HusmanHagberg Umeå

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå — Visa karta

Sedan starten 2008 har vi varit marknadsledande i sex år och i juli 2017 bytte vi mäklarkedja till HusmanHagberg vilket gett oss större möjligheter att förbättra oss ytterligare. Vi är samma team som innan och du får som alltid bred kunskap, stort engagemang och passion från oss i din fastighetsaffär. HusmanHagberg är helt oberoende av banker och försäkringsbolag och har kundens bästa i fokus.

Vi kan Umeå! Vi vet vad som händer och planeras i regionen och har lång erfarenhet av bostadsmarknaden här. Ska du köpa eller sälja bostad här i Umeå, eller är intresserad av att veta mer om vår stad är du alltid välkommen att kontakta oss.
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 498 kunder tycker om HusmanHagberg Umeå

• 2020-06-05

Mats H skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Rak och tydlig med frågor och svar. Upplevs ärlig, inte vanligt hos mäklare vi träffat tidigare.
    Som grädde på moset.så gjorde han oss till väldigt rika och glada säljare på Hermelinvägen.
    Vi kan verkligen rekommendera honom till bekanta som kommer sälja i framtiden. Läs mer
  • 2020-06-02

Jens S skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Fritidshus.
    Bra bemötande.
    Tydligt Läs mer
  • 2020-06-01

Malin C skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Har både anlitat Jonas som mäklare och varit på visningar med honom. Efter att ha sprungit på visningar med diverse mäklare så är jag tacksam att jag valde Jonas att sälja åt mig.
    Jonas känns trygg, självsäker och informativ. Inget onödigt svammel som många mäklare kan ha. Håller sig till objektet utan att sväva iväg.
    Kommer rekommendera Jonas utifall vänner ska sälja bostäder. Läs mer
  • 2020-05-31

Cecilia O skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Snabb på att svara, tydlig och visar att hon månar om både säljare och köpare Läs mer
  • 2020-05-30

Shiler R skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Lägenhet 2 r.o.k sålt på Berghem. Bra bemötande, där mäklaren uppdaterade mig ofta när något skedde. Mäklaren respekterade mig och mina önskemål, visade förståelse. Mäklaren levde upp till mina förväntningar då jag blev underrättad och jag upplevde mäklaren som engagerad. Läs mer
  • 2020-05-29

Jan Anders L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt villa vid havet. Richard är väldig erfaren och professionell i sitt bemötande. Gillar en mäklare som vill ha raka puckar och med god dokumentation. Affären gick snabbt och smidigt och Richard är väldigt noga med att gå igenom alla papper. Man känner sig trygg helt enkelt.
    Det enda som var annorlunda mot vad jag förväntat var att jag trodde att man skulle bli mer styrd som säljare till ”vad som funkar” men så var det inte riktigt. Läs mer
  • 2020-05-28

Gerd L skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har skrivit på kontrakt för att köpa en trerummare.
    Saklig och noggrann mäklare, som kollade upp extra de saker jag frågade om, som inte fanns beskrivna i annonsen. Ett trevligt bemötande.

/Gerd Lundqvist Läs mer
  • 2020-05-24

Lisa W skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Hon är klar och tydlig, tar sig tid att informera, hellre för mycket än för lite.
    Vi har köpt ett radhus och känner oss väldigt nöjda över hennes proffsiga bemötande. Läs mer
  • 2020-05-24

Afshin A skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har sålt en insats lgh. Johanna har varit både trevlig och saklig. Jag bor inte i Umeå och hon har sköt allting exemplariskt utan att jag behövt åka upp en enda gång! Hon har levt upp till alla mina förväntningar plus lite till. Till ex. har hon varit tillgängligt för samtal även på helger- Tack Johanna! Jag kommer att rekommendera dig till andra som behöver hjälp av mäklare. Läs mer

Pär H skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Proffsig, snabb, tillgänglig,.. grym helt enkelt Läs mer

Stellan B skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket vänlig, rak och tydlig. Snabb återkoppling vid frågor. Gav förslag på vem man kunde vända sig till vid funderingar kring lägenheten.
    Bra kommunikation och inte påstridig med typiskt försäljarsnack utan inlyssnande och lämnade utrymme för egna tankar och beslutsfattande. Läs mer

Elisabeth B skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket vänlig, rak och tydlig. Gav förslag på vem man kunde vända sig till för besiktning.

Tone S skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde min lägenhet. Mycket bra annons där alla tillval på bostaden framgick, fina bilder och mycket bra bemötande av alla som varit inblandade i försäljningen. Extra positivt var att hela processen från första kontakten till försäljning gick snabbt. Läs mer

Bodil H skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lova var trevlig och engagerad, redan från visningen av villan vi nu köpt via henne. Läs mer

Joakim B skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Har sålt en del fastigheter genom åren.
    Denna gång föll valet på Peter, och han är en av de mest professionella mäklare jag mött.
    Erfaren, engagerad, pålitlig och en mäklare jag varmt kan rekommendera. Läs mer

Olof P skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt en stuga. Vi har fått ett glatt och trevligt bemötande. Bra genomgång på visningen, även bra genomgång vi kontraktsskrivningen. Läs mer
  • David J

2020-05-17

David J skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Tycker hon gjorde sitt jobb jättebra! Det känns som att hon jobbar heeeela tiden, man blir alltid bra bemött och hon är mötesgående. Blev en lätt affär när Johanna hjälper till. En person att lita på :) Läs mer
  • 2020-05-14

Matilda B skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpte min allra första bostadsrätt för någon vecka sedan. Ulrika bemötte mig otroligt proffsigt, hon hade koll på läget, förklarade allt bra och visade intresse och engagemang. Läs mer
  • 2020-05-14

Ann-marie Ö skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Eftersom vi är mitt uppe i försäljning och köp är det kanske inte rätt att göra bedömning nu, men än så länge har allt gott smidigt och enkelt och Richard upplevs som en strukturerad och tydlig person. Läs mer
  • 2020-05-13

Daria Dorota N skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lova har hjälpt oss att sälja vårt hus.
    Hon är en otrolig positiv, omtänksam person som man litar på från alldeles första stunden man träffat henne.
    Lova levde upp till alla våra förväntningar och lite till.
    Om vi någon gång ska behöva mera hjälp så blir det definitiva Lova vi ska kontakta i första hand! Läs mer

Daniel T skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt ett bostadsrätts hus.
    Snabbt,smidigt,enkelt. Väldigt proffsigt bemötande. Johanna får 10/10 från oss. Läs mer

Joel C skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde ett bostadsrättsradhus. Johanna Englund och Susanne Lindgren gav oss ett mycket professionellt bemötande under hela processen. Johanna som vi hade mest kontakt med var erhört lyhörd för önskemål och förslag. Mycket professionell, dessutom tillgänglig även utanför kontorstid, vilket man inte kan begära men som uppskattades mycket. Vi förväntade oss en engagerad mäklare och blev inte besvikna. Vi skulle definitivt anlita henne igen.

HusmanHagberg har varit väldigt bra! Läs mer

Åsa H skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag och min man köpte en bostadsrätt. Han är en kunnig mäklare, engagerad, proffsig och en god människokännare. Läs mer
  • OLIVER R

2020-05-09

OLIVER R skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde min lägenhet via Richard.
    Richard är helt enkelt ett proffs. Läs mer
  • PATRIK L

2020-05-07

PATRIK L skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde en bostadsrätt i Umeå på ca 50 kvm.
    Hon lyckades sälja lägenheten till det pris jag kunde tänka mig att sälja den för och till en bra tillträdesdag.
    Mäklaren kändes seriös och engagerad från start till mål även om det inte var det mest spännande objektet och dessutom i Corona-tider. Läs mer
  • 2020-05-07

Tommy P skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpte en lägenhet. Mycket bra intryck av Ulrika Edberg, både via telefon innan köp, under själva visningen och när vi träffade ägaren, då hon också deltog.

Inga särskilda för väntningar, men hon gjorde ett mycket kompetent/proffisionelt intryck och jag/vi är mycket nöjda med henne som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-07

Mattias S skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jonas skiljde sig från många andra mäklare genom att vara öppen, direkt och ärlig även om saker som behövde ordnas på fastigheten som jag köpte. Läs mer

Christer F skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi hade köpt lägenhet utan först ha sålt vårt småhus just innan coronan gjorde sitt intrång i världen.detta skapade stor oro hos skulle vi stå med två bostäder?
    Ulrika lugnade oss med att det förtsättningsvis säjs bostäder men hon nämnde att det kan komma kunna ta. Lite längre tid till avslut. Så blev det nu inte i vårt fall...från första visning till besiktning i. Dag tog de bara två veckor så nu affären i hann.
    Tack vare Ulrikaslugn och och Hennes gedigna kunskaper i yrket Resulterade i att två vinnare gick lyckliga från förhandlingsbordet idag. STORT TACK🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 Läs mer

Niclas S skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag sålde min lägenhet och blev riktigt bra bemött, det gick fort och väldigt bekvämt att få den såld. Lova har varit väldigt hjälpsam och tillmötesgående under hela processen.
    Min sammanfattade upplevelse är överlag väldigt positiv. Läs mer

Erik H skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lova levde 100% upp till våra förväntningar på en bra säljmäklare, väldigt lyhörd, alltid snabb på att svara och ett ständigt trevligt bemötande! Rekommenderar starkt! Läs mer

Johanna H skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt ett fritidshus. Vi har blivit alldeles utmärkt bemötta av vår mäklare, det har gått smidigt och lätt att få kontakt med honom och det har över lag varit en väldigt trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2020-05-03

Per E skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Professionell, trevlig och kunnig mäklare. Läs mer
    2020-05-14 Susanne L svarar Per E
    Tack Per för den fina rekommendationen! Vänligen Susanne
  • 2020-04-29

Emma Maria N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Smygvägen 3
    Gav god info inför försäljningen. Levererade snabbt med styling, foto osv. Återkopplade fort efter visning och hade även kontakt när objektet låg ute för intresseanmälan.

Det enda negativa var att han verkade väldigt upptagen, vilket kanske gör att han missade småsaker som att ge köparna energideklaration, planritning osv. Läs mer
  • 2020-04-26

Maud N skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt en enplansvilla, Jonas är engagerad och tydlig. Mycket lätt att kommunicera med. Läs mer
  • 2020-04-24

Patrik B skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt nöjda med bemötandet när vi köpte villa. Engagerad och hjälpsam! Läs mer
  • 2020-04-23

Jimmy J skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lova svarade alltid i telefonen och besvarade våra frågor snabbt. Hon var lättillgänglig och fick till en bra affär. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-04-21

Ingemar S skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt en bostadsrätt som han har förmedlat på ett mycket bra och proffsigt sätt. Han har överträffat våra förväntningar Läs mer
  • 2020-04-20

Lars V skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde en lgh en 3a på 85kvm och tyckte att det fungerade utmärkt med tanke på att vi endast talade med varandra på telefon. Läs mer
  • Marc S

2020-04-20

Marc S skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard sålde vår bostadsrätt under en svajig tid på marknaden. Han använde sitt breda kontaktnät för att hitta rätt köpare som var villiga att betala det vi ville ha. Han var genomgående professionell under uppdraget och upplevdes som tillgänglig och ärlig.

Richard var duktig på att framhäva de starka sidorna med vår lägenhet och kom med smarta idéer gällande möblering inför visning. Genomgående kompetent mäklare med till synes lång erfarenhet! Läs mer
  • 2020-04-18

Sofia M skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Trevligt bemötande av mig som potentiell köpare. Informativ, noggrann, tillmötesgående. Köpte en bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-04-13

Agneta V skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Har sålt min sommarstuga. Känner min trygg med Camilla. Alltid vänligt bemött. Hon har hört av sig hela tiden och informerat senaste nytt. Gett professionella tips och råd.
    Sammanfattningsvis känner jag mig mycket nöjd med Camilla! Läs mer
  • 2020-04-12

Ingemar S skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Ulrica har hjälp oss att sälja ett radhus .hon har skött det på ett mycket bra sätt. bra bemötande och har uppfyllt alla våra förväntningar Läs mer
  • 2020-04-09

Viktor N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt en villa och blivit väldigt bra bemötta av Rickard. Vi har fått hjälp i alla steg av försäljningen och det är vi nöjda med. Läs mer
  • 2020-04-08

Lena Margareta E skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard har på ett professionellt och med hög kunskapsnivå inom området sålt vårt hus.
    Har ett högt engagemang och trevligt bemötande
    Är en mäklare som är noggrann och lösnings fokuserad
    Vill verkligen rekommendera honom till andra som är i tankar på att sälja sin bostad Läs mer

Helen B skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har sålt min lägenhet på Storgatan 15b. Jag är supernöjd med Susanne som mäklare. Jag kunde inte valt en bättre person att sälja mitt hem. Det som avgjorde mitt val av mäklare var att jag genast kände att jag gärna skulle köpa ett nytt hem med hjälp av henne. Hon är kunnig, tydlig, lugn och genuin. Jag ger henne högsta betyg. Läs mer
    Susanne L gillar detta

Börje Rickard A skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt min villa. Proffsigt bemötande från första kontakt. Rekommenderar Richard alla dagar i veckan. Läs mer

Maud Elisabeth S skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt en villa. Blev väldigt väl bemött av mäklaren. Hon levde upp till alla våra förväntningar. Toppbetyg på alla punkter. Läs mer
    Susanne L gillar detta

Jennie L skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi köpte en bostadsrätt via Johanna och Susanne. De båda gav oss ett väldigt bra bemötande, var trevliga och kunniga. De var lätt att hålla kontakt med och löste så att vi kunde se lägenheten då det passade oss. De ordnade även så att vi kunde skriva kontrakt på helgen då budet gått igenom, en trygghet för både oss och säljarna. Oerhört proffsiga att ha och göra med. Vi skulle varmt rekommendera de vidare. Läs mer

Jun Z skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    I am Jun Zhang, working at the department of Chemistry in Umeå University. I bought a house (Orkestergränd 28N, Holmsund) last month with the help of broker, Johanna Englund at HusmanHagberg Umeå. As a foreigner, it is my first time to buy a house in Sweden and no idea how to buy. Thank Johanna very much, she always answers my questions patiently at any time.
    Thanks so much again and best wishes. Läs mer

Felix L skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Mäklaren fick i uppdrag att sälja vår bostadsrätt på 3 rum i Umeå. Bemötandet var väldigt personligt med god rådgivning och extremt bra tillgänglighet med samtal dygnet runt och även under helger, väldigt uppskattat. Vi blev alltid uppdaterade vid varje skede genom försäljningen och det kändes alltid väldigt kontrollerat. Genom mäklarens goda kundkrets fick vi ett bud som vi tackade ja till inom bara några dagar, papperna skrevs under inom 24 timmar och det var en väldigt god erfarenhet för mig och min sambo. Vi fick allt och lite till, kunskap, god rådgivning, snabb och smidig försäljning, trevligt bemötande, och dessutom till ett rimligt pris. Läs mer

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå