Fastighetsbyrån Ale

Fastighetsbyrån Ale

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Vendergatan 4. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 767 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale 2

2022-07-19 Verifierad kund
    Ett proffs på alla sätt
    Utmärkt bemötande
  • köpte en tomt med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    • Olofstorp
    2022-07-10 Verifierad kund
    Bra bemötande
    Bra mäklare
    Och duktig
    2022-07-07 Verifierad kund
    Han är trevlig, hjälpsam o kunnig i sitt yrke Jag är jättenöjd med hjälpen jag fick att sälja min bostad Han är ett riktigt proffs ,passar bra i sitt jobb
    2022-07-02 Verifierad kund
    En mäklare som är trygg i sin yrkesroll och Inger ett starkt förtroende. Processen gick smidigt! Bara gott att säga om Emma.
  • sålde en tomt med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    • Olofstorp
    2022-06-26 Verifierad kund
    Trevligt bemötande vid alla samtal och träffar då hon varit behjälplig med det vi inte har erfarenhet av. Våra förväntningar var att hon med sin erfarenhet och kunskap om hur man tar reda på information om hustomter och försäljning av det varit guld värt tack för det. Vi upplever att det har varit bra hela vägen från det att hon tagit på sig uppdraget till nu tack.
  • köpte sitt hus med hjälp av Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-06-24 Verifierad kund
    Proffsig, stor kunskap om objektet, fick snabba svar på våra frågorna, trevlig
  • köpte sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-06-23 Verifierad kund
    Jonas är verkligen en bra och kunnig Mäklare och väldigt ansvarsfullt och aktivit jag är jättenöjd med honom.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-06-20 Verifierad kund
    Jag blev bemött av Anton väldigt professionellt,trevligt,kändes tryggt under hela visningen. Anton t.o.m visade och berättade mer om lägenheten än vad jag förväntade mig …så det kändes tryggt. Mycket trevlig , charmig ung man som brinner för sitt yrke.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Väldigt trevlig, pratbar och socialt kompetent mäklare. Verkade väldigt säker på sin sak i att få sålt huset för en viss summa och enkelt. När det inte blev så och vi fick ta ett lägre bud uppstod såklart en viss besvikelse även om vi är glada över att huset tillslut blev sålt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josefin Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-06-07 Verifierad kund
    Vi fick ett utmärkt bemötande från första kontakten. Josefin är kunnig, effektiv, varm och trygg! Tack för ett suveränt bra jobb! Vi är supernöjda!
    2022-06-04 Verifierad kund
    Anton har varit lyhörd för vårt önskemål att hitta en bra familj som tar över vår fastighet.
    Priset var inte det viktigaste, men blev ändå i nivå med vad vi hade hoppats.
    Vi är mycket nöjda.
    Hälsningar
    Eva och Hans
  • Chaleng A
    sålde sin lägenhet med hjälp av Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-06-04 Verifierad kund
    Anton har varit en tillgänglig mäklare som skött försäljningen av min bostad på ett professionellt och smidigt sätt. Han uppfyllde mina förväntningar och jag skulle utan tvekan återkomma till honom vid fler försäljningar i framtiden.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-06-02 Verifierad kund
    Är supernöjd med Emma.
    Trevlig, tillmötesgående, jättesnabb på att svara, både på sms, mail och i telefonen.
    Tusen tack Emma!!!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2022-05-31 Verifierad kund
    för Lisa har jag bara lovord allt det bästa
    2022-05-31 Verifierad kund
    Allt va bra förklarade allt som jag behövde veta hjälpte hon mig med kontrakt och så vidare
  • köpte sitt hus med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2022-05-30 Verifierad kund
    Tack Lisa för din vänliga bemötande! Det var mycket krångel speciellt för att jag var bortrest men du hjälpte oss med allt och med en hög servicenivå efter våra önskemål. Ärlighet och tydlighet gjorde allt enklare. Vi är jättenöjda. Tack återigen Lisa! A++👏🏻
  • Zahra M
    2022-05-30 Verifierad kund
    Efter mycket letande och velande har vi äntligen landat och hittat vår stora, fina och efterlängtade villa i Gbg. Jag vill tacka Lisa för all hennes hjälp och support hon hjälpte oss förverkliga vår stora dröm. Med stort engagemang och fantastisk serviceanda fick vi all hjälp vi behövde. Väldigt nöjd och härligt med gott bemötande.😍😍🥳🥳👏🏻😍🙌🏻 10/10
    2022-05-30 Verifierad kund
    Ska du sälja vill göra det smidigt, Jonas gör det som behövs och alltid på ett professionellt och förtroendeingivande sätt, svara på det du undrar och därtill.
    • Hålanda
    2022-05-28 Verifierad kund
    Emma är en mycket duktig mäklare ja hade stort förtroende för henne, hon gjorde ett utmärkt jobb när hon skulle sälja mitt hus alla som får Emma som mäklare när hus eller bostad ska säljas kan vara glada
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Josefin Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    • Komarken
    2022-05-27 Verifierad kund
    Jag fick en gott bemötande och snabba svar samt proffsig service. En mycket bra mäklare som jag varmt kan rekomendera. Köper jag en ny bostad längre fram då använder jag gärna Josefin igen.
    2022-05-21 Verifierad kund
    Är så glad att vi valde just Emma som mäklare vid försäljningen av vårt hus! Hon utförde ett väldigt bra arbete och gjorde både säljare och köpare mycket nöjda.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Hon såg och lyssnade in våra behov och gav oss förslag på hus som passade just oss.
    Trevlig och empatisk, snabb och proffsig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-17 Verifierad kund
    Bra bemötande,
    Snabb på att förmedla våra frågor till säljarna och återkoppla.

Mvh Hanna LA 🙏
    2022-05-17 Verifierad kund
    Proffsig, lätt att kommunicera med, bra koll på området och trevlig. Vi var mycket nöjda med Emma och hennes medarbetare.
    2022-05-16 Verifierad kund
    Emma är engagerad, lyhörd och proffsig i det hon gör. Processen var smidig och vi fick löpande återkoppling.
    Vi har varit väldigt nöjda med Emma som mäklare vid försäljningen av vårt hus, och kan varmt rekommendera henne.
    2022-05-14 Verifierad kund
    Bra mäklare , kändes som man kunde fråga om allt möjligt och hon hade bra svar. Kändes tryggt!
    • Knipared - Olofstorp
    2022-05-12 Verifierad kund
    Vi har haft en fantastiskt erfarenhet av Lisa Berthelsen! Hon var alltid väldigt tydlig och förklarade allt på ett sätt vi förstod. Hennes bemötande var varm och snäll. Hon levde upp till förväntningarna och även mer, hjälpte oss så mycket hon kunde.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Vi är nöjda och glada med försäljningen.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Kan absolut rekommendera honom till andra
    2022-05-10 Verifierad kund
    En professionell följsamhet under hela bostadsköpet. Lättillgänglig under hela processen.
    Trevlig och glad, kunnig på sin grej. 🙌🏻 Glad över att Emma hanterat mitt bostadsköp!
  • köpte sitt hus med hjälp av Anton Södersten en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-10 Verifierad kund
    Anton är väldigt proffsig i sitt bemötande och lever upp till dom förväntningarna man kan ha på en mäklare. Svarar ALLTID snabbt på sms, mail och telefon vilket är väldigt uppskattat när man är mitt uppe i sin livs största affär.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Anton är engagerad, lyhörd och trygg i sin roll vilket bidrog till att vi fick ett stort förtroende för honom och vi är väldigt nöjda.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Kunnig, påläst, framåt, trevlig, rekommenderas.
  • sålde sitt hus med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    • Knipared - Olofstorp
    2022-05-10 Verifierad kund
    Bra kommunikation och professionellt.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Smidigt och lätt att få kontakt med. Ett trevligt bemötande som ledde till en snabb och enkel affär.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-06 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och bra bemötande. Uppskattas att det gick att ordna fram en egen visning såpass fort.
    Lätt och trevlig att prata med, så det var lätt att komma överens om saker o ting. Förklarade saker bra och tydligt under visningen och hade bra o tydliga svag på frågorna vi ställde.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-05 Verifierad kund
    Glad och trevlig vid första träffen, svarade gärna på frågor om lägenheten m.m. Framåt och positiv, gav ett seriöst intryck men kändes tryggt av att hon inte var allt för stiff och ”seriös”, utan var som sagt väldigt glad och ingiviande. Bjöd in på ett trevligt sätt vid både visning och under lägenhetsköpandet
  • sålde sitt hus med hjälp av Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-05 Verifierad kund
    Bra mäklare, kunde alltid svara på frågor och alla funderingar vi haft.
    Vi rekommenderar Lovisa varmt
    • Centrum
    2022-05-04 Verifierad kund
    Min mäklare Josefin gav mig ett väldigt varmt bemötande, hon var lugn och sansad genom hela processen vilket som för mig som säljare blev väldigt trygg i.
    Jag är helt enkelt väldigt nöjd!
  • köpte sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-02 Verifierad kund
    Bästa mäklare............. ..👍👍👍
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-05-02 Verifierad kund
    Emma är väldigt proffsig och engagerad i sitt uppdrag. Alltid tillgänglig
    2022-05-01 Verifierad kund
    Trevlig, allert tjej som jobbar snabbt och är lätt att nå.
    Förklarar tydligt hela processen vid lägenhetsförsäljningen.
    Bra på alla digitala bitar och hur man når kunderna digitalt.
    Verkar inte riktigt ha klart för sig att en stor äldre kundkrets sällan använder digitala hjälpmedel och därför sällan söker bostäder på nätet. Alltså kom Fastighetsbyråns skyltar upp först efter flera veckor, på min inrådan. /Maria
  • köpte sitt hus med hjälp av Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    2022-04-29 Verifierad kund
    Jätte trevlig och glad, bra bemötande.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Väldigt proffsigt bemött av Emma och hon kom med tydliga återkopplingar. Väldigt nöjda med henne och trots att vi inte la högsta budet så "vann" vi huset och hon fixade en väldigt snabb kontraktskrivning.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Är nöjd ned mäklaren i alla steg. Mycket hjälpsam och trevlig.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Vi hade ett bra möte med Emma där vi beskrev tydligt att vi ville göra iordning huset och ha visningar för att det är så tråkigt med förhandsförsäljning. Vi får ett bra bud som Emma meddelar oss men vi säger att vi vill ha visning med ett iordningställt hus. Huset görs iordning, Emma har en förhandsvisning och rekommenderar oss efter den att ta budet vi fått tidigare. ”Jag har inga köpare just nu mer som söker i den prisklassen”. Lite stressad över situationen accepterar vi budet men var besvikna över att ha lagt tid och pengar i onödan då Emma kunde sagt innan att hon inte hade fler kunder. Att det inte kommer nya kunder då huset låg som ”på gång” på hemsidan, samt aldrig var ute på sociala medier är kanske inte så konstigt.
    Hej Karin!
    Såklart är det jättetråkigt att läsa att ni är missnöjda. Jag vill bara förtydliga att i stort sett alla bostäder som jag förmedlar, förmedlas just på förhand på detta vis. Alla köpare som jag nämnde att jag hade när vi träffades var på förhandsvisningen, dessvärre var det ingen av dem som kunde buda över det höga budet som kom in. Min rekommendation att inte gå ut på Hemnet grundar sig i att jag ansåg att budet var väldigt bra. Jag är tacksam för denna feedback jag har fått, och tar självklart med mig vad ni har sagt och tar lärdom i att jag skall vara tydligare i min kommunikation om hur mitt arbetssätt fungerar.
    Emma Walther
    2022-04-25 Verifierad kund
    Vi blev alltid bemötta på ett proffsigt och lättsamt sätt.

Emma var med oss hela vägen, var tillgänglig och stöttande. Hon hade full koll och det är tydligt att hon har ett mål i sikte, att göra sina kunder nöjda
    2022-04-23 Verifierad kund
    Han var bra från början till slut fick bra support ,råd och återkoppling från honom
    • Alafors
    2022-04-19 Verifierad kund
    Trygg och förtroendegivande. Trevlig, proffsig och hjälpsam.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2022-04-18 Verifierad kund
    Mycket bra tusen tack Lisa berthelsen