Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Ale Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Ale

Fastighetsbyrån Ale

Göteborgsvägen 80, 446 32 Älvängen — Visa karta

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Göteborgsvägen 80. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 176 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale

• 2019-05-20

Kiril J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Inte så mycket engagerat efter affären.
    Man blir besviken. Läs mer
  • 2019-05-16

Mats-Ola J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt en friliggande villa
    Lovisa har ingett oss trygghet och stabilitet
    Vi har känt oss väl bemötta och omhändertagna helt klart en fantastisk mäklare som jobbar oerhört proffsigt.
    Rak och ärlig. Läs mer
  • 2019-05-12

Namrata M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Såld sjövallavägen 40, Alafors
    Lovisa var snabbt att ta hand om sälj processen. Vi är väldigt tacksam till henne för alt hon gjörde i så liten tid.

Vi visste att huset skulle gå upp i priset och vi har utmånat henne under processen. Tack att hon har en positiv attityd hon klarade vara förväntningar. Vi vill gärna recomendera henne! Läs mer
  • Martin H

2019-05-08

Martin H skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa var trevlig och trygg från första till sista kontakten. Bra jobbat! Läs mer
  • Eva L

2019-04-30

Eva L skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Säljer en bostadsrätt i älvängen,eftersom det blev en snabb flytt till anan ort,gick jag in till fastermäklarn och kom i kontakt med Jonas som agerade snabbt med bra bemötande så både jag och köpare blev nöjda Läs mer
  • Ing-Marie L

2019-04-23

Ing-Marie L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt vårt hus med Antons hjälp. Vi känner att vi blev bra bemötta av Anton, som var kunnig, hjälpsam, tydlig, trevlig, enkel i sitt sätt och lätt att få kontakt med.
    Vi kan varmt rekommendera Anton! Läs mer
    2019-05-13 Anton S svarar Ing-Marie L
    Det var ett nöje att hjälpa er genom försäljningen av ert fina hus! Stort tack för orden och för den ömsesidiga upplevelsen. Hör av er om jag kan finnas till hjälp framöver och hoppas att ni kommer trivas i ert nya hus
  • 2019-04-23

Jimmy I skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt en avstyckad gård i utkanten av Skepplanda.

Blev väldigt bra bemött av Anton!

Mäklaren levde upp till alla förväntningar! Läs mer
    2019-05-13 Anton S svarar Jimmy I
    Mycket roligt att höra att du upplevde resan och köpet bra! Jag är glad att just du köpte huset och det ska bli kul att följa utvecklingen av det. Vi hörs av framåt!
  • 2019-03-29

Christian B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket nöjd med Lovisa. Upplevde en god kommunikation genom hela processen.Hon inger förtroende samt är påläst. Lovisa kommer gå långt inom mäklar yrket. Läs mer
  • 2019-03-25

Jessica O skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    En duktig kille med fötterna på jorden. Kommer att gå långt. Läs mer
    2019-04-08 Anton S svarar Jessica O
    Tack för dina fina ord Jessica! Det var ett nöje att hjälpa er genom försäljningen av ert fina hus.
  • 2019-03-24

Björn A skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Fösäljningen av vår fastighet sköttes mycket proffsigt av
    Anton. Det var bara att luta sig tillbaka och låta Anton och
    hans medarbetare sköta det hela. Läs mer
    2019-03-25 Anton S svarar Björn A
    Stort tack för förtroendet och orden Björn! Det är hela vårt tankesätt att du ska kunna slappna av och veta att vi tar hand om hela affären. Kul att du är nöjd!
  • 2019-03-22

Alexander B skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi fick hjälp med att sälja en bostadsrätt.
    Jag tycker Patrik och även hans kollega Emma gjort ett strålande jobb med försäljningen. Priset som blev var något över det förväntade.
    Är överlag väldigt nöjd med utfallet hur det blev. Skulle definitivt rekommendera både Patrik och Emma för fortsätta uppdrag. Läs mer
  • Jenny L

2019-03-16

Jenny L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde mitt hus via Fastighetsbyrån. Anton var både proffsig och supertrevlig. Jag är jättenöjd! Läs mer
    2019-03-25 Anton S svarar Jenny L
    Kul att höra Jenny! Nöjet var på vår sida och återigen grattis till en lyckad försäljning. Stort tack för förtroendet att få förmedla ditt fina hus
  • 2019-03-09

Liselott I skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt en lägenhet i Surte.

När jag skulle sälja min lägenhet var det självklart att Anton Södersten skulle få hjälpa mig.
    Vi hade träffats tidigare och även haft dialog kring min blivande försäljning som då inte var tidsbestämd. Jag fick ett stort förtroende för honom. Han är proffsig i sitt bemötande, kunnig och påläst samt väldigt ödmjuk och trevlig.

Allt har gått över förväntan.
    Jag är väldigt nöjd med hur upplägget och förberedelserna inför försäljningen gått till.
    Försäljningen gick väldigt snabbt efter förhandsvisning och till ett pris som jag är nöjd med.

Jag kommer varmt rekommendera personer i min omgivning att anlita Anton.

/Liselott Isberg Läs mer
    2019-03-11 Anton S svarar Liselott I
    Ett jättestort tack för de fantastiskt fina orden Liselott! Det var ett nöje att hjälpa dig med försäljningen och skönt att vi kunde komma fram till en så smidig lösning för allihopa. Tack återigen för förtroendet och för dina fina ord!
  • 2019-03-01

Johan E skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jonas var smidig. Konkret, samt mötte våra önskemål väl. Var alltid tillgänglig vid behov och ordnade affären snabbt och smidigt.

Mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-02-28

Kiril J skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt lägenhet ,rekommenderad av Catarina Granat Swedbank Kungälv, Han uppfyllde mina förväntningar som jag hade tänkt, Trevligt och ödmjukt mäklare som man kan lätt samarbeta ! Jag rekommenderar gärna Jonas som mäklare till alla mina vänner . Läs mer
  • 2019-02-25

Anders S skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt hus vi Fasighetsbyrån. Motsvarande hus på damma gata såldes av Svensk Fastighetsförmedling för 375.000 mer. Vårt har inglasad veranda bygnvärde 400.000..
    Mäklare deltog med besök 2 ggr. For sedan på semester och har inte setts mer. En kvinnlig kollega tog över.
    Vore intressant att få utvärderat en jämförelse mellan de aktuella mäklarfimorna. SF hus gick aldrig till Hemnet ens. Vilket vårt gjorde med få på visning. ???? Läs mer
    2019-02-27 Anton S svarar Anders S
    Tack för ditt svar Anders! Däremot vill jag besvara det med att jag i vårt första möte var tydlig med att jag skulle på semester och att min kollega som kan området mycket väl skulle leda er genom affären medan jag var bortrest. Vi hade en gemensam intressent som av båda husen valde att gå vidare med det våra branschkollegor sålde, då det passade hen bättre. Därav såldes det huset snabbt på förhand utanför marknaden. Något vi med tidsfrist inte hann ha möjlighet till i den situation ni befann er i.
    Jag förstår att det är något frustrerande att vi inte nådde hela vägen prismässigt men är glad att vi kunde hitta en köpare som passade in med den korta utflyttningstiden ni hade till er flytt.
  • 2019-02-22

Helen L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Kompetent, noggrann, förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-02-19

Anders L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa visade ett genuint intresse för oss som säljare och fanns där vid varje fråga och fundering under hela processen. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-19

Anders L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton var en utav flera mäklare vi hade hemma då det blev dags att sälja huset. Vi valde Anton för hans engagemang och ärliga intresse av att få till en så bra lösning som möjligt för oss. Han satte den högsta värderingen och överträffade dessa när affären var klar. Rekommenderas. Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Anders L
    Stort tack för orden Anders! Det var ett nöje att hjälpa er i försäljningen av ert fina hus och än roligare att överträffa förväntningarna!
  • 2019-02-18

Kauko K skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anders hjälpte mig att sälja min Brf-lägenhet.
    Hans bemötande var korrekt och vänlig. Man såg att han kunde bostadsmarknaden i Ale väldigt väl.
    Till saken hör att jag själv bor i Finland och trots det geografiska avståndet så fungerade allting perfekt..
    Skulle gärna rekommendera honom som mäklare om/när någon frågar efter en kunning sådan! Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Kauko K
    Tack för de fina orden Kauko! Vi löste det riktigt bra trots det geografiska avståndet. Men det är inga problem när man kan jobba så effektivt med digitala verktyg. Stort tack för att jag fick förtroendet att förmedla din lägenhet.
  • Mattias W

2019-02-15

Mattias W skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde våran villa på landet mitt i renovering, därav av något milda förväntningar. Men Anton löste det med bravur å vi kunde istället köpa vårat drömhus. Toppbetyg på alla punkter Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Mattias W
    Det var ett nöje Mattias! Jag är glad att jag fick förtroendet att förmedla ert hus och det blev riktigt bra! Bara att höra av er när ni vill ha min hjälp igen :)
  • 2019-02-14

Anton P skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Inte så bra.
    Framförde inte allt vi ville framföra till de vi ville köpa av, gjorde inte som vi ville osv. Läs mer
  • 2019-02-13

Mikael A skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Patrik fanns alltid till hands för alla slags frågor och var bra i sin hantering av mig som kund.
    Även om det var lite trögt på marknaden försökte Patrik med all sin kunskap hitta köpare.
    Rekommenderar Patrik som mäklare både vid er försäljning eller ert bostadsköp. Läs mer
  • 2019-02-12

Jessika L skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt vår villa i Älvängen. Mäklaren har bemött oss på ett bra sätt och Jonas levde absolut upp till våra förväntningar! Läs mer
  • 2019-02-01

Benjamin Damavandi skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt en trea i Surte. Patrik är en otrolig bra mäklare, han ringer alltid upp så fort han har tid. Det jag tyckte var bra med Patrik. han svarar på alla frågor vilket många mäklare undviker att göra. Patrik har varit professionell, diskret och effektiv. Är nöjd med hans förståelse och tålamod och kan varmt rekommendera honom till andra... PATRIK DU ÄR BÄST 🌹 Läs mer
  • 2019-01-26

Viktoria J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Påläst tillmötesgående och trevlig Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Viktoria J
    Stort tack för orden och återigen grattis till ert fina hus Viktoria!
  • 2019-01-23

Joachim G skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket bra och påläst om objektet vi köpte.
    Supertrevlig och hjälpsam. Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Joachim G
    Stort tack och detsamma Joachim! Mycket trevligt och kul att just ni köpte detta fina hus. Säker på att ni kommer att stormtrivas där!
  • 2019-01-16

Maria P skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag köpte hus ! Jag fick bra hjälp med mäklare . Läs mer
  • Daniel R

2019-01-14

Daniel R skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Det var väldigt bra! Han var hjälpsam och väldigt trevligt människa.
    Han hjälpte mig med allt som jag behövdes. Läs mer
  • 2018-12-24

Tim N skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt en trea i Surte. Det är en av de finaste lägenheterna i surte. Patrik är en väldigt bra mäklare som kanske inte alltid är lätt att få tag i men han ringer alltid upp så fort han har tid. Det jag tyckte var bra med Patrik är att han svara på alla frågor vilket många mäklare undviker att göra. Läs mer
  • 2018-12-09

Joel B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
  • Lena H

2018-11-30

Lena H skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Innan vi bestämde oss för att sälja vårt hem funderade vi fram och tillbaka om vi skulle sälja eller inte. Processen tog över ett år. Under den tiden hade vi kontakt med Lovisa flera gånger och hon vek aldrig från ett gott bemötande och fint tålamod med oss som säljare. Under försäljningen tog hon sig an uppgiften på ett alldeles utomordentligt sätt och försäljningen gick över förväntan.
    Lovisa inger förtroende, är kompetent, kommunicerar bra och är lugn och varm.
    Hon levde upp till alla våra förväntningar och önskemål och får de allra varmaste rekommendationerna av oss. Läs mer
  • 2018-11-26

Stefa I skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har inte träffat Anton personligen, därför att vi köpte lägenhet genom att en annan mäklare visade oss 5 min lägenhet.
    Men min uppfattning om Anton genom kontakt per mail, sms och samtal är jättebra.
    Snabb, professionell, kunnig. Läs mer
    2018-12-05 Anton S svarar Stefa I
    Tack för orden Stefa! Vilken tur att min kollega Lovisa kunde visa er lägenheten som ni senare valde att köpa. Jag är glad att just ni köpte den! Hoppas ni ska trivas toppen där men det vet jag att ni kommer att göra.
  • Sofia G

2018-11-19

Sofia G skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt min bostadsrätt.
    Jag blev bemött på ett väldigt bra sätt. Från första stunden så kände jag mig trygg. Hon var väldig kunnig, ärlig och tydlig. Man märkte att hon verkligen var trygg i sin yrkes roll.
    Jag var väldig nervös inför försäljningen, för detta var första gången jag skulle sälja något. Lovisa var lyhörd, svarade mig alltid på mina tusen frågor.
    Jag är väldig nöjd! Läs mer
  • Gyula S

2018-11-19

Gyula S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt Kedjehus.

Lovisa är noggrann, pålitlig, Jag har bara positiva erfarenheter av henne. Läs mer
  • 2018-11-19

Kristina S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde min enplans-villa i Ale och blev fint bemött av Lovisa som var den som initialt tog kontakt för värdering av bostaden ett år tidigare. Eftersom det blev en god kontakt blev det henne jag ringde vid beslutet att sälja. Hoppades få en bit över 3 miljoner o så blev det.
    Glad o tacksam för resultatet o arbetet processen igenom :) Läs mer
  • 2018-11-18

Magnus S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa sålde vårt hus, raka och tydliga besked genom hela processen. Väldigt nöjda med valet av Lovisa och teamet på Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2018-11-17

Pontus L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Fantastiskt bemötande genom hela processen, från start till slut., Läs mer
  • 2018-11-17

Thomas O skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    När jag skulle sälja mitt hus på Glimmergränd 4 i Bohus så blev det Anton som skulle sälja de, för jag fick en väldigt bra magkänsla för honom. Jag va mycke nöjd med Anton hela vägen från första mötet till färdigsålt hus. Han lyssnade på vad jag hade att säga och vi hade en bra dialog och huset gick för vad han trodde, så han har bra koll på området. Jag rekommenderar verkligen Anton Södersten. Läs mer
    2018-12-05 Anton S svarar Thomas O
    Stort tack för dina fina ord och framförallt för förtroendet att få förmedla ditt fina hus! Det var ett nöje Thomas.
  • Thore A

2018-11-16

Thore A skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Hej
    Vi sålde vår villa.
    Vi upplevde Lovisa både trevlig, kunnig och proffsig.
    Finns bara gott att säga om henne.
    /Thore Läs mer
  • Jonas F

2018-11-10

Jonas F skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt ett hus med bättre en önskat resultat. Lovisa Bååth skötte sig på alla plan .

Alla dessa enkäter som jag inte gillar bara. Läs mer
  • 2018-11-10

Carina F skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa hade full koll på värdering och hjälpte till med allt på ett utmärkt vis när hon sålde vår villa i Skepplanda Läs mer
  • Carola U

2018-11-09

Carola U skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte vårt drömhus på humlegången i nödinge, jonas var en korrekt, lyhörd & hjälpsam mäklare, jag kan starkt rekomendera honom till alla som är i behov av mäklare. Läs mer
  • 2018-10-31

David S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag blev mycket bra bemött av Lovisa och hon var alltid trevlig och professionell. Om jag hade några frågor så kunde hon alltid svara på dem.

Kan starkt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • 2018-10-29

Emelie A skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa var mycket professionell och svarade på alla våra frågor och undringar. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-28

Rolf M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa är duktig administratör och korrekt uppträdande Läs mer
  • 2018-10-17

Pia N skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt en villa i Älvängen
    Mäklaren hade ett proffessionellt bemötande och bra lokalkännedom
    Jag förväntade mig ett tydligt upplägg, vilket jag upplevde att vi fick Läs mer
  • 2018-10-04

Annika K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag sålde min lägenhet genom Lovisa och jag mycket nöjd med henne.
    Hon har varit professionell i sitt bemötande mot mig och guidat mig igenom försäljningen på ett kunnigt sätt.
    Lovisa var även rakt och ärlig gällande värderingen av min bostad som ingav mig realistiska förväntningar gällande pris.
    Jag kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • 2018-10-02

Marcus L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde en 2:a och blev väldigt bra omhändertagen genom hela processen.

Allting anpassades perfekt utefter våra behov och våra tidsramar oavsett hur veligt det var från våran sida vid sina stunder! Läs mer
  • 2018-09-29

Elon K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa är positiv, trevlig och glad och verkar kunna sitt yrke väl (även om värderingen lades lite väl högt men sånt händer väl). Om jag skall säga något som inte ger helt full pott så är det att hon verkar väldigt stressad i sitt jobb vilket kanske inte är helt förtroendeingivande för oss säljare (tanken blir lite "hinner hon verkligen göra det bästa i sitt jobb" som jag är övertygad är hennes målsättning. Lovisa passar utmärkt i sitt yrke men kanske skall Fastighetsbyrån tänka på sin personal och bemanningen i stort lite mer. Tack Lovisa! Läs mer

Göteborgsvägen 80, 446 32 Älvängen