Jacob Lund
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-10 - 2019-04

Läs vad 98 Läs vad Jacob Lund

• Giovanni Z sålde sitt hus med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-05-15

Älmsta
    Jag har kontaktat mäklaren för försäljning av en villa.
    Jag har bemötts sakligt, med erfarenhet och mycket vänligt.
    Mina förväntningar var att han skulle vägleda försäljningen på en professionellt sätt. Jag har ingen erfarenhet av mäklarens arbete och hur den skall se ut men huset har blivit sålt så jag är nöjd. Läs mer
    2019-05-15 Jacob L svarar Giovanni Z
    Tack Giovanni vad roligt att du är nöjd hoppas allt går bra med renoveringen av din nya bostad, du vet var jag finns om du undrar något.

//Jacob
  • Peter Alexander B köpte sitt hus med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-05-06

Edebo
    Jacob Lund höll köparen utanför processen och trots begäran att få se kontraktet i lugn och ro före kontraktskrivning hörsammades inte detta. Detta medförde att köparen inte fick tid att fatta beslut ej heller möjlighet att föreslå förändringar av kontraktet, vilket medförde ett sämre kontrakt och merarbete för köparen. Läs mer
  • Gitte Viola B köpte sitt hus med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-05-06

Edebo
    Frågade efter köpekontraktet dagen innan kontraktskrivning för genomläsning.
    Kontraktet var inte färdigt så vi fick därför inte tillfälle att läsa igenom kontraktet innan mötet med säljaren.
    Städklausulen kändes inte helt bra och inte utformad så som vi trott att den skulle vara. Vi fick ta ett hastigt beslut att godkänna den vilket inte kändes bra. Det visade sig också senare att vi fick ett gigantiskt jobb att städa och slänga saker långt över vad vi förväntat oss vilket försenade våran inflyttningslogistik. Något som kanske inte kan lastas mäklaren men som ändå hänger ihop med detta var att för att köparen själv skulle bli klar med sin utflytt kände vi oss tvungna att låta honom ”flytta ut” i en hel vecka efter tillträdet för att inte få ännu mer att ta hand om.
    Mäklaren skulle ha varit tydligare angående städ och kvarlämnande av saker (sopor). Läs mer
    2019-05-06 Jacob L svarar Gitte Viola B
    Hej Gitte jag svarar både dig och Peter i samma kommentar då jag ser att ni båda har kommenterat om samma försäljning.

Vad tråkigt att ni känner att ni inte fick tid att läsa kontraktet innan, vi brukar sätta ihop det samma dag och vi läser alltid igenom det noggrant vid kontraktsskrivningen men jag ska ta till mig detta och försöka ändra och skicka ut kontrakt innan.

Angående städparagrafen så är det en standard paragraf som används i alla fastighetsbyrån kontrakt i hela Sverige och framtagen av våra jurister, vi diskuterade städparagrafen och ni godkände upplägget i den vilket gjorde att säljaren fick lämna saker.

Vi kan tyvärr inte reglera exakt vilka saker som räknas som sopor eller ägodelar när vi skriver ett köpekontrakt gällande fastighet.

hoppas ni trivs i huset ser att ni flyttar in för fullt.

//Jacob
  • Vivi L
    Vivi L sålde sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-05-04

Grossgärdet
    Mycket trevlig och tillmötesgående när vi sålde lägenheten, han infriade alla våra förväntningar på hur en mäklare bör vara. Läs mer
    2019-05-05 Jacob L svarar Vivi L
    Tack för fint omdöme har de så gott utomlands nu :)
  • Anton L köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-04-27

Centrala Norrtälje
    Trevlig och tillgänglig. Bra bemötande. Smidigt och snabbt. Överlag en mycket bra upplevelse. Läs mer
    2019-04-27 Jacob L svarar Anton L
    Tack Anton hoppas du kommer trivas i din lägenhet. :)
  • Birgitta Elisabet F köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-04-04

Norrtälje
    Köpt lgh där han var mäklare. Han fick även sälja vårt hus. Lätt att få tag på. Trevlig och tillmötesgående och båda affärerna flöt på bra.. Vi har dock upplevt att han har lite för bråttom ibland. Lite väl mycket inbokat så att det inte fanns ordentligt med tid t ex vid kontraktsskrivning. Läs mer
    2019-04-04 Jacob L svarar Birgitta Elisabet F
    Hej Birgitta och tack för fint omdöme ni har varit väldigt trevliga att samarbeta med :) tråkigt att ni uppfattade kontraktsskrivningen som hektiskt, 1 h räcker i 99 % av alla försäljningar men vill man stämma av mycket saker om lösöre under denna tid så kan jag förstå att tiden blir knapp.

Hade jag inte haft söndagsvisningar efter vårt möte hade vi absolut kunnat dra ut på tiden.

Ha det gott så ses vi till tillträdarna
  • Sahal M köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-04-03

Hallstavik
    Extremt bra mäklare, duktig, kunnig och proffsig. Bäst av allt väldigt hjälpsamt person. Läs mer
    2019-04-06 Jacob L svarar Sahal M
    Tack Sahal hoppas ni ska trivas i nya fina lägenheten :)
  • Birgitta E sålde sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-03-24

Hallstavik
    Sålt lgh
    Bra och snabb affär
    Lätt att få tag på Läs mer
    2019-04-02 Jacob L svarar Birgitta E
    Tack för härligt omdöme lycka till med allt :)
  • Lucas M köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-03-19

Fick en snabb & smidig affär! Väldigt bra bemötande och kontakt. Läs mer
    2019-03-19 Jacob L svarar Lucas M
    Tack Lucas hoppas du kommer trivas :)
  • Jonas V köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

2019-03-13

Solbacka
    Jag köpte en bostadsrätt med Jacob Lund som mäklare. Hade ständigt info nära till hands och koll på läget mellan mig och säljaren. Och även snabba svar på frågor när jag undrat något, vilket gjorde att affären kändes smidig och säker.
    Jättebra upplevelse av det här bostadsrätts köpet 👍 Läs mer
    2019-03-14 Jacob L svarar Jonas V
    Tack Jonas för ditt fina omdöme och hoppas du kommer trivas i nya lägenheten.

Lycka till

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Norrtälje