Andreas Lindqvist
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-03 - 2020-02
Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
För att jag inte tror på att "marknaden bestämmer priset". Slutpriset är en effekt av det samarbete som mina kunder har med mig och den strategi vi tillsammans utformar. Med Svensk Fastighetsförmedling i ryggen och alla de unika produkter vi har möjlighet att använda oss av så kommer vi garanterat nå det bästa resultatet!

Vad gör du helst på fritiden?
Jag är helst med min familj på den lilla fritid jag har. Tränar även fem dagar i veckan för att orka med arbetsbelastningen och att hela tiden vara skärpt!

Vad vet vi inte om dig?
Jag är delägare i våra kontor i Uppsala och Knivsta och har spenderat 7 år på universitet utöver min mäklarutbildning. Utöver detta så har jag med mig en utbildning som civilekonom och en som datavetare i bagaget - plus en massa arbetslivserfarenhet. Läs mer

Läs vad 54 Läs vad Andreas Lindqvist

• Negin N
    Negin N sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-11-22

Kungsängen
    Andreas hjälpte oss att sälja vår lägenhet och hade alltid ett bra bemötande, goda råd och tydlig information. Inga krusiduller. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2020-01-21 Andreas L svarar Negin N
    Tack för den fina rekommendationen och jag hoppas ni har hittat något nytt i Stockholm.
  • Hans H köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-11-20

Kungsängen
    Kungsgatan 93C. Gott bemötande och mäklaren överraskade med trevligare bemötande än förväntat.
    Ett alltigenom kunnigt intryck och väl genomförd affär. Läs mer
    2020-01-21 Andreas L svarar Hans H
    Hejsan Hans. Kul att man kunde överraska med trevligt bemötande :) Jag hoppas ni är nöjda med lägenheten.
  • Elisabeth H köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-11-20

Kungsgatan 93C
    Bra bemött.
    Inga förväntningar. Läs mer
    2020-01-21 Andreas L svarar Elisabeth H
    Hejsan Elisabeth. Tack för din rekommendation.
  • Petra Ö sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-11-19

Ulleråker
    Andreas har hjälpt oss på bästa sätt att sälja vår mors lgh. Han har varit öppen, informerande och hjälpsam på alla sätt.
    Vi är mycket nöjda med samarbetet så här långt. Läs mer
    2020-01-21 Andreas L svarar Petra Ö
    Hej Petra. Tack för förtroendet och vi hittade verkligen rätt köpare till er mors bostad. Nu är det bara deklarationen kvar men det löser vi givetvis tillsammans.
  • Yvonne F köpte sitt hus med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-30

Södra Gottsunda
    Vi har köpt en bostad och blev bemött det vi hade förväntat oss. Läs mer
    2019-10-31 Andreas L svarar Yvonne F
    Hejsan Yvonne

Tack för din rekommendation. Ni har köpt ett mycket fint hus och det är kul att ni återvänder till Uppsala och Södra Gottsunda så ni får njuta av skogen och naturen som ni saknat vid ert nuvarande boende.
  • Louise B sålde sitt hus med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-04

Uppsala
    Vi sålde en fristående 1 1/2 plans villa i Björklinge.
    Andreas, vår mäklare, tog fram en plan till försäljningen som vi var nöjda med och som vi följde. Nu råkade vi sälja under svåraste månaden på flera år (minst antal spekulanter på marknaden). Men med stöttning och goda råd från Andreas så kände vi oss lugna och trygga genom allt. Huset blev sålt och vi är tacksamma för att vi valde Andreas som vår mäklare. Läs mer
    2019-10-31 Andreas L svarar Louise B
    Hej Louise

Tack för din fina rekommendation. Ja, försäljningen var en utmaningen men jag tycker vi löste det mycket bra tillsammans. Ni får ringa när jag ska komma och värdera ert nya hus.
  • Magnus F köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-02

Uppsala
    Proffsigt bemötande och enkel att ha att göra med - bra! Läs mer
    2019-11-07 Andreas L svarar Magnus F
    Tack för din fina rekommendation.
  • Ylwa H sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-02

Uppsala
    Vi fik stora problem med köpare, som vi inte uppmärksammades på förrän dagen innan tillträde med frågan om köparen hade kontaktat oss. Mklaren tog sig alltså inte tid att ringa oss när det blev tydligt att köparen inte hade fått lån beviljat av banken.
    Försäljningen sköts upp över en månad i slutänden, men det skedde med några dagar i taget och informationen vi fick under processen var mycket bristfällig. Läs mer
    2019-10-02 Andreas L svarar Ylwa H
    Hejsan Ylwa

Ja, den affären förstår jag lämnade sur eftersmak hos er och det gjorde den även hos mig.

Problemet var att även vi bara några dagar innan tillträdet fick vetskap om att banken ändrat sig gällande köparens lånelöfte då de inte godtog att hon skulle gå upp i tjänstgöring. Jag och mina assistenter jobbade hårt från vår sida för att lösa problemet genom att bl.a. koppla in tre av våra samarbetsbanker. Det visade sig dock, som ni också märkte, att köparen valde att köra huvudet i sanden vilket gjorde allt mycket svårt att lösa och resulterade i att tillträdet flyttades ett par gånger. Alternativet var ju att häva köpet, men det ville ni inte göra så då fortsatte vi jobba mot en lösning.

Då ni var på semester i USA under hela denna process så ville jag inte oroa er i onödan med ett problem som jag var rätt säker på skulle lösa sig. Detta visade sig, med facit i hand, vara ett dåligt beslut men det var taget i all välmening.
  • Erland G sålde sitt hus med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-01

Hus i Björklinge enplanshus. Bemötande bra. Läs mer
    2019-10-02 Andreas L svarar Erland G
    Hejsan Erland

Tack för rekommendationen :)
  • Martin B sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-09-30

Uppsala
    Det fungerade bra på alla sätt. Läs mer
    2019-10-02 Andreas L svarar Martin B
    Hejsan Martin

Ja, det måste jag hålla med om. Det var ett nöje att göra affärer med er båda gällande köp och försäljning och resultatet kan vi ju inte heller vara missnöjda med :)

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Rebecka Stråle