Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar var fjärde bostad här i Mölndals kommun. Därför är vi väl uppdaterade när det kommer till bostadsmarknaden. Dessutom är vi välutbildade och engagerade mäklare som alltid arbetar målmedvetet för att din affär ska bli så bra som möjligt.

Vi har koll på hela området. Vare sig du vill bo i Krokslätt, Åby, Lindome eller Kållered. Vi har nyheter både om bostadsrätter, villor, fritidshus och nybyggen. Varmt välkommen till oss för mer information - vi hjälper dig med hela bostadsbytet!

Läs vad 586 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• 2019-10-14

Rajagopalan B skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    My wife and I were very pleased with Martin's help during the apartment buying process. He was always available when we had questions and considering that we are not fluent in Swedish, he tried his best to assist us in English. Läs mer
  • 2019-10-13

Shole S skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket missnöjda med husköpet av Peter då vi känner oss lurade då han hittade på budgivare som han inte kunde presentera i budlistan så vi blev lurade på att lägga ett högre bud på 135000 kr, samt att han sålde fastigheten för ett dödsbo utan att det fanns fullmakter vilket man inte kan göra om man följer lagen. Oseriöst agerande från början till slut där mäklaren var vän med säljaren sen tidigare. Läs mer
  • 2019-10-13

Fredrik Daniel K skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Proffsig och flexibel process. Hjälpsam och lätt att få kontakt med. Vi är mycket nöjda och rekommendar Martin. Läs mer
  • 2019-10-11

Jakob F skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte hus. Henrik var trevlig, tillmötesgående och professionell. Läs mer
  • 2019-10-11

Ulrik R skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt ett parhus av en kunnig och proffsig mäklare, som jag vill ge högsta betyg. Läs mer
  • 2019-10-08

Ing-Marie B skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde en två på rullharvsgatan 4A.
    Mats bemötte oss väldigt bra trevlig kille gav oss tips för lite förändring av vissa saker.
    Hade inte så mycket förväntningar som detta var första gången vi sålde en lägenhet. Med hade blivit rekommenderad att kontakta Mats av en kompis. Som var väldigt nöjd med Mats när han sålde sin lägenhet.
    Allt har gott så smidigt med allt
    Skulle varmt rekommendera Mats.
    Med vänlig hälsning, Ing-Marie och Andreas Läs mer
  • 2019-10-07

Jenny J skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig! Lätt att nå. Gav aldrig upp, trots svårsåld lägenhet 😊 Läs mer
  • 2019-10-04

Björn Esko R skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Saklig, trevlig, inte ”övertrevlig”. En mäklare som jag kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-10-03

Mustafa S skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag köpte min första lägenhet av Willy Löfstrom. Det är en bitterljuv känsla man har på förhand då det är skrämmande och härligt att man skall köpa sin första bostad. Willy hjälpte mig känna mig bekväm och informerad under varje steg i processen. Blev alltid bemött på rätt sätt och han underlättade processen för mig kort sagt. Jag upplever att lägenhetsköpet och processen kändes otroligt smidigt då jag ständigt hade Willy som en bollplank där jag kunde ställa frågor och vara säker på att få ärliga svar tillbaka, vilket uppskattades enormt. Läs mer
  • 2019-10-01

Camilla S skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig, kunnig, professionell! Hjälpsam och kompetent! Läs mer

Oscar A skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en etta om 42 kvm. Willy var en klippa från start och genom hela processen. Kompetent, snabb och lättsam att ha att göra med. Supernöjd med slutpriset! Rekommenderas starkt! Läs mer

Emanuel R skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en tomt.
    Peter var enkel att få tag i och svarade gärna på frågor. Läs mer
    2019-10-01 Peter C svarar Emanuel R
    Hej Emanuel, Ska bli kul att se hur du får till tomten när du fått dit dina stenblock!

Anton S skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi anlitade Felix när vi sålde vår bostadsrätt i Mölndal. Även om det gick lite trögare än vi hoppats så var han hela tiden engagerad och ordnade flera extra visningar och till slut fick vi det pris vi önskade. Vi kan varmt rekommendera Felix till alla som söker en kompetent och arbetsam mäklare. Läs mer

Melanie D skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    jag köpte en bostad och martin förklarade allt på engelska Läs mer

Matilda E skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har med hjälp av Willy sålt en lägenhet om 1,5 rok i Kvarnbyn.
    Willy är en mycket driven och engagerad mäklare som levererade över förväntan i alla avseenden. Rak, pålitlig och förtroendeingivande. Han gjorde ett gediget förarbete vilket gjorde att själva affären gick snabbt och smidigt. Jag kan varmt rekommendera Willy! Läs mer
  • 2019-09-30

Ann Ingegerd Christina K skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har sålt mitt lilla radhus med hjälp av Henrik Lindgren. En mycket kunnig mäklare. Väldigt positiv och trevlig. Och vägledde mig väldigt bra inför försäljningen. Om jag någon gång skulle anlita någon mäklare igen hade jag absolut anlitat eller rekommenderat Henrik. Läs mer
  • 2019-09-30

Marie Ann-Christine E skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt vårat hus och Martin är alltid hjälpsam, kunnig, fexibek och jag uppskattar att han är alltid tillgänglig, han brukar svara inom två signaler. Vi rekommenderar Martin varmt! Läs mer

Neda V skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt en lägenhet i Mölndal och Willy har varit mäklare inom processen.
    Han är jätte duktig, bestämt och smart.
    Kan imponera positivt på köparna. Dessutom kan han klara sig allt inom sitt arbete. Vi som köpare har varit nöjda med honom och gärna rekommenderar honom till andra som ska köpa eller sälja bostad på fastighetbyrån. Läs mer

Reimer P skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en bostadsrätt på 62 kvm åt mig på Blandsädesgatan 3C i Mölndal. Hanterat försäljning på ett snabbt och effektivt sätt och fullföljt sitt uppdrag med beröm. Kan bara ge goda vitsord och därmed bästa rekommendationer och stort tack från en nöjd kund. Läs mer
  • Mikael E

2019-09-28

Mikael E skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en villa där Martin tog hand om helheten på ett mkt proffesionellt sätt både mot oss som säljare och i kontakter med besiktningsfirman samt köparen. Han finns tillgänglig och responderat snabbt på frågor. Håller vad som är utlovat.
    En helt igenom bra mäklarkontakt vid vår försäljning. Läs mer
  • 2019-09-26

Björn C skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hej,
    Vi sålde en villa i Lindome. Peter har haft en bekväm och trygg tonträff i mötet med oss som säljare. Han kändes väl påläst om marknadsläget och lyssnade på våra synpunkter och önskemål.

Hälsningar Björn C Läs mer
    2019-10-01 Peter C svarar Björn C
    Hej,

Vad bra att ni är nöjda med kommunikationen, jag tycker vi hade ett bra samarbete!
  • 2019-09-25

Marita G skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi tyckte Willy var en mycket bra mäklare.Rak ärlig fick ett förtroende med en gång. Vi köpte en bostadsrätt i Lindome fort och lätt gick köpet. Kan verkligen rekommendera Willy🤗🤗 Läs mer
  • 2019-09-25

Joakim E skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde vår lägenhet i Bosgården. Väldigt trevligt bemötande och en lugn utstrålning. Snabba puckar då vi gick från värdering med planer på att lägga ut för försäljning till såld lägenhet på några veckor, detta hanterades galant! Läs mer
  • MOHAMMAD B

2019-09-25

MOHAMMAD B skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hjälpsam mäklare som gör sitt bästa för sina kunder. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-09-25 Patrik T svarar MOHAMMAD B
    Hej! Tack för detta. Kul att ni känner er nöjda.
    Patrik T gillar detta
  • 2019-09-22

Anita Nörgaard A skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt våran hus. Trevlig och bra bemötande Läs mer
    2019-09-25 Peter C svarar Anita Nörgaard A
    Dito! Det kommer bli kanon för er med ert nya boende!
  • 2019-09-20

Gabriel S skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Peter är en kanonkille, lättsam, hjälpsam, förstående och gör verkligen ALLT för att du som kund skall vara nöjd.
    Har haft förmånen att ha Peter Carlevi som mäklare vid ett flertal tillfällen. Och jag kan varmt rekomendera honom till andra säljare/köpare. Läs mer
    2019-09-25 Peter C svarar Gabriel S
    Tackar för det Gabriel, hoppas vi kommer göra fler affärer framöver!
  • 2019-09-18

Viktor B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag köpte en lägenhet i Eklanda, Mölndal via Willy.
    Han gjorde ett grymt jobb från start till mål i alla delar. Från bemötande, hjälpsamhet till det att affären genomfördes.
    Kan varmt rekommendera honom och kommer definitivt ta hjälp av honom i framtida affärer! Läs mer
  • 2019-09-17

Lovisa H skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt vår första villa av Henrik i Toltorpsdalen och är supernöjda med bemötandet vi fick. Henrik är påläst, engagerad och genuin; vi gillar han skarpt! Läs mer
  • 2019-09-16

Eric O skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Smidigt arbete och inget knussel! Läs mer
  • 2019-09-16

Staffan H skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt bostadsrätt.
    Utmärkt bemötande.
    Lägenheten såld med bra resultat.
    Vi är helnöjda med mäklarinsatsen. Läs mer
    2019-09-16 Martin S svarar Staffan H
    Hej!
    Tackar! Hoppas ni kommer trivas bra i er nya bostad. Hälsa så ses vi på tillträdet om inte förr. /Martin

Magdalena L skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt ett radhus och fick betalt över förväntan. Felix var professionell, kunnig och tillgänglig genom hela processen. Vi är supernöjda. Läs mer

Victoria E skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy har hjälpt oss sälja vår bostadsrättstrea i markplan.

Han har visat stort engagemang, hållit oss väl uppdaterade och varit tillmötesgående i processen. Han har även varit ständigt tillgänglig och öppen för att diskutera olika frågor och lösningar. Läs mer

Johan L skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Felix var kunnig, engagerad och levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2019-09-11

Linda G skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har sålt min 3:a på ridspögatan. Jag köpte den när den va som dyrast och efter ändrade livssituationer så va vi tvungna att sälja.
    Med en svår utmaning för att få lägenheten såld för den summan vi ville. Så tog sig Willy an uppgiften, vi mötte många hinder men efter att han aldrig gav upp så fick vi tillslut den summan vi var nöjda med att sälja. Jag tro både jag och min dåvarande hade tappat hoppet lite om att få den såld.. Men nu är jag väldigt nöjd med en lägenhet mindre. Willy svarade eller ringde alltid upp och fanns tillgänglig när vi behövde de. Ett väldigt bra samarbete och jag skulle alla dagar rekommendera Willy som mäklare till mina vänner. Läs mer
  • 2019-09-09

Bodil Anna Birgitta J skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt en villa i Lindome och är mycket nöjda med hur mäklaren skötte hela processen från första kontakt och besök fram till försäljning och kontraktsskrivning.
    Han var lätt att kommunicera med och alltid tillgänglig antingen via telefon, sms eller besök om det behövdes. Sådant uppskattas.
    Våra förväntningar uppfylldes med råge! Läs mer

Matilda L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy hjälpe oss att sälja våran fina 2-rums lägenhet. Han är en trevlig, driven och noggrann mäklare. Smidig att samarbeta med och även lyhörd för kundernas önskemål. Vi kan verkligen rekommendera Willy. Läs mer

Erik S skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde bostadsrätt på förhand. Allt gick smidigt och många intressenter. Läs mer

Erik S skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde bostadsrätt efter förhandsvisning. Många intressenter bra marknadsföring! Helnöjda! Läs mer

Andreas L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt 2a i Mölndal. Willy är en mycket duktig och kompetent mäklare. Han är verkligen engagerad och driven. Vi kan verkligen rekommendera att anlita honom när du ska sälja din bostad. Läs mer
  • 2019-09-05

Paul Ingvar A skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mkt härlig kille som hanterade oss på ett proffsigt sätt kombinerat med en stor
    förståelse för vår förändring.
    Kommer absolut rekommendera honom
    för min vänkrets Läs mer
  • Kjell Riccard R

2019-09-04

Kjell Riccard R skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte nyproduktion av Teply.

Patrik använde sig utav bilder vid försäljningen som inte motsvarade vad vi köpte. På bilderna skulle det ex finnas gott om tomt och häck. Vi fick inget av detta.

Vi blev även kallade till slutbesiktning med mindre än 24h varsel för att han glömde bort att meddela oss.

I efterhand känns det hela stundvis oseriöst och rekommenderar alla som handlar av Patrik att trippelkolla allt och inte ta något för givet. Läs mer
  • 2019-09-02

Robert S skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Engagerad proffsig rekommenderar honom 👍 Läs mer
  • Enes P

2019-08-28

Enes P skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    sålt bostad.
    Mycket bra bemötande.
    mina förväntningar möttes inte vid försäljning,kring priset,tycker att Mäklaren kunde agerat bättre vid pris förhandling med köparen.
    sammanfattning. = super trevlig mäklare, lätt att ha o göra med.
    Jobba på vid pris förhandling bli spetsigare.
    mvh Läs mer
    2019-09-01 Felix Ö svarar Enes P
    Hej Enes!
    Tråkigt att du inte är helt nöjd. Jag jobbar hela tiden för att bli bättre och jag uppskattar din feedback!
    Hoppas att du med tiden kan känna att priset var bra då det är det högst priset någonsin för en markplans-tvåa i föreningen.
    Mvh Felix
  • 2019-08-27

Lars-olof D skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt villa.

Öppen och ärlig mäklare Läs mer
  • 2019-08-27

Helén Camilla W skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Patrik är proffsig som mäklare, en av de bästa jag har träffat på de visningar jag har varit på.
    Jag har anlitat Patrik tidigare och varit jättenöjd. Läs mer
    2019-08-27 Patrik T svarar Helén Camilla W
    Vad trevligt! Tack så hemskt mycket.
    Patrik T gillar detta
  • 2019-08-26

Anders Fredrik Alex K skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde vårt hus med hjälp av Martin Bengtsson. Allt flöt på utan problem. Vi fick ett vänligt, engagerat och tydligt bemötande. Han var lätt att få tag i och vi fick alltid tydlig information. Våra förväntningar uppfylldes och vi är nöjda med processen till dags dato. Läs mer
    2019-09-05 Martin Bengtsson svarar Anders Fredrik Alex K
    Tack för ditt fina omdöme! Jag är övertygad om att ni kommer att trivas mycket bra i ert nya boende.
  • 2019-08-23

Jenny L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag sålde min bostadsrätt i Mölndal med hjälp av Willy och är supernöjd på alla plan. Willy hade ett bra upplägg och har hela tiden uppdaterat mig genom processen. Han har varit ett mycket bra bollplank i mitt beslutsfattande och jag har känt full tillit. Ambitiös, målmedveten och jättetrevlig.
    Jag skulle rekommendera Willy alla dagar, man märker när någon brinner för sitt jobb. Läs mer
  • 2019-08-22

Gunn H skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har köpt en lägenhet mycket nöjd med bemötandet hos mäklaren. Läs mer
  • 2019-08-21

Olle L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag hade nöjet att genomföra en bostadsaffär tillsammans med Willy Löfström. Vi hade under en längre tid letat efter en 3-rumslägenhet ohh började sakta men säkert känna viss desperation. Vårt första intryck av Willy var mycket positivt, Willy är väldigt artig, påläst och var mycket transparent gällande budgivning och säljarens förutsättningar. Detta gav mig och min sambo stor trygghet inför vår hittills största bostadsaffär. Jag hade höga förväntningar, med hänvisning till storleken på affären, samtliga förväntningar uppfylldes. Det som gjorde att mina förväntningar överträffades var Willys sätt att bemöta, och kommunicera med, min engelsktalande sambo. Då jag inte fysiskt kunde närvara under kontraktsskrivningen var det av yttersta vikt för mig att min sambo kände sig trygg under hela processen. Willy gav min sambo, och därmed mig, mer trygghet än vi hade kunnat föreställa oss. Särskilt eftersom Willy visade stor flexibilitet och pratade engelska med min sambo under affärens gång och alla möten vi har haft.
    Jag är mycket nöjd med hela upplevelsen med Willy personligen och ser fram emot att göra framtida bostadsaffärer med honom.
    Tack Willy! Läs mer
    Fastighetsbyrån M gillar detta
  • 2019-08-19

Christer A skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Ett proffsigt kunnigt första intryck som han levde upp till under försäljningsprocessen Läs mer
    Fastighetsbyrån M gillar detta

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal