Magnus Ask
Registrerad mäklare sedan 2004
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en fd. byggnadsarbetare och den kunskapen har hjälpt mig mycket i mitt jobb, jag har sedan ett antal år valt att specialisera mig på att sälja villor och mindre hyreshus. Jag lägger alltid ner mycket tid på försäljningarna och är nåbar i stort sett dygnet runt vilket uppskattas mycket av mina kunder.

Vad gör du helst på fritiden?
Fiskar, plockar svamp eller jobbar med något byggprojekt på hemmaplan.

Vad vet vi inte om dig?
Det är tack vare sporten Amerikansk fotboll som jag idag är mäklare. Båda knäna förstördes i sporten och jag tvingades byta yrkesbana, jobbade som betongarbetare fram till 1999 sedan krävdes 4,5 års studier innan jag blev färdig mäklare. Läs mer

Läs vad 29 kunder tycker om Magnus Ask

• Hjälpsam, respektfull, trevlig. Läs mer
    2018-12-09 Magnus A svarar Linn O
    Grattis till ett väldigt fint hus!
  • Vi köpte ett hus av Magnus och vi är otroligt nöjda! Trevlig och kunnig mäklare som var noga med att både säljare och köpare skulle vara nöjda. Vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2018-12-06 Magnus A svarar Nathalie L
    Hej Nathalie! Tack för dom fina orden, jättekul när en köpare hittar sitt drömläge! Tror detta kommer att bli perfekt för er när ni har renoverat upp det.
  • VI är mycket nöjda med Magnus Ask Han har gjort ett jätte bra jobb Tack Läs mer
    2018-12-03 Magnus A svarar Hans N
    Hej Hans! Skönt att höra att ni är nöjda med mitt jobb även om denna försäljning tog lite längre tid än jag hoppats på.
  • Ett proffsigt bemötande redan från början gör att man får ett starkt förtroende för MAGNUS. Affären är nu avslutad och vi kan inte annat än varmt rekommendera honom när det gäller fastighetsaffärer. Läs mer
    2018-10-23 Magnus A svarar Ingemar N
    Hej Ingemar! Jättekul att höra att ni är nöjda med mitt arbete, nu hoppas vi ju bara på att besiktningen går bra också! Vi hörs av inom kort.
  • Köpte en villa och mäklaren gav ett förtroendeingivande intryck redan från start, professionellt och bra bemötande. Bara positivt! Läs mer
    2018-10-11 Magnus A svarar Patrik L
    Tack för ditt svar Patrik och väldigt trevligt att ni var nöjda med mitt jobb, stort grattis till er nyinköpta villa i Karlstad!
  • Köpte en villa i Karlstad. Blev trevlig bemött av mäklaren. Han var rättvist mot oss och han var rättvist mot säljaren. Jag tycker att han gjorde ett bra jobb både mot säljaren och mot köparen. Bra jobbat, duktig mäklare, trevlig och jordnära människa... Läs mer
    2018-10-10 Magnus A svarar Alice L
    Hej Alice! Tack för att du ville lämna feedback på mitt arbete och roligt att ni är nöjda med det. Stort grattis till ett fint hus!
  • Jan-Erik L
    Han gav ett mycket bra första intryck. Påläst och kunnig.Vi fick mycket bra kontakt med både mäklare och säljaren. Läs mer
    2018-10-08 Magnus A svarar Jan-Erik L
    Hej Jan-Erik! Stort tack för att du tog dig tid att recensera mig här och kul att ni är nöjda med mitt jobb. Stort grattis återigen till ett mycket fint hus!
  • Christer C
    Jag har sålt bostad och mitt intryck av Magnus Ask är följande. Korrekt,trygg,kunnig,proffesionell och ärlig. Det är en kort beskrivning av viktiga ingredienser som en toppmäklare måste ha. Jag skulle/gör rekommendera Magnus till vänner o kompisar med flera för mig är han en mall på hur en mäklare ska agera.
    Jag ställer gärna upp med stolthet på att ge referenser angående Magnus
    Med vänlig hälsning,
    Christer Carlsson. Läs mer
    2018-10-06 Magnus A svarar Christer C
    Hej Christer!
    Stort tack för ditt mycket fina omdöme, jag lyfter på hatten! Hoppas att ni kommer att fortsätta trivas att bo granne med jaktmarkerna och den "gyllene triangeln" :-)
  • Nikola A
    Magnus var erfaren och kom med mycket goda råd vid försäljningen av vårt hus. Han var tålmodig och hjälpsam när det gällde tekniska frågor ang husförsäljningen och fanns tillhands.

Magnus gjorde ett bra jobb med att presentera huset på bästa sett och var väldigt proffsig i kontakten med spekulanterna. Läs mer
    2018-10-04 Magnus A svarar Nikola A
    Hej Nikola!
    Tack för förtroendet att hjälpa Er med försäljningen av denna mycket fina och speciella villa och jätteroligt att Ni är nöjda med mitt arbete!
  • Vi sålde våran bostad innan den kom ut på Hemnet. På mindre än en vecka var det sålt, fantastiskt! Ett bevis på att Magnus är ett proffs och kan sin sak! Otroligt trevlig och lätt att ha att göra med. Vi kan varmt rekommendera Magnus!! Läs mer
    2018-10-02 Magnus A svarar Cecilia N
    Hej Cecilia! Va kul att ni är nöjda med mitt arbete, det var ett nöje att få hjälpa er att sälja ert fina hus! Ska bli kul att följa renoveringen på det nya ni köpt.

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Caroline Larsen