Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 710 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Åsa H skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Villa 8.8 m kr. Professionell, noggrann, alltid steget före. Nöjd. Läs mer
    2019-12-09 Eva-Lena L svarar Åsa H
    Tack Åsa och lycka till med ert fina hus på Näset!

Anders P skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra bemötande. Hjälpsam. Flexibel. Informerade bra. Läs mer

Jonas H skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ingav förtroende. Viste om våra fötutsättningar och löste dom. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Jonas H
    Tack för det fina betyget Jonas. Alltid roligt när man kan tipsa om nytt boende och det verkligen blir affär! Bra samarbete mellan oss mäklare på Fastighetsbyrån :-). Hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten.
  • 2019-12-05

Sigrid Kristina Falk T skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En trygg och saklig kille, som på ett neutralt sätt förklarar gången i försäljningen och för och nackdelar med bud och visningar.
    Av oss får han med beröm väl godkänt - A++.
    Vi kommer att starkt rekommendera honom för andra!
    Tack Niklas!
    Familjen Falk Théren /Eriksson Läs mer
  • 2019-12-03

Gurli Annette A skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte en lägenhet i Nya Hovås.
    Tobias har varit korrekt och mycket enkel att ha att göra med.
    Han har varit tillgänglig vid behov och vi har känt ett gott stöd av honom under hela köpet. Läs mer
  • 2019-12-02

Britt-marie K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ett lugnt och proffsigt bemötande under hela perioden från värdering till försäljning av min lägenhet . Läs mer
  • 2019-12-02

Magnus J skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Allt till belåtenhet, Tobias ställde alltid upp när vi vill se lägenheterna ännu en gång, inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-11-30

Ellen F skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell, snabb och vänlig! Läs mer
  • 2019-11-27

Martin William A skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Linus har stor erfarenhet och fick vår bostadsförsäljning att bli en smidig upplevelse! Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-09 Linus S svarar Martin William A
    Tack för förtroendet Martin. Skönt att affären fortlöpte som vi hade hoppats!
  • 2019-11-23

Madeleine B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias var mäklare för en lägenhet jag tittade på och han visade den väl.
    Sen under skrivning av papper och köpet var han jätte trevlig.
    Helt nöjd! Läs mer
  • 2019-11-22

Hui J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Everything went smoothly, I as a buyer didn't need to do much, great Läs mer
    2019-11-25 Zanna F svarar Hui J
    Hi! Great that you felt that way, it is always my intention that it goes smoothley!
  • 2019-11-22

Anna G skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Dålig återkoppling och engagemang. Dålig personkemi. Köparens mäklare! Läs mer
  • 2019-11-17

Magnus A skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt ett hus i Önnered.
    Proffsigt och bra bemötande Läs mer
  • 2019-11-14

Anders B skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ganska lite kontakt men den vi hade var väldigt bra.

Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-13

Viktor N skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket trevlig och förtroendeingivande mäklare. Villaköpet gick väldigt smidigt. Läs mer

Margareta B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas är öppen, informativ och kunnig. Löpande kontakter har skett på ett utomordentligt föredömligt sätt.

Upplevelsen har varit mycket positiv och vi har uppfattat Niklas som en synnerligen erfaren person i sitt gebit. Läs mer

Jimmy L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fick ett mycket bra bemötande och hade en jättefin dialog genom hela affären. Kände mig mycket trygg som köpare! Rekommenderar verkligen Erika & Magnus samt Fastighetsbyrån väster till samtliga! Proffsigt, seriöst och tryggt! Läs mer
    Erika H gillar detta
  • 2019-11-10

Johanna Kristina H skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Villa i Västra Göteborg.

Hört mkt gott om honom. Trevlig och proffsigt bemötande, hade dock högre förväntningar på hans pro aktivitet (kändes lite mättad). Läs mer
  • 2019-11-09

Mia A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte bostadsrätt, trevligt och proffsigt bemötande. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-11-25 Zanna F svarar Mia A
    Tack Mia! Så roligt att få hjälpa dig med köpet. Hoppas ni kommer trivas!
  • 2019-11-09

Mehmet Sükrü D skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt en lägenhet genom Tobias.
    Tobias, är en super trevlig och genom ärlig, och väldigt proffsigt.
    Kommer absolut kontakta honom, för mina framtida fastighet affärer.
    Sukru Duran Läs mer
  • 2019-11-08

Inger I skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ärende: försäljning av bostadsrätt.
    Från första mötet kände jag ett stort förtroende för Zanna.
    Hon är mycket proffsig i sitt utövande och har hela tiden hållit
    mig uppdaterad om vad som hänt. Dessutom är Zanna en
    mycket trevlig och lättsam person. Jag har känt mig trygg
    under hela resans gång. Affären avslutades på ett, för mig,
    mycket positivt sätt.
    Tack, Zanna! Läs mer
    2019-11-08 Zanna F svarar Inger I
    Vilka fina ord Inger! Tack snälla! Har varit så trevligt att få hjälpa dig! Önskar dig all lycka med nästa boende.
  • 2019-11-07

Christina B skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hat köpt en bostadsrätt i Skintebo.
    Mäklaren Zanna kontaktade mig om denna lägenhet, jag hade listat mig som intressent för en sådan. Jag är otroligt glad för att fick erbjudande om förhandsvisning och kunde lägga bud. Jag blev väldigt bra bemött. Upplever Zanna som trevlig, positiv och mycket kompetent. Hela affären har skötts exemplariskt i alla steg av Zanna. Jag skulle gärna göra fler bostadsaffärer med Zanna och jag kommer att rekommendera henne varmt till vänner som går i sälj- eller köptankar. Läs mer
    2019-11-08 Zanna F svarar Christina B
    Tack snälla Christina för det fina omdömet! Det blev en smidig affär för alla inblandade:) Är så tacksam att du vill rekommendera mig till andra! All lycka till framåt!
  • 2019-11-07

Birgitta U skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt huset, vilket var ett stort steg för oss !
    Men med sådan proffesionell kunskap o hjälp och medmänsklighet, har vi tagit oss igenom detta, med lyckat resultat !
    All heder åt Eva- Lena, hon är guld värd !
    Med vänlig hälsning,
    Birgitta o Lennart ❤️😀 Läs mer
    2019-11-07 Eva-Lena L svarar Birgitta U
    Tack Birgitta o Lennart! Det har varit ett nöje att arbeta med er försäljning.
    Stort lycka till med er nya fina lägenhet. Kommer gärna förbi på en kopp🤗
  • 2019-11-05

Monika J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte en bostadsrätt, bra bemötande av mäklaren. Hon var tydligt och väldigt serviceminded. Allt gick smidigt till med tillträdet. Läs mer
    2019-11-05 Zanna F svarar Monika J
    Tack Monika! Hoppas ni kommer trivas i lägenheten!
  • 2019-11-04

Elin M skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders sålde vårt radhus. Vi kom i kontakt med honom genom rekommendation från en vän. Proffsig och trevlig. Rekommenderas. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Elin M
    Tack för bra samarbete Elin och lycka till med nya huset.
  • 2019-11-04

Aida P skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt och Sanna var mtcket trevlig, saklig och tillmötesgående.Är snabb på återkoppling. Läs mer
    2019-11-04 Zanna F svarar Aida P
    Hej Aida, tack så mycket för omdömet! Kul att få vara med när ni köpte för första gången! Hoppas att ni kommer att trivas!
  • 2019-11-01

Henrik B skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders sålde min villa i Västra Göteborg. Han är hjälpsam, professionell och har ett stort kontaktnät. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Henrik B
    Kul att försäljningen gick så bra Henrik. Tack för det fina betyget!
  • 2019-10-30

Elsie A skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Såld 2-rums lägenhet i Frölunda.
    Jag har blivit väldigt bra bemött av mäklaren och han har varit engagerad och ambitiös.
    Jag hade förväntat mig ett lite högre slutpris men är nöjd ändå. Läs mer
  • 2019-10-29

Erik W skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell och påläst, känns tryggt. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Erik W
    Tack för bra samarbete samt det fina betyget Erik :-)!
  • Birgitta B

2019-10-29

Birgitta B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har hjälpt min mamma att sälja sin bostadsrätt.
    Niklas Johansson, som är vår kontakt på Fastighetsbyrån har på alla sätt skött de ingående momenten föredömligt hittills.
    Nu har vi själva överlämnadet kvar, men jag har ingen oro över att det skulle hanteras på annat sätt än övrigt. Läs mer
  • 2019-10-29

Göran B skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa i Billdal.
    Christer var mycket professionell i sitt agerande och var alltid snabb med feedback på frågor och funderingar. Läs mer
  • 2019-10-28

Susanna R skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Han har sålt vårt radhus i Fiskebäck.
    Han har motsvarat alla våra förväntningar och gjort ett väldigt bra jobb. Professionell, trevlig, snabb, pålitlig och hjälpsam. Läs mer
    2019-10-29 Anders C svarar Susanna R
    Tack för omdömet och trevligt samarbete Susanna! Jag jobbar på att hitta nytt boende till er nu :-)...
  • 2019-10-26

Lennart S skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Han sålde våran fastighet i Askim. Trots uppkomna problem med köparen löste han det på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Pia K

2019-10-26

Pia K skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias är en väldigt trevlig och ambitiös mäklare. Man blir både glad o känner sig trygg med att sälja sin lägenhet tillsammans med Tobias. I mitt fall sålde ha lägenheten genom att ringa upp sparade kunder och på så sätt gick det snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2019-10-25

Johanna B skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders sålde vårt parhus. Vi är supernöjda med hans arbete. Som mäklare är Anders tydlig, driven, målinriktad och erfaren.
    Kommunikationen har fungerat på ett utmärkt sätt. Vi kan starkt rekommendera Anders! Läs mer
    2019-11-03 Anders M svarar Johanna B
    Tusen tack Johanna och lycka till med nya villan!
  • 2019-10-23

Peraxel M skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna har nu hjälp mig att säga två lägenheter på kortet tid. Anledningen till att jag engagerade henne en andra gång är att hon är mycket lätt att ha att göra med. Det är alltid öppen och ärlig dialog. Dessutom är hon aktiv och snabb, vilket har varit till stor hjälp vid båda försäljningarna. Läs mer
    2019-11-01 Zanna F svarar Peraxel M
    Tack snälla Peraxel för det fina omdömet! Har varit ett sant nöje att få hjälpa dig två gånger!

Per M skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas känns som en jordnära mäklare som står med båda fötterna på jorden. Det gick att diskutera med honom utan att han svävade ut i det blå. Vi uppfattade att han såg vad vi var ute efter och hade en rak dialog som låg på den nivå vi önskade.
    Han mindes oss från tidigare visningar och uppleves från oss som köpare att han genomförde affären så att både köpare och säljare kände sig nöjda, inte att han skulle driva igenom affären.

Allt ovan kanske en mäklare skall ha, men efter att ha mött ett antal under det halvår vi sökte bostad uppfattar vi honom som den som bäst förstod och anpassade sig till oss. Läs mer

Anders E skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hus
    Proffesionellt, effektivt och trevligt Läs mer
  • 2019-10-18

Birgitta W skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt mitt hus. Blev väl bemött och han gjorde säkert sitt bästa, för att jag skulle få ett bra pris. Han var kanske lite väl optimistisk ifråga om prisläget. Läs mer

Anders K skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna är en seriös och professionell mäklare. Läs mer
    2019-10-18 Zanna F svarar Anders K
    Tack för omdömet. Önskar er lycka till i framtiden så hoppas jag att våra vägar korsas igen!
  • 2019-10-13

Anna-Li J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde en bostadsrätt med Zannas hjälp. Zanna gav ett proffsigt intryck och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-10-14 Zanna F svarar Anna-Li J
    Tack för förtroendet och ett trevligt samarbete! Önskar er lycka till med ert nya!
  • 2019-10-12

Maria L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt min fyrarumslägenhet med hjälp av Tobias. Han har varit ytterst professionell, visat och fått tillit under processen. Han har haft en fantastisk fingertoppskänsla och lyhördhet gentemot mig som säljare. Han har också varit rak och ärlig och transparent i sina tankegångar om vad som varit de bästa besluten längsmed vägen. Jag känner full tillit till honom och skulle vända mig till honom igen om det blev aktuellt. Läs mer
  • 2019-10-12

Christina K skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostad på förhand. Säljaren visade innan planerad visning men efter kontakt med mäklaren.
    Endast telefonkontakt innan kontraktsskrivning.
    Positiva möten med mäklaren på kontoret. Läs mer
  • 2019-10-11

Daniel E skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en 60 kvadrat bostadsrätt och den blev såld på förhandsvisning. Mycket nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-11

Mikael L skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kort och gott Sveriges bästa mäklare Läs mer
  • 2019-10-10

Dennis D skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket effektivt och rakt. Tillmötesgående och noggrant. Mycket trevligt att ha att göra med. Läs mer
    2019-10-14 Zanna F svarar Dennis D
    Tack Dennis! Har varit så roligt att få följa er bostadsresa med köp och försäljning. Tackar för förtroendet och ett trevligt samarbete!
  • 2019-10-07

Linda B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Han tog sig tid att svara på frågor jag hade. Hjälpsam att gå igenom alla papper som ska skrivas på.
    Skojfrisk, men ändå skärpt Läs mer
  • 2019-10-04

Marcus S skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt våran lägenhet i Frölunda med hjälp av Ejmen.

Ejmen var engagerad och all kommunikation flöt på hur bra som helst.
    Vi har känt oss trygga genom hela processen. Läs mer
  • 2019-10-02

Gabriel T skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bäst e han Niklas korrekt och tydlig i sitt agerande på alla fronter.skulle rekommendera Niklas till alla som vill sälja sin bostad Läs mer
  • 2019-09-30

Mia M skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en bostadsrätt. Ejmen har varit engagerad i hela processen. En av Ejmens största fördelar är hans trevliga och lugna bemötande och behagliga sätt. Vi är nöjda med försäljningen! Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda