Magnus Persson

Magnus Persson

Magnus Persson är mäklare på HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

Magnus Persson har varit registrerad mäklare sedan 2012-03. Magnus Persson har varit aktiv på Reco.se sedan 2014-02 och har fått 267 omdömen med ett betyg på 4.9. Magnus Persson har haft 30 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du får en unik mix av engagemang, erfarenhet, genuinitet, tillgänglighet, och dalmål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Serviceinriktad, driven, lyhörd och alltid mån om att möta mina kunders önskemål och behov på bästa möjliga vis.

Hur ser din drömbostad ut?
Finns många drömbostäder, men får jag välja en så säger jag en sekelskiftespärla högst upp i huset med bevarad originalcharm, drygt 3 meters takhöjd, stuckatur, bröstpanel, ett par kakelugnar, balkong i västläge, insynsskyddat läge och utsikt över Riddarfjärden.

Vad vet vi inte om dig?
Jag växte upp i en liten, liten by i norra Dalarna vid namn Drevdagen. Det bodde ca 200 pers i byn och vi hade en liten friskola med klasserna förskolan till 6:an, där jag gick i den största klassen (vi var fem pers).

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 267 Läs vad Magnus Persson

• sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    • Södermalm - Maria Magdalena
    2021-09-13
    Proffisonell, pålitlig och ordningsam. Att välja Magnus till att sälja min lägenhet även denna gång var ett givet val. Mycket nöjd.
    • Södermalm - SoFo
    2021-07-21
    Magnus listened to what we wanted, kept us in the loop at all times and offered a very professional service. This is the third time Magnus has helped us sell our place and every time has been smooth and successful. A great guy to work with!
    • Södermalm - Skanstull
    2021-07-02
    Magnus gjorde ett alldeles strålande jobb med försäljningen av vår lägenhet, vi kan bara tacka och buga. Framförallt lyssnade Magnus på våra önskemål och han var väldigt flexibel, jag upplevde en stor skillnad där jämfört med andra mäklare. Allt funkade bra och var smidigt genom hela processen, Magnus är väldigt erfaren, proffsig men samtidigt charmig och väldigt trevlig!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Persson en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    • Södermalm - Sofia
    2021-06-18
    sssksjsjsn djsnjdnsjcbsjc csjbncijsdncisd c cijsdncisdncis sdicnsdicsoi nosidncsidnc
    • Södermalm - Katarina
    2021-06-12
    Har tidigare både köpt och sålt med Magnus som mäklare, och valet blev därför väldigt enkelt när vi skulle sälja igen. Han är verkligen otrolig i bemötandet för såväl köpare som säljare. Trevlig, engagerad, smidig, kunnig och förtroendeingivande. Uppfyller allt vi önskar av en mäklare. Rekommenderas starkt!
    • Södermalm - Katarina
    2021-06-11
    Magnus ser till att man som köper har fått all information, svarar på frågor snabbt och proffesionellt. Toppenmäklare som är både trevlig och förklarar tydligt läget och vad som sker. Rekommenderar varmt
    • Södermalm - Hornstull
    2021-06-04
    Jag sålde en lägenhet via Magnus. Han levererade på topp i alla moment av processen och höll mig hela tiden i loopen. Jag är väldigt nöjd med Magnus!
  • Christoffer H
    • Södermalm - Högalid
    2021-05-31
    Magnus Persson var väldig trevlig och informativ och gjorde vårt köp smidigt och bra för både oss köpare och säljaren.
    • Södermalm - Högalid
    2021-05-31
    Vi har efter många år i samma lägenhet valt att söka oss till ett nytt boende i ett annat område.

Att vi valde Magnus som vår mäklare (i konkurrens med ett flertal andra mäklare) var att han var lyhörd, tog sig tid för oss och våra tankar om hela upplägget, engagerade sig från första mötet , via fotografering, extra besök, visningar till kontraktsskrivning.
    Magnus överträffade våra förväntningar och vi vill verkligen rekommendera honom om man går i säljtankar.
    • Södermalm - Mariatorget
    2021-05-22
    Fick ett otroligt bra intryck av Magnus direkt på visningen av en 1 rok på Mariatorget som jag sedan köpte. Magnus gör allt för att göra både köpare och säljare nöjda och är engagerad i hela processen, från visning till skrivning av kontrakt. Om du vill känna dig trygg med din bostadsförsäljning rekommenderar jag att du väljer Magnus.