HusmanHagberg Enskede

HusmanHagberg Enskede

Välkommen till HusmanHagberg i Enskede!

Vi har funnits här på Stockholmsvägen 1 i Gamla Enskede sedan 1993 och förra året sålde vi drygt 250 bostäder i södra Stockholm. Det tycker vi visar på att vi är en lokal mäklare som kan söderort.

Har du precis börjat titta på bostäder i vårt område? På vår hemsida kan du se alla våra objekt, läsa om bostaden och området samt se alla dokument samlade på ett ställe. Vi bjuder gärna på en kopp kaffe om du vill komma förbi kontoret och prata om dina bostadsdrömmar!

Läs vad 1217 kunder tycker om HusmanHagberg Enskede 2

2021-05-06
    Köpt bostadsrätt. Allan är engagerad, påläst, korrekt och har ett varmt och trevligt bemötande. Bra på återkoppling under hela processen vilket bidrar till att det en känsla av trygghet i en stor affär.
    2021-05-04
    Sålde 5-rummare och Saga var/är verkligen en boj i bukten. Trevlig och hjälpsam. Tillmötesgående och kunnig. Känner stort förtroende för henne.
    Fint att höra! Tack för din rekommendation Nadia och tack för att jag fick hjälpa till! Det gick ju som smör, bra förberett inför och gott samarbete det underlättar såklart! Vi hörs vidare, ha en fin kväll! Saga Nilsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-05-04
    Vi har sålt vår 2 i Skarpnäck med Marcus som mäklare. Från ett tidigt skede har Marcus varit aktiv och förklarat hela processen för oss. Vi har blivit väldigt bra bemötta och är väldigt nöjda med vårt val av mäklare.
    Vi har under hela försäljningen blivit uppdaterade med all relevant information och rådgivning för att det skall möta våra förväntningar, vilket det också gjorde.
    Sammanfattat är både jag och min fru väldigt nöjda med Marcus som mäklare och vi kommer fråga efter honom om vi skall sälja vid ett senare tillfälle!
    Mikael & Aida Eriksson
    Enskedevägen 166
    Köpt bostad
    Trevlig och kunnig mäklare
    Tack så mycket Jonathan! Gick väldigt smidigt från att ni tittade till kontrakt samma dag. Där kommer ni trivas! Saga Nilsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede
    • Enskedefältet
    2021-05-03
    Jättenöjd med Sagas Nilssons bemötande av mig och den fina servicen hon gav mig och köparna innan och efter försäljningen av min villa. Jag uppskattade också att Saga insåg tidigt affektionsvärdet av huset och mötte mig i det under hela försäljningen. Jag kan varmt rekommendera Saga som mäklare och mäklarbyrån Husman o Hagberg .
    Tack Anan, för rekommendation och för att jag fick hjälpa till med försäljningen av huset! Väldigt smidigt samarbete och fint förberett inför foto och visning. Topp hela vägen och härliga köpare som nu kommer ta över! Saga Nilsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-04-30
    Köpt en etagelägenhet via Emil. Mycket kunnig och trevligt bemötande på visning. Lugn och harmonisk. Jag tycker Emil har varit mycket behjälplig och kunnat svara på alla frågor från visning till köpet blev genomförd. En duktig mäklare!
    2021-04-30
    Köpt vår drömlägenhet av Emil och fått riktigt bra bemötande under hela affären. Han är snabb när det gäller återkoppling och är tydlig i kommunikationen.
    Vi anlitar gärna Emil för framtida bostadsaffärer!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-04-30
    Mycket bra bemötande och inger stor trygghet genom hela förloppet av försäljningen!
    2021-04-30
    Vi har sålt en lägenhet med hjälp av Marcus Andersson. Han har ett utmärkt bemötande. Han levde upp till alla våra förväntningar. Marcus är väldigt kompetent, erfaren, nogran, vänlig mäklare som man kan lita på.
    Sålt 3:a på 80 kvm i Skarpnäck
    Otroligt proffsigt och trevligt bemötande
    Fick en halv miljon över förväntan
    Skulle definitivt rekommendera honom till andra och har redan gjort
    Hej Rigmor! Stort tack för rekommendationen och samarbetet, vi gjorde detta bra tillsammans :) Önskar en fin sommar så ses vi och hörs framöver! Allan Mohmand
    2021-04-30
    Jag som är en rätt nervös lagt människa hade en väldigt tilltro till Saga. Hon är lugn, saklig och metodisk. Hon hjälpte mig med en försäljning av en bostadsrätt och lägenheten såldes innan visning.
    Kändes inte av alls! Väldigt enkelt och härligt samarbete med dig. Roligt att få hjälpa dig med lägenheten. Supermysig lägenhet och bra förberett inför foto, fint fixat och fina bilder. Vi hörs om tillträdet! Ha en härlig valborgshelg! Saga Nilsson
    2021-04-26
    Köpare av fyra i Årsta. Jag fick ett gott intryck av Leo. Det känns som att Leo arbetar med att bygga förtroende genom att vara ärlig och genom att vara lyhörd för kundernas behov. Jag anlitar gärna Leo som mäklare om det blir aktuellt med försäljning någon gång.
    2021-04-16
    Sålde en lägenhet i Enskededalen i Stockholm med hjälp av Allan och Husman Hagberg.

Vi är väldigt nöjda med samarbetet! Allan är trevlig och kunnig om området. En bra mäklare ska givetvis utföra ett bra jobb för säljaren men även vara öppen, ärlig och trevlig gentemot köpare. Allan får full poäng för samtliga punkter.

Vi har älskat att bo i Dalen och hoppas att dom nya ägarna kommer att trivas lika bra som vi! Om vi skulle sälja igen i området skulle vi inte tveka att anlita Allan igen.
    Stort tack för det fina omdömet Johan men framförallt för det goda samarbetet från att vi sågs i höstas till att vi hittade en glad köpare som jag är övertygad om kommer trivas lika bra som ni gjort! Önskar all lycka med jakten på nytt boende på västkusten =) Hörs och ses! Allan Mohmand
    2021-04-14
    Köpte en bostadsrätt, allt gick bra!
  • Cecilia O
    köpte sin lägenhet med hjälp av Allan Mohmand en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-04-11
    Allan är helt klart den bästa mäklaren jag har varit i kontakt med. Så otroligt trevlig och hjälpsam. Denna gång hjälpte Allan mig att köpa en lgh. Jag kommer att vända mig till Allan om jag behöver sälja min lgh i framtiden. Kan varmt rekomendera Allan.
    Wow, supertack för de fina orden Cecilia! Värmer enormt att läsa om att du är nöjd både med mitt arbete och framförallt köpet av din nya lägenhet, ni kommer trivas toppen! Vi håller kontakt och ses, önskar en fantastisk vecka! Allan Mohmand
  • Jesper Mikael S
    2021-04-09
    Jag och mina sambo köpte vår första bostadsrätt genom Marcus Andersson och HusmanHagberg. Vi kan inte annat än tacka för mycket god service och tillgänglighet. Allt man kan önska och lite till!
    Otroligt roligt att höra, Jesper! Tack för så fina ord, det gläder mig. Vi hörs och ses snart! Marcus Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    • Stureby
    2021-04-09
    Jag köpte en etta i Stureby av Marcus. Han är väldigt trevlig och tillmötesgående. Rekommenderar absolut!
    Tack Ebba för de fina orden! Grattis återigen till köpet. Ta hand om dig så ses vi snart! Marcus Andersson
    2021-04-09
    Jag har köpt en lägenhet på 48 kvm i Bagarmossen. Leo har varit enkel och tydlig i sin kommunikation från första kontakt, och lättsam och trevlig under visningen. Han har varit lösningsorienterad under kontrakts-skrivningen (vi alla var på Gotland under samma vecka och skrev kontrakten där istället för i Stockholm), och det har känts tryggt!
    2021-04-08
    Bostadsrätt. Korrekt, smidigt lösningsorienterat bemötande, och med gott humör.
    Förväntningar: korrekt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Leo Wessman en del av HusmanHagberg Årsta
    2021-04-08
    Vi fick hjälp av Leo att sälja våran lägenhet och vi är jättenöjda med honom som mäklare. Leo har varit tydlig och pålitlig och försäljningen har varit väldigt smidig. Vi hann inte ens styla och fotografera lägenheten innan den var såld.
  • Daria K
    2021-04-07
    Vi har försökt länge och nu äntligen köpt vår första lägenhet och vi blev bemötta på bästa tänkbara sätt av Marcus!
    Marcus är otroligt trevlig, proffsig och hjälpsam. Han överträffade alla mina förväntningar genom att stötta och guida oss genom hela affären, vara tydlig och rak i sin kommunikation, få oss att känna oss trygga och se till att inga viktiga detaljer, små som stora, har missats. Helt klart högsta betyg på allt!
    Jag tackar hjärtligt för detta fina omdöme, Daria! Det har varit en väldigt trevlig resa såhär långt, väldigt glad över att ni hittade något ni verkligen tycker om :) Vi ses om några veckor igen! Marcus Andersson
    2021-04-03
    Köpt bostadsrät - vårt första bostadsköp. Allan Mohmand har ett genuint och trevligt bemötande, och ger tydlig information genom hela processen. Rekommenderas varmt!
    Tack för rekommendationen Jens! Ni har köpt ett härligt hem, nu är det bara att väcka odlingsintresset till liv (om det inte redan gjorts) =) Ses framöver! Allan Mohmand
    2021-04-02
    Allan hjälpte mig att sälja en 2:a i Skarpnäck. Han har mycket god kännedom om området och bra kundregister. Genom hela affären var han positiv, bra förberedd och hade en väl uttänkt plan för olika scenarios. Allan gav ett engagerat, tryggt och mycket professionellt intryck. Jag är mer än nöjd!
    Stort tack för förtroendet Disa, gläder mig att du är nöjd med min insats! Skönt också att det löste sig med ett nytt boende för er båda att skapa ett hem i :) Vi håller kontakt och ses! Allan Mohmand
    2021-04-02
    Allan kan jag varmt rekommendera!
    Vid frågor, vare sig det handlar om råd eller lagstiftning så har han funnits till hands att diskutera.
    Han har genom hela vår försäljning haft god kontakt med spekulanter och hållit oss uppdaterade.
    Tack Allan!
    Stort tack för rekommendationen och det fina samarbetet Viktor! Önskar all lycka med huslivet och vi ses på tillträdet :) Ha en härlig vecka! Allan Mohmand
    2021-04-01
    Jag tycker Allan gjorde ett professionellt intryck. Var noga, såg till att alla hängde med. Hade hade ett lättsamt sätt, kunde skoja och gav feedback på vår syn av lägenheten vilket var bra. Inte mycket att tillägga, bra process, höll tempo utan att stressa, ser inte direkt något som kan förbättras!
    Tack för det fina omdömet Ola, känns kul att även ni fick känna er nöjda i samband med köpet! Ha en härlig vecka så hörs vi framöver :) Allan Mohmand
    2021-04-01
    Allan har varit engagerad under hela försäljningen av vår lägenhet. Varit lättillgänglig och vi har haft en bra kommunikation genom hela processen.
    Superkul att få ha jobbat med er Helen och känns bra vi fick till en lyckad försäljning med rätt köpare för er fina lägenhet! Chinsstången KAN ha varit avgörande ;) Önskar en härlig påsk så hörs och ses vi =) Allan Mohmand
    2021-04-01
    Sålde bostad i Skarpnäck med Marcus som mäklare. Snabb, personlig och alltid tillgänglig representerar honom väldigt väl. Han sålde vår lägenhet till ett pris långt över vår förväntan och utförde det hela väldigt professionellt.
    Tack Andreas för förtroendet ännu en gång, och för en trevlig kontakt! Det blev bra till slut, tack för ett fint samarbete! Marcus Andersson
    2021-04-01
    Bra och öppen info om lägenheten och omgivningar, planer och tips i närområdet. Gedigen genomgång av lägenhetskontraktet.
    Tusen tack Elisabet för ditt fina omdöme, väldigt roligt att läsa! Vi ses om några veckor igen! Marcus Andersson
    2021-04-01
    Saga har varit trevlig och socialt kompetent och lyssnat in oss och pushat oss med varsam hand; vilket var viktigt för oss. Vi har bott på samma ställe i mer än 30 år och vi behövde tid. Men sedan när vi var redo gick affären snabbt; några visningar och två dagars budgivning resulterade i skriftligt avtal samma kväll. Som säljare är det viktigt att köparen har allt klart med sin bank och tillträdet är färdigt diskuterat.
    Tack så mycket Kristina! Ja, vissa processer får ta sin tid, vi sågs ju redan förra året på en trevlig fika! Det var roligt att hjälpa er. Vi hörs vidare! Saga Nilsson
    2021-04-01
    Köpt lägenhet och fick tydlig information och återkoppling från Marcus är bra med högsta betyg på allt.
    2021-03-28
    Jättenöjd med Saga! Hon sålde min lägenhet snabbare än jag vågat tro, och var så tillmötesgående över både mina behov och önskemål och otroligt trevlig :)
    Ja det gick undan att hitta rätt köpare, väldigt roligt! Tack för gott samarbete från din sida - superbra ordnat inför fotograferingen, även om annons aldrig hann komma ut! :) Saga Nilsson
    2021-03-28
    Otroligt snabb respons på alla frågor som skickades elektroniskt - nästan oavsett tid på dygnet. Dessutom enkel och smidig hantering av olika handlingar som krävdes.
    Tack, det uppskattas! Även att allt funkade så bra på distans och att du löste digitalt. Det var nytt! Ni får ha det så gott så få ni komma ner och hälsa på Ida när möjligt och se lägenheten på riktigt! Saga Nilsson
    2021-03-26
    Jag har köpt en bostadsrätt på frimärksvägen 5 i smedsmyra. Blev mycket trevligt och professionellt bemött av Saga. Det var god kommunikation genom hela processen och det blev ett snabbt och smidigt köp!
    Tack så mycket Ida, det gick verkligen smidigt med er! Grattis igen till din nya lägenhet! Vi hörs framåt :) Saga Nilsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-03-24
    Vi köpte innan visning av Marcus och tyckte han agerade väldigt bra och tydlig med förutsättningar. Bra mäklare!
    • Enskede/ Enskededalen
    2021-03-24
    Köpt bostadsrätt 61 kvm Enskede.
    Mycket väl bemött från första stund. Saga var väl informerad, skötte det på ett mycket proffsigt sätt. Svarade på alla frågor som ställdes. Var något osäkert kollade hon upp.
    Även vid kontraktsskrivning skötte Saga det med den äran. Som köpare och säljare fick vi då den tid som behövdes för frågor och svar. Absolut toppmäklare!
    Vad härligt att höra Barbro! Du var helt rätt för denna lägenhet och kanske även får två nya väninnor på köpet! Vi får hålla tummarna att din taklampa ryms bara.. :) Vi hörs framöver! Kram! Saga Nilsson
    • Enskede/ Enskededalen
    2021-03-24
    Saga sålde min bostadsrätt i Enskededalen, hon känner till området bra. Fick mycket fin kontakt och bemötande av Saga. Kan med glädje rekommendera Saga!
    Tack fina Inger! Gick så smidigt att samarbeta med dig och så glad att vi hittade rätt person som byter av dig. Nu kan du pusta ut och tänka på nästa boende. Vi hörs såklart mer! Stor kram! 🌷 Saga Nilsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Ola Sjölund en del av HusmanHagberg Skarpnäck
    2021-03-23
    Villa i Enskede
    Alltid tillgänglig och intresserad att förbereda bra inför köpet.
    Vi hade höga förväntningar på visningen och efterföljande budgivning.
    Försäljningen blev mycket lyckad
    Tack för den fina kommentaren Johan. Kul att samarbeta med er. Ola Sjölund
    • Kärrtorp
    2021-03-22
    Proffsigt bemötande, tillgänglig och kommunikativ, rekommenderas varmt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-03-22
    Väldigt kommunikativ, rak och trevlig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Leo Wessman en del av HusmanHagberg Årsta
    2021-03-22
    Oerhört smidig och snabb försäljning av min 2:a i centrala Årsta där mäklare Leo drev det hela med fullständig kontroll. Leo Wessman kändes redan vid första samtalet som någon man känt mycket länge och förmedlade ett generöst lugn samtidigt som han körde full gas med försäljningen. Mästarklass!
    2021-03-18
    Vi blev bra bemötta av Leo som hjälpte oss hitta en väldigt fin lägenhet!
    2021-03-18
    Vi köpte en bostadsrätt i södra Stockholm med Marcus som mäklare och jag kan bara varmt rekommendera honom! Superproffsig i kommunikationen, väldigt flexibel med tider för kontakt/visning/kontraktsskrivning och kändes över lag ett väldigt gott ombud för både oss köpare och säljaren. Skillnaden mot andra mäklare vi hade kontakt med (från andra firmor visserligen) för objekt vi kollade på innan är enorm.
  • Radka L
    sålde sin lägenhet med hjälp av Leo Wessman en del av HusmanHagberg Årsta
    2021-03-16
    Leo Wessman hjälpte mig att sälja mitt hem i Årsta.
    Det var en jättebra känsla från första dagen!
    Han är proffsig, kunnig och ärlig vilket gör att det blir en bra
    upplevelse för både mig som säljare
    och dem som kommer få ett nytt hem - köpare.
    Han gör verkligen sitt yttersta för att alla ska bli nöjda!

Om jag skulle vilja köpa nytt hem i samma område,
    så kommer jag alltid att kontakta Leo.
    Supernöjd!!

Rekommenderar varmt.
    • Johanneshov/Globen
    2021-03-16
    Fick en superbra hjälp av Allan från dag 1 tills allt var klart. Rekommenderar starkt att ta hjälp av Allan vid försäljning av bostad.
    Stort tack för det goda samarbetet och rekommendationen Mattias! Vi hörs och ses på tillträdet! Allan Mohmand
  • Klara L
    köpte sin lägenhet med hjälp av Allan Mohmand en del av HusmanHagberg Enskede
    • Hammarbyhöjden
    2021-03-14
    Trevlig, tydlig, pedagogisk, lättillgänglig, effektiv och smidig att ha kontakt med
    Tack för det fina samarbetet Klara - kul att vi fick ihop det tillsammans och är säker på att du kommer trivas bra med läget och området :) Ha en härlig dag så ses vi! Allan Mohmand
    2021-03-12
    Har köpt en 2:a i Bagarmossen. Jag säger att Marcus är ansvarstagande, klar och tydlig, strukturerad, och service-inriktad. Marcus tar väl hand om hela affären. Mycket bra.
    • Hammarbyhöjden
    2021-03-11
    Är väldigt nöjd med försäljningen av min bostad med Allan som mäklare. Han har agerat proffesionellt och varit tillgänglig. Allt gick smidigt från start till slut, har känt mig trygg hela vägen med Allan. Kommer definitivt rekommendera honom vidare!
    Tusen tack för de fina orden Ornamo, känns kul att få ha hjälpt dig från att vi sågs första gången till att vi hitta en lycklig köpare på bästa gatan i Hammarbyhöjden ;) Ha en härlig helg så hörs vi framvöer! Allan Mohmand
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Sjölund en del av HusmanHagberg Skarpnäck
    2021-03-10
    Ola var informativ, noggran och uppfyllde dom förväntningarna vi hade när det gäller mäklarservice vid försäljning
    Härligt att ni är nöjda, syns snart för nyckelöverlämning! Ola Sjölund
    • Stureby
    2021-03-10
    Allan gjorde det lilla extra för mig som köpare. Så att jag kände mig trygg och i säkra händer i en stressig tid!
    Härligt Petra att vi fick ihop det tillsammans och att du får möjligheten att skapa ett hem helt efter eget önskemål! :) Ha en härlig vecka så hörs och ses vi! Allan Mohmand
    • Gamla Enskede
    2021-03-10
    Saga var lugn, kunnig och professionell i sitt arbete. Rekommenderas!
    Tack så mycket Linda och tack för att jag fick hjälpa dig med din fina lägenhet! Roligt att vi hittade rätt köpare så pass fort. Även att vi fick hjälpa dig med både köpet plus försäljningen av denna! Det uppskattas! Saga Nilsson