Fastighetsbyrån Ale

Göteborgsvägen 80, 446 32 Älvängen — Visa karta

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Göteborgsvägen 80. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 217 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale

• 2019-11-13

Kajsa J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt en lägenhet. En trevlig mäklare. Förväntningarna blev till viss del uppfyllda. Blev lovade saker (av säljare och mäklare) som inte blev uppfyllda i slutändan. Kanske vårt fel att vi inte dubbelkollade flera gånger, och trodde på vad som var sagt.
    Men annars en trevlig mäklare! Läs mer
    2019-11-13 Lovisa B svarar Kajsa J
    Hej Kajsa,
    Jag förstår såklart att det blev en besvikelse att ni inte fick den parkeringen som vi sagt skulle vara "er". Jag fick informationen om att den yttersta parkeringen var den som skulle tillhöra er lägenhet och förde den informationen vidare till er. Jag hoppas att ni förstår att det inte var min mening att komma med inkorrekt information. Jag antog, precis som ni, att den informationen jag fick muntligt stämde.

Beklagar det inträffade åter igen och hoppas att flytten gått bra, samt att ni får många fina år tillsammans i lägenheten.
  • 2019-10-25

Nora Z skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt min bostadsrätt.
    Jätte duktig mäklare, rekommenderas stärkt!👌🏼 Läs mer
  • 2019-10-21

Åse L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Har sålt mitt hus med hjälp av Lovisa, anlitade henne för hennes tydlighet och proffsighet, vilket hon visat genom hela processen. Kommer varmt rekommendera henne när någon ska sälja sin bostad. //Åse Läs mer
  • 2019-10-21

Tahir D skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    - Köpte en bostad i Surte
    - Jätte trevlig bemött
    - Mina förväntningar var att få så mycket info om n vilket jag fick.
    - Trevligt och skötte allting snyggt! Läs mer
  • 2019-10-20

Noshdar S skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt bostadsrätt.
    Mäklaren var mycket trevlig, tydlig och pålitlig. All information stämde som mäklaren nämnde. Mäklaren var bra Läs mer
  • 2019-10-20

Florence O skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt mitt kedjehus. Efter kontakt förra året, tog jag åter kontakt, när jag äntligen fått ny bostad (hyresradhus).

Allt har gått både fort och korrekt, men med inslag av tjänster, som var nya för mig. Min man och jag har tidigare sålt fyra hus och en bostadsrätt. Vi har aldrig behövt några kringtjänster (t ex styling) så det var en långvarigare process än tidigare.

Ingen skugga över Anton, han har gjort ett riktigt bra arbete och fått ut ett mycket högre pris än jag kunde vänta mig.
    Jag har rekommenderat honom till vänner i området. Läs mer
  • 2019-10-11

Magnus P skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt vårt radhus. Jonas skötte försäljningen på ett lugnt och förtroendeingivande sätt. Avslutningsvis kan vi säga att vi är mycket nöjda med Jonas arbete och kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-10-03

Jessica K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde min lägenhet i surte med bra resultat. Mäklaren är proffsig och kunnig och gör ett utmärkt jobb. Kan varmt rekommendera Lovisa till er! Läs mer
  • 2019-10-02

Johan L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde min villa i Nol. Lovisa uppfattades som väldigt påläst, arbetsvillig och lätt att samarbeta med! Vi hade svårt att nå vårat utgångspris men hon hade flera visningar och gjorde så allt hon kunde. Blev en lyckad affär till slut.
    Hon levde upp till våra förväntningar.
    Kan varmt rekommendera Lovisa Bååth!

Johan Larsson Läs mer
  • 2019-09-27

Anders W skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Försäljningen av Lindvägen 14 i Bohus skötte Anton utmärkt ! Läs mer
    2019-10-15 Anton S svarar Anders W
    Tack Anders! Det har varit ett rent nöje att lära känna dig och hjälpa dig genom denna process
  • 2019-09-26

Peter S skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    I klass med Fredrik Eklund👍 Nöjda med hela processen. Läs mer
    2019-10-15 Anton S svarar Peter S
    Underbart att ni är nöjda! Ingen dålig jämförelse :) tack för förtroendet att hjälpa er i förmedlingen av er fina gård
  • 2019-09-24

Lena B skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    snabbtänkt, alert, kunnig och professionell. Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar Lena B
    Tack för dina ord Lena! Tack igen för förtroendet och för ett lyckat samarbete
  • 2019-09-17

Charlotta Emeli W skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi sålde en villa med Antons hjälp! Det gick fort och han va bra engagerad och lyssnade på vad vi hade att säga. Läs mer
    2019-09-18 Anton S svarar Charlotta Emeli W
    Kul att ni är nöjda! Stort tack för förtroendet att få förmedla er fina villa.
  • Lovisa T

2019-09-11

Lovisa T skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett fristående kedjehus, som vi blev tipsade av Lovisa när vi tittade på ett radhus i samma område. Lugn mäklare som hade svar på frågor, annars tog hon reda på svar. Håller vad hon lovar (om hon ska höra av sig exempelvis). Kände mig trygg och att jag kunde fråga vad jag ville. Väldigt nöjd! Läs mer
  • Jasmine Z

2019-09-09

Jasmine Z skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Toppen mäklare! Väldigt trevlig, ett stort plus! Läs mer
    2019-09-16 Anton S svarar Jasmine Z
    Stort tack för dina ord Jasmine! Det var ett nöje att lära känna er och få sälja ett fint hus till er!
  • 2019-09-06

Jesper B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde vårt parhus, mycket trevlig och seriös mäklare!
    Snabb på att återkoppla osv. Läs mer
  • 2019-09-05

Anita H skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Positivt
    Lätt att komma i kontakt med.
    Säljcoachen.
    Mycket bra och snyggt visningsprospekt
    "Bäst" ekonomi och beräkningsmodell av arvode bland 3 mäklare som vi jämförde.
    Uppfattas ha stort nätverk och inarbetad affärsmodell.

Mindre positivt
    Handpenningen kom inte in i tid enligt köpekontraktet men kommunicerades inte till oss (köparna hade dock meddelat
    mäklaren i tidigare skede).
    Vi blev avrådda att ta lagt bud innan visning, vilket i slutändan hade varit mer än vi fick som slutpris. Vi rodde sen själva affären i hamn. Mäklararvoden är generellt för höga i förhållande till vad du får. Läs mer
  • 2019-08-21

Hossein A skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt en lägenhet i Surte centrum, mäklarens bemötande var helt ok och jag hade inte något förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-14

Noel T skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Han är bra . Vi är nöjda.
    Varför behöver man skriva minst 30 ord för att beskriva något . Det tycker jag att ni borde ta bort den delen från detta har . Man skriver det man känner för och det borde räcka .
    Mvh Noel torres Läs mer
  • 2019-08-07

Robin T skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Fantastisk mäklare på alla sätt. Trevlig och kunnig. Skulle rekommendera honom varmt Läs mer
    2019-09-18 Anton S svarar Robin T
    Vilka fina ord! Stort tack Robin! Det värmer att du vill rekommendera mig vidare och jag är glad att just ni köpte huset, kändes perfekt för er.
  • 2019-07-30

Anna-Lena S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Ingen tidigare erfarenhet av mäklare! Kunnig och påläst. Förtroendeingivande sätt trots sin unga ålder. Skönt att slippa en försäljarattityd.
    Snabbt handläggande. Läs mer
  • 2019-07-24

May F skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt en bostadsrätt
    Mycket professionellt och trevligt bemötande.
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar.

Mäklaren har varit lätt tillgänglig, proffsig, trevlig och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-07-22

Sebastian J skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Allt fungerade väldigt bra och smidigt. Läs mer
  • Azadeh T

2019-07-17

Azadeh T skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Med hjälp av Lovisa köpte vi vårt första hus i ett bra lugnt område i Nödinge.
    Lovisa var alltid trevligt och hjälpsam när vi hade frågor. Läs mer
  • 2019-07-17

Jeton N skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket bra jag är väldigt glad met Lovisa bååth Läs mer
  • Vahid R

2019-07-16

Vahid R skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte ett hus i jätte trevligt område i Nödinge .
    Låvisa hjälpte oss mycket för att köpa huset och svarade våra frågor och funderingar. Alltid trevligt och tålig.
    Hon är mycket professionellt! Läs mer
  • 2019-07-16

Roy S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi sålde vårat hus med Lovisa, vi tyckte mycket om henne och hennes utmärkt jobb. Hon var jätte duktig o kunnig
    Kan gärna rekommendera henne till andra Läs mer
  • John E

2019-07-15

John E skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Såld 1,700,000 kr

Bra bemötande, driven mäklare och väldigt trevlig! Läs mer
  • 2019-07-11

Gabriella S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi sålde vårat bostsdsrättshus med Lovisa.
    Säljningen började lite för trögt men sen lyckades vi pga hennes kunskap. Vi tycker att hon är duktig och tillmötesgående, har tålamod och snäll.
    Vi är väldiigt nöjda med henne
    Vi kan rekommendera henne till andra Läs mer
  • 2019-07-08

Lisa L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett radhus.
    Han är väldigt noggrann och vill att alla ska vara med och förstå vad de är som görs. Han ser alla och låter alla höras. Han är positivt och förstående. Läs mer
  • 2019-07-08

Viktor L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Trevlig och saklig, överlag väldigt nöjda rakt igenom. Läs mer
  • 2019-06-19

Håkan K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag och min fru har sålt ett parhus i Nödinge. Vi upplevde oss mycket väl bemötta av Lovisa- Hon var tydlig och klar vad gäller värderingen, som visade sig stämma väl. Hon gav goda råd inför visning och försäljning och besvarade de frågor vi hade. Lovisa hanterade visningarna, budgivningen och kontraktskrivandet på ett utmärkt sätt.
    Vi är sammantaget mycket nöjda med Lovisas insatser. Läs mer
  • 2019-06-07

Tara K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Grym och professionell mäklare ! Är väldigt nöjd och rekommenderar Lovisa och fastighetsbyrån starkt ! Läs mer
  • 2019-06-05

David G skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte en villa på landet. Anton är mycket trevlig och lätt att diskutera med. Han har svarat på alla frågor vi haft på ett in lyssnande sätt vilket jag tycker är viktigt. Han har inte upplevt som allt för säljig, vilket är bra. Det enda negativa jag upplevde med samarbetet med Anton är att han var lite väl hetsig vid budgivningen. Vi hade gärna fått lite mer tid på oss att fundera och kolla upp saker med bank, besiktning, mm innan vi bestämde oss för att skriva kontrakt. Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar David G
    Tack för dina ord David och det är skönt att höra att jag upplevs som jag vill. Att lyssna till era behov är alltid främst för mig. Däremot är det svårt att få ihop allas behov men jag tar med mig detta framöver. Som tur var lyckades vi boka in besiktningsgenomgången med kort varsel. Njut av ert fina hus nu så hörs vi av framöver.
  • David G

2019-06-02

David G skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har både köpt och säljt via Anton Södersten.
    En toppen kille som är tillgänglig, goda kunskaper samt trevlig. Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar David G
    Tack David för dina ord! Det har varit ett rent nöje att båda sälja ett hus till er och få hjälpa till vid försäljningen av er bostad. Ska bli kul att se utvecklingen av huset!
  • 2019-06-02

Annika J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton har hjälpt oss att sälja vår villa i Ale Kommun. Professionell och trevligt bemötande samt lyhörd för våra önskemål. Han uppfyllde våra förväntningar och rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar Annika J
    Vad kul att höra att er upplevelse var lika trevlig som min. Jag är glad att jag fick förtroendet och det var ett nöje genom hela processen. Stort tack Annika!

Thomas H skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton förmedlade försäljningen av vårt hus i Ale. Vi bytte till Anton via rekommendation då vi det inte fungerade med den första mäklaren vi fick.

Anton ger ett tryggt och jordnära intryck, en mäklare med bägge fötterna på jorden. Kunnig inom yrket och var saklig och korrekt i framförandet av såväl alla stegen i försäljningsprocessen som i kontraktsskrivning med köparna.

Anton dök upp i god tid innan visning och hörde även av sig efter försäljning.

Plus är också att han använder social medier på ett proffsigt sätt. Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar Thomas H
    Vi lyckades väldigt bra och jag är nöjd att vi kunde vända motgång till framgång! Tack för att jag fick förtroendet att ta hand om er försäljning och för alla fina ord du skriver om mitt arbete. Det tar jag med mig varje dag!

Alexander M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpare av en lägenhet som Lovisa var mäklare för.
    Väldigt trevlig och hjälpsam mäklare som jag rekommenderar varmt. Läs mer

Mathias J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton har skött allt på ett utmärkt sätt vid försäljningen av vår villa. Han har varit flexibel och lyhörd för våra önskemål och på kort varsel anpassat sig till t.ex. förhandsvisning.
    Han har alltid varit professionell och trevlig på ett avslappnat sätt i sitt bemötande.
    Han är bra på att uppmärksamma de juridiska delar, som kan verka svåra att förstå för en lekman, och förklarar på ett bra sätt.
    Anton uppfyllde våra förväntningar till fullo och rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar Mathias J
    Wow vilken recension! Enormt med tack för allt fint du säger om mig Mathias! Det värmer och pushar mig att bli ännu bättre. Tack igen för förtroendet!
  • 2019-05-27

Christina S skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt fritidshus i Ale kommun. På ett utmärkt sätt. Att säja bostaden under försommaren , och det har mäklaren lyckats bra med. Är nöjd med mäklaren fint bemötande och lätt att prata med. Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar Christina S
    Det var ett nöje att få hjälpa till i försäljning av ditt vackra ställe. Stort tack för det förtroendet! Har verkligen varit trevligt
  • 2019-05-24

Annelie E skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Bostadsrätt
    Superbra
    Få sålt Läs mer
  • 2019-05-20

Kiril J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Inte så mycket engagerat efter affären.
    Man blir besviken. Läs mer
    2019-09-25 Anton S svarar Kiril J
    Tråkigt att höra att du upplevde det så Kirre! Ska göra mitt bästa för att förändra den upplevelsen
  • 2019-05-16

Mats-Ola J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt en friliggande villa
    Lovisa har ingett oss trygghet och stabilitet
    Vi har känt oss väl bemötta och omhändertagna helt klart en fantastisk mäklare som jobbar oerhört proffsigt.
    Rak och ärlig. Läs mer
  • 2019-05-12

Namrata M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Såld sjövallavägen 40, Alafors
    Lovisa var snabbt att ta hand om sälj processen. Vi är väldigt tacksam till henne för alt hon gjörde i så liten tid.

Vi visste att huset skulle gå upp i priset och vi har utmånat henne under processen. Tack att hon har en positiv attityd hon klarade vara förväntningar. Vi vill gärna recomendera henne! Läs mer
  • Martin H

2019-05-08

Martin H skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa var trevlig och trygg från första till sista kontakten. Bra jobbat! Läs mer
  • Eva L

2019-04-30

Eva L skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Säljer en bostadsrätt i älvängen,eftersom det blev en snabb flytt till anan ort,gick jag in till fastermäklarn och kom i kontakt med Jonas som agerade snabbt med bra bemötande så både jag och köpare blev nöjda Läs mer
  • Ing-Marie L

2019-04-23

Ing-Marie L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt vårt hus med Antons hjälp. Vi känner att vi blev bra bemötta av Anton, som var kunnig, hjälpsam, tydlig, trevlig, enkel i sitt sätt och lätt att få kontakt med.
    Vi kan varmt rekommendera Anton! Läs mer
    2019-05-13 Anton S svarar Ing-Marie L
    Det var ett nöje att hjälpa er genom försäljningen av ert fina hus! Stort tack för orden och för den ömsesidiga upplevelsen. Hör av er om jag kan finnas till hjälp framöver och hoppas att ni kommer trivas i ert nya hus
  • 2019-04-23

Jimmy I skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt en avstyckad gård i utkanten av Skepplanda.

Blev väldigt bra bemött av Anton!

Mäklaren levde upp till alla förväntningar! Läs mer
    2019-05-13 Anton S svarar Jimmy I
    Mycket roligt att höra att du upplevde resan och köpet bra! Jag är glad att just du köpte huset och det ska bli kul att följa utvecklingen av det. Vi hörs av framåt!
  • 2019-03-29

Christian B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket nöjd med Lovisa. Upplevde en god kommunikation genom hela processen.Hon inger förtroende samt är påläst. Lovisa kommer gå långt inom mäklar yrket. Läs mer
  • 2019-03-25

Jessica O skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    En duktig kille med fötterna på jorden. Kommer att gå långt. Läs mer
    2019-04-08 Anton S svarar Jessica O
    Tack för dina fina ord Jessica! Det var ett nöje att hjälpa er genom försäljningen av ert fina hus.

Göteborgsvägen 80, 446 32 Älvängen