Fastighetsbyrån Kungsbacka

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka — Visa karta

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 872 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka

• 2020-10-21

Robert S skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Madelen har under försäljningen av vår lägenhet guidat oss genom alla processer på ett mycket professionellt och förtjänstfullt sätt. Samarbete och kommunikationen mellan mäklare och säljare kunde inte varit bättre. Läs mer
  • 2020-10-20

Max R skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bästa mäklaren! Läs mer
  • 2020-10-20

Rose-marie P skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en trerums hörnlägenhet på 82,4 kvm,med inglasad balkong på femte våningen i Söderstaden.
    Mycket väl bemött av mäklaren,kändes att hon arbetade för min sak.
    Mina förväntningar var att hon skulle få samma känsla för lägenheten som jag upplever,vilket hon fick och kunde förmedla vidare till köparna.
    Proffsig,tog sig god tid att lyssna och att förändra vissa saker,mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-10-18

Anna L skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt ett hus via Jesper. Han har bemött oss på ett mycket trevligt sätt, han har förstått våra outtalade behov och har varit lättsam och avslappnad. Läs mer
  • 2020-10-13

Anette Christin J skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt fastighet
    Lätt att samarbeta med, proffsigt bemötande, snabb affär smidig. Läs mer
  • 2020-10-13

Lennart G skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt stor bostadsrätt under corona-
    tider. Sköttes utmärkt av Madelen. Snabbt och smidigt. Hon rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-06

Lars E skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Proffsigt bemötande. Alltid trevlig. Köpte en Villa i Fors/Kungsbacka. Läs mer
  • Kim H

2020-10-06

Kim H skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en villa via Daniel.
    Fantastiskt proffsigt från första möte till försäljning och vi upplevde att Daniel utförde uppdraget med finess och gjorde minst sagt det lilla extra på alla punkter. Trygg, positiv och väldigt väldigt proffsig är tre ord som känns självklara!! Läs mer
  • 2020-10-05

Emelie S skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Stort engagemang, och en härlig positivitet i kombination med fantastisk erfarenhet.
    Mycket hjälpsam och lyhörd! Läs mer
    2020-10-15 Elin S svarar Emelie S
    Vad roligt att ni är så nöjda. Så roligt för mig att få lära känna er och hjälpa er med försäljningen. Allt gott!
    Elin S gillar detta
  • 2020-10-05

Viktor S skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Elin hjälpte oss att sälja vårt radhus under våren när coronapandemin slog till. Hon behöll lugnet genom hela processen och hennes rutin märktes verkligen.

Skönt att ha en erfaren mäklare i ryggen under sådana förutsättningar. Läs mer
    2020-10-15 Elin S svarar Viktor S
    Tack för fint omdöme Viktor. Glad att jag kunde hjälpa er genom försäljningsprocessen på ett tryggt och bra sätt.
    Elin S gillar detta
  • Leif Tommy H

2020-10-05

Leif Tommy H skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt min villa på 7 rum och kök.

Det var ett trevligt och engagerat bemötande från mäklaren.

Mina förväntningar om priset var kanske något större men under dessa pandemitider och oförutsedda händelser med huset - är jag trots allt nöjd.

En driven och engagerad mäklare som lyckats sälja villan. Läs mer
  • 2020-10-04

Ida K skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt min lägenhet i Kungsbacka för att flytta in till Göteborg. Madelen var så tillmötesgående, effektiv och kämpade något otroligt för att få alla trådar att gå ihop i slutändan! Jag är fantastiskt nöjd! Läs mer
  • 2020-10-04

Maria Mikaela K skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Anna är både professionell och personlig.
    Så nöjda med hjälpen vi fick att sälja vår villa i Åsa.
    Kan starkt rekommendera Anna! Läs mer
  • 2020-10-03

Alice Viola L skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Toppbetyg på alla parametrar!
    Kunde inte bli bättre Läs mer
  • 2020-10-03

Elin B skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias är en engagerad, kunnig och kundanpassad mäklare. Han är serviceminded och hjälper kunden att förstå genom att förklara på ett proffsigt sätt. Vårt tomtköp blev genom Mattias en väldigt enkel, bekväm och lyckad affär. Vi är väldigt nöjda med hur han bemött oss som kunder och jag skulle rekommenderar honom till alla mina vänner som behöver en mäklare. Läs mer
  • 2020-10-02

Magnus W skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Madelen är konkret följer avtal och med en god sida i optimering.
    Punktlig och noggrann. Läs mer
  • 2020-10-02

Marcus G skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt en tomt.

Jag blev bemött jätte bra.

Hade inga förväntningar visste att allt skulle funka.

Mattias gjorde ett jätte bra jobb och vi är super nöjda. Läs mer
  • 2020-09-30

Jonas B skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Tillgänglig och mycket kunnig. Läs mer
    2020-10-15 Mattias C svarar Jonas B
    Tack Jonas. Trevligt att få hjälpa till med er försäljning.
  • 2020-09-28

Thomas F skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Väldigt bra
    Mycket nöjd
    Lösningsorienterad
    Tack Läs mer
    2020-09-28 Cecilia Olsson svarar Thomas F
    Tack Tomas!
    Det var ett nöje att få hjälpa dig.
    Ha det fint!
  • 2020-09-20

Tipjun S skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Fritidshus sålt. Bra och tydlig. Jag är nöjd med priset och hela affären. Läs mer
  • 2020-09-20

Kjell Roger S skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Fritidshus. Trevligt och proffesionellt handhavande av Jesper. Kan rekommendera honom varmt. Läs mer
  • 2020-09-15

Pia K skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Som första gångs köpare till ett gammalt torp och första gången att köpa eget va han mycket tålmodig på att svara och kolla upp och ge svar. Jättebra feedback på vad som hände och jag kände mej väldigt trygg i alllt. Han var trevlig på ett genuint sätt. När kontrakt och det var pappers dags gick det ochså till på ett sätt som jag kände mej trygg i. Kommer att absolut rekommendera honom om någon i min närhet behöver råd. Så jag var mycket nöjd och han gjorde detta köpet till en bra start. Tackar för det🌸🌸🌸🌸 Läs mer
  • 2020-09-11

Andreas A skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt ett hus från 1963 som vi renoverat med blod svett och tårar. Givetvis mycket kärlek. Vårt första hus och en stor händelse i vårat liv. Vi hade hemma flera mäklare. Det kändes helt rätt så fort Mattias klev in med sitt driv och engagemang. Vi kände direkt att han verkligen brinner för detta uppdrag. Mattias kompetens och våra förväntningar var hammaren på spiken med ett enda slag. Tack Mattias vi rekommenderar dig gärna Andreas // Läs mer
  • 2020-09-11

Klara A skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias på Fastighetsbyrån Kungsbacka har sålt vår villa och vi kunde inte fått ett bättre bemötande eller hantering av vår försäljning.
    Han har på ett proffesionellt, ödmjukt och lyhört tillvägagångssätt fått oss att känna fullt förtroende och lugn under hela processen. Läs mer
  • Kajsa B

2020-09-08

Kajsa B skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt mitt första hus utav Jesper. Proffsig, trygg och enkel att ha och göra med. Supernöjd! Läs mer
  • 2020-09-07

Helmi A skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi sålt bostad. Cecellia är trevlig och glad med bra bemötande och hjälpa till och ger mer information och förklara varige moment. Lätt och nå henne per telefon . Läs mer
    2020-09-16 Cecilia Olsson svarar Helmi A
    Tack Nora och Helmi för förtroendet att få hjälpa er. Jag hoppas ni får det varmt och skönt i Spanien.
  • 2020-09-06

Sebastian Erik Ö skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte en 60-tals villa i Fjärås. Jesper var väldigt behjälplig med att gå oss som köpare till mötes. Han besvarade våra frågor och hade en närvarande kontakt mellan oss och säljaren under hela affären. Läs mer
  • 2020-09-06

Simon N skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde vår villa. Rekommenderas! Läs mer
    2020-09-07 Mattias C svarar Simon N
    Tack Simon! Mycket trevligt att få hjälpa till med er försäljning.
  • 2020-08-26

Natasja G skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en villa.
    Professionellt bemötande, lugn och trygg.
    Inte jobbigt säljande utan stabil och trevlig. Läs mer
    2020-09-07 Mattias C svarar Natasja G
    Hej Natasja. Skönt jag inte va jobbigt säljande ;-). Trevligt att få hjälpa till i er försäljning.
  • Malin Catarina K

2020-08-26

Malin Catarina K skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Johanna hjälpte oss att både sälja och köpa ny bostad. Hon är otroligt proffsig och tillmötesgående med snabb återkoppling . Vi fick verkligen en så bra känsla ifrån första mötet, rekommenderar!! Läs mer
  • 2020-08-25

Mikael S skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt vårt hus i Onsala. Vi träffade 4 olika mäklare och valde Cecilia pga att hon hade bra tekniska kunskaper om hus, vad som behövde åtgärdas och tänka på inför besiktning och försäljning. Vi fick också förtroende för hennes bemötande och hantering av potentiella kunder inför visning och insäljningsprocess. Våra förväntningar infriades och vi är mycket nöjda med hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2020-08-26 Cecilia Olsson svarar Mikael S
    Tack Gunilla och Mikael och tack för förtroendet att få förmedla ert otroligt vackra hus. Hoppas ni ska trivas lika bra i nästa bostad.
  • 2020-08-24

Jesper L skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte ett hus/radhus. Fick ett väldigt bra bemötande från början till slut i affären. Tydlig och trevlig. Inget att klaga på utan är supernöjd med hela affären. Läs mer
    2020-08-24 Cecilia Olsson svarar Jesper L
    Tack Jesper!
    Jag hoppas verkligen att ni ska trivas.
  • 2020-08-23

Nawsaid A skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt bostaden i dec.2019.
    han är duktigt och seriös. Förtroende givande, snabb återkoppling . Rekommenderas.. Läs mer
  • 2020-08-23

Christoffer O skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jätte bra bemötande och otroligt trevlig,
    Hon levde verkligen upp till våra förväntningar. Läs mer
    2020-08-24 Cecilia Olsson svarar Christoffer O
    Tack Hanna och Christoffer!
    Lycka till med ert nästa boende och jag hoppas att ni kommer att trivas.
  • 2020-08-18

Nélio L skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Supernöjda med Mattias! Alla delar i processen utfördes exemplariskt. Läs mer
  • 2020-08-17

Carl E skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte villa. Mycket trevlig och hjälpsam. Allt gick smidigt och jag rekommenderar denna mäklare. Läs mer
    2020-08-18 Mattias C svarar Carl E
    Hej! Kul ni blev köpare till detta trevliga hus. Tack för svaret.
  • 2020-08-17

Sandra Ä skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Villa, smidigt, enkelhet , tryggt Läs mer
  • 2020-08-15

Staffan S skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt en bostadsrätt i Kba. Var lite skeptisk till lägenhetens läge, ville ha eftermiddagssol men Johanna fick mig att ändra åsikt vilket jag uppskattar. Johanna är lugn sansad och hörsam. Har köpt och sålt flertal hus tidigare men aldrig haft en mäklare som ingett samma förtroende som Johanna!
    Skall jag sälja lägenheten hoppas jag får återkomma och ha Johanna som mäklare.
    Staffan Läs mer
  • 2020-08-10

Matilda P skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Annas kombination av personligt bemötande och yrkeskunskap gör henne till en fantastisk fastighetsmäklare som jag varmt kan rekommendera. Hon var stöttande mot oss när vi köpte vårt hus i Kungsbacka och vi upplever henne som tydlig och snabb i sin återkoppling. Hon underlättade processen genom att lätt förstå vad vi sökte och besvarade alla frågor vi hade på ett enkelt sätt. Läs mer
  • 2020-08-10

Carl Philip C skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt ett hus på 147 kvm

Jesper är mycket professionellt och duktig på att inge förtroende hos både säljaren och köparen.
    Jag kommer definitivt tippas vänner om Jesper i framtiden! Läs mer
  • 2020-07-26

Lena B skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Johanna var tydlig,ärlig o duktig.
    Väldigt nöjd med sättet hon sålde in lägenheten till mig.
    Jag har köpt en trerumslägenhet centralt i Kungsbacka. Läs mer
  • 2020-07-24

Viktor B skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Fantastiskt grym mäklare! Behöver inte säga mer. Läs mer
  • 2020-07-24

Ola A skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt en bostadsrätt, Madelen Frödfelt upfyllde mina förväntningar till fullo.
    Sammanfattningvis är min bedömning att Madelen har ett mycket trevlig bemötande och är noggrann och professionell i alla aspekter!

Med vänlig hälsning / Ola Läs mer
  • Leif G

2020-07-16

Leif G skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt min enplansfastighet. Mäklare bemötte mig med stor respekt och var mycket kunnig i sitt utövande. Min förväntan var att allt affären skulle kunna genomföras utan några problem och det gjorde det också tack vare mäklaren. All heder till denne.

MVH Läs mer
    2020-07-17 Mattias C svarar Leif G
    Tack för ditt svar Leif. Önska dig en fin sommar.
  • 2020-07-14

Adam I skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hej. Alt var bra.
    Snab svara bra kontakt.
    😃😃😃 Läs mer
    2020-07-16 Mattias C svarar Adam I
    Tack för dina kommentarer Adam! Är övertygad ni kommer trivas jättebra i ert nya hus.
  • 2020-07-12

Kerstin G skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte ett hus av Mattias. Han har genom processen varit mycket professionell och hjälpsam. Vi kan varmt rekommendera honom för husaffärer. Läs mer
    2020-07-13 Mattias C svarar Kerstin G
    Tusen tack för era rekommendationer. Det värmer :-). Ha en fin sommar !
  • 2020-07-11

Erik A skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Tillgänglig och väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-07-10

Sven-arne Roland A skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en tomt .mattias är sympatiskt kunnig och bra på o vara fastighetsmäklare Läs mer
  • 2020-07-10

Hans J skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt en villa utanför Kungsbacka.
    Mycket trevlig och ärlig mäklare.
    Vi hade inte så höga förväntningar från början men litade på Jesper och det blev jättebra! Läs mer
  • 2020-07-08

Cina F skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt ett torp som har i mitt tycke mycket mer att erbjuda än vad som beskrivits i objektbeskrivning och i bilder. Mycket trevligt bemötande av Mattias och bra hantering av allt men jag tror han skulle tjäna på att lägga några fler ord på beskrivningen för att hitta husets hjärta. Bilderna i beskrivningen var gamla och energideklarationen var gammal. Jag har tjänat på detta tror jag. Läs mer

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka