Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar var fjärde bostad här i Mölndals kommun. Därför är vi väl uppdaterade när det kommer till bostadsmarknaden. Dessutom är vi välutbildade och engagerade mäklare som alltid arbetar målmedvetet för att din affär ska bli så bra som möjligt.

Vi har koll på hela området. Vare sig du vill bo i Krokslätt, Åby, Lindome eller Kållered. Vi har nyheter både om bostadsrätter, villor, fritidshus och nybyggen. Varmt välkommen till oss för mer information - vi hjälper dig med hela bostadsbytet!

Läs vad 764 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• 2020-07-03

Haleh M skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    pålitligt, ge snabbt återkoppling, kunnig och mycket trevlig Läs mer
  • 2020-06-25

Lena A skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en bostadsrätt, 1a i Mölndal.
    Blev väldigt bra bemött av Felix.
    Han levde väldigt bra upp till min a förväntningar.
    Han var helt enkelt perfekt :) Läs mer
  • 2020-06-23

Josefine F skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt en bostad i Mölndal på 71 kvm. Felix är en ung och professionell mäklare med ett väldigt bra bemötande. Han var till hjälp under hela vägen och vi kände att var det något som vi var osäkra på, kunde vi höra av oss till honom utan att tveka. Vi är supernöjda att ha Felix som mäklare och gör gärna affärer med honom igen om så blir! Läs mer
  • 2020-06-22

Linda S skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt ett parhus i Lindome juni 2020.

Martin har alltid ett trevligt bemötande, både när vi tittat på objekt som han har visat och när han sedan sålde vårt hus. Martin är lätt att få tag på per telefon, samt återkopplar och agerar snabbt på frågor som uppkommer, oftast inom ett par timmar. Martin är mån om att både säljare och köpare har korrekt information och förstår de olika stegen i försäljningen. Han gav bra råd i fördelar och nackdelar när vi fick in bud i sista minuten, vilket var en oväntad situation för oss som säljare.
    Vi är nöjda med Martin Bengtsson som mäklare. Läs mer
    Martin Bengtsson gillar detta
  • 2020-06-20

Carl Markus J skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte och sålde med hjälp av Kristian, mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-17

Oleg G skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra mäklare !
    Hjälper till med allt runt omkring också förutom själva bostadsaffären. Läs mer
  • 2020-06-17

Omair A skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Felix helped us sell our apartment (Sagåsvägen 36). The over all experience was delightful. Felix knows his craft very well. His evaluation of our apartment was on spot. Also, the pricing strategy he deployed in the advertisement got amazing interest from potential buyers. The interest was so good that we did a few pre viewing and sold the property at a good property before actually going for a full fledge viewing. The communication was thorough and great. I will highly recommend Felix as a broker to anyone who is looking to sell their property fast. Läs mer
  • 2020-06-11

Jonas L skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Martin sålde vår bostadsrätt ( en 3:a) i Kvarnbyn. Vi fick redan vid första mötet ett väldigt bra, tryggt och lugnt, intryck av Martin. En viktig del för oss var återkoppling/uppföljning från vår mäklare under hela processen och detta levde Martin verkligen upp till.
    Vi hade också en väldigt bra dialog med Martin, han lyssnade in våra önskemål och kom med tips och idéer men vi kände oss aldrig förbisedda.
    Vi kan varmt rekommendera Martin om du skall sälja din lägenhet! Läs mer
    2020-06-11 Martin S svarar Jonas L
    Hej! Glädjer mig att läsa att ni nöjda med resan så här långt. Att arbeta med "På Gång" och vara förberedd gör att man vinner tid när det väl är dags. Tack för er rekommendation och trevlig sommar!
    /Martin
  • 2020-06-10

Pierre-louis B skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi köpte vårt hus med Peter. Vi fick bra bemötande på visningen, allt information som vi behövde och svar på alla våra frågor.
    Peter kände objektet och området väldigt bra. Läs mer
  • 2020-06-09

Christina L skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en villa i Lindome av Kristian. Gillade att han inte var så ”säljig” utan snarare fungerade som stöd i processen. Enkel att få tag i och allt löpte smidigt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-08

Alexander P skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde hus i Mölndal och Corona pandemin gjorde det till allt annat än en spikrak väg framåt.
    Många extravisningar och mycket engagemang från, Peter.
    Alltid tillgänglig, flexibel och höll mig kontinuerligt informerad.
    Professionell, ärlig och arbetar hårt.

Varm rekommendation! Läs mer
  • 2020-06-06

Hedvig Eleonore J skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en villa i Mölndal och fått bra snabb service från Kristian Svanbom .
    Kunnig i branschen samt omtänksam för att vara säljare. Läs mer
  • 2020-06-06

Martin E skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    -Köpt en lägenhet i mölndal
    - willy var väldigt trevlig jordnära person
    - Jag är defenitivt inte en enkel kund att ha o göra med som byter datum inte fyllde i formulär och liknande men Willy fixade allt smidigt trotts detta.
    - allt som allt kunde jag inte bett om mer, fick allt man kan förvänta sig och sen lite till! Läs mer
  • 2020-06-03

Sofia F skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats är en mkt erfaren mäklare, han är lugn, trygg och professionell. Jag är nöjd med mitt val av mäklare och min försäljning. Det kändes som en bra och smidig affär där alla parter blev nöjda. Läs mer
    2020-06-04 Mats J svarar Sofia F
    Tack för de fina omdömet. Hoppas att vi kan hjälpa er att hitta ett bra hus också.
  • 2020-06-02

Andreas L skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Grym mäklare, bra service rakt igenom. Allt flöt på bra från början till slut. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-06-01

Oscar A skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte mig en 1a i Eklanda utav Willy och jag kunde inte vara nöjdare med mäklaren och Fastighetsbyrån överlag!

Willy var alltid trevlig när vi sågs/ pratade över telefon, förklarade bra samt verkade genuint glad.
    Jag har fått bra stöd i form av vad som kommer att ske och vad jag behöver göra för att slutföra köpet, ända från början.

10/10! Läs mer
  • 2020-06-01

Darsem K skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Henrik var till stor hjälp då jag sålde min villa. Han återkopplade ständigt läget till mig och hans engagemang var över förväntan. Läs mer
    Henrik L gillar detta

Stephen C skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Väldigt nöjd! Willy har många goda kvalitéer. Läs mer

Johannes H skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trots lite tuffa tider med pandemi så lyckades Willy göra ett toppenjobb med att sälja våran lägenhet! Alltid bra kommunikation och skötte allt mycket proffsigt.
    Rekommenderas! Läs mer

Maria N skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Proffsig och trevlig. Kändes som om han vet vad han pratar om. Guidade oss genom en köp/sälj process av en villa. Förklarade tydligt vad alla papper innebar.
    Bra upplevelse! Läs mer
  • 2020-05-26

Elle N skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy hjälpte oss att sälja vår 2a i Mölndal. Trots en knepig period vi befinner oss i, där ingen trygghet alls existerar, så lyckades Willy sälja vår lägenhet och dessutom med ett konstant leende på läpparna och lycakdes ge oss en stor trygghet. Vi kände ett stort förtroende för honom från dag ett och skulle välja honom igen om vi fick chansen! Läs mer
  • 2020-05-25

Sara Eggelind C skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy Löfström är en ärlig och engagerad mäklare som kör med öppna kort gentemot både säljare och köpare. Han hjälpte oss att få till en smidig försäljning till ett bra pris av vår 3:a i Åby mitt i Corona-krisen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-05-22

Marianne L skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra bemötande.
    Vi har inte köpt bostadsrätt förut, processen upplevdes som stressig från visning till budgivning.
    Kändes som allt gick korrekt till. Läs mer
    2020-06-11 Martin S svarar Marianne L
    Hej! Beklagar att det kändes stressigt. Är en avvägning för både köpare och säljare och mig som mäklare. Osäkerheten för alla parter råder till avtal är undertecknat. Hoppas er son kommer trivas i sin fina lägenhet.
    Trevlig sommar!
  • 2020-05-21

Nima R skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en lägenhet i Mölndal av Martin. Duktig och förtroendeingivande mäklare. Läs mer
  • 2020-05-19

Igor M skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en 78kvm i Åby. Mäklaren var väldigt snabbt med svar på alla frågar och han var väldigt intereserad att lösa alla situation vi hade t.ex parkeringsplats information,... Läs mer
  • Angelina H

2020-05-18

Angelina H skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag och min sambo har köpt hus där Kristian var mäklare. Då detta är vårt första bostadsköp kändes det otroligt tryggt att ha Kristian vid sin sida där han var väldigt tydlig, hjälpsam och förklarade hela processen. Han har varit med från början till slut och hela tiden har vi känt oss trygga. Han följer upp och kollar så att allt är till sin belåtenhet och det märks att han har ett stort kundfocus. Läs mer
  • 2020-05-15

Louise D skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde en bostadsrätt med Willy och fick ett mycket härligt bemötande. Han var tillgänglig, ett bra bollplank och ärlig genom säljprocessen. Mina förväntningar uppfylldes och mer därtill. Läs mer
  • 2020-05-13

Lee B skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Genom Felix har jag sålt en lägenhet i Mölndal.

Från första kontakten (som var 18 månader tidigare) Felix var positiv och engagerade. Första mötet var mer utav nyfikenhet från min sida. Felix gav mig lite råd om hur jag kunde förbättra lägenheten så att det var mer attraktivt.

När det var dags att sälja lägenheten Felix har varit professionell och en trygghet genom hela processen. Han har verkligen jobbat hårt under en ovanlig tid på bostadsmarknaden pga coronavirus.

Felix har lyckats skapa inte bara en bra kund-mäklare relation, det utvecklade till en lagkänsla. Jag har bara positiva saker att säger om min erfarenhet av Felix. Läs mer
  • 2020-05-12

Jesper Ö skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Willy tipsade mig om den köpta bostadsrätten när jag ringde honom angående en annan bostadsrätt. Han var snabb och lyssnade och tog till sig av vad jag letade efter.
    Willy är den första mäklaren som jag har en seriös kontakt med och det kändes väldigt bra för mig.
    Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-05-07

Tobias K skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    1-plans villa på 130+28 kvadratmeter.
    Precis den typ av hus vi letade efter, det hittade Kristian åt oss. Han ringde upp när vi var nyfikna på ett annat hus egentligen, men nämnde detta och det ledde till en förhandsvisning sedan ett bud som säljarna accepterade. Vi är så glada och nöjda! Läs mer
  • 2020-05-06

Johan W skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en bostadsrätt i Mölndal.

Okunnig, slarvig, otrevlig. La till nya villkor efter att kontraktet var skrivet och försökte driva igenom dem med burdusitet när jag inte gick med på dem. Planerade sent och utan att det hängde ihop. Läs mer
    2020-06-04 Mats J svarar Johan W
    Tråkigt att höra att du inte är nöjd. Jag hoppas att du kan ha viss förståelse för att både banker och jurister hade synpunkter ang hur jag skulle sköta detta. Hoppas att sonen kommer att trivas i sin nya lägenhet.
  • 2020-05-04

Susanne L skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt ett parhus av Martin. Martin är en väldigt bra person att ha att göra med. Han var lätt att nå och alltid väldigt trevlig och lugn. Läs mer
    Martin Bengtsson gillar detta
  • 2020-05-03

Amir S skrev om Petronella Helgegren en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Petronella sålde våran bostad Sagåsvägen 13 och vi är väldigt nöjda med Petronella Läs mer
    2020-05-25 petronella.helgegren@fastighetsbyran.se svarar Amir S
    Hej Amir! Tack snälla.Det gör mig glad att ni är nöjda. Vi ses på tillträdet!
    petronella.helgegren@fastighetsbyran.se gillar detta
  • 2020-05-01

Robert B skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt hus. Mäklaren är driven och trevlig i sitt bemötande. Vi nådde en prisbild som va i nivån vi trodde, om än högre. Läs mer
  • 2020-04-27

Mikael B skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt bostadsrätt, en 4:a i Mölndal.

Ok bemötanden. Som man kan förvänta sig. Läs mer
    2020-06-04 Mats J svarar Mikael B
    Tack för omdömet. Nästa gång hoppas jag att vi kan överträffa dina förväntningar.
  • 2020-04-24

Johan Martin S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mats var alltid lätt att få tag på och han höll vad han lovade. Det var lätt att få information och återkoppling.

Jag är mycket nöjd med förmedlingen. Läs mer
    2020-06-04 Mats J svarar Johan Martin S
    Tack för omdömet. Nästa gång skall jag försöka överträffa detta så att jag kan få 5 av 5. Hoppas att du trivs bra.
  • 2020-04-23

lars b skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har sålt mitt Radhus och fått lite mindre än mina förväntningar innan försäljningen, men det är ju mitt i Corona krisen så jag är sammantaget nöjd och mäklaren Peter gjorde ett proffsigt intryck och oklanderligt jobb. Det känndes tryckt att sälja genom Peter. Läs mer
  • 2020-04-22

Karin B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Grymt engagerad, påläst och tillgänglig! Läs mer

Carina O skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har sålt vårt hus o vi är väldigt nöjda hur det har skötts, professionellt, vänligt bemötande o smidigt.Vi rekommenderar varmt Kristian Svanbom. Läs mer

Emil H skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Litet hus. Blev bemött väldigt bra. I det stora hela utmärkt Läs mer

Karina B skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mats sålde min lägenhet nyligen och jag är sååå nöjd! Tack för all hjälp. :) Läs mer
    2020-04-20 Mats J svarar Karina B
    Tack själv och tack för förtroendet. Nu skall vi vara hitta en ny lägenhet till er också.
    Mats J gillar detta
  • 2020-04-17

Fredrik L skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Felix har skött försäljningen av min bostadsrätt från att den förbereddes för att läggas ut på "På Gång" till kontraktskrivning. Att sälja min lägenhet med hjälp av Felix har känts väldigt tryggt, mycket tack vare hans stora engagemang och ständiga kommunikation med mig som säljare.
    Han har överträffat mina förväntningar och gett det lilla extra från start till slut. Jag skulle utan tvekan kontakta Felix vid nästa lägenhetsförsäljning. Läs mer
  • 2020-04-16

Jenny W skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde min bostadsrätt med Willy Löfström som mäklare.
    Toppenbra bemötande och väldigt engagerad från början till slut. Kändes tryggt och pålitligt med full uppdatering under hela processen.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-04-16

Robin L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Professionellt och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2020-04-15

Danial M skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy är väldig professionell, lyhörd, grym på att återkoppla & gör det lilla extra för att leverera det han lovar. Rekommenderar Willy starkt. Tack återigen för en smidig affär & avslut! Läs mer
  • 2020-04-14

Thomas J skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy har varit mycket engagerad och driven. Kan varmt rekommendera Willy om du ska sälja din bostad. Läs mer
  • 2020-04-06

Margareta N skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har bara positivt att säga. Trevlig på alla sätt .Vi har sålt en villa.Allt har gått väldigt fort. Läs mer
  • 2020-04-05

Andreas F skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Felix sålde vår 3a på Släpharvsgatan i Mölndal. Felix är en seriös, proffesionell, lättsam och trevlig mäklare. Han uppfyllde alla våra förväntningar. Jag kan varmt rekommendera Felix till andra som ska sälja sin bostad Läs mer
  • 2020-04-05

Ulla J skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi är väldigt nöjda och glatt överraskade att vi fick nästan det vi ville ha. Med tanke på dessa tider då det är svår sålt och lite folk på visningar.
    Vi tycker Felix har gjort ett kanon jobb och vi skulle gärna anlita han i framtiden också. 5 av 5 möjliga:)
    Mvh Johanna Läs mer
  • 2020-04-03

Darko R skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra stöd, snabb kommunikation, professionellt. Läs mer

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal