Svensk Fastighetsförmedling Gävle

Nygatan 29, 801 35 Gävle — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja bostad i Gävle? Vi på Svensk Fastighetsförmedling har full koll på Gävle, både som bostadsmarknad och hemort. Vi vet hur bussarna går, var närmaste skola finns och har potentiella köpare och säljare i vårt kontaktnät.

Vi hjälper dig som vill sälja med allt från värdering via styling och visning till avslutad affär. För dig som letar efter något nytt kan vi ge tips och råd samt visa objekt som kan vara intressanta för just dig.

Ta kontakt med oss eller kom förbi kontoret om du har frågor eller funderingar kring boende i Gävle!

Läs vad 1060 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Gävle

• 2020-01-28

Karin B skrev om Manne Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag har, för första gången i mitt liv köpt en bostadsrätt.
    Jag tycker att Manne Pettersson verkar vara seriös och tillmötesgående. Han förklarar bra, och att det är ok att få kontakta honom vid minsta fundering Läs mer
  • 2020-01-27

Ann-Marie H skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Entusiastisk, snabb och kunnig mäklare som hjälpt mig att sälja min lägenhet Läs mer
  • 2020-01-21

Mats H skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Eva motsvarade alla de förväntningar vi har på en fastighetsmäklare.
    Professionell, vänlig och tillmötesgående. Helt chosefri. Och inte för ett ögonblick ytlig och inställsam. Läs mer
    2020-01-21 Eva E svarar Mats H
    Tack för ert fina omdöme, det var roligt att höra! Hoppas att ni kommer att trivas i er nya bostad och välkomna till Gävle! /mvh Eva
  • 2020-01-21

Anders B skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Eva är mycket professionell och smidig.
    Affären blev lyckad i ett tidspressat läge. Läs mer
    2020-01-21 Eva E svarar Anders B
    Tack för återkopplingen, det var roligt att höra att ni känner er nöjda! /mvh Eva
  • 2020-01-15

Jörgen H skrev om Manne Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Försäljning av bostadsrätt. Personligt och professionellt bemötande, Manne inbjuder till ärlig dialog och har visat stor flexibilitet för våra önskemål samtidigt som han uttryck sin åsikt. Läs mer
  • 2020-01-15

Karl-axel J skrev om Manne Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag har köpt min första bostadsrätt av Manne och han har varit väldigt tydlig med allt och förklarat väldigt bra. Läs mer
  • 2020-01-07

Tony V skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Magnus gjorde sitt bästa på en lite trög marknad och vi är nöjda. Läs mer
  • Thomas A

2020-01-02

Thomas A skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    En väldigt bra kunnig och seriös säljare/mäklare!
    Skulle verkligen rekommendera honom till mina vänner!
    Snabb och enkel försäljning.
    Proffsigt rakt igenom!
    Väldigt glad att ha med honom och svensk fasighetsförmedling i Gävle att göra!
    Mvh Thomas Andersson Läs mer
  • 2020-01-01

Francis Jerard F skrev om Karolina Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Koept bostadsraett Egnahemsgatan 20B, Norrsundet.

Karolina var mycket trevlig och anpassade speciell visningstid eftersom jag hade en utlandsresa inbokad par visningsdagen. Läs mer

Greger B skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi har skrivit på kontrakt på en villa från 1960 i Gävle.
    Första intrycket av mäklaren under visningen var mindre bra pga doftljus och telefonsamtal. Men han blev bättre och vi är i överlag nöjda.
    Bra att han väntade med att försöka få sälja vårat nuvarande hus tills kontraktet var skrivit. Läs mer

Kjell G skrev om Jens Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi sålde vår villa i Valbo igenom Jens
    Vi lade ut som kommande
    Men huset blev sålt inom ett par veckor
    till ett pris vi är nöjda med.
    Vi är mycket nöjda med Jens insats! Läs mer
  • 2019-12-31

Jörgen B skrev om Jens Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    KÖP: Gammalt bostadshus med stora renoveringsbehov.
    BEMÖTANDE: Vänlig och engagerad.
    FÖRVÄNTAN: Med tanke på husets skick och affärens komplexitet har Jens gjort mer än vad jag skulle förvänta mig av en mäklare.
    SAMMANFATTNING:Eftersom Reco framhärdar i att be om utlåtande innan husköpet är helt genomfört kan jag inte säga mer än att det verkar lovande. Läs mer
  • 2019-12-23

Andreas L skrev om Karolina Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi sålde en bostadsrätt i Valbo. Vi blev bemötta på ett väldigt bra sätt och är väldigt nöjd med Karolina som mäklare. Läs mer
    2019-12-23 Karolina N svarar Andreas L
    Tack Andreas för att du tog dig tid att skriva! Hoppas att ni trivs toppen i ert nya hus och önskar er God jul och gott nytt år!
  • 2019-12-16

Mattias H skrev om Jonas Östblom en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jonas håller vad han lovar och gav bra tips och idéer för att underlätta försäljningen av vårt radhus. Läs mer
  • 2019-12-14

Rasmus E skrev om Linn Hedlund en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Super bra mäklare som tar sig tid och finns för en. Ger 110% och försöker alltid sitt bästa! Läs mer
  • 2019-12-10

Evelina H skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Sålt bostadsrätt.
    Proffsigt bemötande, smidig försäljning.
    Mäklaren tog hand om allt, jag behövde inte delta mer än nödvändigt. Läs mer
  • 2019-12-09

Christoffer F skrev om Patrik Jogedal en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Enkel och rak mäklare att ha att göra med. Påläst på fastigheten inklusive besiktningsprotokoll och rekommenderade åtgärder av fackman, vilket ger en trygghet vid spekulation.

Distanstagande och opåträngande under ”undersökningsfas” så man fick göra det i ro, men närvarande vid frågor och funderingar.

Inget uppenbart säljtryck, vilket uppskattas.

Rekommenderas. Läs mer
    2019-12-10 Patrik J svarar Christoffer F
    Enormt fina ord Christoffer, det gläder mig att du är så nöjd med ert köp!
  • 2019-12-09

Anna-karin S skrev om Patrik Jogedal en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag har köpt ett kedjehus. Patrik har varit saklig och trevlig, kunnat svara på våra frågor, allmänt proffisionell. Läs mer
    2019-12-09 Patrik J svarar Anna-karin S
    Tack för fina ord, jag tror att ni kommer att trivas fantastiskt bra i huset!

Erik K skrev om Jens Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag har sålt mitt radhus sedan 34 år via Jens och det har gått bra. Jens har bra lokalkännedom och förklarat processen för mig på ett mycket bra sätt. Jag kan inte vara annat än mycket nöjd. Läs mer
    2019-12-09 Jens B svarar Erik K
    Tackar så mycket Erik! Roligt att få hjälpa till med försäljningar där ni är nöjda av processens fortskridande!
  • 2019-12-08

Agneta T skrev om Patrik Jogedal en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Har sålt en villa.
    Bra mäklare som är engagerad och gjort ett bra jobb. Läs mer
    2019-12-09 Patrik J svarar Agneta T
    Tusentusen tack för det fina betyget Agneta!
  • 2019-12-07

Hans S skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi sålde en lägenhet i centrala Gävle.

Vi blev mycket väl bemötta av Magnus.

Vi hade förväntningar att vi möjligen kunde få sålt före Jul men det blev klart redan i september, tack vare en mycket duktig och klurig mäklare. Tack för det:-)

//Hasse Läs mer
  • 2019-12-07

Cecilia B skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Väldigt trevlig och lätt tillgänglig!
    Bra förståelse till oss som var köpare för första gången vid påskrivning osv!
    Toppen nöjd Läs mer
    2019-12-09 Erica S svarar Cecilia B
    Väldigt kul att ni är nöjda och har känt er trygga i processen. Lägenheten är jättefin och jag hoppas att ni kommer trivas bra! //Erica
  • 2019-12-06

Emilia P skrev om Jens Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpt radhus
    Fick ett bra bemötande både vid visning och vid kontraktsskrivning. Läs mer

Felix E skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi köpte en lägenhet med Erica som mäklare, trevlig, glad, pålitlig & enkel att få tag på om man har frågor. 10/10 Läs mer
    2019-12-06 Erica S svarar Felix E
    Tack Felix för fina ord och rekommendation! Så roligt att få hjälpa er vid er första bostadsaffär och det gläder mig att ni är nöjda. Vi ses snart igen! //Erica

Matilda Ö skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpte en lägenhet där Linus var mäklare och hela processen var snabb och smidig! Läs mer

Astrid R skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Mycket gott i alla avseenden,bemötande,uppdraget ,kontakten,etc Läs mer

Astrid J skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Lägenhetsförsäljning. Mäklaren Magnus Inger förtroende direkt vid första mötet. Glad och trevlig, men väldigt proffitionell. Lyssnar på kunden. Han lade fram olika alternativ, och lät oss avgöra i lugn och ro. Försäljningen blev över förväntan! Vi blev informerade om status hela tiden och kunde ringa eller sms:a när vi hade frågor. Vi är väldigt nöjda, och kan rekommendera Magnus till vänner och bekanta. Läs mer

Samieh A skrev om Patrik Jogedal en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag har köpte en etta.
    Jag har köpte en etta. Läs mer
    2019-12-05 Patrik J svarar Samieh A
    Tack för fint betyg Samieh, hoppas du kommer att trivas i lägenheten!
  • 2019-12-03

Fredrik C skrev om Jens Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpt villa o tar hand om både köpare o säljare på ett mycket bra sätt!
    Kommer ta kontakt igen när det blir dax för bostadsaffärer. Läs mer
    2019-12-04 Jens B svarar Fredrik C
    Härligt och höra Fredrik! Mycket spännande o se renovering på huset i vår!
  • 2019-12-03

Marita W skrev om Jens Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi sålde vårt hus i Gävle och blev väldigt trevligt och professionellt bemötta och hjälpta av mäklaren Jens Bengtsson. Kändes kompetent och tryggt och alltid snabba svar och återkoppling vid frågor.
    Mycket proffsig och trevlig mäklare. Läs mer
    2019-12-04 Jens B svarar Marita W
    Hej Marita. Tack för de värmande orden. Precis det som jag vill vara behjälplig med under en hel affär!
  • 2019-11-30

Kerstin K skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Lägenhet
    Bra bemött. Vänlig, ärlig.
    Han var på utan att vara påträngande. Informativ.
    Jag är nöjd. Bra med sen kvällsvisning.
    En liten miss att han inte återkopplade om bokade tiden för möte verkligen var bestämd. Läs mer
  • 2019-11-27

Anita E skrev om Linus Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag köpte nyligen en bostadsrätt, som jag är mycket nöjd med. Det blev en snabb affär, kändes bra att man inte drar ut på det hela.Linus har ett professionellt bemötande, han ger alltid snabb återkoppling. Lättsam och trevlig, och lätt att nå. Läs mer
  • 2019-11-27

Freja V skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Proffsig och välvillig. Bara bra upplevelse. Läs mer
    2019-11-27 Erica S svarar Freja V
    Tack Freja för förtroendet att hjälpa till vid försäljningen och en fin rekommendation. //Erica
  • 2019-11-26

Per-olov O skrev om Manne Pettersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpt en bostadsrätt på 2 rok på Staketgatan 9.
    Bra bemötande och engagemang på visningen och sedan bra dialog och korrekt genomförande av budgivningen,
    Vidare bra möte och genomgång vid undertecknande av köpehandling samt vidare information avseende följande steg i processen.
    Jag är mycket nöjd med det bemötande och den process som Manne genomförde avseende mitt köp.
    MVH/ PO Olsson Läs mer
  • 2019-11-26

Ulla W skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Sålt min bostadsrättslägenhet
    Eva har bemött mig/oss på ett bra sätt när vi tog vår första kontakt. Våra förväntningar var att SF skulle vara mycket aktiva och den förväntningen har inte infriats till 100%. Jag/vi hade förväntat oss en högre grad av proaktivt arbetssätt. Ex.vis: "Nu är läget så här, nu föreslår jag det här. Nu blev det såhär, nu tycker jag att vi går vidare med det här". Läs mer
    2020-01-21 Eva E svarar Ulla W
    Tack för återkoppling och feedback! Tråkigt att ni inte känner er helt nöjda men jag hoppas få möjlighet att nå upp till 100% vid nästa försäljning. /mvh Eva
  • 2019-11-25

Kristina W skrev om Katarina Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi har köpt en bostadsrätt. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Hon var väl informerad och tog reda på det vi frågade om. Bra med en mäklare som inte är "på" utan låter oss titta runt på egen hand och visade samtidigt att hon var tillgänglig för frågor. Läs mer
    2019-11-30 Katarina H svarar Kristina W
    Tack Kristina för det fina omdömet och lycka till med flyttbestyren:) Mvh Katarina
  • 2019-11-24

Therése J skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpte ett radhus 2008 där Eva var mäklare, när vi sålde 2018 så valde vi att anlita Eva igen. Hon är trevlig och lätt att göra med. Läs mer
    2019-11-25 Eva E svarar Therése J
    Tack för förtroendet att även hjälpa er med försäljningen när det blev dags! Hoppas att ni trivs bra i ert nya hem! /mvh Eva
  • 2019-11-23

Mats I skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpt bostadsrätt för att hjälpa min dotter till ett eget boende. Vi blev vänligt och professionellt bemötta både i samband med visning,budgivning,upprättande av köpeavtal och i samband med tillträde. Saknade egentligen förväntningar, om det inte hade känts bra hade vi inte slutfört köpet. Positivt och smidigt igenom hela processen. Läs mer
    2019-11-25 Eva E svarar Mats I
    Tack för din återkoppling, roligt att höra att det kändes bra! Jag hoppas att ni är nöjda med köpet!/mvh Eva
  • 2019-11-23

Ulrika A skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Har köpt min första bostad, en lägenhet på Söder i Gävle. Helt ny på området! Har frågat många frågor under vägen, har fått svar av Eva på allt! Har blivit bra bemött!
    Var ju lite läskigt att låna så mycket pengar, köpa ngt som man tittat på i ca 20 min. 😱😳
    Ibland kan man gå på stan och fundera länge om man ska köpa en tröja för ngt hundra... 😀 Läs mer
    2019-11-23 Eva E svarar Ulrika A
    Tack för den fina återkopplingen! Min ambition är att både köpare och säljare ska känna sig trygg i affären, det är ju precis som du säger stora beslut det handlar om. Så roligt att höra att det blev bra! /mvh Eva

Mattias F skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag köpte en 3:à på söder, Erica var väldigt hjälpsam och jag är super nöjd.! Läs mer
    2019-11-25 Erica S svarar Mattias F
    Vad kul att höra att du är nöjd Mattias. Jag hoppas att du kommer att trivas bra både i lägenheten och här i Gävle! //Erica
  • Jonathan K

2019-11-22

Jonathan K skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Försäljning av min lägenhet i centrala Gävle.

Proffsigt och smidigt och bra bemötande från första kontakt med henne och hela vägen från värdering till försäljning.

Även mycket trevlig och humor :) Läs mer
    2019-11-23 Eva E svarar Jonathan K
    Tack, så roligt att höra! Hoppas att du trivs bra i din nya bostad! /mvh Eva
  • 2019-11-22

Christer L skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Blev bra bemött. Säljaren höll sig ganska passiv.
    Köpte en stor lägenhet i Gävle centralt. Den hade ett behov av totalrust inkluderat nya badrum toalett kök samt alla ytskikt.
    Hade inga speciella förväntningar annat än få svar på de frågor vi hade vilket vi fick. tycker upplevelsen blev enligt våra förväntningar.
    Mvh / Christer Läs mer
    2019-11-23 Eva E svarar Christer L
    Tack för återkopplingen, glad att höra att köpet levde upp till era förväntningar! Hoppas att lägenheten blivit så fin som ni tänkt er! /mvh Eva
  • 2019-11-22

William W skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Mycket trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2019-11-22 Eva E svarar William W
    Tack för det och för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen! Hoppas att ni trivs bra i ert nya hus!/mvh Eva
  • 2019-11-22

Herman E skrev om Eva Erkers Löfstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Köpt ett större renoveringsobjekt som Eva sålde till mig. Allting fungerade toppenbra och Eva är alltid bra att göra med. Supernöjd! Läs mer
    2019-11-22 Eva E svarar Herman E
    Tack det var roligt att höra! Hoppas att du blir nöjd med renoveringen, det blir säkert jättefint! /mvh Eva
  • 2019-11-21

Sebastian D skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Erica S gillar detta
  • 2019-11-21

Lina L skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Erica S gillar detta
  • 2019-11-20

Christina Å skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Vi har köpt en bostadsrätt i Gävle genom Erica Stors. Proffsigt bemötande, tydlig, positiv och kunnig. Snabb handläggning. Rekommenderas. Läs mer
    2019-11-21 Erica S svarar Christina Å
    Tack Christina för en väldigt fin rekommendation, kul att höra att är nöjd. Radhuset passar er jättebra och jag hoppas ni kommer trivas bra i er nya bostad! // Erica
  • 2019-11-20

Anneli W skrev om Karolina Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag kan varmt rekommendera Karolina som är både trevlig, professionell, kunnig och lugn. Vi är väldigt nöjd med henne då hon sålde vårt brf-radhus, därför ger vi henne betyget Utmärkt ;)
    Anneli Läs mer
    2019-12-23 Karolina N svarar Anneli W
    Tack snälla Anneli, så kul att höra att ni känner er nöjda med mitt arbete! Ha en riktigt God Jul! :)
  • 2019-11-19

Gulli T skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Förtroendeingivande och engagerad mäklare för det radhus Erica hjälpt oss att sälja Läs mer
    2019-11-20 Erica S svarar Gulli T
    Tack för ett fint omdöme och framförallt förtroendet att hjälpa er med försäljningen av radhuset! //Erica
  • 2019-11-18

William W skrev om Erica Stors en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle
    Jag blev väldigt bra bemött av Erica när jag tittade på lägenheten och processen kändes enkel, men samtidigt proffsig. Läs mer
    2019-11-18 Erica S svarar William W
    Tack för fina ord. Jag hoppa att du kommer trivas bra i lägenheten, kul att få hjälpa till med din första bostadsaffär! //Erica

Nygatan 29, 801 35 Gävle