Andreas Lindqvist
en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
För att jag inte tror på att "marknaden bestämmer priset". Slutpriset är en effekt av det samarbete som mina kunder har med mig och den strategi vi tillsammans utformar. Med Svensk Fastighetsförmedling i ryggen och alla de unika produkter vi har möjlighet att använda oss av så kommer vi garanterat nå det bästa resultatet!

Vad gör du helst på fritiden?
Jag är helst med min familj på den lilla fritid jag har. Tränar även fem dagar i veckan för att orka med arbetsbelastningen och att hela tiden vara skärpt!

Vad vet vi inte om dig?
Jag är delägare i våra kontor i Uppsala och Knivsta och har spenderat 7 år på universitet utöver min mäklarutbildning. Utöver detta så har jag med mig en utbildning som civilekonom och en som datavetare i bagaget - plus en massa arbetslivserfarenhet.
Kungsängsgatan 14
753 22 Uppsala — Visa karta

Vad tror Andreas att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 21 kunder tycker om Andreas Lindqvist

• Fredrik E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt bostadsrätt.
    Mycket bra bemött av mäklaren!
    Hade stora förväntningar på försäljningen och de infriades. Mäklaren har nog lite mycket att göra men som en vän sa; svarar man inte i telefonen så jobbar man ju :-)

Kanonbra mäklare! Rekommenderar varmt! Läs mer
    2018-09-21 Andreas L svarar Fredrik E
    Hej Fredrik. Tack för den fina rekommendationen. Din vän har faktiskt en poäng :) men som du märkt är jag mycket noga med att ringa upp om jag inte kan svara när någon ringer. Försäljningen gick väldigt bra och köparna verkar vara helt rätt för bostadsrättsradhuset och kommer trivs ypperligt i många år framöver.
  • Johan L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålde en lägenhet i Uppsala.
    Mycket nöjd med Andreas. Proffsig, förtroendeingivande och trevlig. Kan verkligen rekommenderas!
    Jättenöjd kund! Läs mer
    2018-09-21 Andreas L svarar Johan L
    Tack för rekommendationen Johan och kul att ni är nöjda. Nu ska vi bara fixa deklarationen också men där har vi ju kommit en bit redan :)
  • Eric L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas var riktigt bra och grymt trevlig! Han fick sålt min bostadsrätt i en väldigt svår och hårt konkurrerande marknad.
    Varför det inte blir 5/5 i betyg är för att någon gång var det lite dålig återkoppling om vad som hände under försäljningen, men det kan också bara ha varit tillfälligt.
    Annars tycker jag att Andreas var strålande! Läs mer
    2018-09-01 Andreas L svarar Eric L
    Hejsan Eric och tack för din rekommendation.
  • Allt var bra, det ända man kunnat önska sig var snabbare återkoppling när man ringde. Läs mer
    2018-08-21 Andreas L svarar Dödsboet Efter Siv Gunborg J
    Hej och tack för er rekommendation. Gällande återkoppling så tar jag till mig det och ska se över hur jag kan förbättra mig på denna punkt.
  • Ilpo Sakari K
    Ilpo Sakari K skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kunnig och korrekt i samband med köp av bostadsrätt i Uppsala. Saklig, erfaren och god kontroll över pappersexercisen.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
    2018-08-23 Andreas L svarar Ilpo Sakari K
    Tack för de fina orden Ilpo. Hoppas dottern kommer trivas i lägenheten under studierna. Vi hörs om fyra år igen :)
    2018-08-23 Ilpo Sakari K svarar Andreas L
    Haha, ja så kan det bli!
    Ilpo
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Maria F skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en lägenhet och fått mycket trevligt och proffsigt bemötande av Andreas. Han har varit tillgänglig på tider vi inte räknat med under processens gång. Läs mer
    2018-08-23 Andreas L svarar Maria F
    Hej Maria och tack för de fina orden. Mäklaryrket är klurigt och ställer höga krav på tillgänglighet för att allt ska bli bra. Kul att ni är nöjda :)
  • Kristina C skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en bostadsrätt i Uppsala. Gott bemötande vid visningen. Tydlig information vid kontraktskrivning osv. Läs mer
    2018-08-23 Andreas L svarar Kristina C
    Hej Kristina. Tack för rekommendationen. Jag har själv pluggat på Polacksbacken/Ångström och tror mig veta att det kommer var en stor fördel för er son att bo så nära plugget. Det är långa och föreläsningstunga dagar och då kan det vara skönt att ha promenadavstånd hem om man t.ex. blir lite hungrig.
  • Per Gunnar W skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas upplevdes ibland stressad och återkom inte alltid som avtalat men ser man på helheten är vi nöjda. Läs mer
    2018-08-23 Andreas L svarar Per Gunnar W
    Hejsan Per. Tyvärr hamnade jag i en stressig period under er affär och blev tvungen att prioritera de affärer som var i slutskedet men jag tar med mig er konstruktiva kritik och vara tydligare om detta händer igen så att alla vet vad som gäller.
  • Karin B skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Väldigt tillgänglig. Kompetent och erfaren. Läs mer
    2018-08-23 Andreas L svarar Karin B
    Tack så mycket Karin, din rekommendation betyder mycket för mig!
  • Carola Pia-Marie H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har varit på några visningar i Uppsala under våren och Andreas är klart den bästa mäklaren jag stött på under denna period. Han tog kommandot på Molngatan 21 och lotsade oss genom tråkig information på ett lustfyllt sätt. Lägenheten blev min och Andreas skötte återigen sitt uppdrag på ett utomordentligt vis. Har stort förtroende för honom.
    Om en försäljning blir av i framtiden är det Andras jag kommer kontakta. Läs mer
    2018-05-12 Andreas L svarar Carola Pia-Marie H
    Hejsan

Tack så mycket för dina fina ord och lyckades jag få det lite kul med all tråkigt information så är jag mer än nöjd :) Vi ses på tillträdet!
  • Madeleine F skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sakkunnig. Alltid återkoppling. Förtroendeingivande. Läs mer
    2018-04-12 Andreas L svarar Madeleine F
    Hej Madeleine

Kul att ni är nöjda och snabbt och smidigt gick det också :)
    Andreas L gillar detta
  • Hans B skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig å professionell! Mycket trevlig och professionell... Läs mer
    2018-04-12 Andreas L svarar Hans B
    Tack Hans!

Ni har verkligen gjort ett bra köp. Era barn kommer att trivas mycket bra med er nya fina tomt och med lekpark och fotbollsplan alldeles utanför. Jag kommer gärna förbi på en kopp kaffe när ni renoverat färdigt för att se slutresultatet. Jag tror det kommer att bli hur bra som helst!
  • Anna-Karin L
    Anna-Karin L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas påvisar så väl bred som djup kompetens och har mycket bra koll på marknaden. Detta skapar en trygghet och stort förtroende vid utmaningar i försäljningen.
    Andreas har alltid ett fantastiskt bemötande, professionell och med mycket värme! Läs mer
    2018-04-12 Andreas L svarar Anna-Karin L
    Hej Anna-Karin

Tackar ödmjukast för dina fina ord. Jag är dock inte nöjd än. Nu ska vi bara hitta ditt drömhus också innan vi är färdiga :)
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Mycket bra och proffsig. Bra och smidig affär. Kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
    2018-03-15 Andreas L svarar Bengt S
    Tack Bengt

Skönt att vi kunde lösa din situation på ett smidigt sätt och hoppas verkligen att du trivs i din nya lägenhet. Högst upp i huset med en mycket vacker utsikt. Kan det bli bättre?
    Andreas L gillar detta
  • Jan J skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Han agerade förtroendegivande. Han kände nog på sig att huset som såldes med hans hjälp skulle gå för betydligt mer än utsatt pris. Vi slöt ett avtal att 10 % av överskjutande pris skulle tillfalla Svensk Fastighetsförmedling. Så här i efterhand kan vi tycka att vi var alltför generösa med samtycket, men avtal är avtal och försäljningen sköttes skickligt och vi är helt belåtna. Får nu se hur det blir med assistans med vinstberäkning för att komma undan med så låg vinstskatt som möjligt. Här har vi förväntningar.
    Jan Jajke Läs mer
    2018-03-15 Andreas L svarar Jan J
    Tjenare Jan

Er försäljning gick verkligen bra, men så blir det när man gör allt rätt och riktigt :) Mina nöjdaste kunder är ofta de som betalar mest i arvode då de verkligen förstår det här med att investera i sin försäljning med extra marknadsföring, 3D-visning osv.

Gällande vinstberäkningen så är det väl tur att jag även är gammal civilekonom ;)
    Andreas L gillar detta
  • Eric H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Försäljningsprocessen fungerade bra. Andreas ären erfaren mäklare, men han lyssnade också på våra synpunkter vilket kändes bra. Läs mer
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    En mäklare som kan sitt yrke väl.
    Mycket bra bemötande hela resan genom köpet.
    Har inget att anmärka på. Läs mer
  • Petra G skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Andreas ger ett mycket proffsigt och förtroendeingivande första intryck. Vilket också visade sig stämma hela försäljningsprocessen igenom. Vi är också mycket nöjda med den kontinuerliga kontakten och tillgängligheten som Andreas höll/visade. Extra plus att han är en glad värmlänning :) Läs mer
  • Annika E skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har fått ett bra bemötande generellt. Blir bra i slutet men under processen så upplevde vi att Andreas var stressad och missade en hel del återkopplingar. Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi är mycket nöjda med servicen som mäklaren gav. Andreas är erfaren och säker. Gav klara och kloka råd som gjorde att vi fick ut det mesta av försäljningen. Andreas gav oss även god hjälp i samband med köpet av nya fastigheten. Läs mer
    Andreas L gillar detta
  • Henry Ö skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag hade inga problem fick svar på alla frågor jag ställde. Finns inte mycket att klaga på då har jag hört av mig, Läs mer
Jessica Gustafsson
Helena Swahn