Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 320 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• Victor Man Fai H
    Victor Man Fai H skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag köpte en kedjehus i Östra Påvelund, Anders var snällt och visade stort erfarenhet i försäljning av fastigheter. Säljaren kunde inte visa oss huset på tillträdesdag och Anders hämtade nyckeln från säljaren och visade oss huset. Läs mer
  • Karin K
    Karin K skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en fristående Villa. Mycket engagerad mäklare som hjälpte oss att tänka stort och drömma. Flexibel som gjorde det möjligt för oss att komma på fler visningar, totalt tre stycken. Läs mer
  • Pontus N
    Pontus N skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bostadsrätt i Frölunda,
    Mycket bra bemötande, Trevlig och hjälpsam.
    Hade inga direkta förväntningar från början.

Över helheten en mycket bra upplevelse med trevligt bemötande och mycket hjälpsam. Läs mer
  • Göran T
    Göran T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus . Mkt. God kontakt med mäklaren . Lätt att få tag i .Försöker inte att försköna objektet utan håller sig till fakta. Realistiska förväntningar . Mkt. bra annons på nätet med utmärkta foton. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte ett radhus av Anders och han var både påläst och mycket kunnig genom hela processen,
    Rekommenderas starkt av oss. Läs mer
  • Flora F
    Flora F skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En korrekt och ärlig Mäklare👍 Läs mer
  • Ilija B
    Ilija B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt tillmötesgående och kunnig inom sitt område som mäklare. Annan fördel är att han är tillgänlig och lätt att ta kontakt med. Läs mer
  • Christian F
    Christian F skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders gör ett mycket proffsigt jobb och ytterst kunnig ..... Läs mer
  • Edvard U
    Edvard U skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en lägenhet i Göteborg , tycker att mäklaren har betett sig dåligt , inget bra bemötande , inte mån av köparen , känns som jag själv fått styra i ärendet. Hade förväntat mig lite mer av en proffesionell mäklare...Sista gången jag har med denna mäklaren att göra. Läs mer
    2018-05-14 Malin F svarar Edvard U
    Hej Edvard, vi har aldrig träffats då du har köpt din bostad via fullmakt och när du per telefon ber mig om en värdering som skall vara högre än det du har köpt för innan du ens har tillträtt bostaden - så är jag som proffesionell mäklare skyldig att säga nej. Det bryter mot god mäklarsed. Att detta någon dag senare därefter påleder detta omdöme får tala mer för dig än för mig. Mvh Malin Solvang Forsberg
    2018-05-15 Edvard U svarar Malin F
    Det handlar inte bara om ett värderingsintyg, det var jag okej med. När vi talades vid första gången kring ett tillträde tidigare skulle du kolla upp med banken och nuvarande ägare under tiden jag skriver på fullmakt - om det gick bra att tillträda tidigare , vilket det oftast bruka göra men inte ens detta hade du gjort under tiden. Utan när jag ringer dig har du inte ens märkt att mitt fullmaktspapper kommit in , vilket gör att vi får skjuta fram tillträdet ytterligare 14 dagar. Jag känner inget professionellt bemötande , attityden du haft mot mig är inte trevlig utan mer nonchalant / oangenäm. Som sagt , bättre mäklare har jag haft tidigare när jag sålt mina andra lägenheter. Jag tycker nästan att det bemötande och den handläggning av mitt ärende som jag fått strider mot god mäklarsed.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Shen Y
    Shen Y skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders is nice, trustworthy! We appreciate and respect all his efforts. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej
    Har av Anders Carlsson köpt en bostad i västra Göteborg.
    Blev mycket bra bemött av honom. Tydlig information och stabilt intryck.
    Anders inger bra förtroende och kan väl rekommenderas.

Peter Sävhed Läs mer
  • Roger J
    Roger J skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    har redan svarat på Fastighetsbyråns förfrågan.

Vad vill ni att jag skall svara på?

Roger Läs mer
  • Gunnar G
    Gunnar G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Är helnöjd med hela affärskontakten Läs mer
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra på alla sätt .
    Skulle rekommendera honom till andra som skall sälja .
    Han var en god lyssnare Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Engagerad och korrekt under hela processen. Läs mer
  • Rosita S
    Rosita S skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa i Särö. Eva-Lena har skött det mycket professionellt och vi har haft en bra och seriös kommunikation. Läs mer
  • Sointu H
    Sointu H skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Mäklaren ha varit påläst och kunnig. Han har varit lyhörd och har alltid hållit mig underrättad under processens gång på ett sätt som levt upp till mina förväntningar.
    Mäklaren har varit alltigenom professionell och rekommenderas å det varmaste. Läs mer
  • Shahrin A
    Shahrin A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt vårn lägenhet. Mäklaren häjlpte oss att ge några tips hur kan vi stylera vårn lägenhet. Läs mer
  • Lisbeth P
    Lisbeth P skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt ett radhus och köpt en lägenhet.
    Vi blev väldigt fint bemött av Eva-Lena. Fick genast förtroende för henne. Förväntningarna uppfylldes helt och fullt.
    En supertrevlig mäklare. Läs mer
    2018-05-03 Eva-Lena L svarar Lisbeth P
    Tack Lisbeth och Lasse. Det har varit ett nöje att få arbeta med så trevliga och härliga säljare som ni är under försäljningsprocessen. Ser fram emot att träffa er snart igen.
  • Rob J
    Rob J skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har precis köpt ett radhus via Eva-Lena på fastighetsbyrån.
    Mycket trevligt och varmt bemötande anser både jag och min sambo, de frågor vi hade besvarades och var det något som inte kunde besvaras direkt tog det inte lång tid innan Eva-Lena hörde av sig igen med ett svar.

Vi rekommenderar starkt Eva-Lena vidare. Läs mer
    2018-05-03 Eva-Lena L svarar Rob J
    Tusen tack för de fina omdömet. Nöjda kunder är mitt stora och viktigaste fokus! Ser fram emot att träffa er efter sommaren.
  • Rob J
    Rob J skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kan varmt rekommendera Malin vidare, sålde min första bostadsrätt med Malins hjälp.
    Jag behövde göra väldigt lite, fastighetsbyrån skötte det mesta, allt problemfritt.

Trevlig bemötande och ett bra jobb.

Allt levde upp till de förväntningar jag hade, var det något jag undrade fick jag alltid svar från Malin eller hennes kollegor snabbt.

mvh Robin Läs mer
  • Jamileh B
    Jamileh B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt en lägenhet och köpt en annan lägenhet i samma hus. Niklas har inte levt upp helt till mina förväntningar. Första mötet var trevligt. När jag skulle skriva under avtalet med Niklas förklarade han att om jag inte säljer min lägenhet då ska jag betala Hemnet, 1500 kr. Men Om lägenheten säljs då jag bara betalar mäklarens arvode, 55000 kr. Jag har betalt 55000 kr mäklarens arvode samt 1500 Hemnet. Undrar vad det blir med 1500 kr som jag inte fått tillbaka.
    /Jamileh Bakhoon
    0735735723 Läs mer
  • Luis A
    Luis A skrev om Sebastian Stafnergård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    I bough an apartment.
    The service was excellent.
    Sebastian is very professional. Läs mer
  • Bodil K
    Bodil K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt och sålt min lägenhet genom honom jag sätter det högst betyg för all hjälp som jag fåttav Niklas Johansson Kan inte ha fått bättre mäklare så jag är jätte nöjd Bodil karlsjö Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Toppenbra!! Proffsigt och kunnigt. Uppdaterade oss hela tiden. Läs mer
  • Christoffer M
    Christoffer M skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Nicklas är bra och ger ett lättsamt och trevlig bemötande.
    sålde lägenhet. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en tomt
    Mycket nöjd
    Har fått löpande feedback under hela processen och Anders har gjort ett kanonjobb.
    Väldigt trevlig är han också Läs mer
    2018-05-03 Anders M svarar Magnus S
    Tack för din fina rekommendation
  • Albert H
    Albert H skrev om Sebastian Stafnergård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en nyproducerad bostadsrätt i Göteborg. Affären gick mycket smidigt till trots att vi inte bor i staden.
    Några enstaka telefonsamtal och avtal skriven genom e-signering gjorde att vi inte behövde åka dit i onödan. Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lägenhet. Allt var jättebra. Hade tålamod med att man ringde många samtal. hmm undrar om jag är uppe i 30 tecken nu...eller skall man skriva nått mer? Ost! Läs mer
  • Bernt P
    Bernt P skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionellt bemötande och genomförande av försäljning. Läs mer
    2018-05-03 Anders C svarar Bernt P
    Tack för omdömet och det trevliga samarbetet Bernt!
  • Håkan O
    Håkan O skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ärlig uppriktig och tillmötesgående som inger förtroende. Läs mer
    2018-05-03 Zanna F svarar Håkan O
    Tack Håkan! Hoppas du kommer trivas i nya lägenheten!
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Nyhagen 47 42735 Billdal blev såld av Zanna. Vi köpte lägenheten av henne för 6 år sedan och tyckte redan då att det var en riktigt bra mäklare.
    Vi tyckte zanna levde upp till våra krav och mer! En fantastisk glad tjej och lätt att ha att göra med. Superkul! Läs mer
    2018-05-03 Zanna F svarar Hanna G
    Tack snälla ni för fina ord! Har varit så kul att följa er ända från början som köpare!
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vid försäljningen av min mors bostadsrätt (3 rum) har Zanna på ett utmärkt sätt guidat mig genom hela processen. Hon har alltid varit tillgänglig och haft svar på alla mina frågor. Läs mer
    2018-05-03 Zanna F svarar Kerstin A
    Tack för ett trevligt samarbete!
  • Ronza M
    Ronza M skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias är en riktigt duktig mäklare.
    Väldigt professionell, kunnig och enkel att ha att göra med. Han återkopplar snabbt och är mycket engagerad under hela processen.
    Rekommenderar definitivt Tobias till andra! Läs mer
  • Gerd P
    Gerd P skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt ett hus i Järnbrott.
    Vi upplevde Erika som väldigt proffsig, trevlig och engagerad. Vi kände att vi hade stöd under hela processen (vilket vi behövde med tanke på att vi inte hade flyttat på 32 år) och att vi fick ett rättvist pris för huset och att försäljningen gick snabbt. Vi var helt enkelt väldigt nöjda med jobbet som Erika gjorde och skulle inte tveka en sekund på att anlita henne igen om det var aktuellt. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt ett radhus
    Superfin tjej som var väldigt hjälpsam & trevlig.
    Vi är väldigt nöjda, både med hus & process. Läs mer
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde vårt radhus med Erikas hjälp och är mkt nöjda med bemötande och engagemang såväl innan som efter försäljningen. Erika har ett mycket behagligt sätt och känns genuin och ödmjuk, i det avseendet sticker hon helt klart ut från mängden. Läs mer
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi fick ett väldigt positivt och professionellt bemötande av Erika Holmen vid försäljningen av vår villa I Frölunda. Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt hjälpsam vid vårt köp och hjälpte oss att få tillräckligt med information och besvarade alla frågor vi hade om fastigheten inför köpet. Läs mer
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Ander genomförde vår försäljning på ett utmärkt och proffsigt sätt! Läs mer
    2018-04-16 Anders C svarar Jörgen S
    Tack för omdömet och lycka till med nya huset :-)!
  • Maria C
    Maria C skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har bara positiva erfarenheter av kontakten vi har haft med Anders Carlsson. Erfaren, lugn, förtroendeingivande, kompetent och han skötte försäljningen utmärkt. Läs mer
    2018-04-16 Anders C svarar Maria C
    Tack för trevligt samarbete Maria och tack för det fina betyget!
  • Staffan W
    Staffan W skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra, allt som förväntat. Inget onödigt tjafs. Lite stressad dock. Läs mer
    2018-04-16 Anders C svarar Staffan W
    Tack för trevligt samarbete Staffan och lycka till med lägenheten!
  • Leif L
    Leif L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders är proffsig o vänlig

Mao bäst Läs mer
  • Leila A
    Leila A skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Snabb och enkel affär. Känns proffsigt. Läs mer
  • Peter G
    Peter G skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Christer gav oss väldigt bra bemötande från visning till påskrivning. Mycket flexibel och tillmötesgående vid vårat husköp, återkopplade snabbt vid frågor.

Absolut ingenting att anmärka på, jag skulle utan tvekan rekommendera Christer. Läs mer
  • Brita E
    Brita E skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig, professionell, lyhörd, tillmötesgående, Läs mer
  • John Robert L
    John Robert L skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En bra mäklare som gjorde det bästa för en stressad säljare.,iett hopplöst läge. Läs mer
  • Mathias K
    Mathias K skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders har varit korrekt och bra i vår affär. Har även köpt hus via Anders och det var en bra upplevelse då också.

Jag kan rekommendera Anders när man skall sälja eller köpa ett hus. Läs mer
    2018-04-13 Anders C svarar Mathias K
    Stort tack för omdömet Mathias...och tack för samarbetet :-)!
  • Mary B
    Mary B skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    vi hade en träff i samband med skrivning av avtal nyproduktion. Trevligt och var noggrann och gick igenom alla handlingar noggrant Läs mer
  • Michel K
    Michel K skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    bra, rättfram, lyssnande och hjälpte till mycket Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda