en del av HusmanHagberg Enskede

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Personkontakten - att träffa så mycket människor och tillsammans snickra ihop en noggrant utformad lösning. Varje affär är unik, vilket gör jobbet som mäklare extremt roligt och utmanande!

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Noggrann, nytänkande och effektiv. Jag tycker om att ta saker framåt, något mina kunder under åren uppskattat väldigt mycket. Jag ligger inte på latsidan under försäljningsprocessen, utan gör alltid mitt allra yttersta - det tjänar alla på.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden njuter jag mest av lugnet med långa promenader och cykling i Nackareservatet. Jag kommer ursprungligen från Dalarna och är uppvuxen med naturen runt hörnet, därav uppskattar jag närheten till naturen här i söderort.

När tid ges upptäcker jag gärna nya ställen, både i Sverige och världen!
Stockholmsvägen 1
122 62 Enskede — Visa karta

Vad tror Marcus att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 132 kunder tycker om Marcus Andersson

• Frida N skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    En mycket engagerad och kunnig mäklare som bryr sig om både säljare och köpare. Han är ärlig och noga med att allt blir rätt och riktigt. Han har en hög servicenivå och är även mycket duktig vad gäller styling. Han är också noga vid utformningen av annons och prospekt med bl.a. val av bilder. Vi kände oss mycket trygga med att anlita Marcus Andersson! Läs mer
  • Ronja L skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Mycket bra bemötande vid köp av lägenhet. Snabb på att svara och trevlig. Enkel att ha att göra med och fick affären att kännas trygg. Läs mer
  • Fredrik K skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Sålde en 2:a i Bagarmossen via Marcus. Han skötte allt superbra. Trevlig och proffsig. Läs mer
  • My S skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Köpt, mycket trevlig och tillmötesgående Läs mer
  • Philip B
    Philip B skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Sålt min egen bostad, på ett bra och pedagogiskt sätt, hade lite höga förväntningar men Marcus uppfyllde dom utmärkt. Läs mer
  • Tove L skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Mitt köp har hittills skett under en smidig process.
    Marcus har varit lättillgänglig och svarat på alla frågor som en nervös första-gången-köpare kan tänkas ha. Läs mer
  • Niklas S skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Sålde en tvåa i Årsta genom Marcus. Det kändes från första kontakt som att Marcus lyssnade på mina behov och förväntningar som säljare. Han gör ett lugnt, förtroendeingivande intryck och det jag framförallt uppskattade är den extra ansträngning i alla moment för att allt skulle bli riktigt bra.

Kan starkt rekommendera att anlita Marcus. Läs mer
  • Sandra A skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Väldigt hjälpsam under försäljningen! Jag har fått snabba svar vid frågor och trevligt bemötande! Läs mer
  • Hanna B skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Seriös, ambitiös och otroligt trevlig mäklare. Rekommenderar varmt för en trygg och metodisk affär. Läs mer
  • Therése S skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Fick hjälp av Marcus när vi sålde våran 2:a i Bagarmossen.
    Vi är supernöjda med allt ifrån första mötet till hela processen var avslutad med såld lägenhet och kontraktskrivning.
    Marcus är trevlig, glad och lugn i sitt sätt. Ger alltid den informationen man behöver och följer upp allt man pratat om.
    Marknaden var ju ganska svår nu våren 2018, men Marcus kämpade på med visningar och kom helatiden med förslag på olika möjligheter och lösningar då vi gärna ville sälja lgh snabbt (pga flytt till annan ort). Vi rekomenderar honom varmt som mäklare! /Therése och Jocke Läs mer
  • Julia Cronholm L
    Julia Cronholm L skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Proffsigt bemötande, serviceminded och lyhörd. Även väldigt engagerad och påläst vilket gör att man känner ett stort förtroende för Marcus.
    Stort tack för allt! Läs mer
    Ola S gillar detta
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Jag har sålt en etta i Årsta med Marcus hjälp. Jag fick ett mycket bra intryck av Marcus vid första mötet. Han tog sig tid att lära känna mig och mina förväntningar. I mitt fall har han också tagit sig tid, under en period av närmare tre år, med att vara behjälplig med råd och tips avseende lägenheter som jag själv har varit spekulant på, alltid med ett snabbt och glatt bemötande.

Marcus tar sig alltid tid med sin klient och har sin klients bästa för ögonen vilket märks särskilt när man har anlitat honom under så lång tid som jag. Läs mer
  • Sharona S skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Sålde min tvåa i Skarpnäck. Hela processen från början till slut var professionell och allt var oerhört smidigt. Bilderna och katalogen blev fina. Lägenheten såldes snabbt och till ett bra pris. Marcus Andersson är en riktigt trevlig och hjälpsam mäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • Sebastian H skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Sålde en tvåa i Skarpnäck och bilder samt kontakten med Marcus har varit fenomenal! ☀️🤗

Vi hade otur med ett prisfall på bostadsmarknaden i slutet av november när vi gick ut med försäljningen men det hade enbart med rådande marknad att göra.

Marcus bemöter en mänskligt, proffesionellt och med glimten i ögat. Ingen krystande eller "påtvingande" säljpitch utan den person han är säljer sig självt!

Jag rekommenderar Marcus å det varmaste med hjälpen att sälja min bostad. Läs mer
  • Caroline T skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Jag anlitade Marcus på rekommendation och han levde verkligen upp till sitt goda rykte. Marcus skötte försäljningen av min bostadsrätt på bästa tänkbara sätt. Han är kunnig och snabb på att återkoppla vilket skapar en trygghet när man gör en så stor affär som en bostadsförsäljning är. Jag är så nöjd med Marcus som mäklare att jag rekommenderat honom till vänner som ska sälja sin bostad och kommer själv i framtiden fortsätta att anlita Marcus som mäklare. Läs mer
    Daniel A gillar detta
  • Erik W
    Erik W skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Mycket korrekt bemötande. Jag har fått snabba, tydliga och sakliga svar på mina frågor. Små och stora saker har tagits om hand. Genom hela processen har jag blivit vägledd på ett grundligt och förtroendefullt sätt. Läs mer
  • Jelena P
    Jelena P skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus är en engagerad, ärlig och fantastisk mäklare som levererade över förväntan. Vi blev väldigt nöjda och rekommenderar Marcus definitivt vidare till andra som vill ha en driven och klok mäklare med goda strategier. Vi har både köpt och sålt genom Marcus och har bara varma rekomendationer. Läs mer
  • Mia Ljungman B skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Trevlig,tillmötesgående och proffsig-rekommenderas! Läs mer
  • Håkan Ö skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    KUNDSKAP dvs Kunden i Centrum med stor kunskap!
    Marcus BEKRÄFTAR både säljare och köpare på ett bra sätt! Läs mer
  • Malin G
    Malin G skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Proffsigt bemötande och väldigt tillgänglig och lyhörd. Lyhörd för våra tankar o funderingar inför prissättning, annonsen osv.

Seriös genom hela processen. Rekommenderar till alla! Noggrann! Läs mer
  • Evelina W skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Förtroendeingivande och professionell genom hela sälj-processen. Snabba uppföljningar, alltid tillgänglig för frågor och väldigt starkt engagemang från start till slut. Stort tack för hjälpen Marcus!! Läs mer
  • Jonas W skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus hade ett fint bemötande. Vi som köpare ställde några frågor som det dock tog lång tid att få svar på, och vissa som inte besvarades alls. Det är förståeligt att BRF:en behöver vara tillgänglig för vissa svar, men då skulle det ha varit bra med åtminstone återkoppling om att svar dröjer. Läs mer
    2017-08-18 Marcus A svarar Jonas W
    Hej Jonas!
    Tack för Er raka feedback gällande köpet.

Jag tar det med mig för förbättring av de upplyfta punkterna.

Tack än en gång, önskar er allt gott med den nya lägenheten!

Vänliga hälsningar
    Marcus.
  • Kerstin K skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Mjaaaa, min dotter skötte allt vid överlämnandet.
    Hon var inte imponerad, bl a var fullmaktspappret tillfälligt borta och förvirring uppstod och irritation, det hittades i en annan mapp...nycklar visste ingen hur många som fanns. Säljaren hade kvar två st och stod i förrådet när min dotter kom och flyttade saker EFTER ägarbytet. "Hoppsan" jag hade visst saker och nycklar kvar Inte OK! Min dotter kontaktade Mäklar_Marcus och han rekommenderade att maila säljaren. Vi/hon tyckte han skulle agera och ialla fall återkomma och fråga hur allt gått..jaja, nu sitter jag i min fina lägenhet och trivs bra och min kontakt fram till min dotter tog över var OK!
    Hälsar Kerstin Klausdotter Läs mer
    2017-08-09 Marcus A svarar Kerstin K
    Hej Kerstin!

Jag tackar för Ditt uppriktiga svar. Jag känner igen mig i det Du skriver. Fullmakten lades på ett annat ställe inför tillträdet, vilket glömdes bort av mig när en kollega assisterade under tillträdesdagen, det jag tar på mig. Gällande nycklarna är det klart tråkigt, men jag är glad att det löste sig.

Jag tar mig till kritiken för förbättring, och jag är tacksam för din uppriktighet.

Vänliga hälsningar
  • Anna A skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus kändes säker och erfaren och jag som säljare var trygg med att lämna över försäljning och planering till honom. Han var proffsig och trevlig och mycket bra att ha att göra med. Läs mer
  • Philip B skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Grymt trevlig och härlig. Serviceminded, svarar alltid på telefon. Skulle rekommendera honom till alla! Läs mer
  • Monica A skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus var öppen och kunnig. Naturlig och vänlig. Läs mer
  • Eva M skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Helt och hållet levde Marcus upp till min förväntan av en mäklare. Läs mer
  • Niklas I
    Niklas I skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Genuint trevlig, engagerad och påläst. Svarade snabbt på alla frågor. Marcus gjorde ett utmärkt jobb! Läs mer
  • Ida L
    Ida L skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus är otroligt hjälpsam, trevlig och ödmjuk, något som inte är helt vanlig bland Stockholm mäklare.

Högsta betyg! Läs mer
  • Moa L skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Kunnig och proffsig. Lätt att arbeta med och kommunicera med. Han levde helt klart upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Abhijeet B skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Markus has been very friendly and helpful to us during the buying process. He helped us understand the bidding and buying process as we are new in the swedish property market. I wish him all the best. Läs mer
  • Sanna R skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Otroligt trevlig och tillmötesgående.
    Marcus uppfattade jag som en mycket proffesionell person som kunde besvara mina frågor och som var lätt att komma i kontakt med.
    Känner mig mycket nöjd med Marcus som min mäklare. Läs mer
  • Dennis I skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus var en fröjd att ha som mäklare. Trevlig, tillmötesgående och professionell.
    Han presenterade förslag och idéer för en anpassad försäljningsprocess där vår bostad inte lades ut "öppet" utan förlitade sig på Marcus egna kontaktnät av potentiella köpare. Det var ett upplägg som passade oss utmärkt och som visade sig ge ett bra försäljningspris.
    Vidare guidade Marcus oss genom försäljningsprocess mkt smidigt och tryggt för oss som förstagångssäljare. All kontakt, alla frågor vi hade besvarades snabbt och tillfredsställande.
    Genomgående en positiv upplevelse. Läs mer
  • Oskar A skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Proffsigt, raka rör och inga frågetecken eller konstigheter. Kändes tryggt och bra från början till slut. Supernöjd, tusen tack. Läs mer
  • Lars N skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Utomordentligt påläst och välbekant med processer och områden. Social kameleont. Läs mer
  • Pontus G skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Väldigt bra, kunnig och effektiv! Utmärkt helt enkelt! Läs mer
  • Pernilla G skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Trygg och trevlig mäklare. Känner mig helt nöjd. Läs mer
  • Jonas K skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Bra tills överlämningen av nycklar då mäklaren inte var närvarande Läs mer
  • Erik F skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Kunnig, professionell och opartisk Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Engagerad , noggran och hjälpsam. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Mycket professionell, trevlig och duktig på att bemöta såväl mig som säljare, som köparen på ett personligt plan och han inger förtroende. Han är säljande utan att vara påträngande. Påläst och kunnig om området och bostadsrättsföreningen och gav till och med mig som säljare information om föreningen som jag inte kände till trots att jag bott där i 8 år. Jag kan varmt rekommendera Marcus. Läs mer
  • Lassi E skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Extremt professionellt och trevligt mäklare. Vi köpte vår först lägenhet och Marcus hjälpte alltid oss med alla frågor. Tusen tack! Läs mer
  • Melinda B skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Vi var väldigt nöjda med vår mäklare Marcus Andersson. Han var profetionell, trevlig, effektiv, kompetent och förtroendeingivande. Han var alltid lätt tillgänglig och hjälpsam utöver det som förväntas. Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • Terhi J skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Marcus fick ta över oss som kund från en kollega. Jag tycker att bemötandet har varit trevligt och professionellt. Bra med information under processen, och tack och lov ett avslut som vi var nöjda med. Läs mer
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Hade varit på en tidigare visning med Marcus där han visade sig vara en engagerad och kunnig mäklare. Nu blev det inte det boendet för mig, men jag tackade gärna ja när han skulle hålla en privat visning för jag litade på att han rekommenderade något som passade mig, och det gjorde det.

Genom hela köpandeprocessen var han mycket lyhörd och informativ. Eftersom det var mitt första bostadsköp så kändes det viktigt att jag hade förtroende för mäklaren och det kände jag direkt att jag hade för Marcus, och både under och efter köpet så är jag mycket nöjd med Marcus som mäklare och rekommenderar honom starkt till alla som ska köpa såväl sitt första boende samt till de som ska byta till något annat. Läs mer
  • Birgitta E skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Har inte haft så mycket kontakt med honom eftersom min dotter befann sig i Stockholm och jag i Sundsvall Läs mer
  • Linn L skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Trygg, informativ och proffsig Läs mer
  • Robert Z
    Robert Z skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Han var väldigt vänlig , tillmötesgående , korrekt och professionell.
    Men han var samtidigt sympatisk och personlig.
    Det imponerar med tanke på att jag träffade honom ett antal gånger.
    Även när det gäller personliga saker som framtida boende för mig.
    Detta gällde även saker som min frus och min skilsmässa.
    Efter att jag tillfrågat honom är han ju också relativt ung och ny i yrket. Läs mer
  • Pamela S
    Pamela S skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Super engagerad mäklare. Trevlig, kompetent och lätt tillgänglig. Läs mer
  • Maja F skrev om Marcus Andersson en del av HusmanHagberg Enskede
    Jag är väldigt nöjd att jag valde Marcus som min mäklare! Trevligt bemötande, alltid tillgänglig så fort jag har velat få kontakt och hela tiden gett mig den information jag behövt vid olika lägen. Om någon i min närhet ska sälja kommer jag absolut rekommendera Marcus. Mvh Maja Läs mer
Emil Cronholm
Anna Isaksson