Fastighetsbyrån Ale

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Vendergatan 4. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 488 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale

• Marie-louise K

2020-11-27

Marie-louise K skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Celia gav ett gott intryck från början.
    Hon fick tillsamman med annan mäklare uppdraget att sälja vårt fina hus.
    Hon var lyhörd och noggrann med mycket energi.
    Celia ung som kunde representera unga köpare och kunde svara på köparnas frågor.
    Vi kan bara rekommendera fler hussäljare att satsa på Celia vid sin försäljning. Läs mer
  • 2020-11-23

Ibrahim R skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag sålde tomt. Mycket trevligt mötte och fin leende. Mycket hjälp sam och aktiv jag ger 10 pöeng av 10 🤩🤩🤩 Läs mer
  • 2020-11-22

Linda S skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpte tomt. Emma var engagerad och kunnig. Läs mer
  • Kristoffer L

2020-11-22

Kristoffer L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt lägenhet. Kan väl dock tycka att om hon visste att elen var avstängd och att det luktade i lägenheten att man kunde kommit dit när det var ljust ute så man kunde se hur det såg ut bättre. Samt inte vädrat ut den innan. Läs mer
    2020-11-23 Lovisa B svarar Kristoffer L
    Hej Kristoffer,

Jag hade ingen vetskap om att elen var avstängd. Jag trodde bara det var ren otur att föreningen tillfälligt stängt av elen den dagen. Så det var såklart trist att det var mörkt. Om du hade velat se lägenheten i dagsljus innan du bestämde dig så hade jag såklart fixat det. Men visste inte att du kände såhär..beklagar det!

Du var på en förhandsvisning innan ens annonsen var klar. Jag ordnade visningen för dig så snabbt som möjligt eftersom du ville ha en lägenhet snabbast möjligast :-)
  • 2020-11-20

Joseph C skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Trevlig och tålmodig. Gav ett mycket seriöst intryck. Läs mer
  • 2020-11-19

Johnny E skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Förlust affär med råge men har blivit positivt bemött och lugnt bemötande under hela affären. Återkopplar bra under hela processen. Från tanke till påskrift

Tredje affären med Lovisa som mäklare. Läs mer
  • 2020-11-19

Kerstin R skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har upplevt Lovisa som en trevlig och professionell mäklare. Dock hade vi lite bekymmer i början, med att få vårat hus rätt beskrivet. Efter att försäljningen väl kom igång har allt fungerat perfekt. Läs mer
  • 2020-11-18

Lars E skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Såld bostadsrätt
    Blev mycket väl bemött av Celia
    Väntade god information priser
    Fin presentation av nettokalkyl Läs mer
  • 2020-11-13

Magnus S skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Duktig, kompetent och väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-11-12

Daniel K skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jonas har skött sitt uppdrag att sälja min bostad på bästa sätt.
    Han är en tydlig och trevlig människa och han är väldigt duktig på det han gör.

Då detta är ett stort steg i mitt liv så är stödet och kunnigheten, som Jonas besitter, otroligt välkommet.

Mvh En nöjd kund! //Daniel Kronqvist. Läs mer
  • 2020-11-11

Julia J skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har med Emmas hjälp haft en lyckad försäljning av vår bostad! Vid första mötet med Emma fick vi en väldigt go känsla av hennes sätt att arbeta. Detta har vi fått bekräftat genom hela processen då hon alltid varit tillgänglig för våra funderingar, lyhörd för våra önskemål och flexibel i upplägget. Vi är tacksamma att Emma hjälpt oss med vår försäljning! Läs mer
  • 2020-11-09

TOMMY E skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Ingav ett förtroende vid första kontakten, visade stor kunnighet. Var drivande och proffsig, gav bra och realistisk information. Jag fick mail inför varje steg med en bra tidsplan. Jag är mycket nöjd.
    Tommy E Läs mer
  • 2020-11-03

Ulf S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt bostaden Ryks damm Göstagård 265.
    Lovisa är en proffsig och effektiv mäklare som är kunnig och har ett trevligt bemötande.
    Allt gick snabbt och bra då det var tydligt vad som förväntades av oss och vad vi förväntade oss av Lovisa.

Med vänliga hälsningar,
    Peter & Anna-Lena Sjöberg Läs mer
  • 2020-11-02

Conny H skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Våran mäklare emma har varit engagerad, haft ett bra bemötandr och mycket drivande i hela pressen från dag 1. Hon. Har hela tiden gett oss feadbak under hela prossesen och varit lyhörd om våra önskemål. Läs mer
  • 2020-10-29

Kjell K skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt radhus i Nödinge.
    Grymt kompetent mäklare. Alltid snabba svar på mail, sms och annan korrespondens.
    Rekommenderar starkt Emma till vänner mm.
    Även fastighetsbyrån i ale rekommenderas . Läs mer
  • 2020-10-26

Julia P skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag köpte min första lägenhet med hjälp av Lovisa Bååth. Lovisa har en god bemötande varje gång och svarar på alla frågor man har. Lovisa är, under hela köpprocessen, väldigt tydlig med vad som kommer hända i varje steg. Läs mer
  • 2020-10-23

Marita J skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Sålt ett parhus.
    Väldigt bra bemött.
    Vi hade inte räknat med att vi skulle sälja vårat hus för så mycket som det blev.
    Det gick fort eftersom vi hade fått en lägenhet.
    Allt har fungerat jättebra, fungerar jättebra med mail o telefonsamtal.
    Rekommenderar gärna detta kontor. Läs mer
  • 2020-10-22

Thomas P skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt mitt hus i ale Kommun - där Celia mitt i affären fick ta över efter första Mäklaren.

Detta har Celia gjort mycket bra - raka tydliga svar och ordning och reda så jag är mycket nöjd. Läs mer
    Celia K gillar detta
  • 2020-10-17

Ann Granqvist S skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Emma har varit helt fantastisk i våra kundmöten. Hon har uppdaterat oss dagligen under våran fastighetsaffär.
    Jag kan verkligen rekommendera Emma för framtida affärer Läs mer
  • 2020-10-12

Somo S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Min erfarenhet av Lovisa har varit väldigt god. Alltid gott bemötande och svarade på alla frågor vi kom på. För förstagångsköpare av en bostadsrätt som oss så hade vi väldigt många frågor och Lovisa förmedlade verkligen att inga frågor var för dumma. Hon var oerhört pedagogisk och varm. Läs mer
  • 2020-10-08

Camilla Annika J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett hus av Lovisa, mkt trevlig och duktig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-09-28

Salme V skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    I samband med försäljning av bostadsrätt i Ale har vi anlitat Lovisa Bååth på Fastighetsbyrån Ale. Lovisa är en mycket kompetent; pålitlig och driven mäklare. Hon får bästa betyg i alla delar av processen. Läs mer
  • 2020-09-25

Tina B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt villa
    Professionellt bemötande.
    Totalt sätt nöjda Läs mer
  • 2020-09-23

Linda B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett parhus och kontakten med mäklaren Lovisa Bååth har varit bra, professionellt och väldigt trevligt.
    Köpet har känts tryggt från början till slut, är väldigt nöjd med Lovisas kunskap och bemötande. Läs mer
  • 2020-09-22

Daniel K skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Guidade oss på ett utmärkt sätt genom köpeprocessen. Läs mer
  • 2020-09-22

Kjell L skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt ett radhus.vi blev mycket väl
    Bemötta.Emma är en jättefin och trevlig
    Mäklare.Kunnig informativ och engagerad.Vi känner oss väldigt nöjda Läs mer
  • 2020-09-19

Napoleon R skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde hus via Jonas. Mitt intryck av jonas är att han har en öppen och hjälpande attityd till att skapa en bra affär för mig som säljade. Vi hade många bra diskussioner.

Jonas var tydlig i hur han arbetade, vilket skapade en bra känsla för mig som säljare. Läs mer
  • 2020-09-19

Monika R skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt en villa med Emmas underbara sätt! Allt har gått över förväntan! Läs mer
  • 2020-09-17

Malin J skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi sålde vårt radhus och Emma bemötte oss på ett mycket engagerat, men ändå avslappnat sätt.

Emma var alltid tillgänglig och tillmötesgående. Hon var lyhörd för önskemål, samtidigt som hon informerade och rekommenderade utifrån egen kunskap och erfarenhet. Hon hanterade ändrade förutsättningar med ett lugn och fokuserade på möjligheten i det nya.

Kort sagt professionell på ett personligt sätt.

Vi är mycket nöjda med Emmas insats som vår mäklare! Läs mer
  • Jennifer Maria Michelle R

2020-09-04

Jennifer Maria Michelle R skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Emma hjälpte oss otroligt mycket när vi letade hus i Nödinge. Hon återkopplar, tipsar och är otroligt proffsig. Hennes säljare borde vara otroligt nöjda över hur mycket tid hon lägger på deras försäljningar. Nu köpte vi inte bostad utav Emma men jag önskar vi hade det, hade gärna varit hennes köpare. Kan varmt rekommendera henne till alla! Läs mer
    2020-09-04 Emma W svarar Jennifer Maria Michelle R
    Stort TACK Jennifer för dem fina orden!
    Vad glad jag blir😊
    Tack tack!
    Mvh Emma
  • 2020-09-03

Eva S skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt en 3:a i Älvängen.
    Fick ett utmärkt bemötande av Emma Walther. Profesionell, positiv och flexibel Läs mer
  • 2020-09-03

Hassan A skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Hon var noggrann i beskrivning och tid Läs mer
  • 2020-08-29

Bojana I skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Vi har köpt en bostadsrätt i Göteborg och fick hjälp av Lisa Berhhelsen som mäklare på Fastighetsbyrån. Vänligt och proffsigt bemötande under hela processen. Har varit noggrann och hållit oss uppdaterade under tiden. Vi rekommenderar starkt mäklare Lisa och Fastighetsbyrån!
    / Nöjd kund i Göteborg Läs mer
  • 2020-08-22

Uno K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Nöjd med försäljningen försäljningen gick bra. Läs mer
  • 2020-08-21

Gun K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt våran villa. Vi har blivit bemötta bra av Lovisa.
    Försäljningen uppfyllde väl våra förväntningar.
    Vi är nöjda kunder. Läs mer
  • 2020-08-19

Lev N skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte hus. Lovisa har visat proffsig och trevlig bemötande. Hon hjälpte med kortvarsel med alla frågor som dykt upp under affären.
    Vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-08-16

Linda S skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Emma har hjälpt oss från start av försäljningen, alltid funnits tillgänglig med råd och svar på frågor. Professionell , trevlig och alltid glad. Vi är jättenöjda med den hjälp vi fått av henne och kan varmt rekommendera Emma som mäklare! Läs mer

Tobias Ö skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Hjälpte mig med både försäljning och köp av lägenhet. Mycket kunnig och tillgänglig. Kunde hjälpa till att bolla funderingar och tankar genom hela försäljningsresan Läs mer

Anna G skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt en bostadsrätt genom Jonas Andreasson, som varit mycket tillmötesgående, vänlig och professionell i sitt bemötande. Jag var förberedd på en upptrissad budgivning och hade stålsatt mig för att inte bli stressad eller pressad. Tack vare Jonas lugna hållning kunde jag fundera i lugn och ro och fatta de viktiga besluten, som ett bostadsköp innebär, i min egen takt. Hela processen var smidig och alla moment gjordes tydliga och begripliga. Jag kan varmt rekommendera Jonas Andreasson till alla de som står i färd med att genomgå en så stor förändring som en försäljning eller ett bostadsköp kan innebära.
    Tack Jonas! Läs mer

Susanne H skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en bostadsrätt på Kongahällagatan. Jag tog kontakt med Fastighetsbyrån då jag vet att de tidigare sålt ett antal lägenheter i området.
    Första mötet med Celia var positivt och hon gav ett gott intryck. Jag berättade att jag gärna ville få till en snabb försäljning och vi tog kort och la ut lägenheten till kommande försäljning. Celia visade lägenheten för ett par som bestämde sig för att köpa den. Så det var en smidig försäljning för både för mig och för mäklaren. Celia har varit lätt att komma i kontakt med och bra att ha och göra med och jag tycker att hon skött försäljningen på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-08-09

Gunborg N skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kollade Hemnet en andelslägenhet till salu Ringde fick prata med Celia Vi kom överens om ett pris alltså inget skrivit Celia ringer mig och meddelar att annan person bjuder över Jag stannar Celia säger att hon skall höra av sig för hon tror att det snart skall vara en andelslägenhet ledig Ringer mig senare att hon har en lägenhet på gång Jag meddelar vad jag kan betala Får köpa den SÅ OTROLIGT SNYGGT ARBETE har hon lagt ner
    Sedan har hon även hjälpt mig med det tekniska betalning osv Celia är värd all uppskattning
    Gunborg Nestorssom Läs mer
  • 2020-08-07

Van Ngoc N skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jag har köpt en bostadsrätt i Hjällbogärdet. Min mäklare, Lisa Berthelsen, har varit otroligt hjälpsam under hela processen och hon har svarat på alla mina frågor. Jag har känt mig trygg med henne vid min sida. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2020-08-04

Jeannie C skrev om Fastighetsbyrån Ale
    Köpte en Bostadsrätt.

Mäklaren bemötande vänlig, svarade på frågor med bra vetande, berättade mycket om lägenheten och om området.
    Förklarade vad allt pappersarbete så att man förstod.

Hade inte så stora förväntningar.

Min upplevelse av mäklaren var väldigt bra Läs mer
  • 2020-08-03

Erik I skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa hjälpte mig sälja en 1a i bohus . Fick det seriöst bemötande och en väl genomförd försäljning i alla stegen . Läs mer
  • SLAVKA M

2020-07-27

SLAVKA M skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jag köpte en lägenhet och Lisa Berthelsen som mäklare,hjälpte mig på ett bra sätt: trevligt bemötande och samarbete.Hon lyssnade på mina åsikter och var tydlig gällande prissättning, som jag är tacksam för. Läs mer
  • 2020-07-26

Tomas G skrev om Fastighetsbyrån Ale
    Sålt hus ,Anton träffade jag när min pojk köpte en lägenhet .Då sa jag till honom att jag hus till försäljning å på den vägen va det .EN En enkel å bra kille som skötte min husförsäljning bra å smärtfritt. Läs mer
  • 2020-07-22

Therese S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte ett litet hus genom Lovisa. Men under en märklig budgivning som startade långt under utgångspris med relativt många budgivare, så blev vi inte kontaktade innan ett extra visningsdatum lades till. Trots att vi var det ledande budet, samt hade varit helt transparenta med vårt intresse.

Utöver det mycket hjälpsam! Läs mer
    2020-07-22 Lovisa B svarar Therese S
    Hej Therese! Ja, budgivningen startade väldigt lågt men säljaren kände sig okej med att starta där då det dröjde väldigt lång tid innan ett bud överhuvudtaget kom. Det var en långdragen budgivningen men jag tycker att jag var tydlig mot er från start vart säljarnas önskemål låg gällande slutpris. Så vi strävade åt det hållet helt enkelt och jag arbetade därför med många extra visningar. Jag hoppas i alla fall att ni ska trivas i er nya bostad och får många fina år tillsammans. Tack för fina ord och fint omdöme! :-)
  • 2020-07-21

Anna Ingegerd J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag sålde en sommarstuga med Lovisa som mäklare. Jag är mycket nöjd med försäljningen! Genom hela processen har Lovisa varit ett bra stöd, lätt att nå och kommunicera med. Hon gjorde ett bra jobb med försäljningen, la ner mycket jobb och var snabb med återkopplingen. Hennes bedömningar var helt korrekta och höll genom hela processen. En kunnig, tydlig och ärlig mäklare helt enkelt! Känns jättebra! Läs mer
  • 2020-07-20

Hans L skrev om Fastighetsbyrån Ale
    Säljer vårt hus till vår dotter vi köper deras lägenhet vi byter bostäder med varandra. Bara positiva bemötande. Läs mer
  • 2020-07-20

Tobias G skrev om Fastighetsbyrån Ale
    Vi har precis sålt vårt radhus med hjälp av Anton, en affär som gick snabbt och smidigt och överensstämde helt med våra förväntningar.

Anton ger ett varmt och proffsigt intryck. Han är mycket kunnig och svarar enkelt på alla frågor och funderingar som uppstår. Vidare upplevde vi honom som mycket lyhörd för våra önskemål och i försäljningen var han noga med att lyfta fram det som vi själva uppskattat mest med vårt boende.

Vi behövde sälja vårt hus snabbt och Anton såg till att det hände och att vi fick betalt en bra bit över utgångspris dessutom. Vi är mycket nöjda med hela affären och skulle verkligen rekommendera andra att ta hjälp av Anton vid försäljning.

/Tobias & Malin på Kärrvägen Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte