Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 746 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2020-02-16

Inga-lill S skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus.
    Vänligt och professionellt, vi kände oss trygga.
    Våra förväntningar uppfylldes inte helt eftersom vi hade förväntat oss ett högre slutpris. Utgångspriset sattes lågt med förhoppning att många budgivare skulle trissa upp summan. I vårt fall fungerade inte det eftersom det endast var en familj som la ett bud på utgångspriset. Genom förhandling lyckades vi få ytterligare 100.000:- men i efterhand känns det inte helt optimalt. Läs mer
  • 2020-02-14

Anne-marie S skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en större villa där Eva-Lena Lindatröm var ansvarig mäklare.
    Valde henne eftersom hon sålt många hus i närheten och förstår köparnas behov samt att hon är välkänd i området.
    Hela processen planlades och med oförändrad intensivitet och seriositet följdes planen.
    Att orka vara kontinuerligt engagerad och alltid ge de möjliga köparna proffesionellt bemötande är nog hennes största fördelar.
    Sammanfattning Eva-Lena var den rätta att sälja vårt hus. Läs mer
    2020-02-16 Eva-Lena L svarar Anne-marie S
    Tack för dina fina ord och det härliga och överraskande talet på kontoret!
    Det har varit ett nöje att få förmedla detta underbara hus.
    Stort lycka till med det ert nya boende!
  • 2020-02-13

Johan S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders kan starkt rekommenderas i ett mäklarval. Anders är en trovärdig och förtroendegivande mäklare. Många mäklare är väldigt duktiga på att sälja men vet de egentligen vad de säljer? Anders har en lite djupare kunskap kring hus och kommer ner på djupare grunder runt hus. Som säljare är det mycket enkelt att jobba med Anders då han är lyhörd, snabb vid informationsutbyte och realistisk. Det har aldrig varit någon fråga vilken mäklarbyrå som skall sälja vårat hus utan om vilken person som är lämpad för detta. Vi har stött på Anders både som ev köpare och säljare ett par gånger sedan 2016 och redan då kände vi att han skall sälja hos oss den dagen det är dags. Hade man som Expressen vid ett fåtal tillfällen delat ut 6 getingar och benämnt det med ”Glenn Hysén klass” hade Anders varit där och nosat.

Slutligen sålde han vårt hus mycket snabbt och effektivt. Läs mer
    2020-02-13 Anders C svarar Johan S
    Stort tack för det fina omdömet och trevligt samarbete Johan :-)! Lycka till med det nya boendet!
  • 2020-02-12

Måns L skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Över förväntan! Zanna genomförde försäljningen av min 4a på ett exemplariskt sätt. Jag uppskattar hennes naturliga sätt, kompetens och erfarenhet, vilka gjorde mig fullständig trygg i processen. Vi planerade försäljningen tillsammans och hon höll mig kontinuerligt uppdatared om vad som skedde i de olika stegen. Jag kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-02-11

Zhongxiang C skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    I have bought a house in Fiskebäck in last Nov.
    very knowledgeable of the area and process
    very warmhearted, response very quickly Läs mer
  • 2020-02-11

Rezek M skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag köpte en lägenhet i Rubingatan 39. Mäklaren var jättesnällt mot oss och hjälpte oss väldigt mycket Läs mer
  • 2020-02-10

Ludvig A skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra och profssigt bemötande. Enkel att ha att göra med. Tydlig i sin kommunikation. Läs mer
  • 2020-02-06

Peter B skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde Tunnlandsgatan 10. Hon är mycket proffsig och effektiv. Skötte försäljningen mycket bra. Läs mer
  • 2020-02-04

Nils W skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en bostadsrätt och Niklas Johansson var mycket trevligt och allt fungerade väldigt bra Läs mer
  • 2020-01-29

Stefan S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Uppgiften var inte helt enkel, vi har en mer traditionell smak än merparten av husköparna. Utfallet blev trots allt skapligt bra. En hundbekant i området spelar trumpet i storband och hans fru är pianolärare. Kvinnan i familjen som har köpt huset är elev till min bekants fru. Det blir nära till musiklektionerna.
    Jag tycker att Anders har en bra förmåga att fånga upp olika uppfattningar/viljor. Det gäller att hitta den mista gemensamma nämnaren, och det har han lyckats med. Läs mer
  • 2020-01-27

Markus J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Snabbt och enkelt. Rak komunikation.
    Sälde bostadsrätt i Västra Frölunda. Läs mer
  • 2020-01-22

Kim N skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna hade en proffsig inställning och arbetade effektivt, trevlig ! Läs mer
    2020-01-27 Zanna F svarar Kim N
    Tack Kim! Va himla roligt att få hjälpa dig med köp efter att vi träffats flertalet gånger på visningar!
  • 2020-01-20

Birgitta U skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har köpt lägenhet efter att bott i hus i 40 år,
    Blev bemött med kunskap, empati och förståelse av Lovisa
    Möller, hon motsvara alla vår förväntningar.
    Har bara gott att säga om Lovisa !

Med vänlig hälsning, Birgitta o Lennart Läs mer
  • 2020-01-20

Iradj G skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en bostadsrätt. Fick rätt information om bostaden på

Bästa möjliga sätt.
    Han var toppen på alla sätt, väldigt trevligt och glad person, nöjd med affären. Läs mer
  • 2020-01-16

Olga H skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en nyproducerat radhus. Zanna är en av de bästa mäklarna jag har haft. Ordning och reda, ringer och svarar i telefonen, koll på läget, trevlig, pålitlig och engagerad. Skulle absolut rekommendera henne till min omgivning. Läs mer
    2020-01-16 Zanna F svarar Olga H
    Tack snälla Olga, så roligt att du är nöjd! Så tacksamt att få höra då det är precis detta jag vill uppnå när jag jobbar!
  • 2020-01-16

Damir B skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra och professionellt Läs mer

Nicklas A skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en fastighet i fiskebäck via Anders Mattsson.
    Blev trevligt bemöt och han var kunnig inom byggnadsteknik samt bra idéer vad man kan tänka på.
    Min erfarenhet är att ” mäklarna ” ( som jag träffat innan )
    är ej kunniga vilket Anders var. Läs mer
    2020-01-14 Anders M svarar Nicklas A
    Tusen tack för den fina rekommendationen Nicklas

Patrick B skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra mäklare som alltid är snabb på att svara och försöker hitta lösningar.
    Uppträder på ett väldigt bra och professionellt sätt och vi har bara gott att säga om Anders. Läs mer
    2020-01-13 Anders M svarar Patrick B
    Tusen tack för den fina rekommendationen Patrick

Fredrik D skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt. Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2020-01-12

Thomas A skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en liten etta som vi ska ha som övernattningslägenhet. Allt funkade smidigt tycker jag. Kändes tryggt och vi blev väl bemötta. Läs mer
    2020-02-06 Lovisa M svarar Thomas A
    Kul att höra. Hoppas att ni skall trivas när ni kommer till Göteborg och hälsar på!
  • 2020-01-11

Lisa L skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig, ärlig och sympatisk. Inte påträngande stökig som många andra är. Vi köpte en bostadsrätt med renoveringsbehov. Vi blev vänligt bemötta. Kanske något dröjsmål när vi kontaktade honom. I övrigt bra. Läs mer
  • 2020-01-06

Sven Roger E skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Villaförsäljning där bemötande, information och övriga kontakter i samband med affären skötts på ett mycket förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2020-01-06

Eva Kristina E skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en fastighet och Christer har skött det på bästa sätt. Läs mer
  • 2020-01-01

Daniel E skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket proffsig och driven. Tillmötesgående och trygg att jobba med. Läs mer
    Linus S gillar detta
  • 2019-12-29

Shamsi N skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Det gick jätte bra väldig snabbt och smidig affär
    Rekommenderar var Zanna till andra Läs mer
    2020-01-03 Zanna F svarar Shamsi N
    Tack för ett trevligt samarbete! Hoppas ni kommer trivas i ert nya hem!
  • 2019-12-27

Karolina G skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lovisa hjälpte oss med försäljningen av vår bostad. Vi är jätte nöjda med henne som mäklare. Hjälpsam & trevlig. Har känts tryggt att få hjälp av henne. Läs mer
    2019-12-27 Lovisa M svarar Karolina G
    Tusen tack för fina ord Karolina!
  • 2019-12-26

Abbas F skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Han är utmärkt! Vår förväntningar var att sälja bostaden med utgångspriset och mäklaren har mycket försökt att nå det priset som vi förväntade och under tiden hade han bra kontakt med oss! Läs mer
  • 2019-12-23

Peter L skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Service och proffsigt, motsvarade förväntningarna Läs mer
  • 2019-12-21

Hossein M skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket förtroendeingivande person och lätt att samarbeta och planera med. Han har hjälpt oss med försäljning av vår lägenhet genom sitt genuint engagemang. Vi rekommenderar Niklas varmt som mäklare. Läs mer
  • 2019-12-20

Rikard J skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Linus var ansvarig mäklare både när jag sålde mitt tidigare hus i SÄRÖ och även vid försäljningen av det hus jag idag äger i Billdal. Linus är lika bra mot köparen som säljaren, vacklar aldrig i sitt kunnande och är mycket trygg. Just hans tillgänglighet och vilja att hjälpa till i alla lägen va Något jag gillade mycket.
    Jag rekommenderar Linus till alla jag känner och i de fall jag vet så har det ekonomiska utfallet alltid varit över förväntningarna. Läs mer
    Linus S gillar detta
  • 2019-12-18

Niklas G skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig mäklare som är lätt att kommunicera med. Läs mer
  • 2019-12-16

Fredrik T skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en sjönära industri fastighet.

Hela affären perfekt hanteras av Magnus Svärdegård! Läs mer
  • 2019-12-14

Shahrokh A skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag förväntar mig att mäklaren skulle ha en mer kontinuerlig kontakt med sin kund när man märker att kunden är på riktig.
    Om jag hade haft det skulle jag fått köpa en tomt för ett par år sedan. Då var det både billigare och jag skulle inte behöva vända mig till flera mäklare. Läs mer
  • 2019-12-13

Anna Maria Elisabeth R skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Snabb, effektiv, professionell, lyhörd, kommunikativ, rådgivande i försäljningen av vår bostad. Läs mer
  • 2019-12-12

Samuel A skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Allt gick bara klockrent!
    Från dag1 till såld bostad. Läs mer
    2019-12-13 Lovisa M svarar Samuel A
    Tack för förtroendet att förmedla er fina bostad. God fortsättning till hela familjen!
  • 2019-12-10

Patrick T skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt en tvåa i Ruddalen för en tid sen. Jag blev väldigt trevligt och varmt inbjudande bemött av Niklas. Eftersom att det var mitt första lägenhetsköp kände jag mig alltid väldigt trygg med Niklas. Han gav mig en positiv upplevelse. Läs mer

Åsa H skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Villa 8.8 m kr. Professionell, noggrann, alltid steget före. Nöjd. Läs mer
    2019-12-09 Eva-Lena L svarar Åsa H
    Tack Åsa och lycka till med ert fina hus på Näset!

Anders P skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra bemötande. Hjälpsam. Flexibel. Informerade bra. Läs mer

Jonas H skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ingav förtroende. Viste om våra fötutsättningar och löste dom. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Jonas H
    Tack för det fina betyget Jonas. Alltid roligt när man kan tipsa om nytt boende och det verkligen blir affär! Bra samarbete mellan oss mäklare på Fastighetsbyrån :-). Hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten.
  • 2019-12-05

Sigrid Kristina Falk T skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En trygg och saklig kille, som på ett neutralt sätt förklarar gången i försäljningen och för och nackdelar med bud och visningar.
    Av oss får han med beröm väl godkänt - A++.
    Vi kommer att starkt rekommendera honom för andra!
    Tack Niklas!
    Familjen Falk Théren /Eriksson Läs mer
  • 2019-12-03

Gurli Annette A skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte en lägenhet i Nya Hovås.
    Tobias har varit korrekt och mycket enkel att ha att göra med.
    Han har varit tillgänglig vid behov och vi har känt ett gott stöd av honom under hela köpet. Läs mer
  • 2019-12-02

Britt-marie K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ett lugnt och proffsigt bemötande under hela perioden från värdering till försäljning av min lägenhet . Läs mer
  • 2019-12-02

Magnus J skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Allt till belåtenhet, Tobias ställde alltid upp när vi vill se lägenheterna ännu en gång, inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-11-30

Ellen F skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell, snabb och vänlig! Läs mer
    2019-12-12 Lovisa M svarar Ellen F
    Tack Ellen. En så fin lägenhet du köpt, hoppas att du skall trivas!
  • 2019-11-27

Martin William A skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Linus har stor erfarenhet och fick vår bostadsförsäljning att bli en smidig upplevelse! Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-09 Linus S svarar Martin William A
    Tack för förtroendet Martin. Skönt att affären fortlöpte som vi hade hoppats!
  • 2019-11-23

Madeleine B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias var mäklare för en lägenhet jag tittade på och han visade den väl.
    Sen under skrivning av papper och köpet var han jätte trevlig.
    Helt nöjd! Läs mer
  • 2019-11-22

Hui J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Everything went smoothly, I as a buyer didn't need to do much, great Läs mer
    2019-11-25 Zanna F svarar Hui J
    Hi! Great that you felt that way, it is always my intention that it goes smoothley!
  • 2019-11-22

Anna G skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Dålig återkoppling och engagemang. Dålig personkemi. Köparens mäklare! Läs mer
  • 2019-11-17

Magnus A skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt ett hus i Önnered.
    Proffsigt och bra bemötande Läs mer
  • 2019-11-14

Anders B skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ganska lite kontakt men den vi hade var väldigt bra.

Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda