HusmanHagberg Umeå

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå — Visa karta

Sedan starten 2008 har vi varit marknadsledande i sex år och i juli 2017 bytte vi mäklarkedja till HusmanHagberg vilket gett oss större möjligheter att förbättra oss ytterligare. Vi är samma team som innan och du får som alltid bred kunskap, stort engagemang och passion från oss i din fastighetsaffär. HusmanHagberg är helt oberoende av banker och försäkringsbolag och har kundens bästa i fokus.

Vi kan Umeå! Vi vet vad som händer och planeras i regionen och har lång erfarenhet av bostadsmarknaden här. Ska du köpa eller sälja bostad här i Umeå, eller är intresserad av att veta mer om vår stad är du alltid välkommen att kontakta oss.
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 385 kunder tycker om HusmanHagberg Umeå

• 2019-12-03

Johanna F skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde en bostadsrätt genom Ulrika Edberg och är mycket nöjda med affären från start till mål. Hon agerade snabbt, var tillgänglig, kom med bra råd men var samtidigt lyhörd för våra behov. Jag upplever att hon har ett professionellt, mänskligt och varmt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-01

Carl Martin F skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    - förvärv av fastighet, fristående Villa
    - Bra bemötande, inläst på objektet.
    - Förväntningarna var att få svar på de frågor jag behövde vilket jag också fick.
    - Bra, sakkunnig, inläst och drivande. Kunde ibland känns lite för drivande, att förvärva en fastighet är i mitt fall en process som behövde lite med tid. Mäklaren vidhöll dock drivet och hade lösningar på hindren som uppstod. Läs mer
    2019-12-04 Camilla K svarar Carl Martin F
    Tack Carl för dina genomtänkta ord, att vara lösningsorienterad är en viktig mäklaruppgift.
    Glad att det märktes!
  • Shaochun Z

2019-12-01

Shaochun Z skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Spacious and well maintained apartment, close to university. Camilla is very nice and helpful. Läs mer
    2019-12-04 Camilla K svarar Shaochun Z
    Thanks Shaochun! Together we made it possible.
  • Emma L

2019-11-30

Emma L skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag sålde min bostadsrätt på Tomtebo med Hassan som mäklare. Han lyckades sälja den innan annonsering och till ett pris jag var oroligt nöjd med!

Jag rekommenderar Hassan starkt med tanke på att han har varit väldigt engagerad, lyhörd och lätt att nå dagtid som kvällstid. Han har skött allt på ett smidigt och professionellt sätt och han fick mig att känna trygghet genom hela processen.

Jag kommer använda Hassan till framtida bostadsaffärer och jag rekommenderar er att göra detsamma! 🌟🌟🌟 Läs mer
  • 2019-11-29

Maria Charlotta N skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Fick snabbt igång en säljprocess, återkoppling efter varje visning. Kunnig och trygg i kontakt med oss och köparna. Läs mer
    2019-12-04 Camilla K svarar Maria Charlotta N
    Tack Maria! Det är alltid lätt när en får så bra grundinformation som jag fick från er. Lätt att få svar på följdfrågor som dök upp längs vägen. Som säljare har ni gjort ett superbra jobb!
  • 2019-11-29

Hanna S skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde min lägenhet med Hassan i spetsen.
    Hassan har ett driv som inte fick mig att tveka en sekund över att jag valde honom för mitt uppdrag.
    Proffsig, trevligt bemötande, påläst, saklig, korrekt och framförallt engagerad.
    Jag kan varmt rekommendera Hassan till vänner och bekanta.
    Tack för gott samarbete! Läs mer
  • 2019-11-28

Jörgen K skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Stark och stabil mäklare, man ser han varit med länge. Ingen fråga var för dum. Gjort ett kanon jobb! Läs mer
  • Andre A

2019-11-27

Andre A skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Opolitligt intryck. Aggressiv. Läs mer
  • 2019-11-27

Britt-Sofi Madelen G skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Med engagemang, uppriktighet och trevligt bemötande har Richard sålt vårt hus. Det har varit lätt att nå honom, vi har fått återkommande återkoppling och info under försäljningen. Kort sagt ett proffsigt omhändertagande. Läs mer

ALEXANDER L skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Tydlig kommunikation och engagerad. Hela processen gick väldigt smidigt och är generellt nöjd! Läs mer

Caroline B skrev om HusmanHagberg Umeå
    Trevlig, lättsam, professionell och rolig! Läs mer

Christer L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi köpte en lgh i Umeå.
    Richard tog emot oss alla, som var anmälda på visningen, vid ingången till trapphuset och gick igenom hur visningen skulle gå till. Detta är första gången vi har stött på en mäklare med detta arbetssätt. Imponerande! Richard var påläst om aktuell lgh, men även området i stort allt ifrån vilka som hade byggt området och framåt. Richard visade även garaget som har en särskild kölista. Richard var smidig och snabb med själva affären. Man visste hela tiden vad som gällde. Richard är en mäklare som jag rekommenderar. Läs mer

Olga L skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    En engagerad, initiativtagande och tillmötesgående maklare med god kommunikationsförmåga. Håller sitt ord och missar inget. Har guidad oss föräldrarna som bor i Göteborg och sonen som vi köper bostadsrätt för i Umeå med tillförsikt och professionalism. Vi önskar Hassan lycka till i yrket och kan rekommendera honom till andra kunder.
    Vid penna Olga Lundberg tel 0707403526 Läs mer
  • Fredrik K

2019-11-24

Fredrik K skrev om HusmanHagberg Umeå
    Officiellt betyg 2.5... Var ofta svår att få tag på.
    Kändes som att val av prismodell påverkade hennes approach av försäljning. Läs mer
  • 2019-11-24

Johannes N skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag är glad att jag valde Hassan när jag sålde lägenheten. Jag hade inte kunnat tänka mig en smidigare bostadsaffär. Hassan var väldigt engagerad genom hela processen och duktig på att hålla mig uppdaterad. Jag ger honom mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • Sara H

2019-11-20

Sara H skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Är i stora hela nöjd. Bra kunskap, men mindre bra på återkoppling då man försökt nå henne.
    Valde då hellre att ha kontakt med hennes kollega som hon jobbar tillsammans med i team.
    Hon är saklig och noggrann vid kontrakskrivning och vill att alla ska förstå innehållet, öppen för frågor. Läs mer
    2019-11-20 Susanne L svarar Sara H
    Hej Sara,
    Tack för feedback och roligt att ni i det stora hela är nöjd. Beklagar om ni upplevt att jag varit mindre bra på återkoppling, tar till mig det! Vet att ni ringt vid ett par tillfällen då jag varit upptagen men att ni istället fått tag i Johanna. Då vi jobbar väldigt tight och sitter bredvid varandra så har jag vetat att ni fått kontakt och tolkat det som att ni "fått tag i oss" och framfört ert ärende. Hoppas att jag får chansen att svara när ni ringer framöver. :) Ska framföra er fina rekommendation till Johanna. Vänligen Susanne
  • 2019-11-19

Helen N skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt en BR. Bra bemötande rakt igenom. Verkar genuin och ärlig till skillnad från många andra mäklare som alltid verkar ha en strategi eller baktanke med allt de säger. Läs mer
    2019-11-19 Susanne L svarar Helen N
    Tack Helen för den fina rekommendationen. Vänligen Susanne
  • 2019-11-18

Albin N skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Förtroendeingivande mäklare. Har känts tryggt genom hela processen från visning till kontraktskrivning. Väldigt nöjd som köpare. Läs mer
  • 2019-11-17

Ludwig N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt en villa. Mycket proffsig mäklare. Lätt att få tag på. Trevligt bemötande.

Vi uppskattar att han tog sig tid att vara med på besiktningen och är överlag väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-11-14

Stefan H skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Lägenhet, 1a, i Umeå. Snabb och korrekt korrespondens. Läs mer
  • Eleonor H

2019-11-14

Eleonor H skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    - Köpt lägenhet, 1a
    - Trevligt bemött, lite stressigt i början men jag kom med kort varsel. Supertrevligt möte med mäklaren och säljaren
    -Tryggt Läs mer
  • 2019-11-12

Catarina G skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde dotterns lägenhet i Umeå.Hassan var mycket professionell i mötet och jag hade stort förtroende för honom. Jag hade kontakt med honom via dottern som var på plats i Umeå.
    Det var för mig viktigt att det samarbetet skedde på ett korrekt och rätt sätt, vilket det verkligen gjorde. Hassan var mycket snabb i handling och tog sig an uppgiften på ett sätt som för mig som säljare kändes otroligt tryggt och kvalitativt.Mycket gott bemötande och samarbete, vilket ledde till en snabb affär.
    Om jag får möjlighet kommer jag att rekommendera honom som mäklare, om någon vill sälja/köpa lägenhet i Umeå eller såklart även om han byter stad. Läs mer
  • 2019-11-12

Malin G skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Hassan hjälpte oss att sälja vår lägenhet med ett resultat långt över förväntan - både vad gäller slutpris och hur snabbt vi gick från förfrågan till såld lägenhet. Hassan var snabb, professionell, tillgänglig och engagerad. En mäklare som Hassan borde alla anlita - både som säljare och för köp av bostad. Läs mer
  • 2019-11-11

Rebecca E skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt och Håkan var väldigt trevlig och svarade på de frågor vi hade på visningen. Innan budgivningen hörde han av sig och var noga med att vi skulle förstå hur det går till och han var lätt att få tag på om man hade fler frågor angående köpet. Det känns som om att allt, från visning och budgivning till kontraktsskrivning, har gått väldigt lätt till där mäklaren tagit stort ansvar vilket känts skönt för oss som köper en bostad för första gången! Läs mer
  • 2019-11-09

Katarina L skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Korrekt, tillgänglig och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-11-08

Brita B skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jonas Andersson har sålt vår fritidsbostad i Hemavan.Han har varit mycket engagerad och hjälpt oss på alla sätt. Vi har känt att han verkligen bryr sig.
    Vi rekommenderar Jonas som mäklare.
    Brita och Per Erik Björknäs Läs mer
  • 2019-11-08

David R skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Har köpt en lägenhet centralt i Umeå. Mäklaren hade först värderat vårt hus som skulle säljas. Lovade att hålla utkik efter något passande i stan, och menade att lägenheten kanske vore något för mig och barnen. Sedan har det flutit på. Mycket bra bemötande. Tycks mig genuin och ärlig. Läs mer
  • 2019-11-07

Victor E skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Engagerad och seriös, Richard har ställt upp och hjälpt till både före och efter försäljningen av vår lägenhet. Läs mer
  • Åke L

2019-11-07

Åke L skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt en lgh som varit mitt barndomshem och som mina föräldrar haft fram till sin bortgång , tycker att Peter var kanon bra och mycket förstående, Läs mer
  • Fredrik A

2019-11-06

Fredrik A skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    - Sålt lgh Umeå 73m2 Kuratorn 10
    - Snabba och tydliga svar och ordnade allt med städ,styling mm till full belåtenhet ( vi har ej var fysiskt närvarande någon gång)
    - något över förväntat (utgångspris / +2% blev +5%)
    - en bukett för över förväntat pris, en större bukett för snabb o tydlig återkoppling och till den,en vacker vas för hjälpen styling,städ o överlåtande - till sist en rosenrabatt för genuint utfört uppdrag rakt igenom ,tillgängligheten,tydligheten och Ulrikas personligheten gav en trygg känsla -helt utan obesvarade frågor och funderingar
    Skolboksexempel för
    Så arbetar du som mäklare Läs mer

Claes E skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt bostadsrätt, fungerar bra hittills! Läs mer

Katarina C skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Alltid i lyssnande och trevlig. Utmärkt samarbete. Läs mer

Jonas J skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Förtroendeingivande mäklare. Återkopplade alltid snabbt på våra frågor. Läs mer

Anna H skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Köper en bostadsrätt.
    Susanne svarade i telefonen direkt när vi ringde fast vi ringde utanför arbetstid, i vårt fall var det jättebra.
    Snabb och jättebra hjälp med visning av lägenhet två gånger dagen efter, före och efter ordninarie visning samma dag.
    Trevlig, bra bemötande, snabb hjälp och snabb återkoppling. Läs mer
    2019-11-19 Susanne L svarar Anna H
    Tack Anna, vad roligt att ni är nöjd! Vänligen Susanne
  • Berit Inge-Gärd J

2019-11-05

Berit Inge-Gärd J skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt hus. Bra bemötande. Vi föredrar kvinnlig mäklare. De står med fötterna på jorden. Överdriver inte. Läs mer
    2019-11-05 Susanne L svarar Berit Inge-Gärd J
    Tack själv Ingegärd, ett nöje att samarbeta med dig! Vänligen Susanne
  • 2019-10-31

Eva E skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt en lgh. Proffsigt bemötande och genomförande av försäljningen. En positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-31

Angelica W skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Ger snabbt svar på frågor. Lätt att ha och göra med. Läs mer
  • Maria J

2019-10-30

Maria J skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har sålt en bostadsrätt och har blivit var bemött av mäklaren under hela processen. Han lyssnade på mina önskemål och informerade på ett bra sätt hur försäljningen skulle läggas upp. Mäklaren återkopplade efter varje visning och informerade vad nästa steg kunde bli i samråd med mig. Läs mer

Ulf E skrev om HusmanHagberg Umeå
    Bra visning av lägenheten, påläst och lagom på.
    Ger förtroende för köpare av lägenheten vi budgivning lätt att prata med.
    Högsta betyg vid genomgång av kontrakt före vi skrev på.
    Skapar en bro mellan säljare och köpare för en bra övergång. Läs mer

Marika D skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Snabb, effektiv, tydlig och ordnar det han lovat med återkoppling direkt! Mycket nöjd köpare. Läs mer

Imanuel C skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    *Köpt en villa

* Proffsigt och snällt

*Leda oss genom köpet då vi aldrig köpt fastighet förut. Förväntningarna uppfylldes väl.

*Mycket positivt Läs mer
  • 2019-10-28

Krister R skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde vår lägenhet och Richard var väldigt proffsig i sin kontakt med oss och hantering av försäljningen. Vi kände oss väldigt trygg i hela processen och Richard gjorde ett mycket gott jobb! Läs mer
  • 2019-10-27

Linda B skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt bostadsrätt. Väldigt proffsig, trevlig, påläst och tillmötesgående mäklare! Läs mer
  • 2019-10-26

Emelie Anna Christina B skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Susanne har hjälpt oss att på ett snabbt och smidigt sätt få vårt hus sålt! Inga konstigheter, en rak och tydlig kommunikation, stöttning från första stund och ända in i mål. Jag kan varmt rekommendera att anlita Susanne och Husman Hagberg om du vill ha service i världsklass. Läs mer
    2019-10-26 Susanne L svarar Emelie Anna Christina B
    Tack Emelie för den fina rekommendationen. Vänligen Susanne
  • 2019-10-24

Mathilda P skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde en tvåa på Mariehem, snabb och trevlig affär. Jag blev väldigt bra bemött av Hassan och han hade alltid svar på mina frågor. Jag fick sålt min bostad inom mindre en månad, vilket var viktigt för mig som ska flytta till annan ort. Jag hade velat ha ett högre pris, men fick tillbaka mina pengar, behövde inte gå ner i pris och det är skönt att kunna slappna av samt att kunna lita på sin mäklare. Jag är väldigt nöjd med min erfarenhet av husman och Hagberg samt att ha haft Hassan som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-24

Alexander H skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Utmärkt mäklare. Bra bemötande, väldigt komplett kunskap om objektet och snabb respons i alla faser av bostadsköpet. Ett litet misstag med köpekontraktets utformning som gjorde att vi fick skriva ett nytt kontrakt men överlag bästa mäklaren jag haft kontakt med. Bostaden jag köpte var en villa. Läs mer
    2019-10-26 Susanne L svarar Alexander H
    Tack Alexander, vad roligt att du är nöjd! Vänligen Susanne
  • 2019-10-22

Anna-Maria G skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt bostad
    Blev sakligt och korrekt bemöt utan konstiga bortförklaringar eller andra konstigheter.
    Ärligt och enkel att ha att göra med. Snabb återkoppling och hjälp direkt vid behov.
    Ett mycket bra fastighetsköp Läs mer
  • 2019-10-22

Hans Niklas V skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    sålt villa i vännäs.
    väldigt bra bemött och mycket kunnig samt hjälpsam.
    mina förväntningar överträffade håkan.

Han fanns tillgänglig och svarade på alla våra frågor på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-10-20

Magnus J skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi köpte en 83m2 3-rummare på Mariehem Umeå. Vi hade tight tidsplan och köpte därför objektet osett vilket inte är optimalt. Vi fick dock bra info. från mäklaren vilket resulterade i att objektet motsvarade våra förväntningar. Vi fick även värdefulla tips om värdeskapande renoveringar och hantering av bank i samband med låneskrivning. Läs mer
  • 2019-10-18

Moa H skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt en central lägenhet i Umeå. Vi blev bemötta på ett professionellt sätt som kändes tryggt. Läs mer

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå