Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 522 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• Ulrica E skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt och hon har lagt sin själ för att lyckas. Jag är jättenöjd med Jessicas insats och kommer rekommendera henne till alla jag känner. Läs mer
  • Annmarie J skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra mäklare inför köpet. Sedan blev han lite upptagen. Vi vill ha kontakt under hela tiden. Läs mer
  • Niklas N skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet. Mäklaren bemötte mig väl och var fantastiskt trevlig. Hon ställde även upp på en privat visning, då jag inte hade möjlighet att gå på de offentliga.
    Jag hade ganska nära kontakt med mäklaren, hon lämnade bra och snabba svar på mina frågor.

Jättetrevlig mäklare, har gjort hela lägenhetsköpet mycket enklare och mer behaglig. Läs mer
  • Sven W skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt på Kungsgatan i Uppsala. Trevlig kunnig mäklare som direkt ingav ett positivt intryck på oss båda, vi bestämmde oss ganska omgående att vi ville köpa detta objekt. Vi ville dessutom komma tillbaka en gång till för att se lägenheten en gång till och det var inga problem med att lösa detta via vår mäklare. Nu väntar vi bara på tillträde som sker den 3/12. Läs mer
  • Therese H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi var ute efter en skogstomt och när vi flyttade in var skogen borta och bygget av lägenheter/vårdboende/dagis (ett högt och stort komplex) igång. Mäklaren sa inte att dessa planer fanns utan hans kommentar på vår fråga ifall han visste om det fanns några planer på att bebygga marken bakom huset var "det var planerat att bli en lekplats här men det blev inte av eftersom marken är för brant". Det han valde att inte informera oss om det redan planerade bygget och fick oss att tro att det inte skulle bli nåt. Nu står vi här utan en skog med direkt insyn vilket vi inte var ute efter och är fruktansvärt besvikna. Läs mer
  • Sara L skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande, bra information och bra svar på frågor. Läs mer
  • Kajsa S skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En lägenhet.Jag blev bra bemött och är nöjd! Läs mer
  • Johanna Linnea Christina Z skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt bostad.
    Jag blev själv sedd som köpare (ej min partner) vilket inte varit fallet på andra visningar. Läs mer
  • Hampus S skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig och tillmötesgående. Väldigt tydlig vid köpet och hjälpsam då det var första gången vi köpte hus.

Väldigt svår att få tag på och när vi skulle göra en om omvärdering så var intresset väldigt lågt. Läs mer
  • Carin E skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt 3:a. Mtcket nöjd med bemötande och service. Läs mer
  • Anna R skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har köpt en lägenhet vi denna mäklare och fick ett väldigt bra intryck.
    På visningen hade mäklaren fullt upp men svarade ändå på alla frågor på ett lugnt och tryggt sätt.
    Vi kontraktsskrivningen var han mycket bra och tydlig och även vid tillträdet fungerade allt väldigt bra.
    Skulle gärna rekommendera eller kontakta denna mäklare om en bostadsaffär blir aktuell. Läs mer
  • Karsten L skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Snabb och mycket proffsig. Vänligt och effektivt. Har redan rekommenderat honom till annan kund. Läs mer
  • Elin K skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en tvåa i Luthagen i Uppsala. Blev väldigt bra bemött. Jag var en nervös förstagångs-köpare av en bostad, och fick bra information då jag inte kunde nånting om hur det går till att köpa en bostad. Min mäklare mötte mig bra på den nivån jag var på. Allting gick väldigt smidigt. Bra upplevelse! Läs mer
    2018-10-30 Elisabeth O svarar Elin K
    Så roligt, Elin, att det kändes bra! Det är en stor affär. Hoppas du trivs riktigt bra 🙂!
  • Louise A skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt en etta, finns inget att klaga på och jag är supernöjd med mäklaren. Läs mer
  • Mårten H skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica är felfri, klart bästa mäklaren när man ska sälja i alsike och knivsta. Andra mäklare snackar bara.. Jessica levererar! Läs mer
  • Therez A skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
  • Axel S skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Proffsig och tydlig i en avslappnad miljö. Läs mer
  • Kristina L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt hus, försökte trissa upp priset, fast säljaren var nöjd. När vi skulle skriva kontrakt, ville jag och säljaren ha en annan tid...det struntade han i. Han skulle kontakta min bank och skicka kontraktet. Min bankman försökte få tag på honom i flera timmar. Som tur hade jag med mig mitt till banken. Så han kunde ta kopia och fixa lånet. Katastrof mäklare. Skulle aldrig rekommendera SF Läs mer
  • Nils O skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hej,

Hjälpte oss att förvärva en lägenhet i fjol. Läs mer
  • Agneta R skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick hjälp med att sälja en lägenhet på Kålsängsgränd 1. Mycket gott bemötande av en vänlig och kompetent Elisabeth Osborne! Hon genomförde smidigt hela affären från marknadsföring till avslut med ett resultat som var klart över förväntan. Läs mer
  • Kristin M skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi köpte ett radhus. Bemötandet från mäklaren har varit proffsigt och trevligt hela vägen och vi fick bra information under hela processen. Allt gick smidigt och vi blev lotsade genom köpet på ett bra sätt. Vi är nöjda! Läs mer
  • Jonas Å skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi köpte HUS av mäklaren för snart 1,5 år sen. Han var bra vid själva försäljningen men efter försäljningen var mäklaren svårt att få tag på både via mail och telefon. När vi sen skulle ta del av ett erbjudande att få huset värderat inom 1 år var mäklaren ännu svårare att få tag på. Han ringde inte upp och svarade väldigt sporadiskt på sin mail.

Hade önskat en bättre dialog/kundbemötande. Läs mer
  • Pernilla F skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en lägenhet med 1 rum och kök i Uppsala, Rosendahl.
    vi blev vänligt och kunnigt bemötta och vi fick all info mm i den tid vi kommit överens om. Det var mina förväntningar och de infriades.
    Vi hade en positiv upplevelse av vårt köp även om priset förmodligen blev lite högre än om vi hade väntat men det var vårt beslut. Läs mer
  • Oscar L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick mycket hjälp även med köp av vår bostad och var mycket nöjda med Andreas. Läs mer
  • Mikael S skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte en enrummare Norrtäljegatan 11B. Trevligt mäklare som jobbar hårt och ställde upp med visning på kort varsel. Personligt och vänligt bemötande. Ert samarbete med Lidköpings kontor gjorde affären smidig. Läs mer
  • Hans Sigurd H skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Att sälja huset via er har gått otroligt smidigt!! Jag var orolig att det skulle ta tid- eftersom jag vet att det är en trögare marknad nu. jag harde förväntat mig att det skulle behövas fler visningar och att vi kanske måste gå ner i pris ytterligare, men vi är oerhört nöjda. Heléne har ett sätt som inte känns alls krystat och konstlat som man ibland kan känna hos mäklare. Hon är genuin och berättar sakligt hur allt går tillväga. Hon var mycket pedagogisk när vi skrev på papperen och förklarade väldigt bra vad som skulle hända efteråt.

Jag skulle rekommendera Helene Molund till alla som ska sälja! Läs mer
  • Malin A skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har köpt lgh o sålt hus med hjälp av Jimmy. Han är lyhörd, professionell o har stort tålamod. Han tar sitt jobb på allvar o jag kände mig väl omhändertagen både som köpare o som säljare. Läs mer
  • Jenny W skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Ärlig, trygg och serviceinriktad. Vi tänkte först inte ha någon mäklare när vi sålde huset men efter att ha köpt två hus av Anette så kände vi att hon är faktiskt är värd varenda krona. Nöjd både som köpare och säljare! Läs mer
  • Björn S skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bostadsrätt i Tunabackar. Mycket bra bemötande och kontakt, utmärkt! Kan verkligen rekommendera Läs mer
  • Andreas B skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har köpt ett fritidshus, mäklaren var väl ok. Men ingen wow känsla Läs mer
  • Lovisa L skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Johan hjälpte mig att sälja min lägenhet. Han är en kunnig mäklare som är trevlig, lyhörd och hjälpsam. Han levde upp till mina förväntningar och höll det han sa. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Berit B skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Johan upplevde jag som seriös. Jag köpte en bostadsrätt och allt gick smidigt och lätt..Johan levde klart upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Rabije H skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Det var bra vi har gjort 2 köp genom de lägenhet och hus Läs mer
  • Pierre N skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Allt kändes proffsigt, från visningen till kontraktsskrivningen .
    Och man kände sig speciell och vart vänligt behandlad. Läs mer
  • Jacob E skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jättenöjd! Kommunicerar bra och väldigt enkel att ha att göra med! Läs mer
    2018-10-29 Sofia L svarar Jacob E
    Stort tack Jacob för din återkoppling om mig som mäklare! Jag är glad att jag fick möjligheten att hjälpa dig och att det gick bra till slut på denna upp och nervända marknad. Tackar din kära bror för rekommendationen:-)! Hoppas ni trivs bra i Stockholm och att ni hittat eller hittar ett lika bra nytt boende!
  • Kaj E skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En allt igenom bra uppstyrd försäljning. Lyhörd, flexibel och mycket trevlig och duktig. Läs mer
  • Maria D skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra och trygg upplevelse. Alltid närvarande Läs mer
  • Sara S skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fick vår villa såld så snabbt det kan gå.
    Hade ett bra koncept. Läs mer
  • Homayoun J skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde vår villa och mäklaren som hjälpte oss det var Andreas Lindqvist och efter hans första besök vi bestämde oss Och lämnade försäljningen till hans ansvar.
    Jag är jätte nöjd speciellt med samarbete med Andreas det var väldigt professinellt han genomförde vår fina villas försäljning galant. Iframtida fastehets affärer natuligtvis vi kommer att kontakta er. Tack ska ni ha.

Med vänlig hälsning
    Homayoun Jabarzadegan Läs mer
    2018-10-29 Andreas L svarar Homayoun J
    Hejsan

Kul att ni är nöjda med mitt arbete. Hoppas ni trivs i ert nya boende och vi kommer säkert ses på stan någon gång framöver :)
  • Anna R skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Driven
    Lyhörd
    Trevlig
    Tillmötesgående
    Toppenmäklare som förmedlat fler av våra bostäder. Tack Johan! Läs mer
  • Robert Erik Karl W skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Ett lite udda objekt såldes enligt plan. Bemötandet klart professionellt och lugnt handlagt. Inget onödigt utan helt adekvat och metodiskt. Jag gillade den processen. Läs mer
    2018-10-27 Andreas L svarar Robert Erik Karl W
    Hejsan

Kul att ni uppskattade mitt sätt att sköta processen. Objektet var lite udda men fantastiskt kul att jobba med. Köparna var även de supernöjda och vi lyckades sälja deras hus med mycket bra resultat också. Nu har jag inte varit förbi på ett tag men jag har lite bilder skicka till mig av köparna och de är på god väg att färdigställa sitt absoluta drömboende!

Tack för att du tog dig tid att skriva här och ha en trevlig och mysig höst!
  • Sofia W skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde en villa på landet. Fantastisk mäklare 😍 Läs mer
  • Katarina M skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Erfaren, proffsig, trevlig.
    Engagerad! Läs mer
  • Angelica K skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte en lägenhet i Luthagen. Mäklaren var smidig med fullmakter mm eftersom vi hade svårt att vara på plats båda två när vi skulle skriva kontrakt, det gick väldigt fort och smidigt allting. Läs mer
  • Ingegerd L skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande. Levde upp till förväntningar. Läs mer
    2018-10-29 Sofia L svarar Ingegerd L
    Tack Ingegerd för ditt omdöme om mig som mäklare och för att jag fick möjligheten att hjälpa dig vid din bostadsaffär! Hoppas att du trivs och att du kommer att göra det länge i den mycket fina lägenheten!
  • Ayhan I
    Ayhan I skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hej ,
    Jag bor i Tyskland. När jag bestämde mig för att sälja lägenheten började jag chatta med Mikaela Tallqvist . Redan då fick jag förtroende för henne . Hon informerade mig super bra kring försäljningen och var mycket kunnig . Hon gjorde allt så smidigt för mig att jag aldrig kände ngn stress överhuvudtaget samt höll mig alltid uppdaterad . återkoppling vid frågor var snabbt. Hon var alltid trevlig o hjälpsam . Henne kan jag varmt rekommendera .
    Ayhan Läs mer
  • Felicia B
    Felicia B skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde min etta i centrum med Jimmy Moberg. Jag upplevde honom som lugn och trygg under hela processen. Han satte upp tydliga mål för försäljningen vilka han också klarade. När vinnande budgivarna drog sig ur (pga sovalkovens storlek) när vi alla samlats för att skriva kontrakt, skötte han även det proffesionellt och med lugnet i behåll. Lättsam, trevlig, tydlig och alltid lika lugn. Hade inte kunnat få en bättre försäljning! Läs mer
  • Elena S
    Elena S skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevligt, personligt och individanpassat bemötande. Vi som säljare och köpare kände oss väl bemötta och hjälpta utefter våra behov. Vi var mycket nöjda med all kontakt och rekommenderar just Karolina på Svensk fastighetsförmedling i Uppsala till alla vi känner som ska göra bostadsaffärer. Läs mer
  • Mikaela L skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt proffsig mäklare som arbetar på ett schysst sätt både gentemot säljare och köpare. Rekommenderas! Läs mer
  • Lars L skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt hus. Det gick smidigt, han va tydlig med vad som gällde och kom med tips o goda råd samt att han va trevlig. Levde upp till förväntningarna. Läs mer

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala