Alla kategorier Vinyl lp Skåne Malmö Folk Å Rock i Malmö AB

Skomakaregatan 11, 211 34 Malmö — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Folk Å Rock i Malmö AB

• Qpaqex
    Qpaqex skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    Det är skönt när företag hänger med. Strax är det ju ingen som köper musik fysiskt längre och det har Folk Å Rock insett. Deras satsning på film, mycket smal sådan tex, är helt rätt. Samma sak med café delen, de ligger ju vid lilla torg så.
    Priserna är höga, men för en filmnörd som söker udda filmer så är det här jag finner dem.

Jag tror inte Folk Å Rock hade överlevt om de envisats med att sälja plastbitar med musik på. Den konsumtionen sker på andra vägar.
    Johan J gillar detta
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    En klassisk skivaffär omgjord till dagis för "vuxna". Ett café ska vara ett café och inget annat. Det var bättre förr. Tråkigt att musiken ska maka på sig för att vissa tycket att cd-skivor är omodernt.
  • Dejan D
    Dejan D skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    Mycket bra skivbutik.
    En del av personalen är insatta i olika musikgenrer som är bra på att hitta skivor åt en. Har blivit min absoluta favoritställe. Enda stället i Malmö jag köper CD-skivor faktiskt. Dock när en av mina favoritförsäljare tar semester gör så även servicen, tyvärr.
  • Georg L
    Georg L skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    Mycket schysst skivaffar. Ligger bra och med hog mysighetsfaktor! Bra utbud av de flesta musikgenrer!
  • sara s
    sara s skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    bra skivaffär med det mesta. det finns även ett fik inne i affären som är rätt sjysst.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    Ett trevligt ställe som ibland anordnar band som kommer dit och spelar för oss som befinner sig inne i butiken. Har ofta dragits in just då när detta hänt. Ett bra utval av cd finns här i 2 våningsplan. Du kan även lyssna på olika cd genom lurar. Priset är ju till fullpris, dvs billigare på nätet, men, här får du cd´n direkt ;). De har även fått en liten sk café där jag testat att fika. Inte helt fel, ett annorlunda drycksortiment bland "läsken" de flaskorna är goda ;) trodde inte jag såg mera ut som en nyttighetsdryck. Så, titta in 4/5 recos.
    Johanna L gillar detta
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    Folk å Rock känns som en klassiker i Malmö/Lund. Nu när vi lever i en moderntid där skivbutiker nästan kan/håller på att utgå, det är helt enkelt billigare att köpa musiken via internetbutikerna. Känns det som att Folk å Rock är en av kedjorna jag vill stödja så den stannar kvar. Har vuxit upp med denna skivbutiken. Folk å Rock och Åhlens var de första som inriktade sig på musik till ett bra pris från starten upplever jag. Nu har denna Folk å Rock butik utvecklats. Den har 2 våningar, säljer musik, film, har ett litet fikaställe, erbjuder ibland trevlig "live musik". Butiken har en hjälpsam personal. Brukar inte vara problem att importera en produkt om så önskas. Ger denna butik "5/5 Recos".
    Kerstin A gillar detta
  • Ami H
    Ami H skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    ska erkänna att jag mest besöker Folk å Rock på skomakaregatan mest för sitt café. Jag gillar att botanisera bland trevliga fik. Detta är definitvt inte bara trevlig miljö, gott kaffe och goda mackor och dyl. utan har också tillmötesgående personal och justa tillbehör i form av konst och filmböcker när du slår dig ner med fikat här.
    Vad gäller skivor och musik så finns det ett bra och brett utbud som gör att alla kan hitta något de gillar här. Tyvärr är det lite väl hög prisnivå.
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Folk Å Rock i Malmö AB
    Folk å Rock på skomakargatan i malmö är stället om du letar efter bra musik, de har det mesta, spelar bra musik samt om de inte har vad du letar så tar de hem det på studs. Nu har de även satt in ett mycket bra kafe på nedre delen som serverar mycket goda och söta kakor, jag kan rekomendera morottskakan

Skomakaregatan 11, 211 34 Malmö