Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm HusmanHagberg HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Götgatan 26, 118 46 Stockholm — Visa karta

Vill du hitta en fastighetsmäklare som är engagerad och vet hur bostadsmarknaden på Södermalm och i Gamla Stan fungerar? Då har du kommit helt rätt! Vi som jobbar på HusmanHagberg brinner för vårt uppdrag och har hjärtat med i varje affär. Dessutom är vi inte knutna till varken bank och försäkringsbolag och vi kan ge dig oberoende råd, utan dold agenda.

Vi samarbetar med Avtal24 för att du ska få full koll på alla juridiska aspekter inför affären. Du får kostnadsfri rådgivning och rabatterade avtal när du gör din bostadsaffär genom oss.

Välkommen till HusmanHagberg när du ska sälja eller vill köpa en bostad på Södermalm eller i Gamla Stan!

Läs vad 822 kunder tycker om HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

• 2019-09-19

Martin A skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har haft förträffligheten att anlita Jonas Uhlbäck som mäklare för försäljning av min lägenhet på Södermalm. En oerhört professionell, kunnig och duktig mäklare. Och trevlig person som i rekordtid sålde lägenheten, till över förväntan. Jag kan varmt rekommendera Jonas och hans team, om du vill jobba med en av de bästa mäklarna i stan! Läs mer
  • 2019-09-18

Sandra J skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en lägenhet på Södermalm med Jonas som mäklare. Han var väldigt engagerad och målinriktad och vi kände oss trygga genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-18

Camilla T skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är starkt engagerad med personligt driv. Jag kan varmt rekommendera honom som mäklare. Innehar gedigen kompetens, är tydlig och lyhörd. Man är i goda händer från start. Uppskattar stort det trevliga bemötandet. Läs mer
  • 2019-09-17

Jens K skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer hjälpte mig att sälja min 1,5:a på Södermalm.

Han var väldigt tydlig i sin kommunikation. Jag fick en väldig positiv bild av honom vid första mötet och vårt samarbete fungerade utmärkt.

Vid min nästa bostadsaffär kommer jag att kontakta honom först.

Rekommenderar Christoffer skarpt! Läs mer
  • 2019-09-16

Zemika A skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Toppen kommunikation med mitt köp av bostad på söder. Allt har gått så himla smidigt! Läs mer
  • 2019-09-16

Herman P skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte lägenhet som Jonas visade, han var mycket snabb att höra av sig och lätt att få tag på vilket gjorde det lätt gå vidare i processen. Läs mer
  • 2019-09-13

Hans H skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Trevlig kille som levde upp till mina förväntningar.
    Lägenheten såldes och inget att klaga på 😃 Läs mer
  • Fredrik H

2019-09-11

Fredrik H skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag köpte en 2a på 34 kvadrat på Södermalm. Jag fick ett mycket gott bemötande av Christoffer Gatara. Han kändes ärlig och ingav mig trygghet i mitt köp. Christoffer är sympatisk, entusiastiskt och var genuint intresserad av min situation och önskemål som kund.

Christoffer är en shysst snubbe! Läs mer
  • 2019-09-09

Sebastian S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en tvåa på södermalm via Josefine.

Proffsigt bemötande hela vägen längs med köpeprocessen.

Josefine var väldigt tillmötesgående och uppfyllde alla de kriterier som en köpare kan tänkas ha på en mäklare.

Tack! Läs mer

Ulla H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är korrekt, effektiv, och en riktig proffs. Läs mer
  • 2019-09-05

Siarhei F skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Smidigt att jobba med och väldigt hjälpsam Läs mer

Jens N skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Som köpare så tyckte jag Magnus var utmärkt, han tog sig tid att se till att man var med i loopen om det senaste, även om ingenting hade hänt, och jag kände att jag var med i processen under hela tiden.
    Kort kan man säga att han varmhöll mig och såg till att mitt intresse för lägenheten fanns kvar. Läs mer

Nils D skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Väldigt trevlig, hjälpsam och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2019-09-04

Thérèse B skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Lyhörd, duktig, sympatisk och trevlig mäklare. Vi var mkt nöjda med annons och resultat och arbetsprocess. Läs mer
  • 2019-09-04

Avelino Andretti Benavides R skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket erfaren mäklare som har 100% koll på allting och lyssnar alltid. Läs mer
  • 2019-09-03

Linn B skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Magnus skötte min försäljning utmärkt och mycket proffesionellt. Han var ett stort stöd i en stor affär och kommunicerade ständigt processen och dess olika delar. Jag rekommenderar Magnus varmt! Läs mer
  • 2019-08-30

Sofia W skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag tycker att Jonas var professionell på ett trevligt och avslappnat sätt. Det kändes tryggt att göra affärer med honom. Läs mer
  • 2019-08-28

Enrico B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpt bostadsrätt på Söder. Jonas var mycket professionell och trevlig. Han gjorde så att affären kändes trygg på alla sätt. Läs mer
  • 2019-08-27

Peter B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas Uhlbäck levererar det han lovar, på ett mycket bra sätt kommer alltid tillbaka i frågor och svarar på sms och mail snabbt och korrekt.
    Jag uppfattar Jonas som en mycket bra mäklare som inte ger några vidlyftiga löften utan står med bägge fötterna på jorden och har guidat mig som säljare på ett förtroendeingivande sätt.
    Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2019-08-25

Sten S skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas hjälpte mig att sälja min trea på Södermalm.
    Bättre mäklare är nog svårt att hitta.
    Jonas agerade mycket seriöst och pådrivande genom hela processen, och var lyhörd för mina önskemål.
    Han ordnade t.ex direkt en omfotografering utan diskussion, när jag inte var helt nöjd med bilderna.
    Har bara de bästa rekommendationer att ge.
    //Sten Läs mer
  • 2019-08-25

Sven N skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en tvåa på 53 kvm på Södermalm med hjälp av Magnus som jag valde ut efter möten med en handfull topprankade mäklare där Magnus gav det allra bästa intrycket. Magnus var tydlig, trevlig att ha att göra med och gav bra information under hela processen samt var snabb att återkomma med svar på frågor. Slutpriset blev långt över vad jag hade förväntat mig efter ett par mycket välbesökta visningar och en intensiv budgivning. Jag kan varmt rekommendera Magnus om du ska sälja din lägenhet! Läs mer
  • 2019-08-24

Kristoffer B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
  • 2019-08-23

Rolf L skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpt bostadsrätt och kontakten med Josefine har hittills varit oklanderlig. Josefine har nu också fått ett säljuppdrag av oss och vi hoppas på ett fortsatt engagerat bemötande Läs mer
  • Lena M

2019-08-20

Lena M skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är en ambitiös, driven och noggrann mäklare där man som kund känner att hon ger allt. Hon är dessutom väldigt tillgänglig med att svara på frågor under processen, vilket är en trygghet när man gör sitt kanske livs största affär. Läs mer
  • Frida Ulrica M

2019-08-18

Frida Ulrica M skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är supertrevlig och hjälpte oss med en snabb och smidig affär! Läs mer
  • 2019-08-12

Christina S skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en bostadsrätt genom Christoffer. Han var professionell och trevlig, som jag förväntar mig att en mäklare ska vara. En positiv erfarenhet. Läs mer
  • 2019-08-08

Veronika M skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas har varit en trevlig, kunnig och kommunikativ mäklare och har skött affären professionellt. Läs mer
  • 2019-08-08

Oliver N skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde min 2a på söder med hjälp utav Jonas. Affären gick snabbt, smidigt och kändes tryggt för mig som säljare. Jonas agerade professionellt och gjorde allt han kunde för att överträffa mina förväntningar på försäljningen! Mer än nöjd! Läs mer
  • Håkan K

2019-07-23

Håkan K skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer är mycket engagerad och ger inte upp trots att marknaden för vår lägenhet var trög. Christoffer är positiv och alltid trevlig och korrekt och jag rekommenderar varmt Christoffer! Läs mer
  • 2019-07-14

Ivar E skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer var genuint intresserad av att göra en så bra affär som möjligt. Han lyssnade alltid på oss och våra synpunkter samtidigt som han bidrog med egna åsikter om vad som kändes bäst inför försäljning av vår lägenhet. Christoffer besitter väldigt bra kunskap om Södermalm, vilket var högst relevant för oss. Det kändes tryggt att ha Christoffer på vår sida. Läs mer
  • 2019-07-12

Niklas R skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Trevlig och professionell. Målmedveten och snabb i hela processen. Läs mer
  • 2019-07-11

Miranda W skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine har varit toppen att ha att göra med i samband med vårt lägenhetsköp. All kommunikation har varit supersmidig och hon är både väldigt kunnig och trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-07-10

Tobias T skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Bra energi och överträffade mina förväntningar Läs mer

Frida R skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag och min pojkvän köpte vår bostadsrätt på Södermalm av Linnéa och vi är supernöjda med hennes proffsiga och trevliga bemötande. Hon var väldigt hjälpsam från första stund och vi kände att vi var i trygga händer i ett av livets viktigaste affärer. Jag kan varmt rekommendera Linnéa och är väldigt tacksam för hennes kompetenta omhändertagande av vårt lägenhetsköp! Läs mer
  • 2019-07-07

Karin H skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en tvåa på Södermalm genom Christoffer och vi är mycket nöjda! Christoffer var genomgående trevlig, proffsig och uppriktig under processen. Han var mycket noga med att nå en affär som alla parter kunde känna sig nöjda med och han var alltid tillgänglig. Vi ger våra varmaste rekommendationer till Christoffer och skulle gärna använda oss av hans tjänster igen i framtiden! /Karin Läs mer
  • 2019-07-07

Karin Forslund F skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine och jag möttes på visning av lägenhet Eriksdalsgatan 17 den 30 juni. Josefine gav ett angenämt och inbjudande första intryck genom att lyssna och svara sakligt på mina frågor. Vidare så informerade hon om lägenheten och omgivningarna på ett trevligt sätt utan massa överdrifter vilket gjort informationen trovärdig.Eftersom jag var tidigt på visningen (innan visningstiden hade börjat) och var ensam med Josefine hade jag också möjlighet att ställa frågor om lägenheten men också om lägenhetsköp generellt. Flertalet av frågorna hon svarade kunnigt på och de frågor hon inte hade direkt svar på problematiserade hon genom att exempelvis säga 'möjligen skulle det kunna vara så här...'. Även genom det sättet som Josefine svarade gav ett trovärdigt intryck. Ett plus var också att hon gav av sina personliga tankar och funderingar när vi gick runt i lägenheten.

Samma eftermiddag som visningen var fick jag ett sms av Josefine om att hon skulle ringa runt till alla som visat intresse av lägenheter vilket gav intrycket av engagemang.

Nästa gång vi hade kontakt var den 2 juli, via telefon. Jag ställde då del frågor, en del av dem var utmanande. Josefine lyssnade och svarade sakligt på de flesta av frågorna men på några av de mest utmanande upplevde jag att hon tog säljaren i försvar istället för att även på utmanande frågor fortsätta svara på det sakliga och trovärdiga sätt som hon hittills gjort.

Under budgivningen hade Josefine och jag kontakt både per telefon och sms. Det var både Josefine och jag som initierade kontakterna vilket var helt rimligt och fungerade fint.

Kontraktsskrivandet gjordes med kort varsel (ca 5 timmar)
    Eftersom jag inte är bosatt i Stockholm så hade jag ingen möjlighet att skriva på kontraktet själv men Josefine ordnade på ett kunnigt sätt så att en fullmaktstagare kunde skriva under i mitt ställe. Den person som hade min fullmakt uttryckte att det var ett trevligt möte både med Josefine och säljaren.

Josefine har informerat mig per sms, telefon och mail och jag har därigenom fått nödvändig information utan att behöva fråga om det själv vilket jag uppskattat. Vid en av kontakterna via telefon så uppmärksammade jag Josefines sätt att prata i positiva termer kring budgivningen när hon sa; 'det var ju positivt att flera visade intresse för lägenheten'. Det hjälpte mig att se budgivningen på annorlunda sätt.

Sammanfattningsvis är min upplevelse av Josefine att hon haft ett engagerat, trevligt och kunnigt bemötande. Vid ett tillfälle var dock hennes bemötande inte som jag uppfattade det riktigt professionellt. Men jag kan varmt rekommendera Josefine för försäljning av lägenhet. Läs mer
  • 2019-07-06

Nils M skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine genomförde en extra privatvisning över lunch dom gav oss ytterligare 200tkr via ny budgivare. Vi kommer med nöje se till att detta faktum förmedlas, tillsammans med att vi upplevt henne som tydlig, smart och snabb, i vår bekantskapskrets. Läs mer
  • 2019-07-04

David T skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    - Köpt bostadsrätt av Linnéa på Södermalm i Stockholm
    - Blev bemött på ett föredömligt sätt från första början
    - Linnéa har uppfyllt alla krav jag hade och allt har gått jättesmidigt än så länge. :) Läs mer
  • 2019-07-04

Gabrielle L skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer gav ett professionellt intryck och skötte försäljningen väldigt bra! Han var lyhörd gentemot spekulanterna och hade bra kommunikation med mig som säljare. Läs mer
  • 2019-07-01

Johanna S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde vår etta på Södermalm med Magnus hjälp och var nöjda rakt igenom hela processen! Vi hade förhoppningar om att hitta en mäklare som vi kände kunde guida oss genom försäljningsskedet då det var första gången vi sålde en lägenhet. Det var också varit viktigt för oss att kunna lita på mäklaren och att värderingen av lägenheten motsvarade marknadsvärdet. Magnus uppfyllde förväntningarna och gjorde så att vi kände oss trygga - även då vi råkade ut för en oseriös köpare. Då stod Magnus stabilt kvar och lugnade oss. Vi fick det vi förväntade oss prismässigt och Magnus hade is i magen och hetsade inte alls på att vi skulle ta något bud vi inte var nöjda med. Magnus är trevlig, charmig, tydlig och helt enkelt en toppenmäklare! Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-19

Tarek E skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    En bostadsrätt på söder. Bra bemötande av mäklaren. Snabbt svar och snabb och bra affär. Läs mer
  • 2019-06-18

Kristin A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag anlitade Josefine vid försäljningen av min lägenhet på södermalm i Stockholm. Josefine är en noggrann, kunnig och hängiven mäklare. Jag upplevde henne som lyhörd och flexibel efter mina behov.

Mina förväntningar var att vi skulle ha en transparent kommunikation för att uppnå det bästa resultatet för oss båda, vilket jag upplever att hon levde upp till. Vårt samarbete har varit mycket smidigt och jag upplevde min försäljning som minimalt tids- och energikrävande samtidigt som jag är nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-06-18

Mohammadreza A skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Super smart mäklare som verkligen jobbade för att få vår lägenhet såld för "rätt" pris. Intresserad och bra på att hålla en uppdaterad om vad som händer. Blev en smidig försäljning. Läs mer
  • 2019-06-16

Maria S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en 2:a på Kocksgatan på Södermalm genom Magnus. Han var personlig och trevlig, lätt att få tag på och ordnade med kontrakt snabbt efter budgivningen var avslutad, vilket jag uppskattade. Kändes professionell och seriös. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-06-14

Håkan B skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Magnus har en trevlig framtoning och försöker inte översälja bostaden utan svarar på frågor med faktadär han har vetskap och inga gissningar, bra där Läs mer
  • Anna B

2019-06-13

Anna B skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en etta på söder. Christoffer var trevlig och positiv. Väl bemött av honom.
    Jag är mycket nöjd med samarbetet med mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-12

Lars S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Magnus bistod vid en försäljning till en bostadsrätt jag förvärvade på Mariatorget. Magnus var lugn och förtroendeingivande samt lyhörd gentemot oss köpare. Utmynnade i att min sambo anlitade honom i samband med hennes kommande försäljning av sin etta. Läs mer
  • Åsa E

2019-06-11

Åsa E skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Det blev en snabb affär och Christoffer har så här långt skött allt utmärkt. Trevlig, punktlig, positiv och bra bemötande!

Säljaren avslutade gårdagens kontraktsskrivningen med att säga:
    "Det är bra att bo bredvid Katarina kyrkogård, om man känner sig deprimerad kan man gå runt där och titta på barngravarna och känna sig ännu mer deprimerad." Detta upplevde jag som lite obehagligt, tar upp detta eftersom jag här vill ge Christoffer beröm för att han respektfullt (mot säljaren), men effektivt snabbt styrde bort det samtalet!!! Läs mer
  • Emma S

2019-06-09

Emma S skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Linnéa är en helt fantastiskt trevlig och öppenhjärtlig person. Som mäklare är hon både inkännande och flexibel och har stor respekt för behov och tankar från mig som säljare. Jag fick min 2 RoK på Södermalm i Stockholm såld snabbt och till ett bra pris, där både jag och köparna blev nöjda. Jag ger verkligen Linnéa mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-06-04

Julius W skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är en kompetent och karismatiskt mäklare som var väl förberedd inför varje möte och otroligt trygg genom hela processen. Jag kommer definitivt att anlita honom igen. Läs mer

Götgatan 26, 118 46 Stockholm