Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Mölndal Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mölndal

Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar var fjärde bostad här i Mölndals kommun. Därför är vi väl uppdaterade när det kommer till bostadsmarknaden. Dessutom är vi välutbildade och engagerade mäklare som alltid arbetar målmedvetet för att din affär ska bli så bra som möjligt.

Vi har koll på hela området. Vare sig du vill bo i Krokslätt, Åby, Lindome eller Kållered. Vi har nyheter både om bostadsrätter, villor, fritidshus och nybyggen. Varmt välkommen till oss för mer information - vi hjälper dig med hela bostadsbytet!

Läs vad 383 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• Ulf Håkan L skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en villa. Mycket bra bemötande från mäklare. Mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-19 Patrik T svarar Ulf Håkan L
    Håkan med respektive; stort tack för ert omdöme. Det betyder mycket. Jag vill också tacka för ett gott bemötande.
  • Kristina G skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Patrik har varit en närvarande mäklare genom hela försäljningen samt varit snabb på att återkoppla vilket vi uppskattar. Vi är mycket nöjda med hans arbete! Läs mer
    2018-11-19 Patrik T svarar Kristina G
    Tack så mycket och tack själva. Snart dags för tillträde. Vi ses!
  • Berith H skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bäde köpt och sålt bostad åt mig
    Mycket nöjd ,det blev som förväntat i båda fallen. Läs mer
  • Åse S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt lägenheten bra bemötande nöjd med allt mvh Åse Läs mer
  • Michael James Ronald H skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag tänkt att Patrik gör ett bra jobb överallt men kommunication kunde var bättre från fastighetsbyran ibland. Läs mer
    2018-11-12 Patrik T svarar Michael James Ronald H
    Hej. Tack för det. Vet att det i denna nyproduktion emellanåt varit snabba ryck. Dock är det svårt då jag i detta fall endast förmedlar andrahandsinformation till dig som köpare. Jag har försökt vidarebefordra all info så snart jag fått den från husleverantören. Lycka till med det nya och hoppas ni skall trivas.
  • Saga P skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har varit paasiv i försäljningen av lägenheten men de familjemedlemmar som varit involverade har varit nöjda. Läs mer
  • Maria A skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi blev bemötta på ett väldigt trevligt sätt. Läs mer
  • Anna D
    Anna D skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi skulle köpa vår första nyproducerade bostad och kom i kontakt med Patrik Teply på Fastighetsbyrån i Mölndal. Vi fick stort förtroende för Patrik och han hjälpte oss från att vi bokade radhuset till att vi nu flyttade in 1,5år senare.
    Vi fick nära kontakt och Patrik var mycket trevlig och kunnig, samt att han brydde sig verkligen om att vi skulle få det bästa.
    Då vi aldrig ägt ett boende blev det många frågor och Patrik var alltid så snabb på att svara.
    Han gav oss verkligen det lilla extra och vi kunde inte ha en bättre mäklare.

Tack för all din hjälp!

Anna och Andy Läs mer
    2018-11-09 Patrik T svarar Anna D
    Härligt att du känner dig nöjd. Stort tack själv för ett gott bemötande!
  • Andy G
    Andy G skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt ett radhus, nybyggnation. Patrik har varit en rockstjärna genom hela köp processen. Vi hade en förutfattad mening om att en säljare är en säljaren men tack vare Patrik så har vi känt oss trygga genom hela köpet. Lite som i lagsport, han har varit vår kapten och vi är med i samma lag, vi har Patrik på vår sida liksom och den känslan är härlig. Läs mer
    2018-11-09 Patrik T svarar Andy G
    Wow! Jag får tacka allra mjukast för detta. Nu kan man ta helg med gott samvete. Vi ses!
  • Susanne D skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Försäljning av parhus. Fick rekommendation av våran bankkvinna som vi har som premiumkund. Vi kontaktade MB för en genomgång av vad vi skulle sälja och vad vi väntade oss av MB. Allt gick snabbt med att ta bilder och bokning av annons, besiktning mm. MB har varit utmärkt bra som mäklare och man känner ett väldigt bra förtroden som kund att ha haft han som mäklare. Läs mer
    2018-11-08 Martin Bengtsson svarar Susanne D
    Tack Susanne! Jag önskar er all lycka i ert nya boende!
    Vi ses snart vid grillen =D

/Martin B
  • Sten G skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en bostadsrätt. Han lysande in vad vi saknade och hittade oss ett bra objekt vilket vi köpte.
    Han levde upp till alla förväntningar vi hade. Det ända vi kanske saknar är att vi skulle sälja ett radhus och att han kunde ha rekommenderat en av sina kolleger i Göteborg för att fastighetsbyrån skulle kunna ha fått sälja huset. Läs mer
    2018-11-07 Martin S svarar Sten G
    Hej! Kul att ni nöjda och hoppas att ni skall trivas i den fina lägenheten. Då missuppfattade jag dig eller om det var din fru att ni redan hade valt en mäklare. Skall stå på mig mer nästa gång. Hälsa så hoppas jag vi möts i trapphuset eller på parkeringen snart. /Martin
  • George C skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Gäller en försäljning av fastighet efter min fars bortgång.

Från första initiala kontakten med Martin så har det varit ett fint, vänligt och positivt bemötande. Martin har mycket bra kunskaper och har tryggt lotsat mig och min bror i hela processen med försäljningen.

Kontinuerlig avstämning har hållts per telefon, mail och sms. Allt fås med.
    Avtal och kontraktsskrivning bryts ned och förklaras enkelt av Martin.
    Bra annonsering och mycket fina bilder togs på huset.

Tydlighet, enkelhet, bra energi och driv är några av Martin's fina egenskaper. Martin's personliga engagemang och att jag/vi upplever att han bryr sig känns bra, viktigt och är avgörande för att komma framåt i processen. Vi har haft en mycket bra relation på hela resan från start till mål. Ett stort Tack ! Läs mer
  • Martin K
    Martin K skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har sålt min fars villa och det har Martin Bengtsson hjälpt till med. Martin har haft ett proffsigt bemötande från dag 1. Jag hade stora förväntningar på försäljningen, marknadsföringen med annonsen och självklart på Martin. Dem förväntningarna levde Martin upp till på ett väldigt bra sätt. Andra gången då jag träffade Martin så var det foto av fastigheten och hans engagemang ihop med tjejen som fotade var riktigt bra. Förväntningarna infriades då vi fick en engagerad säljare som visade upp fastigheten på flera visningar och vi fick dem pengarna som vi ville ha för fastigheten. Riktigt bra helt enkelt... Läs mer
  • Toini Viola J skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt bostad.

Bra

Är nöjd.Han kan sitt yrke Läs mer
    2018-10-31 Patrik T svarar Toini Viola J
    Tack Toini. Hoppas du skall trivas i din nya bostad och tack för ett gott samarbete! Vi ses.
  • Vivek J skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt hyresrätt. Hade inga förväntningar. Sammantaget bra genomförande Läs mer
  • Abir S
    Abir S skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi köpte hus via Patrik. Det som jag gillade bäst var att han var trevlig och snabb på att svara. Vi ställde frågor dagligen och de kändes aldrig som att han blev trött på oss. Bra mäklare :) Läs mer
    2018-10-23 Patrik T svarar Abir S
    Hej. Stort tack för den fina rekommendationen. Vi ses snart!
  • Claes Martin H
    Claes Martin H skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Gillar Mats personlighet. Trevlig och proffesionell Läs mer
  • Pernilla Ö skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Har sålt ett radhus i Åbyområdet. Min mäklare har känts trygg och kunnig. Har fått all information jag skulle ha. (Kan lite själv om detta)
    Min förväntning på försäljningen är uppfyllda. Dock hade jag trott att priset skulle landa aningen högre. (Men det följer ju marknaden.)
    Min sammanfattning av mäklaren är att han med kunskap, empati och inlevelse utfört sitt jobb på ett sådant sätt att jag som säljare känt mig trygg och bekväm.
    Kan absolut rekomendera honom till andra säljare/köpare. Läs mer
  • Richard L skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har både köpt och sålt med christian
    Han är otroligt hjälpsam och proffsig.
    Svarade alltid på frågor oavsett tid och dag
    Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Marie H skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mäklaren gav bra råd samt kan vårt område och förening väl vilket underlättar. Skötte all kontakt mycket bra. Läs mer
  • David skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi är nöjda med både slutpriset och Martin som mäklare. Martin är förtroendeingivande, tillgänglig, professionell och vi kände oss i trygga händer under hela processen.

Vi kan starkt rekommendera Martin! Läs mer
  • Linda C skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt en villa. Fick bra och snabba svar när jag mejlade eller ringde. Läs mer
  • Lars-Olof S
    Lars-Olof S skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Från första mötet med Martin till hela genomförandet att sälja vår villa har Martin utfört uppdraget som han beskrev vid första mötet helt enligt planen med stort engagemang och glädje att hjälpa oss med försäljningen. Så vi rekommenderar varmt Martin att ta hand om er försäljning. Läs mer
    2018-10-31 Martin Bengtsson svarar Lars-Olof S
    Tack för det fina omdömet! Jag önskar er lycka till med ert nya boende!
    /Martin
  • Anton B skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt bostad. Även om det blev en miss med banken var hon väldigt hjälpsam och proffsig! Kommer höra av mig till henne när det är dags att sälja! Läs mer
    Jennifer B gillar detta
  • Glenn Thomas M skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Patrik satte sig snabbt in i för- och nackdelar med objektet som skulle säljas och kunde ge bra vägledning om ett potentiellt pris.
    Han gav saklig och precis vägledning om processen och vad som behövde göras i de olika faserna.
    Han var pålitlig med att återkomma när man hade ringt honom, om han vid påringande hade varit upptagen.
    Patrik visade stort engagemang. Läs mer
    2018-09-28 Patrik T svarar Glenn Thomas M
    Hej Thomas. Tack så mycket för detta och ett gott samarbete. Vi hörs snart igen. Trevlig helg!
  • Caroline Marie N skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har köpt Gamla Bergavägen 3, Lindome. Sålt: Viktors Väg 14, Lindome. Det har gått jättebra och vi upplever ett bra och professionellt bemötande i bägge affärens! Läs mer
  • Jenny Victoria H skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Henrik har uppträtt lugnt och tryggt i en för mig rätt stressande situation då jag har sålt mitt hus. Mina förväntningar var att mäklaren skulle göra en rimlig värdering av mitt hus och hjälpa mig med vilka steg jag skulle ta för att få det sålt. Henrik har gjort allt detta på ett ypperligt sätt. Läs mer
  • John Karl Göran l
    John Karl Göran l skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt en bostadsrätt. Jag kunde själv inte närvara utan representerades på plats av familjemedlemar.
    Vi upplevde alla att Martin gjorde ett bra och engagerat jobb.
    Snabba och konkreta svar på mina mail. Direktkontakten med mina befullmäktigade ombud fungerade utmärkt och utan dröjsmål.
    Hela affären gick smidigt i lås.
    Jag rekommenderar gärna Martin Bengtsson.
    Tack Martin! Läs mer
  • Karin K skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde mitt föräldrahem med hjälp av Martin. Tydlig och bra kommunikation hela vägen. Upplevde att rådgivningen var bra och att resultatet var ungefär vad som angetts i början av sammarbetet. En budgivning har aldrig några garantier, men affären var smidig. Läs mer
    2018-10-01 Martin Bengtsson svarar Karin K
    Tack för ett gott samarbete!
    Mvh/Martin
  • Arne T skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Rätt bra i början vid köp av ett kedjehus. Väl inflyttade var det ju inte så bra när värmepannan inte fungerade, tre ventiler på radiatorerna och två kranar som läckte. Detta trodde vi att man som mäklare hade koll på och att allt skulle funka när man köper ett hus och flyttar in, att mäklaren vet vad han säljer och att vanliga funktioner är ok. Inget större förtroende för mäklaren, alltså....
    Hälsar Tommy Nyström och Karin Hugosson Läs mer
    2018-09-22 Patrik T svarar Arne T
    Hej Tommy. Ledsen att du känner så. Men måste ändå invända att ni var på visning 4ggr, dels själva, dels med egna sakkunniga, ni fick läsa besiktningsprotokollet samt ha en genomgång med besiktningsmannen på plats.Att pannan går sönder vid inflyttt är dock svårt för mig som mäklare att förutse. Dessutom var den 35 år gammal. Vi hade efteråt ett långt samtal om dettta och jag satte dig i kontakt med våra jurister för att på bästa sätt rådde dig hur du skall gå vidare. Svårt för mig att agera annorlunda i denna frågan. Hur som helst så önskar jag er lycka till med huset och hoppas att ni trots allt skall trivas när ni fixat pannan.
  • Kristina S skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt! Martin är proffsig och kompetent! Läs mer
  • Josefin M skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt bostad. Bemötandet har varit bra. Dock har det varit en del strul med en borttappad fullmakt samt tillfällighet via mail. Fastighersbyrån uppnådde därmed inte riktigt våra förväntningar. Läs mer
  • Tommy K
    Tommy K skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Engagerad, tillgänglig och nåbar!
    Helt rätt säljarpersonlighet för oss.
    Tack Mats! Läs mer
  • Nina S skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en villa genom Peter o vi är helt nöjda med allt han har gjort Läs mer
  • Kerstin W skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Engagerad,positiv, omtänksam och vänlig i sitt bemötande. Proffsig försäljning. Läs mer
  • Ida L skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde en villa. Mäklaren var hjälpsam och trevlig. Hen levde upp till våra förväntningar. Upplevelsen var överlag bra. Läs mer
  • Lena L skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde en fritidsfastughet med inte ”bästa” läget och inte i bästa skick. Peter gjorde ett fantastiskt bra jobb ! Slutpriset blev +400.000 :-). Tack vare Peters proffesionella arbete kände både jag och köparen oss mycket nöjda. Peter har alltid snabba återkopplingar och jag fick ett stort förtroende för honom. Vill ge honom de allra bästa rekommendationer ! Mvh Lena Larsson Läs mer
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Fint och proffsigt bemötande. Försäljningen gick snabbt vilket var prio för mig. Läs mer
  • Carlsson K skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en lägenhet. Jag blev bemött med glädje och nyfikenhet. Jag tycker Mats levde upp till förväntningarna. Mycket uppskattat att Mats ringde efter köpet och att höra hur jag trivs i lägenheten!

Jag är mycket nöjd med allt från bemötande, lösning med datum för kontraktskrivande, återkoppling m.m Läs mer
  • Izabela S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Fint bemötande.
    Trevlig.
    Professionell.
    Väldigt hjälpsam.
    Tillgänglig.
    Kompetent
    Vi fick hjälp med både sälja och köpa lägenhet. Läs mer
  • Sverre D skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Personalen ger ett trevligt bemötande. Jag fick lägre värde än jag förväntade mig men gick inte med förlust, Läs mer
  • Mariana M skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en villa.
    Peter var mycket proffsig och till stort hjälp under hela köpprocesen.
    Han levde upp till mina förväntningar! Läs mer
  • Kurt C skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    BrA och reko toppen kille på Läs mer
  • Birgitta C skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt ett hus i Frillesås.
    Bemöttes väldigt bra och trevligt.
    Vi hade otur vid försäljningen då budgivare backade, vilket inte var Peters fel men hade det inte skett hade vi fått lite mer betalt. Läs mer
  • Karen Maria S skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    En villa såldes i Göteborg på gränsen till Mölndal.
    Korrekt bemötande utan falska förespeglingar eller försök att pressa mig/oss till något vi inte önskade. Lagom personlig mäklare, vilket uppskattades.
    Initialt var jag skeptisk som jag alltid är mot den typen av tjänst men jag är mycket nöjd - egentligen under hela försäljningsprocessen men särskilt efteråt.
    Sammanfattning enligt ovan. Läs mer
    2018-09-16 Patrik T svarar Karen Maria S
    Hej. Tack själv för en trevlig kontakt och en affär helt enligt plan. Hälsa även din bror och tacka. Vi hörs.
  • Helena E skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Otroligt trevlig och kompetent. Läs mer
  • Jessica A skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte bostadsrätt med uteplats. Alla kontakter med mäklaren gick smidigt. Läs mer
    2018-09-14 Martin S svarar Jessica A
    Tack, Välkommen till Mölndal, hoppas du kommer trivas bra i din nya bostad!
  • Gabriella V skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt hus och blivit väl professionellt bemött från första samtalet med Martin.
    Mycket nöjd enligt mina förväntningar. Läs mer
    2018-09-24 Martin Bengtsson svarar Gabriella V
    Va kul att höra! Önskar er nyblivna familj all lycka!
    /Martin
  • Jonatan M skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag blev bemöt mycket trevligt och välkomnade! Va lätt att prata med och hade svar på nästan alla frågor man hade om fastigheten. Läs mer
  • Henrik M skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Som villaköpare upplevde vi Martin som väldigt mån om att göra båda parter nöjda. Alltid trevlig och tydlig i sin kommunikation och han såg till att vi fick svar på de frågor vi hade. Läs mer

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal