Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 670 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• 2019-10-13

Anna-Li J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde en bostadsrätt med Zannas hjälp. Zanna gav ett proffsigt intryck och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-10-14 Zanna F svarar Anna-Li J
    Tack för förtroendet och ett trevligt samarbete! Önskar er lycka till med ert nya!
  • 2019-10-12

Maria L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt min fyrarumslägenhet med hjälp av Tobias. Han har varit ytterst professionell, visat och fått tillit under processen. Han har haft en fantastisk fingertoppskänsla och lyhördhet gentemot mig som säljare. Han har också varit rak och ärlig och transparent i sina tankegångar om vad som varit de bästa besluten längsmed vägen. Jag känner full tillit till honom och skulle vända mig till honom igen om det blev aktuellt. Läs mer
  • 2019-10-12

Christina K skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt bostad på förhand. Säljaren visade innan planerad visning men efter kontakt med mäklaren.
    Endast telefonkontakt innan kontraktsskrivning.
    Positiva möten med mäklaren på kontoret. Läs mer
  • 2019-10-11

Daniel E skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en 60 kvadrat bostadsrätt och den blev såld på förhandsvisning. Mycket nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-11

Mikael L skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kort och gott Sveriges bästa mäklare Läs mer
  • 2019-10-10

Dennis D skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket effektivt och rakt. Tillmötesgående och noggrant. Mycket trevligt att ha att göra med. Läs mer
    2019-10-14 Zanna F svarar Dennis D
    Tack Dennis! Har varit så roligt att få följa er bostadsresa med köp och försäljning. Tackar för förtroendet och ett trevligt samarbete!
  • 2019-10-07

Linda B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Han tog sig tid att svara på frågor jag hade. Hjälpsam att gå igenom alla papper som ska skrivas på.
    Skojfrisk, men ändå skärpt Läs mer
  • 2019-10-04

Marcus S skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt våran lägenhet i Frölunda med hjälp av Ejmen.

Ejmen var engagerad och all kommunikation flöt på hur bra som helst.
    Vi har känt oss trygga genom hela processen. Läs mer
  • 2019-10-02

Gabriel T skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bäst e han Niklas korrekt och tydlig i sitt agerande på alla fronter.skulle rekommendera Niklas till alla som vill sälja sin bostad Läs mer
  • 2019-09-30

Mia M skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en bostadsrätt. Ejmen har varit engagerad i hela processen. En av Ejmens största fördelar är hans trevliga och lugna bemötande och behagliga sätt. Vi är nöjda med försäljningen! Läs mer

Annika G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders har sålt en tredje bostad för mig sedan 2005. Det säger väl allt!!! Det senaste objektet var en villa på Cedergatan. Det gick väldigt snabbt, smidigt o slutpriset över förväntan.
    Anders kom med goda råd såsom rekommenderade att byta altangolv, anlita stylingfirma o snygga till ”hela huset” måla, byta ett fönster mm. Jag lyssnade och såg till att ”jobbet” utfördes, alltså vi samarbetade mycket bra.

Anders skötte budgivningen på ett proffsigt sätt, rådfrågade mig o rådde mig, förklarade för köpare tänket och behöll lugnet. Han skötte 82 visningar på egen hand!
    Han ordnade snabbt en genomgång med Anticimex med slutköparna så det var klart när vi skrev kontraktet.

Jag har hört av vänner som varit på visning av andra objekt som Anders sålt att han skapar förtroende, är kunnig på ”hus”, påläst o avslöjar inte säljarens privata.
    Han skapar inte skyhöga förväntningar på slutresultat utan håller sig sansad. Jämt kontakt o info genom fsg gång.
    Fastighetsbyråns säljapp uppskattas o man kunde följa bokade besök mm mm. Mycket bra!!!
    Anders är mycket professionell mäklare, kunnig, påläst o just!
    Förhoppningsvis behöver jag inte anlita honom igen, men rekommenderar hnm varmt.
    Med vänlig hälsning,
    Annika Läs mer
    2019-09-23 Anders C svarar Annika G
    Jag håller med om att samarbetet med dig/er som säljare var mycket bra. De åtgärder ni fixade hade garanterat en positiv inverkan på utgången och slutpriset. Som tur är var det inte 82 olika visningar...men så många spekulanter som var på visning :-). Hoppas ni kommer att trivas bra i ert nya hus. Jag är övertygad om att de som köpt ert hus kommer att trivas bra där i alla fall!
  • 2019-09-21

Camilla Margaretha N skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt vår bostad i Näset, helt underbar människa. Så bra på alla vis. Inga problem, förstående och absolut närvarande! Gör Allt för sina kunder, både som säljare och köpare. Lugn, trygg och påläst. Bästa mäklaren!! Läs mer
    2019-09-24 Eva-Lena L svarar Camilla Margaretha N
    Tusen tack för de fina orden Camilla. Nöjet har varit helt på min sida!

Per-Olof G skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej !
    Har sålt en bostadsrätt, bemötandet var både personligt och proffsigt. allt avlöpte enligt enligt planerna.

Vänliga Hälsningar
    P-O Gavin Läs mer
  • 2019-09-20

Marcus S skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi sålde våran lägenhet via Fastighetsbyrån. Våran mäklare Ejmen var fantastiskt bra. Vi kände ett stort förtroende för honom från början till slut. Han var engagerad och hade snabb återkoppling.
    Vi fick bra vägledning under hela processen.

Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-09-18

Malin Linnéa H skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt i västra Göteborg och Zanna hjälpte mig på ett otroligt fint sätt i allt från frågor om bostaden till information och vad som skedde med mitt ärende hos banken.

Zanna är lugn, professionell och kommunikativ. Läs mer
    2019-09-23 Zanna F svarar Malin Linnéa H
    Tack Malin för denna fina rekommendation! Hoppas du kommer trivas i lägenheten, så kanske vi ses någon gång framöver!
  • 2019-09-16

Simon L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevligt bemötande, jordnära samt hjälpsam. Läs mer
    2019-09-18 Anders C svarar Simon L
    Tack Simon! Lycka till med renovering och annat :-)!
  • 2019-09-15

Ann-Marie D skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jättebra! Jag orkar inte mer just nu det har varit en jättejobbig känslomässig process! Läs mer
    2019-09-18 Anders C svarar Ann-Marie D
    Tack för omdömet och bra samarbete Ann-Marie! Du har gjort ett jättejobb och jag hoppas det känns skönt nu när försäljningen är klar.
  • Helen T

2019-09-11

Helen T skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Seriös mäklare som man får förtroende för. Inget har strulat. Allt har skötts perfekt i samband med vårt köp av lägenhet. Läs mer
    2019-09-12 Zanna F svarar Helen T
    Va roligt att höra att ni känner så, det är precis det jag vill uppnå! Lycka till framöver! Hälsa resten av familjen:)
  • 2019-09-11

Jonas L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig och ödmjuk mäklare som på ett förtroendeingivande sätt läser av behoven och såg till vi hittade ett objekt vi ville ha. Tummen upp! Läs mer
    2019-09-12 Anders C svarar Jonas L
    Tack Jonas :-)! Det var kul att jag kunde hitta ett fint hus till er. Då både ni och säljarna blev nöjda är såklart jag nöjd också. Lycka till i huset!
  • 2019-09-11

Sindhuja G skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    I bought an apartment. My experience with agent and agency was very very good. Tobias was very helpful throughout the process. Läs mer
  • Lukas B

2019-09-11

Lukas B skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Den bästa och mest professionella mäklaren jag haft kontakt med. Läs mer
  • 2019-09-10

Alfred J skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mäklaren säkert helt okej men dåligt helhetsintryck då vi köpte nyproduktion och snart två veckor senare är diskmaskinen fortfarande trasig och ingen tar ansvar känns det som. Läs mer

Lars H skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt ett radhus och köpt ett fristående hus.
    Erika bemötte oss på bästa tänkbara sätt, snabb, vänlig, återkopplande. Läs mer

Pekka L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias Andersson är en mycket kunnig och trevlig mäklare som hjälpte oss att till slut få den lägenhet vi tyckte passade oss bäst. Han arbetar utan onödig prestige och har ett lättsamt sätt som underlättar i arbetet med att få allt praktiskt med ett bostadsköp att fungera. Läs mer

Patrick O skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias, är rak och vänlig samt flexibel.
    Jag köpte och sedermera sålde en BR genom Tobias och var mycket nöjd med hans agerande. Läs mer
  • 2019-09-08

Helena F skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt en bostadsrätt. Bra bemötande och lägenheten blev såld några dagar efter visning. Nöjd! Läs mer
  • 2019-09-07

Anette H skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lugn och trygg känns erfaren trots sin ålder. Läs mer
  • 2019-09-05

Bengt Åke F skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Niklas är väldigt trevlig och duktig.
    Vi har sålt ett bostadsrätts radhus.
    Allt har gått enligt förväntningarna. Läs mer
  • 2019-09-05

Thahn T skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt ett hus genom mäklare Anders Mattsson .

Han är perfekt .

Jag rekommendera till köpare . Läs mer
  • 2019-09-04

Namrata M skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Storåsgatan1. Hon var fantastisk att höja priset på huset även om vi var enda bjudgivare. Super professional, snabb svar och ger en trygghets känsla till oss! Var helt transparent om klädkammaren som var inte städat under visning mm. Recommenderar för annu drya hus mm. Vi är super njöda. Läs mer
    2019-09-04 Eva-Lena L svarar Namrata M
    Tusen tack för era fina ord och omdömen. Jag tror på ärlighet och öppenhet samt strävar alltid efter att leverera och hålla en hög servicenivå. Lycka till med ert nya hus som jag är övertygad om att ni kommer att trivas mycket bra i.
  • 2019-09-04

Sanny J skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt lägenhet.
    Allt var bra. Läs mer
    2019-09-09 Zanna F svarar Sanny J
    Tack för omdömet! Det är alltid skönt när allt flyter på och faller ut väl!
  • Lars M

2019-09-04

Lars M skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Mycket trevlig. God kommunikation. Stor kunskap inom sitt område. Läs mer

Eva F skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt ett radhus. Vi har blivit bra bemött och fått bra hjälp. Han har levt upp till dom förväntningar som vi hade. Kommer att använda Nicklas igen om vi skall sälja igen nån gång. Kommer att rekommendera han. Läs mer

Lars F skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har köpt en lägenhet med två rum och kök. På ett trevligt sätt. (Fick pruta 80,000 utav henne konstigt nog). Det var lite strul med budgivningen. Men hon är ärlig, glad och en trevlig tjej helt enkelt. Önskar henne en god fortsättning. Lars. Läs mer

Åsa H skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell! Fantastiskt sinne för detaljer. Får mina varmaste rekommendationer! Läs mer
    2019-09-03 Zanna F svarar Åsa H
    Tack snälla Åsa! Önskar dig lycka till framöver och att din nästa bostad är lika trevlig som denna va!
  • 2019-09-02

Johanna M skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Otroligt trevlig och proffsig. Kände förtroende direkt! Läs mer
  • 2019-08-31

Kjell-Åke J skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders Mattsson har hjälpt mig att sälja mitt radhus Anders har från första träffen till avslutad affär hållit mig informerad om försäljningens gång och talat om vad jag som säljare ska göra och vad Anders gör. Anders har informerat mig på ett föredömligt sätt samt hanterat sina uppgifter mycket professionellt. Slutredovisning och genomgång i samband med överlämnandet av fastigheten utfördes till min och köparnas största belåtenhet. Läs mer
    2019-08-31 Anders M svarar Kjell-Åke J
    Tusen tack för din fina rekommendation
  • 2019-08-31

Leila B skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hon är duktig säljare och hjälpsam Läs mer
  • 2019-08-29

Susanne P skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lovisa blev anlitad för att sälja vårt radhus, en bostadsrätt. Hon har redan från första mötet varit väldigt noggrann och saklig med all information. Professionel. Vi har blivit bemötta på ett underbart sätt, hon är ödmjuk, tålmodig och har alltid ett leende på läpparna. Man tycker om henne.
    Vårt prismål var högre än hennes, men hon gjorde ändå en fantastisk prestation med att få igenom ett högre bud än vad vi hade trott.
    Oavsett utgången av försäljningen, är det en mäklare vi starkt rekommenderar till andra. Hon är helt enkelt mycket bra! En tuff tjej! :)Tack!
    Mvh Susanne & René Läs mer
    2019-08-30 Lovisa M svarar Susanne P
    Tack Susanne och René! Ett nöje att få hjälpa er med denna bostadsförsäljning. Stort lycka till med ert nya boende!
  • Mats L

2019-08-29

Mats L skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde våra föräldrars atriumhus när de avlidit. Anders lyckades förmedla en snabb och smärtfri försäljning som innebar att vi barn slapp arbete med mindre renoveringar och styling vilket underlättade arbetet väsentligt för oss.
    Bra kommunikation med Anders under hela processen! Läs mer
    2019-08-29 Anders C svarar Mats L
    Tack för omdömet och bra samarbete Mats :-)!
  • 2019-08-28

Mikael L skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte vårt hus av Erika och allt gick smidigt och bra. Kan varmt rekommendera Erika! Läs mer
  • 2019-08-28

Ebba K skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte vårt hus av Erika, professionell och trevlig. Kändes tryggt och förtroendeingivande. Levde upp till våra förväntningar! Läs mer
  • 2019-08-26

Olof B skrev om Lovisa Möller en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Försäljning av bostadsrätt.
    Himla enkelt att starta upp affären, pålitlig mäklare, det Lovisa sa/lovade hölls och försäljning klar precis som lovat, till ett bra pris dessutom Läs mer
    2019-08-28 Lovisa M svarar Olof B
    Tack Olof för dina ord. Kul att du är nöjd!
  • 2019-08-26

Maria B skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra dialog. Kom med tips om styling av lägenhet inför försäljning. Bra återkopplingar. Läs mer
  • 2019-08-25

Patrik P skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt fastighet, Erika är professionell och återkommer alltid inom avtalade tider med telefonsamtal/sms/epost.
    Kan varmt rekommendera Erika
    Patrik Läs mer
  • 2019-08-24

Karolina S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevlig, lätt att nå vid frågor. Alltid tillgänglig. Smidigt affär vid köp av radhus.
    Levde upp till våra förväntningar! Läs mer
    2019-08-26 Anders C svarar Karolina S
    Tack Karolina. Hoppas ni kommer att trivas i nya huset :-)!
  • 2019-08-21

Viktor H skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag sålde min etta i Ruddalen, jag blev bemött på ett proffesionelt och kunnigt sett. Jag hade höga förväntningar på priset och engagemang. Jag hade önskat ett bättre samarbete och diskusion kring buden jag fick, jag upplevde det som att affären skulle gå så fort som möjligt.

Men Tobias är väldigt kunnig och påläst. Och väldigt smidig hantering av annons och kontrakt hantering av Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-08-19

Håkan P skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fritidshus. Erika har utfört sitt uppdrag på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-08-19

Sandra M skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders var väldigt professionell och enkel att ha att göra med när vi köpte vårt radhus. Läs mer
    2019-08-19 Anders C svarar Sandra M
    Tack för det fina betyget Sandra och lycka till med nya huset!
  • Ewa D

2019-08-15

Ewa D skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt hus 19 på knarrholmen

Erika kopplade ihop oss m. Christer som visade oss huset.

Båda 2 mycket proffsiga.

Hade ju egentligen bara personlig kontakt m. Christer som gjorde vår upplevelse i hela processen på ett utmärkt sätt. Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda