Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm HusmanHagberg HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Götgatan 26, 118 46 Stockholm — Visa karta

Vill du hitta en fastighetsmäklare som är engagerad och vet hur bostadsmarknaden på Södermalm och i Gamla Stan fungerar? Då har du kommit helt rätt! Vi som jobbar på HusmanHagberg brinner för vårt uppdrag och har hjärtat med i varje affär. Dessutom är vi inte knutna till varken bank och försäkringsbolag och vi kan ge dig oberoende råd, utan dold agenda.

Vi samarbetar med Avtal24 för att du ska få full koll på alla juridiska aspekter inför affären. Du får kostnadsfri rådgivning och rabatterade avtal när du gör din bostadsaffär genom oss.

Välkommen till HusmanHagberg när du ska sälja eller vill köpa en bostad på Södermalm eller i Gamla Stan!

Läs vad 793 kunder tycker om HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

• 2019-07-14

Ivar E skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer var genuint intresserad av att göra en så bra affär som möjligt. Han lyssnade alltid på oss och våra synpunkter samtidigt som han bidrog med egna åsikter om vad som kändes bäst inför försäljning av vår lägenhet. Christoffer besitter väldigt bra kunskap om Södermalm, vilket var högst relevant för oss. Det kändes tryggt att ha Christoffer på vår sida. Läs mer
  • 2019-07-12

Niklas R skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Trevlig och professionell. Målmedveten och snabb i hela processen. Läs mer
  • 2019-07-11

Miranda W skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine har varit toppen att ha att göra med i samband med vårt lägenhetsköp. All kommunikation har varit supersmidig och hon är både väldigt kunnig och trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-07-10

Tobias T skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Bra energi och överträffade mina förväntningar Läs mer

Frida R skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag och min pojkvän köpte vår bostadsrätt på Södermalm av Linnéa och vi är supernöjda med hennes proffsiga och trevliga bemötande. Hon var väldigt hjälpsam från första stund och vi kände att vi var i trygga händer i ett av livets viktigaste affärer. Jag kan varmt rekommendera Linnéa och är väldigt tacksam för hennes kompetenta omhändertagande av vårt lägenhetsköp! Läs mer
  • 2019-07-07

Karin H skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en tvåa på Södermalm genom Christoffer och vi är mycket nöjda! Christoffer var genomgående trevlig, proffsig och uppriktig under processen. Han var mycket noga med att nå en affär som alla parter kunde känna sig nöjda med och han var alltid tillgänglig. Vi ger våra varmaste rekommendationer till Christoffer och skulle gärna använda oss av hans tjänster igen i framtiden! /Karin Läs mer
  • 2019-07-07

Karin Forslund F skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine och jag möttes på visning av lägenhet Eriksdalsgatan 17 den 30 juni. Josefine gav ett angenämt och inbjudande första intryck genom att lyssna och svara sakligt på mina frågor. Vidare så informerade hon om lägenheten och omgivningarna på ett trevligt sätt utan massa överdrifter vilket gjort informationen trovärdig.Eftersom jag var tidigt på visningen (innan visningstiden hade börjat) och var ensam med Josefine hade jag också möjlighet att ställa frågor om lägenheten men också om lägenhetsköp generellt. Flertalet av frågorna hon svarade kunnigt på och de frågor hon inte hade direkt svar på problematiserade hon genom att exempelvis säga 'möjligen skulle det kunna vara så här...'. Även genom det sättet som Josefine svarade gav ett trovärdigt intryck. Ett plus var också att hon gav av sina personliga tankar och funderingar när vi gick runt i lägenheten.

Samma eftermiddag som visningen var fick jag ett sms av Josefine om att hon skulle ringa runt till alla som visat intresse av lägenheter vilket gav intrycket av engagemang.

Nästa gång vi hade kontakt var den 2 juli, via telefon. Jag ställde då del frågor, en del av dem var utmanande. Josefine lyssnade och svarade sakligt på de flesta av frågorna men på några av de mest utmanande upplevde jag att hon tog säljaren i försvar istället för att även på utmanande frågor fortsätta svara på det sakliga och trovärdiga sätt som hon hittills gjort.

Under budgivningen hade Josefine och jag kontakt både per telefon och sms. Det var både Josefine och jag som initierade kontakterna vilket var helt rimligt och fungerade fint.

Kontraktsskrivandet gjordes med kort varsel (ca 5 timmar)
    Eftersom jag inte är bosatt i Stockholm så hade jag ingen möjlighet att skriva på kontraktet själv men Josefine ordnade på ett kunnigt sätt så att en fullmaktstagare kunde skriva under i mitt ställe. Den person som hade min fullmakt uttryckte att det var ett trevligt möte både med Josefine och säljaren.

Josefine har informerat mig per sms, telefon och mail och jag har därigenom fått nödvändig information utan att behöva fråga om det själv vilket jag uppskattat. Vid en av kontakterna via telefon så uppmärksammade jag Josefines sätt att prata i positiva termer kring budgivningen när hon sa; 'det var ju positivt att flera visade intresse för lägenheten'. Det hjälpte mig att se budgivningen på annorlunda sätt.

Sammanfattningsvis är min upplevelse av Josefine att hon haft ett engagerat, trevligt och kunnigt bemötande. Vid ett tillfälle var dock hennes bemötande inte som jag uppfattade det riktigt professionellt. Men jag kan varmt rekommendera Josefine för försäljning av lägenhet. Läs mer
  • 2019-07-06

Nils M skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine genomförde en extra privatvisning över lunch dom gav oss ytterligare 200tkr via ny budgivare. Vi kommer med nöje se till att detta faktum förmedlas, tillsammans med att vi upplevt henne som tydlig, smart och snabb, i vår bekantskapskrets. Läs mer
  • 2019-07-04

David T skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    - Köpt bostadsrätt av Linnéa på Södermalm i Stockholm
    - Blev bemött på ett föredömligt sätt från första början
    - Linnéa har uppfyllt alla krav jag hade och allt har gått jättesmidigt än så länge. :) Läs mer
  • 2019-07-04

Gabrielle L skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer gav ett professionellt intryck och skötte försäljningen väldigt bra! Han var lyhörd gentemot spekulanterna och hade bra kommunikation med mig som säljare. Läs mer
  • 2019-07-01

Johanna S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde vår etta på Södermalm med Magnus hjälp och var nöjda rakt igenom hela processen! Vi hade förhoppningar om att hitta en mäklare som vi kände kunde guida oss genom försäljningsskedet då det var första gången vi sålde en lägenhet. Det var också varit viktigt för oss att kunna lita på mäklaren och att värderingen av lägenheten motsvarade marknadsvärdet. Magnus uppfyllde förväntningarna och gjorde så att vi kände oss trygga - även då vi råkade ut för en oseriös köpare. Då stod Magnus stabilt kvar och lugnade oss. Vi fick det vi förväntade oss prismässigt och Magnus hade is i magen och hetsade inte alls på att vi skulle ta något bud vi inte var nöjda med. Magnus är trevlig, charmig, tydlig och helt enkelt en toppenmäklare! Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-19

Tarek E skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    En bostadsrätt på söder. Bra bemötande av mäklaren. Snabbt svar och snabb och bra affär. Läs mer
  • 2019-06-18

Kristin A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag anlitade Josefine vid försäljningen av min lägenhet på södermalm i Stockholm. Josefine är en noggrann, kunnig och hängiven mäklare. Jag upplevde henne som lyhörd och flexibel efter mina behov.

Mina förväntningar var att vi skulle ha en transparent kommunikation för att uppnå det bästa resultatet för oss båda, vilket jag upplever att hon levde upp till. Vårt samarbete har varit mycket smidigt och jag upplevde min försäljning som minimalt tids- och energikrävande samtidigt som jag är nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-06-18

Mohammadreza A skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Super smart mäklare som verkligen jobbade för att få vår lägenhet såld för "rätt" pris. Intresserad och bra på att hålla en uppdaterad om vad som händer. Blev en smidig försäljning. Läs mer
  • 2019-06-16

Maria S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en 2:a på Kocksgatan på Södermalm genom Magnus. Han var personlig och trevlig, lätt att få tag på och ordnade med kontrakt snabbt efter budgivningen var avslutad, vilket jag uppskattade. Kändes professionell och seriös. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-06-14

Håkan B skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Magnus har en trevlig framtoning och försöker inte översälja bostaden utan svarar på frågor med faktadär han har vetskap och inga gissningar, bra där Läs mer
  • Anna B

2019-06-13

Anna B skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en etta på söder. Christoffer var trevlig och positiv. Väl bemött av honom.
    Jag är mycket nöjd med samarbetet med mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-12

Lars S skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Magnus bistod vid en försäljning till en bostadsrätt jag förvärvade på Mariatorget. Magnus var lugn och förtroendeingivande samt lyhörd gentemot oss köpare. Utmynnade i att min sambo anlitade honom i samband med hennes kommande försäljning av sin etta. Läs mer
  • Åsa E

2019-06-11

Åsa E skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Det blev en snabb affär och Christoffer har så här långt skött allt utmärkt. Trevlig, punktlig, positiv och bra bemötande!

Säljaren avslutade gårdagens kontraktsskrivningen med att säga:
    "Det är bra att bo bredvid Katarina kyrkogård, om man känner sig deprimerad kan man gå runt där och titta på barngravarna och känna sig ännu mer deprimerad." Detta upplevde jag som lite obehagligt, tar upp detta eftersom jag här vill ge Christoffer beröm för att han respektfullt (mot säljaren), men effektivt snabbt styrde bort det samtalet!!! Läs mer
  • Emma S

2019-06-09

Emma S skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Linnéa är en helt fantastiskt trevlig och öppenhjärtlig person. Som mäklare är hon både inkännande och flexibel och har stor respekt för behov och tankar från mig som säljare. Jag fick min 2 RoK på Södermalm i Stockholm såld snabbt och till ett bra pris, där både jag och köparna blev nöjda. Jag ger verkligen Linnéa mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-06-04

Julius W skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är en kompetent och karismatiskt mäklare som var väl förberedd inför varje möte och otroligt trygg genom hela processen. Jag kommer definitivt att anlita honom igen. Läs mer
  • 2019-06-02

Almir C skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-02

Jakob C skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jerry var väldigt saklig, trygg och pålitlig. Läs mer
  • 2019-06-01

Lennart A skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jerry är en mycket kompetent mäklare och skötte uppdraget till vår stora belåtenhet. Läs mer
  • 2019-05-31

Kristofer Löfgren P skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde vår bostad via Jerry.
    Jerry var förtroendeingivande, tillmötesgående och förstående för våra önskemål vilket gjorde oss väldigt trygga att ha honom som mäklare. Han var även tydlig mot oss hur det hela fortlöpte.
    Under hela processen kände vi en väldigt stor tillit Jerry. Läs mer
  • Noah H

2019-05-31

Noah H skrev om Linnéa Jacobson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag sålde i maj 2019 en 4:a på Söder med Linnéa. Linnéa gjorde ett utomordentligt jobb och var inte rädd för att ta i och göra det lilla extra för att få ett bra pris. Jag upplevde Linnéa som proffsig, ambitiös och hårt arbetande. Hon hade riktigt bra koll på marknaden och jag upplevde henne som en kunnig och duktig mäklare. Hennes bemötande var alltid professionellt och trevligt. Jag skulle varmt rekommendera Linnéa till vem som helst som ska sälja en lägenhet på Söder. Läs mer
  • 2019-05-30

Camilla Caroline S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Blivit väl omhändertagen av Josefine genom hela processen. Läs mer
  • Robert C

2019-05-30

Robert C skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas sålde vår bostadsrätt. Vi har fått ett mycket bra bemötande och stöd från första kontakt och till det hela var i hamn. Han var tydlig med info och realistiska förväntningar samtidigt som det framgick att han var villig att jobba hårt för ett bra resultat säljmässigt. Vilket vi också fick! Läs mer
  • 2019-05-28

Linnea G skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en etta på Södermalm. Josefine var ordningsam och svarade snabbt, vilket gjorde allt mycket smidigt. Läs mer
  • 2019-05-28

Per S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket trevlig mäklare som gav ett proffsigt men familjärt intryck och fixade oss en underbar lägenhet supersnabbt! Läs mer

Adina H skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag köpte en lägenhet på Södermalm. Fick ett mycket bra bemötande av Jonas. Han levde upp till mina förväntningar vilket var att få en trygg och snabb affär. Är mycket nöjd! Läs mer

Sanna E skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är positiv och väldigt engagerad. Tydlig i varje steg och serviceminded. Ger snabba svar och lätt att kontakta. Professionell! Läs mer
  • 2019-05-27

Cátia Alexandra Pereira de M skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    We bought an apartment and Jerry was since the beginning very professional, kind and very claire in all process. We are very satisfied for his 5 stars procedure. Läs mer
  • 2019-05-25

Ulrik W skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köper en trea på Södermalm.

Jerry har varit/är trevlig, tydlig och lätt att att kommunicera med på ett professionellt sätt, så vi känner att allt går till som det skall. Läs mer

Esref O skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    En på alla vis briljant mäklare! Saklig, kunnig, omtänksam - och allt på samma gång!
    Jerry Johnsson hjälpte oss med försäljningen av vår trea på Söder. Läs mer

Lena B skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Kunnig och . Serviceminded. Lugn. Tydlig och rak kommunikation. Förtroendeingivande, köp av brf Nackagatan 25.
    Lena Läs mer
  • 2019-05-22

Mathilda J skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Denna mäklare levde upp till alla förväntningar man har som köpare. Skulle rekommendera till alla. Läs mer
  • 2019-05-21

Mohammed M skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Professionell mäklare som är väldigt mån om att båda parterna ska känna sig nöjda med affären. Väldigt trevlig och alltid tillgänlig för att svara på frågor och funderingar. :) Läs mer
  • 2019-05-20

Patricia H skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte lägenhet av Jonas. Han var snabb, ärlig och proffsig. Läs mer
  • 2019-05-18

Simon J skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas var mycket professionell och trevlig i sitt bemötande när jag köpte bostad. Framförallt var Jonas transparent, rak och ärlig i sin kommunikation vilket satte tydliga ramar för genomförandet av affären. Läs mer
  • Jon W

2019-05-17

Jon W skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är en tävlingsmänniska! Mycket lätt att jobba med och alltid trevlig och positive. Han hjälpte oss komma i kontakt med duktiga stylister som gjorde ett grymt jobb. Som säljare är det så klart otroligt viktigt att få ett bra pris för sin älskade lägenhet och Jonas sålde vår lägenhet innan visning till ett mycket bra pris. Vi hade höga förväntningar på Jonas men ångrade aldrig vårt val av mäklare! Läs mer
  • Monica Å

2019-05-17

Monica Å skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    En snabb och smidigt affär med en flexibel och kunnig mäklare. Kan verkligen rekommendera Jonas. Läs mer
  • Sara J

2019-05-15

Sara J skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Superproffsig, förtroendeingivande både för oss säljare och våra köpare, väldigt tillgänglig och hjälpsam. Har bara positiva saker att säga. Ett plus i kanten för trygg dialekt :): Kommer lätt välja honom igen. Läs mer
  • 2019-05-15

Eva Gabriella L skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas ger ett genuint och behagligt intryck. Rak och tydlig hela vägen till avslut. Läs mer
  • 2019-05-09

Martin S skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Snabb och rak kommunikation. Inga konstigheter. Anlita Jonas! Läs mer
  • 2019-05-08

Åsa A skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag sålde min lägenhet på Södermalm med hjälp av Jerry och är otroligt nöjd med hans arbete. Jerry hjälpte mig att få ut lägenheten till försäljning med väldigt kort startsträcka. Han är flexibel och höll mig hela tiden informerad om vad som skedde i processen och fanns tillgänglig för frågor om allting. Jag skulle varmt rekommendera Jerry som mäklare. Läs mer
  • 2019-05-08

Tommy D skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Proffsig, engagerad med god lokalkännedom. Bra kontakter med fotografer och stylister. Läs mer
  • 2019-05-07

Sara B skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket förtroendeingivande, kunnig, driven. Gav bra information och hanterade allting effektivt och bra. Läs mer
  • Ashkan M

2019-05-06

Ashkan M skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag sålde min första lägenhet och Jonas såg till att det kändes enkelt.
    En trygg och engagerad mäklare som har både säljaren & köparen i fokus - med sin transparenta kommunikation kände jag mig trygg under hela säljprocessen.
    Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2019-05-03

Filip Adrian H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Trevlig och kompetent. Vi fick verkligen den hjälp vi behövde under väldigt flexibla tider! Läs mer

Götgatan 26, 118 46 Stockholm