Josefine Schöön
Registrerad mäklare sedan 2018
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-07 - 2019-06
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är friheten, att samarbeta med andra människor och att det bara är jag som bestämmer över hur bra jag kan bli.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden umgås jag med vänner, lagar god mat och går promenader.

Hur ser din drömbostad ut?
I min drömbostad är det högt i tak, fiskbensparkett, kakelugnar, terasser, bastu med sjöutsikt - på Södermalm såklart!

Vad vet vi inte om dig?
Jag är livrädd för fåglar! Läs mer

Läs vad 45 Läs vad Josefine Schöön

• Niklas R sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-07-12

Södermalm Mariaberget
    Trevlig och professionell. Målmedveten och snabb i hela processen. Läs mer
  • Miranda W köpte sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-07-11

Södermalm Mariaberget
    Josefine har varit toppen att ha att göra med i samband med vårt lägenhetsköp. All kommunikation har varit supersmidig och hon är både väldigt kunnig och trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Tobias T sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-07-10

Södermalm Eriksdal
    Bra energi och överträffade mina förväntningar Läs mer
  • Karin Forslund F köpte sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-07-07

Södermalm Eriksdal
    Josefine och jag möttes på visning av lägenhet Eriksdalsgatan 17 den 30 juni. Josefine gav ett angenämt och inbjudande första intryck genom att lyssna och svara sakligt på mina frågor. Vidare så informerade hon om lägenheten och omgivningarna på ett trevligt sätt utan massa överdrifter vilket gjort informationen trovärdig.Eftersom jag var tidigt på visningen (innan visningstiden hade börjat) och var ensam med Josefine hade jag också möjlighet att ställa frågor om lägenheten men också om lägenhetsköp generellt. Flertalet av frågorna hon svarade kunnigt på och de frågor hon inte hade direkt svar på problematiserade hon genom att exempelvis säga 'möjligen skulle det kunna vara så här...'. Även genom det sättet som Josefine svarade gav ett trovärdigt intryck. Ett plus var också att hon gav av sina personliga tankar och funderingar när vi gick runt i lägenheten.

Samma eftermiddag som visningen var fick jag ett sms av Josefine om att hon skulle ringa runt till alla som visat intresse av lägenheter vilket gav intrycket av engagemang.

Nästa gång vi hade kontakt var den 2 juli, via telefon. Jag ställde då del frågor, en del av dem var utmanande. Josefine lyssnade och svarade sakligt på de flesta av frågorna men på några av de mest utmanande upplevde jag att hon tog säljaren i försvar istället för att även på utmanande frågor fortsätta svara på det sakliga och trovärdiga sätt som hon hittills gjort.

Under budgivningen hade Josefine och jag kontakt både per telefon och sms. Det var både Josefine och jag som initierade kontakterna vilket var helt rimligt och fungerade fint.

Kontraktsskrivandet gjordes med kort varsel (ca 5 timmar)
    Eftersom jag inte är bosatt i Stockholm så hade jag ingen möjlighet att skriva på kontraktet själv men Josefine ordnade på ett kunnigt sätt så att en fullmaktstagare kunde skriva under i mitt ställe. Den person som hade min fullmakt uttryckte att det var ett trevligt möte både med Josefine och säljaren.

Josefine har informerat mig per sms, telefon och mail och jag har därigenom fått nödvändig information utan att behöva fråga om det själv vilket jag uppskattat. Vid en av kontakterna via telefon så uppmärksammade jag Josefines sätt att prata i positiva termer kring budgivningen när hon sa; 'det var ju positivt att flera visade intresse för lägenheten'. Det hjälpte mig att se budgivningen på annorlunda sätt.

Sammanfattningsvis är min upplevelse av Josefine att hon haft ett engagerat, trevligt och kunnigt bemötande. Vid ett tillfälle var dock hennes bemötande inte som jag uppfattade det riktigt professionellt. Men jag kan varmt rekommendera Josefine för försäljning av lägenhet. Läs mer
    Josefine S gillar detta
  • Nils M sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-07-06

Södermalm Högalid
    Josefine genomförde en extra privatvisning över lunch dom gav oss ytterligare 200tkr via ny budgivare. Vi kommer med nöje se till att detta faktum förmedlas, tillsammans med att vi upplevt henne som tydlig, smart och snabb, i vår bekantskapskrets. Läs mer
    Josefine S gillar detta
  • Kristin A sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-06-18

Södermalm Skinnarviksberget
    Jag anlitade Josefine vid försäljningen av min lägenhet på södermalm i Stockholm. Josefine är en noggrann, kunnig och hängiven mäklare. Jag upplevde henne som lyhörd och flexibel efter mina behov.

Mina förväntningar var att vi skulle ha en transparent kommunikation för att uppnå det bästa resultatet för oss båda, vilket jag upplever att hon levde upp till. Vårt samarbete har varit mycket smidigt och jag upplevde min försäljning som minimalt tids- och energikrävande samtidigt som jag är nöjd med resultatet. Läs mer
    Josefine S gillar detta
  • Camilla Caroline S köpte sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-05-30

Södermalm Mariatorget
    Blivit väl omhändertagen av Josefine genom hela processen. Läs mer
    Josefine S gillar detta
  • Linnea G sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-05-28

Södermalm Katarina
    Sålde en etta på Södermalm. Josefine var ordningsam och svarade snabbt, vilket gjorde allt mycket smidigt. Läs mer
    Josefine S gillar detta
  • Per S köpte sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-05-28

Södermalm Mariatorget
    Mycket trevlig mäklare som gav ett proffsigt men familjärt intryck och fixade oss en underbar lägenhet supersnabbt! Läs mer
    Josefine S gillar detta
  • Sanna E sålde sin lägenhet med hjälp av Josefine Schöön en del av HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan

2019-05-27

Södermalm Katarina
    Josefine är positiv och väldigt engagerad. Tydlig i varje steg och serviceminded. Ger snabba svar och lätt att kontakta. Professionell! Läs mer

Senaste försäljningarna

Bastugatan