Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag13 omdömen om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Betyget är måhända orättvist i mitt fall, då det handlade om en ej återbetalningsbar biljett som inte betalades tillbaka, alltså egentligen helt enligt protokoll. Jag sätter ändå en etta, för i jag tycker att företag i service-sektorn som benhårt anropar ett sådant protokoll i alla lägen och inte kan göra undantag för ömmande omständigheter, förtjänar lägsta betyg.
Jag hade beställt en biljett för min dotter, som har vissa problem med torgskräck. De enda biljetterna som fanns tillhanda var just Norwegian, och just "ej återbetalningsbara" biljetter, som dock kunde bokas om inom 24 timmar. Biljetten gick till Arlanda, som eventuellt kunde bli ett problem för torgskräcken. Inledningsvis verkade det vara OK, men nästa dag visade det sig att det inte skulle gå. Det hade då gått 28 timmar sedan bokning. Jag förklarade för Norwegian, och försökte få dem att förstå att det var omständigheter utanför min kontroll, men de var stålhårda; det var 4 timmar för sent, systemet hade stängt, och jag fick betala fullt pris för en tom sits som inte utnyttjades.
Jag har full förståelse för att man kan ha billiga biljetter som inte kan bokas om hur som helst. Men att sätta upp ett datorsystem som är iskallt och hindrar alla former av undantag, är klandervärt nog. Att som princip ha att hellre låta kunden "stå sitt kast" och tvinga denne att betala för en tom stol, än att sträcka ut en hjälpande hand till någon som ber, är helt sonika oacceptabelt.
Aldrig att jag någonsin nyttjar Norwegian igen, ens under pistolhot. -
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Har lurat mig!! Använd aldrig dom .. hade 6 st resor bokade och när jag skulle avboka sa dom snälla ta cashpoints istället. Jag va snäll o gjorde så och nu kan jag inte använda upp dom 🤯 för man kan bara använda en fjuttig del för dom behöver få in nya pengar.. ni spottar alla i ansiktet!! Vidrigt bolag som har mina pengar och betalar ej tillbaka eller låter mig använda upp alla .. karma kommer ge er konkurs
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Boka inte med Norwegian, du kan glömma pengarna om resan blir inställd av någon anledning. Kommer aldrig att boka en resa till med Norwegian så läbge de inte betalar tillbaka alla inställda resor för tusentals personer.
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Kunde jag sätta noll av fem hade jag gjort det. Sämsta bolaget av alla. Bokar om hur de vill, i mitt fall via destinationer där svenskar inte får flyga. Sen när jag försöker resonera med kundtjänst så är det den engelska supporten som bara läser samma sak om och om igen utantill, och menar att jag inte borde bokat via en otillåten destination och det är mitt ansvar att kolla. NÄR DET ÄR DE SOM BOKAT OM FLYGET!! Slår alla rekord på kafka-lik, fullständigt inkompetent support.
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Avbokad av Norwegian
Var in och skulle kolla vår bokning 28/7 men den finns ej kvar. Första samtalet till dem 28/7 så sa de att jag avbokat själv vilket inte stämmer vi ville resa enligt bokningen. Försökte komma i kontakt med dem via Messenger men efter 8 dagar inget svar. En på FB hade samma problem så jag skrev 28/7 (helt vänligt) och hoppades att Norwegian skulle ta tag i problemet för oss men detta har Norwegian raderat. De vill väl inte att det ska komma fram att flera har blivit avbokade av Norwegian. Kontakt idag igen 6/8 med liknande svar men då att jag inte accepterat tidsförändringen och därigenom avbokat. Har inte ens fått meddelande om tidsförändring och har varken avbokat eller inte accepterat tidsförändringen. De kan inte återskapa resan eller inte ens betala tillbaka pengarna.
Nu gör Norwegian vad som helst för att råna oss passagerare på pengarna.
Vi gör ca 20-25 flygningar per år med dem men nu är det slut. -
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Dåligt bemötande och servicekänsla
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Dåligt skdjflksjdlkfjskljfkljsljglkfsd
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Fruktansvärt dåligt information. Personalen mycket otrevligt. Informatören som organiserar köerna vid disken ger missvisande information. De kostade oss 10000SEK, för nya biljetter med SAS
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Mycket otrevlig personal.
Jag förväntar mig att personal har ett trevligt bemötande mot resenärer. Mot mig hade dom inte det.
Istället för leende som man förväntar sig så får man ett flin tillbaka och det var inte bara från en av personalen utan av flera. Mycket obehaglig upplevelse och jag kommer aldrig resa med Norwegian igen. -
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Jag har tjänat in cash-Points hos norwegian via deras kreditkort. Nu bokade jag en resa, jag bockade i alternativet att använda intjänade cash-Points. Nu när jag fått fakturan upptäckte jag att jag ändå får betala fullt pris och mina cash-Points är inte använda. Jag vände mig till Norwegians kundtjänst men de säger att de inget kan göra då det gått mer än 4 timmar sedan jag bokade. Jag hävdar att jag inte hade möjlighet att upptäcka att de gjort fel inom fyra timmar och att 12 dagar är skälig tid för att reklamera detta. Norwegian tänker inte korrigera deras fel. Jag tror inte att Norwegian har för avsikt att betala ut cash-points till sina kunder och jag känner mig lurad av dem.
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Reser mycket med Norwegian och det är bra kvalitet för pengarna. Det finns dock en sak som jag upplever att Norwegian är frekventa på: förseningar. Jag flyger ofta mellan Oslo och Stockholm och Stockholm och Barcelona och jag upplever att var och varannat flyg blir försenat.
-
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Jag tycker att det alltid funkar bra med Norwegian. Bekväma plan och trevlig personal.
Det finns verkligen ingen anledning att välja konkurrenter inom detta prissegment. -
skrev om Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Väldigt otrevlig personal!
Jag flög med flyget 4214 den 27 juli 2013 från Mallorca till Stockholm tillsammans med min flickvän och hennes familj som är också vittne till denna händelse. Jag har tidigare rest med Norwegian och har alltid varit väldigt nöjd med dem. Till min förvåning blev jag väldigt dåligt behandlad av en anställda flygvärden Benjamin på detta flyg. Han diskriminerade mig för att jag har utländskt bakgrund och var väldigt otrevlig mot mig och vägrade prata svenska med mig trots att jag pratar flytande svenska och fortsatte prata engelska.
Han kränkte mig genom att han misstänkte att jag har filmat honom och begärde att få gå genom min telefon vilket jag vägrade. Nu när jag har tagit det med deras serviceavdelning får jag till svars att dem inte anser att deras personal har gjort något fel trots att jag har min tjej och hennes falmilj som vittne.
OBS! Åk inte med denna bolag som verkar ha växt alldelles för snabbt och glömt bort att man ska behandla sina kunder väl.