Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 708 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• 2019-08-22

Mona-Britt J skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har tillsammans med mina bröder sålt föräldrahemmet.
    Samarbetet med mäklaren har fungerat bra på ett lättsamt men seriöst sätt, vi har fått bra personlig kontakt och han har skött informationen till mig på ett snabbt och bra sätt.
    Eftersom jag varken köpt eller sålt något boende tidigare så hade jag inga speciella förväntningar utan det har vuxit fram under tiden och mäklaren har svarat upp på mina frågor och funderingar på ett bra sätt. Han har också visat stor förståelse för att det varit mycket känsloladdat för mig att sälja föräldrahemmet. Läs mer
  • 2019-08-21

Claes-Håkan S skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Zeynep arbetade lungt och metodiskt och hon har ett trevligt sätt som gör att hon ger ett intryck att vara en erfaren mäklare. Hon är även flexibel när det gäller träffar vilket gör att det är lätt att finna tider med ev köpare och
    även mig
    I vårt ”projekt ” tycker jag dessutom att hon var mycket bra insatt i vad försäljnings priset kunde hamna och försäljningspriset blev sedan inom den ”ram ” hon bedömde från början Läs mer
  • 2019-08-21

Johannes Kari P skrev om Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde en bostadsrätt på 104 kvm. Mäklaren kommunicerade aktivt och trevligt med oss genom hela processen. Han var också "på hugget" i relation till köpare. Möjligen hade vi fått ett litet högre pris om vi hade fortsatt med visningar. Dock var det vårt eget val att acceptera det pris som vi fick efter två visningar och en efterföljande kort budgivning. Priset var också det som vi hade räknat med att få. Läs mer
    2019-08-21 Mathias E svarar Johannes Kari P
    Hej Johannes
    Tack för fint betyg och lycka till med kommande husköp, bara att höra av er om det är något som jag kan hjälpa till med.
    Hälsa familjen

Avesta R skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en bostad i Uppsala med hjälp av Rebecka. Hon är extremt proffsig samtidigt som hon är avslappnad och enklel att prata med och få hjälp av. Är jättenöjd över att ha haft henne som mäklare och skulle utan tvekan rekommendera henne till andra säljare. Läs mer
  • 2019-08-18

Charlotta W skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka hjälpte mig att sälja min bostadsrättslägenhet och var verkligen engagerad, professionell och förtroendeingivande hela vägen! Läs mer
  • 2019-08-18

Joakim H skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig, engagerad, lättillgänglig under hela försäljningsprocessen. Det kunde helt enkelt inte gått smidigare. Läs mer
  • 2019-08-16

Linnéa F skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har köpt en etta i Uppsala. Mäklaren var trevlig, tillmötesgående, proffsig och vänlig. En del mäklare känns för "säljiga", det tycker jag är mycket tröttsamt men den här lade sig på rätt nivå, kände av vad jag var för person och kunde skämta. Väldigt nöjd. Läs mer
  • Daniel W

2019-08-16

Daniel W skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    I sold a small Kedjahus.

I found our real estate agent by visiting a local branch. They were very welcoming and positive throughout the whole process, they met and exceeded my expectations and were also very clear and informative with my language barrier.

Some other positive things were immediate responses to any questions or updates even at out of normal working hour times, unbiased and realistic advice.

I had never sold a house before and it was never at any stage overwhelming with information.

Tip top 5 star rating. Läs mer
  • 2019-08-15

Hillevi S skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    sålt kolonilott. bemötandet var vänligt, engagerat och lugnt.
    jag tycker att mäklaren var mkt noggrann,alltid positiv men inte "överdrivet hurtig". hela försäljningen drog ut på tiden pga av årstid osv men ingen anledning att tillföra mäklaren orsak till detta. jag sammanfattar ett mkt gott betyg till zeynep eker. mvh hillevi stenvall ägare till kolonilott 97 husbyborg. Läs mer
  • 2019-08-14

Ellen B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt salabacksgatan 11a.
    Väldigt nöjd med hela upplevernsen och försäljningen från start till mål. Mäklaren Rebecka har varit tillmötesgående, ärlig sett till marknad och alltid tillgänglig. Jag har skjutit på försäljningen då jag sett det som ett projekt, men med facit i hand känns det som det gått väldigt smidigt och i princip allt har skötts av mäklaren och firman. Såklart också påverkat av snabb försäljning men väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-08-14

Charlotte S skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag och min dotter har köpt en bostadsrätt till henne. vi fick ett utmärkt bemötande av mäklaren, har inget ytterligare att önska i kontakten. Det kändes tryggt och bra, vi fick ett mycket proffessionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-13

Bendik H skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde en 1:a i Uppsala med Rebecka som mäklare. Hon var genom hela processen noggrann och proaktiv, och var alltid snabb med att svara på frågor. Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2019-08-13

Birgitta Margareta S skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde ett fritidshus .
    En duktig kommunikatör och lätt att samarbeta med.
    R Stråle en bra lyssnare,vilket enligt min uppfattning inte är så
    vanligt bland mäklare!Ge henne ansvar så blir det resultat.
    Ge henne större uppdrag än vårt fritidshus.
    Kanske viss orutin lyste igenom vid objektvärderingen men det
    är en rutinfråga.Att sälja gamla antika objekt kräver rutin. Läs mer
  • 2019-08-10

Britta R skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Utmärkt mäklare som hjälpte mig till mitt drömhus! Kunnig, proffsig och hjälpsam. Rekommenderas varmt.
    /Britta Läs mer
  • 2019-08-10

Charlotte B skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde en bostadsrätt på 3 rum och kök. Mäklaren lyckades sälja den högt över utgångspris. Detta tack vare flera visningar och fingertoppskänsla hos mäklaren. Mäklaren var alltid anträffbar och gav bra information längs hela processen. Läs mer
  • 2019-08-09

Jianqun X skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    I allmänhet är tjänsterna mycket bra, så säg tack Läs mer
  • 2019-08-09

Gunnel N skrev om Carl Gustén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Försäljning av bostadsrätt, lägenhet i Uppsala. En 36 kvm etta har sålts i ett läge då bostadsmarknaden har svajat och då det funnits ett stort utbud av mindre lägenheter i Uppsala.

Vi är mycket nöjda med vår mäklare, Carl Gusten. Carl har varit tillgänglig, kommunikativ och väldigt sympatisk med ett trevligt bemötande. Vi ger honom våra allra bästa rekommendationer då vi är mycket nöjda med försäljningen. Läs mer
  • 2019-08-08

Thomas S skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har precis sålt en lägenhet via Karolina. Karolina har varit lätttillgänglig för oss via telefonsamtal, via mail och vid all kontakt vi haft med henne. Hon har varit tillmötesgående och stöttat oss i alla behov vi haft. Köparen av vår bostad var minst sagt väldigt angelägen om det mesta och vi som säljare har uppfattat all handläggning av köparen som omfattande och komplex. Karolina har hanterat ärendet väldigt tillfredsställande för oss som säljare i en, minst sagt, krävande försäljning för både oss som säljare och för mäklaren Karolina. Vi kommer rekommendera Karolina på Svensk fastighetsförmedling till alla vi känner som ska sälja eller värdera en bostad. Hon får högsta möjliga betyg. Läs mer
  • 2019-08-08

Zibin G skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Det var en trevlig transaktion och mäklaren som heter Ronja Johansson lämnade ett mycket gott intryck på mig.Jag tipsar mycket henne. Läs mer
  • 2019-08-06

Eva S skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag är mycket nöjd med Svensk Fastighetsförmedling i allmänhet och med min mäklare Zeynep Eker i synnerhet.

Zeynep har arbetat mycket och med stort engagemang för att sälja min lägenhet. Jag har litat på hennes omdömen och erfarenhet och har blivit vänligt och trevligt bemött. Läs mer
  • 2019-08-05

Aylin Elin B skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    "Vi har sålt vår bostadsrättslägenhet. Johans bemötande var mycket bra och ingav direkt förtroende. Vi är mycket nöjda med hur det hela har genomförts av Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
  • 2019-08-03

Lina Å skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Rebecka var väldigt professionell och hade samtidigt en vänlig och serviceinriktad framtoning. Hon ställde upp och hjälpte till i en problematisk situation och det märktes att hon ville det bästa för säljaren, men även för mig som köpare. Jag rekommenderar verkligen Rebecka till den som ska sälja sitt boende och om jag någon gång säljer min bostad är det stor sannolikhet att jag kommer att välja Rebecka som min mäklare. //Lina Åhlén Läs mer
  • 2019-08-01

Cassandra P skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi är nöjda med att haft Svensk fastighetsförmedling som mäklarfirma. Sofie har mestadels varit tillgänglig och gjort ett bra jobb med att ha fått lägenheten såld.

Även om det kanske inte blev det pris som vi hade hoppats på får vi ändå se oss som nöjda, inget som kan belastas på mäklaren då marknaden ser ut som den gör. Läs mer
  • Petter N

2019-08-01

Petter N skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Motiverad, intresserad, hängiven och trevlig mäklare.

Köpt en fastighetsrätt. Fått stöd genom hela processen av Zeynep.

Nöjd kund. Läs mer
  • 2019-07-30

Ann P skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kändes inte seriös. Fick många frågor på saker vi gått igenom vid uppdragets början. Om jag beskriver vilken lägenhet det gäller blir jag inte anonym. Fick sålt till begärt pris men arvodet var ej anpassat till insats från mäklare. Läs mer
    2019-08-03 Rebecka Stråle svarar Ann P
    Hej Ann!
    Tack feedbacken nedan. Beklagar att du upplevt mitt arbete som sådan, även fast jag mest varit i kulisserna och inte varit ansvarig mäklare för den här försäljningen.

Jag tar till mig och försöker göra det bättre nästa gång. Hoppas ni trivs i er nya bostad.
    Ha en fin sommar.
  • 2019-07-29

Louise L skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick hjälp med att sälja vår lägenhet av Ronja. Vi träffade flera mäklare men valde Ronja pga hennes driv och för att hon var den första som vi upplevde verkligen ville lägga ner tid och arbete för att vi skulle få det vi ville ha. Och hon överträffade våra förväntingar! Läs mer
  • 2019-07-29

Ann G skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofi !!
    Är driftig lyhörd för mina önskemål , gör snabba beslut som passar mig !!
    Mycket duktig mäklare / tack ann Läs mer
    2019-07-31 Sofie B svarar Ann G
    Stort tack Ann för din återkoppling om mig som mäklare! Det har varit roligt att få samarbeta med dig och hjälpa dig med försäljningen av din fina lägenhet. Jag hoppas och tror att du kommer att trivas väldigt bra i din nya bostad. Är du i Uppsala är du alltid välkommen in på en kopp kaffe!
  • 2019-07-25

Helen H skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Pigg,trevlig och kunnig. Bra respons!!! Bättre än förväntat.
    Vi sålde vår villa långt ute på landet Läs mer
  • 2019-07-25

Amanda H skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte en bostad genom Anette. Hon tog över en vecka på sig att höra av sig efter att vi försökt få tag på henne, men sen höll hon kontakten. Hon var trevlig i det stora hela men jag hade kanske förväntat mig lite mer driv och mer ärlighet kring inflyttningsdatum. Läs mer
    2019-07-25 Anette B svarar Amanda H
    Hej Amanda! Tack för ditt omdöme. Tråkigt att du inte förstod att säljaren av bostaden stod inför förberedelser och besiktningar med bla utredningar då bostaden låg under kommande och skulle efter sommaren komma ut till försäljning. Hade förmodligen varit bra om du talat med din man som all kontakt gick igenom som fått den informationen om att jag skulle återkomma när säljaren givit klartecken om de ville visa sin bostad och sälja den före annonsering på den öppna marknaden. Gällande tillträdet så är det alltid efter överenskommelse mellan säljare och köpare och på den frågan var ni flexibla. Önskar er en fortsatt trevlig sommar / mvh Anette
  • 2019-07-19

Sandra W skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en bostadsrätt med Rebecka som mäklare och kan å det varmaste rekommendera henne!

Det har känt väldigt tryggt för mig att ha Rebecka som min mäklare, hon har under hela processen visat stort engagemang och kunskap. Hon gör det "lilla extra" vilket har påverkat min bostadsförsäljning positivt. Tack vare henne kunde jag och köparen av min lägenhet få till en smidig och snabb kontaktskrivning.

Rebecka är en professionell, engagerad, tillgänglig och trevlig person som dessutom utstrålar ett lugn. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Ulrika J skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en lägenhet till vår son. Mäklaren skötte både visning och kontraktsskrivningen strålande. Allt känns jättebra och det var skönt att det inte blev en utdragen budgivning samt en massa x-tra visningar.Från visning till kontraktsskrivning tog det endast tre dagar! Läs mer
  • 2019-07-18

Rikard D skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig, förtroendeingivande mäklare som gjorde en affär över all förväntan på min tvåa. Läs mer

Annika G skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt 1:a i Uppsala och sålt 1:a i Länna.
    Blev bra bemött.
    Ja det tycker jag.
    Försäljningen av min bostad gjordes smidigt. Läs mer
  • 2019-07-17

Jens S skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hjälp med kontraktsskrivning av säljandet på min bostad.
    Kontaktade Svenskfast då de var dem jag köpte av och blev då väl bemött och affären gick smidigt. När de var dags att sälja föll valet enkelt. Blev lika väl omhändertagen även denna gång. Proffsig personal gör affären väldigt enkel. Återkommer även bästa gång! Läs mer
  • 2019-07-16

Torbjörn S skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde en större tomt i Jumkilstrakten (c:a 3,5 ha).
    Mycket trevligt och professionellt bemötande, Mikaela uppfyllde alla förväntningar jag hade på mäklaren.

Med vänlig hälsning Torbjörn Läs mer
    Mikaela T gillar detta
  • 2019-07-13

Dmitri M skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    I really appreciate Mikaela's help with buying a property. I do not speak Swedish and Mikaela was very responsive and patient,
    thoroughly answering my questions about the property and the details of the purchase process in English, which she speaks fluently. Communicating with Mikaela is easy and very helpful. I would highly recommend Mikaela as a knowledgeable, experienced and very trustworthy real-estate professional. Läs mer
    Mikaela T gillar detta
  • 2019-07-13

David Sigfrid H skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en bostadsrätt på 37 kvm i Uppsala.

Zeynep har gett ett seriöst intryck och visat ett stort engagemang. Hon har varit lätt att ha att göra med svarat på mail och telefon oavsett tid och dag. Jag har själv inte varitpå plats i Uppsala under försäljningsperioden så Zeynep har fått fria händer att ta hand försäljningen och det har fungerat bra.

Jag rekommenderar Zeynep till andra säljare! Läs mer
  • 2019-07-10

Lena S skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket hjälpsam och kunnig mäklare. Fantastisk genomgång av alla handlingar i samband med att vi skrev kontraktet Läs mer
  • 2019-07-07

Rebecca E skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Precis köpt ett hus med hjälp av mäklaren Johan Gelin. Vi är enormt tacksamma över allt, bästa service och professionell mäklare på alla sätt. Rekommenderar starkt Svensk fastighetsförmedling och Johan Gelin! Er kan man lita på. Stor tack!
    Med vänlig hälsning, Rebecca Läs mer
  • 2019-07-05

Sharam N skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Pålitlig och en riktigt bra mäklare! Vi är supernöjda med allt! Stort tack till Johan Läs mer
  • 2019-07-05

Karl Anders Erik L skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande och fått den hjälp jag har velat ha. Läs mer
  • 2019-07-04

Annika A skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en bostadsrätt i Uppsala. Rebecka lyssnade in våra önskemål och infriade dessa på ett proffsigt sätt. Affären gick snabbt utan att jag upplevde någon stress mycket tack vare Rebeckas snabba återkopplingar. Är mycket nöjd med Rebeckas insats från intag till kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-07-04

Olof M skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt fritidshus. Gott bemötande av mäklaren. Försäljningen gick snabbt. Läs mer
  • 2019-07-02

Dalal Z skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt ett radhus där vi från dag ett känt oss välbemötta. Mäklaren levde upp till våra förväntningar och engagerade sig för att vi skulle uppnå vårt mål.
    Nöjda kunder! Läs mer
  • 2019-06-30

Jan A skrev om Carl Gustén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fungerade perfekt för oss att sälja lägenheten.
    Mäklaren ställde upp på ett på ett jättebra sätt då vi bor på en annan ort.
    Utfallet blev klart över det vi förväntade oss. Läs mer
  • 2019-06-26

Åke F skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tack för god, trevlig och professionell service vid mitt köp av bostadsrätt! Läs mer
    2019-07-01 Sofie B svarar Åke F
    Tack Åke, det glädjer mig att du upplevt det så, det värmer att höra! Hoppas att Agnes trivs bra i lägenheten och hälsa henne stort lycka till med fortsatta studier!
  • 2019-06-26

Matilda O skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofie är jättetrevlig och ställer verkligen upp för sina kunder. Hon var tillgänglig hela tiden ocj gick alltid att få tag på. Väl vid kontraktskrivning var hon duktig på att förklara så att man förstod :) Tack för allt och en otroligt trevlig första-bostafsaffär! Läs mer
    2019-07-01 Sofie B svarar Matilda O
    Tack Matilda för fina ord! Tillgänglighet och tydlighet är två av de viktigaste delarna för att både säljare och köpare ska känna sig trygga i en bostadsaffär vilket jag alltid efterstävar så det värmer att du upplevt det som välfungerande och mig som duktig på detta :)
    Lycka till med renoveringen och jag önskar er allt gott så hörs vi säkert åter framöver, hojta gärna till om ni vill ha en värdering när ni är klara med allt!

Carl H skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Superbra mäklare. Har hjälpt till med en massa frågor. Läs mer
    2019-06-25 Karolina L svarar Carl H
    Tack Carl :) kul att kunna hjälpa till!
    Karolina L gillar detta
  • 2019-06-25

Torborg A skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofie Blomstedt hjälpte oss att sälja vår mors enplansvilla i Storvreta. Försäljningen gick mycket snabbt och smidigt, allt blev klart innan annonsen kom ut på Hemnet.
    Vi har tidigare erfarenhet av Sofie som mäklare och var då otroligt nöjd med hennes insats för vår försäljning. Det var därför lätt att välja henne före andra mäklare/mäklarfirmor.
    Sofie är mycket trevlig, kompetent och alert och vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2019-07-01 Sofie B svarar Torborg A
    Tack för din fina återkoppling om mig som mäklare! Jag vill också tacka för ett väl fungerande samarbete och att jag fick förtroendet att hjälpa er med ännu en försäljning, det är det bästa betyg en mäklare kan få :) Vi ses i eftermiddag för tillträde!
  • 2019-06-25

Pernilla S skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Vi blev bemötta på ett mycket trevligt sätt.
    Vi förväntade oss att det skulle gå smidigt att sälja, och det gjorde det också.
    Mäklaren var lyhörd och lätt att samarbeta med. Läs mer
Jessica Gustafsson
Johan Gelin