Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Borstbindaregatan 12 c, 417 22 Göteborg — Visa karta

Här på Hisingen har Fastighetsbyrån funnits sedan 60-talet. Vårt verksamhetsområde är Norra Älvstranden, Tuve, Lundby, Backa samt Kärra-Rödbo. Vi förmedlar allt från bostadsrättor till villor och fritidshus här i området och vår styrka är att vi har lång erfarenhet av bostadsmarknaden.

Är Hisingen ett område som lockar? Eller är du påväg att flytta härifrån? Då ska du kontakta oss. Vi lovar att göra allt för att din bostadsaffär ska gå så smidigt som möjligt. Varmt välkommen, vi hjälper till med hela processen!

Läs vad 1130 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

• 2020-09-16

Olof D skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag köpte en lägenhet. Lisa var väldigt trevlig och professionell. Hon var väldigt enkel att kommunicera med och alltid hjälpsam.
    Som ett exempel så flyttades tillträdesdatumet för lägenheten fram och i samband med detta så behövde kommunikationen med banken vara snabb och effektiv, någon som löste sig väldigt bra till viss del på grund av att Lisa var enkel att komma i kontakt med, klar och tydlig att kommunicera med, hjälpsam med att lösa vad än problem hade uppstått. Läs mer
  • 2020-09-10

Martina T skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Lotta hjälpte oss av sälja vår villa
    Hon såg värdet i allt som vi lagt ner på huset och värdesatte sådant som andra mäklare struntade i
    Hon ger sitt yttersta för att bemöta både säljare och köpare
    på ett professionellt sätt
    Inte den "jobbiga" sälja typen som man inte får förtroende för
    Vi är mycket nöjda ! Läs mer
    2020-09-18 Lotta S svarar Martina T
    Hej Martina
    Så kul att även få hjälper er sälja och inte bara köpa. Tack snälla för omdömet - jag ser fram emot att få träffas igen i samband med tillträdet innan ni flyttar vidare till Småland

Gabriella R skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Min älskade 3:a i Backatorp sålde Julia med entusiasm och energi.
    Jag är mycket nöjd med Julia, hon är professionell, positiv och även empatisk.
    Jag rekommenderar Julia varmt. Läs mer

Aleksandar M skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Sålde vår lägenhet till ett pris som var nästan på kronan det hon värderade den till. Snabbt och proffsigt. Läs mer

Hans A skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Köpt en lägenhet där Julia varit mäklare, hon upplevs som kunnig och seriös i sin yrkesroll. Läs mer
  • 2020-09-04

Abdulsatar D skrev om Ola Olsson Possfelt en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    OLa is a well treating broker, so friendly and kind. he did his best to make the deal happen for both parties. Läs mer
  • 2020-09-04

Giulio B skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi har köpt en 4-rums lägenhet i Hildedal och hade Lisa Johansson som fastighetsmäklare. Vi har varit mycket nöjda. Lisa har alltid varit respektfull och hade tålamod med att förklara saker i processen och också möta våra behov som köpare. Hon svarar snabbt på frågor och har varit behjälplig i många avseende. Vi ger vår varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-09-02

Linda N skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi sålde vår bostadsrätt och är supernöjda med precis allt!
    Trevligt bemötande, flexibla lösningar och proffsigt utfört hela vägen från första mötet till kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2020-09-02

Charlotte L skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Ni hade kunnat ta nyckelbiten efter ett besök i lägenheten för att ha lite koll. Tråkigt att Felicia fick betala en dagshyra då förslaget den 31/8 var ett eller säljarens. Läs mer
    2020-09-02 Lisa J svarar Charlotte L
    Tack för feedback Charlotte! Jag försökte lösa 1/9 men tyvärr i semestertider så var det svårt att få tag i banken i god tid eftersom det i så fall skulle ske utanför det vanliga systemet. Blev lite tight inpå med de nya förslagen på tiderna så jag uppfattade att detta passade bäst för både er och säljaren. Men jag tar till mig detta och ska vara tydligare med hur avgiften fördelas vid flyttning av tillträde. Jag hoppas att hon kommer trivas och skulle ni ha frågor så vet ni vart vi finns.

MVH Lisa
  • 2020-09-01

Jörgen H skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Det har varit enkelt och roligt att jobba med Lotta. Hon är stabil, trygg och ett bra bollplank genom hela processen. Lottas engagemang och driv i processen är vi mycket nöjda med. Läs mer
    2020-09-10 Lotta S svarar Jörgen H
    Hej Jörgen, tack för ett fint omdöme - jag är även tacksam för vårt fina samarbete och och ert engagemang som ledde fram till ett bra slutresultat.
  • 2020-08-26

Jonas H skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi sålde en lägenhet via Julia och är mycket nöjda med hennes arbete. Hon agerade mycket professionellt ända från vår initiala kontakt till försäljning. Lägenheten såldes på förhand. Våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-08-26

Jan T skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Juli bemötte oss på ett professionellt och förtroendeingivande sätt från start. Hon var väl insatt i den lokala marknaden och hjälpte oss genomföra affären snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-08-20

Kristina B skrev om Ola Olsson Possfelt en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Av en ren tillfällighet blev vi uppringda av Ola. Vi hade ytterligare en mäklare men vi valde Ola pga. mycket trevligt bemötande. Glad; positiv och lyhörd. Samtidigt gav han ett seriöst intryck.
    Han har hållt oss väl informerad under hela processen och varit bra att återkoppla.
    Vi sålde en bostadsrätt och när väl fotografering var klar hamnade objektet snabbt på hemnet. Ola lyckades hitta köpare innan visning vilket underlättade för oss. Vi är mycket nöjda säljare.
    Vi kan mycket väl rekommendera Ola för nya Mäklartjänster.
    Dan o Kristina Läs mer

Lilly D skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag upplever Julia som en professionell, tillmötesgående och engagerad mäklare. Julia är punktlig, kommunikativ och trevlig. Rekommenderas på det varmaste. Läs mer

Victoria D skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    3 rok i Gerrebacka.

Supernöjd med Lisa på alla sätt och vis!
    Trots lite motvind har hon hela tiden varit positiv och inte svikit i engagemanget någon gång.

Rekommendera starkt Lisa Läs mer
    2020-08-27 Lisa J svarar Victoria D
    Tack Victoria för ett gott samarbete! Jätteroligt att få hjälpa er med försäljningen. Vi hörs av framöver! MVH Lisa

Kim K skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    100% engagemang!
    Hjälpe oss nå det mål vi hade. Läs mer
    2020-08-27 Lisa J svarar Kim K
    Tack för ett gott samarbete Kim! MVH Lisa
  • 2020-08-18

Stina E skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Har sålt en lägenhet och hade Christophe som mäklare. Har alltid fått ett bra bemötande och är verkligen jätte nöjd med Christophes jobb. Läs mer
  • 2020-08-17

Sadia N skrev om Emma Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi upplevde att vi fick inte bra bemötande, fast hon var så bra med den ägren som vi köpte huset . När vi hade problem med byte av datum för tillträde vi kontaktade Emma, var sur att hon kan inte svara när hon är på semester fast när vi skickade sms det kom svar att återkommer från semester den 10/7 och vi kontaktade henne någon under 27,28/7 så då tänkte vi hon var på jobbet. Sen när vi ringde till fastighetskontor hennes kollega kunde ej hjälpa oss pga att hon låst våran ärende så de kunde ej hjälpa. Vi upplever hon är inte flexabel när det gäller olika problem lösning. Det är våran upplevelser. Men tänkte alltid våran mål är att köpa våran bostad så vi strundade de små grejer. Läs mer
    2020-08-19 Emma Samuelsson svarar Sadia N
    Hej Sadia, så tråkigt att ni känner så. Det är svårt att lösa en sådan tillträdesfråga på bara ett par dagar mitt i semestertider. Jag hoppas att ni kommer trivas i ert drömhus. Alla lyckönskningar från mig. Emma
  • 2020-08-17

Karin skrev om Emma Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Utmärkt mäklare för husköp på Hisingen. Läs mer
    2020-08-19 Emma Samuelsson svarar Karin
    Tusen tack Karin, stort lycka till i ert nya hus. Emma
  • 2020-08-14

Burim N skrev om Labinot Aruqaj en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Bra bemötande, återkopplar snabbt, Läs mer
    labinot a gillar detta
  • 2020-08-09

Branko Daniel C skrev om Anders Appelberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Då jag enbart köpt av Anders så kan jag inte säga så jättemycket förutom att han är
    lätt att kommunicera med. Affären avslutades av hans kollega som fick ta över och kollegan skötte allt super snyggt Läs mer
  • 2020-08-05

Roberd P skrev om Ola Olsson Possfelt en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Försäljningen gick smidigt och utan bekymmer. Läs mer
  • Rony F

2020-08-02

Rony F skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi köpte ett radhus på förhand. Kontaktade Lotta la ett förhandsbud och gick på en förhandsvisning. Lotta var väldigt professionell, strukturerad och hjälpsam när det uppstod hinder. Hon var dessutom väldigt snabb med att svara på alla våra frågor. Kan varmt rekommendera henne som mäklare! Läs mer
  • 2020-08-01

Martina L skrev om Emma Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Redan vid första mötet gav Emma ett professionellt och tryggt intryck, en känsla och upplevelse som sedan följde under hela resan från planering till kontraktsskrivning. Vi kände oss som säljare väldigt trygga hela tiden och det fanns en väl inarbetad och tydlig arbetsplan där vi under hela processen fick korrekt och lagom med information samt påminnelser av vad som var på gång och dags att göra. Hemsidan säljcoatchen var riktigt bra där man hela tiden kunde se/följa var i processen man var och vad som var nästa steg. Det var där också väldigt lätt fylla i alla nödvändiga uppgifter och ta del av material i samband med försäljningen vilket bekräftades enkelt med bank-ID. Enkelheten med bank-ID förenklade verkligen annars ganska krångliga och tidskrävande moment!

Vi upplevde att Emma verkligen gjorde sitt yttersta hela tiden för att det skulle bli en bra försäljning för alla parter och stöttade oss på ett bra sätt i beslut som behövde tas utan att vara styrande. Tack vare henne fick vi också fantastiska ytterligare arbetsinsatser så som stylist, fotograf och besiktningsmän trots att semestertider var på ingång!

Vi är otroligt nöjda och glada över Emmas arbetsinsats och engagemang i vår bostadsförsäljning och hade gladeligen anlitat henne igen! Läs mer
    2020-08-19 Emma Samuelsson svarar Martina L
    Wow tusen tack Martina, Lycka till i framtiden med nya äventyr. Emma
  • 2020-08-01

Rick O skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    lätt att ha o göra med helt enkelt! Läs mer
    2020-08-27 Lisa J svarar Rick O
    Tack detsamma Rick! Vi ses på tillträdet. MVH Lisa
  • 2020-07-30

Jeanette S skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi köpte hus av Lotta och tycker hon har ett positivt bemötande. Hon är duktig på att läsa in köparens behov och önskemål. Hon besitter en god kommunikationsförmåga och gör köparen lugn under processen. Vi är väldigt nöjda med Lotta som mäklare och kan rekommendera henne till andra husköpare. Läs mer
    2020-08-02 Lotta S svarar Jeanette S
    Tack för ett trevligt omdöme. Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad// Lotta
  • 2020-07-21

Emilia P skrev om Lisa Johansson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Lisa är tålmodig, engagerad, realistisk och kunnig. Hon kommer med tips och idéer och tack vare hennes egenskaper vann hon mitt fulla förtroende.

Vi började ha kontakt ca 1,5 år innan försäljning och jag har aldrig upplevt att Lisa varit påstridig eller gett mig orimliga förväntningar. Kontakten och alla steg i försäljningen har varit enkel och smidig och jag har känt att jag fått driva affären utifrån mina egna förutsättningar.

Väldigt nöjd med både Lisa som mäklare och försäljningen! Läs mer
    2020-08-27 Lisa J svarar Emilia P
    Tack Emilia! Varit roligt att få hjälpa dig med detta. Vi ses på tillträdet!
    MVH Lisa
  • 2020-07-19

Susanne H skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Julia sålde vår lägenhet på Monsungatan med stort evenemang. Vi rekommenderar henne med stort hjärta Läs mer
  • 2020-07-17

Frida S skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Sålt en lägenhet i Sannegården under coronapandemin.

Julia har alltid bemött oss bra, positivt och engagerat. Hon har varit lätt att få tag i och har återkopplat oss när de funnits behov. Vi skulle absolut rekommendera Julia till andra som ska sälja lägenhet i området. Läs mer
  • 2020-07-07

Per W skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Engagerad och professionell.
    Julia gjorde ett riktigt bra jobb, rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-03

Elise N skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Kändes väldigt professionell på ett trevligt sätt.
    Utan Julias kunnande hade vi känt oss mycket osäkra. Det var flera snabba beslut i avgörande läge, och de svåra samtalen med budgivarna tog Julia på allra bästa sätt.
    Vi är oerhört tacksamma att ha haft hjälp av en så fantastisk mäklare! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-07-02

Stefan B skrev om Ola Olsson Possfelt en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    -Det har varit enkelt att sammanrbeta med Ola
    -Ola har ingivit förtroende och varit uthållig och lyckats sälja vår lägenhet under dessa lite svårare omständigheter
    -Han har varit duktig på att återrapportera framsteg i processen och förhandling Läs mer
  • 2020-06-27

Amanda B skrev om Labinot Aruqaj en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi köpte en lägenhet av Labinot och är supernöjda! Han har varit väldigt tillmötesgående genom hela förloppet. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Mattias J

2020-06-25

Mattias J skrev om Emma Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Emma sålde vårat radhus och det gick snabbt och smidigt Läs mer
  • 2020-06-25

Camilla Annika J skrev om Emma Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Emma sålde vårat radhus . Vi är jätte nöjda med allt ! Kan varmt rekommendera henne ! 10 radhus av 10 möjliga :-) Läs mer
    2020-08-19 Emma Samuelsson svarar Camilla Annika J
    Tusen tack Annika!!! Lycka till md nya äventyr. Emma
  • 2020-06-22

Annicka C skrev om Anders Appelberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Sålt villa.
    Anders är engagerad och intresserad mäklare, har kontaktat mig kontinuerligt sedan han värderade vårt hus för 5 år sedan. Han är uppmärksam på kundens framtid och tar ansvar att höra av sig.

Några små missförstånd blev under planeringen för försäljningen men vi klarade ut dessa.

Rätt köpare till vårt hus, nöjda med priset dock gick allt lite fortare än vi tänkt oss.
    Tack för fin support Anders. Läs mer
  • 2020-06-19

Elisabeth S skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi har köpt en Tvåfamiljsvilla Ihop med vår dotter . Där skall vi bo tillsammans med henne och vårt barnbarn. Lotta är rak, tydlig, professionell, med ett mycket trevligt bemötande utan att det känns påklistrat. Läs mer
    2020-08-02 Lotta S svarar Elisabeth S
    Tack Elisabeth, vi ses snart och startar nästa resa ihop. - skall bli spännande och även roligt att få se hur fint nya huset blir// Lotta
  • 2020-06-16

Jerry E skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Köpt ett boende på Monsungatan. Julia var lätt att nå. Återkom med svar på de frågor vi hade. Kort och gott en smidig affär. Läs mer
  • 2020-06-15

Åsa J skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag har sålt en villa i Tolered och fick mycket bra hjälp genom hela processen. Lotta är en kunnig och erfaren mäklare, och kommunikationen har fungerat utmärkt. Hon har ett fint bemötande och kan både lyssna, stötta i beslut och ge raka svar på frågor. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-06-14

Kristina W skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi sålde vår bostad med hjälp av Lotta Svensson på Fastighetsbyrån. Hon har ett fantastiskt, personligt bemötande och visar omsorg om både köpare och säljare. Lotta har god kunskap om vårt område och har en fin kontakt med intresserade spekulanter. Hon gav oss fina tips och var ett riktigt bra stöd genom hela säljprocessen. Vi rekommenderar verkligen Lotta Svensson på Fastighetsbyrån. Vi kunde inte vara mer nöjda! Läs mer

Sara H skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Han är väldigt kompetens .väldigt fint bemåtande och lyhört. Läs mer

Ekrem A skrev om Labinot Aruqaj en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag har köpt Lägenhet via honum och har fått utmärkt bemötandet; utmärkt handlingar och har fått mycket mer hjälp av honom än att jag förväntade mig. Läs mer
  • 2020-06-12

Fredrik A skrev om Ola Olsson Possfelt en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Ola gjorde ett riktigt bra jobb. Bra bemötande och proffsigt hantering av mitt ärende. Läs mer
  • 2020-06-12

Licky Ö skrev om Ola Olsson Possfelt en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Ola har specialiserat på bostadsrätter på Hisingen och jag blev rekommenderad av en bekant Ola som mäklare.

Ola har visat stor engagemang och kunskap, målmedveten och bryr sig genuint om sina kunder. Läs mer
  • 2020-06-11

Patrik O skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Trevlig, förtroendegivande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-10

Cihan A skrev om Labinot Aruqaj en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Köpt en lägenhet
    Han är trevlig, tillmötesgående, duktig säljare, lyhörd, flexibel, service minded
    Man märkte verkligen att han ville få oss nöjda
    Riktigt bra mäklare som jag kommer att kontakta i framtiden och rekommendera till de jag känner Läs mer
  • 2020-06-09

Mohammed Hani K skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Köpt en lägenhet, 3.a på 79 kvm.
    Mäklaren var proffsig och hjälpsam samt svarade på alla frågor man hade. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-06-09

Stig Jonas P skrev om Emma Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Emma Samuelsson är strålande bra, kompetent, erfaren, positiv energi och driven. Det var en hel del utmaningar på vägen men dessa plockades ner en efter en. Jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-06-07

Madeleine N skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Vi har köpt en bostadsrätt.
    Svår att få kontakt med, inte snabb på att återkoppla.
    Kunde inte svara på alla frågor och erbjöd heller inte att ta reda på svaren. Läs mer
  • 2020-06-06

Claes L skrev om Julia Eldh en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Julia har överträffat förväntningarna. Bra bemötande, seriös, snabb återkoppling och totalt sett en väldigt bra relation. Och som lök på laxen bidrog hon också med kontakter till vårt kommande boende. Läs mer

Borstbindaregatan 12 c, 417 22 Göteborg