HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Götgatan 26, 118 46 Stockholm — Visa karta

Vill du hitta en fastighetsmäklare som är engagerad och vet hur bostadsmarknaden på Södermalm och i Gamla Stan fungerar? Då har du kommit helt rätt! Vi som jobbar på HusmanHagberg brinner för vårt uppdrag och har hjärtat med i varje affär. Dessutom är vi inte knutna till varken bank och försäkringsbolag och vi kan ge dig oberoende råd, utan dold agenda.

Vi samarbetar med Avtal24 för att du ska få full koll på alla juridiska aspekter inför affären. Du får kostnadsfri rådgivning och rabatterade avtal när du gör din bostadsaffär genom oss.

Välkommen till HusmanHagberg när du ska sälja eller vill köpa en bostad på Södermalm eller i Gamla Stan!

Läs vad 1011 kunder tycker om HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

• 2020-07-23

Sara F skrev om Felicia Jingmyr Steiner en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte bostad. Smidig process och trevlig och positiv mäklare men lite slarv med mailadresser och telefonnummer. Läs mer
  • 2020-07-13

Luis M skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har köpt, mycket nöjd, Josefine förklarar bra så en vanligt lekman kan förstå.

Kommer att rekommendera henne och så klar kommer jag att anlita henne när det blir min tor att sälja!

/L Läs mer
  • 2020-07-13

Amanda A skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en lgh på Södermalm via Jerry och affären gick väldigt smidigt. Jerry är otrolig tillmötesgående, snabb när det gäller återkoppling och vill att både parter ska bli nöjda. En mäklare som jag varmt kan rekommendera Läs mer
  • 2020-07-10

Hanna Karolina S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefin är super trevlig, dedikerad och hängiven. Jag vet att hon arbetade väldigt hårt för att få vår lägenhet såld även om vi inte fick det pris som vi hade hoppats på. Vi sålde för 200k under värderingen vilket är en besvikelse men vi vet att Josefin gjorde allt i sin makt och vi är mycket nöjda med hennes insats. Läs mer
  • 2020-06-29

Lars E skrev om Felicia Jingmyr Steiner en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt en 3:a på Södermalm , Felicia var mycket trevlig och proffsig och levde upp till våra förväntningar på ett mycket bra sätt.

Vi är supernöjda med Felicia som vår mäklare och skulle mer än gärna använda oss av hennes tjänster igen. Läs mer
  • 2020-06-27

Katja A skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Då Jonas själv inte var i stan ordnade han smidigt möten med kollegor som Snabbt kunde visa Lgh och hjälpa till igenom köpet. Han har svarat på frågor och roddare i allt. Läs mer
  • 2020-06-26

Björn A skrev om Theodora Holmberg en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket hjälpsam, professionell och seriös! Läs mer
  • 2020-06-26

Fredrik Ö skrev om Theodora Holmberg en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Bästa mäklare i stan! Har jobbat med henne både vid köp såväl som försäljning och hon är bäst. Läs mer
  • 2020-06-22

Mikael S skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jerry hjälpte mig att sälja min BR på Södermalm med 3 rum och kök. Han är mycket kommunikativ, professionell och pålitlig. Jerry har tidigare sålt ytterligare en lägenhet åt mig och jag har också köpt en via honom med lika bra upplevelse. Jerry har mina allra bästa rekommendationer. Läs mer

Felix L skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en etta i Hornstull. Josefine var driven, positiv och lyhörd genom hela processen. Hon levde väl upp till förväntningarna och hjälpte oss göra en väldigt snabb och smidig försäljning! Läs mer
  • 2020-06-17

William S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en lägenhet som Magnus förmedlade på Södermalm. Processen var extremt smidig och Magnus var förtroendeingivande, professionell och trevlig! Läs mer

Johan S skrev om Andreas Gerdin en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Toppen Firma, extremt trevlig, hjälpsam och kompetent personal. Läs mer
    Andreas G gillar detta

Amanda C skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har träffat Magnus, både som köpare och säljare. Han är lättsam, trevlig och lugn genom hela processen. Jag uppskattar särskilt att han är tydlig och målinriktad som mäklare i lägenhetsaffären, då affären betyder så mycket för alla parter. Läs mer

Milja B skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde vår tvåa på Södermalm med Magnus och vi är så nöjda! Otroligt professionell, lätt att ha att göra med och det märks att han har mycket erfarenhet. Köparen kommenterade att de hade varit på många visningar och att Magnus stack ut som mäklare!
    Det om något är ett toppbetyg!
    Vi kändes oss trygga hela vägen och jag rekommenderar Magnus starkt! Läs mer

Göran J skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är tydlig, rak och ärlig samt visar på ett oerhört engagemang och precis det härliga driv jag sökt i en mäklare! Läs mer
  • 2020-06-17

Pia S skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt lgh på Södermalm. Christoffer var engagerad, ihärdig samtidigt lugn och trygg genom hela processen. Tack Christoffer Läs mer
  • 2020-06-16

Andreas B skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer har ett professionellt men personligt bemötande. Han var mycket lyhörd och vi kände alltjämt förtroende för honom. Vi hoppas han är ledig nästa gång det är dags att sälja! Läs mer

Carin C skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har sålt vår 4:a på Åsögatan Södermalm ned hjälp av Jerry Johnsson. Vi träffade flera mäklare och valde HusmanHagberg och Jerry Johnsson för hans engagemang och erfarenhet med försäljningar på Södermalm. Jerry var väldigt tillmötesgående och tillgänglig samt gav bra råd till oss. Våra förväntningar uppfylldes och vi kan varmt rekommendera Jerry att anlitas vid försäljning. Läs mer
  • 2020-06-16

Elin Katarina M skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en lägenhet på Södermalm av Christoffer Gatara och tyckte han skötte affären exemplariskt. Väldigt pålitlig, väl påläst om bostaden och föreningen, svarade snabbt på alla våra Mail och frågor. Mycket tillmötesgående och proffsig. Läs mer
  • Martin A

2020-06-16

Martin A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte lägenhet på Södermalm. Josefine var toppenbra på alla sätt. Läs mer

Jenny K skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en lägenhet på Södermalm. Josefine var väldigt glad, trevlig och tillmötesgående på både visningen och i processen därefter. På visningen skojade hon med barn som var där, och bjöd på sig själv vilket skapade en trevlig stämning. Läs mer
  • 2020-06-16

Daniel G skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Bra mäklare, allt flöt på och hon är trevlig. Däremot blev man jagad att skriva en massa recensioner. Vilket inte uppskattas. Läs mer
  • 2020-06-16

Niklas L skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer är en fullständigt lysande mäklare som lyssnar och förstår och som var helt fantastisk när jag sålde min lägenhet på Nytorget. Han har stort tålamod och tar sig tid och kommer med bra argument hela tiden och är ytterst professionell i sin roll som mäklare. Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-06-15

Hanna S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Har köpt en lägenhet som Josephine Schöön mäklade. Överlag en positiv upplevelse. Svarar snabbt, tillgänglig. Blev något stressad under budgivningen. Mycket positivt med uppföljningssamtal efter tillträdet. Läs mer
  • 2020-06-15

Helena K skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Enkel och snabb hantering som möjliggjorde köp av lägenhet trots att jag befann mig på annan ort. Läs mer
  • 2020-06-14

Christofer I skrev om Andreas Gerdin en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket lätt att ha att göra med, hög tillgänglighet och serviceinriktad. /Köpare Läs mer
    Andreas G gillar detta
  • 2020-06-11

Maria D skrev om Theodora Holmberg en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har köpt en lägenhet på 76 m2 och från första visningen har Theodora varit hjälpsam och bemötande, super nice! Hon har svarat på alla våra frågor och för oss som första bostadsrätts köp har hon varit engagerad i hela processen. Tacksam och jättenöjda. Läs mer
  • 2020-06-08

John D skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Proffsigt, transparent, engagerat och väldigt seriöst och förtroendeingivande Läs mer
  • 2020-06-08

ANNA Å skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer är en mycket driven, outtröttlig, trevlig, glad och omtänksam mäklare. Han har mycket god kännedom om marknaden. Han har alltid bra lösningar och råd om problem i någon sak uppstår. Det är alltid lätt att få kontakt när så behövs. För övrigt är vi mycket nöjda och har bara positiva erfarenheter av vår mäklartjänst av Christoffer. Vi rekommenderar honom gärna till andra säljare alt. köpare. Med vänlig hälsning // Bo och Anna-Lisa Åsander Läs mer
  • 2020-06-04

Thomas N skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt tvårumslägenhet-lägenhet på Södermalm. Snabbt och proffsigt agerande, men tyvärr uppnåddes inte det förespeglade priset. Läs mer

Hajar K skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte ett fint lägenheten på Bondegatan 7 nyligen. Det var faktiskt en trevlig upplevelse för oss. som köpare är viktig att informationen vara trovärdiga och han gjorde exakt samma sak. Vi kände oss så trygg och allt var väldigt tydliga .Han är professionell och kunnig .vi rekommenderar gärna honom till er. Läs mer
  • Lukas Sam Mårten B

2020-06-03

Lukas Sam Mårten B skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jättenöjd med Christoffer! Följsam från start till mål. Svarade alltid snabbt när man undrade något och var kunnig om objektet han sålde. Läs mer

Jan H skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en lägenhet som Magnus förmedlade. Vi upplevde processen som mycket smidig och Magnus bemötande var mycket trevligt, förtroendeingivande och lugnt. Han var mycket tillgänglig, kommunikativ och professionell. Läs mer

Maria A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag tycker hon kändes väldigt trevlig och tillmötesgående. Bra kommunikation och tydlig. Läs mer

Peter W skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Har sålt en lägenhet på Södermalm och är mycket nöjd med bemötandet och hela handläggningen av Magnus Persson

Förväntningarna införlivades helt och Magnus agerade mycket professionellt och framför allt med ett tilltalande lugn trotts minimala höjningar av buden.

Jag rekommenderar varmt Magnus Persson som mäklare

/ Peter Wiman Läs mer
  • 2020-06-03

Alfredo G skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde min lägenhet på Bondegatan 7.
    Mäklare Magnus Persson är:
    Effektiv, kunnig, tillgänglig, seriös, snabb och har ett lugnt tempo utan stressa kunden, han LYSSNAR och ger besked under affärsgång.
    Dessutom är han elegant, vacker som Dalahästen.
    Jag är nöjd! Skulle vilja sälja eller köpa mera bara för att träffa honom igen! Läs mer
  • 2020-06-03

Kristina S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en lägenhet på Södermalm av Josefine. Väldigt trevligt bemötande och hon är tydlig i kommunikation. Läs mer
  • CAMILLA F

2020-06-02

CAMILLA F skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi kan varmt rekommendera Christopher som mäklare! Han har varit tillgänglig, engagerad och hjälpsam så att vi känt oss trygga och lyssnade på under hela köpprocessen. Läs mer
    CAMILLA F gillar detta
  • 2020-06-01

EMELIE H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde min lägenhet via Josefin Schöön. Det var en smidig och snabb process! Hon är professionell, driven och ödmjuk. Rekommenderar henne helt klart! Läs mer
  • Jakob J

2020-05-30

Jakob J skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag kontaktade Jonas genom Reco för att sälja min bostad på Bondegatan. Redan när Jonas kom in genom dörren ingav han ett lugn och en bra känsla. Under mötet var Jonas superproffsig och vår dialog var öppen och rak genom hela försäljningsprocessen.

Jag hade som mål att sälja lägenheten för ett specifikt pris och det som jag uppskattade främst var att Jonas inte lovade guld och gröna skogar, speciellt under rådande pandemi, utan var tydlig med att han skulle göra allt i sin makt för att det skulle ske men att han värderade lägenheten lägre för att inte sätta för höga förhoppningar.

Jonas är alltid tillgänglig, delar med sig av insikter och tips samt högst kunnig och trygg i sitt bemötande.

Tre dagar efter visningen så var lägenheten såld till ett pris som var högre än det jag hade som målbild. Jag kan inget annat än att tacka och bocka.

Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-29

KIMMY R skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas fixade min försäljning med stort engagemang och på ett proffsigt sätt. Jag uppskattar att han hade bra framförhållning och såg till att informera mig om läget löpande. På så sätt kunde vi ligga steget före under hela processen. Jag kände direkt att det gick att ha en rak och ärlig kommunikation med Jonas, och att han hela tiden var lyhörd för våra önskemål och tankar. Den fotograf och stylist som Jonas jobbar med är dessutom riktigt duktiga och jag är otroligt nöjd med prospekt och Hemnet-annons. Läs mer
  • 2020-05-29

Benjamin T skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en lägenhet på Söder och har blivit trevligt och korrekt bemött. Informationen har varit klar och allt har skötts smidigt. När man är ovan vid köp och försäljningar känns det lugnt och tryggt när man märker att någon vet vad han sysslar med. Läs mer
  • 2020-05-28

Karin Johanna W skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är kunnig, tillmötesgående och professionell, och jag upplevde att hon verkligen ansträngde sig för att affären skulle hamna på the sweet spot för både säljaren och köparen. Läs mer
  • Margareta L

2020-05-28

Margareta L skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket bra och väldigt uppskattat med kontinuerlig information under vår försäljning av vår vindsvåning på Folkungagatan.
    Proffsig och trevlig! Läs mer
  • 2020-05-28

Måns L skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    HusmanHagberg Södermalm är fantastiska hela gänget som leds av Jonas och Magnus. Återkopplingen, snabbheten och drivkraften imponerar! TACK. Läs mer
  • 2020-05-27

Anusha Caroline A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Ambitiös, nogrann och kändes trygg under hela lägenhetsköpet. Kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-05-17

Hannah W skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Hade inte kunnat hitta en bättre mäklare än Josefine, hon fick hela processen att kännas så trygg och enkel. Gav verkligen det där lilla extra och fanns alltid tillgänglig för att bolla eller svara på frågor. Dessutom gav hon en värdering som sen också visade sig stämma. När jag säljer nästa gång kommer jag 100% välja josefine! Läs mer
  • 2020-05-17

Pernilla S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är proffsig, snabb, ambitiös och mycket duktig Läs mer
  • 2020-05-17

Magnus B skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Allt har fungerat utmärkt! Köp av storstadslägenhet - allt utan trassel. Läs mer
  • 2020-05-16

Fredrick x skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine och hennes kollega Magnus vann sitt uppdrag att sälja vår lägenhet på Söder i konkurrens med 6 andra mäklare. Utfallet visade att vi valde rätt. De var mycket proffsiga och tydliga rakt igenom hela processen och skötte det hela effektivt och snabbt. De kom med värdefulla råd och var tillgängliga när vi hade frågor och funderingar.

Vi kände under hela processen att vi var i trygga händer och var extremt nöjda med deras insatser. Vi upplevde att också köparna var mycket nöjda, vilket är ytterligare ett plus och bevis på yrkesskicklighet.

Både Josefine och Magnus får min högsta rekommendation. Skönt att ha att göra med folk som kan sitt yrke så bra. Läs mer

Götgatan 26, 118 46 Stockholm