Magnus Ask
en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en fd. byggnadsarbetare och den kunskapen har hjälpt mig mycket i mitt jobb, jag har sedan ett antal år valt att specialisera mig på att sälja villor och mindre hyreshus. Jag lägger alltid ner mycket tid på försäljningarna och är nåbar i stort sett dygnet runt vilket uppskattas mycket av mina kunder.

Vad gör du helst på fritiden?
Fiskar, plockar svamp eller jobbar med något byggprojekt på hemmaplan.

Vad vet vi inte om dig?
Det är tack vare sporten Amerikansk fotboll som jag idag är mäklare. Båda knäna förstördes i sporten och jag tvingades byta yrkesbana, jobbade som betongarbetare fram till 1999 sedan krävdes 4,5 års studier innan jag blev färdig mäklare.
Östra Torggatan 12
652 24 Karlstad — Visa karta

Vad tror Magnus att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 25 kunder tycker om Magnus Ask

• Patrik L
    Patrik L skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpte en villa och mäklaren gav ett förtroendeingivande intryck redan från start, professionellt och bra bemötande. Bara positivt! Läs mer
    2018-10-11 Magnus A svarar Patrik L
    Tack för ditt svar Patrik och väldigt trevligt att ni var nöjda med mitt jobb, stort grattis till er nyinköpta villa i Karlstad!
  • Alice L
    Alice L skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpte en villa i Karlstad. Blev trevlig bemött av mäklaren. Han var rättvist mot oss och han var rättvist mot säljaren. Jag tycker att han gjorde ett bra jobb både mot säljaren och mot köparen. Bra jobbat, duktig mäklare, trevlig och jordnära människa... Läs mer
    2018-10-10 Magnus A svarar Alice L
    Hej Alice! Tack för att du ville lämna feedback på mitt arbete och roligt att ni är nöjda med det. Stort grattis till ett fint hus!
  • Jan-Erik L
    Jan-Erik L skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Han gav ett mycket bra första intryck. Påläst och kunnig.Vi fick mycket bra kontakt med både mäklare och säljaren. Läs mer
    2018-10-08 Magnus A svarar Jan-Erik L
    Hej Jan-Erik! Stort tack för att du tog dig tid att recensera mig här och kul att ni är nöjda med mitt jobb. Stort grattis återigen till ett mycket fint hus!
  • Christer C
    Christer C skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag har sålt bostad och mitt intryck av Magnus Ask är följande. Korrekt,trygg,kunnig,proffesionell och ärlig. Det är en kort beskrivning av viktiga ingredienser som en toppmäklare måste ha. Jag skulle/gör rekommendera Magnus till vänner o kompisar med flera för mig är han en mall på hur en mäklare ska agera.
    Jag ställer gärna upp med stolthet på att ge referenser angående Magnus
    Med vänlig hälsning,
    Christer Carlsson. Läs mer
    2018-10-06 Magnus A svarar Christer C
    Hej Christer!
    Stort tack för ditt mycket fina omdöme, jag lyfter på hatten! Hoppas att ni kommer att fortsätta trivas att bo granne med jaktmarkerna och den "gyllene triangeln" :-)
  • Nikola A
    Nikola A skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus var erfaren och kom med mycket goda råd vid försäljningen av vårt hus. Han var tålmodig och hjälpsam när det gällde tekniska frågor ang husförsäljningen och fanns tillhands.

Magnus gjorde ett bra jobb med att presentera huset på bästa sett och var väldigt proffsig i kontakten med spekulanterna. Läs mer
    2018-10-04 Magnus A svarar Nikola A
    Hej Nikola!
    Tack för förtroendet att hjälpa Er med försäljningen av denna mycket fina och speciella villa och jätteroligt att Ni är nöjda med mitt arbete!
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vi sålde våran bostad innan den kom ut på Hemnet. På mindre än en vecka var det sålt, fantastiskt! Ett bevis på att Magnus är ett proffs och kan sin sak! Otroligt trevlig och lätt att ha att göra med. Vi kan varmt rekommendera Magnus!! Läs mer
    2018-10-02 Magnus A svarar Cecilia N
    Hej Cecilia! Va kul att ni är nöjda med mitt arbete, det var ett nöje att få hjälpa er att sälja ert fina hus! Ska bli kul att följa renoveringen på det nya ni köpt.
  • Eva-Lena H
    Eva-Lena H skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Försäljningen av vårt hus har avlöpt smidigt och är mycket nöjd med mäklarens insatser. Bra och tydligt information till oss och suverän beskrivning och fotografering av huset. Vi har känt oss trygga i hela processen och mäklaren har återkopplat på ett bra vis. Läs mer
    2018-09-28 Magnus A svarar Eva-Lena H
    Hej Eva-Lena! Jättekul att höra att ni är nöjda med mitt arbete, nu får vi hoppas att vi även hittar en bra lägenhet åt er. Hälsa Håkan så hörs vi av inom kort.
  • Tommy T
    Tommy T skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Fantastisk bra service och en mäklare som lyssnade både på säljare och köpare. Läs mer
    2018-09-02 Magnus A svarar Tommy T
    Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med mitt arbete trots att vi inte riktigt nådde dit vi trodde prismässigt. Nu önskar jag er lycka till med det nyinköpta huset! Med vänlig hälsning Magnus
  • Jacob G
    Jacob G skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Mycket kunnig och noggran. Tydlig och bra genomgång både vid första träffen och under hela försäljningsprocessen. Stort tack! Läs mer
    2018-07-23 Magnus A svarar Jacob G
    Tack för det Jacob , kul att ni är nöjda! Nu ska vi försöka hitta en lägenhet åt dig också.
  • Ylva E
    Ylva E skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Köpte en villa och fick ett fantastiskt bemötande från första början av mäklare Magnus Ask. Han följde oss genom hela processen på ett mycket proffsigt sätt.
    Svarade på alla frågor och fanns alltid snabbt med på telefon när vi hade funderingar. Förklarade så vi kände oss trygga.
    En utmärkt och proffsig mäklare som gjorde sitt yttersta för att vi skulle känna oss trygga helt enkelt!! Läs mer
    2018-07-23 Magnus A svarar Ylva E
    Va kul att ni kände Er trygga med Ert köp Ylva och vad roligt att Ni till slut hittade Er drömvilla via oss, här är jag övertygad om att ni kommer att trivas!
  • Ylva C
    Ylva C skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Anlitade Magnus Ask för försäljning av villa. Jag upplever honom som trevlig, kunnig och rätt igenom proffessionell. Han har under hela säljprocessen hållit mig informerad om vad som händer, vilket jag har uppskattat mycket.Jag kan varmt rekommendera honom till andra säljare. Läs mer
    2018-06-19 Magnus A svarar Ylva C
    Tack Ylva för dina värmande ord! Har varit väldigt trevligt att ha med dig att göra och även om det tog lite tid så kom vi i mål till slut.
  • Niclas O
    Niclas O skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus är Bra!Han vet vad han gör! Inga konstigheter utan rakt på! Läs mer
    2018-05-30 Magnus A svarar Niclas O
    Tack för det Niclas! Ska bli roligt att följa din byggnation nu.
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Sålt två hus och köpt ett hus med samma duktiga mäklare - Magnus Ask.
    Grym mäklare. Duktig och trevlig. Har bara bra saker att säga om honom.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-05-24 Magnus A svarar Madeleine A
    Hej Madde! Tack för berömmet, nu ska jag bara se till att vi hittar ett nytt bra hus åt er. Vi håller kontakten!
  • Kristian L
    Kristian L skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Arrogant och påstridigt bemötande.
    Kändes som om det var mäklaren som drev processen och inte förde säljarens ord.
    Tog inte upp vårt första bud.
    Oklart om det fanns andra budgivare. Läs mer
    2018-05-24 Magnus A svarar Kristian L
    Hej Kristian! Tråkigt att du uppfattat mig på detta sättet och förstår inte riktigt vad du menar med att du är osäker på om det fanns andra budgivare, du har ju själv sett budlistan. Säljaren bestämmer också själv om buden ska vara publika eller inte.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Har sålt 2 st villor.
    Blivit bemött alldeles utmärkt och trevligt.
    Hade höga förväntningar då man hört mycket bra om magnus ask och mycket riktigt så stämde förväntningarna mycket väl.
    Kanon bemötande och utmärkt resultat 👍 Läs mer
    2018-05-22 Magnus A svarar Thomas E
    Tack Thomas för berömmet, jättekul att ni är nöjda! Nu ska vi bara hitta drömmen på landet åt er också.
  • Maria F
    Maria F skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag har köpt o sålt hus
    Magnus har skött vår försäljning på bästa sätt. Mycket nöjd Läs mer
    2018-05-20 Magnus A svarar Maria F
    Tack Maria! Det har varit väldigt trevligt att hjälpa er med bostadsbytet, vi ses och hörs inom kort.
  • Terése C
    Terése C skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Trevligt, informativt och hjälpsamt Läs mer
    2018-03-23 Magnus A svarar Terése C
    Hej Terése! Grattis till din nya bostad, jag önskar dig lycka till med din egen försäljning nu!
  • Petter K
    Petter K skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Trevlig och tillmötesgående. Inga problem att få tag i. Läs mer
    2018-02-07 Magnus A svarar Petter K
    Tack för ditt svar Petter! Är övertygad om att du är rätt person att ta hand om detta trevliga hus, lycka till!
  • Monica E
    Monica E skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Alla våra förväntningar blev uppfyllda. Vi har känt oss mycket trygga med vårat val av mäklare. Läs mer
    2017-11-28 Magnus A svarar Monica E
    Hej Monica! Roligt att ni är nöjda med försäljningen. Vi hörs av inom kort och hälsa Stefan!
  • Isabelle J
    Isabelle J skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Fick ett proffsigt bemötande. Mäklaren lever väl upp till mina förväntningar. Superbra! Läs mer
    2017-11-09 Magnus A svarar Isabelle J
    Hej Isabelle! Tack för fin feedback, nu fattas bara att hitta ett nytt drömboende till dig så att du kan "flytta hemifrån" :-)
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Det gick bra och flöt på smidigt under hela resan Läs mer
    2017-02-02 Magnus A svarar Lennart K
    Tack för ditt svar Lennart! Mycket trevligt att ha med er att och hoppas ni trivs i nya lägenheten. Med vänlig hälsning Magnus
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Magnus Ask visade från början och till slutet av processen en positiv och vinnande attityd som gjorde att vi som säljare kände stort förtroende för både honom och Svensk Fastighetsförmedling. Magnus var trygg och stabil och ledde försäljningen framåt på ett fokuserat och målinriktat sätt.
    Som kunder är vi mycket nöjda med Magnus arbete och vi har redan med glädje rekommenderat honom till andra försäljningar.
    Thomas o Kristina Wennstam Läs mer
    2016-09-15 Magnus A svarar Thomas W
    Hej på er Thomas och Kristina! Tack för de fina orden, det var jättekul att arbeta ihop och hjälpa er igenom försäljningen. Hoppas att ni trivs i er nya hemstad!
  • Ralph G
    Ralph G skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Vänlig, kompetent, bra dialog, pålitlig Läs mer
    2016-09-08 Magnus A svarar Ralph G
    Hej Ralph! Tack för din feedback på försäljningen. Alltid kul att sälja fina lägen som ditt. Hoppas du kommer att trivas i stan nu. Med vänlig hälsning Magnus
  • Bjarne A
    Bjarne A skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Jag är nöjd, helt enligt förväntningarna. Läs mer
    2016-09-08 Magnus A svarar Bjarne A
    Tack Bjarne för din feedback! Hoppas allt nu flyter som det ska på nya stället. Med vänlig hälsning Magnus
  • Lena E
    Lena E skrev om Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad
    Kanon !!
    Mycket nöjda över vår mäklare.
    God service och mycket tillmötesgående . Läs mer
Caroline Larsen