Magnus Ask
Registrerad mäklare sedan 2004-05-05
Aktiv på Reco.se sedan 2016-09-05
2019-08 - 2020-07
Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en fd. byggnadsarbetare och den kunskapen har hjälpt mig mycket i mitt jobb, jag har sedan ett antal år valt att specialisera mig på att sälja villor och mindre hyreshus. Jag lägger alltid ner mycket tid på försäljningarna och är nåbar i stort sett dygnet runt vilket uppskattas mycket av mina kunder.

Vad gör du helst på fritiden?
Fiskar, plockar svamp eller jobbar med något byggprojekt på hemmaplan.

Vad vet vi inte om dig?
Det är tack vare sporten Amerikansk fotboll som jag idag är mäklare. Båda knäna förstördes i sporten och jag tvingades byta yrkesbana, jobbade som betongarbetare fram till 1999 sedan krävdes 4,5 års studier innan jag blev färdig mäklare. Läs mer

Läs vad 88 Läs vad Magnus Ask

• Ronja J köpte sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-07-28

Karlstad
    Magnus hjälpte oss att hitta det hus som vi länge drömt om. Hans bemötande har varit proffsigt och vi har känt oss trygga när vi genomfört ett av de största köpen i livet. Rekommenderar Magnus som mäklare om du vill ha någon som är ärlig, pålitlig och kunnig! Läs mer
    2020-07-31 Magnus A svarar Ronja J
    Jätteroligt att ni är nöjda med mitt jobb och stort grattis till en fin gedigen villa!
  • Inger Marita L sålde sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-07-17

Karlstad
    Sålt en villa med Magnus som mäklare.
    Mycket bra bemötande,kunnig höll mig uppdaterad under hela säljprocessen.
    Försäljningen gick på mindre än en vecka jätte nöjd.
    Kan varmt rekommendera Magnus. Läs mer
  • Sebastian F köpte sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-07-13

Karlstad
    Mycket seriöst och proffigt intryck Läs mer
    2020-07-14 Magnus A svarar Sebastian F
    Grattis till ett fantastiskt fint hus Sebastian!
  • Lars K sålde sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-07-10

Karlstad
    Förväntningar och service samt punktlighet överträffades! Läs mer
    2020-07-10 Magnus A svarar Lars K
    Kul att höra att ni är nöjda Lars. Hoppas ni har det bra i värmen :-)
  • Jessica H
    Jessica H sålde sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Karlstad
    Magnus sålde snabbt och bekymmersfritt den fastigheten jag ärvde av min far till ett pris över förväntan. Detta trots att objektet ansågs vara svårare att sälja än andra, då det var uthyrt till en familj å låg på ett delvis ofördelaktigt område.
    Han har varit ett professionellt stöd genom hela processen. Han är rak å tydlig, ärlig och hjärtlig. Jag är helnöjd med hela förloppet från första kontakt!
    Jag rekommenderar varmt Magnus Ask för alla som behöver hjälp av en proffsig mäklare med ett stort kontaktnät och en fin syn på människan.

/Jessica Hällqvist Läs mer
    2020-06-30 Magnus A svarar Jessica H
    Stort tack för alla dom fina orden Jessica! Jättekul att du blev nöjd, det värmer.
  • Kurt köpte sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Karlstad
    Tack för all hjälp och kontakt! Läs mer
    2020-06-30 Magnus A svarar Kurt
    Grattis till en bra fastighet för framtiden!
  • Andreas N köpte en tomt med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Värmland
    Lätt att få tag på. Bra kommunikation. Lösningsorienterad. Läs mer
    2020-06-30 Magnus A svarar Andreas N
    Tack för det Andreas! Ska bli spännande att följa utvecklingen på tomten.
  • Niklas B köpte sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-06-13

Karlstad
    Villa med toppenläge och en mäklare i världsklass. Läs mer
    2020-06-16 Magnus A svarar Niklas B
    Jag bugar mig Niklas, tack för det och tack för förtroendet.
  • Alem F sålde sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-06-12

Karlstad
    Bemötandet, professionalitet och råd inför försäljning. Mäklaren tar hänsyn både till säljaren och köparen och det kändes bra att det inte bara är bussines. Läs mer
    2020-06-16 Magnus A svarar Alem F
    Tack för bra feedback Alem. Jättekul att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen.
  • Rebecka W sålde sitt hus med hjälp av Magnus Ask en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

2020-06-11

Karlstad
    Vi har sålt mitt gamla barndomshem som är en gul trävilla byggd på 1920-talet.

Den kontakt jag haft med mäklaren har varit via sms och mejl. Min syster har varit kontaktperson för vår försäljning.

Mäklaren har varit bra på att återkoppla de olika momenten i försäljningen. Sms och mejl är formulerade på ett trevligt sätt och vi fick ett bra pris på huset. Sammantaget är jag mycket nöjd. Läs mer

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Karlstad

Caroline Larsen