Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö

Gamla Flygplatsvägen 35, 423 37 Torslanda — Visa karta

15 min från centrala Göteborg ligger stadsdelen Torslanda. Här bor barnfamiljen perfekt: nära till havet för bad- och båtliv, all tänkbar service på bekvämt avstånd och barnomsorgen fungerar bra. Med färja tar man sig ut till Öckerö kommun och de tio öarna längs kusten.

Fastighetsbyrån har haft kontor här sedan 2005 och vi sitter fortfarande i kulturhuset Vingen, vägg i vägg med Swedbank. Vi förmedlar främst villor och bostadsrätter och tillsammans har vi många års erfarenhet i branschen. Flera av oss är dessutom uppvuxna på Öckerö vilket gör att när vi säger att vi kan vårt område, ja då menar vi verkligen det.

Vi vet att varje affär är unik och vi jobbar med personligt engagemang och affärsmässighet i varje bostadsaffär för att den ska bli framgångsrik och trygg för alla parter.

Kontakta oss för att boka ett möte eller en fri värdering av din bostad!

Läs vad 372 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö

• 2019-11-21

Viktoria L skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria är mycket professionell och snabb på att besvara frågor som uppstår. Kan varmt rekommendera Maria! Läs mer
  • 2019-11-18

Gunilla L skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt mitt parhus!
    Är väldigt nöjd med Julias bemötande o tålamod med mig! Hon har alltid varit snabb att höra av sig om jag sökt kontakt!
    Kan verkligen rekommendera Julia som mäklare! Läs mer
  • 2019-11-12

Helene Sophie S skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har sålt vår underbara sommarbostad som funnits i släkten sedan -36 i Göteborgs skärgård, Grötö
    Vår mäklare har från start varit väldigt trevlig, kunnig, påläst och alltid anträffbar eller återkopplat mycket snabbt
    Vill också tillägga att han ger det där "lilla extra" gällande råd och hjälp i samtal och i mail vilket uppskattas oerhört.
    Vill på detta sätta absolut rekommendera att sälja/köpa genom vår mäklare. Läs mer
  • 2019-11-11

Klaus H skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Lägenhet på Kalvsund. Trevlig mäklare Läs mer
  • 2019-11-10

Kent L skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia verkar vara en kunnig o trevlig mäklare.
    Har sålt ett parhus där alla parter blev nöjda!😃 Läs mer
  • 2019-11-09

Annelie E skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Jag har köpt en villa i Torslanda Läs mer
  • 2019-11-01

Joakim J skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Andreas såld våran gården. Han är väldigt seriös och noggrann. Han motsvarade alla våra förväntningar med råge. Kommer anlita honom igen om så behövs. Läs mer
  • 2019-10-31

Jerker J skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Torslandas bästa mäklare helt enkelt :) Läs mer
  • 2019-10-30

Eivor S skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria har sålt en tomt för mig. och har tagit sig an sitt uppdrag
    på bästa sätt.

Maria har alltid varit lätt att nå, glad och positiv och har haft perfekt ordning på allt som rört försäljningen från början till slut.

Maria passar mycket bra som mäklare.

Eivor Sjölander Läs mer
  • 2019-10-29

Martin B skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi sålde en villa i skärgården. Mäklaren var mycket professionell genom att tala om all fakta utan utsvävningar. Det gav ett seriöst intryck som gör att man känner sig trygg både som säljare och köpare. Vi lyckades få 17% över utgångspris så vi är mycket nöjda med försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-25

Gunvor A skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt vill på Hönö, Jörgen har varit kanon, enkel, klara besked helt enkelt väldigt bra.
    Sammanfattningsvis har det fungerat från början, är ju inte riktigt färdiga, skall skriva övertagandet 29/11 Läs mer
  • 2019-10-15

Patrik I skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt tomt med mycket gott bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-11

Håkan K skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Bra och saklig. Företrädde både köpare och säljare på likartat sätt. Hörde av sig när det var något viktigt, och svarade/ringde tillbaka snabbt när man behövde nå honom Läs mer
  • 2019-10-11

Anna-Karin N skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia och jag hade haft kontakt flera gånger före försäljningen av mitt radhus i centrala Torslanda blev aktuell. Hon har varit tydlig med alla steg och vad som är rimliga förutsättningar och förväntningar genom hela processen. Det har gjort henne trovärdig anser jag. Hon har en lugn framtoning vilket är behagligt. Hon är den sortens mäklare jag själv som spekulant vill möta: Förberedd och påläst, kollar upp saker som spekulanter efterfrågar under försäljningsprocessen och återkopplar till mig som säljare. Hon har gjort en ganska anspänd process lättare. Vill du ha en trovärdig, professionell och personlig mäklare kan jag varmt rekommendera Julia Eriksson. Läs mer
  • 2019-10-11

Josefine G skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt hus på Tallvägen i TORSLANDA. Blev jättebra bemöt!!! Toppen bra mäklare!!! Läs mer
  • 2019-10-07

Ulla N skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt skärgårdsvilla på Hönö. Sympatisk och förtroendeingivande mäklare, som vi upplevde kunde sina saker. Duktig fotograf. Dock tyckte jag redan från början att utgångspriset var för lågt och att vi fick för dåligt betalt. Bankernas tuffa attityd kan dock inte läggas på mäklaren. Han skötte sitt jobb. Läs mer
  • 2019-10-07

Robert N skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Ett i alla avseenden trevligt och helt professionellt bemötande Läs mer
  • 2019-10-04

Leif P skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har sålt vår lägenhet, Toppljusvägen 9, Hjuvik.
    Maria Lundgren Höij, har varit en fantastisk mäklare och bollplank gentemot oss. Kunde inte önska oss någon bättre.
    En besvärlig försäljning och Maria har skött det så snyggt.

En långdragen försäljning som vi inte var beredda på, trots bakslag har Maria hjälpt oss att gå vidare! Vi är så nöjda!
    Med vänlig hälsning
    Leif o Lillemor Läs mer
  • 2019-10-03

Helena A skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sanna Ljung är mycket serviceinriktad, vänlig och snabb med feedback. Om vi någon gång skulle sälja den lägenheten vi nu köpt på Amhults byväg 3, skulle jag utan tvekan lämna objektet till Sanna Ljung Läs mer
  • Monica F

2019-09-27

Monica F skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har köpt ett hus på Hönö. Mäklaren hörde av sig till oss och undrade om vi var intresserade av huset och vi blev förtjusta i huset direkt. Vi blev fantastiskt fint bemötta av mäklaren som var påläst, professionell, korrekt och mycket varm och inkännande som människa. Hon levde upp till alla våra förväntningar och mer därtill. Vi upplevde att mäklaren var både säljarens och köparens mäklare. Vi rekommenderar Maria som mäklare å det varmaste! Läs mer
  • 2019-09-17

Therese A skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sanna har skött allt jättebra, har blivit väldigt bra bemött, lugn sansad, återkopplar snabbt vid frågor. Förklarar hela processen jättebra, helnöjd. Läs mer
  • 2019-09-16

Maria B skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Trevlig, seriös, kunnig, opartisk med stor erfarenhet. Kändes bra både som köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-09-13

Sara E skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Husförsäljningen har varit kanonbra från början till slut. Mycket engagerad mäklare! Läs mer
  • 2019-09-12

Daniel E skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia sålde vår villa med bravur. Hon är lyhörd, kompetent och levde upp till våra förväntningar. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-10

Lars Ö skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt lägenhet, enkel och rak kommunikation. Dessutom förstående för våra funderingar och frågor. Läs mer
  • 2019-09-09

Kristoffer A skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Hade en jättebra upplevelse av Maria, sålde min villa i centrala torslanda.
    Hon kunde alltid svara på alla frågor jag hade, va alltid på gott humör när man ringde och man kände sig väldigt trygg med att lämna sitt hus i hennes händer Läs mer
  • 2019-09-02

Roger P skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte en bostad på Noleredsvägen 6. Har bara positivt att säga om Sanna, proffsigt bemötande både innan och efter affären. Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Roger P
    Tack Roger för de fina orden!
    Hoppas att du trivs bra på Noleredsvägen 6, :-)

Allt gott!
  • 2019-08-30

Alexander A skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi köpte hus på Hönö och är väldigt njda med Julia som är en supertrevlig mäklare, enkel att prata med och effektiv.

Julia får självklart 5/5 i betyg! Läs mer
  • 2019-08-25

Joakim R skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Har köpt hus för 3 975 000

Har sålt min lägenhet för 2 200 000

Sanna har varit glad, öppen, trevlig och har alltid varit kontaktbar oavsett tidpunkt på dygnet. Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Joakim R
    Tack Joakim, vad glad jag blir!
    Önskar er stort lycka till i er nya bostad :-)
  • 2019-08-22

Karin N skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Snabbt och effektivt bemött, Hjälpsam och tydlig i sitt agerande Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Karin N
    Hej Karin, tack för orden, önskar dig stort lycka till i din nya bostad! :-)
  • Martin K

2019-08-14

Martin K skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte en lägenhet i Branäs, men varken såg den i förväg eller träffade mäklaren...utan gick enbart på de bilder vi fått och Andreas information.
    Har fått bra service under hela processen, och Andreas är snabb på att återkomma vid frågor.

Enda minuset var att det var lite problematik kring bildandet av föreningen, vilket gjorde att allting sköts några veckor framåt - med följd att det blev lite trassel för oss med banken (som behövde få in handlingar innan de gick på semester)
    - men kanske sånt man får räkna med ibland. Läs mer
  • 2019-08-12

Ulf W skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Mycket proffsig och korrekt. Återkommer alltid på frågeställningar och funderingar gällande affären. 👍 Läs mer
  • 2019-08-12

Erik E skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Maria hjälpte oss att köpa vår nuvarande bostad. Vi är jättenöjda med bemötande, information och service! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-08-12

Henrik O skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpte lägenhet i Branäs och är väldigt nöjd med den service vi fick i samband med att vi tittade på lägenheten samt vid köpet. Han ställde upp och svarade i telefon på helgen då vi var uppe och tittade, samt ställde upp och fixade när nyckeln inte fungerade. Läs mer
  • 2019-08-07

Marie T skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Seriös, lojal och trygg. Han är öppen och ärlig och känns både seriös för oss som
    Säljare samt är mån om att köparna skall få samma känsla och trygghet! Världsklass! Läs mer
  • Monica M

2019-07-18

Monica M skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Hej! Jag blev väl omhändertagen av Andreas. Jag fick förtroende för honom och han hjälpte till med det jag bad om.
    Däremot tycker jag att det som utlovades i början ändrades efter hand och vi får strida för det vi från början självklart skulle få som till exempel inredning, utemiljö mm
    Jag önskar att Andreas hade varit lite mer med i processen och delaktig i att hjälpa till med det som han varit med och utlovat i dokument och i presentation av bostadsrätten. Även angående utemiljön som jag fortfarande inte anser lever upp till det utlovade
    Hjälmavägen 16a
    Monica Malmqvist
    070-3219640 Läs mer
  • 2019-07-12

Louise N skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt tomt Toppljusvägen 10.
    Proffsig, pålitlig och trevlig! Läs mer
  • 2019-07-11

Erik W skrev om Julia Eriksson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Julia hjälpte oss att sälja en tomt vi styckat av.
    Julia är professionell, förtroendegivande och levde upp till våra förväntningar på alla sätt. Läs mer
  • 2019-07-10

Emma N skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Kunskap och erfarenhet i det hon gör, vilket skapar ett lugn hos mig som kund. Läs mer
  • 2019-07-08

Lisbeth G skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Lgh på Kalvsund. Bra bemött och kunnig Mäklare Läs mer
  • 2019-07-08

Inga L skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt en sommarstuga. Hela processen gick mycket smidigt och snabbt. Maria var mycket lyhörd och tydlig. Läs mer
  • 2019-07-08

Hellevi S skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Fritidshus såldes och det gick snabbt och bra Läs mer
  • Mattias S

2019-07-06

Mattias S skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Jag har tyvärr inte träffat Andreas eftersom jag bor i Amerika och alla förhandlingar gjordes med min syster Helene som bor i Stockholm och även min andra syster Catherine när hon besökte Göteborgs området för ett par veckor sedan.

Jag har däremot haft samtal med Andreas och dom har alla varit mycket positiva.

Vi alla syskon i familjen Stolpe har bara dom bästa saker att säga om Andreas. Det har bara varit ett nöje att förhandla med Andreas om försäljningen om huset på Grötö. Vi tacket för all hjälpen!

MVH
    C Mattias Stolpe Läs mer
  • 2019-07-04

Catherine S skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Andreas sold our summer house at Grötö. I live in USA, but I was just over in Sweden, where I met Andreas at the time of selling our house. I felt that he was very competent and I know that my sister enjoyed working with him. Regards Catherine Stolpe Läs mer
  • Helene S

2019-07-04

Helene S skrev om Andreas Paulsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Vi har sålt ett väldigt charmigt hus med god sjöutsikt och åretrunt standard byggt -36.
    Upplever Andreas som mycket engagerad, vänlig, tillmötesgående även utanför kontorstid.
    En mäklare som det är lätt att kommunicera med och som har god fingertoppskänsla i slutförhandling Läs mer
  • 2019-07-02

Kenny B skrev om Sanna Ljung en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sanna motsvarade alla våra förväntningar vid köp och försäljning av våra lägenheter.
    Vi blev utmärkt bemötta och fick fick svar på alla våra frågor och funderingar via mail och telefon.
    Sanna är en utmärkt representant som mäklare och sitt
    företag.
    Lisbeth o Kenny Bengtsson Läs mer
    2019-09-11 Sanna L svarar Kenny B
    Åh vilka fina ord, vad glad jag blir, det har varit så roligt att arbeta tillsammans med er både vid försäljning och köp av bostad, önskar er all lycka i framtiden :-)
  • 2019-06-29

Tobias O skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Sålt min villa på Rörö
    Jörgen hade ett väldigt glatt å proffsigt bemötande, vilket gjorde allt väldigt mkt enklare.
    Mina förväntningar bemöttes allt blev väldigt enkelt med Helena som var och mötte mig vid bostaden med tips inför kommande visning, infon från Jörgen och Helena har jag vart gör nöjd med Läs mer
  • 2019-06-26

Josef L skrev om Maria Lundgren Höij en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Alltid trevligt och behagligt bemötande. Arbetar snabbt och smidigt. Kunnig och professionell. Läs mer
  • 2019-06-24

Elin M skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Köpt radhus. Jörgen var lugn och bra. Läs mer
  • 2019-06-24

Lars W skrev om Jörgen Laurenius en del av Fastighetsbyrån Göteborg - Torslanda Öckerö
    Ett proffs ut i fingerspetsarna!!!! Läs mer

Gamla Flygplatsvägen 35, 423 37 Torslanda