Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå HusmanHagberg HusmanHagberg Umeå

HusmanHagberg Umeå

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå — Visa karta

Sedan starten 2008 har vi varit marknadsledande i sex år och i juli 2017 bytte vi mäklarkedja till HusmanHagberg vilket gett oss större möjligheter att förbättra oss ytterligare. Vi är samma team som innan och du får som alltid bred kunskap, stort engagemang och passion från oss i din fastighetsaffär. HusmanHagberg är helt oberoende av banker och försäkringsbolag och har kundens bästa i fokus.

Vi kan Umeå! Vi vet vad som händer och planeras i regionen och har lång erfarenhet av bostadsmarknaden här. Ska du köpa eller sälja bostad här i Umeå, eller är intresserad av att veta mer om vår stad är du alltid välkommen att kontakta oss.
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 218 kunder tycker om HusmanHagberg Umeå

• Frida T
    Frida T skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Det som drar ner betyget är att han var något forcerad och kändes väldigt säljcentrerad. För oss var det ju stort att köpa bostad, men det kändes att det inte var stort för honom. Men fick ett bra bemötande och känner oss nöjda. Stort plus vad gäller snabba svar! Hade vi kunnat ge 3,5 hade vi gett det i betyg. Läs mer
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Allt bra kanske vissa detaljer hade jag velat få reda på som va oklart...sms funktion va sisådär om jag frågade nåt Läs mer
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Saklig och kompetent.
    Lugn, trygg. Mycket gott kundbemötande. Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde vår lägenhet.
    Jonas har ett trevligt bemötande och lyssnar på hur kunden vill ha det. Han löser det problem som behöver lösas.han är otroligt effektiv.
    Han är helt enkelt bäst! Läs mer
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har både köpt och nu sålt samma lägenhet med hjälp av Ulrika, som hjälpt oss med allt på ett mycket bra och professionellt sätt. Alltid på samma trevliga och hjälpsamma vis, ingenting är omöjligt. Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt lägenhet. Mycket nöjd med mäklaren. Proffsigt bemötande och inget "strul". Kommer att rekommendera Jonas till vänner och bekanta. Läs mer
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Otroligt avspänd, professionell och lugn i alla lägen. Skulle rekommendera Peter till vem som helst! Läs mer
  • Stefan V
    Stefan V skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt en bostadsrätt. En väldigt trevlig, omtänksam och påläst mäklare. Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde hus via Camilla och vi är väldigt nöjda! Vi sökte en mäklare som var bra för både säljare och köpare och som också hade god kännedom om den lokala marknaden. Det fick vi verkligen! Camilla har varit väldigt engagerad, lätt att få kontakt med men också ödmjuk inför sitt uppdrag samt ärlig och uppriktig.

Vi rekommenderar Camilla varmt! Läs mer
  • Linda W
    Linda W skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde en liten västerbottensgård genom Camilla på HusmanHagberg Umeå. Gillar att hon redan från början var intresserad att ta reda på allt och ställa alla relevanta frågor en försäljning av ett gammalt hus med historia kan innebära. Är väldigt nöjd med all hjälp jag fick med styling och fotografering och hur huset presenterades på nätet och i broschyr. Toppenbra från början till slut! Kan varmt rekommendera till andra som vill ha en proffesionell mäklare! Läs mer
  • Nikita G
    Nikita G skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Camilla har ett väldigt trevligt och förtroendeingivande bemötande som ger en trygg känsla. Hon förklarar varje skeende i köpeprocessen och de tillhörande begreppen på ett lättflrståeligt sätt och hon är alltod redo att svara på frågor, stira som små. Därtill uytrycker hon sin entusiasm flr att lära sog nya saker om ärendet blir komplicerat och parterna har många frågor, vilket får parterna att känna sig delaktiga i processen.
    Parternas frågor tas på stort allvar även on de gäller saker som för mäklaren är självklara. Camilla har även en professionell problemlösningsförmåga då hon t.ex hittar alternativa lösningar för parter som har långa restider till HusmanHagbergs kontor, vilket är behövligt i norrlands inland.
    Camilla Krog har varit ett stort stöd i vår köpeprocess och jag rekomenderar henne starkt till andra bostadssökande. Läs mer
  • Maria B
    Maria B skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har sålt en bostadsrätt på Östermalmsgatan 20 a i Umeå.

Ulrika imponerade redan i de första kontakterna genom att bekräfta möten med sms och genom att vara mycket väl förberedd redan till vårt första möte. Hon hade förberett material som visade att hon var intresserad och redo att bli vår mäklare.

Hon har visat ett stort engagemang, och ett professionellt och vamt bemötande. Hon har hela tiden varit mycket närvarande och engagerad. Till skiĺlnad mot andra mäklare så var jag huvudpersonen inte hon eller hennes tidigare försäljningsresultat. Jag upplevde att hon tyckte om min lägenhet, såg fördelarna med den och presenterade den på ett utmärkt sätt. Jag var trygg med att hon visade mitt hem för främmande människor. Läs mer
  • Emili H
    Emili H skrev om Monica Norrgård en del av HusmanHagberg Umeå
    Hon är en fantastisk människa och mäklare 👍 Läs mer
  • Charlotta A
    Charlotta A skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard Öhman bistod oss både vid köp av en fastighet och vid försäljning av vår bostadsrätt. Richard Öhman har ett professionellt bemötande, han är tillgänglig och mycket kompetent. Vi är mycket nöjda med vårt val av honom som mäklare och kan varmt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Terese Ä
    Terese Ä skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Uppriktig och jordnära mäklare. Läs mer
  • Anna I
    Anna I skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt och även sålt vår bostad via honom. vi är mycket nöjda med honom då han är väldigt proffsig och noggrann. Läs mer
  • Agaton S
    Agaton S skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag är mycket nöjd med Jonas, har både köpt en lägenhet med han som mäklare och när det var dags att sälja anlitade vi Jonas. Köpet gick smidigt och försäljningen lika så. Helnöjd! Läs mer
  • Dan Å
    Dan Å skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt en stor Västerbottensgård i Tavelsjö.
    Vi fick ett mycket gott bemötande och det gav oss ett bra förtroende för Richard.
    Vi hade väl inga speciella förväntningar men det kändes bara rätt på en gång.
    Richard har skött vårt uppdrag på bästa sätt så vi kan säga att vi är mycket nöjda med hans insats.

Mvh Dan o Eva Läs mer
  • Helena N
    Helena N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt vår villa i Röbäck via Rickard Öhman på Husman Hagberg.Vi fick ett gott bemötande av honom.Han var engagerad och pålitlig genom hela processen.Rickard gjorde så att vår försäljning löpte snabbt och smidigt.
    Helena Nordell Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket bra mäklare, kollade på lägenheten ena dagen och dagen efter var det dags att skriva kontrakt. Jag kände mig trygg hela vägen. 5/5!!
    Skulle jag kontakta någon mäklare i Umeå så skulle det vara Jevenko! Läs mer
  • Linn R
    Linn R skrev om Monica Norrgård en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt en central lägenhet, 93kvm 3rok. Vi har fått ett bra bemötande, Monica har känts ärlig, personlig & proffesionell. Våra förväntningar var bra & tydlig kommunikation. Vi tycker att Monica levde upp till det. Läs mer
  • Roger V
    Roger V skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Hej, vi köpte ett fritidshus i Ammarnäs genom HusmanHagberg där Ulrika Edberg var mäklare. Hon har verkligen gett ett mycket bra intryck. Varit kunnig, påläst och snabb att ge oss den information som vi efterfrågat. Hela processen från visning till köp har varit mycket smidig och vi kan som köpare varmt rekommendera Ulrika till framtida fastighetsintressenter.

Utan tvekan 10+ av 10 möjliga! Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Har sålt en bostadsrätt. Visste sedan tidigare vem Ulrika var och visste att jag ville ha henne som mäklare. Så jag eftersökte henne aktivt som mäklare. Hon har en fin approach gentemot både säljare och köpare. Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt vår lägenhet. Peter har verkligen levt upp till våra förväntningar. Han har varit ambitiös och hållit oss informerad under hela processen. Vi är mycket nöjda och kommer att rekommendera honom om tillfälle ges. Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Försäljning av objekt i Kvarnfors. Överträffade mina förväntningar vad gäller ledtid från första kontakt tills dess huset var sålt. Nöjd med försäljningspris. Kommunkation och Information oklanderlig under hela processen. Återkopplade svar vid frågor snabbt och utförligt.
    Alltid trevlig och vänlig vid kontakt. Hjälpsam samt ordning & reda gällande all dokumentation. Läs mer
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Ulrika gjorde ett fantastiskt arbete med att sälja vår lägenhet. Alltid enkel och tydlig kommunikation. Hon hanterade såväl visningar som budgivning säkert och kompetent. Kunnig, serviceinriktad och engagerad mäklare! Läs mer
  • Emil L
    Emil L skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Otroligt proffsig, ihärdig och ärlig mäklare som har koll på bostadsmarknaden. Hon är väldigt serviceinriktad och styrde i möjligaste mån visningar, pappersskrivning osv. efter vårt vardagspussel. Vi är supernöjda. Läs mer
  • Elisabeth N
    Elisabeth N skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Fick ett jättetrevligt första intryck av Ulrika!
    Lätt att prata med och delgav fakta på ett gediget sätt! Verkar kunnig på sitt område.
    Har alltid blivit bemött med ett leende. Aldrig rädd för ett besvär!
    Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Minna W
    Minna W skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt serviceminded och engagerad säljare. Mycket nöjd. Läs mer
  • Stig B
    Stig B skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    När vi i februari 2018 skulle sälja vår bostadsrätt på Skogsbrynet i Umeå valde vi HusmanHagberg.
    Avgörande för beslutet var första mötet med Susanne Lindgren och Johanna Englund.
    De båda gav ett förtroendegivande intryck där Susanne upplevdes vara den mest erfarna av de båda.
    Susanne upplevdes som mycket kunnig i mäklarens roll och ansvar.
    Därefter hade vi Johanna Englund som ansvarig för säljuppdraget.
    Vi kan varmt rekommendera ovanstående mäklare och HusmanHagberg till liknande säljuppdrag. Läs mer
    Susanne L gillar detta
  • Stig B
    Stig B skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    När vi skulle sälja vår bostadsrätt på Skogsbrynet 6 i Umeå i början av februari 2018 träffade vi tre olika mäklarfirmor.
    Efter att noga vägt plus och minus efter våra möten valde vi HusmanHagberg.
    De fick uppdraget att sälja.
    Johanna Englund och hennes kollega Susanne Lindgren gav ett förtroendegivande intryck vid första mötet.
    Under säljprocessens gång var det Johanna som vi hade som ansvarig för uppdraget.
    Johanna visade stort intresse, svarade direkt på våra frågor och hjälpte oss med många olika saker som dök upp.
    Våra förväntningar av mäklare överträffades med råge och vi kan varmt rekommendera Johanna Englund och HusmanHagberg till liknande säljuppdrag. Läs mer
  • Jonatan F
    Jonatan F skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt radhus.
    Trevligt bemötande och lätt att komma i kontakt med.
    Proffesionell! Läs mer
  • Janis L
    Janis L skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Bästa mäklaren i stan!!! Försäljningen gick smidigt utan några långa väntade!!!
    Svåra alltid i telefon när man har någon funderingar!!! Rekommenderar anlita henne som mäklare!!!! Läs mer
  • Caroline I
    Caroline I skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard Öhman sålde, i en tid när marknaden är på nedgång, vår fastighet med fantastiskt resultat! Han var noggrann, hjälpsam och lade ner mycket tid på sitt arbete, bl.a. närvarade han på besiktningen av fastigheten samt skötte all budgivning personligen med telefonkontakt istället för bud med sms. Bemötandet var mycket trevligt och han var tydlig och uppriktig. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera honom . Läs mer
  • Elinor J
    Elinor J skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Trots vissa svårigheter kring försäljningen så skötte Camilla det på ett proffesionellt sätt, och fick mig att känna mig trygg och väl omhändertagen.
    Jag känner att jag hade tur som fick Camilla som mäklare, och att hon tog sig an uppdraget med entusiasm och glädje. Läs mer
  • Håkan H
    Håkan H skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt professionell! Hade allt bra uppställt vid för möte och har god kontakt med oss genom hela försäljningsprocessen. Kommer definitivt använda oss av Jonas Andersson igen vid en eventuell försäljning och rekommenderar honom till vänner. Läs mer
  • Gabriel H
    Gabriel H skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Jonas har mycket professionellt kombinerat både driv och lyhördhet hanterat försäljningen av vår bostadsrätt. En fastighetsmäklare väl värd att rekommendera! Läs mer
  • Roland G
    Roland G skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket seriöst och proffsigt. Alltid tillgänglig och redo att svara på frågor. Läs mer
  • Katrin L
    Katrin L skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Vänligt bemötande, kunnig om marknaden, alltid kontaktbar, noggrann dokumentation. Kan rekommenderas Läs mer
  • Lars Gunnar Micael B
    Lars Gunnar Micael B skrev om Monica Norrgård en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi är oerhört nöjda med Monicas arbete. Monica ingav förtroende, och med sin erfarenhet och lugn kändes processen med att sälja bostaden mindre stressad. Monica rekommenderas varmt av oss! Läs mer
  • Gustaf F
    Gustaf F skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Mäklaren är mycket driven och mån om att få till en så bra affär som möjligt. Mäklaren var även tydlig med vilka marknadsförutsättningar (bra/dåliga) som råder, vilket jag tycker är bra. Dialogen har varit tät och bra, men ibland har jag anat hård arbetsbelastning som inneburit att småsaker glömts bort. I det hela är jag dock jättenöjd med bemötandet och resultatet av min försäljning. Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Mäklaren var proffesionell och kunde processen, det som drar ner på betyget var att allt skulle vara så forcerat. Handpenning och godkänd besiktning inom alldeles för tajt tidsram. Mäklaren var dock villig att förlänga dessa i efterhand men det hade gett ett helt annat intryck om vi fått göra det direkt. Läs mer
  • Lena I
    Lena I skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket Positivt, snabb service och återkoppling!
    trevlig Läs mer
  • Inger C
    Inger C skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Trevlig, håller tider, har ordning och anpassar efter mina behov som kund. Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Drivande och kunnig. Bra på att återkoppla. Kändes bra trots en dålig start Läs mer
    2018-02-17 Richard Ö svarar Mats L
    Hej Mats, tack för dina ord! Om du relaterar till bytet av mäklare p.g.a. att er ursprungliga hastigt slutade hos oss utan någon information till er så ber jag än en gång om ursäkt på dennes och våra vägnar?! Jag följer upp närmare med er så det inte inte händer någon av våra framtida kunder.
  • Peter L
    Peter L skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Allt gick så fort och smidigt! Mycket proffsigt Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard uppvisar ett proffsigt och förtroendeingivande bemötande. Han är hängiven sitt uppdrag och det märks att han ger 100% av sin energi till både köpare och säljare. Läs mer
  • Ann-Katrin S
    Ann-Katrin S skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Hjälpsam, lättillgänglig och professionell.
    Dessa tre ord är en otroligt bra beskrivning på Susanne.
    Hjälpte mig att sälja min lgh och även mig och min sambo vid husköp. Samt deklarera efter försäljning av lgh.
    Jag rekommenderar henne varmt :)

Mvh Ann-katrin Läs mer
    Susanne L gillar detta
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Ulrika gav ett kompetent och seriöst intryck samt var väldigt hjälpsam före, under och efter försäljningen av min bostad. Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Johanna Englund en del av HusmanHagberg Umeå
    Johanna ger ett mycket trevligt och genuint bemötande. Hon är snabb på att ge respons på mail mm och är väldigt tillmötesgående och hjälpsam. Vi är mycket nöjda hittills! Läs mer

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå