Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 400 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• Zahra T
    Zahra T skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet i Uppsala via SFF och mäklaren Johan Gelin. Jag fick enorm hjälp av Johan och hans kolleger (Paulina på adm och Andreas) för att allt skulle löpa smidigt enligt mina önskemål inklusive bankkontakter. De var väldigt proffsiga och vänliga samtidigt som man fick information som man behövde. Jag rekommenderar starkt Johan och SFF i Uppsala för inköp/försäljning av fastigheter. Läs mer
  • Trolle S
    Trolle S skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Proffsig, kunnig och tålmodig mäklare. Kommer med bra tips och råd och finns där när man behöver henne. Läs mer
  • Moa V
    Moa V skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en 2:a i Salabacke med min sambo. Vi blev bemötta så bra och Anette har varit till fantastik hjälp för oss då det är vår första bostad som vi köper. Snabb på svar och otroligt aktiv med ett supertrevligt bemötande.

Så nöjda med hela upplevelsen! Läs mer
    2018-07-12 Anette B svarar Moa V
    Tack för ert fina omdöme så kul att fått hjälpa er med er första bostadsaffär. Hoppas nu att ni kommer trivas fint i er fina lägenhet och önskar er en trevlig sommar // Anette
  • Kenth J
    Kenth J skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde vår fastighet med hjälp av Sofie Blomstedt. Hon gav ett mycket positivt och proffesionellt bemötande. Hennes förmåga att ta fram bra objektbeskrivningar lockade många intressenter och affären avslutades snabbt och effektivt. Vi kan varmt rekommendera Sofie Blomstedt. Läs mer
  • Lise-Lotte Marie T
    Lise-Lotte Marie T skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tycker att allting gick fort och smidigt! Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra dialog och inga problem vid försäljning. Vi fick utgångspriset som vi räknat med och slapp tänka på juridiska dokument och liknande som Mårten skötte. Läs mer
  • Bengt Mikael S
    Bengt Mikael S skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra och tydlig. Snabba puckar vid budgivning. Läs mer
  • Martina E
    Martina E skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har precis sålt min bostadsrätt. Johan Gelin har gjort ett toppenjobb från början till slut. Han inger förtroende och är lugn och tydlig i sitt sätt. "Hittade" Johan på en visning vi var på och tog sedan kontakt när vi skulle påbörja försäljningsprocessen eftersom vi fick ett så gott intryck direkt.
    Rekommenderar Svensk Fastighetsförmedling och Johan Gelin! Läs mer
  • Mattias  S
    Mattias S skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Proffesionellt bemötande, kunnig och saklig med ett personligt deltagande. Allt i samma paket.

Vi har samma erfarenheter av Elisabeth både då vi varit köpare och säljare av villa och lägenhet. Läs mer
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Varm, kunnig och uthållig. Lätt att få tag på, bra att förklara och någon man vågar ställa "dumma frågor" till=) Gjorde hela processen smidig och fin. Helt klart att rekommendera! Otroligt bra! Läs mer
  • Emma B
    Emma B skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tack.
    Valet av mäklare var enkel efter en träffför länge sen.
    Elisabeth är otroligt lätt, rak o proffsig.
    Mkt nöjd med Henne. Läs mer
  • Sonja A
    Sonja A skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt vårt fritidshus,genom svensk fastighetsförmedling
    Mäklare har varit Johan Gelin,som på alla sätt har varit ett
    stort stöd,saklig bra information hört av sig med information
    om hur försäljningen går.Vi kan varmt rekomendera honom
    för alla som går i säljtankar Läs mer
  • Cecilia J
    Cecilia J skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt en lägenhet i Uppsala. Blev bemött på ett väldigt bra sätt och haft en bra och nära dialog under hela perioden.
    Det var vår första bostadsförsäljning och vi kände oss trygga under hela processen. Läs mer
    2018-07-12 Anette B svarar Cecilia J
    Tack Cecilia och Kalle för ett trevligt samarbete. Känns jätteroligt att fått hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet. Lycka till som villaägare nu och trevlig sommar // Anette
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fantastisk personlig service, omtanke och snabb återkoppling. Läs mer
  • Pia L
    Pia L skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt ett hus och köpt en lägenhet. Huset såldes mycket snabb med något bristande kommunikation mellan mäklare och säljare. Lägenheten köptes snabbt utan - tillträde eller överlåtelse är ännu ej utförda. Känsla av lyckade transaktioner. Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Johan Gelin har varit tillgänglig, engagerad och kunnig. Han har skapat förutsättningar för en trygg och bra affär. Läs mer
  • Per Gunnar W
    Per Gunnar W skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas upplevdes ibland stressad och återkom inte alltid som avtalat men ser man på helheten är vi nöjda. Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra Läs mer
  • Susanne R
    Susanne R skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Med lugn o säker hand har Helena lotsat mig igenom försäljningsresan. Jag har haft fullt förtroende för henne och jobbet hon utför. Läs mer
  • Therese A
    Therese A skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag köpte lägenhet av Helena och det var hela tiden snabb återkoppling och svar tillbaka på kort tid. Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande genom hela affären. Köpare av Dalby Säby 42 Läs mer
    2018-06-20 Elisabeth O svarar Erik L
    Roligt att ni är nöjda med vår kontakt. Det var ju en hel del att tänka på. Lycka till nu!!
  • Ann-Kristin M
    Ann-Kristin M skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en lgh av Sofie Blomstrat.
    Positivt och trevligt bemötande vid visning av lgh.
    Sedan genomfördes hela köpet snabbt och effektivt på ett föredömligt och professionellt sätt.
    Vi kan varmt rekommendera Sofie. Läs mer
  • Ebba Vilhelmina Elisabeth A
    Ebba Vilhelmina Elisabeth A skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jättebra! Trevlig mäklare och snabb affär! Läs mer
    2018-06-08 Karolina L svarar Ebba Vilhelmina Elisabeth A
    Tack så mycket Ebba :) det värmer! Trevlig sommar, vi ses vid tillträdet!
    Karolina L gillar detta
  • Karin B
    Karin B skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt tillgänglig. Kompetent och erfaren. Läs mer
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vill varmt rekommendera Sofia som mäklare. Hon har varit otroligt hjälpsam, engagerad, proffsig och jättebra på att kommunicera stort som smått genom hela försäljningen av vår lägenhet. Försäljningen gick snabbt, smidigt och med alla parter nöjda tack vare hennes insats. Läs mer
    2018-05-25 Sofia L svarar Camilla W
    Stort stort tack för er värmande återkoppling om mig som mäklare! Som jag sa tidigare, finns det ingen bättre känsla i mitt yrke när jag fått hjälpa till vid både köp och försäljning och sedan göra er nöjda, särskilt på en marknad som råder just nu! Jag är jätte glad över att ha fått hjälpa er vid både köp- och försäljningsprocessen av era bostäder och nu ser vi med spänning framemot ert nya hus!
  • Per R
    Per R skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Försäljning av lägenhet. Professionellt bemötande och engagemang i arbetet att försöka sälja lägenheten även under mindre bra försäljningstider. Tog sig tid att ha en genomgång om strategi och prissättning samt visningstider. Kontaktade sina presumtiva kunder och scannade av marknaden. I stort ett bra jobb. Läs mer
    2018-07-12 Anette B svarar Per R
    Tack för fint omdöme och stort tack för förtroendet och samarbetet! Önskar er en ljuvlig sommar och hoppas att ni har det fint på landet och får njuta ordentligt // Anette
  • Kristina A
    Kristina A skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Lägenhetsköp i centrala Uppsala. Läs mer
  • Carola Pia-Marie H
    Carola Pia-Marie H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har varit på några visningar i Uppsala under våren och Andreas är klart den bästa mäklaren jag stött på under denna period. Han tog kommandot på Molngatan 21 och lotsade oss genom tråkig information på ett lustfyllt sätt. Lägenheten blev min och Andreas skötte återigen sitt uppdrag på ett utomordentligt vis. Har stort förtroende för honom.
    Om en försäljning blir av i framtiden är det Andras jag kommer kontakta. Läs mer
    2018-05-12 Andreas L svarar Carola Pia-Marie H
    Hejsan

Tack så mycket för dina fina ord och lyckades jag få det lite kul med all tråkigt information så är jag mer än nöjd :) Vi ses på tillträdet!
  • Inge Ö
    Inge Ö skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte bostadsrätt i Uppsala. Hela affären genomfördes snabbt och smidigt utan några kvarstående frågetecken. Läs mer
  • Yousef O
    Yousef O skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en industrifastighet. Jag blev mycket bra bemött av en mycket trevlig och kunnig mäklare. Allting var bra, men jag förväntade mig lite mer effektiv marknadsföring för att locka flera köpare. Läs mer
  • Linnéa M
    Linnéa M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Erfaren och lyckades med en bra budgivning Läs mer
  • Lila W
    Lila W skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mårten Holm, är mycket duktig och säker på sin sak, Mårten Holm kommer jag fortsättningsvis rekommendera till alla som ska sälja sin bostad. Jag Lila Wiman är mycket, mycket nöjd med den personliga kontakt Mårten Holm visat och den fina information jag fått under hela resans gång jag vill påstå att Mårten Holm kommer att komma långt fram i första ledet av mäklare Mårten Holm är intresserad av det Mårten Holm tar sig an av uppdrag, jag är verkligen jätte nöjd med den fina servicen och seriösa kontakt från början till att det blev en affär. Jag är verkligen jätte nöjd med Mårten Holm vilken fantastisk människa. Läs mer
    2018-04-26 Mårten H svarar Lila W
    Tusen tack för dina fina ord Lila. Det har varit ett nöje från början att hjälpa dig med denna försäljning. Vi ses och hörs snart igen :)
  • Jan C
    Jan C skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har haft mycket god hjälp av Helene vid fösäljning, och vid flera tillfällen. dessutom. Hon är mycket kompetent, kunnig, erfaren och klok, engagerad och hjälpsam och alltid med ett gott humör. Hennes metoder för projektbeskrivning, visning och bemötande av kunder, budgivning och avslut är mycket betryggande och säkert, man kan lugnt överlåta åt Helene att sköta försäljningen. Vi kan starkt rekommendera Helene och sätter betyget Exceptionellt 5! Läs mer
    2018-04-25 Helene M svarar Jan C
    Tack snälla Ni för de orden, det är alltid roligt att få hjälpa er!
    Helene
  • Annsofie F
    Annsofie F skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    positiv, framåtanda och effektiv i försäljningen Läs mer
    2018-07-12 Anette B svarar Annsofie F
    Tack Annsofie - kul att upplevas så av dig som är som ett enda stort energiknippe! Trevlig sommar och det ska bli spännande att följa er och era roliga planer framöver // Anette
  • Ulla Maria I
    Ulla Maria I skrev om Lars-Göran Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt villa dödsbo. Blivit bra bemött och bra information och uppföljning. Mäklaren uppfyllde alla förväntningar. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fantastiskt bra, vi kände oss mycket trygga hela vägen! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-04-20 Sofia L svarar Johan H
    Tack för er fina återkoppling om mig som mäklare och för visat förtroende i samband med mitt byte av företag! Så trevligt att få hjälpa er vid er försäljning och även kunna ge er tips kring ert nya köp, vilket jag tror kommer bli toppen för er lilla familj! Lycka till med flytten så ses vi på tillträdet!
  • Åke S
    Åke S skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt bra, förtroendeingivande och tillgänglig. Läs mer
    2018-04-20 Sofia L svarar Åke S
    Mången tack för uppskattningen av mitt arbete och att det sedan leder till målet med mitt arbete - bl.a. nöjda kunder och visat förtroende! Det har varit mycket trevligt att få hjälpa dig vid din försäljning, där även din dotter deltagit och gjort ett mycket gott arbete i processen! Hoppas att du trivs och kommer att fortsätta trivas i din nya bostad! Ses på tillträdet.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofia är en mycket trevlig och förtroendeingivande mäklare, med mycket god känsla för bostadsmarknaden. Hon överträffade alla våra förväntningar, och vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2018-04-20 Sofia L svarar Henrik S
    Stort tack för visat förtroende av valet av mig som mäklare och för er uppskattade och trevliga återkoppling om mig som mäklare! Sedan är det också alltid extra roligt när stort intresse finns för bostaden och att få rådda kring vad det innebär. Vi ses på tillträdet och lycka till med flytt och ert nya boende i "ny" stad!
  • Ellen L
    Ellen L skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En mäklare som visade humor i och guidade oss i köpet av lägenhet. Väldigt nöjda Läs mer
    2018-04-20 Sofia L svarar Ellen L
    Tack för er återkoppling om mig som mäklare och en mycket trevlig sådan:-)! Alltid roligt med nöjda kunder och extra trevligt att få hjälpa till vid ett förstagångsköp! Allt gott så ses vi på tillträdet!
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jätte lätt att ha att göra med pratar så man förstår alla moment och jätte trevlig Läs mer
    2018-04-20 Anette B svarar Patrik E
    Tack Patrik för ditt fina omdöme och tack för ett fint samarbete. Det är en av mina styrkor att förklara så att både säljare och köpare förstår och då inte minst det juridiska vilket självklart är superviktigt i dessa stora affärer. Känns jättekul att fått förklara det är inte direkt varje dag man byter bostad och ramlar över ord som inteckning, pantbrev osv.
  • Björn W
    Björn W skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde en villa i staden. Kontakten med mäklaren Sofia var utmärkt bra. Aktiv och positiv även när det kärvade till lite i budgivningen ett tag. Sofia gav kloka realistiska råd. Mycket god återkoppling hela tiden. Motsvarade helt våra förväntningar kring försäljningen.
    Om vi ska sälja en bostad igen vänder vi oss gärna till Sofia Läs mer
    2018-04-20 Sofia L svarar Björn W
    Stort tack för er återkoppling om mig som mäklare och en mycket god sådan! Oavsett om affären tar lång tid, kort tid eller att det kärvar lite m.m. är det alltid roligt att få hjälpa till vid en försäljning, när det sedan leder till gott slut:-). Det bästa jag vet är att kunna göra mina och ha nöjda kunder! Lycka till nu med ert nya boende och allt vad en flytt innebär så ses vi på tillträdet!
  • Peter S
    Peter S skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hjälpte till med köpet av min första lägenhet. Väldigt hjälpsam! Läs mer
  • Göte L
    Göte L skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Uttömmande service utifrån mitt intresse för objektet. Läs mer
  • Leila A
    Leila A skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket bra bemötande, allt fungerade som det skulle Läs mer
    2018-04-18 Sofia L svarar Leila A
    Tack för er fina rekommendation och att ni uppskattar och är nöjda med mitt arbete! Jag är glad att ha fått hjälpa er vid försäljningen av din mors lägenhet. Även du Henrik har gjort ett enormt arbete inför försäljningen! Allt gott så ses på tillträdet!
  • Daniel Å
    Daniel Å skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi är supernöjda med hur Jimmy hanterade försäljningen, från första mötet till kontraktskrivningen. Vi upplevde att Jimmy lade ner det där lilla extra, var väldigt engagerad och resultatinriktad. Han informerade om vad som hände samt var alltid tillgänglig. Det resulterade att vi fick bra betalt för vår lägenhet av nöjda köpare. Detta trots en svajig bostadsmarknad samt att vår lägenhet hade varit ute till försäljning tidigare med en annan mäklare. Vill du ha bra betalt för din bostad samt en bekymmersfri försäljning så rekommenderas Jimmy starkt av oss. Läs mer
  • Annie A
    Annie A skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag är mycket nöjd med Elisabeths insats som mäklare vid försäljningen av min lägenhet. Hon gav en bra och informativ beskrivning av hur hon arbetar och det avgjorde mitt val av mäklare inför försäljningen. Hon har drivit försäljningsprocessen på ett rationellt och bra sätt och jag har varit delaktig och informerad i varje steg. Jag är tacksam för hennes insatser. Läs mer
    2018-04-17 Elisabeth O svarar Annie A
    Tack för den fina rekommendationen. Varje försäljning är unik, och det är positivt när säljare och mäklare kan samarbeta så bra. Då flyter den planerade processen på och vi, båda parter, kan vara trygga med resultatet.
    /Elisabeth
  • Angelia E
    Angelia E skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fantastiskt!!

Helene Molund gjorde sitt absolut yttersta för att både vi och säljaren skulle bli nöjda. Det blev en snabb och mycket trevlig affär på alla sätt och vis tack vare hennes strålande insats och professionella bemötande - precis vad vi behövde i en annars stressig första bostadsköp. Vi kände oss trygga hela vägen igenom med Helene som vår mäklare och kommer definitivt att ta kontakt igen när det blir dags att sälja! Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig kontakt och proffsigt utfört arbete, vi är mycket nöjda. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mårten har varit jättebra från första stund. Tydlig, rak, proffsig och trevlig. Han har varit ett tryggt stöd under hela försäljningsprocessen och hållt mig uppdaterad och informerad hela vägen. Jag kan verkligen rekommendera honom som mäklare vid bostadsförsäljning. Läs mer
    2018-04-16 Mårten H svarar Charlotte L
    Tack för det Lotta :) Det har varit ett sant nöje att hjälpa dig. Det blir alltid lite extra kul när man får så glada köpare också :)
    Mårten H gillar detta
  • Danny M
    Danny M skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En super mäklare med mkt bra kund relation och mkt proffsigt bemötande Läs mer
    2018-04-18 Anette B svarar Danny M
    Tack Danny för ditt omdöme på Reco - alltid lika kul att hjälpa dig att både köpa och sälja bostäder / Mvh Anette

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala