HusmanHagberg Umeå

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå — Visa karta

Sedan starten 2008 har vi varit marknadsledande i sex år och i juli 2017 bytte vi mäklarkedja till HusmanHagberg vilket gett oss större möjligheter att förbättra oss ytterligare. Vi är samma team som innan och du får som alltid bred kunskap, stort engagemang och passion från oss i din fastighetsaffär. HusmanHagberg är helt oberoende av banker och försäkringsbolag och har kundens bästa i fokus.

Vi kan Umeå! Vi vet vad som händer och planeras i regionen och har lång erfarenhet av bostadsmarknaden här. Ska du köpa eller sälja bostad här i Umeå, eller är intresserad av att veta mer om vår stad är du alltid välkommen att kontakta oss.
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 591 kunder tycker om HusmanHagberg Umeå

Miranda O skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Har varit jätte nöjd med köpet av huset.
    Hon har funnits där och har fått svar på frågorna man har haft. återkopplat väldigt snabbt angående både med våran försäljning och köpet av huset, även lyssnat på de vi har sagt och varit väldigt tillmötesgående. Hon har det jag förväntade mig av en mäklare. 😊 Läs mer

Susanne F skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Ulrika har hjälpt mig med att sälja min kolonistuga.
    Har varit väldigt nöjd, hon har uppdaterat mig hela tiden om vad som har hänt och vad som kommer att hända.
    Om jag i framtiden ska sälja någon kommer jag att anlita henne. Kommer även att rekommendera henne till vänner och bekanta som ska sälja. Läs mer

David L skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Har både köpt och sålt bostad via Johanna och upplever henne som trygg och avslappnad mäklare. Alltid trevligt bemötande sakkunnig och förberedd vid alla möten! Läs mer

Oskar S skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Bostadsrättsradhus. Snabb och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-09-17

Lars J skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpte en bostadsrätt.
    Kunnig och engagerad. Väldigt bra bemötande. Snabba och kunniga svar på frågor. Läs mer
  • Erik P

2020-09-16

Erik P skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Har köpt ett hus av Lova, samt sålt vårt radhus via henne.

Vi är mycket nöjda med hennes agerande i form av att hon varit väldigt flexibel o lyhörd runt våra önskemål, samt funnits tillgänglig när vi behövt rådgöra saker runt försäljningen.

Så totalt sett är vi oerhört nöja o tacksamma att Lova hjälpt oss. Läs mer
  • 2020-09-13

Malin K skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lova är mycket professionell och ser till att hålla mig som säljare uppdaterad på varje steg längs vägen till såld bostad. Läs mer
  • 2020-09-12

Sandra B skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har köpt en bostadsrätt. Blev bemött av mäklaren mycket bra, hon var väldigt trevligt. :) Läs mer
  • 2020-09-11

Ida A skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt bostadsrätt. Väldigt bra bemötande. Trevlig och kunnig. Läs mer
  • 2020-09-10

Jenny U skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard var tydlig o hjälpsam och fanns alltid tillgänglig när vi hade frågor. Läs mer
  • 2020-09-08

Advokatfirman Oebergs Ab A skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi köpte lägenhet genom Susanne och tyckte att hon var så bra att vi vände oss till henne igen när det var dags att sälja. Hon tog hand om försäljning och styling och skötte allt långt över förväntan.

Detta är inte bara en kunnig och engagerad mäklare som får jobbet gjort, utan också en person som på kunnigt lotsar parterna genom processen. Hon är lyhörd och flexibel och jag tvekar inte ett ögonblick att rekommendera hennes tjänster. Läs mer
    2020-09-08 Susanne L svarar Advokatfirman Oebergs Ab A
    Tack Anna för den fina rekommendationen. Vänligen Susanne
  • 2020-09-06

Mostafa A skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde lägenheten snabbt! Mycket trevligt bemötande, kunnig och väldigt hjälpsam, flexibelt arbetssätt och lätttillgänglig om man har funderingar etc. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-05

Carola S skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpte ett litet radhus.
    Trevlig och tillmötesgående mäklare.
    Hjälpsam på alla vis.
    Kan rekommenderas Läs mer
  • 2020-09-03

Josefin H skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    I samband med försäljningen av vår lägenhet blev Johanna ett självklart val efter att ha träffat flera olika mäklare. Johanna har varit lätt att få kontakt med och har svarat snabbt på våra frågor. Hon har även varit snabb på att uppdatera oss i försäljningsprocessen. Johanna har bemött oss med glädje och bra service, vi vill verkligen rekommendera henne vidare! Läs mer
  • 2020-09-03

Nicoleta R skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Kan man köpa en lägenhet i stan bara på några dagar? Visst, det går om man har tur att träffa en skicklig mäklare. Vår heter Johanna, en ung mäklare med stort engagemang. Tack vore hennes tydlighet, lyhördhet och snabb återkoppling kunde vi hjälpa vår dottern att skaffa sin första lägenhet i Umeå på mindre än en vecka. Dessutom, hon tillvaratog både köparens och vårt intresse vilket kändes ännu tryggare. Vi kan varmt rekommendera Johanna på HusmanHagberg i Umeå/ Nicoleta Roma med familj. Läs mer
  • 2020-09-02

Cecilia A skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde våran lägenhet på Sandåkern. Rickard är kunnig och har bra kontakter. Den såldes snabbt som kommande till en av Rickards kunder. Dock så var kommunikation och uppdateringar kring processen bristfällig tyvärr. Vi fick även känslan av att han kanske hade lite för många objekt samtidigt och bokade sina möten lite väl tight. Då han kom sent eller fel dag vid flera tillfällen. Sen inte var tillgänglig vid sista kontraktet och nyckelöverlämning. Vilket vore okej om vi fick informationen tidigare än nån enstaka dag innan. Och om de var andra ägaren som tog över när Rickard inte kunde som vi blev lovade vid anställning av honom, men det var de inte heller. Vi hade helt enkelt fått annan info när vi valde Rickard som mäklare och hade höger förväntningar. Men skulle ändå säga att han är en kompetent mäklare i sak. Läs mer
  • 2020-08-27

Hanna E skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lova sålde vår tvåa på Tomtebo. Hon har varit snabb, flexibel och väldigt proffsig. Hon höll oss hela tiden informerad och såg till att göra det lilla extra för att få lägenheten såld. En stjärna! :) Läs mer
  • 2020-08-25

Pia L skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt ett litet radhus blev väldigt bra bemött. Ställde frågor som hon tog reda på. Ulrika säljer nu vårat hus och hoppas allt går bra. Hon har verkligen ställt upp då man ringt och funderat över något. Vi rekommenderar verkligen Ulrika. Läs mer
  • 2020-08-22

Christer O skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Bra bemötande och snabb hantering av vårt köp av lägenheten. Läs mer
  • 2020-08-20

Lennart L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt en liten lägenhet med hjälp av SUPERMÄKLAREN
    RICHARD.
    Det fantastiska team som stylade o fotograferade vår lägenhet gjorde ett TOPPENJOBB!
    Vi är mer än nöjd med det jobb som Richard utförde.
    Han är väldigt kunnig och, tillmötesgående och detta är inte den sista affären vi gör med honom. Läs mer
  • 2020-08-17

Nora G skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Försäljningen av min lägenhet på 2 rum gick oväntat smidigt i dessa coronatider. En vinst gjorde jag med!
    han skötte allt det praktiskt och höll mig uppdaterat under vägens gång, ett bra bemötande och ser efter ens önskemål och en allmänt mycket trevlig person att ha och göra med! Kan inte ge annat än toppbetyg! Läs mer

Andreas L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Fantastiskt kunnig och trevlig mäklare som på ett enkelt och informativt sätt tog oss genom alla steg i processen av försäljning av vår bostadsrätt. Om vi bestämmer oss för att flytta igen så skulle vi inte tveka att anlita Richard även den gången! Läs mer

Tord H skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå

-kunnig
    -ger snabb återkoppling Läs mer
  • 2020-08-14

Jessica G skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Villa i Holmsund. Camilla var professionell, flexibel och förtroendeingivande. Hon kunde objektet utan och innan. En trevlig upplevelse och vi skulle absolut kunna tänka oss att att anlita henne vid en eventuell försäljning! Läs mer
  • 2020-08-13

Sonya J skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Gick bara fint att köpa lägenheten via Lova. Trevligt bemötanden och bra genomgång Läs mer
  • 2020-08-12

Berit H skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Det som sålts är en bostadsrätt. Mäklaren Ulrika Edberg är professionell och kompetent mäklare. Som bemött oss vänligt på ett trevligt och glatt sätt. Hon uppfyllde vår förväntningar helt perfekt. Läs mer
  • 2020-08-11

Helena L skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Lägenhet 1:à i Umeå, Tomtebo. Snabb och trevlig mäklare. Läs mer
  • 2020-08-09

Linda B skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har köpt en Bostadsrätt på Järnvägsallén 16a. Han bemötte oss på ett väldigt lugnt, trevligt och trovärdigt sätt. Han gav mig bra råd på hur jag kan fixa i lägenheten så att den blir bra för mig och mina barn.

Jag har varit på många visningar och många mäklare jag mött har inte känts personliga utan satt på sig en "mäklarmask" på något vis. Jag kände att Peter inte hade den utan bemötte mig på ett mer naturligt sätt vilket gjorde mig trygg i köpet. Läs mer
  • 2020-08-08

Kebne J skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    köpt en lägenhet på Tomtebo. tycker Lova bemöter med en perfekt balans mellan
    avslappnat och professionellt. super-mäklare! Läs mer
  • 2020-08-01

Arne E skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Han skötte sitt uppdrag med bravur och känsla! Arne! Läs mer

Johanna R skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt vår lägenhet med hjälp av Peter Jevenko som gett oss bra bemötande och snabb återkoppling. Tack vare Peter gick vår bostadsrättsförsäljning enkelt och smidigt. Rekommenderar honom varmt! Läs mer

Mikaela J skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Verkligen helnöjd med Lova som mäklare för vårt radhusköp. Professionell, jättetrevlig, lätt att kommunicera med, svar på de frågor vi hade, alltid tillgänglig, och allt detta gör att man som kund känner sig trygg, vilket såklart är extremt viktigt vid ett bostadsköp. Kommer vi flytta i framtiden så skulle jag inte tveka en sekund på att anlita Lova som mäklare. Läs mer

May-britt R skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har köpt en liten lägenhet här i Umeå öst på stan.
    Mina upplevelser av Jonas som mäklare är bara positiva.Han har varit tillmötesgående för mina önskemål. Svarat när jag kontaktat honom osv. Allt har varit bra👍 Läs mer

Janusa A skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    En utmärkt mäklare!
    Jag har sålt en 2:a bostadsrätt.

Har upplevt en väldigt bra bemötande där Lova alltid varit glad och positiv. Hon berättar sin strategi och hur hon tänker för att kunna lyckas med en bra försäljning. Jag skulle beskriva Lova som mycket hängiven och kunnig. Då jag inte varit på plats i umeå något under försäljningen har jag alltid fått återkoppling direkt via sms eller telefonsamtal. Toppen är hon! Läs mer
  • 2020-07-27

Mikaela W skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Fick ett avslappnat, proffsigt och tjänstvilligt bemötande av Jonas när vi köpte en bostadsrätt med hans hjälp. Läs mer
  • 2020-07-27

Parvan Z skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag och min sambos första bostadsköp. Lova var snabb och behjälplig med frågor, och hade hon inte svar på rak arm tog hon reda på dom snabbt. Förklarade allt så det kändes enklare. Snabb och smidig affär, alltid tillgänglig oavsett tid på dygnet, trevligt bemötande. Skulle inte tveka att ha henne som mäklare när/om vi säljer! Läs mer
  • 2020-07-26

Lars-erik F skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Susanne Lindgren och Johanna Englund jobbade jättebra tillsammans när de sålde vår lägenhet. De var trevliga, rutinerade och vi fick alltid snabb och bra återkoppling. Båda två var lika insatta i vad som hände under processen. Stort engagemang från båda två! Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-07-20

Danial M skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har köpt en lgh. Bemötande var professionella och trevligt. Jag är nöjd att blev kund hos er :) Läs mer
  • 2020-07-16

Björn H skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Har haft Peter som mäklare i flera affärer. Sålt villa, Köpt villa, köpt bostadsrätt. Vi har alttid fått bra bemötande. Han är rutinerad och hanterar allting korrekt. Förmodligen en av Sveriges bästa mäklare. Läs mer
  • 2020-07-15

Ola I skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard har förmedlat bostadsrätt och utfört uppdraget på ett klanderfritt sätt. Budgivningen drog ut på tiden och hade möjligen kunnat avslutats något snabbare, samtidigt är detta mycket upp till budgivarna. Läs mer
  • 2020-07-13

Anders F skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt lägenhet. Bra trevligt bemötande. Läs mer
  • Helena Cecilia K

2020-07-09

Helena Cecilia K skrev om Lova Georgsson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag hade tur som mötte henne. Hon räddade mig ur en extremt tuff situation som pågick under en lång tid. Det finns inga ord som kan beskriva den tacksamhet jag har inom mig. En hjälte. Och om du läser detta Lova... Allting är bra igen. ❤️ Tack. Läs mer
  • 2020-07-06

Maria J skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket bra bemötande och proffesionellt genomfört med allt ifrån bilder återkoppling och bud, samt affär!
    Tillgänglig för frågor och väldigt mån om oss som kund! Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-07-06

Ola J skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt mån om kund, lyssnar av hur vi ville ha det.
    Bra kille med servicekänsla och erfarenhet. Läs mer
  • 2020-07-01

Olle H skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt villa.
    Vi blev mycket vänligt bemötta, våra synpunkter blev alltid beaktade, våra möten var tidseffektiva och givande, alla visningar av bostaden var väl förberedda och vid specifika frågor från potentiella kunder blev vi genast uppringda för klarläggande.
    Camilla Krog var mycket professionell i alla avseenden och vi kommer att varmt rekommendera personer som söker en mäklare att vända sig till henne.
    Samtidigt vill vi ge en eloge till fotografen Jeanette Häggblom och stylisten Emma Pettersson som har hjälpt oss att lyfta fram alla fina egenskaper i vår villa. Läs mer
  • 2020-06-27

David P skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi köpte ett hus av Richard. Richard är väldigt rak och tydlig vilket vi uppskattade. Han levde absolut upp till våra förväntningar och vi beslutade att anlita honom för att sälja vår lägenhet. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-27

Timo K skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Har fått tag i mitt drömhus och Jonas var bra både mot mig som intressent och hon som sålde sitt hus.

>Proffsigt och sakligt bemött minsann!

Ja såhär ska en fastighetsförmedlare vara. Läs mer
  • 2020-06-26

Kristina U skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt förtroendegivande och transparent. Super kunnig dessutom! Läs mer
  • 2020-06-23

Erik L skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Camilla hjälpte oss med att sälja vår bostadsrätt och vi är verkligen supernöjda. Vi har fått bra svar på våra frågor och bra vägledning under hela processen. Vi förväntade oss en engagerad mäklare och det fick vi verkligen! Läs mer

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå