Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Gustaf Dalénsgatan 1, 417 22 Göteborg — Visa karta

Här på Hisingen har Fastighetsbyrån funnits sedan 60-talet. Vårt verksamhetsområde är Norra Älvstranden, Tuve, Lundby, Backa samt Kärra-Rödbo. Vi förmedlar allt från bostadsrättor till villor och fritidshus här i området och vår styrka är att vi har lång erfarenhet av bostadsmarknaden.

Är Hisingen ett område som lockar? Eller är du påväg att flytta härifrån? Då ska du kontakta oss. Vi lovar att göra allt för att din bostadsaffär ska gå så smidigt som möjligt. Varmt välkommen, vi hjälper till med hela processen!

Läs vad 808 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

• Berit F
    Berit F skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Trevlig mäklare. Men med tanke på hur lättsåld lgh var, så var mäklarens insats minimal i förhållande till arvodet. Läs mer
  • Linus O
    Linus O skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Bostadsrättsförsäljning.
    Mäklaren var mycket trevlig och professionell samt öppen med vilka förväntningar vi kunde ha.
    Trots nedgång på marknaden lyckades han uppnå våra förväntningar på pris. Kommunikationen kunde varit mer frekvent men målet nåddes ändå :)
    Bra överlag, ingen snabbt in/snabbt ut affär, rekommenderas för seriösa säljare. Läs mer
  • Sandra O
    Sandra O skrev om Tina Persson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Hjälpsam och proffsig! Rekomenderas Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Sebastian tar varje uppdrag på största allvar vilket ger god utdelning av kostaden för tjänsten Läs mer
  • Fredrik W
    Mycket angagerad under hela processen!
    Har stor fördel mot andra mäklare, i sitt tidigare yrke som fastighetsjurist.

Sebbe har en utomordentligt trevlig personlighet. Läs mer
  • Helga I
    Helga I skrev om Catarina Nyberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    hon har skött uppdraget bra, varit engagerad och bra bemötande Läs mer
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Tina Persson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Tina markandsförde vår bostadsrätt som kommande och fick sålt den i förtid till ett bra pris trotts osäker marknad. Läs mer
  • Viktor R
    Viktor R skrev om Jenny Kulhanek en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jenny är en trygg fastighetsmäklare trots sin unga ålder, hon har ett lugn och hjälper hennes klienter. Just vår affär gick väldigt snabbt men trots det gick det väldigt bra, mycket tack vare Jennys kompetens. Läs mer
    2018-03-08 Jenny K svarar Viktor R
    Tack Viktor och Mikaela! Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad :)
  • Julia F
    Julia F skrev om Tina Persson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Tina är en jätteduktig och proffsig mäklare! Vi kände oss trygga med henne från vårt första möte. Hon tog hand om allt och försäljningen av vår bostad gick snabbt och väldigt smidigt.
    Rekommenderar Tina varmt! Läs mer
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Robbin Kronvall en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Han gav ett bra och proffesionellt intryck. Tyvärr var han inte med vid kontraktsskrivningen utan lämnade över den till en annan person jag inte träffat innan. Hade varit trevligt om han fullföljt fastän den andra personen var mycket kunnig. Själva försäljningen finns inget att anmärka på. Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Anders Appelberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Som säljare önskade jag en snabb handläggning av försäljningen av ett objekt.
    Anders del i försäljningen var bra. Tyvärr var den firman som skulle utföra besiktningen
    för dolda fel försäkringen saktfärdiga. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Trevlig och väldigt insatt i sitt jobb!
    Väldigt populär mäklare som har mycket objekt samtidigt men ändå flyter allt på! Läs mer
  • Roberth E
    Roberth E skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Christophe har varit mycket tillmötesgående och trevlig i all kontakt jag har haft med honom. Han har varit lyhörd med mina önskemål och försökt uppfylla dom så gott han har kunnat. Läs mer
  • Marie I
    Marie I skrev om Jenny Kulhanek en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Rekommendera jenny som.mäklare
    Hon är ett utmörkt Läs mer
  • Sarkoun O
    Sarkoun O skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jättesnäll och trevlig, effektiv och smidig. Det var en bra upplevelse att få köpa lägenhet med Sebastian Läs mer
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Sebastian gav ett väldigt positivt och engagerat intryck. Han upplevs som pålitlig och ansvarstagande. Läs mer
  • Niklas R
    Niklas R skrev om Jenny Kulhanek en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Bra och professionellt bemötande, kunnig Läs mer
    2018-03-08 Jenny K svarar Niklas R
    Tack Niklas för det fina omdömet och det stora förtroendet du har visat mig. Roligt att du är nöjd med försäljningen!
  • Anders M
    Anders M skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Lotta är väldigt trevlig och uppmärksammar alla. Hon är lyhörd och har efter några tillfällen fångat upp vad vi just sökt efter. Tagit kontakt med oss och kommit med förslag. Stort engagemang ifrån henne. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-03-28 Lotta S svarar Anders M
    Hej Anders, tack för rekommendationen. Det är alltid roligt att hitta lösningar som faller väl ut :) Hoppas att ni kommer trivas i Tuve framöver.
  • Eva M
    Eva M skrev om Catarina Nyberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Kände stort förtroende för Catharina när vi träffade henne första gången. Var lätt att kommunicera med. Fick all information vi behövde.Bra information under hela budgivningen.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Väldigt trevlig och bra bemötande. Trotts en viss problematik från säljarens håll gick köpet bra. Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Mycket proffesionell och skräddarsydd fastighetsförmedling. Christophe var mycket tillmötesgående och fick sålt vårat objekt till ett pris som var över förväntan. Läs mer
  • Lena O
    Lena O skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Christophe kändes hela tiden som en kunnig mäklare som visste vad han gjorde, vilket gjorde oss trygga. Blev alltid trevligt bemött av honom samt att han förklarar på ett bra bra och sakligt sätt som var lätt att förstå. Läs mer
  • Nori W
    Nori W skrev om Robbin Kronvall en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag tycker att han behöver mera erfarenhet. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Robbin Kronvall en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Han såg ikke till så att lånelöftet var i ordning vilket resulterade i att köparen inte kunde köpa.
    Han såg inte till så att handpenningen betalades då köpare blev godkänd av föreningen vilket resulterar att jag måste hålla på med en rättsprocess mot "köparen"
    Han har inte svar på en enda fråga jag ställer utan hänvisar till byråns jurist!! Och påstår bara att han inte gjort nått fel...? Läs mer
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Mycket bra bemötande redanfrån första samtalet. Blev uppringd redan efter någon timme efter att jag lämnat meddelande. Sebastian är kundfokuserad och vi fick förtroende för honom därför att han är ärlig och ger oss inte några falska förhoppningar kring bostaden och priser vid försäljning. Alltid lätt att nå och förklarar på ett bra sätt.
    Sprider en god stämning och känns genuim I sin dialog med bade säljare och eventuella köpare. Läs mer
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    She is really professional and respondive regarding our case , she is quite friendly and helful while coming to communication which bring transparency as well in case . Beiefly quite satisfied. Läs mer
    2018-03-28 Lotta S svarar Stefan P
    Tack Stefan ser fram emot att träffa er igen i samband med att ni lämnar över ert fina radhus till nya ägare.
  • Erik G
    Erik G skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Bra bemötande och kämpade tills lägenheten blev såld Läs mer
  • Nicola J
    Nicola J skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Trevlig och kunnig mäklare, blev dessutom väldigt nöjd med bilderna på lgh. Läs mer
  • Goran C
    Goran C skrev om Tina Persson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Många orsaker, men generellt fick jag intrycket att hon mer verkade för köparens räkning än min. Något som förstärktes vid slutförandet av affären, där jag mer eller mindre schasades ut och hon stod kvar och pratade med köparen en stund.

Men för att ta allt i konologisk ordning; första två visningarna var öppna. Min lägenhet låg inte i något attraktivt område som t.ex. Linné, men hon beslutade att detta var bäst. Efter att en intressant dök upp på totalt två visningar hade hon inte många idéer om hur det skulle göras bättre. Hon skulle gräva i sitt kundregister mellan visningarna, men lyckades inte åstadkomma något.

Vidare, när jag fick ett bud om snabb affär redovisade inte mäklaren alla omständigheter kring det. Affären tog över två veckor att avsluta (inklusive betald handpenning till mäklaren). Av någon anledning tyckte Tina att det var en bra idé att köparen skulle få en hel vecka på sig att betala in handpenning samt att banken skulle få nästan två veckor på sig att godkänna affären. Detta trots att banken själv sa att de ville ha 1-2 dagar. Köparen hade aldrig sett lägenheten innan köpet, utan Tina visade upp den strax innan överlåtelsen skrevs på.

Tina tog från början max en kvart på sig att svara på mail. Så snart som budet var accepterat ökade denna tid till 3-4 dagar (trots att jag då var på semester, vilket Tina visste väl). Mot slutet tog det en vecka för att Tina skulle svara på mail och då krävdes det att jag påminde henne och låg på för att få svar. Läs mer
  • Oscar J
    Oscar J skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Christophe är trevlig och visar intresse. Svara snabbt på samtal och mail. Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Lotta Svensson arbetar snabbt och professionellt och var tillgänglig när vi behövde det. Lätt att komma i kontakt med och hade alltid gott om tid att bolla idéer och frågor som dök upp både under ett husköp och vid försäljning.
    Vi upplevde Lotta som en säker person men som hellre går trygg ur en försäljning och är nöjd med en mindre vinst, än spelar ett högt spel och vågar för att vinna mer. Läs mer
  • Robin C
    Robin C skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Väldigt bra och kunnig, kunde dock vara något långsam på att ge svar på frågor. Läs mer
  • Selma B
    Selma B skrev om Catarina Nyberg en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Katarina är positiv, glad, kompetent, effektiv och tydlig Läs mer
  • Amanda N
    Amanda N skrev om Tina Persson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Ett possetift intryck, hjälpsam. Läs mer
    Tina P gillar detta
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Väldigt trevlig, lättsam och kunnig. Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Robbin Kronvall en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Pålitlig, tillmötesgående och väldigt trevlig mäklare Läs mer
    2018-02-05 Robbin K svarar Daniel A
    Tack så mycket för dem fina orden, Daniel!
  • Gill F
    Gill F skrev om Jenny Kulhanek en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Väldigt trevlig och lugn. Duktig och saklig ödmjuk.
    Känner mej trygg i mitt livs största affär Läs mer
    2018-03-08 Jenny K svarar Gill F
    Hej Gill och tack för det fina omdömet. Önskar dig lycka till med nya boendet och du är varmt välkommen att höra av dig när du behöver hjälp med något!
  • Jonatan J
    Jonatan J skrev om Robbin Kronvall en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Blev bra bemött av en kunnig och trevlig mäklare. Läs mer
    2018-02-05 Robbin K svarar Jonatan J
    Tack Jonatan. Grattis till en mycket fin lägenhet!
  • Philip O
    Philip O skrev om Christophe Humblot en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    I helhet är jag väldigt nöjd med Christophe!
    Duktig socialt och duktig på att skapa en trygg och bekväm miljö både för köpare och säljare. Den konstruktiva kretik som kan ges är mer focus på återkoppling och uppföljning. Men skulle utan tvekan rekommendera Christophe. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Gav ett seriöst intryck, trevlig och tillmötesgående. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Mohammad S
    Mohammad S skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jätte bra. Han var en bra och kunnig mäklare faktiskt. Jag är nöjd med bemötandet Läs mer
  • Chiryas M
    Chiryas M skrev om Jenny Kulhanek en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Väldigt bra mäklare vi var jätte nöjda med hennes bemötande. Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Kompetent, kunnig, tydlig, engagerad i kunden, flexibel och otroligt serviceinriktad! Läs mer
  • Brigitte H
    Brigitte H skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag kontacktade Lotta för försäljning av min bostad det klickade direkt och jag är väldig nöjd. Läs mer
  • Karl A
    Karl A skrev om Jenny Kulhanek en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Snabb med svar och trevlig! Riiikitgt grym! Läs mer
  • Rahima S
    Rahima S skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Det var jätte bra att ha Sebastian som mäklare faktiskt. Han var jätte kunnig och gav oss bra med info. Läs mer
  • Natelie F
    Natelie F skrev om Tina Persson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Jag tycker Tina Person är trevlig, lyhörd och väldigt duktig mäklare. Jag kommer köpa fler lägenheter från henne i framtiden Läs mer
    Tina P gillar detta
  • Tove A
    Tove A skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Trevlig, hade koll på vad han pratade om. Månade om oss som kunder. Läs mer
  • Mariana P
    Mariana P skrev om Sebastian Stojanovic en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Bra bemötande, fint presentation, gick genom alla detaljer som stor i kontrakten. Bra jobbat! Läs mer
  • Saga K
    Saga K skrev om Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    Bra och professionellt bemötande, ger tydliga förklaringar och är lätta att nå och ger snabb återkoppling. Skulle vi sälja hus i framtiden så skulle vi utan tvekan välja Lotta. Läs mer

Gustaf Dalénsgatan 1, 417 22 Göteborg