Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Vill du få ut det mesta av din bostadsaffär på Södermalm? Då har du kommit helt rätt! Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan våra områden och har koll på hela försäljningsprocessen från värdering och vad du ska tänka på inför visning till att hitta köpare och avslutad affär.

Vi trivs på Södermalm och brinner för att göra bostadsaffären trygg och smidig för dig som bor här, eller vill flytta hit. Vi vet hur du enklast tar dig till jobb eller skola och var de trevligaste restaurangerna ligger. Så, har du frågor eller funderingar kring ditt nuvarande eller framtida boende på Södermalm? Välkommen in!

Läs vad 1216 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Södermalm 2

• skrev om Christian Da Costa en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-10-06 Spontant omdöme
    Christian paid attention to the details and follows the process with always a professional but pleasant way. It is easy to tell he really tries to do the job at his best. One of the best!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    2022-10-05 Verifierad kund
    Ett trevligt och proffsigt bemötande rakt igenom. Det kändes tryggt att köpa.
    2022-10-04 Verifierad kund
    En så bra mäklare; supertrevlig, kunnig, professionell och hjälpsam i köpprocessen. Uppnår alla förväntningar, varmt rekommenderar Jonna som mäklare!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jonna Sommarhed Sjöstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    2022-10-03 Verifierad kund
    Jättefint bemötande och mycket tålamod i att förklara varje steg och svara på eventuella frågetecken som kunde dyka upp.

Var flexibel i att hjälpa till med det lilla extra!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-10-01 Verifierad kund
    Både köpt och sålt min lägenhet med Elin. Alltid supergullig och professionellt bemötande. Annonsen var bara uppe några timmar innan vi hade en köpare och dessutom till ett bra pris i en skakig marknad. Tack Elin <3
    2022-09-30 Verifierad kund
    Allt gick smidigt och bra som slutade med ett helt OK säljkontrakt!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Under processen upplevde vi att Jonna bemötte oss på ett trevligt, lojalt och professionellt sätt där hon stöttade oss i frågor rörande hela köpprocessen. Det kändes trygg att sluta affären med henne som mellanhand. Vi ger varma rekommenderationer att välja henne som mäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    2022-09-16 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och ärlig samt svarar snabbt
    Hej Imran! Tack för ett trevligt bemötande och äran att få hjälpa dig hitta rätt bostad. Allt gott! Josefin Ericson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josefin Ericson en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    2022-09-16 Verifierad kund
    Josefin är väldigt trevlig och professionell. Hon gör alltid det lilla extra vilket uppmärksammas och uppskattas.

Detta var den första lägenheten jag sålde så det fanns saker jag inte visste om, gällande avtal etc. Josefin var väldigt bra på att beskriva vad som behövde göras och varför. Försäljningen blev en väldigt smidig process.

Om du söker efter en mäklare som gör det lilla extra för att du som säljare ska känna dig bekväm, så rekommenderar jag Josefin.
    Tusen tack för ditt förtroende och din fina rekommendation Joel. Glad jag blir att vi kunde genomföra en jättebra affär, att du är nöjd och att jag kunde hjälpa dig under hela processen. Tack!

Varma hälsningar! :)
  • Deniz O
    2022-09-14 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande, topp mäklare!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-09-12 Verifierad kund
    Elin var mycket trevlig, lugn och saklig. Både hon och lägenheten levde upp till beskrivning och våra förväntningar. 5 + !
    2022-09-12 Verifierad kund
    Trots en oförutsägbar bostadsmarknad så såldes lägenheten fort och med ett slutpris över förväntan. Elin medförde ett lugnt och professionalism och skapade en trygg bostadsaffär för både säljare och köpare. Skulle gärna köpa och sälja igen med Elin vid rodret.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Det som utmärker Elin är hennes uthållighet och tålamod. Trots ett svårt marknadsläge var hon alltid positiv och optimistisk, vilket gav resultat. Vi är mycket nöjda med hur Elin hanterade hela processen från första kontakt till avslut.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Proffsig och tillmötesgående.
    2022-09-09 Verifierad kund
    Elin, professionell, stabil och trygg mäklare. Kan varmt rekommendera!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Christian Da Costa en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-09-07 Verifierad kund
    Kunnigt, vänligt och alltid snabb återkoppling! Har haft mer kontakt vad gäller försäljningen av våra bostäder så omdömet avser främst försäljningen. Köpet av Blecktornsstigen gick väldigt snabbt 🙂, hade önskat mer tid i övrigt samma betyg.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Josefine var så enkel och proffsig att ha och göra med. Man kan förvänta sig att möta en tillmötesgående och ett varmt bemötande!
    Tusen tack Moa. Så glad att jag fick möjligheten att träffa dig och hjälpa dig att hitta rätt lägenhet på Södermalm, vi hörs och ses framöver! Allt gott!

Varma hälsningar. :)
    2022-09-03 Verifierad kund
    Jag kände mig jättetrygg med Josefin som mäklare under hela försäljningsprocessen. Hon skötte allting väldigt professionellt och hennes positiva inställning gjorde mig lugn trots en osäker bostadsmarknad.
    Tack för ditt förtroende och fina rekommendation. Så roligt samarbete och vad glad jag är att du är nöjd! Vi ses snart igen, ta hand om dig. :)

Varma hälsningar
    Josefin
  • Theodor H
    2022-09-02 Verifierad kund
    Bra, tydlig och lätt att ha att göra med.
    • Maria
    2022-08-30 Verifierad kund
    Jonna är en synnerligen professionell mäklare som agerar med stort tålamod och god kundkontakt när det gäller visningar och intresse för lägenheten. Hon är kompetent kring regelverk och formaliteter kring försäljning/köp och alltid glad och positiv.
    Hon har alltid tid att lyssna på dina funderingar.

Utan minsta tveksamhet kan jag rekommendera Jonna när det som i mitt fall gäller försäljning av lägenhet.
    2022-08-30 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och våra förväntningar var höga och uppfylldes.
    Erfarenhet och professionellt genomförande.
    2022-08-30 Verifierad kund
    Fick ett väldigt trevligt bemötande a Jonna, hon var mjuk och snäll och var väldigt hjälpsam.
    Trodde hon skulle vara lika snobbig som andra mäklare lätt kan vara men hon va precis tvärtom.

Med en sån attityd och värme som Jonna har så kommer hon gå långt i mäklar-branschen.
    Hon har stöttat mig på bästa möjliga sätt och vet hur viktig denna lägenhet har varit att få.
    Stort tack till Jonna och att ni får ha en sån underbar mäklare hos er.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Väldigt tillmötesgående och lätt att nå vid frågor. Gav ett varmt och personligt bemötande och kom med bra råd även till oss som köpare. Hade bra koll och kunde svara på de flesta av våra frågor på ett uppriktigt sätt.
    2022-08-28 Verifierad kund
    Jonna gav ett personligt och ärligt bemötande som skapade ett stort förtroende. Genom snabb återkoppling och bra dialog kunde vi genomföra ett bra köp.
    2022-08-27 Verifierad kund
    Saklig, inger gott förtroende, rak, ärlig.

Jag hade låga förväntningar (av mäklare generellt) så blev positivt överraskad.

Smidigt, proffsigt, smärtfritt
    2022-08-27 Verifierad kund
    Bra och professionellt bemötande. Behjälplig och svarar alltid snabbt på frågor och önskemål
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Christian Da Costa en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-08-26 Verifierad kund
    Christian levererade över alla förväntningar. Han gjorde så att vi som säljare kände oss lugna i en orolig marknad. Hela processen från första kontakt till såld bostad har vart toppklass.
    2022-08-26 Verifierad kund
    Christian har varit en klippa genom hela försäljningsprocessen. I en oviss marknad hjälpte han oss nå en försäljning som vi är supernöjda med samtidigt som han varit ett otroligt stöd och ingivit lugn för oss som säljare. Jag kan varmt rekommendera Christian som mäklare 🌟
    2022-08-22 Verifierad kund
    Trevligt bemötande lugn och engagerad vill vi härmed varmt rekomendera henne.
    2022-08-18 Verifierad kund
    En mycket trevlig och kunnig mäklare. Han bryr sig om personen bakom affären vilket inte är så vanligt i dagens samhälle då det mesta handlar om pengar. Jag kan bara rekommendera honom varmt!
    2022-08-12 Verifierad kund
    Mycket professionell och trevlig!
    2022-08-12 Verifierad kund
    Enastående bemötande! Jag kände mig verkligen i allians med mäklaren. Otroligt skicklig och samtidigt så närvarande i hela processen.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Elin är lyhörd, smart och jobbar hårt f både som sälj och köpmäklare. Tryggt val f stor affär!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ann-Chelie Stahlén en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-08-06 Verifierad kund
    Ann-Chelie Stahlén blev den mäklare som vi valde inför vår lägenhetsförsäljning. Vid vårt första möte presenterade Ann-Chelie sig själv, svensk fastighetsförmedling på Södermalm och sitt upplägg för försäljningen från början till slut.
    Förmedlingen på Södermalm hade redan en kundkrets vilket skulle kunna underlätta försäljningen. Vi fick också en koncentrerad information i pappersform.
    Ann-Chelie rekommenderade oss att inte skjuta på igångsättningen av försäljningen vilket visade sig bli ett lyckokast då hon ganska omgående kunde presentera trovärdiga köpare innan Riksbanken började höja sin reporänta, inflationen stiga och bostadsmarknaden svalna.
    Det var smidigt att producera en tilltalade informationsfolder i text och bild tack vare hennes goda samarbete med en skicklig fotograf och driftig stylist.
    Under hela processen hade vi täta kontakter med Ann-Chelie som kontinuerligt höll oss informerade om sina kontakter med olika intressenter.
    Som skicklig mäklare har Ann-Chelie lyckats få både säljare och köpare nöjda med slutresultatet.
    Ann-Chelie Stahlén har deltagit i hela den långa processen från vårt första möte, produktionen av informationsfoldern, kontakten med skiftande intressenter, sammanträffande med köparna för syn av lägenheten till upprättande av likvidavräkning och avslutande banktransaktion.
    Allt detta finns redovisat i minsta detalj i Ann-Chelie Stahléns Mäklarjournal med start från lägenhetsbesiktningen i mars månad till uppdragets slut i augusti.
    Under dessa månader har vi lärt känna Ann-Chelie som en social och lyhörd person med en duktig mäklares breda kompetens för en lyckad försäljning.

John Evertsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-07-24 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande.

Förväntningarna vi hade uppfylldes.

Snabba och tydliga svar på div frågor vi hade.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av
    2022-07-18 Verifierad kund
    1. på ett bra sätt, nöjd.
    2. Högre förväntningar än resultatet, delvis pga rådande situation inom bostadsmarknaden.
    3. engagerad och seriös.
    2022-07-17 Verifierad kund
    Toppen på alla vis. Informerar, uppdaterar och involverar i varje steg. Bästa rekommendationer.
    2022-07-16 Verifierad kund
    Christian bemöter kunden med stor respekt och empati. Han är en lugn och trygg person och samtidigt väldigt positiv och tydlig.
    Vi gick in i försäljningen något osäkra på vad vi ville och ändrade fokus några gånger under resan, något Christian tog in och anpassade sig till på bästa sätt.
    Vi känner att kundens trygghet alltid har gått först och är väldigt nöjda.
    2022-07-16 Verifierad kund
    Otroligt vänlig, skicklig, effektiv och samtidigt lugn. Inte alls så hetsing som andra mäklare kan vara. Vi är supernöjda och glada.
  • Ulla G
    2022-07-16 Verifierad kund
    Professionell, hjälpsam och vänlig i sitt bemötande, som ledde till mitt bostadsköp.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    2022-07-15 Verifierad kund
    Great guy; great agent. Very helpful!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Steen en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarby Sjöstad
    2022-06-27 Verifierad kund
    Anna Steen är trevlig, ambitiös, känner till Hammarby Sjöstad mycket bra och är en duktig förhandlare. Rekommenderar starkt!
    2022-06-23 Verifierad kund
    Trodde aldrig att det gick att få så fin hjälp som jag har fått av Daniel.
    Hela hans personlighet framstår så gedigen och pålitlig. Stort förtroende skapas genast.
    Sedan är Daniel artig, tervlig, humoristisk, pedagogisk och inkännande.
    Önskar honom all lycka till i sitt fortsatta yrkesutövande,
    Daniel kommer att få mer erfatenhet av sitt jobb, men arbeta på kundbemötande behöver han inte. Där är han redan i topp.
    Vänligen Helena Bogsten
  • Dan L
    köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-06-23 Verifierad kund
    Daniel var kunnig. lyhörd och serviceinriktad i kontakten kring bostadsförmedlingen. Vi fick snabba svar på våra frågor och responsen var snabb, vilket är viktigt vid den här typen av affärer. Vi är nöjda med vår upplevelse och Daniels service.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ann-Chelie Stahlén en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-06-22 Verifierad kund
    very professional and friendly
    2022-06-20 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig, flexibel, lösningsorienterad, trygg.
    Tusen tack för din rekommendation Amela, tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er.
    Ha nu en jättefin sommar. :)
  • skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-06-17 Spontant omdöme
    Vi har sålt med Elin 2 gånger och hon har varit fantastisk båda gångerna!! Hon är en mäklare att lite på både när marknaden är svag och när den är stark. Kommer använda henne som mäklare även i framtiden, vill aldrig mer sälja boende utan Elin som mäklare.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Ann-Chelie var professionell och engagerad genom hela processen. Hon var väldigt uthållig och lyckades ro i land vår försäljning på ett mycket bra sätt - vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Ann-Chelie!
  • skrev om Elin Bellander en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2022-06-11 Spontant omdöme
    Vid det första mötet gav Elin ett proffsigt, engagerat och kunnigt intryck. Min erfarenhet är att det stämmer väl. Hon är också lätt att få kontakt med, smidig att kommunicera och samarbeta med. Jag rekommenderar Elin.
    2022-06-09 Verifierad kund
    Elin kontaktade mig genast när jag anmält intresse för lägenheten hon skulle sälja. Jag fick komma och titta nästa dag. Elin tog emot med en öppen dörr, hon är en klok och kunnig person som lät mig att i lugn och ro ta in den lägenhet jag så småningom köpte. Elin ordnade snabbt med försäljningen och allt gick smidigt över förväntan. Jag rekommenderar Elin varmt!