Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Ale Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Ale

Fastighetsbyrån Ale

Göteborgsvägen 80, 446 32 Älvängen — Visa karta

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Göteborgsvägen 80. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 195 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale

• 2019-07-22

Sebastian J skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Allt fungerade väldigt bra och smidigt. Läs mer
  • Azadeh T

2019-07-17

Azadeh T skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Med hjälp av Lovisa köpte vi vårt första hus i ett bra lugnt område i Nödinge.
    Lovisa var alltid trevligt och hjälpsam när vi hade frågor. Läs mer
  • 2019-07-17

Jeton N skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket bra jag är väldigt glad met Lovisa bååth Läs mer
  • Vahid R

2019-07-16

Vahid R skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte ett hus i jätte trevligt område i Nödinge .
    Låvisa hjälpte oss mycket för att köpa huset och svarade våra frågor och funderingar. Alltid trevligt och tålig.
    Hon är mycket professionellt! Läs mer
  • 2019-07-16

Roy S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi sålde vårat hus med Lovisa, vi tyckte mycket om henne och hennes utmärkt jobb. Hon var jätte duktig o kunnig
    Kan gärna rekommendera henne till andra Läs mer
  • John E

2019-07-15

John E skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Såld 1,700,000 kr

Bra bemötande, driven mäklare och väldigt trevlig! Läs mer
  • 2019-07-11

Gabriella S skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi sålde vårat bostsdsrättshus med Lovisa.
    Säljningen började lite för trögt men sen lyckades vi pga hennes kunskap. Vi tycker att hon är duktig och tillmötesgående, har tålamod och snäll.
    Vi är väldiigt nöjda med henne
    Vi kan rekommendera henne till andra Läs mer
  • 2019-07-08

Lisa L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett radhus.
    Han är väldigt noggrann och vill att alla ska vara med och förstå vad de är som görs. Han ser alla och låter alla höras. Han är positivt och förstående. Läs mer
  • 2019-07-08

Viktor L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Trevlig och saklig, överlag väldigt nöjda rakt igenom. Läs mer
  • 2019-06-19

Håkan K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag och min fru har sålt ett parhus i Nödinge. Vi upplevde oss mycket väl bemötta av Lovisa- Hon var tydlig och klar vad gäller värderingen, som visade sig stämma väl. Hon gav goda råd inför visning och försäljning och besvarade de frågor vi hade. Lovisa hanterade visningarna, budgivningen och kontraktskrivandet på ett utmärkt sätt.
    Vi är sammantaget mycket nöjda med Lovisas insatser. Läs mer
  • 2019-06-07

Tara K skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Grym och professionell mäklare ! Är väldigt nöjd och rekommenderar Lovisa och fastighetsbyrån starkt ! Läs mer
  • 2019-06-05

David G skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi köpte en villa på landet. Anton är mycket trevlig och lätt att diskutera med. Han har svarat på alla frågor vi haft på ett in lyssnande sätt vilket jag tycker är viktigt. Han har inte upplevt som allt för säljig, vilket är bra. Det enda negativa jag upplevde med samarbetet med Anton är att han var lite väl hetsig vid budgivningen. Vi hade gärna fått lite mer tid på oss att fundera och kolla upp saker med bank, besiktning, mm innan vi bestämde oss för att skriva kontrakt. Läs mer
  • David G

2019-06-02

David G skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har både köpt och säljt via Anton Södersten.
    En toppen kille som är tillgänglig, goda kunskaper samt trevlig. Läs mer
  • 2019-06-02

Annika J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton har hjälpt oss att sälja vår villa i Ale Kommun. Professionell och trevligt bemötande samt lyhörd för våra önskemål. Han uppfyllde våra förväntningar och rekommenderas varmt! Läs mer

Thomas H skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton förmedlade försäljningen av vårt hus i Ale. Vi bytte till Anton via rekommendation då vi det inte fungerade med den första mäklaren vi fick.

Anton ger ett tryggt och jordnära intryck, en mäklare med bägge fötterna på jorden. Kunnig inom yrket och var saklig och korrekt i framförandet av såväl alla stegen i försäljningsprocessen som i kontraktsskrivning med köparna.

Anton dök upp i god tid innan visning och hörde även av sig efter försäljning.

Plus är också att han använder social medier på ett proffsigt sätt. Läs mer

Alexander M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpare av en lägenhet som Lovisa var mäklare för.
    Väldigt trevlig och hjälpsam mäklare som jag rekommenderar varmt. Läs mer

Mathias J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton har skött allt på ett utmärkt sätt vid försäljningen av vår villa. Han har varit flexibel och lyhörd för våra önskemål och på kort varsel anpassat sig till t.ex. förhandsvisning.
    Han har alltid varit professionell och trevlig på ett avslappnat sätt i sitt bemötande.
    Han är bra på att uppmärksamma de juridiska delar, som kan verka svåra att förstå för en lekman, och förklarar på ett bra sätt.
    Anton uppfyllde våra förväntningar till fullo och rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-05-27

Christina S skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt fritidshus i Ale kommun. På ett utmärkt sätt. Att säja bostaden under försommaren , och det har mäklaren lyckats bra med. Är nöjd med mäklaren fint bemötande och lätt att prata med. Läs mer
  • 2019-05-24

Annelie E skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Bostadsrätt
    Superbra
    Få sålt Läs mer
  • 2019-05-20

Kiril J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Inte så mycket engagerat efter affären.
    Man blir besviken. Läs mer
  • 2019-05-16

Mats-Ola J skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt en friliggande villa
    Lovisa har ingett oss trygghet och stabilitet
    Vi har känt oss väl bemötta och omhändertagna helt klart en fantastisk mäklare som jobbar oerhört proffsigt.
    Rak och ärlig. Läs mer
  • 2019-05-12

Namrata M skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Såld sjövallavägen 40, Alafors
    Lovisa var snabbt att ta hand om sälj processen. Vi är väldigt tacksam till henne för alt hon gjörde i så liten tid.

Vi visste att huset skulle gå upp i priset och vi har utmånat henne under processen. Tack att hon har en positiv attityd hon klarade vara förväntningar. Vi vill gärna recomendera henne! Läs mer
  • Martin H

2019-05-08

Martin H skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa var trevlig och trygg från första till sista kontakten. Bra jobbat! Läs mer
  • Eva L

2019-04-30

Eva L skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Säljer en bostadsrätt i älvängen,eftersom det blev en snabb flytt till anan ort,gick jag in till fastermäklarn och kom i kontakt med Jonas som agerade snabbt med bra bemötande så både jag och köpare blev nöjda Läs mer
  • Ing-Marie L

2019-04-23

Ing-Marie L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt vårt hus med Antons hjälp. Vi känner att vi blev bra bemötta av Anton, som var kunnig, hjälpsam, tydlig, trevlig, enkel i sitt sätt och lätt att få kontakt med.
    Vi kan varmt rekommendera Anton! Läs mer
    2019-05-13 Anton S svarar Ing-Marie L
    Det var ett nöje att hjälpa er genom försäljningen av ert fina hus! Stort tack för orden och för den ömsesidiga upplevelsen. Hör av er om jag kan finnas till hjälp framöver och hoppas att ni kommer trivas i ert nya hus
  • 2019-04-23

Jimmy I skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt en avstyckad gård i utkanten av Skepplanda.

Blev väldigt bra bemött av Anton!

Mäklaren levde upp till alla förväntningar! Läs mer
    2019-05-13 Anton S svarar Jimmy I
    Mycket roligt att höra att du upplevde resan och köpet bra! Jag är glad att just du köpte huset och det ska bli kul att följa utvecklingen av det. Vi hörs av framåt!
  • 2019-03-29

Christian B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket nöjd med Lovisa. Upplevde en god kommunikation genom hela processen.Hon inger förtroende samt är påläst. Lovisa kommer gå långt inom mäklar yrket. Läs mer
  • 2019-03-25

Jessica O skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    En duktig kille med fötterna på jorden. Kommer att gå långt. Läs mer
    2019-04-08 Anton S svarar Jessica O
    Tack för dina fina ord Jessica! Det var ett nöje att hjälpa er genom försäljningen av ert fina hus.
  • 2019-03-24

Björn A skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Fösäljningen av vår fastighet sköttes mycket proffsigt av
    Anton. Det var bara att luta sig tillbaka och låta Anton och
    hans medarbetare sköta det hela. Läs mer
    2019-03-25 Anton S svarar Björn A
    Stort tack för förtroendet och orden Björn! Det är hela vårt tankesätt att du ska kunna slappna av och veta att vi tar hand om hela affären. Kul att du är nöjd!
  • 2019-03-22

Alexander B skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi fick hjälp med att sälja en bostadsrätt.
    Jag tycker Patrik och även hans kollega Emma gjort ett strålande jobb med försäljningen. Priset som blev var något över det förväntade.
    Är överlag väldigt nöjd med utfallet hur det blev. Skulle definitivt rekommendera både Patrik och Emma för fortsätta uppdrag. Läs mer
  • Jenny L

2019-03-16

Jenny L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde mitt hus via Fastighetsbyrån. Anton var både proffsig och supertrevlig. Jag är jättenöjd! Läs mer
    2019-03-25 Anton S svarar Jenny L
    Kul att höra Jenny! Nöjet var på vår sida och återigen grattis till en lyckad försäljning. Stort tack för förtroendet att få förmedla ditt fina hus
  • 2019-03-09

Liselott I skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har sålt en lägenhet i Surte.

När jag skulle sälja min lägenhet var det självklart att Anton Södersten skulle få hjälpa mig.
    Vi hade träffats tidigare och även haft dialog kring min blivande försäljning som då inte var tidsbestämd. Jag fick ett stort förtroende för honom. Han är proffsig i sitt bemötande, kunnig och påläst samt väldigt ödmjuk och trevlig.

Allt har gått över förväntan.
    Jag är väldigt nöjd med hur upplägget och förberedelserna inför försäljningen gått till.
    Försäljningen gick väldigt snabbt efter förhandsvisning och till ett pris som jag är nöjd med.

Jag kommer varmt rekommendera personer i min omgivning att anlita Anton.

/Liselott Isberg Läs mer
    2019-03-11 Anton S svarar Liselott I
    Ett jättestort tack för de fantastiskt fina orden Liselott! Det var ett nöje att hjälpa dig med försäljningen och skönt att vi kunde komma fram till en så smidig lösning för allihopa. Tack återigen för förtroendet och för dina fina ord!
  • 2019-03-01

Johan E skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jonas var smidig. Konkret, samt mötte våra önskemål väl. Var alltid tillgänglig vid behov och ordnade affären snabbt och smidigt.

Mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-02-28

Kiril J skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt lägenhet ,rekommenderad av Catarina Granat Swedbank Kungälv, Han uppfyllde mina förväntningar som jag hade tänkt, Trevligt och ödmjukt mäklare som man kan lätt samarbeta ! Jag rekommenderar gärna Jonas som mäklare till alla mina vänner . Läs mer
  • 2019-02-25

Anders S skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålt hus vi Fasighetsbyrån. Motsvarande hus på damma gata såldes av Svensk Fastighetsförmedling för 375.000 mer. Vårt har inglasad veranda bygnvärde 400.000..
    Mäklare deltog med besök 2 ggr. For sedan på semester och har inte setts mer. En kvinnlig kollega tog över.
    Vore intressant att få utvärderat en jämförelse mellan de aktuella mäklarfimorna. SF hus gick aldrig till Hemnet ens. Vilket vårt gjorde med få på visning. ???? Läs mer
    2019-02-27 Anton S svarar Anders S
    Tack för ditt svar Anders! Däremot vill jag besvara det med att jag i vårt första möte var tydlig med att jag skulle på semester och att min kollega som kan området mycket väl skulle leda er genom affären medan jag var bortrest. Vi hade en gemensam intressent som av båda husen valde att gå vidare med det våra branschkollegor sålde, då det passade hen bättre. Därav såldes det huset snabbt på förhand utanför marknaden. Något vi med tidsfrist inte hann ha möjlighet till i den situation ni befann er i.
    Jag förstår att det är något frustrerande att vi inte nådde hela vägen prismässigt men är glad att vi kunde hitta en köpare som passade in med den korta utflyttningstiden ni hade till er flytt.
  • 2019-02-22

Helen L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Kompetent, noggrann, förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-02-19

Anders L skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Lovisa visade ett genuint intresse för oss som säljare och fanns där vid varje fråga och fundering under hela processen. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-19

Anders L skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anton var en utav flera mäklare vi hade hemma då det blev dags att sälja huset. Vi valde Anton för hans engagemang och ärliga intresse av att få till en så bra lösning som möjligt för oss. Han satte den högsta värderingen och överträffade dessa när affären var klar. Rekommenderas. Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Anders L
    Stort tack för orden Anders! Det var ett nöje att hjälpa er i försäljningen av ert fina hus och än roligare att överträffa förväntningarna!
  • 2019-02-18

Kauko K skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Anders hjälpte mig att sälja min Brf-lägenhet.
    Hans bemötande var korrekt och vänlig. Man såg att han kunde bostadsmarknaden i Ale väldigt väl.
    Till saken hör att jag själv bor i Finland och trots det geografiska avståndet så fungerade allting perfekt..
    Skulle gärna rekommendera honom som mäklare om/när någon frågar efter en kunning sådan! Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Kauko K
    Tack för de fina orden Kauko! Vi löste det riktigt bra trots det geografiska avståndet. Men det är inga problem när man kan jobba så effektivt med digitala verktyg. Stort tack för att jag fick förtroendet att förmedla din lägenhet.
  • Mattias W

2019-02-15

Mattias W skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Sålde våran villa på landet mitt i renovering, därav av något milda förväntningar. Men Anton löste det med bravur å vi kunde istället köpa vårat drömhus. Toppbetyg på alla punkter Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Mattias W
    Det var ett nöje Mattias! Jag är glad att jag fick förtroendet att förmedla ert hus och det blev riktigt bra! Bara att höra av er när ni vill ha min hjälp igen :)
  • 2019-02-14

Anton P skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Inte så bra.
    Framförde inte allt vi ville framföra till de vi ville köpa av, gjorde inte som vi ville osv. Läs mer
  • 2019-02-13

Mikael A skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Patrik fanns alltid till hands för alla slags frågor och var bra i sin hantering av mig som kund.
    Även om det var lite trögt på marknaden försökte Patrik med all sin kunskap hitta köpare.
    Rekommenderar Patrik som mäklare både vid er försäljning eller ert bostadsköp. Läs mer
  • 2019-02-12

Jessika L skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi har sålt vår villa i Älvängen. Mäklaren har bemött oss på ett bra sätt och Jonas levde absolut upp till våra förväntningar! Läs mer
  • 2019-02-01

Benjamin Damavandi skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt en trea i Surte. Patrik är en otrolig bra mäklare, han ringer alltid upp så fort han har tid. Det jag tyckte var bra med Patrik. han svarar på alla frågor vilket många mäklare undviker att göra. Patrik har varit professionell, diskret och effektiv. Är nöjd med hans förståelse och tålamod och kan varmt rekommendera honom till andra... PATRIK DU ÄR BÄST 🌹 Läs mer
  • 2019-01-26

Viktoria J skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Påläst tillmötesgående och trevlig Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Viktoria J
    Stort tack för orden och återigen grattis till ert fina hus Viktoria!
  • 2019-01-23

Joachim G skrev om Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    Mycket bra och påläst om objektet vi köpte.
    Supertrevlig och hjälpsam. Läs mer
    2019-02-28 Anton S svarar Joachim G
    Stort tack och detsamma Joachim! Mycket trevligt och kul att just ni köpte detta fina hus. Säker på att ni kommer att stormtrivas där!
  • 2019-01-16

Maria P skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag köpte hus ! Jag fick bra hjälp med mäklare . Läs mer
  • Daniel R

2019-01-14

Daniel R skrev om Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Det var väldigt bra! Han var hjälpsam och väldigt trevligt människa.
    Han hjälpte mig med allt som jag behövdes. Läs mer
  • 2018-12-24

Tim N skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jag har köpt en trea i Surte. Det är en av de finaste lägenheterna i surte. Patrik är en väldigt bra mäklare som kanske inte alltid är lätt att få tag i men han ringer alltid upp så fort han har tid. Det jag tyckte var bra med Patrik är att han svara på alla frågor vilket många mäklare undviker att göra. Läs mer
  • 2018-12-09

Joel B skrev om Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale