Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Östra Torggatan 12, 652 24 Karlstad — Visa karta

Vi på Svensk Fastighetsförmedling förenar det stora och det lilla. Genom att vara en av de största Bobutikerna har vi mycket resurser och erfarenhet i ryggen och våra kontor, som är utspridda i området, ger oss stor lokalkännedom och vi vet precis vad som gäller just nu på din ort!

Du finner våra kontor i Hammarö, Forshaga och självklart i Karlstad. Vi förmedlar även bostäder i Kil och vi kan ta hand om hela processen, från värdering till att hitta köpare och ordna med försäljningen.

Kontakta oss för ett kostnads- och förbehållsfritt första möte om din stundande bostadsaffär!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 507 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

• 2019-10-18

Anna D skrev om Linnéa Almbring Vahlberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Linnéa får definitivt 5 stjärnor av 5! Proffsig från start till mål och hela tiden med ett vänligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-15

Jesper C skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Vi sålde en villa och fick kanon bra hjälp och mycket bra bemötande. Mäklaren levde bra upp till våra förväntningar och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-10-15

Anita P skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vi sålde vårt hus på Hammarö och Johan gjorde ett jättebra jobb. Känns som att han verkligen lyssnade på hur vår situation såg ut och la upp försäljningen utifrån det på ett väldigt bra sätt. Han återkopplade bra, bland annat när det tillkom intressenter. Känns också som att han var väl påläst när det gäller avtalen. Han satte våra förväntningar på en bra nivå och levererade ett resultat som överträffade på alla sätt. Läs mer
    2019-10-15 Johan N svarar Anita P
    Stort tack för ert fina omdöme! Blir väldigt glad att ni uppskattar mitt arbete! Och tack för att jag fick ert förtroende att sälja ert fina hus!

Yvonne H skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus var saklig o korrekt i diskussioner mellan oss som köpare och säljaren - ett mycket bra intryck! Läs mer
    2019-10-14 Magnus A svarar Yvonne H
    Tack för Er feedback Yvonne! Hoppas på en bra vinter nu när ni har nära till spåret där även jag kommer att passera i vinter :-)

Sven-Åke K skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt en lägenhet.
    Osäker vid skrivande av handlingar.
    Uppgav inte alla fakta vilket innebar att vi skrevs på fel
    lägenhetsnummer. När detta uppdagades tog hand inte sitt ansvar.
    Kommer inte att välja Klas vid nästa affär.
    Mäklare från andra byråer har varit betydligt bättre Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Sven-Åke K
    Hej Sven-Åke! Tack för att du tog dig tid och lämna en reco. Tyvärr så är det inte första gången, eller sista för den delen, att det blir fel vid adressändring/flyttanmälan - jag vet att det är lätt att blanda ihop lägenhetens objektsnummer och skatteverkets numrering. Du säger även att jag inte tog mig ansvar vid felet, men att folkbokföra människor ingår inte i mitt uppdrag som mäklare. Hoppas detta löser sig och att ni kommer trivas i Er lägenhet!
  • 2019-10-14

Eva Margareta J skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Bostadsrätt.
    Bra bemötande.
    Okej. Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Eva Margareta J
    Tack så mycket Margareta för din reco!
  • 2019-10-10

Q-Prop Scandinavia A skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    har köpt 2 fastigheter av Caroline och är jättenöjd! Läs mer

Roland M skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Anlitade Svensk Fastighetsförmedling och mäklaren Magnus Ask vid försäljning av fastighet i Skåre Karlstad.
    Eftersom det är ett attraktivt område, var det inte marknadsföring i någon större omfattning. M.a.o. tämligen lättsålt. I st.f. att ha ett antal visningar, begränsades kontakten till en köpare. Priset accepterades, men kunde kanske ha "pressats" uppåt.
    Köpehandlingar och möten med kunden var bra.
    Mäklaren Magnus Ask visade professionalitet och levde upp till de referenser som erhållits. Läs mer
    2019-10-09 Magnus A svarar Roland M
    Hej Roland!
    Hoppas ni trivs i nya lägenheten, nu slipper ni snöskottningen denna vintern.
    Alltid svårt att veta att man fått "max" betalt när man säljer innan ordinarie visning men jag är övertygad om att ni gjorde rätt i just detta fallet.
  • 2019-10-08

Annica L skrev om Alexander Makrygiannis en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt en bostadsrätt, bra bemött. Läs mer

Bo S skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt årt hus
    Fått utmärkt och proffersionellt bemötande.

Bara positivt Läs mer
    2019-10-08 Johan N svarar Bo S
    Stort tack för ert fina omdöme Bosse! Hoppas allt är bra med er!
  • 2019-10-08

Susanna Mikaela G skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Ärlig med de brister som fanns. Förskönande inte huset i varken prospekt eller på visning. Dock var avstånd till restaurang/nöjen väl optimistiska, eller fågelvägen men det tycker jag är missvisande. Utgångspriset kändes dock som ett extremt lockpris trots renoveringsobjekt. Det var trots allt mark till, bara 20 min till stan och väldigt nära Vänern! Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Susanna Mikaela G
    Hej! Tack för ert fina omdöme och hoppas ni trivs kanon i ert hus! Vi på Svensk Fastighetsförmedling är medvetna om den tjänst vi köper via hitta.se - med distanser till nöjen m.m ibland kan bli missvisande då många företag är skriva på privatpersoners hemadresser och hitta.se anger då dessa som avstånd. Vi jobbar på att förbättra detta!

William G skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Han var där. Läs mer
    2019-10-08 Johan N svarar William G
    Tack för att du tog dig tid att recensera mitt arbete. Hoppas du trivs i lägenheten!
    William gillar detta
  • Lotta B

2019-10-07

Lotta B skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Ett bra bemötande, Uppriktig, Tar sitt jobb på allvar, -kommer även på ledig tid trots det är storhelg,allt för kunden. En mäklare man kan lita på vid köp av bostad. Läs mer
    2019-10-09 Magnus A svarar Lotta B
    Hej Lotta!
    Jättekul att ni är nöjda med mitt jobb. Hoppas ni trivs bra i ert nya fina hus!
  • 2019-10-05

Vivi-Anne S skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Proffsig och väl genomförd försäljning. Dessutom är Caroline trevlig och bra att samarbeta med. Läs mer
  • 2019-10-04

Ulf H skrev om Alexander Makrygiannis en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Mkt bra erfarenhet, men kan vara lite snabbare i återkopplingen. Läs mer
  • Lars Ö

2019-10-04

Lars Ö skrev om Patrik Liikamaa en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Försäljning av villa. Mycket Bra och smidigt hanterat. Inga problem alls. Rekommenderas. Läs mer
    2019-10-04 Patrik svarar Lars Ö
    Kul att ni uppskattade mitt arbete och jag tackar er för ett gott samarbete.
  • 2019-10-04

Tommy A skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålde en villa och köpte en.
    Bra bemötande v mäklarna.
    Rekommonderas. Läs mer
    2019-10-04 Johan N svarar Tommy A
    Tack för ert fina omdöme Tommy! Kul att ni är nöjda med vårt arbete! Hoppas ni trivs bra i er nya bostad

Edris N skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    jag sålde mitt hus, mäklaren varit duktig och trevligt. Läs mer
  • 2019-10-03

Marielle S skrev om Alexander Makrygiannis en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Fantastiskt duktig! Supernöjd med försäljningen av vår lägenhet. Trevlig, proffsig och alltid lika glad. Ett nöje att sälja med Alexander som mäklare Läs mer

Alexander N skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Väldigt trevlig och hjälpsam. Var mån om att både köpare och säljare skulle bli nöjda. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Alexander N
    Hej Alexander! Stort tack för din fina reco! :)
  • 2019-10-03

Carl Anders R skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt insats lägenhet, bra bemötande, inte för påträngande, fick den information angående lägenhet och föreningen som förväntades. Smidig och proffsig affär. Läs mer
    2019-10-04 Johan N svarar Carl Anders R
    Tack för ert omdöme Anders! Hoppas ni har det bra i lägenheten!

Patrik S skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Proffsigt och vänligt bemötande, skulle återkomma alla dagar i veckan som kund. Läs mer
    2019-10-04 Johan N svarar Patrik S
    Stort tack för de fina omdömet Patrik! Hoppas allt är bra med er!
  • 2019-10-03

Rolf Torbjörn J skrev om Alexander Makrygiannis en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Mycket mycket mycket bra. ALEXANDER ÄR EN TREVLIG OCH KUNNIG PERSON. SÅ ALLT Var super. Läs mer

Ihsan E skrev om Patrik Liikamaa en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Positiv, informativ, tydlig och handlingskraftig Läs mer
    2019-10-03 Patrik svarar Ihsan E
    Tackar för det Ihsan. Nu kanske det dröjer en stund innan vi gör nästa affär.

Erika N skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Caroline hjälpte mig med att sälja min lägenhet, det gick snabbt och smidigt. Det var aldrig några problem att få tag å henne, jag kände mig trygg genom hela processen och bemötandet var alltid på topp. Läs mer

Elin L skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Bra bemötande och snabb trygg affär. Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Elin L
    Hej Elin! Tack för din reco, hoppas du trivs bra i din fina lägenhet!
  • 2019-10-03

Johan S skrev om Linnéa Almbring Vahlberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Dolde för oss att det finns mögel i köket. Nu har vi inte kunnat bo där ännu och inte fått nån hjälp av brf. Jag ringde henne och frågade om hjälp för att reklamera köpet. Fick ingen hjälp. Månaders boendekostnad i sjön också. Usch för såna mäklare! Läs mer
    2019-10-03 Linnéa A svarar Johan S
    Hej Johan, tack för ditt omdöme. Det är väldigt tråkigt att höra att du är missnöjd över mitt arbete. Jag visste givetvis inte om att det fanns mögel i köket vid försäljningen. Det är ingenting som med avsikt har dolts för dig. När du uppmärksammade mig om problemet sa du att bostadsrättsföreningen höll på att undersöka skadan. Jag bad dig att återkomma till mig med ett utlåtande från bostadsrättsföreningen för att använda det som grund för en vidare reklamation. Eftersom du varken har återkommit eller informerat mig om situationen har jag tyvärr haft svårt att hjälpa dig mer. Du är varmt välkommen att kontakta mig för vidare rådgivning.

Alexandra T skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Mäklare vid köp av bostad. Tillmötesgående och lätt att ha och göra med. Rekommenderas! Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Alexandra T
    Tack Alexandra för din fina reco! Hoppas familjen kommer trivas bra i huset :)
  • 2019-10-03

Carina S skrev om Alexander Makrygiannis en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    sålt villa . Gick hur smidigt som helst. Alexander är trevlig och vi gillade honom från första mötet . Rekommenderar honom varmt till alla. Hade inga förväntningar då vi aldrig sålt något förut. Allt gick smidigt och lätt. Läs mer

Louisa F skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Johan hjälpte mig vid köp av ett hus. Tack vare hans snabba service avslutades köpet innan den offentliga visningen. Det kändes som en perfect match mellan säljare och köpare! Läs mer
    2019-10-04 Johan N svarar Louisa F
    Stort tack Louisa för ditt fina omdöme! Hoppas du trivs bra i huset!
  • 2019-10-03

Rasmus W skrev om Mattias Wassberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag köpte en stor tvåa på Långgatan på herrhagen av en äldre dam, renoveringsobjekt.
    Proffsigt intryck av mäklaren och allt gick väldigt smidigt, mycket nöjd! Läs mer
    2019-10-03 Mattias W svarar Rasmus W
    Stort tack för ditt fina omdöme Rasmus, jättekul att höra att du är nöjd! Hoppas renoveringen gått bra och att du trivs i din nya bostad. Mvh Mattias
  • 2019-10-02

Anders B skrev om Patrik Liikamaa en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt villa. Mycket kompetent bemötande och rakt igenom en professionellt skött affär. Vi fick ochså hjälp med stylist vilket underlättade förberedelserna mycket.
    Försäljningen gick smidigare än vi hade förväntat och vi är glada för att vi hade Patrik Liikamaa som mäklare. Rekommenderas. Läs mer
    2019-10-03 Patrik svarar Anders B
    Tack för rekommendationen Anders och kul att ni är nöjda med affären. Räknar med att det känns bra att vara tillbaka i hemlandet och att allt gick bra med flytten.

Ulf J skrev om Johan Nöbauer en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vi har både köpt och sålt bostad.
    Vi har blivit väl informerade och trevligt bemötta vid alla tillfällen med Johan.
    Det var länge sedan vi gjorde boendeaffärer så vi hade nog inga förväntningar direkt. Vi tycker att Johans info och uppträdande stämt i efterhand när vi varit klara med affärerna med vad han visat och förklarat för oss. Känner oss helt nöjda. Läs mer
    2019-10-02 Johan N svarar Ulf J
    Stort tack för ert fina omdöme Ulf! Väldigt kul att få hjälpa er i både köp och sälj!
  • 2019-10-02

Goedele V skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    We bought a holiday house in Forshaga. Caroline was a very great help to us. Because we are not Swedish, some things where not easy to us to understand, but Caroline made everything clear and helped us with a lot of practical things. She even stayed in contact with us during her holiday ! Läs mer

Emil S skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus var en klockren säljare, han behandlade mig som kund/köpare av objekt på ett mycket bra sätt. Han var hjälpsam, tydligt, lättillgänglig och tillmötesgående. Vi fick den hjälp vi behövde för att känna oss trygga med vårt köp. Tack! Läs mer
    2019-10-02 Magnus A svarar Emil S
    Jättekul att höra att ni var nöjda Emil! Ser fram emot att få komma ut och se hur renoveringen blev när ni är klara.
  • Per D

2019-10-02

Per D skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålde villa i fel årstid, Magnus la ner mycket tid och kontaktade presumtiva köpare och tipsade om huset. Nöjd med slutpris och Magnus insats! Läs mer
    2019-10-02 Magnus A svarar Per D
    Tack för din feedback Per och skönt att ni är nöjda med mitt arbete! Härligt att bo i lägenhet nu istället när hösten och vintern kommer.

Hilde H skrev om Adrian Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Kjøpte Böckelstjern 816, og fikk fantastisk hjelp av megleren. Om jeg hadde spm, kunne jeg sende Mail, og megler svarte kjapt. Hyggelig og imøtekommende 😃
    Nå nyter vi vår nyervervede torp i Sverige😃🇸🇪 Läs mer

Ingela L skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt hus.
    Engagerad mäklare. Upplevde mäklare som kunnig då man kunde diskutera byggfrågor.
    Viktigt för oss var att mäklare inte uppträdde som han skulle sälja till vilket pris som helst.
    Blir det aktuellt att sälja/köpa bostad igen kontaktar vi gärna samma mäklare igen. Läs mer
    2019-10-02 Magnus A svarar Ingela L
    Roligt att du är nöjd med mitt arbete Ingela och hoppas att du trivs i din nya villa!

Christina S skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt villa i ett villaområde.
    Bra bemötande, lätt att få kontakt med ansvarig mäklare.
    Generellt höga förväntningar på Svensk fastighetsförmedling, utifrån tidigare erfarenhet av gott bemötande, goda kolleger rekommenderade Magnus Ask, vi blev inte besvikna. Mycket fina bilder togs och bra beskrivning av objektet. Läs mer
    2019-10-02 Magnus A svarar Christina S
    Tack Christina för din feedback och skönt att höra att du är nöjd med mitt arbete, hoppas du trivs i ditt nya boende!

Inger F skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    En mycket kompetent mäklare, som hjälper till, har ordning och reda samt trevligt bemötande. Carolin har hjälpt mig att sälja hus i Kil och hjälpt oss med att skriva kontrakt. Vi är jättenöjda med Caroline Läs mer

Linda J skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Caroline är väldigt serviceminded och proffsig! Läs mer
  • 2019-10-01

Anton J skrev om Niklas Nilsson Smersfeldt en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpt bostadsrätt. Blev bemött med energi och närvaro. Supernöjd och supersmidigt Läs mer

Jonas H skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Köpte villa
    Mycket proffsigt och ödmjukt

Allt bra från start till slut Läs mer
  • 2019-10-01

Linnea E skrev om Caroline Larsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Forshaga
    Närvarande, glad med hög kompetens Läs mer
  • 2019-10-01

André E skrev om Linnéa Almbring Vahlberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Linnéa hanterade hela försäljningen på ett proffsigt sätt och löste de små utmaningar som alltid dyker upp snabbt och enkelt. Läs mer

Ingela L skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Han var oengagerad. Dåligt uppdaterad på objektet. Gav inte tillräcklig information. Tex att vi skulle få betala 7000 extra för golvvärme vi själva inte beställt fick vi reda på när vi satt med pennan i hand med kontraktet framför oss. Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Ingela L
    Hej Ingela! Tack för att du tog dig tid att svara på reco.se. Tråkigt att ni kände såhär i köpprocessen. Dålig kommunikation från byggherren angående golvvärmen, det håller jag med om. Oengagerad kan bara ni bedöma, vilket jag inte ville utstråla - kanske var min energinivå låg då ni ville ha flera sena kvällsvisningar och kontraktsignering på julledigheten. Hoppas ni trivs bra i ert radhus!
  • 2019-10-01

Stefan E skrev om Patrik Liikamaa en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Bra service och feedback, tar uppdraget på allvar och är kreativ. Läs mer
    2019-10-01 Patrik svarar Stefan E
    Kul med nöjda kunder Stefan. Snart drar vi igång lite intensivare med nästa affär.

Jan Erik L skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Högsta betyg till Andreas, vi sålde ett hus och köpte ett nytt. Andreas var trevlig och vi fick all hjälp man kunde tänka sig.
    Jan Erik L 👍 😊 Läs mer
    2019-10-02 Magnus A svarar Jan Erik L
    Hoppas att ni trivs i ert fina nybyggda hus.
  • 2019-10-01

Yvonne H skrev om Patrik Liikamaa en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Patrik sålde en bostadsrätt åt oss i centrala Karlstad. Han var väldigt smidig att arbeta med, lyhörd och tillmötesgående med de behov vi hade. Läs mer
    2019-10-01 Patrik svarar Yvonne H
    Tackar för det Yvonne och hoppas det går bra för Anna i Stockholm.
  • 2019-10-01

Anders Petter E skrev om Klas Ördell en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålde en villa i Karlstad. Allt började bra med en uppfattning att detta inte skulle bli några problem då det är en fräsch villa i ett eftertraktat område. Men ganska snart efter att vi fick se det första utdraget på annonsen började vi misstänka att Klas kanske inte är den bästa mäklaren i stan. Texten innehöll såpass mycket syftning och stavfel att vi i princip skrev om allt själva och så fortsatte det med nästan alla moment. All info fick man dra ur honom och han ringde sällan upp när han inte svarade.
    Under visningstiden frågade vi ofta om något behöver fixas innan nästa visning, men det var alltid ett "nej då, allt är i ordning." Då vi efter många turer börjat tappa tilltron åkte vi alltid dit ändå och det behövde alltid städas eller plockas i ordning. 8 visningar, nästan 60 intressenter och inga bud senare började vi fundera på om vi skulle byta mäklare. Men med ren och skär tur kom en intressent med ett bud tillslut. Gör vi om samma resa hade vi levt utan Svensk Fastighetsförmedlings kontaktnät och ordnat allt själva via Hemverket eller liknande. Hemnet och vårt engagemang var ändå det som drog folk på visning. Läs mer
    2019-10-17 Klas Ö svarar Anders Petter E
    Hej Anders! Tråkigt att du känner såhär efter avslutat samarbete. Tyvärr tog inte marknaden mot Ert hus så bra som vi hade hoppats på - spekulanterna kände osäkerhet kring vattenskadan i källaren, ej anslutet till kommunalt vatten och avlopp, dom extremt kalla golven samt att huset ligger på Campus i Karlstad. Att jag inte kontaktade dig känner jag är obefogad kritik då jag summerade vår smshistorik till 99 st skickade sms från min sida och nästan lika många samtal. Ibland behövs åtta visningar för att hitta rätt köpare - vilket jag anser vi lyckades med och med "ren och skär tur" såg jag till att huset såldes för 100 000 över avtalat accepterat pris. Önskar dig en fin framtid och att ni trivs i nya huset!

Östra Torggatan 12, 652 24 Karlstad