Magnus Sjöberg

Läs vad 65 Läs vad Magnus Sjöberg

• Åsa L skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-07-13

Försäljning fritidshus.
    Kunnig och ambitiös mäklare som sålde fritidshuset fortare än förväntat till förväntat pris.
    Trevligt bemödande. Väldigt nöjda Läs mer
  • Malin Å skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-05-23

Vi hade Magnus Sjöberg och han var helt fantastisk på alla sätt! Läs mer
  • Bernt B
    Bernt B skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-05-06

Sålt en bostadsrätt 91 kvm centralt i Gävle. Har haft Magnus förut i en bostadsaffär han är påläst proffesionellt bemötande både med köpare och säljare han kan jag varmt rekommendera. Läs mer
  • Tuula F skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-05-05

Vi har haft Magnus Sjöberg som våran mäklare vid försäljning av vårat fritidshus i Sjötorp Hemlingby. Han har tagit sig tid även på sin fritid, återkopplat till oss hur de går.
    Så vi känner oss mer än nöjda med hans jobb o engagemang.Och rekommenderar honom gärna.
    Tuula o Roland Läs mer
  • Inger K skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-04-28

Jag har sålt mitt hus i Gävle Kommun.
    Jag har haft den bästa hjälp man kan få av en fastighets mäklare som man kan tänka sig.
    Mycket kompetens och helt insatt i marknaden, både generellt och lokalt.
    Jag fick information om allt jag behövde veta inför försäljningen.
    Min mäklare har alltid varit tillgänglig och alltid svarat på mina funderingar och frågor.
    Även om jag under processen varit utomlands så har min mäklare Magnus Sjöberg , varit behjälplig och ställt upp som
    Ombud och löst alla ärenden.
    Han har varit med från första besöket till inlämnad deklaration .
    Högsta betyg!!
    Med vänlig hälsning,
    Inger Klockerman
    (fd KällgrenSawela)

Tack! Läs mer
  • Thor G skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-03-16

..redan vid första mötet kände vi starkt förtroende för Magnus..vilket skulle visa sej stämma..Magnus har på ett mycket proffsigt sätt tagit sej an vår försäljning av villa vilket har gjort att vi är otroligt glad och tacksam för hans ledarskap i detta....kan inte ha slutat på bättre sätt ! MVH Thore/Ewa Läs mer
  • Anette H skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-02-12

Förhoppningsvis blir deklarationshjälpen av samma höga kvalitet;) Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-01-08

Hej!

Magnus Sjöberg har hjälp oss syskon att avyttra ett dödsbo efter vår far. Fastigheten heter Totra 2:14. Adressen är Totravägen 125 i Bergby. Det är en villa med stor tomt och stort renoveringsbehov. Magnus såg snabbt potentialen och gav oss olika alternativ för att maximera vinsten. Han pekade på saker utifrån sina mäklarögon som vi själva inte riktigt såg.

Inledningsvis var informationen från Magnus något bristfällig. Det hade också varit bra om skylten vid vägen om försäljning kommit upp mycket tidigare eftersom det pågick försäljningar i samma område där det redan satt skyltar. Sannolikt rörde sig spekulanter i området och då hade det varit bra med en skylt även vid vår fastighet direkt när uppdraget till Svensk Fastighetsförmedling var påskrivet.
    Magnus informerade mig också vid ett tillfälle om en tid för visning som tidigarelades utan min vetskap vilket gjorde att jag mötte spekulanten på gården innan Magnus själv var på plats. Jag har full förståelse för att en mäklare har många bollar i luften och att det blir små missar här och där men vill ändå lämna den här feedbacken till Magnus.

Det är dock inget som jag tror påverkat vare sig pris eller min uppfattning om Magnus som yrkesman. Magnus har hela tiden fungerat och agerade skickligt och proffesionellt i sin vägledning. Magnus bemötande har varit mycket bra, fötroendeingivande och oklanderligt.

Jag hade relativt låga förväntningar på priset (vinsten) men Magnus med sin erfarenhet marknadsförde objektet skickligt utifrån förutsättningen. Magnus kommunicerade sin strategi och vägledde på ett mycket bra sätt när väl budgivningen tog fart. Jag skulle absolut både rekommendera Magnus till vänner och vända mig till honom igen vid ett köp eller försäljning i framtiden.

Det har varit väldigt lätt att komma i kontakt med Magnus. Han har alltid återkopplat om han varit upptagen eller utgivit löften om saker som han åtagit sig att fixa. Det ger förtroende och är värdefullt för en säljare.

Magnus överträffade därför mina förväntningar på vad jag trodde skulle bli en svår försäljning i och med objektets skick. Magnus såg potentialen, hade uthålligheten och förmågan att peppa oss att vara kalla för att uppnå önskat pris. Jag är nöjda med det pris vi fick för objektet och hur Magnus hanterade konversationen mellan säljare och köpare. Den var effektiv, informativ och vägledande.

Jag vill därför även här tacka Magnus Sjöberg på Svenska Fastighetsförmedling i Gävle för ett mycket gott samarbete och önska honom lycka till med sina framtida objekt.

Med Vänlig Hälsning

Daniel Hansson Läs mer
  • Mary-Ann E skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-11-22

Vi, Mary Ann å Lasse Eriksson har via Magnus sålt vårt hus som vi ägt i 51 år. Magnus har gjort ett otroligt BRA arbete, hela tiden
    varit optimistisk och tillmötesgående. HITTILLS ÄR VI MYCKET NÖJDA och kommer att REKOMMENNDERA honom till andra, med vänliga hälsningar.

Mary Ann å Lasse Läs mer
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-11-02

Mäklaren skötte sitt uppdrag. Vi upplevde dock att vi inte "fick gehör" för våra förvätningar och planer utan mäklaren hade en egen plan som kördes efter vilket satte oss i en väldigt konstig situation. Resultatet blev dock bra och alla parter är nöjda, men resan dit upplevdes konstig och obekväm. Läs mer

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Gävle

Malin Hagberg