Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 354 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• Richard H
    Richard H skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Allt gick mycket bra och jag är väldigt nöjd !
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig
    Levde upp till förväntan
    Aktiv i försäljningsprocessen
    Bra på att återkomma
  • Annika E
    Annika E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har fått ett bra bemötande generellt. Blir bra i slutet men under processen så upplevde vi att Andreas var stressad och missade en hel del återkopplingar.
  • Rasoul A
    Rasoul A skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Johan är bäst 😊 ....................
  • Latifa K
    Latifa K skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig, angagerad, hjälpsam och kunnig.
    2017-11-21 Albin R svarar Latifa K
    Vilket bra samarbete vi haft, roligt att kunna hitta en bostad åt dig, en åt sonen och även med försäljningen av er bostad.

Tack för rekommendationen Latifa.
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har fått ett bra bemötande, svar på alla frågor och ett pålitligt intryck.
  • Una D
    Una D skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt bra upplevelse, pålitlig och nogrann mäklare som går igenom allt steg för steg!
    2017-11-21 Albin R svarar Una D
    Så glad för din skull att du fick köpa en sådan fin bostad! Grattis. Sala Backe är en plats att trivas på.

Ses snart för inflytt, spännande!

• Lorenzo B
    Lorenzo B skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Albin har varit väldigt disponibel, kunnig och inlyssnande under hela processen. Jag tycker att han framförallt är en behaglig och varm person som besitter de egenskaperna som behövs i hans serviceyrke.
    2017-11-16 Albin R svarar Lorenzo B
    Luthagen kommer att passa er perfekt, och vilket läge ni fick! Lugnt, trevligt och barnvänligt.

Den fina rekommendationen värmer, tack så mycket =)!
  • Jan S
    Jan S skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig, effektiv, välfungerande SMS-tjänst vid budgivning. Avslutet gick också smidigt.
    2017-11-16 Albin R svarar Jan S
    Jag stötte på sonen nyligen här, han sa att han gillade sitt centrala läge. Hojta till om ni har vägarna förbi något i Uppsala. Sms-tjänsten är riktigt bra!

• Hamdi H
    Hamdi H skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jätte trevligt och rekommendera henne
    2017-11-15 Elisabeth O svarar Hamdi H
    Varmt tack för din rekommendation!
  • Isak A
    Isak A skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig, effektiv, professionell
    2017-11-15 Albin R svarar Isak A
    Roligt att ni både köpte och sålde via mig. Tack för det fina betyget i båda fallen.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt hjälpsam och svarar snabbt på frågor!
    2017-11-10 Sofia L svarar Fredrik A
    Tack för din återkoppling om mig som mäklare, uppskattar det verkligen! Det är alltid roligt att få hjälpa till vid ett förstagångs köp och jag hoppas att du kommer att trivas bra i din nya blivande bostad!
  • Peter H
    Peter H skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Grymt nöjd med Johan, proffsigt och tryggt!
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Niklas Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra återkopplingar. Proffsig och seriös. Lätt att ha och göra med. Bra försäljning med två nöjda parter.
  • Nadira M
    Nadira M skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Energisk och engagerad mäklare, gjorde det hon åtagit sig på ett bra sätt😊
  • Roland H
    Roland H skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Johan Gelin är en mäklare som är lugn och trygg, han håller kunden uppdaterad under hela försäljningen.
    Han berättar om läget på marknaden och skruvar inte upp förväntningarna i onödan. Han är proffsig!
  • Therese S
    Therese S skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick ett bra bemötande. Albin hade en tydlig plan med föräljningen men var ändå lyhörd för våra åsikter och synpunkter.

Vi hade bra kontakt genom hela processen och fick snabb återkoppling när det hade hänt något nytt. Totalt sett en positiv upplevelse!
    2017-11-15 Albin R svarar Therese S
    Ni gjorde verkligen ett jättebra jobb inför visning och fotografering! Stor eloge till er.
    Viktigt att man inte lämnar detaljer åt slumpen.

Återigen, grattis till en bra försäljning.
  • Carl S
    Carl S skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Helt okej. Inget att klaga på. Duktig på att höra av sig.
  • Ritva L
    Ritva L skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hjälpsam, alltid beredd svara på frågor, om frågan är stor eller liten. Glad. Stor kunnande. Positiv.Fint bemötande. Tack.
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Allt utmarkt👍perfekt! Mvh Gunilla
  • Christina B
    Christina B skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Albin var trevlig och kunnig och allt gick väldigt smidigt. Jag kan verkligen rekommendera honom för andra uppdrag.
    2017-11-15 Albin R svarar Christina B
    Vilket häftigt uppdrag, det är inte varje dag man får hjälpa en Stiftelse att sälja sin egendom.
    Riktigt roligt uppdrag och glad att ni är nöjda =).
  • Sofie E
    Sofie E skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tydlig och rak i kommunikationen. Är väldigt nöjda! Rekommenderas!
    2017-11-15 Albin R svarar Sofie E
    Tack för rekommendationen, hälsa så mycket.

Vi ses snart för tillträde.
  • Kalle R
    Kalle R skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag tyckte mäklaren gjorde ett mycket bra jobb.allt kändes proffsigt,inget att klaga på,
    2017-11-15 Albin R svarar Kalle R
    Glad att ni är nöjda med ert köp, Myhrmarken är en förening att trivas.
  • Pauline F
    Pauline F skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag är mycket nöjd med försäljningen av vår bostad. Mäklaren, Albin Ruhl, återkopplade kontinuerligt under processen och höll oss uppdaterade. Upplevde att han jobbade hårt för att locka intressenter till visning. När det var dags för kontraktsskrivning gick allt mycket snabbt och smidigt.
    2017-11-16 Albin R svarar Pauline F
    Hoppas att ni kommer stormtrivas i utlandet, önskar er all lycka på ert nya äventyr. Säg till om ni väljer att vända tillbaka till Uppsala. Då hjälper jag er självklart att hitta något nytt.

Tack för den fina rekommendationen.
  • Mats A
    Mats A skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande, affärsmässig. Albin levde väl upp till förväntningen. Engagerat arbete och han gick den extra milen för att få till en bra försäljning.
    2017-11-15 Albin R svarar Mats A
    Blir riktigt glad av att läsa att ni båda är riktigt nöjda. Alltid roligt att få arbeta med människor som vill lika mycket som jag på varje försäljning.

Lycka till i Falun och hoppas vi ses framöver.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sköter sitt uppdrag prickfritt, kändes tryggt med Albin från dag ett. Kommer absolut att anlita honom när vi ska sälja vår nya bostad om han fortfarande finns i stan
    2017-11-15 Albin R svarar Fredrik A
    Hej Fredrik.

Det har varit ett stort nöje att hjälpa er med försäljningen. Ni gjorde ett grymt bra jobb inför fotograferingen. Ha det fint så ses vi snart för tillträde.
  • Per W
    Per W skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Säger rätt saker, är ständigt tillgänglig, förstod våra behov och exekverade. Rekommenderas starkt.
    2017-11-15 Albin R svarar Per W
    Hoppas att ni får det bra på er häftiga resa och stort lycka till i utlandet med allt vad det innebär.
  • Hanna F
    Hanna F skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag tycker att Jessica gav mycket bra stöd och råd i hela säljprocessen och jag fick komma med åsikter och idéer som hon lyssnade på. Jag kände mig trygg och lyssnad till. Det var lätt att få och hålla kontakten under försäljningen samt efteråt, för frågor eller information och jag fick mycket bra svar. Jag är nöjd!
    2017-10-30 Jessica G svarar Hanna F
    Vad härligt att höra Hanna. Var så kul att få hjälpa dig sälja din fina lägenhet i Luthagen. Lycka till med allt du har framför dig nu!
  • Eric R
    Eric R skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevligt bemötande och det var en smidig affär!
  • Niklas G
    Niklas G skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Nöjd med Albins resultat av min bostadsförsäljning. Proffsig, rak på sak och trevlig. En duktig mäklare som tar sig tid för att få ut det bästa resultatet. Bra upplägg från start till mål. 👍😊
    2017-11-15 Albin R svarar Niklas G
    Härligt att vi fick till det med en bra övergång till nästa boende =).

Ses snart för tillträde, tack för rekommendationen.
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Svar på vårt bemötande av mäklare
    Elisabeth Osborne.

Lätt att samarbeta med.
    Snabba svar på frågor via telefon.
    Kunnig i sitt jobb.
    Upplevdes ibland som lätt stressad.

Med vänlig hälsning
    Berit och Rolf Nordstrand
    2017-10-26 Elisabeth O svarar Rolf N
    Tack för ert svar. Jag bemödar mig om att vara tillgänglig för kunden för att snabbt kunna hjälpa till.
    Vänliga hälsningar
    Elisabeth Osborne
  • Lena T
    Lena T skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vår förhoppning var att vi skulle få en bra person som mäklare till en av de största affärer man gör i livet. Vi blev mer än nöjda med Annelie som var mycket professionell och kunnig och har ett väldigt fint bemötande och engagemang. Hela affären gick väldigt lätt och smidigt och att vi dessutom hade så trevligt var en ren bonus.
    Vi vill verkligen å det varmaste rekommendera Annelie Johansson.
  • Kajsa H
    Kajsa H skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt drivande och trevlig mäklare. Ger verkligen 100 % i det han gör vilket uppskattas av oss som säljare. Är ärlig med allt han säger vilket innebär att man inte får några falska förhoppningar utan man vet hur läget på t.ex. bostadsmarknaden ser ut just för tillfället och hur man står sig i jämförelse med liknande objekt. Kan verkligen rekommendera Albin.
    2017-11-15 Albin R svarar Kajsa H
    Riktigt roligt att vi med vårt långa samarbete fick till ett bra resultat =)!

Oerhört tacksam för den fina rekommendationen.
  • Lory W
    Lory W skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica är trevlig och professionell. Hon gav en bra beskrivning av hela säljprocessen och allt fungerade sedan perfekt. Stylisten och fotografen bidrog på alla sätt till en bra försäljning. Jag upplevde att Jessica var mycket energisk och positiv att arbeta med.
    2017-10-26 Jessica G svarar Lory W
    Tack för dem fina orden och att jag fick förtroendet att sälja ditt mysiga radhus. Allt bygger på ett gott samarbete och det hade vi verkligen! Vi hörs snart igen.
  • Helene L
    Helene L skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Oerhört bra bemötande. Vi har både köpt och sålt via Jessica och tycker att hon är kunnig, lyhörd, flexibel och tillgänglig. Hon har verkligen sålt in sig själv som mäklare, tror på sig själv och upplägget och vi upplever henne som närvarande och mycket engagerad. Vi rekommenderar henne med varm hand till alla!
    2017-10-26 Jessica G svarar Helene L
    Tack Helene, det värmer att höra. Detta är varför jag älskar mitt jobb och hela tiden vill fortsätta hjälpa folk till göra riktigt bra affärer! Allt gott till er så hörs vi snart igen.
  • Maria Helena V
    Maria Helena V skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tydlig och lättsam att ha att göra ned. Kunnig och ger ett positivt intryck. Känner mig nöjd som kund.
  • Åke C
    Åke C skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande, kunnighet o pålitlighet.
  • Ahlboms
    Ahlboms skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tydlig, rak, helt ok. Vänligen
    Eva, Gunnar och Gustaf
    2017-10-23 Albin R svarar Ahlboms
    Ni kommer säkerligen stormtrivas med huset i Bälinge.

Ha det fint så kanske vi ses framöver.
  • Elin K
    Elin K skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag fann Helena tydlig och trevlig.
  • Filip J
    Filip J skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Från första mötet med Helena fick jag ett väldigt bra och proffsigt intryck. Hon förklarade hur hon ville lägga upp det och hur jag kunde göra för att få det så bra som möjligt. Helena hjälpte mig med allt jag behövde och var rak och tydlig med all information.
  • Torborg S
    Torborg S skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Johan Gelin gav mig redan vid första planeringsmötet en känsla av trygghet, att min villaförsäljning skulle genomföras på ett bra sätt. Det till och med kändes roligt att sälja mitt hus!
    Johan har stor erfarenhet och god marknadskännedom. Han genomförde mitt uppdrag noggrannt och effektivt och höll hela tiden god kontakt och informerade om utvecklingen. Jag vill varmt rekommendera Johan Gelin som mäklare vid villaförsäljning!
  • Kjell N
    Kjell N skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Snabb och proffsig. Fungerade perfekt.
  • Nils N
    Nils N skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi är väldigt nöjda med våran mäklare Helena.
  • Karin A
    Karin A skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Albin Ruhl har med stor ödmjukhet och förståelse för en äldre människas speciella situation när hemmet ska säljas hjälpt min mor med alla detaljer i lägenhetsförsäljningen. Han har varit mycket professionell och lyhörd under hela processen.
    2017-10-23 Albin R svarar Karin A
    Mycket glad att jag kunde hjälpa Sonja till en lyckad försäljning i Luthagen.

Tack för rekommendationen, jag hör av mig närmare tillträdet.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vid vår förta kontakt med Svensk Fastighetsförmedling (SF) i Uppsala träffade vi en kvinnlig kollega till Helena Swahn. Jag kommer inte ihåg hennes namn (Ulrika kanske?) men hon gav ett mycket gott intryck, var saklig och ytterst professionell. Vi gick igenom försäljningsprocessen, fyllde i papper, meddelade alla siffror etc. som krävdes för försäljningen, t ex antal förråd, deras respektive area etc. Det medförde att vi bestämde oss för att anlita SF. Men, vid de följande kontakterna med denna mäklarfirma så var det plötsligt Helena Swahn vi skulle samarbeta med. Vi kände oss lurade eftersom hon inte alls gav det seriösa intryck som vi fick av hennes kollega. Men eftersom vi ingått ett avtal med SF så fortsatte processen med försäljningen av vår lägenhet. Det visade sig att Helena S. inte alls hade tagit del av den information vi tidigare givit SF vilket medförde att hon inte kunde svara på spekulanternas frågor under visningar. Hon var helt enkelt dåligt påläst. Även våra mailkontakter med henne innebar ofta förvåning från vår sida. Hon bad t ex om vissa uppgifter som vi då meddelade men sedan var det fel svar vi gav påstod hon och att vi missuppfattat henne men läste man hennes mail så var det tydligt att vi hade svarat rätt. Det var krångligt då vi skulle ta fram fullmakter till den av oss ägare som skulle närvara vid försäljningen mm. Sammanfattningsvis var vi nöjda med det pris vi erhöll för försäljningen men inte nöjda med försäljningsprocessen med SF. Vi skulle fundera en extra gång innan vi rekommenderar SF igen om vi fick frågan av någon som är i avsikt att sälja en bostad.
  • ewa h
    ewa h skrev om Niklas Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kunnig om området, positivt personligt bemötande. Lyssnade in vad vi som säljare ville.
    2017-10-24 Niklas A svarar ewa h
    Tack för dem fina orden Ewa. Ert engagemang var en stor bidragande faktor till ett gott samarbete. Ha det så bra så länge så hörs vi efter årsskiftet. Mvh Niklas Andersson
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    trevligt bemötande ,kunnig och lätt att ha att göra med
  • Mattias T
    Mattias T skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi träffade Albin när han sålde ett objekt för ett drygt år sedan. Vi köpte inte objektet. Men redan då bestämde vi oss för att anlita honom som mäklare den dag vi skulle sälja. Nu när vi äntligen köpt ett hus var valet av mäklare för vår försäljning enkelt.
    2017-10-23 Albin R svarar Mattias T
    Vilken fin rekommendation, tack så mycket för det =)!

Vi ses snart Mattias. Hälsa hem.
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Träffade Albin på visning och valde där direkt att anlita honom. Helt klart den bästa visningen jag sett. Positiv upplevelse.
    2017-10-18 Albin R svarar Daniel K
    Alltid roligt när ens visningsgäster ser att man brinner för ett yrke. Detta kommer bli riktigt bra!
  • Malin T
    Malin T skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mina förväntningar stämde helt överens med verkligheten. Vi var nöjda med alla möten och slutresultatet.
    2017-10-18 Albin R svarar Malin T
    Glad att ni är nöjda med både möten och slutresultat. Hoppas ni trivs bra på Petterslundsgatan.

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala