Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 2289 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Ulleråker
    2022-01-27 Verifierad kund
    Som köpare har vi upplevt ett väldigt bra och tryggt bemötande av Sofia redan från start! Mycket professionell, kunnig och väl insatt i bostadsköpet under hela processen. Rekommenderas starkt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Björklinge
    2022-01-25 Verifierad kund
    Mikaela är jätteduktig, ofta tillgänglig
    serviceinriktad, hjälpsam och en trevlig person.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Kåbo
    2022-01-24 Verifierad kund
    En positiv och trevlig mäklare som gjorde köpet av bostad enkelt och bra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-21 Verifierad kund
    Otroligt proffsig, serviceminded och snabb med återkoppling. Kunnig och flexibel! Kommer definitivt anlita Elenor igen!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Frida Kontturi Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-20 Verifierad kund
    Jag tycker Frida var mycket seriös, påläst och professionell. Jag ville ha tid på mig och Frida stressade inte. Jag uppskattade att annonsen och presentationen var saklig och välformulerad och inte överdrivet målande eller överlastad med olika slitna försäljningsuttryck. Frida hade koll på läget och lotsade genom visning och budgivning på ett säkert sätt, vilket gav ett mycket bra slutpris. Försäljningen blev en bra upplevelse för mig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-18 Verifierad kund
    Jimmy Moberg - mycket faktakunnig och områdeskunnig, mycket hjälpsam att också handgripligt hjälpa till - flexibelt sinne. Utmärkt förmåga att förhandla fram önskat pris. Positiv inställning och hållning.

För mig personligen hade jag dock uppskattat lite mer kommunikation, då jag är en person som tycker om klar ömsesidig kommunikation under processens gång. Det är en personlighetsfråga.

Överlag - mycket nöjd och kan varmt rekommenderas!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-17 Verifierad kund
    Ulrika har varit bra på att svara på frågor och varit tillmötesgående under hela processen. Hon var också smidig efter budgivningen på att komma snabbt till avslut och kontraktskrivning.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-17 Verifierad kund
    Enkel att ha att göra med. Gör sitt jobb bra och får saker ur händerna. Lyckades väldigt väl med försäljningen av vår lägenhet. TACK!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-17 Verifierad kund
    Mycket bra mäklare! Trevlig, saklig!
    Tack så mycket Johan! Allt gott! Mikaela Tallkvist
    2022-01-17 Verifierad kund
    Jag blev bemött av Ronja på ett professionellt sätt, det märktes att hon förmedlat många lyckade bostadsaffärer tidigare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    - Mycket bra.

- Vi förväntade oss punktligt och proffsigt bemötande vilket vi fick.

- Positivt
    2022-01-17 Verifierad kund
    Mikaela har allt som krävs som mäklare! Proffesionellt arbete som gör att vi som köpare känner oss i goda händer!
    Tack Lena för din fina rekommendation, vad kul att höra att allt kändes så pass bra. Vi ses vid tillträdet! Mikaela Tallkvist
    2022-01-17 Verifierad kund
    Mikaela är proffsig och väldigt dedikerad.
    Tack så jättemycket Robert! Allt gott! Mikaela Tallkvist
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-13 Verifierad kund
    Hade personligen inte så mycket med Mathias att göra men det arbete han utfört som jag tagit del av har han gjort på ett bra sätt
    2022-01-11 Verifierad kund
    Köpet har gått smidigt fastän vissa problem med ID då affären gjorts på distans men allt löste sig utan besvär.
    Jag blev bemött på ett sakligt och professionellt sett vilket var mina förväntningar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-01-11 Verifierad kund
    Fantastiskt fint bemötande. Mattias, är förstående, lättsam, trevlig o smidig att ha o göra med. Man märker att han vill gott o göra det bra för alla. Detta tror jag både köpare och säljare uppskattar. Detta inger trovärdighet och skapar stort förtroende för Mattias. Jag är mycket nöjd med Mattias. Toppenmäklare
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Stabby
    2022-01-07 Verifierad kund
    Sofia var toppen! Tillmötesgående och professionell. Skulle rekommendera Sofia som mäklare 🌟
    Mången tack för din/er återkoppling! Det har varit roligt att hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet och jag önskar er ny all lycka till i ert framtida köp och i det ni beslutar er i att göra! Sofia Löfdahl Ehlin
  • köpte sin stuga med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • UPPSALA
    2022-01-04 Verifierad kund
    Jag blev väl bemött. Min förväntning som uppfylldes till 100% är att kunna kommunicera enkelt, få information och att han hade en verklighetsförankrad inställning, erfarenhet och kunskap kring hur sådant här går till.
  • köpte en tomt med hjälp av Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Balingsta
    2022-01-03 Verifierad kund
    Återkopplar väldigt snabbt och hjälper till även när kontrakten redan är skrivna. Affären kändes trygg rakt igenom
    Tack så jättemycket Marcus för det fina omdömet, vad härligt att höra att ni upplevde den service jag eftersträvar i mina affärer. Stort lycka till med byggnationen av ert nya hus! Det är bara att höra av sig om ni behöver mer hjälp i framtiden! Mikaela Tallkvist
    • Tunabackar
    2022-01-03 Verifierad kund
    Trevlig, tillmötesgående, återkopplar snabbt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Rosendal
    2022-01-02 Verifierad kund
    Genomgående ett trevligt och bra bemötande. Snabba svar vid kontakt. Ordning & reda - ger ett trovärdigt & stabilt intryck. Glad och lyhörd.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Hanna Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-28 Verifierad kund
    Skötte allt proffsigt, såg till att ordna alla visningar på ett bra sätt och såg till att alla som var intresserade kunde se bostaden. Mycket nöjd med alla moment av försäljningen.
    2021-12-27 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande å trevlig
    Förväntningarna blev som ja trodde
    Hanna gjorde en mycket bra visning av bostaden
  • köpte sin bostad med hjälp av Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-27 Verifierad kund
    Elisabeth är saklig med sitt presentation av försäljning uppdrag.
    Hon är mycket trevlig med sitt sätt att bemöta oss som kunder.
    Jag rekommenderar henne som säljare av fastigheter.
    2021-12-26 Verifierad kund
    Trevlig, ambitiös ringer alltid tillbaka
    Lyssnar på säljare och har ett glatt bemötande.
  • sålde sin bostad med hjälp av Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-25 Verifierad kund
    Erfaren mäklare som lyssnar både på säljare och köpare och sätter sig in i vilka behov och önskemål som finns. Det är andra gången vi anlitar Elisabeth Osborne och vi skulle gärna göra det igen!
    2021-12-25 Verifierad kund
    Profs och riktig duktig samt noggran
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-23 Verifierad kund
    Helen Molund har sålt min lägenhet på Övre Slottsgatan 12 i Uppsala. Det gjorde hon förträffligt. På grund av sjukdom har jag själv inte kunnat vara närvarande men hon har skött allt snabbt och noggrant. Jag är mest tacksam över att hon varit så kommunikativ. Jag har fått vara med under hela processen och kunnat säga vad jag tycker. Dessutom har Helen en god mä niskokunskap, något som är viktigt i hennes arbete. Jag är så tacksam över resultatet av försäljningen och över valet av köpare. Jag vill gratulera alla som får Helen som mäklare och rekommenderar henne å det varmaste. Signild Hällström
    2021-12-22 Verifierad kund
    Sofia har från dag ett och genom hela köp&sälj-resan stöttat oss till hundra procent. Hon har verkligen överträffat alla förväntningar vi kunnat ha på en mäklare och har svarat på varenda liten fundering vi haft kring vår försäljning och även varit enormt stöttande i vårt ny-bostadsletande. Utan tvekan en full pott i betyg, och strax över maxskalan!
    Tack snälla för den fina och värmande återkopplingen om mig som mäklare! Är så glad över att ha fått hjälpa er i både köp- och säljprocessen! Att ni då också har upplevt det mycket positivt gör mig extra glad! Ni har nu mycket att se framemot i er kommande bostad och det är roligt att "följa" er. Sofia Löfdahl Ehlin
  • köpte sitt hus med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Vattholma
    2021-12-22 Verifierad kund
    Trevlig och tydlig mäklare.
    Vi blev kontaktade av Mert helt oväntat då han hittat ett objekt som han trodde kunde passa oss, verkligen snällt!

Många mäklare har sagt att dom ska höra av sig men Mert var den första som visade att han faktiskt menade vad han sagt.

Pratade lagom mycket på visningen, lät oss titta i lugn och ro.

Vi är supernöjda med både kommunikation och förmedling. Helt klart en mäklare att rekommendera! 😊
    Tack så mycket Lisa för detta. Betyder otroligt mycket! Hoppas ni kommer att trivas i erat nya hus! Mert Hedman
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Rosendal
    2021-12-21 Verifierad kund
    Toppenmäklare! Personligt och professionellt.
    • Höganäs
    2021-12-20 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, lyhörd för önskemål om visningstider mm
    Tog snabbt fram efterfrågande uppgifter
    Effektivt och bra skött av Ulrika
    2021-12-20 Verifierad kund
    Enastående förmåga att hantera strul.
    Tack för din återkoppling! Det var så lite så, det är sådant jag är till för och det är roligt att ha fått hjälpa dig med ditt första bostadsköp! Ses på tillträdet! Sofia Löfdahl Ehlin
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-20 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande och en riktig problemlösare. Kunde inte önskat en bättre mäklare
    Tack Johannes! Det har varit otroligt kul att få hjälpa er i förmedlingen av er bostad! Mert Hedman
    2021-12-18 Verifierad kund
    Sofia har sedan första stund varit väldigt tillmötesgående, lyssnat till våra önskemål och vad vi värderar. Hon har funnits tillgänglig som stöd i våra funderingar kring bostadsprocesser, långt över vad vi förväntade oss. Vi har även uppskattat hennes goda kommunikation gentemot oss och gett oss uppdateringar genom hela processen.
    Tack snälla för er återkoppling! Det har varit så roligt att ha fått hjälpa er från första stund både i er köp- och säljprocess och så kul att ni till slut hittade er nya bostad! Önskar er nu en God Jul o Gott Nytt År så ses vi nästa år! Sofia Löfdahl Ehlin
  • sålde sitt hus med hjälp av Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Knutby
    2021-12-18 Verifierad kund
    Driven och gör det lilla extra för sina klienter
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Löfving en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Seriöst, erfarenhet, kunnighet.
    2021-12-17 Verifierad kund
    Ulrika är en mycket engagerad mäklare. Hon ger ett starkt intryck av trygghet och kompetens. Det är en mäklare jag kände stort förtroende för.
    Genom sitt engagemang lyckades hon snabbt hitta en köpare till min bostad.
    Jag kan starkt rekommendera henne för din framtida bostadsaffär!
    Tack Ylva det värmer att höra. Roligt att du blev nöjd och att jag hittade rätt köpare till din bostad. Ha nu en fin Jul & Gott Nytt år så hörs vi nästa år. Ulrika Ulrika Eliasson
    2021-12-16 Verifierad kund
    Vi träffade flera mäklare innan vi bestämde oss för val av mäklare. Som första gångssäljare ingav Helene ett oerhört kompetent intryck, förmåga att få oss trygga i försäljningsprocessen och hade ett tålamod när vi gav uttryck för ovisshet under budgivningen. Helenes rådgivning och beslutsamhet under försäljning innebar att försäljningen slutade på en summa om närmare 400 000 mer än vi väntat oss.

Vi kommer varmt rekommendera svensk fastighetsförmedling och Helene till vänner och bekanta i framtiden.
    • Björklinge
    2021-12-15 Verifierad kund
    Vi blev bemötta med öppna armar när vi kom till fastigheten vilket kändes väldigt bra!
    Vi fick personlig service från början till slut.
  • köpte sitt hus med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Näs Focksta
    2021-12-15 Verifierad kund
    Sofia made the whole process of finding and buying a house as easy as it could be- thank you!
    Thank you very much for your feedback! I´m glad that I could help you in your buying process and it was nice to help you and welcome to the area:-)! Merry Christmas and a Happy New Year and see you next year! Sofia Löfdahl Ehlin
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Löten
    2021-12-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och lätt att ha att göra med.
    Tack Matte! Hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad! Mert Hedman
    2021-12-15 Verifierad kund
    Elenor Jansson är underbart och hennes professionellt sätt att bemöta oss är super bra. Jag och min man är super nöjda med henne och kan rekommendera henne.
    Jag har träffat vissa mäklare som fuska och spela med kunder under våra bostadssök och hade inte förväntant mig att jag kan träffa en mäklare som är öppet och inte fuska eller spela med deras kunder.
    Hon är jätte duktig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-14 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig mäklare. Kände mig så trygg med att köpa bostad via Helene.
  • Mats W
    sålde sitt hus med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Vattholma
    2021-12-14 Verifierad kund
    Väldigt trevlig, personlig, proffesionell från start till mål.
    Trevlig, tillmötesgående.
    Tog reda på den info jag efterfrågade.
    Smidigt bostadsköp.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd med valet av mäklare. Svarar snabbt och väldigt tillgänglig. Gjorde det enkelt och smidigt att sälja.
    Tack Amanda! Varit en otroligt kul resa att hjälpa dig med din bostad! Mert Hedman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marcus Vaadre en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Stenhagen
    2021-12-12 Verifierad kund
    På ett bra sätt.
    Allt var bra
    Han var väldigt duktigt så allt gick kvick.
    Tack
    Kuistan
    2021-12-12 Verifierad kund
    Jag blev bemött på bästa tänkbara sätt! Tack Helene och tack Svensk Fastighetsförmedling för fina nya lägenheten!//Anna Löfving
  • KIM A
    skrev om Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2021-12-12 Spontant omdöme
    Ulrika är en stjärna! Hon är
    enormt engagerad och driven.
    Tillgänglig både på telefon och mejl.
    Personliga och professionella bemötande. Vi kände ett lugn när hon och Mathias på Svenskfast sålde vårt hus.
    Tack Kim, värmer att höra. Var ju en stor glädje att få förtroende att förmedla ert fantastiska hem, WOW verkligen ett fantastiskt hus. Nu gäller det att lägga fokus på att hitta något nytt åt er,. God Jul och Gott Nytt År, vi ses kanske i ishallen// Ulrika Ulrika Eliasson