Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 461 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2019-01-09

Markus H skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt hus av Anders och har väldigt bra erfarenhet av Anders. Anders är väldigt proffesionell men samtidigt vänlig och hjälpande.

Hade inga förväntningar av mäklaren i situationen som köpare. Läs mer
  • 2019-01-07

Bo Knutsson H skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    sålt radhus
    bra bemötande
    hade så klart velat ha mer men rådade konjuktur gjorde att det blev lite mindre än väntat. kan inte lasta mäklaren för detta.

betyget blir 8 av tiogradig skala Läs mer
  • 2019-01-02

Rolf V skrev om Andreas Hansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Levde upp till förväntningarna. Snabbt och effektivt hanterat. Lätt att nå och bra återkoppling i processen. Läs mer
    Andreas H gillar detta
  • 2019-01-02

Rolf V skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Levde upp till förväntningarna Läs mer
  • Bibi L

2018-12-27

Bibi L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders Carlsson har hjälpt mig att sälja mitt hus i Påvelund. Han har varit kunnig, mycket lätt att få kontakt med. Han har varit neutral men ändå hjälpt mig med information som underlättat mina val. Han lyckades dessutom på ett utmärkt sätt matcha mitt hus med lämpliga spekulanter så att jag slapp hela processen med budgivning och ändå fick ett pris jag var nöjd med. Anders rekommenderas å det varmaste! Läs mer
    2019-01-03 Anders C svarar Bibi L
    Stort tack för trevligt samarbete Bibi :-)! Hoppas du kommer att trivas bra i lägenheten.
  • 2018-12-23

Sven J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket nöjd med Niclas insatser. Väl bemött och Niclas var mycket informativ under tiden. Kunde inte haft en bättre mäklare. Högsta betyg👍 Läs mer

Karin A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en bostadsrätt i Flatås.
    Bemötandet från Zanna har varit professionellt och helt fantastiskt och vi har kännt oss väldigt trygga med henne.
    Zanna uppfyllde våra förväntningar med råge.
    Det kändes väldigt lugnt och tryggt redan från första mötet och det visade sig hålla hela vägen. Läs mer
    2019-01-02 Zanna F svarar Karin A
    Tack Karin för himla trevliga ord. Det har varit supertrevligt att få jobba med er! All lycka framöver till er!
  • Ewa B

2018-12-22

Ewa B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias sålde vår lägenhet. Han var den bästa Mäklaren vi haft. Dels för att han hade ett fantastiskt bemötande, men det som imponerade mest var hur han hanterade alla som var intresserade av att köpa vår lägenhet. Hjälpte till med lånelöften tog fram all information som alla ville ha. Kontakt med vår förening mmmm. Han var dessutom alltid tillgänglig och kunde han inte svara så skickade han alltid sms. Kommer alltid använda oss av honom. Han hjälpte oss också med råd gällande det vi själva köpt. Vi rekommenderar honom till alla vi känner. När vår dotter nu skulle sälja var Tobias självklar för det uppdraget. 🤶🤶🤶⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer

Helena J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig o hörde av sig regelbundet. Läs mer
  • 2018-12-22

Hans Christian B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde en lägenhet i Billdal Tobias var/ är väldigt proffsig , trevlig och noggran. Förväntningarna på priset var inte så höga!! Men Tobias lyckades sälja våran lägenhet för högst pris i området sedan det byggdes 2013. Väldigt bra, tryggt och possetivt. Tobias gjorde ett väldigt bra arbete. Läs mer
  • 2018-12-19

Jörgen S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt hus. Personligt och engagerat bemötande. Läs mer
    2018-12-19 Anders C svarar Jörgen S
    Tack för samarbetet och betyget Jörgen. Lycka till med nya huset :-)!
  • 2018-12-18

Catharina S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Madbäcksv 6 c
    Anders var trevlig,trygg kändes som han kunde sitt jobb.
    Var alltid kontaktbar. Läs mer

Karolina B skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders utförde försäljningen av vårt radhus på bästa tänkbara sätt. Han la ut huset som På Gång och samlade ihop ett gäng spekulanter över helgen till en förhandsvisning. Tack vare Anders engagemang kunde vi skriva kontrakt innan visning med ett slutpris som matchade våra förväntningar.
    Anders är en mycket engagerad, erfaren och proffsig mäklare som får oss som säljare att känna oss trygga igenom hela affären. Läs mer
    2018-12-17 Anders C svarar Karolina B
    Tack för det fina omdömet och trevligt samarbete Karolina!
  • Mikael B

2018-12-17

Mikael B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bostadsrätt
    Mycket bra
    Att få den såld Läs mer
  • 2018-12-17

Lisette Nilsson K skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hon har varit superproffsig och serviceminded hela vägen och alltid varit kontaktbar när man har haft frågor. Stort förtroende i henne och kommer rekommendera henne till andra. Läs mer

Per Daniel T skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders hjälpte oss att sälja en tomt. Allt bemötande från första kontakt till kontraktsskrivning med köparen sköttes mycket professionellt med bra tempo och god återkoppling.

Perfekt. Jag rekommenderar gärna Anders.

//Per Törnqvist Läs mer
    2018-12-17 Anders M svarar Per Daniel T
    Tack så mycket och tack själva, återkom gärna med önskemål om ert nya fritidsboende
  • Cecilia O

2018-12-12

Cecilia O skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika gav ett mycket professionellt och genuint trevligt intryck och visade stort engagemang kring vår bostadsaffär. Skulle inte tveka att själva anlita henne i framtiden. /mvh Max och Cecilia Läs mer
  • 2018-12-12

Åse J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en bostadsrätt i Ekebäck, Västra Frölunda. Niklas var tydlig i sin information och återkopplade alltid enligt tidplan.
    Informationen var bra och visste han inte något tog han reda på fakta och återkom. Läs mer
  • 2018-12-10

Eva Therese B skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    jättebra bemötande vår mäklare var värd varje krona och lite till. Vi är så nöjda. :-) Även i receptionen när vi skulle skriva på våra avtal var de super gulliga. Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2018-12-08

Britt Edit L skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders hjälpte oss med försäljningen av ett dödsbo. Lätt att samarbeta med, tillgänglig och flexibel Läs mer
  • 2018-12-05

Kevin N skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en 2a i ruddalen. Bra bemötande av mäklaren. Mäklaren levde upp till förväntningarna
    Sammanfattning helhetsintryck bra! Läs mer
  • 2018-12-05

Märta A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag är dotter till Märta och har sålt lägenheten på uppdrag av henne. Jag kontaktade Niklas tack vare att jag hittade en reklamlapp om att han sålt flera lägenheter i området. Niklas har alltid varit lätt att nå, återkopplat snabbt och tydligt och informerat i god tid om alla steg i försäljningsprocessen. Jag fick stort förtroende för Niklas från allra första stund. Läs mer
  • 2018-11-29

Jadran Adriano V skrev om Andreas Hansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En mycket lugn och trevlig kille, som ställer upp på kvällstid samt svarar alltid i telefon dessutom en mycket duktig mäklare. Känslan jag fick av Andreas var att man blev kompis med honom och det är ju det som är det viktigaste i en kundrelation.

uppdraget var att sälja mitt Radhus. Läs mer
    Andreas H gillar detta
  • 2018-11-28

Catrin M skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Toppenbra mäklare. Erika har gjort ett fantastiskt jobb. Sålt min fars hus. Har ej kunnat vara med då jag bor i en anna stad. Vi har haft jättebra telefonkontakt,Erika har alltid svarat el ringt upp snabbt.
    Toppbetyg!! Läs mer
  • 2018-11-26

Monia N skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har hjälpt oss både med försäljning av vårt hus och köp av en tomt. Erika är professionell, lyhörd och peppande. Hon gav oss rimliga förväntningar, stöttade och såg till att vi avvaktade när det behövdes och slog till när det var dags. Erika har alltid varit tillgänglig för frågor eller avstämning. Vi är mycket nöjda och skulle rekommendera henne till andra i behov av mäklare. Läs mer
  • 2018-11-26

Michael N skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt.
    Blev mött med respekt där Zanna hjälpte till i alla frågor som uppkom för att säkerställa att allting gick smidigt i affären. Läs mer
    2018-11-28 Zanna F svarar Michael N
    Hej! Tack! Hoppas ni kommer trivas i er nya lägenhet och ni vet vart jag finns om det uppstår några frågor!
  • 2018-11-25

Fredrik B skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har köpt lägenhet.
    Allt funkade kanonbra. Lätt att få tag på osv. Läs mer
  • 2018-11-22

Lennart S skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket bra och professionell mäklare som gör ett fantastiskt jobb. Läs mer
  • Carina J

2018-11-21

Carina J skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika Holmén har varit mäklare både vid köp av mitt nya hus samt vid försäljning av det gamla huset.
    Jag fick ett mycket gott intryck vid köpet av det nya huset och bad då henne även att ta hand om försäljning av mitt gamla hus.
    Erika har hanterat båda affärerna på ett mycket professionellt, förtroendegivande och trevligt sätt som, trots höga förväntningar, jag är mycket nöjd med! Läs mer
  • Carina J

2018-11-21

Carina J skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fastighetsbyrån Göteborg Väster har på ett mycket professionellt och förtroendegivande sätt hanterat hela processen både för mig som säljare och gentemot köparen. Läs mer
  • 2018-11-21

Monika B skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Oerhört proffsig mäklare, är mycket nöjd med bemötande, service och hela affären! Bästa betyg till Malin Solvang Forsberg på Fastighetsbyrån! 🌟 Läs mer
  • 2018-11-20

Suzanne O skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt ett radhus-
    Fick stort förtroende för Anders från första mötet.
    Anders var kunnig, professionell, tillgänglig och kändes trygg.
    Hade höga förväntningar och de infriades. Läs mer
    2018-11-21 Anders C svarar Suzanne O
    Tack för förtroendet, bra samarbete och det fina omdömet Suzanne :-)!
  • Lars K

2018-11-20

Lars K skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    God kommunikation med såväl köpare som säljare, informerar alltid om nya händelser, ett fint sätt, inser betydelsen av mänskliga relationer. Läs mer
  • 2018-11-18

Inger C skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Eftersom inte allt är avslutat med försäljningen av mitt radhus kan jag säga att allt fungerat mycket bra. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2018-11-19 Anders C svarar Inger C
    Tack för rekommendationen och det fina betyget Inger! Lycka till med det nya boendet i Lerum.
  • 2018-11-15

Mats K skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fantastiskt bemötande och ett mycket bra helhetskoncept. Det innefattar allt man behöver för en lyckad affär. Läs mer
  • 2018-11-13

Per J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt trevlig och duktig.
    Köpte av Niklas och valde sälja genom han. Pga bra service och information!
    Mvh Per Johansson Läs mer
  • 2018-11-12

Jonas Björn F skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Duktig, ambitiös mäklare med ett lugn som ger förtroende. Läs mer
  • 2018-11-11

Yvonne A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt en lägenhet
    I informationen om fastighetsbyråns tillmötesgående står det att läsa att man som kund kan vända sig till fastighetsbyrån med alla frågor och att man då ska få dessa besvarade.
    Det fanns frågor vid två tillfällen som vi ej fick besvarade.
    Jag tyckte att man ej var lika viktig längre då det fanns en köpare till lägenheten. Läs mer
    2018-11-12 Zanna F svarar Yvonne A
    Tack för din feedback i vårt samtal efter denna reco. Jag tar med mig din synpunkt på återkoppling från mina kollegor på den administrativa avdelningen och delger dom detta. Önskar er lycka till och hoppas att våra vägar kanske möts igen!
  • 2018-11-11

Anette N skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tät kontakt, han förslog, vi diskuterade och tog beslut. Läs mer
  • 2018-11-09

Per R skrev om Linus Stafner en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt tomt för nybyggnad

Skall sälja fastighet Läs mer
    2018-11-09 Linus S svarar Per R
    Hej Per!
    Vad har du för mobilnummer? Alternativt om du ringer mig på 0733414730. Hör av dig så snart det passar. Mvh Linus
    Linus S gillar detta
  • 2018-11-05

Christina M skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En enkel affär, jag tycker det bästa var att Tobias anpassade försäljningen efter mina behov och gjorde det lätt för mig att genomföra bostadsförsäljningen. Läs mer
  • 2018-11-04

Ludwig J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna sålde min lägenhet! Duktig och trevlig mäklare
    Kan verkligen rekommendera henne
    /Ludwig Läs mer
    2018-11-05 Zanna F svarar Ludwig J
    Hej! Tack Ludwig! Alltid roligt att kunna hjälpa till!:)
  • 2018-11-03

Maria K skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en lägenhet. Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2018-11-05 Zanna F svarar Maria K
    Önskar dig lycka till med lägenheten!
  • 2018-11-02

Johanna M skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en lägenhet på Antenngatan. Blev väldigt bra bemötta. En väldigt seriös mäklare och bra koll på allt. Kunde besvara alla våra frågor. Så nöjda! Läs mer
  • 2018-11-01

Abraham C skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tyckte han var trevlig och tillmötesgående när vi träffades på visningen till bostadsrätten.
    Vid budgivningen registrerades inte mina 2 första bud vilket jag tyckte var märkligt. När jag ringde förklarade mäklaren att det berodde på att jag inte hade lånelöftet klart, hade själv tidigare berättat att det inte var något problem med lånelöfte. Det ledde till en fördröjning i budgivningen men troligtvis har det inte påverkat slutpriset.
    Därefter har allt handlagts väldigt smidigt även om affären inte är slutförd än då överlåtelsen sker 17 dec.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd med Niklas som mäklare. Läs mer
  • 2018-11-01

John G skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Helt ok försäljning av min lägenhet som jag verkligen behövde bli av med. Läs mer
  • Olov S

2018-10-30

Olov S skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har både sålt och köpt lägenhet genom Niklas Johansson och det har båda gånger varit en mycket smidig och trevlig kontakt. Niklas är en pålitlig mäklare som ger ärliga svar på frågor även om det skulle vara till potentiell nackdel för honom själv. All cred till honom för det. Läs mer

Marie H skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi fick hjälp att sälja vårt radhus av världens bästa mäklare! Jättebra bemötande, kompetent, lugn och proffsig på alla sätt. Vi kan verkligen rekommendera Erika på Fastighetsbyrån! /Marie och Martin Läs mer

Jessica L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Erika har varit av stor hjälp vid vårt köp av radhus. Trevlig, hjälpsam och tillgänglig. Vi kan varmt rekommendera henne! Läs mer

Jens R skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lägenhetsköp.
    Mycket bra bemötande.
    Bra upplevelse men lite virrigt intryck. Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda