Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 1212 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• 2020-05-29

Birgitta K skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    *Försäljning av villa med stor tomt

* Mäklaren är mycket bra är positiv och pålitlig och engagerad.
    *Mycket fint bemötande.
    *Jag kan även rekommendera henne till andra.
    *Våran försäljning är ej avslutad ännu. Läs mer
  • 2020-05-29

Jukka Tapio H skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Försäljning av villa med stor tomt ca 9 800kvm.

Mäklaren har uppfyllt alla våra önskningar.

Bemötandet är mycket bra.

Hon är mycket bra.

Försäljningen är inte avslutad ännu. Läs mer

Malin V skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt lägenhet i Salabacke. Ronja har funnits tillgänglig och varit peppade under processen. Under tiden som min lägenhet låg ute på läge + var Ronja mycket aktiv och hjälpte till i sökandet efter ny lägenhet i önskat område. Mycket nöjd med Ronja som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-28

Gunilla Agneta B skrev om Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en kolonilott (Tunakolonin) som Mathias har förmedlat. Vi har tittat på ett antal stugor tidigare men Mathias positiva och vänliga bemötande under visningen stod ut jämfört med andra mäklares.
    Under hela köpeprocessen har Mathias dessutom uppträtt proffsigt, sakligt och varit effektiv i sin kommunikation.

Ett positivt och trevligt bemötande rakt igenom! Läs mer
  • 2020-05-28

David C skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte trevlig tvåa i Uppsala. Bra bemötande, snabba svar, trevliga samtal! Förväntade mig egentligen inget annat men är ändå positivt överraskad! Läs mer
  • 2020-05-28

Karl Roland A skrev om Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fritidshus.
    Kanonkille som fixade allt och bryr sig om kunder och köpare. Redo att ställa upp.
    Tack Mathias! Läs mer
  • 2020-05-28

Joakim A skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har nyligen skrivit på kontrakt på vår första bostadsrätt i Uppsala. Hittills har vi fått en tydlig vägledning i processen och har fått snabba svar på alla de frågor som vi ställt. Detta gör att vi kan fokusera fullt ut på planerna för inredning och renovering. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-27

Mohamed Otman O skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt lägenhet, allt gick bra :)
  • 2020-05-27

Anders J skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde ett radhus i Vilan under corona-tiden. Karolina gav ett professionellt intryck och la ner ett stort engagemang i hela processen. Med tanke på omständigheterna så hade vi en ständig dialog och tack vare en stor flexibilitet från Karolinas sida lyckades vi komma hela vägen till avslut. Läs mer

Soheila A skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hej
    Helene var jätte duktig och sålde våra lägenhet .
    Vi är tacksamma henne och vi vill rekommendera henne till våra kompisar att Samarbete med henne .
    Med vänlig hälsning,
    Soheila Läs mer
  • 2020-05-26

Linda B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag köpte en bostad med Rebecka som mäklare. Under hela processen fick jag ett otroligt kunnigt och professionellt bemötande. Jag kände mig väldigt trygg tack vare Rebeckas tydlighet och noggrannhet. Rekommenderar verkligen Rebecka som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-26

Sanna B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka hjälpte mig och min sambo sälja vår gemensamma 5-rummare. Hon följde oss under lång tid då vi både letade nya bostäder och sålde vår. Hon var professionell ut i fingerspetsarna, mycket flexibel, alltid nåbar, tog sig tid med frågor och funderingar och var väldigt trevlig. Hon var lyhörd för våra önskemål och vi hade en rak och bra kommunikation. Vår försäljning gick över förväntan tack vare Rebecka! Läs mer
  • 2020-05-25

Maher M skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Svenskfast och mäklaren Rebecka Stråle. Jag blev väl bemött och mäklaren haft bra handlingsplan för att kunna sälja lägenheten till bra pris. Hon var mycket engagerad och korrekt. Hennes handlingar var överförväntan och hon var t o m tillgänglig utan för arbetstiden. Jag kan bara starkt rekommendera henne. Tummen upp och fortsätt så.

Med vänlig hälsning,
    Maher Majdalani Läs mer
  • 2020-05-25

Caitlin V skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi köpte en lägenhet på 3 rum och kök i centrala Uppsala. Vi blev mycket väl bemötta av mäklare Johan Gelin som gav ett mycket trevligt och professionellt intryck. Johan fanns tillgänglig för oss och var kontaktbar under hela processen. Vi fick svar på alla frågor vi hade kring själva bostaden samt de olika stegen i bostadsköpet. Läs mer
  • ABBAS A

2020-05-24

ABBAS A skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag köpte en lägenhet och allt gick väldigt smidig till, Tack vare Rebecka Stråle.
    fantastisk bemötande samt effektiv och seriös,
    Denna mäklare kan jag rekommendera till alla som vill köpa eller sälja. Proffsig och kunnig. Läs mer
  • 2020-05-23

Emma T skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt lägenhet, Elisabeth är rak och tydlig, egenskaper jag uppskattar men inte är van vid hos mäklare. Läs mer
    2020-05-23 Elisabeth O svarar Emma T
    :) Tack för komplimangen. Det var roligt att höra.

Rasmus W skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Zeynep svarade fort och återkopplade direkt.
    Vi fick ett trevligt och professionellt bemötande vid kontraktskrivningen. Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Rasmus W
    Grattis Rasmus till er nya bostad! Jag är helt säker på att ni kommer att stortrivas i lägenheten och framförallt njuta av den stora balkongen till fullo. Tack för din rekommendation och vi ses på tillträdet :)

Safia A skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi stod inför försäljning av ett dödsbo efter en släkting och tog kontakt med Rebecka Stråle som ledsagade oss genom hela processen på ett utmärkt sätt. Rebecka har varit kunnig, lösningsfokuserad och agerat snabbt och därmed hjälpt oss från det första trevande samtalet till kontraktskrivning på kortare tid och till ett högre försäljningspris än vi trodde var möjligt i dessa "coronatider". Vi kan varmt rekommendera Rebecka som hjälpt till utöver det förväntade. Läs mer

Lars C skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rak, tydlig och bra jobb av Rebecka vid mitt köp av lgh i Uppsala, tack! Läs mer

Gunnar P skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket bra av Johan! Rekommenderas! Läs mer

Daiane C skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    We bought an apartment and we really like the way Mr Gelin helped us. He is very professional and we are both happy with his work. Läs mer
  • 2020-05-21

Christian S skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt en 5 i luthagen. Tycker hon är proffsig och väldigt kunnig. Det som var viktigt för mig var att vi fick komma med förslag och att dom togs med. Då min sambo är lite hetsig så kändes det som att jag kunde lite på Rebeckas lugn. Läs mer
  • 2020-05-19

Michelle H skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka hjälpte oss att sälja vår lägenhet i Uppsala. Vi tycker att hon skötte vår försäljning exemplariskt. Den vart såld innan den kom ut på hemnet. Vi fick ett fantastiskt bemötande av henne och hon hade ett otroligt engagemang. Så vi kan inte vara annat än nöjda med Rebecka! Kommer definitivt att ta hjälp av henne igen och rekommenderar alla att göra detsamma =) Läs mer
  • 2020-05-19

Gunnar U skrev om Paulina Seger en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Paulina var positiv, engagerad och kunnig och mycket bra i kommunikationen hela tiden.
    Utöver det var hon otroligt lyhörd för helheten i en fastighetsöverlåtelse.
    Gunnar Läs mer
    2020-05-19 Paulina S svarar Gunnar U
    Tack för de fina orden Gunnar! Har varit så roligt att hjälpa er med er försäljning. Önskar er allt gott i framtiden :-)
  • 2020-05-17

Anders F skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte villa/sommarhus
    Mycket bra
    inga- bra

Andreas var förberedd , tydlig, och tog sig tid att förklara. Jag och min fru kände oss helt lugna med Andreas som representerade både säljar och köpare.

Mvh Anders och Charlotte Falkenstrand Läs mer

Gustav W skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket trevligt att köpa lägenhet genom Elenor. Smidigt och lätt med två nöjda parter! Läs mer

Niklas C skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt en lgh 3 rok i Uppsala. Har fått ett proffsigt bemötande från första stund och vi har haft stort förtroende för Zeynep. Hon har visat stort engagemang i vår försäljning och funnits tillgänglig när vi behövt. Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Niklas C
    Tusen tack för rekommendationen Niklas och för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet! :)
  • Carl F

2020-05-17

Carl F skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka tog sig generöst tid och ordnade egen visning på begäran. Det var uppskattat och betydde mycket för att köpet skulle bli av, vilket jag i sin tur är tacksam för. Läs mer
  • 2020-05-16

Johan N skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en lägenhet. Helene har varit väldigt professionell, smidig, tydlig & tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-05-15

Birgersson T skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt fritidshus.
    På Hemnet och Svensk Fasts hemsida var dock objektet inlagt som "Villa". Mycket illa.
    Den första mäklaren vi fick från Svensk Fast var vi tvungna att sparka pga mycket otrevligt beteende.
    I övrigt har det fungerat med Andreas. Läs mer

Ulrica C skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt en lgh, 3 rum och kök. Zeynep har varit otroligt proffsig hela vägen, från första mötet till signerat avtal. Känns att hon när hängiven sitt uppdrag och inte bara vill ”håva” in pengar. Vi har litat 100% på henne och rekommenderar henne gärna till vänner. Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Ulrica C
    Tusen tusen tack Ulrica för de fina orden! Detta betyder mycket för mig. Ser fram emot att träffa er på tillträdet :)
  • 2020-05-15

Charlotte F skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sammanfattningsvis

Vår spontana kommentar efter att kontraktet var påskrivet var att Andreas var mycket kunnig, tydlig, seriös och trevlig . Vi är otroligt nöjda och obeskrivligt glada för det fina hus vi fått.

Mvh Charlotte och Anders Falkenstrand. Läs mer

Mattias M skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka hjälpe oss att sälja vår lägenhet.
    Hon upplevs som väldigt trevlig och engagerad. Utöver att hon hanterade försäljningen elegant, så var hon även ett starkt stöd när vi hade frågor angående de hus vi var och tittade på.
    Vi rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • Jenny S

2020-05-14

Jenny S skrev om Dilek Sirén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt en bostadsrätt med hjälp av Dilek. Kontakten har från början till slut varit proffsig, trevlig och väldigt smidig. Svarar snabbt både på mail, telefon och sms, har hållit oss som säljare ständigt uppdaterade, kommit med förslag, dubbelkollar att man är överens om nästa steg etc. Vi har köpt, sålt och tittat på bostäder flera gånger sista åren och Dilek är den i särklass bästa mäklaren vi stött på! Att dessutom lyckas få fram en försäljning, med ett tillfredsställande pris, mitt i Covid-pandemin är beundransvärt! Och allt ovanstående med ett ständigt stort leende! Dilek rekommenderas varmt!!!! /Jenny Läs mer
    2020-05-25 Dilek S svarar Jenny S
    Tack snälla Jenny! Vad fint skrivet av dig, jag blir helt rörd.
    Ni har varit fantastiska att jobba med :) Ha det så bra och lycka till med allt!
    Varma hälsningar!
    //Dilek
  • 2020-05-14

Bengt Eric Joachim B skrev om Dilek Sirén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en bostadsrätt i Uppsala genom Dilek, hela processen gick väldigt fort och smidigt.
    Snabba svar och bra engagemang från mäklaren sida.
    Dilek motsvarar helt mina förväntningar på en mäklare och är kunnig, positiv och saklig. Läs mer
    2020-05-25 Dilek S svarar Bengt Eric Joachim B
    Stort tack snälla Joachim för ditt omdöme. Jag hoppas (och tror) att du kommer att trivas. Tveka inte att höra av dig om du undrar något!
    Allt gott!
    //Dilek

Beatrice F skrev om Paulina Seger en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt bostadsrätt.
    Trevligt bemötande och alltid snabb återkoppling, samt varit hjälpsam då jag inte bor på orten. Läs mer
    2020-05-19 Paulina S svarar Beatrice F
    Tack Beatrice för din fina rekommendation. Har varit roligt från början till slut att hjälpa dig med denna försäljning. Önskar dig all lycka till med nytt boende på annan ort :-)

Sophie S skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har varit Imponerad av hennes tillgånglighet men även av hennes professionellt kunskap. Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Sophie S
    Hejsan Sophie och Vincent. Tack för att ni har tagit er tiden och skrivit detta och TUSEN TACK för presenten!

Walter G skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt ett parhus
    Enligt mig en perfekt genomförd affär.
    Vi satte målet att sälja innan visning och tillsammans med vår lyhörda mäklare lyckades vi.
    Vi är väldigt nöjda med allt.
    Tror att vi genomförde hela affären på drygt 2 månader.
    Det jag uppskattade mycket var tillgängligheten hos mäklaren, om hon inte svarade i telefon så ringde hon alltid upp och hade en mycket snabb svarstid.
    Det är en mycket bra egenskap.

/Walter och Malin Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Walter G
    Hejsan Walter och Malin! Tack så mycket för rekommendationen och för förtroendet. Det har varit roligt att få hjälpa er med försäljningen av ert fantastiska parhus. Ska även bli spännande att någon gång få ta en titt på ert nya hus. Önskar er all lycka!

Katarina L skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet i Salabacke och hade inte höga förhoppningar att jag skulle få den såld, framförallt inte då Corona svärmade in över oss.
    Helen peppade positivt under hela ärendeprocessen, höll mig uppdaterad och var rak och tydlig och gav mig geist att inte "ge upp". Jag har bara gott att säga om Helen. Läs mer
  • 2020-05-12

Hans Göran Nils A skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt kunnig , trevlig.Vi känner oss väldigt nöjda med mäklaren. Läs mer
  • 2020-05-11

Hemen A skrev om Dilek Sirén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hon är så duktig och utförde jobbet på ett fin särr Läs mer
    2020-05-25 Dilek S svarar Hemen A
    Tusen tack för din rekommendation Hemen. Kul att vi fick lägenheten såld innan visning.
    Det var en ära att få förtroendet och ett nöje att hjälpa er! Jag önskar er all lycka i framtiden :)
  • 2020-05-10

Håkan B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt en bostadsrätt för ett dödsbots räkning.

En av de bästa mäklare jag upplevt. Stort engagemang, mycket kunnig, målmedveten vad gäller försäljningsaktiviteter Läs mer
    2020-05-21 Rebecka Stråle svarar Håkan B
    Tack Håkan för den otroliga rekommendationen, det har varit ett nöje att få hjälpa till! Tack även för förtroendet vid försäljning.

Vänliga hälsningar,
    Rebecka Stråle
  • 2020-05-10

Tablo H skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har träffat på många mäklare under denna process, men Zeynep var den som stack ut. Väldig professionell, lugn och påläst.

Rekommenderar henne starkt! Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Tablo H
    Tusen tack Tablo. Är säker på att du kommer att stortrivas i din nya bostad. Vi ses på tillträdet. :)
  • 2020-05-09

Amanda K skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig mäklare med bra koll.
    Gav otroligt mycket information vid visning och var noga med att man sett allt. Läs mer
    2020-05-21 Rebecka Stråle svarar Amanda K
    Grattis Amanda till er nya drömbostad, där är jag helt säker på att ni kommer trivas! Tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation :-)
  • 2020-05-08

Marie-louise B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Professionellt, vänligt, kundanpassat! Läs mer
    2020-05-21 Rebecka Stråle svarar Marie-louise B
    Tack, tack och tack! Så kul att affären gick så smidigt och så bra! /Rebecka Stråle
  • 2020-05-08

Ann Elisabeth L skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt ett hus i Gamla Uppsala. Mäklaren var mycket vänlig, professionell och hjälpsam. Då vi var bortresta när köpet gick igenom var både hon och säljarna mycket tillmötesgående och skrev kontrakt på en helgdag. Mycket uppskattat. Läs mer
    2020-05-27 Zeynep Eker svarar Ann Elisabeth L
    Tack så mycket Ann för din rekommendation och stort grattis till det nya huset! Jag är säker på att du och din familj kommer att ha en fantastisk sommar och att ni kommer kunna njuta av alla soltimmar på den fina tomten.

Helen B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt vår Mammas bostadsrätt efter att vår har Mamma har gått bort.
    Rebecka Stråle är en mycket kompetent och kunnig mäklare med ett professionellt bemötande.
    Vi har blivit mycket bra bemötta, med stort intresse för våra synpunkter och minnen, och fått många bra och goda råd.
    Vi hade höga förväntningar utifrån tidigare erfarenhet av Svensk Fastighetsförmedling. Förväntningarna överträffades, och med tät och bra kommunikation och information.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-05-21 Rebecka Stråle svarar Helen B
    Tack Helen för dina fina ord! Det var varit så kul att få hjälpa er att förmedla en så fin bostad och tack för förtroendet!

Varma hälsningar,
    Rebecka
  • 2020-05-06

Maria S skrev om Paulina Seger en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt ett hus. Jag upplever att jag har blivit bemött på ett mycket trevligt sätt. Mäklaren har, trots varande junior, tagit sig an arbetsuppgiften på ett idogt och intresserat sätt. Det finns ibland en tendens till att det blir översvämning av information i väldigt hastigt tempo, vilket är positivt sett ur viktighetsaspekten att information måste nå kunden, men ibland blir det lite för intensivt. Jag skulle sammanfatta mäklarens insats på följande sätt: Glad, utåtriktad och positiv personlighet. Drivkraftigt och lyhört engagemang. Ibland några små missar i hanteringen, men i stort sett ett snabbt och bra hanteringsflöde. Med fortsatt bra handledning och stöd från äldre kollegor, så blir mäklaren säkert en stor tillgång för Svensk Fastighetsförmedling i framtiden. Läs mer
    2020-05-07 Paulina S svarar Maria S
    Tack för feedbacken och de fina orden Maria, är alltid nyttigt att veta vad man kan förbättra i sitt arbete. Betyder mycket att du tog dig tid att lämna omdöme. Har varit så roligt och lärorikt att hjälpa er med denna försäljning och jag önskar er all lycka till framöver :-)
  • Magnus H

2020-05-06

Magnus H skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Lösningsinriktat och smidigt då osäkerheten ökat markant pga corona. Affären i hamn på kort tid och alla glada. Läs mer
  • 2020-05-06

Camilla N skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt en lgh i centrala Uppsala på 124kvm. Ronja har bemött oss på ett mkt trevligt, lyhört och professionellt sätt. Våra förväntningar var att få en bra dialog med mäklare och att få vår bostad såld på ett bra och smidigt sätt dessa har Ronja levt upp till på bästa sätt. Ronja och hennes kollega har gett oss trygghet och funnit nära till hands under hela processen. Ett stort tack till dem. Läs mer
Rebecka Stråle
Jessica Gustafsson