vårt hus i Kungsbacka. Mattias är mycket kunnig och är en fantastisk representant för mäklare i sig och Fastighetsbyrån i Kungsbacka i huvusak. Jag och min hustru kan varmt rekommendera Mattias till alla kunder som vill ha den bästa tänkbara hjälpen i sin framtida bostadsaffär.
    2021-03-29
    Ovärderligt att känna sig omhändertagen vid varje möte. Ingen fråga för liten eller stor!
    Stor proffessionalitet och mycket kunskap. Och med ett stort lugn som passar mig
  • sålde sitt hus med hjälp av Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-03-26
    Rita sålde vår gård. Mkt trevlig och kompetent.
    Hej Karin Tack för att jag fick sälja Er går och för ett fint betyg . Mycket trevliga säljare som jag hoppas att jag kommer att få träffa igen. Hoppas att vi får en bättre tid efter den tråkiga influensan som pågår, och att vi får en bra och fin sommar. Hälsningar Rita Rita Rosberg
    2021-03-25
    Otroligt proffsigt arbete från första början. Super duktigt.
    2021-03-22
    Sålt en villa
    personligt men ändå proffsigt bemötande
    Att få ut maximalt på bostaden, det levde Jesper upp till.
    Nöjd i allmänhet
    2021-03-18
    Cecilia slutförde försäljningen av vår villa, och gjorde verkligen det som vi förväntade oss och lite till. Hon undersökte t.ex via byggföretag de synpunkter vi fick i besiktningen, och om de verkligen ansågs vara en brist eller ej. Rekommenderas varmt som mäklare av mig.
    Tack Peter! Vad roligt att höra att ni är nöjda. Lycka till med din nya bostad. //Cecilia Cecilia Olsson
    2021-03-16
    Cecilia har ett härligt engagemang, och bemöter människor på ett underbart sätt. Mina förväntningar överträffades med råge mycket proffsig.
    Tack Marianne! Det gläder mig oerhört att höra. Hoppas ni får en härlig sommar. //Cecilia Cecilia Olsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-03-15
    Lugn, trygg. Gjorde ett mycket bra jobb när mitt hus såldes.
    Mycket nöjd!
    • Vallda
    2021-03-12
    Daniel hjälpte oss att sälja våran 2-plans villa från 2014 i Vallda. Vi har tidigare både köpt och sålt med hjälp av Daniel så förväntningarna var höga efter våra tidigare erfarenheter. Även denna gång briljerade han från början till slut. Vi kände oss trygga och väl informerade genom hela processen till ett mycket lyckat avslut. Vi kan varmt rekommendera Daniel om ni vill ha en professionell och noggrann mäklare som verkligen ger det lilla extra.
  • köpte sitt hus med hjälp av Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-03-12
    Köpt gård av Rita, underbar mäklare med stort hjärta. Hon engagerade sig och såg till att vi blev nöjda.
    Hej Niklas TACK för ett jätte fint omdöme om mig . Ni är helt fantastiska själva och jag önskar Er verkligen lycka och framgång (och det är jag helt övertygad om att Ni kommer att få ), Kommer gärna och hälsar på framöver för att se att allt är bra , vilket jag vet att det blir. Ta nu vara på all den kunskap som som de gamla ägarna har . det är guld värt. Kram till Er båda och ha en jätte fin tid framöver. Rita Rosberg
  • Robin F
    • Vallda
    2021-03-10
    Daniel sålde vår villa i Vallda.

Bemötandet var professionellt genom hela resan från start till slut. Han hjälpte oss pricka in marknaden och försäljning perfekt vilket slutade i en försäljning som gjorde oss mer än nöjda.

Kan starkt rekommendera Daniel som er mäklare!
  • peder s
    • Fjärås
    2021-03-06
    Super trevlig grabb som jag tror kommer bli väldigt framgångs rik.
    2021-03-05
    Köp av lägenhet. Smidigt och bra.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    2021-02-27
    Vi sålde vårt radhus med Johanna, som gav ett seriöst och trevligt intryck redan vid första mötet. Det blev en snabb och smidig process tack vare Johannas och Fastighetsbyråns kontakter.
    • Gällinge - Förlanda
    2021-02-25
    Mattias hjälpte mig att sälja en tomt ,det gjorde han föredömligt.
    2021-02-24
    Madelen Frödfält har varit mycket hjälpsam,vänlig och kunnig vid mitt köp av bostadsrätt i Kungsbacka.
    Har gett svar på alla frågor och varit mycket tillmötesgående .
    Om hon inte kunnat svara direkt ,när jag sökt henne på telefon,
    har hon snabbt återknutit.

Kan varmt rekommendera Madelen Frödfält !
    2021-02-24
    Jag har sålt en lägenhet med hjälp av Madelen, det var andra gången jag anlitade henne och jag tycker det känns tryggt att ha med henne i dessa för mig stora affärer. Att resultaten också bli bra gör ju självklart allt ännu bättre. Jag kan varmt rekommendera Madelen. / Kajsa
    2021-02-20
    Johanna är väldigt trevlig och tillmötesgående.
    Mycket hjälpsam och snäll som hjälpt mig mycket med min första lägenhetsköp. Hon är alltid tillgänglig och hon har bra svar på frågor och funderingar som jag har kring mitt köp. Kan verkligen rekommendera Johanna som mäklare.