HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Götgatan 26, 118 46 Stockholm — Visa karta

Vill du hitta en fastighetsmäklare som är engagerad och vet hur bostadsmarknaden på Södermalm och i Gamla Stan fungerar? Då har du kommit helt rätt! Vi som jobbar på HusmanHagberg brinner för vårt uppdrag och har hjärtat med i varje affär. Dessutom är vi inte knutna till varken bank och försäkringsbolag och vi kan ge dig oberoende råd, utan dold agenda.

Vi samarbetar med Avtal24 för att du ska få full koll på alla juridiska aspekter inför affären. Du får kostnadsfri rådgivning och rabatterade avtal när du gör din bostadsaffär genom oss.

Välkommen till HusmanHagberg när du ska sälja eller vill köpa en bostad på Södermalm eller i Gamla Stan!

Läs vad 938 kunder tycker om HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

• 2020-04-10

Rafi T skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    - trevligt bemötande
    - tydlig och pedagogisk i svåra frågor
    - bra rådgivare

Med det sagt har Christoffer hjälpt mig genomföra ett väldigt smidigt köp av bostadsrätt.

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-04-10

Alexandra G skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Christoffer sålde vår 2a på Bondegatan och vi är mycket nöjda med Christoffer. Han är trevlig, service minded och mycket professionell! Rekommenderar Christoffer varmt! Läs mer
  • 2020-04-06

Harald P skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi tog hjälp av Josefine för att sälja lägenhet och vi är super nöjd med hela processen. Hon har varit engagerad, kunnig då hon har väldigt god lokal kännedom och med bra bemötande. Josefine gjorde ett bra intryck från start och har varit stöttade genom hela processen. Allt sköttes perfekt och vi kan varmt rekommendera Josefine! Läs mer
  • 2020-04-06

Mattias S skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde en våning på Mariatorget genom Jonas spekulantregister. Försäljningen gick fort och vi är mycket nöjda med affären och processen som helhet. Läs mer
  • 2020-04-03

Catharina B skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag var tvungen att snabbt sälja mitt hem och ringde Josefine för att hon nyss hade sålt en lägenhet i min fastighet till ett oväntat bra pris. Coronakrisen gjorde plötsligt marknaden instabil men trots det navigerade Josefine genom försäljningsprocessen på ett klokt, ansvarsfullt, lojalt och hängivet sätt. Hon är rak, tydlig och lätt att nå och kommunicera med. Josefine är en mycket bra mäklare. Läs mer
  • 2020-04-01

ISABELL H skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi sålde vår lägenhet med Christoffer och vi är så nöjda på alla plan.
    Han har varit extremt tillmötesgående och professionell. Utan tvekan bästa mäklarna vi haft! Läs mer
  • Sophie D

2020-03-30

Sophie D skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine was fantastic help when buying my apartment, she was quick to respond and always helped with any questions and advice, she went the extra mile with following up if everything was ok after the move, which was very much appreciated. I would highly recommend Josefine if you are selling your apartment. Läs mer
  • 2020-03-27

Elina B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas är både professionell, driven samt har ett mycket trevligt bemötande. Överträffade alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-03-27

Christian S skrev om HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jonas Uhlbäck är en mycket professionell, kunnig, engagerad och förtroendeingivande person som dessutom har en stor dos ödmjukhet i sitt yrke som mäklare. Lika intresserad av att göra köpare som säljare nöjd! Jag kan bara varmt rekommendera alla att anlita Jonas i nästa bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-03-25

Samsom K skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Utan tvekan den bästa mäklaren jag jobbat med. Jonas är en väldigt engagerad mäklare han sätter sig verkligen i försäljningen och jobbar stenhårt för att nå målet. Han får en att känna sig inkluderad i försäljningen, så att man känner sig som ett team. Men det som särskiljer Jonas från andra mäklare är hans ödmjukhet, ärlighet och arbetsmoral. Redan från första mötet kände jag ett förtroende till Jonas, ett förtroende som höll genom hela processen. Jag är oerhört glad att jag fått chansen att jobba med Jonas och kommer utan tvekan alltid jobba med honom. Sveriges bästa mäklare! Läs mer
  • 2020-03-20

Ari S skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte en 2a på Södermalm. Christoffer var Väldigt trevlig, tillmötesgående och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-03-20

Silja H skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Över alla förväntningar.
    Bättre hade inte kunnat blir! Läs mer
  • Eric J

2020-03-19

Eric J skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Köpte vår bostadsrätt genom Jerry och allt har gått supersmidigt. Trevlig och kunnig! Läs mer
  • 2020-03-16

Per Åke N skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi är mycket nöjda. Smidig och enkel hantering. Rekommenderar gärna denna mäklare till vänner Läs mer
  • 2020-03-15

Eva K skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefin gjorde ett utmärkt arbeta visade på engagemang, driv och önskan att leverar genom hela processen. Läs mer
  • 2020-03-12

Adam R skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi köpte en lägenhet på Södermalm av Josefine, som vi uppfattar som mycket förtroendeingivande och professionell mäklare. Jag kan verkligen rekommendera Josefine både för köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-03-09

Jessica S skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi har köpt en bostad innan visning och var jätte nöjda med snabb respons och jätte bra service. Vi är inne i affären fortfarande och känner oss trygga och säkra med Jonas som mäklare under denna process. Läs mer
  • 2020-03-08

Henrik L skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine tog hand om vår försäljning på ett väldigt professionellt och tryggt sätt. Hon brydde sig verkligen, var lyhörd och kämpade för att vi skulle nå ett så bra resultat som möjligt. Kan absolut rekommendera henne till alla som ska sälja sin lägenhet. Läs mer
  • 2020-03-05

Erik B skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Snabba svar, bra intryck, ett enkelt avslut på köp. Läs mer
  • 2020-03-04

Anna B skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefin hjälpte oss att sälja vår lght på Södermalm och vi blev nöjda med slutpriset. Josefin gav ett tryggt och professionellt intryck från början och kändes självklar i vårt val. Köparen berättade att de aldrig träffat en så opretentiös, trevlig och tillmötesgående mäklare tidigare. Läs mer
  • Patrik K

2020-03-02

Patrik K skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Fick hjälp med att köpa en lägenhet underhand. Väldigt väl bemött och välinformerad under hela process. Jonas var väldigt tillmötesgående och förstod snabbt vår situation för att kunna ge bästa service. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-02

Robin H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en etta på södermalm. Josefine var driven och engagerad från dag 1. Gick ur sin väg för att se till att vi kunde göra det mesta för att få ett så bra pris som möjligt.

Själv har jag haft rätt dåliga erfarenheter av mäklare tidigare så jag var ganska på min vakt till en början, men med Josefine kändes det tryggt.

Min enda lilla anmärkning var att jag inte riktigt gillade homestylingföretaget som hon rekommenderade, jag tyckte de var slarviga, använde möbler i väldigt dåligt skick och inte var särskilt prisvärda. Dock tycker jag inte man kan klandra Josefine för, men det kan vara värt att prata igenom ordenligt innan i detalj vad man får om man väljer att använda dem. Läs mer
  • 2020-02-29

Tina B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en andelsrätt, ett inte helt enkelt uppdrag som Jonas löste med bravur! Han är ett riktigt proffs, arbetar hårt och gör det där lilla extra vilket oxå reflekterades i slutpriset. Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera honom för andra säljare och köpare med för den delen. Läs mer
  • 2020-02-27

Johan S skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Professionell och engagerad från ax till limpa för både köpare och säljare när en affär ros i hamn. Läs mer
  • 2020-02-26

Matthew W skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    A seamless and superb first apartment buying experience! Josefine was wonderful. Läs mer
  • 2020-02-26

Daniel B skrev om Jonas Uhlbäck en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Kontakten med mäklaren fungerade toppen! Snabb på svar och förklarade hela processen för mig som köpare tydligt och förståeligt. Läs mer
  • 2020-02-23

Max L skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefin gav ett jättebra bemötande. Hon var alltid noggran med att stämma av förväntningar och status ända fram till försäljningen. Jag rekomenderar absolut henne som mäklare! Läs mer
  • 2020-02-23

Adrian B skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Driven och förtroendeingivande. Kanonnöjd! Läs mer
  • 2020-02-22

Alice G skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är en väldigt engagerad och duktig mäklare. Hon var lättillgänglig, målinriktad och mycket hjälpsam under hela processen. Jag kan starkt rekommendera Josefine till andra! Läs mer
  • 2020-02-21

Jonatan A skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Magnus hjälpte mig och min sambo att köpa en tvåa på Södermalm om 57 kvadrat. Han är mycket trevlig, tydlig och avslappnad i sin kommunikation. Sammanfattningsvis har vår upplevelse av att köpa en bostad genom Magnus varit positiv rakt igenom. Läs mer
  • 2020-02-21

Fredrik H skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefin har hjälpt oss att sälja vår lägenhet på Södermalm. Vi har befunnit oss i en svår situation rörande försäljningen men där har Josefin varit fantastisk. Hon har ingivit ett lugn och med sin kompetens gjort det enklare att känna sig trygg i den här processen. Personligen har jag stundtals varit osäker och känt oro men då har det varit enkelt att få kontakt med Josefin och jag har fått tydliga svar. Tillgängligheten har också varit ett stort plus. Det har aldrig varit svårt att få kontakt och Josefin har varit snabb på att återkoppla. Sammantaget är jag väldigt nöjd med hennes arbete och engagemang och det blev ju en riktigt bra affär till sist. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-02-20

Jessica H skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Vi valde Magnus som vår mäklare efter dem bra betyg han hade på reco samt efter ett proffsigt första möte!

Vår lägenhet hann enbart ligga som "kommande" och såldes under denna tid utan öppen visning. Vi är väldigt nöjda med försäljningen och vad vi fick för lägenheten.

Våra förväntningar var att få en driven mäklare som återkopplade bra och det fick vi verkligen. Vi upplever att Magnus är en professionell, driven och lyhörd mäklare. Ni kommer inte bli besvikna om ni väljer honom! Läs mer
  • 2020-02-20

Emelie A skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Bra, trevlig, effektiv och lättillgänglig i kontakten vid köp av lägenhet på Södermalm. Läs mer
  • 2020-02-19

Oskar Ö skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine är påläst och kunnig och ger ärliga, tydliga och snabba besked!

Precis vad jag vill ha hos en mäklare! Läs mer
  • 2020-02-15

Anna-lisa Å skrev om Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag och min make, Bo Åsander, har köpt en lgh på Ludvigsbegsgatan 37. Magnus Persson har under hela processen varit mycket tillmötesgående och kompetent mäklare. Han har därutöver varit mycket omtänksam, glad och trevlig; alltid återringt när vi har haft frågor i samband med köpet ävensom hjälpt oss i kontakt med ex-vis SBAB när vi inte riktigt klarat av it- förbindelserna. Vi kan ge Magnus Persson de allra bästa rekommendationer. Mvh Anna-Lisa Åsander Läs mer
  • 2020-02-15

Christina H skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålt en 2:a, 55+ på Södermalm.
    Mycket trevlig och kunnig mäklare och jag är väldigt nöjd försäljningen.Jag vill även ge en eloge till den duktiga fotografen. Läs mer
  • 2020-02-07

Åke B skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jerry är lugn, saklig och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2020-02-06

Ida P skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine var tillmötesgående, proffsig och pålitlig under hela processen. Läs mer
  • 2020-02-06

Inger L skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    sålt 40kvm etta i äldre stil med lätt renoveringsbehov. Läge Hornstull. Har fått ett mycket gott bemötande ända från den dag jag aviserade om ev kommande/framtida försäljning. Josefin har varit i kontakt med mig kontinuerligt sedan dess. Prissättningen gjordes i samråd. Lgh såldes redan efter förhandsvisningen och det gick fantastiskt smidigt och översteg faktiskt mina förväntningar.
    Jag kan med varm hand rekommendera Josefin som mäklare. Hon kan området, är oerhört proffsig, varm med ett personligt bemötande man blir lycklig av. Läs mer
  • 2020-02-05

Fredrik P skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag och min sambo har köpt en lägenhet på 40 kvm. Vi var super nöjda med Josefine Schöön! Läs mer

Johan T skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Lättillgänglig och svarar snabbt på frågor
    Omtänksam
    Ärlig Läs mer
  • Malin G

2020-02-05

Malin G skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine hjälpte mig att sälja min bostadsrätt på Söder och gjorde ett strålande arbete på alla sätt. Lägenheten jag sålde är otroligt fin och bra belägen, men nedre botten utan uteplats kan vara en utmaning även för väldigt erfarna och drivna mäklare.
    Men jag kände från första mötet att Josefine engagerade sig på riktigt utan att för den skull bygga upp några luftslott för att jag skulle välja just henne framför andra mäklare.
    Alltid saklig och professionell, lätt att nå om man hade frågor och snabb med att återkoppla.
    Hon presenterade från början en tydlig strategi för försäljningen men var samtidigt flexibel och gjorde de anpassningar som behövdes för att visningar, kontraktsskrivning mm skulle fungera på bästa sätt. Viktigt för mig eftersom jag jobbpendlar och endast var hemma på helgerna.
    Vi kom överens om ett för den aktuella lägenheten realistiskt lägsta pris och det slutliga försäljningspriset landade en bra bit över detta, helt och hållet tack vare Josefins upplägg och känsla för situationen.

Helt enkelt den bästa och smidigaste försäljningsprocess jag upplevt. Jag rekommenderar Josefine å det varmaste. Läs mer
  • 2020-02-05

Rebecka L skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Trevlig, glad och proffsig!
    Josefine var också tydlig och bemötte alla vår frågor och funderingar på ett empatiskt sätt. Läs mer
  • 2020-02-04

Jörgen A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Josefine var ambitiös och effektiv. Perfekt samarbete från första stund till avslut. Resultatet blev över förväntan. Läs mer
  • 2020-02-04

August A skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Tycker jag fått ett proffsigt och bra bemötande, även gällande frågor kring ett tidigare säljobjekt än det som resulterade i ett köp. Bostaden jag köpte var en 1:a på Södermalm i Stockholm där Josefine var ansvarig mäklare och visade lägenheten samt ledde budgivningen. Den enda anmärkningen jag har är att det var lite otydligt eller inte riktigt framgick att säljaren ville skriva kontrakt samma kväll som sista budgivningen, dvs dagen efter jag sett lägenheten. Detta ledde till en mindre olägenhet, vilket Josefine ändå skötte väldigt bra och erbjud bra lösning på. Dock hade jag önskat att jag vetat om det kravet från säljaren på förhand, exempelvis vid budgivningens start hade det underlättat för min del genom att kunna närvara vid kontraktskrivningen istället för att behöva uträtta en fullmakt. Men i helhet är jag mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-02-03

Margareta C skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har köpt en lägenhet (3 r o k) på Ludvigsbergsgatan 19, 6 tr på Södermalm.

Mäklaren var trevlig, påläst och tog reda på det han inte redan visste. Snabb att besvara frågor under budgivningen.

Möjligen fattas lite kunskap om tomträttsinstitutet.
    Budgivningen borde ha fått pausa vid 20.00 - det är inte OK att behöva bjuda vid 23-tiden...

Smidigt köp! Läs mer
  • 2020-02-02

Lars B skrev om Christoffer Gatara en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Mycket engagerad och jobbade hela tiden med försäljningen. Upplevde hela försäljnings processen som bekymmersfri. Läs mer
  • 2020-02-01

Ebba G skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jag har köpt min första lägenhet och var helt ny inför allt vad att köpa lägenhet innebär. Josefine var en utmärkt mäklare som gav en bra introduktion till lägenheten på visning och i efterhand följde upp och var tillgänglig för frågor och funderingar. För mig som tidigare aldrig köpt en lägenhet berättade Josefine också lite mer om vanliga frågor och var noggrann med att ge mig en nyanserad bild av lägenheten. Under kontraktsskrivningen gick vi också igenom allt väldigt grundligt och noggrant så alla eventuella oklarheter löstes ut.

Med det sagt kände jag mig väldigt trygg i mitt första bostadsköp mycket tack vare Josefine som mäklare! Läs mer
  • 2020-01-30

Björn N skrev om Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Sålde en etta i Tanto på Södermalm
    Proffsigt genomfört från början till slut
    Blivit rekommenderad mäklaren av vänner
    Fin presentation av lgh på nätet och annat material
    Bra stöd vid avslutet och valet av köpare Läs mer
  • 2020-01-29

Shubha Vasanth R skrev om Jerry Johnsson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    Jerry Johnsson is a thorough professional. He is patient with you and answers your questions with all the details. Very happy to be associated with him. Läs mer

Götgatan 26, 118 46 Stockholm