Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö

Gamla Flygplatsvägen 35, 423 37 Torslanda — Visa karta

15 min från centrala Göteborg ligger stadsdelen Torslanda. Här bor barnfamiljen perfekt: nära till havet för bad- och båtliv, all tänkbar service på bekvämt avstånd och barnomsorgen fungerar bra. Med färja tar man sig ut till Öckerö kommun och de tio öarna längs kusten.

Fastighetsbyrån har haft kontor här sedan 2005 och vi sitter fortfarande i kulturhuset Vingen, vägg i vägg med Swedbank. Vi förmedlar främst villor och bostadsrätter och tillsammans har vi många års erfarenhet i branschen. Flera av oss är dessutom uppvuxna på Öckerö vilket gör att när vi säger att vi kan vårt område, ja då menar vi verkligen det.

Vi vet att varje affär är unik och vi jobbar med personligt engagemang och affärsmässighet i varje bostadsaffär för att den ska bli framgångsrik och trygg för alla parter.

Kontakta oss för att boka ett möte eller en fri värdering av din bostad!

Läs vad 390 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö

• 2020-01-25

Bertil O skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt en bostadsrätt.

Det skall roligt att sälja el köpa bostad för miljoner.
    Med Maria får man alltid roligt, även om det kärvar, detta är det fina med en duktig mäklare.
    Med Maria behöver man inte ringa, för att fråga hur det går. Man kopplar av, för man vet att hon levererar.
    Förberedelserna med planeringen inför försäljningen och fotograferingen var ett rent nöje.

Finns det inget negativt?
    Det var inte många minuter (sekunder)vi träffades, i samband med visningarna, för Maria måste vidare till en annan visning.
    Men vad gör det, när hon skötte försäljningen till 100% belåtenhet. Det var ju försäljningen av lägenheten som var uppdraget.
    Men, jag kan tänka mig, att någon upplever Fastighetsbyrån och Maria som något forcerad och något stressad i samband med visningarna. Det skulle jag ha full förståelse för.

Maria Lundgren Höij, kan jag varmt rekommendera om du som jag vill ha roligt, när du skall sälja eller köpa bostad, för det hade vi.

Catarina & Bertil Olofsson Läs mer
  • 2020-01-24

Anna-karin H skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Bra support under hela processen, även efter köp. Läs mer
  • 2020-01-24

Emma H skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi köpte en bostadsrätt!
    Fantastiskt bemötande från visning till avslut!
    Bra kontakt under hela processen!
    Super! Läs mer
  • Anna E

2020-01-24

Anna E skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria var vänlig o trevlig, visade huset med kort varsel.
    Budgivningen gick fort och viss stress upplevdes då vi inom 30 minuter skulle lämna besked.
    Spårö Fyrsväg 10 är adressen till huset som vi köpte.
    Skulle önska en genomgång av huset med mäklaren vid tillträde eller en klausul som talar om HUR man går tillväga då många små fel uppräcks. Fel som säljaren undvikit att berätta.
    I det här fallet handlar det om trasig kran i köket, trasig infästning till toalettsitsen, endast en smutsig plåt i dåligt rengjord ugn, ingen TV koppling där TVn stod, ingen internetsladd, som behövs i huset för att uppkopplingen ska fungera, bruna tunga persienner kvarlämnade som vi inte ville ha. Det är lite för mycket för att man ska kännna sig nöjd. Har inte kontaktat Maria än men kommer kontakta henne. Läs mer
  • 2020-01-21

Lars-göran G skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte brf lägenhet. Hon var alldeles för 😩 stressad. Läs mer
  • 2020-01-16

Joel Andreas R skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria är mycket rutinerad och professionell som mäklare. Hon hjälpte oss att sälja vårt hus i Torslanda och vi är Mycket nöjda.
    Vi kan varmt rekommendera Maria och Fastighetsbyrån i Torslanda. Läs mer
  • 2019-12-22

Anders L skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt bostad
    Allt skött på ett korrekt och bra sätt Läs mer
  • 2019-12-18

Murris C skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Jag köpte ett hus. Var i kontakt med flera mäklare då Maria inte var tillgänglig (finns dock godtagbar anledning till frånvaro). Hon lämnade svar på de frågor jag hade och gav ett allmänt gott intryck. Jag är nöjd med henne som säljande mäklare. Läs mer
  • 2019-12-16

Christina S skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Andreas hjälpte oss att köpa en bostadsrätt.
    Han var bra på att återkoppla om vi hade frågor etc.
    Vi kände stort förtroende för honom. Läs mer
  • 2019-12-12

Kerstin L skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt hus via Andreas på fastighetsbyrån. Bra bemötande och informativ från start. Också väldigt öppen och tydlig med att ta kontakt med honom om man behövde eller hade frågor eller funderingar, kändes bra hela vägen. Läs mer
  • 2019-12-04

Kennet S skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria hjälpte oss sälja våran villa i hällsvik och hon hjälpte oss med smakråd runt möblering och sådant vi tycker hon är så fantastiskt proffsig Läs mer
  • 2019-12-03

Catarina S skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria har varit den perfekta mäklaren.
    Lyhörd kunnig och personlig.
    Vi har kännt oss helt trygga genom hela affären när vi efter 30 år i samma bostad bestämde oss för att flytta.
    Kan varmt rekommendera henne och om vi flyttar igen så är hon det självklara valet. Läs mer
  • 2019-12-03

Johanna Elisabeth J skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Andreas har varit ett bra bollplank vid frågor och funderingar under hela processen. Vi har upplevt honom som kunnig, professionell och pålitlig. Han har lagt ner mycket tid och alltid funnits tillgänglig. Han har löpande hört av sig med uppdateringar om försäljningsstatus oavsett om det har hänt något nytt eller inte för att vi skulle veta hur allt fortskred. Han har även haft bra tankar och synpunkter om olika val och strategier i försäljningsprocessen.
    Helt enkelt en grym mäklare! Läs mer
  • 2019-11-25

Emmy S skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte vårt första hus och fick ett mycket bra intryck av Maria. Hon är snabb på att svara på frågor och kollar upp det hon inte är säker på. Hon gav även snabb återkoppling. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-11-25

Jenny M skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Jag köpte en bostadsrätt. Det blev en snabb och smidig affär som jag tyckte mäklaren skötte på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-11-23

Nicholas Carl Samuel J skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Andreas är väldigt kunnig och engagerad mäklare. Han har hjälpt oss med vår nyproduktionsförsäljning på ett utmärkt sätt. Kunde inte vara mer nöjd med honom eller hans team i Torslanda. Läs mer
  • 2019-11-21

Gunvor A skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt lägenhet På Knippla.
    Andreas har varit bra, lättsam och enkel att ha och göra med Läs mer
  • 2019-11-21

Mikael L skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Väldigt profesionell och hjälpsam, kan inte önska något mer. Läs mer
  • 2019-11-21

Viktoria L skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria är mycket professionell och snabb på att besvara frågor som uppstår. Kan varmt rekommendera Maria! Läs mer
  • 2019-11-18

Gunilla L skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt mitt parhus!
    Är väldigt nöjd med Julias bemötande o tålamod med mig! Hon har alltid varit snabb att höra av sig om jag sökt kontakt!
    Kan verkligen rekommendera Julia som mäklare! Läs mer
  • 2019-11-12

Helene Sophie S skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har sålt vår underbara sommarbostad som funnits i släkten sedan -36 i Göteborgs skärgård, Grötö
    Vår mäklare har från start varit väldigt trevlig, kunnig, påläst och alltid anträffbar eller återkopplat mycket snabbt
    Vill också tillägga att han ger det där "lilla extra" gällande råd och hjälp i samtal och i mail vilket uppskattas oerhört.
    Vill på detta sätta absolut rekommendera att sälja/köpa genom vår mäklare. Läs mer
  • 2019-11-11

Klaus H skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Lägenhet på Kalvsund. Trevlig mäklare Läs mer
  • 2019-11-10

Kent L skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia verkar vara en kunnig o trevlig mäklare.
    Har sålt ett parhus där alla parter blev nöjda!😃 Läs mer
  • 2019-11-09

Annelie E skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Jag har köpt en villa i Torslanda Läs mer
  • 2019-11-01

Joakim J skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Andreas såld våran gården. Han är väldigt seriös och noggrann. Han motsvarade alla våra förväntningar med råge. Kommer anlita honom igen om så behövs. Läs mer
  • 2019-10-31

Jerker J skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Torslandas bästa mäklare helt enkelt :) Läs mer
  • 2019-10-30

Eivor S skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria har sålt en tomt för mig. och har tagit sig an sitt uppdrag
    på bästa sätt.

Maria har alltid varit lätt att nå, glad och positiv och har haft perfekt ordning på allt som rört försäljningen från början till slut.

Maria passar mycket bra som mäklare.

Eivor Sjölander Läs mer
  • 2019-10-29

Martin B skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi sålde en villa i skärgården. Mäklaren var mycket professionell genom att tala om all fakta utan utsvävningar. Det gav ett seriöst intryck som gör att man känner sig trygg både som säljare och köpare. Vi lyckades få 17% över utgångspris så vi är mycket nöjda med försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-25

Gunvor A skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt vill på Hönö, Jörgen har varit kanon, enkel, klara besked helt enkelt väldigt bra.
    Sammanfattningsvis har det fungerat från början, är ju inte riktigt färdiga, skall skriva övertagandet 29/11 Läs mer
  • 2019-10-15

Patrik I skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt tomt med mycket gott bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-11

Håkan K skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Bra och saklig. Företrädde både köpare och säljare på likartat sätt. Hörde av sig när det var något viktigt, och svarade/ringde tillbaka snabbt när man behövde nå honom Läs mer
  • 2019-10-11

Anna-Karin N skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia och jag hade haft kontakt flera gånger före försäljningen av mitt radhus i centrala Torslanda blev aktuell. Hon har varit tydlig med alla steg och vad som är rimliga förutsättningar och förväntningar genom hela processen. Det har gjort henne trovärdig anser jag. Hon har en lugn framtoning vilket är behagligt. Hon är den sortens mäklare jag själv som spekulant vill möta: Förberedd och påläst, kollar upp saker som spekulanter efterfrågar under försäljningsprocessen och återkopplar till mig som säljare. Hon har gjort en ganska anspänd process lättare. Vill du ha en trovärdig, professionell och personlig mäklare kan jag varmt rekommendera Julia Eriksson. Läs mer
  • 2019-10-11

Josefine G skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt hus på Tallvägen i TORSLANDA. Blev jättebra bemöt!!! Toppen bra mäklare!!! Läs mer
  • 2019-10-07

Ulla N skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt skärgårdsvilla på Hönö. Sympatisk och förtroendeingivande mäklare, som vi upplevde kunde sina saker. Duktig fotograf. Dock tyckte jag redan från början att utgångspriset var för lågt och att vi fick för dåligt betalt. Bankernas tuffa attityd kan dock inte läggas på mäklaren. Han skötte sitt jobb. Läs mer
  • 2019-10-07

Robert N skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Ett i alla avseenden trevligt och helt professionellt bemötande Läs mer
  • 2019-10-04

Leif P skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har sålt vår lägenhet, Toppljusvägen 9, Hjuvik.
    Maria Lundgren Höij, har varit en fantastisk mäklare och bollplank gentemot oss. Kunde inte önska oss någon bättre.
    En besvärlig försäljning och Maria har skött det så snyggt.

En långdragen försäljning som vi inte var beredda på, trots bakslag har Maria hjälpt oss att gå vidare! Vi är så nöjda!
    Med vänlig hälsning
    Leif o Lillemor Läs mer
  • 2019-10-03

Helena A skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sanna Ljung är mycket serviceinriktad, vänlig och snabb med feedback. Om vi någon gång skulle sälja den lägenheten vi nu köpt på Amhults byväg 3, skulle jag utan tvekan lämna objektet till Sanna Ljung Läs mer
  • Monica F

2019-09-27

Monica F skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har köpt ett hus på Hönö. Mäklaren hörde av sig till oss och undrade om vi var intresserade av huset och vi blev förtjusta i huset direkt. Vi blev fantastiskt fint bemötta av mäklaren som var påläst, professionell, korrekt och mycket varm och inkännande som människa. Hon levde upp till alla våra förväntningar och mer därtill. Vi upplevde att mäklaren var både säljarens och köparens mäklare. Vi rekommenderar Maria som mäklare å det varmaste! Läs mer
  • 2019-09-17

Therese A skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sanna har skött allt jättebra, har blivit väldigt bra bemött, lugn sansad, återkopplar snabbt vid frågor. Förklarar hela processen jättebra, helnöjd. Läs mer
  • 2019-09-16

Maria B skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Trevlig, seriös, kunnig, opartisk med stor erfarenhet. Kändes bra både som köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-09-13

Sara E skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Husförsäljningen har varit kanonbra från början till slut. Mycket engagerad mäklare! Läs mer
  • 2019-09-12

Daniel E skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia sålde vår villa med bravur. Hon är lyhörd, kompetent och levde upp till våra förväntningar. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-10

Lars Ö skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt lägenhet, enkel och rak kommunikation. Dessutom förstående för våra funderingar och frågor. Läs mer
  • 2019-09-09

Kristoffer A skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Hade en jättebra upplevelse av Maria, sålde min villa i centrala torslanda.
    Hon kunde alltid svara på alla frågor jag hade, va alltid på gott humör när man ringde och man kände sig väldigt trygg med att lämna sitt hus i hennes händer Läs mer
  • 2019-09-02

Roger P skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte en bostad på Noleredsvägen 6. Har bara positivt att säga om Sanna, proffsigt bemötande både innan och efter affären. Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Roger P
    Tack Roger för de fina orden!
    Hoppas att du trivs bra på Noleredsvägen 6, :-)

Allt gott!
  • 2019-08-30

Alexander A skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi köpte hus på Hönö och är väldigt njda med Julia som är en supertrevlig mäklare, enkel att prata med och effektiv.

Julia får självklart 5/5 i betyg! Läs mer
  • 2019-08-25

Joakim R skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Har köpt hus för 3 975 000

Har sålt min lägenhet för 2 200 000

Sanna har varit glad, öppen, trevlig och har alltid varit kontaktbar oavsett tidpunkt på dygnet. Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Joakim R
    Tack Joakim, vad glad jag blir!
    Önskar er stort lycka till i er nya bostad :-)
  • 2019-08-22

Karin N skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Snabbt och effektivt bemött, Hjälpsam och tydlig i sitt agerande Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Karin N
    Hej Karin, tack för orden, önskar dig stort lycka till i din nya bostad! :-)
  • Martin K

2019-08-14

Martin K skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte en lägenhet i Branäs, men varken såg den i förväg eller träffade mäklaren...utan gick enbart på de bilder vi fått och Andreas information.
    Har fått bra service under hela processen, och Andreas är snabb på att återkomma vid frågor.

Enda minuset var att det var lite problematik kring bildandet av föreningen, vilket gjorde att allting sköts några veckor framåt - med följd att det blev lite trassel för oss med banken (som behövde få in handlingar innan de gick på semester)
    - men kanske sånt man får räkna med ibland. Läs mer
  • 2019-08-12

Ulf W skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Mycket proffsig och korrekt. Återkommer alltid på frågeställningar och funderingar gällande affären. 👍 Läs mer

Gamla Flygplatsvägen 35, 423 37 Torslanda