Alla kategorier Mäklare Stockholms län Nacka Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Smedjegatan 2c, 131 54 Nacka — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Nacka!

Vi har koll på allt du behöver veta om att bo, leva och byta bostad i Nacka, Saltsjöbaden, Saltsjö Boo och Älta. Vill du sälja hjälper vi dig med allt från värdering till att hitta rätt köpare och är du ute efter en ny bostad i området ser vi till att du hittar ett objekt som passar just dig och dina behov.

I Nacka kommun finns områden som kan dateras så långt tillbaka som till 1850-talet, men även modernare stadsmiljöer samt närhet till både Stockholms skärgård och innerstad gör området attraktivt för flera olika målgrupper.

Kom gärna förbi på vårt kontor, då kan vi enkelt ge dig personlig service och konkreta råd kring din stundande bostadsaffär!

Läs vad 703 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Nacka

• 2019-09-15

Cornelia S skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Bra bemötande, tillmötesgående, lyhörd, tydlig kommunikation. Supersnabb och smidig affär! Rekommenderas verkligen! Läs mer

Leif J skrev om Johan Markelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Lägenhet i älta
    Det var bra bemötande från mäklaren
    Allt var bra förutom städningen . Läs mer

Ann D skrev om Christopher Storm en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Vi sålde vår bostadsrätt. Mäklaren var positiv, trevlig och informativ. Bra återkoppling på intressenter. Lyckades finna nya köpare när de signade inte fick sina lån. Läs mer

Karl L skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Sålt lägenhet.
    Superbra bemötande, snabb i sitt arbete, håller det han säger, engagerad. Rak och tydlig hur det går och vad som händer. Toppen! Tack. Läs mer

Tobias W skrev om Carolina Ramsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Vi fick hjälpa att sälja ett hus i Nacka. Vi är nöjda med mäklarens arbete. Hon var engagerad och bemötte oss väldigt bra. Hon var kunnig och stöttade oss hela vägen.
    Så vi känner oss nöjda med mäklaren, Carolinas arbete. Läs mer
    2019-09-13 Carolina R svarar Tobias W
    Stort tack Tobias även för ditt engagemang genom hela processen. Lycka till i Skåne! Vänliga hälsningar Carolina

Malin L skrev om Christopher Storm en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Det som drar ner betyget är seb återkoppling under budgivningen. Vi har inte heller mottagit alla nycklar som tillhör lägenheten. I övrigt ett gott bemötande Läs mer

Therese H skrev om Carolina Ramsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Carolina har hjälpt oss att sälja vårt hus i Nacka området. Vi visste att det skulle vara en utmaning att sälja huset i och med att vi är bosatta utomlands. Carolina var mycket hjälpsam och proaktiv genom hela processen och tog sig tid att förklara allt vi behövde tänka på samt gav oss insikt genom varje del av försäljningen. Skulle vi behöva en mäklare i framtiden så är det definitivt Carolina vi hör av oss till. Läs mer
    2019-09-13 Carolina R svarar Therese H
    Hej Therese och Joe, det har varit ett fantastiskt fint samarbete och ett sant nöje att få hjälpa er. Kommer ni tillbaka till Sverige hoppas jag få hjälpa er i att hitta ert nästa boende. Ha det fint. Vänliga hälsningar Carolina

Karl T skrev om Johan Markelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Proffsig och påläst.
    Han var flexibel för sista minuten ändringar och skötte processen fläckfritt Läs mer

Fannie W skrev om Christopher Storm en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Trevlig och genuin mäklare, skulle rekommendera honom alt anställa honom när jag ska sälja min lägenhet. Läs mer

Sara W skrev om Johan Markelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    flexibel och återkopplar väldigt snabbt. Trevligt bemötande både på visning och vid kontraktsskrivning och har snabbt svar på alla våra frågor Läs mer
  • Thomas H

2019-09-12

Thomas H skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Har såt en br via sv fast. Bra på uppföljning och rapportering. Läs mer

Jan W skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Prospektet hade ett flertal felaktigheter. Under budgivning fick vi inget besked om ifall vi hade lagt det högsta budet och mäklaren försökte få oss att höja vårt eget bud trots att vi redan (visade det sig) hade vunnit budgivningen. Läs mer

Sofia L skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Trygg bostadsaffär med tydlighet och stöd genom hela processen.
    Enkelt och smidigt! Läs mer

Josefine J skrev om Johan Markelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Tydlig , rak och supertrevlig Läs mer

Isa I skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Har köpt en lägenhet i Nacka Strand. Blev mycket proffsigt bemött, snabb återkoppling, trevlig och kunnig, genuint intresserad för att hålla kunderna nöjda Läs mer

Roberto T skrev om Carolina Ramsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Mäklare utöver det vanliga. Behjälplig, lätt att samtala med, snällt för att hon väntade på oss även när hon hade många kunder intresserade av objektet och ändå mycket trevligt. Läs mer
    2019-09-11 Carolina R svarar Roberto T
    Tack Roberto för dina vänliga ord och det ska bli spännande att se hur ni så småningom förädlar fastigheten. All lycka till! //Carolina
  • Stevo J

2019-09-10

Stevo J skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Jag har sålt en lägenhet på Skarpövägen .
    Jag är mycket nöjd med Said som mäklare. Läs mer

Tomas K skrev om Maxine Mazy en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Köpt lgh i Orminge.
    Maxine gav ett lättsamt men ändå seriöst intryck.
    En proffsig mäklare som tydligt och lugnt gick igenom köpehandlingarna med mig och säljaren. Även om kontraktsmötet kom till med kort varsel så var det inget som kändes slafsigt.
    Under budgivningen har Maxine skött kontakten bra och med seriositet. Läs mer
    2019-09-13 Maxine M svarar Tomas K
    Tack Tomas för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme och jag blir glad över och höra att du är nöjd! Jag är säker på att du kommer stormtrivas i din nya fina lägenhet.

Allt gott, Maxine

Veronica T skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Proffsig och personlig hjälp. Jag är så nöjd! Läs mer
  • 2019-09-10

Antonio V skrev om Christopher Storm en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Sålde lägenhet med gott resultat. Proffsigt hela vägen! Läs mer

Mats B skrev om Johan Markelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Bra
    Proffsig
    Tillmötesgående
    Framförde vårt erbjudande till säljare Läs mer

Fredrik A skrev om Carolina Ramsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Vi köpte ett kedjehus där Carolina var mäklare.
    på väg till skrivningen får vi information om att tillträde ska ändras samt att i prospectet stod det att luftvärmepumpen var från 2014 när den egentligen var från 2004.
    lite kompensation fick vi för luftvärmepumpen men inte det vi önskade.

Fråga till säljarna ligger endast som bilaga i prospectet och inte på deras hemsida tycker jag är synd. den hade missats från vårat håll då den inte fans på nätet. Där stod det bland annat att värmegolvet i uterummet inte fungerade vilket var lite tråkigt.

Trevligt bemötande och bra förmedlare. Läs mer
    2019-09-10 Carolina R svarar Fredrik A
    Tack Fredrik för att du tog dig tid för att ge mig feedback, det är mycket värdefullt. Jag förstår verkligen er avseende felskrivningen och hade givetvis önskat att allt hade varit korrekt och att vi hade kunnat göra er fullt ut helt nöjda. Jag hoppas att allt blir bra till slut och att ni kommer att trivas fint i huset när det blir dags. Med vänliga hälsningar Carolina

Sara O skrev om Louise Samsioe en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Vi köpte vår första lägenhet och vi hade en jättebra upplevelse tackvare Louise, och Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
  • 2019-09-09

Maria H skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Som köpare kunde jag inte känna mig mer tryggare. Otroligt duktig mäklare som var extremt tillgänglig och svarade på alla mina frågor utan att hänvisa till någon annan. Oerhört proffsig! Läs mer
  • 2019-09-08

Suzanne E skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Allt har varit väldigt enkelt och vi har fått bra stöd i hela processen. Läs mer
  • 2019-09-08

Matilda L skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Sålt en 3:a.
    Staffan var professionell och trovärdig, envis, bra att hålla kontakt under processen, gav bra tips på hur man bäst visar lägenheten. Läs mer
  • 2019-09-06

Per Olof G skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Köpte i brf senaten höst 2018. Martin var mycket professionell och stabil att föra dialog med. Han företrädde köp/säljprocessen på ett utmärkt och i sak lojalt sätt. Han var lätt att få kontakt med och var villig att ge oss de extratjänster vi ville ha. Läs mer

Mattias C skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Köpt lägenhet i nacka.

Trevlig, kunnig och lätt att sammarbeta med. Läs mer
  • 2019-09-06

Anna Cecilia A skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Sålde en bostadsrätt. Mäklaren satte ett lockpris som inte var vad vare sig han eller jag som säljare ville få ut. Detta gjorde han utan att ordentligt förankra sin prisstrategi med mig. Det kändes inte seriöst. I övrigt ok. Läs mer
  • Ingrid K

2019-09-06

Ingrid K skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Skötte sitt jobb men med bristande engagemang. Läs mer
  • 2019-09-06

Minna Sofia Ö skrev om Martin Adolfsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    professionellt bemötande, svarar på alla frågor. Fick en att känna sig trygg inför köp av bostad. Läs mer

Elena D skrev om Paul Karlström en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Mäklare var rimligt bra och professionell, men jag är lite besviken att jag fick inte avtal på engelska som behöver jag att visa till min rysk bank. På engelska vi kallar denna kompetens "to go en extra mile for a client". Det är lite konstig speciellt efter mäklare sa att han kommunicerar med kinesiskor som vill köpa lägenheter i Sverige. Jag tror inte att Paul pratar med de på kinesiska och göra all paperet på kinesiska. Läs mer

Gull Barbro O skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Jag har inte varit närvarande under försäljningen av min brors hus. Men vid avslutningsmötet verkade han väldigt ointresserad och försvann långa stunder.

Inte så imponerande. Läs mer

Robertas R skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Hej,
    Vi har köpt bostad och allt gick väldigt bra. Hela affären gick väldigt smidigt och snabbt. Mäklaren var ärligt och lojalt, och det var lätt att kommunicera med honom. Läs mer

Sallu F skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Helt på säljarens sida. Säkert jättebra som säljare men inte lika bra som köpare. Läs mer

Melissa H skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Väldigt professionell och duktig! Läs mer
  • 2019-09-04

Patrik P skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Köpt lgh
    Mycket proffsigt bemötande
    Jätte bra mäklare Läs mer
    2019-09-11 Caroline H svarar Patrik P
    Hej Patrik, tack för din rekommendation och för att du tog dig tid att skriva. Hoppas att du kommer trivas i bostaden. Trevlig dag
  • 2019-09-04

Céline Emmy Maria D skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    När jag skrev på att jag skulle köpa lägenhetenså förväntade jag mig ett fungerande kök och badrum.
    Köksfläkten funkade inte, understa korgen i diskmaskinen var sönder ingen sa något om det.
    Badrummet fick jag total renovera eftersom att det var en fuktskada, vilket jag bara fick veta efter att jag skrivit på avtalet.
    När vi kontaktade mäklaren var hon offensiv och stroppig. Riktigt otrevlig faktiskt.
    Vi fick inte något bra intryck av mäklaren.
    Jag hade inte riktigt något val än att köpa lägenheten ändå eftersom att jag behövde ha någonstans att bo med min son när jag kom tillbaka i augusti.
    Jag var riktigt missnöjd... Läs mer
    2019-09-11 Caroline H svarar Céline Emmy Maria D
    Hej Celiné, tack för att du tagit dig tiden att ge mig feedback på utfört arbete. Det är mycket tråkigt att du upplevt mig som offensiv och otrevlig och för detta ber jag dig om ursäkt. Det har verkligen inte varit min mening att upplevas på detta sett utan jag har endast försökt förklara hur lagboken ser ut. För tydlighetens skull förklara jag detta igen:

När man köper en bostadsrätt köper man denna i befintligt skick. Detta innebär att säljaren svarar för eventuella fel och brister som denne känner till, som inte kunnat upptäckas på en visning. Ersättning för reparation/ ev. ny köksfält samt trasig korg i diskmaskinen är ett krav du måste ställa gentemot säljaren. Behöver du hjälp i dialog med säljaren är du alltid välkommen att kontakta mig.

Ett badrum har en teknisk livslängd på 15 år. Badrummet du hänvisar till var över 35 år gammalt vilket tyvärr innebär att man kan behöva räkna med en renovering av badrummet.
    Det är dock mycket olyckligt att du upplevt mig som offensiv när jag har försökt förklara detta för dig. Jag tar till mig av din upplevelse och hoppas att din renovering blev bra och att du nu trivs bra i bostaden tillsammans med din son.
  • Erik I

2019-09-04

Erik I skrev om Paul Karlström en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Snabb och bekväm försäljning av min (föredetta) 1a i Alphyddan. La ut den som kommande eftersom jag inte hade tänkt sälja förrän ca ett år senare. Paul hittade dock rätt köpare med ett bra pris på endast 2 månader!

Skulle rekommendera Paul varmt till alla som vill ha en trygg, effektiv, proffsig och inte minst trevlig försäljning av sin bostad. Läs mer

Andreas W skrev om Ina Olehed en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Inte nöjd med mäklaren vi köpte vårt hus från. Läs mer
  • 2019-09-03

Niina-Maria H skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Jag har köpt en lägenhet och är väldigt nöjd med allt, bemötande, professionalism och förtroende. Hon var seriös och kunnig. Och mycket fina lokaler i sickla.
    Tack för en bra affär! Läs mer
    2019-09-11 Caroline H svarar Niina-Maria H
    Tack själv för ett trevligt bemötande och en trevlig affär. Hoppas att du kommer trivas i din nya bostad.

Wang Min S skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Vi sålde en lägenhet och han var ganska bra och tog sina uppgifter seriöst. Läs mer

Erik W skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Villken toppen kille Said lätt o ha o göra med och mycket bra idéer angående försäljningen av min bostadsrätt i tolkare tusen tack Said Läs mer

Jonas O skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Köpt en fristående villa.
    Bemötande från mäklare professionellt.
    Inga direkta förväntningar utöver vad som kan anses rimligt. Mäklaren levde helt klart upp till dem,och gav ett engagerat intryck. Läs mer

Ida B skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Väldigt osympatisk mäklare som kör "fulspel" och oschyssta puckar på hög nivå. Läs mer
    2019-09-09 Caroline H svarar Ida B
    Hej Ida, tack för att du har tagit dig tid att recensera mig och mitt arbete. Jag är en fastighetsmäklare som hela tiden försöker göra varje bostadsaffär så lyckad som möjlig, både för säljaren och för er som köpare. Tycker därför att det är mycket tråkigt att du upplevt att jag kört "fulspel" och oschyssta puckar, då detta absolut inte varit min mening. Jag har försökt nå dig på telefon efter du skrivit denna recension för att närmare få höra varför du upplevt mig på detta sett. Jag vill nämligen inte att denna känsla ska kunna upprepa sig hos kunder i andra bostadsaffärer jag tar mig an. Jag har dock inte lyckats nå dig tyvärr... Beklagar igen din upplevelse och hoppas att det inte tagit er någon skada utan att ni trivs bra i ert nya hus.
  • Anna Christina H

2019-09-03

Anna Christina H skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Gick ju galant att sälja huset via Caroline. Bara plus! Läs mer
    2019-09-09 Caroline H svarar Anna Christina H
    Tack Anna Christina för rekommendationen. Önskar dig lycka till i framtida bostad.

Parisa S skrev om Caroline Hedin en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Driven, fokuserad, proaktiv, duktig och super koll på läget. Läs mer
    2019-09-09 Caroline H svarar Parisa S
    Tack Parisa för rekommendationen. Värmer extra mycket att få en rekommendation från dig då jag förstått att du var så missnöjd med den första mäklaren som ni hade anlitat. Hoppas att ni kommer trivas i er nya bostad. Trevlig dag
  • Elin Rosalie E

2019-09-03

Elin Rosalie E skrev om Said Said en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Kände mig väldigt trygg genom hela försäljningen. Trevlig, skicklig och kunnig! Läs mer
  • 2019-09-02

CHRISTINA B skrev om Maxine Mazy en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Maxine Macy sålde min bostadsrätt. Jag träffade henne första gången på en visning och kände direkt att det var hon som skulle sälja min lägenhet. Hon är proffessionell, pålitlig, framåt, driftig och extremt tillgänglig. Dessutom väldigt trevlig och inbjöd till ett fint samarbete vilket kändes väldigt tryggt. Jag kan varmt rekommendera Maxine och har redan gjort det till de som jag känner som ska sälja sin lägenhet. Min lägenhet blev såld innan visning dessutom vilket också visar på ett engagemang. Läs mer
    2019-09-03 Maxine M svarar CHRISTINA B
    Hej Christina! Vilken otroligt fin rekommendation och betyg du tagit dig tid att skriva, det uppskattas enormt mycket. Tack själv för ett bra och fungerade samarbetet, vi ses på tillträdesdagen!

Allt gott, Maxine
  • 2019-09-01

Lars-Ingvar P skrev om Paul Karlström en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Paul Karlström Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    har på ett förtjänstfullt sätt sålt vår lägenhet på Atlasvägen.
    Paul har med stor precision fullföljt överenskommen försäljningsplan och har under tiden varit aktiv och på så sätt uppnått uppsatta mål.
    Paul har ett förtroende givande sätt och är en kunnig,trevlig och positiv mäklare som vi på det bestämda kan rekommendera.

Lars-Ingvar Petersson Läs mer
    2019-09-04 Paul K svarar Lars-Ingvar P
    Stort tack för det fina betyget! Vi ses på tillträdet.

Smedjegatan 2c, 131 54 Nacka