Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Mölndal Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mölndal

Fastighetsbyrån Mölndal

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar var fjärde bostad här i Mölndals kommun. Därför är vi väl uppdaterade när det kommer till bostadsmarknaden. Dessutom är vi välutbildade och engagerade mäklare som alltid arbetar målmedvetet för att din affär ska bli så bra som möjligt.

Vi har koll på hela området. Vare sig du vill bo i Krokslätt, Åby, Lindome eller Kållered. Vi har nyheter både om bostadsrätter, villor, fritidshus och nybyggen. Varmt välkommen till oss för mer information - vi hjälper dig med hela bostadsbytet!

Läs vad 508 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mölndal

• 2019-06-24

Markus V skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Mycket trevlig och professionell mäklare. Lyhörd och grymt duktig på att hjälpa till med allt som behövdes! Läs mer
  • 2019-06-20

Christer S skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en villa. Mäklaren var kunnig, vänlig o påläst o kände till området bra. Vi hade en målbild prismässigt o den uppfylldes gott o väl. Totalt sett är vi jättenöjda. Läs mer

Clas Ove L skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi tycker att allt har gott jättebra. Martin har gjort ett bra jobb, vi är jättenöjda med affären. Martin kan rekommenderas med
    största nöje. Läs mer

Sara H skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Från dag 1 har Martin varit otroligt professionell och mycket kompetent. Han är alltid anträffbar och har svar på alla våra frågor. Vi har känt oss 100% trygga med Martin som mäklare. Ska vi sälja någon mer bostad i framtiden är Martin vårt förstahandsval. Rekommenderar honom till alla som ska sälja sin bostad. Läs mer

Christian L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hej,
    Willy var en av tre mäklare som vi intervjuade inför vår försäljning av bostadsrätt. Alla tre var topprankade mäklare i Mölndal. Willy gjorde bäst i från sig och fick uppdraget. Det visade sig vara ett superbra val då Willy levererade hela vägen! Han är professionell, tydlig, trevlig och charmig. I en bostadsmarknad som i mitt tycke just nu är lite sval så jobbade Willy hårt och ringde runt bland potentiella köpare. Jag är imponerad då vår lägenhet såldes till ett bra pris och dessutom snabbt. Jag kan därför varmt rekommendera Willy att bli den mäklare som förmedlar er bostad!

Bästa hälsningar,
    Christian Larenas Läs mer
  • 2019-06-16

Sofia K skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy sålde vår lägenhet. Han var förtroendeingivande, trevlig och lätt att tycka om. Han hade en tydlig strategi för försäljning, vilket gav förväntat resultat. Han var driven, engagerad och lyhörd samt mån om att skapa en god upplevelse för både oss säljare och köparna. Skulle gärna anlita Willy igen! Läs mer
  • 2019-06-14

Claes Mikael J skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt villa i Kållered
    Bra bemött, med en trygg känsla
    Mötte upp till mina förväntningar
    Helt enkelt en bra mäklare som jag kan rekommendera! Läs mer
    2019-06-14 Henrik L svarar Claes Mikael J
    Tack tack Mikael men hade ju hoppats på en 5:a:-)
  • 2019-06-14

Rolf H skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Professionellt hanterat från början till slut. Kan inget annat än att rekommendera Peters mäklartjänster. Läs mer
    2019-06-17 Peter C svarar Rolf H
    Tackar för det Rolf, hoppas både du och barnen kommer trivas!
  • 2019-06-13

Jakob C skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Utmärkt jobb men att sälja vår lägenhet. Alltid nåbar och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-06-12

Pernilla C skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Hjälpsam med allt som rörde både köp och försäljning av bostad, svarade alltid och återkom snabbt vid behov. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-06-12

Sanne A skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra service. Fick svar på de frågor vi hade. Väldigt hjälpsam och trevlig. Läs mer

Timmy W skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt radhus i lindome.
    Mycket bra mäklare. Som var väldigt behjälplig med alla frågor och funderingar. Läs mer

Malin B skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag fick mycket god, följsam, kunnig och engagerad hjälp att sälja min lägenhet och att sökandet efter ny bostad. Tack vare Martins trygga och proffsiga hjälp genom hela den ett år långa processen kändes det lugnt och förlöpte till stor belåtenhet. Läs mer
    2019-06-18 Martin S svarar Malin B
    Tack Malin! Hoppas att ni kommer trivas bra i ert fina hus som ni köpt! Önskar er en bra sommar så ses vi till hösten!

Jonas S skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt lägenhet i Mölndal. Trevligt och proffsigt bemötande. Smidig affär. Kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-06-03

Therese N skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en villa, blev trevligt bemött. Läs mer
  • 2019-06-03

Kristina W skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt lägenhet i Bosgården, Mölndal. Mycket trevligt, professionellt och avslappnat bemötande. Läs mer
  • 2019-06-01

Roland T skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Saklig väldigt snabbt jobbat med allt från kontrakt till försäljning Läs mer
    2019-06-03 Peter C svarar Roland T
    Hej Roland, Kul att du uppskattade tempot! Hoppas ni kommer trivas på nya stället och att studentfriandet blir en succé!
  • 2019-05-30

Henrietta M skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en bostadsrätt. Willy som mäklare har skött sig strålande och jag är väldigt nöjd.
    Jag tycker Willy är en trevlig, driven och kunnig mäklare som återkopplat bra och skött så att köpet gått smidigt och bra till. Läs mer
  • 2019-05-30

Robert G skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Han är en trevlig och kunnig Märklare som hjälpte mig sälja tomten. Läs mer
    2019-06-05 Patrik T svarar Robert G
    Tack för ett gott samarbete. Ha det gott så ses vi snart igen.
    Patrik T gillar detta
  • 2019-05-29

Ewa V skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Han gjorde en snabb och smidig försäljning av vår lägenhet.Vi kände oss trygga. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-05-29

Tommy B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt en bostadsrätt i Lindome
    Willy är engagerad och driven med en positiv attityd, kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-05-28

Juha H skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt bostadsrätt. Wille är en framåt, hungrig mäklare. Han har jobbat hårt för att hitta en lösning. Läs mer

MARTIN B skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har haft en toppenmäklare till försäljningen av vårt hus i Lindome.
    Martin är proffsig och informativ, alltid nåbar.
    Trevlig och personlig.
    Pluspoäng till honom.
    Tack för en bra genomförd affär.
    (Han hjälpte oss även med detta inlägg)

Hälsningar Gunilla Läs mer

Peter L skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Peter sålde vårt hus under våren. En härligt positivt kille som rattade vår affär på ett professionellt sätt!
    Vi anlitar honom nästa gång!! Läs mer
    2019-05-27 Peter C svarar Peter L
    Tackar för fint betyg, ni är självklart välkomna tillbaka när det är dags för nästa flytt.

Klara D skrev om Fastighetsbyrån Mölndal
    Fastighetsbyrån biträdde vid försäljningen av den tomt som vi köpte. Fastighetsbyrån gav ett professionellt intryck och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-05-25

Gunilla R skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har haft en toppenmäklare till försäljningen av vår 1 och 1/ 2 plansvilla i Lindome,
    Martin är proffsig och informatiiv, alltid nåbar. Han är också mycket personlig och trevlig. Många pluspoäng till honom.
    Tack för en mycket god affär, Läs mer

Andreas B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Smidig fastighetsaffär förmedlad av Willy Läs mer

Johan P skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Första intrycket var positivt när vi tittade på Dalbogatan 3A.
    När väl affär skulle påbörjas och under affärens gång upplevde jag en arrogans, lite som att” nu stökar vi av detta”.
    Jag var tvungen att avsluta min försäljning av huset innan för att därefter ta ett lån, detta visste Martin om, när väl handpenningen skulle erläggas det 24april fick jag ett sms runt 13 tiden från Martin att han kollade på förmiddagen fanns inte pengarna! Det skapade en oroskänsla och jag pratade med en annan mäklare som sa att man gör inte så! Man låter dagen gå och sedan hör man av sig.
    Nästa sak var ett samtal från Martin där han frågade om vi kunde tidigarelägga köpet, jag sa att det beror på när mitt lån blir klart, då började han prata om eftersom jag fått låna ett förråd av de tidigare ägarna skulle jag gå till mötes och vara dom till lags! Detta var en överenskommelse mellan mig och säljaren! Martin hade inget med det att göra.
    Hälsning Johan Läs mer
    2019-05-24 Martin S svarar Johan P
    Hej! Tråkigt att du upplevde det så. Gällande handpenningen så skulle din bank sköta detta och ville enbart ge dig information om statusen. Gällande tillträdet så hade du önskemål initialt om ett snabbt tillträde med tanke på din boendesituation. Därav förberedde vi från vårt att styrelsen i bostadsrättsföreningen fick ansökning om medlemskap extra snabbt och ringde ordförande så de var redo när din ansökning kom för att om möjligt tillmötesgå dina önskemål. Detta önskemål var inte lika angeläget senare visade det sig. Hoppas att du skall trivas bra i den fina lägenheten och önskar dig en trevlig vår och sommar! /Martin

Sara K skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi sålde vår lägenhet med Martin och är väldigt nöjda. Bra kontakt och allt gick fort och smidigt. Toppenbetyg. Läs mer
    2019-05-24 Martin S svarar Sara K
    Hej Sara! Tack så mycket! Alltid extra kul när "gamla" köpare återkommer och vill få hjälp med att sälja den bostad de tidigare köpt via mig. Välkommen igen i framtiden. Hoppas du får en avkopplande sommar när den nu kommer! /Martin
  • 2019-05-22

Hongtao Z skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    I bought a flat, and things went well. I think that he is professional in the bidding process and willing to answer questions. Läs mer
  • Anders K

2019-05-22

Anders K skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Försäljning av en tvårumslägenhet.
    Mkt bra bemötande och tydlig o saklig planering med både muntlig o skriftlig information. Allt var välplanerat. Dessutom mkt bättre pris än jag förväntat mig. Pengarna direkt in på mitt konto o lånet reglerat i samband med överlämnandet. Läs mer
    2019-05-22 Martin S svarar Anders K
    Tack Anders! Roligt höra att ni nöjda och att slutpriset blev högra än förväntat. Önskar dig en bra sommar och hör av dig om du har några boendefrågor. /Martin
  • Oskar B

2019-05-21

Oskar B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt lägenhet. Willy har varit ett riktigt grymt bollplank för alla frågor, stora som små. Han har dessutom ett bra driv och är väldigt lätt att komminucera med. Tack! 👏 Läs mer
  • 2019-05-21

Cecilia L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy hjälpte oss med försäljningen av våran lägenhet. Han är engagerad och driven och vi upplevde att affären gick väldigt smidigt. Vi är helt klart supernöjda med Willys hjälp vid försäljningen! Läs mer
  • Daniel E

2019-05-20

Daniel E skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en lägenhet på knarrhögsgatan 6B i mölndal, och eftersom detta va första gången jag köpte en bostad visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Med det sagt överträffade Willy alla förväntningar jag kunde ha med sitt oerhört professionella och hjälpsamma bemötande. Han svarade snabbt på mina frågor och tog tid ifrån helger och kvällar för att jag skulle ha all information jag behövde, och för att se till så att jag förstod allt i olika kontrakt och hur jag skulle gå till väga med hela processen. Sammanfattningsvis gjorde han mitt köp till en mycket enkel och trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2019-05-16

Rita D skrev om Peter Carlevi en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Peter har varit mycket hjälpsam och trevlig när jag har sålt min villa.Han har alltid svarat snabbt när jag har haft frågor och hört av sig till mig med jämna mellanrum. Läs mer
    2019-05-17 Peter C svarar Rita D
    Hej Rita! Kul att du är nöjd och har uppskattat återkopplingarna. Håller tummarna för att du får det kanon i ditt nya fina boende och att du kommer trivas på nya jobbet.
  • Agnes E

2019-05-15

Agnes E skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    En riktigt proffsig mäklare som var ett gott stöd i en oförutsedda förhandling. Vi är riktigt nöjda med hans insatts! Tack Mats! Läs mer
  • 2019-05-15

Philip A skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålt LGH,
    Väldigt erfaren och proffsig mäklare, saklig och enkel när han förklarar olika situationer, Vi känner oss generellt super nöjda, tummen upp:-) Läs mer
  • Carlos L

2019-05-13

Carlos L skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Supertrevlig, engagerad till 100% att få till ett bra sälj. Regelbundna återkopplingar och bra tips inför sälj.

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-05-12

Mahroo K skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra bemötande, flexibel och tillgänglig. Läs mer
    2019-05-14 Mats J svarar Mahroo K
    Tack för ytterligare en bra affär. Hoppas att allt skall lösa sig och att du kommer trivas i ditt nya hus.
  • Christina L

Christina L skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en bostadsrätt 3 r o k. Mäklaren var mycket hjälpsam och tillmötesgående och överträffade mina förväntningar. Mycket bra! Läs mer
  • MOHAMMAD B

MOHAMMAD B skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Martin är en fantastiskt duktig mäklare som ingav ett proffsigt intryck och var väldigt tillgänglig samt duktig på att förmedla. Vi tackar Martin för all den service och tid han gav oss. VI är mer än nöjda med hans insats och rekommenderar honom till andra som har planer på att sälja sin bostad. Läs mer
    2019-05-10 Martin S svarar MOHAMMAD B
    Tack det var trevligt läsning! Önskar er lycka till i er nya fina bostad!
  • Jonas Ö

Jonas Ö skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Andra huset jag köper via Henrik!
    Engagerad och hjälpsam!
    //Jonas Läs mer
    Henrik L gillar detta
  • 2019-05-08

Ida D skrev om Henrik Lindgrén en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Bra och smidigt skött på alla sätt! Läs mer
    Henrik L gillar detta
  • 2019-05-06

Nasibeh M skrev om Felix Öberg en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    I bought my desired flat in March. As soon as I saw the ad in Hemnet, I contacted the mäklaren (Felix). He was so fast in answering me and providing me with all information that I requested.

His communication and assistance are perfect. I bought my flat with a reasonable price. Everything went very well, so I highly recommend Felix as a good broker. Läs mer
  • 2019-05-03

Elke Christina A skrev om Mats Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpt bostadsrätt i samma område som jag bor i nu och sålt mitt parhus.

Mäklaren Mats Johansson är en helt underbar människa, lugn och sansad som levde upp till mina förväntningar och min situation som nybliven änka. Kunde ge mig lugn och inte stressa mig på en försäljning utan ge mig lite tid.

Då jag nu har både köpt en bostadsrätt och även fått turen att sälja mitt hus får Mats 10 stjärnor av mig för sitt bemötande och trevliga och lugnande sätt. Läs mer
  • 2019-04-29

Eva K skrev om Martin Sigvardsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Martin hade en förmåga att prata alldeles för mycket o koncentrerat om sitt objekt.
    Man måste få smälta o ta ställning till informationen man får . Alldeles för forcerad info. Läs mer
    2019-04-29 Martin S svarar Eva K
    Hej Eva! Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd. Försöker att så långt det är möjligt ge kunden information om den bostad man eventuellt skall köpa. Det var även därför jag på ert önskemål kontaktade kommunen en extra gång vad de ansåg gällde angående inglasning av balkong innan ni skrev avtalet. Hoppas att båda två skall trivas i er fina lägenhet som ni köpt. Önskar er en trevlig vår och sommar!
  • 2019-04-27

Susanne B skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Supernöjd med försäljning av bostadsrätt.Upplägg o strategi gav ett otroligt bra resultat. Bra dialog och information under hela försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2019-04-25

Niclas J skrev om Martin Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi har sålt en villa i Kikås, Mölndal och Martin har varit sakkunning, trevlig, rolig och alltid gått och få tag på vid frågor runt försäljning, visning etc.

spontant tycker jag det är dyrt med mäklare men Martin har gjort ett grymt jobb och det kommer inte kännas så svårt att betala arvodet : ) Läs mer
  • 2019-04-22

Per J skrev om Willy Löfström en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Willy sålde min lägenhet i Kållered. Han jobbade
    hårt för att jag skulle få ett bra pris, en
    pålitlig köpare och en smidig affär. Jag är
    väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-04-21

Linda A skrev om Patrik Teply en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt ett radhus och jag är jättenöjd med mäklaren som sålde det till mig. Jättetrevligt bemötande av mäklaren och jag kan verkligen rekommendera honom till andra som går i tankar om nytt boende. Läs mer
    2019-04-23 Patrik T svarar Linda A
    Hej Linda. Tack för en fin rekommendation och en trevlig affär. Hoppas du skall trivas. Välkommen åter!
    Patrik T gillar detta

Gamla Kungsbackavägen 15, 431 61 Mölndal