HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Götgatan 26, 118 46 Stockholm — Visa karta

Vill du hitta en fastighetsmäklare som är engagerad och vet hur bostadsmarknaden på Södermalm och i Gamla Stan fungerar? Då har du kommit helt rätt! Vi som jobbar på HusmanHagberg brinner för vårt uppdrag och har hjärtat med i varje affär. Dessutom är vi inte knutna till varken bank och försäkringsbolag och vi kan ge dig oberoende råd, utan dold agenda.

Vi samarbetar med Avtal24 för att du ska få full koll på alla juridiska aspekter inför affären. Du får kostnadsfri rådgivning och rabatterade avtal när du gör din bostadsaffär genom oss.

Välkommen till HusmanHagberg när du ska sälja eller vill köpa en bostad på Södermalm eller i Gamla Stan!

Läs vad 880 kunder tycker om HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Hedvig H skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Inte stressande, lugn och ordentlig. Kände mig trygg i processen.

Jag har köpt en bostad. Läs mer

Jens H skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag både köpte ny lägenhet och sålde vår gamla genom Jerry och är väldigt nöjd. Jerry lyssnar väl och är väldigt lösningsorienterad och flexibel. Kändes tryggt att ha honom vid vår sida genom hela processen. Han arbetar dessutom med bra fotograf och rekommenderade bra stylister. Läs mer
  • 2020-01-15

Caroline Tina Louise J skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Driven mäklare som inte är rädd för att jobba. Läs mer
  • 2020-01-03

Jonas K skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer är en väldigt engagerad, målinriktad och lyhörd mäklare som arbetar hårt hela vägen in i mål. Han är bra på att hålla säljaren informerad och kommunicerar effektivt. Vi kan absolut rekommendera Christoffer om ni vill ha en seriös och driven mäklare. Läs mer
  • 2019-12-20

Niklas H skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Väldigt lugn och förklarade allt jag ville veta. Ingen stress. Kändes tryggt eftersom det var min första bostad helt enkelt. Läs mer
  • 2019-12-18

Colette D skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en superfin 2:a på södermalm som Magnus förmedlade utan anmärkning. Tydlig och rak kommunikation, Magnus känns pålitlig och väl insatt i både lägenhet och förening. Läs mer
  • Inger H

2019-12-15

Inger H skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag är mycket nöjd med Jonas insats i samband med min försäljning av min lägenhet i Gamla stan! Läs mer
  • 2019-12-15

Helinä V skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har sålt en tvåa på Söder. Josefin har gjort ett otroligt bra jobb från början till slut. Hon bemötte mig alltid korrekt, vänligt och kunnigt. Mina förväntningar var att lägenheten skulle säljas till ett bra pris. Hon levde upp till mina förväntningar mer än väl.
    Det är en känslig sak att sälja det hem man levt många år tillsammans med sin nu bortgångne make. Mäklarens attityd och kunnighet har stor betydelse i denna situation. Josefins proffsiga förhållningssätt och kunnande underlättade det hela för mig på ett fantastiskt sätt. Läs mer
  • 2019-12-13

ANNA O skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt en lägenhet i Gamla Stan och fick grym hjälp av Jonas som genom sitt lugna och trevliga tillvägagångsätt underlättade processen. Jag är glad att jag valde Jonas som mäklare och rekomenderar alla att gör detsamma. Läs mer
  • 2019-12-08

Mona S skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Lätt och smidig affär när jag sålde min lgh på Södermalm. Blev trevligt bemött av en professionell mäklare som var tillgänglig.
    Självklart rekommenderar jag Christoffer Gatara och HusmanHagberg. Läs mer
  • 2019-12-06

Angela R skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt en 5a på Södermalm och fick tips om Jonas av en släkting till mig. Han gjorde, trots lite utmaningar från marknaden, en kanoninsats och lägenheten gick för 600 000 SEK mer än värderingen. Vi är grymt nöjda och ska vi sälja igen så vet vi vem vi ringer :) Läs mer
  • 2019-12-06

Hugo J skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jättetrevlig och tillmötesgående, allting gick smidigt i våra kontakter. Läs mer
  • Blake R

2019-12-03

Blake R skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Amazing guy! Everything went so smoothly! Läs mer
  • 2019-12-03

Erik A skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag köpte en bostad av Jonas. Han gav ett positivt bemötande och gav svar på mina frågor. Läs mer
  • 2019-11-29

Fredrik A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpt lägenhet på Södermalm. Nöjd med kommunikation, bemötande och tydlighet. Läs mer
  • Eva B

2019-11-27

Eva B skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Supernöjd med försäljningen av lägenheten på Söder, träffsäker värdering och snabb försäljning till ett pris över förväntan. Läs mer
  • 2019-11-27

Jerker E skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har tidigare anlitat Magnus som mäklare och för oss var valet självklart när vi skulle sälja igen, en 2,5:a på Södermalm. Precis som förra gången sköttes allting genomproffsigt - vi är SUPERNÖJDA helt enkelt. Läs mer
  • 2019-11-27

Ida A skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en lägenhet på Södermalm genom Magnus. Allt gick smidigt och snabbt, nan var noggrann och tydlig genom hela processen. Läs mer
  • 2019-11-26

Fredrik K skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Trevlig och lättsam mäklare som får saker gjorda. Läs mer
  • 2019-11-25

Moa G skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Superbra mäklare och en mycket trevlig upplevelse att köpa lägenhet via honom. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-11-25

Lotta K skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är oerhört bra på sitt arbete. Mjuk och lyhörd i kontakten. Han är tydlig samt ger motiverade rekommendationer på hur man skall gå vidare. Efter att ha träffat fyra mäklare inför vår försäljning kändes Jonas som det självklara alternativet och det har vi inte ångrat. Prismässigt ligger han som övriga firmor. Han är en mäklare som inte ger sig och är dedikerad sin uppgift. En mäklare utöver andra helt enkelt. Läs mer
  • 2019-11-22

Emmelie F skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde vår bostad hösten 2019 på en högst ostabil bostadsmarknad, där Magnus lyckades få oss att känna trygghet det till trots. Med smarta strategier och tydlighet ledde han oss rätt så vi landade i en affär som slutligen gjorde oss nöjda. Vi rekommenderar varmt Magnus som mäklare till andra kunder. Läs mer
  • Gustav S

2019-11-20

Gustav S skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag och min sambo har precis köpt lägenhet vid Mariatorget som Josefine hjälpe oss att förvärva.

Josefine var mycket service-minded och alltid anträffbar som tillsammans med ett leende på läpparna gjorde att vi som köpare fick bra magkänsla och kände oss trygga hela vägen.

Kommer rekommendera henne till nära & kära. Läs mer
  • 2019-11-20

Cecilia J skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har köpt en lägenhet på Mariatorget.
    Josefine var otroligt hjälpsam genom hela processen och känns väldigt proffsig.
    Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-11-17

Hilde A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har sålt min 2a på 43 kvm på Södermalm. Josefine Schöön är mycket kunnig och känns proffsig. Alltid snabb återkoppling vid frågor. Allt kändes mycket smidigt med Josefine. Sammanfattningsvis: Snabb återkoppling. Trevlig och proffsig. Flexibel och allt känns väldigt enkelt, tydligt och smidigt. Det känns mycket tryggt då kunnig och insatt i området Södermalm/Gamla stan. Josefine är mycket driven och verkar älska sitt jobb vilket gör att man känner sig trygg att hon gör sitt allra bästa. Jag hade förväntningar på att det skulle bli en lång och påfrestande process men inget utav det stämde tack vara Josefines jobb och inställning enligt ovan. Läs mer
  • 2019-11-17

Gillis H skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas var sjuk och vi har haft kontakt med Christoffer Läs mer
  • 2019-11-14

Karl S skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Professionell , lyhörd och bra att jobba med . Vi är mycket nöjda med Jerry. Läs mer
  • 2019-11-11

Mats D skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt en trea på Söder och fick bra hjälp av Josefine som jag upplever är en väldigt rak, öppen, professionell och trevlig mäklare.

//Mats Läs mer
  • Simon A

2019-11-08

Simon A skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vart ska man börja? Magnus ger ett gott intryck från första sekunden man möts. Magnus fick uppdraget att sälja vår lägenhet på Hornstull och slog alla tänkbara förväntningar med bravur. Han samarbetar även med fotografer och stylister som får ditt hem att utstråla en otroligt stilren och proffsig känsla. Kommunikationen är 110% från första mötet med Magnus till avslutad affär. En riktig stjärna! Läs mer
  • 2019-11-04

Hakim T skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag kände mig trygg genom hela affären och han svarade på frågor (en säljares paniktankar) på ett mycket bra sätt. Han lovade aldrig "guld och gröna skogar" utan var saklig och relevant i allt som rörde affären som blev riktigt fin. Skulle jag rekommendera honom till en vän? Ja! Läs mer
  • Anna G

2019-11-04

Anna G skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt 2:a på Bellmansgatan på Södermalm. Christoffer har drivit försäljningen på ett mycket bra sätt där han halt kontakt med alla intressenter på ett kontinuerligt sätt. Processen slutade på den nivå vi önskade. Läs mer
  • 2019-11-02

Mahsa G skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas har varit mycket professionell med ett fantastisk bemötande. Detta var mitt första bostadsköp i Sverige och Jonas gjorde processen till en trygg och smidig process. Kommer rekommendera Jonas för både vid köp och sälj av bostad. Läs mer
  • 2019-11-01

Gunilla F skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpt bellmansg 26 Sthlm.
    Proffsig o trevligt bemötande Läs mer

Ulf S skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    trevligt bemötande och effektivt arbete med mäklande av lägenhetsaffären där jag köpte på södermalm i stockholm. Läs mer

Hjalmar B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas genomförde sitt uppdrag på ett förtroendefullt sätt. Hans lugna och trevliga bemötande underlättade verkligen hela försäljningsprocessen för vår del. Läs mer

Johan A skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde vår lägenhet genom Magnus och har bara positiva intryck av honom. Han är en varm människa som samtidigt är mycket professionell. Rekommenderas! Läs mer
  • Pojan T

2019-10-31

Pojan T skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer fick i uppdrag att sälja min lägenhet på Södermalm. Mitt första intryck av Christoffer var att han var realistisk och en trovärdig mäklare som sätter sin kund i första hand. Christoffer var väldigt engagerad och vi hade en effektiv dialog under hela processen. Han var alltid tillgänglig för att besvara mina frågeställningar. Utöver detta så har han skapat ett team med en jätteduktig inredningsstylist och fotograf. Resultatet av detta blev att min lägenhet slog föreningsrekord i kvm/pris. Jag rekommenderar er alla som vill sälja sin lägenhet på Södermalm att kontakta Christoffer. Läs mer
  • 2019-10-30

Sofia L skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Snabbt, proffsigt, löste allt smidigt! Rekomenderar! Läs mer
  • 2019-10-28

Maria S skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpt en tvåa av Christoffer på förhand och han styrde ihop en affär alla parter vad nöjda och trots en ganska lång process så fick vi alltid ett bra, tydligt och snabbt bemötande. Kan varmt rekommendera Christoffer. Läs mer

Nils B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas var påläst och skötte hela processen smidigt och tydligt Läs mer
  • 2019-10-28

Carl Johan W skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Kom i kontakt med honom som köpare av bostad, så har bara erfarenhet av en del av processen. Trevligt bemötande och inget att anmärka på. Läs mer
  • 2019-10-27

Peter K skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer var superproffsig och bjöd på allra bästa service från start till mål på vår på vår försäljningsresa. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-10-25

Kajsa W skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine ger ett professionellt och trevligt bemötande men är samtidigt empatisk och lyhörd. Hon är effektiv och ger snabbast tänkbara återkoppling. Josefine är ingen person som nöjer sig med sig med ett mediokert arbete. Hon gör sitt yttersta. Vi är supernöjda med Josefine i samband med vårt lägenhetsköp på Södermalm. Läs mer
  • 2019-10-21

Rakel Ö skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine var lyhörd, positiv och driven! Genom hennes kunnighet och professionalism kände vi oss trygga hela vägen och hon var mycket lätt att samarbeta med. Affären blev smidig och vi var väldigt nöjda med försäljningen. Kan absolut rekommendera Josefine! Läs mer
  • 2019-10-21

Joel H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde med Josefine. Otroligt driven och hungrig mäklare. Läs mer
  • 2019-10-19

Stig F skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    En stillsam förtroende ingivande person. Presenterade sig inte som ”världsbäst” som sålt allt i området senaste tiden. Förespeglade inte otroliga nivåer. Gav saklig marknära information om säljprojekt. Återkopplade hela tiden frekvent och det kändes tryggt och gjorde att vi kände att vi valt rätt. Nådde uppgjorda mål vad avser pris och tid till försäljning. Läs mer
  • 2019-10-18

Alice K skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har sålt vår bostad på Södermalm med Josefine.
    Josefine har varit exemplarisk i sitt bemötande; från vårt första möte till försäljning har Josefine varit professionell, engagerad och serviceminded. Dessutom har hon hållit upp en positivitet genom hela processen men samtidigt varit tydlig och satt våra förväntningar på rätt plats.
    Utöver bemötandet fick vi även ett slutpris som vi är nöjda med på vår bostad. Läs mer
  • 2019-10-18

Helena-Philippa H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har köpt lägenhet i Hornstull. Josefine var superproffsig och bemötte oss väldigt väl. Det är läskigt att köpa lägenhet men hon gjorde att det kändes tryggt. Trots att hon är "anställd" av säljaren kändes hon objektiv vilket är superviktigt. Hon lättade upp stämningen och gjorde oss som köpare trygga. Jag är supernöjd! Läs mer
  • Carolina Ingrid Linnéa T

2019-10-15

Carolina Ingrid Linnéa T skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine agerade otroligt proffsigt, tryggt, snabbt och varmt när vi hittade våran drömadress. Josefine är den mäklare jag skulle kontakta vid eventuell försäljning längre fram. Fantastiskt mäklare på ALLA sätt och vis! Läs mer
  • 2019-10-15

Daniel D skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    I bought an apartment and Jerry was the broker. I didn't know what to expect being new to Sweden, and never having bought an apartment before. Jerry was responsive to my questions, patient with my lack of Swedish-speaking, and generally made the whole process painless. Läs mer

Götgatan 26, 118 46 Stockholm