Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån Göteborg Väster har förmedlat tusentals bostäder sedan kontoret öppnade på 1970-talet. Vårt område innefattar hela västra Göteborg och den södra delen av skärgården.

Våra mäklare har expertis inom olika områden och i kombination med kostnadsfria värderingar och råd kring boende erbjuder vi en komplett mäklartjänst i västra Göteborg. Vi samarbetar nära med Swedbank vilket ger både dig som köpare och säljare en möjlighet till enkel och förmånlig finansiering.

Vi fokuserar alltid på att vara engagerade, tillgängliga och professionella i vårt arbete och strävar mot att du ska göra en så smidig och bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss för att få stöd i din nästa bostadsaffär!

Läs vad 341 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Väster

• Bernt S
    Bernt S skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra kommunikation, tillgänglighet Läs mer
  • John V
    John V skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Duktig, ödmjuk och trevlig är adjektiv jag inte ofta använder mig av vad gäller mäklare men när det kommer till Tobias så prickar han samtliga. Läs mer
  • Emil L
    Emil L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Professionell och vänlig, väldigt hjälpsam Läs mer
  • Evgenia M
    Evgenia M skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej!
    Vi sålt bostadsrätt, en 2:an.
    Jag upplevde välviligt bemötande.
    Tobias är tillmötesgående, lätt i kontakten.
    Mina förväntningar blev frikänna.

Vi är nöjda.

MVH/Evgenia, Stepan. Läs mer
  • Petra E
    Petra E skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anlitade denna mäklare vid försäljningen av vårt hus. Förtroendeingivande, varm i kontakten och lätt att få kontakt med i de olika skedena. Rekommenderas! Läs mer
    2018-07-02 Anders C svarar Petra E
    Tack så mycket för det fina omdömet Petra :-)!
  • Lars E
    Lars E skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålde vårt hus i västra göteborg. Väldigt förtroendeingivande och skötte hela processen utmärkt. Läs mer
    2018-07-02 Anders C svarar Lars E
    Tack för trevligt samarbete Lars...och lycka till i Dalarna!
  • Nancy U
    Nancy U skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har varit väldigt nöjda med vårt samarbete med Anders Carlsson. Vi har fått väldigt bra bemötande och utmärkt service. Jag rekommenderar honom starkt då han har sköt hela affären väldigt smidigt. Läs mer
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Trevligt bemötande och tydlig kring all info om köpet. Bra kommunikation. Läs mer
  • Eva U
    Eva U skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har sålt en bostadsrätt.
    Zanna inger förtroende.Proffsig,glad,,snabb.
    Kändes rätt med en gång.
    Jag har vänner som äger en Mäklarfirma i Gbg.De har sålt för oss tidigare.
    Men när Zanna var hemma o gjorde en värdering.Kände vi att hon skullefå uppdraget.
    Hon uppfyllde alla förväntningar vi hade.
    Kunnig,proffsig,glad ,snabb.
    Vi är helnöjda med henne.Vi rekommenderar henne till våra vänner. Läs mer
    2018-06-27 Zanna F svarar Eva U
    Tack snälla Eva! Så himla fina ord! Har varit ett sant nöje att få samarbeta med er!
  • Krister D
    Krister D skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köp av radhus av dödsbo
    Anders jobbade för att vi skulle få en bra lösning, och det blev över förväntan bra! Intrycket vi fick var att han var mycket proffsig och tillmötesgående.
    En mäklare att rekommendera! Läs mer
  • Lina R
    Lina R skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Tobias sålde vår bostadsrätt genom sitt kontaktnät innan vi behövde gå ut med visning på Hemnet. Det passade oss bra och bemötandet var alltid proffsigt, trevligt och förtroendeingivande. Läs mer
  • Anders O
    Anders O skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej!

Köpte en bostadsrätt, mäklaren genomförde en effektiv och snabb affär.
    Vilket var min och säljarnas önskan. Läs mer
    2018-06-25 Zanna F svarar Anders O
    Hoppas det går bra med renoveringen!
  • Karoline A
    Karoline A skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Fint och personligt bemötande, serviceminded och tillgänglig. Det kändes som en trygg person att ha vid sin sida i en så stor affär. Läs mer
    2018-06-21 Eva-Lena L svarar Karoline A
    Tack för de fina orden Karoline.
    Trevlig midsommar!
  • Richard  B
    Richard B skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte en tomt med Christer som mäklare och är helt nöjda med bemötandet, enkel och smidig affär.
    /Richard Läs mer
  • Taravat S
    Taravat S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte en villa. Han gjorde sitt jobb på ett bra sätt. Konstig bara att han tog emot fler spekulanter efter slutat budgivningen. Läs mer
    2018-06-13 Anders C svarar Taravat S
    Tack för det fina betyget! Vad gäller bud är jag bunden av Fastighetsmäklarlagen som tydligt säger att jag som mäklare är skyldig att framföra alla bud som kommer mig tillhanda innan vi skrivit kontrakt. Ibland, som i detta fall, blir det dumt när det kommer bud efter avlutad budgivning men innan vi skrivit kontrakt. Jag är ändå glad att ni blev köpare på huset och är övertygad om att ni kommer att trivas alldeles utmärkt :-)!
  • Susanne J
    Susanne J skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bästa mäklaren vi någonsin träffat på alla sätt. Oerhört nogrann med allt
    i hela processen och med sitt lugna trevliga sätt är hon bäst både för köpare i säljare.Kan verkligen rekommenderas! Susanne Jan-Gunnar sålt hus Läs mer
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt Radhus av Anders . Bra och flexibel. Läs mer
    2018-06-11 Anders C svarar Susanne E
    Tack för det fina betyget Susanne :-)! Hoppas ni kommer att trivas i huset.
  • Lena Caroline I
    Lena Caroline I skrev om Andreas Hansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Andreas hjälpte mig att sälja mitt radhus i Fiskebäck. Det hela gick utmärkt. Andreas mycket vänliga och professionella sätt gjorde att mitt ”livs affär” gick smidigt. Jag kan rekommendera honom.
    Med vänlig hälsning, Lena Läs mer
    Andreas H gillar detta
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Zanna Forsius en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Zanna sålde min lägenhet i Frölunda. Hon var ett mycket gott stöd i hela processen och även i mitt nya köp, även om inte det hörde till hennes uppgifter!

Man kände sig mycket trygg och fick alltid god hjälp och gott bemötande.
    Proffesionell på alla sätt och vis!
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-06-14 Zanna F svarar Magnus L
    Tack snälla Magnus för de fina orden!
  • Agneta C
    Agneta C skrev om Christer Svärdegård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Christer Svärdegård år enl. mig en mkt duktig , erfaren o sympatisk mäklare. Han tar sitt uppdrag på största allvar o är alltid trevlig att ha o göra med.. Läs mer
  • Elisabet F
    Elisabet F skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En mycket kunnig och kompetent person.
    Vänlig och lätt att ha att göra med.
    Högsta betyg!

Elisabeth F. Läs mer
  • Victor Man Fai H
    Victor Man Fai H skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag köpte en kedjehus i Östra Påvelund, Anders var snällt och visade stort erfarenhet i försäljning av fastigheter. Säljaren kunde inte visa oss huset på tillträdesdag och Anders hämtade nyckeln från säljaren och visade oss huset. Läs mer
  • Karin K
    Karin K skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en fristående Villa. Mycket engagerad mäklare som hjälpte oss att tänka stort och drömma. Flexibel som gjorde det möjligt för oss att komma på fler visningar, totalt tre stycken. Läs mer
    Anders M gillar detta
  • Pontus N
    Pontus N skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bostadsrätt i Frölunda,
    Mycket bra bemötande, Trevlig och hjälpsam.
    Hade inga direkta förväntningar från början.

Över helheten en mycket bra upplevelse med trevligt bemötande och mycket hjälpsam. Läs mer
  • Göran T
    Göran T skrev om Erika Holmén en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt radhus . Mkt. God kontakt med mäklaren . Lätt att få tag i .Försöker inte att försköna objektet utan håller sig till fakta. Realistiska förväntningar . Mkt. bra annons på nätet med utmärkta foton. Läs mer
    Erika H gillar detta
  • Anna F
    Anna F skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi köpte ett radhus av Anders och han var både påläst och mycket kunnig genom hela processen,
    Rekommenderas starkt av oss. Läs mer
  • Flora F
    Flora F skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    En korrekt och ärlig Mäklare👍 Läs mer
  • Ilija B
    Ilija B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Väldigt tillmötesgående och kunnig inom sitt område som mäklare. Annan fördel är att han är tillgänlig och lätt att ta kontakt med. Läs mer
  • Christian F
    Christian F skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders gör ett mycket proffsigt jobb och ytterst kunnig ..... Läs mer
  • Edvard U
    Edvard U skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpt en lägenhet i Göteborg , tycker att mäklaren har betett sig dåligt , inget bra bemötande , inte mån av köparen , känns som jag själv fått styra i ärendet. Hade förväntat mig lite mer av en proffesionell mäklare...Sista gången jag har med denna mäklaren att göra. Läs mer
    2018-05-14 Malin F svarar Edvard U
    Hej Edvard, vi har aldrig träffats då du har köpt din bostad via fullmakt och när du per telefon ber mig om en värdering som skall vara högre än det du har köpt för innan du ens har tillträtt bostaden - så är jag som proffesionell mäklare skyldig att säga nej. Det bryter mot god mäklarsed. Att detta någon dag senare därefter påleder detta omdöme får tala mer för dig än för mig. Mvh Malin Solvang Forsberg
    2018-05-15 Edvard U svarar Malin F
    Det handlar inte bara om ett värderingsintyg, det var jag okej med. När vi talades vid första gången kring ett tillträde tidigare skulle du kolla upp med banken och nuvarande ägare under tiden jag skriver på fullmakt - om det gick bra att tillträda tidigare , vilket det oftast bruka göra men inte ens detta hade du gjort under tiden. Utan när jag ringer dig har du inte ens märkt att mitt fullmaktspapper kommit in , vilket gör att vi får skjuta fram tillträdet ytterligare 14 dagar. Jag känner inget professionellt bemötande , attityden du haft mot mig är inte trevlig utan mer nonchalant / oangenäm. Som sagt , bättre mäklare har jag haft tidigare när jag sålt mina andra lägenheter. Jag tycker nästan att det bemötande och den handläggning av mitt ärende som jag fått strider mot god mäklarsed.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Shen Y
    Shen Y skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Anders is nice, trustworthy! We appreciate and respect all his efforts. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Hej
    Har av Anders Carlsson köpt en bostad i västra Göteborg.
    Blev mycket bra bemött av honom. Tydlig information och stabilt intryck.
    Anders inger bra förtroende och kan väl rekommenderas.

Peter Sävhed Läs mer
  • Roger J
    Roger J skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    har redan svarat på Fastighetsbyråns förfrågan.

Vad vill ni att jag skall svara på?

Roger Läs mer
  • Gunnar G
    Gunnar G skrev om Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Är helnöjd med hela affärskontakten Läs mer
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Bra på alla sätt .
    Skulle rekommendera honom till andra som skall sälja .
    Han var en god lyssnare Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Engagerad och korrekt under hela processen. Läs mer
  • Rosita S
    Rosita S skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa i Särö. Eva-Lena har skött det mycket professionellt och vi har haft en bra och seriös kommunikation. Läs mer
  • Sointu H
    Sointu H skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Mäklaren ha varit påläst och kunnig. Han har varit lyhörd och har alltid hållit mig underrättad under processens gång på ett sätt som levt upp till mina förväntningar.
    Mäklaren har varit alltigenom professionell och rekommenderas å det varmaste. Läs mer
  • Shahrin A
    Shahrin A skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt vårn lägenhet. Mäklaren häjlpte oss att ge några tips hur kan vi stylera vårn lägenhet. Läs mer
  • Lisbeth P
    Lisbeth P skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Vi har sålt ett radhus och köpt en lägenhet.
    Vi blev väldigt fint bemött av Eva-Lena. Fick genast förtroende för henne. Förväntningarna uppfylldes helt och fullt.
    En supertrevlig mäklare. Läs mer
    2018-05-03 Eva-Lena L svarar Lisbeth P
    Tack Lisbeth och Lasse. Det har varit ett nöje att få arbeta med så trevliga och härliga säljare som ni är under försäljningsprocessen. Ser fram emot att träffa er snart igen.
  • Rob J
    Rob J skrev om Eva-Lena Lindström en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Har precis köpt ett radhus via Eva-Lena på fastighetsbyrån.
    Mycket trevligt och varmt bemötande anser både jag och min sambo, de frågor vi hade besvarades och var det något som inte kunde besvaras direkt tog det inte lång tid innan Eva-Lena hörde av sig igen med ett svar.

Vi rekommenderar starkt Eva-Lena vidare. Läs mer
    2018-05-03 Eva-Lena L svarar Rob J
    Tusen tack för de fina omdömet. Nöjda kunder är mitt stora och viktigaste fokus! Ser fram emot att träffa er efter sommaren.
  • Rob J
    Rob J skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Kan varmt rekommendera Malin vidare, sålde min första bostadsrätt med Malins hjälp.
    Jag behövde göra väldigt lite, fastighetsbyrån skötte det mesta, allt problemfritt.

Trevlig bemötande och ett bra jobb.

Allt levde upp till de förväntningar jag hade, var det något jag undrade fick jag alltid svar från Malin eller hennes kollegor snabbt.

mvh Robin Läs mer
  • Jamileh B
    Jamileh B skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har sålt en lägenhet och köpt en annan lägenhet i samma hus. Niklas har inte levt upp helt till mina förväntningar. Första mötet var trevligt. När jag skulle skriva under avtalet med Niklas förklarade han att om jag inte säljer min lägenhet då ska jag betala Hemnet, 1500 kr. Men Om lägenheten säljs då jag bara betalar mäklarens arvode, 55000 kr. Jag har betalt 55000 kr mäklarens arvode samt 1500 Hemnet. Undrar vad det blir med 1500 kr som jag inte fått tillbaka.
    /Jamileh Bakhoon
    0735735723 Läs mer
  • Luis A
    Luis A skrev om Sebastian Stafnergård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    I bough an apartment.
    The service was excellent.
    Sebastian is very professional. Läs mer
  • Bodil K
    Bodil K skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Jag har köpt och sålt min lägenhet genom honom jag sätter det högst betyg för all hjälp som jag fåttav Niklas Johansson Kan inte ha fått bättre mäklare så jag är jätte nöjd Bodil karlsjö Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Toppenbra!! Proffsigt och kunnigt. Uppdaterade oss hela tiden. Läs mer
  • Christoffer M
    Christoffer M skrev om Niklas Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Nicklas är bra och ger ett lättsamt och trevlig bemötande.
    sålde lägenhet. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Anders Mattsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Sålt en tomt
    Mycket nöjd
    Har fått löpande feedback under hela processen och Anders har gjort ett kanonjobb.
    Väldigt trevlig är han också Läs mer
    2018-05-03 Anders M svarar Magnus S
    Tack för din fina rekommendation
  • Albert H
    Albert H skrev om Sebastian Stafnergård en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Köpte en nyproducerad bostadsrätt i Göteborg. Affären gick mycket smidigt till trots att vi inte bor i staden.
    Några enstaka telefonsamtal och avtal skriven genom e-signering gjorde att vi inte behövde åka dit i onödan. Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Tobias Andersson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster
    Lägenhet. Allt var jättebra. Hade tålamod med att man ringde många samtal. hmm undrar om jag är uppe i 30 tecken nu...eller skall man skriva nått mer? Ost! Läs mer

Topasgatan 1, 421 48 Västra frölunda