Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 431 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• Monika B skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Oerhört proffsig mäklare, är mycket nöjd med bemötande, service och hela affären! Bästa betyg till Malin Solvang Forsberg på Fastighetsbyrån! 🌟 Läs mer
  • Suzanne O skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt ett radhus-
    Fick stort förtroende för Anders från första mötet.
    Anders var kunnig, professionell, tillgänglig och kändes trygg.
    Hade höga förväntningar och de infriades. Läs mer
    2018-11-21 Anders C svarar Suzanne O
    Tack för förtroendet, bra samarbete och det fina omdömet Suzanne :-)!
  • Lars K
    Lars K skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    God kommunikation med såväl köpare som säljare, informerar alltid om nya händelser, ett fint sätt, inser betydelsen av mänskliga relationer. Läs mer
  • Inger C skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Eftersom inte allt är avslutat med försäljningen av mitt radhus kan jag säga att allt fungerat mycket bra. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2018-11-19 Anders C svarar Inger C
    Tack för rekommendationen och det fina betyget Inger! Lycka till med det nya boendet i Lerum.
  • Mats K skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fantastiskt bemötande och ett mycket bra helhetskoncept. Det innefattar allt man behöver för en lyckad affär. Läs mer
  • Per J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt trevlig och duktig.
    Köpte av Niklas och valde sälja genom han. Pga bra service och information!
    Mvh Per Johansson Läs mer
  • Jonas Björn F skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Duktig, ambitiös mäklare med ett lugn som ger förtroende. Läs mer
  • Yvonne A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt en lägenhet
    I informationen om fastighetsbyråns tillmötesgående står det att läsa att man som kund kan vända sig till fastighetsbyrån med alla frågor och att man då ska få dessa besvarade.
    Det fanns frågor vid två tillfällen som vi ej fick besvarade.
    Jag tyckte att man ej var lika viktig längre då det fanns en köpare till lägenheten. Läs mer
    2018-11-12 Zanna F svarar Yvonne A
    Tack för din feedback i vårt samtal efter denna reco. Jag tar med mig din synpunkt på återkoppling från mina kollegor på den administrativa avdelningen och delger dom detta. Önskar er lycka till och hoppas att våra vägar kanske möts igen!
  • Anette N skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tät kontakt, han förslog, vi diskuterade och tog beslut. Läs mer
  • Per R skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt tomt för nybyggnad

Skall sälja fastighet Läs mer
    2018-11-09 Linus S svarar Per R
    Hej Per!
    Vad har du för mobilnummer? Alternativt om du ringer mig på 0733414730. Hör av dig så snart det passar. Mvh Linus
    Linus S gillar detta
  • Christina M skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En enkel affär, jag tycker det bästa var att Tobias anpassade försäljningen efter mina behov och gjorde det lätt för mig att genomföra bostadsförsäljningen. Läs mer
  • Ludwig J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna sålde min lägenhet! Duktig och trevlig mäklare
    Kan verkligen rekommendera henne
    /Ludwig Läs mer
    2018-11-05 Zanna F svarar Ludwig J
    Hej! Tack Ludwig! Alltid roligt att kunna hjälpa till!:)
  • Maria K skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en lägenhet. Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2018-11-05 Zanna F svarar Maria K
    Önskar dig lycka till med lägenheten!
  • Johanna M skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en lägenhet på Antenngatan. Blev väldigt bra bemötta. En väldigt seriös mäklare och bra koll på allt. Kunde besvara alla våra frågor. Så nöjda! Läs mer
  • Abraham C skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tyckte han var trevlig och tillmötesgående när vi träffades på visningen till bostadsrätten.
    Vid budgivningen registrerades inte mina 2 första bud vilket jag tyckte var märkligt. När jag ringde förklarade mäklaren att det berodde på att jag inte hade lånelöftet klart, hade själv tidigare berättat att det inte var något problem med lånelöfte. Det ledde till en fördröjning i budgivningen men troligtvis har det inte påverkat slutpriset.
    Därefter har allt handlagts väldigt smidigt även om affären inte är slutförd än då överlåtelsen sker 17 dec.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd med Niklas som mäklare. Läs mer
  • John G skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Helt ok försäljning av min lägenhet som jag verkligen behövde bli av med. Läs mer
  • Olov S
    Olov S skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har både sålt och köpt lägenhet genom Niklas Johansson och det har båda gånger varit en mycket smidig och trevlig kontakt. Niklas är en pålitlig mäklare som ger ärliga svar på frågor även om det skulle vara till potentiell nackdel för honom själv. All cred till honom för det. Läs mer
  • Marie H skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi fick hjälp att sälja vårt radhus av världens bästa mäklare! Jättebra bemötande, kompetent, lugn och proffsig på alla sätt. Vi kan verkligen rekommendera Erika på Fastighetsbyrån! /Marie och Martin Läs mer
  • Jessica L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har varit av stor hjälp vid vårt köp av radhus. Trevlig, hjälpsam och tillgänglig. Vi kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • Jens R skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lägenhetsköp.
    Mycket bra bemötande.
    Bra upplevelse men lite virrigt intryck. Läs mer
  • Anna-Maria W skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag köpte en 4a i ruddalen och allt gick väldigt smidigt och snabbt! Det var hög service, detaljrik information till mig som förstagångsköpare och mäklaren var väldigt lyhörd. Kan definitivt rekommendera Niklas som mäklare! Läs mer
  • Jan-Erik H skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Som sagt
    Trevligt personligt bemötande från mäklaren Läs mer
  • Thomas K skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt en bostadsrätt 70 kvm lite utanför innerstaden Göteborg. Det viktiga slutpriset blev där jag förväntade mig. Malin är en trevlig och mycket kompetent mäklare som på ett mycket bra sätt navigerade de få köpare som dök upp, till att höja sina bud. Läs mer
  • Emelie S skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Min man och jag köpte hus i Kullavik av Erika! Mycket trevlig mäklare som var insatt, engagerad och kundorienterad. Vi kände oss väl omhändertagna under hela budgivningsprocessen ich vid kontraktsskrivningens! Erika var snabb på att svara och var väldigt tillgänglig! Vi är mycket nöjda med vårt husköp! Rekommenderas varmt! Läs mer
    Erika H gillar detta
  • Antonia S skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Malin är inlyssnande, uppmärksam och intresserad, just detta gör att försäljningen med henne som mäklare går snabbt och smidigt. Jag är jättenöjd med min senaste försäljning med Fastighetsbyrån och kan verkligen rekomendera Malin som mäklare! Läs mer
  • Susanna I skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt en lägenhet.
    Blev väldigt bra bemött av mäklaren de gånger vi träffades på visning/skrev på papperna.
    Kan varmt rekommendera henne till andra. En väldigt trevlig, glad och vänlig mäklare! Läs mer
    2018-10-17 Zanna F svarar Susanna I
    Tack Sanna! Hoppas ni trivs i nya lägenheten och området:)
  • Mia Ulla Maria T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har lett mig genom försäljningen av mitt hus på ett mycket professionellt sätt och även stöttat mig i en besvärlig situation.Hon insåg att det var vilktigt starta processen snabbt eftersom vi var i juni och ville ha klart försäljningen direkt efter semestrarna .Kunde alltid ringa Erika om jag undrade över något och hon höll mig uppdaterad hela tiden hur vi låg till i planen och nästa steg.
    Tycker Erika är beslutsför och kan bedöma situationen på ett proffessionellt sätt.Är mycket nöjd med hennes insats. Läs mer
  • Mikael F skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders hjälpte oss att sälja vårt radhus i Askim med bravur! Det hela började med att vi köpte ett hus på skambud av en ren slump. När hus köpet var klart och påskrivet slog det oss att vi var tvungna att sälja vårat gamla . Marknaden stod och svajade samtidigt som mäklaren som sålt oss det andra huset pressade för att hon skulle få sälja vårt gamla hus, detta avböjdes vänligen. Fick tipset av en kollega att ringa Anders vilket jag gjorde. Anders hade gått på semester men tog sig ändå tiden att komma och kolla på vårt hus samt tog på sig uppdraget att sälja det. Efter att ha råkat ut för en olycka och blivit inlagd på sjukhus mitt i "upp putsningen" utav vårt gamla hus var Anders en stötte pelare . Pga Anders stora kundkrets kunde vi sälja vårt hus innan visning och fick ett bra pris för det. Kan gladeligen rekommendera denna mäklare. Läs mer
    2018-10-16 Anders C svarar Mikael F
    Tack för det fina omdömet och trevligt samarbete :-)! Hoppas du slipper men från skadan och att ni kommer att trivas i det nya huset.
  • Anne-Marie S
    Anne-Marie S skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika är en mycket seriös och duktig mäklare som behandlar köpare och säljare med stor respekt Läs mer
  • Josefine H skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket trevlig och professionell. Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Positiv, lyssnande och engagerad. Lite för ånga extravisningar utan resultat. Läs mer
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vårt husköp gick igenom Erika, en otroligt professionell och tillmötesgående mäklare som man känner full support av igenom hela processen. Fullt fokus och lyhörd på det du säger och önskar och likaså tankar och funderingar hos dig som köpare/säljare. Vi är jätte nöjda! Läs mer
  • Hugo N skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika är en toppen mäklare, hon har stöttat och varit mycket professionell i sitt bemötande.
    Vi är så nöjda med hennes insats.
    Med ett ord - lysande😀 Läs mer
  • Caroline L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde ett radhus. Har avvänt oss av Anders Carlsson tidigare då vi sålde ett hus. Anders är mycket kompetent i vad han gör och följer hela tiden upp och informerar oss under processen. Anders har också distans och tränger inte sig på vilket känns bra även som köpare så man kan bilda sig sin egen uppfattning men fråga vid behov. Läs mer
    2018-10-08 Anders C svarar Caroline L
    Stort tack för det fina omdömet och för trevligt samarbete Caroline. Lycka till med nyproduktionen!
  • Annica A skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Villa i västra Göteborg. Professionellt och vänligt bemötande. Flexibel och strävar efter att underlätta för samtliga parter och finna lösningar. Våra förväntningar överträffades! Läs mer
    2018-10-06 Eva-Lena L svarar Annica A
    Tack för de fina orden Annica det värmer i höstrusket!
  • Barbro W skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en bostadsrätt i Uggledal. Zanna har hela tiden informerat och lotsat oss hela vägen på ett positivt sätt och har skapat en trygghet kring försäljningen av vår bostad. Jag skulle absolut rekommendera henne till vänner och bekanta. Läs mer
    2018-10-05 Zanna F svarar Barbro W
    Tack härliga Barbro och Kjell, det har varit ett samt nöje att få hjälpa er med försäljningen!
  • Cairong C skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Experienced, engaged, professional, component, and very nice as a person. Eva-Lena knows about how to sell a house in a low market period, and took care of every details for our house selling process. In the end she managed to sell it out with a price that we are satisfied, I also have learned a lot about housing and gardening from her. I would recommend Eva-Lena 100%! Läs mer
    2018-10-05 Eva-Lena L svarar Cairong C
    Thank you Cairong and Gang,
    It has been a pleasure working together with you during your salesprocess.
    I wish you the best of luck and hapiness in your new house in Lomma!
  • Gang Z skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    she is the best broker I have been worked with Läs mer
    2018-10-05 Eva-Lena L svarar Gang Z
    Thank you very much Gang! So nice to hear and I am very happy that you are satisfied with my service and work,
    I wish you all the best in Lomma!
  • Lise-Lotte L skrev om Andreas Hansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    vi köpte en bostadsrätt, vi blev bra bemötta, allt fungerade bra, vi fick reda på allt som var viktigt att veta, det var en trevlig stämning hela tiden, alla lämnade nöjda och glada. Läs mer
    Andreas H gillar detta
  • Malin O skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde vår lägenhet. Malin är en underbar mäklare! Proffesionellt, tydlig, ödmjuk, förstående och svarade alltid fort på Mail och telefon. Läs mer
  • Louis R skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde en bostadsrätt trea i Tynnered.

Jag blev otroligt bra bemött av Niklas, han var hjälpsam och fanns tillgänglig när man behövde han.

Marknaden vr otroligt seg men vi fick sålt den med en acceptabel pris efter några månader kämpande.

Helhetsmässigt det var en skön och trygg upplevelse att ha Niklas som mäklare, jag rekommendera honom. Läs mer
  • Eivor M skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag kände mig trygg i att ha en kunnig och omsorgsfull mäklare,Ett öppet och smidigt samarbete. Omsorgsfull handläggning.
    Jag rekommenderar Tobias Andersson på Fastighetsbyrån Göteborg Väster på det varmaste. Läs mer
  • Olov S
    Olov S skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Pålitlig mäklare! Professionelt och personligt på samma gång. Rekommenderas! Läs mer
  • Mattias Z skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde vårt hus i Särö med engagemang och utmärkt uthållighet. Lätt att nå och kommunicera med. Läs mer
  • Rikard R skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna sålde min bostadsrätt i Skintebo.
    Hon är grymt driven och engagerad av uppdraget, både fotograferingen och hela säljprocessen.
    Varmt tack!
    /Rikard Läs mer
    2018-10-02 Zanna F svarar Rikard R
    Tack själv! Det va fina ord! Jag gör bara mitt jobb:)
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte ett hus i Billdal och är mycket nöjda med det proffsiga bemötandet av Erika. Läs mer
  • Anna F skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väl och proffsigt bemött av Zanna när hon sålde min lägenhet. Var ett gott stöd i bjudgivningen och gjorde att jag lände mig säker i hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2018-09-26 Zanna F svarar Anna F
    Tack snälla för ett trevligt samarbete, det var ett rent nöje! Lycka till med nya bostaden!
  • Rolf L skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt lägenhet

Bra bemötande

Hade bra förväntningar, vilka uppfylldes

Trevlig, kunnig, bra, rekommenderas. Läs mer
  • Rolf J skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket kompetent och dessutom trevlig. Läs mer
  • Gun A skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders jobbade hårt och fick snabbt resultat. Han hade en tydlig uppfattning om vår situation och lotsade oss bekvämt fram till en avslutad affär. Jag är mycket nöjd med Anders insats..
    Gun Antonsson Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda