Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 520 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2019-03-24

Carina D skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders ingav förtroende, och det var avgörande för att vi valde honom. Kontakten har varit bra och han har levt upp till förväntningarna, höll oss uppdaterade. Han är inte den här riktiga "säljartypen" och det passade oss! Sedan kanske ändå utgångspriset var för lågt, vi pratade om det, men slutresultatet blev ju kanon!

Carina Didriksson Läs mer
  • Paywand Z

2019-03-23

Paywand Z skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Grymt duktig och trevlig mäklare. Väldigt hjälpsam och driven. Läs mer
  • Felicia V

2019-03-21

Felicia V skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpare

Då vi fick syn på huset på hemsidan så kontaktade vi Erika på en gång för att få komma och se på det. Vi bodde då i Stockholm och skulle flytta till Göteborg och då vi hittade huset så var vi på besök i Göteborg och Erika kunde med kort varsel se till så att vi kunde få se huset.
    Hon gav ett bra intryck vid visningen och höll bra kontakt via både telefon och mail därefter.
    Under själva köpprocessen skrev vi på papperna i Stockholm och Erika var mycket hjälpsam med det. Läs mer
  • 2019-03-20

Sofie L skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt min första bostadsrätt. Fick ett mkt bra intryck: ärlig, agerade som bollplank, neutral och väldigt trevlig. Eftersom detta var första gången för mig så la sig Zanna på min nivå och förklarade allt i detalj. Kändes väldigt tryggt!
    Alltid tillgänglig på tfn eller sms, stöttande i processen. Jag är så nöjd! Läs mer
    2019-03-20 Zanna F svarar Sofie L
    Så roligt att höra att du känner så, det är ju detta som jag vill uppnå och lyckas med!:) Hoppas du kommer trivas bra i pärlan:)
  • 2019-03-20

Rebecca L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika är en mycket trevlig och proffesionell mäklare som hjälpte oss att köpa vårt hus. Tillgänglig och flexibel med att ordna visningar för oss med kort varsel. Skulle definitivt köpa och sälja med henne igen. Läs mer
  • Marcus A

2019-03-18

Marcus A skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Linus Stafner hjälpte oss på ett föredömligt sätt genom hela säljprocessen.
    Hans rutin och kunskap märks tydligt och skapar en trygghet för såväl köpare som säljare.
    Vi är mer än nöjda och kan varmt rekommendera honom och Fastighetsbyrån Väster. Läs mer
    2019-03-19 Linus S svarar Marcus A
    Stort tack Marcus! Med vänlig hälsning Linus,
  • 2019-03-14

Besiana A skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika was really supportive and always available. We had a really good experience. Läs mer
  • 2019-03-11

Linda S skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostad för andra gången av Christer Svärdegård. Christer är trevlig, erfaren och kompetent mäklare.
    Christer är serviceminded vid frågor på/efter visning och genom både budgivningsprocessen och avtalsskrivning. Läs mer
  • 2019-03-11

Nina D skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag köpte en lägenhet där Niklas var mäklare. Mänsklig och lyhörd. Gav korrekt information och drev på processen på ett bra sätt. Det är andra gången jag köpt en lägenhet av Niklas så han står för bra bostäder och ett gott bemötande. Läs mer
  • 2019-03-09

Albert C skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hon är en bra och hjälpsamt mäklare, vi köpte ett radhus och det blev lite extra jobb med att göra om köpe kontraktet och några samtal med banken så hon skötte sig bra och har haft tålamod med allt. Hon få en 10 från 10 av mig. Läs mer

Linda B skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna sålde vår bostadsrätt med fantastiskt engegameng och vilja att möta våra uppsatta mål med försäljningen. Med stort driv så lyckades hon nå våra önskemål och alla var väldigt nöjda! Vill varmast rekommendera! Läs mer
    2019-03-08 Zanna F svarar Linda B
    Så fina ord Linda! Tack snälla det värmer i hjärtat. Har varit ett sant nöje att få hjälpa er!

Robin J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig, proffsig och på tårna!
    Mycket nöjd med Zannas insats med att sälja vårt radhus i Särö. Läs mer
    2019-03-08 Zanna F svarar Robin J
    Tack! Har varit ett himla trevligt samarbete! Kul att ha fått hjälpa er!

Bodil L skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har fått hjälp med att sälja min bostadsrätt där jag bott i många år jag blev bemött med engagemang och yrkeskunnighet samt förståelse över att det var en stor affär för mig.
    Jag är mycket nöjd med min försäljning och med all hjälp jag fått. Läs mer
  • 2019-03-06

Gudrun Ingeborg Margareth E skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt mitt radhus på Näset. Jag fick en mycket vänligt bemötande och vi fann varann från första stund. Hon gjorde mig trygg och lugn och var mycket förtroendeingivande. Bostaden såldes blixtsnabbt och priset blev över förväntan. Även mina köpare tycktes vara förtjusta i Eva-Lenas bemötande. Kan inte ge henne mer än det bästa betyget. Så fin skall en mäklare vara. Läs mer
    2019-03-06 Eva-Lena L svarar Gudrun Ingeborg Margareth E
    Tusen tack Gudrun. Vilka fina ord...jag blir alldeles rörd!

Jonas v skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har köpt ett hus genom Anders, bra professionell bemötande och rådgivning. Lung o trygg. Läs mer
    2019-03-06 Anders C svarar Jonas v
    Tack för omdömet Jonas :-). Lycka till med huset, jag är övertygad om att ni kommer att trivas jättebra!

Margareta N skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Det är ingen enkel sak att sälja sitt föräldrahem. Det kan vara en mycket mödosam seglats, såväl känslomässigtsom praktiskt. Med stort hjärta, gedigen erfarenhet och kunskap har Anders lotsat oss förbi alla tänkbara undervattensgrund.Tack vare Anders lugna och sympatiska sätt har jag hela tiden upplevt mig vara i de allra bästa händer. Det har känts så tryggt och bra. Och vi kom i hamn. Med flaggan i topp! Bättre mäklare kan inte finnas.Tack Anders för denna goda seglats! Margareta N Läs mer
    2019-03-06 Anders M svarar Margareta N
    Tusen tack för din fina rekommendation Margareta
  • 2019-03-05

Eva Dalengård skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Malin sålde min mammas lägenhet på Högsbogatan allt fungerade perfekt.
    - Förberedelse innan visning -hjälp med bra stayling konsultation, fina foton samt fina prospekt på bostaden.
    - Väl förberedd kontraktsskrivning och en utförlig genomgång av kontraktet ( som dessutom genomfördes på engelska.)
    - Jag har känt mig trygg med Malin som mäklare under hela försäljningsprocessen.
    Malin gjorde ett kanonbra jobb! Läs mer
  • 2019-03-04

Sohaila A skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt ett friköpt radhus i Påvelund.
    Anders är skicklig i sitt yrke samt att lyhörd och mycket kunskap om arbetsmarknaden.. Läs mer
    2019-03-04 Anders C svarar Sohaila A
    Tack för omdömet Sohaila och lycka till med köp av ny bostad.
  • 2019-03-01

Karin P skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpare. Mäklaren var bra på allt sätt. Uppfyllde alla förväntningar (noggrannhet, korrekthet och kommunikation) man har på en mäklare. Får 5/5. Läs mer
    2019-03-05 Zanna F svarar Karin P
    Tack Karin! Har varit himla roligt att få hjälpa dig med köpet av en mycket trevlig bostad!
  • 2019-03-01

Behrang K skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Malin är superbra! Tydlig, pålitlig och tillgänglig. Hon hjälpte mig att snabbt och effektivt få sålt min bostad till ett pris jag var nöjd med. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Robert T

2019-02-27

Robert T skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra, engagerat och personligt men samtidigt professionellt bemötande i samband med att jag köpte hus i Påvelund. Läs mer
    2019-03-04 Anders C svarar Robert T
    Tack för recensionen Robert, vi hörs :-)!
  • 2019-02-25

Johanna A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Första lägenhetsförsäljningen och Zanna va supertrevlig och till stor hjälp hur och vad vi skulle göra.
    Kom med bra råd och kunde vara bollplank, men la ändå stor vikt vid att det var vårat beslut och att det skulle kännas rätt för oss i slutändan vilket kändes bra. Läs mer
    2019-02-27 Zanna F svarar Johanna A
    Det har varit mitt nöje att få vara med er på denna resan och så roligt att ni är nöjda! Lycka till med det nya!
  • 2019-02-21

Tomas H skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde en 3:a. Vi blev bemötta väldigt proffsigt och Malin skötte vår affär på ett bra sätt trots omständiga budgivare. Trots att vi bodde på annan ort kunde vi få kontakt med Malin på ett smidigt sätt och hon kunde vara något av vår förlängda arm då vi inte kunde vara på plats.

Vi är mycket nöjda. Läs mer

Emanuel B skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fick hjälp med att sälja Radhus.
    Bra support och hjälp hela vägen.

Kan absolut rekommendera Anders Läs mer

Björn W skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Förtroendeingivande, kunnig och trevlig. Läs mer
  • 2019-02-21

Anders L skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra tillgänglighet och enkel kontakt i samband med försäljning av lägenhet. Läs mer
  • 2019-02-20

Lena Elisabet J skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Respektfullt bemötande hela tiden. Huset var till början rörigt och ostädat. Kände mig aldrig dömd för det. Proffsig och bestämd då det behövdes även till köparen. Stöttade då jag krisade under del av processen. Läs mer
  • 2019-02-19

Dan E skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias som mäklare har varit helt super, snabb att få tag på via mobil, hjälpsam på alla vis.
    Vi rekommenderar Tobias till alla våra vänner och släktingar.
    M.v.h. Dan Ekelind Läs mer
  • 2019-02-18

Gunilla E skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bara så bra
    Trevlig o glad
    Finns alltid tillgänglig 😊 Läs mer
  • 2019-02-18

Frida F skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Snabb, enkelt, kunnig och mycket trevlig! Läs mer
  • 2019-02-17

Åsa W skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag sålde mitt radhus via Anders. Köpte det samma via Anders också för fem år sedan. Han agerar väldigt professionellt och jag är och var mycket nöjd båda gångerna Läs mer
    2019-02-18 Anders C svarar Åsa W
    Tusen tack för bra samarbete och den fina recensionen Åsa!
  • 2019-02-16

Behroos M skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lovisa är mycket hjälpsam och noggrant i sitt arbete Läs mer
    2019-02-18 Lovisa M svarar Behroos M
    Tack Behroos för fina ord!
    Med vänlig hälsning, Lovisa Möller
  • Lars Jonas B

2019-02-16

Lars Jonas B skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Eva-Lena hjälpte oss med en mycket smidig affär när vi sålde vårt hus.

Hon arbetar professionellt och har alltid ett trevligt och glatt bemötande.

Vi kan varmt rekommendera Eva-Lena till framtida bostadssäljare. Läs mer
  • Annelie L

2019-02-15

Annelie L skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi hade Malin som mäklare och vi är jättenöjda!
    Malin var väldigt noggrann, trevlig, man fick bra förtroende för henne samt duktig!
    Rekommenderar er att välja Malin om ni ska sälja! 5av5 tummar! Läs mer
  • 2019-02-14

Greta G skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har hjälpt oss att förmedla och sälja ett radhus i Åkered. Erika har på ett positivt och föredömligt sätt och trevligt bemötande hjälpt oss från början till avslutad affär. Hon har hela tiden hållt oss underrättade i vad som händer och sker. Erika har uppfyllt alla våra förväntningar och med betyg väl godkänt. Läs mer
  • 2019-02-13

Sofia A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna ger ett professionellt och engagerat bemötande . Hon känner till området väl där jag skulle sälja och ger hela tiden det lilla extra för att få till en så bra försäljning som möjligt. Läs mer
    2019-02-14 Zanna F svarar Sofia A
    Tack, så roligt att höra och betyder mycket för mig!
  • 2019-02-12

Helen Rudhede skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har varit proffsig från början till slut. Alltid nåbar och håller vad hon lovar. Vi kan varmt rekommendera henne. Inget har varit något problem för henne. Läs mer
  • 2019-02-12

Amanda H skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte min första lägenhet
    proffsigt bemötande och kändes tryggt hela vägen
    Snabba svar vid både mailkontakt och via telefon Läs mer
    2019-02-12 Zanna F svarar Amanda H
    Så roligt att få hjälpa någon med att köpa sin första bostad, är alltid något visst med det! Lycka till så kanske vi ses i framtiden:)
  • 2019-02-10

Viktor U skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt lägenhet, kontakter av tidigare kund, mkt bra bemötande. Fick mer än förväntat. Läs mer
    2019-02-14 Zanna F svarar Viktor U
    Så roligt att få hjälpa till! Hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten! Du vet vart jag finns om det är något mer jag kan hjälpa till med:)
  • 2019-02-10

Marianne A skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt vårt radhus, vi har fått ett förtroendefullt bemötande och
    hjälp och stöd i alla delar av försäljningen.
    Förväntningarna har överträffats eftersom allt praktiskt har tagits om hand av E-L, hon har haft en tydlig och överskådlig plan som hon kommunicerat till oss.

Sammantaget har vi som kund i Swedbank, haft nytta av att försäljning och köp skett via Fastighetsbyrån, som t.ex. ekonomiska och praktiska frågor.

Vi rekommenderar Eva-Lena varmt, för hennes kunskap och engagemang. Läs mer
    2019-02-10 Eva-Lena L svarar Marianne A
    Tusen tack Marianne och Ingemar för de fina orden!
    Så roligt att ni fått uppleva fördelarna med att köpa, sälja och ha sin bank i samma företag.
  • 2019-02-05

Cecilia P skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus. Mycket professionellt mäklararbete.

.................................................................................... Läs mer
  • 2019-02-04

Rebin Ismail skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Eftersom det var min första gång jag sålde en lägenhet/bostad så var jag osäker och hade en del frågor. Dessa frågor besvarade Malin och hennes team med största lyhördhet och uppmärksamhet. Detta var från första mötet till de sista och hela försäljningsprocessen kändes tryggt. Bättre och tryggare mäklarteam än detta är svårt att hitta. Läs mer
  • 2019-02-04

Johan M skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt trevlig Mäklare.Har gjort bra jobb, hans erfarenhet gav oss en trygghet Läs mer
    2019-02-04 Anders M svarar Johan M
    Tusen tack för ditt svar! Det är viktigt för mig!
  • Jonas K

2019-01-31

Jonas K skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde min mormors lägenhet på Högsbogatan. Allt gick väldigt enkelt och smidigt med ett proffsigt bemötande av Malin. Läs mer
  • 2019-01-31

Mikael K skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hjälpsam, proffsig och aktiv under hela processen. Vi har både köpt och säljt med Anders och är supernöjda! Läs mer
  • 2019-01-30

Nazanin E skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt och sålt mitt hus genom Anders. Engagerad, trevlig och mycket professionell! Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Johanna B

2019-01-30

Johanna B skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika är otroligt tillmötesgående, proffsig och trevlig. Vi är så nöjda med valet av mäklare! Läs mer

Malin A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag upplever Zanna som mycket kunnig, påläst och proffsig i sitt möte med mig. Snabba och pålitliga svar. Mjuk men ändå säker i sin framtoning, trygg i sin roll som mäklare.
    Gav bra råd. Och framför allt hon agerade aldrig som en
    "gåpåig" och som en försäljare utan öron utan var lyhörd för mina önskningar. Men sa samtidigt lugnt och tydligt hennes åsikt mht till sin erfarenhet som mäklare. Mycket bra, den bästa och mest seriösa mäklare jag varit i kontakt med. Kan rekommendera henne och skulle själv välja henne igen om jag hade möjlighet. Läs mer
    2019-01-29 Zanna F svarar Malin A
    Tack snälla Malin för de fina orden! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen! Hoppas nu att du kommer att trivas i din nya lägenhet lika mycket som du trivts i Skintebo:)
  • 2019-01-28

Lars Urban K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas Johansson äe en utmärkt mäklare. Vi sålde vår lgh genom han och allt va bättre än bäst, kan verkligen rekomendera han! Läs mer
  • 2019-01-28

Anna Margareta Å skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lyssnade på våra önskningar och behov
    Har varit närvarande inför, under och efter vi köpt vår bostad.
    Har haft telefonkontakt med oss även efter för stt höra hur det är och om det är något hon kan hjälpa till med angående huset när vi stött på problem Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda