Alla kategorier Catering Stockholms län Österåker Flygande Köket

Flygande Köket

Svinningevägen 146, 184 94 Åkersberga — Visa karta

Välkommen till Flygande Köket!

Sedan 2002 har vi levererat smarta cateringlösningar till allt från diverse olika företag till student, bröllop, middagar, dop, julbord och andra typer av fester och event. Vi lagar allt från grunden i vårt moderna cateringkök och vi har dessutom ett växthus precis intill köket där vi odlar våra egna ekologiska kryddor och grönsaker. Vi tillhandahåller även med porslin, bar, kock och serveringspersonal.
Vi på Flygande Köket har examen från Grythyttans restauranghögskola och har därför som mål att hålla hög kvalitet på vår mat och service. Vi garanterar en trygg, flexibel och seriös upplevelse.
4.6/5
0.0/5
0.0/5

Läs vad 19 kunder tycker om Flygande Köket

• 2019-06-01

Nanna N skrev om Flygande Köket
    Beställt catering vid två tillfällen; grill och asiatisk. Trevligt bemötande. Snabb och bra service och framför allt fantastisk mat! Den asiatiska buffén gjorde succé! Läs mer
  • 2019-05-27

FREDRIK L skrev om Flygande Köket
    Anlitade Flygande köket för catering till vårat bröllop/dop.
    Vi upplevde att Marika var lättsam att ha att göra med och var tillmötesgående.
    Vi beställde världsbuffen och tårta efteråt. Det var allt mycket uppskattat.

MEN, det var tyvärr ganska många saker som gjorde att vi inte kan rekommendera flygande köket.

Vi hade pratat på telefon flera gånger innan om hur vi ville ha det. Vi ville att dom skulle servera Champagne när vi kom till festlokalen, men det hade fallit mellan stolarna tydligen för personalen (vi hade anlitat 3 personal genom flygande köket) hade sagt till vårat sällskap att dom kunde börja hälla upp. Personalen kom aldrig ut och hjälpte till utan stannade i köket och fixade med maten. Vilket man undrar i efterhand om det inte skulle vara klart när dom kom dit, eftersom det trots allt var catering?

Hade även pratat om att maten skulle vara redo vid 18.30 enda sen första telefonsamtalet. Och trots att dom kom kl 17, inte hjälpte till med servering, så var maten fortfarande inte klar tills dess.

En i personalen som serverade dricka hade tydligen missat att kolla på flaskan då hon serverade alkoholhaltig dryck och sa att det var alkoholfritt.

Vi hade bett om skyltar så man kunde se vad som var i maten, men det fanns inga. Hon förklarade då att hon skulle stå där inne och berätta vad som var i om någon undrade eller om dom skulle ha specialkost. Det gjorde hon inte heller utan allt blev väldigt rörigt.

Vi hade kommit överens om att dom skulle plocka av borden innan dom åkte.Vi hade hyrt porslin som skulle ställas tillbaka i backar. Dom plockade av efter middagen men inte efter fikat. Och det dom hade plockat av efter maten fick vi göra om, då det var dricka kvar i glasen och tallrikarna var matrester kvar på.

Självklart kan det ha blivit missuppfattningar då det kan bli rörigt, men det känns som det var mycket som inte gick som vi hade kommit överns om. Det levde inte upp till våra förväntningar.

Vi har kontaktat Flygande köket i efterhand och uttryckt vårat missnöje. Fick viss kompensation, som vi godtog, men som vi kände var i minsta laget. Vi upplevde att det var svårt att få tag i Marika och att när vi väl fick tag på henne så svarade hon inte på dom saker vi skrivit om att vi var missnöjda med.

/Fredrik Läs mer
  • 2019-03-21

Johanna L skrev om Flygande Köket
    Vi anlitade Flygande Köket för catering av buffé för en mindre tillställning om 20 gäster. Bemötandet var super! Trevligt och vänligt, service minded och när jag önskade tillägg till buffén fixade Flygande Köket detta galant. Maten var mycket god och uppskattades av alla. Mycket prisvärt också. De levererade maten i tid och varmt så att vi kunde servera direkt. Vi är väldigt nöjda med Flygande Köket och de får med glädje våra rekommendationer! Läs mer
  • 2019-03-03

Carl L skrev om Flygande Köket
    Vi hade en supertrevlig kväll i hemmet med snittar och en privat vinprovning som Flygande köket anordnade. Superlätt kommunikation, dom tillagade jättegoda snittar och en i sällskapet hade specialkost som dom anpassade speciellt för. Vinerna var fantastiska. Kan varmt rekommendera, dom bjöd på en upplevelse värd att minnas. Läs mer
    2019-03-14 Marika A svarar Carl L
    Tack för er fina rekommendation
    mvh marika och ronald på flygande köket
  • Fredrik N

2019-03-01

Fredrik N skrev om Flygande Köket
    Goda smörgåstårtor till vår begravning ute på Ljusterö! Mycket flexibel, gjorde två varianter för 50 pers och sen både en liten vego och en liten glutenfri. Tack Marika! Läs mer
    2019-03-14 Marika A svarar Fredrik N
    Tack så mycket Fredrik
    mvh marika på flygande köket
  • 2019-01-21

Gun S skrev om Flygande Köket
    Karibisk buffé för 15 personer.
    Mycket bra bemötande hela vägen från förfrågan till utkörning. Fint att vi kunde lägga till en vegetarisk rätt!
    Jag var orolig för hur maten skulle smaka, valde firman utan att ha en aning om vad det var utöver bilden på hemsidan, men blev positivt överraskad, och övriga på middagen var också positiva. God mat! Läs mer
    2019-01-22 Marika A svarar Gun S
    Hej Gun
    Stort tack för det fina omdömet. Alltid trevligt att överraska nya kunder med god mat. Mvh. Marika
  • 2018-11-28

Malin E skrev om Flygande Köket
    Vi köpte viltbuffen, bemötande var jättebra och maten fantastisk!

Vi kommer absolut att använda oss av er igen och har redan rekommenderat er till vänner och bekanta. Läs mer
    2018-11-28 Marika A svarar Malin E
    Tack för den fina ressentionen. Och att ni rekommenderar oss. Mvh. Marika
  • 2018-11-24

Johanna S skrev om Flygande Köket
    Mat!
    Helt ok!!
    Bra bemötande.
    Dåligt bröd men annars ok.
    Lite spretig meny! Läs mer
    2019-03-14 Marika A svarar Johanna S
    tack för feedback mvh marika på flygande köket
  • 2018-11-23

Theresia D skrev om Flygande Köket
    Beställde specialanpassad cateringbuffé till temafest på jobbet och all mat var fantastiskt god och även mycket prisvärd. Läs mer
  • Louise A

2018-10-08

Louise A skrev om Flygande Köket
    Köpte catering till en bröllopsfest. De var mycket tillmötesgående för våra önskemål och kunde göra hela menyn glutenfri då vi är intoleranta. Maten smakade fantastiskt och alla gäster var mycket nöjda. Det gick att komponera ihop de färdiga bufféerna med andra rätter för att komplettera. Maten var mycket prisvärd! Läs mer
    2019-03-14 Marika A svarar Louise A
    Tack sa mycket mvh marika på flygande köket
  • 2018-10-07

David H skrev om Flygande Köket
    Bra urval rätter i vegetarisk cateringbuffé! Läs mer
    2019-03-14 Marika A svarar David H
    Tack sa mycket mvh marika på flygande köket
  • Yvonne S

2018-09-16

Yvonne S skrev om Flygande Köket
    Anlitade Flygande Köket för catering till en släktträff. Vi blev glatt överraskade med den jättegoda karibiska buffén. Vi kan varmt rekommendera denna firma! Läs mer
  • 2018-07-03

Karin L skrev om Catering en del av Flygande Köket
    Vi anlitade Flygande köket till en privat 50-årsfest med buffé och porslin till 68 gäster.

Allt fungerade bra och maten var god. Marika levererade det vi kommit överens om och var tillmötesgående och flexibel. Det enda som jag kan anmärka på är att det hade känts bättre med mer formalia såsom skriftlig bekräftelse i förväg - inte bara mailande/tfn-samtal. En offert i förväg med samtliga priser (tex utkörning som jag inte kände till). Det märktes att företaget var hårt belastade med uppdrag under perioden och när man inte anlitat dem förut är det lätt att känna en osäkerhet i om de verkligen kommer att leverera. Det gjorde de, men lite nervös var jag :-)

Maten var jättegod och uppskattades av gästerna. Det blev mat över av vissa rätter, medan halloumin inte räckte till alla. Jag hade dessutom efterfrågat en mer detaljerad information om vad det var för rätter, inklusive innehållsförteckning. Detta svarade Marika aldrig på. Det var också svårt att veta vilken sås som hörde till vilken rätt.

På det stora hela är jag mycket nöjd och skulle absolut kunna tänka mig att anlita dem igen, nu när jag vet att det funkar trots den lite knapphändiga administrationen.

Med vänlig hälsning // Karin Läs mer
    2019-03-14 Marika A svarar Karin L
    tack för fedback mvh marika på flygande köket
  • 2018-06-21

Åsa M skrev om Catering en del av Flygande Köket
    Vi valde Viltbuffe’n som var mycket bra.
    Mycket trevligt och proffesionellt bemötande
    Hade varit på en fest (där de valt den Karibiska buffén som för övrigt också var riktigt bra) som hade anlitat Flygande Köket så vi visste redan att de var bra.
    Förutom bra mat, bra service, trevligt bemötande och flexibla vid specifika önskemål. Skulle absolut kontakta dem igen vid nästa festlighet! Läs mer
    2018-06-22 Marika A svarar Åsa M
    Tack så mycket för den fina varma recensionen och att ni uppskattade maten Med vänlig hälsning marika på flygande köket
  • 2018-06-19

Margareta L skrev om Catering en del av Flygande Köket
    catering, vegansk. alla rätter goda och rikligt tilltagna. Lätt att komma överens om logistiken Läs mer
    2018-06-20 Marika A svarar Margareta L
    tack Margareta för recension mvh Marikas på flygande köket
  • 2018-06-19

Maria T skrev om Catering en del av Flygande Köket
    Vårt företag hade karibisk fest och vi anlitade Flygande kökets karibiska buffé. Marika var trevlig och tillmötesgående och maten var uppskattad bland våra kollegor. Flygande köket levde upp till våra förväntningar. Flera hade specialkost och vid leveransen av maten fick vi tydlig genomgång av de olika rätterna och det var tydlig märkning för de som inte tålde allt. Läs mer
    2018-06-19 Marika A svarar Maria T
    tack för den fina recensionen Med vänlig hälsning marika på flygande köket
  • 2018-06-12

hans b skrev om Catering en del av Flygande Köket
    Efter att ha letat på Internet hittade jag Flygande Köket. Jag föll för deras menyer och valde efter mycket funderande "Grillbuffe" för 20 personer till min 75-årsdag. Då en fjärdedel av mina gäster var barn från 3 månader och uppåt blev jag föreslagen att komplettera med köttbullar. Dessa, uppträdda på pinnar, blev en succe´.

Jag blev mycket väl bemött vid beställningen och maten levererades på avtalad tid. Gästerna uttryckte spontant sitt gillande av maten. Den var riklig och väl kryddad och det mesta gick åt. Läs mer
    2018-06-19 Marika A svarar hans b
    tack så mycket Hans Med vänlig hälsning marika på flygande köket
  • 2018-06-12

Ann-Kristin l skrev om Catering en del av Flygande Köket
    Den italienska buffen var fantastiskt god och våra gäster var väldigt nöjda!
    Ett tips till framtiden, märk upp rätterna lite tydligare vid leverans och skaffa gps eller en karta till chauffören. Hon tappade bort sig och blev sen med leveransen. Läs mer
  • 2018-06-11

kaj e skrev om Catering en del av Flygande Köket
    Mycket god och väldigt vacker mat. Trevligt bemötande! Läs mer
    2018-06-19 Marika A svarar kaj e
    tack kaj ha en fortsatt trevlig dag Med vänlig hälsning marika på flygande köket

Svinningevägen 146, 184 94 Åkersberga