Fastighetsbyrån Ale

Fastighetsbyrån Ale

Vackra Ale är placerat mellan Göteborg och Trollhättan. Här hittar du härliga naturområden, landsbygd och skogar. Kommunikationen är bra med perfekt pendlingsavstånd för dig som vill jobba inne i city.

Är Ale en plats för dig? Då ska du ta kontakt med oss på Fastighetsbyrån på kontoret på Vendergatan 4. Vi kan Ale som område och vet precis hur bostadsmarknaden fungerar. Vare sig du ska köpa eller sälja kan vi guida dig rätt och ge dig goda råd längs vägen, vi har all den erfarenhet som krävs.

Varmt välkommen!

Läs vad 594 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ale 2

• Ivonne Ivette M
    skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2021-08-02
    Jag har haft kontakt med Lisa sedan några år tillbaka. Rekommenderar henne alla dagar i veckan, har fått stöd under hela min resa med både försäljning och köp.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    • Olofstorp
    2021-07-19
    Har inget att anmärka på fick ett mycket bra bemötande även telefonledes
  • Samuel S
    köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Friman en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-07-19
    Mäklaren var omtänksam, tydlig, engagerar.
    2021-07-19
    Fantastiskt bemötande. Proffsigt intryck och alltid tillgänglig. Kan absolut rekommendera Emma.
    2021-07-16
    Emma är mycket professionell i sitt bemötande. Hon tar reda på all fakta och lämnar inget åt slumpen. Mycket vänlig som person.
    Om vi ska köpa/sälja hus igen kommer vi absolut att tillfråga Emma!
  • köpte en tomt med hjälp av Lovisa Bååth en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-07-09
    Trevlig ödmjuk mötte förväntningar på ett bra sätt!
    2021-07-07
    I would like to say that Lovisa was very helpful and showed dedication and passion for her job.

We were very pleased with her and the handling of situation.
    2021-07-05
    Väldigt naturlig och lugn. Allt gick fint och vi är mer än nöjda med hela resan!

Tack! Grymt jobbat!
    2021-07-05
    Allt var fantastiskt. Jag rekommenderar henne🌺♥️
    2021-07-03
    Ingen kommentar till detta så som det blev
    Bättre kan det vara
    2021-07-02
    Som köpare blev vi mycket proffsigt bemötta. Emma är tillgänglig, lyhörd, inkännande och lösningsfokuserad. Toppen på alla sätt! / Jennie & Håkan
    2021-07-02
    Tålmodig och tillgänglig för många frågor.
    Trevligt bemötande.
    2021-07-01
    Hej

Lovisa är vänlig men bestämd, kunnig, klar och tydlig.
    Är proffsig och har alltid ett leende tillhands
    Känner mig trygg i hennes händer

Att få huset sålt och jadå det lyckades hon med
    2021-06-24
    Tydlig, flex, hjälpsam och trevlig
    2021-06-24
    Emma fick vi ett förtroende för direkt vid första mötet och vi kände detta under hela processen med försäljningen av vårat hus. Hon var proffsig och vi kände oss supertrygga hela tiden. Oerhört kunnig i sitt yrke och förklarade allt på sätt som vi kunde förstå utan problem. Rekomenderas varmt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-06-23
    Emma var väldigt driven och målinriktad! Något som passade oss jättebra!
    2021-06-23
    Lovisa har alltid funnits tillgänglig för oss under alla steg i försäljningsprocessen. Vi är väldigt nöjda med den förstklassiga service hon givit oss! Rekommenderas varmt!
    • Komarken
    2021-06-21
    Helt enkelt Lisa är ödmjuk och noggrann.
    Hon är alltid tillgänglig för att svara på mina frågor.Hon har en fantastisk förståelse för vad kunden vill ha för bostad ,i mitt fall var det första våning.Jag rekommenderar henne starkt.
    Hawre Salih
    2021-06-21
    Vänligt och professionellt bemötande
    2021-06-20
    Emma var med oss hela vägen från försäljning av vår bostad till köp av vår nya. Hon var väldigt lyhörd för vad vi var ute efter och hon jobbade hårt med att hitta en bostad som passade våra behov. Då vi hade bra kontakt genom hela affären gick allt jätte smidigt. Emma är väldigt driven och framåt vilket passade oss väldigt bra både som säljare och köpare.
    2021-06-19
    Gör sitt jobb på ett snabbt och effektivt sätt.
    2021-06-19
    Jättebra. Proffsig och snäll.
    2021-06-19
    Grymt rakt igenom. Kan sina grejer. Trevlig och tillmötesgående. Vi är super nöjda
    2021-06-18
    Vi har samarbetat med Emma i ett år ungefär. Hon har lyssnat in våra behov, önskemål och krav och har förstått exakt vad vi har letat efter (ja, vi är extremt kräsna!) Nyligen lyckades vi förvärva vårt drömboende, vilket vi är oerhört tacksamma för. Mer engagerad och excellent mäklare får man leta efter!
    2021-06-18
    Väldigt trevlig och påläst mäklare som skötte både visning och förklaring av kontrakt på ett bra och pedagogiskt sätt.
    • Alafors
    2021-06-18
    Bra, tydlig och korrekt. Enda som isf skulle kunnat ge en 5a är att man kan vara tydligare runt vad det finns för förväntningar på köpare i en husaffär. Tex hur lång tid man har på sig för handpenning. Även vara tydligare att det är köpcoachen är där man samlar all info runt husaffären.
    2021-06-17
    Emma är väldigt engagerad och extremt arbetsam. Svarar alltid eller återkopplar så fort hon kan, vare sig det är ett telefonsamtal, ett kanske lite för sent sms eller ett något för tidigt morgon-mail. Vi hade väldigt höga förväntningar då det som för alla andra, även för oss innebär vår kanske livs störst affär. Emma levde upp till dessa höga förväntningar. Tolkar det även som att presumtiva köpare uppfattar henne som kunnig och påläst.
    2021-06-14
    Trevlig mäklare som lett oss genom köprocessen på bästa sätt.
    2021-06-13
    Lovisa är trevlig och komunicerade bra
    2021-06-12
    Vi fick ett proffsigt och trevligt bemötande.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Friman en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-06-12
    Lugn, behaglig och pålitlig. Allt flöt på enligt plan, inga onödiga överraskningar.
    2021-06-10
    Emma har på ett utmärkt sätt hjälpt oss att hitta vår framtida bostad.

Då vår situation har varit lite speciell inkluderat internationell flytt, så är vi extrem tacksams för all support vi har fått från Emma.
    2021-06-10
    Alltid glad, vänlig och trevlig. Lätt att få tag i och ringde alltid tillbaka om hon inte svarade.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Ale
    2021-06-10
    Blev positivt och bra bemötande redan från början när jag frågade via telefon om förhandsvisning. Tycker det gick ganska fort för att få en visning.

Hade inte så mycket förväntningar för va direkt inte inställd på att det faktist skulle bli ett köp denna gången då jag har varit på en del olika visningar på andra lägenheter. Den enda förväntningen jag hade när jag budade på lägenheten så sa hon att säljaren släpper den direkt för 1,8 vilket var budet jag la. Men blev istället såldes den för 1,83, kanske inte är mäklarens fel att det blev så men tycker ändå att det var dåligt då det hade sagts att den såldes direkt för 1,8.

Tycker hon gjorde ett bra jobb, svarade snabbt om jag behövde få tag i henne, gav bra information och va noggrann vid kontrakt skrivningen.
    2021-06-10
    Jonas kändes väldigt trovärdig och opretentiös, det kändes enkelt och tryggt hela vägen. Mycket trevligt helt enkelt.
    2021-06-07
    Köpt en villa! Allt har fungerat bra hittills!
    2021-06-07
    Vi har köpt Björbäck 115 och vi fick fullt förtroende för henne efter första telefon kontakten hon har motsvarat ska förväntningar hela vägen ut!
    2021-06-07
    Lovisa är en mycket trevlig mäklare som verkar ta väl hand om både säljare och köpare. Vi köpte ett radhus och ser verkligen fram emot att flytta in nästa månad!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-06-07
    Hon är kunnigt och man känner sig lugnt med henne
  • Robin G
    • Bergsjön
    2021-06-07
    Som ny på bostadsmarknaden var jag lite okunnig på hela processen. Lisa välkomnade mig med både god know-how om allt jag behövde veta och var snabb på bollen i varje steg. Enkel att nå för alla frågor jag hade att ställa och hjälpsam inte bara för säljaren utan för mig som köpare. Hon rekommenderade och hjälpte mig att få just mitt drömboende även om det inte blev den första jag kikade på. Rekommenderar Lisa starkt!
    2021-06-05
    Har köpt en bostadsrätt till min dotter och hennes son. Har ingen större erfarenhet av bostadsköp men upplevde att kontakten med mäklaren fungerade utmärkt och informationen från henne var bra och tydlig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Walther en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-06-05
    Emma gjorde ett strålande arbete när jag köpte min bostadsrätt. Hon var ödmjuk, proffsig och rättvis genom hela processen.
    Jag köper gärna min nästa bostad med hjälp av Emma!
    2021-06-04
    Köpte parhus, Lovisa var trevlig och hjälpsam från visning till tillträde. Hon levde upp till det vi förväntade oss och hade hela tiden ett gott bemötande!
    Köpt ett enplanshus hus i Nol, Ale kommun
    Väldigt tillmötesgående vid visning.
    Mycket trevlig mäklare hjälpsam på alla sätt.
    Rekommenderar Lovisa varmt
    2021-06-04
    Köpte en villa som Lovisa förmedlade och hon har agerat otroligt professionellt genom hela processen. Vi kunde alltid höra av oss till Lovisa för frågor och hon skötte allting väldigt smidigt. Kan varmt rekommendera Lovisa.
    Köpt en bostadsrätt.
    Lovisa var tillgänglig och kunnig, återkom snabbt med information vid efterfrågan.
  • köpte sitt hus med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Marstrand
    2021-06-04
    Vi köpte andelslägenhet på Marstrand via Celia.

Mycket trevligt bemötande och tydlig i sin information. Dessutom drivande för att få snurr på pappersarbetet.
    Eftersom vi inte bor i regionen fixade hon så att vi kunde skriva på alla papper på vårat lokala Fastighetsbyråkontor i staden där vi bor.
  • sålde sitt hus med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Marstrand
    2021-06-03
    Jag har haft en andelslägenhet som Celia har hjälpt mig att sälja. Jag har haft största förtroendet för Celia och försäljningen har sköts på ett proffesionellt sätt.
    Jag är mycket nöjd.
    2021-06-01
    Lyhörd för våra tankar och tillmötesgående i allt.
    2021-05-31
    Köpte ett fantastiskt radhus genom Jonas Andreasson på Fastighetsbyrån Ale!
    Förväntningarna jag och min sambo har på en mäklare är att de är trevliga, professionella, följsamma , är med hela vägen (även efter kontraktsskrivning), ger snabb återkoppling och är nåbara när de behövs.
    Jonas uppfyllde alla våra förväntningar för hur en mäklare ska vara och detta gjorde han med bravur!
    Går ni i säljtankarna så tveka inte att kontakta Jonas Andreasson :)