Richard Öhman
en del av HusmanHagberg Umeå

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Variationen, utmaningen och att vara den som knyter ihop affärer och drömmar och överträffar kundernas förväntningar.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har arbetat som mäklare i tio år och dessförinnan som säljare inom olika företag och inriktningar. Försäljning kommer naturligt för mig och jag är en person som aldrig ger upp! Tar jag på mig ett uppdrag brukar mina säljare känna sig trygga med att jag genomför uppdraget på bästa möjliga sätt.

Hur ser din drömbostad ut?
Här måste jag nog säga ett mindre och underhållsfritt hus där familjen mår bra.
Rådhusesplanaden 13
903 28 Umeå — Visa karta

Vad tror Richard att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 18 kunder tycker om Richard Öhman

• Ulf S
    Ulf S skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Från fotografering till det att affären var avslutad tog det en vecka. Helt otroligt och helt suveränt bra gjort.
    Till vår hjälp hade vi fastighetsmäklaren Richard Öhman som hjälpte oss hela vägen då vi sålde vår bostadsrätt.
    Om/ när vi behöver hjälp med köp, eller försäljning av boende igen då finns det bara en person som vi vänder oss till.

Ett stort, varmt, och hjärtlig tack för hjälpen Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Professionell, serviceinriktad och hjälpsam.

Väldigt nöjd med Richard som mäklare i samband med försäljningen av min bostadsrätt.

Rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • Charlotta A
    Charlotta A skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard Öhman bistod oss både vid köp av en fastighet och vid försäljning av vår bostadsrätt. Richard Öhman har ett professionellt bemötande, han är tillgänglig och mycket kompetent. Vi är mycket nöjda med vårt val av honom som mäklare och kan varmt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Dan Å
    Dan Å skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt en stor Västerbottensgård i Tavelsjö.
    Vi fick ett mycket gott bemötande och det gav oss ett bra förtroende för Richard.
    Vi hade väl inga speciella förväntningar men det kändes bara rätt på en gång.
    Richard har skött vårt uppdrag på bästa sätt så vi kan säga att vi är mycket nöjda med hans insats.

Mvh Dan o Eva Läs mer
  • Helena N
    Helena N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Vi har sålt vår villa i Röbäck via Rickard Öhman på Husman Hagberg.Vi fick ett gott bemötande av honom.Han var engagerad och pålitlig genom hela processen.Rickard gjorde så att vår försäljning löpte snabbt och smidigt.
    Helena Nordell Läs mer
  • Minna W
    Minna W skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Väldigt serviceminded och engagerad säljare. Mycket nöjd. Läs mer
  • Caroline I
    Caroline I skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard Öhman sålde, i en tid när marknaden är på nedgång, vår fastighet med fantastiskt resultat! Han var noggrann, hjälpsam och lade ner mycket tid på sitt arbete, bl.a. närvarade han på besiktningen av fastigheten samt skötte all budgivning personligen med telefonkontakt istället för bud med sms. Bemötandet var mycket trevligt och han var tydlig och uppriktig. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera honom . Läs mer
  • Gustaf F
    Gustaf F skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Mäklaren är mycket driven och mån om att få till en så bra affär som möjligt. Mäklaren var även tydlig med vilka marknadsförutsättningar (bra/dåliga) som råder, vilket jag tycker är bra. Dialogen har varit tät och bra, men ibland har jag anat hård arbetsbelastning som inneburit att småsaker glömts bort. I det hela är jag dock jättenöjd med bemötandet och resultatet av min försäljning. Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Drivande och kunnig. Bra på att återkoppla. Kändes bra trots en dålig start Läs mer
    2018-02-17 Richard Ö svarar Mats L
    Hej Mats, tack för dina ord! Om du relaterar till bytet av mäklare p.g.a. att er ursprungliga hastigt slutade hos oss utan någon information till er så ber jag än en gång om ursäkt på dennes och våra vägnar?! Jag följer upp närmare med er så det inte inte händer någon av våra framtida kunder.
  • Peter H
    Peter H skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard uppvisar ett proffsigt och förtroendeingivande bemötande. Han är hängiven sitt uppdrag och det märks att han ger 100% av sin energi till både köpare och säljare. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Det är tredje gången som jag gjort lägenhetsaffär med Richard Öhman. Klar och tydlig med ett driv som smittar av sig. Målmedvetet beslutsam har han överträffat mina förväntningar såväl som köpare som säljare på en bostadsmarknad i uppgång eller fall. Richard kan konsten att omvandla det som känns negativt till något positivt och det handlar om fingertoppskänslighet. Jag har bara gott att säga om en mäklare som det syns ger allt för att kunden ska känna sig nöjd. Läs mer
  • Carina A
    Carina A skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Engagerad, förtroendeingivande och snabb&trygg återkoppling Läs mer
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard is a excellent real estate agent that delivered beyond my expectations.

He is confident, knowledgeable and clever to help with solutions.

He helped me find a buyer before my property was even ready to be listed.

I would strongly recommend him if you are buying or selling in Umeå. Läs mer
  • Vlora R
    Vlora R skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard Öhman är en mäklare med gedigen erfarenhet och grymt bemötande.
    Richard har känsla för kunden och grym kännedom om den lokala marknaden. Vi har anlitat Richard tidigare och kommer definitivt att göra det igen. Vi känner oss trygga och nöjda med hans insats. Lämnar varmaste rekommendationer. Läs mer
    2017-10-05 Richard Ö svarar Vlora R
    Hej Vlora! Tackar ödmjukt för denna starka rekommendation! Jag ser framemot nästa tillfälle och om det är något annat ni behöver hjälp med är det bara att ringa. Hälsa familjen!
  • thomas s
    thomas s skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Professionellt bemötande blandad med stort förtroende. Mäklaren gjorde allt man kan önska sig och vi kände oss trygga från start till mål. Läs mer
    2017-10-03 Richard Ö svarar thomas s
    Hej Thomas! Som alltid, det är samarbetet mellan parter som skapar förutsättningarna att lyckas! Tack för kommentaren och denna gång! Om det finns något mer jag kan hjälpa till med så är det bara att ringa. Hälsa!
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Richard är en duktig mäklare som skött uppdragen utmärkt. Proffsig från start till mål, allt mellan värdering, fotografering och kontraktsskrivning. Bra på att få spekulanter till visningar. I mitt fall har det också lett till budgivning med flera deltagare. Bra på att återkoppla så att man känner att man får delta i processen och vet hur statusen är hela tiden. Som säljare slipper man ringa och oroa sig. Richard är mycket duktig på sitt jobb. Han är trevlig men framför allt proffsig. Läs mer
    2017-10-03 Richard Ö svarar Henrik J
    Hej Henrik! Vilken fin återkoppling av dig/er, tusen tack! Glöm inte att komma med underlagen så jag kan hjälpa till med värderingen! Hälsa familjen!
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Mycket kunnig mäklare och väldigt trevlig. Väldigt nöjd. Läs mer
    2017-10-03 Richard Ö svarar Jenny W
    Hej Jenny! Tack för komplimangerna och ni har varit mycket lätta att samarbeta med, både som köpare och säljare! Nu är det snart dags att flytta in och jag kan tänka mig att Phongdanai redan nu längtar till våren för att prova fiskelyckan i forsarna =) Hälsa med dig så ses vi snart igen!
  • Egil N
    Egil N skrev om Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
    Jag bedömer Richard som en professionell och kunnig mäklare. Richard har varit lättillgänglig och alltid kunnat svara på frågor runt försäljningen av vårt hus. Hans delaktighet och engagemang beträffande visning och även besiktningen av huset var vi mycket nöjda med. Dialogen med presumtiva köpare uppfattar vi också har skett på ett tillfredställande sätt. Läs mer
    2017-10-03 Richard Ö svarar Egil N
    Tack för dessa fina ord, värmer inombords! Nu inväntar vi tillträdet så ni kan flytta söderut för nya utmaningar =) Glöm inte att jag gör deklarationen, kontakta mig i februari. Hoppas du funnit rätt med puttern, din går utmärkt =) Tack än en gång och hälsa familjen!
Ulrika Edberg
Jonas Andersson