Mäklare Uppsala Uppsala Svensk Fastighetsförmedling Uppsala Andreas Lindqvist
Andreas Lindqvist
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
För att jag inte tror på att "marknaden bestämmer priset". Slutpriset är en effekt av det samarbete som mina kunder har med mig och den strategi vi tillsammans utformar. Med Svensk Fastighetsförmedling i ryggen och alla de unika produkter vi har möjlighet att använda oss av så kommer vi garanterat nå det bästa resultatet!

Vad gör du helst på fritiden?
Jag är helst med min familj på den lilla fritid jag har. Tränar även fem dagar i veckan för att orka med arbetsbelastningen och att hela tiden vara skärpt!

Vad vet vi inte om dig?
Jag är delägare i våra kontor i Uppsala och Knivsta och har spenderat 7 år på universitet utöver min mäklarutbildning. Utöver detta så har jag med mig en utbildning som civilekonom och en som datavetare i bagaget - plus en massa arbetslivserfarenhet. Läs mer

Läs vad 36 kunder tycker om Andreas Lindqvist

• Elisabeth E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt radhus

Mäklaren var professionell och jobbade enligt våra förväntningar Läs mer
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Superbra mäklare. Vi har både köpt och sålt med hjälp av Andreas. Jag tror inte det kan funka smidigare än det har gjort. Enkel att ha att göra med och han har full koll på kontrakt, fullmakt mm. Ett stort tack för hjälpen.

Daniel Axelsson Läs mer
  • Josefina E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket hjälpsam och professionell. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Josefina E
    Hejsan Josefina

Tack för din fina rekommendation, det var fantastiskt kul att hjälpa er med både köpa av hus och försäljning av er lägenhet.
  • Annmarie J skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra mäklare inför köpet. Sedan blev han lite upptagen. Vi vill ha kontakt under hela tiden. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Annmarie J
    Hejsan Annmarie

Tyvärr fick jag lite mycket att göra efter köpet med andra försäljningar som var i slutskedet som jag var tvungen att prioritera. Nu har vi rekryterat en erfaren nyproduktionsmäklare som kommer att ha kontinuerlig kontakt med alla kunder till dess att inflyttning sker för att säkerställa en 100%-ig tjänst.
  • Sven W skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt på Kungsgatan i Uppsala. Trevlig kunnig mäklare som direkt ingav ett positivt intryck på oss båda, vi bestämmde oss ganska omgående att vi ville köpa detta objekt. Vi ville dessutom komma tillbaka en gång till för att se lägenheten en gång till och det var inga problem med att lösa detta via vår mäklare. Nu väntar vi bara på tillträde som sker den 3/12. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Sven W
    Hejsan Sven

Kul att ni är nöjda med köpet av lägenheten och tillträdet närmar sig med stormsteg. Ni kommer in perfekt inför julen så det kommer att bli riktigt bra.
  • Therese H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi var ute efter en skogstomt och när vi flyttade in var skogen borta och bygget av lägenheter/vårdboende/dagis (ett högt och stort komplex) igång. Mäklaren sa inte att dessa planer fanns utan hans kommentar på vår fråga ifall han visste om det fanns några planer på att bebygga marken bakom huset var "det var planerat att bli en lekplats här men det blev inte av eftersom marken är för brant". Det han valde att inte informera oss om det redan planerade bygget och fick oss att tro att det inte skulle bli nåt. Nu står vi här utan en skog med direkt insyn vilket vi inte var ute efter och är fruktansvärt besvikna. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Therese H
    Hejsan Therese

Jättetråkigt att ni hamnat i denna sits men när huset såldes så hade jag ingen vetskap om att det skulle byggas på den tomten där det nu står ett hus.

Ni köpte huset den 21/11-17 och detaljplanen för tomten ni hänvisar till antogs av Knivsta kommun ungefär 6 månader senare.

Slå gärna en signal om ni har några frågor och funderingar runt detta.
  • Louise A skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt en etta, finns inget att klaga på och jag är supernöjd med mäklaren. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Louise A
    Hej Louise

Tack för din rekommendation och skönt för dig att flytta tillbaka till hemtrakterna igen.
  • Kristina L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt hus, försökte trissa upp priset, fast säljaren var nöjd. När vi skulle skriva kontrakt, ville jag och säljaren ha en annan tid...det struntade han i. Han skulle kontakta min bank och skicka kontraktet. Min bankman försökte få tag på honom i flera timmar. Som tur hade jag med mig mitt till banken. Så han kunde ta kopia och fixa lånet. Katastrof mäklare. Skulle aldrig rekommendera SF Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Kristina L
    Hej Kristina.

Tråkigt att du känner så men jag jag tror du fått vissa saker om bakfoten i denna affär. Jag som mäklare fattar aldrig några beslut själv om pris osv utan det är mina uppdragsgivare som gör detta så att de var nöjda med priset var inte vad som förmedlades till mig.

Gällande kontraktet så är det ju faktiskt så att även jag måste ha tid och möjlighet att delta då jag håller i själva processen. Det var inte möjligt på den tid som ni önskade vilket jag var väldigt tydlig med.

Till sist gällande din bankman så kan det nog vara så att jag glömde skicka kontraktet efter det var skrivet, vilket givetvis var en miss men det var ju bra att du hade med din kopia så att det löste sig.

Om du har några frågor och funderingar så får du jättegärna ringa mig så kan vi gå igenom det.

Hoppas du trivs i huset i alla fall.
  • Pernilla F skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har köpt en lägenhet med 1 rum och kök i Uppsala, Rosendahl.
    vi blev vänligt och kunnigt bemötta och vi fick all info mm i den tid vi kommit överens om. Det var mina förväntningar och de infriades.
    Vi hade en positiv upplevelse av vårt köp även om priset förmodligen blev lite högre än om vi hade väntat men det var vårt beslut. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Pernilla F
    Hejsan Pernilla

Kul att ni är nöjda med köpet och hoppas er dotter kommer trivas i området.
  • Oscar L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fick mycket hjälp även med köp av vår bostad och var mycket nöjda med Andreas. Läs mer
    2018-11-23 Andreas L svarar Oscar L
    Hejsan Oscar

Kul att ni var nöjda med mig och ni köpte verkligen ert hus i rätt läge för ett bra pris :)

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Jessica Gustafsson