Alla kategorier Byggkonsult Uppsala Håbo Fastighetshuset Jsan AB

Piparens Väg 1, 746 96 Skokloster — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Fastighetshuset Jsan AB

• D skrev om Fastighetshuset Jsan AB
    Fastighetshuset / JSAN AB:

Kort summering: Undvik om du vill ha en bra partner i din besiktning som köpare. Men välj om du vill ha den milslånga listan på fel oavsett betydelse och värdering och accepterar tveksamt bemötande och hög kostnad.

Uppfattar Stefan som ligger bakom bolaget som en kunnig besiktningsman som vet vad han ska leta efter. Tyvärr överskuggas det av en mängd negativa saker; Han hittar mängder av fel/avvikelser men vill inte sätta felen i relation till vad som kan förväntas. Han ger inte heller svar på avgörande frågor bara för att den saknade informationen blev känd direkt efter avslutad besiktning. Vi valde en extra stor besiktning för att hinna gå igenom punkter utöver standard. Trots att vi sen dessutom förlänger tiden på plats anser sig Stefan inte hinna med alla punkter och vill ha ännu mer tid och betalt. När vi då väljer att inte fortsätta mer blir det en plump i protokollet ”Avbruten besiktning” (möjligtvis för att hans försäkring inte ska gälla). Till saken hör även att han på morgonen direkt innan besiktning skickar ett mail med ett flera sidor långt finstilt avtal som vi får ägna värdefull tid i början av besiktningen att gå igenom (detta kunde ha skickats flera dagar i förväg!) och han håller även en onödig föreläsning om fukt vid besiktningsstart som tar av vår besiktningstid. Utöver detta behöver han under besiktningen även gå till bilen för att hämta mätare som han inte hade med sig in. Stefan ber även oss som köpare att avgöra eventuella lukter och om det kan vara tecken på fukt (det är ju därför vi anlitar en besiktningsman…). Protokollet kom som utlovat men bara om man betalar direkt efter besiktning, annars får man tydligen vänta till fakturering som sker månadsvis. Läs mer

Spånlötsvägen 83, 18434, Åkersberga