Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Mölndal Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mölndal

Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Mölndal och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Läs vad 246 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• Fredrik W
    Fredrik W skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig och lugn mäklare, som är duktig på att skapa relationer med folk. Samt väldigt flexibelt bemötande till sina kunder. Vi nådde priset som vi hoppades på vid försäljningen, mycket tack vare mäklarens tidigare kundrelationer och kontakter. Mäklaren upplyste däremot inte köparna om all relevant information om bostaden, dock var det troligtvis inte avgörande. Fotografen fick även ta några extra bilder som vi insisterade, som sedan blev förstasidan i prospektet. Kort & gott, lyckad affär, men den som har störst engagemang och kunskap om objektet är säljarna själva, så se till att själva vara med att bidra så mycket som det går.
  • Svante B
    Svante B skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra att ha att göra med, ingen säljarbullshit utan raka puckar.
  • Minna N
    Minna N skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie har arbetat proffsigt, snabbt och tålmodigt med vår bostad och hittade två köpare som kunde ge bud tidigare än visningen. Vilket vi i vår sits föredrog och kunde ha tidigare enskilda visningar och därmed fick den såld innan.
    Vi kan starkt rekommendera Sofie för alla som vill sälja sin bostad.
    Förhoppningsvis kommer vi bo i vår köpta nya bostad livet ut, men om vi skulle sälja den skulle vi be Sofie göra detta.
    2017-05-22 Sofie J svarar Minna N
    Tusen tack för de fina orden! Var ett sant nöje att få hjälpa er :) Hoppas att ni kommer stormtrivas i ert nya hus! Kram Sofie
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Väldigt proffsig och duktig. Vi är väldigt nöjda med Jennifer.
  • Helén L
    Helén L skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Kristian har på ett mycket proffsigt och engagerat sätt skött försäljningen av vår sommarstuga. Vi har fått all info vi har kunnat önska och har känt oss trygga i att Kristian skött allt och det med ett driv och positivitet som aldrig vacklat !
    Rekommenderar Kristian som världens bästa mäklare :)
    Kristian S gillar detta
  • Anders P
    Anders P skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats är väldigt proffsig och jag kan varmt rekommendera honom.
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Fastighetsbyrån var en av tre mäklare vi träffade innan vi bestämde oss. Samtliga gav ett bra intryck så det blev nästan som att kasta tärning. Henrik var öppen o tydlig med byråns policy o han önskade gärna sälja vårt hus. Han har varit snabb med att ge svar o återkoppling på både SMS o e-mail. Han har varit lyhörd o tydlig i sina svar till oss o varit punktlig. Att vi inte fick så mycket för vårt hus, som vi önskade o trodde beror nog på omvärlden o besvikelsen är nog lika stor hos Henrik som hos oss!
  • Hilma E
    Hilma E skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig, lugn och kompetent. Bra handläggande och rådgivning genom hela försäljningen.
  • John M
    John M skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Väldigt proffsig och drivande från vårt första möte och höll kontakt med oss under hela affären och vi fick mer än vi hade väntat oss. Kan verkligen rekommendera Jennifer!!
  • Sara M
    Sara M skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Proffsig, pålitlig, kompetent och arbetade hårt för att hjälpa oss med en lyckad försäljning.
  • Monika E
    Monika E skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Personlig mäklare lätt att prata med. God kännedom om området.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket bra mäklare. Kunnig och trevlig
    Martin S gillar detta
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket bra. Professionellt bemötande. Kunnig
    2017-05-16 Patrik T svarar Patrik L
    Hej Patrik. Stort tack för din rekommendation. Jag uppskattar det.
  • Björn S
    Björn S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig och väldigt lätt att ha och göra med
    2017-05-16 Mats J svarar Björn S
    Tack för förtroendet! Det samma gäller er.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vill varmt rekommendera att låta Mats Johansson sköta försäljningen, då jag upplevde honom som kunnig, engagerad och trygg samt enkel att kommunicera med. Hela affären gick smidigt till med ett slutpris lång över förväntan!
    2017-05-04 Mats J svarar Sofia K
    Kul att du är nöjd. Tack för förtroendet.
  • Arash B
    Arash B skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats är precis som en skiftnyckel, anpassningsbar.
    2017-04-20 Mats J svarar Arash B
    Tack. det har varit ett nöje att jobba med er lägenhet. Hoppas att ni kommer att trivas i huset.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Affären gick snabbt och smidigt. Vi fick snabba svar så fort det var något vi funderade över.
    2017-05-18 Sofie J svarar Daniel B
    Tusen tack, Daniel! All lycka till med det nya :)
  • Anna A
    Anna A skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Supernöjd och det har jag sagt till Mats och även rekommenderat honom till vänner/grannar. Fick själv tips av en fd granne.
    2017-04-10 Mats J svarar Anna A
    Tack för de fina orden. Hoppas att nya lägenheten fortfarande känns bra.
    Anna A gillar detta
  • Jim L
    Jim L skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Roger va mycket proffsig tycker jag.
    Jag fick många bra rekommendationer angående mitt objekt.Om vad som behövdes åtgärdas mm för att klämma ut så mycket,som möjligt.
    Vi fick en bra relation(kändes som en vän/kollega) och han va lugn/sansad.
    dvs inte påstridig och jag fick ta sakerna i min takt.
    Vi hade ofta kontakt via telefon,med bra återkoppling på frågor.
    Vad jag förstod,så gillade även mina köpare Roger också.
    Köparna hade fått en bra beskrivning om objektet och även mig,som säljare.
    Kommer i framtiden,att tipsa om Roger för andra kunder.
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi är supernöjda med Mats! Han gjorde allt i sin makt för att sälja vår lägenhet till det pris vi ville ha den sålt för. Trots motgångar så gav han inte upp och lyckades! Han fanns alltid tillgänglig och höll oss uppdaterade om läget från start till mål. Vi skulle varmt rekommendera honom
    2017-04-10 Mats J svarar Josefin B
    Tack för det fina omdömet och tack för förtroendet. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya.
  • Alice M
    Alice M skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket påläst och trevligt bemötande både till mamma(säljare) och till mig.
    Hade bra koll på området där vi la oss helt rätt i utgångspris.
  • Sofie L
    Sofie L skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket kunnig, effektiv och serviceminded. Rekommenderas starkt!
    2017-03-10 Patrik T svarar Sofie L
    Ett mycket fint omdöme. Jag tackar så mycket för detta:)
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag fick förtroende för Mats redan vid vår första träff i lägenheten som skulle säljas.
    Under hela försäljningen fick jag fortlöpande information om vad som skulle komma att hända. När jag har haft frågor har Mats alltid återkommit med svar.
    Jag upplever Mats som en kunnig mäklare, och trevlig att prata med.
    2017-03-14 Mats J svarar Tomas L
    Tack för det. Skönt att det känns precis så som jag vill att du skall uppleva försäljningen. Tack för förtroendet.
  • Inger A
    Inger A skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig kille, bra mäklare,lyhörd,bra säljare. är riktigt nöjd
  • Anton T
    Anton T skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Kompetent, kunnig och mycket trevlig.
    2017-03-08 Patrik T svarar Anton T
    Tack så mycket för detta Anton.
    Patrik T gillar detta
  • Gun B
    Gun B skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Henrik är så bra, vill rekommendera honom djupt om Ni går i sälja tankar. Henrik följer med i hela processen och tar ansvar för problem som kan uppstå, med andra ord skulle jag inte kunna önska en bättre mäklare.

Gun
  • Vladimir M
    Vladimir M skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket proffsigt bemötande.
    Lyssnade på oss och ville infria förväntningarna vi hade på ett bra sätt.
    Inger stort förtroende och klar i sitt språk.
    Vi fick info hela tiden på statusen på intresset av spekulanterna vilket var positivt.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har bara goda erfarenheter av mitt samarbete med Jennifer både före och under försäljningen av min bostadsrätt, tydlig information redan från de inledande förberedelserna och ett väl utfört uppdrag genom hela försäljningsproceduren samt en bra uppföljning efter avslutad affär och snabb på att svara på frågor som uppkom kring försäljningen. söker du en trevlig ambitiös och kunnig mäklare för din bostadsförsäljning kan starkt rekommendera Jennifer
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hej,

Vi är otroligt nöjda med Roger både som person och med det arbete som han har gjort i samband med vår husförsäljning. Roger som person uppfattas som mycket kompetent, erfaren, kunnig, seriös samt mycket service minded. Roger är även mycket noga med att återkoppla samt uppdatera oss som kund, vilket underlättar för oss när vi varit i en utmanande husförsäljning.
    Vi rekommenderar Roger varmt!
    I detta fall kan vi använda uttrycket "Rätt person med rätt kompetens på rätt plats"

Vänligen Jeanette och Fredrik Stigebrandt
  • Sanna M
    Sanna M skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har varit jättenöjda med allt . Allt gick perfekt
    Tack Mvh Slavica Malcic
  • Marita W
    Marita W skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi är väldigt nöjda med all hjälp vi fick vid försäljningen. Ett proffsigt och mycket trevligt utfört arbete.
    2017-03-04 Sofie J svarar Marita W
    Tusen tack, Marita! Är tacksam över att ha fått hjälpa er med försäljningen. Sofie
  • Johan H
    Johan H skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Ducktig, håller tider, går alltid att nå ( oavsätt tid på dygnet). Trevlig...grym mäklare också!!! Han landade båda våra försäljningar långt över marknadsvärde.
    2017-02-13 Mats J svarar Johan H
    Skönt att höra att ni är nöjda. Hoppas att ni trivs i ert nya boende.
  • Lezan K
    Lezan K skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jennifer Bäck är en fantastisk mäklare som tillgodoser både säljarens och köparens behov. Oerhört kunnig och proffsig mäklare som jag varmt rekommenderar till alla som ska sälja eller köpa.
  • Eva L
    Eva L skrev om Charlotte Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Det har varit ett positivt möte
  • Christer B
    Christer B skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket proffesionellt och positivt.
  • Elin T
    Elin T skrev om Charlotte Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Charlotte har skött allting jättefint. Vi är mycket nöjda med henne som mäklare.
  • Claes Ola B
    Claes Ola B skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Ett mycket korrekt beteende, skapar ett bra förtroende.
  • Owe W
    Owe W skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie uppträdde mycket proffsigt. Upplägget av visningarna var mycket tilltalande. Samtidigt skapade hon en god relation med oss som säljare. Vi kände direkt ett stort förtroende till Sofie som upplevdes ärlig, trevlig och affärsinriktad.
    Andra egenskaper som vi uppskattade var hennes alerta och positiva sätt och att hon alltid höll vad hon lovat. Vi vill därför verkligen ge henne de allra bästa rekommendationer.
    2017-02-07 Sofie J svarar Owe W
    Tusen tack för de fina orden! Ett sant nöje att få hjälpa er! Hoppas ni trivs riktigt gott i er nya bostad och får njuta ordentligt av närheten till havet! Kram Sofie
  • Anders H
    Anders H skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har varit på många visningar och har för det mesta slagits av hur jäkla dåliga mäklare är på att läsa av kunderna och informera om uppenbara detaljer. Jag var därför skeptisk till Roger till att börja med, min tidigare dåliga erfarenhet av mäklare kom på skam. Roger skött mitt livs försäljning på ett mycket bra sätt genom sitt sätt att vara, en seriös mäklare som vet vad som krävs för säljare och förmodar jag även köpare
  • Isabella B
    Isabella B skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats är en fantastiskt duktig och engagerad mäklare. Han levererade allt han lovade och affären gick extremt smidigt till. Kan varmt rekommendera honom!
    2017-02-06 Mats J svarar Isabella B
    Tack för de fina orden. Lycka till med ditt nya boende.
  • Kawa M
    Kawa M skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag hade hittat ett objekt (Hus) som jag var väldigt intresserad av och tog kontakt med mäklaren Roger Karlsson som jag försökt nå flera gånger genom att ringa och sms till slut så kommer jag i kontakt med mäklaren och vi pratar objektet och han skulle bifoga besiktnings protokollet på huset och att han skulle hålla mig uppdaterad angående budgivningen.
    Jag får tyvärr ingen återkoppling och han skickar inte heller besiktningsprotokollet enligt överenskommelse och samtidigt upptäcker jag att mäklaren sålt objektet dagen efter.
    Jag upplever detta väldigt tråkigt och inser att jag inte tas på allvar eller att mäklaren tror jag inte har potential att genomföra köpet.
    2016-12-22 Representant för Fastighetsbyrån svarar Kawa M
    Då får jag be om ursäkt om du upplever att jag brustit i återkopplingen till dig. I detta fall hade närmare 40st visat intresse för bostaden och då blir det svårt att uppdatera alla individuellt genom affären via telefon som du tydligen uppfattat att jag skulle ha gjort till dig. Jag fick denna gång också väldigt många frågor ang omfattningen av renoveringar, avlopp mm vilket gjorde att min telefon ofta var upptagen. På visningen delades besiktningsprotokollet ut och budgivningen låg öppen på nätet där alla, även de som inte hade varit på visningen, kunde följa den. MVH Roger Karlsson
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket bra bemötande/handläggande från början till slut !
  • Astrid K
    Astrid K skrev om Roger Karlsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Roger är en väldigt lättsam person att ha att göra med.Proffisionell
  • Markus N
    Markus N skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag är mycket nöjd med hennes arbete med att sälja lägenheten.
    Hon lyckades få allt att fungera trots att många var var inblandade.
    Hon bemötte oss på bästa sätt.
  • Urban H
    Urban H skrev om Charlotte Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    En bra mäklare som vi fick förtroende för med en gång talade rakt och tog fram de bästa med lägenheten, supernöjda!
  • Marina J
    Marina J skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevligt bemötande svar på frågorna behandlad som att han verkligen "jobbade"för oss.(vilket han ju gjorde)men på ett bra sätt.
  • Nicole S
    Nicole S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Är mycket nöjda med Mats som mäklare!
    Engagerad, duktig, ärlig och jordnära en mäklare man kan lita på och känna sig trygg med :)
    Mats J gillar detta
  • Robin H
    Robin H skrev om Charlotte Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Jennifer Bäck en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Drivande. Affärsmässig och affärsinriktad.
  • Petri J
    Petri J skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig och lätt att ha att göra med.
    Har bra koll på läget.

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal