Henrik Holm
Registrerad mäklare sedan 2005
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2018-11 - 2019-10

Läs vad 54 Läs vad Henrik Holm

• Erik J köpte sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-31

Jönköping
    Köpte hus. Nöjd med service och bemötande.
    Toppen! Läs mer
    2019-10-31 Henrik H svarar Erik J
    Tack för omdömet och grattis till ert nya makalöst trivsamma boende. Nöjda och smidiga säljare och köpare där vi tillsammans underlättade för varandra vid flytten. Grattis till huset och tillökningen av familjen!
  • Patrick C köpte sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-28

Norrahammar
    Köpt hus. Väldigt saklig och ärlig. Lätt att prata med och kunnig. Jag uppskattade verkligen att han "säger som det är" och inte försöker dölja något. Det inger förtroende. Läs mer
    2019-10-30 Henrik H svarar Patrick C
    Tack för omdömet. Lycka till med er nya bostad!
  • Tomas N köpte sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-24

Norrahammar
    Köpte en villa i Norrahammar av Henrik Holm.
    Vi var medvetna om att det fanns brister på fastigheten och det vi kunde se vid visningen har inte gett oss några överraskningar.
    Vi kände lite osäkerhet ang avloppet, den delen som man inte kan se och ställde frågan vid flera tillfällen om skicket på avloppet.
    Vid samtliga tillfällen svarade säljaren att avloppet var besiktigar av företag med kamera och att det skulle vara ok.
    Frågan ställdes bl.a. vid kontraktsskrivning och vid slutavräkningen på Mäklarens kontor.
    Det tog 14 dgr efter att vi flyttat in så blev det stopp i avloppet.
    Sedan kom upprepade stopp och i Februari blev huset obeboeligt pga stopp. Vi tar då dit JRAB för kontroll och rensning. Han säger då: Här var ju jag för ett år sedan och dömde ut avloppet som en katastrof, det måste bytas ut.
    Så säljare var fullt medveten om skicket på avloppet, men valde att upprepade gånger ljuga om detta.
    För att få huset beboeligt igen beställer vi byte av hela avloppsstammen i källaren, kostnad ca: 55.000:-

Driftskostnaden som presenterades i prospektet på huset visade sig vara 100% fel. Så för att få en rimlig driftskostnad installerar vi en värmepump, kostnad 110.000:.
    Under försäljningsfasen har Henrik Holm försökt att "mörka" den verkliga driftskostnaden genom att försöka sälja huset utan den lagstadgade energideklarationen.
    Energideklarationen överlämnas efter begäran från mig till oss vid överlåtandet av huset, och då var alla papper skrivna.
    Han har även underlåtit att ta fram fakturakopior på säljarens energikostnader trots att jag upprepade gånger efterfrågat detta.
    Min uppfattning är att en erfaren mäklare borde ha insett att driftskostnaden som presenterades inte var rimlig.
    Eller åtminstone stämt av med säljaren att alla kostnader och avgifter finns med och är korrekta.
    Jag som köpare litar ju på att det som står i prospektet stämmer, med viss marginal.
    När jag lite uppriven mailar Henrik Holm om detta och kritiserar det hela får jag ingen som helst förståelse, han slutar att svara på mina mail.

Våren 2019 får vi återigen stopp i avloppet och huset blir obeboeligt.
    Denna gången är det den utvändiga delen av avloppet som döms ut. Hela avloppsstammen från huset till tomtgränsen byts ut, kostnad 80.000:-
    Så inom loppet av 10 mån efter köpet har vi fått lägga ut ca: 300.000:- för att kunna bo i huset.
    Min uppfattning är att Henrik Holm har agerat klandervärt och partiskt för säljaren och inte på något sätt försökt tillvarata mina intressen och klagomål, utan har slutat att svara på mail.

Jag kan inte på något sätt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling och Henrik Holm för köp av ett nytt hus. Däremot kan jag rekommendera honom om det är ett "lik" du skall sälja. Läs mer
    2019-10-25 Henrik H svarar Tomas N
    Hej, Tomas.
    Tråkigt att du upplevt affären på detta sätt.
    Den kan dock inte ha varit en total överraskning för dig att du köpte ett renoveringsobjekt.

Du betalade 1.295.000kr för ett stort hus i Norrahammar, utan ett fungerande badrum, med ett kök som var ett hopaplock, mycket i husets renovering återstod att göra och med en hel källare med fuktpåslag, som jag var tydlig med att den sannolikt inte går att dränera då huset är byggt på berg.

Ett dylikt hus i normalskick kostar den dubbla summan mot det du betalade.

Det var i ett skick som gjorde att säljarna inte ens ville besiktiga huset och det hade delvis varit obebott. Säljarna hade bara ägt huset i ett år och de orkade inte med att fortsätta renovera då mycket kvarstod att göra.

Säljarna stod dessutom i skiljsmässa och då processen gick snabbt mitt i sommaren hade Anticimex som gör energideklarationerna åt oss inte hunnit göra energideklarationen vid köpet vilket jag också var tydlig med.
    Säljarna hade besiktigat avloppet och enligt dem hade det fungerat men jag var även tydlig med att ALLT i huset behövde en översyn då allt var gammalt och mer eller mindre eftersatt.
    Allt detta kände du till och att jag skulle ha mörkat energikostnaderna är ju en ren lögn, då de kostnader de faktiskt haft presenterades via deras faktiska fakturor för mig och dig.
    Att en annan familjesituation eller ett annat nyttjande kan innebära andra energikostnader är inte ovanligt.
    Att det blir stopp i ett gammalt avlopp är tyvärr inte något vi som mäklare kan styra över.
  • Gerd Inger Annita B sålde sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-24

Torpa
    Fjärde affären med Svensk Fastighet som jag har varit involverad i senaste 10 månaderna, två köp, och två sälj.
    Senaste affären försäljning av tvåfamiljsfastighet.
    Alla affärer har gått snabbt och smidigt. Läs mer
    2019-10-24 Henrik H svarar Gerd Inger Annita B
    Trevligt att höra. Stugan i somras var ju en helt otrolig försäljning. Har nog under 15 år som mäklare aldrig haft fler spekulanter. Villan på Torpa var ju också välbesökt och resultatet blev bra och vi hoppas nu att du nu skall trivas utmärkt i din lägenhet på Hisingstorp.
  • Villy Ingemar L sålde sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-22

Skummeslövsstrand
    Trevlig mäklare. Lite stressad kanske fullföljde sitt uppdrag. Läs mer
  • Peter S sålde sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-05

Sålt villa.
    Mycket bra bemötande och hantering av försäljningen av mäklaren.
    Vi är både nöjda med hanteringen och resultatet.
    Kan varmt rekommendera Henrik! Läs mer
    2019-10-25 Henrik H svarar Peter S
    Tack för det fina omdömet.
    Ett fantastiskt hus fick nya ägare och jag hoppas och tror att de kommer att trivas utmärkt i ert underbara hus.
    Helhjärtad insats från er sida också så det var ett sant nöje att få hjälpa till.
    Vi följde den uppsatta planen och det fungerade bra.
    Lycka till med er nya bostad!
  • Mats A köpte sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-10-04

Jönköping
    Vi köpte nyligen en villa utav Henrik. Vi tycker att allt gick mycket bra förutom att en budgivare strulade till det lite. Mycket bra jobbat utav Henrik med snabba och tydliga återkopplingar. Läs mer
    2019-10-04 Henrik H svarar Mats A
    Tack för rekommendationen och grattis till en riktigt härlig fastighet. Ibland tar det lite tid för vissa budgivare att komma till skott och varken ni, jag eller säljarna var väl helt nöjda med hur er "konkurrent" agerade. Samtidigt måste man alltid ha respekt för att det är stora beslut som skall tas.
  • Gunilla P sålde sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-09-04

Jönköping
    Sålde villa på Bymarken. Visning sö-må, såld på fredagen i samma vecka.
    Snabbt, smidigt, klart och tydligt. Bra information.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-09-04 Henrik H svarar Gunilla P
    Tack,Gunilla!
    Ett välskött och fantastiskt trevligt hus där ni tagit hand om det på bästa sätt.
    Nu kan ni med glädje lämna över till nya ägare som säkert kommer att trivas utmärkt på Bymarken.
  • Stefan P sålde sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-09-02

Mäklarmaskinen Henrik Holm!
    Med en fantastisk mix av personliga samtal, roliga diskussioner och framför allt så-här-gör-vi-för-att-sälja-erat-hus, har Henrik lotsat oss genom försäljningen.
    På ett positivt sätt, alltid på bra humör och med en proffsig inställning och en lyhördhet för hur vi önskar genomföra detta, har han gjort detta till en god affär för oss med ett positivt resultat.
    Rekommenderar tveklöst Henrik! Läs mer
    2019-09-02 Henrik H svarar Stefan P
    Kul att höra. Nu kan ni lämna ifrån er huset till nöjda och glada köpare och de får dessutom ett helt gäng trevliga grannar på köpet.
    Ett härligt hus där ni gjort ert yttersta för att köparna skall kunna flytta in, bo och trivas!
    Alla är nöjda och det gick helt enligt plan.
  • Håkan S sålde sitt hus med hjälp av Henrik Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

2019-08-24

Vi har sålt en villa.
    Mäklare Henrik Holm har varit seriös och tillmötesgående.
    Vi hade förväntningar på så högt pris som möjligt vilket
    Henrik Holm levde upp till.
    Henrik Holm var duktig på att sälja in vårt Hus på visningarna
    bra jobbat.

Siv och Håkan Sundstrand Läs mer
    2019-08-24 Henrik H svarar Håkan S
    Tack själva!
    Jag är dessutom övertygad om att köparna kommer att trivas i huset, många år framöver.

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Jönköping

Gustav Sandberg