HusmanHagberg Umeå

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå — Visa karta

Sedan starten 2008 har vi varit marknadsledande i sex år och i juli 2017 bytte vi mäklarkedja till HusmanHagberg vilket gett oss större möjligheter att förbättra oss ytterligare. Vi är samma team som innan och du får som alltid bred kunskap, stort engagemang och passion från oss i din fastighetsaffär. HusmanHagberg är helt oberoende av banker och försäkringsbolag och har kundens bästa i fokus.

Vi kan Umeå! Vi vet vad som händer och planeras i regionen och har lång erfarenhet av bostadsmarknaden här. Ska du köpa eller sälja bostad här i Umeå, eller är intresserad av att veta mer om vår stad är du alltid välkommen att kontakta oss.
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 342 kunder tycker om HusmanHagberg Umeå

• 2019-10-17

Mikael H skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt hus och sålt lägenhet. Blivit trevligt bemött av mäklaren. Mycket bra upplevelse hela vägen. Ulrika känns väldigt trygg, professionell och kunnig. Läs mer
  • 2019-10-16

Calise M skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt min 4:a på Biologigränd. Hassan är en mycket trevlig mäklare och som arbetat snabbt och effektivt. Han har hela tiden uppdaterat mig i vad som händer ang försäljningen, och har varit noga med att fråga vad jag tycker tänker under resans gång. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-16

Ebba P skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt bra bemött och hon var påläst om objektet vilket förenklade vid alla frågor! Läs mer
  • 2019-10-13

Baris E skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Tyvärr kunde vi inte köpa något men han var hjälpsam. Läs mer
  • 2019-10-13

Danielle M skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Ett hus. Ulrika är trevlig och proffsig. Känns ärlig med både säljare och köpares intresse. Läs mer
  • 2019-10-11

Helen M skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde vårt hus och tycker att mäklaren ger ett lugnt och kunnigt bemötande. Hon har ett trevligt och engagerat sätt, och går in för sitt säljuppdrag helhjärtat. Som säljare kände vi oss trygga med hennes kunskap och information, samt att hennes tillgänglighet var utomordentlig. Vi rekommenderar henne verkligen, och ifall vi säljer igen kommer vi välja henne. Läs mer
    2019-10-13 Camilla K svarar Helen M
    Tack bästa ni! Det viktigaste är att vi når ett resultat alla parter är nöjda med och det åstadkom vi tillsammans denna gång!
    Vänligen,
    Camilla
  • 2019-10-11

Renato C skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Har köpt bostad. Tycker att Camilla gav ett professionellt intryck. Man kände att hon tog ställning både för köpare och säljare. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-10-13 Camilla K svarar Renato C
    Tack Renato! Glad att läsa att du uppfattat min omsorg för båda parters intresse. Önskar allt gott med er nya bostad!
    Vänligen,
    Camilla
  • 2019-10-08

Joakim Å skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Hassan sålde vår bostad samma dag som den kom ut på hemnet. Hassan har varit väldigt duktig på att förklara och hjälpa oss genom hela processen. Han har alltid varit tillgänglig och har en proffsig men avslappnad attityd som fått oss att känna oss 100% bekväma. Vi kommer verkligen anlita hassan nästa gång vi ska köpa och sälja. Läs mer
  • Janna K

2019-10-08

Janna K skrev om Johanna Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Johanna var en stor hjälp vid försäljningen av min bostadsrätt. Hon var duktig på att förklara alla steg i processen och har förmågan att göra både säljare och köpare nöjda. Ett riktigt proffs. Läs mer
  • 2019-10-08

Erik M skrev om Johanna Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Seriös och kunnig
    Vill att hela processen skall bli så bra som möjligt för alla Läs mer

Jenny M skrev om Johanna Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Johanna har hjälpt oss i köp av lägenhet och försäljning av hus. Hon är lyhörd, omtänksam, tydlig och personlig. Det har känts som att det har varit viktigt för henne att det ska bli bra för oss. Kontakterna med henne har överträffat våra förväntningar och vi skulle varmt rekommendera henne alla dagar! Läs mer

Mattias Ö skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag köpte en lägenhet på Teg.
    Blev väldigt bra bemött.
    Mäklaren uppfyllde alla förväntningar som jag hade på en mäklare.

Fungerade väldigt bra. Läs mer

Evelina Å skrev om Johanna Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Allt toppen. Vi sålde vår bostadsrätt genom Johanna och hon har genom hela processen varit informativ, påläst, snabb och lätt att få tag på och ha att göra med. Plus supertrevlig. Allt har känts tryggt och väldigt proffsigt. En kanonmäklare – rekommenderas varmt! Läs mer
  • Karl Rune Andreas G

2019-10-06

Karl Rune Andreas G skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Ett proffs ut i fingerspetsarna! Trevlig och bra bemötande. Har anlitat Richard två gånger och kommer att göra det igen . Läs mer
  • 2019-10-05

Cristoffer E skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Rak, tydlig och enkel att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-10-04

Felix L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Engagerad mäklare som tog sig tiden för oss som ny kund. Uppskattade hans snabba återkoppling och bra förberedelse, det tog inte mer tid än nödvändigt. Läs mer
  • 2019-10-04

Wilma E skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt en lägenhet på teg. Mäklaren bemötte oss väldigt bra och var samarbetsvillig då affären skulel göras snabbt. Ändå önskemålet till andra tillfällen är mer förberedelser om föreningen. Annars utöver det är jag väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-10-03

Kenneth Daniel S skrev om Johanna Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde min bostadsrätt genom Johanna
    Mycket professionell och flexibel
    Påläst och la de lilla extra 🙂
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-02

Simon M skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Hassan är driven och gör allt han kan för att det ska bli så bra som möjligt. Han kändes trygg och kompetent från första mötet. Läs mer
  • 2019-10-01

Synnøve W skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde en bostadsrätt med Camilla Krog som mäklare. Hon var synnerligen professionell, snabb och effektiv. Upplevdes verkligen intresserad av att göra ett bra arbete och att jag som säljare skulle vara nöjd. Hon informerade i varje steg av processen, återkopplade direkt och återkom snabbt vid frågor. Kände mig helt trygg med att lämna försäljningen till henne trots att jag själv redan flyttat från Umeå. Helt enkelt en fantastiskt bra mäklare som jag ger mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
    2019-10-06 Camilla K svarar Synnøve W
    Tack bästa Synnøve för den fantastiska beskrivningen av din upplevelse! Den gör mig både ödmjuk och tacksam.
  • Ilir R

2019-10-01

Ilir R skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag sålde min fina 2:a med hjälp av Hassan. Hans bemötande är väldigt professionellt och man får en känsla av tillit till honom. Han verkligen levererade som han lovade och gjorde det där lilla extra för att ro affären i hamn. Jag kan starkt rekommendera Hassan till andra och jag kommer definitivt att anlita honom till nästa bostadsaffär jag gör. Läs mer
  • 2019-10-01

Gunnar Ö skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    sålt en bostadsrätt 4 rum och kök
    På et mycket bra sätt och ett välkomnande.
    förväntningarna var att det skulle bli budgivning men tyvärr blev det inte det. annars ett trevligt bemötande och bra planering vid affären. Läs mer
  • Ludvig J

2019-10-01

Ludvig J skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Mitt samarbete med Ulrika Edberg då vi sålde min lägenhet har präglats av professionalism och flexibilitet. Ulrika Edberg får processen att verka enkel med hennes säkra sätt att hantera alla stegen, utan att reducera möjligheterna för kundens inkludering och önskemål. Ifall Ulrika inte hade besuttit dessa egenskaper hade försäljningen av lägenhet varit ett avsevärt mer hektiskt åtagande. Läs mer
  • 2019-09-30

Ingegerd O skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har köpt en 3-rumslägenhet på Sandåkern och har blivit väl bemött av Richard. Har ingen erfarenhet av försäljning sedan tidigare eftersom vi bott i samma hus i 45 år
    Med vänlig hälsning Ingegerd och Sture Olsson. Läs mer
  • 2019-09-29

Kerstin G skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    När vi skulle sälja vår bostadsrätt hade vi turen att få Håkan Wiklund till mäklare. En mäklare som var lyhörd för våra frågor, kunde på ett enkelt sätt informera oss om hur allt skulle gå till.
    Vi skulle inte tveka att anlita honom igen om det skulle bli aktuellt.
    Rekommenderas varmt.

Donald o Kerstin Läs mer
  • 2019-09-28

Mikael L skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Tycker hon varit väldigt tillmötesgående duktig på att informera hur hon tänkt runt annonseringar och visningar
    Kan varmt rekommendera henne Läs mer
  • VICTOR N

2019-09-28

VICTOR N skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålde vår villa som var lite svårsåld. Men Camilla höll en hög kvalité hela vägen och rodde det i land. Läs mer
    2019-10-06 Camilla K svarar VICTOR N
    VI kämpade på tillsammans Victor, det är så vi lyckas bäst!
  • 2019-09-27

Maria H skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde vår lägenhet genom Ulrika och har även varit på hennes visningar. Vi har varje gång fått samma uppfattning om henne. Superproffsig, kompetent och genuint engagerad. Alltid lika trevlig och naturlig. Vi är verkligen jättenöjda med Ulrika och HusmanHagberg. Läs mer
  • 2019-09-26

Aljo Albertus Johannes W skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket bra i samband med lägenhetsförmedlingen.
    Öppen, ärlig, sjyst och tillmötesgående. Läs mer
  • Anna S

2019-09-21

Anna S skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt bostadsrätt

Bra bemötande, snabb affär och bra info

Mäklare levde upp till förväntningarna Läs mer
    2019-10-06 Camilla K svarar Anna S
    Tack Anna! Det var verkligen roligt att träffa er och vi är ännu inte helt klara. Ses igen i december!
  • Leif N

2019-09-19

Leif N skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Såld brf. I Umeå. Allt positivt från anlitad mäklare som agerade tryggt och proffsigt. Skiljer sig från mängden mäklare i Umeå i positiv bemärkelse. Förväntningarna blev ännu gladare med ett högre slutpris. Nöjd säljare och som köparen även bekräftade.
    Kommer fortsättningsvis rekommendera Husman & Hagberg och mäklaren Peter Jevenko.

Leif & Anna. Läs mer
  • 2019-09-15

Fredinah N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    He provided all the needed information in a timely and proffessional manner. Läs mer

Mariam S skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi blev väl bemötta då vi köpte vår bostadsrätt (nybyggnation). Vi hade inga särskilda förväntningar då det var första gången för oss båda att ha att göra med en mäklare generellt. Mäklaren var väldigt trevlig, lugn och svarade på alla våra frågor. Mäklaren kändes ärlig och rak. Han höll ett gott tempo. Vi skulle rekommendera mäklaren till bekanta. Läs mer

Sofia E skrev om Hassan Atrakchi en del av HusmanHagberg Umeå
    Hassan har varit lättsam och effektiv. Schysst kille som verkligen levererar. Vi fick sålt våran lägenhet samma dag som den lades ut! Med Hassan har vi kännt oss trygga under hela processen.
    Vi kommer vilja ha Hassan nästa gång vi säljer! Kan starkt rekommendera denna topp mäklare:) Läs mer

Lars Tomas W skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt en villa
    Blev mycket proffsigt bemött av Richard, förväntningarna var höga men Richard översteg dom. Framförallt har Richard skött sig väldigt bra efter affären var klar. Har bara gott att säga om Richard Läs mer
  • 2019-09-12

Alexandra A skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket bra mäklare som alltid ser till kundens bästa och är flexibel med tider och önskemål. Gör alltid sitt bästa för att lösa allt och har ett fantastiskt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-12

Thomas H skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard har sålt tre lägenheter åt oss under åren och han har alltid varit oerhört professionell, trevlig och effektiv.
    Best in test! Läs mer
  • ARON K

2019-09-11

ARON K skrev om Johanna Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Sålt min lägenhet med Johanna. Bra bemötande, förtroendeingivande och tydlig genom hela processen. Även nöjd med fotograf och stylist som ingick i priset. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-09-11

Isak J skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Trots att Håkan satt på älgpass lyckades han på ett föredömligt sätt hjälpa oss med försäljningen av våe bostadsrätt! Läs mer
  • 2019-09-06

Tomas I skrev om Camilla Krog en del av HusmanHagberg Umeå
    I detta fall är/var det en bostadsrätt som har köpts. Blev mycket väl bemött av mäklaren även fast det var söndag.....Under processen har det varit en öppen och positiv dialog. Jag har goda erfarenheter av andra mäklare och detta levde Camilla upp till. Lugn och metodisk, inte "påflugen". Dessutom gav hon ett seriöst intryck när affären gjordes upp med säljaren. Hon kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • 2019-09-06

Charlotta H skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi sålde vårt hus och från första mötet med Ulrika kände vi att allt blev bra. Hon är superproffsig i både bemötande och kompetens. Hon kommer med goda råd och det känns bra att hon månar om både säljare och köpare. Vi är glada och tacksamma att vi fick Ulrika som vår mäklare. Vi vill rekommendera andra att som går i tankar att sälja sin bostad att kontakta Ulrika. Läs mer
  • 2019-09-04

Johan B skrev om Ulrika Edberg en del av HusmanHagberg Umeå
    Har köpt ett Radhus
    Jag har blivit bemött på ett mycket bra och respektfullt sätt. Ger tydliga och bra svar på frågorna man har. Om hon inte vet svaret försöker hon att ta reda på detta.
    Förklarar på ett tydligt sätt Läs mer
  • 2019-09-02

Kristina W skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag har köpt ett hus i glesbygd, i första hand som fritidshus men längre fram tänkt som året runt boende. Vi ”snubblade” över objektet och hade väldigt begränsad möjlighet att bestämma runt visning då vi inte bor på orten. Det löste Håkan vänligt nog. Håkan har varit vänlig, tillmötesgående och korrekt. Läs mer
  • 2019-09-01

Hans L skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Har köpt en trea i Umeå.
    Mäklaren bemötte mig bra på visningen, nästa dag vid påskrivning, (med säljaren) inte så opartisk kanske!
    Mvh! Hans Läs mer
    2019-09-01 Susanne L svarar Hans L
    Hej Hans,
    Tack för din feedback och rekommendation. Som mäklare är det viktigt att vara opartisk och tillvarata både säljare och köpares önskemål. I det här fallet så resulterade kontraktet i en förhandling till fördel för dig. Jag uppskattar verkligen att få feedback, bra som dålig och ser det som en möjlighet att utvecklas i mitt jobb. Jag önskar därför att få kontakta dig imorgon så vi kan få klarhet i vad som hänt. Vänligen Susanne
  • 2019-08-30

Sofia J skrev om Peter Jevenko en del av HusmanHagberg Umeå
    Tyvärr är vi mkt missnöjda med vår mäklare. Han hade inte koll på lägenheterna som var till salu i vårt område. Prissatte vår lägenhet för högt och vi fick ta ett bud 100.000kr under vårt utgångspris. Han hade även lovat att vår lägenhet skulle komma ut som kommande objekt först men det hände aldrig. Vi är besvikna! Läs mer
  • 2019-08-29

Mattias B skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpte en gård i Laxbacken av Jonas. Nöjd med han. Trevlig kille och duktig. Läs mer

Lena G skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpt en bostad. Mäklaren har varit klar och tydlig, rak och trovärdig. Inbjuder till att jag ska höra av mig om något är oklart på ett sätt som gör att jag litar på att han verkligen menar det. Läs mer

Erik J skrev om Håkan Wiklund en del av HusmanHagberg Umeå
    Köpte ett kedjehus på Rödhakevägen.
    Mäklaren fixade så vi fick besöka huset på annan tid än den öppna visningen eftersom vi inte kunde på den utsatta tiden.
    Håkan var snabb på att återkoppla när vi ställde frågor som han inte kunde samt ringde upp vid de tillfällen vi hade sökt honom och han inte hade möjlighet att svara. Läs mer

Per J skrev om Susanne Lindgren en del av HusmanHagberg Umeå
    Har sålt en lägenhet i Umeå, har blivit väldigt bra bemött av Susanne och hennes kollega. Genom att jag bor utomlands så har det varit lite svårare för dom att jobba. Men dom har skött sitt utomordentligt och har verkligen hjälp till med allt! Läs mer
    2019-08-27 Susanne L svarar Per J
    Tack Per för den fina rekommendation! Vänligen Susanne
  • 2019-08-26

Sara V skrev om Jonas Andersson en del av HusmanHagberg Umeå
    Både sålt och köpt via Jonas. Lättsam trevlig och proffsig.
    Rekommenderar stark Jonas. Läs mer

Rådhusesplanaden 13, 903 28 Umeå