Läs vad 86 Läs vad Ian Collett

• 2021-01-08
    Tack för otroligt bra bemötande och tillgänglighet
    Lana K
    Lana K
    • 82.0 m²
  • 2021-01-03
    Har köpt bostad.
    Mäklaren viste vad han pratar om och hade erfarenhet som gjorde mig trygg. Samt han förklarade så mycket som det går.
    Mina förväntningar var att han ska hjälpa mig med vad banken behöver från mig. Han gjorde det och det gjorde att vi logg ett steg förre så man kunde slippa stressa.
    Ian var duktig och hjälpsam skulle lätt ge 4 av 5 betyg.
    Salam J
    • 53.8 m²
    • Jakobsberg
  • 2020-12-19
    Köpt brf i Barkarbystaden. Korrekt o trevligt bemötande, hög servicenivå och korta återkopplingstider. Kunnig i ämnet. Kort sagt; jag är väldigt nöjd med hur affären genomfördes.
    Stefan G
    • 56.0 m²
  • 2020-12-18
    Bra och tydlig i informationen.
    Tillgänglig och ett bra bemötande.
    Kunnig
    Claes L
    • 86.0 m²
    • Kallhäll
  • 2020-12-09
    We bought an apartment in Järfälla. Ian involved as an agent in that process.
    He was very friendly and helpful. It was very nice to working with him.
    He was available every time that we want contact him.
    And he made our house purchasing process very smooth and easy.
    Very Happy to work him again.
    Channa K
    • 53.5 m²
    • Kallhäll
  • 2020-12-09
    Hej.
    Jag har sålt bostadsrätt 5 rum i Järfälla kommun.
    Jag är nöjd
    Romik P
    • 5:a
    • 97.0 m²
    • Viksjö
    sålde sin lägenhet med hjälp av Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
  • 2020-11-29
    Köpte en lägenhet som jag nästan inte hann med i budgivningen men Ian var ganska vänlig och visade lägenheten för mig privat eftersom jag hade missat båda visningarna. Han har varit jätte trevlig och lyhörd vilket gav mig en positiv energi redan då! Han var ganska tydlig och återkopplade till frågorna jag hade. Tummen upp för Ian Collett!
    Serkan A
    • 76.0 m²
    • Viksjö
  • 2020-11-24
    Köpte min första egna lgh vid 46 år och Ian var en jätte bra första mäklare för mig.

Lyhörd och tillgänglig, snabb återkoppling.

Kände mig trygg hela vägen i affären!

Är mer än nöjd med min upplevelse och kan varmt rekommendera Ian Collett.
    Linda Viktoria L
    • 69.0 m²
    • Jakobsberg
  • 2020-11-19
    Köpte en 3a i Barkarbystaden.
    Fick bra info och bra hjälp av mäklaren och kände att vi blev väl omhändertagna.
    Kristina M
    • 77.0 m²
  • 2020-11-18
    Ian Collett på fastighetsbyrån kom till oss och värderade vår villa till 8 000 000kr. När han lade ut annonsen på Hemnet inkluderade han inte att vi hade en bi-area på 36 kvm. Efter 2 dagar märkte jag detta och kontaktade honom och var tvungen att instruera honom till att fixa det. Till första visningen kom inte särskilt många spekulanter (9 st), varpå han sa att vi måste köpa raket och premium på Hemnet för att locka mera folk till en andra visning. Han sänkte även priset till 6000 000kr från 7 000 000kr och den här taktiken förstörde vår annons, vi blev tvungna att gå ner från ett tidigare bud på 6 550 000kr som vi hade från första visningen till 6 400 000kr.

Vi hade redan köpt ett nytt hus och var tvungna att sälja och kunde inte heller vänta med många fler visningar, vilket mäklaren var medveten om. Därför var vi tvungna att sälja för 6 400 000kr.

Våra grannar och några bekanta hade gjort intresseanmälan till mäklaren, och de tyckte att de fick ett oprofessionellt bemötande. Han lyfte enbart negativa aspekter med huset och nämnde inte positiva aspekter överhuvudtaget, vilket tyder på ytterst dåliga säljaregenskaper. Dessutom hade Swedbank erbjudande där man som köpare/säljare hos fastighetsbyrån inte behöver stå för kostnader i samband med överbryggslån, räntefri första månad och en rad andra förmåner. Mäklaren nämnde inte detta utan vi stötte på informationen själva på Swedbanks hemsida. Understryker återigen att han inte är en bra försäljare som försöker övertyga spekulanter, utan tar enbart emot bud och berättar inte fördelarna med objektet (t.ex. att bi-arean kunde hyras ut/var byggd för att kunna användas som lokal för egen verksamhet). Det föreföll att han enbart ville sälja objektet så snabbt som möjligt för att få sitt arvode.
    Tanaz E
    • 163.0 m²
    • Skälby
    sålde sitt hus med hjälp av Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte