Fastighetsbyrån Lerum

Brobacken 14, 443 30 Lerum — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån och Lerum. I denna kommun hittar du ett rikt förenings- och friluftsliv men också centrum med ett stort urval butiker och restauranger. I Lerum har du goda pendlingsmöjligheter både till Göteborg och Alingsås samtidigt som du bor naturnära.

Låt oss på Fastighetsbyrån sköta din bostadsaffär om du ska flytta hit eller härifrån. Vi har lång erfarenhet och har koll på området som sträcker sig över Lerum och Tollered med omnejd. Kontakta oss så berättar vi mer om dina boendemöjligheter!

Läs vad 604 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lerum

• Thomas J

2020-07-12

Thomas J skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Skulle sälja vår villa och blev rekommenderade att anlita Fastighetsbyrån pga av deras renommé.
    Per Eliasson besökte oss och var väl påläst på området genom tidigare försäljning och sin mångåriga erfarenhet.
    Det gav oss en trygg bas att arbeta vidare på. Vi förväntade oss en försäljning av huset men vi hade en lägre värdering än den som Per gav oss!
    Vi guidades genom hela processen och alla frågetecken rätades ut av Per och Fastighetsbyrån på ett föredömligt sätt.
    Det är en stor affär att sälja sitt hus, mycket att tänka på och hantera men Per och Fastighetsbyrån sålde vårt hus och idag är både köpare och vi jättenöjda och känner full trygghet. Det finns idag alternativ till traditionella mäklare, men efter att ha undersökt och tänkt igenom vad vi eventuellt skulle gått misste om att få hjälp och guidning med ångrar vi inte en sekund att vi valde Fastighetsbyrån och en av deras professionella mäklare Per Eliasson! Läs mer
  • 2020-07-07

Jacob R skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Lerums bästa mäklare av bostadsrätter. Läs mer
  • 2020-07-06

Aino G skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Sålde villa mitt i Corona-krisen, svårt att avgöra själva försäljningen.
    Bra och proffsigt bemötande, bra kontakt och återkoppling. Fastighetsbyrån har bra digitala verktyg för alla steg i både köp- och sälj-läge. Läs mer
  • 2020-07-04

Birgitta B skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Har sålt min villa i Aspenäs, Lerum, med hjälp av mäklaren Mars Häger som jag blivit rekommenderad genom åren.
    Finner Mats Häger vara en mycket kunnig och professionell mäklare som gör det lilla extra, är lyhörd för dina önskemål och är en klippa längs hela resan. Känt mig trygg och väl omhändertagen hela vägen och allt har skötts till största belåtenhet!
    Mats Häger rekommenderas vidare varmt av mig! Läs mer

Britt F skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Köpte en bostadsrätt 1:a i Floda. Bra bemötande och information. Läs mer
  • 2020-06-29

Helena Ulrika E skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jag hade inte så mycket förväntningar och var väl inte helt förberedd själv på att sälja. Jimmy guidade mig i det lilla som behövdes göras och såg till att rätt köpare var på plats. Vi hade en förhandsvisning av huset och det var allt som behövdes. Det blev en mycket snabb och smidig affär så jag är supernöjd. Läs mer
  • 2020-06-27

Erling Gullbrand Folke A skrev om Martin Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Sålt tomt. Bemötandet är trevligt,korrekt. Martin har tidigare sålt en tomt för oss och det har fungerat bra, Läs mer
  • 2020-06-27

Jimmy S skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    5 Stjärnor.

Vi köpte vårt nya hus på Drängseredsvägen i Floda och sålde på Furubergsvägen i Gråbo båda affärerna genom Jimmy.

Kände från första stund att Jimmy gav ett starkt intryck utan att vara för på. Mycket pålitlig och höll oss uppdaterade hela tiden, Jimmy levde absolut upp till våra förväntningar och rekommenderar honom starkt. Läs mer
  • 2020-06-26

Camilla P skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Snabba svar. Fick all information vi behövde och affären gick smidigt Läs mer
  • 2020-06-25

Lilian E skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Köpt en lägenhet i Stenkullen.
    carina tar väl emot sina kunder och svarar på frågor så gott det går.
    Meddelar även i tid för möten och ägarbyten.
    Hjälpsam med bankfrågor och annat. Läs mer
  • 2020-06-23

Inger N skrev om Martin Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jag har sålt en tomt - mäklaren var trevlig o korrekt - informationen från honom var bra - det var en trevlig o bra situation o upplevelse ! Kan rekommendera honom ! Läs mer
  • 2020-06-21

Roy Valter P skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Gav stort förtroende, Kunnig mäklare.
    Sålt vår villa. Läs mer
  • 2020-06-20

Elvina E skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Sålt hus i Lerum. Mycket nöjda med Per som mäklare. Han är professionell och trevlig. Läs mer
  • 2020-06-17

Annika N skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Hon hade helheten och visste vad jag ville ha, före mig. Läs mer
  • 2020-06-12

Ann-christine S skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Sålt mitt hus i Gråbo. Mycket nöjd med Per och hans proffisionella arbete som han gjorde för att få mitt hus sålt. Han hade rätt strategi från början, men jag var tvär. Det visade sig att han hade rätt från början. Jättenöjd med Per, rekomenderar honom absolut. 👍👍 Läs mer
  • Peter W

2020-06-09

Peter W skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jimmy är oerhört påläst och duktig. Han tog hand om vårt husköp på ett väldigt bra sätt, höll oss uppdaterade hela tiden och hade god koll på de flesta frågor vi hade. Det han inte kunde på rak arm tog han snabbt reda på.

Kan varmt rekommendera Jimmy! Läs mer
  • 2020-06-07

Martin K skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi hade inga förväntningar på mäklaren då vi är förstagångsköpare.
    Tycker Mats var bra, kan väl känna att några saker lämnades utanför vid köpet. Men man får lista ut saker själv. Läs mer
  • 2020-06-06

Glenn M skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Proffesionellt bemötande och vägledning genom försäljningen. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-06

Maria S skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi har sålt hus och Jimmy har varit mäklare. Lätt att få tag i, bra kontakt och öppen för våra tankar och idéer
    Smidig och bra affär! Läs mer
  • 2020-06-03

Seddiqah G skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi köpte radhus i Floda. Mats var väldigt snällt och trevligt. Det var första gång som vi skulle köpa bostad.Han förklarade allt väldigt tydligt och vi tyckte mycket om honom. Han är ett riktigt professionellt mäklare. Läs mer
  • 2020-06-02

Anna W skrev om Martin Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Väldigt Proffsigt o fint bemöntande Läs mer
  • 2020-05-30

Leif Christer L skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Carina är mycket proffsig, trygghetsskapande och tar hand om såväl presumtiva köpare som säljare
    Guldstjärna!
    Vi har haft förmånen att träffa Carina på flera visningar men också i en säljsituation Läs mer

Linda Eva P skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jimmy levde upp till våra förväntningar och hjälpte oss till en snabb försäljningsprocess. Vi är mycket nöjda! Läs mer

Siv L skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi sålde en villa i behov av renovering. Vi fick goda råd och snabb service, nästan dygnet runt Läs mer

Anna S skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jag köpte en lägenhet av Carina och är supernöjd! Hon är trevlig, ger bra information, är lättillgänglig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-05-28

Johan S skrev om Martin Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi köpte nyproduktion, så detta var ingen klassisk mäklarrelation. Martin var dock väldigt påläst, informativ och hjälpsam för vårt ärende. Han fixade ett besök hos en granne som redan flyttade in i en nyproduktion. Detta gjorde vårt beslut att köpa mycket enklare då det annars var svårt att tyda känslan av bara bilder. Martin är som person väldigt trygg och lugn och är mån att kunden gör rätt beslut och tar sig mycket tid till detta. Läs mer
  • Jim J

2020-05-24

Jim J skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Carina hjälpte oss att sälja radhuset till bra pris på förhand. Smidigt och enkelt! Bra kontakt genom hela försäljningen. Läs mer
  • 2020-05-24

Per Tomas F skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jimmy har hjälpt mig med försäljningen av mitt hus och har rakt igenom hanterat affären mycket professionellt. Jag kan varmt rekommendera Jimmy. Läs mer
  • 2020-05-20

Majvor S skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Carina är toppen på alla sätt! Läs mer
  • 2020-05-19

Anne-catherine W skrev om Martin Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Lätt och effektivt. Tydlig med villkor och god initiativförmåga. Läs mer
  • 2020-05-15

Fredrik O skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi kan utan tvekan starkt rekommendera Jimmy, som både är proffsig, kunnig och levt upp till alla våra förväntningar. Vi har både köpt och sålt en villa via honom och är supernöjda! Läs mer
  • 2020-05-12

Åsa S skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Professionell och trevlig, alltid bra bemötande! Läs mer
  • 2020-05-11

Siv L skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi köpte BR och fick toppenservice och ett både personligt och proffsigt bemötande Läs mer

Jasbir Singh G skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Mats hjälpte oss att sälja ett radhus i Floda. Mats är en jätte duktig mäklare och i dessa oroliga tider så gjorde han super jobb. Lätt att få tag på och gör det lilla extra. Löste vår försäljning galant och allt gick smidigt till. Läs mer

Nina J skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Per hjälpte oss att både köpa vårt drömhus och att sälja vårt befintliga hem- vi är supernöjda!
    Tack Per för att du är proffsig, ödmjuk, peppande och grym! Läs mer

Thomas G skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    VI sålde ett parhus i Lerums kommun. Per har verkligen varit hjälpsam, proffsig och bra på alla sätt! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-05-09

Gunnar S skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Per hjälpte oss med försäljningen av vår villa i Gråbo. Per var engagerad och vi fick bra svar på alla konstiga frågor!
    Fick god hjälp och förslag på styling och andra åtgärder som skulle underlätta en försäljning.
    Det var lätt att få kontakt med Per och genomförandet blev så bra som vi ville! Kan rekommendera Per som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-09

Kai A skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Carina visade ett bra bemötande och vi fick ett gott förtroende för henne. Vi kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-05

Lennart Christoffer S skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Västsveriges proffsigaste och bästa mäklare!! Läs mer
  • 2020-05-04

Tommy N skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Proffsigt från start till mål! Läs mer
  • 2020-05-04

Jenny Cecilia S skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Andra gången jag säljer med Jimmy och jag är alltid lika nöjd. Han ger verkligen det lilla extra. Han är lyhörd till hur man önskar ha det och samtidigt lyhörd till köparen. Jag kan varmt rekommendera Jimmy! Läs mer
  • 2020-05-03

Peter K skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Hej!
    Carina Jönsson sålde min bostadsrätt omfattande 2 rok.
    Från första samtalet gjorde Carina ett kompetent och bestämt intryck. Även om försäljning alltid är lite av en nagelbitar historia så var det ett sådant läge nu under Corona tiden. Efter två visningar hade vi knappt hunnit diskutera en alternativ plan så anmälde sig en intressent från första visningen som i slutändan blev köparen.
    Under hela processen gav Carina kloka råd som ledde till en för mig tillfredställande affär både vad gäller det uppnådda priset som tillträde, m.m.
    Sammanfattningsvis vill jag ge Carina ett stort tack och med det lugn, bestämdhet och professionalism som hon visade under hela min försäljningsprocess vill jag gärna ge mina bästa rekommendationer.
    Hälsningar
    Peter
    PS Bara en liten tanke: Kanske vore det bra om Carina vid något tillfälle skulle direkt svara vid påringning utan att man varenda gång få hörra: Tyvärr kan jag inte ta ditt samtal just nu men...
    Det sänder en felaktig signal, stör mig inte - jag vill ha kontroll, för varje gång kan man inte vara upptagen.
    D.O. Läs mer
  • 2020-05-02

Eva J skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jag har köpt en trea bostadsrätt. Carina var guld värd då hon hjälpte mig hitta den. Kändes som hon brydde sig om just mig och vad jag behövde.
    Hon var med hala vägen och stöttade mig. Läs mer
  • Fredrik W

2020-04-27

Fredrik W skrev om Jimmy Lang en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Jag och min fru var intresserade av att köpa ett hus i Lerum. Jimmy Lang visade oss ett flertal hus innan vi hittade rätt. Vi köpte tillslut ett tegelhus från 1928 i Aspenäs. Det är ett speciellt hus då det är utbyggt i olika omgångar men Jimmy hade bra koll på vad som var gjort och vad som behövde göras.
    Det är otroligt mycket man behöver väga in när man väljer hus så för oss var det viktigt att mäklaren var väl påläst och kunde sitt område. Det är även viktigt att kunna pendla mellan social och trevlig till seriös och informativ. Enligt oss har Jimmy levererat på samtliga av dessa områden.
    Nu har vi precis flyttat in och allt har flutit på otroligt smidigt.
    Vi är mycket nöjda med Jimmys åtaganden i vår bostadsaffär och skulle med glädje rekommendera honom för andra som letar hus i området. Läs mer
  • 2020-04-26

Tony E skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Sålde villa i Lerum
    Gott och proffsigt bemötande av mäklaren som väl levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2020-04-25

Kajsa Linnea G skrev om Mats Häger en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Vi tycker Mats gjorde ett jättebra jobb med att sälja vårt radhus. Är väldigt nöjda med bemötande, tid han har gett oss, information och att han har varit flexibel och snabb med att hjälpa oss då vi plötsligt behövde sälja vårt hus fortast möjligast samt stöttade oss vid våra beslut. Läs mer
  • Madeleine N

2020-04-17

Madeleine N skrev om Per Eliasson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Per har drivit försäljningen av vår minde villa. Allting har gått smidigt och snabbt, då Per varit trevlig och mycket engagerad. Stort tack för oss, rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-04-16

Peter D skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Mycket professionell och serviceinriktad med bra driv och kontinuerlig återkoppling, m.a.o. allt man kan förvänta sig. Läs mer
  • 2020-04-11

Linda J skrev om Carina Jönsson en del av Fastighetsbyrån Lerum
    Köpte ett parhus, mycket gott bemötande av mäklaren som höll mig informerad i processen och stöttade mig genom alla steg. Jättebra! Läs mer

Brobacken 14, 443 30 Lerum