Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 623 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2019-08-19

Håkan P skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fritidshus. Erika har utfört sitt uppdrag på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-08-19

Sandra M skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders var väldigt professionell och enkel att ha att göra med när vi köpte vårt radhus. Läs mer
    2019-08-19 Anders C svarar Sandra M
    Tack för det fina betyget Sandra och lycka till med nya huset!
  • Ewa D

2019-08-15

Ewa D skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt hus 19 på knarrholmen

Erika kopplade ihop oss m. Christer som visade oss huset.

Båda 2 mycket proffsiga.

Hade ju egentligen bara personlig kontakt m. Christer som gjorde vår upplevelse i hela processen på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-08-10

Claes G skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Eva är genuint trevlig, noggrann, och kunnig. Vad mer kan man begära! Läs mer
    Eva-Lena L gillar detta
  • 2019-08-05

Jesper H skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Christer hjälpte oss att sälja vår villa i Billdal. Hans lugna och naturliga sätt inger förtroende. Han tog tag i och löste alla frågor direkt när de dök upp. Vidare kommunicerade han löpande under hela processen, så att man hela tiden visste vad som hände. Kan varmt rekommendera hans mäklartjänster. Läs mer
  • Zainap A

2019-08-01

Zainap A skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt en lägenhet vid Järnbrotts området. Mäklarna överträffade mina förväntningar då det är mycket professionella och hjälpsamma. Jag är även mycket nöjd med Ejmen Japar. Han sålde lägenheten på ett proffsigt och engagerat sätt. Kände mig mycket trygg och fick ett gott bemötande. Läs mer
  • 2019-07-30

Fehmi A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    köpt bostadsrätt
    bra bemötande av mäklaren
    mäklaren uppfyllde mina förväntningar
    tycker det har fungerat bra Läs mer
  • 2019-07-27

Stefan E skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt: villa i Göteborg.

Bemötande: varken bra eller dåligt.

Förväntningar: Att vid en så personlig affär som sitt eget hem ha en mäklare som inger trygghet och klarar av att kommunicera klart och tydligt.

Upplevelse: Snabbt och hastigt med förlorad information som resultat och en anvisad köpare som inte känner förtroende.

Ej närvarande vid tillträdet och ingen information om detta inför mötet.

Lovade att lösning på trasig vitvara (avvikelse från objektbeskrivningen) skulle finnas innan tillträdet. Detta löstes ej och Anders ersättare var inte informerad när frågan lyftes på tillträdesdagen. Onödigt. Läs mer
    2019-08-06 Anders C svarar Stefan E
    Hej Stefan. Tråkigt och överraskande betyg måste jag säga. Jag har försökt vara tillgänglig för frågor varje gång ni ringt och mejlat och det har ju varit vid en hel del tillfällen. Jag är väl medveten om att det är en stor affär för er som köpare och det är självklart viktigt för mig att ni känner er trygga i affären, vilket min uppfattning var att ni gjorde. Att jag på eget initiativ löste så ni fick nyttja säljarens garage innan tillträdet var tydligen inget ni uppskattade. Att jag missade informera er om att jag inte skulle närvara vid tillträdet då det var mitt i min semester tar jag såklart på mig, det borde jag gjort.
  • 2019-07-26

Jennie J skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte ett hus.
    Blev inte bemött på något speciellt sätt, varken bra eller dåligt.
    Anders var inte med vid tillträdet vilket var tråkigt. Han var på semester så det är ju såklart helt OK men han hade inte meddelat oss att hans kollega skulle ta hand om oss istället så det kändes märkligt. Vi hade dessutom ett problem som Anders lovat en lösning på till tillträdet men detta hade kollegan ingen aning om och fick gå och ringa Anders på semestern. Det löste sig ändå och vi fann en god lösning direkt med säljarna istället Läs mer
  • 2019-07-16

Eva Maria L skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag sålde min villa och tycker Christer var väldigt alert och drivande gällande försäljningen. Läs mer
  • 2019-07-12

Annika V skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Allt var till belåtenhet.
    Vi har sålt en villa med ganska stor tomt. Vi var nöjda med offerten och utgångspriset som Erika föreslog i den. Vi kom överens med henne att om vi fick begärt bud, så skulle vi sälja innan allmän visning, under förhandsvisningen. Erika satte ett pris på 150 000 över det i offerten och när vi till slut fick det, så accepterade vi det och slapp allmän visning.
    Erika gjorde ett professionellt jobb, vilket tyder på erfarenhet och kunskap. Hon var lättillgänglig, tillmötesgående och gav bra råd. Läs mer
  • 2019-07-08

Emma Kajsa A skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har både köpt och sålt hus "genom" Eva-Lena och varit med i budgivning vi förlorat. Under det dryga året vi haft kontakt har Eva-Lena rakt igenom varit professionell och grym på att upprätthålla relationer.
    När allt svajar och man som säljare går igenom alla möjliga kval har Eva-Lena hjälpt oss med varm och stadig hand. Man känner att hon har koll på läget.
    Som köpare har vi känt oss bemötta med stor och personlig service men man känner tydligt att Eva-Lena vet vem som är hennes uppdragsgivare. Detta gjorde att vi själva valde Eva-Lena när vi skulle sälja vårt eget hus och vi är så nöjda med hennes insats. Tack! Läs mer
    2019-07-08 Eva-Lena L svarar Emma Kajsa A
    Tusen tack för de fina omdömet Emma!
    Det har varit ett rent nöje att få lotsa er i såväl försäljnings- som köpprocessen. En resa som ibland tar tid och är nervpirrande. Nu är ni i mål och har ett härligt hus som ni får flytta in i inom kort. Ni har också en lycklig köpare som längtar efter att få flytta in i det radhus som ni lämnar.
  • 2019-07-07

Ulf L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte hus I I Vaster med Anders som mäklare. Han arbetade även utifrån våra önskemål och frågor som köpare. Korrekt och avslappnad attityd, som vi gillade. Läs mer
    2019-07-10 Anders C svarar Ulf L
    Hej Ulf. Tack för det fina omdömet! Lycka till i nya huset. Mvh Anders.
  • 2019-07-06

Elin A skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt och har tack vare Lovisa fått en snabb och smidig affär. Lovisa hade ett mycket trevligt bemötande och det kändes som att alla parter kom väl överens. Läs mer
    2019-07-06 Lovisa M svarar Elin A
    Tack Elin. Extra kul är det att få hjälpa köpare hitta sin första bostad. Hoppas du skall trivas!

Victor H skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt.
    Zanna är en mäklare som får saker att hända på riktigt och är riktigt driven.
    Med en "ta tjuren vid hornen" attityd och otroligt proffsigt bemötande kan jag inget annat än att rekommendera henne. Hands Down bästa mäklaren jag stött på. Topp betyg! Läs mer
    2019-07-03 Zanna F svarar Victor H
    Vilka ord, jag blir nästan generad! Tack snälla! I min mening gör jag bara mitt jobb:) Hoppas ni kommer trivas!

Tamar M skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag köpte en lägenhet, och Zanna var så bra, hon hjälpte mig mycket med mina frågor speciellt att det var första gången för mig, så hon var alltid där för att hjälpa och svara mina frågor. Läs mer
    2019-07-03 Zanna F svarar Tamar M
    Tack snälla! Alltid roligt att få vara med när någon köper sin första lägenhet!

Noushik M skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en lägenheten,
    Zanna var jättebra och hjälpte oss mycket för att göra allt på rätt sätt. Läs mer
    2019-07-03 Zanna F svarar Noushik M
    Tack snälla! Jag hoppas att ni kommer trivas i lägenheten! Alltid extra roligt att hjälpa till när det är första egna lägenheten.
  • 2019-07-02

Hojjat M skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig ,noggrann och snabb svar vid frågor. Läs mer

Rita G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Allt till belåtenhet när jag sålde ettradhus genom fullmakt. Läs mer
    2019-07-02 Anders C svarar Rita G
    Tack för omdömet Rita. Hoppas mamma mår bra och att ni får en fin sommar.
  • 2019-07-01

Anders Olof A skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Entusiastisk och glad. Och arbetar i bra tempo.

Att jag inte satte högsta betyg på översta frågan beror enbart på att man ALDRIG någonsin ska sätta detta betyg.. Så det har alltså inget med Eva Lenas arbete att göra. Läs mer

Lina J skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt Hus Billdal

Erika är otroligt trevlig och proffsig.
    Var tillgänglig och behjälplig under hela processen.
    Kan varmt rekommendera Erika! Läs mer
  • 2019-06-28

Björn T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi skulle byta stad från Stockholm till Göteborg, och Erika hanterade fastigheten som vi köpte. Erika var otroligt snabb med respons på våra frågor, och skötte allt mycket proffsigt. Jag skulle inte tveka att anlita Erika för framtida försäljningar. Läs mer
  • 2019-06-27

Lena I skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt BR
    Vänligt bemött och han höll sig undan ibland istället för att vara för på.
    Däremot lev han inte ett av mina bud till säljaren, vilket jag vet att han har skyldighet till. Där tappade han i förtroende. Läs mer

Mikael L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias var en toppen mäklare, lätt att ha att göra med och gjorde det han lovade. Läs mer
  • 2019-06-26

Maria Isabell W skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag upplevde inte att Tobias framfört till säljarna vilka regler som gäller ang. Väggfasta saker. Men när jag bad om hjälp upplevde jag honom som hjälpsam. Läs mer

Helen K skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra och trevligt bemötande, lätt att komma i kontakt med.
    Sålde radhus i västra Göteborg.
    Toppen Läs mer
  • 2019-06-25

Sara L skrev om Sebastian Stafnergård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt 35kvm. Nybygge och väldigt bra mäklare då han verkligen försökte att allt skulle gå fort och smidigt. Dock försenades inflyttningen med två veckor på grund av felbedömning om när banken kunde vara klara, vilket var en besvikelse. Det står fel postnummer på kontraktet vilket inte går att ändra på nu, vilket inte känns jättesäkert. Ganska svårt att nå mäklaren. Stort hjärta för sitt jobb, men lovar lite mycket. Man får en trygghetskänsla men som samtidigt gör att man känner sig lurad när det som sagts inte blir. Läs mer

Peter Ö skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt min 1:a Högsbo Göteborg och anlitade Zanna till säljuppdraget.
    Zanna gav ett väldigt lugnt och förtroende ingivande intryck och tror att det gagnade min bostadsförsäljning till det bättre.

Med vänlig hälsning, Peter Läs mer
    2019-07-03 Zanna F svarar Peter Ö
    Det var så roligt att få hjälpa dig först med köp av denna lägenhet och sedan även försäljning många år senare! Hoppas att våra vägar möts även i framtiden!

Johan Ö skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kanonbra ! Mycket trevligt och proffesionellt upplever jag! Läs mer
  • 2019-06-24

Malin Josefine Ö skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt villa i Billdal. Proffsigt och förtroendeingivande bemötande av mäklare ! Högsta betyg! Läs mer

Yali L skrev om Sebastian Stafnergård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag uppskattar han gjorde mitt ärende snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2019-06-19

Christoffer W skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    På köpsidan i en villatransaktion.
    Linus är väl insatt och agerar professionellt. Läs mer
    2019-06-19 Linus S svarar Christoffer W
    Tack så mycket för det fina omdömet Christoffer!
  • 2019-06-17

Henric D skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus. Anders är utmärkt tillgänglig. Han läser av marknaden och är uppriktig och berättar vad man kan vänta sig, även om det inte alltid är vad man vill höra. På det sättet är han professionell och det han säger kan i någon mån sägas vara objektivt. Många andra mäklare säger vad man vill höra, men inte Anders - och det har vi uppskattat. Jag tycker också att Anders är duktiga att läsa situationen -i vart fall att bedöma utifrån vår affärer- vad som är acceptabelt både ur säljarens och köparens perspektiv. Det underlättar om man ska nå ett avslut. Läs mer
    2019-06-19 Anders C svarar Henric D
    Tack för det fina omdömet och trevligt samarbete Henric :-)! Hoppas ni kommer att trivas bra i ert nya hus.
  • 2019-06-16

Kerstin F skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tillgänglig snabb info återkopplar alltid bra Läs mer
  • 2019-06-14

Ludvigsbergs Säteri Fastigheter skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Christer var väldigt bra på att återkoppla och hade bra framtoning Läs mer

Mattias N skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mäklarna var väldigt proffesionella och jag blev alltid bemött väl. Svarade utförligt på alla frågor jag hade och allt kändes tryggt. De som var minus är att dom ibland var svåra att få tag på annars inget att klaga på! Läs mer

Patrik S skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    ETT MYCKET TREVLIGT BEMÖTANDE FRÅN FÖRSTA TRÄFFEN MED HENNE
    OCH ATT ALLT HAR GÅTT SMIDIGT TILLVÄGA Läs mer

Rohith K skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    He is very accomodative and very helpfull Läs mer
  • 2019-06-11

Klas T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    köpt hus.
    Mycket bra, alltid tillgänglig. Läs mer
  • 2019-06-10

Sanna T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Positivt och trevligt bemötande av märklaren. Snabb på svar och hjälpsam från budgivning till skrivning någon månad senare. Läs mer
  • 2019-06-10

Peter Norman M skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde ett radhus i Åkered och anlitade Anders då han tidigare varit inblandad i en värdering av vårt hus och vi hade då fått ett väldigt gott intryck av honom. Jag upplevde Anders som väldigt professionell i vår initiala dialog med honom och han tog sig an uppgiften på ett mycket förtroendegivande sätt. Under försäljningsprocessen, som är stressande i sig uppskattade vi Anders lugn och tydlighet väldigt mycket. Vi kände verkligen att vi var i goda händer. Huset såldes också till ett bra pris. Anders levde upp till våra högst ställda förväntningar och jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-06-10 Anders C svarar Peter Norman M
    Stort tack för bra samarbete och rekommendationen Peter :-)!

Peter G skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt etta i Ruddalen. Kunnig och seriös Läs mer

Camilla B skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders är en mycket seriös och trevlig mäklare med stor erfarenhet och stort engagemang. Han är den som behåller lugnet när man själv är stressad över försäljning. Kan verkligen rekommenderas vid försäljning! Läs mer
    2019-06-10 Anders C svarar Camilla B
    Tack Camilla! Ni är ett föredöme för alla säljare :-)!

Mathias E skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Superbra helhetsintryck. Pålitlig och hjälpsam i alla lägen! Läs mer

Felix D skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Proffsigt intryck. Inlyssnande och lyhörd utifrån de behov och tankar jag har som säljare. Känns som det hela tiden fanns en dialog oss emellan i de beslut som togs. Läs mer
  • Arne F

2019-06-06

Arne F skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt villa med underbar bergstomt.
    Erika var väldigt förstående och hjälpsam.
    Tyvärr blev det en alldeles för snabb affär på grund av att jag hittade en fastighet som var mer anpassad för mina svaga knän.
    Min plan var att renovera under ett års tid och sälja dyrt.
    Nu blev det inte riktigt färdigrenoverat och såldes billigt.

Utan att Fastighetsbyrån i Alingsås, Carina Berg, Fastighetsbyrån i Göteborg, Erika Holmén och sparbanken i Alingsås samverkade hade det inte fungerat.

Försäljningen var en traumatisk händelse på grund av att dom presumtiva kunderna fokuserade på ytskikten i stället för på den grundläggande totalrenoveringen. Fastigheten kunde ha sålts för en halv miljon mer om spekulanterna förstått värdet av renoveringen. Läs mer
  • 2019-06-05

Anette W skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en villa. Trevligt och vänligt bemötande. Upplevde dock att vissa saker drog ner betyget.
    Ex. Vi och köparna hade en avtalad tid då vi skulle träffas på kontoret men när vi kom på utsatt tid hade redan köparna suttit hos Anders vad vi förstod en längre tid. Detta upplevdes inte OK. Läs mer
  • Alexandra B

2019-06-03

Alexandra B skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde en bostadsrätt med tre r.o.k i Flatås. Bemötandet och hanteringen av försäljningen var väldigt bra! Malin är lätt att prata med, lyssnar på önskemål och svarar på frågor vilket gjorde att vi kände oss trygga.
    Hon presenterade vår lägenhet på ett bra sätt som även gjorde att slutpriset hamnade på en tillfredsställande nivå. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Christine F

2019-06-03

Christine F skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en 2a i Göteborg.
    Lovisa har varit fantastiskt vänlig, lyhörd och kunnig och levde mer än väl upp till mina förväntningar då jag ville sälja snabbt. Skulle rekommendera Lovisa för vem som helst! Helt enkelt en underbar mäklare! Läs mer
    2019-06-04 Lovisa M svarar Christine F
    Tack så mycket Christine för fina ord!
  • 2019-05-31

Susanne A skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika är en kunnig, tillgänglig, o tydlig mäklare av absolut högsta klass! Som klient känner man sig trygg genom hela säljprocessen - hon är ett föredöme för hela yrkeskåren. Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda