Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 784 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2020-06-03

Hanna J skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köp av radhus. Professionellt och trevligt bemötande från första kontakt. Tilläts komma på förhandsvisning då vi ej hade möjlighet att komma på ordinarie visning, vilket uppskattades stort och resulterade i kontraktskrivning och nöjda köpare. Läs mer
  • 2020-06-02

Christian B skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell, påläst, genuint intresserad och hjälpsam mäklare. Kändes aldrig som man störde oavsett när man ringde. En mäklare som vi verkligen kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-06-01

Peter Lennart M skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt ett radhus i Billdal. Alltid snabb respons. Skötte budgivningen skickligt. Fått bra råd genom hela processen. Uppskattar den långa erfarenheten, den märktes. Trivsamma kontakter och möten med Christer. Mitt i processen var jag lite fundersam över engagemanget i just min affär (parallellt med många kanske större husafärer) men det kompenserades av hur allt avslutades. Läs mer
  • 2020-05-29

Miriam Å skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en villa. Gott bemötande. Inte så påläst på bostaden. Var smidig då vi behövde göra en justering. Läs mer
  • Marita P

2020-05-26

Marita P skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra och trevligt bemötande. Jag kände mig väl omhändertagen och trygg. Bra på att informera och bra på att beskriva platsen och dess möjligheter till bad och närheten till Frölunda torg bl. annat. Jag är glad för att jag fick det priset som jag hade förhoppning att få. Många goda hälsningar Marita Läs mer
  • 2020-05-24

Maria Å skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders hjälpte oss att sälja vårt radhus och det gick över förväntan. Gillade Anders lugna och metodiska sätt samt att han fanns tillgänglig för oss när vi behövde. Generellt mycket positiv erfarenhet. Läs mer
    2020-05-25 Anders C svarar Maria Å
    Ni har ett jättefint hus som spekulanterna bevisligen gillade! Inte konstigt ni fick bra betalt :-). Tack för det fina omdömet, det underlättar verkligen för mig som mäklare när samarbetet går så bra och personkemin stämmer! Lycka till med nya huset!
  • 2020-05-19

Hanna K skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde vårt hus. Trevlig, varm, professionell, kunnig, lugn, erfaren, engagerad. Läs mer
    2020-05-19 Anders M svarar Hanna K
    Tusen tack för den fina rekommendationen
  • 2020-05-17

Solveig H skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt ett radhus. Vi har hela tiden fått ett mycket bra bemötande av mäklaren.

Han levde upp till de förväntningarna som vi hade och i vissa fall överträffade han våra förväntningar. Bra råd och tydlig information under hela försäljningen, på ett behagligt sätt.

Trevlig och kunnig mäklare som vi gärna rekommenderar! Läs mer
    2020-05-18 Anders C svarar Solveig H
    Tack för bra samarbete Solveig! Hoppas ni hittar en fin lägenhet nu :-)!
  • 2020-05-07

Annica G skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Påläst om området som hon sålde lägenheten i.
    Hade svar på alla frågor om objektet och var tydlig i hur processen fungerar. Läs mer
    2020-05-07 Zanna F svarar Annica G
    Tack Annica för det fina omdömet! Tror verkligen att du kommer trivas i detta mysiga område! Ha det bra tills vi ses igen (förmodar att vi kanske springer på varandra i området:)).
  • 2020-05-03

Per R skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra bemötande, kunnig och proffsig.Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-04-27

Ted L skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde min etta i högsbo, göteborg och Lovisa utgav sig för att vara en mycket erfaren mäklare med tydlighet kring varje process och öppen för att diskutera alternativ utifrån det behov och förutsättningar jag hade. Lämnade inga frågor obesvarade.
    En oväntat trevlig upplevelse för någon med förutfattade meningar kring mäklare :) Läs mer
  • 2020-04-26

Per S skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Såld bostad på Rubingatan i Västra Frölunda.
    Mäklarn var flexibel och jobbade hårt under Corona krisen och löste försäljningen bra. Läs mer
  • 2020-04-26

Victoria L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    I en svår tid för mig personligen, eftersom vi ska sälja vårt radhus pga skillsmässa, så har Anders Carlsson stått för trygghet. Han har bemött mig på ett väldigt ödmjukt och respektfullt sätt och det är jag så tacksam för.
    Kan varmt rekommendera honom (och det har jag redan gjort) till nära och kära, vänner och familj. Läs mer
    2020-04-27 Anders C svarar Victoria L
    Hej Victoria. Stort tack för trevligt samarbete och det fina omdömet! Lycka till nu i jakten på nytt boende. Med vänlig hälsning Anders.
  • 2020-04-20

Ramon Jr Ortega C skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte en lägenhet och vi behandlades riktigt trevligt av mäklaren! Vi hade inte dålig tid när vi får vår lägenhet eftersom vi har allt vi vill veta från mäklaren och det är verkligen lätt att kontakta honom! Läs mer
  • 2020-04-20

Lorelei D skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
  • 2020-04-18

Peter A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Snabb, hängiven och proffsig! Bra bemötande och affären blev bra. Läs mer
    2020-04-22 Zanna F svarar Peter A
    Tack Peter! Hoppas du kommer trivas bra i området!
  • 2020-04-15

Hans E skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra från start till mål. Läs mer
  • 2020-04-08

Christina N skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt trevligt bemötande från Anders och han hörde av sig när budgivningen hade startat och att vi borde titta på huset tidigare än vad som var tänkt för att hinna vara med i budgivningen.

Väldigt trevlig visning och vi fick god tid på oss med frågor m m.

Kontraktskrivningen var också väldigt trevlig på det fina kontoret hos Anders. Vi är jätte nöjda med Anders och helheten i vårt husköp. Läs mer
  • 2020-04-01

Adam M skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt villa. Jag och min fru har rakt igenom varit mycket nöjda med Anders från busande till nyckel överlämning. Tillgänglig trevlig och tagit sig tid att besvara och hjälpa!

Bara toppen! Läs mer
    2020-04-01 Anders M svarar Adam M
    Tusen tack för den fina rekommendationen Adam
  • 2020-03-30

Ulla S skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lovisa har från första kontakten varit effektiv, snabb , vänlig och proffsig.

Jag har köpt en lägenhet och sålt en ańnan med hennes hjälp. Läs mer
  • 2020-03-27

Veronica J skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fick bra hjälp med att sälja vår lägenhet. Vi hade länge kontakt med Tobias och han återkopplade bra med oss hur efterfrågan såg ut. Han hade ett antal intressenter och det gick snabbt att hitta en köpare. Läs mer
  • 2020-03-27

Marga S skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt bostad
    Bra bemötande
    Mäklaren gjorde ett bra arbete Läs mer
    2020-03-27 Zanna F svarar Marga S
    Tack! Har varit roligt att få hjälpa dig!
  • 2020-03-24

Fredrik Roland Ö skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig, kunnig och återkopplar när hon säger hon ska göra det. Läs mer
  • 2020-03-15

Björn G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fantastiskt bra. Med tålamod ledde Anders oss till rätt hus för just oss. Vi är jättenöjda. Läs mer
    2020-03-15 Anders C svarar Björn G
    Tack Björn 😊. Lycka till, vi hörs!
  • 2020-03-14

Lars Roland H skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en tomt i Billdal. Bra bemötande från mäklaren med info, kontakter, möten, dokument, service. Lugn och säker, kände mig trygg. Affären gick bra och frågor i samband med kontraktsskrivning kunde lösas. Fanns vissa oklarheter med en vägförening med tillkommande kostnader.
    Är nöjd och handpenning för affären är betald. Läs mer
  • 2020-03-12

Anette G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte ett radhus och vi är jättenöjda. Anders är supertrevlig och all kommunikation har funkat klockrent. Läs mer
    2020-03-14 Anders C svarar Anette G
    Tack för många trevliga visningar Anette! Jag är glad att ni hittade ert hus via mig...men kommer att sakna er som spekulanter 😊👍!
  • 2020-03-11

Suhila A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas är noggran, tydlig , kunnig , proffsig , enkelt , snabb , saklig , kunde avsluta affären innan visning Repmenderas varmt . Läs mer
  • 2020-03-11

Christina I skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt insatslägenhet.
    Blev mycket bra bemött.
    Mäklaren levde definitivt upp till förväntningen.
    Kunde avsluta affär innan visning.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-03-10

Sandra D skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig och personlig mäklare som såg vårt behov och hittade lämpliga objekt. Köpte ett radhus i Fiskebäck Läs mer
    2020-03-10 Anders C svarar Sandra D
    Tack Sandra! Med tanke på ert behov var det extra roligt att kunna hjälpa er att hitta ett bra boende. Jag hoppas allt kommer att gå bra med renoveringen och är övertygad om att ni kommer att trivas lika bra i huset som i området :-)!
  • 2020-03-10

Ebba A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fantastiskt bemötande.
    Köpte ett renoveringsobjekt (lägenhet), Niklas la alla kort på bordet, var inget som försökte döljas. 10/10 Läs mer

Inga-lill S skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Vi kände oss trygga.
    Hon levde upp till våra förväntningar.
    Möjligtvis kunde vi fått lite mer info initialt. Läs mer
    2020-03-27 Zanna F svarar Inga-lill S
    Tack och hoppas ni kommer trivas i lägenheten efter renoveringarna ni önskar göra!

Elisabet O skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt bostadsrätt. Gick smidigt. Bra och trevlig mäklare. Läs mer
    2020-03-27 Zanna F svarar Elisabet O
    Tack för rekommendationen! Har varit kul att få hjälpa er!

Patric R skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en lgh.

Positivt bemötande, lugn och trygg.
    Svarar snabbt på frågor. Läs mer
    2020-03-27 Zanna F svarar Patric R
    Tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen!
  • 2020-03-08

Jessica R skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders sålde vårt radhus. Anders är trygg, lugn och förtroendeingivande. Dessutom effektiv och snabb. Att han utöver det är trevlig gör att jag verkligen kan rekommendera honom! Läs mer
    2020-03-09 Anders C svarar Jessica R
    Tack för omdömet och trevligt samarbete Jessica! Lycka till med nya boendet.
  • 2020-03-06

Per R skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt vårt hus. Mycket professionellt och gediget jobb av mäklaren Anders, från första kontakt till avslutad affär. Kändes mycket tryggt med ett jättebra samarbete/bemötande.Vi är helt enkelt helnöjda! Läs mer
    2020-03-09 Anders C svarar Per R
    Jättekul att det gick så bra med försäljningen och att ni är så nöjda. Köparna är också väldigt glada...och om ni är nöjda som säljare och köpare är jag såklart nöjd som mäklare också!
  • 2020-03-03

Stellan B skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi flyttar till en hyresrätt
    Christer har varit utsökt duktig och hållit oss informerad hela tiden.
    Christer har skött försäljningen på ett mycket proffsigt sätt.
    Christer får toppbetyg och vi kommer att rekommendera honom
    till alla som vi hör skall sälja sin bostad.

Två nöjda kunder Carin o Stellan Berggren Läs mer

Stig B skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt ett radhus.
    Vi har upplevt Anders som en mycket engagerad, hjälpsam, kunnig och proffsig mäklare.
    Vi rekommenderar Anders.
    Solveig och Stig Läs mer
  • 2020-03-03

Jenny Caroline F skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte och sålde med Anders och vi har bara bra saker att säga om hur han skötte dom affärerna! Toppenmäklare! Läs mer
    Lovisa M gillar detta

Anna L skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostad där Eva-Lena var mäklare. Ett toppenbra bemötande från början till slut. Sammantaget har allting gått fantastiskt smidigt och jag ger Eva-Lena mina varmaste rekommendationer! Läs mer
    2020-03-02 Eva-Lena L svarar Anna L
    Tusen tack för dina fina ord Anna! 🙏

Tomas K skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostad där Eva-Lena var mäklare. Tycker allt har gått mycket smidigt. Skulle kunna tänka mig att anlita henne när det är dags att sälja. Ger henne fem stjärnor av fem möjliga. Läs mer
    2020-03-02 Eva-Lena L svarar Tomas K
    Tack Tomas, ett rent nöje att få arbeta med så härliga köpare. Ni är varmt välkomna att kontakta mig när det blir dags att byta läge.
    Lycka till med ert nya fina hus!
  • 2020-03-02

Nils Anders H skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Christer har vårt uppdrag att sälja 3 obebyggda villatomter som skall bebyggas med Myresjöhus. (2 sålda, en kvar)
    Man får ett lugnt sakligt och proffsigt bemötande.
    Förväntningarna är att hans långa erfarenhet och stora kontaktnät med kunder och spekulanter skulle borga för att vi
    får en snabb process/försäljning av alla tomterna.
    Detta har Christer definitivt levt upp till så vi är helt klart nöjda med vårt val av mäklare.
    Med vänlig hälsning
    Anders Läs mer
  • 2020-03-01

Erik H skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas är en tydlig och trygg mäklare som det är enkelt att resonera med. Jag är mycket nöjd med hur han skötte försäljningen av min lägenhet. Läs mer
  • 2020-02-29

Kristina D skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sållt ett radhus i Fiskebäck där jag anlitade Anders efter jag tagit in offerter från tre mäklarbyråer.
    Valet föll på Anders eftersom jag fick störst förtroende för honom vilket följde med under hela försäljningsresan.
    Alltid tydlig i sin dialog och kunnig.
    Är jätte tacksam för allt han hjälpte till med.

/Kristina Läs mer
  • 2020-02-28

Haleh M skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Pålitlig
    Korrekt
    Kunnig Läs mer
    2020-03-10 Anders C svarar Haleh M
    Tack för det fina omdömet och bra samarbete Hale. Härligt att allt gick bra till slut. Hälsa även Kamran att hans agerande förenklade allting!
  • 2020-02-27

Håkan F skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus.
    Proffsig och gjorde ett utmärkt jobb. Läs mer
  • 2020-02-26

Katarina T skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Eva-Lena gjorde ett fantastiskt jobb hela vägen från det att vi funderade på att sälja vår villa, genom hela säljprocessen och under budgivning och avslut. Alltid positiv, professionell och pragmatisk med bra tips från allt ifrån elektriker och stajling till taktik i processen. Läs mer
    2020-03-02 Eva-Lena L svarar Katarina T
    Tusen tack för de fina orden...…..det värmer!
  • 2020-02-21

Anna K skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders Mattsson, en mycket omtänksam och kunnig mäklare, har varit noga med att vi som säljare skall känna oss trygga och uppdaterade i allt som ska till för att det skall bli en lyckad försäljning. En stöttepelare i alla känslomässiga vågdalar och hjälpt oss fram till ett fint resultat, han är bäst :) Läs mer
    2020-02-21 Anders M svarar Anna K
    Tusen tack för den fina rekommendationen och lycka till i spåret
  • 2020-02-21

Lars K skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders har sålt vårt radhus. Bättre mäklare lär inte finnas på denna jord. En kunskap, servicekänsla och positiv inställning som går utanpå allt vi tidigare mött. Världsklass. Läs mer
  • Annika Ida Gulli N

2020-02-21

Annika Ida Gulli N skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa och har blivit mycket väl bemötta av Linus. Linus har varit mycket tillgänglig och snällt besvarat alla ”dumma” frågor och olika scenarier. Han har varit noga med att hålla oss underrättade om vad som händer och hjälpt mig ur, en för mig, pinsam situation med en stylist.
    Vidare vill jag påpeka att Linus’ medarbetare på kontoret har varit mycket tillmötesgående.
    Jag har blivit igenkänd.
    Annika Nordfeldt Läs mer
    2020-02-24 Linus S svarar Annika Ida Gulli N
    Stort tack för de fina orden Annika!
    Linus S gillar detta
  • 2020-02-16

Inga-lill S skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus.
    Vänligt och professionellt, vi kände oss trygga.
    Våra förväntningar uppfylldes inte helt eftersom vi hade förväntat oss ett högre slutpris. Utgångspriset sattes lågt med förhoppning att många budgivare skulle trissa upp summan. I vårt fall fungerade inte det eftersom det endast var en familj som la ett bud på utgångspriset. Genom förhandling lyckades vi få ytterligare 100.000:- men i efterhand känns det inte helt optimalt. Läs mer
    2020-02-17 Eva-Lena L svarar Inga-lill S
    Hej Inga-lill,
    Tråkigt att höra att ni inte är helt nöjda med slutpriset. Den marknadsmässiga värderingen ni fått av mig låg i spannet runt 3.600.000-3.700.000 och med ett utgångspris på 3.575.000 så kändes det helt rimligt att landa där. Nu blev slutpriset 3.675.000, vilket ni lämnade som motbud till spekulanten och som vi lyckades nå i förhandling.

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda