Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Mölndal Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mölndal

Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar var fjärde bostad här i Mölndals kommun. Därför är vi väl uppdaterade när det kommer till bostadsmarknaden. Dessutom är vi välutbildade och engagerade mäklare som alltid arbetar målmedvetet för att din affär ska bli så bra som möjligt.

Vi har koll på hela området. Vare sig du vill bo i Krokslätt, Åby, Lindome eller Kållered. Vi har nyheter både om bostadsrätter, villor, fritidshus och nybyggen. Varmt välkommen till oss för mer information - vi hjälper dig med hela bostadsbytet!

Läs vad 445 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• 2019-03-19

Magnus L skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Först köpte jag (tillsammans med min blivande sambo) en stor lägenhet på 6 rum och sedan sålde jag min 3:a. I båda fallen var det Mats som skötte mäklandet.
    Jag upplever att Mats är korrekt, lyhörd, snabb och ärlig.
    Jag är mer än nöjd med min upplevelse. Läs mer
  • 2019-03-18

Lina S skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy gjorde ett excellent arbete i försäljningen av min bostadsrätt. Jag fick ett gott intryck av honom från första telefonsamtalet och jag blev inte besviken. Han är rak och ärlig i sin kommunikation. Han uppfattas som en mycket driven person som gör sitt bästa i alla lägen. Jag kan varmt rekommendera Willy som mäklare. Läs mer
  • 2019-03-14

Tomas A skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har både köpt och sålt vår bostad av Martin. Vi köpte en bostadsrätt 4a och sålde även vår bostadsrätt, också en 4a.

Martin var professionell och trevlig och återkom snabbt med svar på våra frågor. Vi fick ett mycket gott intryck så vi ville att Martin skulle sälja vår lägenhet. Där gick allting som på räls och han engagerade sig och bemötte våra önskemål på ett snabbt och trevligt sätt. Vi hade en bra dialog och jag kan bara för att sammanfatta detta verkligen rekommendera Martin för andra! Läs mer
    2019-03-14 Martin S svarar Tomas A
    Tack! Jag lyfter på hatten! Vet att ni kommer trivas som fisken i vattnet i er grymt fina nya bostad! Vi ses snart igen och hälsa frun. Hälsningar! /Martin
  • 2019-03-13

Jonas S skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevligt bemötande och flexibel när jag skulle sälja min lägenhet i Mölndal. Snabb och smidig process. Resultatet blev över förväntan. Rekommenderas. Läs mer
  • Kjell Rickard B

2019-03-13

Kjell Rickard B skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag valde Henrik som mäklare för att sälja min villa.

Trots svårt läge på bostadsmarknaden vägledde han mig fram till en bra lösning för mig. Läs mer
    2019-03-19 Henrik L svarar Kjell Rickard B
    Tack Kjell för denna fina rekommendation, väldigt trevligt att kunna samarbeta med en öppen och bemötande dialog med dig under hela processen! Mvh Henrik
    Henrik L gillar detta
  • 2019-03-12

Anders M skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte ett hus av/via Patrik, fick proffsigt och kunnigt bemötande och han informerade väl om allt vi kunde tänkas behöva veta.
    Väldigt nöjda. Läs mer
    2019-03-12 Patrik T svarar Anders M
    Hej Anders och tack för detta. Motiverande för mig att höra att ni är nöjda. Lycka till med huset och välkommen åter, även om jag misstänker att det kommer dröja några år:)
  • 2019-03-12

Kristina H skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket nöjd, proffsigt och mycket driven mäklare som sålde min bostadsrätt i Mölndal väldigt snabbt till bra pris. Han lyssnade på vilka mina önskemål var på pris och tillträde och jobbade över mina förväntningar för att nå det målet. Läs mer
  • 2019-03-11

Anna F skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt en tvåa på krokslätts parkgata. Willy var en mycket engagerad mäklare och löste allt väldigt smidigt. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-03-11

Joakim M skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Martin har förmedlat en lägenhet som jag har köpt. Martin har varit tillgänglig för frågor under hela tiden från visning till kontraktsskrivning. Jag har upplevt att hela köpprocessen har fungerat smidigt. Läs mer
    2019-03-11 Martin S svarar Joakim M
    Tackar, hoppas du kommer trivas med din fina lägenhet. Till sommaren blir den extra bra hoppas jag. Bara höra av dig om du har några frågor. /Martin
    Joakim M, Martin S gillar detta
  • 2019-03-10

Åsa K skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Utmärkt bemötande. Bra information i rätt tid.
    Tack Mats. Läs mer
  • 2019-03-10

Leif K skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    "Supertrevlig"men..................................................... Läs mer
    2019-03-11 Martin S svarar Leif K
    Hej Leif! Är medveten att du (och jag) önskade högre slutpris för bostaden. Jag var tydlig med att jag gärna arbetar vidare med försäljningen och att jag kunde genomföra fler visningar för att förhoppningsvis få ett högre slutpris. Det är ni som säljare som beslutar att sälja eller inte sälja samt hur långt tillträde ni kan tänka er. Beklagar att ni inte känner er nöjda. Hälsningar Martin
  • 2019-03-09

Gunvor Asta Viola B skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Min gamla villa , som jag bott i så länge och haft svårt att skiljas ifrån , är nu såld med hjälp av Martin Bengtsson . Från första stund ingav han förtroende . Han har varit proffsig , engagerad , kunnig och ett stort stöd i en för mej ovan situation . Rekommenderas varmt ! Läs mer
  • 2019-03-08

Ulf Håkan L skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt en lägenhet i Åby Allé.
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Verkligen!
    Utmärkt! Läs mer
    2019-03-08 Martin S svarar Ulf Håkan L
    Tack, härlig läsning! Du nämnde att "hemmet" är nästa flytt, om inte vet du var jag finns för er eller någon bekant. Hoppas ni skall trivas bra i er fina lägenhet. Hälsa kära frun! /Martin
  • 2019-03-01

Anna A skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy tog över efter en annan mäklare som slutat, jag hittade själv kund då det var personen som hyrt min bostadsrätt i andrahand. Willy hjälper mig med allt kring försäljningen och det fungerar mycket bra.

I dags läget köper jag inget nytt då jag hur en lägenhet a privatvärd.

mvh

Lättillgänglig.
    Rekomenderas. Läs mer
  • 2019-02-25

Peter M skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Proffsig, lätt att prata med. Läs mer
  • 2019-02-24

Jeanette L skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Kontaktade Mats då han sålde bostaden till oss för ca 2,5 år sedan. Bra, lyhörd och kan sitt jobb. Allt gick smidigt och vi är nöjda Läs mer
  • 2019-02-24

Hannah Maija R skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Martin hjälpte oss sälja vårt hus och vi kunde inte varit mer nöjda. Martin är professionell, inlyssnande och tillmötesgående. Vi kände oss väldigt trygga genom hela processen och är så glada att vi valde just Martin som mäklare. Läs mer
    2019-02-26 Martin Bengtsson svarar Hannah Maija R
    Tack själv Hannah för ett gott samarbete!
    Mvh/Martin B
  • 2019-02-21

Eva Marie B skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi hade hela tiden en mycket bra dialog med Patrik. Läs mer
    2019-02-21 Patrik T svarar Eva Marie B
    Tack detsamma. Tyckte det fungerade utmärkt!
  • 2019-02-21

Jan Evert L skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    martin har skött sig bra väldigt trevligt bemötande han har levt upp till våra förväntningar Läs mer
  • 2019-02-20

Armita M skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en villa samt sålt min lägenhet genom fastighetsbyrån. Försäljningen av lägenheten har jag haft Mats som mäklare. En mäklare med mycket kompetens, sakkunnig och funnits där man har frågor och funderingar. Han har framförallt varit tillgänglig, när man kontaktat honom. Hela försäljningsprocessen har han informerat steg för steg. Som kund känner man sig väl informerad och trygg. Kan varmt rekommendera honom till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-02-20

Fredrik M skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde bostaden med Martin och kan säga att vi är supernöjda med hela processen. Lyssnar och supporterar och tvekar inte att göra det lilla extra för att allt ska gå så smidigt som möjligt. Lätt att komma in kontakt med och svarar snabbt. Jag har även köpt en bostad via Martin, fick snabbt förtroende för honom och upplevde även den processen som väldigt väl skött och valde därför att även sälja med honom. Kan varmt rekommendera Martin.

//Fredrik Läs mer
    2019-02-20 Martin S svarar Fredrik M
    Hej! Tack för dom värmande orden! Nu får ni njuta av lägenhetslivet ett litet tag till tills det blir dags för villaliv. Vi hörs och ses och bara ringa om det är något. Vi ses på tillträdet om inte förr. /Martin

Sebastian B skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte lägenheten för 875000 kr å sålde den för 1750000 kr.
    Mäklaren Felix Öberg va trevligt ,hjälpsam å väldigt tydligt med allt som gäller försäljningen.
    Alt i allt är jag jätte nöjd med försäljningen å tycker mäklaren har gjort ett bra jobb.
    Vill starkt rekommendera Felix Öberg till fler som tänker sälja. Läs mer

Daniel E skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevligt bemötande från första mötet. Smidigt genomförd försäljning med bra löpande information efter vägen. Vi som säljare behövda aldrig jaga information. Läs mer

Sanja B skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Han har visat flexibilitet och hjälpt mig med att slussa över en kund från tidigare försäljning, så han lyckades sälja min lägenhet på kort tid. Jag har blivit välbemött av Martin S. Läs mer
    2019-02-20 Martin S svarar Sanja B
    Tackar, kul att du känner dig nöjd. Vi ses på tillträdet och som vanligt, tveka inte att höra av dig för minsta lilla fråga. Vi ses! /Martin
  • 2019-02-17

Simon N skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag köpte en bostadsrätt genom Felix. Jag fick ett trevligt och bra bemötande. Detta var mitt första bostadsrätt köp och han hjälpte mig igenom det hela på ett bra och förstående sätt. Läs mer
  • 2019-02-17

Marcus R skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde vårt radhus i Eklanda i Mölndal. Vi träffade Martin samt ytterligare ett par mäklare till, men valet blev enkelt. Martin gjorde ett väldigt gott intryck och det visade sig vara rätt känsla. Allt var upp till eller över förväntan genom hela affären. Martin var alltid tillgänglig för frågor och tankar. Duktig förhandlare vilket gjorde att vi kände oss väldigt nöjda med insatsen. Vi kan varmt rekommendera Martin vidare om ni ska sälja er bostad! Läs mer
    2019-02-22 Martin Bengtsson svarar Marcus R
    Tack för de fina orden! Det har varit en väldigt trevlig upplevelse att få samarbeta med er. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas i er nya bostad.
    Mvh/Martin B
  • 2019-02-15

Soheila E skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Henrik harhjälp oss att sälja vårt hus och jan har alltid varit tillgänglig och hjälpsam.
    Lätt att bolla ideer med honom och fick tips när det behövdes. Läs mer
    Henrik L gillar detta

Mikael O skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Patrik hjälpte oss vid försäljningen av vår lägenhet. Bra och professionellt bemötande. Jag rekommendera varmt Patrik. Läs mer
    2019-02-25 Patrik T svarar Mikael O
    Hej. Jag får tacka. Det var en speciell affär. Därför extra kul att det gick bra i slutändan! Köpare supernöjda också så kan inte bli bättre.

Sherin T skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en radhus med fastighetsbyrån och mäklarservice var bra. Läs mer

Melih G skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    We bought and apartment at Vetekornsgatan. While we are searching apartments around Mölndal, we have met with our broker where she recommended us a perfect match apartment in the neighborhood. She explained everything very clearly and handled everything extremely fast. Läs mer
  • 2019-02-11

Ewa L skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt en lägenhet på Turkosvägen i Kungsbacka.
    Peter mötte oss på ett korrekt sätt.
    Ja han levde upp till våra förväntningar.
    Vi tycker totalt att Peter var en bra mäklare. Läs mer
  • 2019-02-05

Christin S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mäklaren var svår att få kontakt med, inte vidare trevlig, sa saker so han inte sedan stod fast vid, snurrig vid kontraktsskrivning o bokade sedan en dag som överlåtelsen av huset skulle ske som han sen inte kunde så vi alla fick boka om varav en sedan inte kunde vara med.. intrycket utav honom var uselt tyvärr.. skulle aldrig använda mig utav ho
    nom Läs mer
    2019-02-06 Mats J svarar Christin S
    Hej! Det var tråkigt att din upplevelse inte var bra. Kan bara be om ursäkt för att vi var tvungna att flytta tillträdet och att en av säljarna inte kunde närvara. Jag hoppas ändå att du kommer att trivas i din nya lägenhet.
  • 2019-02-04

Charlotte A skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har köpt en bostadsrätt i Bifrost.
    Mäklaren var trevlig och kunnig - det var en smidig affär. Läs mer
  • 2019-02-01

Linda A skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats uppfyllde de förväntningar jag hade. Jag är helnöjd med valet av mäklare. Läs mer
    2019-02-06 Mats J svarar Linda A
    Tack för det. Jag har varit helnöjd med min kund också.
  • 2019-01-31

John H skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi köpte och sålde en lägenhet i Mölndal. Mäklaren Mats Johansson var väldigt trevlig att ha med att göra. Mycket professionell, avslappnad och ärlig. Allt gick mycket smidigt och vi är väldigt nöjda med hela processen! Läs mer
  • 2019-01-25

Anette R skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt en bostadsrätt, 2-rumslägenhet. Vi blev väl bemötta av mäklaren. Några saker upplevde jag som negativa, främst att vi hade ett första uppstartsmöte med en mäklare som bara ett par dagar efter vårt möte meddelade att hon skulle sluta på Fastighetsbyrån. Vi fick då ha ett nytt möte med Willy Löfström som tagit över uppdraget. Jag tycker att Fastighetsbyrån borde ha rutiner för överföring av uppdrag mellan olika mäklare, så att man som kund inte blir lidande och tappar tid. Jag upplevde inte att det som vi talat om med den första mäklaren hade överförts till Willy.
    Jag tyckte också att Fastighetsbyrån borde kunna ge tips om fler än ett stylistföretag, så att vi kunnat ta in offerter. Som det nu blev, var vi i och för sig nöjda med utfallet av stylingen, men jag tyckte att det var orimligt dyrt. En kollega till mig som fått ett helt hus stylat hade betalat samma. Det var visserligen ett par, tre år sedan, men ändå...
    Slutligen tyckte jag att tillgängligheten till Fastighetsbyråns lokaler i Mölndas var fullständigt undermålig. Vår köpare hade väldigt svårt att gå och använde kryckor och det fanns ingen hiss utan han var tvungen att vingla sig upp för de smala trappstegen i trappan upp till Fastighetsbyråns kontor.

Själva Willy var trevlig, tillmötesgående och drivande i processen för att få lägenheten såld. Det gick dessutom snabbt, vilket var ett stort plus. Läs mer
  • 2019-01-24

Carina J skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hej jag har både sålt o köpt lägenhet av Mats ett mycket trevligt bemötande o återkopplade alltid fick ett stort föryroende för Mats o kan rekommendera honom super bra Med vänlig hälsning, Carina Johansson Läs mer
  • 2019-01-22

Yvonne S skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    En mycket engagerad och serviceinriktad mäklare.

En positiv, sympatisk o trevlig kille som försökte hjälpa oss på bästa sätt, och höll oss väl uppdaterade vid försäljningen av vår bostadsrättslägenhet. Läs mer
  • 2019-01-21

Björn J skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har hjälpt min son att förvärva en bostadsrätt på Åby Alle 47.

Har ett mycket gott intryck av Martin, lugn, saklig, ger tid, raka svar.

Sparar hans kontaktuppgifter, ifall behov uppstår i framtiden Läs mer
    2019-01-22 Martin S svarar Björn J
    Tack Björn! Kul att ni nöjda, hoppas sonen kommer trivas bra! Ni alltid välkomna om det planeras bostadsbyte. Må gott!
  • 2019-01-17

Lembit A skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra bemötande/hantering av försäljningen rent generellt.
    Rekommenderar honom. Läs mer
    2019-01-17 Patrik T svarar Lembit A
    Hej. Stort tack för detta. Rekommendationer är alltid välkomna.
  • 2019-01-16

Alban Z skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag köpte en Lägenhet.
    Martin var verkligen hjelpsam och kommunikativ.
    Kommunikativ o hjelpsam.
    Jag tror Martin är best 😃 Läs mer
    2019-01-17 Martin S svarar Alban Z
    Det var roligt att höra att ni nöjda. Hoppas ni skall trivas i Mölndal och kommer gärna förbi och ser hur ni fått det efter renoveringen som ni skall göra. Hälsa din fru. /Martin
  • 2019-01-11

Linn N skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt ett fristående hus och är mycket nöjda med mäklarkontakten. Läs mer
  • Ulf D

2018-12-26

Ulf D skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats har haft en positiv, hjälpsam attityd och varit tillgänglig för frågor under bostadsövergången. Läs mer
  • 2018-12-17

Pontus Carl-Magnus A skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Allt har fungerat bra. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-01-17 Patrik T svarar Pontus Carl-Magnus A
    Tack så mycket. Vi ses snart igen.
  • 2018-12-15

Barat N skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi köpte bostadsrätt och han hade bra bemötta de Läs mer
    2019-01-17 Patrik T svarar Barat N
    Härligt att höra. Tack för det.
  • 2018-12-15

Amir S skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt ett radhus på Sagåsvägen i Kållered. Vi är nöjda med vår mäklare Patrik Teply. Läs mer
    2019-01-17 Patrik T svarar Amir S
    Tack så mycket och hoppas ni skall trivas.
  • Johan H

2018-12-14

Johan H skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag fick sålt mitt radhus i Lindome med hjälp av Peter Carlevi.
    Peter är en mycket duktig och ärlig mäklare som inte svävar ut i fantasier om försäljningspris.
    Han är en seriös och jordnära person med ett fantastisk bemötande.
    Stark rekommendation!!! Läs mer
  • 2018-12-12

Jenny W skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hej,
    Vi sålde vår bostadsrättsradhus och är väldigt nöjda med Mats som mäklare.
    Väldigt lyhörd och inkännande. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-02-06 Mats J svarar Jenny W
    Tack för de fina orden. Hoppas att ni trivs i ert nya boende.
  • 2018-12-12

Irmeli L skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt bostad Utsädesgatan 2E . Mäklare Felix Öberg en mycket trevlig,hjälpsam och tillgänglig..Toppenbra.VI är nöjda. Läs mer

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal