Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar var fjärde bostad här i Mölndals kommun. Därför är vi väl uppdaterade när det kommer till bostadsmarknaden. Dessutom är vi välutbildade och engagerade mäklare som alltid arbetar målmedvetet för att din affär ska bli så bra som möjligt.

Vi har koll på hela området. Vare sig du vill bo i Krokslätt, Åby, Lindome eller Kållered. Vi har nyheter både om bostadsrätter, villor, fritidshus och nybyggen. Varmt välkommen till oss för mer information - vi hjälper dig med hela bostadsbytet!

Läs vad 640 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• 2019-12-02

Jan B skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Han kände av vad vi efterfrågade för lägenhet, och vi fick bästa bemötandet. Läs mer
  • 2019-11-28

Andreas R skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi köpte vart hus genom Peter. Mycket bra bemötande, alltid trevligt och professionellt kontakt. Tack! Läs mer
    2019-11-29 Peter C svarar Andreas R
    Tack själv Andreas! Hoppas ni kommer trivas och riktigt njuter av den fina trädgården när våren kommer.
  • 2019-11-27

Marita Birgitta T skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har sålt ett hus.Jag har fått ett mycket bra bemötande.Han är serös, hör alltid av sig när han har sagt att han skall ringa. Jag har fått tips och råd angående husförsäljningen , han är trevlig och en kunnig mäklare. Jag är mycket nöjd med hans arbete. Läs mer
  • 2019-11-27

Stig Lennart Christer H skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde vårat radhus i Lindome . Våran mäklare Kristian Svanbom visade att han besatt god lokalkännedom och lotsade oss igenom affären med tips och förslag på hur vi skulle agera för att det skulle bli så smidigt som möjligt. Affären gick smidigt och var över våra förväntningar och det gjorde att vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2019-11-25

Felicia N skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt rashus av Patrik. Genom hela processen har han varit tydlig och ärlig och har informerat oss hela tiden så att det inte uppstått några frågetecken. Läs mer
  • 2019-11-25

Lennart S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt bostadsrätt. Allt har gått bra. Är nöjd. Läs mer
  • 2019-11-23

Lisa H skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt hus av Patrik. Proffsigt bemötande genom hela processen vilket gjorde att vi kände oss trygga i köpet. Läs mer
    2019-11-24 Patrik T svarar Lisa H
    Tack för en fin rekommendation och en genomgående trevlig affär.
  • 2019-11-23

Magnus P skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Våra förväntningar var att vi skulle få utgångspriset.
    Felix har bemött oss väldigt bra alltid varit lugn och trevlig och lätt att få tag i på telefon.
    Han har alltid kunnat svara på våra frågor och såg till att allt gick lätt och smidigt.
    Allt har varit väldigt bra och smidigt. Läs mer
  • EVA L

2019-11-22

EVA L skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Fick kontakt med Fastighetsbyrån och Kristian. Vi fick bra kontakt och all den hjälp vi behövde och hjälp med sånt vi inte visste vi behövde 😊 Kunnig och mycket trevlig. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Johan M

2019-11-21

Johan M skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en supernice 2a i Mölndal. Gått på ett flertalet visningar innan denna och fått en väldigt förutfattad bild om mäklare som otrevliga, dryga och pushiga. Willy var allt annat än det och jag upplever att han medlade för både köpare och säljare.

Väldigt nöjd alltså! Willy kommer garanterat anlitas vid ev. Framtida försäljningar. Läs mer
  • Johan H

2019-11-19

Johan H skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag sålde precis en 2a i Mölndal med hjälp av Felix efter att han kontaktade mig för ett år sedan. Jag har låtit honom ta alla beslut kring hur försäljningen skulle skötas och blev inte besviken. Han kan sitt jobb, dessutom mycket trevlig och enkel att ha att göra med. Kan bara rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-11-18

Marie S skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jättebra. Mycket trevlig och kunnig. Läs mer
  • 2019-11-17

Jonas C skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevligt, kunnig och hjälpsam. Läs mer
    Henrik L gillar detta
  • 2019-11-16

Elin L skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde min 1a med hjälp av Felix som från början kändes väldigt trygg och jordnära. Allt gick smidigt och flöt på utan några som helst konstigheter. Det som sades och planerna vi gått igenom har också stämt överens med verkligheten, jag är super nöjd! Läs mer
  • 2019-11-15

Bhanu Prakash M skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy have been very instrumental and helpful for us in terms of taking photographs for our apartment, coordinating and interfacing with buyers and status reporting about number of people that have visited the link in the website etc.
    Finally, Willy helped us a lot to achieve the target price that we aimed for.
    Much thanks to Willy for helping to sell our apartment Läs mer
  • 2019-11-14

Emelie J skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt ett radhus. Allt har gått smidigt och vi har fått den info vi behövt. Vi är nöjda! Läs mer
  • Claes B

2019-11-08

Claes B skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt vår villa i Lindome. Den första kontakten med Martin fick vi i samband med värdering av huset. Martin förklarade lungt och sakligt hur försäljningen går tillväga. Man börjar med besiktning och energideklaration. Martin har hela tiden varit lyhörd för våra önskemål. Vi har haft många träffar med kaffe och kaka mycket skratt och allmänt om livet. Vi vill önska att många säljare får träffa denna kompetenta mäklare. Läs mer
  • 2019-11-08

Bo-Göran N skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Trevlig och lugn som inte stressar på att man skall ta beslut
    Vi har sålt en bostadsrätt, och upplever att Mats kan vår förening
    Efter att han har sålt flera här under lång tid av år.
    Upplever att Mats lyckas att få ett ganska högt försäljningspris
    På sin kunnighet ch sitt lugn Läs mer
  • 2019-11-08

Camilla H skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag sålde min lägenhet och Felix har varit fantastiskt hjälpsam under processen. Han ringer alltid när det är något vilket uppskattas. Ivrig och kunnig mäklare i Mölndal. Läs mer
  • 2019-11-07

Ulla C skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag tyckte han var ohjälpsam och gjorde minsta möjliga Läs mer
  • Farzad F

2019-11-07

Farzad F skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Svarar snabbt, agerar snabbt och håller raka rör. Ett riktigt proffs! Läs mer
  • 2019-11-07

Richard M skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Både köpt och sålt
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Snabb och smidig hantering med info genom helt affären Läs mer
  • 2019-11-05

Sven-Erik P skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt en bostadsrätt på Mogatan i Mölndal och
    Willy Löfström fick uppdraget att sälja vår bostad. Han gick igenom handlingarna på ett lättförståeligt sätt och ordnade med stylingbesök och fotografering utomhus. Då intresset var stort för vår radhuslägenhet ordnades det en privat visning där vi antog budet. Hela affären gick snabbt och smidigt och vi kan starkt rekommendera mäklare Willy Löfström vid en försäljning eller köp av bostad. Dessutom är Willy Löfström en mycket vänlig och trevlig person som gärna står till tjänst.
    MVH Sven-Erik och Eivor Pettersson Läs mer
  • 2019-11-05

Linda Marie M skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi både köpte en villa samt sålde vårt radhus med hjälp av Henrik på Fastigheysbyrån. Det gick smidigt med köpet samt att det var väldigt bra med samma mäklare för försäljning av vårt boende. Smidig och snabb affär som vi är väldigt nöjda med. Läs mer
    Henrik L gillar detta
  • 2019-11-04

Per Orvar M skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    BRF radhus i Lindome.
    Jag valde Mats för att han fått goda vitsord av andra mäklare jag känner privat (inte i hans byrå) och att jag själv fick ett bra intryck vid mötet. Han tar sig tid, inger ett seriöst intryck, dessutom har han god koll på Lindome. Läs mer
  • 2019-11-04

Kurt Håkan L skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har precis sålt ett parhus, och "klickade" med en gång med Martin efter vår första träff. Jag var väldigt tydlig med att jag ville ha löpande återkoppling, och det funkade kanon. Läs mer
  • 2019-11-03

Ylva Camilla L skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Uppfyllt alla förväntningar

Skulle önskat mer hjälp med vad som är ett bra marknadspris men förstår och inser att det kan ingen mäklare ge.

Vi har sålt i Lindome Läs mer

Kim W skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Duktig och riktigt bra mäklare löser alla problem som kan dyker upp på ett bra och smidigt sätt. Läs mer

Alexandra H skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte lägenhet med Felix som mäklare. Han har varit väldigt hjälpsam och stått för ett trevligt bemötande. Läs mer

Mikael O skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Det var en snabb affär så jag fick ingen direkt uppfattning om Mats, Läs mer
  • 2019-10-30

Ian Alexander M skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Helt bra upplevelse när min villa såldes Läs mer
  • 2019-10-29

Bertil H skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Martin har både sålt en bostadsrätt till oss och sålt våran tidigare bostadsrätt.
    Vi har haft en bra kontakt med Martin under denna tid trots vi varit utomlands under hela processen.
    Efter några dagar hemma skrev vi med våra köpare. Läs mer
  • 2019-10-29

Ing-Marie Gun S skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt vårat hus i Balltorp.
    Blev bemött på ett trevligt sätt. Var väldigt kunnig på det han gjorde. Läs mer
  • 2019-10-28

Luma K skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Ja jag tycker att han var bra. Mvh Luma Läs mer
    2019-10-29 Patrik T svarar Luma K
    Tack så mycket. Hoppas ni skall trivas!
  • Anna L

2019-10-27

Anna L skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt villa Kristian är engagerad, lätt att nå, svarar snabbt på mejl och sms. Noggrann med dokumentation och information. Läs mer
  • 2019-10-27

Erik S skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Kristian was replying all mails and texts instantly. The service was great and we managed to close the deal without too many problems.

I will say it was not so good that there was miscommunication about the date we would take over. It went from suggested 31st may to 31 july or something like that. Which meant we wouldn't be able to use the house all summer. Me and the seller agreed on 2 July and thereby met in the middle but in the future it would good to avoid such instances. In the end it didn't effect the deal so I rated 5 out of 5 stars. Kristian was abroad or on holiday on the signing date so his colleague who was there at the meeting tried to broker the deal best way possible and said sorry on behalf of the company. Anyways.

Would I use your company again? to buy or sell? certainly. Thanks Läs mer
  • 2019-10-26

Lena T skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mäklare Kristian kan vi rekommendera. Levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-26

Ellen L skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde Stomvägen 36 i Kållered ; villa. Vi gillade Kristian väldigt mkt då han lyssnade bra och jobbade snabbt, svarade snabbt och var ärlig. Han hjälpte oss med allt vi behövde hela tiden Läs mer
  • 2019-10-24

Mahrokhsareh Amiri S skrev om Kristian Svanbom en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har köpt hus och han var mycket bra både på visning och budgivning. Vi har fått nog bra information om huset fördelar och nackdelar på visningen Läs mer
  • 2019-10-23

Lena W skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har sålt mitt hus med Peter Carlevis hjälp. Allting fungerade mycket bra, jag fick hela tiden information om vad som hände och Peter visade stort engagemang och skicklighet. Läs mer
    2019-11-18 Peter C svarar Lena W
    Hej Lena, tack för de fina orden! Hoppas både ni och vovven finner er till rätta på nya stället. Vi ses i deklarationstider, ha de gott!
  • 2019-10-23

Johan O skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Återkopplar snabbt och lämnar tydliga besked. Sköter det hela mycket proffsigt! Läs mer
    2019-10-23 Peter C svarar Johan O
    Hej Johan! Kul att ni uppskattade kontakten under processen. Hoppas att ni kommer trivas förträffligt och ta väl hand om grodan.
  • 2019-10-22

Ann-Charlotte S skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en 3:a på 78kvm. Allt har gått smidigt och varit kanon! Läs mer

Clas Ove L skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vid köp av vår lägenhet blev väl bemötta och hjälpta av Martin Sigvardsson, han var mycket duktig. Vi var mycket nöjda. Läs mer
    2019-10-22 Martin S svarar Clas Ove L
    Hej! Det var roligt att läsa, hoppas ni kommer trivas bra i er fina lägenhet! /Martin
  • Greger K

2019-10-21

Greger K skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt vår villa i Mölndal. Peter gjorde en fantastisk insats med både snabb och effektiv respons på alla våra frågor och funderingar. Han lotsade oss genom hela försäljningen på bästa tänkbara sätt. Läs mer
    2019-10-22 Peter C svarar Greger K
    Hej Greger, Tack för det fina omdömet! Hoppas ni kommer trivas förträffligt i ert nya boende, vi ses när det är dags för deklarationen.

Sofia W skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi köpte en trea på Gladiolusgatan i Mölndal i september 2019. Mäklaren var från början - vid visningen - mycket professionell, påläst, hjälpsam och kunde svara på de frågor vi hade. Detta var mycket uppskattat. Han har också under hela tiden vi haft kontakt med honom haft en mycket bra balans mellan att vara personlig och professionell. Vi har känt oss mycket trygga med Felix under hela processen, och är mycket nöjda med såväl bemötande som den hjälp vi fått. Läs mer

Patrik D skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde vårt hus på styrsåsvägen med hjälp av Martin Bengtsson!
    Vi hade en bra dialog i en väldigt svängig försäljning!
    Jag tyckte definitivt att Martin levde upp till våra förväntningar med ett lugn och tillmötesgående sätt att vara! Läs mer
  • 2019-10-19

Eva B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy Löfström är en engagerad, entusiastisk, målinriktad mäklare med en redan klar målgrupp till mitt försäljningsobjekt.
    Har talets gåva, även lyhördhet när så påtalas. Läs mer
  • 2019-10-19

Sören R skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde en lägenhet på 2 rum och kök i Krokslätt. Då Willy för inte så länge sedan hjälpe oss med en annan försäljning, tvekade vi inte att anlita honom även för detta uppdrag.

Förutom att vara engagerad, målinriktad och enkel att ha att göra med, har han även ett gott taktiskt sinne när det gäller bedömning av möjliga spekulanter och konkurrerande objekt. Läs mer
  • 2019-10-18

Mansoureh N skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    vi sålde vår lägenhet. Mäklaren var kunnig och hade bra koll på området. Han var duktig och allt gick bra. Läs mer
  • 2019-10-17

Elisabeth C skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en bostadsrätt. Blev väl bemött hela vägen från visning till köp, fick svar direkt på frågor. Willy har varit väldigt enkel att ha att göra med och lättillgänglig. Läs mer

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal