Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån - Göteborg Väster

Fastighetsbyrån - Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 179 kunder tycker om Fastighetsbyrån - Göteborg Väster

• Emma H
    Emma H skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Bra fram till pappren var påskrivna, därefter tyst. Svår att få tag i på ibland.
  • Leif E
    Leif E skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Ett utmärkt bemötande och mycket proffsigt
    Klar uppdelning vad jag skulle bidra med och vad banken fixade
  • Ivonne B
    Ivonne B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Bra information, kommunikation och hjälp
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Simon är trevlig duktig en jätte bra mäklare .
  • Ulf W
    Ulf W skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Niklas Johansson har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam vid försäljningen av våran lägenhet på Bildradiogatan 4. Vi ger honom 5 i betyg , och vi kan ge honom de bästa rekommendationer . Ulf o Nancy Wanneklint.
  • Karin L
    Karin L skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Kunnig hjälpsam och trevlig. Kände mig trygg med Niklas som mäklare.
  • Lars S
    Lars S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Har fått ett bra bemötande och samarbetet har fungerat bra.
    Däremot när vi kommer till ekonomin och uttag av arvodet så fungerar det inte bra och man kan inte bara ta ut ett arvode från någon annans pengar utan någon typ av verifikation eller OK
  • Klas W
    Klas W skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Snabbt och enkelt och utan problem, vad mer kan man begära?
  • Anders J
    Anders J skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Kunnig med vänligt bemötande. Inger trygghet.
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Väldigt trevlig, tydlig och förtroendeingivande
  • Vanja E
    Vanja E skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Alltid pålitlig med avtalade tider för tel mail besök o.s.v.
    Lugn,sansad, kunnig i sitt yrke, förklarar pedagogiskt, professionell och trevligt i sitt bemötande.
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Lätt att få tag i på telefon, trevlig och personlig, professionell, duktig. Ordnade med lätthet sådant jag bad om hjälp med, som ytterligare uppgifter, extra visning mm
  • Maria K
    Maria K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Niklas Johansson är mycket trevlig, professionell och kan sitt jobb!
  • Jan W
    Jan W skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    CS visade från start stort och seriöst engagemang. Det gjorde att vi valde honom av de tre potentiella mäklare som vi kontaktade.

Christer rodde på ett lugnt och metodiskt sätt affären i hamn trots ett ganska svalt intresse. Endast två budgivare,

Det svala intresset var för oss en missräkning inte minst utifrån de bedömningar som de tre potentiella mäklarna gjorde vid de inledande mötena.
  • Elisabeth C
    Elisabeth C skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Bemötandet var väldigt bra. Lugn och kunnig. Bra att resonera med. Var snabb med att svar på frågor både i telefon och via mail. Återkopplade alltid. Som kund kände jag mig trygg och hade förvissningen om att Niklas tog hand om allt på bästa sätt.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    När vi köpte vårt hus för 10 år sedan så hade säljaren Anders Carlsson. Vi besiktningen tog han mig på sidan och förklarade, citat "bara så du vet så hittar du inga jävla fel på det här huset".
    Har träffat säljaren efteråt och det visade sig då att han hade ett väldigt bra provis över en viss summa...........
    Proffsigt agerat!?
  • Katayoun B
    Katayoun B skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Vi var mycket nöjda med Anders Carlsson som vår mäklare! Anders är en noggrant, professionell, trevlig, lätt att prata med, uppmärksam och mycket duktig mäklare.
  • Matti C
    Matti C skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Försäljning och slutföring av försäljningen gick som planerat.
  • Xiu W
    Xiu W skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Niklas is very kind, friendly and professional. We are very happy to work with him. He is an excellent broker.
  • Göran E
    Göran E skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Hej! Jag har fått ett bra bemötande och uppdraget har skötts professionellt. Hälsningar Göran
  • Anna N
    Anna N skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Anders uppfyllde alla våra önskemål. Med 4a barn i huset varav 2st under 2år så ville vi inte ha en mäklare som la över allt ansvar i husägare och stylisters händer. Anders hjälpte oss prioritera inför fotografering och valde ut för oss endast väsentliga intressenter. Han lyckades sälja vårt hus på 1 förhandsvisning innan huset ens kommit ut på öppna marknaden och kontraktet skrevs inom 24h. Finns inget som kunde varit bättre.
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Gav ett professionellt bemötande, välinformerad och uppdaterad. Vi fick den bästa handledning genom hela processen.
  • Azin A
    Azin A skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fastighetsbyrån Gbg Väster är proffsig, lyhörd o förtroendegivande. Våra favoriter är Simon och Malin.
    Hälsningar Azin
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    mycket trevlig och kunnig.

saklig och tillmötesgående.
  • Gunnar P
    Gunnar P skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Inför min försäljning hade jag tre mäklare på besök från olika mäklarföretag. Jag valde Anders och fastighetsbyrån då jag fick bäst förtroende för Anders utifrån hans sätt att presentera möjligheten att få ett förväntat pris. Jag fick förtroende att han skulle kunna bidra till den bästa affären för mig.
    Mäklartjänsten och kringtjänsterna spelad mindre roll då erbjudandena var likartade från alla mäklarföretagen
  • Christian R
    Christian R skrev om Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fick vad man kan förvänta sig.
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Mycket bra och seriös mäklare, rekommenderar starkt.
  • Thommy K
    Thommy K skrev om Simon Hammarstedt en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Professionellt och trevligt bemötande
  • Conny G
    Conny G skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fridtjof Thoen är en lugn, balanserad och behaglig person som inger förtroende.
    Dock tycker jag att Fastighetsbyrån har för lite skarpa knivar i sin verktygslåda.
    Man förlitar sig helt på Hemnet och sin egen hemsida. I vissa fall kan det behövas lite mer aktiv handling, annonsering i dagspress, lokalblad osv.
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Mycket nöjd. Bra jobb.
    Fina fotografier.
  • Martin W
    Martin W skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fridtjof har verkligen svart bälte i mäklarkonsten.
    Vi har haft kontakt med många mäklare så vi vet vad vi pratar om.
    Vad som utmärker Fridtjof är att han får en att känna att han tar fullt ansvar genom hela projektet. Från första mötet, genom hela försäljningen, till deklarationen långt efteråt.
    Vi hade inte orkat och vågat genomföra försäljningen med en vanlig mäklare.
    Tack Fridtjof!
  • Christina K
    Christina K skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Hej Chrster har bemött oss på ett professionellt sätt och lever absolut upp till min förväntan.
  • Anders C
    Anders C skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Niklas skötte försäljningen alldeles utmärkt och motsvarade således alla mina förväntningar.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Christer har vi träffat på vid 3-4 köp och säljprosesser (inom ca 20 år). Han är proffs på alla de sätt man önskar av en mäklare!
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Trevlig och förtroendeingivande! Skötte försäljningen på ett snyggt sätt, även om min köpare redan fanns och det var bara en visning utan prospekt etc. Tror nog att han hade gjort bra ifrån sig även vid ett "helt" uppdrag!
    Kan nog tycka att Fastighetsbyrån fick "bra betalt" med tanke på själva insatsen i försäljningen - men det har ju inte med Fritjof personligen att göra! Allt Gott till honom! 👍
    💐🌺
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Från första mötet med mäklare Niklas Johansson fick jag förtroende för honom. Jag vill att han ska sköta försäljningen av min bostad. Det beslutade jag snabbt. Han tog hand om det o vägledde under hela processen föredömligt. Kunnig o påläst. Jättebra att bolla idéer med o alltid noggrann att ringa upp el sms:a. Jag har haft kontakt med flera mäklare tidigare år. Niklas Johansson är den bästa! Både som säljare o köpare av bostad anlitar jag honom. Den bästa rekommendationen!
  • Brf Knarrholmen 1
    Brf Knarrholmen 1 skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Värdsklass! Värdsklass värdsklass värdsklass!!!
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Mycket trevlig och kunnig mäklare.
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Mycket gott bemötande. Mäklaren levde upp till min förväntan 100%. Jag är mycket nöjd med allt som mäklaren levererade.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Niklas fungerade jättebra. Allt flöt på bra och var väldigt enkelt att få dom svar jag ville ha. Han hade flera bra råd som ledde till en smidig affär i slutändan.
  • Dan M
    Dan M skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fridtjofs kunnande, bemötande och engagemang, från första kontakt till avslutad affär, översteg våra förväntningar med god marginal. Fridtjof har ett mycket trevligt men professionellt förhållningssätt som fungerade mycket väl i samarbetet kring försäljningen av vår fastighet. Vi kan varmt rekommendera Fridtjof för mäklaruppdrag, framför allt för uppdrag i Göteborgs skärgård.
  • Eva M
    Eva M skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fridtjof var kunnig och engagerad.
  • Peter S
    Peter S skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Fritjof gjorde genomgående ett mycket gott intryck. Han gjorde enligt min bedömning en större ansträngning i samband med försäljningen än vad man kan kräva. Jag skulle utan tvekan rekommendera honom till bekanta som funderar på att sälja.
    Peter Söderström
  • Aralia A
    Aralia A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Jag trivdes väldigt bra med att ha Niklas som mäklare. Jag kände att jag verkligen kunde lita på honom och det var en trygghet för mig att han har lång erfarenhet inom sin bransch.
  • Anders S
    Anders S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Väl omhändertagen i alla steg. Förstående och lyssnande inför önskemål. Seriös hantering utan egenvinning, något man inte ser hos flera andra mäklare.
  • Khatareh R
    Khatareh R skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Oengagerad, inte hungrig. Ville hänga med sina polare idtället för att jobba, bad oss ha förståelse för det!
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Kompetent och seriös mäklare som står för det han säger och agerar professionellt både mot köpare och säljare, vilken sida man än befinner sig på så är man i goda händer.
  • Per N
    Per N skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Bra trevlig o positiv på alla sätt.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Fridtjof Thoen en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Hej.jag är väldigt .nöjd ,jag ska kontakta honom för att prata om skattefrågor.m.v.h.Margareta Larsdotter
  • Marie J
    Marie J skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån - Göteborg Väster
    Väldigt bra bemötande. Professionell och förtroendeingivande. Skötte hela affären utmärkt.

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda