Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 210 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

• Leonora L
    Leonora L skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En affär av lite enklare slag, bara en intresserad spekulant.
    2017-09-25 Mårten H svarar Leonora L
    Hej Leonora och tack för att du tog dig tid att betygsätta :) Hoppas ni får det bra i er nya fina bostad.
  • Mikael Bo Karl D
    Mikael Bo Karl D skrev om Christer Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Professionell, samtidigt personlig som var en riktigt bra förmedlare i vårt husköp.
  • Filippa B
    Filippa B skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Proffsig, kunnig och oerhört trevlig. Finns inget att klaga på
    2017-09-25 Mårten H svarar Filippa B
    Vad kul att du är nöjd Filippa :) Hoppas att du trivs och att du har det bra. Allt gott :)
  • Pierre O
    Pierre O skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tycker inte Helena var en särskillt bra mäklare. Knappt tillräckligt kunnig om objektet och absolut inte särskillt trevlig. Insåg i efterhand att hon dessutom med största sannolikhet drev upp priset på objektet genom att berätta för mig som köpare att det fanns andra intressenter som hade lagt bud, vilket inte var fallet. hon mottog skriftligen klagomål från andra intressenter i samma process.
    Helena gav överlag ett otrevligt, ostrukturerat och relativt inkompetent intryck och hon levererade inte vad som önskades (vare sig från köpare eller säljarens perspektiv). Skulle aldrig rekommendera henne till någon!
  • Lena L
    Lena L skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig. Dock fick vi känslan av att hon kände köparna och däribland kände vi oss inte trygga i om försäljningen.
  • Frida L
    Frida L skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mårten Holm är en otroligt bra och trevlig mäklare! Han är absolut den trevligaste mäklaren jag har haft kontakt med och hela köpet kändes väldigt tryggt. Jag kan definitivt rekommendera honom till andra som ska köpa bostad!
    2017-09-25 Mårten H svarar Frida L
    Vad glad jag blir av att läsa detta, tusen tack Frida. Vi ses och hörs inom kort :)
  • Joackim M
    Joackim M skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mårten är ärlig och framåt och sätter alltid sin kund i fokus till 100%. Bra mäklare som man känner sig trygg med när man säljer eller köper av honom.
    2017-09-25 Mårten H svarar Joackim M
    Tack för de varma orden Joackim! Vi ses och hörs snart igen hoppas jag :)
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Erfaren, tuff, förtroendeingivande, alert
  • Mats E
    Mats E skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Annelie var mycket proffsig och fick ut en högre pris än vi hade räknat med. Snabbt gick det också. Vi fick också bra hjälp med siffror till reavinstdeklaration.
  • Torbjörn B
    Torbjörn B skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket bra, väl genomförd beskrivning och visning
  • Annika H
    Annika H skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fick ett gott intryck, väldigt trevlig mäklare. Dock tycker jag inte hon motsvarade våra förväntningar, hon var för passiv. Hade förväntat sig mer för det arvodet.
  • Ulrica E
    Ulrica E skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mårten har bemött mig på ett proffesionellt sätt.
    2017-09-25 Mårten H svarar Ulrica E
    Tack för detta Ulrica :) Hoppas att du kommer trivas i din nya bostad.
  • Monica H
    Monica H skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag hade väl egentligen inte så mycket kontakt med mäklaren då kontakten sköttes mest via min bror. Men de samtal jag har haft har varit helt okej.
  • Roger A
    Roger A skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Snabb försäljning enligt vår önskan samt en bra genomgång hur upplägget kommer att gå till under resans gång.Allt bra med resultatet samt avslutning vid överlämnandet.
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Överlag väldigt positivt. Professionellt och trevlig bemötande genom hela försäljningsprocessen.
    2017-09-25 Mårten H svarar Daniel W
    Hej Daniel. Det glädjer mig att höra att du är nöjd. Lycka till i framtiden :)
  • Robin B
    Robin B skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt bra och trevligt bemött. toppen mäklare
    2017-09-25 Mårten H svarar Robin B
    Hej Robin. Kul att du är nöjd. Det var mycket trevligt att få hjälpa dig :)
  • Madelen S
    Madelen S skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Riktigt bra, sköte allt skit snyggt. Jag skulle definitivt anlita honom igen. Han va otroligt hjälpsam
    2017-09-25 Mårten H svarar Madelen S
    Hej Madelen, vad glad jag blir att du är nöjd :) Jag önskar ett stort lycka till i framtiden. Hojta bara till om du vill ha hjälp med något framöver :)
  • Eva E
    Eva E skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick vid försäljningen av min lägenhet. Kände att jag kunde lita på honom. Fick bra råd. Trevlig och lätt att prata med.
    2017-09-25 Mårten H svarar Eva E
    Hej Eva. Det glädjer mig att du är nöjd. Hoppas du kommer trivas i din nya stad :)
  • Elisabeth Margareta P
    Elisabeth Margareta P skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hon var vänlig och gjorde det hon skulle men var lite rörig och gjorde ett par mindre fel (t ex fel namn på handlingarna) i vissa steg av slutprocessen (vid möten med säljare och köpare). Hon (egentligen Svensk Fastighetsförmedling) rekommenderade en städfirma som vi inte alls var nöjda med avseende städresultatet. Det var vi själva som skulle boka in och betala men städfirman ville bara ha kontakt (nycklar, avstämning mm) med Svensk Fastighetsförmedling och den nya ägaren vilket var en mycket märklig ordning. Carolina lovade hjälpa till med deklarationen och det gjorde hon avseende uträkningarna men vi saknade stöd i hur vi skulle få tag i de uppgifter som hon angav att vi behövde få från bostadsrättsföreningen. Det visade sig att de inte alls hade de uppgifterna och att det kunde vara så borde mäklaren ha uppmärksammat oss på för vi hade flera kontakter om att vi inte hade fått tag i vissa uppgifter.
    Sammanfattningsvis fick vi bostaden såld som önskat men vissa upplevelser i sammanhanget kunde ha varit bättre.
  • Awder A
    Awder A skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig person som är tydlig och mycket trevlig samtidigt. jag upplevde Albin som en mäklare med mycket kunskap inom Uppsala.
  • Beatrice S
    Beatrice S skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kunnig och saklig. Kändes som att hon hade tid med oss och tid att svara på våra frågor.
  • Sofie H
    Sofie H skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi träffade endast Mårten vid kontraktsskrivningen, då han var på semester vid visningen och budningen. Vi hade mest kontakt med Jessica Gustavsson.
    Mårten var trevlig men vi kan inte betygsätta honom då vi som sagt endast träffade honom vid ett tillfälle.
  • Julia B
    Julia B skrev om Christer Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket bra. Duktig på sin sak. Trevlig bemötande. God kännedom om de saker vi hade frågor o funderingar kring.
    Rekommenderar honom gärna till vänner o bekanta som är i behöv av mäklartjänster
  • Annelie W
    Annelie W skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Tillgänglig och jobbade på bra hela tiden. Gav goda råd och peppade verkligen när det kändes tungt med försäljningen. Proffesionellt förhållningssätt hela tiden. Uppskattar att hon inte släppte försäljningen trots att barnet skulle komma och att hon hade semester.
  • Bengt Mattias J
    Bengt Mattias J skrev om Helena Swahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Proffsig. Rutinerad. Trevlig kunnig bäst
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mårten var professionell ut i fingerspetsarna.

Han hade full fokus från första stund ända till försäljning.

Det kändes som en trygghet att man inte band upp sig och att han förklarade att det gick att riva kontraktet om man inte var nöjd med hans tjänster.

Jag var jättenöjd med Mårten och har rekommenderat hans tjänster till många vänner och bekanta!
    2017-09-25 Mårten H svarar Kristoffer L
    Tack för detta Kristoffer. Det var ett stort nöje att få hjälpa till med förmedlingen av din fantastiskt fina bostad! Hör av dig om du behöver hjälp med något framöver :)
  • Roger Å
    Roger Å skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Han var helt suverän😊Jag är jättenöjd.😊
    2017-09-25 Mårten H svarar Roger Å
    Stort tack för detta Roger! hoppas allt blir bra för er i nya staden :)
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Oengagerad och ville ha snabb affär. Skulle ej rekommendera.
  • Per B
    Per B skrev om Mårten Holm en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
  • Emma T
    Emma T skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bästa mäklaren! Rekommenderar till alla!
  • Eva R
    Eva R skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig saklig noggrann och tillmötesgående
    2017-09-21 Elisabeth O svarar Eva R
    Tack. Det är roligt att ni kände att jag arbetar hårt med att vara affärsmässig och att lyssna på säljarens önskemål.
    Elisabeth
  • Rune G
    Rune G skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hon var trevlig och verkade vara kompetent.
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har haft ett samarbete med Elisabeth under flera år och är väldigt nöjda med hennes arbete. Det märks att hon är erfaren och kunnig. Vi har enbart positiva erfarenheter och kommer att anlita henne igen om behov av mäklare skulle uppstå.
  • Stina J
    Stina J skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande. Fick snabbt svar vid frågor.
    2017-09-19 Albin R svarar Stina J
    Grattis till försäljningen innan visning, helt rätt beslut!
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2017-09-18 Elisabeth O svarar Mattias S
    Tack Mattias. Det var en lyckad försäljning som gick enligt vår plan.
    Hälsningar
    Elisabeth
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har vid första mötet med Johan känt största förtroende för hans yrkeskunnighet, och hela vägen tills försäljningen slutfördes. Vi har haft väldigt bra kontakt hela tiden, fått bra råd i början för att kunna rusta lägenheten inför visning och bra information om händelseförloppet genom försäljningsprocessen. Vi är mycket nöjda och tacksamma och tycker Johan skött mäklarinsatsen alldeles förträffligt!
  • Anders R
    Anders R skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Proffesionellt och positivt bemötande, målinriktad. Uppfyllde alla våra förväntningar.
    2017-09-19 Albin R svarar Anders R
    Glad att du och Stina är nöjda med försäljningen. Vi ses snart för nyckelöverlämnandet.
  • Sandra R
    Sandra R skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Albin var väldigt lyhörd, kunnig och engagerad. Han förstod direkt vad jag var ute efter och presenterade olika erbjudanden efter mina önskemål. Supertrevlig mäklare!
    2017-09-19 Albin R svarar Sandra R
    Tack för rekommendationen, glad att du är nöjd med mitt bemötande. Vi ses snart!
  • Evelina L
    Evelina L skrev om Annelie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har fått ett väldigt bra bemötande redan från första gången vi träffades för en värdering av lägenheten!
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag är supernöjd med min mäklare. Fick all hjälp och blev ständigt uppdaterad under budgivningen. Snabbt och smidigt och väl bemött från dag ett.
    2017-09-13 Sofia L svarar Sofia N
    Stort tack Sofia för din återkoppling! Det värmer att höra, då det är detta jag vill uppnå i mina affärer. Även du har varit en mycket trevlig och lättsam kund att få hjälpa i ditt bostadsköp! Ses på tillträdet.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra bemötande och inkännande attityd. Lyssnar på kunden. Pressar inte klienten till att göra saker man inte vill. Känns saklig, kunnig och ärlig. Lätt att få tag på: svarar snabbt på sms, mail eller telefon. Således god kommunikation genom hela affären. Känns som Sofia ansträngt sig för att göra försäljningen så smidig och okomplicerad som möjligt samtidigt som hon önskar göra bästa möjliga affär för alla. Transparens och effektivitet. Tillgänglighet. Engagemang. Väldigt nöjd med val av mäklare kort och gott!
    2017-09-12 Sofia L svarar Camilla J
    Stort tack Camilla för utförlig och värmande återkoppling! Jag vill alltid göra mitt yttersta i varje affär och det har varit en ära att få hjälpa dig med försäljningen av din bostad! Jag hoppas att du kommer trivas lika bra i din nya bostad som du gjort i denna:-)! Vi ses på tillträdet!
  • Jane B
    Jane B skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Albin är en professionell mäklare med en härlig energi,han är rak o ärlig o väldigt flexibel och enkel att ha att göra med.Jag upplevde honom också väldigt mån om köparna vilket kändes bra.Jämfört med mäklare jag haft tidigare så är Albin den bästa jag haft.Vill ni ha en trygg,snabb och smidig affär med bra betalt så kan jag varmt rekommendera Albin.Dessutom så märks det att han älskar sitt yrke,vilket leder till bra resultat.
    2017-09-19 Albin R svarar Jane B
    Vilken försäljning som vi tillsammans ordnade, du gjorde verkligen i ordning din bostad och gav mig alla förutsättningar för att nå rekordpris!

Som vi var inne på vid första mötet är det viktigt att köpare känner sig trygga och det var kul att även de var nöjda.

Vi ses snart för nyckelöverlämnande.
  • Anders L
    Anders L skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mäklaren gav ett tryggt och kunnigt intryck. Bemötandet var utmärkt och mäklaren var alltid till hands om man hade frågor eller funderingar. Alla steg i processen förklarades och motiverades. Insatsen i kritiska lägen, när det verkligen behövdes professionell yrkeskunnighet, var föredömlig. Det märks att Albin brinner för arbetet med att hjälpa till vid försäljning av bostäder. Jag skulle varmt rekommendera Albin Ruhl och hans kollega Andreas Lindqkvist.
    2017-09-19 Albin R svarar Anders L
    Det var lite uppförsbacke i början men mycket glad att vi nådde målet som vi utlovade. Ibland får man låta det ta lite längre tid.

Tack för den fina rekommendationen

Albin & Andreas
  • Jan O
    Jan O skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Albin är en trevlig Mäklare ung och pigg. Han verkar kunnig trots sin unga ålder.Det han lovade oss det höll han med råge. Vi är väldigt nöjda. Vi kommer att rekomendera honom om tillfälle ges.
    2017-09-13 Albin R svarar Jan O
    Glad att ni känner att jag höll vad jag utlovade. Vårt möte den där sommardagen kommer jag aldrig glömma, vilken träff ni bjöd på!

Hoppas även att ni gillade mina tips i Prag.

Jag skickade precis en länk till er med samtliga bilder på ert fina fritidshus. Njut nu av närhet till barnbarnen.

Vi hörs snart för deklaration.
  • Mats S
    Mats S skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Förtroendeingivande och mån om att både köpare och säljare ska bli nöjda. Trevlig och lättsam kommunikation men ända i en seriös anda.
    2017-09-13 Albin R svarar Mats S
    Tack för den fina rekommendationen, alltid roligt med glada köpare. Säg till om ni behöver hjälp längre fram att ändra ägarförhållandet.
  • Bo L
    Bo L skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick ett proffsigt, trevligt och förtroendeingivande bemötande!
    Han var väldigt kunnig och kunde förklara på ett vettigt sätt så att vi som var i denna situationen för första gången kunde hänga med och känna oss trygga. Ett stor plus var att vi fick en pärm där allt som var av intresse fanns med samlat på ett ställe, mycket praktiskt och bra!
    2017-09-13 Albin R svarar Bo L
    Döttrarna kommer säkerligen stormtrivas i Höganäs. Som jag sa på telefonen så är det bara att höra av er om det skulle vara något.

Tack för den fina rekommendationen.
  • Elias L
    Elias L skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig och driven. Litade på Albins omdöme till 100% då jag inte har någon erfarenhet av att sälja lägenhet sedan tidigare. Affären gick smidigt och fick ett pris jag är nöjd med, vilket nog är mycket tack vare Albin.
    2017-09-15 Albin R svarar Elias L
    Vilken försäljning vi fick till! Rekordpris per kvadratmeter, jag är riktigt glad för er skull =)!

Ses snart för nyckelöverlämnande.
  • Veronica D
    Veronica D skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofia var engagerad från dag ett. Hon fanns alltid till hands om jag hade frågor och kunnig och påläst. Jag är supernöjd!
    2017-09-11 Sofia L svarar Veronica D
    Det har varit roligt och trevligt att ha fått hjälpa dig vid försäljningen av din bostad! Du har varit tacksam att ha fått hjälpa och snabb på återkoppla vid mina frågor. Tack Veronica för din återkoppling, uppskattar det verkligen!
    Sofia L gillar detta
  • Monica L
    Monica L skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Delade meningar i familjen när Mats plockade fram lika stor lägenhet på samma gata men med annan mäklare blev såld för 19000 någon månad tidigare.
    Albin är trevlig och driven försäljare.
    2017-09-15 Albin R svarar Monica L
    Tack för betyget, vi fick till ett riktigt fint pris per kvm =).
  • Yelena S
    Yelena S skrev om Albin Ruhl en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    It was an absolute pleasure to have Albin Ruhl as my broker! He exceeded my every expectation. From the very first meeting to the very last one, Albin went above and beyond his call of duty, and I felt welcomed as a client and as a person. Because Albin worked so efficiently and diligently, he turned a stressful situation of selling a home into an exciting and enjoyable experience!! He didn't treat me as just another seller, but he treated me as an individual with my unique home selling requirements (all of which were met by the way). Not only that, but he also translated all conversations and documents for me, ensuring that I understood absolutely everything despite being unable to speak Swedish, and he even helped me with figuring out the taxes. If I stayed in Uppsala, I would never use any other broker except for Albin!!
    2017-09-19 Albin R svarar Yelena S
    Hello Yelena, I hope that you're well.

Thanks for the kind words. It was just my honour to help you with the sale. I'll let you know when I visit Calgary.

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala