Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Solna

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Solna!

Vi är verksamma i hela Solna och Sundbyberg och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är flera mäklare som arbetar utspritt i Solna kommun. Du hittar oss på Solna Torg 13, Telegrafgatan 8 och Råsundavägen 131. Kom gärna förbi något av våra trevliga kontor!

Läs vad 546 kunder tycker om Fastighetsbyrån Solna

• Sara J
    Sara J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket professionell. Han var tydlig och konsekvent. Mot gott bemötande. Även köparen uttryckte sig vara mycket nöjd vilket understryker ett professionellt förhållningssätt. Han lyssnade och gav oss möjlighet till direkt delaktighet i utformning av annonser och i val av bilder.
    Högsta betyg *****.
  • Maria K
    Maria K skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket bra bemötande.
    Informerade om de saker jag behöver veta och inte det säljsnack man ofta får istället för fakta.
    Fick följa budgivningen vid försäljningen och kontinuerlig uppdatering om hur försäljningen avlöpte.
    Kan varmt rekommenderas!
  • Martin S
    Martin S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är en fantastisk mäklare, som vi varmt rekommenderar! Han är kunnig, kommunikativ, lyhörd, noggrann och kompetent! Med osedvanlig energi kopplade han greppet om hela processen och genomförde affären ytterst omsorgsfullt. Han visade ett osvikligt lugn och bemötte oss alla inblandade mycket hänsynsfullt och inkännande.
  • Mats H
    Mats H skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag upplevde han saklig, kunde svar på alla frågor .
    Mycket trevlig och tillmötesgående.
    Återknöt snabb om det var nått han skulle kolla upp .
    Och bästa betyget är väl att vi anlitade Jannis för en försäljning av en av våra Brf i Solna .
    Mvh Mats och Annika
  • Anders
    Anders skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Redan vid första kontakten upplevde jag Alexander kompetent, lyhörd och mycket lätt att samarbeta med.
    Vid värderingen var han strukturerad och samtidigt lättsam.
    Han har varit lätt att nå, svarat korrekt på frågor, vänlig och tålmodig samt behjälplig i alla situationer. Jag kommer att anlita Alexander vid mina andra bostads affärer. Tack Alexander.
  • Sara
    Sara skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket bra helhetsupplevelse från början till slut! Snabb första återkoppling,följt av stategiskt upplagd försäljning som gicks igenom på ett pedagogiskt vis, och allt skedde mycket professionellt efter mina behov. Rekommenderas varmt!
  • Omid S
    Omid S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är väldig proffsig i sitt arbete. Jag som säljare fick väldigt bra råd o tips. Han har varot där för oss och som jag uppfattat för dem nya köparna från början till slut.

Han är den person jag kan värkligen rekomendera, då en lägenhets affär är inte bara en bussines för alexander han tar hand om sina kunder i ett personligt nivå. Betyget borde vara 10+
  • Samuel T
    Samuel T skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Verkligen toppen att haft Yassin som mäklare i mitt bostadsköp! Informativ, noggrann och trevlig från första början. Skapar en väldigt trygg miljö då han inte hoppar över saker och och ting utan tar det väldigt successivt. Uppskattar också att han tar hänsyn till osäkerheter, funderingar som man har genom att lyssna och inte vara för på. Superproffsig och jag kunde inte ha haft med en bättre mäklare att göra.
  • Paula L
    Paula L skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket trevlig, ansvarsfull och kunnig mäklare.
  • Armineh S
    Armineh S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Riktig angagerad , pålitlig och positiv. Allt sköttes perfekt fr start till slut, Han ställer upp för kunden till 100%. Försäljningen gick väldigt snabbt och smidigt. Bästa mäklaren vi någonsin anlitad. Vi kan varmt rekommendera Alexander, Han är verkligen Ett proffs med värme och omtanke.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket snabb återkoppling med svar på mitt mail. Ringde direkt.
    Ordnade en extra visning som besparade mig ytterligare en resa.
    Väl påläst, kunde området mycket bra. Var ärlig och visade hur priserna ser/sett ut i området.
    Mycket nöjd med bemötandet!
  • Esayas T
    Esayas T skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Behrang är kunnig, alltid tillgänglig och allmänt väldigt bra att ha att göra med.
  • Åke H
    Åke H skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Denna liksom tidigare försäljning via Elisabeth Strandenborg har fullt ut varit mycket professionelt och smidigt. Kan rekomendera Elisabeth som visat stort engagemang och lotsat försäljningen hela vägen till 100%.
  • Mohammed A
    Mohammed A skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jannis är en väldig trevlig, målmedveten och fokuserad person i sitt yrke. Han lägger all energi på kundens bästa. Jag fick all den hjälp jag behövde och gav all sin tid fö och göra det bästa. En riktig erfaren och duktig mäklare.
    Rekomenderas väldigt starkt
  • Malin H
    Malin H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket bra bemötande. Lätt att prata med, förstående och trevlig. Villig att kompensera och jobbar i princip när som helst för att göra säljare och köpare nöjda!
  • Evagelos  T
    Evagelos T skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är den bästa mäklaren som både jag och min familj har haft och göra med. Han är alltid 1 steg före med allt, alltid kontaktbar!
    Har aldrig haft sån bra service.
    Kommer anlita honom till framtida flytt/försäljningar. 10/10
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är en mycket professionell mäklare. Bra information och bra uppföljning av informationen. Mycket bra bemötande både personligt och i telefonen. Hörde alltid av sig om han lovat det. Mycket passande för sitt yrke.
    Finns inget som helst negativt.
    Han är suverän ,super trevlig och tydlig.
  • Gustaf H
    Gustaf H skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial har under hela säljprocessen bidragit med ett lugn och en professionalitet som varit mycket uppskattad. Vidare har han varit lyhörd inför våra kommentarer och förslag. Lägg därtill att Danial alltid har varit tillgänglig, oavsett tidig morgon eller sen kväll. Sammantaget är det vår bedömning att Danial är en exceptionell mäklare som inger en stort förtroende hos alla parter. Ska du sälja i Solna/Råsunda-området har jag svårt att se att det finns någon som för närvarande är bättre lämpad för detta uppdrag.
  • Tomas D
    Tomas D skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Robin var ett stort stöd under hela processen när vi valde att sälja vår bostad. Från första intrycket andades han målmedvetenhet, och professionalism. Han hade en tydlig plan och var väldigt driven samtidigt som han förmedlade en personlig känsla.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Som alla andra redan har sagt. Ett superproffs!
  • Daniel  G
    Daniel G skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial är en exceptionell mäklare som alltid var tillgänglig under försäljningen av min bostad och jobbar flitigt med att uppnå de mål som man gemensamt sätt upp innan försäljningen. Han har ett proffsigt bemötande och kan solna/Sundbyberg utmärkt då han själv bott i området under en längre tid.
    Jag har varit i kontakt med flertalet mäklare MEN rekommenderar Danial starkt!
  • Natalie T
    Natalie T skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jätte bra! Svarar på frågor som man själv var osäker på, har bra koll, jätte trevlig och gör sitt jobb perfekt. Håller en uppdaterad och förljer upp efter köpet, vilket är väldigt trevligt också. Precis så ska det vara!
  • Daniel  D
    Daniel D skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Inför min försäljning träffade jag tre olika mäklare som hade sålt i området. Jag kände direkt när jag träffade Robin att han var min mäklare.

Då jag har ett mycket pressat schema så lovade Robin att han skulle ta hand om hela processen så jag kunde släppa allt som hade med försäljningen att göra, och det levde han upp till!

Han höll mig uppdaterad om allt som hände under processen och var alltid tillgänglig och svarade blixtsnabbt på telefon, sms och mail (även sena kvällar och helger).

Han levererar verkligen en service som sticker ut från mängden. En fantastiskt säljare och alltid mån om att båda köpare och säljare ska bli nöjda!

Kommer utan tvekan välja Robin som mäklare till mina framtida försäljningar!
  • Simon A
    Simon A skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial gjorde ett riktigt bra jobb vid försäljningen av min lägenhet!
    Jag kontaktade flera olika mäklare men valde Danial framförallt då han:
    - Har ett väldigt trevligt bemötande, är förtroendeingivande och är en proffsig säljare.
    - Själv bott i Huvudsta & Solna i flera år.
    - Upplevs som erfaren, mogen och kunnig.

Kontaktakten var väldigt smidig och hela processen gick smidigt och snabbt vilket var ett önskemål från min sida.

Rekommenderas varmt!
  • Douglas L
    Douglas L skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sjukt bra mäklare!
    Lyhörd, lyssnar, förstående. Önskar att fler mäklare vore som Danial. Otroligt engagerad och bryr sig på riktigt om vad kunden tycker och känner. Rekommenderas starkt!
  • Jean-Francois B
    Jean-Francois B skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial var mycket professionell. Han jobbade både för köparen & säljaren.

Jag kan varmt rekommendera honom. Han är omtänksam & lätt att ha att göra med.
  • Johan
    Johan skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Grymt duktigt, lugn och betroende igenom hela färsäljningen
    grym kontakt, fick även väldigt bra betallt
    rekommenderas varmt!
  • Martin J
    Martin J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, professionell, tillmötesgående. Ser möjligheter istället för hinder. Kan varmt rekommendera Alexander!
  • Uno  S
    Uno S skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Kunnig och tillmötesgående. Tack Jennifer!
  • Sophie B
    Sophie B skrev om Behrang Jamal en del av Fastighetsbyrån Solna
    Är mycket nöjd med Behrang som mäklare vid försäljningen av min bostadsrätt. Han var alltid tillgänglig då jag hade frågor och jag kände mig väldigt trygg med honom som mäklare. Professionell, kunnig inom sitt yrke, trevlig och social.
  • Patrik O
    Patrik O skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag kan inget annat än att rekommendera Danial!

Efter att försökt sälja med diverse mäklare utan resultat så tog tillslut Danial på sig uppdraget. Ett stort engagemang, proffsig attityd och en enorm arbetsmoral gjorde att jag fick min lägenhet såld och dessutom till ett pris långt över förväntan.

All lycka till i framtiden.

Mvh Patrik
  • Lars S
    Lars S skrev om Victor Öfverberg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Victor Öfverberg är en grymt bra och driven mäklare som har varit en klippa i försäljningen av min lägenhet! Han har varit lätt att få tag på under hela processen och varit en bra förmedlare mellan säljare och köpare. Han har ordnat med extra visningar så att fler spekulanter har fått möjlighet att se lägenheten och har haft svar på alla mina frågor samt levererat ett pris som minst sagt var över våra förväntningar.

Jag kan verkligen rekommendera Victor! Han är supertrevlig, lugn och engagerad.

Varma hälsningar Lars Svensson.
  • Franci Z
    Franci Z skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Daniel är professionell, snabb, hjälpsam och korrekt (ärlig). Han ser till att du verkligen känner dig nöjd med din livsaffär. Rekommenderas varmt.
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Snabb korrekt
    Återkonektar
    Hjälpsam
  • Michel E
    Michel E skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Den mest observanta och generösa mäklare jag någonsin träffat! Var först ganska osäker och orolig när jag skulle sälja min lägenhet, men efter redan första mötet med Sam så kände jag mig så lugn och trygg. Han plockar verkligen fram de bästa förutsättningarna för att försäljningen skall bli toppklass!
    Kan från mitt hjärta, varmt rekommendera Sam till er nästa mäklare, lovar att ni kommer vara i goda händer. Med den kunskap, energi och positivitet han strålar kan det inte bli bättre än en bra affär!
  • Siamak R
    Siamak R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag både Köpt och sålt fastigheter från fastighetsbyrå särskild i Solna . Jag har aldrig haft problem med de. De som jobbar i fastighetsbyrå är väldig duktiga och seriösa människor speciell Sam Edvinsson .Mycket nöjd med hans jobb.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpet av lägenheten gick jättebra fram tills det var avslutat efter det var allting skit och jag kommer aldrig mer använda mig av varken Fastigehtsbyrån eller denna mäklare då jag känner mig lurad. Det är det sista jag vill som kund.
    2017-08-16 Sam E svarar Mikael L
    Hej Lars och Mikael

Jag har gjort allt i min makt för att båda ni och säljaren ska bli nöjda.
    Dock har jag dessvärre ingen befogenhet att göra allt som du ber mig att göra. Vår största strävan är att ha nöjda kunder.
    Därför har min Chef även försökt kontakta er utan att lyckas.
    Hör gärna av er till honom!
    Önskar er all lycka med bostaden.
    Med Vänliga hälsningar Sam Edvinsson
  • Jonathan N
    Jonathan N skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Supertrevlig och hjälpsam! Kunde inte vara nöjdare!
  • Tomas
    Tomas skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Danial var väldigt ambitiös, tillmötesgående och vänlig - var också alltid väldigt tillgänglig och på hugget. Rekommenderar starkt!
  • Charlie R
    Charlie R skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och bra mäklare. Fick direkt ett bra intryck varför vi valde att gå med honom. Även väldigt tillmötesgående och snabb när vi har haft frågor.
  • Milojko S
    Milojko S skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Solnas bästa mäklare! Driven, alltid tillgänglig och väldigt professionell.

Skulle definitivt välja honom igen!
  • Gösta L
    Gösta L skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Öppen , kunnig om området , effektiv.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mkt bra. Jobbar sena kvällar med. Omtyckt.
  • Liza T
    Liza T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam gav ett seriöst intryck, mycket trevlig och förtroendeingivande. Lugn och trevlig.

Assistenten han hade med sig däremot verkade väldigt sugen på att gå från visningen. När hon högt och tydligt frågor om det är dags att blåsa ut ljusen innan vi fått på oss skorna. Det kanske inte var så smidigt, framförallt inte när det var 20 min kvar på visningstiden.
  • Liza T
    Liza T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Solna
    Elisabeth är väldigt trevlig och återkommer fort.

Ibland är hon lite otydlig, ett tips är att prata datum istället för tex onsdag veckan efter påsk. Önskar också lite bättre tidshållning gentemot säljare och var tydlig med huruvida du som mäklare är med på fotograferingen eller inte.

Önskar också en förståelse för att vi som kunder inte säljer bostäder lika ofta som hon så vi är mer nervösa över att hinna i tid. Tex dyk upp lite mer än 5 min innan visningen för att lugna oss säljare. Om man som mäklare dyker upp (i min värld precis innan man slår upp dörrarna) så är det viktigt att man har förståelse för nervositet hos säljare. Sen tror jag Elisabeth behöver öva på att be om ursäkt för eventuella missförstånd eller förseningar.

Vid budgivningen upplevde vi att vi som säljare inte fick återkoppling om vad som hände förens senare. Det kändes som om budgivningen avstannat och vi fick inget veta för hon satt i möte i drygt 2h sent på kvällen.
    Sträckbänken brukar vara när man köper inte när man säljer...

Sen vet jag inte om hon hade kunnat påverka detta så mycket men jag tycker kanske inte att vi fick bästa tips om när i tiden vi borde lägga ut vår bostad... jag hade gjort annorlunda om jag fått göra igen. Men det är alltid lättare med facit i hand så där är jag nog bara orättvis. :)
    2017-08-07 Elisabeth S svarar Liza T
    Hej Liza,
    Jag tackar ödmjukt för din kommentar här på reko samt ber så mycket om ursäkt om jag var otydlig under processen.
    Återkopplingen är en svår pusselbit där alla säljare vill ha olika mycket feedback. Men givetvis är detta något man aldrig kan jobba för mycket med!

Tyvärr ville ni köpa först och sälja sedan, vilket alltid är en risk för säljare. Och eftersom marknaden då hade gått ner samt att ni även hade oturen att sälja just när flera lägenheter i samma fastighet låg ute påverkade det såklart slutpriset.

Ett tips tillbaka är att försäka sälja först. För då kan jag garantera att ni slipper vara så stressade i säljprosessen, även fast jag förstår hur svårt det kan vara att hitta ett nytt boende efter.
    Inför framtid försäljningar är det även bra att förmedla till mäklaren hur mycket feedback ni vill ha och hur ofta, för det är lätt att man som mäklare går ett gammalt mönster när man har flertalet bostäder ute på samma gång.
    Alla säljare är unika och det är viktigt att detta blir ert livs bästa affär. Därav är kommunikation åt båda håll a och o.

Jag önskar er varmt lycka till och kommer absolut försöka bättre på de punkter du nämnde!
    Ha en underbar fortsättning.
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi blev väl bemötta som förstagångsköpare. Vi fick svar på alla frö frågor och allting sköttes fantastiskt bra. Vi är jättenöjda. Mäklaren levde upp till våra förväntningar och tog väl hand om allting.
  • Elin T
    Elin T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi fick superbra bemötande av Sam. Han har verkligen stenkoll på marknaden och gjorde ett grymt jobb från början till slut.
    Han levde verkligen upp till mina förväntningar, och de var ganska höga eftersom jag hört så mycket gott om honom sen tidigare.
  • John N
    John N skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag upplevde Danial som serviceminded, återkopplade snabbt och som en person med glimten i ögat.
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om Yassin Mermer en del av Fastighetsbyrån Solna
    Yassin gjorde ett proffsigt första intryck, vilket han fortsatte under hela försäljningen!
    Återkom hela tiden med information, och Vi hade en mycket bra dialog!
    Kan verkligen rekommendera Yassin👍🏻👍🏻👌🏻
  • Susann J
    Susann J skrev om Danial Gandomani en del av Fastighetsbyrån Solna
    Seriös, kunnig och mycket duktig på att återkoppla. Vi valde mäklaren med stor omsorg och känner oss otroligt nöjda.

Råsundavägen 131, 169 50 Solna