Magnus Persson
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2019-04 - 2020-03
Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du får en unik mix av engagemang, erfarenhet, genuinitet, tillgänglighet, och dalmål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Serviceinriktad, driven, lyhörd och alltid mån om att möta mina kunders önskemål och behov på bästa möjliga vis.

Hur ser din drömbostad ut?
Finns många drömbostäder, men får jag välja en så säger jag en sekelskiftespärla högst upp i huset med bevarad originalcharm, drygt 3 meters takhöjd, stuckatur, bröstpanel, ett par kakelugnar, balkong i västläge, insynsskyddat läge och utsikt över Riddarfjärden.

Vad vet vi inte om dig?
Jag växte upp i en liten, liten by i norra Dalarna vid namn Drevdagen. Det bodde ca 200 pers i byn och vi hade en liten friskola med klasserna förskolan till 6:an, där jag gick i den största klassen (vi var fem pers). Läs mer

Läs vad 227 Läs vad Magnus Persson

• Adrian B sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2020-02-23

Driven och förtroendeingivande. Kanonnöjd! Läs mer
  • Jonatan A köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2020-02-21

Magnus hjälpte mig och min sambo att köpa en tvåa på Södermalm om 57 kvadrat. Han är mycket trevlig, tydlig och avslappnad i sin kommunikation. Sammanfattningsvis har vår upplevelse av att köpa en bostad genom Magnus varit positiv rakt igenom. Läs mer
  • Jessica H sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2020-02-20

Vi valde Magnus som vår mäklare efter dem bra betyg han hade på reco samt efter ett proffsigt första möte!

Vår lägenhet hann enbart ligga som "kommande" och såldes under denna tid utan öppen visning. Vi är väldigt nöjda med försäljningen och vad vi fick för lägenheten.

Våra förväntningar var att få en driven mäklare som återkopplade bra och det fick vi verkligen. Vi upplever att Magnus är en professionell, driven och lyhörd mäklare. Ni kommer inte bli besvikna om ni väljer honom! Läs mer
  • Emelie A köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2020-02-20

Bra, trevlig, effektiv och lättillgänglig i kontakten vid köp av lägenhet på Södermalm. Läs mer
  • Anna-lisa Å köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2020-02-15

Södermalm Högalid
    Jag och min make, Bo Åsander, har köpt en lgh på Ludvigsbegsgatan 37. Magnus Persson har under hela processen varit mycket tillmötesgående och kompetent mäklare. Han har därutöver varit mycket omtänksam, glad och trevlig; alltid återringt när vi har haft frågor i samband med köpet ävensom hjälpt oss i kontakt med ex-vis SBAB när vi inte riktigt klarat av it- förbindelserna. Vi kan ge Magnus Persson de allra bästa rekommendationer. Mvh Anna-Lisa Åsander Läs mer
  • Henrik A sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Södermalm Högalid
    Vi sålde vår tvåa på Södermalm med Magnus som mäklare och han ingav ett stort förtroende ändå från första kontakt till färdig affär. Han har varit lätt att kommunicera med, professionell och otroligt hängiven under hela processen. Vi kan varmt rekommendera Magnus som mäklare. Läs mer
  • Per R köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Södermalm Maria Magdalena
    Köpt 1:à på Krukmakargatan. Mkt trevligt bemötande och korrekt information vid visning.
    Saknade feedback i slutet av budgivningsprocessen som jag upplevde onödigt utdragen på slutet.
    Perfekt, kunnigt och trevligt bemötande i samband med köpeavtal. Läs mer
  • Sara H köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Södermalm Katarina
    Magnus var väldigt professionell och trevlig att ha att göra med. Han var tydlig och lugn men samtidigt varm. Läs mer
  • Mikael L sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2020-01-24

Södermalm Katarina
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av Magnus.

Vi valde Magnus eftersom han ger ett lugnt, kunnigt och professionellt intryck, ett intryck som bekräftades under försäljningsprocessen som gick snabbt med gott resultat.

Han genomförde försäljningen på ett engagerat sätt med mycket god tillgänglighet. Han kom med bra förslag på hantering för att höja slutpriset men agerade samtidigt med god integritet med respekt för både våra och köparens intressen.

Rekommenderas Läs mer
  • Niklas H köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-12-20

Södermalm Högalid
    Väldigt lugn och förklarade allt jag ville veta. Ingen stress. Kändes tryggt eftersom det var min första bostad helt enkelt. Läs mer

Senaste försäljningarna

Bjurholmsplan