Magnus Sjöberg
Aktiv på Reco.se sedan 2017

Läs vad 59 kunder tycker om Magnus Sjöberg

• Anette H skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-02-12

Förhoppningsvis blir deklarationshjälpen av samma höga kvalitet;) Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2019-01-08

Hej!

Magnus Sjöberg har hjälp oss syskon att avyttra ett dödsbo efter vår far. Fastigheten heter Totra 2:14. Adressen är Totravägen 125 i Bergby. Det är en villa med stor tomt och stort renoveringsbehov. Magnus såg snabbt potentialen och gav oss olika alternativ för att maximera vinsten. Han pekade på saker utifrån sina mäklarögon som vi själva inte riktigt såg.

Inledningsvis var informationen från Magnus något bristfällig. Det hade också varit bra om skylten vid vägen om försäljning kommit upp mycket tidigare eftersom det pågick försäljningar i samma område där det redan satt skyltar. Sannolikt rörde sig spekulanter i området och då hade det varit bra med en skylt även vid vår fastighet direkt när uppdraget till Svensk Fastighetsförmedling var påskrivet.
    Magnus informerade mig också vid ett tillfälle om en tid för visning som tidigarelades utan min vetskap vilket gjorde att jag mötte spekulanten på gården innan Magnus själv var på plats. Jag har full förståelse för att en mäklare har många bollar i luften och att det blir små missar här och där men vill ändå lämna den här feedbacken till Magnus.

Det är dock inget som jag tror påverkat vare sig pris eller min uppfattning om Magnus som yrkesman. Magnus har hela tiden fungerat och agerade skickligt och proffesionellt i sin vägledning. Magnus bemötande har varit mycket bra, fötroendeingivande och oklanderligt.

Jag hade relativt låga förväntningar på priset (vinsten) men Magnus med sin erfarenhet marknadsförde objektet skickligt utifrån förutsättningen. Magnus kommunicerade sin strategi och vägledde på ett mycket bra sätt när väl budgivningen tog fart. Jag skulle absolut både rekommendera Magnus till vänner och vända mig till honom igen vid ett köp eller försäljning i framtiden.

Det har varit väldigt lätt att komma i kontakt med Magnus. Han har alltid återkopplat om han varit upptagen eller utgivit löften om saker som han åtagit sig att fixa. Det ger förtroende och är värdefullt för en säljare.

Magnus överträffade därför mina förväntningar på vad jag trodde skulle bli en svår försäljning i och med objektets skick. Magnus såg potentialen, hade uthålligheten och förmågan att peppa oss att vara kalla för att uppnå önskat pris. Jag är nöjda med det pris vi fick för objektet och hur Magnus hanterade konversationen mellan säljare och köpare. Den var effektiv, informativ och vägledande.

Jag vill därför även här tacka Magnus Sjöberg på Svenska Fastighetsförmedling i Gävle för ett mycket gott samarbete och önska honom lycka till med sina framtida objekt.

Med Vänlig Hälsning

Daniel Hansson Läs mer
  • Mary-Ann E skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-11-22

Vi, Mary Ann å Lasse Eriksson har via Magnus sålt vårt hus som vi ägt i 51 år. Magnus har gjort ett otroligt BRA arbete, hela tiden
    varit optimistisk och tillmötesgående. HITTILLS ÄR VI MYCKET NÖJDA och kommer att REKOMMENNDERA honom till andra, med vänliga hälsningar.

Mary Ann å Lasse Läs mer
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-11-02

Mäklaren skötte sitt uppdrag. Vi upplevde dock att vi inte "fick gehör" för våra förvätningar och planer utan mäklaren hade en egen plan som kördes efter vilket satte oss i en väldigt konstig situation. Resultatet blev dock bra och alla parter är nöjda, men resan dit upplevdes konstig och obekväm. Läs mer
  • Ove D skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-10-13

Korrekt trevlig kunnig lyssnar
    Vi har gått på rekommendation som har stämt.
    Kommer att.rekommendera denna mäklare i vår tur.
    Allt har hitintills stämt vad gäller det som utlovats. Läs mer
  • Per-Olof D skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-09-24

Sålt villa.
    Mäklaren: Utmärkt bemötande, noggrann, slarvar inte med detaljer. Återkopplar bra efter visningar, också bra på att resonera ikring utvecklingen och vad som är klokt att göra som nästa steg, hade extra betydelse då vår försäljning gick något trögt.
    Sammanfattning:: Väl över par. Läs mer
  • Jürgen E skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-09-23

Proffsigt bemötande hela vägen.
    Villan såldes snabbare än väntat och till ett bättre pris.
    Mäklaren visade engagemang utöver normal arbetstid. Läs mer
  • Tuula P skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-09-07

Fritidshus i Axmar. Bemötande kunde inte vara bättre, påläst, trevlig, vi fick meddelanden hela tiden vad som händer. Försäljningspriset var mycket högre än vad vi hade förväntat av oss. Mycket positiv upplevelse kommer att rekommendera Magnus till andra som kanske ska sälja. Läs mer
  • Lennart S skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-08-17

VI har sålt en villa ,som Magnus Sjöberg hjälpt oss att sälja.
    Han har bemött oss på ett mycket bra sätt och förväntningarna
    levde han mycket väl upp till.
    Vi kan varmt rekommendera honom.
    Lillemor o Lennart. Läs mer
  • Birgitta L skrev om Magnus Sjöberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Gävle

2018-07-19

Vi vill tacka dig Magnus efter den lyckade försäljning av vårt Drömboende vid havet på Norrlandet i Gävle.
    Ditt tålamod var större än vårat, du väntade in och lyssnade på båda parter, själva hade vi gett upp långt tidigare.
    Vi tycker också att det blev rätt köpare.
    Så tack än en gång! Läs mer

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Gävle

Malin Hagberg