Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Solna

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Solna!

Vi är verksamma i hela Solna och Sundbyberg och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är flera mäklare som arbetar utspritt i Solna kommun. Du hittar oss på Solna Torg 13, Telegrafgatan 8 och Råsundavägen 131. Kom gärna förbi något av våra trevliga kontor!

Läs vad 516 kunder tycker om Fastighetsbyrån Solna

• Patrik O
    Patrik O skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag kan inget annat än att rekommendera Danial!

Efter att försökt sälja med diverse mäklare utan resultat så tog tillslut Danial på sig uppdraget. Ett stort engagemang, proffsig attityd och en enorm arbetsmoral gjorde att jag fick min lägenhet såld och dessutom till ett pris långt över förväntan.

All lycka till i framtiden.

Mvh Patrik
  • Lars S
    Lars S skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Victor Öfverberg är en grymt bra och driven mäklare som har varit en klippa i försäljningen av min lägenhet! Han har varit lätt att få tag på under hela processen och varit en bra förmedlare mellan säljare och köpare. Han har ordnat med extra visningar så att fler spekulanter har fått möjlighet att se lägenheten och har haft svar på alla mina frågor samt levererat ett pris som minst sagt var över våra förväntningar.

Jag kan verkligen rekommendera Victor! Han är supertrevlig, lugn och engagerad.

Varma hälsningar Lars Svensson.
  • Franci Z
    Franci Z skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Daniel är professionell, snabb, hjälpsam och korrekt (ärlig). Han ser till att du verkligen känner dig nöjd med din livsaffär. Rekommenderas varmt.
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Snabb korrekt
    Återkonektar
    Hjälpsam
  • Michel E
    Michel E skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Den mest observanta och generösa mäklare jag någonsin träffat! Var först ganska osäker och orolig när jag skulle sälja min lägenhet, men efter redan första mötet med Sam så kände jag mig så lugn och trygg. Han plockar verkligen fram de bästa förutsättningarna för att försäljningen skall bli toppklass!
    Kan från mitt hjärta, varmt rekommendera Sam till er nästa mäklare, lovar att ni kommer vara i goda händer. Med den kunskap, energi och positivitet han strålar kan det inte bli bättre än en bra affär!
  • Siamak R
    Siamak R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag både Köpt och sålt fastigheter från fastighetsbyrå särskild i Solna . Jag har aldrig haft problem med de. De som jobbar i fastighetsbyrå är väldig duktiga och seriösa människor speciell Sam Edvinsson .Mycket nöjd med hans jobb.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpet av lägenheten gick jättebra fram tills det var avslutat efter det var allting skit och jag kommer aldrig mer använda mig av varken Fastigehtsbyrån eller denna mäklare då jag känner mig lurad. Det är det sista jag vill som kund.
    2017-08-16 Sam E svarar Mikael L
    Hej Lars och Mikael

Jag har gjort allt i min makt för att båda ni och säljaren ska bli nöjda.
    Dock har jag dessvärre ingen befogenhet att göra allt som du ber mig att göra. Vår största strävan är att ha nöjda kunder.
    Därför har min Chef även försökt kontakta er utan att lyckas.
    Hör gärna av er till honom!
    Önskar er all lycka med bostaden.
    Med Vänliga hälsningar Sam Edvinsson
  • Jonathan N
    Jonathan N skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Supertrevlig och hjälpsam! Kunde inte vara nöjdare!
  • Tomas
    Tomas skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial var väldigt ambitiös, tillmötesgående och vänlig - var också alltid väldigt tillgänglig och på hugget. Rekommenderar starkt!
  • Charlie R
    Charlie R skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och bra mäklare. Fick direkt ett bra intryck varför vi valde att gå med honom. Även väldigt tillmötesgående och snabb när vi har haft frågor.
  • Milojko S
    Milojko S skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Solnas bästa mäklare! Driven, alltid tillgänglig och väldigt professionell.

Skulle definitivt välja honom igen!
  • Gösta L
    Gösta L skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Öppen , kunnig om området , effektiv.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mkt bra. Jobbar sena kvällar med. Omtyckt.
  • Liza T
    Liza T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam gav ett seriöst intryck, mycket trevlig och förtroendeingivande. Lugn och trevlig.

Assistenten han hade med sig däremot verkade väldigt sugen på att gå från visningen. När hon högt och tydligt frågor om det är dags att blåsa ut ljusen innan vi fått på oss skorna. Det kanske inte var så smidigt, framförallt inte när det var 20 min kvar på visningstiden.
  • Liza T
    Liza T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Elisabeth är väldigt trevlig och återkommer fort.

Ibland är hon lite otydlig, ett tips är att prata datum istället för tex onsdag veckan efter påsk. Önskar också lite bättre tidshållning gentemot säljare och var tydlig med huruvida du som mäklare är med på fotograferingen eller inte.

Önskar också en förståelse för att vi som kunder inte säljer bostäder lika ofta som hon så vi är mer nervösa över att hinna i tid. Tex dyk upp lite mer än 5 min innan visningen för att lugna oss säljare. Om man som mäklare dyker upp (i min värld precis innan man slår upp dörrarna) så är det viktigt att man har förståelse för nervositet hos säljare. Sen tror jag Elisabeth behöver öva på att be om ursäkt för eventuella missförstånd eller förseningar.

Vid budgivningen upplevde vi att vi som säljare inte fick återkoppling om vad som hände förens senare. Det kändes som om budgivningen avstannat och vi fick inget veta för hon satt i möte i drygt 2h sent på kvällen.
    Sträckbänken brukar vara när man köper inte när man säljer...

Sen vet jag inte om hon hade kunnat påverka detta så mycket men jag tycker kanske inte att vi fick bästa tips om när i tiden vi borde lägga ut vår bostad... jag hade gjort annorlunda om jag fått göra igen. Men det är alltid lättare med facit i hand så där är jag nog bara orättvis. :)
    2017-08-07 Elisabeth S svarar Liza T
    Hej Liza,
    Jag tackar ödmjukt för din kommentar här på reko samt ber så mycket om ursäkt om jag var otydlig under processen.
    Återkopplingen är en svår pusselbit där alla säljare vill ha olika mycket feedback. Men givetvis är detta något man aldrig kan jobba för mycket med!

Tyvärr ville ni köpa först och sälja sedan, vilket alltid är en risk för säljare. Och eftersom marknaden då hade gått ner samt att ni även hade oturen att sälja just när flera lägenheter i samma fastighet låg ute påverkade det såklart slutpriset.

Ett tips tillbaka är att försäka sälja först. För då kan jag garantera att ni slipper vara så stressade i säljprosessen, även fast jag förstår hur svårt det kan vara att hitta ett nytt boende efter.
    Inför framtid försäljningar är det även bra att förmedla till mäklaren hur mycket feedback ni vill ha och hur ofta, för det är lätt att man som mäklare går ett gammalt mönster när man har flertalet bostäder ute på samma gång.
    Alla säljare är unika och det är viktigt att detta blir ert livs bästa affär. Därav är kommunikation åt båda håll a och o.

Jag önskar er varmt lycka till och kommer absolut försöka bättre på de punkter du nämnde!
    Ha en underbar fortsättning.
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi blev väl bemötta som förstagångsköpare. Vi fick svar på alla frö frågor och allting sköttes fantastiskt bra. Vi är jättenöjda. Mäklaren levde upp till våra förväntningar och tog väl hand om allting.
  • Elin T
    Elin T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi fick superbra bemötande av Sam. Han har verkligen stenkoll på marknaden och gjorde ett grymt jobb från början till slut.
    Han levde verkligen upp till mina förväntningar, och de var ganska höga eftersom jag hört så mycket gott om honom sen tidigare.
  • John N
    John N skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag upplevde Danial som serviceminded, återkopplade snabbt och som en person med glimten i ögat.
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Yassin gjorde ett proffsigt första intryck, vilket han fortsatte under hela försäljningen!
    Återkom hela tiden med information, och Vi hade en mycket bra dialog!
    Kan verkligen rekommendera Yassin👍🏻👍🏻👌🏻
  • Susann J
    Susann J skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Seriös, kunnig och mycket duktig på att återkoppla. Vi valde mäklaren med stor omsorg och känner oss otroligt nöjda.
  • Anette B
    Anette B skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Proffsigt bemötande, hade superkoll på läget. Rekommenderas varmt
  • Pierre M
    Pierre M skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    alexander är en person som gärna gör så att kunden alltid är nöjd och belåten.
    han lyssnar och agerar som en riktig mäklare ska vara så jag ger honom 5 stjänor
  • Camilla E
    Camilla E skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial var väldigt professionell och ingav en trygghet, även för mig som köpare, i lägenhetsaffären. Han förstod min oro och hade bra svar på mina frågor. Han var tillgänglig hela tiden och mycket snabb på att svara och agera på min önskan.

Det var också tydligt att han var till för både köparen och säljaren - vilket inte alltid är fallet då det är säljaren som är ordergivare och betalar för hans tjänst.

Danial har ett trevligt, lättsamt och behagligt sätt som är lätt att tycka om.
  • Yasmin D
    Yasmin D skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Utmärkt bemötande och otrolig bra samarbete mellan oss och mäklaren.
  • Erik N
    Erik N skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial räddade mig ur en katastrof med en annan mäklare. Tog tag i allt och kändes tryggt hela vägen! Rekomenderas stark!
  • Helens M
    Helens M skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial är en mycket professonell mäklare verkligen.Han vet vad han gör. Honom kan man lita på och jag har erfarenhet av mäklare som man INTE kan lita på.Jag rekommenderar honom varmast!
  • Jemal
    Jemal skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    trevlig och seriös hjälpsam ärlig med god kunskap.
    jag kände mig trygg och lugn i denna affär.
    och mycket nöjd.rekommendera varmt.
    en professionell mäklare med flaggan i topp
    stort tack för hjälpen
  • Fabio
    Fabio skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professional, honest, always available. Great broker!
  • Matts B
    Matts B skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    En mäklare i toppklass , rekomenderas varmt.
  • Rawa N
    Rawa N skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Stort tack till Danial som fick mig att uppleva att allt gick snabbt och smidigt i mitt köp!
  • Marlene M
    Marlene M skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket gott bemötande, trovärdig och flexibel.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och seriös mäklare som verkligen ansträngde sig för att svara på alla frågor och göra affären till den allra bästa möjliga för oss. Påläst, kompetent, trevlig och med god kunskap om området, vilket vi älskade.
  • Alexander R
    Alexander R skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag och min familj tycker att Yassin gjorde ett fenomenalt jobb i denna affär. Vi är mycket nöjda över hur han skötte allt under hela processen. Han var villig att hjälpa och ställa upp, han var alltid tillgänglig ifall vi hade några frågor. Han var ärlig och han var inte "för på", som vissa mäklare kan vara. Det gjorde att vi kände oss trygga med han som mäklare och vi kunde ta våra beslut i lugn och ro utan att känna press från mäklaren.
  • Jane N
    Jane N skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, proffsig,effektiv.Man känner sig trygg att överlåta försäljning till henne.Det märks att hon gillar vad hon gör.Kan varmt rekommendera henne.
  • Krishnamurthy K
    Krishnamurthy K skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Victor - the first time we met, we closed the deal. Sometimes, as they say, things just fall in place. The very moment we met and the apartment we saw and how he was quick to grasp the interest I had, was exemplary. He greatly reflects an excellent service personnel in an Industry which is one of the tougher profession in the world. Even when we ran into some unforeseen problems, he took it upon himself to resolve the issue from end to end. I can only honestly state this here: in future if i have to look for an excellent professional, then i would be the first to recruit him or recommend him. Having said that, Victor and your esteemed organisation have been excellent. Cheers, Krishnamurthy Kari
  • Sijohn M
    Sijohn M skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Experience was all good. I felt that they were in a hurry to close the deal giving very little time for a buyer to think and act.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra och professionellt bemötande. Vi nådde dock inte riktigt upp till de uppsatta målen vilket drar ner betyget något.
  • Robin  L
    Robin L skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Efter att ha försökt sälja min lägenhet med en annan mäklare valda jag att byta till Danial. Han skötte försäljningen mycket bra och var mycket hängiven och tillgänglig vid alla tillfällen. Det jag uppskattade med Danial, var att han var en bra rådgivare till mig som säljare, för att vi skulle lyckas med försäljningen på bästa sätt. Danial är en av de bästa mäklarna i Stockholm enligt mig.
  • Dan G
    Dan G skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial är professionell, driven och flexibel. Han har kunnat träffas med kort varsel och haft bra svar på alla mina frågor.
  • Robin L
    Robin L skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Mycket professionell, lyhörd och mån om säljarens bästa.

Varma rekomendationer
  • Christofer N
    Christofer N skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket proffsig och bra, kan varmt rekomendera! Ger en mycket förtroendeingivande intryck som han lever upp till.
  • Eva G
    Eva G skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Vi träffade honom endast vid påskrivning av lgh...han var supermysig
  • Prashant P
    Prashant P skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Excellent support and communication. Victor ensured each element clarified and also has very friendly way of managing customers. I definitely recommend Victor for great customer support
  • Gunnar U
    Gunnar U skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    gott och vänligt bemötande med snabba besked
  • Sarah Y
    Sarah Y skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial hade professionell och trevligt bemötande. han hjälpte mig hela vägen och gjorde min första bostadsköp möjlig. Danial kunde stanna länge på kontoret när alla andra har gått hem för dagen. Han svarade omgående på telefon, mejl och sms, gjorde verkligen sitt bästa med allt och visade säljglädje. Jag rekommenderar Danial varmt. Han passar perfekt som en mäklare!
  • Liza D
    Liza D skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är mycket nöjda med Alexander. Han fångade upp vårt intresse på en tidigare visning av en annan lägenhet och var mycket lyhörd för våra önskemål. Jag är mycket nöjd. Alexander har varit kommunikativ och hållit mig uppdaterad med vad som händer, och snabbt svarat på mina frågor. Allt gick smidigt och förenklade hela grejen åt en! Noggrann och trevlig kille! Jag känner ett starkt förtroende för Alexander och rekommenderar honom verkligen till andra som har funderingar att sälja sin bostad.
    Det blir inte bättre än så här!
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander har överträffat alla förväntningar från första kontakt. Med lyhördhet, stort intresset och kunskap har han hjälpt oss med inte bara försäljning, utan även köp av lägenhet. Proaktiv och genuint intresserad utan att överdriva försäljningspriser eller marknadsintresse. Han gav en realistisk bild av nutidsläget och var även tillgänglig för alla möjliga frågor.

Vi rekommenderar Alexander starkt och kommer att kontakta honom igen vid framtida affärer. Vi kan inte tänka oss en bättre mäklare.
  • Mona S
    Mona S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var inte vår mäklare så varför ska vi som köpare betygsätta honom?!
  • Mona N
    Mona N skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Jag är mycket nöjd med min bostadsaffär som gick snabbt och smidigt.
  • Erol K
    Erol K skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Väldigt trevlig, ödmjuk mäklare som är duktig på att lyssna på kunden.

Gör allt för att göra sin kund nöjd och är lyhörd för förslag

Råsundavägen 131, 169 50 Solna