Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Solna

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Solna!

Vi är verksamma i hela Solna och Sundbyberg och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är flera mäklare som arbetar utspritt i Solna kommun. Du hittar oss på Solna Torg 13, Telegrafgatan 8 och Råsundavägen 131. Kom gärna förbi något av våra trevliga kontor!

Läs vad 829 kunder tycker om Fastighetsbyrån Solna

• 2019-09-12

Lars Anders I skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer är den bästa mäklare jag mött, av de över tio mäklarfirmor jag haft kontakt med genom åren. Proffsig och lyhörd för mina önskemål och idéer. Alla steg i processen blev bättre än jag hade vågat tro. Jag kommer att vända mig till Jennifer nästa gång jag ska sälja. Läs mer
  • 2019-09-11

NINOS O skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Lyhörd, engagerad, kunnig, professionell, förtroendegivande, serviceinriktad, målmedveten, personlig, driven, charmig, positiv, listan kan göras lång när man talar om Nina Shisha!

Den tid och det engagemang som Nina lagt ner på vår bostad från start till slut hade jag aldrig kunnat räkna med från någon mäklare! Det har varit så mycket saker som dykt upp under resans gång från vår sida som säljare. Det bästa beslut vi gjort var att välja Nina som mäklare. Hon har verkligen gått over and beyond för att hjälpa oss med allt från städning, styling, fotografering, privata visningar m.m. Hon är mån om både säljare och köpare och vill att alla parter ska vara nöjda, vilket hon verkligen lyckats med!

Nina du är verkligen bäst! Kan inte tacka dig nog för allt slit du lagt ner!

Rekommenderar verkligen alla som letar efter en duktig och kunnig mäklare att ta kontakt med Nina! Läs mer
  • 2019-09-09

Jonathan William K skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Snabb respons. Svarade direkt vid förfrågan om hjälp av försäljning. Började också direkt att skrida till verket. Lyckades få till en snabb försäljning till ett toppen pris och helt utan krångel. Kan inte annat än rekommendera Benjamin speciellt om du vill ha en mäklare som är på "hugget" Läs mer
  • 2019-09-09

Feng L skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Thanks to William for his tireless efforts. He gave me a lot of advices, and cares about my thoughts. The communication with him is very enjoyable. He always reply as quickly as possible. Excellent! Läs mer
  • 2019-09-08

Marcus Å skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    William är en grym mäklare! Jag behövde en mäklare som kunde ta ett stort ansvar och sköta alla bitar inför min försäljning eftersom jag inte bor i Sverige. William har verkligen levererar det han lova, tagit hand om alla bitar med städning, hantverkare och stylning på ett fantastisk sätt. När det väl blev dags för marknadsföring och försäljning så fick han även där briljera, William har ett grymt närverk och kunde börja visa lägenheten inom några dagar. Han sålde t.o.m lägenheten innan visning till ett pris vi alla är mycket nöjda med. Stort tack för hjälpen. William får mina allra starkaste rekommendationer. Letar ni mäklare i Solna? Välj William för att vara säkra på att bli nöjda. Läs mer
  • 2019-09-07

Layla B skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpte lägenhet i Västra skogen. Han är väldigt skicklig på svara mail och telefon samt är kunnig mäklare. Blev väl bemött. Jag har gott förtrodde för och absolut rekommenderar honom.
    //Layla Läs mer
  • 2019-09-06

Sara Elisabeth Charlotte R skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är mycket nöjda med vårt köp av bostadsrätt via Benjamin Afsan. Han är mycket professionell, lätt att kommunicera med, snabb och dessutom väldigt trevlig. Läs mer

ALEXANDRA H skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Grym mäklare! Viktigast för oss när vi letade efter mäklare var trygghet. Benjamin är professionell, hungrig och supertrevlig! Allt detta skapar tillit. Vi fick sålt vår lägenhet väldigt fort och resultatet var över förväntan! Läs mer

Saber Samuell A skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Lyhörd, sympatisk, initiativtagande, gott humör, jätte trevlig, han får 120 från 100.
    MVH
    Saber Läs mer

Malin E skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jannis är grym! En mäklaren som gör det lilla extra! Tack för all hjälp! Min lägenhet såldes igår och jag har redan rekomenderat Jannis till bekanta. Läs mer
  • 2019-09-02

Martina L skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Nina sålde vår fyrarummare i Solna och vi var extremt nöjda med Nina som mäklare och med helheten av försäljningen. Hon är tillmötesgående och strukturerad, samtidigt som hon är proffsig och har ett mycket trevligt bemötande. Vi kan varmt rekommendera Nina! Läs mer
  • Ed I

2019-08-31

Ed I skrev om Basit Malik en del av Fastighetsbyrån Solna
    En otroligt hängiven och professionell mäklare! Kan inte annat än att varmt rekommendera honom! /Edvin Läs mer
  • AMY L

2019-08-29

AMY L skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer är tydlig som mäklare och lätt att få kontakt med. Lgh blev snabbt såld. Jag som ovan säljare, hade önskat mer tid för processen av dokumentation. Trevligt bemötande hela vägen. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-28

ARASH S skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpte min första bostad med hjälp av Jennifer, kunde inte ha gått smidigare.
    Världens största tålamod, trevlig och hjälpsam. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • ALINA M

2019-08-28

ALINA M skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Very professional and accurate. I bought an apartment and was very happy with her work. Everything went smooth.
    I would choose her if I will sell the apartment and would definitely recommend her further. Läs mer
  • ANNA N

2019-08-26

ANNA N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam har sålt totalt tre lägenheter åt mig och han är helt klart bästa mäklaren!!! Läs mer
    2019-09-10 Sam E svarar ANNA N
    Stort tack Anna alltid ett nöje och ha dig som kund.
    Önskar er all lycka med huset.
  • 2019-08-21

Kaveh M skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hon är lagom mycket på ochinte ettrig som visa andra mäklare, vilket är positivt samt ger förtroende.

Hon skulle behöva lägga mer krut på lägenhetsbeskrivningen då det är av stor vikt.

Man kunde önska lite mer servicesinnad inställning.

Hon fick jobbet gjort och det ska hon ha beröm för. Läs mer
  • 2019-08-20

HEDVIG V skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi hade tidigare aldrig sålt en bostad så Benjamins kompetens och stora engagemang var en viktig trygghet för oss vid vår försäljning. Hela processen sköttes väldigt professionellt och vi kan varmt rekommendera honom för båda parter, säljare som köpare. Läs mer
    2019-08-20 Benjamin A svarar HEDVIG V
    Det gläder mig att ni är nöjda med min insats som mäklare, och det har varit en ära att få hjälpa er med er bostadsaffär.
    Tack för era ord.

Allt gott!

• Milad O

2019-08-20

Milad O skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hej,

Hade tidigare försökt att sälja min bostad genom annan mäklare och mäklarbyrå. dom lyckades inte att sälja eller få in ett bud på 3 månader.
    Fick då höra om Fastighetsbyrån och Benjamin Afsan, som lyckades att sälja min bostad på två veckor. i denna tuffa marknad lyckades benjamin överträffa min förväntan och affären resulterade i bra vinst dessutom.
    Han var tydlig och väldigt serviceinriktad och skötte min affär väldigt proffsigt.
    Jag är väldigt glad över att ha träffat Benjamin och rekommenderar honom varmt från djupet av mitt hjärta.

Tack Benjamin och tack till Fastighetsbyrån Solna.

Love you guys.

Mvh,

Milad Ommi Läs mer
    2019-08-20 Benjamin A svarar Milad O
    Tack Milad!

Det har varit riktigt trevlig att få hjälpa dig med din bostadsaffär och jag önskar dig all lycka.

• 2019-08-19

Björn B skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sålde en renoverad 3:a i Huvudsta under sommaren. Träffade flera mäklare men Jennifer var den som jag tyckte hade bäst plan för försäljning och lovade högst pris. Och hon levererade på det hon hade presenterat med snabb försäljning till bra pris (när andra hemnet-lägenheter i området hade svårt med budgivning). Jag är mycket nöjd och rekommenderar Jennifer till andra säljare i Huvudsta. Läs mer
  • 2019-08-16

CHARLOTTE W skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Robin hjälpte mig genom min första lägenhetsförsäljning. Trots lite ostabil marknad fick vi vårt accepterade pris och kom ur försäljningen mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-08-16

Veijo H skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Lätt att komma i kontakt med.
    Korrekt. Upplevde att allt W sade var korrekt. Kvalitetssäkring via papper och påskrifter. Läs mer
  • CHRISTIAN B

2019-08-16

CHRISTIAN B skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Benjamin Afsan! Aldrig haft så roligt som när jag köpte en lägenhet via ditt mäklande. Benjamin är mäklaren som ger "det lilla extra" och engagerar sig genom hela processen. Du kan känna dig trygg med ditt köp och alltid nå honom om det skulle vara något. Slipad mäklare med ett varmt hjärta. Läs mer
    2019-08-16 Benjamin A svarar CHRISTIAN B
    Hej Christian!

Det har varit en ära att få hjälpa till med er bostadsköp. Tack för dina ord det värmer och ger det lilla extra energin som man behöver.,

Benjamin
  • HAWBIR H

2019-08-16

HAWBIR H skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket professionell, målinriktad och lyhörd mäklare som kan sitt område. Hon är väldigt lugn och förtroendeingivande, men har även ett engagemang som vi upplever att många andra mäklare saknar.
    Hon hjälpte till med fotograferingen av lägenheten och var väldigt mån om alla detaljer. Nina visste även att vi hade förväntningar vad gäller priset, men kämpade in i det sista och höll även många privata visningar på hennes lediga tid.
    Vi är i rådande marknad mycket nöjda med resultatet och uppskattar hennes arbetsinsats. Hon är vårt självklara val för nästkommande försäljning! Vi ger våra varmaste rekommendationer till Nina och det bottnar framför allt i hennes hunger att få till en bra affär.
    Hon slog REKORD för området, och du kan inte hitta en bättre mäklare!!
    Hälsningar, M & H Läs mer
    2019-08-19 Nina Shisha svarar HAWBIR H
    Tack så mycket för de fina orden och stort tack för förtroendet!
  • 2019-08-13

Lennart E skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mäklaren Benjamin Afsan genomförde kontraktsskrivningen
    på ett professionellt sätt och vi är mycket nöjda med
    hur det hela sköttes. Läs mer
    2019-08-15 Benjamin A svarar Lennart E
    Hej Lennart!

Tack för dina ord. Har varit en ära att få hjälpa till med er försäljning.

• 2019-08-12

Malin H skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt bostad i Råsunda Solna. Positiv, trevlig och bra kommunikation hela vägen. Tydlig och rak. Läs mer
  • Kristoffer B

2019-08-12

Kristoffer B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam får saker att hända. Det är hans grej. Jag höll på att spy när jag hade massa mäklare hemma som skulle snacka sig varma om sig själva. Det där tugget är ju hemskt. Jag är glad att jag ändå valde Sam, för hans trestegsmodell visade sig korrekt.

Han sa att han skulle ordna intressenter före visning. Sen gjorde han det. Han sa att vi kunde ha visning ändå, om buden blev för låga. Men de blev tillräckligt höga direkt. Så vi sålde en tvåa här i Solna en månad innan de andra mäklarna hade tänkt påbörja försäljningen, till ett finfint pris. Himla stressfritt. Läs mer
    2019-09-10 Sam E svarar Kristoffer B
    Stort tack Kristoffer, det var en ära och jobba med er.
    Stort tack för de fina orden önskar er all lycka med huset.
  • 2019-08-11

Johan B skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt ett renoveringsobjekt, 2a i Solna.

Under visningen var det mycket folk och upplevelsen var att hon inte kunde hantera flera kunder samtidigt utan det blev rörigt. Hon hade heller inte särskilt god koll på lägenheten, eller undersökt med föreningen. Exempelvis att lägenheten var rökskadad, något hon förnekade och inte gick till botten med föreningen.

Vid själva budgivningen var hon otydlig i sin kommunikation, sluttid var satt til 17. ca två timmar senare ringde jag själv för att kolla läget och fick svaret att de inväntande ytterligare budgivare. Något hon borde kommunicerat till oss som ledande budgivare. Det var allmänt dålig kommunikation under budgivningsprocessen.

Vid avtalsskrivande var det massvis med oklarheter, hon hade dåliga kunskaper i avtalstypen upplåtelse som förekommer vid köp av bostadsrätt som tidigare varit hyreslägenhet. Avtalet var felaktigt på flertalet punkter, hon hade inte heller noterat att vi var två stycken köpare.

Ovan är enbart några av flera exempel på saker vi inte var nöjda med. Sammantaget kan sägas att vi upplevde Nina som väldigt oerfaren och skulle själva inte välja henne som säljare så som vi upplevde henne. Förhoppningsvis har hon dock förbättrats och lärt sig av det som hon gjort dåligt. Läs mer
    2019-08-11 Nina Shisha svarar Johan B
    Hej Johan,
    Tack för din input. Jag lär mig ständigt och ska verkligen tänka på det du skriver.
    När det gäller rökskadan har jag tyvärr inte vistats i lägenheten mycket längre än vad vi har gjort och är verkligen ledsen att ni upplever att jag inte gjort mitt jobb. Jag tycker enligt tidigare rekommendation att ni ska vända er till säljaren om detta.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Med vänliga hälsningar Nina
  • 2019-08-01

ALEXANDER S skrev om Basit Malik en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag är mycket nöjd med mitt samarbete med Basit Malik. Han är kunnig och gav alltid ett trevligt bemötande och var lyhörd för mina frågor. Basit ställde alltid upp för att hjälpa och jag kände mig trygg genom hela försäljningen trots att jag skötte den från distans. Inte minst är jag väldigt nöjd med resultatet. Vi hade ett bra och målinriktat samarbete. Kan verkligen rekommendera att jobba tillsammans med honom. 10/10. Läs mer
  • 2019-07-30

Karl-Erik S skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer har skött försäljningen av min 2:A i Solna
    på ett utmärkt och proffetionellt sätt.

Med vänlig hälsning Karl-Erik Söderberg Läs mer
  • 2019-07-28

Per R skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sålt bostad
    Mycket bra bemötande
    Förväntningarna blev uppfyllda med viss råge Läs mer
    2019-08-15 Jennifer T svarar Per R
    Hej Per,
    Tusen tack för förtroendet. Hoppas du är nöjd med samtliga delar under försäljningen. Vi ses på tillträdesdagen!

• 2019-07-27

Joakim N skrev om Robin Lind en del av Fastighetsbyrån Solna
    Lgh 62kvm Gamla Råsunda. Vi blev väl bemötta och behandlade under hela affären. Överskred förväntningarna. Läs mer
  • 2019-07-22

Harikrishnan G skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jennifer exceeded our expectations throughout the process of selling our apartment. We appreciated her committment, professionalism, and optimism during a seemingly slow and turbulent market. I would, without any doubt, hire Jennifer again if I were to sell an apartment! Läs mer
    2019-08-15 Jennifer T svarar Harikrishnan G
    Hi Hari,
    Thank you so much for everything. Wish you and your family all the luck!

Best regards, Jennifer Törnkvist Fastighetsbyrån
  • Jakob P

2019-07-18

Jakob P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och duktig mäklare. Affären gick smidigt och enkelt. Läs mer
  • 2019-07-15

ANNA L skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Benjamin var snabb, tillgänglig och proffsig under vår bostadsaffär. Vi kände oss trygga hela vägen! Tack Benjamin! Läs mer
  • 2019-07-10

Raheleh M skrev om Fastighetsbyrån Solna
    Firat var artigt och duktig i hans yrke. Läs mer
  • 2019-07-09

Max E skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Har sålt en bostadsrätt i Solna med hjälp av Sam. Som mäklare är Sam professionell och lyhörd. Vi är mycket nöjda och skulle absolut rekommendera vidare till vänner och bekanta! Läs mer
  • BAHAREH V

2019-07-08

BAHAREH V skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Efter 2 år försök för försäljning av vår lägenhet och bytte av 2 mäklare, hittade vi äntligen en mäklare som är profetionellt, smart och duktigt! Stort tack Sam för ett suveränt jobb!
    Tack för att du brydde dig verkligen och var tillgängligt och aktiv hela tiden.
    Sam ger sig aldrig tills han når det man verkligen förväntar sig och bli nöjd med!
    Så himla glad att vi valde dig som mäklare! Läs mer
  • ALIREZA K

2019-07-08

ALIREZA K skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam is by far the best broker you can find in Solna. I definitively recommend him for his great attitude, his nice character and his attention to the needs of seller.
    We sold our apartment by his help and after not being successful with two other brokers and with a price that meets our wishes. He always kept us updated during the process and he has a great plan from day 1 which guarantees the success.
    Sam is “the one” and “the only” seller who can get the job done without creating any stress and we would like to
    recommend him as the best broker you can ever find in Solna.

Thanks Sam for your fantastic job. Läs mer
  • 2019-07-08

Yusuf Emre E skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket hjälpsam, professionell och tillmötesgående. Läs mer
  • MARTIN S

2019-07-06

MARTIN S skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och proffsig, effektiv vid avslut vilket är stort plus! Läs mer
    2019-07-09 Nina Shisha svarar MARTIN S
    Tack Martin! Hoppas du trivs bra i din nya bostad.
  • 2019-07-05

Anki T skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi har köpt en bostad och fått ett exemplariskt bemötande av mäklaren. Vänlig och gav ett proffsigt intryck. Tydlig i kommunikationen. Levde upp till mina förväntningar helt klart. Läs mer
    2019-07-09 Nina Shisha svarar Anki T
    Stort tack för de fina orden Anki, och grattis till nya bostaden! :)
  • CHRISTOFFER M

2019-07-05

CHRISTOFFER M skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra bemötande och väldigt professionell och enkelt att ha med att göra. Sålde min lägenhet väldigt snabbt. Läs mer
    2019-07-19 Jennifer T svarar CHRISTOFFER M
    Hej Christoffer,
    Hoppas allt är bra med dig. Tusen tack för förtroendet! Jag hoppas att du är nöjd med både priset och försäljningsprocessen.

• 2019-07-03

Sölve T skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, professionell mäklare som jag gärna rekommenderar. Läs mer
    2019-07-09 Nina Shisha svarar Sölve T
    Tack Sölve! Hoppas ni trivs bra i er nya bostad. :)
  • 2019-07-01

Aisha Marie S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt via Sam och det var en mycket smidig affär! Tillgänglig, kommunikativ och förtroendeingivande :) Läs mer
  • 2019-07-01

Robert A skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Grymt bra mäklare som gick över eld och lågor för att säkerställa att vi fick lägenheten såld, och till det pris vi begärt.
    Rekommenderar starkt William på fastighetsbyrån i solna! Läs mer
  • 2019-06-29

Mehdi Z skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag har sålt en 4 roms lägenhet i solna. Är väldigt nöjd och mycket glad att fick kontakt med William.
    Han är väldigt ambitiös och sålde min min lägenhet på det bästa sättet. Jag kommer i framtiden att hålla kontakt med honom.
    Han är min bästa mäklaren.
    Ge honom bara nyckeln då fixar han allt. Läs mer
  • 2019-06-28

Anders D skrev om Jennifer Törnkvist en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag fick förtroende direkt för Jennifer på telefonen. Vi sålde min tvåa på Framnäsbacken utan att vi träffades, för jag befann mej i Västerbotten affären sköttes med hjälp av kontoret i Skellefteå jag fick det pris jag ville ha
    innan visning pga. att Jennifer hade spekulanter
    på lägenheter i området. Läs mer
    2019-07-19 Jennifer T svarar Anders D
    Hej Anders,
    Hoppas allt är bra med dig. Vilken försäljning vi har haft. Tusen tack för förtroendet! Ser fram emot att träffa dig på tillträdesdagen!

• 2019-06-26

Karl L skrev om Jannis Nikopoulos en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra och trevligt bemötande. Blev en snabb och bra affär. Vi är mycket nöjda:) Läs mer
  • ULRIKA C

2019-06-26

ULRIKA C skrev om Nina Shisha en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, proffsig och lyhörd. Personlig och kommunikativ. Ser till att det funkar. Läs mer
    2019-06-26 Nina Shisha svarar ULRIKA C
    Stort tack! Hoppas du kommer trivas bra i din nya bostad Ulrika!

Råsundavägen 131, 169 50 Solna