Fastighetsbyrån Ale

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Vendergatan 4. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 266 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale

• 2020-05-18

Birgitta T skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt en villa

Blev proffsigt bemötta av mäklaren. Hon levde upp till våra höga förväntningar. Hon var engagerad, hittade bra lösningar, var lugn och realistisk.

Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-16

Ellen S skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi hade allt annat än en trygg försäljning. Påtalade från dag ett att besiktningen inte kändes bra och vilket även skulle visa sig få konsekvenser senrare i processen. När vi påtalade detta och det blev lite jobbigt för Anton blev vi hänvisde att göra upp detta med besiktningsmannen själva trots att vi påtalat att det var svårt att prata med besiktningsmannen och att vi hade försökt tidigare. Vi känte inte att vi fick stöd i denna viktiga fråga och vi förlorade mycket pengar i slutändan samt att försäljningen blev långdragen.

Vi kommer inte rekommendera något att varken sälja eller köpa av Fastighetsbyrån då en besiktning är så viktig . Att vi dessutom fick lösa det hela på egen hand trots att vi påtalat problem är riktigt dåligt!

Bortsett från hanteringen av besiktningen är vi nöjda med Anton som är supertrevlig, lugn och har kunskapen. Han var snabb att återkoppla och hade tålamod. Men tyvärr blir det inte godkänt pga besiktningen. Läs mer
  • Nils-Evert F

2020-05-13

Nils-Evert F skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lägenhet i Nödinge torkels kulle 8 vi köpte den för 6. Månader sedan. Jonas har ringt flera gånger och kollat med oss om allt går bra för oss. Så vi är nöjda med Jonas.. Läs mer
  • 2020-05-05

Mussie H skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Han är väldigt trevligt och duktig mäklare han vet vad han gör
    Han hjälper till med alla fråger. recomenderar starkt Läs mer
  • 2020-05-03

Margrete Ö skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt en villa. Bemötandet var bra och förväntningarna infriades. Läs mer
  • 2020-04-28

Per-anders F skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Har sålt en villa i Nödinge.
    Priset steg över förväntan. 22 sällskap gick på visning men endast två bjöd.
    Jonas är en laidback och erfaren mäklare som inte stressar fram något.
    Jonas gjorde gott intryck och som höll oss uppdaterade genom hela processen. Läs mer
  • 2020-04-26

Evelina Lind W skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa sålde min lägenhet och allt gick snabbt, smidigt och enkelt.
    Lovisa var väldigt flexibel med tider och har fått fantastisk hjälp under hela processen! Läs mer
  • 2020-04-23

Adiam S skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Han var väldigt bra och trevligt. Bra bemötande. Läs mer
  • 2020-04-19

Jan Egert E skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jättebra hela vägen trots att vi strulade en hel del, var mycket flexibel. Kort och tydlig med viktig information, lätt att ta in, inga onödigheter. Läs mer
  • 2020-04-16

Kennet D skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har både sålt och köpt en bostad med Anton som mäklare. Vi är väldigt nöjda med honom med båda affärer.
    Kunnig, saklig och hjälpsam. Varje fråga fick omedelbar svar oavsett vilken dag det var och vilken tid på dygnet Hoppas han är kvar vid nästa affär vi gör! Läs mer
  • 2020-04-14

DAVID D skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpte hus där Lovisa var mäklare. Upplevde henne som kunnig och professionell med bra bemötande. Svarade insatt på alla våra frågor, och var tillgänglig för vidare kommunikation genom hela processen. Läs mer
  • 2020-04-14

Marie K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Hon var snabb med återkoppling på hur det gick med visningar och budgivning. Det var en bra dialog mellan mig och säljaren via Lovisa. Läs mer
  • 2020-04-11

Björn E skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt en bostadsrätt och Emma har verkligen ställt upp hela vägen och funnits tillgänglig över förväntan.
    Ett professionellt, engagerat och fint bemötande. Läs mer
    2020-04-11 Emma W svarar Björn E
    Det glädjer mig att du är så nöjd.
    Och tack till dig för ett riktigt bra samarbete hela vägen i mål.
  • 2020-04-07

Mikael Z skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    För det enkla jobbet som vart så tyckte jag priset vart alldeles för högt och dyrt.

Men det har ju inte Lovisa något med att göra.

Hon är en klippa och jag skulle rekommendera henne om det är någon mer som ska sälja och jag vill tacka för all hjälp och ett trevligt bemötande.

M.v.h.

Mikael Zettermark Läs mer
  • 2020-04-07

Angelica O skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi gick lite plus minus noll. Men det är för att vi bott i vår bostad bara ett år.
    Emma gjorde att bostadsaffären kändes trygg. Trots att vi är i dessa oroliga tider, så lyckades hon få oss lugna.
    Vi ville ha en mäklare som var positiv och mycket driv och det är Emma! Läs mer
    2020-04-10 Emma W svarar Angelica O
    Stort tack för dem fina orden, och tack för ett fint samarbete=)
  • 2020-04-01

David M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Parhus.
    Väldigt bra bemött
    Lovisa levde upp till våra förväntningar.
    Kanon Läs mer
  • 2020-03-27

Jessica B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har både köpt och sålt via Lovisa och är supernöjd med båda affärerna. Sen att vi inte fick sålt för det vi ville, var antagligen för Corona gjorde alla nojiga. Och vågade inte köpa i dessa tider. Men Lovisa var proffsig och gjorde allt hon kunde. Och sålt fick vi! Läs mer
  • 2020-03-25

Albin B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt och köpt med hjälp av Lovisa.
    Köpt ett hus i Älvängen på 1 plan, sålt ett 2 plan hus i älvängen.
    Väldigt trevlig, lätt att ha å göra med, aldrig några problem
    Väldigt nöjd att vi hade just Lovisa Läs mer
  • 2020-03-20

Leif O skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa sålde vår bostadsrätt på ett smidigt och trevligt sätt. Bra bemötande, lyhörd och förekommande. Med glädje lämnar vi våra rekommendationer.
    Leif O. Läs mer
  • 2020-03-20

Anneli H skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton hjälpte oss på bästa och trevligaste sätt att köpa vårt hus, Gisslabacken i Skepplanda.
    Han har längs hela vägen, från första mötet när vi började titta på hus, fram tills vi då köpte detta varit väldigt hjälpsam.
    Han är smidig, lätt att få kontakt med, och har ett lugnt och tryggt sätt i sin roll som mäklare.
    Anton kommer vi absolut rekommendera vidare bland släkt och vänner!
    Stort tack för denna affär! Läs mer
  • Hans J

2020-03-18

Hans J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt en bostadsrätt på två rum och kök. Den är belägen i Surte,
    Från Lovisa har jag hela tiden fått ett trevligt och professionellt bemötande. Hon har haft mig och mina intressen i fokus. Mina förväntningar har uppfyllts i samtliga delar. Om jag får frågan kommer jag att varmt rekommendera Lovisa. Läs mer
  • 2020-03-13

Jesper K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa var jättebra och superprofessionell genom hela processen. Var alltid tillgänglig och villig att svara på alla frågor jag hade.
    Hon gjorde hela processen väldigt smidig för mig som säljare, hela vägen från första mötet till försäljning och kontraktskrivningen. Läs mer
  • 2020-03-09

Pernilla W skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Emma hjälpte mig och min man med att
    hitta en bostadsrätt i Älvängen. En otroligt positiv person som hela tiden ser möjligheter och lösningar. Om vi nu flyttar om några år så vet jag och min man vem vi ska tala med, Emma Walther. Läs mer
    2020-03-09 Emma W svarar Pernilla W
    Stort tack själv Pernilla! Allt löste sig så bra och jag är så glad att ni är nöjda. Det är bara att höra av sig till mig om ni har några funderingar, det vet ni=)
  • 2020-03-09

Martin N skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Emma hjälpte oss med att hitta en bostadsrätt i Älvängen. En otroligt positiv person som hela tiden ser möjligheter och lösningar. Om vi nu flyttar om några år så vet jag och min fru vem vi ska tala med, Emma Walther. Läs mer
    2020-03-09 Emma W svarar Martin N
    Stor tack för dem fina orden, vad glad jag blir att ni är nöjda. Jag hjälper er mer än gärna igen, då det är dags för en ny bostad.
  • 2020-03-06

Frans R skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt en villa. Engagerat bemötande, kunnig och saklig. Lättsam. Trevlig upplevelse rakt igenom. Läs mer
  • 2020-03-04

Anna R skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte vår villa via Jonas.

Träffade honom första gången på en annan visning där han var mycket saklig och hjälpsam mot oss förstagångsköpare. När vi sedan hittade vårt hus så var han både ärlig om skicket och tydlig med förutsättningarna.

Fick till slut huset på förhand och till ett rimligt pris och hjälp och tydlighet från Jonas hela vägen tills vi hade nycklarna i handen så vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-03-02

Johan K skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde en bostadsrätt. Efter första mötet visste jag direkt att Emma var ett solklart val av mäklare. Grymt första bemötande.
    Detta var min första bostadsförsäljning och Emma löste allt mycket smidigt, mycket duktigt mäklare.
    Kan starkt rekommendera Emma!
    5/5 toasts Läs mer
    2020-03-02 Emma W svarar Johan K
    Tack så mycket för dem fina orden=)
    Emma W gillar detta
  • 2020-02-27

Omar R skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag köpte ett villa på Ale kommun och han hjälpte till mig att sänka priset.
    Sen han hjälpte till på banken.

Tack får er Läs mer
  • 2020-02-24

Ida N skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa har hjälp oss med försäljningen av vårat hus. Vi sålde till köpare från kundregister utan publicering på hemnet. Affären gick snabbt och smidigt.
    Vi har haft stort förtroende för Lovisa som vår mäklare då hon är kunnig, hjälpsam och engagerad! Läs mer
  • 2020-02-22

Merit Lisbeth H skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt lägenhet 3 rum o kök byggd år 2018 för 2.9 milj. Jag har haft en positiv o bra dialog med mäklare o styilist under försäljningsprocessen. Känner mig nöjd med allt. Läs mer
    2020-02-25 Anton S svarar Merit Lisbeth H
    Tack för dina ord Merit! Det har återigen varit ett nöje och en ära att få förmedla din bostad och äntligen fick du lägenheten du ville ha :) Kul att höra att du är nöjd!
  • 2020-02-19

Lars G skrev om Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt min bostadsrätt. Man gör inte så många sådana affärer i livet. Därför viktigt med en kompetent och bra mäklare. Emma uppfyller alla dom kraven. En modern och mycket kompetent mäklare. Läs mer
    2020-03-09 Emma W svarar Lars G
    Stort tack Lars för dem fina orden, och jag vill även tacka dig för ett fint samarbete genom hela affären.
    Emma W gillar detta
  • 2020-02-17

Edisa M skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpt bostadsrätt för 1675000 i Bohus, trevligt bemötande samt omhändertagande av vår köp av lägenheten. Förväntningar vi hade och frågor kring lägenheten besvarades utav vår mäklare Anton Södersten. Läs mer
    2020-02-25 Anton S svarar Edisa M
    Tack för dina ord Edisa! Det var ett nöje att förmedla lägenheten till er och jag är säker på att ni kommer att trivas. Vi hörs av framöver!
  • 2020-02-16

Kerstin E skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    1 Sålt villa i Nödinge.
    2. väldigt bra
    3. Man vill bara att allt ska gå i lås,
    och det gjorde det med Jonas hjälp.
    4. Upplevelsen är inte färdig än.
    Men allt känns bra. Läs mer
  • 2020-02-05

Juan Miguel P skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton är lugn, trevlig, smart bla. Bästa mäklaren! Läs mer
    2020-02-25 Anton S svarar Juan Miguel P
    Tack Miguel! Det var en ära att få förmedla ert fins hus!
    Anton S gillar detta
  • 2020-02-04

Fredrik J skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Måste säga att Jonas är den bästa ”kallpratarn”.
    Han har själv jobbat för en god relation mellan oss. Han har sedan vi anlita honom sist 2016, hållit kontakten med ojämna mellanrum.
    Har tar till sig snabbt om vad vi säger, även om han bara har ett öra tillgängligt.

Jag är nöjd, inte minst att jag båda gångerna sålt till engelsk talade personer, som Jonas skött snyggt. Läs mer
  • 2020-02-03

Roger P skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt villa. Blev väldigt bra bemött. Anton är saklig och trevlig. Ser saker och inger förtroende. Alla våra förväntningar uppfylldes. Läs mer
    2020-02-25 Anton S svarar Roger P
    Kul att höra att er upplevelse varit bra genom vårt samarbete! Det var ett nöje att få förmedla ert fina hus. Stort tack för era fina ord!
    Anton S gillar detta
  • 2020-02-02

Oskar Å skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Har köptp en villa i Ale och hela processen har skötts mycket professionellt av Anton.

Visningen sköttes bra och gav ett seriöst intryck. Genomgångarna av de juridiska bitarna med kontrakt utfördes väldigt noggrant och med bra förklaringar.

Skulle helt klart rekommendera Anton Södersten som mäklare vid bostadsköp. Läs mer
    2020-02-03 Anton S svarar Oskar Å
    Ett jättetack ska ni ha för er fina feedback! Det värmer att höra att ni upplevt köpet precis så som jag vill att ni ska. De har varit ett nöje att få förmedla ett hus till er och jag hoppas att ni kommer att trivas fantastiskt i det!
  • 2020-01-29

Ida M skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett nybyggt radhus i surte, trevligt bemött och insatt. Läs mer
    2020-02-02 Anton S svarar Ida M
    Tack Ida! Hoppas ni kommer att trivas i ert fina nya hus och att odlingarna tar sig på tomten!
  • 2020-01-27

Köpte en bostadsrätt. Trevligt bemötande och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-01-14

Sanna-maria K skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt radhus
    Trevlig mäklare och villig att ta reda på det som han inte kunde svara på direkt på plats.
    kommunikationen flöt på väldigt bra och han återkom med respons på bud snabbt och medlade mellan köpare och säljare på ett utmärkt sätt.
    Det som drar ner betyget något är att kommunikationen blev stressande vid budgivningen och kontakten blev tätare. i detta fall fanns ingen anledning att det skulle behöva gå så himla snabbt med buden då det var vi som köpare och byggaren som var enda parterna i dialogen. Vi bad om någons dag betänketid som ifrågasattes. det känns som köpare helt logiskt att be om någon dags betänketid när man gör ett husköp. Hade ytterligare någon kund varit med i dialogen hade detta tempo varit mer förståeligt.

Mäklaren var tydlig vid kontraktsskrivningen och förklarade dessa delar väl och kändes som en neutral part mellan köpare och säljare och var mån om oss som köpare. Läs mer
    2020-01-27 Anton S svarar Sanna-maria K
    Tack för era ord Sanna och jag tar med mig er feedback. Synd att det upplevdes så från er sida men jag hade en kontakt hos byggarna som låg på mig med snabba svar. Tar med mig att inte skapa en stressad känsla till budgivningen framåt. Det var dock inte enbart ni inblandade utan intressen fanns även från andra håll.

Jag tar som sagt med mig allt och är ändå glad att ni upplevde helheten bra med mig!
  • 2020-01-13

Lars-olof D skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt bostadsrätt mycket bra bemötande Läs mer
    2020-01-27 Anton S svarar Lars-olof D
    Stort tack för dina ord Lars-Olof! Allt flöt på bra och till slut fick ni både en bra försäljning och lägenheten som ni föll för den varma aprildagen. Hoppas ni ska trivas!
  • 2019-12-26

Sara M skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har köpt en bostad som Anton förmedlade. Bra och professionell hantering och bemötande alltid bra. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-12-30 Anton S svarar Sara M
    Stort tack Sara och jag kan bara säga att det var ömsesidigt! Hoppas att ni kommer trivas super i ert nya hus :)
  • 2019-12-16

Mattias C skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpte ett parhus i älvängen. Lovisa har bemött oss väl och svarat på alla våra frågor. Hon har varit väldigt service minded. Läs mer
  • 2019-12-13

Jennifer C skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt bostadsrätthus och blev bra bemött av Lovisa som visade oss huset på förhand och köpet kunde göras innan bostaden kom ut på marknaden. Hittade bostaden själv på fastighetsbyråns hemsida. Enkelt och snabbt med bra guide då det var första gången vi köpte en bostad. Läs mer
  • 2019-12-10

Jerry N skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Hus köp, trevlig och kunnig, är en trevlig prick. Läs mer
    2019-12-16 Anton S svarar Jerry N
    Tack Jerry och kan bara säga detsamma. Hoppas att ni ska trivas super i ert hus nu.
  • 2019-12-01

Vahid K skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Otroligt duktig och tillmötesgående!
    Hel nöjd genom hela processen!
    Proffsig förtroendeingivande och trevlig!

Mvh Vahid Läs mer
    2019-12-16 Anton S svarar Vahid K
    Stort, stort tack för dina ord Vahid! Det betyder mycket att höra. Jag är framförallt väldigt glad att ni är så nöjda. Det var ett nöje att få hjälpa er att hitta ett hus och samtidigt förmedla er lägenhet. Det förtroendet värmer!
  • 2019-11-19

Malin H skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde vår lägenhet i Bohus med hjälp av Lovisa. Hon är proffsig, tydlig och hjälpsam, vilket gjorde att affären sköttes smidigt. Kan varmt rekommendera henne till någon som ska sälja sin bostad! /Malin Läs mer
  • Isaac J

2019-11-14

Isaac J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Tycker dessa två punkter är det väsentliga och sammanfattar min upplevelse bra!

• Trevligt bemötande
    • Snabb och tydlig kommunikation Läs mer
  • 2019-11-13

Kajsa J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt en lägenhet. En trevlig mäklare. Förväntningarna blev till viss del uppfyllda. Blev lovade saker (av säljare och mäklare) som inte blev uppfyllda i slutändan. Kanske vårt fel att vi inte dubbelkollade flera gånger, och trodde på vad som var sagt.
    Men annars en trevlig mäklare! Läs mer
    2019-11-13 Lovisa B svarar Kajsa J
    Hej Kajsa,
    Jag förstår såklart att det blev en besvikelse att ni inte fick den parkeringen som vi sagt skulle vara "er". Jag fick informationen om att den yttersta parkeringen var den som skulle tillhöra er lägenhet och förde den informationen vidare till er. Jag hoppas att ni förstår att det inte var min mening att komma med inkorrekt information. Jag antog, precis som ni, att den informationen jag fick muntligt stämde.

Beklagar det inträffade åter igen och hoppas att flytten gått bra, samt att ni får många fina år tillsammans i lägenheten.

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv