Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 1876 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala 2

• Nahom Y
    köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-14
    Mäklare var väldig rak och trevlig. Jag fick bättre än förväntad allt vart smidigt och riktigt.
    Vid köpet så hade mäklare allt info som behövdes för att jag ska kunna skriva kontraktet.
    Kul att ni kände er nöjda och bekväma med affären. Ni kommer nog trivas väldigt bra i lägenheten! Vi ses på tillträdet! Hanna Moberg
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Hanna Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-14
    Otroligt duktig och ambitiös mäklare som tänker på dig som kund in i det sista. Skulle inte vilja låta någon än Hanna sälja min lägenhet i Uppsala! Lyssnar och diskuterar innan beslut tas och håller dig alltid uppdaterad genom hela processen. Skulle gett henne högre betyg om det gick!
    Stort tack för den väldigt fina recensionen. Det var ett nöja att sälja tillsammans med er! Lycka till i framtiden och med flytten! Hanna Moberg
  • köpte sitt hus med hjälp av Frida Kontturi Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Viksta
    2021-06-14
    Trevlig, kom och visade huset på en söndag med kort varsel.

Hon gjorde rent av ett bra jobb
  • köpte sin stuga med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Skölsta
    - Otroligt trevlig och informativ
    - Opartisk
    - Proffsig
    - Kunnig

Vi är verkligen nöjd med Mattias på alla plan, snabb och smidig affär med alla nöjda parter involverade. Vi kan verkligen rekomendera Mattias på alla sätt och vis.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-12
    Proffsig, engagerad, trevlig. Gav snabb och relevant feedback. Utförde sitt uppdrag helt enligt våra förväntningar.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-11
    Väldigt trevligt bemötande. Tydlig i informationen. Ringt mig lagom mycket så jag fått den info jag behöver men inte blivit överdrivet nedringd. Snäll, duktig och tydlig. Har inget att klaga på.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-10
    Jag har haft tur med att försäljningsuppdrag gick till Rebecka. Hon har skött hela processen på ett imponerande och förtroendeingivande sätt. I förberedande fasen sonderade hon marknad på ett mycket kompetent sätt. Det som kännetecknar Rebecka är ett enormt engagemang och drivkraft. Hon har uppdaterat mig om alla väsentliga händelser och planer hela tiden. Hon brinner för sitt jobb och presterar väldigt bra. Har haft en del mäklare tidigare men ingen har överträffat Rebecka. Jag är en mycket nöjd kund!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-10
    Elenor var tydlig och hade koll på läget. Det kändes tryggt att köpa vår lägenhet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-10
    Otroligt vänlig och positiv person Mathias Everhall. Han är en kunnig person som verkligen kämpar för sin kund för att uppnå sitt måll. Han har varit tillgänglig och engagerad genom hela processen.
    Rekommenderas starkt.
    // Liton Khan
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Frida Kontturi Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Storvreta
    2021-06-10
    Snabb på återkoppling och oerhört hjälpsam. Lätt att få tag på gällande frågor om köpet.
    Det blev en väldigt smidig affär.

Rekommenderas starkt!
    Stort tack Kristofer för din rekommendation! Hoppas att ni ska trivas i er mysiga lägenhet ni köpt och att allt går bra med flytten! Vi ses på tillträdet! Frida Kontturi Jansson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-09
    Det var inga konstigheter, jätte trevlig och försäljningen gick bra.
    2021-06-09
    Ronja har genom hela processen varit väldigt tillmötesgående, lätt att få tag på och effektiv!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-09
    Hej! Jag här köpte en lägenhet på salabacka Gröna Gatan 11. Vi träffades på visning.Hon är jättetrevligt människa. Hon hjälpte mig jättemycket och hon fixat allt. Hon är jättesnäll och duktig mäklaren.
    Stort tack för din rekommendation och för att jag kunde hjälpa till med letandet av din nya bostad, där kommer du att trivas! Ronja Johansson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Eriksberg
    2021-06-09
    Jag har sålt en lägenhet med 2 rum.
    Elisabeth var väldigt trevlig, professionell och tydlig i sitt bemötande och levde upp till mina förväntningar.
    Hon var lyhörd till mina önskningar och såg till att affären var tydlig och gick så smidigt som möjligt.
    Tack Olivia! I vårt fall blev det extra viktigt att vara tydlig med vad som gäller i en budgivning... Elisabeth Osborne
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Industristaden
    2021-06-08
    Ulrika har hjälpt oss sälja vår lägenhet. Alltid trevligt och intresserat bemötande. Ulrika har kontinuerligt hållit oss uppdaterade kring alla steg i försäljningen. Ulrika rekommenderas varmt!
    2021-06-08
    Så tacksam! Vi sålde vår lägenhet i Fålhagen med hjälp av Rebecka. Hela upplevelse blev mycket enklare än vi trodde på grund av hennes erfarenhet och kompetens. Rebeckas professionalitet, kunskap och tydlighet gjorde oss trygga från början. Hon har varit trevlig, tillgänglig och engagerad genom hela processen. Vi kunde inte bli mer nöjda! Rekommenderar Rebecka!
    • Johannesbäck
    2021-06-07
    Vi sålde ett bostadrättsradhus och Rebecca var riktigt duktig, ställde alltid upp och framförallt så hjälpte hon att hitta rätt målgrupp för vårt radhus vilket gjorde att vi lyckades få mer än vad vi hade hoppats samtidigt som vi kände att vi sålde till rätt familj med liknande värderingar som oss. Vi skulle rekommendera Rebecka till alla som skall sälja sitt hus/radhus/villa eller lägenhet.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Löfving en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    köpt ett hus
    ska sälja ett hus
    kunnig erfaren
    trevlig
    vi är inte färdiga än
    2021-06-07
    Sålt en 1a i Tunabackar där Sofia hade hand om försäljningen. Sofia är ger ett väldigt tryggt, säkert och trevligt intryck. Stor kunskap inom många områden och går dom extra milen för att det ska bli en bra försäljning. Hon uppfyllde mina högt ställda förväntningar och drev försäljningen i mål med flaggan i topp på Sverigen Nationaldag. Tack Sofia!
    Men tack så oerhört mycket för en glädjande och värmande kommentar om mig som mäklare, uppskattas så mycket från min sida:-)! Det har varit ytterst tacksam att få hjälpa er med er försäljning och ni har varit mycket tacksamma och trevliga att få samarbeta med! Önskar er en fin sommar så ses vi på tillträdet! TACK SJÄLVA! Sofia Löfdahl Ehlin
  • Emilia Å
    • Johannesbäck
    2021-06-07
    Rebecka har varit en oerhört duktig och trevlig mäklare. Vi hade första kontakten och tog bilder av vårt bostadsrättsradhus för två år sedan. Och med jämna mellanrum har hon skickat uppdateringar på värderingar av bostaden samt ringt och frågat oss hur vi tänkt oss försäljningen. Trots att det sedan gick väldigt snabbt när vi väl bestämde oss att gå ut på Läge plus med våra utomhus bilder och sedan att ha visningar och sälja så ledde hon oss med van hand genom hela processen. Tack vare hennes professionalitet slapp vi öppna visningar och behövde aldrig gå ut på Hemnet där på tok för många nyfikna håller till. Vi upplever att hela hennes arbetssätt varit rakt igenom proffsigt och med bibehållen integritet och med ett lyckat resultat.
    2021-06-07
    Mycket trevlig och professionell. Kändes tryggt som säljare, och tror även det kändes tryggt för köparen! :) Väldigt nöjd med utfallet!
    Stort tack för din återkoppling om mig som mäklare och tack för ett gott samarbete! Nöjda kunder är det bästa jag vet! Önskar dig och din sambo stort lycka till i letandet av ny bostad. Trevlig sommar! Sofia Löfdahl Ehlin
  • Stefan S
    2021-06-07
    1a såld till ca förväntat pris. Smidig process Med Rebecka, hon skötte allt och lämnade oss bekymmerfria. God kommunikation och mycket trevlig! Rekommenderar henne!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-06-07
    Har köpt en bostadrätt i stan.
    Rebecka har varit väldigt trevlig och tillmötesgående. Besvarat de frågor jag haft på ett väldigt bra sätt. Det märks att hon har erfarenhet och kunskap.

Mina förväntningar var att jag skulle träffa en trevligt och erfaren mäklare, det gjorde jag verkligen.

Det har varit tacksamt med en snabb affär vilket var till stor del tack vare mäklaren.
    • Luthagen
    2021-06-05
    Köpt bostadsrätt.
    Trevlig och väldigt positiv i sin framtoning. Lätt att få kontakt med och snabb på återkoppling.
    Hade inga förväntningar.
    Nöjd nybliven bostadsrättsägare.
    2021-06-02
    Köpt. Tycker Ronja var trevlig & informativ.
    Tack Josefin! Hoppas att du kommer trivas bra i din nya bostad. Ronja Johansson
    2021-06-02
    Köpt en 1:a med sovalkov genom förhandsvisning.
    Jag kontaktade Rebecka o visade intresse, hon kontaktade säljaren. Hon har återkommit med info om säljaren sälj läge som resulterade i en visning inom en vecka. Överenskommelsen om prisbild som vi också köpte lägenheten för. Vid visningen var hon väl insatt i lägenheten och visade oss lägenheten på ett bra sätt
    Inbokning av tid för kontraktsskrivning och möjlighet att se lägenheten innan vi skrev fungerade också bra. Vi är mycket nöjda.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Trädgårdsstaden
    2021-06-01
    Vi sålde vårt radhus med hjälp av Andreas. Vi uppskattade hans trevliga sätt och att han var mycket tillgänglig under hela processen.
    2021-06-01
    Sålde en lägenhet i Fålhagen via Rebecka och kände mig från börja trygg och bekväm med henne som mäklare.
    Tusen tack Erica och stort grattis till en smidig försäljning samt erat köp! Önskar er en fin sommar så ses vi till senhösten. Med vänlig hälsning, Rebecka Rebecka Stråle
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Frida Kontturi Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-05-31
    Duktig i sitt jobb.Bra återkoppling hela tiden
    Stort tack för att jag fick äran att hjälpa er med försäljningen. Hör gärna av er om ni behöver hjälp med något så löser vi det. Önskar er en fin sommar i stugan nu så ses vi på tillträdet snart! Frida Kontturi Jansson
    • Främre Luthagen
    2021-05-31
    Vi har sålt bostadsrätt. Vi fick mycket trevligt bemötande och allt utfördes snabbt och bra. Hölls underrättade om budgivningen på ett utmärkt sätt. Hon var kunnig och intresserad av vår försäljning. Vi rekommenderar gärna Sofia.
    Tackar ödmjukast för er värmande rekommendation om mig som mäklare! Är ytterst tacksam över att jag fick hjälpa er och för ett gott samarbete! Det som gör detta jobb extra roligt är nöjda kunder! Sofia Löfdahl Ehlin
    • Sävja
    Mycket professionell mäklare.
    Ärendet avsåg försäljning av bostadsrätt genom fullmakt och genom hela processen fanns Sofia där och hade koll på precis allt och höll oss informerade.
    Stort stort tack för en mycket värmande återkoppling om mig som mäklare och jag tackar för ett mycket smidigt och gott samarbete! Är tacksam över att jag fick möjligheten att hjälpa din far med sin försäljning av bostad. Önskar er en fin sommar! Sofia Löfdahl Ehlin
  • skrev om Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-05-30
    Det finns mäklare...och så finns det stjärnmäklare... Ulrika är absolut en stjärna. ⭐️
    Det blir personligt. Hon är personlig och ger sitt allt för att både säljare och köpare ska känna sig nöjda.
    Vi gjorde en noggrann utvärdering innan och valde Svensk fastighetsförmedling med Ulrika och Mathias. Det var ett fantastiskt val!
    Precis som vi, så kände de, hur unikt vårt hem var och det var viktigt för oss att hitta RÄTT köpare.

Vi ger våra ABSOLUT ALLRA BÄSTA REKOMMENDATIONER.
    Kunde jag ge mer än högsta rekommendation - Exceptionellt - så skulle jag.

Gör som vi - välj Svensk fastighetsförmedling och Ulrika & Mathias.
    Från djupet av mitt hjärta, tack för era fina ord. Dem kommer jag ta med mig genom hela min karriär som fastighetsmäklare. Är säker ni kommer få ett nytt fint hem på västkusten och jag lovar att höra av mig om jag har vägarna förbi/Ulrika Ulrika Eliasson
    2021-05-28
    Nöjd med kontakten med Sofia, vid köp av en bostadsrätt i Uppsala! Kan absolut rekommendera.
    Tack snälla för din rekommendation! Kul att få hjälpa dig i ditt bostadsköp och jag hoppas att du kommer att trivas toppen i din nya bostad! Allt gott så ses på tillträdet! Sofia Löfdahl Ehlin
    Lästmakargatan 1c, Uppsala.
    Frida är en proffsig mäklare!
    Tusen tack Pirjo! Ser fram emot att se hur du förvandlar den där pärlan sen! Det är bara att slå en signal om du vill ha hjälp med värdering efter all renovering. Lycka till! Frida Kontturi Jansson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-05-27
    Jag har köpt en 2:a i Salabacke. Blev mycket väl bemött av Mikaela som höll mig väl informerad kring varje steg i processen. Kan verkligen rekommendera henne som mäklare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-05-27
    Jimmy har sålt min bostad.

Jimmy är trevlig och tillmötesgående. Han lever upp till mina förväntningar på hur en mäklare ska agera. Jag är jättenöjd!
    • Norby
    2021-05-27
    Proffsigt från början tll slut. Uppskattar att Frida svarade snabbt på frågor och höll mig uppdaterad under hela försäljningsprocessen.
    Tusen tack Kerstin för din rekommendation och tack för förtroendet att sälja din lägenhet. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende, det är verkligen ett helt fantastiskt läge! Frida Kontturi Jansson
    • Främre Luthagen
    2021-05-27
    bostadsrätt 3 rum kök Uppsala. Uppträdde trevligt hjälpsamt och återkom enl överenskommelse
    Tack den känslan var helt ömsesidig. Elisabeth Osborne
  • sålde sitt hus med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Björklinge
    Sålt en villa.
    Jätteproffsigt intryck av Sofia från första stund till kontraktsskrivning.
    Vi kan varmt rekommendera Sofia som mäklare.
    Stort tack för er värmande kommentar om mig som mäklare! Så glad och tacksam över att ni valde mig och att jag fick möjligheten att hjälpa er med er försäljning samt att jag sedan uppnådde era förväntningar. Tack för gott samarbete rakt igenom! Sofia Löfdahl Ehlin
    • Sommarro
    2021-05-25
    Under hela process med att sälja min bostadsrätt har Sofia varit till stor hjälp och jag har känt mig helt trygg i hennes händer. Tydlig, rak, ärlig och alltid tillgänglig, jag kan verkligen rekommendera henne!
    Tack Katarina för ditt FINA omdöme! Jag är mycket glad över att du valde mig som mäklare och att du är nöjd över mitt arbetssätt hela vägen igenom. Kul att få sälja en sådan fin bostad som jag delar med många intressenter! Allt gott så ses vi åter på tillträdet, om inte innan. Sofia Löfdahl Ehlin
    2021-05-24
    Utmärkt mäklare. Professionell, påläst, lätt tillgänglig.
    • Ulleråker
    2021-05-24
    Vi anlitade Ulrika i samband med försäljning av bostadsrätt. Ulrika gav snabb återkoppling. Gick igenom hela processen med oss på ett väldigt proffsigt sätt. Gav oss bra råd. Vi kan varmt rekommendera henne som mäklare.
    Tack Erica, så roligt att jag fick chansen att hjälpa er med försäljningen. Nu ska vi bara se till att hitta ert nästa dröm hem. Ulrika Ulrika Eliasson
    2021-05-23
    Elenor var säljare till en lägenhet på Stationsgatan 30 som vi köpte. Vi upplevde henne som mycket tillgänglig och kommunikativ. Professionell och trevlig. Bekräftade bilden av kontoret där vi också sålde våran lägenhet genom Elisabeth Osborne.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-05-23
    Positiv snabb proffsig hjälpsam personlig
  • sålde sin stuga med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-05-23
    Vi har sålt vårat fritidshus i Uppsala.
    2021-05-21
    Vi har sålt en lägenhet, 4 rok, i Kungsängen (industristaden) i Uppsala med Sofia och hon genomförde försäljningen på absolut bästa sätt. Lägenheten såldes, precis som Sofia trodde, innan vi behövde använda hemnet, och den såldes för ett pris som var över våra förväntningar. Sofia får högsta betyg och vi skulle verkligen rekommendera henne till andra.
    Tack för ett mycket värmande omdöme om mig som mäklare! Det som också gör mig glad är att ni är nöjda över mitt arbetssätt och att vi utifrån det nådde ett bra slutpris. Så glad att och tacksam över att jag fått hjälpa er! Nu ska vi hitta den rätta och fina bostaden till er, vilket kommer bli toppen:-)! Sofia Löfdahl Ehlin
    • Höganäs
    2021-05-20
    Fantastiskt bra mäklare som vi varmt kan rekommendera! Sålde vår lilla etta i Uppsala snabbt o smidigt till ett pris vi var nöjda med. Lätt att kommunicera med. Fick alltid snabba svar på frågor vi hade. Lyssnade till våra önskemål och förväntningar på vår försäljning och mötte oss med ett gott professionellt förhållningssätt.
    Stort tack Helen för rekommendationen och för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen. Ha en fin sommar! Ronja Johansson
  • köpte sitt hus med hjälp av Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Almunge
    2021-05-20
    Vi är mycket nöjda med Ulrika som mäklare när vi köpte vårat nya hus. Engagerad och trevligt bemötande.
    Vi kommer förmodligen anlita henne nästa gång vi ska sälja.
    Bara positivt
    Tack för dem fina orden, och stort Grattis till ett jättefint hus. Är helt säker ni kommer mer än stortrivas. Tomten kommer bli ännu mer till sin fördel när ni genomför era förändringar. Ses snart på tillträdet. Ulrika Ulrika Eliasson
    • Löten
    2021-05-19
    Jättenöjda med Ronja som vår mäklare. Sålde innan visning och hon lyssnade på våra önskemål och infriade våra förväntningar. Rekommenderar henne starkt.
    Tack Viktor för förtroendet att jag fick hjälpa er med försäljningen av er fina bostad! Hoppas allting går bra med bygget och att ni kommer trivas bra i det nya. Ronja Johansson
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Vänge
    2021-05-18
    Köpt Villa.

Blev väl bemött av mäklaren, hon var tillmötesgående, lätt att få tag i, tydlig och trevlig.

Inga bekymmer.