Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 557 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• 2019-01-16

Rita S skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har fått bra hjälp och vägledning vid försäljning av mitt radhus. Det har varit enkelt att ha kontakt och nå Helene vid frågor kring uppdraget, visningar mm.

Mina förväntningar av mäklaren vid försäljningen har uppfyllts då vi hela tiden haft en bra och tydlig dialog. Läs mer
  • Henric R

2019-01-13

Henric R skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofie är den bästa mäklaren vi någonsin har träffat! Från det att vi hittade vårt nya hem, till att vi nu står med nycklarna i hand - har Sofie varit mycket hjälpsam och professionell! Rekommenderas verkligen för er som funderar på att flytta till Uppsala!

mvh en mycket nöjd småbarnsfamilj Läs mer
  • 2019-01-12

Carolina H skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en etta, väldigt trevlig och ordningsam. Läs mer
  • 2019-01-11

Lovisa H skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Elizabeth var mycket trevlig och tillmötesgående och kom med bra information till mig som förstagångsköpare. Jag kände mig trygg under hela affären och skulle absolut rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-01-11

Silke T skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Elisabeth skötte vår försäljning av vår tvåa på bästa möjliga sätt från första kontakt tills att allt var klart. Vi fick bra råd ang olika frågor, försäljningen gick smidigt och snabbt och både vi och köpare bemöttes seriöst och professionellt. Vi är jättenöjda med utfallet av försäljninge och allt runt omkring, och vi rekommenderar Elisabeth varmt. Läs mer
  • Corina G

2019-01-03

Corina G skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En trevlig och professionell mäklare. Läs mer
  • 2018-12-28

Ileana D skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har träffat min mäklare tack vare visningen på radhus Bonadsvägen 48 och det var då vi bestämde oss för att köpa radhuset. Vi har även bestämt oss att försäljningen av vår lägenhet ska göras av honom. Bägge transaktioner genomfördes under svåra förhållanden av fastightesmarknaden (slutet av året 2018). Vi tror att under vilken som helst förhållande av fastighetsmarknaden måste försäljningen eller köpet av ett boende genomföras under konkurrenskraft förhållande och inte genom kontinuerlig minskning av ett boendes pris av en kund eller annan (ett minskat pris av ett boende kan alltid leda till en trygg försäljning av boendet under vilka som helst förhållanden av fastighetsmarknaden - det vill säga utan konkurrenskraft). Läs mer
  • Nazanin A

2018-12-28

Nazanin A skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    I was looking to buy an aprtment in Uppsala and came across Karolina’s ad on Hemnet. I contacted her and since the very first steps, she was helping me in all aspects of this process. she is extremely caring, highly professional and always available for her customers. I feel absolutely lucky to get to work with her in this very important decision of mine. Läs mer
  • 2018-12-23

Lisa I skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde min lägenheten i Luthagen med Sofie! Genom hela processen har hon varit professionell och ambitös. Det har varit bra kommunikation mellan henne och oss. Hon har alltid svarat och varit väldigt drivande! Alltid trevlig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2018-12-22

Zdenek P skrev om Lars-Göran Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Lars-Göran sålde min 3:a, ett renoveringsobjekt med centralt läge i Uppsala. Han bemötte mig vänligt och korrekt. Han arbetade snabbt och effektivt och höll mig hela tiden underrättad. Slutpriset blev över förväntan. Jag är mycket.nöjd med hans arbete.
    Olof Läs mer
  • 2018-12-21

Eva-Lisa R skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt en lägenhet. Blev trevligt bemött och proffsigt bemött. . Fick hjälp av stylist inför fotografering. Bilderna blev mycket bra. Bra genomförd visning. Försäljningen gick smidigt och snabbt. Mycket nöjd med allt Läs mer
  • 2018-12-19

Katri T skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Via Mikaela köpte jag min alldeles första lägenhet, hon har varit väldigt hjälpsam genom varje steg i processen. Känt mig väl omhändertagen av henne! Läs mer
    2018-12-21 Mikaela T svarar Katri T
    Tack snälla för de fina orden, den första lägenheten är alltid speciell! Lycka till med inflytt och allt!
  • 2018-12-18

Jens E skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hjälpsam och trevlig. Upplevde en bra kommunikation mellan oss. Läs mer
  • 2018-12-18

Christina Ö skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en bostadsrätt på 4 rum och kök.
    Sålt en bostadsrätt på 2 rum och kök.
    Mycket positivt och kunnigt bemötande av mäklaren.
    Mäklaren var mycket aktiv i försäljningen av vår 2:a.
    Vi är mycket nöjda med mäklaren och vill gärna rekommendera Elisabeth Osborne Läs mer
  • 2018-12-17

Dennis S skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har hjälp mina föräldrar att sälja ett hus. Mikaela har vart jätte bra på alla sätt och vis så här långt. Nu är ju inte affären helt klar än. Men så här långt är både jag och mina föräldrar nöjda. Läs mer
  • 2018-12-17

Ulrika W skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt hjälpsam att hitta svar på följdfrågor via mejl när jag köpte min bostadsrätt. Läs mer
  • 2018-12-17

Eycke F skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde vårt bostadsrättrådhus i Uppsala men var under hela försöljningsprocessen utomlands.
    Elisabet Osborne var snäll, professionell, alltid hjälpful och med bra förslag, och alltid tillgänglig!
    Det känns som att vi hade bästa mäklaren som finns i hela Uppsala! Och vi fick super bra pris för huset! Läs mer
  • 2018-12-14

Martin E skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Lättsålt objekt med många intressenter. Sofie gav ett bra bemötande och var duktig på att ”ta folk” Läs mer
  • Manuel K

2018-12-13

Manuel K skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har precis sålt vår lägenhet och är mycket nöjda. Fick ett väldigt vänligt, men professionellt bemötande med utförliga förslag på upplägg för försäljning. Vi följde hans råd, vilket gav det resultat vi ville ha! Läs mer
  • 2018-12-12

Lennart D skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde vårt hus och köpte även vår lägenhet genom samma mäklare. Mycket nöjda med bemötande, upplägg kring visning och försäljning samt följsamheten kring våra frågor och krav. Kan starkt rekommendera mäklaren till andra och skulle vid en ny bostadsaffär anlita samma mäklare igen. Läs mer
  • 2018-12-10

Mari L skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde vår lägenhet med hjälp av Anette Blomstedt som var väldigt tillmötesgående, effektiv och såg till det behov vi hade. Var lätt att föra diskussion med och det kändes som att hon var på vår sida i försäljningen.
    Anette levde verkligen upp till våra förväntningar och hjälpte oss att få igenom en affär vi var nöjda med! Läs mer
  • 2018-12-09

Ulrica S skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt bostadsrätt. Men också haft bostaden ute på kommande under en tid. Har haft enbart goda erfarenheterna av min mäklare. Hon har alltid funnits till hands när jag har haft frågor och funderingar. Proffsigt och väl genomfört på alla sätt. Läs mer
  • 2018-12-07

Elisabeth E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt radhus

Mäklaren var professionell och jobbade enligt våra förväntningar Läs mer
  • 2018-12-06

Mathias E skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica är en mycket driven mäklare som jag varmt kan rekommendera, Hon har varit otroligt hjälpsam, engagerad, proffsig och jättebra på att kommunicera stort som smått genom hela försäljningen av vår lägenhet. Försäljningen gick snabbt, smidigt och med alla parter nöjda tack vare hennes insats. Tack för en smidig försäljning! Läs mer
  • 2018-12-06

Eino V skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    HAR KÖPT EN BOSTADSRÄTT GENOM JOHAN GELIN SOM PÅ ALLA SÄTT GJORT ETT MYCKET ,MYCKET BRA ARBETE! Läs mer
  • 2018-12-05

Gunilla A skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt en etta på 37 m på Fjärdhundragatan 58 Läs mer
  • Caroline A

2018-12-05

Caroline A skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Superbra mäklare. Vi har både köpt och sålt med hjälp av Andreas. Jag tror inte det kan funka smidigare än det har gjort. Enkel att ha att göra med och han har full koll på kontrakt, fullmakt mm. Ett stort tack för hjälpen.

Daniel Axelsson Läs mer
  • 2018-12-02

Ulla J skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en bostadsrätt, 3 rum och kök.
    Michaela gav ett trevligt bemötande och var effektiv.
    Vi känner oss nöjda med uppgörelsen.
    Med vänlig hälsning Ulla Läs mer
    2018-12-17 Mikaela T svarar Ulla J
    Tack Ulla för er fina rekomendation och vad kul att ni upplevde den service som jag strävar efter i mina affärer!
  • 2018-11-27

Annika L skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Snurrig mäklare får man leta efter. Hon saknade röd tråd och hade ingen plan med köpet. Allt drog ut på tiden. Var tvungen att kontakta annan mäklare för hjälp. Läs mer
  • 2018-11-24

Annelie L skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande och service. Bra information både kring försäljning och köp! Läs mer
  • 2018-11-24

Hannes T skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde en 2:a samt köpte en 3:a med Johan Gellin som mäklare. Trevligt, seriöst bemötande. Proffsigt. Läs mer
  • Sebastian L

2018-11-20

Sebastian L skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en tvåa i centrala Uppsala
    Jag blev bra och trevligt bemött av mäklaren.
    Jag tyckte det var en bra upplevelse. Fick en bra och informativ privat visning på kort. Jag är väldigt nöjd med hela processen. Läs mer
    2018-12-17 Mikaela T svarar Sebastian L
    Tack Sebastian för ditt omdöme om mig om mäklare och hoppas du ska trivas bra sen i den fina lägneheten! Vi ses snart igen för tillträde!
  • 2018-11-20

Josefina E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket hjälpsam och professionell. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Josefina E
    Hejsan Josefina

Tack för din fina rekommendation, det var fantastiskt kul att hjälpa er med både köpa av hus och försäljning av er lägenhet.
  • 2018-11-20

Caroline Maria Madelene E skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra och trevligt bemötande. Bra i kontakt med mig som säljare, tillgänglig. Läs mer
  • 2018-11-19

Paul Marcus t skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    I bought the house Västgötaresan 33. I am a Dutchman who lives in Sweden, my Swedish language is of average quality and yet I felt at ease with Ronja when buying the property. Diverting to English language wasn’t a problem at all if my swedish language did not cover it.

I think Ronja is representative. She takes the time for you, is polite and ask if you understood what she told you. During the tour of the house and during the transfer of the house she was calm and tried to inform us of the right information on our questions. Overall impression for someone who just starts in this industry she doing very well.

#Marcus tD Läs mer
  • 2018-11-10

Ulrica E skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt och hon har lagt sin själ för att lyckas. Jag är jättenöjd med Jessicas insats och kommer rekommendera henne till alla jag känner. Läs mer
  • 2018-11-06

Annmarie J skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra mäklare inför köpet. Sedan blev han lite upptagen. Vi vill ha kontakt under hela tiden. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Annmarie J
    Hejsan Annmarie

Tyvärr fick jag lite mycket att göra efter köpet med andra försäljningar som var i slutskedet som jag var tvungen att prioritera. Nu har vi rekryterat en erfaren nyproduktionsmäklare som kommer att ha kontinuerlig kontakt med alla kunder till dess att inflyttning sker för att säkerställa en 100%-ig tjänst.
  • 2018-11-04

Niklas N skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet. Mäklaren bemötte mig väl och var fantastiskt trevlig. Hon ställde även upp på en privat visning, då jag inte hade möjlighet att gå på de offentliga.
    Jag hade ganska nära kontakt med mäklaren, hon lämnade bra och snabba svar på mina frågor.

Jättetrevlig mäklare, har gjort hela lägenhetsköpet mycket enklare och mer behaglig. Läs mer
  • 2018-11-01

Sven W skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt på Kungsgatan i Uppsala. Trevlig kunnig mäklare som direkt ingav ett positivt intryck på oss båda, vi bestämmde oss ganska omgående att vi ville köpa detta objekt. Vi ville dessutom komma tillbaka en gång till för att se lägenheten en gång till och det var inga problem med att lösa detta via vår mäklare. Nu väntar vi bara på tillträde som sker den 3/12. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Sven W
    Hejsan Sven

Kul att ni är nöjda med köpet av lägenheten och tillträdet närmar sig med stormsteg. Ni kommer in perfekt inför julen så det kommer att bli riktigt bra.
  • 2018-11-01

Therese H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi var ute efter en skogstomt och när vi flyttade in var skogen borta och bygget av lägenheter/vårdboende/dagis (ett högt och stort komplex) igång. Mäklaren sa inte att dessa planer fanns utan hans kommentar på vår fråga ifall han visste om det fanns några planer på att bebygga marken bakom huset var "det var planerat att bli en lekplats här men det blev inte av eftersom marken är för brant". Det han valde att inte informera oss om det redan planerade bygget och fick oss att tro att det inte skulle bli nåt. Nu står vi här utan en skog med direkt insyn vilket vi inte var ute efter och är fruktansvärt besvikna. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Therese H
    Hejsan Therese

Jättetråkigt att ni hamnat i denna sits men när huset såldes så hade jag ingen vetskap om att det skulle byggas på den tomten där det nu står ett hus.

Ni köpte huset den 21/11-17 och detaljplanen för tomten ni hänvisar till antogs av Knivsta kommun ungefär 6 månader senare.

Slå gärna en signal om ni har några frågor och funderingar runt detta.

Sara L skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande, bra information och bra svar på frågor. Läs mer

Kajsa S skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En lägenhet.Jag blev bra bemött och är nöjd! Läs mer
  • 2018-10-31

Johanna Linnea Christina Z skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt bostad.
    Jag blev själv sedd som köpare (ej min partner) vilket inte varit fallet på andra visningar. Läs mer

Hampus S skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig och tillmötesgående. Väldigt tydlig vid köpet och hjälpsam då det var första gången vi köpte hus.

Väldigt svår att få tag på och när vi skulle göra en om omvärdering så var intresset väldigt lågt. Läs mer

Carin E skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt 3:a. Mtcket nöjd med bemötande och service. Läs mer

Anna R skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har köpt en lägenhet vi denna mäklare och fick ett väldigt bra intryck.
    På visningen hade mäklaren fullt upp men svarade ändå på alla frågor på ett lugnt och tryggt sätt.
    Vi kontraktsskrivningen var han mycket bra och tydlig och även vid tillträdet fungerade allt väldigt bra.
    Skulle gärna rekommendera eller kontakta denna mäklare om en bostadsaffär blir aktuell. Läs mer

Karsten L skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Snabb och mycket proffsig. Vänligt och effektivt. Har redan rekommenderat honom till annan kund. Läs mer

Elin K skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en tvåa i Luthagen i Uppsala. Blev väldigt bra bemött. Jag var en nervös förstagångs-köpare av en bostad, och fick bra information då jag inte kunde nånting om hur det går till att köpa en bostad. Min mäklare mötte mig bra på den nivån jag var på. Allting gick väldigt smidigt. Bra upplevelse! Läs mer
    2018-10-30 Elisabeth O svarar Elin K
    Så roligt, Elin, att det kändes bra! Det är en stor affär. Hoppas du trivs riktigt bra 🙂!
  • 2018-10-29

Louise A skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt en etta, finns inget att klaga på och jag är supernöjd med mäklaren. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Louise A
    Hej Louise

Tack för din rekommendation och skönt för dig att flytta tillbaka till hemtrakterna igen.
  • 2018-10-29

Mårten H skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica är felfri, klart bästa mäklaren när man ska sälja i alsike och knivsta. Andra mäklare snackar bara.. Jessica levererar! Läs mer

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala