Pontus Samuelsson

Pontus Samuelsson

Pontus Samuelsson är mäklare på Fastighetsbyrån Lerum

Pontus Samuelsson har varit registrerad mäklare sedan 2023-12. Pontus Samuelsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2024-03 och har fått 22 omdömen med ett betyg på 5.0. Pontus Samuelsson har haft 11 försäljningar sen 2024-03 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

2024-03 - 2024-06

22 omdömen om Pontus Samuelsson

Sedan starten hos Reco 2024
Sara J
Tollered

Tillgänglig och snabb på att svara. Trevligt bemötande och gav ett ärligt och tryggt intryck. Bara positivt att säga. Vi är supernöjda

Svar från Pontus Samuelsson

Tack snälla för ert fina omdöme och stort lycka till med ert nya fina hus! Ha en fortsatt fin sommar.

Pär O
Tollered

Vi träffade tre mäklare från olika företag innan vi bestämde oss för Pontus. Han gav ett förtroendefullt intryck och hade dessutom en lokal anknytning som vi tyckte var ett plus. Pontus gav goda råd i samband med vårt lägenhetsköp (vi köpte en lägenhet innan vi sålde vårt hus) och visade stor kunnighet och en positiv inställning som vi uppskattade mycket.

Svar från Pontus Samuelsson

Stort tack för ert fina omdöme och tack för förtroendet att hjälpa er med försäljningen av ert hus. Det gör mig glad att ni är nöjda. Stort lycka till med ert nästa boende och ha en riktigt trevlig sommar!

Viktor Z
Floda - Drängsered

Med ett trevligt och professionellt bemötande skötte Pontus affären galant

Svar från Pontus Samuelsson

Tack snälla för det fina omdömet och stort lycka till med ert nya fina hus!

Stefan G
Floda - Drängsered

Bra, trevlig och seriös mäklare. Kändes dock lite onödigt med förhandsvisning utan vi skulle nog gått ut med en öppen visning direkt.

Svar från Pontus Samuelsson

Hej Stefan, tack så mycket för ditt omdöme. Det finns såklart alltid olika vägar att gå. Denna taktik ledde till att ni fick önskat slutpris och en smidig affär innan sommaren. Du får jättegärna slå en signal om du vill prata mer kring det. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Pontus

Leif L
Gråbo

Pontus är engagerad, tillmötesgående & proffsig och gör det där extra som vi behövde som säljare när vi köpt vårt nya innan vår försäljning. När det var lite uppförsbacke så lyfte han situationen med sitt härliga positiva sätt, hittade lösningar och vi fick också några riktigt GOA skratt på vägen. Skall vi sälja i framtiden ringer vi Pontus. Leif & Laila

Svar från Pontus Samuelsson

Stort tack Leif och Laila för ert fina omdöme och för att ni gav mig förtroendet att ta hand om försäljningen av ert hus! Ni är alltid välkomna att höra av er eller komma förbi kontoret.

Moa K
Lerum - Södra Lerum

Pontus gav ett vänligt och professionellt intryck redan från start, ett intryck som bara växte under affärens gång. En mäklare som ser det bästa gör både säljare och köpare. Vi kan varmt rekommendera Pontus som mäklare.

Svar från Pontus Samuelsson

Tack snälla Moa för ert fina omdöme och stort lycka till med ert nya fina hem, jag är övertygad om att ni kommer att trivas superbra.

Emil J
Köpte sitt hus med hjälp av Pontus Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Lerum

Pontus är mycket bra och lyhörd. Han upplever alla förväntningar och gör det lilla extra. 10/10

Svar från Pontus Samuelsson

Tack Emil för ditt fina omdöme och stort lycka till med ert nya hus. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas jättebra, både med huset och området.

Michaela J
Köpte sitt hus med hjälp av Pontus Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Lerum

Att köpa hus kan vara läskigt men Pontus var oerhört lyhörd, hjälpsam, driven men framförallt gjorde att vårat husköp kändes tryggt och återkom alltid tillbaka fort med svar på våra frågor. Vi vill rekommendera Pontus både om man är säljare eller köpare. För en mer trygg mäklare kan man inte få.

Svar från Pontus Samuelsson

Tack snälla Michaela för dina fina ord och stort lycka till med ert nya hus, jag är övertygad om att ni kommer att trivas hur bra som helst!

Malin Therese P
Floda - Uddared

Kan inte annat än att höja Pontus till skyarna. Uppstår mycket stress när man köpt nytt innan försäljning. Pontus lägger verkligen ner sin själ i sitt arbete för att göra kunden nöjd. Lugnande inverkan och en jäkla säljare. Bara plus, finns inga minus.

Svar från Pontus Samuelsson

Stort tack Malin för dina fina ord! Det gör mig glad att höra att du är så nöjd. Tack för förtroendet och stort lycka till med ditt nya hus.

Henrik K
Floda - Uddared

Engagerad och trevlig mäklare som värnar om att alla parter ska bli nöjda.

Svar från Pontus Samuelsson

Tack så mycket för de fina orden. Stort lycka till med ert nya boende.