Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad

Kölnagatan 4, 120 64 Stockholm — Visa karta

Vi mäklare på Svensk Fastighetsförmedlings kontor i Hammarby sjöstad kan Sjöstan utan och innan och kan det här med hem. Vi säljer inte bara bostäder med väggar, tak och brevlåda, vi säljer ett hem där människor bor. Vi har sålt i alla föreningar i Sjöstaden och vet vad som är skillnaden mellan de olika bostadsrättsföreningarna och hur ett läge kan påverka värdet mer än ett annat.

Vårt mål är att våra köpare och säljare får en trygg bostadsaffär, där alla är nöjda och glada i slutändan. Då vi är helt utan påverkan från banker och försäkringsbolag, kan vi därför tillvarata våra kunders intressen. För oss är alltid trygghet och kvalité i fokus och att ha en affärsmässighet gentemot våra kunder i alla lägen.
Mån: 10:00-17:00
Tis-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 542 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad

• 2020-06-29

Damon R skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jobbade hårt för att det skulle bli en affär, lätt att ha att göra med, tillgänglig och proaktiv. Vi köpte lgh på söder av henne. Läs mer
    2020-06-29 Josefin E svarar Damon R
    Tack för din rekommendation Damon, så glad att vi kunde knyta ihop affären och att ni blev dem lyckliga köparna. :) Trevlig sommar, ses snart!
  • 2020-06-27

Pu S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpte min tvåa på Södermalm med Elin och jag är så nöjd. Hon var hjälpsam, professionell och tydlig genom hela processen. Toppenbra var Elin på alla sätt! Läs mer
  • 2020-06-24

Christian H skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta
    Anlitade Jessica för ett skrivuppdrag. Sköttes snabbt, smidigt och proffsigt! Läs mer
    2020-06-25 Jessica S svarar Christian H
    Stort tack för ett kort men fint samarbete och en fin rekommendation! Glad att du känner dig nöjd med hjälpen! Hälsningar Jessica Skogman
  • 2020-06-22

Markus H skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Inledde dialog med Josefin i januari för att sedan sälja i juni, då vi behövde slutföra en renovering. Josefin har varit med hela vägen på ett aktivt sätt men ändå tålmodigt. Vi kunde inte vara mer nöjd med Josefin. Hon jobbat länge på att förbereda spekulanterna, för att maximera budgivningen. Till och med köparna berömde Josefin. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-06-29 Josefin E svarar Markus H
    Stort tack för en fina rekommendation och ert förtroende från första början. Vilken resa vi har gjort och grattis till en fantastisk försäljning. Trevlig sommar! :)
  • 2020-06-22

Ingela Marie R skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jag köpte en lägenhet av Anna. Upplevde Anna som en ödmjuk och kunnig person. Tar tid att lyssna och vill åstadkomma ett bra resultat Läs mer
  • 2020-06-20

Nina S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag har sålt en lgh på Södermalm, 3.5 rok, med balkong, 93 kvm.
    Elin har varit fantastisk som mäklare. Hon är tillgänglig, kunnig, uppmärksam, tydlig med vad som är viktigt och mindre viktigt. Är personlig på ett professionellt sätt så att man känner att hon är engagerad. Stresstålig, har tålamod med frågor, när jag blev stressad över någonting. Hon är dessutom mycket trevlig, har humor och är representativ i sin klädsel och sätt att prata.

Jag kan varmt rekommendera henne till vem som helst som behöver någon duktig och samtidigt en person som ger trygghet när man ska sälja sin bostad, som för de flesta ju är den största ekonomiska affär man gör

/ Nina Svedberg Läs mer
  • Mats L

2020-06-17

Mats L skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta
    Rapp, tillgänglig och trevlig. Kändes trygg och realistisk när det gällde att matcha behov och förväntningar i processen. 100% nöjd. Läs mer
    2020-06-18 Jessica S svarar Mats L
    Tack för din fina rekommendation Mats! Det gör mig alltid lite extra glad när mina köpare är nöjda med mig som mäklare, ni har ju trots allt inte valt mig själva! Jag hoppas att du kommer trivas kanon i din nya lägenhet! Ha en fin Midsommar!! Hälsningar Jessica Skogman
  • Merel D

2020-06-16

Merel D skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jonna är en pärla!
    Hon hjälpte oss att säljer våran fina lägenhet mitt i covid pandemin.
    På ett proffsigt och super trevligt sätt har hon tagit hand om allt.
    Hon var alltid där för att svara på alla våran frågor och tog bort mycket stress och oro.
    Men bästa rekommendation kommer från våran son (7år) som efter har träffat henne sa ’Jonna är fin! Det är nästan som att jag blir lite kär i henne’ Läs mer
  • 2020-06-13

Frida H skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jag har köpt en bostad av Anna. Hon var kunnig om området och föreningen och hade svar på alla frågor. Vid förhandling om priset var hon proffsig genom hela affären. Läs mer
  • Angelica R

2020-06-12

Angelica R skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin har överträffat våra förväntningar och lyckats ro i hamn vår försäljning av lägenhet på Södermalm trots rådande coronatider. Hon är mycket erfaren, professionell och vi rekommenderar henne varmt ! Läs mer
  • 2020-06-12

Liam K skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande av Jonna! Läs mer
  • 2020-06-11

Pelle L skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Köpt Södermannagatan 37
    Ett mycket proffsigt och bra bemötande i alla avseenden.
    Vi förlorade en budgivning några dagar innan pga mäklaren vilket var mycket frustrerande!

Josefin var trevlig, engagerad och framåt och var verkligen
    ett riktigt proffs i alla avseenden och som verkligen verkade gilla sitt jobb.
    Snyggt jobbat Josefin! Läs mer
    2020-06-12 Josefin E svarar Pelle L
    Stort tack för din rekommendation och stort Grattis till köpet av en fantastiskt fin lägenhet, ett rent nöje att hjälpa er att hitta rätt tillslut.
    Ha en fin sommar!
  • 2020-06-10

Emilie O skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag sålde min 2:a med hjälp av Elin. Hon är positiv och enträgen, ger inte upp. I och med att försäljningsläget var lite speciellt då jag gick ut med min lägenhet precis då Corona pandemin startade var det lite rörigt till en början men jag tycker att Elin bemötte det på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-06-10

Eva L skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Trevlig, informativ och engagerad! Läs mer
    2020-06-10 Josefin E svarar Eva L
    Tack för trevligt bemötande på visning och stort grattis till fina köpet av lägenheten. Vi ses snart igen.
  • 2020-06-09

Christian Z skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin var superproffsig och lyhörd för våra önskemål på alla sätt. Hon var också peppande och svarade alltid snabbt på funderingar under tiden. Vi sålde på en förhandsvisning för önskat belopp.
    Vi kan varmt rekommendera Elin! Läs mer
  • 2020-06-09

Catrin J skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Mycket trevligt bemötande och känns väldigt ärlig i sitt sätt att agera gentemot mig som köpare Läs mer

Eleni T skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en lägenhet via Elin som fixade en privatvisning av den till dagen efter vi pratade första gången.
    Hon var under hela processen snabb på att återkoppla och följa upp, uppstyrd och extremt trevlig och lätt att tycka om.
    Jag skulle gärna anlita henne som vår mäklare när vi säljer någon gång i framtiden! Läs mer
  • Petter I

2020-06-09

Petter I skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Jag och min pojkvän har köpt en lägenhet på Möregatan 4 som förmedlades av Elin. Vi blev bemötta på ett mycket trevligt, glatt och förtroendeingivande sätt. Elin är kunnig, engagerad och förmedlar sin kunskap på ett pedagogiskt sätt, vilket skapar trygghet i bostadsaffären. Läs mer
  • 2020-06-08

Johan K skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Vi anlitade Jonna i stort sett samtidigt som Coronaviruset slog mot Europa vilket vi förstod skulle göra det svårare att sälja lägenheten. Vi kände nästan direkt att Jonna var annorlunda mot många andra mäklare jag träffat tidigare. Hon tog sig verkligen tid att sätta sig in i vår situation och hur vi tillsammans skulle kunna sälja lägenheten. Ett samtal med henne blev lätt 20minuter där vi diskuterade olika strategier om hur vi på bästa sätt skulle presentera och sälja lägenheten.

2 mäklare innan Jonna har försökt sälja lägenheten men inte riktigt lyckas. Men med Jonna gick det.

En stor fördel för oss var att Jonna var gammal inredningsdesigern och att få 4 A4-papper med instruktioner om vad vi skulle inhandla. Det med en väldigt tätt kontakt om hur lägenheten såg ut och vad vi kunde åtgärda gjorde att vi lyckades sälja den trots rådande pandemi.

Jag kan väldigt väldigt starkt rekommendera Jonna. av 6 mäklare jag sålt med under min bostadskarriär har hon vart överlägset bäst och jag förstår varför hon vunnit de priser hon vunnit. Läs mer
  • 2020-06-07

Jack B skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpte en bostad på Södermalm, och Daniel skötte processen galant Läs mer
  • 2020-06-02

Susanna M skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bästa Mäklaren i stan! ✨✨✨
    Återkopplar fort, tydlig, flexibel och väldigt kompetent!!!
    Wow! 🤩 Läs mer
  • 2020-06-01

Kim V skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Sålt via Anna, så otrolig positiv energi och erfarenhet. Kändes oss trygga hela vägen och var super duktigt på att ge oss uppdatering under hela processen. Läs mer

Anna N skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin har från start till mål varit den trygga och trovärdiga mäklaren som vi önskat! Viktigt för oss att både vi som säljare och köparen av vår lägenhet ska känna sig nöjda med affären och det är intrycket vi har så här dagen efter kontraktsskrivning! Läs mer

Kicki D skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi sålde vår bostadsrätt på Södermalm med hjälp av Elin.

Hon lyssnade verkligen in vad vi ville och vilka tankar och önskemål vi hade och det kändes som hon verkligen gjorde sitt yttersta för att förverkliga dem. Och när det inte gick riktigt som vi hade tänkt oss så hade hon ändå lösningar som gjorde att det gick bra till slut.

Professionell och personlig.

Kicki och Göran Dahlgren Läs mer

Emma H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi köpte en lägenhet via Elin och blev mycket väl bemötta. Hon var professionell, positiv, informativ och mån om att alla parter skulle vara nöjda. Läs mer
  • 2020-05-26

Marie Lenita N skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Köpte en 1:a på Söder och blev mycket bra bemött, mäklaren var närvarande och aktiv i processen. Läs mer
    2020-05-26 Daniel A svarar Marie Lenita N
    Stort tack för fin rekommendation Lenita! Hoppas att du kommer att trivas i din nya fina lägenhet! :)
  • 2020-05-22

Lena Jeanette E skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Sälj med Elin!
    Hon är infriar alla förväntningar man kan ha på en mäklare. Elin har stor erfarenhet, inger lugn, är kompetent och gör allt för att försäljningen ska bli så bra som möjligt.

Det här var vår andra försäljning med Elin och vi skulle tveklöst välja henne som mäklare igen om det inte vore för att vi skulle flytta till en ny stad. Läs mer
  • 2020-05-21

Sofie N skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Rekommenderar Daniel alla dagar! Daniel är lyhörd, tillmötesgående, tillgänglig, lättsam -precis de egenskaper man vill ha hos en mäklare! Jag är mkt nöjd med Daniels insats! Läs mer
    2020-05-24 Daniel A svarar Sofie N
    Stort tack för den fina rekommendationen Sofie! Var ett rent nöje att hjälpa dig med din försäljning. Hoppas att ni hittar något nytt ni kommer att trivas i snart! :)
  • 2020-05-18

Brf Fegen 2 skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta
    Sålt lgh om 70 kvm.
    Bra slutresultat
    Bra jobbat Läs mer
    2020-05-18 Jessica S svarar Brf Fegen 2
    Tusen tack Peder, Jan och hela Brf Fegen 2 för förtroendet att få sälja er tidigare hyresrätt till bostadsrätt! Roligt att höra att ni känner er nöjda med slutresultatet! Vi ses på tillträdet! Hälsningar Jessica Skogman
  • 2020-05-16

Anton C skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin var pålitlig, lättillgänglig, lätt att prata med och lyhörd. Vi kommer definitivt vilja använda oss av henne i kommande fastighetsaffärer! Läs mer
  • Gunilla L

2020-05-15

Gunilla L skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin är kunnig, hjälpsam och återkopplar enligt plan. Hon har underlättat vårt köpt av lägenhet och ska därför få sälja vår nuvarande bostad. Läs mer
  • 2020-05-15

Ulrika S skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Mycket lyhörd på mina önskemål. Är tillmötesgående vid önskemål om extra visningar. Positiv, kunnigt och korrekt sätt vid hela försäljnings processen.
    Jag kan varmt rekommendera Elin.
    Ulrika S Läs mer
  • 2020-05-12

Carl H skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Elin var jätteduktigt och vi skulle lätt tänka oss att använda henne igen :) Läs mer
  • 2020-05-02

Lovisa G skrev om Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Anna var driven och motiverad som, trots det osäkra läget på marknaden, lyckades sälja min lägenhet till ett bra pris.

Hon känns genuin och smart och jag skulle rekommendera henne varm till min omgivning Läs mer
  • 2020-05-02

Stephan E skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta
    Sålt borätt på Södermalm! Jessica genomförde affären från början till slut på mycket bra o proffsigt sätt. O jag vill ge henne mina bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-05-04 Jessica S svarar Stephan E
    Stort tack för din fina rekommendation! Det gör mig verkligen glad att du känner dig nöjd med min hjälp från början till slut! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Bästa hälsningar Jessica Skogman
  • 2020-04-30

Magnus V skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har sålt vår lägenhet på Södermalm. Vi fick ett väldigt proffsigt bemötande från första kontakten till försäljningen var klar. Vi fick snabba svar på allt vi undrade över. Våra förväntningar på en mäklare har verkligen infriats.
    Vi är verkligen nöjda med Elin! Läs mer
  • 2020-04-29

Ida L skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Jonna gjorde ett fantastiskt bra jobb som vår mäklare. Hon hade både säljare och köpare i åtanke och agerade på ett mycket professionellt sätt. Läs mer
  • ALIAKSANDR M

2020-04-29

ALIAKSANDR M skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Var mycket trevligt att köpa lägenheten med Elin. Allt gick bra och smidigt. Läs mer
  • 2020-04-28

Camilla V skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har sålt en bostadsrätt på Södermalm och har blivit väldig väl bemött av Elin från början till slut. Hon har ett glatt och positivt sätt som gör att man känner sig trygg. Som säljare har jag en förväntan att mäklaren är kunnig och att jag får uppriktiga svar på mina frågor och funderingar och det känner jag att jag har fått. Jag kan varm rekommendera Elin som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-27

Jenny Siw Inger D skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Vi har köpt en lgh som vår dotter ska bo i på Folkskolegatan 20.

Vi blev från första stund väldigt bra bemött av Jonna. Jag upplevde henne som proffsig, kunde svara på alla våra frågor och gav ett riktigt bra helhets intryck.

Under budgivningen så upplevde jag att hon hade både säljare och köpare i åtanke för att båda parter skulle bli nöjda.

Jag kommer definitivt att rekommendera Jonna och Svensk fastighetsförmedling till andra. Läs mer
  • Niklas B

2020-04-26

Niklas B skrev om Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Hade kontakt med Jonna angående fyror i Hammarby Sjöstad. Jonna tipsade om några alternativ som jag tittade på, varav en av dessa blev den jag köpte. Jonna återkopplad regelbundet och tog med sig mina synpunkter vilket till slut gjorde att vi kunde nå en överenskommelse med säljarna. Jag är mycket nöjd med Jonna och Svenskfast som hjälpt mig att både sälja och köpa bostad nyligen. Läs mer
  • 2020-04-24

Peter B skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Bra driv. Väldigt nöjd med Elin :) Läs mer
  • 2020-04-23

Håkan D skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Hon är så himla bra jag har provat andra i Sjöstan hon är i en egen klass jag blev mycket nöjd bäst i klassen

Jätte bra pris för lägenheten o hjälpsam efter att affären var klar också Håkan Läs mer
    2020-04-25 Josefin E svarar Håkan D
    Otroligt kul att vi fick ett så grymt resultat. Tack för förtroendet och grymt samarbete, vi ses snart Håkan. :D
  • 2020-04-22

Maria H skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Årsta
    Lugn och saklig med is i magen då det kommer till budgivning. Vidare så har Jessica ett vinnande och trevligt sätt som gillas av tilltänkte kunder. Läs mer
    2020-04-22 Jessica S svarar Maria H
    Tusen tack för ert fina omdöme Maria och Sture! Det var verkligen ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen och det glädjer mig att ni är nöjda med både mig och slutpriset! Vi ses lite längre fram på tillträdet! Hälsningar Jessica Skogman
  • 2020-04-21

Elisabet Josefin S skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Vi har sålt en lägenhet på 80 kvm i Stockholms innerstad. Mäklaren bemötte oss på ett professionellt och lyhört sätt. Det kändes prestigelöst och lätt att prata med Daniel. Han svarade snabbt på frågor och gav stöd och support. Sammantaget en positiv upplevelse! Läs mer
    2020-04-22 Daniel A svarar Elisabet Josefin S
    Stort tack för rekommendationen Elisabeth! Glad att jag kunde vara till så stor hjälp för er i era bostadsaffärer. Är övertygad om att ni kommer att trivas superbra i ert nya boende!
  • 2020-04-21

Victoria R skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Josefin hjälpte oss att sälja vår lägenhet och vi är väldigt nöjda med affären. Josefin var seriös, professionell, lyhörd och framför allt engagerad genom hela processen. Allting gick väldigt smidigt från första kontakt till slutkontrakt. Jag kan varmt rekommendera Josefin! Läs mer
    2020-04-22 Josefin E svarar Victoria R
    Tusen tack för dina fina ord och rekommendation. Så roligt att få hjälpa er med eran försäljning och stort lycka till med nya bostaden. Vi ses snart igen. :D
  • 2020-04-20

Kevin Michael R skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Södermannagatan 21,
    33squ/m 2 rum med kök

Daniel provided all the information I needed regarding the apartment and allowed me to view the property three times. Daniel understands that buying your first apartment can be stressful and he didn’t add any extra stress during the bidding stage which was extremely helpful. Very professional. Läs mer
    2020-04-20 Daniel A svarar Kevin Michael R
    Many thanks Kevin! The pleasure was all mine :) Hope you will enjoy your new apartment!
  • 2020-04-20

Per Johan S skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Professionellt men ändå personligt bemötande. Gjorde sig tillgänglig och var stöttande i både sälj- och köpprocess. Snabb respons på frågor. Lätt att kommunicera med och trygg i sitt yrke. Läs mer
    2020-04-20 Daniel A svarar Per Johan S
    Stort tack för det fina betyget Per! Har varit ett nöje att få stötta er i era bostadsaffärer. Fortsatt lycka till och hoppas att ni kommer att trivas i er nya lägenhet.
  • 2020-04-19

Fredrika F skrev om Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    Daniel sålde min lägenhet snabbt och skickligt! Läs mer
    2020-04-19 Daniel A svarar Fredrika F
    Stort tack Fredrika! Var ett rent nöje att hjälpa dig i din bostadsaffär. Lycka till i ditt nya boende nu!
  • Ofelia D

2020-04-17

Ofelia D skrev om Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    Josefin sålde vår 2a snabbt och utan krångel. Det var vår första försäljning och Josefin stöttade oss i genom hela processen. Allt kändes tryggt och vi rekommenderar verkligen Josefin! Läs mer
    2020-04-17 Josefin E svarar Ofelia D
    Vilket grymt samarbete, så roligt att få förtroendet att hjälp er med er första försäljningen. En orolig marknad stoppade inte oss, tack för er fina rekommendation. Ska bli spännande och se vad för lägenhet ni blir lyckliga köpare till framöver 😊

Kölnagatan 4, 120 64 Stockholm