Fastighetsbyrån Kungsbacka

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka — Visa karta

I Kungsbacka bor du centralt, havsnära och lantligt - på samma gång!

En småstad 25 minuter från Göteborg. Gamla trähus runt Kungsbacka Torg skapar en riktig idyll och här blandas villaområden med både nya och äldre hyreshus. Här byggs mycket nytt och Kungsbacka växer.

Vill du inte bo i Kungsbacka centrum kan du välja att bo på landet kring Fjärås, vid havet i Åsa, Onsala, Vallda eller Frillesås eller nära natur och hästgårdar vid Anneberg eller Älvsåker. Vi på Fastighetsbyrån kan vårt område och vi hjälper dig gärna hitta ditt nya drömboende!

Vårt banknära samarbete ger dig en trygghet genom hela processen och vi står med dig genom hela bostadsaffären, oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet i Kungsbackaregionen. Välkommen!

Läs vad 827 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsbacka

• 2020-07-12

Kerstin G skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte ett hus av Mattias. Han har genom processen varit mycket professionell och hjälpsam. Vi kan varmt rekommendera honom för husaffärer. Läs mer
  • 2020-07-11

Erik A skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Tillgänglig och väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-07-10

Sven-arne Roland A skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt en tomt .mattias är sympatiskt kunnig och bra på o vara fastighetsmäklare Läs mer
  • 2020-07-10

Hans J skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt en villa utanför Kungsbacka.
    Mycket trevlig och ärlig mäklare.
    Vi hade inte så höga förväntningar från början men litade på Jesper och det blev jättebra! Läs mer
  • 2020-07-08

Cina F skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt ett torp som har i mitt tycke mycket mer att erbjuda än vad som beskrivits i objektbeskrivning och i bilder. Mycket trevligt bemötande av Mattias och bra hantering av allt men jag tror han skulle tjäna på att lägga några fler ord på beskrivningen för att hitta husets hjärta. Bilderna i beskrivningen var gamla och energideklarationen var gammal. Jag har tjänat på detta tror jag. Läs mer
  • 2020-07-06

Niclas O skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Trevlig och toppen säljare kan varmt rekommendera henne till nästa säljare Läs mer
    2020-07-07 Elin S svarar Niclas O
    Tack Niclas! Det var skoj att jobba tillsammans med er, tack för gott samarbete! :-)
  • 2020-07-05

Simon M skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi tycker att Madelen hjälpte oss från start till mål med försäljningen av vår lägenhet. Hon var tillgänglig, delade med sig av sin erfarenhet och kunskap. Läs mer
  • 2020-07-05

Sandra H skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Professionell mäklare som hjälpt oss sälja vår bostadsrätt med vinst under tuffare tider. Läs mer
  • 2020-07-03

Sahar A skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Fantastisk mäklare vid köp av bostad! Rekommenderar starkt, hängiven och sätter kunden i fokus! Läs mer
    2020-07-06 Elin S svarar Sahar A
    Vad roligt att ni är så nöjda! Tack snälla för din fina rekommendation, det värmer! Allt gott!

Bror Axel B skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde en villa på landet. Eftersom jag inte hade så mycket erfarenhet av detta har det känts bra att anlita erfaren mäklare. Har fått ett mycket bra bemötande och han kunde förklara på ett sätt som var förståligt, lätt att nå och oftast tillgänglig.
    Allt har hittills motsvarat mina förväntningar. Läs mer

Nataliya L skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi upplevde Johanna som väldigt professionell i sitt arbete. Hon var väldigt trevlig och flexibel att samarbeta med. Vi fick all information och kände oss delaktiga och trygga i hela processen. Vi skulle varmt rekommendera Johanna.
    Nataliya Läs mer

Elena L skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt en bostadsrättslägenhet och mäklaren hjälpte verkligen till med att uppnå ens förväntningar! Hon har ett toppenbra bemötande och var lyhörd, snäll och hanterade alla uppkomna situationer galant!🌟 Rekommenderas starkt🌸 Läs mer

Frida S skrev om Johanna Dehlryd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag och min kille köpte en lägenhet. Johanna var mäklaren för objektet. Hon fyllde alla våra förväntningar och var mycket proffsig och trevlig. Hon förklarade tydligt alla steg som togs och kunde besvara alla våra frågor. Vi är mycket nöjda! Läs mer

Monika H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bostadsrätt, sålt.

Proffisionellt och trevligt.

Har haft Madelen som mäklare tidigare och vände mig till henne för att få det som jag vet att hon kan leverera.

Nöjd, igen. Läs mer

Elnaz M skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt hus. Blev bemött med vänlighet o respekt. Duktig på att tillmötesgå både köpare o säljare.
    Tillgänglig på telefon, svarar snabbt och är serviceminded. Lätt att samarbeta med. Läs mer
    2020-06-30 Elin S svarar Elnaz M
    Tack Elnaz! Så roligt att samarbeta med dig och få sälja ditt fina hus! Varmt välkommen åter och tack igen för din rekommendation.

Per Anders H skrev om Anna Anderholm en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Bra service, trevligt bemötande! Läs mer
  • Ulrika E

2020-06-20

Ulrika E skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt en bostadsrätt och Madeleines bemötande har varit väldigt proffsigt allt från visning av lägenhet, budgivning och slutlön. Rekommenderar henne verkligen. Läs mer
  • 2020-06-19

Tina K skrev om Daniel Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi valde Daniel då han jobbar så som vi gärna önskar. Saker ska kunna gå snabbt vilket det gjorde för oss. Vi köpte en villa och behövde få sålt vårt radhus. Kl 12.00 ringde vi Daniel, kl 18 hade han en visning och kl 20.00 skrev vi kontrakt.
    Vi visste att vi valde rätt mäklare om vi blev tvungna att göra en snabb affär. Vi är super nöjda Läs mer
  • 2020-06-18

Merima S skrev om Rita Rosberg en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hej
    Det blev såld för 2,700milj
    Jag förväntade mig 2,950 milj
    Jag blev bämöt av Rita på bästa sätt.
    Rita får bästa av det bästa. Läs mer
    2020-06-18 Rita R svarar Merima S
    Hej Marima
    Tack för ditt fina omdöme.
    Det är så trevligt att ha träffar dig.
    Hoppas verkligen att vi ses igen
    Och att jag får se ditt nya boende,
    Det vet jag att jag får , du har redan
    Bjudit in mig. Många hälsningar från
    Rita. Ha en trevlig. Sommar🌞🤗☀️
  • 2020-06-14

Bo C skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Madelen är en mycket professionell mäklar med en ödmjuk inställning Läs mer
  • 2020-06-11

Yvonne R skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde vårat kedjehus och är jättenöjda med Mattias jobb. Varit förtroendegivande och det har varit enkelt för oss att med hjälp av honom göra allting rätt. Läs mer
  • 2020-06-11

Patrik E skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte en Topfloor lägenhet i Kungsbacka med bästa läge.

Madeleine är mycket kunnig och väldigt rak i sin kommunikation vilket gör allt så mycket lättare. Helt igenom professionell.

Vi vet vem som skall sälja vår lägenhet när det blir aktuellt. Läs mer

Rolf Leo Alf M skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har som god man sålt en villa för min huvudmans räkning. Redan mitt första intryck av Jesper Axén var gott. Han är kunnig, professionell och han inger förtroende. Jag rekommenderar varmt Jesper till er som söker en gedigen fastighetsmäklare. Läs mer

Robin M skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt fritidshus genom Cecilia och Fastighetsbyrån. Fick ett varmt och väldigt proffsigt bemötande - och hjälp igenom hela processen, även under obekväm arbetstid. Allt gick snabbt och smidigt - och trots vissa hinder med anledning av COVID-19 har köpet kunnat genomföras på ett för alla parter tryggt sätt. Skulle inte tveka att anlita Cecilia vid framtida affärer igen. Läs mer
    2020-06-10 Cecilia Olsson svarar Robin M
    Tack Robin!
    Det kändes så rätt med er som köpare och jag hoppas ni får många härliga år i ert nya fritidshus. Jag kommer gärna och hälsar på när ni har kommit i ordning med allt.

Hanna H skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har köpt fritidsbostad. Vi fick gott bemötande redan från första kontakt med Cecilia Olsson. Väldigt tillmötesgående trevlig och varm! Allt gick väldigt fort och vi tror att alla parter är nöjda med affären och mäklarens bemötande! Tack för allt stöd och alla hjälp och till en lyckad affär! Läs mer
    2020-06-10 Cecilia Olsson svarar Hanna H
    Tack för ditt fina svar Hanna! Jag hoppas verkligen att ni kommer trivas på detta smultronställe i många år och att jag får komma och hälsa på så småningom.
  • 2020-06-07

Stefan P skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    En kunnig, engagerad mäklare och inte minst riktigt trevlig person. Har bara gott att säga Läs mer
  • 2020-06-06

Oskar F skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpte huset i Onsala. Hela köpet var väldigt smidigt och Jesper var väldigt hjälpsam. Snabb på svara telefon, sms. Läs mer
  • Ulrika N

2020-06-05

Ulrika N skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Hej!
    Elin har på ett professionellt och smidigt sätt hjälpt oss att sälja en tomt. Elin har klokt och trevligt lotsat oss genom affären, vilken blev en succé. Tack, vi kommer att tipsa andra och återkomma om vi ska göra någon mer fastighetsaffär. Läs mer
    2020-06-24 Elin S svarar Ulrika N
    Tack snälla Ulrika för ert fina omdöme! Så roligt att jobba tillsammans med er, ni är alltid välkomna tillbaka. Önskar er en fin sommar!
  • 2020-06-04

Hans-ulric N skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt 2 rums bostadsrätt i Kolla
    Kontaktade Madelen på rekommendation.
    Bra löpande kontakt och genomgående väl bemött.
    Förväntningarna väl uppfyllda. Aldrig nån tvekan om vad vi bestämde eller skulle göra
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-06-04

Agneta Gunilla H skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har sålt vår villa i Kungsbacka med hjälp av Jesper.
    Mycket god information och uppbackning genom hela affären.
    Allt löpte snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-06-03

Henrika Ellinor T skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias sålde ett enplanshus för mig. Hela processen från start till mål gick utmärkt. Läs mer
    2020-06-26 Mattias C svarar Henrika Ellinor T
    Tusen tack. Ha en trevlig helg!
  • 2020-05-30

Elly S skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålt bostadsrätt.Hon är kunnig ,
    vänlig och Fastighetsbyrån gör ett
    proffdigt intryck Läs mer
  • 2020-05-29

Adam R skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte hus i Kungsbacka och fick riktigt bra hjälp av Mattias. Alltid tillgänglig och vilja till att vara behjälplig vid evetulla frågor.

Kan starkt rekommendera Mattias vid försäljing eller köp av bostad. Läs mer
  • 2020-05-28

Niclas N skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Cecilia sålde vårt hus i Åsa och vi fick ett mycket bra bemötande och professionellt stöd. Vi är väldigt nöjda med hur hela affären gått till.
    /Niclas Läs mer
    2020-05-28 Cecilia Olsson svarar Niclas N
    Tack Niclas!
    Jag uppskattar verkligen ditt svar och tackar för att jag fick förtroendet att förmedla ert släktarv.
    // Cecilia
  • 2020-05-26

Almir B skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Trevligt bemötande och professionellt utförande. Hjälpsamma genom hela inköpet. Läs mer
  • 2020-05-25

Elisabet M skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har känt oss mycket trygga och nöjda med Cecilia Olsson vid försäljningen av vårt fritidshus. Hon har på ett proffsigt och kompetent sätt ledsagat oss genom alla våra frågor, både dom stora och små. Vi har hela tiden fått snabb feedback och ett gott bemötande. Cecilia har varit engagerad och tillgänglig. Hon har skött affären på ett mycket professionellt sätt med snabb försäljning. Vi kan utan tvekan rekommendera Cecilia Olsson och Fastighetsbyrån i Kungsbacka. Läs mer
    2020-05-27 Cecilia Olsson svarar Elisabet M
    Tack Elisabet och Arto för era fina ord! Det har varit ett nöje att få hjälpa er trots att det är svårt att lämna ett sånt "smultronställe".
    Ta hand om er!
  • 2020-05-24

Anna S skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Fantastiskt bemötande och väldigt engagerad och mån om oss😊🙏🏻 Läs mer
    2020-05-27 Cecilia Olsson svarar Anna S
    Tack Anna!
    Jag är så tacksam för att jag fick hjälpa er i denna process och att allt gick bra.
    Ha en fin sommar!
  • 2020-05-22

Simon J skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde lägenhet. Inga konstigheter. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-05-21

Tommy W skrev om Cecilia Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jag har sålt ett hus från slutet av 1800-talet och är tredje generationen som äger fastigheten. Första mötet och övriga möten med Cecilia var en engagerad, glad och positiv mäklare. Det är första gången som jag har sålt ett hus och alla förväntningar blev uppfyllda. Enormt bra kontakt via telefon och mejl. Cecilia har jobbat för både säljare och eventuell köpare.
    Nu är allt klart, säljare och köpare är så glada. Det kan inte bli bättre !
    Heja Cecilia!!!!!!! Läs mer
    2020-05-22 Cecilia Olsson svarar Tommy W
    Tack snälla Gerd och Tommy!
    Det var så roligt att få hjälpa er och jag hoppas vi håller kontakten.
    Ta hand om er!
  • 2020-05-18

Louise R skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har sålt vem bostadsrätt i Kungsbacka. Madelen har gett 110% service hela tiden. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2020-05-17

Robin F skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Har köpt ett mindre hus.
    Engagerad och och höll en bra kontakt och info.
    Mkt nöjd👍 Läs mer
  • 2020-05-15

Jesper L skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Sålde min lägenhet och fick ett fantastiskt bemötande från start till slut av affären. Kändes professionellt och hon hade stor förkunskap kring vårat område. Läs mer
  • 2020-05-14

Klaus H skrev om Mattias Hallengärd en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Proffesionellt och snabbt bemötande igenom hela köpprocessen. Högsta betyg! Läs mer
  • 2020-05-13

Camilla Alexandra P skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Jesper hjälpe oss att sälja vårat radhus i kolla parkstad. Vi tog kontakt med Jesper redan i somras då vi funderade på att lägga ut vårt hus på ”på gång”. Vi tog foto & har sedan dess haft kontakt med Jesper med jämna mellanrum. Nu när vi äntligen hittade ett nytt hus så gick allting väldigt smidigt 👍🏼 Vi sålde huset på en förhandsvisning 🤩 Jesper har hållt oss bra uppdaterade hela tiden, är mycket trevlig & han är proffsig på sitt jobb & vet vad han gör ! Vi skulle absolut rekommendera Jesper till andra 🏡✅👏🏼 Läs mer
  • 2020-05-13

Erik H skrev om Madelen Frödfält en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi sålde vår lägenhet i Kungsbacka med Madelen som mäklare. Madelen tog hand om försäljningen på ett mycket professionellt och engagerat sätt. Hon var påläst, kunnig och gav snabba svar.

Vi kan starkt rekommendera Madelen till alla som skall sälja sin lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-10

Björn Skoglöv F skrev om Jesper Axén en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte ett fritidshus av Jesper och är väldigt nöjda! Han var kunnig, saklig och trevlig. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2020-05-14 Jesper Axén svarar Björn Skoglöv F
    Tack Björn,
    Det va roligt att få hjälpa till. Hoppas ni ska trivas där nere. Vi hörs av!
  • 2020-05-10

Essen A skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi köpte ett hus på förhandsvisning av Mattias Carslsson, han hjälpte oss med hela köp processen. Han ordnade allt så bra, så det blev väldigt smidigt affär för oss. Han var verkligen engagerad och svarade på alla frågor som vi hade under hela köp processen. Han påpekade allt som vi borde veta om huset samt nämnde vilka rättigheter vi har. Han är väldigt punktlig, pålitlig och engagerad på sitt jobb. Han får bästa betyg för sitt arbete i helhet.  Läs mer
    2020-05-13 Mattias C svarar Essen A
    Hej! tack för era fina ord. Alltid trevligt när personkemin klaffar som jag tycker det gjorde med er. Ni har köpt ett riktigt fint hus!
  • 2020-05-07

Nanette H skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Mattias är en fantastisk mäklare som finns med en hela vägen i en försäljning eller köp. Vi har använt honom flera gånger. Rekommenderar honom till samtliga som funderar på att sälja. En man som har svar på alla frågor och som dessutom alltid svarar med ett leende. Läs mer
    2020-05-13 Mattias C svarar Nanette H
    Tusen tack Nanette. Kul ni blev Onsalabor.
  • 2020-05-06

Åsa K skrev om Mattias Carlsson en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Köpt en villa. Mattias håller sig lugn när saker går snett och "allt löser sig" inställningen uppskattar jag. Det känns tryggt. Läs mer
    2020-05-06 Mattias C svarar Åsa K
    Tack Åsa! Ja, allt brukar lösa sig :-). Du har verkligen köpt ett fantastiskt mysigt hus och jag är övertygad du kommer trivas.
  • 2020-05-05

Sofia V skrev om Elin Svenhed en del av Fastighetsbyrån Kungsbacka
    Vi har precis köpt vårat första hus av Elin i Onsala! Allt kändes väldigt tryggt och Elin kändes pålitlig och gav verkligen det där lilla extra. Bara bra och säga och vi kommer verkligen rekommendera henne vidare! Läs mer
    2020-05-11 Elin S svarar Sofia V
    Tusen tack Sofia! Så roligt att höra att ni är nöjda och jätteroligt att få hjälpa er hitta ert drömhus. Lycka till med livet som husägare!

Vallgatan 4, 434 30 Kungsbacka