Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Solna

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Solna!

Vi är verksamma i hela Solna och Sundbyberg och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är flera mäklare som arbetar utspritt i Solna kommun. Du hittar oss på Solna Torg 13, Telegrafgatan 8 och Råsundavägen 131. Kom gärna förbi något av våra trevliga kontor!

Läs vad 601 kunder tycker om Fastighetsbyrån Solna

• Ting L
    Ting L skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    目前我遇到的最好的中介, 沟通热情,服务周到,不言放弃, 替客户着想,强烈推荐.
  • victor
    victor skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag satt i en mycket olustig situation då jag köpt en större lgh för några månader sen och hade räknat på att få en viss summa som andra mäklare hade värderat min bostad till. Oturligt nog var marknaden helt iskall när jag väl skulle sälja min bostad och jag vart väldigt orolig att få ihop detta ekonomiskt.
    Flera mäklare kom och gick till min bostad och jag fick höra en stor variation av bedömningar av dem olika mäklarna och valet blev mycket svårt då det kunde skilja 500 000:- ifrån den längst ner respektive högst upp.
    Jag bestämde mig först för en annan mäklare först som inte kunde leverera överhuvudtaget och min situation blev allt värre, sen fick jag en rekommendation av en nära vän att om man skall sälja en bostad i Solna så är valet givet ”Alexander på Fastighetsbyrån”.
    Redan vid första stunden när jag träffade Alexander så kände jag att den här mäklaren har stenkoll på marknaden och var en pålitlig och ödmjuk person som verkligen kunde sätta sig in i min situation och hade en tydlig strategi och plan för hur det skall gå till och dessutom hade han flera köpare på min lgh. Observera att detta sa ungefär samtliga mäklare till mig angående köpare

Kan helt enkelt bara säga att min försäljning vart succé, när andra mäklaren inte ens levererade ett bud så sålde Alexander min bostad för 500 000:- över vad jag hade hoppats på. Han arbetade stenhårt med min bostad och lotsade mig genom hela affären och sålde min bostad till en köpare som hade i sitt kontaktnätverk. Kort och gott Ja jag kan rekommendera Alexander för det gedigna arbetet med min bostad.

Önskar dig all lycka i karriären.
  • Monika M
    Monika M skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Positiv. Uppfattar Jannis som seriös och angelägen göra allt rätt och riktigt så att jag som kund ska bli nöjd.
    Jag var köpare så hur nöjd jag som säljare skulle vara med Jannis kan jag inte svara på.
  • Peter J
    Peter J skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket vänlig, pigg och korrekt - inger förtroende och har god kontakt med kunden.

Peter Barth
  • Patrik
    Patrik skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Valet av mäklare var inte lätt då vi redan köpt ny bostad och bara hade ett försök på oss att sälja bostaden samt att marknaden nu dessutom är väldigt svajig gjorde inte beslutet enklare. Vi träffade ett flertal mäklare men redan efter första minuten med Alexander så visste vi att detta är vår mäklare som vi kommer lägga vår bostad i händerna på.
    Vi fick ett mycket personligt,proffsigt och trevligt bemötande av Alexander. Han fick oss att känna oss som ett team och han hjälpte oss med styling i sista minuten samt sålde vår bostad till ett väldigt högt pris.
    Hade vi en avtal om han skulle höra av sej så gjorde han alltid det punktligt och gav oss den information som vi ville ha.
    Han är en fantastiskt mäklare som gjort allt för att få mig som säljare att känna mig så trygg som möjligt. Aldrig en tvekan om att han inte har gjort sitt bästa för att jag ska få en så bra försäljning som möjligt. Helt klart toppbetyg och numera en mäklare som vår släkt alltid kommer att använda oss utav.
  • Smilja B
    Smilja B skrev om Patrik Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, serviceinriktad och mycket engagerad mäklare. Patrik var lätt att få tag på och svarade direkt på våra frågor inför försäljning Kan rekommendera honom till andra som ska sälja sin bostad.
  • Lina H
    Lina H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Otroligt professionell, påläst om området. Försäljningen gick väldigt smidigt. Svarade alltid snabbt på alla funderingar och frågor man hade.
    Varmt rekommenderad mäklare. Behöver jag en mäklare i framtiden kommer det absolut att bli Danial.
  • Dudu C
    Dudu C skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var trevlig och hjälpsam samt informations flödet var mycket bra, Försäljnings processen flöt på utmärkt
  • Parisa A
    Parisa A skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Alexander. Under försäljningsprocessen var Alexander väldigt engagerad och angelägen om att resultatet skulle bli lyckat. Jag är mycket nöjd med Alexander och rekommendera honom starkt!
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag fick ett väldigt gott första intryck av Alexander och hade önskemål om en snabb försäljning, vilket också skedde. Han är kunnig, förtroendeingivande, lugn och professionell. Kan varmt rekommendera Alexander som mäklare.
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bemötandet från Alexander var avspänt, energiskt, seriöst.
  • Eva O
    Eva O skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra balans mellan köpare och säljare
  • Margarehta E
    Margarehta E skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag uppfattade Alexander som säljarens mäklare inte köparens. Han var mer intresserad av säljaren när vi skrev papper. Jag fick maila honom dagen efter så han skickade uppgifterna till min bank. Det kändes nonchalant från hans sida.
    Bra om han bryr sig om både säljare och köpare
  • Kristian H
    Kristian H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket trevlig, gick extramilen hela tiden. God kännedom om området och det känns som att han gjorde sitt bästa för oss. Vi är väldigt nöjda med Danial.
  • Pia J
    Pia J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi hade ingen aning om i vilken ände vi skulle börja när vi beslutat oss för att sälja två lägenheter och köp en ny på relativt kort tid. Alexander var väldigt lugn och tillmötesgående och framförallt så lyssnade han och förstod vår dotter vilket vi uppskattade. Han tog sig tid och vi har aldrig uppfattat honom som stressad utan alltid vänlig och hjälpsam och lätt att få kontakt med vi telefon och mail. Alexander kan jag varmt rekommendera till de som går i säljar- eller köpartankar.
  • Edelson B
    Edelson B skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Behrang's bemötande var proffsig. Vi kände oss väl informerad och trygga genom hela försäljningsprocessen.

Långt över våra förväntningar och stark rekommenderat.
    Tack Behrang.
  • Egill O
    Egill O skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han är snabb, effektiv och pålitlig. I vårt fall tok det bara en halv dag att se och köpa en lägenhet.

Och vi er jätte nöjda.

Tinna och Egill
  • Arne E
    Arne E skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag uppfattade Alexander som väldigt ointresserad av mig som köpare endast intresserad av säljaren
    Mvh Arne
  • Christian J
    Christian J skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jätteduktig och öppen i kommunikationen. Lätt att prata med och han är väldigt hjälpsam. Framförallt var han ärlig och öppen hela tiden, respekterade både köpare och säljares åsikter och det blev en affär alla är nöjda med! Tummen upp för Danial!
  • Jens F
    Jens F skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Balanserar väl mellan kund och säljare
  • Linda H
    Linda H skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi har anlitat Yassin för försäljning hösten 2017 och uppskattar att han är lugn, tålmodig och tydlig. Absolut ingen vibb påstridig säljare.
  • Nadim O
    Nadim O skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Över all förväntan, bra service och alltid tillgänglig. Får inget annat än mina starkaste rekommendationer.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag sålde en lägenhet med Daniel och det är verkligen en mäklare som gör det som krävs för att både köpare och säljare ska bli nöjda. Danial utstrålar trygghet och ingav ett stort förtroende igenom hela affären. Rekommenderar starkt!
  • Lena B
    Lena B skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig mäklare med genuint intresse att sälja lägenheten. Resultatet blev bra, vilket säkert delvis berodde på mäklaren.
  • Stina L
    Stina L skrev om Patrik Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Solna
    Var ska jag börja?
    Personligt bemötande, kunden i fokus, allt i ordning, uppföljning & genuin i allt han tar sig för. Har både varit potentiell köpare och säljare till objekt som Patrik förmedlat och är otroligt nöjd med vår försäljning. Kan varmt rekommendera Patrik till andra som ska sälja sin bostad.
    Stina
  • Catarina R
    Catarina R skrev om Patrik Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Solna
    Patrik är mycket professionell och tydlig. Han lade ner oerhört mycket arbete för oss och det i en tid när priserna på bostadsrätter dalade. Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Patrik som mäklare.
  • Luciano R
    Luciano R skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hej,

Robin har en fantastisk energi, positivitet och proffsig bemötande under hela affären.
    Vi hade vissa förväntningar men sen dök bostadsmarknaden men Robin lyckades ändå hålla lugnet och gav sig inte en ända gång trots bud som inte hölls av köparen och intressenter som ej svarade i telefon etc etc. Efter en rad visningar kunde vi till slut sälja för ett bra pris.
    Robin håller säljaren informerad i varje steg som tas under försäljnings processen. Tycker Robin Lind är Solnas "Fredrik Eklund" fast lite bättre. Han är en stjärna och brinner för sitt arbete.

Sen får vi inte glömma Fastighetsbyråns kontor som ligger på Råsundavägen och drivs av Tony. De är helt överlägset det bästa Mäklar Teamet i Solna. Ska du sälja eller köpa vänd dig till de, du kommer inte bli missnöjd.

Mvh / L
  • Johan N
    Johan N skrev om Patrik Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Solna
    Upplevs mycket proffsig mot mig som köpare, vänligt och trevligt bemötande och kan rekommendera honom till nära och kära
  • Milovan B
    Milovan B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är helt professionellt, och jag kan säga att han är nummer ett i hans branschen !!
  • Jie S
    Jie S skrev om Patrik Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Solna
    Patrik is a very positive, responsible and pleasant broker. He is easygoing and respond well to all our questions. It was a nice experience.
  • Hamid B
    Hamid B skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Duktig, professionell och lyhörd mäklare.
  • Kresteen H
    Kresteen H skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander, har varit bra i sitt arbete.

Var lite struligt med Avtalen som blev felskrivningar i, man valde att göra flera tilläggsavtal istället för att göra nya och rätta avtalen. Hade önskat att man skrev om avtalen så att dem blev rätt och riktiga. Nu har jag massa tilläggsavtal till huvudavtalet.

Han känns duktig och kunnig i sitt arbete, men kanske han var stressad vid avtalsskrivningen.

/Kristina
  • Duenr1 F
    Duenr1 F skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Helt klart den bästa mäklaren jag har haft! Fantastiskt engagemang!

Såg alltid till att hålla oss uppdaterade och jobbade stenhårt för att vi skulle få till en riktigt bra affär. Victor såg alltid till att vara tillgänglig om man ville ställa frågor eller hade några funderingar. Han fick oss att känna oss trygga under hela processen.

Vi är supernöjda med resultatet och jag kommer definitivt att använda mig av Victor i framtiden!
  • Tim S
    Tim S skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Victor gjorde ett utmärkt och proffsigt jobb med försäljningen av min bostad. Han fick en att känna sig trygg och bekväm från början till slutet av bostadsaffären. Jag blev jättenöjd med vårat slutpris och kommer använda mig av Victor igen i framtiden. Rekommenderar verkligen Victor som mäklare!
  • Roger S
    Roger S skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Helt nöjd med allt ting rekommenderas starkt Tack.
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam hjälpte oss med försäljningen av vår bostad och han överträffade våra vildaste förväntningar. Helt klart rekommenderad!
  • Amir K
    Amir K skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial är en engagerad och aktiv mäklare som jag kan varmt rekomendera.
    Han har under hela sälj processen presterat maximalt och verkligen tagit väl hand om alla viktiga och avgörande händelsen.

Tack för ett fantastisk insatts.
    Med vänlig hälsning,
    A.k
  • Jennie P
    Jennie P skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi fick ett väldigt trevligt bemötande och kände hela tiden att han gjorde sitt yttersta för att både vi och köparna skulle bli nöjda. Det är skönt att känna att mäklaren brinner för sitt jobb och inte ger sig förrän han har uppnått det han vill. Han var väl påläst och gav ett lugnt och tryggt intryck. Vi är kort sagt jättenöjda!
  • Achillefs T
    Achillefs T skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial är en väldigt duktig mäklare. Han var alltid tillgänglig under hela processen och bidrog till ett väldigt bra salgprocess. Rekomenderas starkt!
  • Sebastian A
    Sebastian A skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var trevlig och hade en bra balans mellan att vara professionell och personlig.
  • Frida L
    Frida L skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Superengagerad mäklare som verkligen lät oss vara en del av hela processen med att sälja vår lägenhet. Kändes väldigt uppriktig, trevlig och hjälpsam. Och lyckades sälja vår lägenhet till ett bättre pris än vi väntat oss.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Isabelle Björkstrand en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hon är jätte duktig och trevlig person och duktig i sitt arbete
  • Conny S
    Conny S skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Kreativ, lyhört och stort engagemang.
  • Krille
    Krille skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mailade Sam idag om att en av hans anställda hade kopierat vår annonstext ordagrant. Båda lägenheterna ligger ute samtidigt och på samma adress, inget olagligt med det men jag påpekade att jag tyckte det var oprofessionellt. Sam ringer upp mig och hävdar att texterna har vissa likheter och att det egentligen är han som 2008 ursprungligen skrev texten och att vår mäklare har kopierat honom. Börjar redan där ana att Sam kanske är en mytoman... Väl tillbaka vid datorn får jag detta besannat när jag gör en enkelt sökning med en av meningarna i annonsen och får då bara upp vår annons och och den Fastighetsbyrån har kopierat på hela internet. Bara att konstatera att Sam är en skojare av högsta rang som inte drar sig för att ljuga folk rakt upp i ansiktet! Lisa som hade gett Sam en annan etta i betyg hade nog inte fel när hon anade att deras annons var en kopia på en annan lägenhet för det verkat vara ett genomgående arbetssätt. Skall man anlita Sam eller någon av hans kollegor bör man kunna få ett bra pris med tanke på deras copy paste arbetssätt!

Vår text:
    Välkomna till denna smakfulla gavelfyra om ca 96 m² med genomgående planlösning, dubbla badrum och stor inglasad balkong i bästa sydvästläge.

Vidare in i bostaden erbjuds ett nyrenoverat kök från Kvik med exklusiva vitvaror från Husqvarna. Den öppna planlösningen mot vardagsrummet som skapar stora sociala ytor till både vardag och fest. I anslutning till köket finns även en större matplats för 6-8 personer. Bostaden erbjuder tre rymliga sovrum med god förvaringsmöjligheter, två helkaklade badrum varav det större är utrustat med med tvättmaskin, torktumlare och badkar. Goda förvaringsmöjligheter via flertalet garderober, separat klädkammare och källarförråd.

Här bor Ni barnvänligt och lugnt nära naturen och samtidigt centralt med mataffär, caféer, restauranger, goda bussförbindelser och pendeltåg med restid in till Stockholm city på ca 7 min.

Fastighetsbyråns text:
    Välkomna till denna smakfulla fyra om 96 m² med genomgående planlösning, dubbla badrum och en balkong i sydväst läge.

Vidare in i bostaden erbjuds ett rymligt kök med full maskinell utrustning och en öppen planlösning mot vardagsrummet som skapar stora sociala ytor till både vardag och fest. I anslutning till köket finns även en större matplats för 6-8 personer. Bostaden erbjuder tre rymliga sovrum, varav ett spektakulärt master bedroom. Självklart finns ett större helkaklat badrum med tvättmaskin, torktumlare och badkar samt ett extra badrum med bland annat dusch, wc m.m. Goda förvaringsmöjligheter via flertalet garderober och källarförråd.

2017-10-05 Sam E svarar Krille
    Hej,
    Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt för det inträffade och respekterar fullt dina åsikter och har redan haft ett samtal med den berörda mäklaren.

Vill däremot påpeka än en gång precis som jag sa i telefon till dig att det är väldigt vanligt att mäklare kopierar text när det är liknande lägenheter, samma föreningar, osv. Speciellt om det är en bra text.
    Vi blir gärna kopierade med stolthet och klagar inte när våra texter sprids runt på nätet.
    Det har varit flera lägenheter ut på nätet med den texten. Senast för ca en månad sen såldes det en lägenhet med exakt samma text av en annan mäklarfirma. (Fråga gärna din mäklare).
    Det här är första gången vi får ett sånt klagomål. Vi ska sjävklart titta på detta och kanske köra copyright på våra texter.
    Önskar dig en lyckad försäljning trots omständigheterna.
    Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar, Sam Edvinsson
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professionell, kunnig och tillmötesgående.
  • Kerrin F
    Kerrin F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Elisabeth was professional from the beginning, was clear when answering my questions and made sure I understood the procedure to come and how she saw my sale proceeding.

Elisabeth achieved a result at the high end of my expectations and I could not be happier with the experience from beginning to end.
  • Anna-karin N
    Anna-karin N skrev om Isabelle Björkstrand en del av Fastighetsbyrån Solna
    Visar stark självkänsla som jag fick förtroende för
    Isabelle visar ett personligt ärligt och uppriktigt engagemang
    Hon svarar snabbt/återkopplar på samtal och mail
    Jag ger de bästa rekommendationer som finns
  • Katarina C
    Katarina C skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Victor var lugn och kunde svara på d flesta frågor om lgh.
    Annars tog han reda på det man undrade.
  • Terez R
    Terez R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är mycket nöjda med mäklar insatsen
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Isabelle Björkstrand en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hon var ärlig med vad hon trodde att lägenheten skulle säljas för och höll stadig kontakt under hela processen. Väldigt väl utfört.

Råsundavägen 131, 169 50 Solna