Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

2828 omdömen om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Sedan starten hos Reco 2016
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Gåvsta
    2023-02-01 Verifierad kund
    Hon gjorde sitt jobb bra. Vi är mycket nöjda med henne. Vi kan rekommendera henne till andra.
  • köpte sitt hus med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Storvreta
    2023-02-01 Verifierad kund
    Mäklaren var tillmötesgående och flexibel
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Ejresund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Knivsta
    2023-02-01 Verifierad kund
    Trevlig tydlig och gjorde ett bra jobb vi är jätte nöjda!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Gåvsta
    2023-01-30 Verifierad kund
    Superbra och lugn. Väldigt pedagogisk hur allt går till för oss som inte är lika vana att sälja.
    2023-01-29 Verifierad kund
    Duktig och seriös med bra tillgånglighet.
    2023-01-27 Verifierad kund
    Mycket trevlig och hjälpsam! Att köpa min första lägenheten blev en stressfri erfarenhet tack vare Sofia!
  • ROBERTH B
    köpte sin stuga med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Knutby
    2023-01-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Jag förväntar mig att informationen i prospektet och det som finns på nätet att stämma överens, samt att det är väl brukligt att skriva ut renoveringsårtal och vitvarors årtal.
    Överlag var detta en smidig affär ändå.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Fullerö
    2023-01-20 Verifierad kund
    Bra. Lyckades sälja bostaden trots det svåra marknadsläget.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Årsta
    2023-01-19 Verifierad kund
    Vi är jätte nöjd.
    Mäklaren var jätte trevligt med oss.
    Han var snäll och jätte intresserad av vissa oss området.
    Han var jätte tydligt och beskrivit för hella processen hur ska bli.
    Vi är tacksamma.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Årsta
    2023-01-19 Verifierad kund
    Känt bra stöd och ett stort plus för en mäklare som själv har bott i området! Gör det ju enklare för mig :) Mycket nöjd!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2023-01-17 Verifierad kund
    Trevlig tjej med bra bemötande
    2023-01-16 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande. Professionell och lätt att ha och göra med. Försäljningen var långt över förväntningarna.
    Vi kan starkt rekommendera Ronja!
    2023-01-16 Verifierad kund
    Köpte bostad via Svensk fastighetsförmedling. Allt löpte på enligt tidsplan och affären kunde slutföras utan problem.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Frida Kontturi Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2023-01-16 Verifierad kund
    Världens bästa mäklare, trevligt, vänligt och lyhörd. Man fick svar på kort tid, när man stämde nån fråga och svarar alltid när man ringde. Bästa mäklare. Jag kommer rekommendera henne till andra.
    2023-01-15 Verifierad kund
    Sofia har från första mötet och genom hela processen varit professionell, lyhörd, givit snabb respons, man har känt sig trygg!
    Kan varmt rekommendera Sofia, är mycket nöjd med hennes arbete!
    2023-01-15 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande och alltid snabba svar. Mycket nöjd!
    • Svartbäcken
    2023-01-15 Verifierad kund
    Bra kontakt, kändes hela tiden tryggt och professionellt. Svarar alltid på frågor och förklarar lugnt om man har några funderingar. Rekommenderar verkligen, 5/5!
    2023-01-15 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, tydlig och ärlig under budgivning, snabb process och drog inte ut på tiden.
    2023-01-15 Verifierad kund
    Sofia upplevdes som påläst, proffsig och serviceinriktad genom hela vår försäljningsprocess. Vi kände oss trygga och välinformerade från start till slut vilket var väldigt skönt! Slutade med en försäljning som vi i helhet var mycket nöjda med. Vill varmt rekommendera Sofia till alla som går i försäljnings eller köptankar!
    2023-01-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och en tydlig kommunikation under hela köpförloppet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Louise Brander en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Höganäs
    2023-01-13 Verifierad kund
    Saklig, kunnig, seriös pch med vänligt bemötande
    2023-01-13 Verifierad kund
    Mert Hedman har bemött oss på ett mycket korrekt och positivt sätt. Han har varit mycket närvarande under hela processen. Skulle jag sälja någon mera lägenhet/fastighet skulle jag utan tvekan kontakta honom.
    B.Södling
    2023-01-13 Verifierad kund
    Mert Hedman var vid vårt första mötemycket tydlig på ett positivt sätt. Han hjälpte oss med praktiska detaljer, och han höll oss under hela processen uppdaterade. Han har varit lätt att nå när man har haft funderingar. Han är en mycket kundvänlig mäklare tycker jag.
    B. Södling
    2023-01-12 Verifierad kund
    Trevligt och tydligt bemötande med en bra och enkel dialog. Förklarade tydligt processen och vad vi kunde förvänta oss samt lyssnade in bra på våra behov som bemöttes. Tillgänglig för frågor genom hela affären.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Frida Kontturi Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2023-01-12 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och lyhörd. Gav mycket hjälp genom hela affären.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Knivsta
    2023-01-12 Verifierad kund
    Vi anlitade Svensk fastighetsförmedling för sälja vår villa. Vi är mycket nöjda med arbetet deras mäklare Mert la ner. Otroligt smidigt, professionellt och snabbt hanterat. Vi kände oss omhändertagen och informerad under hela processen.
    2023-01-12 Verifierad kund
    Vi ville ha ett snabbt beslut från säljarna och med hans stora hjälp kunde vi få saken avgjord på ett snabbt och smidigt sätt. Vi blev mycket nöjda med det engagemang han visade för vårt bostadsköp. Mycket bra och professionell bemötande samt handläggning av vårt ärende.
    2023-01-08 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, lyhörd och kunnig inom fastigheter samt ger goda råd och tips!
  • köpte sitt hus med hjälp av Mert Hedman en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-12-28 Verifierad kund
    Mert gav ett väldigt bra intryck och kunde svara på alla frågor vi hade. Ett extra plus för att vi kunde få till en extra visning med kort varsel och smidig kontraktsskrivning!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-12-28 Verifierad kund
    Mycket väl bemött, hon levererade det hon lovade, en snabb affär
    • Gunsta
    2022-12-28 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och bra strategi gällande försäljningen i dessa tuffa tider. Enkel / snabb kommunikation vid själva budgivningen och sen ett snabbt avslut med en bra köpare
    • Viksta
    2022-12-23 Verifierad kund
    Mert har varit flexibel i en svår tid för bostadsmarknaden och lyckats sälja vårt hus under de förutsättningar vi hade satt. Bra jobbat!
    • Dragarbrunn
    2022-12-23 Verifierad kund
    Snabb service och väldigt hjälpsam.
    2022-12-21 Verifierad kund
    Bra bemött, helt ok.
    Jag hade önskat mer engagemang, mer offensivt tänkande.
    Jag känner till mäklares uppgift gentemot köpare och säljare men trots det hade jag förväntat mig ett starkare stöd till mig, inte bara att affären skulle genomföras utan också att den skulle bli en så god affär som möjligt för mig. Där kände jag att fokus hos mäklaren skiftade till köparens fördel, det kändes inte ok.
    Tack för feedbacken från dig, det betyder mycket för mig och ger mig tips och idéer på hur jag kan bli bättre! Precis som er hade jag förväntat mig ett bättre slutresultat (och vill inget annat än att uppnå ett så bra slutresultat som möjligt), då vi bl.a. hade bra med visningsgäster trots rådande tider och ni hade en fin och tilltalande bostad. Det är tråkigt att ni upplevde det som ni gjorde, då jag alltid jobbar för kunden, dvs er som säljare. Det finns säkerligen delar jag hade kunnat gjort annorlunda och därmed uppskattar jag er återkoppling. Allt gott! Sofia Löfdahl Ehlin
    2022-12-21 Verifierad kund
    Vi var köpare och likvidavräkningen gick smidigt.
    • Lindbacken
    2022-12-20 Verifierad kund
    Frida skötte hela processen från köpet av vår nya villa till försäljning av vår bostadsrätt. I detta osäkra marknadsläge skötte Frida allting på ett föredömligt sätt. Allt från prognoser till visningar och kontakt med köpare hanterade hon alldeles utmärkt. Vi känner stort förtroende för Frida och skulle absolut rekommendera henne som mäklare!

/Familjen Blom
  • sålde sin stuga med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-12-18 Verifierad kund
    Professionell, vänlig, förtroendeingivande och tillmötesgående! Det kändes bra redan vid första mötet och fortsatte så ända till slutet och försäljningen. Att dessutom få sälja till en köpare som man bara vet kommer ta hand om boendet på alla sätt blev en stor bonus (eller kanske hade Sofia ett finger med i spelet där med :)?!)! Rekommenderar på alla sätt! Tusen Tack Sofia!
    2022-12-18 Verifierad kund
    Vänlig och kunnig! Vi är väldigt nöjda.
    2022-12-18 Verifierad kund
    Professionell, trevlig, trygg, hjälpsam, lyssnar in vad man behöver.
    2022-12-16 Verifierad kund
    Hon vrevlig och engagerad. Funkade bra.
    • Dragarbrunn
    2022-12-16 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande! Proffsigt agerande med information och uppdateringar vad som stegvis händer. Inget krångel, bara så smidig process!
    Rekommenderar verkligen Mert Hedman!
  • Matilde H
    köpte sin stuga med hjälp av Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    2022-12-16 Verifierad kund
    Supernöjd! Mycket trevlig och kunnig mäklare. Jag kan varmt rekommendera Sofia som mäklare.
    • Kungsängen/Industristaden
    2022-12-16 Verifierad kund
    Professionell och effektiv! Rekommenderas.
    2022-12-16 Verifierad kund
    Proffsig och trevlig. Korta svarstider när jag hade frågor.
    • Salabacke
    2022-12-15 Verifierad kund
    Har bara gott att säga om Mert! Med både expertis och hjärta hjälpte han mig genom hela processen oklanderligt. Då jag för närvarande är bosatt utomlands var det krångligt för mig att lösa saker, men det var inga problem för det ordnade Mert. En helhjärtad proffsig kille som jag varmt rekommenderar. När oron slog på kändes det skönt med en mäklare man hade förtroende för som kunde lugna en och ge bra råd.
    • Luthagen
    2022-12-15 Verifierad kund
    Bra kommunikation och tillgänglighet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ulrika Eliasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    • Vädergatorna
    2022-12-14 Verifierad kund
    Otroligt duktig och driven. Skulle rekommendera henne om och om igen ifall ni funderar på att sälja och behöver en duktig mäklare. Ger sig inte förens säljaren är nöjd!
    2022-12-14 Verifierad kund
    Mycket varm och trevlig mäklare som inger högt förtroende
    • Fjärdingen
    Trevlig, kompetent och engagerad
    • Luthagen
    2022-12-14 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med Sofia. En trevlig person som alltid var tillgänglig och tog sig tid för oss för alla våra frågor och funderingar! Att rekommenderas starkt.