Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 983 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• Josefine A

2019-12-13

Josefine A skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jätte trevlig tjej!
    Fantastisk kund bemötande!
    Öppen och glad,och väldigt hjälpsam!
    Bra återkoppling! Läs mer
  • Britt-Marie L

2019-12-13

Britt-Marie L skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt lägenhet Börjegatan Uppsala. Sålt villa i Bälinge. Sofie skapade trygghet hos oss vid både köp och säljtillfället genom en balanserad och saklig information om de förutsättningar som gällde och lämnade också utrymme för oss att komma med synpunkter vilket skapade en teamkänsla som gjorde att vi ansträngde oss lite extra för att våra gemensamma "affärer" skulle bli lyckade. Som ni förstår överträffade Sofie alla våra förväntningar och bidragit starkt till att vi så här långt är mycket nöjda med Svensk Fastighetsförmedling Läs mer
  • 2019-12-12

Martina B skrev om Carl Gustén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Carl utstrålar ett lugn och är ger ett mycket stort förtroende och engagemang.
    Jag är supernöjd och kände mig supertrygg och då var jag köpare👍🏻 Läs mer
  • 2019-12-10

Marigona J skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket bra bemötande! Flexibel, trevlig och påläst. Läs mer
  • 2019-12-09

Lukas N skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Karolina har varit stor em hjälp med att sälja min lägenhet i Uppsala. Då jag bor utomlands var jag lite osäker på om detta skulle vara krångligt, men Karolina hjälpte verkligen mig genom alla stegen och gjorde försäljningen väldigt smidigt. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-07

Dejana V skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Var en stor hjälp vid försäljningen av en tvåa i Uppsala. Väldigt tillmötesgående, trevlig och snabb på att svara. Blev en superlyckad försäljning! Läs mer
  • 2019-12-06

Frida L skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt vår lägenhet med hjälp av Rebecka Stråle och är extremt nöjda! Försäljningen och alla visningar har gått supersmidigt. Hon har också varit väldigt snabb på att svara på och reda ut alla våra frågetecken. Med henne som mäklare är man i trygga händer! Läs mer
  • 2019-12-06

Katarina H skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt lägenhet 115 kvm.
    Mycket trevligt, seriöst och proffesionellt bemötande.
    En viktig förväntan jag hade var att ha transparens, dvs veta planer och status och ha en rak kommunikation, vilket uppfylldes helt.
    Erfaren mäklare, med trygg och tydlig profil, uppskattades säkert också av köparna. Läs mer

Andrea V skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde min tvåa i Uppsala! Elenor var en fantastisk mäklare som hjälpte mig sälja min bostad till ett pris över förväntan. Genom Elenor fick jag även en superbra bankkontakt som hjälpte mig i köpandet av min nya bostad. Läs mer

Milan V skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Effektiv, tillmötesgående, snabb och trevligt att prata med. Läs mer
    2019-12-05 Elenor J svarar Milan V
    Tack så mycket och det har varit en glädje att få hjälpa er i denna process.

Joel L skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mikaela har varit väldigt hjälpsam och ordnat en bra försäljning Läs mer
    2019-12-09 Mikaela T svarar Joel L
    Tack Joel för de vänliga orden, va kul att höra att allt kändes bra!

Michael S skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har just köpt bostad i Uppsala genom Elenor Jansson. Elenor har varit mycket tillmötesgående och serviceinriktad. Hon har dessutom med sitt vänliga och trevliga sätt gjort hela processen snabb, enkel och effektiv. Läs mer
    2019-12-05 Elenor J svarar Michael S
    Halloj Michael. Jag tackar och bockar för de vänliga orden. Har du några frågor inför tillträdet så vet du var jag finns. Bara att höra av dig.
  • 2019-12-04

Ida S skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Genom Mikaela kunde jag köpa min etta. På visningen besvarade hon frågor som jag funderade över redan dagen efter visningen hjälpte hon till med en snabb affär. Flexibel och en kunnig mäklare! Tack för hjälpen med min första bostadsaffär. Läs mer
    2019-12-05 Mikaela T svarar Ida S
    Tack så mycket Ida för dina fina ord. Jag är glad att du kände dig trygg och kände att du fick bra svar, det är många frågor och funderingar vid ett köp! Vi ses snart igen för tillträde!
  • 2019-12-03

Carl-magnus E skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Det som gjorde att jag valde Rebecka Stråle för mitt säljuppdrag var att hon visade stort engagemang och kunnande redan när hon berättade vad hon och hennes mäklarbyrå kunde göra för mig. När hon sen fick förtroendet att genomföra affären höll det goda första intrycket i sig. Jag uppskattar bland annat den snabba återkopplingen när det hände saker, ansträngningarna för att hålla mig som säljare löpande informerad även om små administrativa detaljer och även tålamodet med alla mina frågor. När det ett par gånger längs vägen inträffade små oväntade problem (som mäklare varken var ansvarig för eller kunnat förutse) agerade hon mycket proffsigt och snabbt. Jag rekommenderar gärna Rebecka som mäklare. Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Carl-magnus E
    Carl-Magnus tack för att du tog dig tid och skriva så fina ord och tack för att jag fick hjälpa dig att sälja din bostad. Bara att hör av dig i framtiden om det skulle vara något. God jul till dig!

Martin S skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde en 2a på 50 kvm i sommaro med hjälp av Rebecka. Superbra hjälp och engagemang hela vägen. Slutade med en jättebra affär Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Martin S
    Martin - tack för förtroendet och lycka till i er nya bostad! Det var så roligt att få hjälpa er!
  • 2019-12-03

Caroline S skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde min 2:a i Nyby!
    Mikaela är en duktig och kunnig mäklare. Kännde stort förtroende för henne under hela processen. Jag är jättenöjd med svensk Fastighetsförmedling!!! Läs mer
    2019-12-05 Mikaela T svarar Caroline S
    Tack Caroline för din fina rekommendation och tack för att jag fick hjälpa dig! Bara att höra av dig i framtiden om det skulle vara något. Allt gott!
  • Fredrik R

2019-12-03

Fredrik R skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi kontaktade Sofie efter ha fått reklam om att hon tidigare sålt en lägenhet i samma förening som vi bor i.
    Vi hade ett möte och fick mycket gott intryck av henne och valde sedan att gå vidare med en försäljning av våran lägenhet.
    Under hela förloppet har Sofie varit lätt att få kontakt med samt varit tillmötesgående av våra önskemål men samtidigt varit realistisk i vad man kan förvänta sig.
    Vi är idag glada att vi valde just Sofie samt kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-12-02

Madeleine E skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fick otroligt bra hjälp när jag sålde min 1:a i Höganäs. Skulle varmt rekommendera er alla att ta hjälp av Sofie! Läs mer
  • 2019-12-02

Pär H skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra första möte. Fina uppdateringar. Klara och direkta besked. Läs mer
  • 2019-11-30

Warwick T skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofie hjälpte oss att säja vår villa. Hon var väldigt tydlig med upplägget och mycket lyhörd till våra önskemål. Hon satte upp rimliga mål och mötte dem med råge. Rakt igenom en väldigt transparent process - något som vi verkligen uppskattade.

Vi rekommenderar verkligen Sofie Blomstedt - det är svårt att föreställa sig en bättre mäklare. Läs mer
  • 2019-11-28

Berin E skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig mäklare, lätt att ha att göra med. Noggrann och tillgänglig, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-25

Hugo H skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En riktig krigare som lockade fler intressenter än vad som var förväntat. Kan inte vara med nöjd! Läs mer
    2019-11-25 Mikaela T svarar Hugo H
    Tack så jättemycket för din rekommendation och ett bra sammarbete! Allt gott!
  • Per W

2019-11-23

Per W skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte bostad via Rebecka. Trevlig, snabb och bra kommunikation. Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Per W
    Vad roligt att du är nöjd Per! Tack och lycka till i din nya bostad. God jul till dig!
  • 2019-11-23

Jalal M skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka är jätte fint person, hon är jätte hjälpsam och ordentlig. Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Jalal M
    Vad snäll du är Jalal, tack för de fina orden! Lycka till i bostaden!
  • Negin N

2019-11-22

Negin N skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas hjälpte oss att sälja vår lägenhet och hade alltid ett bra bemötande, goda råd och tydlig information. Inga krusiduller. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Anna-karin J skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt bostad. Bra bemötande av mäklaren, som på ett rättvist och klart sätt berättar om objektet och hur ett eventuell hantering av ärendet kommer gå till.
    Vi har tidigare haft goda erfarenheter av just mäklare på Svensk Fastighetsförmedling och där Zeynep inte avvek utan bekräftar vår känsla för att era mäklare har ett som vi ser det ett korrekt bemötande både gentemot köpare och säljare vilket vi värdesätter. Vi kan sätta oss in i båda rollerna. Vi tycker att det känns tryggt när mäklaren vill göra det bästa för båda sidor

Positivt och korrekt bemötande, lätt att få tag på och en allmänt god känsla. Läs mer

Lars E skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig, lätt att ha att göra med och få kontakt med. Min dotter har sålt sin bostadsrätt, som jag hade 20 % i. Läs mer
  • Birgitta Christina D

2019-11-22

Birgitta Christina D skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi är mycket nöjda med Zeynep. Hon är saklig, kunnig och lugn och inger förtroende. Hon utstrålar inte minsta stress, vilket vi uppskattade mycket. Det är en trevlig ung kvinna som även har humor och det går att skoja med henne. Hon tipsade köparen om vår lägenhet, som dom inte ens hade sett på hemnet. De kom hit och bestämde sig så gott som omgående och blev förtjusta. Tack vare Zeynep har allting gått fort med vår försäljning. Läs mer
  • 2019-11-22

Mattias O skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vagnmakarvägen 11, Gunsta
    Trevligt bemötande, vid några tillfällen lite bristande återkoppling. Läs mer
  • Magnus H

2019-11-21

Magnus H skrev om Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde nyligen min trea på 75kvm med hjälp av Mathias.

Han har varit oerhört proffsig under hela processen.
    Alltid trevlig, glad och positiv i sitt bemötande vilket uppskattats.

Mathias inger en känsla av trygghet så man slappnar av. Han har alltid varit nåbar och tillgänglig även på sena kvällar och helger. Informerade fortlöpande, gav mig den tid och de goda råd jag behövde för att känna mig trygg hela vägen tills försäljningen var genomförd. Resultatet blev dessutom jättebra.

Kort och gott så är Mathias inte bara en riktigt bra mäklare utan även en väldigt snäll och trevlig person. Läs mer
    2019-11-22 Mathias E svarar Magnus H
    Tusen tack för rekommendationen och de fina orden Magnus! Det har varit riktigt roligt att få samarbeta med dig och en ära att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen av er fina lägenhet. Vi hörs och ses på tillträdet & hälsa familjen! :)

Hans H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kungsgatan 93C. Gott bemötande och mäklaren överraskade med trevligare bemötande än förväntat.
    Ett alltigenom kunnigt intryck och väl genomförd affär. Läs mer

Sven W skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande. Korrekt handläggning vid snabbt avslut. Korrekt utskrivna underlag vid kontraktsskrivning.
    Bra bemött vid visning samt en extra andravisning vilket avgjorde mitt val avbostad. Brf 3:a. Läs mer
    2019-12-04 Ronja Johansson svarar Sven W
    Tack för din rekommendation. Hoppas att du kommer trivas bra i din nya bostad!
    Ronja Johansson gillar detta
  • 2019-11-20

Elisabeth H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kungsgatan 93C
    Bra bemött.
    Inga förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-19

Mikael E skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Helen bemötte oss på ett trevligt, personligt och engagerat sätt då vi sålde mina avlidna föräldrars hus. Läs mer
  • 2019-11-19

Petra Ö skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas har hjälpt oss på bästa sätt att sälja vår mors lgh. Han har varit öppen, informerande och hjälpsam på alla sätt.
    Vi är mycket nöjda med samarbetet så här långt. Läs mer
  • 2019-11-18

Hans A skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte en fyra i uppsala. Trevlig och glad mäklare som gav oss tid att titta på lägenheten. Läs mer
  • 2019-11-18

Magnus L skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kunnig, Engagerad och hjälpsam!
    Mycket goda erfarenheter och skulle inte tveka att köpa/sälja med hjälp av Rebecca igen. Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Magnus L
    Tack Magnus! Lycka till vidare - bara att höra av er om det skulle vara något.

Patrik P skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde vår bostad via Rebecka som skötte hela affären felfritt. Allting gick snabbt och smidigt och behövde bara ha en visning vilket överträffade våra förväntningar. Rekommenderar verkligen Rebecka! Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Patrik P
    Tack Mickan och Patrik för förtroendet och orden ovan! Lycka till i ert nya hus!

Daniel S skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde våran villa med Rebecka och hela affären fungerade utmärkt.

Bra och professionellt bemötande.

Jag kan rekommendera att sälja och köpa med Rebecka. Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Daniel S
    Tack Daniel! Lycka till vidare och tack för att jag fick hjälpa er!
  • Johanna B

2019-11-17

Johanna B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde vårt hus i Knivsta genom Rebecka Stråle på Svensk Fast i Uppsala. Hon var mycket proffsig och trevlig. Det kom många på visning och vi blev nöjda med slutbudet. Det kunde inte ha varit bättre helt enkelt. Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Johanna B
    Tack Jonna för ert förtroende och för dina ord! Bara att höra av er i framtiden om jag kan hjälpa er med något. Ses nästa vecka!

Lina V skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en tvåa i 50-talshus. Rebecka var trevlig, lätt att känna tillit till, tog sig tid och gav råd. Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Lina V
    Grattis till ditt nya boende och tack Lina för det snälla orden!
    Lina V, Rebecka Stråle gillar detta
  • 2019-11-16

Henrik J skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt lägenhet i Fålhagen, Uppsala.

Väldigt bra och professionellt bemötande. Kontaktbar dygnet runt genom processen.

Ett av de smidigaste köpen jag gjort.

Ett genuint bra helhetsintryck. Läs mer
    2019-11-16 Karolina L svarar Henrik J
    Tack Henrik 😊⭐ så kul att just du köpte lägenheten! Hoppas att du kommer att trivas där många år framöver! Vi ses på tillträdet!
    Karolina L gillar detta
  • 2019-11-15

Margareta E skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt föräldravillan.
    Mikaela är trevlig och svarar på alla frågor. Ger info om något hänt.

Fick bra hjälp och det kändes tryggt med Mikaela. Läs mer
    2019-11-25 Mikaela T svarar Margareta E
    Tack för de fina orden Margareta, och tack för ett fint sammarbete! Det har varit en fröjd att få hjälpa er med eran bostad. Allt gott!
  • 2019-11-15

Per-Erik H skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Ambitiös informativ och sköter säljarbetet på bästa sätt. Läs mer
    2019-11-25 Mikaela T svarar Per-Erik H
    Det har verkligen varit ett rent nöje att få träffa er och tack för det stora förtroendet i samband med försäljningen av ert fina hus!

Oscar B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde vår 1:a i Luthagen och använde oss då av Rebecka Stråle som vår mäklare.

Hon var både hjälpsam och pedagogisk genom hela processen och vi kände oss trygga och väl omhändertagna. Om vi hade frågor eller funderingar kunde vi alltid ställa dem och få bra svar.

Vi köpte dessutom en 3:a i samma område och hade även då Rebecka som mäklare.

Mycket nöjda med både försäljning och köp! Läs mer
    2019-12-04 Rebecka Stråle svarar Oscar B
    Tack Oscar och Viv för att jag fick hjälpa er med er försäljning och vad roligt att jag kunde hjälpa till med ert nya också! Vi ses snart igen - ha en fin jul så länge!

Camilla R skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt bostad. Trevlig mäklare. Smidigt med kommunikationen. Lätt att få tag på. Affären kunde smidigt genomföras Läs mer
    2019-11-15 Elenor J svarar Camilla R
    Va härligt att höra att det gick smidigt. Kommer gärna ut och gör kostnadsfri värdering lite längre fram. Vi håller kontakten.
  • 2019-11-13

Annika Maria L skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick utmärkt hjälp av Mikaela Tallkvist när vi sökte bostad i Uppsala. Alltid snabb att svara på frågor på mejlen, trevlig och tillmötesgående. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-11-25 Mikaela T svarar Annika Maria L
    Tack så mycket Annika för ditt fina omdöme. Jag är glad att ni upplevde den service som jag eftersträvar i mina affärer!
  • 2019-11-12

Magnus V skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Skötte väl sitt uppdrag utan att utmärka sig varken uppåt eller nedåt. Läs mer
  • 2019-11-11

Julia Ö skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt en 1rok på 27kvm. Köpte lägenheten för ett år sedan av Mikaela och tyckte hennes bemötande var så bra så valde att anlita Mikaela till försäljningen.
    Proffsigt och alltid trevligt bemötande. Läs mer
    2019-11-25 Mikaela T svarar Julia Ö
    Tack Julia för din fina rekomendation! Vi ses snart på tillträdet!
  • 2019-11-10

Frida H skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt ett döds bo och fått bästa möjliga hjälp av Johan Läs mer
Jessica Gustafsson
Elisabeth Osborne