Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Östra Torggatan 12, 652 24 Karlstad — Visa karta

Vi på Svensk Fastighetsförmedling förenar det stora och det lilla. Genom att vara en av de största Bobutikerna har vi mycket resurser och erfarenhet i ryggen och våra kontor, som är utspridda i området, ger oss stor lokalkännedom och vi vet precis vad som gäller just nu på din ort!

Du finner våra kontor i Hammarö, Forshaga och självklart i Karlstad. Vi förmedlar även bostäder i Kil och vi kan ta hand om hela processen, från värdering till att hitta köpare och ordna med försäljningen.

Kontakta oss för ett kostnads- och förbehållsfritt första möte om din stundande bostadsaffär!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 642 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

• 2020-07-04

Joakim B skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vår bostadsrätt var ganska stor och påkostad vilket gjorde att det fanns en ganska smal målgrupp för den. Emma sålde den med en 33% värdeökning mitt under Covid-19 perioden. Lyhörd, skärpt, proffsig och noggrann gjorde att det hela vägen kändes tryggt och bra. Kan varmt rekommendera Emma för er kommande bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-07-02

Patrik O skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
  • 2020-07-01

Camilla S skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Har sålt en villa med Caroline som mäklare och är mycket nöjd. Caroline är en proffsig, påläst och förtroendeingivande mäklare med ett alltid lika trevligt bemötande! Läs mer
  • Jessica H

2020-06-30

Jessica H skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus sålde snabbt och bekymmersfritt den fastigheten jag ärvde av min far till ett pris över förväntan. Detta trots att objektet ansågs vara svårare att sälja än andra, då det var uthyrt till en familj å låg på ett delvis ofördelaktigt område.
    Han har varit ett professionellt stöd genom hela processen. Han är rak å tydlig, ärlig och hjärtlig. Jag är helnöjd med hela förloppet från första kontakt!
    Jag rekommenderar varmt Magnus Ask för alla som behöver hjälp av en proffsig mäklare med ett stort kontaktnät och en fin syn på människan.

/Jessica Hällqvist Läs mer
    2020-06-30 Magnus A svarar Jessica H
    Stort tack för alla dom fina orden Jessica! Jättekul att du blev nöjd, det värmer.
  • 2020-06-30

Kurt skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Tack för all hjälp och kontakt! Läs mer
    2020-06-30 Magnus A svarar Kurt
    Grattis till en bra fastighet för framtiden!
  • 2020-06-30

Andreas N skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Lätt att få tag på. Bra kommunikation. Lösningsorienterad. Läs mer
    2020-06-30 Magnus A svarar Andreas N
    Tack för det Andreas! Ska bli spännande att följa utvecklingen på tomten.
  • 2020-06-23

Eric O skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag anlitade Emma vid försäljningen av min bostadsrätt, och jag kan bara säga wow! Hennes proffsiga och trevliga bemötande gjorde försäljningen så trygg för mig - hela vägen. Detta genom att hon ständigt höll mig uppdaterad och visade på ett stort engagemang. Det hela slutade i försäljningsrekord i föreningen vilket är helt fantastiskt.

Jag kan varmt rekommendera Emma!

/ Eric Läs mer
  • 2020-06-22

Rebecca D skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Klas sålde min bostadsrätt. Han var mycket trevlig, professionell och kunnig. Vi hade väldigt bra kontakt under tiden och höll mig bra informerad om läget. Det blev en bra försäljning och kan verkligen rekommendera Klas som mäklare. Läs mer
  • 2020-06-20

Bernt J skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt 2:a, 7 tr , hiss , 65 kvm, inglasad balkong, sol 13.00 - solnedgång, utsikt över Färjestad, bra skick 1 miljon kr
    Säljer tidigare läg 3.:a, 72 kvm, inglasad balkong sol 08.00.18,00, utgångspris 1095000 kr.
    Professionellt bemötande, förväntningar och verklighet matchade
    Jag har erfarenhet av många bostadsaffärer och Klas låg i det övre skiktet. Läs mer
  • 2020-06-18

Linn R skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Riktigt duktig mäklare! Kan sin sak! Läs mer
  • 2020-06-18

Jessica N skrev om Patrik Liikamaa en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag köpte en enplansvilla via Patrik, och det var en oerhört smidig affär med bra kommunikation hela vägen. Jag har mött Patrik på en tidigare visning och hade ett väldigt gott intryck av honom efter det, och det var samma upplevelse den här gången. Påläst, serviceinriktad, trevlig och tydliga besked.
    Jag rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2020-06-18 Patrik svarar Jessica N
    Tack för en fin Reco och en smidig affär. Hoppas att du kommer att trivas i din nya bostad. Lycka till med flytten.
  • 2020-06-14

Ibrahim K skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Emma är proffsig. Svarar snabbt. Hon skötte vår försäljning utmärkt. Läs mer
  • 2020-06-13

Niklas B skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Villa med toppenläge och en mäklare i världsklass. Läs mer
    2020-06-16 Magnus A svarar Niklas B
    Jag bugar mig Niklas, tack för det och tack för förtroendet.
  • 2020-06-12

Kristin B skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vi har sålt en fritidsfastighet.
    Mäklaren har varit proffsig, hjälpsam och hela tiden haft en dialog med oss säljare och hållit oss uppdaterade.
    Vi har sålt och köpt flera bostäder innan, men jag måste säga att Emmas personliga bemötande och extra engagemang har känts tryggt och gjort hela affären mycket enkel för oss.

Vi kommer helt klart tipsa andra om henne och kontakta henne vid eventuellt andra fastighetsaffärer i framtiden. Läs mer
  • 2020-06-12

Alem F skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Bemötandet, professionalitet och råd inför försäljning. Mäklaren tar hänsyn både till säljaren och köparen och det kändes bra att det inte bara är bussines. Läs mer
    2020-06-16 Magnus A svarar Alem F
    Tack för bra feedback Alem. Jättekul att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen.
  • 2020-06-11

Rebecka W skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vi har sålt mitt gamla barndomshem som är en gul trävilla byggd på 1920-talet.

Den kontakt jag haft med mäklaren har varit via sms och mejl. Min syster har varit kontaktperson för vår försäljning.

Mäklaren har varit bra på att återkoppla de olika momenten i försäljningen. Sms och mejl är formulerade på ett trevligt sätt och vi fick ett bra pris på huset. Sammantaget är jag mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-06-11

Gustav E skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Emma var snabb på att svara, duktig och trevlig! Läs mer
  • 2020-06-09

Anders M skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Trevligt och aktivt bemötande, såg till att allt gick supersmidigt genom hela processen för alla inblandade. Läs mer
  • 2020-06-08

Ludvig E skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Kunnig och trygg märklare som hjälper en genom hela affären. Läs mer
    2020-06-08 Johan N svarar Ludvig E
    Stort tack för en fin rekommendation Ludvig! Roligt att ni är nöjda! Och framförallt stort grattis till ett grymt fint hus!
  • 2020-06-08

Viveka H skrev om Adrian Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Adrian har hjälpt min gamla far att sälja sin kolonistuga. Så proffsig i dessa tider. Pappa fick ett stort förtroende och tyckte att Adrian tog sig tid att lyssna och förklara. Jag är också supernöjd. Fick all information i tid och aldrig några problem att få tag på Adrian när vi hade en fråga. tack för hjälpen!

Viveka Läs mer
    2020-06-08 Adrian Nilsson svarar Viveka H
    Tack Viveka för det fina omdömet! :) Glädjer mig att höra att ni är nöjda!
  • 2020-06-02

Mikaela S skrev om Niklas Nilsson Smersfeldt en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vi köpte två stycken båtshus/fritidshus. Niklas var alltid trevlig, lätt att kontakta och tydlig med information. En positiv erfarenhet. Läs mer
  • 2020-05-25

Thérese B skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag har sålt ett parhus. När jag ringde till Klas så kom han på besök redan dagen efter då han fått veta att vi ville sälja snabbt. Han hade förberett allt jättebra. Han höll oss uppdaterade under försäljningen. Och gav oss råd och tips när det behövdes. En jättebra och erfaren mäklare med koll på läget. Jag är supernöjd!! Läs mer
  • 2020-05-24

Donchi B skrev om Mattias Wassberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Mattias Wassberg sålde min villa i Karlstad i maj 2020.
    Under hela processen presterade
    han högtkvalitativt arbete med sin yrkesskicklighet och levde upp till mina förväntningar.

Tillmötesgående, engagerad, lyhörd, realistisk, noggrann med
    att jag får rätt information och bra avstämning under förmedlingsuppdraget och jag vågar påstå att Mattias Wassberg är den bästa mäklare
    i Karlstad och jag varmt rekommenderar honom. Läs mer
    2020-05-26 Mattias W svarar Donchi B
    Tusen tack för ditt fantastiskt fina omdöme, vad glad jag blir! Jättekul att Ni är nöjda med affären och processen som ledde fram till slutresultatet. Ha en riktigt fin sommar! Mvh Mattias
  • 2020-05-22

Fredrik Å skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus är en fantastiskt duktig mäklare som jag varmt rekommenderar andra.
    110% koll på läget i hela affärens gång och en otroligt bra kommunikation vilket gjorde att vi kunde köpa vårt drömobjekt !

Tack Magnus ! Läs mer
    2020-05-22 Magnus A svarar Fredrik Å
    Kul att höra att ni är nöjda med mitt arbete Fredrik och grattis till ert drömobjekt!
  • 2020-05-21

Ozzy P skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Satte kunden fokus. Hon hade bra kännedom om fastigheten. Läs mer
  • 2020-05-19

Mikael L skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Rak, tydlig och engagerad!

Kort och gott en jäkligt bra mäklare! Läs mer

Bengt L skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålde vår bostadsrätt via Klas.
    Mycket bra bemötande och kunnig på säljprocessen.
    Bra att kommunicera med och alltid tillgänglig.
    Försäljningen gick jättesmidigt och vi är jättenöjda med Klas. Läs mer

Anna B skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag träffade Magnus i samband med vårt husköp då han förmedlade objektet. Magnus är professionell i sitt trevliga bemötande och levde absolut upp till våra förväntningar som köpare. Läs mer
    2020-05-19 Magnus A svarar Anna B
    Tack för att du tog dig tid att svara på detta, grattis till Värmlands bästa läge!

Robin K skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålde en bostadsrätt och valde att gå via Klas, ett toppenval visade det sig vara!
    Oerhört bra bemötande och kunnande som gjorde att vi fick bra betalt för vårat boende. Hade gärna använt honom vid husköp om det gått men vi flyttar till ett annat län tyvärr. Läs mer
  • 2020-05-17

Carl-henrik J skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
  • 2020-05-16

Maja-lena D skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Bra bemötande, erfaren, kunnig, skapade trygghet och förtroende i en komplicerad husaffär. Snabb handläggning. Han gjorde det svåra enkelt. Läs mer
    2020-05-19 Magnus A svarar Maja-lena D
    Tack för feedbacken Maja-lena! Lycka till i ert nya hus, där får ni det också fantastiskt fint!
  • 2020-05-16

Jonatan B skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt en bostadsrätt.

Bemöttes av en mycket trevlig mäklare som skötte affären smidigt och proffisionellt. Läs mer
    2020-05-18 Johan N svarar Jonatan B
    Stort tack för ett fint omdöme Jonatan! Roligt att ni känner er nöjda:)
  • 2020-05-15

Hilmar H skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag sålde en villa. Mäklaren var trygg och lugn, saklig mycket professionell i sitt uppträdande. Tack vare mäklarens förmåga att föra en dialog med alla inblandade fick han igenom en svår försäljning. Vi är mycket tacksamma för hans stöd. Läs mer
    2020-05-22 Magnus A svarar Hilmar H
    Tack för bra feedback Hilmar, det kändes väldigt bra att vi kunde ha en konstruktiv dialog mellan parterna som ledde till försäljningen. Hoppas ni kommer att trivas i er nya hus.
  • 2020-05-15

Christina G skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpte en lägenhet i Karlstad.
    Johan upplevde jag som seriös och jag fick ett bra bemötande.
    J förklarade processen lugnt och sakligt. Läs mer
    2020-05-15 Johan N svarar Christina G
    Stort tack Christina för ett fint omdöme! Och framförallt grattis till en fin lägenhet!
  • 2020-05-13

Ulf B skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-05-10

Elisabeth E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Allt var bra!!! Vi har sålt lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-09

Davy H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt lägenhet,
    Tydlig bra kommunikation med ett bra bemötande. Läs mer
  • Sclas S

2020-05-08

Sclas S skrev om Niklas Nilsson Smersfeldt en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt lägenhet, 64 m2. Har blivit bemött på ett väldigt positivt sätt och Niklas har uppvisat en stor nogrannhet och korrekt bemötande. Vi kan starkt rekommendera Niklas och svensk fastighetsförmedling i karlstad Läs mer
  • Göran F

2020-04-27

Göran F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Seriös allt för kundens bästa rekommenderas Läs mer
  • 2020-04-26

Dora L skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Emma Björkman har hjälpt oss vid vår husförsäljning. Emma är trevlig, vänlig och mycket tillmötesgående med råd och sakfrågor. Emma visar ett professionellt uppträdande. Vi kan varmt rekommendera Emma.
    Dora och Hans-Erik Larsson Läs mer
  • Roger V

2020-04-24

Roger V skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Duktig på det hon gör!
    Ordning & reda & trevlig! Läs mer
  • 2020-04-23

Lars P skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Sålt en bostadsrätt. Mycket bra bemött av Caroline, lättillgänglig, trevlig och professionell. Syns väl att Caroline är en "hungrig" mäklare som vill få saker gjorda, så våra förväntningar överträffades på många sätt, det här bär vi med oss hela livet. Vi har också upplevt trygghet, vilket är otroligt viktigt i en av livets stora affärer Läs mer
  • 2020-04-23

Jonas L skrev om Emma Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    vi har köpt en bostdsrätt i karlstad, Norrstrand. Emma har varit väldigt professioneöö och tillmötegående. Vid frågor så har hon alltid svarat eller återkommit om något varit oklart. Våra förväntningar var att mäklaren skulle vara en oberoende part som hjälper både säljare och köpare och det har Emma levt upp till. Bra jobbat! Läs mer
  • 2020-04-22

Bodil M skrev om Adrian Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt BR i centrala Karlstad.
    Mkt positivt intryck redan från början. Seriös, saklig, förtroendeingivande, trevlig och snabb bra återkoppling och uppdatering.
    Vi träffade flera mäklare som gav ungefär samma förutsättningar för själva affären. Vårt val styrdes av ovanstående positiva omdöme om mäklaren som levde upp till förväntningarna.
    Kan varmt rekommendera Adrian Läs mer
    Adrian Nilsson gillar detta
  • 2020-04-22

Camilla V skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Köpte bostad i kil, proffesionellt bemötande och hjälpsam. Läs mer
  • Ylva P

2020-04-17

Ylva P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpte bostadsrätt. Mkt gott bemötande, snabba och korrekta uppgifter, mycket seriös hantering av budgivning. Läs mer
  • 2020-04-16

Ann L skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Klas var tydlig, trevlig och tillgänglig.
    I försäljningen av vårt hus gick allt smidigt och förtroendeingivande till. Tack! Läs mer
  • 2020-04-13

Linda Marie N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt bostad. Professionellt skött, trevlig, flexibel med tider. Läs mer
  • 2020-04-13

Malin W skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt villa, säljer lägenhet.
    Trevlig och uppriktig, inte "säljig" så kändes mer genuin. Läs mer
  • 2020-04-12

Jonas K skrev om Adrian Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vill ge Adrian mina rekommendationer då han på ett sakligt och trevligt sätt hanterat försäljningen av mitt hus. Han har visat engagemang och vi har haft en bra dialog under resans gång.
    Hälsningar Jonas Läs mer
    Adrian Nilsson gillar detta