Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Solna

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Solna!

Vi är verksamma i hela Solna och Sundbyberg och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är flera mäklare som arbetar utspritt i Solna kommun. Du hittar oss på Solna Torg 13, Telegrafgatan 8 och Råsundavägen 131. Kom gärna förbi något av våra trevliga kontor!

Läs vad 719 kunder tycker om Fastighetsbyrån Solna

• Faruk S skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    I sold my apartment through Jannis. He was very transparent and helpful throughout the process. He set the right expectations and delivered what he promised. I strongly recommend Jannis. Läs mer
  • 2018-11-20

Omdömet är under granskning

Marta skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt 2:a i Råsunda.

Vi rekommenderar INTE att köpa lägenhet med Robin Lind som mäklare.

Robin Lind marknadsförde lägenheten som total nyrenoverad.
    Efter köpet visade det sig att badrummet var endast uppfräschat på så sätt att klinkers hade lagts på en äldre, befintlig plastmatta.
    Vi kontaktade säljarna och det visade sig även att Robin Lind haft kännedom om detta innan försäljningen.
    Enligt en besiktning som vi lät utföra fanns även flera fel och riskkonstruktioner i badrummet.
    Reklamationen tog nästan 1.5 år. Läs mer
  • Carin L skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi hade en rak och ärlig dialog. Han skötte hela affären snabbt och smidigt och var snabb med återkoppling. Kan starkt rekommendera Jannis som mäklare! Läs mer
  • Eva D skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han har varit mycket proffsig och hjälpt mig med allt gällande försäljning. Försäljningen har känns trygg och Danial har varit mycket positiv och lösningsorienterad. Läs mer
  • Ted J
    Ted J skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sålt min lägenhet med hjälp av Danial. Saklig, enkel och inga konstigheter!
    Mycket uppskattad och hoppas våra vägar möts när vi behöver sälja vår lägenhet nästa gång! Läs mer
  • Slavko D skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Fantastisk på alla sätt!

Med sitt stora engagemang och lojalitet så kände jag mig mycket trygg som kund.

Trots tuffa förhållanden på bostadsmarknaden så vart jag mer än nöjd.

Jag rekommenderar starkt att anlita Jannis om ni vill ha en lyckad bostadsaffär. Läs mer
  • Ellinor M
    Ellinor M skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi köpte en 3 rumslägenhet i Solna. Danial var proffsig och samtidigt ödmjuk. Han va inte för påstridig men såg till att finnas tillgänglig för att svara på alla ens frågor och var mycket hjälpsam. Min upppleverlse om Danial var sammantaget mycket bra och jag skulle både kunna köpa av honom igen eller ta hjälp vid en framtida försäljning. Läs mer
  • Robert Bertil Waldemar B skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer gav ett förtroendeingivande intryck genom hela sälj/köp-processen.

Rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • Jens F skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag sålde en bostadsrätt och fick ett väldigt bra bemötande av Danial som svarade snabbt på mina frågor (både via sms och samtal). Jag upplevde Danial som en mycket seriös mäklare som jag starkt kan rekommendera. Läs mer
  • Britt-Mari N skrev om Patrik Ekdahl en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket trevligt bemötande och han uppfyllde de förväntningar jag har på en mäklare. Läs mer
  • Eak S skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Duktig mäklare som hanterade vår försäljning på en väldigt personlig nivå, vilket uppskattas. Var ärlig och rak med vilka förväntningar vi kunde ha i samband med försäljningen. På så sätt motsvarade våra förväntningar verkligheten och han fick oss således inte att "drömma oss iväg" eller hoppas på för mycket. Detta uppskattades särskilt. I övrigt fanns han alltid tillgänglig för samtal och vägledde oss därutöver när vi köpte vår nya bostad. Sammanfattningsvis - Toppbetyg! Läs mer
  • Louize E
    Louize E skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mäklaren gav falska löften som han sedan inte höll. Jag och säljaren fick sköta dialog och få tag på brfen, detta fick vi väldigt lite stöd i. Totalt kändes det som att mäjlaren lade ner ca 15 minuter på denna affär, blev extremt mycket extra jobb för mig som köpare då 1. Jag fick jaga brf:en för godkännande själv. 2. Städningen var katastrof så tillträdet blev en hel vecka försenat trots att jag betalt och skrivit på.avtal - ingen hjälp från mäklaren. 3. Han lovade innan kontraktskrivning att hans säljare skulle ta en städfirma via honom vilket ej skedde. Då sa han bara att han inte kunde bestämma sådant, TROTS att han lovat just detta framför både mig och mina systrar som var med. 4. Säljaren försökte kräva pengar i efterhand för något som hade avtalats skulle ingå - mäklaren sa bara "oj vad tråkigt" men var INGEN hjälp.
    5. Varje gång jag kontaktade honom för att få hjälp sa han bara "jag har inte tid, har jättemånga andra kunder förstår du". Då kontaktade jag honom ENDAST efter minst 10 brev från säljaren som försökt ändra på saker i avtalet. Om säljaren är jobbig är det väl ändå mäklaren som ska hantera sådant, inte jag som köpare? Med denna mäklare kan man inte räkna med att få någon hjälp alls mot säljare som vill gå emot avtal. Eller något annat för den delen.

6. Till och med vid budgivningen var han extremt oproffsig. Jag bad om att få information om bud utan att vilja lägga ett själv omgående. Då sa han att jag inte kunde få någon info utan att själv lägga bud. När jag då sa, "jamen lägg på 5000 då" vägrade han och sa att 10k var det lägsta möjliga. Är det så här det ska gå till? Förväntar mig ett svar. Läs mer
  • Marco S
    Marco S skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Thanks for all the help during this process!! Läs mer
  • K skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Fantastisk mäklare! Förmedlar trygghet genom hela säljprocessen. Levererar det han lovar. Solnas stjärnskott utan tvekan! Läs mer
  • Hadi L skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Jag är inte njöd det var okej,jag hade en stresse sation tyvärr. Läs mer
  • Adrian V
    Adrian V skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Otroligt proffsig, stort tålamod och är lätt att få tag på från början till slut. Fanns där igenom hela försäljningen av min lägenhet och vi nådde de mål vi satt upp tillsammans. Rekommenderar verkligen Jennifer som mäklare, hon är riktig bra! Läs mer
  • Joakim W skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag köpte min bostad precis och Robin var mäklaren som hade i uppdrag att sälja bostaden. Han gav ett mycket professionellt intryck och jag kommer att kontakta honom om jag i framtiden ska sälja bostaden. Läs mer
  • Stefano S skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt 2:a i Råsunda.
    Bra bemötande, trevlig och proffsig! Svar på de flesta frågor och återkom med det han ej visste. Kan rekommendera Robin! Läs mer
  • Leo R skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Ödmjuk och driven. Tacklar alla argument som en drottning. Solnas stjärna! Bra jobbat med försäljning på min lägenhet. Kommer att rekommendera dig bisare till alla jag känner ;) Läs mer
  • Josefine H skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Gav aldrig upp på försäljningen trots att det är en tuff marknad. Lyssnade på Jennifer och vi körde stenhårt på "på gång" och vi sålde lägenheten innan visning för ett riktigt bra pris. Rekommenderar starkt!
    Tack för all hjälp tjejen! Läs mer
  • Marianne S skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Melle Törnkvist m'a aidé à vendre un 3 pièce à Huvudsta, Solna, suite au départ de ma mère en Ehpad. Elle s'est occupée de toutes les démarches administratives avec une gentillesse extraordinaire et de façon très professionnelle. Elle m'a conseillé et guidé tout au long, et a rapidement trouvé un acheteur. Je ne peux que me féliciter d'être tombée sur elle( un peu par hasard). Je la recommande vivement, surtout si vous êtes comme moi un peu perdu dans les affaires d'immobilier! Encore une fois mes chaleureux remerciements à Melle Törnkvist pour tout!! Tack sa innerligt Jennifer! Marianne Stalnert-Gombart Läs mer
  • Sandro T skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Estimada Jennifer
    Fue un placer conocerte y estamos muy contentos de que hayas sido tu la persona que nos ayudaste en la compra de nuestro nuevo hogar! Muchas gracias por tu eficiente trabajo,la paciencia y por el apoyo en momento en que no entendíamos algunas cosas.
    Has sido muy atenta y clara para responder cualquier inquietud que tuvimos sobre la compra, tu ética de trabajo es excepcional y no pasa desapercibida.
    Gracias de nuevo Jennifer y buena suerte en todos tus esfuerzos.

Atentamente Sandro Tamayo y familia Läs mer
  • Sigrid W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag har sålt med Sam vid två tillfällen och vid båda tillfällena har jag upplevt ett smidigt och effektivt samarbete. Jag ser hela processen som ett teamwork och därför är det viktigt att samarbetet fungerar. Oavsett marknadsläge så har jag känt mig trygg att Sams bedömning av läget är korrekt och ärligt vidare att försäljningen kommer att bli som vi tänkt oss. Dessutom upplever jag att Sam bygger bra relationer även med köpare vilket för mig som säljare är viktigt. Jag har redan rekommenderat Sam flera gånger och skulle göra det igen. Om jag skulle sälja igen skulle jag kontakta Sam (även om det inte är i Solna) för råd&tips. Läs mer
  • Kemal skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam gick verkligen utanför sina ordinarie arbetsuppgifter för att vi skulle kunna få köpa bostaden. Väldigt engagerad. Kan inte annat än att rekommendera honom. Läs mer
  • Marielle R skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Strukturerat och modernt arbetssätt. Snabb och mycket noggrann mäklare. Läs mer
  • Jens F skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Vår mäklare var väldigt påläst och kunnig, snabb hantering i ärenden. Helhetsbetyget = Proffsigt! Läs mer
  • Anders P skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Engagerad, och ser alltid till att möta möta behov. Läs mer
  • Helen H skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hon är otroligt proffsig som mäklare och är lätt att få tag på. Vi fick ett mycket gott intryck av Jennifer från början till slut. Ska vi sälja vår lägenhet i framtiden finns ingen tvekan om vi skulle välja som mäklare. Hon är en riktig stjärna. Läs mer
    2018-10-16 Jennifer T svarar Helen H
    Tusen tack för tålamodet samt ett gott samarbete! Ser redan fram emot ett samarbete med er. Tveka inte att ringa om det skulle dya upp frågor eller funderingar framöver. Vi ses i övrigt på tillträdesdagen. Hälsa familjen!

• Jennifer V
    Jennifer V skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    En riktig stjärna från början till slut! Mötte upp våra krav för att sälja vår pärla och slet för det. Med sin ödmjuka men säkra personlighet gav hon oss förtroendet från start. Hon brinner för det hon gör och precis därför gör hon det galant!

Ses på tillträdesdagen✨✨ Läs mer
    2018-10-16 Jennifer T svarar Jennifer V
    Bästa Jennifer. Tack för att ni trodde på mig! Roligt att sätta ribban högt. Det här måste vi göra om! ;) Krama småttingarna från mig.

Vi ses på tillträdesdagen!

• Anna R
    Anna R skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer and her collegues (Shout out to David) made our journey to selling our apartment - which we have lived in for the past 14 years...- smooth and safe. Impeccable communication, empathic management and true grit. She and her team is THE choice for future real estate business. +++++++ and ❤️❤️❤️❤️❤️ Läs mer
    2018-10-16 Jennifer T svarar Anna R
    Tusen tack för förtroendet Anna. Det har varit en ära verkligen! Ni kommer trivas oerhört bra i den nya lägenheten. David hälsar!
    Hälsa familjen ❤️

• Vadym G skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer is one of the most awesome real estate agents we have worked with in Sweden.
    She showed great professionalism and smoothly coordinated the whole purchase process from the very first contact (Monday noon) to the actual signing (Thursday noon).
    The purchase went smoothly with all juridical aspects well explained. And we felt her personal involvement and empathy in buying of our new home.
    When we had issues with loan Jennifer helped solving questions with bank within hours.
    All our wishes were considered. And she will become a part of our family history as a person who helped us to find our dream home.
    If we ever decide to sell this house we will be referring to her as our real estate agent.
    Well done job for 110%! Läs mer
    2018-10-16 Jennifer T svarar Vadym G
    Hi Vadym,
    Thank you so much for the kind words and also for the opportunity of letting me guide you through the whole process. It has been an honor. Looking forward to working with you in the future. You know where the office is, please come by and say hello sometime!,

Best regards, Jennifer Törnkvist
  • Johan B skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sålde lägenheten med Robin.
    Mycket nöjd, var alltid tillgänglig och agerade snabbt. Läs mer
  • Ann-Kristin H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Påläst. Saklig. Mycket trevlig. Duktig. Kommer att bli Stockholms bästa mäklare. Rekommenderar Danial Gandomani med varm hand. Läs mer
  • Fredrik G skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alltid tillgänglig, ödmjuk och hög servicegrad. Hon vet vad hon gör! Rekommenderar samtliga säljare i Solna att sälja med henne! Läs mer
    2018-10-12 Jennifer T svarar Fredrik G
    Tusen tack Fredrik för fötroendet. Ha en trevlig semester så ses vi på tillträdesdagen!

Med vänliga hälsnignar, Jennifer Törnkvist
  • Inez F skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Här har vi någon som verkligen bryr sig. Det syns att Jennifer älskar sitt jobb för jag har adrig sett henne utan ett leende på läpparna. Vi är väldigt nöjda och glada över att vi fick hjälp av henne. Vi kunde inte valt en bättre mäklare och vi kommer definitivt att välja Jennifer igen när det blir aktuellt att sälja eller köpa lägenhet! Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Inez F
    Hej Inez,
    Tack för de fina orden. Jag ser fram emot att förmedla den nya bostaden i Råsunda ;)

• Hayat N skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    En vän rekommenderade Jennifer som mäklare och hon hjälpte oss med försäljningen av våran lägenhet. Hon gav oss även tips på många lägenheter vid köp och fanns där från start till slut. Hon är en engagerad och duktig säljare som gör sitt yttersta för att få till en så bra och snabb affär som möjligt. Vi har fått en annan bild av en mäklare nu efter samarbetet med Jennifer. Hon rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Hayat N
    Hej Hayat,
    Tusen tack för de fina orden. Vill även tacka er för förtroendet!

• Kurt B skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra engagemang, raka kommunikationer, påläst. Arvodet mosvarade prestationen. Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Kurt B
    Hej Kurt,
    Tack för recensionen! Jag hoppas att vi stöter på varandra igen. Hälsa familjen.

• Nasim S skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer har hjälpt oss med en försäljning i huvudsta. Hon är kunnig och hungrig mäklare, ger aldrig upp och tar försäljningen på stort ansvar. Vi fick snabbt hjälp av banken med lånelöfte av den nya bostaden också. Bra service! Vi är väldigt nöjda med försäljningen och med valet utav mäklare. Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Nasim S
    Hej,
    Tack Nasim. Vad roligt att Swedbank kunde hjälpa er med lånelöftet i samband med det nya köpet. Jag önskar er all lycka inför framtiden!

• Tor H skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hon var dyr men det var värt det. Rekommenderar alla! Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Tor H
    Hej Tor,
    Tusen tack för förtroendet!

• Josefine B skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi har tidigare försökt att sälja våran lägenhet i Solna med två andra mäklare utan att få ett enda bud. Vi ångrar att vi inte valde henne från första början eftersom att vi till slut sålde lägenheten för mycket högre summa än grannens som var ute med sin på hemnet. Vi sålde tom lägenheten via på gång med en privatvisning. Vi kommer att anlita Jennifer så länge vi bor kvar i Solna! Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Josefine B
    Hej Josefine,
    Tack för din recension och för förtroendet! Jag hoppas att du och Elin kommer trivas i den nya lägenheten. Hälsa Elin!

• Elin L skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi har tidigare försökt att sälja våran lägenhet i Solna med två andra mäklare utan att få ett enda bud. Vi ångrar att vi inte valde henne från första början eftersom att vi till slut sålde lägenheten för mycker högre summa än grannens som var ute med sin på hemnet. Vi sålde tom lägenheten via på gång med en privatvisning. Vi kommer att anlita Jennifer så länge vi bor kvar i Solna! Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Elin L
    Hej Elin,
    Tack för din recension! Nu vet vi att den billigaste mäklaren är inte det bästa alternativet.
    Det här måste vi göra om, men nästa gång - ring mig! Hälsa Josefine.

• Yvo J skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag både köpte och sålde min lägenhet med Jennifer. Innan jag köpte gick jag på många visningar och träffade många mäklare. Jennifer var den som var mest påläst, engagerad och bemötte mig på ett sätt som inte går att jämföra med de andra. Från visning, budgivning till kontraktsskrivning. Det var ingen tvekan om att hon skulle få sälja min lägenhet. Vilket hon gjorde till ett pris som var över mina förväntningar. Rekommenderar starkt! Läs mer
    2018-09-28 Jennifer T svarar Yvo J
    Hej Yvonne,
    Tack för de fina orden. Det har varit en ära att få hjälpa dig med både köpet och försäljningen. Hälsa familjen!

• Konstantinos Z
    Konstantinos Z skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag är mycket nöjd med hur samarbetet med Sam fungerat.
    Han har agerat professionellt under hela försäljningen.
    Försäljningen gick bra och fort trots svåra tider. Läs mer
  • Michelle Q skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Släggbacken 8 Huvudsta
    Släggbacken 8 Huvudsta Läs mer
  • Nutvadee W skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial is helpful and informative. Läs mer
  • Ludvig K skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vid detta som var mitt första bostadsköp så fick jag precis den hjälp jag behövde och lite till. Mäklaren följde med tills nycklarna var i min hand och allting löst. Stort tack! Läs mer
  • Olivia K skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt en 2a i Råsunda.
    Jag tyckte Robin hade ett professionellt och sakligt bemötande men ändå glimten i ögat!
    Har ingen negativitet att säga, det var lätt att ställa frågor och få svar, förhandlingen sköttes snyggt, trevlig ovh rolig upplevelse! Läs mer
  • Mikael P skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Kanske den bästa Mäklaren i Sverige, han sålde min lägenhet till det pris jag ville ha. Läs mer
  • Göran O skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket öppen och lyssnande på vad som var viktigt för oss.
    Var en energi givare och var väldigt positiv. Mäklarnas Zlatan....
    Sålde en ett i Huvudstad, Solna.

Sammanfattningsvis så skulle jag jätte gärna rekommendera honom till mina vänner. Läs mer
  • Sussi J skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och hjälpsam utan att vara påträngande och inställsam. Hjälpte mej med alla mina frågor/funderingar. Läs mer

Råsundavägen 131, 169 50 Solna