Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

Klostergatan 12, 553 17 Jönköping — Visa karta

4.8 i betyg av 2007 omdömen
Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Jönköping – Sveriges största bobutik!

Vi vill att du ska få ut det mesta av din fastighetsaffär. Därför finns vi på plats lokalt med utgångspunkt från Sveriges största bobutik i Jönköping och våra filialer i Gränna och Habo. Och tack vare våra många medarbetare har vi service, erfarenhet och kunskap i mängder.

Välkommen förbi någon av bobutikerna eller kontakta oss genom svenskfast.se.

Läs vad 2007 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

• 2020-11-28

Emmeli Agneta Z skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi köpte ett kedjehus i ett ännu ej byggt område. Gustav var väldigt professionell, men bemötte oss samtidigt på ett personligt sätt. Vi upplevde honom väldigt genuin. Läs mer
  • 2020-11-28

Leif L skrev om Johan Agnesund en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Ett personligt och proffsigt bemötande i en god mix. Vi blev hela tiden uppdaterade om processen. Nöjd säljare, köpare och mäklare! Läs mer
  • Tobias R

2020-11-27

Tobias R skrev om Christian Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Grym! Köpte nyproduktion och fick direkt känslan av förtroende till Christian. Super nöjd :-) Läs mer
  • 2020-11-27

Arees S skrev om Fredrik Hagejärd en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Har får 10/10 av oss, väldigt professionell, trevlig och hjälpsam, vi är super nöjda
    Arees och Alexandra Läs mer
  • 2020-11-27

Petra J skrev om Ramsin Warda en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    När man söker mäklare letar man ju oftast efter det bolaget och den personen som man tror ska ge en mest pang för pengarna; med Ramsin fick vi utöver det en liten bonus - vi hade kul!
    Enormt härlig och varm person som höll ett högt tempo hela affären igenom.
    Rekommenderar Ramsin VARMT. Läs mer
  • 2020-11-26

Per-olof O skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sålt bostadsrätt.
    Mycket trevligt bemötande.
    Jobbade hårt för att få till det, marknaden var lite trög.
    Allt var helt ok. Läs mer
  • 2020-11-26

Gunilla H skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sandra är väldigt trevlig, hjälpsam och kunnig Läs mer
    2020-11-26 Sandra K svarar Gunilla H
    Tack Gunilla - vad snällt av dig. Så roligt att jag fick hjälpa till. Tack för förtroendet och ett smidigt samarbete. Hälsningar Sandra
  • 2020-11-24

Maria M skrev om Fredrik Hagejärd en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sålt en villa i bankeryd. Mycket nöjd med mäklarens insats.
    Trevligt och professionellt bemötande. Mycket informativ och saklig information. Lätt att få kontakt med vid frågor.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer

Mikael E skrev om Ramsin Warda en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Ramsin hjälpte mig med en affär på en bostadsrätt.

Han hade ett mycket professionellt och trevligt bemötande.
    Lätt tillgänglig och svar samt tips på frågor och funderingar.

Gav mig en mycket bra bild samt en smidig väg till första köp av boende. Läs mer

Jens W skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sandra fick i uppdrag att sälja min lägenhet och jag kunde inte blivit mer nöjd. Fick ett seriöst intryck från första kontakt och Sandra höll mig sedan uppdaterad under hela säljprocessen. Hon gjorde ett kanonjobb under hela processen och lyckades få ett pris över mina förväntningar. Läs mer
    2020-11-24 Sandra K svarar Jens W
    Tack snälla Jens för den fina rekommendationen. Vad roligt att ha fått förtroendet att hjälpa dig och tack för det fina samarbetet. Blir jätteglad över din fina reco som värmer mycket. Ha en fin avslutning på hösten! Hälsningar Sandra
  • 2020-11-24

Raymond L skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi skulle sälja våran bostadsrätt och blev då rekommenderade att anlita Gustav Sandberg på Svensk fastighetsförmedling. Han gav direkt ett professionellt och seriöst intryck. Han var tydlig med vad vi kunde förvänta oss av honom och hur han arbetade. Vi hade en nära dialog och kände oss trygga under hela processen.

Vi kan varmt rekommendera att ha Gustav som mäklare när man säljer sin bostad. Läs mer
  • 2020-11-24

Elisabeth E skrev om Fredrik Hagejärd en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag har köpt en villa. Blev bemött med tydlighet kring förutsättningarna. Känt mig trygg i processen och min förhoppning var just detta. Läs mer
  • 2020-11-23

Simon S skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi har köpt en trea av Gustav. Han har varit väldigt lugn, lyhörd och genuin genom hela processen, vi kan verkligen rekommendera Gustav. Han var också mycket mån om att det skulle bli bra för båda parter - köpare och säljare. Vi kunde inte varit nöjdare! Läs mer
  • 2020-11-23

Amanda Cecilia D skrev om Peter Linderfalk en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag som köpare fick ett gott bemötande av Peter från början till slut. Peter var tillgänglig för frågor och värnade om att det skulle kännas tryggt och bra för mig som köpare att genomföra affären. Läs mer
    2020-11-24 Peter L svarar Amanda Cecilia D
    Hej Amanda Tack för omdömet, hoppas att ni nu kommer att trivas i ert nya hem under många år:
  • 2020-11-23

Karin L skrev om Christian Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag blev vänligt bemött i en avslappnad och lugn miljö. Hade många frågor som jag fick svar på. Jag hade också med en släkting för att inte missa något viktigt. Han hade också en del frågor. Några frågor ville Christian kolla upp som jag har fått svar på. Positivt var att han kunde reservera lägenheten som jag var intresserad av, efter att ha pratat med någon på telefon. Vårt möte fick ta den tid som behövdes och jag kände ingen stress. Jag fick två dagar på mig att tänka igenom allt innan jag bestämde mig för att köpa lägenheten på Kärnekulla. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-11-23

Stephan W skrev om Fredrik Hagejärd en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    - Är svårt att bedöma då det inte finns någon referens att utgå ifrån. Men spontant så var det hela mycket bra.
    - Välkommande och trevlig bemötande.
    - Hade inga direkta förväntningar, mer än att affären skulle genomföras. Läs mer
  • 2020-11-22

Hans Vilhelm S skrev om Nicholas Palm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag har sålt min villa, på ett väldigt bra sätt .Att det skulle gå så smidigt som möjligt att sälja min villa. En mycket bra mäklare Läs mer

Daniel S skrev om Nicholas Palm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Min bästa upplevelse av en mäklare. Lätt att få tag på, lyhörd och saklig. Kan starkt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-11-21

Malin H skrev om Kristian Ceylan en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sålde bostadsrätt och är mycket nöjda med Kristian. Otroligt proffsig och vi kände oss trygga genom hela processen. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2020-11-21

Mikaela F skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag sålde en lägenhet i Jönköping med hjälp av Sandra. Mycket bra kommunikation och alltid trevlig😊 jättenöjd! Läs mer
    2020-11-22 Sandra K svarar Mikaela F
    Tack Mikaela, och detsamma! Så lätt att samarbeta med dig, tack snälla för ditt förtroende :) Hälsningar Sandra
  • 2020-11-20

Karin A skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Proffessionell och väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-11-19

James G skrev om Kristian Ceylan en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Bostadsrätt. Grymt bemötande. Mycket kunnig. Väldigt driven mäklare som verkligen lägger ner allt för att få en supernöjd säljare! Läs mer
  • 2020-11-19

Gabriel B skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Fick hjälpa av Gustav Sandberg med försäljning av vår bostadsrätt. Gustav skötte affären väldigt professionellt allt gick smidigt och levde upp till våra förväntningar. Rekommenderar Gustav starkt 👍 Läs mer
  • 2020-11-19

Hugo B skrev om Johan Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet och blev jättebra bemött av Johan! Hade höga förväntningar med tanke på att de vill sälja och han levde upp till förväntningarna! Läs mer
    2020-11-19 Johan G svarar Hugo B
    Tack Hugo!

Stort grattis till din nya lägenhet!
  • 2020-11-19

Hilje R skrev om Johan Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi har sålt vår lägenhet i Jönköping.
    Johan är en otroligt duktig och professionell mäklare. Han har hjälpt oss väldigt bra, höll sig lugn hela tiden framförallt när vi blev besvikna några gånger pga få tittare. Han gav oss bra tips och råd och vill verkligen kundens bästa.
    Vid försäljningen, underskrift var han väldigt tydlig och tog den tiden som behövdes. Stort tack! Läs mer
    2020-11-19 Johan G svarar Hilje R
    Tack så mycket Hilda för din fina rekommendation.

Ha det så bra!

Anna M skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi har sålt en lägenhet genom Gustav. Han inger förtroende och arbetar hårt för en god affär. Läs mer
  • 2020-11-19

Carina S skrev om Kristian Ceylan en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Kristian har sålt en bostadsrätt och gjorde ett kanonjobb. Jag kan varmt rekommendera honom och Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer

Jessica D skrev om Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Detta är den mest oseriösa mäklare jag mött. Han hade inte koll på sina fakta, for med halvsanningar och pratade skit om tidigare klienter. Läs mer
    2020-11-19 Henrik H svarar Jessica D
    Hej, Jessica!
    Jag hade bokade visningar pga Coronaläget och ni var själva sjuka i familjen så ni fick komma sist av alla de 55 sällskap som kom. Hade bokade visningar i drygt 2 timmar varje gång och pratade väl inte jättemycket med dig men hade mycket kontakt med din man.
    Vet inte vilken fakta du menar men vi försöker ju alltid ta reda på allt vi kan före en försäljning och förmedlar därefter det dels i objektsbeskivningen och i besiktningsprotokollen men även under de presentationer vi gör under visningarna.
    Här var inte säljaren med vid kontraktet utan hennes dotter företrädde henne via fullmakt pga Coronaläget.
    Det kan vara så att ingen av oss visste allt om fastigheten då mannen i familjen gått bort, men jag hoppas och tror att den fakta som fanns om huset förmedlades på ett korrekt sätt. Då huset är relativt nytt, i ett plan och i bra skick fanns inte så mycket oklarheter med själva produkten ni köpte.
    Jag upplevde att alla kunder fick den information jag ville förmedla och det fanns tid för alla till att undersöka fastigheten, vind mm både mellan och efter visningarna.
    Känner inte igen mig i resten av omdömet./Henrik

Erik A skrev om Fredrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Köpt bostad, snabb och proffsig process Läs mer

Jonas U skrev om Fredrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi sålde en bostadsrätt och fick ett mycket trevligt och profisionellt bemötande.

Vi förväntade oss att vi skulle gå med god vinst och i sammarbetet med Svensk fastighetsförmedling och Fredrik Holm som mäklare. Vi gjorde till och med en större vinst än vi trodde var möjligt.

Mycket possitiv upplevelse i vår bostadsförsäljning. Läs mer
  • 2020-11-17

Hampus H skrev om Kim Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Väldigt lugn och hermonisk kille. Verkar påläst och uppriktig. Önskar dock ytterligare lite lättare att få tag på honom när det behövs men inget akut. Väldigt bra är slutbetyget! Mvh Läs mer
  • 2020-11-17

Bo Gunnar B skrev om Fredrik Hagejärd en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sålt villa
    Korrekt
    Snabb, tydlig hantering
    Bra anpassning av ärendet efter den aktuella situationen. Kompetent. Läs mer
  • 2020-11-16

Henrik R skrev om Johan Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Johan är en mäklare som bryr sig om säljaren, han ser en inte bara som en i mängden utan varje kund är unik på sitt sätt.

Ska ja sälja o köpa i framtiden finns de bara en mäklare som gäller och de är Johan Läs mer
    2020-11-17 Johan G svarar Henrik R
    Tack Henrik för den fina rekommendationen! Det har varit en ära att få hjälpa till i er hittills största affär.

Ha det så bra så hörs vi vidare :)

Anna M skrev om Patrik Ekman en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Köpte hus genom Patrik och är mycket nöjd. Trevligt bemötande och professionell! Läs mer
  • 2020-11-16

Anton J skrev om Gustav Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi köpte ett nyproducerat friliggande hus i bostadsrättsform av Gustav. Han var väldigt professionell och påläst, kunde svara på alla våra frågor. Återkopplingen var alltid snabb och korrekt! Läs mer

Fredrik J skrev om Kim Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Köpt en villa via Kim. Bra och trevligt bemötande. Nöjd köpare. Läs mer
  • 2020-11-15

Gun Lillemor K skrev om Johan Agnesund en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Har tillsammans med min syster sålt vår mammas hus. Trettiotals hus med två lägenheter. Altan och dubbelgarage. Bra läge nära skola.
    Mäklaren är en trevlig , social och artig mäklare. Med erfarenhet. Han tackade för förtroendet. Tips är ju att han måste informera säljare om vilka papper som måste fram/behövs när kontraktet skrivs. Hade underlättat och tagit mindre tid.
    När vi sedan skulle skriva köpekontraktet undrar vi vilken sida han stod på?! Köpare ville förlänga övertagningsdagen, pga Coronaläget. Vi tyckte 1/3 var tillräckligt. Jag fick säga till att de skulle gå ut och diskutera. Kom tillbaka och fått förslaget av Mäklaren att vi skulle vänta 1/4. Då gick vi ut och diskuterade. Vi gav med oss och okeyade 1/4, med Mäklarens inrådan att de skulle säkert sälja sin lägenhet tidigare och kunde tillträda tidigare. Läs mer
    2020-11-19 Johan A svarar Gun Lillemor K
    Tack för att ni tog er tid att skriva en rekommendation och tack för förtroendet. Jag vill bara förtydliga att informationen om vad ni som säljare behöver ta fram vid en försäljning informerar jag om när jag har fått uppdraget, vilket jag inte hade fått innan besöket hos er. Jag förstår att om ni fått informationen tidigare så hade detta underlättat för er.

Johan
  • 2020-11-14

Henrik H skrev om Kim Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Ett personligt, förtroendefullt, ömsesidigt och professionellt samarbete med vår mäklare, ledde fram till en försäljning av vårt radhus, som vi är nöjda med och som vi tror kommer att bli väldigt bra även för köparna. Läs mer
  • 2020-11-13

Karl O skrev om Fredrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Bostadrättsradhus.

Bra bemötande. Fick oss att känna oss trygga genom affären.
    Svar på alla frågor.

Nöjd, rekommenderas! Läs mer
  • 2020-11-13

Leif L skrev om Kristian Ceylan en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Mycket kompetent, korrekt, vänlig. Läs mer
  • 2020-11-12

Philip Carl Axel B skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Som köpare har jag bara positivt att säga om Sandra som mäklare. Hennes arbetssätt och lugn skapade en trygghet hos oss som köpare. På våra frågeställningar såg hon snabbt till att söka svar och återkoppla vilket bidrog till att det aldrig hann växa fram några tveksamheter eller obesvarade funderingar. Hade Sandra ansvarat för min egna försäljning hade jag starkt rekommenderat henne till andra. Läs mer
    2020-11-12 Sandra K svarar Philip Carl Axel B
    Tack snälla Philip för det fina omdömet! Vad roligt att ni är nöjda. Uppskattar jättemycket era värmande ord. Hälsningar Sandra

Linda J skrev om Fredrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Köpt radhus. Trevligt bemötande, tog sig tid att verkligen ge oss utrymme att ställa frågor och ta in bostaden.Extremt kunnig och tillmötesgående. Fick oss att känna oss bekväm och trygga i hela processen. Har bara en mycket positiv upplevelse! Läs mer
    2020-11-12 Fredrik H svarar Linda J
    Hej på er och tack för den fina rekommendationen. Kul att få hjälpa er med köpet av en riktigt fin bostad på ett tryggt sätt. Återigen stort tack!

Vi ses på tillträdet men hörs innan dess!
    Hälsningar, Fredrik Holm - Svensk Fastighetsförmedling
    Fredrik H gillar detta
  • 2020-11-11

Karin Elisabet L skrev om Fredrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Vi har sålt en bostadsrätt/radhus i Jönköping tätort och fått ett jättefint bemötande från Fredrik från början till slut av affären. Fredrik är proffsig och oerhört inläst på Jönköpingsmarknaden. Han har full koll på allt från bostadspriser, styling, service och alla de där detaljerna som man som säljare eller köpare inte alltid har koll på själv. Han är väldigt flexibel och tillmötesgående, lätt att nå samtidigt som han hela tiden lotsar säljaren framåt för att få till en så bra affär som det bara går. Till de säljare eller köpare som vill känna sig trygga i sin husaffär och samtidigt vill få ut det mesta av marknaden kan vi varmt rekommendera Fredrik Holm på Svensk Fastighetsförmedling i Jönköping! Läs mer
    2020-11-12 Fredrik H svarar Karin Elisabet L
    Supertack för er goa rekommendation! Har varit otroligt roligt att få hjälpa er med försäljningen av er fina bostad. Jag hoppas även att ni får det minst lika bra i det nya huset! Riktigt roligt att ni känner er nöjda med allt och återigen stort stort tack!

Ta hand om hela familjen så ses vi på tillträdet!
    Hälsningar, Fredrik Holm - Svensk Fastighetsförmedling
    Fredrik H gillar detta
  • 2020-11-11

Anita K skrev om Johan Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag har köpt en bostadsrätt och Johan har agerat smidigt och ställt upp vid visning och frågor på ett bra sätt. Läs mer
    2020-11-11 Johan G svarar Anita K
    Hej Anita!

Tack så mycket för den fina rekommendationen! Kul att ni är nöjda med köpet.

Vi hörs!
  • 2020-11-10

Florentina D skrev om Kristian Ceylan en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Trevlig och väldigt hög arbetsmoral. Rekommenderar till den som vill sälja eller köpa en bostad! Läs mer
  • 2020-11-10

Madeleine Annika E skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Köpt en bostad som Sandra förmedlade. Toppen service från start! Kunnig om bostaden och snabb återkoppling på frågor.

Rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-11-10 Sandra K svarar Madeleine Annika E
    Tack Madeleine för din fina reco! Vad roligt att ni är nöjda och tack själva för mycket trevligt bemötande. Vi ses längre fram till tillträdet. Hälsningar Sandra
  • 2020-11-10

Victoria B skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    När vi köpte hus sålde vi vår lägenhet med Sandras hjälp.

Sandra är otroligt trevlig, lyssnar och känns professionell! Hon peppade oss när vi kände oss modfällda och hade en otroligt positiv inställning som jag tror var viktig för oss i fasen mellan köp och sälj.

Vi är väldigt glada för att vi valde Sandra som vår mäklare och kände stort förtroende för henne genom hela försäljningen. Läs mer
    2020-11-10 Sandra K svarar Victoria B
    Hej Victoria! Tack snälla ni för det fina omdömet, glad att jag kunde bidra med en trygghet. Vet själv hur det kändes när jag var i samma situation så det känns bra att bära med sig den erfarenheten och kunna peppa sina kunder i processen. Stort tack för att ni valde mig till er mäklare, varit väldigt roligt att få samarbeta med er. Vi ses snart. Hälsningar Sandra
  • 2020-11-08

Linnea V skrev om Johan Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Jag har köpt en bostadsrätt och fick ett trevligt och proffsigt bemötande, med en grundlig genomgång av affären.
    Han levde upp till mina förväntningar. Läs mer
    2020-11-09 Johan G svarar Linnea V
    Tack Linnéa för det fina omdömet! Fantastiskt kul att få hjälpa dig till ditt köp :)
  • 2020-11-08

Helen B skrev om Sandra Kristof en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Sålt brf. Många känslor när man ska sälja
    Viktigt i detta att känna sig sedd och förstod när man slängs mellan hopp och uppgivenhet
    Sandra fick mig att känna mig som den enda kunden med fokus på mitt. Engagerad, proffsig och förtroendeingivande och otroligt trevlig på ett ärligt sätt Läs mer
    2020-11-09 Sandra K svarar Helen B
    Hej Helen! Tack snälla du för de fina orden, värmer att höra att du känt dig sedd och prioriterad. Uppskattar mycket vårt samarbete och ditt förtroende. Vi ses snart. Hälsningar Sandra
  • 2020-11-07

Hans G skrev om Nicholas Palm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping
    Han var kunnig,ingav förtroende. Sålt ett kedjehus. Vi känner oss väldigt nöjda med Nicholas Palm och rekommenderar gärna honom till våra vänner. Läs mer
    2020-11-19 Nicholas P svarar Hans G
    Tack Hans!
    Allt gott till er så ses vi till tillträdet.
    MVH Nicholas Palm

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte