Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 826 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• Ulrika B

2020-09-21

Ulrika B skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Världens bästa Zanna! Otroligt omsorgsfull, kunnig, driven och ”på” för att hitta bästa lösningen! Du som vill ha en aktiv mäklare som gör det lilla extra ska välja Zanna - tveklöst! Läs mer
  • 2020-09-10

Ove A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    sålde en bostad och det gick snappt o smidigt blev mycket väl bemött av zanna forsius så henne kan jag rekomendera jag är mycket nöjd med försäljningen Läs mer
    2020-09-16 Zanna F svarar Ove A
    Tack snälla för att jag fick förtroendet att hjälpa er! Önskar er all lycka med nästa boende.
  • 2020-09-07

Antero P skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    trevligt bemötande och snabb och smidig affär Läs mer
    2020-09-08 Zanna F svarar Antero P
    Tack! Är övertygad om att ni kommer trivas med lägenheten och området!

Björn B skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa. Anders var både trevlig och agerade på ett proffsigt sätt genom hela mäklar processen.

Anders motsvarade mycket väl våra förväntningar Läs mer
    2020-09-05 Anders M svarar Björn B
    Tusen tack för den fina rekommendation. Och tack själva då ni underlättade jobbet för mig med ert engagemang!

Britt Ann S skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt villa i Grimmered. Superproffsig o trevligt bemötande genom hela processen. Kan varmt rekommendera Anders Läs mer
    2020-09-05 Anders M svarar Britt Ann S

Julia V skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Charlotta Melins bemötande var varmt och energiskt! Hon utstrålade yrkesmässig kunskap och ingav förtroende. Det kändes bra från första stund att hon skulle åta sig uppdraget av lägenhetsförsäljningen. Under processens gång föll vi en tät kontakt och kontinuerlig återkoppling, vilket kändes tryggt. Charlotta var både lyhörd och kom med konkreta råd samt rekommendationer. Vi tillsammans lyckades ro i hamn en snabb och bra affär! Läs mer
  • 2020-09-04

Sima F skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Korrekt, ommjuk, kunnig , och ta väl hand om säljaren och köparen.
    Jag kan bara säga att han var det bäste som vi har träffat. Läs mer
  • 2020-09-01

Anna Cecilia S skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej!
    Sålt villa i en separation under omständigheter som krävde jurist och mitt val av mäklare var en helt annan.

Linus var helt klart professionell och löst uppgiften på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-08-31

Filuni skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en tomt i Tynnered via Anders. Har hela tiden fått professionell hjälp och lotsning av honom. En mäklare som jag varmt kan rekommendera! Läs mer
  • 2020-08-28

Mojtaba S skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mäklaren var otydlig med att de skulle ta extra pengar från oss för att lägenheten såldes för mer än utgångspriset, de informerade oss aldrig om det utan det stod endast i det finstilta. Läs mer
  • 2020-08-27

Ann-britt A skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en 3:a på andra våningen på Antenngatan.
    Jag är nöjd har ingen erfarenhet av mäklare. Läs mer
    2020-09-07 Lovisa M svarar Ann-britt A
    Tack Ann-Britt för förtroendet att få förmedla din lägenhet!
  • 2020-08-26

Ketty O skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt 3 rum o köK
    Blev bemött på ett utmärkt sätt hela vägen
    Mäklaren levde verkligen upp till våra förväntningar
    Även om vi inte hittade tillräckligt många intresserade så lyckades vi finna en bra lösning och vi och vår köpare var båda mycket nöjda. Läs mer
    2020-09-07 Lovisa M svarar Ketty O
    Tack Ketty för dina ord. Och tack för ditt alltid trevliga bemötande!
  • 2020-08-26

Martin C skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sorry I don't speak Swedish! Anders was excellent, we helpful, really sold the house and went out of his way to understand our needs and then propose and discuss ideas of the future potential of the property.

He was very personable and professional throughout. Läs mer
  • 2020-08-25

Anna A skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevligt bemötande och kunnig, bidrog till en smidig affär. Läs mer
    2020-09-07 Lovisa M svarar Anna A
    Tack för din rekommendation Anna. Hoppas att ni skall trivas i ert nya och väldigt fina hem!
  • 2020-08-25

Hans-eric O skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hon är ambitiös och initiativrik.
    Lyssnar och funderar kommer sedan med förslag. Ger inte upp.
    Jag är till åren kommen och saknar en del av den muntliga kontakten. De frågor jag ville ha svar på fanns på min sida så när jag lärde mig det var det inget problem.
    Hanseric Läs mer
    2020-09-07 Lovisa M svarar Hans-eric O
    Tack Hans-Eric och Ketty för förtroendet att ta hand om er bostadsaffär. Och tack för en trevlig kontraktskrivning. Trevligt när säljare och köpare kommer så bra överrens!
  • 2020-08-23

Christina Anne Margareta L skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Snabb proffsig och mycket kunnig. Ett bra stöd i säljprocessen! Läs mer
  • 2020-08-19

Olle S skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders är professionell väldigt trevlig, duktig på det han gör och ser verkligen till att alla blir nöjda med försäljning och köp! Läs mer
    2020-08-20 Anders M svarar Olle S
    Tusen tack för den rekommendationen Olle
  • Monica Å

2020-08-17

Monica Å skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har både köpt och sålt samma lägenhet genom Zanna. När det var dags att sälja var det ett självklart val att ta kontakt men Zanna och ge henne uppdraget. Zanna är proffsig i sitt kunnande och bemötande, hon har ett naturligt sätt som inger förtroende. Kan varmt rekommendera Zanna! Läs mer
    2020-08-18 Zanna F svarar Monica Å
    Det har varit så roligt att få hjälpa dig både med köpet och nu försäljningen, tack för förtroendet och de fina orden! Önskar dig lycka till framöver!
  • 2020-08-07

Johanna S skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi är mycket nöjda med Zannas arbete Läs mer
    2020-08-10 Zanna F svarar Johanna S
    Tack! Va roligt att höra! Övertygad om att ni kommer stortrivas i området.
  • 2020-08-05

Lisa F skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Helt ny på bostadsmarknaden då jag tidigare har bott i en hyresrätt. Zanna fanns alltid tillgänglig, hade ett mkt trevligt och professionellt bemötande, kändes pålitlig och kunnig och fick mig att känna mig trygg genom hela processen. Jag har nyligen köpt en bostadsrätt genom Zanna och kommer definitivt rekommendera henne som mäklare till vänner och bekanta som ska sälja i framtiden. Inget alls att klaga på, en mycket positiv köpprocess helt enkelt. Läs mer
    2020-08-10 Zanna F svarar Lisa F
    Vilka fina ord Lisa, så tacksam att få höra att du är så nöjd! Har varit ett nöje att få hjälpa dig med ditt köp, du kommer säkerligen trivas som fisken i vattnet:)
  • 2020-08-02

Anders O skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte hus på Rothlins väg i Särö.
    Helt ok mäklare, inget speciellt som gjorde att han utmärkte sig över förväntningarna som vi hade. Läs mer
  • 2020-07-17

Daniel S skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag sålde en bostadsrättslägenhet på 2 rok. Första gången jag träffade Lovisa för en värdering av lgh så frågade hon mycket så hon var påläst om lgh.
    Detta värdesatte jag högt då jag träffat flera mäklare som inte kan mycket om objekten de säljer.
    Jag hade även flera mäklare hemma som inte engagerade sig utan bara snabbt gick runt i lgh och sade vad den är värd. Fick känslan av att de tyckte att detta säljer de lätt utan att behöva engagera sig.
    Alltid ett trevligt bemötande, lätt att komma i kontakt oavsett om man mailade, ringde eller sms:ade.
    Hade absolut anlitat henne igen om det var aktuellt. Läs mer
    2020-09-07 Lovisa M svarar Daniel S
    Alltid kul att höra att man tål att jämföras bland andra mäklare. Tusen tack för fina ord Daniel!
  • 2020-07-13

Katalin P skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde radhus med hjälp av Anders Karlsson. Mycket trevlig och professionell bemötande, realistiskt prissättning, matnyttiga råd inför visning, mkt bra tillgänglighet, tålamod för "dumma frågor" bjuder på det lilla extra. Har uppfulllt alla våra förväntningar.
    Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2020-07-09

Steve N skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej!
    Köpte en bostadsrätt av Tobias som mäklare och han var jätte trevlig och förklarade allt väldigt bra!

Väldigt nöjd med honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-07-05

Ebba Gisela H skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en unik 10-rums villa med havsnära topp-läge i Hovås.

Christer var väldigt trevlig och bra att jobba med under den här processen.

Christer hade väldigt fin känsla för både våra och köparnas behov, och förhandlingarna gick fantastiskt smidigt. Alla parter blev mycket nöjda. Läs mer
  • Maria K

2020-07-01

Maria K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi är väldig nöjda med Niklas insats för att sälja vår lägenhet. Han var tydlig, snabb i agerande och tillmötesgående i våra frågeställningar.
    Professionellt jobbat!
    Tack Läs mer
  • 2020-06-27

Charlotte J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas har hjälpt mig att sälja mitt radhus, ett bostadsrättsradhus. Han är kunnig, lugn, lyhörd och tillgänglig. Han har ett mycket bra bemötande både mot mig som säljare och mot köparna.

Jag är supernöjd med Niklas som mäklare och kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-06-26

Köpt bostad. Bra bemött . Bra hjälp . Läs mer
  • 2020-06-24

Jörgen K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lättsam, hjälpsam.
    Bra att nå och kommer med besked. Känns förtroendeingivande. Läs mer
  • 2020-06-19

Peter S skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Gjorde ett jättebra jobb under hela processen. Läs mer
  • Jessica J

2020-06-19

Jessica J skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte ett radhus i januari.

Han hade bjudit in en av områdets grannar. Väldigt smart, då fanns möjligheten att fråga sådana frågor som mäklaren kanske har svårt att svara på.

Gav ett trevligt intryck när vi var på visning Läs mer
  • 2020-06-18

Olof L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde min lägenhet och det gick otroligt smidigt. Efter att ha köpt ett hus och sommaren närmade sig ville vi få till en snabb affär. Efter ett samtal på fredagen var fotografering och förhandsvisningar bokade på måndag och på torsdagen var lägenheten såld till ett bra pris. Bra bemötande, lätt att ha och göra med, tillgänglig och bra kunskap om området. Det blir 5 av 5 i min bok! Läs mer
  • 2020-06-17

Johan U skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt Forellgatan 3 och sålt Västes gata 114. Samma mäklare.

Bra,självsäker och erfaren.
    Inga överdrivna förväntningar pga. coronatider men han leverera en bra försäljning.

Bra och snabb process. God kontakt. Anders är en väldigt stabil mäklare i Väst. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-06-17 Anders C svarar Johan U
    Kul att försäljningen gick så bra Johan :-).
    Lycka till med nya huset och tack för 5:an i betyg!
  • 2020-06-17

Maria U skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt strukturerad och sansad mäklare som har koll på allt.
    Lätt tillgänglig och kommunikativ.
    Kan starkt rekommendera Anders! Läs mer
    2020-06-17 Anders C svarar Maria U
    Tack för fint omdöme och bra samarbete Maria :-)!
  • 2020-06-15

Therese J skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte vår lägenhet på antenngatan 37b av Tobias. Vi sålde även vår lägenhet på Skogsmilsgatan 33 via Tobias. Vi fick ett jättetrevligt bemötande. Professionellt och glatt. Han försökte verkligen sitt yttersta i dessa besvärliga tider. Var kreativ och lösningsfokuserad och förmedlade det till oss på ett utomordentligt sett samtidigt som han var ödmjuk inför den rådande situationen. Corona ställer till det på många sett... Tobias insats var klart över förväntan, att vi inte fick det pris vi önskat vid försäljningen är helt och hållet orsakat av Corona. Sammanfattningsvis kan sägas att både jag och min man är mer än nöjda med kontakten med Tobias som förutom ovan sagda har varit väldigt lätt att få kontakt med och kunnat svara direkt när vi undrat något.

Mvh Therese Johnsson Läs mer
  • 2020-06-14

Nisse L skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har köpt en bostad jättenöjd med allt Läs mer
  • 2020-06-13

Sebastian H skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias hjälpte mig sälja mIn etta i Frölunda. Sen jag tog kontakt med mäklaren så har jag upplevt han som proffsig och trevlig, han är ärlig i sina åsikter och har hela tiden svarat snabbt både på Mail, sms och samtal. Trots pandemi har det gått otroligt smidigt. Läs mer
  • 2020-06-11

Per Erik Gunnar S skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt vår villa. Från första mötet till avslut, har Anders visat oss hur en proffsig mäklare agerar. Ödmjuk, pedagogisk, stöttande och tydlig. Anders har varit närvarande under hela processen, både bokstavligen och genom att finnas tillhands på telefon. Tack vare Anders lugn kunde våra känslomässiga svängningar hållas på en hanterbar nivå.
    Rekommenderas å det varmaste.
    Om det fanns ett Nobelpris för mäklare skulle Anders vara en självklar vinnare. Läs mer
    2020-06-14 Anders M svarar Per Erik Gunnar S
    Tusen tack för dina fina rekommendationen
  • 2020-06-10

Johan H skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt fastighet i Göteborg. Allt från kontrakt till tillträde fungerade bra med information och bokningar.

Johan Läs mer
  • 2020-06-08

Therese B skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna hjälpte oss att sälja vår trea i Flatås. Vi uppskattade hennes ärlighet, kunnighet och att hon genuint gillar vårt område och bostadsrättsförening. Zanna var lyhörd och gav oss hela tiden relevanta tips. Vi upplevde att hon hade en väldigt bra känsla för hur mycket renoveringar och styling som skulle löna sig och vad som var bättre att lämna åt köparna. Vi upplevde också att hon agerade i vårt intresse snarare än i sitt eget igenom hela försäljningen och att hon behandlade våra köpare på ett respektfullt och schysst sätt.

Högsta betyg på alla plan! Den bästa mäklaren för alla som vill köpa eller sälja i Flatås. Läs mer
    2020-06-08 Zanna F svarar Therese B
    Wow vilka fina ord, tack snälla! Jag uppskattar verkligen vårt samarbete och önskar er all lycka framöver!
  • 2020-06-06

Richard B skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna är proffsig, trevlig och klok. Hon gjorde ett kanonjobb med att sälja vår lägenhet. Läs mer
    2020-06-08 Zanna F svarar Richard B
    Tack snälla för fina ord och ett trevligt samarbete! Önskar er lycka till i ny stad även om det inte är jättelångt bort:)
  • 2020-06-03

Hanna J skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köp av radhus. Professionellt och trevligt bemötande från första kontakt. Tilläts komma på förhandsvisning då vi ej hade möjlighet att komma på ordinarie visning, vilket uppskattades stort och resulterade i kontraktskrivning och nöjda köpare. Läs mer
  • 2020-06-02

Christian B skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell, påläst, genuint intresserad och hjälpsam mäklare. Kändes aldrig som man störde oavsett när man ringde. En mäklare som vi verkligen kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-06-01

Peter Lennart M skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt ett radhus i Billdal. Alltid snabb respons. Skötte budgivningen skickligt. Fått bra råd genom hela processen. Uppskattar den långa erfarenheten, den märktes. Trivsamma kontakter och möten med Christer. Mitt i processen var jag lite fundersam över engagemanget i just min affär (parallellt med många kanske större husafärer) men det kompenserades av hur allt avslutades. Läs mer
  • 2020-05-29

Miriam Å skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en villa. Gott bemötande. Inte så påläst på bostaden. Var smidig då vi behövde göra en justering. Läs mer
  • Marita P

2020-05-26

Marita P skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra och trevligt bemötande. Jag kände mig väl omhändertagen och trygg. Bra på att informera och bra på att beskriva platsen och dess möjligheter till bad och närheten till Frölunda torg bl. annat. Jag är glad för att jag fick det priset som jag hade förhoppning att få. Många goda hälsningar Marita Läs mer
  • 2020-05-24

Maria Å skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders hjälpte oss att sälja vårt radhus och det gick över förväntan. Gillade Anders lugna och metodiska sätt samt att han fanns tillgänglig för oss när vi behövde. Generellt mycket positiv erfarenhet. Läs mer
    2020-05-25 Anders C svarar Maria Å
    Ni har ett jättefint hus som spekulanterna bevisligen gillade! Inte konstigt ni fick bra betalt :-). Tack för det fina omdömet, det underlättar verkligen för mig som mäklare när samarbetet går så bra och personkemin stämmer! Lycka till med nya huset!
  • 2020-05-19

Hanna K skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde vårt hus. Trevlig, varm, professionell, kunnig, lugn, erfaren, engagerad. Läs mer
    2020-05-19 Anders M svarar Hanna K
    Tusen tack för den fina rekommendationen
  • 2020-05-17

Solveig H skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt ett radhus. Vi har hela tiden fått ett mycket bra bemötande av mäklaren.

Han levde upp till de förväntningarna som vi hade och i vissa fall överträffade han våra förväntningar. Bra råd och tydlig information under hela försäljningen, på ett behagligt sätt.

Trevlig och kunnig mäklare som vi gärna rekommenderar! Läs mer
    2020-05-18 Anders C svarar Solveig H
    Tack för bra samarbete Solveig! Hoppas ni hittar en fin lägenhet nu :-)!

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda