Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 590 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2019-06-16

Kerstin F skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tillgänglig snabb info återkopplar alltid bra Läs mer
  • 2019-06-14

Ludvigsbergs Säteri Fastigheter skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Christer var väldigt bra på att återkoppla och hade bra framtoning Läs mer

Mattias N skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mäklarna var väldigt proffesionella och jag blev alltid bemött väl. Svarade utförligt på alla frågor jag hade och allt kändes tryggt. De som var minus är att dom ibland var svåra att få tag på annars inget att klaga på! Läs mer

Patrik S skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    ETT MYCKET TREVLIGT BEMÖTANDE FRÅN FÖRSTA TRÄFFEN MED HENNE
    OCH ATT ALLT HAR GÅTT SMIDIGT TILLVÄGA Läs mer

Rohith K skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    He is very accomodative and very helpfull Läs mer
  • 2019-06-11

Klas T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    köpt hus.
    Mycket bra, alltid tillgänglig. Läs mer
  • 2019-06-10

Sanna T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Positivt och trevligt bemötande av märklaren. Snabb på svar och hjälpsam från budgivning till skrivning någon månad senare. Läs mer
  • 2019-06-10

Peter Norman M skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde ett radhus i Åkered och anlitade Anders då han tidigare varit inblandad i en värdering av vårt hus och vi hade då fått ett väldigt gott intryck av honom. Jag upplevde Anders som väldigt professionell i vår initiala dialog med honom och han tog sig an uppgiften på ett mycket förtroendegivande sätt. Under försäljningsprocessen, som är stressande i sig uppskattade vi Anders lugn och tydlighet väldigt mycket. Vi kände verkligen att vi var i goda händer. Huset såldes också till ett bra pris. Anders levde upp till våra högst ställda förväntningar och jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-06-10 Anders C svarar Peter Norman M
    Stort tack för bra samarbete och rekommendationen Peter :-)!

Peter G skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt etta i Ruddalen. Kunnig och seriös Läs mer

Camilla B skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders är en mycket seriös och trevlig mäklare med stor erfarenhet och stort engagemang. Han är den som behåller lugnet när man själv är stressad över försäljning. Kan verkligen rekommenderas vid försäljning! Läs mer
    2019-06-10 Anders C svarar Camilla B
    Tack Camilla! Ni är ett föredöme för alla säljare :-)!

Mathias E skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Superbra helhetsintryck. Pålitlig och hjälpsam i alla lägen! Läs mer

Felix D skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Proffsigt intryck. Inlyssnande och lyhörd utifrån de behov och tankar jag har som säljare. Känns som det hela tiden fanns en dialog oss emellan i de beslut som togs. Läs mer
  • Arne F

2019-06-06

Arne F skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt villa med underbar bergstomt.
    Erika var väldigt förstående och hjälpsam.
    Tyvärr blev det en alldeles för snabb affär på grund av att jag hittade en fastighet som var mer anpassad för mina svaga knän.
    Min plan var att renovera under ett års tid och sälja dyrt.
    Nu blev det inte riktigt färdigrenoverat och såldes billigt.

Utan att Fastighetsbyrån i Alingsås, Carina Berg, Fastighetsbyrån i Göteborg, Erika Holmén och sparbanken i Alingsås samverkade hade det inte fungerat.

Försäljningen var en traumatisk händelse på grund av att dom presumtiva kunderna fokuserade på ytskikten i stället för på den grundläggande totalrenoveringen. Fastigheten kunde ha sålts för en halv miljon mer om spekulanterna förstått värdet av renoveringen. Läs mer
  • 2019-06-05

Anette W skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en villa. Trevligt och vänligt bemötande. Upplevde dock att vissa saker drog ner betyget.
    Ex. Vi och köparna hade en avtalad tid då vi skulle träffas på kontoret men när vi kom på utsatt tid hade redan köparna suttit hos Anders vad vi förstod en längre tid. Detta upplevdes inte OK. Läs mer
  • Alexandra B

2019-06-03

Alexandra B skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde en bostadsrätt med tre r.o.k i Flatås. Bemötandet och hanteringen av försäljningen var väldigt bra! Malin är lätt att prata med, lyssnar på önskemål och svarar på frågor vilket gjorde att vi kände oss trygga.
    Hon presenterade vår lägenhet på ett bra sätt som även gjorde att slutpriset hamnade på en tillfredsställande nivå. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Christine F

2019-06-03

Christine F skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en 2a i Göteborg.
    Lovisa har varit fantastiskt vänlig, lyhörd och kunnig och levde mer än väl upp till mina förväntningar då jag ville sälja snabbt. Skulle rekommendera Lovisa för vem som helst! Helt enkelt en underbar mäklare! Läs mer
    2019-06-04 Lovisa M svarar Christine F
    Tack så mycket Christine för fina ord!
  • 2019-05-31

Susanne A skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika är en kunnig, tillgänglig, o tydlig mäklare av absolut högsta klass! Som klient känner man sig trygg genom hela säljprocessen - hon är ett föredöme för hela yrkeskåren. Läs mer
  • 2019-05-29

Martin D skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte bostad i norra dragspelsgatan. Väldigt bra och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-05-27

Fredrik I skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika var enkel att ha och göra med och var en bra mäklare. Läs mer
  • 2019-05-24

Kaija A skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt min bostadsrätt och blivit bemött föredömligt till det bästa hela vägen fram till köpet.
    Malin Solvang Forsberg
    hon är en fantastisk
    Mäklare . Läs mer
  • 2019-05-22

Liselotte R skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag sålde en sommarstuga och har fått den hjälp jag velat ha. Eva-Lena är trevlig att ha o göra med. Hon gav tips o råd samt lyssnade på mina synpunkter. Kan helt klart rekommendera henne! Läs mer
    2019-06-03 Eva-Lena L svarar Liselotte R
    Tack för din fina rekommendation Liselotte!
  • Liselotte J

2019-05-20

Liselotte J skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Positivt bemötande, lätt att komma i kontakt med
    Sålt bostadsrätt Läs mer
  • 2019-05-20

Rebecca S skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Otroligt hjälpsam och duktig! Vi kände oss väldigt trygga under hela processen.
    Rekommenderar Lovisa starkt! Läs mer
    2019-05-20 Lovisa M svarar Rebecca S
    Kul att höra Rebecca. Hoppas verkligen att ni kommer att trivas i ert fina nya hem!
  • 2019-05-19

Lars Gunnar J skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt villa. Tycker Mattson är lättsam, ger ett seriöst intryck, erfaren. Försäljningen gick bra, vilket var min förväntning. Läs mer
  • Ami A

2019-05-19

Ami A skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Proffsigt bemötande i alla kontakter och mycket kunnig. Kan inte ha haft en bättre mäklare! Rekommenderas på det varmaste! Läs mer
  • Edvard B

2019-05-16

Edvard B skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Perfekt mäklar för mig och min fastighet priset vi fik var exakt som Anders Matsson förutsagt att priser skulle bli. Läs mer
    2019-05-16 Anders M svarar Edvard B
    Tack Edvard det var ett stort nöje att hjälpa dig med försäljningen
  • 2019-05-15

Linda L skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en bostadsrätt. med Zanna som mäklare
    Profesionellt och trevligt bemötande under hela processen. Förtoendeingivande och gjorde ett riktigt bra jobb med försäljningen. Läs mer
    2019-05-15 Zanna F svarar Linda L
    Tack snälla Linda för den fina rekommendationen! Alltid kul att höra att man lever upp till de förväntningarna jag har på mig själv som mäklare!
  • 2019-05-10

Joel Le H skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    hej!
    initialt ogillade jag Anders. Han visade oss ett hus som jag föll för och när jag gav honom vårt bud rörde han inte en min. Inte en min... detta var en måndag och jag sa att budet gällde till nästa dag. Han sa att han skulle kolla med säljaren och återkomma eventuellt samma kväll, högst troligen tisdag men att det även kunde bli onsdag. I mitt stilla sinne tänkte jag ”jaha, eventuellt återkomma onsdag var ju ett väldigt diplomatiskt sätt att pissa på vårt bud då den slutar gälla på tisdagen.” måndagen gick, tisdagen likaså, onsdag kom och jag knöt näven och svor ”mäklarjävel!” Sen ringde han på torsdagen och sa att för 50 000 till var huset vårt. ”Taget” skrek min fru av förtjusning och någon dag senare skrev vi kontrakt och ta mej fan, den där Anders var ju hur trevlig , professionell och kunnig som helst. min slutliga omdöme om Anders blir därför - Han är fan bäst! Läs mer
    2019-05-11 Anders C svarar Joel Le H
    Ha ha... Tack för fint (till slut) omdöme Joel :-)! Jag tror och hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i huset och området!
  • 2019-05-10

Alexandra L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders är en professionell och utmärkt mäklare som dessutom är väldigt trevlig. Läs mer
    2019-05-11 Anders C svarar Alexandra L
    Tack för omdömet och trevligt samarbete Alexandra!
  • 2019-05-09

Edward B skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket nöjd med både Zanna o Fastighetsbyrån . Vi kan varmt rekommendera både Zanna o Fastighetsbyrån . Lätta att få tag på o behjälpliga . Vi kommer att rekomndera Fastighetsbyrån till alla vi hör som ska sälja sina Lägenhet . " Läs mer
    2019-05-15 Zanna F svarar Edward B
    Tack för den fina rekommendationen! Önskar er en skön sommar!
  • 2019-05-08

Felix F skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Härlig och trevlig under försäljningen. Även när det blev fel så skötte hon det bra! Läs mer
    2019-05-08 Lovisa M svarar Felix F
    Så kul att höra Felix. Hoppas att du skall trivas i din nya bostad!
  • 2019-05-06

Brola I skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde en lägenhet, det gick snabbt och smidigt.
    Har förväntat mig bättre vinst men är relativt nöjd Läs mer
  • 2019-05-06

Henrik E skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kändes säkert och enkelt mör vi köpte bör bostad med hjälp av Niklas. Väldigt hjälpsam om man hade dumma frågor. Läs mer
  • 2019-05-05

Linn H skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Super nöjd med Zanna. Ambitiös,Trygg och stabil mäklare. Läste av markande och anpassade försäljningen efter det. Trevlig och possetiv! Bara gott att säga om Zanna! Läs mer
    2019-05-06 Zanna F svarar Linn H
    Det är jag som ska tacka för ett trevligt samarbete! Det har varit mycket roligt och trevligt att få hjälpa er!
  • 2019-05-04

Petter J skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har agerat tryggt och säkert genom hela processen att sälja mitt hus. Visat bra omdöme och demonstrerar på ett bra sätt att hon är duktig på hantera människor. Läs mer
  • 2019-05-03

Annette K skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sält: tomt i Hovås. Kände redan till Christer från tidigare då jag letat hus i väster under många år. Alltid trevlig bemötande från Christer, därför var det inte svårt att välja just honom till försäljningen av vår tomt i Hovås. Vi hittade aldrig ett annat hus, men vi har väl höga och framförallt, annorlunda förväntningar vad gäller ett annat hem för oss: typ seniorboende. Kort och gott:
    Christer är en professionell och lugn mäklare. Läs mer
  • 2019-05-02

Britt A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bemötandet var mycket bra som vanligt, vi har anlitat Niklas tidigare när vi köpt en lägenhet, nu hjälpte han oss att sälja och det har smidigt och effektivt.
    Sammanfattningsvis mycket bra mäklare. Läs mer
  • Peter E

2019-04-28

Peter E skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en villa. Hade träffat Linus vid en visning av ett annat hus. Han ger alltid ett lugnt och professionellt intryck och verkar uppriktigt engagerad.

Jag kommer rekommendera Linus för andra. Läs mer
    Linus S gillar detta
  • 2019-04-26

Anders B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Budgivning muntligt avslutad men fortsätter dagen efter.
    Glömt överlåtelsedagen.
    Mvh Anders Läs mer
  • 2019-04-26

Therés S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en villa i Västra Göteborg med uterum och kakelugn. Har blivit bemött på ett mycket trevligt sätt och mäklaren har återkommit när han har lovat och med korrekt information. Hela affären gick smidigt och han tog hand om alla dokument från bank, lagfart mm. Kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2019-04-26 Anders C svarar Therés S
    Tack för omdömet Therés! Lycka till med renovering och flytt :-)!
  • 2019-04-25

David H skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra fick bra med information och var ärlig Läs mer
  • 2019-04-24

Saliha M skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas Johansson var ansvarig mäklare vid inköpet av min första bostadsrätt - hans bemötande var både mycket trevligt och hjälpsamt under hela processen. Läs mer
  • 2019-04-23

Pia L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har varit en fantastisk mäklare. Hon har hela tiden från start till genomförande varit mig behjälplig med allt som man kan förvänta sig. Hon har sålt mitt hus på ett mycket seriöst sätt. Jag har blivit mycket bra bemött och hon har även varit effektiv i sitt handlingssätt. Erika har en erftersträvansvärd kombination av både affärsmässighet och behagligt personligt bemötande. Tack Erika. Läs mer
  • 2019-04-22

Anna S skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en permanentbostad i Kullavik
    Erika Holmen är:
    Professionell
    Uppmärksam
    Pedagogisk
    Positiv
    Återkopplande
    Hon har haft vårt fulla förtroende från vårt första möte
    ⭐️ Läs mer
  • 2019-04-18

Sefedin R skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt bostadsrätt.
    Jablev väldigt bra bemöt av Tobias, han var väldigt enkel, rolig och ärlig hoppas jag hahaha....
    Jag kan starkt rekomendera Tobias som mäklare. Läs mer
  • 2019-04-17

Jarl K skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en bostadsrätt
    Kanonbra bemötande och hade tålamod så vi nästan fick det vi ville
    Trevligt bemötand nästan alla dygnets timmar Läs mer
  • 2019-04-15

Edward B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kunnig -Trevlig - professionell - Noggrann - Pålitlig -lugn Kommer varmt att rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-04-12

Gudrun K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra och smidig försäljning och proffsigt genomförd. Läs mer
  • 2019-04-10

Inger L skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    köpt bostad Niklas uppträdde proffsigt och engagerad med bra service. Läs mer
  • 2019-04-08

Carin E skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt En lägenhet.
    Ärlig, smidig och pålitlig.
    Alltid snabb på att återkoppla.
    Väldigt kunnig och proffesionellt. Läs mer
    2019-04-09 Zanna F svarar Carin E
    Tack för de orden Carin, känns skönt att veta att det man vill uppnå även upplevs av er kunder!

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda